קבוצות דיון
גילוי מסמכים
נושא #23966
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
עיתונאי מקוון
צל"ש
|
דוידזון
חבר מתאריך 3.3.08
145943 הודעות | יום שלישי י''ח בניסן תשע''ב
09:16 10.04.12 |
|
האחראי ללימוד אזרחות במרכז סערה פוליטית
|
נציבות שירות המדינה חוקרת טענות כי אדר כהן, מפקח על מקצוע האזרחות, פעל להביא לכך שילמדו גם את הנרטיב הפלסטיני למאורעות 48'עמרי מניב | 10/4/2012 7:50 המאבק סביב אופי לימודי האזרחות בבתי הספר מגיע לשיא חדש: נציבות שירות המדינה מבצעת בימים אלו בדיקה סביב התנהלותו של האחראי על המקצוע במשרד החינוך, המפמ"ר (מפקח-מרכז)אדר כהן. החשד שנבדק הוא כי כהן ביצע לכאורה עבירות אתיות, בהן שינוי פרוטוקולים של ועדת המקצוע. במהלך השנתיים האחרונות עומד המפקח אדר כהן בעין הסערה במסגרת מאבק במשרד החינוך ובאקדמיה על צביון המקצוע, הנחשב הרגיש ביותר במערכת החינוך. לאחרונה התבצעה פנייה לנציבות שירות המדינה לגבי כמה טענות בתחום האתי שהועלו כלפי כהן. אחת מהן נגעה לשינויים שנעשו על ידיו, לכאורה, בפרוטוקולים סופיים שבהם מסוכמות הכרעות ועדת המקצוע בתחום האזרחות; הכרעות אלו עתידות להשפיע על תוכנית הלימודים שתועבר לתלמידי ישראל בבתי הספר. באחד הדיונים התקיים ויכוח אם יש ללמד את הנרטיב הפלסטיני לגבי מאורעות 1948, מלחמת העצמאות, בנוסף לזה הישראלי, או להסתפק בגישה הציונית. הטענה שהופנתה נגד כהן היא כי לאחר שנערכה הצבעה והוחלט כי יילמד רק נרטיב אחד, המפמ"ר ערך שינויים בסיכום הדיון שכתב. שרי החינוך רוצים להותיר חותם לעומת זאת, טען חבר בוועדת מקצוע האזרחות: "המפמ"ר הוא שכותב את הפרוטוקול ורשאי להוסיף לו הערות. רק לאחר שאלו אושרו, שונה הנוסח בהתאם". גם כהן עצמו פנה להנהלת משרד החינוך וביקש כי תיערך בדיקה מקיפה באשר לטענות שהופנו נגדו, במקביל לזו של הנציבות. ההתעסקות בסוגיות פוליטיות והצורך להכריע כיצד להנחיל לדורות הבאים את אופייה של מדינת ישראל, את הנסיבות שהובילו לקום המדינה ועוד, העסיקו את כל שרי החינוך בעבר, שהותירו במקרים רבים חותם של ממש בשינויים שהובילו בדרך הוראת לימודי האזרחות. במהלך כהונתו של שר החינוך הנוכחי, גדעון סער (ליכוד), נערכו כמה שינויים פרסונליים שהשפיעו על הוראת המקצוע. תחילה מונה ד"ר צבי צמרת לתפקיד יו"ר המזכירות הפדגוגית, מי שאחראי על תוכניות הלימודים במשרד החינוך. לאחר מכן הוחלט לא להאריך את כהונתו של פרופ' ידידיה שטרן כיו"ר ועדת מקצוע האזרחות, ובמקומו מונה פרופ' אשר כהן. שינויים אלו הובילו לפסילת ספר האזרחות הקודם, "להיות אזרחים בישראל", לאחר שהופנו נגדו טענות על שימוש בביטויים פוסט-ציוניים וטעויות היסטוריות. במשרד החינוך בחרו שלא להגיב לדברים. מקור: http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/356/489.html?hp=1&cat=402
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
21876 הודעות | אור ליום רביעי י''ט בניסן תשע''ב
21:33 10.04.12 |
|
2. אדר כהן נחשף ברוטר - היום בדיוק לפני שנתיים
בתגובה להודעה מספר 0
|
לקח זמן, אבל המושתל השמאלני, שהיום גם חשוד בנוכלות וזיוף מסמכים, מגיע ככל הנראה לסוף דרכו.לו גדעון סער היה ציוני אמיתי ולא אבא של דניאלה סער, חברת מפלגה אנטי ציונית בשם "מרץ", הנושא היה היה צריך להיות מטופל תוך חודשיים ולא תוך שנתיים. *** כתבה שפורסמה בתאריך 10.4.10 מסמך מסכם:כיצד שולטת הקרן לישראל חדשה על לימודי האזרחות https://rotter.net/forum/gil/18627.shtml מורה בשם מרים דרמוני שרביט – מנהלת המחלקה לאזרחות במרכז לטכנולוגיה חינוכית, יחד עם מפמ"ר (מפקח-מרכז) אזרחות במשרד החינוך, עו"ד אדר כהן, הם הגורמים שמתאמים מאחורי הקלעים את שליטתה של הקרן החדשה לישראל בלימודי האזרחות - הן במשרד החינוך והן במרכז לטכנולוגיה חינוכית. דרמוני הנה המייסדת (1998) וחברת ההנהלה (יחד עם נעמי חזן) של עמותת "המוקד לסיוע לעובדים זרים" – ארגון בת של הקרן לישראל החדשה. בעבר (עד 2007), היתה האחראית על יישום דו"ח קרמניצר במשרד החינוך. עו"ד אדר כהן (מורה לאזרחות ולשעבר פעיל במכון הישראלי לדמוקרטיה), הנו מנהל מטה קרמניצר כיום. במסגרת "קפה מטח" שהיא מרכזת במרכז לטכנולוגיה חינוכית, מתכנסים "אנשי החינוך" של ארגוני הקרן לישראל חדשה בראשותה ובשיתוף רכזי החינוך של : האגודה לזכויות האזרח, אמנסטי ישראל וקרן יוזמות אברהם (ארגונים נתמכי הקרן לישראל חדשה) רקע בשנת 1995, הקים שר החינוך דאז, אמנון רובינשטיין, את ועדת קרמניצר במטרה ל "פתח תכנית מקפת להנחלת האזרחות לתלמידים כיסוד ערכי והתנהגותי משותף לכל אזרחי המדינה".
(מרדכי קרמניצר הנו פרופ' למשפטים וה"קשר" היחיד שלו לחינוך התבטא בזה שהנו אחד מחברי המכון הישראלי לדמוקרטיה - ארגון ממשפחת הקרן לישראל חדשה) בעקבות דו"ח הועדה, הוקם מטה מיוחד במשרד החינוך להוראת לימודי האזרחות בישראל. http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Mazkirut_Pedagogit/Mate/Dochot/DohBeEzrah.htm מנהלת המחלקה לחינוך אזרחי ולדמוקרטיה, מטח. לשעבר, ממונה על יישום תכנית לימודי האזרחות במשרד החינוך. מרים דרמוני, אחראית מטעם המרכז לטכנולוגיה חינוכית, על מספר אתרים לימודיים בנושא אזרחות ודמוקרטיה. "מכנה משותף" (במימון "יוזמות קרן אברהם") (היה בחסות משרד החינוך) "אתר האינטרנט אזרחות – אדם, קהילה, דמוקרטיה" (בחסות משרד החינוך) "זכותי לדעת" (במימון האיחוד האירופי) "מגנים על זכויות האדם" (במימון "מוקד סיוע לעובדים זרים" והאיחוד האירופי) כמו כן עיתון אינטרנטי בשם "מקום" שנועד לתלמידי כתות ח-י"ב יהודים וערבים. http://makomakan.cet.ac.il/about.aspx מה ניתן למצוא באתרים אלה: 1. באתר "מכנה משותף" 1. ערכת הלימוד אודות הנכבה, שפותחה ע"י ארגון "זוכרות" שדוגל בחיסול זהותה היהודית של המדינה. האם משרד החינוך בעד חיסול זהותה של המדינה היהודית? https://rotter.net/forum/gil/18216.shtml This Item is deleted therefore cannot be fetched https://rotter.net/forum/gil/18214.shtml האם הסוכנות היהודית מקדמת את לימודי הנכבה בישראל? https://rotter.net/forum/gil/18348.shtml (הערכה הוסרה מהאתר. כמו כן הלוגו של משרד החינוך) 2. קישור לבלוג של יוסף אלגזי (פעיל שמאל קיצוני ידוע) 3. קישור לראיון עם גידא רינאווי-זועבי, פעילה חברתית למען שלום ערבי-פלשתינאי-ישראלי, אשר הייתה ממארגנות המסמך "החזון העתידי של הערבים הפלסטינים בישראל". (שהנו מתווה לחיסול זהותה היהודית של המדינה). 4. הצגת עמותת "איתך" – משפטניות למען צדק חברתי. (אחת העמותות מתוך 16 שסיפקו מידע שלילי על המדינה לועדת גולדסטון ושכיכבו בדו"ח של "אם תרצו" אודות הקרן לישראל חדשה) 5. הצגה וקישורים של הקרן החדשה לישראל וזרוע הביצוע שלה שתי"ל 6. הצגה וקישורים לאתר של המועצה הבריטית בישראל (מה לה ולאתר לימודי ישראלי?) 7. הפניה למערך שיעור שנושא את השם " ומה בן גוריון היה אומר על דו"ח גולדסטון" שאת מטרתו ניתן להבין מהדברים האלה : "העיסוק בנושא נוטה לרוב להתמקד בשאלת ההצדקה של מעשי ישראל, אך להתעלם לחלוטין מהשאלה האם מוטלת עלינו האחריות לבדוק את עצמנו לעומק?" 2. באתר הספר "להיות אזרחים בישראל" ("אזרחות – אדם, קהילה, דמוקרטיה")
א. על הספר "להיות אזרחים בישראל" בדו"ח שהוכן במסגרת המכון לאסטרטגיה ציונית, על ידי http://www.izs.org.il/heb/default.asp?father_id=202&catid=208 ד"ר יצחק גייגר, בנושא תוכנית הלימודים באזרחות, נכתב בין היתר, על ספר זה : - בספר ישנה התייחסות שלילית לרעיון מדינת הלאום. - הספר מתעלם מזהותה היהודית של המדינה ומתמקד רק בתכנים הדמוקרטיים-אוניברסליים. - הספר מאפיין את האקטיביזם השיפוטי של מערכת המשפט כשיטה ברורה ומקובלת באופן מוחלט. - כמו כן מוזכר שם, שהסכם אוסלו היה צעד משמעותי לקראת שלום עם הפלסטינאים. בנובמבר 2009 התכנסה ועדת החינוך של הכנסת כדי לדון בדו"ח זה. כתבה מ - Ynet : "לימודי האזרחות שמאלניים" http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3810520,00.html דברים שכתב העיתונאי בן דרור ימיני, בבלוג שלו, על הספר. "..בספר "להיות אזרחים בישראל" יש פרק על השסע היהודי ערבי. הפרק הזה חובר על ידי ד"ר אסעד גאנם, שהוא גם אחד ממחברי מסמך החזון של ערביי ישראל. האם מי שמגדיר את ישראל כמדינה קולוניאליסטית ושולל את זכות היהודים להגדרה עצמית במדינה ריבונית ראוי להיות המחבר הבלעדי של הפרק הרגיש הזה?.." ב. באתר האזרחות שמלווה את הספר "להיות אזרחים בישראל" 1. מככבים הזוג אלון ורחל ליאל (מנכ"לית הקרן לישראל חדשה) בסרטים וסיפורים על דרום אפריקה ומדיניות האפרטהייד (כל רמז למה שצפוי גם למדינת היהודים הנו על אחריות הצופה והלומד) 2. אהרון ברק מקדם את תפיסתו הייחודית והשנויה במחלוקת, ב- 6 סרטונים. ''א. ברק והזוג ליאל הופעות'' : 10 סרטונים על דמוקרטיה https://rotter.net/forum/gil/18321.shtml 3. במאית סרטוני הוידאו הנה אנרכיסטית ופעילה בעמותת "זוכרות" האם משרד החינוך מאשר לבמאית אנרכיסטית ללמד אזרחות? https://rotter.net/forum/gil/18351.shtml מרים דרמוני - הרוח החיה שמאחורי האתר המרכזי ללימודי אזרחות, בו מככבים הזוג ליאל ונושא האפרטהייד, אנשי עדאללה, אנרכיסטית פעילה בעמותת "זוכרות" וסרטים אודות ילדי מסתננים. 4. בין המומחים שעונים לשאלות התלמידים והמורים : חברי ארגון "עדאללה" (האלה ח'ורי-בשאראת) והאגודה לזכויות האזרח (עודד פלר – חתום גם על עצומת סירוב שירות ביו"ש. מנהל ארגון "לסה-פסה" לעובדים זרים). המומחית של משרד החינוך - חברת הנהלה בארגון ''עדאלה'' https://rotter.net/forum/gil/18291.shtml http://www.mehagrim.org 5. היועץ המדעי והמרצה המקצועי (4 סרטונים) הנו ד"ר בנימין נויברגר (פעיל שמאל, שבין שאר חתימותיו על עצומות השמאל, כתב גם את המשפט הבא במאמר ב - Ynet : " אני עומד על כך שגירוש עם מאדמתו הוא מעשה פאשיסטי, אך פינוי המתנחלים משטח כבוש אינו כזה".) http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3110186,00.html
6. נושא העובדים הזרים תופס חלק לא פרופורציונלי בסרטונים המוקדשים ל"דמוקרטיה מנקודת מבט אישית" (2 מתוך 8, בהפקת "מוקד סיוע לזכויות זרים") 7. הפניה מהאתר הרשמי של הספר אל עיתון האינטרנט "מקום" בו מובאים הגיגי תלמידים ערבים מישראל ומיו"ש בנושא ה"נכבה" והשאיפה לזכות השיבה. ערביה באתר של מט''ח: ''אנו מתים למען חייכם ובמאסר למען https://rotter.net/forum/gil/18393.shtml למה קוראים למחנה שלך “בית-ג’ברין''? , מר גדעון סער! https://rotter.net/forum/gil/18397.shtml 3. באתר "זכותי לדעת"
1. גיבורי זכויות האדם, שמוצגים לתלמידים, הנם נציגי ארגונים ערבים שקוראים לחיסול זהותה היהודית של המדינה (סוהאד בשארה מ"עדאללה", מוחמד זידאן מ"האגודה הערבית לזכויות אדם") עדאלה מככבים בעוד אתר לימודי בנושא זכויות האדם https://rotter.net/forum/gil/18291.shtml#9 2. קישורים לאתרים של האגודה הערבית לזכויות אדם ואמנסטי אינטרנשיונל. 3. 12 פריטי מידע (מתוך 30 אודות שיוויון) הנם בנושא האפרטהייד בדרום אפריקה. 4. באתר "מגנים על זכויות האדם"
1. קישור והסבר על ארגון "משמר זכויום האדם" – HRW 2. גישה נייטרלית ואפילו אוהדת לצד השני, בנושא עזה-שדרות. 3. קידום ושיווק נושא המסתננים (פליטים אפריקאים) באמצעות "הפורום לזכויות פליטים" 4. עמדה נייטרלית עד מסוייגת מאוד, בנושא ועדות קבלה ליישובים קהילתיים יהודים. גדעון סער, לידיעתך: אתר האינטרנט החינוכי החדש, של מטח https://rotter.net/forum/gil/18539.shtml 5. ראיון עם נטע זיו – משפטנית. (סמנכ"לית הקרן לישראל חדשה, נציגת המשפחה הערבית בבג"ץ קעדאן). 6. קידום "אמנסטי אינטרנשיונל" ו"עמותת א.ס.ף " (ארגון סיוע לפליטים, שמקימתו הנה גם פעילה ויוזמת הפגנות בשייח ג'ראח) 7. קידום עמותת "מוקד לסיוע לעובדים זרים" והקלינקה לסיוע לפליטים. מי היא מרים דרמוני שרביט? היתה הממונה מטעם משרד החינוך (עד אוקטובר 2007 לפחות) על צוות יישום מסקנות דו"ח קרמניצר בנושא לימודי האזרחות בארץ (ועדה שהוקמה ביוזמת שר החינוך רובינשטיין, בשנת 1995) מרים דרמוני הנה חברת הנהלה ואחת ממייסדות "מוקד סיוע לעובדים זרים" שהוקם ביוזמה וסיוע של הקרן החדשה לישראל. יחד אתה מכהנת כחברת הנהלה, נשיאת הקרן החדשה לישראל, פרופ' נעמי חזן. מוקד הסיוע שהוקם בשנת 1998 זוכה מאז שנת 2000 לתמיכה כספית וייעוצית מטעם הקרן לישראל חדשה. זכתה במסגרת זו לפרס האגודה לזכויות האזרח לשנת 2001 מרים דרמוני בחברה טובה יחד עם רוחמה מרטון, מחסום ווטש, יוסף אלגזי ו"שוברים שתיקה" הנה קטע בו היא מתארת את שאיפתה כיצד צריך ללמד את נושא המיעוט הערבי בבתי הספר שלנו. "יש במערכת החינוך פער", אומרת דרמוני, "בין הקוריקולום (תוכנית הלימודים) הרשמי לבין הקוריקולום הסמוי שכולל לימודי של"ח (שדה, לאום, חברה) ולימודי ארץ ישראל בגישה לאומנית, וסדנאות של הכנה לצה"ל וגדנ"ע.
"כשאני מדברת בשיעור אזרחות על המיעוט הערבי, ועל הייחוד שלו בכך שהוא רוב שהפך למיעוט", אומרת דרמוני, "אז התלמידים שלי מתווכחים איתי ואומרים שזה לא נכון שהם היו רוב. כשאני הולכת אל המורה להיסטוריה ושואלת אותה איך הם לא יודעים שב-47' היה פה מספר מסוים של ערבים וב-48' מספר אחר, היא מתפתלת ואומרת שזה לא כלול בחומר". הנה קטע מהבלוג שלה בו היא מספרת על ביקור של ילדי ישראל במחנה המעפילים עתלית, בו הם אמורים ללמוד ולחוות על ההעפלה, ההגנה, השלטון הבריטי ופליטי השואה. הכותרת לסיפור והתמונה שאותה בחרה (ללא מילים) מה שמעניין אותה, זה לא ההיסטוריה והחינוך של המדינה היהודית אלא העתיד שלה כמדינת כל אזרחיה.. מי הוא אדר כהן? מפמ"ר אזרחות במשרד החינוך. ממונה בתוקף תפקידו על לימודי האזרחות בארץ ומנהל המטה ליישום דו"ח קרמניצר. עבד כחמש שנים במרכז גילה לחינוך אזרחי ודמוקרטיה. מרכז גילה קבל בעבר מימון ממשרד החוץ האמריקאי, האיחוד האירופי והקרן החדשה לישראל. כמו כן עבד כעו"ד, במכון הישראלי לדמוקרטיה שהנו אחד ממשפחת ארגוני הקרן לישראל חדשה. http://www.shatil.org.il/organization/41700 התמחה במשפטים אצל המשנה ליועץ המשפטי, יהושוע שופמן (שהיה בעבר מלגאי תוכנית המשפטנים של הקרן לישראל חדשה) המאפיה ה"חינוכית" של הקרן לישראל חדשה מרים דרמוני יזמה את הקמת פורום אנשי החינוך של ארגוני המגזר השלישי (ארגונים שרובם הוקמו ונתמכים ע"י הקרן החדשה לישראל. ביניהם גם נציגי עמותת "זוכרות", "אמנסטי" ו-2 ארגונים זרים). הפורום קיים עד כה 2 מפגשים ולמפגש השלישי אמור להגיע גם אדר כהן ממשרד החינוך, שנתן ברכתו ליוזמה זו. המאפיה ה''חינוכית'' של הקרן החדשה מתכנסת במט''ח - צילום https://rotter.net/forum/gil/18391.shtml האם משרד החינוך יתן חסות לפורום בהשת' עמותת ''זוכרות'' https://rotter.net/forum/gil/18623.shtml מסמך - SWOT של המאפיה ה''חינוכית'' של הקרן לישראל חדשה https://rotter.net/forum/gil/18625.shtml |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
21876 הודעות | אור ליום רביעי י''ט בניסן תשע''ב
22:21 10.04.12 |
|
10. ביבי והקרובים לו הנם, לצערנו, עדיין במילייה שקרוב לשמאל
בתגובה להודעה מספר 8
|
דהיינו לאותן אליטות שנתניהו אוהב להשמיץ בפומבי, אך להפגש בסתר ולהיות מושפע באמצעות טלפונים מחו"ל ואיומים מרומזים.מספיק לבדוק מי החברים של ריבלין, מרידור, בגין, איתן.. ולהבין שחונטת המשפט, האקדמיה והתקשורת שולטת וחונקת אותם. ולכן, להערכתי, רק אנשים כמו ליברמן, יעלון, יריב לוין ודומיהם שלא מרגישים חייבים למאפיית השמאל, יכולים להביא לידי שינוי. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|