|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
סניגור
חבר מתאריך 15.11.09
17204 הודעות | יום ששי ט''ו בסיון תש''ע
09:50 28.05.10 |
|
11. תודה על הבאת הדברים בצורה נוחה לקריאה!
בתגובה להודעה מספר 6
|
. כתבה מעניינת מאוד! הנגשת הדברים כאן חשובה מאוד, תודה! אמרתי, אלמד ממך ואעשה כמותך, אשפר את הגשת הדברים מעט יותר. ברשותך. שוב, תודה על היוזמה. .תחשבו כמונו, תקבלו ציון חנן עמיאור, ישראל השבוע, 28.05.10 . דו"ח חדש של תנועת "אם תרצו" טוען: השיח האנטי והפוסט ציוני כבש את האקדמיה, והעמדות הציוניות מגורשות 80 ¬אחוזים מהחומר הנלמד במחלקות למדעי המדינה מייצג גישות אנטי ציוניות ¬ חלק מהמרצים תוקפים את הדו"ח ואומרים שהוא "פשטני" ¬ אבל מרצים אחרים אומרים שהדו"ח מדויק, "ועוד איך הוא מדויק" ¬ הקמפוס כשטח לחימה . כשהחלו תלמידי הקורס "ביורוקרטיה ממשלית וזכויות אדם" שאותו העביר באוניברסיטת תל אביב פרופ' יהודה שנהב לעיין בסילבוס ציפתה להם הפתעה. אל שנהב ואל המתרגלת עו"ד יעל ברדה התלווה כמרצה אורח עו"ד מיכאל ספרד היועץ המשפטי של עמותת "יש דין."בקורס שהוגדר כסמינר המשלב תיאוריה ופרקטיקה כך הבטיח הסילבוס "יפעלו הסטודנטים מדי שבועיים במסגרת פרויקט המשקיפים על בתי המשפט הצבאיים של תנועת 'יש דין' ובפרויקט ארגון 'מחסום ווטש' בפעולות של תיעוד ניהול יומן מסע וכדומה. "על פעילות זו" הבטיח הסילבוס "יתוגמלו הסטודנטים בהחזרי נסיעות ובמלגה שנתית בסך 1 450ש"ח. בסוף השנה על הסטודנטים להגיש מאמרים המבוססים על פעילותם וחוויותיהם חלקם אף יזכו להיכלל בחוברת בעריכת פרופ' שנהב ועו"ד ספרד ובשיתוף הארגונים." היו בין הסטודנטים כאלה שהבטחות הסילבוס לא נראו להם. תלונותיהם כמו גם תלונות נוספות שחלקן יובא להלן מצאו את דרכן לדו"ח שהגישה השבוע תנועת "אם תרצו" ליו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ זבולון אורלב. כותרת הדו"ח מדברת על "סתימת פיות הדרה והטיה אנטי ציונית באקדמיה בישראל."התמונה שמציג הדו"ח עולה בקנה אחד עם אמירתו של המשנה לראש הממשלה משה (בוגי) יעלון מהשבוע לפיה "גורמים באקדמיה בישראל מערערים על קיומנו חוברים לאויבנו במערכה על קיומנו מתוך רדיקליות או נאיביות." הדו"ח בחן את המחלקות השונות למדע המדינה ואת אחוזי הייצוג למחקרים אנטי ציוניים או פוסט ציוניים לעומת מחקרים התומכים בתנועה הציונית. הדו"ח גם סקר פעילויות אנטי ציוניות שונות שמתקיימות בין כותלי האוניברסיטאות ובחסותן. עוד מציג הדו"ח דוגמאות לכינוסים איסלאמיים אנטי ציוניים שהתקיימו באוניברסיטאות והושמעו בהם קריאות אנטי יהודיות ובזכות ההתנגדות החמושה וכן תערוכת קריקטורות אנטישמית שהוצגה ב2007-במרכז האוניברסיטה העברית בהר הצופים. אבל במוקד הדו"ח עומד מחקר על הסילבוסים (חומרי הלימוד.(הוא חילק את המחקרים והמאמרים מהם מורכבים הסילבוסים במחלקות למדע המדינה ל"ציוניים" מצד אחד ול"אנטי ציוניים" או "פוסט ציוניים" מצד שני. מסקנת המחקר שעליו פיקחו ד"ר אודי לבל וד"ר רן ברץ מצביעות על יחס ממוצע של - 20:80כלומר רוב מכריע מהחומר הנלמד במחלקות למדע המדינה מבוסס על רשימת מקורות המייצגת גישות "פוסט ציוניות" ו"אנטי ציוניות." במסגרת המחקר נסקרו 36 הקורסים העוסקים בנושא הלאומיות והציונות במחלקות למדעי המדינה בחמש האוניברסיטאות בישראל. נבחרו שלושה הוגים פוסט ואנטי ציונים מובהקים: ברוך קימרלינג הטוען כי הציונות דומה לקולוניאליזם אורי רם מהחוקרים שהחדירו את מושג הפוסט ציונות לשיח האקדמי ואדוארד סעיד שהוביל את השיח האנטי ישראלי בעולם האקדמי. מולם בחנו את מספר המאמרים של חוקרים ציונים מובהקים: פרופ' רות גביזון פרופ' אמנון רובינשטיין ופרופ' שלמה אבינרי. "כדי לקבוע אם מאמר מסוים מביע גישה ציונית או אנטי ציונית" אומר ד"ר ברץ "השתמשנו בקריטריון אחד בלבד - עמדתו בשאלה האם ליהודים יש זכות לקיים מדינת לאום בארץ ישראל - כן או לא. מאמרים שהוגדרו כציוניים על פי הקריטריון הזה כמעט אינם מופיעים בסילבוסים." הסוגיה השלישית שנבחנה השוותה בין מספר ההופעות בסילבוסים של חוקרים המצדדים במודל של מדינת כל אזרחיה לעומת חוקרים היכולים להכיר גם בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית. גם כאן חוקרים המצדדים במדינה הניטרלית הופיעו בסילבוסים 24 פעמים ולעומת זאת חוקרים המכירים בזכות של ישראל להתקיים כמדינה יהודית הופיעו בסילבוסים 9 פעמים בלבד. יו"ר התנועה רונן שובל מסביר: "המרצים מפנים סטודנטים ל80-אחוזים של חומר אנטי ציוני כמעט בלי ללמד מחקרים המציגים גישות הפוכות." מן הצד השני מרצים למדע המדינה המוכרים כאנשי שמאל בזים למתודולוגיה של "אם תרצו" ומגדירים אותה כ"פשטנית ואינפנטילית." פרופ' אברהם דיסקין לשעבר ראש החוג למדע המדינה באוניברסיטה העברית אומר ש"אכן יש בעיה להגיד על מישהו דיכוטומית שהוא ציוני או פוסט ציוני. אבל המגמה שהם מראים היא סופר מדויקת. יש באינטרנט רשתות שיח של מדע המדינה. הרוב המכריע של הדוברים הוא פוסט ציוני שמקבל נרטיבים שקריים. למשל אני לא חושב שיש מישהו באיזושהי מחלקה למדע המדינה שמלמד את העובדות היסודיות לפיהן האוכלוסייה הערבית בירושלים גדלה פי ארבעה מאז מלחמת ששת הימים בעוד תחת השלטון הירדני לא גדלו בכלל. אבל מה כולם מלמדים על ייהוד ירושלים והולכים להפגנות בשייח' ג'ראח. אז אתה שואל אם הדו"ח של 'אם תרצו' נכון? האמת שהוא מתון." . בדיוק כמו מקארתי "מה שאני חושב על הדו"ח" עונה פרופ' אורי הדר מאוניברסיטת תל אביב מנחה כינוס "קולות מעזה" שנערך באוניברסיטה לפני כשישה שבועות ומי שחתם על עצומות תמיכה בעזמי בשארה טלי פחימה והסרבנים "זה שהוא חלק ממאמץ מקארתיסטי לפסול אנשים. המגמה זהה - להוציא מהשיח הישראלי אוסף מסוים של דעות. להופכן ללא לגיטימיות במובהק." פרופ' יהודה שנהב מאותו קורס שכלל פעילות ב"מחסום ווטש" ומחברם של מאמרים רבים המתארים את הציונות כקולוניאליזם אינו מבין מה רוצים ממנו: "מעולם איני עוסק בשיעורים בפוליטיקה. לעומת זאת אני עוסק ב'פוליטי' שהוא חשיפת יחסי הכוח בתוך מבנים חברתיים. אי עיסוק בו הוא הטעיה והוא מעשה פוליטי בדיוק כמו להפך. אם ישראל מטילה פצצות זרחן ברצועת עזה מחובתי לדבר על כך אם זה מתאים לנושא השיעור. מדעי החברה מחויבים לערכים אוניברסליים. יש אנשים שמבינים אוניברסליות במונחים של בגידה. זו אבחנה מוכרת מן ההיסטוריה." פרופ' שנהב מאוכזב מאנשי "אם תרצו:""אני מצר על כך שקבוצה של אנשים צעירים החליטה לחקות את המקארתיזם. אני מבין שחלק מהם הם בוגרי מדעי החברה. אם כך כשלנו במשימתנו כמורים. אופק המחשבה שלהם צר והדבר בא לביטוי בחוסר מורכבות ובשימוש בסיסמאות מביכות." מאוניברסיטת תל אביב נמסר השבוע כי אותו קורס שהעביר פרופ' שנהב שבמסגרתו הצטרפו הסטודנטים לפעולות ב"מחסום ווטש" וב"יש דין" תמורת מלגה היה חד פעמי ואינו קיים עוד. . מה שאתם קוראים לו חג תלונות סטודנטים על עוינות כלפי ציונות ולאומיות הגיעו אל עורכי הדו"ח של "אם תרצו" לא רק מאוניברסיטת תל אביב אלא ממוסדות אקדמיים נוספים. באוניברסיטה בבאר שבע הנקראת על שמו של דוד בן גוריון שמעו תלמידי הקורס "מבוא לפוליטיקה וממשל" שאותו בן גוריון היה "חרא של בן אדם" כדברי המרצה איילת הראל שלו (שוהה בחו"ל ולא העבירה את תגובתה לתלונות בדו"ח.(הם גם נאלצו לצפות כחלק מחובות השיעור וכחלק מחומר הבחינה בסרט "שיחות עם עזמי בשארה." עוד בחומר הלימוד של הקורס ובמסגרת נוכחות החובה: ניתוח כתבה עיתונאית המעודדת סרבנות והאזנה להרצאה מפי ח"כ דוב חנין איש מפלגת חד"ש על משנתו הפוליטית. לתלמידי הקורס "מבוא לסוציולוגיה" המליצה המרצה סיגל רון "לקרוא את המאמר של אלה שוחט משום שהוא מפרק לגורמים את הנרטיב הציוני" (רון לא הגיבה לפניות אליה) ותלמידיו של ד"ר אפרים דוידי בקורס על מדיניות הרווחה בישראל שמעו מפיו ש"שמירה על חיי אזרחים ישראלים ביהודה ושומרון אינה אלא נטל פוליטי על התקציב" (גם דוידי לא העביר את תגובתו). הלאה. תלמידי הקורס "סוציולוגיה של החינוך" של פרופ' תמר רפפורט באוניברסיטה העברית שהופיעו למחרת יום העצמאות שעבר לשיעור שמעו מפיה שהיא: "לא מאמינה לכמות הנוכחים בכיתה זה מפליא אותי בעקבות מה שהיה אתמול מה שאתם קוראים לו חג."רפפורט לא הגיבה לפניות העיתון אליה אבל דוברת האוניברסיטה העברית מסרה: "האוניברסיטה העברית דוגלת בחופש ביטוי מלא. חברי הסגל של האוניברסיטה נבחרים על פי מצוינות אקדמית ולא על פי האוריינטציה הפוליטית." בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה מספר הדו"ח מפעיל ד"ר אילן סבן "קליניקה משפטית לזכויות המיעוט הערבי פלשתיני" אשר בה הוא מייעץ לתלמידים ערבים ישראלים. בין העצות: כיצד לא לעמוד בזמן השמעת ההמנון כיצד להתמודד עם מידע חסוי שמגישים שירותי הביטחון לבתי המשפט בפרשות ביטחוניות ועוד. הקליניקה מתייגת עצמה באוניברסיטה כגוף אפוליטי אבל על פי הדו"ח כשביקש תלמיד בפקולטה להקים קליניקה לענייני משפט בינלאומי כדי לסייע לישראלים בחו"ל בהגנה מפני תביעות בגין פשעי מלחמה - הוא נדחה בטיעון לפיו "מדובר בנושא פוליטי שנוי במחלוקת." ד"ר סבן אמר בתגובה כי אל הקליניקה שהוא מנהל הגיעו תלונות על שבית ספר נענש על כך שחלק מתלמידיו שליוו קבוצת כדורגל של המוסד למשחק חוץ לא עמדו בעת השמעת ההמנון. עמדתו היא שיש לאפשר זאת. בנוסף הוא רצה לדעת איך לצמצם את "התופעה הקפקאית" של הוצאת צווי הגבלה. הלאה. בקורס "ההיסטוריה של המזרח התיכון" באותה אוניברסיטה התלוננו סטודנטים על התעקשותה של המרצה לא לקרוא למלחמת העצמאות בשמה אלא "מלחמת "48ויש עוד תלונות. מאוניברסיטת חיפה נמסר: '"אם תרצו' הוא גוף מקארתיסטי המאיים על חופש הביטוי המחקר והמדע בישראל ואינו ראוי להתייחסות רצינית." . איך להתקדם "כל מי שהחופש האקדמי יקר לליבו" אומר ארז תדמור מראשי תנועת "אם תרצו" "צריך להיות מודאג מאוד. דו"ח זה הוא רק קצה הקרחון של תופעה רחבה הכוללת מאות מרצים שמנצלים את עמדת ההוראה להפצת תעמולה אנטי ישראלית. מי שמכיר את המתרחש בפקולטות למדעי הרוח והחברה יודע שהמדד המרכזי לקידום אינו מצוינות אקדמית כי אם תמיכה בעמדות ה'נכונות' המייצגות את הספקטרום הרחב שבין חד"ש למרצ." לא רק בדו"ח של "אם תרצו" משתקפת תחושת המחנק. בנובמבר האחרון כתבה פרופ' נירה חטיבה האחראית על סקרי המשוב הנערכים למרצים באוניברסיטת תל אביב כי "יש תלמידים לא מעטים של מרצים (בעלי דעות שמאליות) שמתלוננים ומדווחים שהם נפגעים מאוד מהצגת הדברים המנוגדת לדעתם אבל חוששים להביע דעות מנוגדות בשיעורים פן יפגע הדבר בציוניהם." עוד כתבה פרופ' חטיבה שהיא "נתקלת בהמון תלונות של סטודנטים לגבי מרצים לא מעטים ומתחומים שונים המביעים בשיעורים דעות שמאליות קיצוניות תוקפים את מדינת ישראל את צה"ל את התנועה הציונית ואף גרוע מכך." דבריה של חטיבה שנשלחו ברשימת דיוור פנימית לגורמים בתוך אוניברסיטת תל אביב דלפו לכתב "הארץ" אור קשתי ועוררו סערה. מאוניברסיטת תל אביב נמסר השבוע ל"ישראל היום" בתגובה: "רקטור אוניברסיטת תל אביב ערך בדיקה מקיפה של משוב התלמידים ובמסגרתה נמצאו כ140-הערות על השמעת דעות פוליטיות. רוב התלונות היו על שלושה מרצים. לאחר פגישה שבה הובהר להם כי האוניברסיטה אינה מוכנה לקבל התנהלות כזו בשיעורים כל השלושה התנצלו ואמרו שלא היו ערים לכך והבטיחו להקפיד להימנע מכך בעתיד." אבל המצור האידיאולוגי אינו נחלתם של סטודנטים בלבד אלא גם אתגר למרצים ולחוקרים. פרופ' אברהם דיסקין נזכר בחיוך איך "פעם כשהייתי ראש החוג יום אחד עמד פרופ' שלמה אבינרי שהיה אז מהתומכים המובהקים באוסלו וצעק עלי במזכירות לעיני תלמידים ומזכירות 'אתה לא חושב כמוני וזאת לא הפעם הראשונה'!אמרתי לו: 'זו גם לא תהיה הפעם האחרונה.''אז אני אלך לרקטור' הוא איים עלי. אמרתי לו: 'מאוד מעניין מה יגיד הרקטור. תחזור אלי עם תגובתו.'הוא לא חזר."פרופ' אבינרי מסר בתגובה: "מפאת כבודו של דיסקין ומפאת כבוד האמת לא אגיב. . בבקשה!
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
asafros2
חבר מתאריך 13.7.07
9054 הודעות | יום ששי ט''ו בסיון תש''ע
10:52 28.05.10 |
|
17. מניסיון אישי אני יכול להגיד שזהו קצה הקרחון בלבד
בתגובה להודעה מספר 0
|
מפאת העובדה שאני עדיין סטודנט, ועדיין תלוי במרצים שמשתייכים לזרם הפוסט ציוני בציונים שלי ובעתיד שלי, לא אחשוף שמות או מחלקות ספציפיות. אצלי במחלקה יש מרצה פוסט ציוני מאד מוכר וידוע כפרובוקטור. כמובן שהוא המרצה היחיד כמעט שיש ביכולתו לתת מלגות קיום רציניות לתלמידי תואר שני, וזאת מכיוון שהוא מקבל תקציבים מגורמים שונים בחו"ל. אבל זאת רק חלק מהבעיה. מרצים רבים אחרים אצלנו משתייכים אף הם לזרם הפוסט ציוני, רובם עדיין צעירים יחסית ולא כל כך מוכרים בציבור הרחב, ורובם היו תלמידי דוקטורט של אותו מרצה פרובוקטור. איך זה שכמעט כל מי שעשה דוקטורט אצל אותו פרובוקטור נהיה מרצה במחלקה, ואילו דוקטורנטים אחרים לא? לא יודע. יכול להיות שזה נובע מתוך תחושה ומוטיביציה של אותם אנשים 'להפיץ את התורה' שלהם; יכול להיות שיש כאן אלמנט של כוח ופרובוקציה; יכול להיות שזה שילוב. בכל מקרה, אצל אותם מרצים לא נדיר לשמוע משפטים כמו 'ישראל, כמדינת אפרטהייד...' או 'הערבים הם אוכלוסייה ילידית, והיהודים הם מהגרים בלבד, ממש כמו באוסטרליה, דרא"פ ובארה"ב' וגם 'אין כיום בכלל ויכוח כי בסופו של דבר הפתרון היחידי שיוכל להיות בישראל זאת מדינת כל אזרחיה...' משפטים אלה נאמרים לא פעם כלאחר יד, ללא מתן אפשרות אמיתית לתגובה. מי שכבר כן מנסה להגיב (ויש יחסית מעט, כי הרבה כבר די השתכנעו), מסתכן לא פעם בזה שהמרצה 'פחות יאהב אותו', או סתם שהמרצה יגיד ש'זמנינו קצר'. אגב, אצל אותו מרצה פרובוקטור ומפורסם אין מבחנים, אלא רק עבודות (עליהן יש את שם הסטודנט כמובן). אני יכול להעיד שאני, כמו גם חברים אחרים שלי שאינם משתייכים לזרם האנטי-ציוני, קיבלנו ציונים נמוכים משמעותית מאלו שמשתייכים לאותו הזרם (ממוצע 80 לעומת ממוצע 95 בערך). לא נראה לי שהסיבה היא נקמנות, אלא פשוט שמי שלא כותב בעבודותיו דעות או עובדות המתאימות לנרטיב של המרצה, אוכל אותה בציון (ובכל עבודותיו יש מקום לכתיבת דעות). ואגב, את אותו מרצה פרובוקטור שמעתי פעם אומר במשרדו למרצה אחר, שהטרור 'המסודר' (כלומר, ארגונים כמו הפתח) התחיל לאחר מלחמת ששת הימים. מדובר פשוט בבורות מסוכנת או הסתרה מכוונת של מידע, כי הפתח ביצע את פיגועו הראשון בינואר 65'... כל מה שכתבתי כאן זה רק על קצה המזלג.בכלליות, אני מסכים שתפקיד האקדמיה הוא גם לבקר. ואפילו אני מסכים שיש מקום גם לקולות כאלה בין כותלי האוניברסיטה. אבל, יש כאן בעיה עמוקה. מרצים אחרים שאני מכיר הם גם ביקורתיים מאד, חלקם שמאלנים יותר, חלקם פחות, ויש שניים ימניים 'לייט' אפילו. כל אלה יודעים להעביר ביקורת על הממסד בצורה מקצועית, עניינית והוגנת. הבעיה כיום היא שאפילו אותם מרצים הולכים ונעלמים, ואת מקומם תופסים פרובוקטורים פוסט ואנטי ציוניים שנהנים מתקציבים רבים שמקורם בחו"ל ולכן אין כאן תחרות הוגנת. קרוב משפחה של זוגתי שגר באוסטרליה, סיפר לי פעם שכל לימודי המזה"ת באוסט' ממומנים ע"י תרומות של נסיכויות המפרץ, וזה לחלוטין מתבטא בחומר הנלמד. אנו בסכנה להגיע לאותו מצב, כאן בישראל (אם לא הגענו כבר). |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קישוא דיגיטלי
גולש אורח
| יום ששי ט''ו בסיון תש''ע
12:04 28.05.10 |
|
28. להעיף את ''מדעי'' הרוח/חברה אל מחוץ לאקדמיה
בתגובה להודעה מספר 0
|
בלי שום קשר לכתבה, אין מה לחוגי הלימוד הללו, המבוססים על דעות ולא על עובדות מדעיות- לחפש באקדמיה, העוסקת במחקר עובדות החיים, כפי שנעשה במדעי הטבע וההנדסות. כאשר זה יקרה לא יהיה יותר לאותם "פרופסורים" ו"דוקטורים" מזוייפים, שמעולם לא ביצעו מחקר עובדתי אלא עוסקים בפרשנות של דעות, שום "תואר אקדמאי" להסתתר מאחוריו, ואז הדעה שלהם תהיה חשובה בדיוק כמו הדעה שלי!! כיום- הדבר היחיד שמאפשר להם להשליט את דעותיהם הוא מעמד אקדמאי, שמלכתחילה לא היה צריך להיות ברשותם, לא בגלל שאינם חכמים, אלא משום שהם עוסקים במקצועות שהם פיקציה אקדמאית!! יש להוציא את "מדעי" הרוח והחברה אל מחוץ לאקדמיה, אל מקומם הטבעי- מכללות או חוגי בית (תלוי במקצוע). החריגים היחידים הם כנראה כלכלה, גאוגרפיה, ארכיאולוגיה |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
asafros2
חבר מתאריך 13.7.07
9054 הודעות | יום ששי ט''ו בסיון תש''ע
13:49 28.05.10 |
|
42. הפוך גוטה, הפוך
בתגובה להודעה מספר 34
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 28.05.10 בשעה 13:58 בברכה, asafros2 לגבי א' - מי שהוא מרצה אנטי ציוני לא זקוק לתקציבים של המל"ג; הוא מקבל תקציבים ממקורות חוץ, בעיקר מארגונים שונים באיחוד האירופאי. אם תקצץ בתקציב של הפקולטות הנ"ל - אתה פוגע בעיקר באלה שהם לא פרובוקטורים שרק מחפשים לעשות כותרות כדי לקבל הכרה ותקציבים. לגבי ב' - אין מקום לאוניברסיטה חד-תחומית. היא לא תשרוד. בנוסף, לאקדמיה כן יש תפקיד של מבקרת וחדשנית, ולכן זו טעות להגדיר לה מטרה פוליטית כזו או אחרת.מה הפתרון שלי? קשה לפתור זאת בהתערבות המדינה. אולי אפשר קצת יותר לתת 'בונוסים' לתלמידי מחקר שעוסקים במחקר לא אנטי ציוני, אבל זה 'בקטנה'. הפתרון האמיתי תלוי אך ורק בנו, העם, ולא יכול לבוא מלמעלה. אם יבואו אנשים רציניים שיקחו ברצינות את מקצועות הרוח והחברה, וישימו לעצמם למטרה להיכנס לאקדמיה, הם יצליחו. אני חושב ש'אם תרצו' פועלים בכיוון זה, אבל זה לא מספיק, והם גם לא פעם נוקטים בקווים פרובוקטיביים משל עצמם, שזה לא כזה חיובי לדעתי. צריך יותר אנשים שבאים מתוך המערכת. אנשים שקראו את אדוארד סעיד, קמרלינג, פוקו ושות', ויודעים כיצד לענות על טענותיהם. אם סתם תצעק 'הם אנטי-ציונים' אז לא עשית כלום חוץ מתחרות צעקות. אבל אם תלמד כותבים אלה, ותעשה להם בדיוק מה שאקדמיה אמורה לעשות - כלומר לבקר אותם בצורה מנומקת, עניינית ומשכנעת (ויש בלי עין הרע מה לבקר), אז תוכל להביא ליצירת גל אחר וחדש, שיאזן את הגל הנוכחי, ותיווצר לנו החשיבה ה'פוסט פוסט ציונית'. אני אישית פועל בכיוון הזה. לצערי אני לא רואה אנשים רבים בסביבתי שפועלים באותו הכיוון.
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
קישוא דיגיטלי
גולש אורח
| יום ששי ט''ו בסיון תש''ע
13:01 28.05.10 |
|
35. ידוע לי שמי שלמד בפקולטות הללו לא אוהב זאת- אבל זו האמת
בתגובה להודעה מספר 32
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 28.05.10 בשעה 13:12 בברכה, קישוא דיגיטלי קראתי הרבה יותר מאשר פילוסוף אחד, ורבים מהפילוסופים שמחוץ לזרם המרכזי ביותר- בכלל לא מלמדים באקדמיה. טוחנים שם עד דק את דקארט, קאנט, הפילוסופים היוונים העתיקים ואולי שפינוזה ועוד כמה.מתי קראת ולו מילה אחת של אושו או של רון האברד, או של דה מורו באקדמיה?? אפשר לא להסכים איתם- אבל יש להם פילוסופיה מרתקת שעומדת בפני עצמה, והנשענת על יסודות מחשבתיים די מוצקים. ולפעמים אפילו כזו שעומדת במבחן הניסוי המעשי!! אבל הפרופסורים שלימדו את הפרופסורים שלימדו אותך- לא הכירו אותם, ולכן לא מלמדים אותם היום ולא בעוד מאה שנים בדיוק מאותה סיבה. לזה קוראים סטגנציה וקיבעון מחשבתי! דבר זה אינו קיים במדעי הטבע או ההנדסות, משום ששם עוסקים בעובדות. אינשטיין הגדול בכבודו ובעצמו לא קיבל את תורת הקוואנטים, ועובדה שדעתו בעניין זה הושלכה אחר כבוד לפח הזבל של ההיסטוריה, משום שמבחינה עובדתית הוא טעה, ואיש לא מתעניין בדעות שלו. אין לי שום עויינות כלפי "מדעי" הרוח והחברה. הם פשוט אינם מדעים, והצגתם ככאלו היא מניפולציה זולה הקרובה לשקר. בוא נראה כמה מרצים ירצו להציג עצמם כפרופסורים מכובדים בחוג ל"דעות מחשבתיות" (השם הנכון לפילוסופיה) או בחוג ל"דעות על התנהגות אנושית כפי שהיא באה לידי ביטוי באוכלוסיות גדולות ובתנאי מעבדה" (השם הנכון לפסיכולוגיה), או בחוג ל "ניתוח כל מה שנכתב בענייני הקשר בין אדם למדינתו" (שזה השם הנכון ל"מדעי" המדינה), או ("החוג שמתעקש להחליט מה ביאליק חשב, מבלי לשאול אותו", שזה השם האמיתי לחוג לספרות). צר לי, ידידי, זו המציאות. "מדעי " הרוח והחברה הם מניפולציה על המושג "מדע"!! וה"פרופסורים" וה"דוקטורים" בחוגי הפיקציה הללו, משתמשים ב"תואר האקדמאי" שלהם כגושפנקה לנכונות הדעות שלהם, וככלי לכפייתם! מצ"ב הגדרת "מדע" ממילון וובסטר המלא. שים לב לפירוש 3a, 3b.
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
asafros2
חבר מתאריך 13.7.07
9054 הודעות | יום ששי ט''ו בסיון תש''ע
13:22 28.05.10 |
|
38. לא ירדת לסוף דעתי. גם לא שמת לב לטרמינולוגיה שלי.
בתגובה להודעה מספר 35
|
אני לא טוען שלימודי הרוח והחברה (שים לב - 'לימודי', לא מדעי') הם מדע מדויק. נהפוך הוא: כתבתי במפורש שהם לא. אני גם, כמוך (כך אני מניח), מתנגד לכך שיקראו להם 'מדעי הרוח והחברה', כי שוב, זה לא מדע. אבל אני כן חושב שיש להם מקום נכבד ומרכזי באקדמיה. אין זה אומר שאי אפשר לעסוק במקצועות אלה גם מחוץ לאקדמיה, וכל ההוגים שהבאת מוכיחים זאת (אגב - לימודי הרוח והחברה זה לא רק פילוסופיה, זה גם ניהול, גיאוגרפיה, פוליטיקה וממשל, היסטוריה, ספרות, סוציולוגיה, פסיכולוגיה וכו'). יש גם הרבה ממציאים מבריקים שלא למדו יום אחד הנדסה בימיהם. לי יש חבר שעובד בחברת היי טק כמהנדס מבלי שלמד יום אחד באקדמיה מימיו. אנשים מבריקים יש באקדמיה ויש מחוצה לה, אין זה סותר את הצורך באקדמיה. אגב- אותו רון האברד שציינת לחיוב, הוא הוא מייסד הסיינטולוגיה. אני מניח שאתה יודע זאת, אני פשוט מציין זאת כדי שהקורא המצוי ידע גם כן.
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
asafros2
חבר מתאריך 13.7.07
9054 הודעות | יום ששי ט''ו בסיון תש''ע
13:36 28.05.10 |
|
40. אנו חלוקים בשאלה 'מה זאת אקדמיה?'
בתגובה להודעה מספר 39
|
אם אני מבין אותך, אתה חושב שבאקדמיה צריכים להיכלל רק מדעים מדויקים. לדעתי זה ממש לא נכון (וכך גם לדעת מרבית קובעי ההחלטות בתחום, כפי שהמציאות מלמדת). אקדמיה צריכה ללמד גם ידע שהוא לא בגדר מדע מדויק, אך יש בו חשיבות לחברה ולרוח האנושית (ותסכים איתי לפחות שאומנות, גיאוגרפיה, פוליטיקה וכו' הם חשובים לחברה האנושית, כן?). האקדמיה כפי שאתה רואה אותה (להבנתי) היא כפי שהטכניון, לדוגמא, בנוי - רפואה, הנדסות, מדעי הטבע, וזהו. אבל גם בטכניון יש כבר הבנה הולכת וגבורת שגם מקצועות שהם לא מדע מדויק הם חשובים ומשלימים את אותם מדעים מדויקים. הסוציולוגיה והגיאוגרפיה נכנסת יותר ויותר לפקולטה לאדריכלות ותכנון ערים; פסיכולוגיה, סוציולוגיה ועבודה סוציאלית נכנסים יותר ויותר ללימודי הרפואה; האומנות נכנסת יותר ויותר להנדסות, וכיו"ב. כך שבסופו של דבר הגישה השלטת כיום היא שכן יש מקום מרכזי ללימודי הרוח והחברה. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
קישוא דיגיטלי
גולש אורח
| יום ששי ט''ו בסיון תש''ע
13:44 28.05.10 |
|
41. דעה לגיטימית. אני חושב אחרת
בתגובה להודעה מספר 40
|
הכל חשוב לבניין האנושות. אבל יש הבדל בין פיתוח הרוח לפיתוח הידע. לדעתי, וזו רק דעתי, יש מקום להפרדה. ובכל מקרה, בכל הנוגע לכפיית דעות פוליטיות, אין לי שום ספק שמרצים מסויימים שעושים זאת, עושים זאת בין היתר בשל ה"הילה המדעית" שאופפת אותם, ולטענתי,זהו שקר, ושללא הילה זו- איש לא היה בכלל טורח לקרוא את דעתם, משום שהיא לא יותר חשובה/נכונה מדעתו של כל אדם אחר. מותר לכל אדם לחשוב/לעשות/ללמד מה שהוא רוצה, כל עוד אינו פוגע באחרים, ומכאן ברור שאיני שולל את לימודי הרוח והחברה, ו/או את מקומם בחברה. אני אכן חושב שהטכניון הוא המודל הנכון (ולראייה המעמד המוביל שלו בעולם)- אבל זו רק דעתי |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דבר צחות
חבר מתאריך 10.3.08
12113 הודעות | יום ששי ט''ו בסיון תש''ע
13:17 28.05.10 |
|
37. ממליץ לקרוא את הספר ''מגרסת הזהויות''
בתגובה להודעה מספר 0
|
הספר שהופיע בעבר בחתימתי:
על הספר: הספר מגרסת הזהויות פורס בפני הקורא את מחקרו של שחר פלד על "מדעי היהדות" בפרט, ועל כל הפוזה המדעניסיטית, כהגדרתו, בכלל. הקורא נכנס אל תוך מסע מלותר וראשית תקופת הרופורמציה בגרמניה, בה ניתן משקל מכריע לאוניברסיטאות ולמחקר המדעי, כמעצבי השקפה. בהמשך הוא מתאר את תקופת הבילדונג, בה נתנו האוניברסיטאות, את הזכות ליהודי הגטאות, ללמוד באוניברסיטאות ובכך להשתלב באוכלוסיה. הגרמנים חזרו בהם מאוד מהר מההתר, היהודים לא כל כך. מהר מאוד למדו היהודים שמה שעשה לותר לקתוליות הם יכולים לעשות לדת, והחלו לחקור את התנ"ך, התלמוד ואת מחשבת ישראל. מחקר זה לפי פלד, לא היה חקירה אלא יותר פתולוגיה של היהדות. תוצאות מחקריהם הייתה כי היהדות מתה, וכי כדי להיות מאנץ` צריך להיות תרבותי, יודע נגינה, טיפה פילוספיה וזהו. דת - לא צריך. זה שייך לפעם. זה כבר מת. בכך עיצבו לעצמם היהודים את זהותם, שלא כגרמנים - איננו שייכים ללאום הגרמני. ואת הדת היהודית זרקנו. כך עיצבו לעצמם את זהותם כלא דתיים ולא לאומיים. מאז מנסים אותם חוגים `נאורים` לעצב את כל מי שבא בשערי האוניברסיטאות, ובייחוד לבאי הפקולטות למדעי היהדות, בדמותם, לא דתי ולא לאומי. ספר זה מנתח את התופעה. מראה את חולשותיה ואת הדרכים להתמודד עמה. http://www.opinion.co.il/results/02/?i=4641019&w=books מי שרוצה לרכוש את הספר אפשר דרך: [email protected]
זֵדִים הֱלִיצֻנִי עַד מְאֹד מִתּוֹרָתְךָ לֹא נָטִיתִי |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
495
חבר מתאריך 16.4.02
61141 הודעות | שבת קודש ט''ז בסיון תש''ע
06:37 29.05.10 |
|
64. האם נוצרת כאן כת/כתות שנהפכים לדת חדשה?
בתגובה להודעה מספר 0
|
כשאני קורא את הפרסום החדש של אם תרצו http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=25838&forum=scoops1&viewmode=threaded או הדוח המלא במקור של אם תרצו http://www.stuffings.co.il/Im-Tirzu/AcademicSpeechGag.pdf אני תמה אם נוצרו כאן כתות החוברות עם מאפינים של דת שסוגדים לה
כשאנחנו נזכרים בתקופות קדומות שהמדע לא היה משוחרר אלא היה כפוף לדת (קופרניקוס לדוגמא) הלימוד היה גם כן כפוף ובשלהי התקופות זכור משפט הקופים בדרך העלו כופרים ומכשפות על המוקד אנשי מדע לא העזו אבל גלילאו גלילאי התעקש מול אנשי הדת כשאמר בכל זאת נוע תנוע. כיום קימות דתות חדשות כמו דת שלום המנוהלת ע"י כוהניה ומשרתיה שהיו לוחמי שלום והיום בשיפור יחצני נהפכו לפעילי שלום והם לא יאפשרו לדעות אחרות להתקיים וכדרכן של תקופות אלו הם יעבירו מסרים דרך מערכות החינוך התקשורת והמערכות נוספות לי זה מזכיר תקופות אפלות שלמדתי עליהם אבל לא חייתי בהן כגון שהכמורה שלטה על חלקים נרחבים של העולם זאת דת קדושה ומי שיתנגד לה הוא כסיל ויואשם אוטומטית בפאשיזם ומקרתיזם ובניסיון לפגיעה בחופש הביטוי והעשייה ובמה לא... להזכיר שהדת הזאת כבשה את מקום השמאל במפה הפוליטית ומתחזה לשמאל ומכונה כך גם ע"י הפלגים הפולטים כשמאל אבל היא לא אין בה את השמאל הקלסי של דאגה לחברה דאגה לעמל דאגה למך ולחלש או בגדול דאגה לאנשים נכון שהם מתחזים לפעילי זכויות אבל הם בגדול לא קשה עד קשה מאוד לשרש כתות שהפכו לדת אבל בעשייה נכונה ובגלוי נאות ושמירה על אינטרס הצבור אפשר לשמר אותה במימדים האמתיים שלהם ושל חבריהם לא יודע לי אני נזכר בתקופות אחרות הכסף נדמה צובע הכול גם את המדע והחשיבה של החברה הסוגדת לעגל הזהב והזהב זורם בעורקיה אפילו בחשיבה ציטוט מאת: 495
| http://rotter.net/forum/politics/18600.shtml |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
סניגור
חבר מתאריך 15.11.09
17204 הודעות | יום ראשון י''ז בסיון תש''ע
14:36 30.05.10 |
|
79. לא אכנס לדיון מאוד מעמיק בעניין הקרן של חזן
בתגובה להודעה מספר 77
|
. מאות מיליונים (לפחות) ועשרות שנים פועלות מאות עמותות לקעקע כל מה שישראלי פה בארץ הזאת אתה מבקש התנהלות צבועה של עלמה בריטית חסודה בתקשורת 'ברברית' שתלטנית ומוטה כך? כל קול אחר כנגד זה אינו נשמע בשיח הציבורי, לחילופין, הוא מושתק ודועך לו בשקט תיכף ומייד שיח סו-קולד פוליטיקלי קורקט נדרס פה, נמחק ונעלם, הקרן שציירו אם תרצו כן נראתה, היטב! נשיאת המיליונים זאת אותה נעמי חזן המצטלמת בהפגנות עם דגל הפת"ח המעוטר ברובים להנהן או לנוד בחן? לעטות כפפות של משי לפני הטיפול בביב השופכין המצופה בשיש? .לאוניברסיטת חיפה ישנו מערך תהוד"ה משוכלל - תקשורת הסברה ודוברות האוניברסיטה בראש המערך הזה עמד עד לא מכבר (כנראה עדיין), המומחה לערביי ארץ ישראל - גילת מינויו זה של המומחה גילת היה כמשרת אמון ללא מכרז, הוא עורר בזמנו ביקורת קשה התגובה האחרונה לדו"ח אם תרצו על מצב הדברים, די מתאימה לדוברות כה זחוחה לא הארכתי. הנה קישור לדוגמה, לא מומלץ: http://news.walla.co.il/?w=/94/812774 . לכבוד חבר הפורום 495 - הפעם חזן היא ללא קרן .
בבקשה! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|