https://www.kan.org.il/item/?itemId=132652נהג האוטובוס טען בחקירתו שדיווח לממונים באגד על תקלה. גורמים באגד ובמשרד התחבורה אמרו לכאן חדשות: האוטובוס הנבדק פעמיים סמוך לאירוע ונמצא תקין לחלוטין • הנהג חשוד בגרימת מוות ברשלנות, הוא שוחרר למעצר בית בן 5 ימים
סולימאן מסוודה וורד פלמן
12 באוגוסט :21
נהג האוטובוס שהידרדר אמש בירושלים, וגרם למותן של אם ושתי בנותיה, טען בחקירתו שדיווח על תקלה. גורמים באגד ובמשרד התחבורה אמרו לכאן חדשות שהאוטובוס עבר בדיקה ביום התאונה וביום שקדם לה, ויצא תקין לחלוטין - כך פורסם הערב (שישי) במהדורת השבוע בכאן 11. בחקירה עלה גם החשד כי בניגוד לתקנות, הנהג לא דומם את המנוע לפני שירד לבדוק את הבעיה.
הנהד, שחשוד בגרימת מוות ברשלנות, נשלח למעצר בית בן חמישה ימים בתום חקירתו. לדברי הנהג, זמן קצר לפני התאונה הוא דיווח לממונים עליו ב"אגד" על תקלה בדלת תא המטען, והורה לנוסעים לרדת ולעבור לאוטובוס אחר. לאחר מכן הוא ניסה לפתור את הבעיה בתא המטען ונגע בקופסת החירום, מעשה שגרם לדבריו לשחרור בלם היד של האוטובוס ולתוצאה הטרגית. בוחני תאונות של המשטרה בודקים את גרסתו.
הרוגות התאונה ברחוב שמגר, שושנה גלושטיין ובנותיה חיה-שרה בת ה-7 וחנה בת השנתיים, הובאו היום למנוחות. האם שושנה הייתה בהריון מתקדם. בבתי החולים בירושלים מאושפזים שמונה פצועים מהתאונה. עדיין נשקפת סכנה לחייה של צעירה כבת 20. במהלך הלילה היא עברה כמה ניתוחים בבית החולים שערי צדק. בין הפצועים שמצבם בינוני שלושה ילדים ותינוק בן תשעה חודשים.
בוחן התאונות הראשי של אגד, פרדי הרשקוביץ, אמר בריאיון לכאן רשת ב כי האוטובוס עבר בבוקר התאונה את בדיקת הבטיחות החודשית הנהוגה בחברה ונמצא תקין. "הנהג מיומן ומנוסה, עובד באגד כבר 18 שנים. בחמש השנים האחרונות לא נרשמה לחובתו שום עבירת-תנועה", אמר בריאיון לליאת רגב.
חבר מתאריך 9.9.17
636 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.6.14
8088 הודעות, 48 מדרגים, 88 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מדוע נבדק יום אחרי יום?
אוטובוס מחוייב בבדיקה אחת לחודש.כנראה היו תלונות ולכן בדקו
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.1.22
972 הודעות
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.12.17
2730 הודעות, 13 מדרגים, 22 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 3
ברגע שניתק את קופסת החירום- בלם היד האוטומטי (שפועל כשדלת האוטובוס או המטען פתוחים) השתחרר והאוטובוס החל להידרדר.
כשל אנושי : הנהג היה אמור ללחוץ על בלם היד לכבות את האוטובוס ואז לרדת לבדוק את הבעיה.
כשל תכנוני: בלם אוטומטי יכול לגרום לתאנות מסוג זה ברגע שהחשמל באוטובוס מנותק .לכן נעילת הבלמים לא אמורה להיות תלויה בזרם החשמל.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.3.19
1823 הודעות, 12 מדרגים, 24 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.3.18
13269 הודעות, 77 מדרגים, 154 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 53
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.4.19
197 הודעות
בתגובה להודעה מספר 53
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.3.19
11988 הודעות, 133 מדרגים, 239 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 53
ויתכן גם אתיופי אבל אני לא יודע את זה בוודאות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.11.17
4564 הודעות, 70 מדרגים, 131 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 53
אה יהודי הכל בסדר.. תאונה קורה..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.1.15
44011 הודעות, 64 מדרגים, 105 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מספיק שמצליחים לשחזר תקלה כזו באחד הטוטובוסים של היצרן.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
14628 הודעות, 136 מדרגים, 272 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לא כשיוצאים לרגע ולא כשמתדלקים ובוודאי לא כשיש ילדים באוטו וכו... וכו...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.5.17
7233 הודעות, 59 מדרגים, 93 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
נעל אותי באוטובוס מונע
הייתי בשוק חיי
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.6.14
8088 הודעות, 48 מדרגים, 88 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.5.17
7233 הודעות, 59 מדרגים, 93 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
לקח לו איזה 10 דקות
רציתי לרדת ולא ידעתי איך לפתוח את הדלת, יש מליון כפתורים בתא נהג
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.6.14
8088 הודעות, 48 מדרגים, 88 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
בוודאי להתלונן מעבר לעובדה שהוא לא זהיר
הוא גם נותן שירות גרוע.
)לפחות היה קונה גם לך משהו לאכול...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.5.17
7233 הודעות, 59 מדרגים, 93 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
אבל מרוב הלם לא קלטתי בשניה הראשונה שהוא יורד ונעלם לדקות ארוכות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.1.22
703 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
לי קרה שרכבתי על אופנוע במסוף של אגד ונהג אחד סימן לי לעצור , הציע לי משהו והסכמתי
בקיצור הוא רכב על האופנוע כמובן אחרי שהבנתי שהוא יודע ויש ניסיון ואני נהגתי לבד אחרי הסבר קצר ובשכונה אחר כך על אוטובוס דו מפרקי משהו כמו 15 דקות , האמת שהיה נחמד ומעניין .
והכפתורים לא מסובכים כמו שחשבת
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.5.15
17626 הודעות, 71 מדרגים, 137 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 41
זה לא אמיתי...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.1.22
703 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 46
קח למשל צייר מלידה שלא למד וצייר שלמד 5 שנים בבצלאל הצייר הכישרוני יצייר יפה יותר או צלף כישרוני שלא התאמן אף פעם ויפגע במטרה טוב יותר מכל יחידת הצלפים.
לא מצדיק כמובן נהיגה ללא רישיון אבל יש אבל
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
12014 הודעות, 35 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
היית בבעיה קשה.
מה הקשר לציור?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.1.22
703 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 50
הייתה מבין שאין תמיד קשר בין הרישיון לבין כישורי הנהיגה
בסך הכל הכל פועל עם מתמטיקה וחישובים ועם אתה טוב בזה אתה גם לא תשרוט אף אחד בנהיגה ואולי בעל הרישיון היה יותר יכול להיות מעורב בתאונות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.11.15
4509 הודעות, 118 מדרגים, 226 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 51
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.3.16
31113 הודעות, 257 מדרגים, 492 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 51
היה לו אילוץ דחוף והוא היה חייב את האופנוע שלך?
והיה צריך שמישהו יקח את האוטובוס לתחנה?
אגב, הבנתי שבאוטובוס צריך לקחת את הפניה ימינה/שמאלה עוד לפני כן - בגלל מיקום הגלגלים הקדמיים ביחס לנהג (לעומת מכונית).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.8.18
8824 הודעות, 128 מדרגים, 243 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 59
לא קרה לך אף פעם שאוטובוס הגיע כמעט עד אליך ואז הגיע הפניה שלו?
שחר חסון גם עשה על זה מערכון.
עכשיו ברצינות.
דווקא בגלל מיקום הסרן הקידמי ובגלל המרחק שבין הסרנים הנהג צריך להתחיל "לקחת" את הסיבוב לאחר שכבר עבר בעצם את הפניה כדי לאפשר לסרן האחורי "לעקוב" אחרי הקידמי ולא לעלות על המדרכה.
מה גם שאתה צריך לקחת בחשבון את מיקומו של הנהג בכל אחד משני הרכבים.
ברכב פרטי הנהג יושב אחרי הסרן הקידמי בעוד שבאוטובוס הנהג יושב לפני הסרן הקידמי.
כך שאם לצורך הדוגמה נבקש משני נהגים בשני הרכבים ליסוע עם הגלגל הקידמי שמאלי על איזשהו פס בפניה שמאלה או ימינה...
נהג הרכב "ישב" כמעט לכל אורך הפניה על הפס בעוד שנהג האוטובוס "ישב" תמיד מחוץ לקשת שמבצע הסרן הקידמי.
לכן נהג אוטובוס צריך להתחיל לבצע פניה הרבה אחרי שעבר את הסיבוב ואילו ברכב פרטי הנהג מתחיל את הסיבוב קצת לפני שהיגע אליו.
אמ:לק לשלוש מילים
הפוך גוטה הפוך 🤗
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.3.16
31113 הודעות, 257 מדרגים, 492 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 77
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.1.22
703 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 59
ערכתי לאחרונה בתאריך 13.08.22 בשעה 15:10 בברכה, יורה דעה
דווקא הבדל קטן בגלל ההיגוי וזה יותר בגלל החלק האחורי
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.3.16
31113 הודעות, 257 מדרגים, 492 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 80
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.7.14
2721 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 51
קרה לי שטייס בואינג נתן לי הסבר 5 דקות ככה. והחלפתי אותו לחצי שעה כי הלך למאחורה של המטוס לסידורים.
למה כי אני כשרוני...
עכשיו נראה לך רציני אוטובוס עוד יותר מורכב מלהפעיל מטוס ועוד מפרקי.
יכול להיות כשרון כן אבל חייב להיות מלווה בהדרכה מסודרת בתהליך למידה ויכולת לעמוד במבחן יכולת.
מדובר בחיי אדם חייבת להיות הסמכה רכב, אוטובוס, מטוס, חשמלאי מוסמך, מפעיל מנוף
כל מי שמקצועו כרוך באחריות לשלום וחיי בני אדם חייב רישיון והסמכה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.3.19
11988 הודעות, 133 מדרגים, 239 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 61
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.8.18
8824 הודעות, 128 מדרגים, 243 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 61
או
שחברי אינו כל כך קישרוני?
או
שכבודו גם טייס וזה התפקיד שלו להחליף טייס שהולך לאחורה של המטוס ואתה עף עלינו עם הדוגמה שהחלפת טייס?🤓
או
שמדובר במשימה בgta או במשחק דומה?🙄
כמה זמן לוקח כבר להסביר למישהו
שב כאן ואל תיגע בשום דבר😳
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.1.22
703 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 61
"עכשיו נראה לך רציני אוטובוס עוד יותר מורכב מלהפעיל מטוס ועוד מפרקי"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.5.15
17626 הודעות, 71 מדרגים, 137 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
ונוהג בו ??
לא מתקבל בשום אופן.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.5.13
12226 הודעות, 103 מדרגים, 187 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 52
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.1.22
703 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 67
ערכתי לאחרונה בתאריך 13.08.22 בשעה 15:11 בברכה, יורה דעה
תמורת 10 דולר שהיתי בתא הטייס ונתן לי יחד להשתמש בהגה ועוד כמה מערכות עד לנחיתה שביקש שאצא כדי להתרכז בנחיתה שהיתה לא אוטומטית.
אומנם היה מדובר בטיסה חכורה וריקה יחסית ועוד בתקופה היה וילון בין הנוסעים לתא הטייס .
אגב זה מה שגרם לי להוציא רישיון טייס פרטי ומכשירים בהמשך
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.3.15
7071 הודעות, 80 מדרגים, 158 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
היית בבעיה קשה מאוד עם החוק, וגם הנהג הזה היה בעיה קשה מאוד.
אם היית עושה תאונה- ההסתבכות החוקית היתה הקטנה בבעיותיך. אפילו רק במקרה של נזק היית משלם את כולו, שום ביטוח לא היה מכסה אותך. משאיר לך לדמיין לבד מה היה במקרה שחלילה מישהו היה נפגע. אני מקווה שמי שעושה שטויות כאלה וקורא את זה יתפקח ויבין שממש לא שווה הסיכון לריגוש.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.1.22
703 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 96
בכל אופן בכללי אתה צודק כמובן ולא הייתי מצפה מהילד שלי שינהג כך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
12014 הודעות, 35 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 41
כמובן אפילו ללא רשותי. וגם אחרי שביקשו סירבתי.
נפילה שלהן מהאופנוע שכבוי ועומד זו אחריות שלי .
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.1.22
703 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 47
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.1.15
44011 הודעות, 64 מדרגים, 105 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 41
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
14628 הודעות, 136 מדרגים, 272 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
זאת היתה נסיעה ארוכה מעיר אחרת והנהג עצר בדרך ליד הבית שלו והלך לאכול ארוחת צהריים והשאיר אוטובוס מלא מחכה לו מעל שעה, כמובן שהוא אמר משהו בטורקית לפני שהוא ירד ואני לא מבין מילה ממה שהם אומרים ואני באיחור רציני לטיסה. אבל מה אכפת לו, בסוף הגעתי ממש בדקה האחרונה לטיסה, מזל שזה היה המון לפני 9/11 וכול הבדיקות שיש היום אז עליתי ישר על הטיסה אם זה היה היום בוודאי לא הייתי מגיע בזמן לטיסה לניו יורק
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.7.14
21211 הודעות
בתגובה להודעה מספר 4
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
14628 הודעות, 136 מדרגים, 272 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 18
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.5.17
7233 הודעות, 59 מדרגים, 93 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.7.14
21211 הודעות
בתגובה להודעה מספר 30
עם האוטובוס הנעול היא פוטנציאל לאסון. ואם חלילה היה קורה לך משהו?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.7.14
21211 הודעות
בתגובה להודעה מספר 29
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
14628 הודעות, 136 מדרגים, 272 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 31
אופס סליחה שהגבתי אלייך חשבתי ששאלת אותי
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.7.14
21211 הודעות
בתגובה להודעה מספר 33
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.5.17
7233 הודעות, 59 מדרגים, 93 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 31
רק להיות בסביבה בהנעה
אחכ אפשר לעזוב עם המפתח והרכב נשאר מונע.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.7.14
21211 הודעות
בתגובה להודעה מספר 35
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.3.15
7071 הודעות, 80 מדרגים, 158 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 36
אחר כך את כל השאר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.7.08
16707 הודעות, 56 מדרגים, 107 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
14628 הודעות, 136 מדרגים, 272 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.5.17
7233 הודעות, 59 מדרגים, 93 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.6.14
5641 הודעות, 24 מדרגים, 36 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.5.17
7233 הודעות, 59 מדרגים, 93 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 62
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.5.21
165 הודעות
בתגובה להודעה מספר 4
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.9.15
2355 הודעות, 12 מדרגים, 20 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
החוק היבש מחייב כל כלי מנועי לכבות מנוע רק בתידלוק ולא בעצירה כזו או אחרת
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.4.19
257 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
הם מוציאים אוטובוסים לא תקינים לכביש גם שהנהג מתריע על כך...
אומרים לו תעשה את הנסיעה אחרי זה נטפל...
אין לנו אוטובוס אחר לקו הזה
וכך האוטובוס הלא תקין נשאר מס ימים אם לא שבועות ללא טיפול
מקווה שיתעוררו במשרד התחבורה ויתחילו להחמיר מול החברות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.5.17
7233 הודעות
בתגובה להודעה מספר 7
צריכה לשלם מיליונים על כל הרוג
כשהרגו אדם מבוגר כנראה לא שלמו מספיק אבל מה כושר השתכרות של ילדה בת שנתיים וילדה בת 7? צריכים לשלם מחיר שיפרק אותם!!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.4.19
257 הודעות
בתגובה להודעה מספר 10
הנהג ישא באחריות...איך שזה נראה כרגע
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.5.17
7233 הודעות
בתגובה להודעה מספר 12
הוא הספיק להוריד את הנוסעים מהאוטובוס ולפנות את תא המטען מחפציהם לפי מה שהבנתי ממישהו שהיה שם.
מה הסיכוי שבדיוק באותו בוקר האוטובוס עבר בדיקה חודשית כפי שאגד טוענת? ולמה נבדק גם יום לפני? מהר מאוד יגלו אם היו עוד תלונות על הרכב הספציפי הזה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.4.19
257 הודעות
בתגובה להודעה מספר 15
הלוואי וזה יהיה המקרה האחרון וחברות האוטובוסים יעברו טלטלה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.3.19
11988 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
הם לא יכולים לומר שהאוטובוסים זבל סיני כי אז זה אומר השבתה של כל הצי שלהם ואז מה? הפסדי ענק להם ולמדינה.
לא יודע למי להאמין.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.5.17
7233 הודעות
בתגובה להודעה מספר 8
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.3.19
11988 הודעות
בתגובה להודעה מספר 14
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.12.15
47424 הודעות, 202 מדרגים, 322 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 37
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.3.19
11988 הודעות, 133 מדרגים, 239 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 43
לעבודה, לבית ספר, קניות ומה לא. מאות אלפים רק בירושלים! (איפה עוד יש אגד?)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.3.12
2227 הודעות, 9 מדרגים, 18 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.1.13
7710 הודעות, 43 מדרגים, 86 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
בתקנות תעבורה יש תקנה שיש לסובב את ההגה כך שגלגלי הרכב יפנו כלפי המדרכה, כשחונים בשיפוע. כך כשאם חלילה בלם חניה משתחרר, הרכב יעצר במדרכה מיד או לכל היותר יעלה על המדרכה. לרכבים גדולים תקועים גם שמים סד עצירה מתחת לגלגל.
אבל מי חוץ ממני מסובב את ההגה כלפי המדרכה בחניה?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.2.19
1576 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
בדיווח מהבוקר ניסיתי להסביר זאת כמה פעמים אבל כולם סירבו להבין וחיפשו לדון לכף זכות את הנהג.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.5.17
7233 הודעות, 59 מדרגים, 93 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 19
מי שאשם הוא מי שמוציא כלי רכב תקול למרות תלונות, ולא עושה הכשרות לנהגים. אם לא למדת את הנהג כיצד לנהוג במקרה חירום אתה לא יכול להפיל עליו את כל האשמה.
אחרי התאונה של משפחת אטיאס בטבריה התחלתי לברר איך להגיב באירוע כזה, כל דבר נלמד פה בדיעבד ומעולם לא הדריכו אותי להפנות גלגלים למדרכה. ועוד למדתי לנהוג על גיר. למדתי לשלב הילוך בחניה כנגד הירידה אבל לא להפנות גלגלים למדרכה...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.6.20
1757 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.3.15
7071 הודעות, 80 מדרגים, 158 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 56
הגז נתקע. במקרה כזה, אחרי שמתגברים על הבהלה הראשונית שבהאצה פתאומית ולא מתוכננת (לתרחש את זה בראש, עוזר מאוד) פשוט- להוציא לניוטרל. הפעולה הפשוטה הזו מנתקת את הקשר בתוך תיבת ההילוכים בין גלי ההינע ולמעשה מנתקת את העברת הכוח מהמנוע לגלגלים. אחר כך פשוט לבלום, מבלי לכבות את המנוע, עד לעצירה בטוחה בצד הכביש.
במקרה בו הבלמים מתחממים (הסיבה לכך היא בלימה ארוכה ורצופה, לרוב במורד) צריך להאט את הרכב באמצעות הורדת הילוכים. ניתן לעשות זאת גם ברכב אוטומטי. עדיף להימנע כמובן מהמצב הזה ע"י שימוש נכון בבלמים, בלחיצות קצרות והחלטיות, ושימוש בהילוך מתאים לסוג הדרך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.7.14
21211 הודעות
בתגובה להודעה מספר 89
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.3.15
7071 הודעות, 80 מדרגים, 158 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 91
יש דברים שכדאי לתרגל.
אגב
באיבוד בלמים יש עוד כמה טיפים חשובים:
1: לא להרים הנדברקס. ניתן להשתמש בו בעדינות רבה כדי להאט, אבל לא בכל רכב זה אפשרי ורוב הנהגים לא מיומנים בכך כלל, עדיף שלא.
2: לא לכבות מנוע.
3: לחפש עליה, וישנם כבישים תלולים בהם ישנם שבילי מילוט אליהם ניתן לפנות ולהסתייע בשיפוע החיובי כדי לבלום את הרכב ואז להרים הנדברקס.
אם לא מוצאים עליה והבלמים עדיין לא יעילים ("רכים") אפשר להאט את הרכב ע"י חיכוך בגדר הימנית, אבל זה גם מהלך כזה נתון למיומנות ושיקול ולא תמיד טוב לעשות אותו. לסיכום: תרגול, תרחישים, ותחזוקה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.3.15
7071 הודעות, 80 מדרגים, 158 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
החל מלהתניע בדרדור, דרך הנעה עם מצבר חיצוני, החלפת גלגל, בדיקת שמן ונוזלים שונים במנוע, ועד למצבי חירום בנהיגה- בלימות, החלקות, ועוד.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.1.13
7710 הודעות, 43 מדרגים, 86 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 19
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.5.17
7233 הודעות, 59 מדרגים, 93 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
וכנראה גם לא הבין את המשמעות של איפוס המערכת
כי בפעם הראשונה שעשה זאת הבלמים לא השתחררו..
כך לפי המידע שפורסם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.6.15
11947 הודעות, 82 מדרגים, 155 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.1.13
7710 הודעות, 43 מדרגים, 86 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 22
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.5.17
7233 הודעות, 59 מדרגים, 93 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
אגב לענין הפנית הגלגלים למדרכה, מנין לך שהנהג לא עשה זאת? הרי האוטובוס החל בנסיעה ועלה על המדרכה, זה ברור משני הסרטונים שפורסמו..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.1.13
7710 הודעות, 43 מדרגים, 86 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 26
ההגיון שלי אומר שאם הגלגלים היו ימינה, הוא היה מתדרדר ימינה ונעצר אבל הוא נסע ישר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.5.17
7233 הודעות, 59 מדרגים, 93 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 38
יוצא לי לנסוע שם כמה פעמים בשבוע
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.4.21
672 הודעות
בתגובה להודעה מספר 26
הגלגלים הימניים שלו היו על המדרכה מיד אחרי התחנה של ירמיהו שמגר, כיון שהוא לא הצליח לסגור את תא המטען, ולא רצה לחסום את התנועה, הוא חנה כך לפחות עשר דקות כשבמהלכן גם הוא וגם הנוסעים ניסו לסגור את תא המטען ולא הצליחו, בשלב הזה הוא גם ניסה לאפס את החשמל של הרכב כשהנוסעים בפנים והדלתות סגורות, כשלא הצליח, כל הנוסעים התפנו לאוטובוס חלופי, ובפעם השניה או יותר (כבר לא עקבתי) האוטובוס דרדר לו, ולכן הוא עלה על המדרכה ולא המשיך על הכביש, כיון שמהתחלה חלקו היה על המדרכה, אגב הגלגלים היו ישרים ולא פנו בזווית חדה לכיון המדרכה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
12014 הודעות, 35 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
ברכב ידני אם הייתי חונה לכיוון הירידה הייתי משלב הילוך אחורי, ואם הפוך הייתי משלב הילוך ראשון. וזאת כמובן בלי קשר לבלם היד ולכיוון הגלגלים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.20
1313 הודעות, 3 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.6.20
1757 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
שקיבלו על זה לפחות דוח אחד של 50 דולר.. והכותב הינו אחד מהם..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.12.13
7963 הודעות, 55 מדרגים, 104 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 57
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.7.18
2714 הודעות, 19 מדרגים, 34 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
אם היה מידרדר ישר היה נשאר על הכביש, ונתקע לכאורה באוטובוס שלפניו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.12.12
10879 הודעות, 57 מדרגים, 112 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.1.22
703 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
היה צריך לדומם מנוע לשלב להילוך חנייה וגם ללחוץ על הכפתור בלם יד ואז לרדת מהאוטובוס אין מצב ששני המעצורים האלה כשלו יחדיו , שלא לדבר על אמצעי זהירות אחרים סיבוב הגה ועוד
אבל זאת תאונה כתוצאה מרשלנות כמובן ויהיה בסדר המצוי.
אין קשר ישיר למפעיל בתאונה
הנהג משתמש בסיפורים על אוטובוס לקוי שאין קשר גם אם לא היו בלמים או אוטובוס ללא הגה או רצעוה קרועה או רדיאטור דולף וכו.. כי כל אלו לא היו הגורם לתאונה מלבד התנהגותו של הנהג
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.6.20
1757 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.10.15
4795 הודעות, 45 מדרגים, 68 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לא מבין במכונאות אוטובוסים אבל האם הנהג הפעיל בלם יד, העביר להילוך פרקינג וכיבה מנוע?
האם יש נוהל בטיחות לנהגי אוטובוס כיצד יש לפעול במקרה תקלה?
אם אין נוהל אז אגד ואחראי הבטיחות אשמים.
אם יש נוהל והנהג פעל בניגוד אליו הוא אשם.
לתקלה בתא המטען יש רק קשר עקיף כי היא גרמה לכך שהתרחש כשל בטיחותי.
השאלה היא רק מי אחראי לו הנהג או מי שאחראי להגדיר ולבדוק נהלי בטיחות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.12.11
11553 הודעות, 46 מדרגים, 84 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 60
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.02
32546 הודעות, 95 מדרגים, 147 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 60
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.21
2003 הודעות, 19 מדרגים, 19 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אלוהים ישמור.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.8.14
3661 הודעות, 19 מדרגים, 38 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
בבוקר הוא היה תקין ואח"כ אירעה תקלה. הם גם לא מכחישים שהוא דיווח על תקלה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד