גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #759295 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 759295        
חרוב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.10.21
1940 הודעות, 16 מדרגים, 7 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ב באלול תשפ''ב    14:18   08.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אמזון תשלם 13 מיליארד דולר על שידור משחק פוטבול אחד בשבוע למשך 11 שנים  

 
  
חתמה על הסכם עם ה-NFL, ותהיה אחראית ב-11 השנים הקרובות על שידור Thursday Night Football, אחד המשחקים היוקרתיים בפוטבול. בכך הפכה לשירות הסטרימינג הראשון שחותם על הסכם זכויות שידור עם הנהלת ליגת הספורט הפופולרית ביותר בארה"ב.

עם כל הכבוד לכדורסל, בייסבול והוקי קרח, פוטבול הוא עדיין, וכנראה יישאר ככה שנים רבות, הספורט הפופולרי ביותר בארצות הברית. לכן לא מפתיע שחברות ענק בשוק הטלוויזיה מתחרות על זכויות השידור של הענף. העונה נשבר מחסום כשחברה עם שירות סטרימינג חתמה על הסכם זכויות שידור עם ה-NFL (ליגת הפוטבול האמריקנית). ומי זאת החברה? אמזון, שתשלם לליגה, לפי בלומברג, סכום עתק של 13 מיליארד דולר ל-11 שנים על שידור של משחק אחד בלבד בשבוע.

אמזון חתמה על הסכם שהופך אותה לזכיינית הבלעדית לשידורי Thursday Night Football, שנחשב לאחד המשחקים הגדולים בכל שבוע ב-NFL. כבר ביום חמישי הבא היא תשדר את משחק הבכורה שלה כשלוס אנג'לס צ'רג'רס תפגוש את קנזס סיטי צ'יפס.

כאמור, זאת הפעם הראשונה ששירות סטרימינג חותם על הסכם זכויות שידור לאורך העונה עם ה-NFL, וזה חתיכת קריאת תיגר על הרשתות האמריקניות הגדולות והמסורתיות כמו NBC, ESPN, CBS ו-FOX, ששלטו בשידורי הספורט בארה"ב במשך דורות.

אמזון תנסה כמובן למשוך כמה שיותר צופים לשידורים שלה, בכך שיצטרכו לרכוש את שירות הסטרימינג שלה (Prime Video), שעולה 139 דולר בשנה, וכולל גם שירותי שילוח מהיר וללא עלות נוספת, ובמקביל למשוך מפרסמים, כמו שבדרך כלל הפוטבול האמריקני מביא איתו.

"נקודת מפנה בשידורי הספורט"

עד כמה מפרסמים נוהרים לשידורי ה-NFL? מספיק שנזכיר כי בסופרבול בעונה האחרונה צפו 112 מיליון איש בארה"ב, בערך פי 7 ממספר האנשים שצפו בגמר גביע העולם בכדורגל ארבע שנים קודם לכן. וכתוצאה מכך, ומהעובדה שמדובר באחד מאירועי הספורט היוקרתיים ביותר, מחירי הפרסומות בסופרבול מגיעים למיליוני דולרים לפעמים לכמה עשרות שניות.

״ אנחנו נסתכל אחורה על העונה הזאת בה אמזון הפכה לזכיינית של שידורי ה-NFL כנקודת מפנה בשידורי הספורט", אמר לבלומברג דניאל כהן, סגן נשיא לייעוץ בנושא זכויות שידור באוקטגון, חטיבה בתוך ענקית הפרסום Interpublic Group of Cos.

העסקה הנוכחית קרמה עור וגידים בזכות מארי דונוהו, סגנית נשיא החברה לווידאו וספורט עולמי, שעבדה במשך כמעט 20 שנה ב-NFL, ועברה ב-2018 לחברה. דונוהו שכנעה את הבוסים שלה להגיש את ההצעה הגבוהה (13 מיליארד דולר ל-11 שנים) תוך כדי שהיא מנסחת מסמך שמתאר את כל הסיבות לכך שזכויות השידור של ליגת הפוטבול יועילו מאוד לחברה וללקוחותיה.

שידורי הספורט הם פחות או יותר העוגן האחרון שנותר לרשתות המסורתיות, בזמן שסרטים וסדרות טלוויזיה כבר מזמן עברו לסטרימינג. לדוגמה, 75 מתוך 100 השידורים הנצפים ביותר בטלוויזיה בשנת 2021 היו של אירועי ספורט. באמזון מודעים לכך, וכאמור בעיקר לכל נושא הפרסום, ועל פי ההערכות החברה צפויה לקחת נתח נכבד משוק הפרסום בטלוויזיה בארה"ב שמוערך ב-66 מיליארד דולר בשנה.

שידור משחקים ואירועי ספורט הם לא משהו זר לאמזון, אפל וחברות נוספות שמספקות שירותי סטרימינג. בעבר הן כבר רכשו זכויות לשידור משחקי בייסבול, כדורגל, טניס וענפים נוספים ברחבי העולם. אבל העסקאות הללו היו בעיקר במסגרת חבילות חלקיות או בשווקים קטנים יותר. אמזון ביצעה "ניסויים" טרם רכשה את זכויות השידור מה-NFL, כשחתמה על הסכמים לשדר את אליפות ארה"ב בטניס, משחקי הפרמייר-ליג באנגליה ושידורי ליגת האלופות בכדורגל בבריטניה, איטליה וגרמניה.

בארה"ב החלה אמזון לשדר בלעדית משחקים של ניו יורק יאנקיז בליגת הבייסבול, ושל סיאטל סאונדרס בכדורגל. אבל היה לה קשה בהתחלה לשכנע את ליגות הספורט הגדולות להפקיד בידיה את שידורי המשחקים.

600 אלף דולר על חצי דקת פרסום

האתגר הראשון של אמזון יהיה לוודא שחובבי הפוטבול יידעו הכין ניתן למצוא את שידורי “Thursday Night Football". לשם כך החברה מתכננת לקנות מודעות בערוצי הכבלים כדי להזכיר לאנשים שמשחקי יום חמישי כבר לא משודרים יותר בערוצים המסורתיים. במקביל, אמזון מתכוונת לקדם את השידורים גם בדף הבית שלה ואפילו עם פרסום על גבי חבילות השילוח שלה עבור מינויי ה-Prime.

מבחינת פרסומות, אמזון מתכננת לגבות 600 אלף דולר עבור פרסום של 30 שניות בשידורי ליגת הפוטבול, כאשר פוקס, ששידרה לפניה את משחקי יום חמישי, דרשה 500 אלף דולר. לטענת החברה, יש לה שפע של נתונים על מינויי ה-Prime שלה, והיא יכולה להציג מודעות ממוקדות שמובילות לרכישות מוצרים. כמו כן, אמזון מבטיחה למפרסמים שהיא תגיע ליותר מ-12 מיליון צופים למשחק. אמנם מדובר בירידה לעומת 16.4 מיליון הצופים שצפו במשחק בעונה שעברה, אבל צריך לזכור שמדובר בשירות סטרימינג ולא ברשת טלוויזיה מסורתית.

למרות חגיגת הזכייה בזכויות השידור בפוטבול, אמזון עדין נתקלת בקשיים במשאים ומתנים האחרים שלה בעולם הספורט. כך למשל, היא הפסידה במאבק שלה לשדר את ליגת האלופות בכדורגל בארה"ב ל-CBS, ולא הצליחה לזכות בשידורי ה-Big Ten, אחד המחוזות החזקים של פוטבול המכללות, כש-NBC ו-CBS קיבלו את העסקה. בנוסף, ESPN ניצחה את אמזון ונטפליקס בתחרות על זכויות השידור של פורמולה 1. לטענת גורמים בשוק הטלוויזיה, אם אמזון הייתה מתחילה לשדר את ליגת ה-NFL קודם לכן, סיכוי גדול שהייתה מצליחה לזכות באחד מהחוזים שהפסידה.

במקביל, החברה עדיין מנסה לזכות בחוזי שידור אחרים, כמו למשל שידורי משחקי ה-NFL ביום ראשון, עליהם היא מתחרה עם אפל וגוגל. המטרה הבאה שלה, ככל הנראה, היא שידורי ה-NBA. ליגת הכדורסל צפויה לדרוש בקרוב הרבה יותר כסף למשחקיה מזכייניות השידור הנוכחיות שלה - ESPN, WB ודיסקוברי, שלא בטוח שיוכלו לעמוד בכך. בסיטואציה הזאת, הנהלת ה-NBA עשויה לשלב גם שירות סטרימינג כדי לקבל את הכסף שהיא רוצה.

https://m.ynet.co.il/articles/hj1v0mpls



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  שיש הרבה כסף , כבר לא יודעים מה לעשות איתו rccool 08.09.22 14:20 1
     עושים עוד כסף והרבה ישראלי 08.09.22 14:28 3
  היה דיווחים שאפל היית גם בתחרות אוהב ידע 08.09.22 14:25 2
  וזה למשבצת הזמן פחות טובה Gronk 08.09.22 14:40 4
  טוב שלא בייסבול. 140 משחקים לא חשובים בשנה וכל משחק נמשך 4 שעות mek2 08.09.22 14:41 5
     זוכר את זה בתור ילד dorp 08.09.22 14:44 6
     דווקא כן בייסבול hutznik 08.09.22 14:55 7
         ספורט גוסס ידידי. כל שנה הגיל הממוצע של הצופים עולה Gronk 08.09.22 15:10 8

   
   
rccool לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.2.12
2987 הודעות, 18 מדרגים, 9 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ב באלול תשפ''ב    14:20   08.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. שיש הרבה כסף , כבר לא יודעים מה לעשות איתו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ישראלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.10.12
25344 הודעות, 101 מדרגים, 163 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ב באלול תשפ''ב    14:28   08.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. עושים עוד כסף והרבה  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
"ועל פי ההערכות החברה צפויה לקחת נתח נכבד משוק הפרסום בטלוויזיה בארה"ב שמוערך ב-66 מיליארד דולר בשנה."



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ידע
חבר מתאריך 15.12.21
516 הודעות
יום חמישי י''ב באלול תשפ''ב    14:25   08.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. היה דיווחים שאפל היית גם בתחרות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Gronk לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.10.21
1012 הודעות, 4 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ב באלול תשפ''ב    14:40   08.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. וזה למשבצת הזמן פחות טובה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
היו דיבורים על לבטל את המשחק של יום חמישי



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mek2 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.2.07
82160 הודעות, 235 מדרגים, 460 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ב באלול תשפ''ב    14:41   08.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. טוב שלא בייסבול. 140 משחקים לא חשובים בשנה וכל משחק נמשך 4 שעות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
המשחק נמשך כל כך הרבה זמן כדי שיהיה אפשר לדחוף לפחות 2 נקניקיות לפה במשחק



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dorp לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
6433 הודעות, 53 מדרגים, 105 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ב באלול תשפ''ב    14:44   08.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. זוכר את זה בתור ילד  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
חבר של אבא שלי הזמין אותנו לתא צפיה במשחק בייסבול כלשהו
אני חושב שבכל שאר חיי לא אכלתי ככ הרבה נקניקיות בלחמניה כמו הכמות שאכלתי שם, איזה כיף זה היה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
hutznik לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
14792 הודעות, 136 מדרגים, 272 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ב באלול תשפ''ב    14:55   08.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. דווקא כן בייסבול  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
רק אתמול המשחק של היאנקיז היה רק על אמזון פריים בנוסף על זה שהם משדרים את היאנקיז כול שישי בערב והרבה אוהדים מתלוננים על זה כי זה מחייב אותם להיות מנוי על אמזון פריים, בנוסף על זה שחלק מהמשחקים משודרים רק על אפל פלוס אבל זה העתיד הכול יעבור לסטרימינג בגלל הדור הצעיר.
ורק לתקן אותך יש 162 משחקים בשנה חוץ מהפלייאוף והסיבובים של הוורלד סרייס



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Gronk לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.10.21
1012 הודעות, 4 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ב באלול תשפ''ב    15:10   08.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. ספורט גוסס ידידי. כל שנה הגיל הממוצע של הצופים עולה  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
וזה לא יכול להימשך יותר מדי זמן…



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות