גירסת הדפסה          
קבוצות דיון משפטים נושא #343 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 343
dotanm1
גולש אורח
   22:28   05.03.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אפליה על רקע דתי בקבלה לעבודה  

 
  
חברת היי-טק תשלם 30 אלף שקל למועמד לעבודה שנדחה על רקע אמונתו הדתית ואי רצונו לעבוד בשבת

18:10 | 05.3.2002 עינב בן יהודה

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, בראשות השופט אילן סופר, פסק על פיצוי של 30 אלף שקל לטובת תובע שהופלה בראיון קבלה לעבודה, על רקע אמונתו הדתית ואי רצונו לעבוד בשבת.

התובע, הנדסאי אלקטרוניקה בעל ותק של 22 שנה, טען כי פנה לחברת לאם ריסרץ' בעקבות מודעת דרושים שפירסמה וזומן לראיון במשרדיה במאי 1999. נציג החברה הנתבעת תיאר את העבודה וציין כי היא מתבצעת 7 ימים בשבוע. התובע אמר כי הוא אינו עובד בשבת, ולטענתו, בעקבות כך הסתיים הראיון מבלי שנבדקה התאמתו לתפקיד. התובע טען כי הנתבעת היפלתה אותו לרעה בשל אמונתו הדתית ותבע פיצוי שכר בגין 4 חודשים בגובה 60 אלף שקל, ועוד 100 אלף שקל בגין נזק שאינו ממוני, הכרוך בהשפלה, אובדן כבוד ותסכול.

הנתבעת טענה כי התובע הפסיק את ראיון העבודה מיוזמתו, ולכן לא נבחנה התאמתו לתפקיד, ואמרה כי הוא לא ניסה לבדוק האם יוכל לבצע את המשרה ללא עבודה בשבתות. הנתבעת טענה עוד כי כאשר פנה אליה התובע חודשיים לאחר הראיון, ודרש ממנה לקיים ראיון נוסף ולשקול מועמדותו, המשרה כבר אוישה.

התובע ציין כי טרם פנייתו לחברה ניסה להתקבל למספר חברות, ונדחה בגלל היותו שומר שבת. משהתקשה להוכיח כי זו הסיבה - הגיע לראיון העבודה עם מכשיר הקלטה. השופט קבע כי מתמליל הראיון עולה שהמראיין לא נתן סיכוי לתובע מהרגע שהבין כי אינו עובד בשבת. עוד קבע השופט כי התובע הופלה מחמת דתו ביחס למועמדים אחרים - הפליה שהיא אסורה לפי חוק שוויון ההזדמנויות, ושאינה מתחייבת מאופי התפקיד. "העובדה כי מדינת ישראל חרתה על מגילת העצמאות גם את ערכי היהדות, אשר מכוחם נקבע היום השביעי כיום מנוחה, פוטרת כל אדם מלתרץ מדוע הוא אינו מעוניין לעבוד בשבת. חילוניים כדתיים צריכים להיות בטוחים כי יהדותם, המוצאת ביטוי בזכותם לא לעבוד בשבת, לא תשמש מכשול בבואם להתקבל אצל מעביד כלשהו", אמר השופט.

בנוסף, קבע השופט כי לא הוכח במקרה זה שהעסקתם של מי שאינם עובדים בשבת תגרום לנזקים כלכליים אשר הנתבעת לא תוכל להתמודד איתם. "ייתכן כי הדבר עשוי להשפיע במידת מה על הנתבעת, אולם זהו מחיר שהנתבעת, כמו כל מעביד אחר בישראל, צריכה לשלמו", קבע השופט.

כאמור, פסק השופט כי על הנתבעת לשלם לתובע 30 אלף שקל. (עב' 001777/99)


http://www.themarker.com/ibo/article.jhtml?ElementId=%2Fibo%2Frepositories%2Fstories%2Fm1_2000%2Febn20020305_06.xml&origin=ibo&layer=hp&layer2=&layer3=



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות