בממשלה גיבשו תקנות שיחייבו הקמת תשתית טעינה בכל בניין עתידי למגורים, ללא צורך בהסכמה פרטנית של הדיירים ■ בהתאחדות הקבלנים טוענים כי המהלך יוסיף אלפי שקלים למחירה של כל דירה, אך במשרדי האנרגיה והשיכון מבטיחים חיסכון בהוצאות בטווח הארוךעל רקע התאוצה שצובר שוק הרכבים החשמליים בישראל, הממשלה צפויה לחייב בקרוב הקמת תשתיות טעינה בכל בניין מגורים חדש שייבנה, שבו שש דירות לפחות — כך עולה מתקנות שגיבש מינהל התכנון, בשיתוף עם משרדי השיכון והאנרגיה. התקנות גובשו בעקבות החלטת ממשלה שהתקבלה בנושא באוגוסט האחרון, בה נקבעו צעדים לקידום המעבר לאנרגיות ירוקות וצמצום פליטת גזי החממה בישראל.
https://www.themarker.com/realestate/.premium-1.10493339
חבר מתאריך 13.10.15
17101 הודעות, 151 מדרגים, 282 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אך עדיין אין צורך לחייב התקנת עמדות טעינה , אלה הכנת תשתית ראויה ותקנית לעמדות כאלו .
מיותר לחייב עמדות טעינה במקרה שאין בכך צורך .
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.2.17
7378 הודעות, 76 מדרגים, 139 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
לשים צינור שרשורי עם חיווט מהארון חשמל בשלב של בניית השלד זה גג 200 שקל בלחץ- אין עליהם בלדחוף דברים לחשבון הסופי
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.5.21
3449 הודעות, 45 מדרגים, 77 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.6.14
21327 הודעות, 297 מדרגים, 521 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 18
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.5.21
3449 הודעות, 45 מדרגים, 77 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.2.21
1363 הודעות, 7 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.5.08
9422 הודעות, 100 מדרגים, 134 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
גם אני מחקתי את חשבון הטוויטר שלי - אומרים לא לסתימת פה באינטרנט!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.10.15
17101 הודעות, 151 מדרגים, 282 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
אנחנו הגבנו אותו הדבר. אם כבר אז דה מרקר לא מדייקים או בכותרת או בתוכן .
לא נדע עד שלא יבוצע בחוק.
זאת איכות העיתונות בישראל לצערנו
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.18
3162 הודעות, 8 מדרגים, 16 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.12.13
27989 הודעות, 104 מדרגים, 165 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
כיום אפשר להקים עמדת טעינה בכל חניון של בניין. גם אם הוא בן 50 שנה.
למה תשתית לעמדות צריכות להוסיף למחיר הדירות של כולם?
חירות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.7.20
5599 הודעות, 112 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
וזה כשלעצמו פסול....
יהודים זיכרו: הדבר הכי גדול בעולם הוא לעשות טובה למישהו אחר. (הרבי מפיאסצנא)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.12.13
27989 הודעות, 104 מדרגים, 165 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
חירות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.12.13
4991 הודעות
בתגובה להודעה מספר 15
עם מונה נפרד כמובן - הוא כן נדרש היום לאישור רוב הדיירים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.12.13
27989 הודעות, 104 מדרגים, 165 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
ערכתי לאחרונה בתאריך 25.12.21 בשעה 22:30 בברכה, udi a
השימוש בשקע, בהנחה ומדובר ברכוש משותף של הבניין, צריך להיעשות בשימוש סביר ושלא פוגע בשאר הדיירים.
המפקחת על הבתים המשותפים קבעה שעמדת טעינה לרכב חשמלי היא בגדר שימוש סביר כפי שנקבע בתיק 3/500 משנת 2018 בבית משפט השלום ברחובות.
לפני ההתקנה צריך לבדוק את מידת ההספק של החשמל ברכוש המשותף שכן בעתיד אולי ירצו עוד בעלי דירות להתקין עמדות ולהבין האם יש מספיק מתח כדי לספק את צרכי כל הרכבים.
במידה ולא קיימת בעיית הספק - אין צורך באישור הדיירים.
מעבר לזה כמובן שהדיירים יכולים להתנגד מנימוקים אחרים כמו אסתטיות, בטיחות וכו', אבל סביר שזה לא יתקבל.
עריכה:
צריך להבדיל גם האם מדובר בחניה פרטית בטאבו או בחניון חופשי לדיירי הבניין.
אם לא מדובר בחניות פרטיות, הדבר הופך קשה יותר שכן התקנת העמדה בעצם "לוקחת" חניה חופשית "ומצמידה" אותה לדייר אחד.
בבניינים של השנים האחרונות, החניות רשומות בטאבו. הבעיה היא בבניינים הישנים יותר.
לסיכום: יש משתנים רבים בנוגע להתקנת העמדה.
זה לא נכון להגיד שצריך הסכמה באופן גורף כמו שלא נכון להגיד שלא צריך הסכמה באופן גורף.
חירות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.5.19
624 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 15
יש לי חבר שכבר נלחם חצי שנה בניסיון להתקין בבניין שלו. יש זוג אחד טרחן שלא מוכן לאפשר. הגיעו כבר לבית משפט.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.12.13
27989 הודעות, 104 מדרגים, 165 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 26
חירות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.5.19
624 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 27
בלא מעט בניינים ישנים החניה היא ״לדיירי הבניין״ אבל לא בהכרח מסומנת בטאבו.
ואני בכוונה אומר רשומה בטאבו - כי גם אם יש כבר ״מסורת״ או קביעה לא רשמית שלכל דייר ואיפה החניה ״שלו״. זה עדיין תוקע אותך כשאתה רוצה לארגן דבר כזה.
בקיצור, די כאב ראש בבניינים ישנים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
57813 הודעות, 374 מדרגים, 726 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
🇮🇱
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.20
5250 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
העתונות הכלכלית מדווחת על טסלה בצורה לא אובייקטיבית לחלוטין.
https://www.themarker.com/wallstreet/.premium-1.10492513
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.5.08
9422 הודעות, 100 מדרגים, 134 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
האידיוטים האלו אוכלים כובע אחרי כובע באופן קבוע וזה לא מפריע להם להמשיך להפיץ דיווחים מטופשים.
גם אני מחקתי את חשבון הטוויטר שלי - אומרים לא לסתימת פה באינטרנט!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.20
5250 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
הסינים בדרך לעקוף אותה בסיבוב ובפרט חברת xpeng שם אין להם רגולציה ותקשורת עויינת והם מתקרבים להיות אוטונומיים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.5.08
9422 הודעות, 100 מדרגים, 134 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
גם אני מחקתי את חשבון הטוויטר שלי - אומרים לא לסתימת פה באינטרנט!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.12.08
8204 הודעות, 70 מדרגים, 118 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
טסלה הכעיסה אותו ברמה שפוצץ את הרכב?
לפי מה שאני קורא טסלה חברה נבזית
לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.20
5250 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 41
בעוד מדובר במקרה נדיר של מישהו שתיקן שלא דרך החברה את הבטריה ויבא את הרכב בעצמו.
ואז סתם מוסיפים השמצות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.12.08
8204 הודעות, 70 מדרגים, 118 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 43
ודרך אגב הפיצוץ מדבר בעד עצמו לא?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.20
5250 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 44
במקום חדווח הם מכניסים הרבה דעות של יבואני רכב.
)אין ספק שלטסלה שי מעלות וגם חסרונות שאען להם קשר לפיצוץ)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.9.15
13837 הודעות, 95 מדרגים, 178 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
צרך באישור הוועד או הסכמת הדיירים, בתנאי שהוא עומד בתקנים מסוימים.
חוזרים לחיים למרות שמנדבליט לא רוצה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.6.21
9791 הודעות, 28 מדרגים, 55 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לא היה דתי במטכל עשור. צהל מקבל עשרות מיליארדים רק בשביל מודיעין וחימושים שמונעים פגיעה באזרחי האויב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.19
4056 הודעות, 11 מדרגים, 18 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.6.21
9791 הודעות, 28 מדרגים, 55 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 12
לא היה דתי במטכל עשור. צהל מקבל עשרות מיליארדים רק בשביל מודיעין וחימושים שמונעים פגיעה באזרחי האויב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.12.08
8204 הודעות, 70 מדרגים, 118 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
שרק אתה נשארת שלא יודע חחחח
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.9.15
13837 הודעות, 95 מדרגים, 178 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
חוזרים לחיים למרות שמנדבליט לא רוצה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.12.14
25380 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
כבל ירוק באורך 100 מטר של 6*5 עולה להם גג כמה מאות שקלים. על מה האלפי שקלים? גם להם אין מושג.
תגובותיי מייצגות את דעתי האישית בלבד | לא רשומים ורוצים ליצור קשר? המייל שלי: [email protected]
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
57813 הודעות, 374 מדרגים, 726 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
🇮🇱
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.20
2492 הודעות, 39 מדרגים, 74 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
עמדה רגילה תצריך חיבור של 3 כפול 63 אמפר. זה אומר תשלום נוסף לחברת חשמל על תשתיות שכאלו. כלומר קבלן משלם בבניה רויה כ2000 שקל על עלות תשתית לבית פרטי. חיבור של 3 כפול 25 אמפר.
עכשיו יצטרכו היזמים לשלם לחברת חשמל 8000 אלף על כל דירה. וזה בלי קשר לפריסת הכבל עד עמדת הטעינה שיכול לעלות עוד כמה אלפים. וכמובן הגדלת פחת ואולי גם הגנת ברקים וקשקושים.
תוסיף לסכומים האלו מעמ וכמובן מימון של הבנק. בצ"מ. פיקוח 4% וזה לפני רווח קבלני ועוד תוספת של 10% בגין תשלום הטרדות משפטיות של לקוחות נודניקים או נסיונות להוצאת כסף מיזם מצד עוכרי דין
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.9.15
13837 הודעות, 95 מדרגים, 178 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 22
חוזרים לחיים למרות שמנדבליט לא רוצה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.20
2492 הודעות, 39 מדרגים, 74 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 30
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.12.14
25380 הודעות
בתגובה להודעה מספר 34
תגובותיי מייצגות את דעתי האישית בלבד | לא רשומים ורוצים ליצור קשר? המייל שלי: [email protected]
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.12.14
25380 הודעות
בתגובה להודעה מספר 22
המדינה להבנתי לא עומדת לחייב תשתית במובן של חשמל אלא פריסה של תשתית טכנית שהצרכן יוכל להתקין בעצמו עמדה ולטפל במה שצריך מול חברת החשמל באם הוא צורך תוספת חשמל בכדי להגדיל את התשתית.
המדינה לא מחייבת את הקבלן לשים חשמל מעבר ל25*3.
הכנה לעמדת טעינה הכוונה הכנה של כבלים מתאימים. עמדת טעינה צורכת פחות מ50 אמפר, אפשר לתזמן טעינה לשעול הלילה ובהרבה בתים תלת פאזה בסיסי אמור להספיק לזה.
תגובותיי מייצגות את דעתי האישית בלבד | לא רשומים ורוצים ליצור קשר? המייל שלי: [email protected]
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.20
2492 הודעות, 39 מדרגים, 74 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 37
כי אין הגדלה תשתיתית. לחברת חשמל יש ספיירים של אמפר בשכונות הישנות. אבל כשאתה עושה פרוויקט אתה חייב להזמין חיבור חשמל שעולה כסף. העלות היא תלויה בתשתית שחברת חשמל שמה ברחוב. זה הרבה כסף. ובנוסף צריך לעשות כמובן מקומות לשנאים וכ'.
25 אמפר מספיק להטענה של 10 שעות. זה לא כזה פשוט.
שלח בפרטי חברה שתתחייב לי לתשתית ב5000 שקל לבית. אני חותם עכשיו על 128 יחידות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.12.14
25380 הודעות
בתגובה להודעה מספר 40
כל בית שגרתי שיש לו 25*3 (תלת פאזה בסיסי) יכול להתקין עמדת טעינה ישירות לבית שלו והיא תעבוד נהדר. הבעיה הגדולה שאנשים נתקלים בה כיום היא היכולת למשוך כבל מקומה 15 במגדל נניח לחניה שנמצאת 17 קומות למטה מתחת לאדמה - ברגע שהקבלן יניח כבל ירוק מתאים הבעיה הזו תיפתר - ככל שאני מבין על זה המדינה מדברת (אם אני טועה אשמח שיתקנו אותי כולל מקור לכך).
טעינה של 48 אמפר מטעינה טסלה מ0 ל100 בתוך הרבה פחות מ10 שעות ואגב לא משנה כמה אמפר יש לך רוב הרכבים יכולים לקבל עד 48 אמפר (טסלה למשל מוגבל לכך בטעינה ביתית) ויש כאלה שיכולים לקבל עד 96 אמפר (יונדאי איוניק 5), אין מעבר לזה בטעינה ביתית. וכמובן שמי שירצה להטעין ב96 אמפר תמיד יכול להגדיל ישירות דרך חברת חשמל את התשתית שלו מ25*3 ל 40*3 ולפתור את הבעיה הזו לבד. לא הבנתי איך זה קשור לקבלן.
לגבי חברה שתסכים, מוזמן להתקשר לשנאפ או לEV-METER (מאמין שיש עוד חברות) ולהיווכח בעצמך. לי הציעו אישית לרכוש ב4250 שח כולל הכל בזמן שהתקנתי, בסוף בחרתי לרכוש רק את המטען (עלה בזמנו 2500 שח) ואת העבודה של משיכת הכבל והחיבור עשיתי לבד. אם אתה סוגר מול אחת מהחברות האלה אני מקווה שאקבל איזו עמלה מתאימה ואם אתה רוצה בפרטי, יש לי אפילו טלפון של בעלים של אחת מהחברות שרשמתי פה שהתכתבתי איתו בזמנו
תגובותיי מייצגות את דעתי האישית בלבד | לא רשומים ורוצים ליצור קשר? המייל שלי: [email protected]
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.20
2492 הודעות, 39 מדרגים, 74 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 42
זה יהיה ממש ברכה.
אם כי בבירור שלי עם מהנדס החשמל שמגיש את השכונות לחברת החשמל, לפיו יהיה צורך להגדיל את ההזמנה הקיימת פי שלש והמחיר יהיה בהתאם. אבל יכול להיות שלחברה שאתה מדבר עליה יש פתרונות. לא מתווכח, שגר מספר ואבדוק. אשמח לגלות שטעיתי
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.10.08
12944 הודעות, 62 מדרגים, 46 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 47
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.20
2492 הודעות, 39 מדרגים, 74 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
כי הם מזינים שנאי ממתח גבוה על פי צורך. גודל השנאי נגזר מצריכת החשמל המוזמנת, כפול 0.7 (כי ההנחה שלא כולם צורכים מקסימום בו זמנית).
ואז מהשנאי מוציאים כבלים לפילירי רשת (Y) ומשם לבתים. חתך הכבלים בהתאם להזמנה.
אם אתה דורש חיבורים להטענת טסלות אז זה אומר לשלש את ההזמנה. והמשמעות שנאים אחרים, כמות כבלים אחרים וחתך כבל לבניינים. זה לא בחינם...
הכסף הגדול כרגע עושים העיריות.
נניח מחלקת תאורה בירושלים עשתה עמדות טעינה מהירות. להם יותר קל מול חברת חשמל. כי יש להם מתקנים פזורים בעיר והם יכולים להגדיל הזמנה די בקלות. דיברתי עם המהנדס שהגיש את הבקשה לחברת חשמל. בקיצור הגדילו חיבור ל3x912A ואז עשו שם עמדות טעינה מהירות. הם מוכרים קילווואט ב2 שקל. מה שעולה להם בממוצע 0.8 אגורות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.5.04
14231 הודעות, 58 מדרגים, 116 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.4.15
6304 הודעות, 30 מדרגים, 48 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
30 שנות חיסיון ואנחנו אמורים להזריק בלי לשאול מה מסתירים מאיתנו? על פרשת ילדי תימן הטילו חיסיון כזה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.20
2492 הודעות, 39 מדרגים, 74 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הבלגן הגדול זה לא החיבור לבית אלא בתשתית של חברת חשמל. כי עמדה רגילה של טעינה איטית צריך חיבור של 63 אמפר כפול 3.
ואם עושים הכנה לכך בית אז זה מטורף. כי זה אומר שכל בניין יצטרך פי 2-3 חשמל בכל בית. זה אומר פריסת תשתית חדשה של חברת חשמל עם כבלים מפלצות ושנאים מרובים. בשכונות חדשות זה אולי אפשרי אבל יעלה הרבה כסף. בערך 8000 למשפחה. ואנחנו מדברים על עמדת טעינה איטית של 7 שעות הטענה בערך.
לדעתי זה מיותר. כי תחנות הדלק יזמינו חיבורים מטורפים ויעשו עמדות טעינה מהירות. ואז זה יתאים יותר לרגילות היומיומית של הנהגים בישראל.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.7.13
15440 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.12.13
27989 הודעות, 104 מדרגים, 165 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
הכוונה היא להחזיק אותו שנתיים עם 100,000 ק"מ לפחות, אז נגמרת האחריות על הרכב והסוללה ולמכור - השאלה אם יהיה ביקוש כשהוא צבר הרבה ק"מ ולכאורה צריך להחליף סוללה בקרוב.
חירות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.4.20
542 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 32
עדויות מהעולם על רכבים שמגיעים גם עד חצי מיליון ק"מ ויותר על הסוללה המקורית וקיבולת מספקת
החיסכון בדלק (עולה חמישית בחשמל פר ק"מ בקירוב בממוצע) שווה את זה...
ועם השנים הסוללות ילכו ויוזלו
אל חשש בקיצור
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.12.17
1902 הודעות, 9 מדרגים, 18 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 49
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.4.20
542 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 50
גם אם המחיר בהתאם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.3.15
6769 הודעות, 79 מדרגים, 156 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
שוכחים רק שהקולטים הפוטו וולטאיים מיוצרים בסין, תוך ניצול אנרגיה חשמלית וזיהום אדיר, שימוש בתחנות כוח פחמיות (פחם זה זול, ובסין אין רגולציה לאכיפת סולקנים כמו בארץ) ותוך כפיית עבדים ברשעות ואכזריות (לא לפחד לקרוא מה עושים הסינים למיעוטים אצלם. זה מחליא, אבל חובה לדעת) סין היא כמו מצרים עתיקה של ימינו- בית עבדים. לנו מוכרים את זה בשם ה"ירוק". את התוצאות נאכל תוך כמה שנים. משברי אנרגיה, זיהום קרקע ואוויר (אי אפשר למחזר את הקולטים האלה, לאן נשליך אותם כשיתיישנו?) כימיקלים (יש בסוללות, הרי כל המאמץ מתמקד ב"אגירה") ועוד.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד