כיום, כל יצרן רכב שמשווק מכוניות חדשות באירופה חייב לעמוד בתקנות זיהום אוויר מחמירות, ובמידה ואינו יכול לעשות זאת - האיחוד האירופי מאפשר לו "לאחד כוחות" עם יצרנים אחרים שמייצרים רכבים נקיים יותר, כדי להוריד את ממוצע פליטת המזהמים. תשלום הקנסות של היצרנים המזהמים מהווה הכנסה נאה עבור טסלה, שנאמדה רק השנה ב-1.15 מיליארד דולר
11:02 | תומר הדר
טסלה צפויה לרכוש את "יתרות הזיהום" האירופיות של JLR, החברה האם של יגואר ולנד רובר; כך מפרסמים אמצעי תקשורת באירופה. כיום, כל יצרן רכב שמשווק מכוניות חדשות באירופה חייב לעמוד בתקנות זיהום אוויר מחמירות - תקנות CAFE (ראשי תיבות של CLEAN AIR FOR EUROPE) - שקובעות ממוצע פליטות מזהמים לכל רכב שנמכר באירופה. הממוצע הוא 95 גרם של פחמן דו חמצני לקילומטר, כלומר שאם יצרן רכב רוצה למכור מכונית מזהמת, עליו למכור גם מכונית נקיה שתוכל "לאזן בחזרה" את ממוצע פליטות המזהמים שלו.
הבעיה היא שחלק גדול מיצרני הרכב אינם מחזיקים במכוניות כאלה - ולשם כך האיחוד האירופי נותן ליצרני הרכב את האפשרות להצהיר שהם מאחדים כוחות עם יצרנים אחרים שמייצרים רכבים נקיים יותר, כדי להוריד את ממוצע פליטת המזהמים. עסקאות כאלה מניבות ליצרני הרכב ה"נקיים" מאות מיליוני דולרים, והבולטת שבהם היא כמובן טסלה.
טסלה סגרה כבר עסקה כזאת עם סטלאנטיס, החברה האם של פיג'ו ופיאט, אבל האחרונה נסוגה ממנה לאחרונה לאחר שהמכוניות שלה הפכו ל"ירוקות" מספיק, מה שהותיר את טסלה ללא הכנסות. כעת, כאמור, מתברר שהחברה שתחליף את סטלאנטיס בהסכם מכירת הזיהום היא JLR, החברה האם של לנד רובר ויגואר.
JLR נמצאת בעיצומו של מהלך מסיבי לפיתוח של רכבים חשמליים - אבל עד שהרכבים האלה ייכנסו לשיווק רחב היקף, מדובר ביצרנית שמתמחה ברכבי יוקרה שחלק נאה מהם מצויד במנועים עשירי זיהום. כך, לפי פרסומים באירופה JLR כבר הקציבה סכומים בהיקף של מעל ל-40 מיליון דולר כי לכסות את הוצאות הקנסות הצפויים. לפי דיווחיה של טסלה עצמה, תשלום הקנסות של היצרנים המזהמים מהווה הכנסה נאה עבור החברה, שנאמדה רק השנה ב-1.15 מיליארד דולר, והחברה אף פועלת במרץ במישור הרגולטורי כדי לוודא שאמצעי הכנסה זה ימשיך להניב.
https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=39210990
חבר מתאריך 19.10.20
4652 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לי זה ממש לא מפריע אבל מי שתומך בדת הירוקה אמור להתאכזב מהמהלך
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.1.17
34076 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
למה להסתכל על זה באופן הפוך ושלילי?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.20
4652 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
אבל החברות מחויבות לטכנולוגחה ירוקה בחוק (שטסלה חוסכת מאיתם)
אני בעד זה שתממש את הרווח שלה כמה שיותר
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.1.17
34076 הודעות
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.20
4652 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
שהיא לא צריכה סיוע כלכלי מחברות מזהמות (חוץ אם היא רוצה למקסם רווח)
לחברות המזהמות אין שום בעיה אדאלוגית עם אנרגיה ירוקה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.1.17
34076 הודעות
בתגובה להודעה מספר 7
וכך מביאים אותה לכושר ייצור, פיתוח ושיווק עוד גדול יותר מעכשיו.
אם אני תורם עכשיו לצים מאה מיליון דולר, סייעתי לצים להפוך לגדולה עוד יותר, או לא?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.20
4652 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
1. טסלה לא רוצה מתחרות בתחום הרכב החשמלי ולכן עוזרת לחברות להישאר מזוהמות.
2. טסלה מסתכלת על הטווח הקצר ומנסה למקסם רווחים
3. טסלה עוזרת לחברות לא להתפתח ובכך יצאו משימוש ב2030
4. חברות הרכב משקיעות בחברה שמבשרת את הסוף שלהם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.7.09
12319 הודעות, 49 מדרגים, 82 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.3.18
6930 הודעות, 40 מדרגים, 73 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.03
9798 הודעות
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.9.19
8775 הודעות, 34 מדרגים, 67 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
אין דבר יותר מעצבן מלשלם למתחרה שלך. זו סנקציה שהיא יותר קשה מלשלם 20% יותר למדינה.
בנוסף, אם לא היו מתגמלים מישהו על כך שהוא יותר ירוק ממה שמחייב החוק, חברות היו נעצרות ברף, ולא מרחיבות את הפיתוח.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.1.08
7589 הודעות, 56 מדרגים, 108 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
קבוצות שחורגות מתקרת השכר משלמות לאלה שלא חרגו. אבל במקרה הזו זו ממש עזרה ישירה למתחרה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.20
4652 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
מזכיר את אינטל שמימנה במשך שנים את (amd) וגם כיום את tsmc
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.4.08
7782 הודעות, 120 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
בסוף העשור הזה - 50% מהרכבים הנמכרים יהיו חשמליים
קמת בבוקר ודירגת אותי? כל השאר זה בונוס
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.17
15577 הודעות, 172 מדרגים, 322 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
זה קורה לפחות כבר שנתיים.
"עדיף לאהוב ולאבד מאשר לא לאהוב בכלל." - אלפרד טניסון
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.9.16
7587 הודעות
בתגובה להודעה מספר 11
העקיצות בתחום הזה ידועות כבר שנים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.20
4652 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
וגם שכיום זה כשטסלה עם ראש מעל המים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.10.15
12088 הודעות, 106 מדרגים, 207 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
808 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 15
40 מיליון דולר. 1.15 מיליארד זה הסכום שהיא מכניסה בשנה מכלל העסקות מהסוג הזה (כולל עם יצרניות אחרות), או לפחות כך אני הבנתי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.10.15
12088 הודעות, 106 מדרגים, 207 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 18
אז כנראה שזה סך ההכנסות מהתחום הזה בלבד
דיי מטורףף
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.10.08
12810 הודעות, 62 מדרגים, 46 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 18
שגם לא ברור אם הכל הולך לטסלה או שזה בסה"כ הקנסות?
נשמע כמו מניפולציה זולה של היח"צ של טסלה, הם לא בוחלים בשום אמצעי..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.1.17
17736 הודעות, 64 מדרגים, 104 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.10.15
12088 הודעות, 106 מדרגים, 207 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.20
4652 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
זה נכון שטסלה קצת יותר מזהמת בייצור אבל לאורך חייה של המכונית הרבה פחות
מה גם שתעשיית הבטריות נהיית פחות מזהמת משנה לשנה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.1.17
17736 הודעות, 64 מדרגים, 104 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 22
וגם אז הוא רק ישתווה לזיהום של רכב מנועי רגיל.
ומה עם הרכבים ההיברדים ?
שששש לא מדברים עליהם.. תראה טסלה !
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
808 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לא ברור למה כתוב שטסלה רוכשת יתרות זיהום, כאשר היא זו שמקבלת כסף.
יותר מדויק וברור יהיה לומר שטסלה מוכרת מכסות זיהום, או שמתחרותיה רוכשות כאלו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.9.10
7035 הודעות, 36 מדרגים, 68 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד