הכביש המהיר 431, שמקשר בין נתיבי איילון עד מודיעין, הפך תוך עשור מאז הקמתו לפקוק ועמוס בשעות הבוקר ואחר הצהריים. בכירה בחברת "נתיבי ישראל": "המצב בתוך המטרופולינים רק הולך ומחמיר"אסף זגריזק|08:35 2
לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
הבעיות של כביש 431 (צילום: משה מזרחי) כביש 431 הוא אחד המרכזיים בגוש דן. אף על פי שנפתח ב-2009, עשור לאחר מכן הוא נקלע לצרה של פקקים ועומסים, וזה עוד לפני שנסגר בו נתיב לצורך העבודות על הקמת מסילת הרכבת הסמוכה. סיפורו של כביש 431 משקף במידה רבה את סיפור עורקי התנועה במרכז הארץ - ותיקים וחדישים כאחד - שמתמלאים במכוניות פרטיות רבות.
רחל ממודיעין עובדת באזור התעשייה שורק ונוסעת מדי יום בכביש. לדבריה, נסיעה שארכה בעבר 25 דקות, יכולה להגיע בשעות השיא ל-45 דקות עד שעה. "כדאי לתת את הדעת על שיפור הנתיבים והתחבורה הציבורית. בנוסף, צמצמו נתיב בגלל עבודות הרכבת מה שמגביר את הפקקים עוד יותר", אמרה רחל שתחושותיה אכן מוצדקות.
כביש 431(צילום: מתן טורקיה)
בחברת "נתיבי ישראל" ערכו עיבוד לנתוני התנועה שנאספו על הכביש שמחבר רבות מערי מרכז הארץ - החל ממודיעין ועד לראשון לציון דרך רמלה, באר יעקב ונס ציונה ועד לראשון לציון משנת 2012 ועד לשנת 2020. לפי הנתונים, נסיעה לכל אורכו של הכביש ארכה בשעות העומס 15 דקות מקצה לקצה והגיעה בשנת 2019 ל-24-25 דקות. בשנת 2020, שבה פרצה מגפת הקורונה וחלו מגבלות תנועה וסגרים, היקף הנסיעה ירד משמעותית. כעת, לאחר חזרת המשק לפעילות כמעט מלאה ובשל העבודות שבמסגרתן נחסם נתיב לכל כיוון מבאר יעקב עד לפאתי מודיעין, ההיקף עלה משמעותית והתוצאות בהתאם. ברקע יצוין כי העבודות ההכרחיות על קו הרכבת יביאו לפתיחתו המתוכננת בשנת 2026 - אז יתאפשר לנוסעים לעקוף את הפקקים בנסיעה ברכבת. גם שעות העומס בכביש גדלו משמעותית. אם בשנת 2014 שעות העומס בכביש בבוקר היו בעיקר בין 07:00 ל-08:00, הרי שבשנת 2019 נמתח העומס לשעות שבין 06:30 עד 08:30. גם בשעות אחר הצהריים התרחב העומס מ-15:00 עד 17:00 ל-14:00 עד 18:00. ומה קורה בשעות השפל? התנועה ערה בזכות משאיות שעושות את דרכן מלאות סחורה וגודשות את הנתיבים בבוקר ובצהריים. בשיטת התכנון הישראלית, כביש חדש מביא עמו גם בנייה מרובה - כך למשל נוספו תושבים רבים אל מודיעין, נס ציונה ובאר יעקב, אך היקף הנסועה (הקילומטרז') שבו גדל באופן אקספוננציאלי ב-70% עד לסוף שנת 2019. בשנת 2020, אז התפרצה כאמור מגפת הקורונה ונתיב נחסם לכל כיוון בחלק משמעותי של הכביש, הנסועה קטנה רק ב-16% עד לסוף השנה.
כמות כלי הרכב הפרטיים על הכביש גדלה באופן משמעותי לאחר תקופת הקורונה. בין פסח 2019 (לפני הקורונה) לפסח 2021 (אחרי הקורונה) חלה עלייה של 20% במספר כלי הרכב על הכביש. בתקופה זו גם עלתה באופן משמעותי כמות כלי הרכב המסחריים בשיעור של 60%, וההערכה היא כי העלייה במסחר האלקטרוני בתקופת הקורונה ואחריה היא שהביאה לעלייה החדה בנתונים. בתקופה זו חלה גם עלייה של 15% במשאיות הכבדות שנעות על הכביש. בשנת 2026 צפויה להיפתח מסילת הרכבת 431, שתוכל לתת מענה טוב יותר למי שישתמש בתחבורה הציבורית. אבל הרכבת לא תפתור את הפקקים נוכח קצב פיתוח הערים, התכנון העירוני שמכוון את הישראלים להשתמש ברכב פרטי ועליית כלי הרכב החדשים מדי שנה על הכבישים. גם תוספת נתיבים לא תפתור את הבעיה משום שאלו ייסתמו במהירות תוך זמן קצר וממילא אין עוד מקום לסלילת כבישים בגוש דן הצפוף. "יהיו חייבים לעבור להסעת המונים" הילה חדד חמלניק, סמנכ"לית אסטרטגיה וחדשנות בחברת "נתיבי ישראל", מסבירה כי כביש 431 והעומסים שמחריפים בו מייצגים את התמונה של כבישי מרכז הארץ גם בלי קשר לעבודות המסילה שחסמו נתיב. לדבריה, "הנסיעה ברכב פרטי בתוך המטרופולינים תהפוך להיות פריבילגיה משוגעת כי המצב רק הולך ומחמיר - קודם במרכז הארץ ובהמשך גם במטרופולינים אחרים - ירושלים כבר קרובה, באר שבע בדיליי של עשור כמו גם חיפה אבל במדינה שיחיו בה עוד מיליוני אנשים - מי שיבחר לנסוע ברכב פרטי במטרופולינים יצטרך לשלם את המחיר. שם יהיו חייבים לעבור לתחבורה של מערכות הסעת המונים ונסיעה באוטובוסים על נתיבי העדפה". חדד חמלניק מציינת כי לא יהיה די בכך. אחרי שהמדינה תתמודד עם משבר התחבורה הציבורית, יהיה עליה להתמודד גם עם משבר ההובלה והמשאיות. ההנחיה ממשרד התחבורה היא להקים צוות אב שיתכלל את תנועות הסחורות והמטענים. "בשנת 2022 נפתחים נמלי מכולות וכבר היום יוצאות מנמל אשדוד 300 משאיות בשעה. הכביש, חוץ מלהוות ציר תנועה עבור אנשים שאז אנחנו רוצים שיסעו כמה שיותר בתחבורה ציבורית ופחות ברכב הפרטי, הוא גם העורק הראשי להנעת הסחורות חומרי הגלם והכלכלה". הבכירה ב"נתיבי ישראל" מוסיפה כי הנעת סחורות ברכבת תספק מענה חלקי בלבד: "גם במדינות מתקדמות באירופה 30% מהמטענים נוסעים ברכבת בלבד ובארץ רק 5%, ואם תוכנית הרכבת תבשיל יהיה מדובר ב-15% כי זו מדינה ארוכה וצרה וקצרה מדי לשינוע רכבתי, המשאיות הן גלגלי ההנעה של המשק ומשאית שעומדת בפקק מגלגלת את הכסף הזה לצרכן. אם זה הקוטג' שיושב על נהג המשאית וצריכים להוציא עוד כמה משאיות כי מגיעה לפחות מקומות או משאית הבטון שלוקח לה זמן רב יותר להגיע לאתר". "היום אין לנו יכולת לתעדף". הילה חדד חמלניק(צילום: רמי זרנגר )
הנתונים על כביש 431 נאספו במקרה לאורך שנים על ידי הזכיין שמפעיל את הציר. המדינה לא אספה נתונים כאלו לאורך זמן, ולפי חדד חמלניק כעת נעשית עבודה אסטרטגית לאיסוף כמויות המידע (ביג-דאטה) באמצעות רכישת נתונים מחברות פרטיות כדי ללמוד טוב יותר על דפוסי הנסיעות ולתכנן נכון יותר את התחבורה. "המידע על כביש 431 הוא סנונית במהלך שיאפשר לנהל את התשתית, כי היום מי שנכנס ראשון לכביש יוצא ראשון ממנו ואין לנו יכולת לתעדף. נת"צים זו התחלה אבל נוכל ליישם גם פתרונות יותר אינטליגנטיים בהמשך", סיכמה. https://www.ynet.co.il/news/article/rJbSMDla00#autoplay
|
חבר מתאריך 10.7.13
14132 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.4.09
3380 הודעות, 26 מדרגים, 42 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.1.09
12228 הודעות, 76 מדרגים, 136 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
ערכתי לאחרונה בתאריך 07.07.21 בשעה 09:48 בברכה, JackAren
הרכבים. המיסים על הרכב בישראל הם הגבוהים בעולם - ירושה מתקופת הסוציאליזם ומפא"י.
כמויות ותשתיות הכבישים בישראל - מפגרות אחרי התפתחות הכלכלה והאוכלוסייה.
בארה"ב, בשנות ה-60, המימשל השקיע מאות מיליארדים (בערך של היום) בתשתיות הכבישים, ב-interstates. זה מה שהפך את ארצות הברית לאימפריה.
בישראל, הממשלה חייבת להשקיע בהוספת כבישים, בהכפלת כבישים (עם כבישים עיליים - כמו למשל ב-Oakland, California); במינהרות שמכילות כבישי מעקף - למשל, מינהרת כביש הטבעת סביב מדריד; ובהוספת כבישי אקספרס לכבישים הראשיים הקיימים (כמו, למשל, ב-Route 95 בין וושינגטון לניו יורק, שם ישנם 4 נתיבי אקפרס ו-2 נתיבים עם יציאות/כניסות מקומיות; או בכביש עוקף המפרץ (Route 405) סביב סיאטל).
נתיבי תחבורה ציבורית אינם פיתרון - הם כניעה לכת הפוליטיקלי קורקט.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.3.18
8730 הודעות, 57 מדרגים, 114 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
ואגב זה בשיוק כמו הסיפור עם מחירי הנדל"ן המרקיעים.
אלה שני מנועי הצמיחה הראשיים בתקופה ביבי(יחד עם ההיטק כמובן) ולכן לא מיהרו לשחוט את הפרה החולבת.
כעת זה הגיע לנקודה שאם לא יפתרו את שתי הבעיות האלה הדורות הבאים יסבלו מאוד, גם מפקקי ענק שיובילו לשינוי שוק העבודה בישראל ויגרמו לנזקים אדירים וגם ממחירי דירות בלתי אפשריים על כל המשמעויות.
ישראל לא צריכה להשקיע בכבישים,כבישים יש ואין מקום לעוד...ישראל צריכה להשקיע בתח"צ בדגש על רכבות, והרבה רכבות,רכבות מכל מקום לכל מקום
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.6.21
170 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
לפחות אני לא לבד חח
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.3.21
106 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
זה כל הישראלים. אף פעם לא שמתי לב לזה. כשהייתי באוסטרליה אז ידידה אוסטרלית שאלה אותי למה כל הישראלים מכניסים אהההה בין כל מילה ורק אז שמתי לב שהיא צודקת...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.11.16
1829 הודעות, 13 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 46
אבל כנראה שאלו ערוצי הטלוויזיה, בעיקר מגישי החדשות והספורט שצרבו לנו בתודעה שככה מדברים (לי אני זוכר אישית שפעם זה היה מפריע, והייתי שומע ככה רק רק בחדשות/מגישי ספורט, היום אני רגיל ואנשים בכל מקום מדברים ככה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.5.10
12628 הודעות, 150 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
https://www.viglink.com/?vgref=4328741
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.12.14
18927 הודעות, 43 מדרגים, 64 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.19
4861 הודעות, 17 מדרגים, 25 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
וכל מה שעושים זה להכביד על בעלי הרכבים הפרטיים מבלי לייצר חלופה אמיתית בתחבורה ציבורית
למשל, למה צריך לנסוע ברכב כדי להגיע לרכבת? למה תחנות הרכבת ברובן אינן נגישות ללא רכב?
תחבצ גם בלילות ובסופש
עמידה בלוחות זמנים
תדירות גבוה יותר מהפריפריה
הצללת תחנות אוטובוס
ועוד ועוד
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.4.18
471 הודעות
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
36974 הודעות, 137 מדרגים, 218 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
1. תחב"צ, להבדיל מרכב פרטי, לא מכניסה כסף למדינה (המדינה מכניסה כ-50 מליארד ש"ח ממיסוי על רכב ודלק, בשנה).
2. לא רק שלא מכניסה כסף, היא דורשת סבסוד (ומכאן, שהגברת השימוש בתחב"צ תתורגם לעליה בסבסוד המדינה, או לעליה חדה במחיר).
3. המטרה של המדינה היא שתחב"צ תהיה יעילה בקושי, ובמיוחד לא נוחה. משמע, היא מיועדת בעיקר למי שלא יכול להרשות לעצמו להחזיק רכב.
4. כן יש נסיון להשתמש בתחב"צ כ"פלסטר" לבעיות הפקקים, אבל אבל עיקר הנסיון הוא לפגוע בחווית השימוש ברכב ולא לשפר את תנאי התחבורה הציבורית.
אני יותר ויותר משוכנע בכך שהעדר תחב"צ בשבתות וחגים נובע לא רק מהסוגיה הדתית, אלא בעיקר מהסוגיה הכלכלית (אחת הסיבות לכך שקשה לחילונים לוותר על רכב ולהסתמך אך ורק על
תחבורה ציבורית), מעניין מה הממשלה הנוכחית תעשה בנידון.
הפתרון?
קודם כל, להוריד באופן ניכר את המיסים על רכב ודלק.
רק אחרי שהממשלה תתרגל לרעיון שתחום הרכב הפרטי לא מהווה אפיק הכנסה משמעותי, יהיה ניתן לחשוב על רפורמות אמיתיות בתחבורה הצבורית.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.19
4861 הודעות, 17 מדרגים, 25 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
קודם כל, להוריד באופן ניכר את המיסים על רכב ודלק.
רק אחרי שהממשלה תתרגל לרעיון שתחום הרכב הפרטי לא מהווה אפיק הכנסה משמעותי, יהיה ניתן לחשוב על רפורמות אמיתיות בתחבורה הצבורית.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
36974 הודעות, 137 מדרגים, 218 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 21
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.9.20
2204 הודעות, 14 מדרגים, 24 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.1.09
12228 הודעות, 76 מדרגים, 136 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 31
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.19
4861 הודעות, 17 מדרגים, 25 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 31
למה אין לי חלופות הגיוניות? להמתין זמן רב או להתברבר בתוך ערים סתם זה לא הפתרון.
אני גר בתל אביב ליד רכבת. ממש במרחק הליכה. עובד בלוד. לכאורה, יכולתי לעלות על רכבת ולהגיע ישירות לעבודה. אך לא!!!
אני יכול לעלות על רכבת (שתדירותה נמוכה מידי), להגיע ללוד (לא משנה לאיזו תחנה) ואז מגיע החלק הטוב, להמתין לאוטובוס לנסיעה של לפחות חצי שעה מתחנת הרכבת לעבודה. מדלת לדלת יותר משעה ורבע!!! על נסיעה שאמורה לקחת עשרים דקות. שלא לומר שמגיעים סחוטים לעבודה/בית. למה?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.9.20
2204 הודעות, 14 מדרגים, 24 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 35
קראתי פעם שזה הכל מגיע מהשלטון המפאיניקי והפנקס האדום ששלט פה בקום המדינה.
הם רצו כמה שיותר עבודה ל"חברים" (זוכר את המושג באגד ?) והחשבון היה פשוט, ברכבת על כל 500 נוסעים עובד אחד באוטובוס זה סידור עבודה ל10 עובדים פלוס.
זה כל הסיפור.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.19
4861 הודעות, 17 מדרגים, 25 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 38
ומאז חלפו למעלה מ40 שנה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.9.20
2204 הודעות, 14 מדרגים, 24 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 43
חלק מהסיבה שכל השנים לא טופל הנושא זה בדיוק מהסיבה הזו. הסבל שכרוך בפתרון הבעיה.
חוץ מהמחיר הכלכלי שהערכות מדברות על 250 מיליארד שקל.
ניתן לומר שהראשון שלקח את זה לטיפול בלי לראות בעין זה ישראל כץ.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.19
4861 הודעות, 17 מדרגים, 25 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 45
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.14
19432 הודעות, 112 מדרגים, 203 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 38
והעותמאנים האשימו את הרומאים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.10.07
13237 הודעות, 63 מדרגים, 122 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
תחשוב טוב יהיה טוב!!!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
1142 הודעות, 8 מדרגים, 16 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
והכל, ואחרי כמה שנים נזכרו שהרכבת צריכה לעבור שם אז סגרו חצי ממנו כדי שיוכלו לתקוע באמצע רכבת והפכו אותו לפקוק?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
5821 הודעות, 63 מדרגים, 122 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
של רשות המסים 60% מהעלות של ליטר הדלק...
ריביות אפסיות על רכבי ליסיניג, מס קנייה על רכבים 80%..
נו אז למה שהמדינה תפתור את הבעיה של האזרחים שמניבה לה רווח יפה.. שהאזרחים יעמדו בפקקים מהבוקר עד הערב מצידם...
אותו דבר בשוק הנדל"ן... המדינה "מנסה" בכל כוחה להוריד את מחירי הנדל"ן, אבל לעולם לא תשחרר קרקעות לבניה בהיקפים גדולים..
המדינה זאת הבעיה
תפסיקו לחלוב את האזרחים כדי שיהיה לכם כסף לשלם פנסיות תקציביות ועוד מריעין בישין שהמדינה כבלה את עצמה בהסכמים דרקוניים אליהם...
חיילי צה"ל היקרים, העם איתכם... עדיף עו"ד גרוע מחזן טוב.. לא להסס להגן על עצמכם בכל מחיר!!!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.11.20
565 הודעות
בתגובה להודעה מספר 5
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
5821 הודעות, 63 מדרגים, 122 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 12
חיילי צה"ל היקרים, העם איתכם... עדיף עו"ד גרוע מחזן טוב.. לא להסס להגן על עצמכם בכל מחיר!!!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
36974 הודעות, 137 מדרגים, 218 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 12
שעות עבודה - ברוב המקרים מי שסופג זאת הוא העובד (בכל מקרה לא משלמים שכר על הגעה לעבודה וממנה).*
דלק ובלאי לרכב - שוב, לרוב על חשבון העובד.*
* - כן, יש גם עבודה שכוללת שימוש בכבישים, כמו סוכני שטח, שינוע ולוגיסטיקה, מעניין מה היחס בין עבודות אלו לכלל שוק העבודה, ובכל מקרה, מדובר בהוצאות שמתחלקות בין העובד למעסיק, לא ברור עד כמה זה משפיע על קופת המדינה.
זיהום אוויר - עלה התאנה שמאפשר את המשך החלם הנוכחי (מהווה את אחד הצידוקים המוסריים למיסים המטורפים על רכבים ודלק).
בכל מקרה, המדינה מכניסה 50 מליארד ש"ח בשנה ממיסים על רכב ודלק, ולפי הכתבה השימוש בכרבים גורמים לעלות של 25 מליארד ש"ח, משמע, עדיין יש כאן רווח נקי של 25 מליארד ש"ח בשנה, גם אם מניחים שהנזק הכלכלי יורד כולו מקופת המדינה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
36974 הודעות, 137 מדרגים, 218 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
כמו כן, יש מספר מקומות שלכאורה נראה שהעבודות הסתימו (כלומר, אין שלטים על עבודות בכביש, אין מסלול בצבע כתום וכו'), ועדיין, המצב גרוע יותר ממה שהיה פעם, לדוגמא, המחלף בין כביש 5 לאיילון דרום הופך להיות מ-2 מסלולים למסלול אחד, מה שגורם לכך שעם טיפה עומס נוצר פקק עצבני.
או הסללום המטורף בדרך מקניון איילון לפתח תקווה בדרך אם המושבות, שבכלל לא ברור אם ישאר לנצח או שעומדים לשנות בעתיד.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.12.16
247 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
צימצמו נתיב אחד לפני שהתחילו עבודות הרכבת עוד היה סביר בכביש הזה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.11.20
565 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
פחות פקקים. פחות זיהום אוויר. פחות הוצאות על שכירות. יותר משפחה. חיזוק הפריפריה (כבר לא צריך לגור קרוב לעבודה). אזרחים שמחים יותר. win-win-win
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
18608 הודעות, 143 מדרגים, 282 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
חשדנים ביחס לעבודה מהבית ומפרשים את הבקשה לעבוד מרחוק כניסיון לעקוץ שעות פה ושם.
בעולם התוכנה זה הרבה יותר מקובל.
הפסקת אש מול החמאס? "חרפה בחרתם מפחד מלחמה, הרי לכם חרפה ומלחמה גם יחד"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.11.20
565 הודעות
בתגובה להודעה מספר 14
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
15485 הודעות, 72 מדרגים, 141 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
36974 הודעות, 137 מדרגים, 218 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 25
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
1031 הודעות, 3 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.14
19432 הודעות, 112 מדרגים, 203 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
47828 הודעות, 329 מדרגים, 649 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
בנט גנב לי את הקול. בוז.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.1.21
295 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
לעודד מקומות עבודה לגמישות בשעות העבודה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.12.19
1968 הודעות, 14 מדרגים, 14 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
בתאריך 25/3/20 בג"ץ ביטל את הדמוקרטיה. ישראל נמחקה מרשימת המדינות הדמוקרטיות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.5.05
20963 הודעות, 114 מדרגים, 222 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מדינת חלם ודרעק.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.10.12
23823 הודעות, 96 מדרגים, 153 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
חוסר תכנון משווע והתלות הבילתי נגמרת במיסי הרכב והבלו גרמו לכך שיש אינטרס אדיר למדינה שתמשיכו להיות בפקקים תשרפו דלק ותשלמו מיסים עקיפים
לא יתכן שבנושא תחבורה האינטרס של המדינה מנוגד לאינטרס האזרחים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.10.07
4681 הודעות, 43 מדרגים, 68 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הפתרון טמון רק שם , כך זה עבד ועובד בכל העולם . המשיכה של הזמן ואי הקמת המערכות הללו גרמו למדינה ולעסקים להפסיד מיליארדים.
לאחר שמערכות אלו יחלו לפעול ערים עמוסות יחלו לגבות מס כניסה לרכבים שאינם שייכים לאזור/לעיר בשעות עומס או כל הזמן .
כשהפתרון הראוי יושלם יהיה ראוי לגבות תשלום מאלו שמתעקשים להעמיס על התשתיות ולבוא עם רכב.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.5.18
743 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
Quis custodiet ipsos custodes?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.12.08
18925 הודעות, 67 מדרגים, 79 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
כמה נתיבים, חדש, ובעיקר.... ריק.
אכן היום הוא עמוס כמו שאר הכבישים בארץ.
הפיתרון צריך היה להגיע בדמות שדרוג משמעותי יותר של התחבורה הציבורית. אם ברכב יידרש לי להגיע מחר לבאר שבע כשעתיים וחצי ברכבת אבל רק חצי מהזמן הזה ברכב הפרטי - ברור במה אבחר (בדקתי את זה עכשיו והחלטתי לנסוע ברכב).
בכל העולם יודעים שעוד בטון ועוד מחלף לא בהכרח יפתרו את בעיית העומס בכבישים שכן קצת גידול הרכבים מהיר מקצב סלילת הכבישים.
אבל במשך שנים ישראל כץ האוויל, מי שיהפוך לימים לשר האוצר הגרוע ביותר בתולדות ישראל, שם את הז׳יטונים של המדינה עם עוד כביש ופחות מסילת רכבת. עוד מחלף ע"ח תדירות אוטובוסים.
עוד "הישג" ועוד ירושה שהשאירה ממשלת נתניהו לממשלת האחדות הנוכחית.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.20
238 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
הבעיה שכמעט כל פתרון בתשתיות דורש זמן מעבר לקדנציה של שר, ואף שר לא רוצה לפספס לחתוך סרט אדום. בגלל זה מנסים להמנע מפרוייקטים ארוכי טווח. יש גם צעדים מהירים לפתרון אבל הם לא פופולריים כלפי אזרחים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.2.07
80810 הודעות, 229 מדרגים, 445 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
| אני צב בעולם של ארנבים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.4.02
4167 הודעות, 33 מדרגים, 65 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לדוגמא הקמת שירותי נסיעה בהליקופטרים גדולים
או רחפנים
מנחתים על גגות בתים גבוהים במרכז תל אביב ועוד.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.19
4861 הודעות, 17 מדרגים, 25 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 37
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.7.08
41254 הודעות, 180 מדרגים, 357 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
רצינו עליונות מוסרית - קיבלנו תעסוקה מבצעית.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
9851 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
ולמדינה יהיה איגום רכבים תפעוליים
ובמשרד התחבורה לא יהיה אף רכב צמוד מהשרה ועד אחרונת הפקידות
וכמובן שרכב הוא כלל לא תנאי שרות של חברי הכנסת
רק אז נוכל לדבר על צימצום כלי רכב פרטיים
מכיוון שתחנת האוטובוס הכי קרובה למקום מגוריי, נמצאת במרחק 3 ק"מ מביתי וגם שם עוברים 3 קווי אוטובוס בסביבות אחת לשעתיים וגם הם רק מגיעים לתחנה המרכזית האזורית.
אין שום היתכנות שאוותר על רכב.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.5.19
1347 הודעות, 29 מדרגים, 50 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אבל אם אני לא טועה, יש בנייה של רכבת באמצע הכביש- מהלך מבורך לכל דבר ועניין, אבל מהלך שכרוך בצמצום הנתיבים שהיו.
דובר על זה?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.5.19
1347 הודעות, 29 מדרגים, 50 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 41
כמובן שהתשובה היא שזה לא כתוב גוף הטקסט.
אני לפעמים לא מאמין לאיזה רמות התקשורת מגיע על מנת להעביר מסרים.
כמה תחכום, זה באמת ברמה הגבוהה ביותר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.1.06
19721 הודעות, 97 מדרגים, 169 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
עד שנקבל פה תשתיות ראויות של תחבורה מסילתית
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.6.16
9994 הודעות, 86 מדרגים, 172 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 47
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.1.17
1394 הודעות, 13 מדרגים, 18 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 51
רק נתיב שלישי מונע השפעה של כלים כבדים
התנועה בימני כ-80 קמש
כולם עוברים לשמאלי
עומס
לפני שלושה שבועות יצאתי דרומה בשעת עומס של ערב
(מחלף שורק, 17:30)
הייתי עם עגלה כבדה, כשנכנסתי לכביש שש, חלפה על פני טסלה ומיד העומס התחיל...
לאחר זחילה ארוכה, מחלף מאחז, יצאתי מכביש 6 ל-40 והתפלאתי לגלות שאני עוקף את הטסלה. (בוודאות אותו רכב לפי סימן זיהוי)
מסתבר שבפקקים ארוכים על שני נתיבים, הימני מהיר יותר מכיוון שהרכבים הקלים מתנקזים כולם לשמאלי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.6.16
9994 הודעות, 86 מדרגים, 172 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אני מתגורר בחולון, וכאשר ברצוני להגיע לתל אביב, אני מעדיף להשתמש בתחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי.
לבחירתי יתרונות רחבים:
ירוק יותר
חסכוני יותר
יעיל יותר
פחות בפקקים ( בזכות נתיב תחב"צ)
אין צורך בחיפוש אחר מקום חניה
פחות בלאי של הרכב הפרטי שלי
כמובן שיש גם חסרונות אבל בחרתי להסתכל על היתרונות שבמכלול הנתונים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.1.20
1199 הודעות
בתגובה להודעה מספר 50
הפסקתי להשתמש בתחבורה ציבורית (בעיקר אוטובוסים) בתחילת הקורונה.
אני ממש לא רואה את עצמי חוזר לזוועה הזאת לפחות עד שהרקבת הקלה תתחיל לעבוד.
מאז שעברתי לרכב ב99% מהזמן, זמני הנסיעה השתפרו, אני לבד ברכב ולא עומדים לי על הראש, לא נושמים עליי, אני לא מריח זיעה של אנשים שלא שמים דיאודורנט ושקט לי בלי צעקות של שוק של נוסעים על הנהג.
מידי פעם משתמש בבאבל, אבל לא יותר מזה..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.6.16
9994 הודעות, 86 מדרגים, 172 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 55
לדוגמא:
ממרכז חולון למרכז תל אביב אתה יכול לקחת קו 189 וזמן נסיעה ממוצע כ-30 דקות.
והנה לך חסכת את כל הפרמטרים שמניתי בתגובתי הקודמת.
תלוי למה אתה מתכוון כשאתה אומר תל אביב.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.14
19432 הודעות, 112 מדרגים, 203 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 50
אני אצטרך לנסוע ברכבת ו3 אוטובוסים, ובטוטאל ייקח לי שעה-שעה וחצי, כשברכב זה 20-30 דקות.
אז לצערנו תח"צ פשוט לא רלוונטית בהמון מקרים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.6.16
9994 הודעות, 86 מדרגים, 172 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 65
נשמע לי תמוה שאתה צריך רכבת + אוטובוסים למרחק בין ערים במרכז
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.14
19432 הודעות, 112 מדרגים, 203 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 67
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.5.08
30435 הודעות, 142 מדרגים, 282 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.20
70 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
המדינה צריכה לעודד ולתגמל (מיסים) הן חברות והן עובדים שיכולים לעבור לעבודה מהבית. win-win כולם מרוצים.
תגובותיי מייצגות את דעתי האישית בלבד, ואין להסיק מהם שום דבר מעבר לכך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.5.08
30435 הודעות
בתגובה להודעה מספר 58
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.8.13
1719 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.11.13
29462 הודעות, 166 מדרגים, 254 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.9.14
17004 הודעות, 39 מדרגים, 58 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
גורמת לעסקים הכי טובים בארץ לעבוד בתל אביב.
צריך לבטל את הענין הזה
לייצר יותר איזורי תעסוקה איזוריים. ממודיעין ועד ראשון לציון
בעיקר לחברות הגדולות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.9.09
33034 הודעות, 302 מדרגים, 585 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
[email protected]
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.12.14
18927 הודעות, 43 מדרגים, 64 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.10.08
12329 הודעות, 61 מדרגים, 45 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד