https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/b1zs11dy8i
רשות החשמל פרסמה טיוטת עדכון למסמך הנחיות להתקנת מערכת טעינה לרכב חשמלי מ-2019. בין הדרישות החדשות: החשמלאי המתקין יידרש לעבור הכשרה, והמתקינות יידרשו לערוך בדיקות תקופתיות בעמדות
09:05
|
תומר הדרעמדות טעינה לרכב חשמלי מהוות כיום חלק בלתי נפרד מהבעלות על מכונית חשמלית – וכעת התקנתן צפויה להפוך להיות מורכבת יותר, כך עולה מתוכנו של מסמך שהפיץ השבוע מינהל החשמל ברשות החשמל. זאת לאחר שאתמול הפיץ משרד האוצר מסמך כדי לקבל מידע בנושא פריסת עמדות טעינה והקצאת חשמל, במטרה לעשות סדר בעמדות הטעינה בבנייני ממשלה ולשלב רכבים חשמליים בצי הממשלתי.
המסמך שפרסמה רשות החשמל מעדכן את מסמך "הנחיות להתקנת מערכת טעינה לרכב חשמלי", הראשון שפרסמה המדינה עוד בשנת 2019, כדי להסדיר הקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי ברחבי ישראל. הסיבה לפרסום המסמכים החדשים, שלעת עתה מהווים טיוטה אך ישמשו לניסוח של הנחיות "משודרגות" להתקנות עמדות טעינה לרכב חשמלי, היא בשל שינויי רגולציה וניסיון שצברו מתקינים, או "שינויים בתקנות בינלאומיות, התנסות בהתקנות בארץ, שאלות ופירושים שפורסמו שהעלו צורך בעדכון ההנחיות והתאמתן לדרישות הבטיחות כיום", לשון המסמך.
לפי עיקרי ההנחיות המשודרגות, שעתידות להפוך להנחיות מחייבות בשנה הבאה, תהליך הבדיקה של מערכות הטעינה (כלומר מטעני הרכב החשמלי) צפוי להפוך למחמיר יותר. למשל בסעיפי "בדיקת מערכת הטעינה" מוסיפה המדינה מספר סעיפים. לדוגמה: עד כה עם הפעלת עמדת טעינה חדשה נדרשה בדיקת חשמלאי. כעת החשמלאי יצטרך להיות כזה שעבר הכשרה מתאימה לטיפול בעמדות טעינה. מעבר לכך, עד כה נדרשו עמדות הטעינה לבדיקה של מפסק המגן על ידי חשמלאי מעשי לפחות (כלומר בעל הסמכה לעסוק בעבודות חשמל מוגבלות) – כעת מי שיוכלו לבדוק את מפסקי המגן מדי שלוש שנים יהיו רק חשמלאים מוסמכים (דרגת הסמכה גבוהה יותר מחשמלאי מעשי, כלומר חשמלאי המורשה לבצע עבודות במתח גבוה).
עוד עולה מן המסמך כי עמדות הטעינה יידרשו בחלק מן המקרים יותר בדיקות. לדוגמה בעמדות בהן מותקן מפסק פחת (ניתוק אוטומטי של החשמל במקרה סכנה), תידרש בדיקה של מפסק הפחת מדי שלושה חודשים, מה שלא נדרש עד כה.
חבר מתאריך 27.1.21
841 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
רצו להביא מכוניות ירוקות - תשלמו יותר מס מרכב על דלק
רוצים להתקין עמדות חשמל - תשלמו יותר על ההתקנה
רוצים חימום בגז - תשלמו יותר
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.1.22
1361 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
18738 הודעות, 75 מדרגים, 147 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
איפה ההבטחה הגדולה של הממשלה היוצאת?
זה רק יעלה את המחיר של ההתקנה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.1.15
46058 הודעות, 66 מדרגים, 105 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.7.17
3421 הודעות, 42 מדרגים, 17 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 33
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
18738 הודעות, 75 מדרגים, 147 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 33
רגולציה מכבידה ומטופשת
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.12.21
153 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
במקום להקל רק מוסיפים עוד קשיים..
מעניין מי סגר את הדיל מול מיכאלי..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.6.14
36428 הודעות, 151 מדרגים, 283 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.2.16
18432 הודעות, 124 מדרגים, 196 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
א. צריך בודק של חברת החשמל למתקן, מה שאנשים לא עושים במציאות.
ב. העבודה היא לא רק כבל, יש להתקין פחת דגם B שמגן במתח dc, זה אומר שאם יש כאלה שלא התקינו הפחת הרגיל בבית לא יקפוץ במקרה של התחשמלות, והיו מקרים בחו"ל.
ג. זה לא שקע רגיל, זה שקע מיוחד שיש בו טכנולוגיות מסויימות.
אבל, התערבות בעניין היא טמטום, גם ככה אנשים לא עושים את מה שצריך אז התערבות לא תועיל בכלום.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.3.16
7346 הודעות, 35 מדרגים, 56 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
ותאמין לי, אלו הרשומים והמוסמכים, בד"כ חוששים נורא לעשות שטויות כי הם יודעים שבמקרה התחשמלות/שריפה הם יאכלו את כל הזרנוק ולא אף אחד אחר, גם אם זו לא אשמתם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.2.16
18432 הודעות, 124 מדרגים, 196 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 22
את החשמלאי לא מעניין אם יש בודק או לא.
ולא יקרה להם כלום, אומר לך בתור חשמלאי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.3.16
7346 הודעות, 35 מדרגים, 56 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 26
אני מדבר על כל עבודות החשמל האחרות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.1.19
4940 הודעות, 17 מדרגים, 33 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
כאילו שכל לוח שיש לכל אדם בבית מחייב בדיקה תקופתית.
למדינה כואב שיש אנשים שנוסעים ברכב, ולא משלמים מס על בלו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.7.14
48453 הודעות, 176 מדרגים, 314 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
להבנתי שקע כח רגיל עדיין מחייב ניתוק הרכב מטעינה כל שעתיים מחשש להתלקחות מעומס יתר
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41064 הודעות, 139 מדרגים, 224 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
היא הסיכמה לשחק ב״משחק האקולוגי״ ולתמוך ברכבים חשמליים כל עוד זו היתה תופעה שולית.
ברגע שכמות הרכבים החשמליים החלה להיות גדולה, המדינה מתחילה לחשוב איך היא יכולה לגזור קופון (ביטול הנחה במס רכישה, הוספת מס שימוש) או בפעולות שיווסתו את המעבר מרכב בנזין לחשמלי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.4.12
7313 הודעות, 35 מדרגים, 66 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41064 הודעות, 139 מדרגים, 224 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
רגיל, רק מעמדת טעינה של החברה (או החלפת מצבר בעמדת שירות).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.3.16
7346 הודעות, 35 מדרגים, 56 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41064 הודעות, 139 מדרגים, 224 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
כבר אז חשבו על איך למסות חשמל שמיועד לרכבים חשמליים, מה שמוכיח שאין שום קשר בין מיסוי על רכב ודלק ובין איכות הסביבה, פשוט מדובר בדרך מאוד נוחה להכניס כסף למדינה עם מינימום ביקורת (כי כל מי שמעז לבקר זאת מקבל קיטונות של בוז מצד ההדיוטים השימושיים מקרב פעילי איכות הסביבה).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.21
806 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
שכבר התעדכן כלפי מעלה עכשיו המדינה רוצה לייקר את השוק עוד יותר , חזירים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
13660 הודעות, 83 מדרגים, 114 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41064 הודעות, 139 מדרגים, 224 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
הכנסה משמעותי למדינה.
זה בא לביטוי לצמצום הקלות והוספת מיסים על רכבים חשמליים, ובעיקר, על העדר תחבורה ציבורית יעילה וזמינה ברמה שתוכל להוות תחליף להחזקת רכב.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.12.13
23205 הודעות, 213 מדרגים, 390 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.7.13
19272 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.1.20
6713 הודעות, 16 מדרגים, 21 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.1.14
8683 הודעות, 34 מדרגים, 59 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41064 הודעות, 139 מדרגים, 224 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 12
קהל גדול של ״הדיוטים שימושיים״ שמהללים את המס ממניעים אקולוגיים, מבלי לדעת שמדובר בחרב פיפיות שכבר עכשיו מתחילה להיות מופנית גם לעבר צרכני הרכבים החשמליים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.2.08
13230 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41064 הודעות, 139 מדרגים, 224 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
בכל מקרה, חרגת מהעומס? המפסק הראשי יקפוץ והדבר ישפיע על הצרכן שידאג להגדיל את ההספק.
לא רואה מדוע המדינה צריכה להתערב בכך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.2.16
18432 הודעות, 124 מדרגים, 196 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 16
בבית אתה משלם כמה אלפים, בבניין אתה צריך לשלם על החלפת תשתית+שנאי+כל העבודה של חברת החשמל.
וזה בתנאי שחברת החשמל תסכים להגדיל, לא תמיד היא מסכימה בגלל הדברים האלה.
יש היום מחסור בחשמל, חברת החשמל תעשה הכל כדי למנוע הגדלה של החיבורים בבניינים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.9.19
7161 הודעות, 34 מדרגים, 41 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
במיוחד שרכבים חשמליים מצילים חיים בהפחתת זיהום אוויר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.9.13
8431 הודעות, 37 מדרגים, 73 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 19
כי לפי ההגיון:
יותר רכבים חשמליים- פחות עבודה למוסכניק- רמת החיים נמוכה יותר- פגיעה בבריאות גבוהה יותר-- תוחלת החיים קצרה יותר...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.9.19
7161 הודעות, 34 מדרגים, 41 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.9.15
15926 הודעות, 104 מדרגים, 186 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אין לי בעייה שהחמירו. הבעייה שלי שהם לא הסדירו, לקבוע מה התנאים לחיבור החשמל בבניין. מה התנאים לחיבור ישיר לדירה. מה המגבלות בחוק.
החלטתם להחמיר בבדיקות, אז לכל הרוחות תקלו באפשרות להתקין מול נציגות וועד.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.11.08
13092 הודעות, 167 מדרגים, 330 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.12.11
24910 הודעות, 102 מדרגים, 75 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הפתרון הוא אך ורק ובטכנולוגיית מימן שיהיה ניתן להטעין בכל תחנת דלק שתעבור הסבה לכך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.1.08
31310 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
בבניין של ההורים "רק" 36 דיירים, בניין עם מערכת חשמל בת 50-60 שנה, דיירים בני 20-30, ומכוניות בנות שנה -שנתיים.
כל זב חוטם שאבא שלו קנה לא טסלה או סיניתשקרכלשהיא משך כבל חשמל מהדירה שלו (במקרה הטוב) לרחוב.
הרחוב הפך למסלול מכשולים של כבלים ובחורף שעבר החלו הקצרים, בתחילה קצרים לדירות, אחר כך קצרים בכל הבניין
ובסוף חברת החשמל והמשטרה היו צריכים להתערב ולסלק את כל הכבלים הפירטיים (שצצו למחרת חזרה).
משילות, מישהו ?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.10.08
13539 הודעות, 65 מדרגים, 44 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.7.13
19272 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.6.17
51062 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
כמובן שהמרוויחה הגדולה היא קופת המדינה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.10.20
5339 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.9.13
8431 הודעות, 37 מדרגים, 73 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 39
זאת מדינה אוכלת יושביה. אסל פראיירים עשירים ישבו בבית כי כל אחד דואג רק לעצמו ולכיס שלו בסופו של דבר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.9.13
8431 הודעות, 37 מדרגים, 73 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
בעלי רכב חשמלי לגזירות שיוטלו עליהם. מס על עמדת הטענה, מס תקופתי רישוי לשימוש בעמדת הטענה, טסט- בדיקה תקופתית לעמדת הטענה....
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד