ilanka
חבר מתאריך 25.4.02
123377 הודעות, 291 מדרגים, 486 נקודות. ראה משוב | יום שבת ט''ו באב תשפ''א
23:59 24.07.21 |
|
החסמים של ילדי הפריפריה בדרך ליחידה 8200 (מתקבלים אליה, אך הרבה פחות משיעורם באוכלוסיה)
|
(...) בעוד העיר רעננה מיוצגת ביחידה פי 3.2 מחלקה באוכלוסייה, הוד השרון פי 3, ורמת השרון פי 3.3 – ברבות מערי הפריפריה הגיאוגרפית התמונה הפוכה: אחוז המשרתים ב־8200 נמוך באופן ניכר מחלקו של היישוב באוכלוסייה. תושבי שדרות מהווים כ־0.3% מהאוכלוסייה, אך רק 0.13% מהחיילים ביחידה מגיעים מהעיר. גם תושבי נתיבות, המהווים 0.41% מהאוכלוסייה, מיוצגים ב־8200 באותו היקף, פי 3.2 פחות מחלקם באוכלוסייה. צעירים בפריפריה אומרים במרירות ששם היחידה כבר מסגיר את הרכבה – שמונה מהפריפריה, מאתיים מגוש דן. (...) למאמר המלא, במקור (ראשון): https://www.makorrishon.co.il/opinion/372117/
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
כישורים אינם רק פונקציה של שכ, אלא גם של השכלה והישגים לימודיים. אז הדיון ב-8200 וילדי הפריפריה הוא דמגוגיה. הדיון האמיתי הוא איך להשוות את מערכת החינוך בפריפריה לזאת במרכז, ואיך להביא את ההורים בפריפריה להשקיע בחינוך ילדיהם לא פחות מאשר ההורים במרכז. (הכל ברמת מקרו. לא ברמה האישית הספציפית9.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.07
101981 הודעות, 372 מדרגים, 606 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.4.02
123377 הודעות, 291 מדרגים, 486 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
הפערים בין מרכז לפריפריה אפשר למצא בשלל מקומות אחרים: החל בהיצע חוגים לילדים ועד לאפשרות להיבחן בבגרות במקצועות כאלה ואחרים. או אפילו בכתת 4/5י"ל במתמטיקה, שפשוט לא קיימת בכל מקום/מסלול (שלא לדבר על מגמת ספורט, בבתי ספר שאין בהם אולם או מגרש ראוי).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.1.17
21126 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.1.17
21126 הודעות
בתגובה להודעה מספר 5
ערכתי לאחרונה בתאריך 29.07.21 בשעה 12:52 בברכה, Street
בישראל זה תופס נפח יותר גדול.
מה גם שכישורי לימוד בשביל ללמוד לתכנת, קיימים אצל כולם.
וכפי שהם לומדים עברית כך הם יכולים ללמוד אנגלית (לדוגמא)
אני לא חושב שמתכנת מהרצליה שמשרת ב8200 יותר חכם בממוצע מלוחם מנתניה או מראש פינה, לצורך העניין.
הכל זה ההכוונה שהוא מקבל במהלך חייו וההזדמנויות שנופלות לחיקו (נניח מע חינוך)
אבל הדעות שלי ממש לא פופולריות..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.18
9400 הודעות, 67 מדרגים, 127 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
אני לא מדבר, כמובן, על ההנחה לפיה יש לשבץ חיילים ב8200 לפי יכולותיהם - זו כמובן נכונה. אני מדבר על ההנחה לפיה זה בהכרח מה שקורה בפועל, ושהמתגייסים מהפריפריה פשוט נטולי יכולות בפער עד כדי כך ניכר (בממוצע) שביחס לגודל האוכלוסיה, על כל מועמד מתאים מהפריפריה ישנם בערך עשרה מועמדים מתאימים מרעננה. הרי אם מסתכלים למשל על נתוניהם של סטודנטים מצטיינים באוניברסיטאות מתחום מדעי המחשב, עדיין ישנו פער מובהק לטובת הבאים מהמרכז (מהסיבות שציינת) - אבל הוא לא מתקרב ל1:10...
צר לי, אבל גם במדינה המתוקנת ביותר, וישראל בוודאי שאינה כזו, לא הייתי מקבל כאקסיומה שלמקום מבוקש הדורש כישורים, כל המתקבלים ללא יוצא מן הכלל הם אכן בעלי הכישורים הגבוהים ביותר מבלי שישנה התערבות כלשהי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
אבל זאת בעיה שאינה קשורה לשיטת הגיוס לגוף כמו 8200. עם כל הכבוד לכישורים הטבעיים הרי רק בודדים הם אה שמצליחים להתבלט לא חינוך ראוי. (אני מתכוון ליוצאי דופן בעלי ה-IQ +140). רוב הנערים המוכשרים זקוקים להשקה על ידי מערכת חינוך, בחינות בגרות שמהוות אינדיקטור לסויכוי הצלחה ובלעדיהם הם לא יצליחו גם באקדמיה כשם שחברייהם מהמרכז.
אז בכעיה אינה "קשרים" וחבר מביא חבר. הבעיה היא חינוך חינוך חינוך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.18
9400 הודעות, 67 מדרגים, 127 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
אני רק טוען שהפערים הידועים והמוכרים בין הפריפריה לבין המרכז בשילוב בין יכולות התלמידים ובין החינוך שהם מקבלים (אמפירית קשה לאמוד מה התרומה של כל אחד מאלו בנפרד), עדיין לא מגיעים למימדים שמסבירים את הפערים במספרי המתקבלים ל8200 - כשמשווים את אלו לפערים במקומות אחרים שדורשים כישורים דומים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.1.17
21126 הודעות
בתגובה להודעה מספר 7
יש לי תעודת בגרות.
אני לא חושב שאני יותר "חכם" לצורך העניין מאדם שאין לו תעודת בגרות.
כנ"ל לגבי כל ה8200 וכדומה..
לא חושב שמישהו מ8200 יותר חכם ממני או מאותו האדם ללא תעודת בגרות.
לדעתי, הכל עניין של הכוונה והזדמנויות.
(אבל הזדמנויות אמיתיות)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 12
אתה כמובן יכול לזלזל בכל מערכת החינוך של 12 שנים ולהגיד שאינה חשובה. (תמצא לך בעלי ברית בין החרדים שטוענים אותו דבר - וראה זה פלא בין "גאוני" בית המדרש יש שיעור נשירה ענק בלימודים אקדמים, הרבה מעבר לבעלי הבתעודת הבגרות).
והסיכום שלך ש"הכל עניין של הכוונה והזדמנויות" הוא אותו דבר שעליו הגבתי. אז אמרת. זכותך. העובדות מראות שבעלי השכלה הם אלה שמצליחים. וככל שהיא טובה יותר - ההצלחה גדולה יותר. והיוצאים מן הכלל מסוג מייסדי מיקרוסופט, אפל או סאייטקס - הם היותא מן הכלל שמוכיח אותו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.1.17
21126 הודעות
בתגובה להודעה מספר 13
עכשיו הכנסת "הצלחה" גם למשוואה..
חייב לשאול אותך: אתה חושב שאתה יותר *חכם* מאחרים ?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.1.17
21126 הודעות
בתגובה להודעה מספר 15
אני לא חושב שאני יותר "חכם" מאנשים בעלי הישגים פחותים בהשכלה..
אני בכלל לא חושב שזה נכון לחשוב ככה, כי אז אתה יכול להדרדר מהר מאוד לאפיון אנשים..
ואגב,
אין כאן מילה אחת לטובת או לרעת מערכת החינוך.
אני מדבר במונחים אבסטרקטים.
ואם כבר ערבבת גם את המושג "הצלחה".
מתכנתים מרוויחים לרוב יותר ממהנדסי בניין או פיזיקאים.
זה אומר שהמתכנתים יותר חכמים ? יותר מוצלחים ?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 16
וכמו שציינתי רמת הדיון שאתה מציע אינה מעניינת מספיק.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד