גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #5570 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 5570   
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   22:35   08.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

דו''ח ראשוני: ''הקרן לישראל חד''שה'' - 3.10.2003  

 

אשכול עוגן מתאריך 17.12.14 בשעה  14:29  על-ידי פילוביץ שחף, (מפקח)
 
@ שער הדו"ח הקרן החדשה לישראל-דו"ח ראשוני
http://www.nif.org.il/

@ ראשי פרקים

להלן המסמך:
New Israel Fund - דו"ח איפרגן ברץ
דו"ח איפרגן ברץ: הקרן לישראל חדשה מממנת עשרות עמותות וגופי שמאל קיצוני כדי להחריב את המדינה היהודית ולהפוך אותה למדינת כל אזרחיה הערביים. בעמוד 7, מתפאר יערי כי זה הם שקבעו את תוצאות הבחירות בישראל..
http://www.scribd.com/doc/26162349/New-Israel-Fund-Kr8-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%94%D7%A6%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%AA-%D7%93%D7%95-%D7%97-%D7%90%D7%99%D7%A4%D7%A8%D7%92%D7%9F-%D7%91%D7%A8%D7%A5
.
.
למה הקרן החדשה לישראל יושבת בחו"ל?
02/03/11 | קלמן ליבסקינד

הקרן החדשה לישראל, בניגוד לרושם שאפשר לקבל, איננה עמותה ישראלית אלא חברה אמריקנית. מי שעושה עבורה את העבודה בישראל הוא שתי"ל. שני צדדים יש לו, לגוף הזה. האחד, חברתי. השני, פוליטי שמאלי קיצוני. אולי בגלל הוותק, אולי בגלל היקף הפעילות הרחב שלו, הצליח הארגון לקנות לעצמו מקום של כבוד בכנסת ובמסדרונות הממשל הישראלי. מזה שנים מוזמנים אנשיו לייעץ ולהשמיע תובנות מעמדת המומחה במאות ישיבות של ועדות שונות בפרלמנט שלנו. מנושאי בניה בעיר עכו, דרך אכיפת החוק על הבדואים ועד לתכנית ויסקונסין.
דווקא על הרקע הזה, מעניין לגלות שגם שתי"ל איננו רשום בשום מקום כגוף ישראלי. לא עמותה, לא קרן, לא חברה. כלום. יד ארוכה של הקרן החדשה, שמעורבת עד צוואר בנעשה בחברה הישראלית ופועלת לשינויה, כפי שהיא מצהירה, רק בלי החובה לדווח למישהו מה עושה היד הזו, מהיכן היא מקבלת את הכסף ולאן היא מעבירה אותו. מנכ"לית שתי"ל, רונית הד, טענה באזניי בשבוע שעבר כי הגוף שהיא מנהלת הוא הכי שקוף שיש. כשבקשתי לדעת איפה אפשר ללמוד עליו משהו שלחה אותי אל מעבר לים, מקום מושבה של הקרן האם. אם לפחות הקרן, שאחרי דו"ח "אם תרצו" בפרשת גולדסטון נדמה שאין עוד צורך להציג אותה, היתה מפוקחת על ידי גורם כלשהו בישראל, ניחא. אלא שכמו שתי"ל, כך גם הקרן החדשה, שטביעות אצבעותיה נמצאות בכל פינה בארצנו הקטנטונת, לא יושבת איתנו כאן. הקרן, כאמור, היא חברה אמריקאית, הרשומה בקליפורניה ויושבת בוושינגטון.

בשנות השמונים של המאה שעברה רשמה החברה האמריקנית הזו שתי עמותות בישראל. האחת, נושאת את שמה של הקרן. האחרת, את זה של שתי"ל. כמה שנים פעלו העמותות הללו, תחת השקיפות שאותה מחייב החוק הישראלי, עד שנמאס להן. בתחילת 1995 פנה עו"ד אופיר כץ, פרקליט החברה האמריקנית, לרשם העמותות וביקש למחוק את העמותות בישראל. "מרשתנו, ניו ישראל פאנד, חברה נכרית הרשומה בישראל", כתב, "יזמה בשעתו הקמת ורישום שתי העמותות שבנדון...בפועל לא קיימו העמותות הנ"ל ואין הן מקיימות גם עתה כל פעילות שהיא. כל הפעילויות שיועדו לעמותות אלו נעשו, בסופו של דבר, ישירות על ידי מרשתנו ואין כל צורך או הצדקה לקיומן ולרישומן של העמותות". מאז, מזה כ- 16 שנה, רשומה הקרן בישראל כחברה זרה ומפעילה מטעמה את שתי"ל, שכאמור הוא שם של מותג בלבד, לא של גוף משפטי שמישהו יכול לבקר.

כשהחל המאבק של ארגוני הקרן החדשה לישראל נגד היוזמה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית, שתבדוק מי עומד מאחורי מימון הגופים שעושים דה לגיטימציה לצה"ל, הסבירו חסידי הקרן כי החקירה מיותרת. אין צורך בשום ועדת חקירה, הסבירו, הכל אצלנו שקוף. כעת מתברר ששום דבר לא שקוף. לפחות לא כאן. שני הארגונים הללו, שמניעים עשרות ארגונים ומהלכים פוליטיים בכל הרמות, מנוהלים מעבר לים בלי שהם חייבים דיווח לאיש. לרשויות בישראל אין שום אפשרות לבדוק מי תורם להן, מהיכן מגיע הכסף ולאן הוא הולך.

לפני שלוש שנים פנה שתי"ל אל ארגון האומות המאוחדות וביקש להצטרף כיועץ למועצה הכלכלית חברתית של האו"ם. מסמכי בקשת ההצטרפות מלמדים שלא רק שמדובר בארגון שאיננו ישראלי כלל ועיקר, אלא שאת פעולותיו כאן לשינוי החברה הישראלית מממנות, בין השאר, מדינות אירופה. כך, לדוגמא, בשנת 2007, השנה שבה הונפק המסמך, מוזכרים האיחוד האירופי, ממשלת שוויץ וממשלת הולנד כמי שתרמו לשתי"ל מיליוני שקלים.

ספק רב כמה פוליטיקאים, שראו בשתי"ל ובאנשיה גורם לגיטימי ורצוי בפעילות הפרלמנטרית והציבורית שלנו, יודעים בכלל שמדובר בשלוחה של ארגון זר, שאין לו עוגן ממשי בארץ, ובארגון שאיש לא יכול לדרוש ממנו דין וחשבון.
בין אם תוקם ועדת החקירה הפרלמנטרית למימון הארגונים ובין אם לאו, יש תנאי אחד שעליו מדינת ישראל הריבונית לא יכולה לוותר. מי שרוצה להשפיע על הנעשה במערכת המשפט, בחברה, בפוליטיקה ובמדיניות החוץ של ישראל, מוזמן לעשות את זה. זה חלק מהמשחק הדמוקרטי. אבל את המשחק הזה צריך לשחק כאן. תחת עינינו הפקוחות. לא בקליפורניה. לא במימון ממשלות זרות.

והעולם בוחש
את השיטפון של הכספים הזרים שמוזרמים לארגונים שונים בישראל, בניסיון להשיג השפעה פוליטית, אפשר לחלק, בגדול, לשלושה חלקים. כסף שמגיע מתורמים פרטיים, כסף שמגיע מקרנות בינלאומיות וכסף שמגיע מממשלות זרות. אם על הלגיטימיות של שתי הקבוצות הראשונות ניטש עדיין ויכוח ציבורי, נדמה שזו של השלישית חייבת לרדת מסדר היום. בשנים האחרונות נראה שכמעט אין באירופה מדינה שלא מצאה את הדרך להלחם בהכרעת הרוב בישראל. אם ביחסים בין מדינות מקובל שעיסוק של מדינה אחת בנעשה אצל חברתה נעשה באמצעים דיפלומטיים, הרי שישראל הפכה למדינה היחידה בעולם שויתרה על כך והיא מאפשרת לידידותיה לתחוב אל בין קרביה את זרועותיהן ולהפוך בהן ככל העולה על רוחן. באירופה הבינו כבר מזמן שבמקום לצאת בהצהרות נגד מדיניות הסיכולים של צה"ל, עדיף לממן עמותה ישראלית שתגיש עתירה לבג"צ נגד המדיניות הזו ובמקום לצאת בהצהרות בוטות נגד ריבונות ישראל בירושלים, קל יותר דיפלומטית לשלם לעמותה ישראלית שתצא בקמפיין בעניין. ממשלת ישראל מחליטה על הריסת בית? שוויץ, שבדיה, הולנד, דנמרק וספרד מעבירות כסף ל"ועד נגד הריסת בתים" ונלחמת נגד החלטת הממשלה. המדינה עוצרת חשודים בפעילות טרור? ממשלות אנגליה, הולנד, גרמניה ואירלנד משלמות כסף ל"יש דין" שתעתור לבג"צ נגד. פנים אל פנים מנהלות איתנו מדינות אירופה יחסים של כבוד הדדי. מאחרי הגב הן משקיעות את מיטב כספן במלחמה נגד מדיניות הממשלה שבחרו אזרחי ישראל בקלפי. הבחישה הזו, הסמויה מהעין, מטרתה מהפך מדיני ישראלי בלי הותרת טביעות אצבעות. אם ממשלת נתניהו היתה נתפסת כשהיא מממנת בעשרה יורו ארגון אופוזיציוני בנורבגיה, היתה ממשלת אוסלו מזעיקה בתוך שעה את השגריר שלה בתל אביב להתייעצויות. אצלנו, מדינת החופש הגדול, הכל מותר. אין גבולות. כל דיכפין ייתי ויערבב.

מחקר מאלף של "המכון לאסטרטגיה ציונית" וארגון "NGO MONITOR" חשף את קצה הקרחון של התופעה הזו. הממצאים שנאספו לימדו כיצד משקיעות מדינות אירופה כספי ענק ביוזמת ז'נבה הישראלית כדי להשיג בישראל את מה שלא הצליחו הבחירות הדמוקרטיות להשיג, כיצד הן מממנות ארגונים הקוראים לסירוב פקודה והרודפים את חיילי צה"ל וכיצד הן מחזיקות כלכלית את "עדאללה", "האגודה לזכויות האזרח", "עיר עמים" ו"שלום עכשיו", שנאבקות במדיניות הממשלה.
המחקר מצא כי הארגונים שנבדקו, ואשר ממומנים על ידי ממשלות זרות, הגישו בעשור האחרון 440 עתירות לבתי משפט, רובן בעניינים הקשורים בסכסוך הישראלי ערבי, בפעילות צה"ל, בחקירות השב"כ, בגדר ההפרדה, בהריסות בתים ובעוד נושאים דומים. האיחוד האירופי, בריטניה, נורבגיה, גרמניה, אירלנד, ספרד, פינלנד, בלגיה, צ'כיה, הולנד, שבדיה, שווייץ ודנמרק העבירו בשנים האחרונות לעמותות פוליטיות של השמאל הקיצוני בישראל כ- 90 מליון שקלים, שעליהם ניתן לשים את האצבע. אפשר להעריך במידה של זהירות כי הסכומים האמיתיים גדולים פי כמה. ראשית, משום שמדובר ב- 17 ארגונים שנבדקו מתוך מספר גבוה בהרבה של ארגונים בעלי מטרות דומות שמקבלים תרומות. שנית, משום שחלק מהארגונים, שמבקשים לשמור על עמימות, נרשמים כחברה בע"מ במקום כעמותה וככזו הם אינם חייבים, לפי חוק, לדווח לאיש על מקורות המימון שלהם. שלישית, משום שעוד מאות מיליונים מגיעים לארגונים ולעמותות פוליטיות ישראליות דרך קרנות בינלאומיות זרות, שחלקן ממומנות בעצמן על ידי ממשלות.

לא מדברים על כסף
תראו מה קורה כשבית המשפט מבקש להסיר מעט את המסכה מעל ארגון שחי מכספים שמגיעים מעבר לים. לפני כחצי שנה התנהל באולמה של השופטת עינת רביד, בבית משפט השלום בתל אביב, דיון בערר שהגישה קבוצת תושבים מבית ג'אלה נגד תוואי גדר ההפרדה. אל המערערים ביקשו להצטרף, כמומחים, גם אנשי המועצה לשלום ובטחון, במעמד של ידידי בית המשפט. שמונה קצינים בכירים במילואים, אנשי המועצה, חתמו על תצהיר התומך בטענות הערבים. מדובר באלופים עמוס לפידות, אביעזר יערי, אברהם אדן ונתי שרוני, ניצב שאול גבעולי, תתי האלופים יהודה גולן ואילן פז, ואלוף משנה שאול אריאלי. בדיון הראשון, כשעלו ראשוני הקצינים הבכירים אל דוכן העדים, החל נציג המדינה, עו"ד ניצן בן ארויה, לחקור אותם אודות האינטרסים שלהם ואודות מקורות המימון של הארגון שלהם. אנשי המועצה, שלא אהבו את השאלות, הגיעו לדיון הבא מיוצגים על ידי עורכת הדין טליה ששון, יוצאת הפרקליטות ומרצ וחברה אף היא במועצה. "אין מקום לחקור את מקורות המימון של המועצה לשלום ובטחון", התלוננה עו"ד ששון בפני השופטת והודיעה לה בצורה שאינה משתמעת לשני פנים שאם האלופים במיל' יישאלו שוב מי מעביר להם כסף הם ימשכו את התצהיר שלהם ויעזבו את ההליך. "כשעולה אלוף בצה"ל על דוכן העדים אין מקום לשאול אותו את השאלות הללו", אמרה ששון. השופטת רביד, שמעה וכתבה החלטה. "עם כל הכבוד למועצה לשלום ובטחון...אי אפשר למנוע שאלות שקשורות גם למהות של המועצה...כל מי שרוצה להגיש פה חוות דעת או תצהיר - נחקר, לרבות לגבי המניעים שלו. אין מה לעשות". ששון משכה את התצהיר של קציני המועצה ואלה קמו יחד איתה ועזבו את האולם. אם בגלל ההליך הזה צריך לספר לבית המשפט מאיפה מגיע הכסף, אז שהחברים מבית ג'אלה יסתדרו לבד.

מקור:
http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=79974780b5e0d394fddbd1a00f4f21d3&id=2198&fb_action_ids=797009306980240&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B10150113491684306%5D&action_type_map=%5B%22og.recommends%22%5D&action_ref_map=%5B%5D
.
.
@ מצ"ב קישורים הרילונטים לנושא הנדון...:-

Yac שואל : מה קרה לשמאל הישראלי...???
https://rotter.net/forum/gil/5019.shtml
הסברה באנגלית על מדינת ישראל...!!
https://rotter.net/forum/gil/5201.shtml
"גילוי דעת של חברי סגל מהאוניברסיטאות והמכללות"
https://rotter.net/forum/gil/5084.shtml
הארץ - עיתון של אנשי השמאל !!!
https://rotter.net/forum/gil/5227.shtml
שה''ח שלום: ''לא מצפה להרבה מאדריכלי אוסלו''
https://rotter.net/forum/gil/5535.shtml
עו''ד מאיר שמגר מכין חוקה לישראל...@
https://rotter.net/forum/gil/5219.shtml
פרופסור אריה אלדד חושף את ערוותו של שמעון פרס
https://rotter.net/forum/gil/5315.shtml
ד''ר ביילין וד''ר הירשפלד בגדו במדינת ישראל!!
https://rotter.net/forum/gil/5070.shtml
גילוי:מחקר של יוסי ביילין לטובת האיחוד הארופי
https://rotter.net/forum/gil/5404.shtml
עמרם מיזנא = פשע מאורגן = דוד בן גוריון...
https://rotter.net/forum/gil/5175.shtml#8
בארי חמיש מסכם את התקופה עד להיום בכלל...
https://rotter.net/forum/gil/5291.shtml
.
.


כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  כל הכבוד שהבאת את זה! hamta 08.11.03 23:00 1
     ה-CIA מממן בעקיפין עשרות עמותות שמאל/ערבים פילוביץ שחף 09.11.03 04:23 5
         מעשה שלושת הקופים:לא רואה, לא שומע, לא מדבר!! פילוביץ שחף 13.11.03 21:47 19
             הפוף על הפוך: ''פרץ ופרופר נגד קנפו ונתניהו'' פילוביץ שחף 16.11.03 13:39 20
         גילוי מזוויע על 'הקרן לישראל חדשה' והקשר להון ול-CIA פילוביץ שחף 28.07.10 03:14 66
     משה איפרגן : ''הקרן החדשה לישראל מחריבה המדינה היהודית'' פילוביץ שחף 01.03.04 19:18 35
         הקרן החדשה ''מקעקעת'' את התיישבות יהודית במדינת ישראל!! פילוביץ שחף 20.03.04 12:36 38
  הקדמה: ''שוו בנפשכם ארגון לא נבחר, אשר אינו... פילוביץ שחף 09.11.03 03:33 2
     ''חומר גלם'', ''ממצאים עיקריים''...... פילוביץ שחף 09.11.03 03:52 3
         עדויות: ''ישנו חשד סביר שקיים קשר ישיר בין.... פילוביץ שחף 09.11.03 04:07 4
             אסטרטגיית הפעולה של הקרן.......... פילוביץ שחף 09.11.03 04:36 6
                 ב. ''תכלית האסטרטגיה - שבירת האחדות הלאומית'' פילוביץ שחף 09.11.03 05:02 7
                     ''מאבק הסרבנים'', ''פלורליזם דתי''....... פילוביץ שחף 09.11.03 05:05 8
                         ''בית משפט העליון'', חרדים וע''פ, ''ועדת אור'' פילוביץ שחף 09.11.03 05:08 9
  להלן: ''המסמכים המצורפים לדו''ח הראשוני''..... פילוביץ שחף 09.11.03 05:15 10
     1.מכתבו של אליעזר יערי-מנהל הקרן החדשה לישראל פילוביץ שחף 09.11.03 05:26 11
         באגב,אליעזר יערי היה טייס בצהל אלימלך 09.11.03 09:09 12
         2.המצגת מיוני 2003 המציגה את עיקרי תוכניתה... פילוביץ שחף 09.11.03 14:57 13
             3. ''שתי''ל 2001-מבנה אירגוני מוצע''........ פילוביץ שחף 09.11.03 19:21 14
                 4. ''תכנון אסטרטגי - צוות קרקעות''..... פילוביץ שחף 09.11.03 22:56 15
                     5. שני מסמכים:''תכנון המאבק בתכנית הכלכלית של פילוביץ שחף 09.11.03 23:54 16
                     החברה להגנת הטבע שותפה לפעילות. מזעזע !!! hamta 13.11.03 21:30 18
                         בין הטסים לז'נבה: אביב גפן וויקי כנפו........ פילוביץ שחף 26.11.03 03:26 21
                             המהפך בערוץ 2: הכונייפה הופכת שוב לכנפו !! פילוביץ שחף 05.12.03 20:10 28
                                 ויקי כנפו מקעקעת את מפלגתו של ביילין-שריד פילוביץ שחף 25.12.03 09:00 29
  דברי כנסת ישראל: ''הקרן החדשה לישראל''...... פילוביץ שחף 13.11.03 11:32 17
  קרן פורד מממנת תביעת קצינים ישראלים.......... פילוביץ שחף 26.11.03 23:30 22
     קרן פורד וה''קרן החדשה לישראל'' מממנים את ''עדאללה'' פילוביץ שחף 13.03.04 11:58 37
  שערוריה: ביהמ''ש העליון בשירות ''הקרן החדשה'' !! פילוביץ שחף 02.12.03 10:09 23
     תוכנית המשפטנים בחסות ובמימון ''הקרן לישראל חדשה'' פילוביץ שחף 05.02.10 04:48 59
  שתי''ל-פרוייקט הסיוע לארגוני החינוך הערבי.... פילוביץ שחף 04.12.03 01:38 24
     דו''ח כלכלי חברתי: האזרחים הערבים ברשויות..... פילוביץ שחף 04.12.03 02:26 25
         מקורות שעל פיהן מומש דו''ח זה............. פילוביץ שחף 04.12.03 02:39 26
             מסמך - מהמלצות ועדת אור, המלצות בנושא האפליה פילוביץ שחף 04.12.03 02:42 27
  ויקי כנפו נתפסה בשקר נוסף בכתה אישית בידיעות פילוביץ שחף 12.01.04 14:24 30
     ויקי כנפו מתפרנסת מתרומות...האמנם ?! פילוביץ שחף 21.01.04 21:36 33
     ויקי קנפו ''הגעתי לפת לחם'' ומצטערת שהכירה את ביילין פילוביץ שחף 03.06.04 17:22 40
  שלטון הצחוק והקלטות = פרשת שרון ובניו........ פילוביץ שחף 13.01.04 20:20 31
  הקרן החדשה מעניקה היום פרס לקבוצת בני יהודה !! פילוביץ שחף 18.01.04 11:51 32
  אז איך מקבלים את הדו''ח הראשוני על הקרן?? פנחסל 17.02.04 19:27 34
  אז איך משיגים את הד''ח של איפרגן וברץ?? פנחסל 01.03.04 19:41 36
  ויקי כנפו שוב צועדת והפעם לחווה של רה''מ שרון !! פילוביץ שחף 08.04.04 03:39 39
  מאבק ''בזהב הלבן'' צודק, מי שמארגן אותו, לאא !!! פילוביץ שחף 08.07.04 17:04 41
  ''הקרן החדשה לישראל: ''קרן החרטא לישראל'''' פילוביץ שחף 25.11.04 11:36 42
  התורמים: מדוע שימש כספנו למימון שמאי ליבוביץ'? פילוביץ שחף 16.04.05 19:21 43
  סיכום מדד ההגינות 2005 של ''הקרן החדשה לישראל'' פילוביץ שחף 02.06.05 13:41 44
  ''מרגל השמפניה'' סרט בהפקת הקרן החדשה לישראל וגרמניה פילוביץ שחף 30.06.05 10:59 45
  ניגוד עיניינים של תת-אלוף במיל' גלעדי בלשכת רה''מ פילוביץ שחף 30.06.05 15:35 46
     הרב/ח''כ יצחק לוי הגיש שאילתא בנושא תת-אלוף עיבל גילעדי פילוביץ שחף 13.07.05 11:42 49
         תא''ל מי''ל גלעדי לא היה מסוגל להסביר את תוכנית .... פילוביץ שחף 15.07.05 01:17 51
     תת-אלוף עיבל גילעדי בתכניתם של ירון לונדון...... פילוביץ שחף 14.07.05 01:00 50
  חשד לניגוד אינטרסים בהעסקת תא''ל במיל' גלעדי פילוביץ שחף 30.06.05 15:38 47
     תא''ל במיל גילעדי ממונה על ההתנתקות ו=קשור לכסף פלס' פילוביץ שחף 08.07.05 13:13 48
     עיבל גלעדי: ''כך נולדה תוכנית ההתנתקות'' פילוביץ שחף 16.07.05 14:51 52
     מושחת ממשרד רה''מ יגרוף מליונים מהרס גוש קטיף פילוביץ שחף 24.07.05 16:27 53
     המושחתים דוהרים קדימה: מתאם ההתנתקות שותף בעסקים רש''פ פילוביץ שחף 26.07.05 15:02 54
  הקרן החדשה לישראל מימנה סרט אנטי ישראלי פילוביץ שחף 03.07.09 04:24 55
  הגייייס החמישי, מי תורם לקרן החדשה לישראל?! פילוביץ שחף 12.07.09 03:38 56
  בעקבות חשיפה ב''רוטר'' - תלונה למועצת העיתונות על ynet פילוביץ שחף 18.01.10 06:15 57
     ימות המשיח אחחח כמה חיכית לרגע הגדול הזה של חשיפת שי 10 05.02.10 02:15 58
  מסמך: מכתב האלופים במילואים היוצאים נגד ארגוני השמאל פילוביץ שחף 07.02.10 00:11 60
  אהרון רול: ''מי רוצה ישראל חדשה?!'' פילוביץ שחף 21.03.10 08:13 61
  האם יש קשר בין פיטוריו של ד''ר רן ברץ לבין חשיפת הדו''ח פילוביץ שחף 22.07.10 04:54 62
     ''צריך אליטה אלרנטיבית לקבוצת המיעוט הכוחנית'' (*) פילוביץ שחף 22.07.10 06:43 63
     ''ועדת החינוך תדון בפרשת המרצה (ד''ר ר. ברץ) שפוטר'' פילוביץ שחף 22.07.10 20:09 64
     פיטורי ד''ר רן רץ בערוץ 1 : פילוביץ שחף 23.07.10 02:49 65
  קלמן ליבסקינד: ''מדינת החופש הגדול'' (*) פילוביץ שחף 01.03.11 04:12 67
  מצ''ב מייל לכל החברים גם מהימין וגם ליתר המפלגות בנושא הקרן לישראל חדשה (*) פילוביץ שחף 17.12.14 14:25 68

     
hamta
גולש אורח
   23:00   08.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. כל הכבוד שהבאת את זה!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 08.11.03 בשעה 23:02 בברכה, hamta
 
בבקשה אל תשבש את הדו"ח ע"י כל מיני הודעות צדדיות, זה יהיה חבל. החומר מזעזע גם כך.

שמאלנות היא מצב נפשי, לא מצב של חוסר ידע.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   04:23   09.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. ה-CIA מממן בעקיפין עשרות עמותות שמאל/ערבים  
בתגובה להודעה מספר 1
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 09.11.03 בשעה 11:01 בברכה, פילוביץ שחף
 
hamta
חבר מתאריך 2.4.02
6020 הודעות 02:54 09.11.03

ה-CIA מממן בעקיפין עשרות עמותות שמאל/ערבים

תחקיר של דוד בדין ממהדורת השבת של 'מקור ראשון' מגלה ש'הקרן
החדשה לישראל' שמושבה בירושלים ממומנת בעשרות מיליוני דולר ע"י
קרן פורד מארה"ב שממומנת ע"י גופים שונים במימשל האמריקאי
ובעיקר ה-CIA!
דו"ח ועדת המודיעין של הסנאט האמריקאי שעודכן בשנת 1999 קבע
שקרן פורד נמצאית במקום הראשון לפי גובה הסכום שה-CIA מממן,
מבין כל הקרנות.

מקור: 'דו"ח בדין' עמ' 15 עיתון 'מקור ראשון'.

לדו"ח החדש והמזעזע על 'הקרן החדשה לישראל' ראו בקישור:
https://rotter.net/forum/gil/5570.shtml

כל הכבוד לפילוביץ' שהשיג את הדו"ח המקורי!

הערות שלי:
1. אם כך מסלול הכסף עובר כך: CIA לקרן פורד, קרן פורד
ל'קרן החדשה לישראל', הקרן החדשה לישראל' לארגון תעאיוש' וארגון 'תעאיוש' מפריע לפעולות צה"ל.
לרשימה מלאה יותר ראו תמונה למטה.
2. גם ויקי כנפו קיבלה כנראה כספים בעקיפין מה-CIA. ארגון
'שתיל' הנספח ל'קרן החדשה לישראל' הוא-הוא שאירגן ומימן את
מסעה השיקרי של גב' כנפו בנסיון להפיל את הממשלה הנבחרת
בישראל. איך אמר המארגן של מסע ויקי כנפו יואל מהרש"ק?
"אנחנו ניצור לחץ גדל והולך. נקים אוהל מחאה גם בצומת מסמייה ובכיכר הלחם".
3. קריין הערוץ הראשון לשעבר, אליעזר יערי, הוא מנהל
ה'קרן החדשה לישראל'. אליעזר יערי מקבל במה חופשית כמעט
בתוכניתו של ירון אנוש המשודרת כל יום ו' אחה"צ. גם
מר ירון אנוש הוא איש "ימין" ידוע.
4. הבת של אליעזר יערי היתה דוברת 'שלום עכשיו'.
פעם האשים רוני מילוא את 'שלום עכשיו' בקבלת כספים מה-CIA.
חפשו את הקשר בעצמכם...
5. מנכ"ל שלום עכשיו עמירם גולדבלום הועמד באחרונה למשפט
בהאשמה של אי סדרים כספיים והעברת כספים בלתי חוקית.
אשתו היא רק "במקרה" בהנהלת ה'קרן החדשה לישראל'.
6. הצילוווווו!!!

לרשימת עמותות חלקית שמממן בעקיפין ה-CIA:

לאתר הקרן החדשה לישראל המארגנת ברוב חוצפתה תוכנית לדמוקרטיה
(התערבות ה-CIA בפוליטיקה המקומית כאילו היינו מדינה
בעולם השלישי היא כנראה גם דמוקרטיה...):
http://www.nif.org.il/Programs_Details.asp?id=2

שמאלנות היא מצב נפשי, לא מצב של חוסר ידע.

________

@ מצ"ב קישורים רילונטים לנושא הנדון...:-


אתר שתי"ל, שם הקרן החדשה לישראל שופכים
את כל החומרים שלהם.
http://www.shatil.org.il


האתר של המנהל אתר שלכם.
קוראים לו חנן כהן
http://www.info.org.il



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   21:47   13.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. מעשה שלושת הקופים:לא רואה, לא שומע, לא מדבר!!  
בתגובה להודעה מספר 5
 

hamta
חבר מתאריך 2.4.02
6110 הודעות 21:06 13.11.03

6. מעשה שלושת הקופים. SUNSAT שקרן בפרהסיה!

השקר של ויקי כנפו ידוע לכל כך הרבה אנשים שאינו מחזיק יותר מים.
נשארו כמה שמאלנים עוורים ואטומים שעדיין מקווים לו.

המסע של ויקי כנפו תוכנן מראש חודשים לפני שהתרחש. מי שנהנה כספית מהענין היה שהרבני, חברה לחיים, לפעמים כן ולפעמים לא, של ויקי כנפו.
ה-CIA הוא תומך בעקיפין של 'הקרן החדשה לישראל' שבישלה את שקר ויקי כנפו.

הנה הקישור לידיעה שהבאתי על הקשר בין ה-CIA ל'קרן החדשה לישראל' ולתמיכתה בויקי כנפו: https://rotter.net/forum/gil/5570.shtml#5

מסעה של ויקי כנפו הוא שקר קולוסאלי שהוכן לפי מיטב המסורת של הקג"ב השמאל-קומוניסטי ומרתפי הבולשביקים.

הנה חלק קטן מחשיפת השקר. השאר בדוח שהביא פילוביץ'.

"....האם אכן צעדו עשרות האמהות, שעליהן דיווחו כלי התקשורת, את כל הדרך? האם בנה של אזולאי באמת רתוק לכיסא גלגלים? במאהל המחאה ליד משרד האוצר, בינות לעשרות אנשי התקשורת המסקרים את המאבק מדי יום, מתרוצץ יוסי, בנה המשותק של אילנה אזולאי, על רגליו, נעול בסנדליו ומתבדח עם כל עובר ושב. כיסא הגלגלים שלו, שניבט אלינו מכל עיתון ומסך טלוויזיה, אינו נראה בסביבה. אזולאי אמנם צולע מעט, אבל לא נראה כמי שזקוק לכיסא גלגלים. לא פשוט לאתר אותו ואת אמו במאהל, משום שבשבועות האחרונים הם שוהים חלק ניכר מהזמן בחדר ששכרה בעבורם ח"כ יולי תמיר (עובדה שהתפרסמה בתקשורת רק חמישה שבועות לאחר תחילת המאבק, הגם שהיתה ידועה כבר קודם לכן לכתבים המסקרים). אמו של יוסי מאשרת בעצמה כי לפחות את הקטע שבין שער-הגיא לבירה עשתה במכונית. היא גם מודה שבנה הוקפץ במכונית לאורך רוב המסלול. קל וחומר שרוב האמהות החד-הוריות האחרות ש"צעדו לירושלים ושבו את לב כולנו כאן בטלוויזיה" לא עשו את כל הדרך ברגל, בניגוד לרושם שיצרה התקשורת. היחידה מביניהן שקרוב לוודאי (אין תיעוד מלא) צעדה את כל הדרך היתה ויקי כנפו, שעשתה זאת במשך שישה ימים, בסיוע צמוד של מזכיר התנועה הקיבוצית, יואל מהרשק. כל יתר האמהות החד-הוריות זכו להקפצות של עשרות קילומטרים מהדרך, במערך לוגיסטי משומן שהופעל על-ידי מהרשק, שחלקו בהתרחשות הוזכר בתקשורת לרוב רק בדרך אגב. מהרשק מתגאה בשרשרת המאבקים שהוא מנהל נגד הממשלה: "התחלתי כשפורקה ממשלת האחדות. בהתחלה ב'כיכר הלחם', אחרי זה הקמנו בירושלים (מאהל החד-הוריות; ח"ע), אחרי זה הקמנו בבאר-שבע, אנחנו עושים עכשיו מאהל בצומת מסמייה, והיעד הוא מה שיותר מאהלים וכיכרות כאלה, כדי להתסיס את החברה ובסוף זה ישפיע פוליטית...". לשם כך גייס מהרשק מערך הסעות שדאג להקל על הצועדות. מהרשק, יש לזכור, הוא נציגה של התנועה הקיבוצית, המזוהה עם מפלגת העבודה ומרצ, שכזכור יושבות באופוזיציה. את קטע הדרך מצומת שער-הגיא ועד לכניסה לירושלים עשתה כנראה רק ויקי כנפו. משטרת התנועה הארצית אילצה את מהרשק, לדבריו, "לעשות הקפצות לגינות סחרוב בגלל הסכנה שבצעידה". דוברת משטרת התנועה הארצית מאשרת שמכיוון ששולי הכביש החל מצומת שער-הגיא צרים והסיבובים מסוכנים, המליצו השוטרים לנשים לבחור בדרכים חלופיות או לעשות את הדרך במכונית, וחלק ניכר מהן אכן עלו במכונית לירושלים. לשאלה כמה צועדות עלו לבירה במכוניות, ענתה הדוברת שהמשטרה לא ניהלה רישום מדויק, אבל הן היו "חלק ניכר". כל זה לא הפריע למצלמות הטלוויזיה להמתין מדי יום לנשים המגיעות לירושלים ולצלמן כשהן נכנסות בהליכה לגינות סחרוב. זכורות במיוחד תמונותיהן המרגשות של אזולאי ושל בנה בכיסא הגלגלים. כנפו אומרת שמהרשק אמר לה שהוא "מסיע את הנשים, רואה תקשורת, מוריד אותן מהאוטו שילכו לפני המצלמות ומעלה אותן חזרה עד הפעם הבאה שיש תקשורת". מהרשק מכחיש את התיאור הזה. עוד מספרת כנפו כי משראתה את אזולאי מגיעה לבירה ואת בנה קם מכיסא הגלגלים ומתחיל ללכת, חשה רע בגלל הגימיק שהיה בעיניה ...."

כל הכבוד על חשיפת השקר השפל והמלוכלך הזה!

ולחשיפת השקר במלואה בבטאון התקשורת הישראלי:

https://rotter.net/User_files/forum/3fb3d62f2fb01f95.html

איך אני תמיד אומר? שמאלנות היא מצב נפשי, לא מצב של חוסר ידע.



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   13:39   16.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. הפוף על הפוך: ''פרץ ופרופר נגד קנפו ונתניהו''  
בתגובה להודעה מספר 19
 

עדכון אחרון - 04:27 11/11/03
פרץ ופרופר נגד קנפו ונתניהו

מאת: חנה קים

בשבועות האחרונים הוקמו שתי בריתות חדשות: ויקי קנפו, בנימין
נתניהו ואוריאל לין מול עמיר פרץ, פרופ' ליאו ליידרמן ודן
פרופר. חד-הוריות, שר אוצר ובעל חברת כוח אדם כנגד יו"ר
ההסתדרות, יועץ כלכלי של בנק גדול ותעשיין חשוב.

לכאורה מדובר בסתירה: קנפו היא הרי קורבנו של נתניהו, ופרופר
והתעשיינים אמורים להיות קורבנות השביתות שמנהיג פרץ. ובכן,
לא. קנפו היא המודל שעל פיו היה נתניהו רוצה לעצב את כלל
העובדים בישראל: כנועים, בעלי משכורות נמוכות, שאפשר לניידם
כרצון המעסיק - לטובת המשק, היעילות, התחרות וכו'.

קנפו נהפכה בזמן קצר מאבירת המאבק החברתי לנושאת הדגל נגד
העובדים המאורגנים, ובראשם ההסתדרות. זה מה שנתניהו היה רוצה
שיקרה לעובדי הנמלים, חברת החשמל ויתר החברות הממשלתיות. קנפו
הכריעה בעד שנאת ההסתדרות, שמייצגת עבודה מאורגנת שאין לה.
ועכשיו, כשהיא מתנהגת יפה, ייתכן שלין, נשיא איגוד לשכות
המסחר, ימצא לה עבודה בחברת כוח האדם שלו.

כנגד הברית הזאת קמו אנשים שהיו אמורים להריע לנתניהו וללין.
הדו"ח האחרון שהוציא פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי
של בנק הפועלים, תומך בטיעון של פרץ: "עם כל הכבוד להיי-טק,
ללא שיפור בנתוני הצריכה הפרטית, המהווה 60% מהתוצר, לא תהיה
התאוששות", קבע ליידרמן. איך מעלים את הצריכה הפרטית - מפטרים
עוד עובדים, מקצצים עוד בשכרם, או שמא להיפך?

הטיעון הזה מושמע באחרונה גם מפי תעשיינים, בהם דב לאוטמן ודן
פרופר, ולא רק מצד מבקרים "חברתיים" מסורתיים. פרופר, למשל,
סבור שאין זה הזמן לפיטורים המוניים כי זה יפגע בצריכה
הפרטית. אנשי עסקים ותעשיינים שנפגשו באחרונה עם יו"ר
ההסתדרות החלו לומר בגלוי, שהפגיעה במגזר הציבורי הגיעה למגזר
העסקי, כולל הבנקים. אפילו עודד טירה, נשיא התאחדות
התעשיינים, שנוהג בשנה האחרונה כאילו היה אחד מאנשי נתניהו
באוצר, הודה במקומון "כלבו" ,(7.11) כי בניגוד לרטוריקה של
האוצר, "הוא )פרץ( עשה שביתות במינון ראוי לציון" וכי
להסתדרות יש מקום חשוב במשק.

ד"ר אריה סחיש, בעלים של חברה פרטית להנדסה ותעשייה ולשעבר
סמנכ"ל רשות הנמלים, יצא במאמר שפירסם ב"הארץ" ,(9.11) נגד
טענות האוצר בתחום שהתמחה בו: הנמלים בישראל, לדבריו, הם
מהיעילים בעולם, בתפוקה גבוהה לכל עובד, וחסרים בהם מאות
עובדים. אף רצוי, לדבריו, שהעובדים יאוגדו במסגרת ההסתדרות.

הנה מתברר, כי לאחר שהאוצר הצליח לשבור את קנפו וחברותיה, יש
לו בעיה דווקא עם המחנה הביתי שלו. הבקע שהחל להסתמן בתוך
המגזר העסקי עובר בין אסכולת לין, לפיה טוב שיש עובדים ניידים
נטולי הכשרה בשכר נמוך ורצוי שלא יהיה בית דין לעבודה - לבין
ליידרמן וחלק מהתעשיינים, המאמינים שאסור לוותר על מה שמכונה
"השקעה בהון אנושי" כבסיס לפיתוח משק מודרני.

זו הסיבה שפרופר, לאוטמן וחבריהם מוטרדים היום, לא פחות
מעובדיהם, מההסדר החדש של קרנות הפנסיה. תעשיין מעוניין,
בניגוד לבעל חברת כוח אדם, לא רק בעובד מרוצה הבטוח במקום
עבודתו, אלא בציבור גדול של עובדים, המשתכרים שכר ראוי,
שיאפשר להם לקנות ממוצרי המפעל שלו. כך גם ליידרמן מבין,
שפגיעה בכוח הקנייה מזיקה לבנקים, כי הציבור ממעט לקחת
הלוואות ומשכנתאות. היגיון כלכלי אלמנטרי, הסותר את התוכנית
שמציג נתניהו.

הוויכוח החדש הזה אינו עימות בין "פרץ" ל"נתניהו", בין
"העובדים" ל"הון", או בין "העובדים" ל"תעשיינים". זהו מאבק
פנימי בתוך קהילת העסקים, הבנקאות והתעשייה, שחלקים ממנה
מסרבים לקפוץ על עגלתו של נתניהו, מנימוקים כלכליים טהורים.
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=359321



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז באב תש''ע    03:14   28.07.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  66. גילוי מזוויע על 'הקרן לישראל חדשה' והקשר להון ול-CIA  
בתגובה להודעה מספר 5
 

דור
חבר מתאריך 17.4.10
414 הודעות אור ליום רביעי י''ז באב תש''ע 21:08 27.07.10


ניתוב מאבקים וארגונים לכיוון שנוח לעסקי משקיעי הקרן החדשה לישראל
ארגון "שתיל" - "הקרן החדשה לישראל"

ראובן אברג'יל (ממנהיגי "הפנתרים השחורים") על "הקרן החדשה לישראל":

"התרגיל הוא פשוט, במדינה (ישראל) הוקמה קרן בחסות ה CIA והמדינות העשירות מאחורי שם מבטיח
וציוני בשם ``הקרן החדשה לישראל``.
קרן זו מפעילה קבוצות סמויות שכביכול מספקות שירותים לקהילה והאמת שמסתתרת מאחורי הפעילות היא ניווט הקבוצות והארגונים על פי דרכם ותנאיהם לקבלת סיוע. כל עוד ארגונים אלה מקיימים שירותים וולונטריים שקטים שלא מאיימים על השלטון... הם יהיו זכאים למענקים טובים. ארגון שמוכיח שקט תעשייתי בפעילות עשייה בתוך הקהילה יהיה אף זכאי להגדלה בתקציבים... לכן למרות שיש קבוצות שמנסות לעורר את דעת הקהל ולצרף ארגונים נוספים לפעילות, הם מוצאים עצמם מסורסים, חדלי אפשרות לפעול בגלל המגבלות שמטילים עליהם שותפיהם לקואליציה החברתית. ברוב המקרים הארגונים החברתיים הממוסדים שנמצאים תחת עיניהם הבולשות של ``הקרן החדשה לישראל`` משמשים כמשת``פים בדומה לוועדים שהיו קיימים בתקופת מפא``י ההיסטורית, דוגמת ועדיי העדות התימנית, המרוקאית או העירקית ובעצם שום דבר לא השתנה רק השיטה והתחכום. משאית סמי טריילר ענקית זקוקה לבלמים חזקים. שלטון מושחת, בדומה למשאית, הבלמים שלו הם הארגונים החברתיים."

"מטרות מועדפות על ידי עסקים: כאמור, עסק ייכנס לשיתוף פעולה עם ארגון לשינוי חברתי במידה ויגיע למסקנה כי יוכל להרוויח ממנו, או לפחות אם יחליט שזה לא יזיק לו. לפי המחקר שנערך מטעם שתי"ל על המעורבות החברתית של העסקים בארץ עולה כי עסק לא ירצה להתחבר עם נושא שיכול להזיק לו באופן מוחשי בפעילותו העסקית." (מתוך הספר "עסקים כשותפים בקהילה" בהוצאת "שתי"ל – שירותי יעוץ ותמיכה לארגונים לשינוי חברתי, מיסודה של הקרן החדשה לישראל, מחלקת פיתוח משאבים". הבאה לדפוס – חנן כהן, רולי רוזן.)

כלומר, לפי המחקר של שתיל עצמה, אנשי העסקים שחוברים לקרן החדשה לישראל ומממנים אותה (בעלי המפעלים שמזהמים, מנצלים, פוגעים בזכויות עובדים, ובאופן כללי מקדמים את האינטרסים שלהם על חשבון כלל הציבור) לא היו עושים זאת אם הקרן לא היתה מקדמת את האינטרסים שלהם. לאור זאת, איך ניתן להסביר, לדוגמה, את העובדה שחברת סלקום מופיעה ברשימת התורמים ל"קרן החדשה לישראל" בדוח השנתי של הקרן משנת 2005 (עמוד 26) - השנה בה הוקם "הפורום לסלולריות שפויה" שמציג עצמו כארגון הגג של מתנגדי הקרינה הסלולרית?

ליאור ורונה, דובר פורום החברות הסלולאריות, הסביר: "במובנים רבים, פעילות האכיפה האזרחית שמנסות לעודד החברות הסלולריות עולה בקנה אחד עם פעילותם של ארגונים ירוקים וציבוריים רבים, ובתוכם הפורום לסלולריות שפויה."

העסקים הגדולים משקיעים כסף רב כדי להגדיל ולשמור על הרווחים שלהם: משרדי יחסי ציבור; משרדי לוביזם (המתמחים בשתדלנות בקרב מקבלי ההחלטות); משרדי עורכי דין; מכוני מחקר; הם מחזיקים בבעלות על כלי תקשורת (1); מממנים מפלגות; מעסיקים בכירים בהווה ובעבר בממשל, באקדמיה, בתקשורת, במערכת המשפט, במערכת הביטחון, ועוד. מול האינטרסים הפרטיים שלהם, קמים ארגונים שמטרתם לייצג את האינטרס הציבורי: ארגונים למען צדק חברתי, זכויות אדם, איכות הסביבה ובריאות הציבור, אשר דורשים מהשלטון למנוע מהעסקים לזהם, לנצל עובדים, להונות צרכנים, ולמכור מוצרים מזיקים. מי שמכיר את הנעשה בתחום זה יודע היטב, שאנשי העסקים הללו פועלים כדי להשפיע גם בתחום זה וישנם גופים שמציעים לעסקים שירותי השפעה על התארגנויות אלה, כדי לסרס או למתן את פעילותן, כך שלא תפריע לאנשי העסקים ואף תקדם את האינטרסים שלהם. (23) אחד הארגונים החזקים ביותר בתחום השליטה בעמותות ציבוריות בישראל ומניעת מאבקים ציבוריים בישראל הוא ארגון "שתיל".

ארגון שתי"ל (שירותי תמיכה ויעוץ לארגונים לשינוי חברתי הנתמכים על ידי "הקרן החדשה לישראל"), מגדיר את עצמו כזרוע המבצעת של "הקרן החדשה לישראל", קרן השקעות שבה משקיעים אנשי העסקים הגדולים המושקעים בעסקים בישראל, במטרה להשפיע על ארגונים לשינוי חברתי שעלולים לסכן את השקעותיהם, באמצעות מימון, או באמצעות "שירותי ניהול", "ריכוז", "יעוץ" ו"תמיכה". כשליש בלבד מהתרומות לקרן מגיעות לעמותות.(2) ראשי הקרן גלגלו לכיסם הפרטי, במשכורות, מיליוני דולרים באמצעות קומבינת "הקרן הפילנטרופית" הזו, במהלך השנים האחרונות.(4)

יש לציין כי חלק מהעומדים בראש הקרן החדשה לישראל מצהירים על עצמם כבכירים לשעבר בגופים שהתמחו בהשפעה על מדינות ברחבי העולם מטעם ממשלת ארצות-הברית, במילים אחרות, אף שזה יכול להישמע מרחיק לכת, מי שמתבונן בעובדות היבשות ומבין קצת בממשל/היסטוריה/מדעי המדינה יכול לראות שלמעשה מדובר ב CIA, השלוחה ברחבי העולם של האינטרסים של בעלי התאגידים האמריקאיים הגדולים (ראו ציטוטים להלן או הערה (3))

על מנכ"ל הקרן החדשה לישראל: "לארי גרבר, בן 48, הגיע לקרן החדשה לישראל אחרי חמש שנות ניהול עבור ה- United States Agency for International Development (USAID) של המשלחת לגדה המערבית ועזה. לפני כן היה יועץ בכיר לענייני מדיניות והמשנה לסגן המנהל של האגף למדיניות ולתיאום תכניות בUSAID . גרבר היה בצוות הבכיר של המכון הדמוקרטי הלאומי לענייני חוץ מ1988 עד 1993, וארגן משלחות משקיפים שהביאו לחילופי שלטון היסטוריים בפיליפינים, בצ'ילה, בפקיסטן, בפנמה, בבולגריה ובזמביה. הוא גם שימש יועץ למספר ממשלות בענייני רפורמה בחוקי הבחירות." (מתוך אתר הקרן החדשה לישראל, בחלק "אודות הקרן" - אם אין לך גישה לחלק זה באתר משום מה, או אם הוא עבר שינוי, כפי שקורה לעיתים קרובות לאחר שניתן קישור למידע מסוים באתר זה, ניתן למצאו באתר ארכיון האינטרנט)
מקור:
http://www.meshanim.com/amutot4.htm


====


האם ימונה אלוף גלנט לתפקיד הרמטכ''ל בימים הקרובים?!
https://rotter.net/forum/gil/16271.shtml  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   19:18   01.03.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. משה איפרגן : ''הקרן החדשה לישראל מחריבה המדינה היהודית''  
בתגובה להודעה מספר 1
 

הקרן החדשה לישראל מחריבה המדינה היהודית
01/03/2004
משה איפרגן
[email protected]

להלן עובדה אחת מני רבות ביחס לקרן החדשה- מוחמד דחלה.

מי שייכנס לאתר הקרן החדשה בימים אלו ימצא הזמנה לתוכנית המשפטנים של הקרן החדשה הכוללת שנת לימודים בארה"ב ושנה של פעילות מעשית בישראל במסגרת אחד הארגונים העוסקים בתחום זכויות האזרח, המדובר בארגונים כמו 'בצלם', 'המוקד להגנת הפרט' וכיו"ב, ארגונים שרודפים את הפרויקט הציוני.

כמובן שאנשי הקרן והארגונים יטענו שהם פועלים למען ישראל צודקת יותר ואין יותר ציונות מזה.

ובכן, אחד מבוגרי תוכנית המשפטנים הינו מוחמד דחלה, אשר מתפקד כיום כמנכ"ל ארגון עדאלה. דחלה הוא גם אחד מחברי ועדת ההיגוי של תוכנית המשפטנים, להלן מספר פרטים על עדאללה ודברים שאמר מוחמד דחלה בראיון לארי שביט, תקראו ותשפטו:

משנת 1997 ועד היום תומכת הקרן בכספים רבים בארגון 'עדאלה' ('צדק' בערבית). מטרתו של ארגון עדאלה, על-פי הקרן, היא "להבטיח שוויון זכויות לאזרחי ישראל הערבים".

אלא שמאחורי מתק השפתיים מצויה מציאות אחרת לגמרי. עדאלה הוא ארגון של משפטנים, שבחלקם הגדול הוכשרו על-ידי הקרן (לקרן תוכנית בינלאומית להכשרת משפטנים), המתפקד כחוד החנית של המגזר הערבי בזירה המשפטית. הוא מגיש עשרות בגצ"ים כחלק מלחץ מתמיד של הקרן, שנועד להביא לרפורמות מקיפות בחברה הישראלית באמצעות בית המשפט העליון, כלומר, בנתיב עוקף ממשלה.

אותו ארגון עדאלה מפרסם דוחות בינלאומיים במרווחי זמן קבועים, המכפישים את מדינת ישראל בעולם בקוראו להגן על הערבים מ"פשעי מלחמה" של ישראל, ממדיניות ה"אפרטהייד" וה"אפליה" שלה, מ"פשעים נגד האנושות", מן ה"כיבוש הבלתי חוקי", ועוד.

דוחות אלה, כפי שנחשף במחקרים שנעשו (חלקם הוצגו בכנס יהודי העולם שנערך בירושלים), נקלטים ומצוטטים בדיווחי רשתות התקשורת הזרות.

בראיון לארי שביט (הארץ, ינואר 2003), מסביר מוחמד דחלה, ממייסדי עדאלה, כי "בסופו של דבר הפתרון יהיה פתרון דו-לאומי, מדינה אחת, דמוקרטית, בין הים לנהר... חובה להבין שאין כאן שוויון זכויות.

מי שיש לו זכות עליונה הם הילידים, ולא המהגרים". וממשיך דחלה באיום מפורש: "אם תרצה ואם לא תרצה, אתה מיעוט במזרח התיכון... אז אתה באמת חושב שתוכל להמשיך ולהסתתר בתוך המבנה המעוות הזה של מדינה יהודית?"

הקשר של ארגון עדאלה לוועדת אור ותוצאותיה ידוע. כדי להבין את האופן שבו הבינו הקרן ועדאלה את מאורעות אוקטובר 2000 בגליל וביש"ע, ניתן לצטט מתוך מודעה שהפיץ הארגון, בחתימת ארגונים רבים הפועלים בחסות הקרן (ביניהם למשל אגודת הארבעים ומוסאווה). בעלון עשרה סעיפים המתחילים במילים "הציבור היהודי בישראל שותק מול...", "רצח יותר מ-90 פלשתינים בשטחים הכבושים... פוגרומים והתפרעויות של מתנחלים נגד פלשתינים... פורגרומים בכרמיאל, בחדרה, בתל אביב, ביפו ".

מוחמד דחלה היה חלק מרכזי מהתעמולה הפלשתינית בהאג.

אתם מבינים מה קורה פה?

קיים בישראל אירגון אשר מכשיר את האנשים שכל תכליתם היא לחסל את המדינה היהודית, ארגון שברוב חוצפתו מנהל פרויקט צבוע של "חותמים מחדש" על מגילת העצמאות ושמאחורי הקלעים הוא עושה הכל להחריב את הבית היהודי.



http://www.readme.biz



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   12:36   20.03.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. הקרן החדשה ''מקעקעת'' את התיישבות יהודית במדינת ישראל!!  
בתגובה להודעה מספר 35
 

הקרן החדשה נגד התיישבות יהודית

הקרן שואפת ליצור אווירה של דה-לגיטימציה סביב ערך ההתיישבות היהודית בארץ ישראל...מאחר וקרקע היא משאב מוגבל, המאבק הוא דו ראשי, מחד עידוד מסירת אדמות לערבים, ומאידך מניעת התיישבות יהודית.
מאת: משה איפרגן
[email protected]

הפרויקט החשוב ביותר של הקרן החדשה לישראל בימינו, הינו השגת קרקעות לערביי ישראל בכל שטחי ארץ ישראל. מן הבדואים בנגב ועד הערבים בגליל.

הקרן שואפת ליצור אווירה של דה-לגיטימציה סביב ערך ההתיישבות היהודית בארץ ישראל - הוא ערך היסוד של הציונות. מאחר וקרקע היא משאב מוגבל, המאבק הוא דו ראשי. מחד עידוד מסירת אדמות לערבים, ומאידך מניעת התיישבות יהודית.

מאחר ומדינה יהודית היא ערך פסול בעיני אנשי הקרן (כיוון שהוא מנוגד לערך המגולם במטרה המוצהרת של מדינת כל אזרחיה) יש לדעתה לחלק את הקרקע באופן שווה לכלל האזרחים בלא להתחשב בצרכי המדינה היהודית. משום כך חולשת הקרן על מאבק בעל חזיתות רבות אשר אמור להביא לריבוי קרקעות ערביות בארץ.

לדוגמא:

1.מאבק הקשת הדמוקרטית המזרחית לפיתוח באדמות הקיבוצים קשור, מתוזמן ומוכוון על-ידי הקרן החדשה ושתי"ל.

2.ישנם ארגונים ערביים רבים שהקרן מממנת, אשר כל ייעודם הוא מאבק משפטי, חברתי ופוליטי לטובת הקצאת אדמות 'הקרן הקיימת לישראל' לערבים. למשל: אגודת הארבעים - להכרה בישובים ערביים, המרכז הערבי לתכנון, המרכז למאבק בגזענות נגד החברה הפלשתינית בישראל, עדאללה - לה מיוחס בג"ץ קציר במקרה קעדאן, מוסאוא, קרן אל אונה ועוד ועוד.

3.פסק דין קציר (קעדאן), מאבק בו שותפה הקרן, הוא דוגמא למגמה זו, וחמור מכך, הוא מראה כיצד בית המשפט העליון במדינת ישראל הפנים מגמה זו ופוסק בצורה כזו, ההופכת את כל הפרויקט הציוני ללא מוסרי.

4.ארגוני איכות הסביבה, אשר רובם מנוהלים בעצת שתי"ל וממומנים על-ידי הקרן החדשה, מתנגדים בכל האמצעים לכל התיישבות יהודית בגליל ובנגב. במסגרת המאבק בנושא איכות הסביבה, מפעילה הקרן קואליציית ארגונים בכל רחבי הארץ. גוף מרכזי בקואליציה, הוא, למרבה התדהמה, 'החברה להגנת הטבע' (הממומנת במיליונים רבים על-ידי המדינה).

תחת הכותרת היפה מסתתרת המטרה האמיתית. תפקיד הקואליציה הוא למנוע ולעכב פרויקטים של בנייה יהודית בשטחים שהקרן מייעדת לערביי ישראל השונים. הקואליציה מתמחה בפעולות מחאה ובבגצ"ים ובעיקר היא מתמחה בהגשת עררים לוועדות מחוזיות שונות ולוועדות תכנון ארציות בכדי לעכב פרויקטים אלו.

בקואליציה חברים, מלבד החברה להגנת הטבע, גם שאר ארגונים המפוקחים וממומנים על-ידי הקרן: אדם טבע ודין, ארגוני הגליל, גרינפיס, מטה ירוק, התנועה לאיכות השלטון, מגמה ירוקה, פעולה ירוקה, הקשת הדמוקרטית המזרחית ועוד. גם כאן בולטת הצביעות. זיהום הסביבה של הערבים אינו מפריע לארגוני הקרן. האם לדעתם היהודים מזוהמים ומזהמים יותר?

הציונות, בהגדרה מצמצמת, היא תנועה שמטרתה יצירת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל. הקרן החדשה לישראל עוסקת גם היא בחלוקת אדמות לתושבים בארץ ישראל. אלא שמטרתה הפוכה. היא שואפת להעביר אדמות מדינה לידי הערבים תושבי הארץ. הקרן עמדה מאחורי תביעתה של הקשת הדמוקרטית המזרחית והחברה להגנת הטבע, שני ארגונים הנתמכים על-ידי הקרן, נגד עיגון זכויות החקלאים בקרקע, חוק שנועד לאפשר הפשרת קרקעות לבניית התיישבות יהודית בנגב ובגליל על אדמות שאינן חקלאיות יותר.

לכאורה המוטיבציה הייתה צדק חברתי שנומק בהשוואה לעיירות הפיתוח, אולם במסמך של הקרן על הקרקעות מינואר 2001, נכתב ביחס לחוק כך: "אם החוק יתקבל יעברו אדמות מדינה בהיקף עצום למגזר החקלאי היהודי, ומכאן שלא ניתן יהיה עוד למוסרן (או להשיבן) ליישובים ערבים".

ועוד. שוב פעם אנו רואים כיצד הקרן פועלת בתחכום רב, תוך שימוש בכל הכלים ובמכבסת מילים עצומה כדי לתקוע מקלות בהתפתחותו של העם היהודי בארצו, ולא פחות חמור, הקרן מתסיסה את ערביי ישראל ומעודדת אותם להיאבק נגד המדינה.

הקרן היא היוזמת והמעודדת העיקרית של אינספור מאבקים מקומיים בתחומים רבים. ניתן לראות זאת למשל ביחסה לציבור הערבי. הקרן מתסיסה בעזרת שלוחיה את הציבור. כך היא מגדירה את מטרותיה באחד מן המסמכים שברשותנו: "שתי"ל והקרן יפעלו בתחומים הבאים: צירוף והצמחה של ארגונים למאבק, הצמחת מנהיגות מקומית והכשרתה... לנקוט בקו מרכזי של קידום מאבקים מקומיים" (דוגמא למנהיגות מקומית הוא אותו מוחמד דחלה מעדאלה),

אתם מבינים?
הקרן מייצרת במו ידיה מאבקים כנגד המדינה.
והחרפה הזו מתרחשת יום יום לנגד עינינו.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   03:33   09.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. הקדמה: ''שוו בנפשכם ארגון לא נבחר, אשר אינו...  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 09.11.03 בשעה 03:49 בברכה, פילוביץ שחף
 
...מזוהה כארגון פוליטי, אשר מפעיל כמעט את כל המחאות החברתיות,
המארגן ומנהל מאות עמותות ואירגונים, המממן כמעט את כל הכנסים,
המייעץ לכל הגופים, המפעיל כמעט את כל ההפגנות,
בקיצור, קובע
כמעט את כל המהלכים של השמאל בישראל...."

הקדמה לדו"ח ראשוני...





כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   03:52   09.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. ''חומר גלם'', ''ממצאים עיקריים''......  
בתגובה להודעה מספר 2
 

חומרי גלם

ממצאים עיקריים



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   04:07   09.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. עדויות: ''ישנו חשד סביר שקיים קשר ישיר בין....  
בתגובה להודעה מספר 3
 

...."הקרן החדשה לישראל" לבין "הסכם ג'נווה"
שהתפרסם לאחרונה...!!






כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   04:36   09.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. אסטרטגיית הפעולה של הקרן..........  
בתגובה להודעה מספר 4
 

א. אירגון ואופן פעולה



דוגמא: מאבק האמהות החד הוריות




כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   05:02   09.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. ב. ''תכלית האסטרטגיה - שבירת האחדות הלאומית''  
בתגובה להודעה מספר 6
 

מאבק הקרקעות





כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   05:05   09.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. ''מאבק הסרבנים'', ''פלורליזם דתי''.......  
בתגובה להודעה מספר 7
 




כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   05:08   09.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. ''בית משפט העליון'', חרדים וע''פ, ''ועדת אור''  
בתגובה להודעה מספר 8
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 09.11.03 בשעה 05:10 בברכה, פילוביץ שחף
 





כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   05:15   09.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. להלן: ''המסמכים המצורפים לדו''ח הראשוני''.....  
בתגובה להודעה מספר 0
 

תוכן עיניינים



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   05:26   09.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. 1.מכתבו של אליעזר יערי-מנהל הקרן החדשה לישראל  
בתגובה להודעה מספר 10
 

מכתב זה, בן שני עמודים, מספר את הסיפור כולו, "ואידך זיל גמור".
מכתב זה נכתב מתוך אופוריה עצומה, עד כדי כך שהכותב מוותר על כל
כללי הזהירות ומסיר מעל פניו את כל המסכות."





כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלימלך
גולש אורח
   09:09   09.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. באגב,אליעזר יערי היה טייס בצהל  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
הסי.אי.איי שליט על כל העולם.
הסיאי.איי משמן בכספים כל גוף ללא יוצא מהכלל. אני לא דוחה על הסף
שהסיאי.איי מממן את פעולות אל קעידה.ולהלן ההסבר
רק הקפטליזם יכול להתעשר ממצב שבו מדינות שלמות נמצאות במלחמה,
ומי מספק את הנשק, אמריקה ורוסיה.
רק הקפיליזם ורוסיה מתעשרות מכל מצב..קצב ההתפתחות הכלכלית של
רוסיה החדשה...הוא מדהים. היא פשוט למדה שבאמצעות הרחבה והזרקה
של שמנים וכספים הכל משתכרים, ובראש כולם האוליגרכים של רוסים
והקפיטליסים של המערב. מקום טוב בצמרת הכלכלית הכולעולמית
נמצאים יהודים. וחוברים להם אנשי הנפט המולטי מליונרים של מדינות
ערב.
אני מצפה ממך שחף,שבנוסף לכל הסקופים והדברים שאתה מרחיב בהם.להביא...
את עיקר העיקרים..התיאוריה של אהוד יערי
למעלה רמזתי קצת.על כיצד העולם מתנהל ומי מהגופים מנהלים את כל
העולם. אני מדגיש את כל העולם. כן, גם את אל קעידה. בהצלחה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   14:57   09.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. 2.המצגת מיוני 2003 המציגה את עיקרי תוכניתה...  
בתגובה להודעה מספר 11
 

....של הקרן החדשה לישראל !!














כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   19:21   09.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. 3. ''שתי''ל 2001-מבנה אירגוני מוצע''........  
בתגובה להודעה מספר 13
 

"מסמך זה צורף בכדי לתת מושג על האופי המקצועי והיומרני
של שתי"ל." המדובר.....
"בממשלת צללים לכל דבר בעלת יכולת מרשימות."
"יש ללמוד מהם."

3. "שתי"ל 2001-מבנה אירגוני מוצע" !!
















כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   22:56   09.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. 4. ''תכנון אסטרטגי - צוות קרקעות''.....  
בתגובה להודעה מספר 14
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 09.11.03 בשעה 23:03 בברכה, פילוביץ שחף
 
"מסמך זה צורף בכדי לתת לקורא מושג על פרוייקט מרכזי של שתי"ל."
"מי שלא היה מודאג עד כה, כדאי שיתחיל..."










כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   23:54   09.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. 5. שני מסמכים:''תכנון המאבק בתכנית הכלכלית של  
בתגובה להודעה מספר 15
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 10.11.03 בשעה 00:12 בברכה, פילוביץ שחף
 
..."נתניהו - ויקי כנפו"

@ המסמך הראשון באנגלית הוא מה- 12.6.2003 במסמך הראשון,
עמוד 50 תחת הכותרת...:-
Social Economic Justice
נאמר כי בחור בשם אלי שהרבני נשכר כדי ליישם את
המאבק הקרן כנגד התכנית הכלכלית.
"אלי שהרבני הוא בןם זוגה הנלא-רשמי של ויקי כנפו."



@ המסמך השני הוא תכנית הקרב של עמותת "ידיד" בתקציב.
שימו לב לשני המשפטים הבאים...:-
עמ'-53 "לייצור את הקרקע לפעילות חברתית שתתועל
לפעילות פוליטית בהמשך.
"
ימ'-54 "כנסים אלה חייבים להחשף תקשורתית בצורה
מסיבית כדי לייצור את תהליך המרי האזרחי.
"





כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
hamta
גולש אורח
   21:30   13.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. החברה להגנת הטבע שותפה לפעילות. מזעזע !!!  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  
שמאלנות היא מצב נפשי, לא מצב של חוסר ידע.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   03:26   26.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. בין הטסים לז'נבה: אביב גפן וויקי כנפו........  
בתגובה להודעה מספר 18
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 06.12.03 בשעה 22:52 בברכה, פילוביץ שחף
 
בין הטסים לז'נבה: אביב גפן וויקי כנפו!!

שירות מעריב
ויקי קנפו, אהוד בנאי, רן בן-שמעון, זהבה בן, אביב גפן
יהיו בין הטסים לחתימה על הסכם ז'נבה ביום ב' הקרוב,
כך נמסר מערוץ 2.


ויקי צועדת לז'נבה

מאת: עמנואל שילה

המאבק החברתי יצא נפסד, אבל האינטרס הפוליטי של השמאל קודם לכל * עוד על שורשי הנטייה השמאלנית של הבראנז'ה האומנותית * דיון נוסף על ג'נין ג'נין - הזדמנות לבג"ץ לשקם את תדמיתו

השופט אליהו מצא הציל במעט את כבודו של בית המשפט העליון, כאשר הוציא השבוע צו ביניים שמנע ברגע האחרון את הקרנת הסרט ג'נין ג'נין בסינמטקים. בינתיים מדובר בצו זמני, עד שתתקבל החלטה עקרונית אם לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב על ההחלטה לבטל את פסילת הסרט על ידי הצנזורה. יש לקוות שזהו צעד ראשון בדרך לביטול ההחלטה, אחת מהאומללות ביותר שקיבל בג"ץ מיום היווסדו.

בצו הגיוס לצה"ל שקיבלתי לפני שנים רבות נכתב כי חיילי צה"ל נקראים לשירות על פי חוק, אבל באים כמתנדבים. במציאות שבה רוב מוחלט של האוכלוסייה משתמט משירות מילואים, התייצבותם של אנשי חטיבת המילואים למלחמה בג'נין היא מעשה של התנדבות לחרף את נפשם למעננו, גם אם טכנית הם חויבו לבוא בצו 8.

מדינת ישראל הפקירה את ביטחונם, כאשר שר הביטחון פואד נמנע מלהושיט להם סיוע אווירי מחשש לפגיעה באזרחי אויב 'חפים מפשע'. על כך שילמו בחייהם 23 לוחמים. מועצת הצנזורה עשתה צעד אלמנטרי כאשר מנעה ממוחמד בכרי, השקרן והנבל, להכפיש ולהסית נגד מי שחרפו את נפשם למען המדינה. אבל שלוש שופטות בג"ץ, בהחלטה תמוהה ומקוממת, החליטו שגם את שמם הטוב של הלוחמים מותר למדינה להפקיר. בשם חופש הביטוי מותר להכפיש את הנופלים ולהסית נגד הלוחמים, גם כשמדובר בתעמולת כזב. להחלטה הזו, אם תישאר על כנה, עלולות להיות השלכות חמורות על מוראל הלוחמים ועל המוטיבציה של אנשי המילואים. מי פראייר לסכן את נפשו עבור מדינה שבית המשפט שלה לא מוכן לפחות לשמור על כבודו?

אוי למדינה שבכירי שופטיה אינם ראויים למסירות נפשם של לוחמיה. הפיכת ההחלטה הכרחית, קודם כל כדי שהצדק ייעשה, ולא פחות מכך - כדי לשקם במשהו את מראית פני הצדק של האינסטנציה השיפוטית העליונה.

קנפו בשירות השמאל

מדוע הצטרפה ויקי קנפו לפסטיבל ז'נווה? מה חיפשה בטקס הנוצץ האם החד-הורית קשת היום ממצפה רמון, שמימיה לא יצאה מהארץ? מניין היומרות שלה להורות לעם ישראל את דרכו המדינית, כאילו היתה גרוסמן, עוז או א"ב? וממתי היא מחזיקה בדעות שמאלניות כל-כך, שמשאירות את מפלגת העבודה הרחק מימין?

ויקי קנפו היתה סמל אנושי למאבק נגד הגזירות הכלכליות על המגזרים החלשים. בתפקידה הציבורי-תקשורתי היא אמורה לשחק את תפקיד האזרח הקטן וחסר האמצעים, העומד חסר אונים מול הגזירות החונקות של הנהגה כלכלית אטומה ומנוכרת, שמעדיפה את האינטרס של החזקים ובעלי ההון. בני הברית הטבעיים למאבקה הם בני השכבות העממיות, 'עמך', המצביעים המסורתיים של המחנה הלאומי. אילו פעלה קנפו מתוך נאמנות עקבית למאבקה היה עליה להישאר א-פוליטית ולא להזדהות עם צד אחד של המפה הפוליטית, ודאי שלא עם השמאל, ובטח לא עם השוליים הסהרוריים שלו. אבל קנפו היא כדור משחק בידיהן של עמותות השמאל הקיצוני, הממומנות בכספי האיחוד האירופי והקרן החדשה לישראל. הם, שבאים מהשכבות המבוססות והשבעות, המציאו את קנפו לא מתוך אכפתיות אמיתית למצוקת החלשים, אלא במטרה להתסיס, לנגח ולהפיל את ממשלת הליכוד. הם עזרו לקנפו במאבקה, מימנו אותה, עשו אותה מפורסמת. עכשיו הם צריכים את עזרתה כדי ליצור מראית עין של תמיכה עממית בצעדים המדיניים המופקרים שלהם. והיא לא תאכזב אותם, שהרי בתור אישיות ציבורית ומנהיגת תנועה חברתית היא יצירת כפיהם, ובלעדיהם אין לה קיום.

לקיחת הצד הזאת מזיקה למאבק הסוציאלי של קנפו. מי שמוכנה לתמוך בהרס מפעל חייהם של מאות אלפי מתנחלים לא תוכל לצפות שהם ותומכיהם הרבים, מחצית העם, יאזינו למצוקותיה. אבל עם כל הכבוד לאינטרסים של המאבק החברתי, כשהנושא האמיתי – 'תהליך השלום' – מונח על השולחן, כל נתמכי השמאל נדרשים לעבור לדום ולהצדיע. אם למישהו עוד לא היה ברור איזה אינטרסים עומדים מאחורי המחאה של קנפו - עכשיו כבר אין בכך ספק.

אומנות מגוייסת

עוד שאלה על רקע טקס השלום הווירטואלי: מדוע קל כל כך למצוא אומנים שיופיעו בעצרות השמאל והפגנותיו? מדוע נהנים פעילי השמאל ממיטב הפופ הישראלי, בעוד מפגיני הימין נאלצים, במקום להאזין לצלילים ערבים ולשירי מחאה מושכי-לב, להסתפק בנאומי פוליטיקאים חוצבי להבות? או בלשון אחרת, מדוע רוב השחקנים, הזמרים ושאר אומנים הם שמאלנים?

חלק מהתשובה כבר נרמז כאן בעבר. כפי שאמר פעם מאיר עוזיאל, בעשרות השנים האחרונות הימין עסוק בבניין הארץ, ואילו השמאל עסוק בלהיות צרכן תרבות ובידור. אנשי השמאל צורכים הרבה יותר את תוצרתם של האומנים, ולכן גם משפיעים יותר על אופיה. כדי להזדהות כאמן ימני ולשרוד, אתה צריך להיות אמיץ במיוחד, בלתי תלוי בבראנז'ה מבחינה חברתית ומנטלית, ומושרש מאוד בקרב קהלים רבים. בקיצור, אתה צריך להיות אריאל זילבר, וגם אז תשלם מחיר.

אבל יש גם סיבה פסיכולוגית עמוקה יותר לנטייה האומנותית שמאלה. רוב הזמרים והשחקנים הם אנשים בעלי אגו ענק, רודפי כבוד ומכורים לתשואות, הרגילים לעמוד במרכז הבמה כשכל הזרקורים מופנים לעברם. בימי מלחמה, כשעצם הקיום נתון בסכנה, חשיבותם של יצרני התרבות והבידור יורדת פלאים, שהרי אין באפשרותם לתרום לפתרון הבעיות הבוערות. לעומת זאת, בתקופות של שפע, שקט ושגשוג, ההמון מחפש שעשועים, ומעריץ את מי שמסוגל לספק אותם. אביב גפן, דני סנדרסון, אורנה בנאי ודומיהם בוחלים בתפקיד המשני של מרימי מוראל הלוחמים הנערצים בהפוגה שבין הקרבות. הם רוצים את ההערצה לעצמם. ובשביל זה צריך להיות שקט, שכדי להשיג אותו צריך להיות מוכנים לשלם כל מחיר.

אגב, זוהי גם אחת הסיבות לכך שבקרב ארגונים פמינסטיים רווחות נטיות שמאלניות. הארגונים הללו, מעצם טבעם, שואפים לכך שיותר ויותר עמדות כוח והשפעה יהיו בידיים נשיות. בזמן מלחמה קשה לנשים להתבלט. עם כל הכבוד למעללי הגבורה של הלוחמות המיוח"צנות שצה"ל מגדל בשנים האחרונות, יחלפו עוד שנים רבות עד שניתן יהיה להציג את המקבילות הנשיות לגברים שבמלחמת גבורה וחירוף נפש הצילו את ישראל מחורבן. הפמיניסטיות מעדיפות להתכחש לחשיבות התרומה הגברית הייחודית הזאת, ולטעון שאלמלא המיליטריזם של הגברים כבר מזמן לא היו מלחמות. בערך כמו הטענה החרדית שאין חובה מוסרית להודות לחיילי צה"ל על הצלתם, כי אלמלא ה"כוחי ועוצם ידי" של הציונים כל האויבים היו מתנדפים מאליהם.
http://www.a7.org/newspaper.php?id=2157


"!! ב-8 במרס 1968 יצאה מצרים בתרועה רמה למלחמת התשה !!"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   20:10   05.12.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. המהפך בערוץ 2: הכונייפה הופכת שוב לכנפו !!  
בתגובה להודעה מספר 21
 

hamta
חבר מתאריך 2.4.02
6401 הודעות 19:14 05.12.03

המהפך בערוץ 2: הכונייפה הופכת שוב לכנפו

גועל נפש!
האשה שהיתה הבובה של מושכי החוטים מהשמאל לצורך נסיון לא
דמוקרטי להפלת הממשלה, מקבלת כעת פרסי חשיפה.

פרס החשיפה השני (הראשון היה בהסכם ז'נבה) ניתן כעת בערוץ 2.

הערה שלי:
למי שלא זוכר או יודע, כל הספין התקשורתי של ויקי כנפו היה מסע לא ספונטני, מתוכנן בערמומיות כמה חודשים מראש, שהנהנה העיקרי ממנו היה החבר שלה.

כסף רב היה (ועדיין...) מעורב בעניין ואת רובו ככולו סיפק ה-CIA בעקיפין דרך 'קרן פורד' אשר מצידה העבירה את הכסף לכמה יהודים שמתפרנסים מנסיונות הגויים להשפיע באמצעים לא כשרים על השלטון במדינת ישראל.
ה-CIA, הוא ארגון חשוך, שהפיל ממשלות ומשטרים ברחבי העולם, וצינור הכספים העיקרי שלו בארץ היא ה'קרן החדשה לישראל' בניהולו של אליעזר יערי.

הנה דיווח על מה שהתרחש עם ויקי כנפו מאחורי הקלעים:

בליל שבת ה-4 ביולי הופיעה ויקי כנפו בחיינו. זה היה בכתבה בתוכנית "יומן" של הערוץ הראשון. הכתבה תיארה את מצוקתה האישית
כתוצאה מקיצוץ הקצבה שקיבלה עד אז, ואת החלטתה היוצאת דופן לצעוד
מביתה שבמצפה-רמון אל משרד האוצר בירושלים, משום ש"אין לה כסף לאוטובוס". בכתבה נראתה כנפו צועדת בשולי הכביש לאורך כמה מאות
מטרים בנוף מדברי. התמונות צולמו עם יציאתה ממצפה רמון, ביום רביעי בבוקר, ה-2 ביולי.
בעת שידור הכתבה, בליל שבת, נחה כנפו בקיבוץ בארי שבנגב המערבי,
לשם הוקפצה כדי לעשות את השבת ולנוח.
המפגש הבא של הציבור עם כנפו נקבע ליום ראשון בבוקר, בעיתון "מעריב". כתבה במוסף "היום" תיארה את מנוחת השבת של כנפו בקיבוץ בארי.
מאז גדל והתעצם נפח נוכחותה של כנפו בכל כלי התקשורת, עד שהיה
לנושא הבוער ביותר שעל סדר-היום.
במשך שבוע ימים הקדישה התקשורת ברובה מקום ניכר לדיווח אוהד על
מסכנותן של ויקי כנפו ושל אמהות חד-הוריות נוספות שהחלו לצאת
מבתיהן ולצעוד לכיוון הבירה. באמצעות התקשורת נוצר מאבק חברתי
ובד בבד נבנה סיפור עיתונאי. "מעריב" בחר להקדיש את כפולת
עמודי 2 ו-3 היוקרתיים לוויקי כנפו עצמה, כשהוא מביא את דבריה
מפיה ומלווה אותם בצילומי צבע גדולים. החרה החזיק אחריו "ידיעות אחרונות", גם אם באיחור של יום-יומיים.
אל שני היומונים הצטרף מאוחר יותר גם "הארץ", שדיווח מדי יום
בהרחבה על הנעשה באוהל המחאה שהוקם מול משרד האוצר. כלי התקשורת
התחרו ביניהם, באמצעות כתבי הרווחה, בגילויי האמפתיה וההזדהות
עם האמהות החד-הוריות: "מעריב" בחר בלוגו "זעקת האמהות",
וגם "'מעריב' עם החד-הוריות", בעוד ש"ידיעות אחרונות" בחר
במעקב יומיומי אחרי המצטרפות החדשות תחת הלוגו "מצעד האמהות".
בערוץ 10, במשדר מיוחד שכותרתו "ערוץ 10 הולך עם הלב", הודה
המגיש יעקב אילון ש"הנשים הצועדות שבו אותנו, את כולנו כאן בטלוויזיה..."; שם גם קבע חבר מערכת החדשות של ערוץ 10 רינו צרור ש"המאבק יצליח". מעל דפי "ידיעות אחרונות" פנה הכתב בדרום,
צבי אלוש, לשר האוצר בכותרת "ביבי תתעורר".
ניידות השידור וכתבי הרווחה חנו באוהל המחאה לראיונות שוטפים
מסביב לשעון. השיח הציבורי כולו נסוב על אומללות החד-הוריות
כתוצאה מגזירות האוצר ופקידיו נתבעו לתת תשובות.
באולפן "מהיום למחר" של הערוץ הראשון פנתה המגישה, ענת שרן,
לאביב בושינסקי, ראש המטה של שר האוצר, ואמרה לו: "מחר בטח
יתעצם המאבק ויגדל וכנפו תפתח בשביתת רעב...". ככל שהרבתה
התקשורת לסקר את הצעדות, כך נוצרה התחושה שהצועדות מתרבות,
עד כדי עלייה המונית לרגל של אזרחים ואזרחיות במצוקה.
באקלים שנוצר השתררה תחושה שהתוכנית הכלכלית של האוצר,
מהלך ממשלי מרכזי שאושר בכנסת, עשויה להתבטל. הישגן התקשורתי
של האמהות החד-הוריות ראוי לציון גם כשלוקחים בחשבון שההודנה
פינתה את עמודי חדשות לנושאים אחרים מלבד פיגועים. זאת ועוד,
בשבועיים שבהם עמדו החד-הוריות בראש החדשות נחטף נהג המונית אליהו גוראל, ואירע פיגוע הדקירה בטיילת בתל-אביב. חרף זאת נותר מאבקן בכותרות.
לאורך השבועיים הראשונים של מאבקן זכו החד-הוריות לפרסומים חיוביים בלבד.
החלטת מערכות כלי התקשורת להטיל את עיקר משימת הסיקור על כתבי
הרווחה ולא על הכתבים הכלכליים היא שהכתיבה את אופן הסיקור האוהד.
כשבוע לאחר פתיחת המאבק כינס שר האוצר מסיבת-עיתונאים ובה הציג
נתונים ובצדם את תגובתו לטענות המפגינות. גרסתו נתקלה בביקורת
של כתבי הרווחה ושל מומחים לנושא שנשאלו לדעתם, והוא הואשם
בזריית חול בעיניים ובאי מתן פתרונות מעשיים למצוקת הנשים השובתות.
היה ברור שהעיתונות נקלעת למאבק אידיאולוגי על המדיניות
הכלכלית-חברתית הראויה, כשהיא אינה משכילה לשמור על המרחק המקצועי הדרוש: הכתבים הכלכליים הזדהו, בדרך-כלל, עם עמדת האוצר ואילו הכתבים לענייני רווחה קיבלו לחלוטין את טענת הנשים המוחות ואת השקפת הארגונים שתמכו בהן. ההזדהות היתה כה גדולה, שחלק מהכתבים לענייני רווחה לא סיפקו לציבור את כל המידע הרלבנטי שהיה ידוע להם, בהניחם שבדרך זו הם מגוננים על האמהות השובתות.
קפרא חושפת סוד רק בשבוע השלישי למחאה החלה הכף התקשורתית לנטות לחובת הנשים המפגינות. העיתונאית מיכל קפרא פרסמה ב"מעריב" שבנה של ויקי כנפו אסיר - עובדה שהיתה ידועה לרוב כתבי הרווחה אך הם נמנעו מלדווח על כך - ואמנון אברמוביץ' העיר בערוץ 2 הערה סרקסטית על "נשים שיוצאות מחצור ואחרי שעתיים הן כבר בירושלים". אפשר בהחלט לחלוק על הטענה שהמידע על מאסרו של בנה של כנפו נוגע למאבקה, אבל בהתחשב בעובדה שפורסמו עליה כתבות דיוקן נרחבות, שבהן הוצגה למשל בתה השואפת להיות דוגמנית והוזכרו בעיות האכילה שלה, אין מנוס ממסקנה שהעלמת המידע על בנה היה מכוון ונבע מרצון הכתבים לגונן על מושא סיקורם.
לא מופרך להניח שמאבקן של ויקי כנפו ואילנה אזולאי, שדחפה, כביכול, את כיסא הגלגלים של בנה המשותק לכל אורך הדרך מערד לירושלים, חדר ללבבות בזכות מאמץ הצעידה. לא בכל יום קמה אשה וצועדת 200 קילומטרים כדי לבטא את מחאתה. האם אכן צעדו עשרות האמהות, שעליהן דיווחו כלי התקשורת, את כל הדרך? האם בנה של אזולאי באמת רתוק לכיסא גלגלים? במאהל המחאה ליד משרד האוצר, בינות לעשרות אנשי התקשורת המסקרים את המאבק מדי יום, מתרוצץ יוסי, בנה המשותק של אילנה אזולאי, על רגליו, נעול בסנדליו ומתבדח עם כל עובר ושב. כיסא הגלגלים שלו, שניבט אלינו מכל עיתון ומסך טלוויזיה, אינו נראה בסביבה. אזולאי אמנם צולע מעט, אבל לא נראה כמי שזקוק לכיסא גלגלים. לא פשוט לאתר אותו ואת אמו במאהל, משום שבשבועות האחרונים הם שוהים חלק ניכר מהזמן בחדר ששכרה בעבורם ח"כ יולי תמיר (עובדה שהתפרסמה בתקשורת רק חמישה שבועות לאחר תחילת המאבק, הגם שהיתה ידועה כבר קודם לכן לכתבים המסקרים). אמו של יוסי מאשרת בעצמה כי לפחות את הקטע שבין שער-הגיא לבירה עשתה במכונית. היא גם מודה שבנה הוקפץ במכונית לאורך רוב המסלול. קל וחומר שרוב האמהות החד-הוריות האחרות ש"צעדו לירושלים ושבו את לב כולנו כאן בטלוויזיה" לא עשו את כל הדרך ברגל, בניגוד לרושם שיצרה התקשורת.
היחידה מביניהן שקרוב לוודאי (אין תיעוד מלא) צעדה את כל הדרך היתה ויקי כנפו, שעשתה זאת במשך שישה ימים, בסיוע צמוד של מזכיר התנועה הקיבוצית, יואל מהרשק. כל יתר האמהות החד-הוריות זכו להקפצות של עשרות קילומטרים מהדרך, במערך לוגיסטי משומן שהופעל על-ידי מהרשק, שחלקו בהתרחשות הוזכר בתקשורת לרוב רק בדרך אגב. מהרשק מתגאה בשרשרת המאבקים שהוא מנהל נגד הממשלה: "התחלתי כשפורקה ממשלת האחדות. בהתחלה ב'כיכר הלחם', אחרי זה הקמנו בירושלים (מאהל החד-הוריות; ח"ע), אחרי זה הקמנו בבאר-שבע, אנחנו עושים עכשיו מאהל בצומת מסמייה, והיעד הוא מה שיותר מאהלים וכיכרות כאלה, כדי להתסיס את החברה ובסוף זה ישפיע פוליטית...". לשם כך גייס מהרשק מערך הסעות שדאג להקל על הצועדות. מהרשק, יש לזכור, הוא נציגה של התנועה הקיבוצית, המזוהה עם מפלגת העבודה ומרצ, שכזכור יושבות באופוזיציה. את קטע הדרך מצומת שער-הגיא ועד לכניסה לירושלים עשתה כנראה רק ויקי כנפו. משטרת התנועה הארצית אילצה את מהרשק, לדבריו, "לעשות הקפצות לגינות סחרוב בגלל הסכנה שבצעידה". דוברת משטרת התנועה הארצית מאשרת שמכיוון ששולי הכביש החל מצומת שער-הגיא צרים והסיבובים מסוכנים, המליצו השוטרים לנשים לבחור בדרכים חלופיות או לעשות את הדרך במכונית, וחלק ניכר מהן אכן עלו במכונית לירושלים. לשאלה כמה צועדות עלו לבירה במכוניות, ענתה הדוברת שהמשטרה לא ניהלה רישום מדויק, אבל הן היו "חלק ניכר". כל זה לא הפריע למצלמות הטלוויזיה להמתין מדי יום לנשים המגיעות לירושלים ולצלמן כשהן נכנסות בהליכה לגינות סחרוב. זכורות במיוחד תמונותיהן המרגשות של אזולאי ושל בנה בכיסא הגלגלים. כנפו אומרת שמהרשק אמר לה שהוא "מסיע את הנשים, רואה תקשורת, מוריד אותן מהאוטו שילכו לפני המצלמות ומעלה אותן חזרה עד הפעם הבאה שיש תקשורת". מהרשק מכחיש את התיאור הזה. עוד מספרת כנפו כי משראתה את אזולאי מגיעה לבירה ואת בנה קם מכיסא הגלגלים ומתחיל ללכת, חשה רע בגלל הגימיק שהיה בעיניה לא ראוי. לפי עדותה, היא היחידה שהלכה את הדרך לכל אורכה. למרבה האירוניה, האשה היחידה שהלכה את כל הדרך היא גם היחידה שסברה שאפשר לקבל את הצעת התמריצים שהציג האוצר כשבוע לאחר תחילת המאבק וללכת הביתה. שאר הנשים שהצטרפו אליה לחצו עליה, לדבריה, "שלא תעז להישבר". לדבריה, היא נשארה במאהל משום שחששה לשלומה. היא חששה ממה שיעשו לה שאר הנשים. את העדות הזו של כנפו ניתן לקלוט בביקור בן חצי שעה במאהל (כפי שעשה החתום מעלה), אך כתבי הרווחה נמנעו מלדווח על כך לציבור.
יש בין כתבי הרווחה שמודים כי נדברו ביניהם שלא לדווח על הצדדים השליליים של מאבק הנשים החד-הוריות, כדי לא לפגוע בסיכויי הצלחתו. לפיכך, את הסיפור על בנה האסיר של כנפו פרסמה קפרא ולא איש מכתבי הרווחה, על אף שכולם ידעו זאת, כמו שידעו שיוסי, בנה של אילנה אזולאי, אינו רתוק לכיסא גלגלים. איש מהם גם לא שאל את הנשים הצועדות אם עשו את כל הדרך ברגל, והרי הצעדה הרגלית הפכה לסמל המרכזי של מאבקן. בדיעבד אומר כתב לענייני רווחה: "לא צריך להיות חייל חי"ר כדי לראות אותן נכנסות לירושלים אחרי שכביכול צעדו 200 קילומטרים ביומיים, ולהבין שזה לא יכול להיות. אנחנו לא אמרנו את זה משום שהציבור מבין זאת בעצמו וגם משום שהעובדה שהן לא צעדו את כל הדרך עדיין לא מבטלת בעינינו את גודל הסיפור התקשורתי". הכתבים חצו קווים היחידה שהסכימה להתראיין בשמה לכתבה זו היא אורלי וילנאי-פדרבוש, הכתבת לענייני רווחה של הערוץ הראשון. היא מודה שלא היתה מפרסמת את עניין בנה האסיר של כנפו לו ידעה עליו, ושגם היא ידעה שיוסי אזולאי לא רתוק לכיסא גלגלים. "בעיני זה קטנוני לדווח שהן (הנשים הצועדות; ח"ע) לא ממש הלכו. אם מישהו הקפיץ אותן חלק מהדרך זה לא ממש חשוב. אז מה אם היא הלכה פחות? זה מוריד מחשיבותו של האקט?". יחד עם זאת היא מסכימה כי "לו הייתי מלווה אותה בצעידה, אולי הייתי שואלת אותה אם מישהו הקפיץ אותה, אבל לא אני עשיתי את זה כי הייתי בחופש". כתבת רווחה אחרת, שסיקרה בהרחבה את המאבק, מגדירה את השאלה - האם האמהות הלכו או לא הלכו - "עניין טכני לא חשוב". "המאבק אמנם הורכב מערימת גימיקים אחד על השני, אבל הוא היה יותר חשוב מהם, לדעתנו, ולכן לא התעסקנו בזה". ההסעות שאורגנו לחלק מהצועדות ליישובים שאירחו אותן ללינה קשורות למערך הלוגיסטי הרחב שפעל מאחוריהן. המאבק, על כך מסכימים כולם, החל בצורה ספונטנית, אבל כבר לאחר השלב ההתחלתי זכו הצועדות לעידוד ולסיוע צמודים של גופים שונים. לגרסת אנשי האוצר, נתניהו צפה בוויקי כנפו בטלוויזיה וביקש מיועציו להסדיר ביניהם פגישה. ביום ראשון בערב, לקראת סוף מסעה לבירה, כאשר נחה בקיבוץ נחשון, צלצל אליה פקיד בכיר מלשכת נתניהו ואמר לה ששר האוצר רוצה להיפגש עמה. כנפו, לטענת האוצר, ניאותה ברצון וההחלטה המשותפת היתה שהיא תצעד משש בבוקר את המרחק שבין קיבוץ נחשון למחלף לטרון, שם, בשעה שמונה, ימתין לה רכב שיסיע אותה לפגישה עם השר. כעבור שעתיים צלצל יואל מהרשק אל אותו פקיד והודיע לו שכנפו לא תיפגש עם נתניהו, אלא לאחר שתשלים את המסע ורק בנוכחות תקשורת. כשנשאל מה לו ולה ענה, לטענת אנשי נתניהו, שהוא העוזר שלה (גרסת מהרשק: "אמרתי שאני מסייע לה"). סיוע נוסף העניקה למפגינות "הקרן החדשה לישראל", שותפות פילנתרופית הפועלת לשינוי חברתי, גוף שזהותו החברתית-מדינית השמאלית אינה סוד. היא העמידה לרשות המפגינות יועצת פוליטית ותקשורתית, שהכינה אותן לראיונות בכלי התקשורת. גם על כך נמנעה התקשורת מלדווח בתחילה, משום ש"כשראינו איך תופסים על המאבק טרמפ כל מיני עמותות וגופים", אומר אחד מכתבי הרווחה המעורבים, "החלטנו לא לתת להם פרסומת בחינם, אלא לדווח רק על המאבק". בהתאם לרוח זו לא בדקה התקשורת, בימי
המאבק הראשונים, מי מממן את המאבק, מי מנסח הודעות לתקשורת, מי מחלק חולצות וסטיקרים וכד', למרות שכל הכתבים ששהו באוהל המחאה מודים
שמעורבות הארגונים היתה לנגד עיניהם. רק בשלב מאוחר יותר פורסמה מעורבות
ההסתדרות וגופים נוספים. התחושה שרוב כתבי הרווחה נסחפו ולא שמרו על
הריחוק המקצועי הראוי בסיקור מאבק האמהות החד-הוריות מחריפה לנוכח
וידויו של אחד מהם: "אותי שלחו לשם (למאהל) כדי להביא צבע ואת קולות
האמהות. היתה לי תחושה שלא מדובר במאבק חברתי עממי סוחף, זה שעליו
נתבקשתי לדווח מדי יום, אלא בוויקי כנפו ועוד שתיים-שלוש נשים ולא יותר
מזה. באוהל היו הרבה יותר כלי תקשורת ממפגינות ולא זו התמונה שהצטיירה
בדיווחים. כך זה נמשך יותר משבוע. היו גם כל מיני ריבים ודיבורים
מכוערים בלילה באוהל בין הנוכחות, אבל לא העברנו למערכת.
לשיא האבסורד הגיעו הדברים כשוויקי כנפו הלכה בסופו של דבר להיפגש עם נתניהו. היא נכנסה לשם עם כל מיני יועצות שבאו לעזור לה למרות שהן עצמן לא חד-הוריות ולא בשום מצוקה, ובחוץ נשארו רק שתי נשים עם מגאפון. היו שם גדודים של עיתונאים. חיפשתי בשלושת האוהלים שהיו שם איזו אם חד-הורית כדי לראיין אותה לגבי הציפיות שלה מהפגישה בפנים, בזמן שכל התקשורת בארץ עוסקת רק במאבק ובפגישה, ולא היה לי את מי לשאול, כי חוץ מהשתיים שהיו עסוקות עם המגאפון, לא היתה אף אחת. זאת לא היתה מחאה עממית. זה היה בעיקר פרויקט של העיתונות שמנסה להמציא ולטפח מוטי אשכנזי חדש. זה היה ניסיון ליצור מציאות יותר מאשר לדווח עליה". עורך בכיר באחד העיתונים היומיים מוסיף: "ברור שכשיש הודנה ואין פיגוע, יש עמודים ריקים, והנושא המדיני ממצה את עצמו. אבל לא בגלל זה הלכנו על זה בכל הכוח. כבר כמה זמן שיש לנו תחושה שעוד בקדנציה שלנו בעיתון נראה מהפכה, שבמהלכה המוני אדם מבאר-שבע ודרום תל-אביב מסתערים ובוזזים את עומר וצהלה. הסיפור של החד-הוריות הביא איתו את הריח של המהפכה הזו. זה איתות למחלה חברתית קשה ומעניינת. בנוסף לכך, העיתוי החדשותי היה בשל". גם העורך הבכיר, כמו וילנאי-פדרבוש, מסכים ש"אם עיתונאים מהעיתון שלי ידעו על מה שציינת ולא דיווחו, זה לא בסדר. יחד עם זאת, כשאני שואל את עצמי על איזה סיפור ללכת, אני שואל את עצמי לאיזה סיפור יש פוטנציאל לרגש ולעורר סערה ודיון ציבורי. כשאני מנסח כותרת, אני רוצה שידברו עליה בארוחת השבת המשפחתית. כל החוכמה היא לעלות על הנושאים שיעוררו את הדיון וכל מה שנשאר לך כעורך הוא לשאול את עצמך אם סדר-היום הציבורי יעכל את זה".

חנן עמיאור הוא סטודנט לתואר שני במכון למדעי היהדות, האוניברסיטה העברית.
ראו בקישור:

https://rotter.net/User_files/forum/3fd0c2ce77b9042a.html



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   09:00   25.12.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. ויקי כנפו מקעקעת את מפלגתו של ביילין-שריד  
בתגובה להודעה מספר 28
 

אמש נהניתי, ממש נהניתי מכתבתה של רינה מצליח על הסכסוכים במפלגת יחד,
ועל כך שיש שם מלחמת עולמות. כך למשל יוסי ביילין וסרי נוסייבה
ישבו כרעו לפני הוד מלכותו המלך המרוקני לבית מוחמד, ושמעו את דבריו כדברי אלוהים חיים. ומי ישב במסדרון עד שהשיחה תסתיים. רב אלוף במיל..ובעל יומרות לראשות ממשלה שתעלה חיוך על הפנים..כן ..כן.
אמנון שחק. בצוות המכרסמים את מדינת ישראל, צוות זניבה...כועסים על ביילין שגונב להם את כל ההצגות. והם גם מבינים שביילין בראש המפלגה
לא יביא לקולות רבים.
מי שמדליף מידע על ביילין, הוא מיודענו חבר הכנסת רן כהן שגם לו יש
יומרות להיות ראש מפלגת יחד. רן כהן הביא לו כעזר כנגד, את ויקי קנספו
ומסקנתי...בכל מקום שמצטרפים אליו, אמנון שחק או ויקי כנפו צפה
לסערות בכוסות של מים. אבל אני גם זוכר שלכל אחד יש אינטרס כלכלי
בראשית הכל. ואכן אמנון שחק ויובל רבין ממשיכים לחתוך קופונים
כמו גם שמעון שבס ודומיהם..ועכשיו הצטרפה לחותכי הקופונים,כדי לגוון
את הצבע גם ויקי כנפו. מה רע...

ויקי כנפו לא צריכה לחתוך קופון, ביילין באמצעות
יולי תמיר כבר סידרה לה ולחבר שלה באמצעות הקרן החדשה
לישראל/ישמעאל, תקציב חודשי בכלל וקופה קטנה בפרט...

ויקי כנפו למדה היטב איך לנצל את השיטה שלמדה...

@ להזכירכם ידידי, אם תלכו אחורה בשנים לסוף שנות ה-80, זה
מה שעשה בדיוק כוללשמעון פרס והרב שךךך, הם לקחו מרוקאי צעיר,
ששמו אריה דרעי....לימדו אותו את השיטה, והוא הביא להם כוח
אלקטוראלי בבחירות....האמנם ?!


ויקי קנפו צועדת למפלגת השמאל החדשה

פרסום ראשון: מנהיגת מאבק האמהות החד-הוריות, שוויתרה על תוכניותיה לרוץ למועצת מצפה-רמון, עומדת להצטרף למפלגת יח"ד ולהתמודד על מקום ברשימה לכנסת. "בסוף נצטרך להגיע להסדר עם הפלסטינים", אומרת קנפו, שהייתה בין אורחי הכבוד בטקס בז'נווה
מאת: אטילה שומפלבי

מנהיגת מאבק האמהות החד-הוריות, ויקי קנפו, נמצאת צעד אחד לפני הכניסה לפוליטיקה, ככל הנראה במסגרת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית החדשה (יח"ד). כך נודע ל-ynet.

בחודשים האחרונים ניהלה קנפו, שהסעירה מדינה שלמה כאשר צעדה ממצפה-רמון לירושלים, דיאלוג עם גורמים פוליטיים שונים ממפלגות השמאל, אשר הציעו לה להיכנס לפוליטיקה ולהתפקד לשורותיהם. היא אף הגיעה כאורחת כבוד לטקס השקת קמפיין ז'נווה בשוויץ.

קנפו השיבה לרוב ההצעות בשלילה, אולם אמרה כי היא שוקלת את צעדיה. עם זאת, ל-ynet נודע כי בשבוע שעבר קיימה קנפו שתי פגישות משמעותיות, אשר השפיעו על החלטתה: האחת, ביום ראשון שעבר עם מזכ"ל מפלגת העבודה לשעבר, ח"כ אופיר פינס, אשר ניסה לשכנעה לחבור למפלגתו, והשנייה כמה ימים לאחר מכן, עם ח"כ רן כהן ממרצ, המתמודד על ראשות יח"ד.

בעקבות השיחה עם כהן גמלה בליבה של קנפו ההחלטה להצטרף ליח"ד, וכן להתמודד בפריימריז הבאים לרשימה לכנסת. עם זאת, מקורביה ציינו כי ההחלטה הסופית טרם התקבלה, וכי קנפו לא חתמה עדיין על טופס ההתפקדות ליח"ד.

בשבוע הבא צפויה מנהיגת המאבק שניהלו החד-הוריות לקיים פגישה נוספת עם ח"כ רן כהן. מדובר בפגישה שתימשך יום שלם, במסגרתה יציג כהן לקנפו את המצע של מפלגת יח"ד וכן ימסור לה הבהרות לגבי הנושאים המדיניים והחברתיים שהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית החדשה מתכוונת לעסוק בהם. לדברי מקורביה של קנפו, לאחר הפגישה היא צפויה להתפקד ליח"ד כחברה מן המניין, ולהביע את תמיכתה בכהן לראשות המפלגה.

בשיחות סגורות שקיימה בתקופה האחרונה, הביעה קנפו את תמיכתה במצע של יח"ד, ובשילוב הנכון מבחינתה של הסכם מדיני לצד פעילות חברתית. "בסופו של דבר", אמרה, "יהיה צורך להגיע להסדר עם הפלסטינים, ללמוד לחיות אתם ולעשות שלום".

הקשר הראשוני בין קנפו לרן כהן נוצר במהלך מאבק האמהות החד-הוריות מול משרד האוצר, כאשר במהלכו סייע כהן רבות לקנפו, וגם כעת הוא מסייע לה לקבל דמי ביטוח לאומי, אותם לא קיבלה כבר חמישה חודשים.

ההחלטה להיכנס לפוליטיקה התקבלה אצל קנפו לאחר כישלון המאבק. במסגרות שונות התבטאה כי הבינה שצריך היה לערב יותר פוליטיקה במאבק, וכך אולי הוא היה מצליח יותר. קנפו אמרה כי הבינה שמאבק חברתי אינו יכול להיות מנותק מהפוליטיקה, וכי רק מעמדה פוליטית ניתן להשפיע באמת על חלוקת התקציבים. עוד הבהירה קנפו בתקופה האחרונה כי בכוונתה לחדש את המאבק נגד גזירות האוצר, ואף להחריפו.
ynet

ויקי כנפו צועדת לפוליטיקה; תתפקד בקרוב למפלגת יח"ד
בקרוב תיווועד כנפו עם ח"כ רן כהן בו יוצג לה מצע מפלגת יח"ד;
בתום הפגישה היא צפויה להתפקד כחברה מן המניין....
עודכן: 12:31 24/12/2003 | רנית נחום-הלוי
http://www.nfc.co.il/archive/001-D-36813-00.html?tag=9-00-19


זה היה שקוף, בקרוב תשמע על איזה נכה שיצטרף לרשימתו,
איזה ערבי ישראלי יצטרף לרשימתו,
הכל בכדי לסחוף את
הרחוב לקלפי...להזכירך מה קרה למ.ר.ץ בבחירות האחרונות,
הם עשו אותו תרגיל....!!

בקרוב תשמע בתקשורת שויקי כנפו צועדת רגלי לירדן/דבת עמון,
בחברת נשים שכולות, נשים בשחור ושאר מיני מרעין בישא...

והכל על פי התוכנית כפי שהוכן...:-
דו''ח ראשוני: ''הקרן החדשה לישראל'' - 3.10.2003
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5570&forum=gil&omm=0


פרשנדתה
חבר מתאריך 15.12.03
47 הודעות 08:22 24.12.03

9. האישה הזו כמו גם רן כהן טפשים

אתם רואים את חברי מרץ מצביעים עבורה כשתהיה ריצה לכנסת.
היא תיבחר במקום השלושים או הארבעים כמו פנינה.
רן כהן שנאבק בביליןלהנהגה. כמובן שיכשל.
אישית הייתי ממליץ לרן כהן ולויקי כוניפה להצטרף למקעקע
הכלכלה הישראלית,עוד מרוקאי עם שפם, עמיץ פרת.


Yac
חבר מתאריך 31.3.02
13502 הודעות 08:44 24.12.03

10. התמחות

מעניין שהמילה התמחות קיימת בשפה העברית.
מילה מיותרת לכל הדעות...
המהפכה התעשיתית צלחה, תודות להבנת בני האדם, שההתמחות חיונית לקידמה.
הואיל ואצל רוב האנשים, היכולת השיכלית היא בינונית (בינוניות איננה מילת גנאי, והיא מקבילה לממוצעת).
המהפכה התעשיתית נבנתה כמכונה אדירה שלכל משתתף תפקיד אחד פשוט בו הוא
התמחה, כשבראש המערכת, כמה בודדים יחידי סגולה, שמסוגלים להבין ולתכנן,
את המערכת הסבוכה.

גאוס הבין ותאר את התפלגות התופעות הנורמאליות בחברות הנורמליות.
יכולת שיכלית טובה, היא חלקם של מעטים. הרוב סובב סביב הבינוניות,
הממוצע, החציון.

לכן הבינו שליטים נאורים, שיש לחפש כשרונות ואנשים בעלי יכולת שיכלית בנרות,
ולשבצם במערכת השלטונית והניהולית של המדינה.

פרעה של יוסף, ניהל אימפריה כלכלית וצבאית, למרות שהוא הבין וידע,
שהתמחותו היחידה היא בהבנה בבני אדם. לא היה לו מושג בכלכלה, בצבא,
בהנדסה, בחימוש ובאסטרטגיה.

לכן היה לפרעה משנה למלך לכל נושא.
הוא איתר שרי צבא מוכשרים, מהנדסים, מיני מדענים, ושר כלכלה מוכשר,
מקרב העבדים העבריים.

כמו פרעה, את כל גדולי המנהיגים, אפיינה היכולת לאתר עוזרים מקצועיים.

בוני האימפריות, כמו נבוכדנצר, כורש, ההלניסטים, הרומאים, גם המלכה ויקטוריה,
ידעו לאתר אנשים חושבים, ולמנותם כיועצים ועוזרים לשלטון.

נסיכי גרמניה, אספו אנשים מוכשרים, שהיו סמוכים לשולחן המלך,
כי היתה להם יכולת שיכלית בתחום זה או אחר.
גאוס ומוצרט הם שתי דוגמאות מוכרות לרובנו.

עבודות מחקר רבות נעשו בנושא, בכולם המסקנה היתה, ששלטון שמביא לשיגשוג והתעצמות,
הוא שלטון שבוחר עובדי ציבור מבין האזרחים הבולטים ביכולתם, ולא מבין
בעלי הפנקס הצבעוני והפתקים המפנים.

הגדילו לעשות שושלות מלכות, שחיפשו את עובדי המדינה בקרב ילדים
מוכשרים, וגידלו אותם להיות ראויים לתפקידים בכירים בממלכה.

בישראל המצב שונה.
עובד מדינה מתקבל לעבודה, לרוב על פי "המלצה" או פתק.
לא תמיד נבדקים יכולתו, יושרו, הגינותו ונקיון כפיו.

בישראל, יש הרבה דוגמאות לטיפשות ניהולית והתנשאות ריקה.
הרשות השופטת בישראל, היא מערכת מנותקת ומרוחקת מהעם,
מתנשאת ומתהדרת בנוצות לא לה.
השיגשוג של כל סוגי הפשע בישראל, נובע גם ממעשיה ומחדליה של
הרשות השופטת.

בישראל, הפוליטיקאים צומחים מקרב עסקנים.
אין רע בעסקנים שיודעים למנות עוזרים נכונים, ישרים ומוכשרים.
אך כשעסקנים מנותקים חושבים שלהם ניתנה החוכמה, התוצאה הרסנית.

על פי אותם מחקרים, מדינות כאלה הן אפיזודות חולפות, שמתקימות
על נוכלות וגניבות, מתהדרות במערכות שלטון עקומות ונחותות וסופן
קריסה בקול רעש וצילצולים.

אז כשפוליטיקאי זה או אחר, "בוחן" כמה אופציות, כשלדעתו האופציה
שנבחרה על ידו, היא האופציה שתפתור את כל בעיותיה של ישראל החולה,
זה רק מזכיר לי את הקריקטורה על שני החברים המתקוטטים ביער, כשאחד מהם
מבחין בלהקת נמרים מתקרבת מאחורי גבו של יריבו.

ישראל בחרה בדרך לא נכונה, שתביא אותה להתפוררות והרס נוראים.


פרשנדתה
חבר מתאריך 15.12.03
47 הודעות 13:31 24.12.03

17. יאק-אתה כזה מבריק ותרשה לי תיקון קטן


אין אפיזודות חולפות. אפיזודה-תופעה חולפת. ואשר על כן
תסתפק באפיזודות.




כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   11:32   13.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. דברי כנסת ישראל: ''הקרן החדשה לישראל''......  
בתגובה להודעה מספר 0
 

סוג הדיון:
הצעות חוק
נושא:
ז. הצעת חוק התקציב לשנת הכספים ‏1993, התשנ"ג-‏1993;

הצעת חוק הסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב),
התשנ"ג-‏1992
(קריאה ראשונה)

הישיבה התשע=עשרה של הכנסת השלוש=עשרה
יום שלישי, ז' בחשוון התשנ"ג (‏3 בנובמבר ‏1992)
ירושלים, הכנסת, שעה ‏16:01
-----------------http://www.knesset.gov.il/Tql//mark01/h0012080.html#TQL

חיים קופמן (הליכוד):
-------
אבל עדיין התפיסה הזאת מושרשת במשק הישראלי: הוא לא שייך לארץ=ישראל
העובדת, הוא איננו חלק מהממסד הפוליטי ולא שרים לו שירים. תמצא לי שיר אחד שמעלה
על נס אותו עצמאי קטן. אתה יכול למצוא מאות שירים, שירי הלל, לכל מה שהמקבץ הגדול
עשה.

כיום, רק שני גורמים פיננסיים מנסים לעודד את הקמת העסקים, והם עושים זאת
בזהירות מופלגת. אני מדבר על הקרן של בנק דיסקונט לשעבר - אני לא מדבר על הקרן
החדשה -
ועל הבנק לפיתוח התעשייה.


סוג הדיון:
הצעות חוק
נושא:
כ. הצעת חוק קרנות פנסיה (קרנות חדשות) (הוראת שעה), התשנ"ד-‏1994
(קריאה שנייה וקריאה שלישית)

( "דברי הכנסת", חוב' י"ז, עמ' ‏4102; נספחות. )

הישיבה המאה=ותשעים=ותשע של הכנסת השלוש=עשרה
יום שני, ב' בניסן התשנ"ד (‏14 במרס ‏1994)
ירושלים, הכנסת, שעה ‏10:03
http://www.knesset.gov.il/Tql//mark01/h0012082.html#TQL
-----------------

אריאל ויינשטיין (הליכוד):
--------
אבל לפני שנה נתנו רשיון. שם הקרן הוא קרן "עתודות". קרן שמקבלת איגרות חוב
בסובסידיה, קרן שמבטיחה זכויות, קרן יחידה שקיבלה את הרשיון, לאחר התערבות אצל שר
האוצר. זו קרן שרשאית לקבל עצמאים, שכירים וקיבוצים. מה אמרו לנו: אה, אישרנו
את הקרן החדשה הזאת
משום שהיא מסתפקת ב=‏1% של דמי ניהול. יש בידי מסמכים שגם
מבקשים חדשים מוכנים להסדר כזה, אבל הם לא קיבלו.


סוג הדיון: מסמכים שהונחו על שולחן הכנסת

נושא:
ד. מסמכים שהונחו על שולחן הכנסת

הישיבה המאתיים-ושבעים-ושתיים של הכנסת החמש-עשרה
יום שני, א' בשבט התשס"ב (14 בינואר 2002)
ירושלים, הכנסת, שעה 16:02
http://www.knesset.gov.il/Tql//mark01/h0012083.html#TQL

היו"ר י' לסרי:
הודעה לסגנית מזכיר הכנסת, בבקשה.

סגנית מזכיר הכנסת ר' קפלן:
ברשות יושב-ראש הישיבה ברצוני להודיע, כי הונחו על שולחן הכנסת -
לקריאה שנייה ולקריאה שלישית: הצעת חוק שעות עבודה ומנוחה (תיקון מס' 11), התשס"ב-2002, שהחזירה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות.
החלטת ועדת האתיקה מיום כ"ה בטבת התשס"ב, 9 בינואר 2002, בקובלנותיהם של חברת הכנסת זהבה גלאון, חבר הכנסת אפי אושעיה, חבר הכנסת אבשלום וילן, הקרן החדשה לישראל וסגן השר מלכיאור נגד חבר הכנסת צבי הנדל. תודה רבה.


סוג הדיון: הצעות לסדר-היום

נושא:
יח. הצעות לסדר-היום דוח הקרן החדשה לישראל על אלימות ותופעות הגזענות במגרשי הכדורגל

הישיבה השלושים-ושבע של הכנסת השש-עשרה
יום רביעי, כ"ה בסיוון התשס"ג (25 ביוני 2003)
ירושלים, הכנסת, שעה 11:02
http://www.knesset.gov.il/Tql//mark01/h0012084.html#TQL

היו"ר יולי-יואל אדלשטיין:
אנו עוברים לנושא הבא: דוח הקרן החדשה לישראל על אלימות ותופעות הגזענות במגרשי הכדורגל, הצעות לסדר-היום מס' 716 ,655 ו-736.
ראשון המציעים הוא חבר הכנסת מוחמד ברכה. בבקשה, אדוני. כפי שאתה יודע היטב, שלוש דקות לרשותך. אחריו - חבר הכנסת ואסל טאהא. אם הוא לא יהיה - חבר הכנסת משה כחלון.


סוג הדיון: שעת שאלות

נושא:
ו. שעת שאלות

הישיבה הארבעים-ושתיים של הכנסת השש-עשרה
יום שלישי, ח' בתמוז התשס"ג (8 ביולי 2003)
ירושלים, הכנסת, שעה 15:47
http://www.knesset.gov.il/Tql//mark01/h0012085.html#TQL

היו"ר אלי בן-מנחם:
אנו עוברים לנושא הבא. אני מזמין את ממלא-מקום ראש הממשלה ושר התעשייה, המסחר והתעסוקה אהוד אולמרט לשעת שאלות בנושאים אלו: א. קרקעות חקלאיות; ב. סחר חוץ ועידוד השיווק; ג. מרווחה לעבודה - תוכניות ליצירת מקומות עבודה מתקציבי הבטחת הכנסה; ד. עסקים קטנים בישראל. אדוני השר אולמרט, בבקשה. ראשון השואלים - חבר הכנסת טלב אלסאנע.

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה אהוד אולמרט:

אני שמעתי את השאלה. אני אומר שאני מודה ומתוודה שזאת סוגיה שלא הייתי ער לה קודם לכן, ואני אבדוק אותה. אם מינהל מקרקעי ישראל יכול לסייע בפתרון, הוא יסייע בפתרון. אני בהחלט אשמח לעשות את זה, רק שאני מודה ומתוודה שלא ידעתי.
אני עצמי נולדתי במושב. אני יודע שאצלי הרפת היתה נניח 40 מטר מהבית שלנו. אז זה נראה סביר. אבל יכול להיות שיש מקומות שזה יותר קרוב, ואז יש ריחות ויש רעשים וזה מפריע, ואז בהחלט צריך להרחיק אותה.
לגבי מה שקשור לעסקים קטנים, גם אני קראתי על הקרן החדשה, אבל בין מה שקראנו לבין מה שקורה יש פער גם של זמן. היתה יוזמה והחלטה, ולפי דעתי היוזמה היא ברוכה, ולכן שר האוצר ואני הבאנו את זה לאישור הקבינט הכלכלי-החברתי, וזה אושר. הרעיון הוא שתהיה כאן בעצם קרן שתאגם משאבים, כלומר, על כל שקל שהממשלה תיתן יהיו 4 שקלים שייתנו הבנקים או מוסדות האשראי הפרטיים. יחד זה יכול להגיע ל-250 מיליון שקלים.




כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   23:30   26.11.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. קרן פורד מממנת תביעת קצינים ישראלים..........  
בתגובה להודעה מספר 0
 

13. דו''ח בדין מאת: דוד בדין @
https://rotter.net/forum/gil/5084.shtml#13

מרכז פרס לשלטון-שלום בראשותו של שמעון פרס...:-
@ 'התמנון' האנטי-ישראלי @

קראתי, נדהם, את 'דו"ח-בדין' ב'מקור-ראשון' ושערותי סמרו. ...
http://www.makorrishon.net/article.php?id=643

איך המפלצת האנטי-ישראלית שולחת רגל אחר רגל אל עבר גרוננו השאנן.

החל מבני הזוג לורי וג'ורג' איראני היושבים בעיה"ק ויקטוריה שבקנדה, ומשתמשת בקרן פורד(?!), כדי להשיג עדים שיסכימו לתבוע קצינים ישראלים, בעידוד תקשורתי של אירגון LAW הפלשטינאצי(www.indictsharon.com), וכל זאת בברכה של 'יש-גבול' ו'בצלם' וה'אומץ לסרב' במימון ,קרן שפע' כאשר מלמעלה מנצח, איך לא, "מרכז פרס לשלום ולשלטון וארגון 'תעיו"ש, המתוקצבים בשפע ע"י האיחוד האירופי...איזה תחכום ופתלתלות,
איך זה צמח לנו מתחת לאף.....


@ להלן הכתבה: דו"ח בדין!!

קרן פורד האמריקנית מממנת את מסע ההסתה של הפלשתינים נגד אריאל שרון בבלגיה

מאת:דוד בדין
21 בפברואר 2003, י"ט באדר תשס"ג




משפט שרון: הכתובת נמצאת באמריקה.

מאחורי התביעה נגד שרון ובכירי צה"ל לשעבר בבלגיה עומד LAW, ארגון פלשתיני לזכויות אדם. אנשי הארגון יזמו את התביעה, ארגנו את מסיבות העיתונאים ומסע הפרסום שקידמו אותה, ולדברי המנכ"ל היוצא של הארגון, עו"ד שאלי עיסא, הם עסוקים עתה בחיפוש פלשתינים בלבנון וברש"פ שיעידו במשפט נגד קציני צה"ל אמיר דרורי, רפאל איתן ועמוס ירון, ובעתיד גם נגד אריאל שרון.



דובר הארגון מסר כי הגוף שמימן בעבורו את המסע הציבורי הוא לא אחר מאשר ´קרן פורד´ האמריקנית היוקרתית. ´קרן פורד´ מממנת מוסדות חינוך, בריאות וסעד בכל רחבי העולם, השלישי ומתאמת את כל הסיוע שלה עם מחלקת המדינה האמריקנית. הקרן היא גם תורמת נדיבה למשרדי החינוך והקליטה של ישראל, למן הקמת המדינה. במקביל, במשך 15 השנים האחרונות מעבירה הקרן סכומים אדירים לגופים פלשתיניים, כולל לאלו העוסקים ביחסי ציבור. בשנת 2001 העבירה הקרן לארגון LAW 750 אלף דולר, סכום שאיפשר לארגון לשכור חברות יחסי ציבור ברחבי אירופה וצפון אמריקה כדי לתת פרסום עולמי לתביעה בבלגיה.

´קרן פורד´ מימנה גם משלחת של LAW ואנשי שמאל ישראלים שהופיעו יחד בוועידת דרבן באוגוסט 2001, שכזכור כונסה לשם דיון בגזענות בעולם אך עסקה בעיקר בהתקפות אנטישמיות על ישראל.

שוחחתי עם יוזמת התביעה נגד ´שרון ושות´´, ד"ר לורי איראני, תושבת העיירה ויקטוריה שבקצה המערבי של קנדה, הגיעה לשם לאחר חמש שנים שבהן לימדה יחד עם בעלה ג´ורג´, שמוצאו לבנוני, באוניברסיטת ביירות (לשעבר האוניברסיטה האמריקנית בביירות). היא מלמדת אנתרופולוגיה ובעלה מלמד סוציולוגיה של פתרונות לסכסוכים. קודם לכן שהו בני הזוג החרוצים במשך שנתיים בנצרת, שם כתבה לורי את הדוקטורט שלה בנושא "הזהות הפלשתינית של ערביי ישראל". לבעל, ד"ר ג´ורג´ איראני, עבר עשיר במשרד החוץ האמריקני, והוא עבד תחת ד"ר אליוט אברהמס בממשל קלינטון. כיום מרכז אברהמס את מדיניות מזרח התיכון מטעם ממשל בוש, ואילו ד"ר ג´ורג´ איראני מכין קורסי הכנה לדיפלומטים קנדיים באוניברסיטת ויקטוריה.



בני הזוג איראני מרכזים את אתר האינטרנט www.indictsharon.com ("להעמיד לדין את שרון"), כמו גם מיזם אינטרנט גדול ששמו "האינתיפאדה האלקטרונית". ד"ר לורי מספרת שהיא יזמה את הרעיון להעמיד לדין את שרון ואספה במשך שלוש שנים חתימות רבות באמצעות האינטרנט בתיאום עם ארגון LAW ועם היועצים המשפטיים ויועצי פרסום שהארגון העמיד לרשותה. היא אומרת שהיא לא ציפתה לניצחון מוחץ כמו זה שהיה לה בבלגיה. בעקבות ההחלטה התקדימית של בית המשפט בבלגיה היא עוברת כעת להילוך גבוה במאמציה להביא את ראש ממשלת ישראל לדין. בעזרת התקציבים הנדיבים של קרן פורד, השמיים הם הגבול.

ראוי שמשהו מהלחץ והכעס המופנים מישראל כלפי בלגיה יופנה גם כלפי ´קרן פורד´. ממשלת ישראל, הנהנית מכספי הקרן, מנועה מלהביע את מחאתה, אך אזרחים פרטיים רשאים בהחלט לעשות זאת.

נמצאה הסיבה לסכסוך הערבי-ישראלי
ארגון ´בני ברית´ הזמין את מנכ"ל משלחת האיחוד האירופי בישראל, ג´אן-קרלו שבלרד, להסביר בפני קהל ישראלי את עמדת האיחוד האירופי כלפי ישראל. האירוע התקיים במסעדת ´טברנה´ באבו-תור שבירושלים. שבלרד חזר על עמדות הידועות של האיחוד האירופי נגד השימוש ב"כוח מופרז" כלפי הפלשתינים, בעד הורדת התנחלויות (תוך שהוא מציין שההתנחלויות הן "סיבת הסיבות" לסכסוך עם הפלשתינים), ובעד מדינה פלשתינית.

הוא הוסיף מידע מפתיע: "לא תהיה ועדה פרלמנטרית שתבדוק חשדות לשחיתות בהעברת סיוע של האיחוד האירופי לרש"פ". לדבריו, שאותם הוא לא פירט, מוסדות הביקורת של האיחוד האירופי יעשו את שלהם. עוד אמר שבלרד כי בעוד שארה"ב תומכת בצד אחד של הסכסוך, מדיניות האיחוד האירופי היא מאוזנת ומבינה את שני הצדדים.

לשם הסברת הצד הישראלי הובא עורך המשנה של ´ג´רוזלם פוסט´, אמוץ עשהאל, שהציג את עצמו כאיש שמאל מובהק שהפגין במשך שנים יחד עם תנועות השמאל נגד ראש ממשלת ישראל אריאל שרון, וכתומך נלהב של הסכמי אוסלו עד להתרסקות של המו"מ בקמפ-דיוויד בקיץ 2000.

בהגיבו לטענת שבלרד שהאיחוד האירופי איננו גוף אנטישמי, שאל עשהאל מדוע אם כך לא שומעים את זעקתו של האיחוד נגד סוריה שהשתלטה על שטחי לבנון וכבשה את בקעת לבנון ושמשליטה שם משטר טרור, ומדוע האיחוד האירופי איננו מותח ביקורת על רוסיה, למשל, שכבשה ומחזיקה באיים יפניים מאז מלחמת עולם השנייה – שטחים שבניגוד לשטחי יש"ע אינם נחשבים אפילו ל"שטחים שבמחלוקת" אלא לשטחים כבושים ממש.

שאלתי את שבלרד אם יהיה מוכן לקבל דו"חות עצמאיים שיבקרו את דו"חות ´בצלם´, שמהם ניזון האיחוד האירופי. ´בצלם´ מורכב מאנשי שמאל ישראלים ומקבל מימון מהאיחוד האירופי, כך שעצמאותו מוטלת בספק. על דו"חות ´בצלם´ נסמכים דוברי האיחוד האירופי כשהם טוענים שצה"ל מפעיל כוח מופרז כנגד האוכלוסייה הפלשתיני. בדו"חות אלה מתוארים מחבלים מזוינים ללא מדים כ"אזרחים", וברשימות האזרחים שהרגה ישראל שמופיעות בהם נמנים מחבלים הרוגים ואפילו מחבלים מתאבדים.

בתשובה אמר שבלרד שהוא אינו רואה שום סיבה למצוא דופי בארגון ´בצלם´, ושהאיחוד סמוך ובטוח שהדו"חות שלו אמינים.

עוד שאלתי את שבלרד אם האיחוד האירופי ייענה לדרישתם של 57 חברי כנסת ישראלים ויפסיק לסייע כספית לקבוצות פוליטיות מהשמאל הישראלי. תשובתו היתה שהם לא יממנו מפלגות פוליטיות, אך ימשיכו לתמוך בכל מי שמצדד בתהליך השלום ובהידברות בין העמים. במילים אחרות, העמותות של ביילין ושלום עכשיו ימשיכו לפעול בחסות האח הגדול מאירופה, אף שבארץ הן זוכות לתמיכה והכרה מועטות ביותר.

חינוך לג´יהאד במימון ישראל
השבוע קיבלתי תשובה לשאלתי האם החזרי המס בגובה 280 מיליון שקל שהעבירה ישראל לרש"פ ישמשו את משרד החינוך הפלשתיני כל עוד ערפאת מכהן כשר החינוך וכל עוד מערכת החינוך הפלשתינית ממשיכה לחנך לג´יהאד ולמחיקת מדינת ישראל (ראה אתר של המרכז למעקב אחר תהליך השלום: www.edume.org). תשובת דובר ראש הממשלה לשאלתי: "אנו לא מעבירים מימון למשרד החינוך הפלשתיני, אלא רק למשכורות של עובדי הרשות הפלשתינית".
האם זה כולל גם מורים ועובדים אחרים במשרד החינוך הפלשתיני, נשאל הדובר. התשובה היתה חיובית. במילים אחרות, המורים שמחנכים לדור חדש של שהידים נתמכים מכספים שממשלת ישראל מעבירה אליהם.
דיון שנערך השבוע בפרלמנט האירופי בשטרסבורג ממחיש את השלכותיה החמורות של העברת הכספים לרשות הפלשתינית. לאחר שנה וחצי של מאבק, הצליח פרנסואה זמרי, חבר צרפתי בפרלמנט האירופי, להשיג את תמיכתם 157 צירים, רבע מ-625 חברי הפרלמנט, שהם המספר הדרוש כדי להקים ועדה מיוחדת שתבדוק אם הרשות הפלשתינית מממנת בכספים אירופיים שחיתות, הסתה וטרור. אולם לאור הידיעה שמדינת ישראל העבירה כספים לרשות הפלשתינית, לעג שר החוץ של האיחוד, כריס פטן, ליוזמה החדשה של זמרי: אם ישראל לא רואה בכך בעיה, שאל, אז מה רוצים מן האיחוד האירופי?

קרן שפע ושורפי הצווים
בעקבות ´דו"ח בדין´ הקודם השתכנע רשם העמותות עמירם בוגט שאכן יש מעשים פליליים בפעולות של העמותות ´קרן יש גבול´ ו´רוח המצפון: האומץ לסרב´, המעודדות סירוב לשרת באזורי יש"ע. בוגט פנה ליועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין בדרישה לנקוט את הצעדים המשפטיים הנדרשים.
בינתיים עוסקות השבוע שתי העמותות בהתרמת כספים בארה"ב למען חיילים הנשלחים לבתי כלא צבאיים בעקבות סירובם לשרת מעבר לקו הירוק. לפי כרוז שמפיצה ´קרן יש גבול´, כל סרבן יזכה ב-750 דולר בחודש. דובר ´האומץ לסרב´, עמית משיח, מסר שהעמותה שלו מוכנה לשלם לכל סרבן הוצאות עורך דין ואת כל ההוצאות הנלוות של המשפחה בזמן מאסר.
בניגוד לטענת ´קרן שפע´, המממנת העיקרית של שני ארגוני הסירוב, לפיה הארגונים מטפלים אך ורק במילואימניקים, מסר לי דובר ´קרן יש גבול´, פרץ קדרון, שהוא גאה מאוד לדווח כי יותר מ-300 שמיניסטים פנו לארגון עם סירוב לשרת ב"צבא הכיבוש".
ביום שני השבוע התקיימה בגן הוורדים שמול הכנסת, ביוזמת ´קרן יש גבול´, הפגנת תיכוניסטים בה נשרפו צווי גיוס. ההפגנה נערכה בשעה ארבע, במקביל להשבעת חברי הכנסת החדשים. מרכזת האירוע היתה נטע רותם, תיכוניסטית מתל-אביב. בסיוע כספי ´קרן שפע´ יצא אוטובוס מתחנת הרכבת ברחוב ארלוזורוב בתל-אביב בשעה רבע לשלוש אל מקום ההפגנה. לדברי המשטרה, שריפת צווי גיוס היא עבירה על החוק בגין השחתת רכוש ציבורי. למרות זאת, למעלה מארבעים תיכוניסטים השתתפו בטקס השריפה מול הכנסת באין מפריע מול כוח משטרה.

דו-קיום בלי יהודים
משלחת של ארגון השמאל הישראלי ´תעיוש´ (בערבית: דו-קיום) הגיעה ביום שישי שלפני שבועיים להפגין יחד עם משפחת חנא נאסר, פלאח ערבי הגר סמוך ליישוב נווה-דניאל שבגוש עציון. נאסר טוען לבעלות על 420 דונם מאדמות היישוב. תביעותיו נדחו על ידי בג"ץ במשך יותר מעשור, אף שמשפחות ערביות בודדות באזור גוש עציון אכן זכו בתביעות לבעלות על אדמות נגד יישובי הגוש. אנשי ´תעיוש´ הודיעו שיתמכו במשפחת נאסר למרות כל פסיקה של בג"ץ, מאחר ש"אין ליהודים זכות לחיות באף מקום מעבר לקו הירוק". החלקה בנווה-דניאל היא רק אחת מ-21 נקודות שבהן נאבק עתה הארגון נגד יישובים ישראליים מעבר לקו הירוק.
´תעיוש´ ממשיך לקבל כספים רבים באמצעות מודעה יומית המתפרסמת בדנמרק בעיתון ´פוליטיקן´. עורך העיתון לשעבר, הנריך פונדק, אביו של מנהל ´מרכז פרס לשלום´ רון פונדק, מפרסם את המודעה הזו בחינם ובתמיכתו של הרב בנט מלכיאור, רבה הראשי לשעבר של דנמרק ואביו של הרב מיכאל מלכיאור. לדברי אנשי ´תעיוש´, בחצי השנה האחרונה התקבלו מאות אלפי שקלים באמצעות מספר חשבון שהארגון מפרסם ברבים: בנק הפועלים, סניף 574, מספר 160213. אלא ש´תעיוש´ טרם נרשם כעמותה, ועל פי חוק רשם העמותות, אסור לו לקבל תרומות או לפתוח חשבון בנק על שמו.
השקעתי שמונה שקלים ושבעים אגורות בתרומה לחשבון הנ"ל, וגיליתי שהשם על החשבון היה אכן של ´תעיוש´. לדברי פקיד בכיר ברשם העמותות, קיום החשבון הוא עבירה חמורה הגובלת בפלילים.

תיקון
במדור זה מיום 10.1.03 נכתב שמשפחת רוט תרמה סכום נכבד ל´יד שרה´. העובדות המדויקות הן שהמשפחה גייסה סכום נכבד לזכר בתה מלכי ויסדה את ´קרן מלכי´, גוף מיוחד בתוך ´יד שרה´ שמטרתו תהיה להעביר ציוד ביתי ומטפלים לבתי ילדים הסובלים ממחלות תורשתיות וילדים שנפגעו בפיגועים ובתאונות דרכים.



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   11:58   13.03.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. קרן פורד וה''קרן החדשה לישראל'' מממנים את ''עדאללה''  
בתגובה להודעה מספר 22
 

mozes5
חבר מתאריך 8.4.02
3186 הודעות 07:57 13.03.04

קרן פורד וה''קרן החדשה לישראל'' מממנים את ''עדאללה''

העמותה לקידום ההסתה
ב-25 בדצמבר 97' הוקמה עמותת 'עדאללה - המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל', ונרשמה כחוק אצל רשם העמותות. מטרותיה המוצהרות, כפי שנרשמו, הינן "קידום נושא זכויות המיעוט הערבי בישראל באמצעות התדיינות בפני הערכאות השיפוטיות השונות, וקידומן במישור החינוכי והציבורי". אלא שבניגוד להצהרותיו משמש הארגון, האמור להגן על זכויות האדם של אזרחים ערבים במדינת ישראל, ככתובת בעבור פלשתינים במאבקים משפטיים.
כך הדבר במישור האישי, וכך גם במישור הלאומי. העמותה עמדה בראש הפעילות האנטי-ישראלית בדרבן באוגוסט 2001, שם התנהל מסע אנטישמי בוטה. עדאללה גם פעלה מאחורי הקלעים בבית הדין בהאג, שהתכנס בחודש שעבר לדון בבניית גדר ההפרדה. דוברת העמותה הבהירה שעדאללה לא נטלה חלק פעיל בדיון בהאג, מאחר שמדובר ב"מעמד פוליטי", ולכן הסתפקה בהכנת חומר משפטי נגד הקמת גדר ההפרדה. בניגוד לדברי הדוברת, הרי שבהאג נכח עו"ד מוחמד דחלה, ממייסדי העמותה, שאף הזדהה שם כאיש עדאללה.
במקרה אחר שיגרה עדאללה את נציגיה לאו"ם כדי להעיד נגד מדינת ישראל בגין "פשעיה" באירועי אוקטובר 2000. העמותה ממשיכה גם כיום לשלוח נציגויות לכל ועדות האו"ם שדנות בהחלטות נגד ישראל.
תקציבה השנתי של עמותת עדאללה, המסתכם ב-910 אלף דולר, אינו מגיע ממדינות ערב או מהרשות הפלשתינית. מקורו העיקרי של הסכום הזה בתרומה מכובדת מקרן המופעלת במשותף על ידי 'קרן פורד' היוקרתית ו'הקרן החדשה לישראל'. בשנה האחרונה הגיע המענק הזה עד כדי 600 אלף דולרים. יתרת התקציב מגיעה מארגוני זכויות אדם גרמניים, אמריקניים וצרפתיים.
קרן פורד משמשת כמכשיר בידי הממשל בארה"ב ומשרתת את האינטרסים של מדיניות החוץ האמריקנית. מקורות במשרד החוץ הישראלי ובמשרד הפנים מדגישים כי אינם חפצים להתעמת עם הקרן, שגם הם נהנים מתרומתה. השילוב בין קרן פורד לקרן החדשה לישראל מעניק למפעל המשותף תדמית של מגבית צדקה יהודית, הפועלת בברכת הממסד האמריקני.
בדו"חות שהיא מנפיקה עבור אלפי תורמיה, גם הקרן החדשה לישראל גורסת כי ארגון עדאללה "מגן על זכויות האדם של המיעוט הערבי במדינת ישראל". אך ממסמכים פנימיים של הקרן, שהגיעו לידי מקור ראשון, עולה כי בכוונתה להקצות את הכספים עבור עמותת עדאללה כדי "לקדם את הזהות הפוליטית הפלשתינית" בקרב ערבים-ישראלים, ולבנות גשר בין פעילותם הפוליטית לבין המאבק הפלשתיני. סביר להניח שאם היהודים האמריקנים התורמים לקרן החדשה היו מודעים לכוונותיה הפוליטיות של עדאללה, לא היו מוציאים את כספם לטובת תמיכה בארגון הערבי-ישראלי.
בתשע השנים שכיהן עמירם בוגט כרשם העמותות, נפסלו כ-8,000 עמותות שלא התנהלו בהתאם לדרישות החוק. לטיפולו האישי של בוגט הגיעו במהלך השנים גם אי-סדרים שנתגלו בעמותת עדאללה.
מסמך פנימי שחיבר ד"ר ריאד אגרביה, ממייסדיה של העמותה, חושף שרשרת ליקויים בניהול הארגון. ד"ר אגרביה גילה למשל כי בשנת 2000 נעלמו 45 אלף דולרים מהמאזן השנתי, ובשנת 2001 נעלמו כ-85 אלף דולרים נוספים. ד"ר אגרביה חשף גם שהעמותה שימשה כמכשיר פוליטי בידי ח"כ עזמי בשארה. הוא מונה במסמך שורה ארוכה של פעילויות שנקטה עדאללה כדי לקדם את ענייניו של בשארה, ומציין כי כל ניסיונות האסיפה הכללית של עמותת עדאללה לקבל דוחו"ת כספיים וסקירות על פעילות הארגון, הושבו ריקם. את הליקויים הרבים מסכם ד"ר אגרביה במילים: "דברים מעין אלה אינם הולמים כלל וכלל את רוחה של עמותה לזכויות האזרח, אלא יותר דיקטטורה או ארגונים הפועלים בצורה בלתי כשרה ומסתירים את עבודתם והחלטותיהם מחברי האסיפה הכללית".
כמו במקרים אחרים שבהם נתגלו אי-סדרים בניהול עמותות, גם במקרה הזה מינה בוגט חוקר שיבחן את המתרחש בעמותת עדאללה בשני מישורים: האחד הוא הניהול הכספי הלקוי, והשני - התנהלות אשר איננה תואמת את מטרותיה של העמותה, וקשורה בגופים פוליטיים. ברור לכל שקמפיין נמרץ סביב העולם לקידום מטרותיו הפוליטיות של העם הפלשתיני איננו בגדר דאגה למיעוט הערבי בישראל.
הנחייתו של רשם העמותות לפתוח בחקירה ניתנה באוגוסט 2002. אלא שבניגוד לעמותות רבות אחרות שעברו בדיקה על ידי עו"ד שמונה לצורך העניין, הרי שעמותת עדאללה פשוט סירבה לכל בדיקה כזו. לדברי מקורות במשרד רשם העמותות, אין תקדים לכך שעמותה רשומה תימנע מלשתף פעולה ותסרב להוראות הרשם. עמותת עדאללה לא הסתפקה בסירובה, אלא ניהלה קמפיין בינלאומי על מנת להכשיל את הנחיית רשם העמותות, ואף הקימה לובי בכנסת כדי לסכל את פעולותיו. בוגט החל לקבל מכתבים מארגוני זכויות האדם מסביב לעולם, שהביעו מחאה על התערבותו בניהול עמותת עדאללה.
במאי 2003 החליט רשם העמותות לתת הזדמנות נוספת לעמותה לתקן את אי-הסדרים שנתגלעו בה. במקום לפתוח בפעולות שיקום, יצאה עדאללה במסע שתדלנות בקרב חברי כנסת ממפלגות שינוי, מרצ והעבודה למען השעיית החקירה נגדה. הקמפיין הזה הניב אף הוא תוצאות: באוגוסט 2003 פיטר שר הפנים אברהם פורז את עמירם בוגט, בתארו אותו כאדם "שנוי במחלוקת". לפני כחודש, הכריז פורז על ביטול ההחלטה למנות חוקר לעמותת עדאללה, ובכך למעשה מחק את החלטתו של בוגט לחקור את התנהלות העמותה. גורמים בכירים במשרד רשם העמותות הביעו פליאה על כי לא נעשתה עד כה פנייה לבג"ץ נגד ההחלטה על ביטול תחקיר שגרתי של עמותה החשודה בניהול בלתי תקין.

השבוע הועבר משרד רשם העמותות לסמכותו של שר המשפטים. כל עתירה נגד רשם העמותות תופנה מעתה כלפי השר לפיד, מנהיג סיעתו של פורז. ספק אם הוא יתקן את המעוות.

http://makorrishon.net/article.php?id=1722




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   10:09   02.12.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. שערוריה: ביהמ''ש העליון בשירות ''הקרן החדשה'' !!  
בתגובה להודעה מספר 0
 

08:51, 2 דצמבר 2003 / ז' בכסלו תשס"ד

הקרן החדשה לישראל מפעילה תכנית הכשרת משפטנים בחו"ל לקראת עבודתם בפרקליטות בכל ארגוני הזכויות למיניהם. ה"הכשרה" מתמקדת בנושא זכויות האדם ואנטי לאומיות ישראלית יהודית, כך ע"פ דו"ח על פעילות הקרן.



"הם מצאו את האגף דרכו אפשר להשפיע על המציאות בארץ ללא צורך לזכות ב-40 מנדטים בבחירות, התחום המשפטי, ובו עיקר השקעתם", כך אומר בריאיון לערוץ 7 משה איפרגן מהאוניברסיטה העברית, שפרסם לאחרונה דו"ח מקיף על פעילותה של הקרן החדשה לישראל. מדובר בקרן שהשתתפה במימון פרסום והפצת חוברת ההסברה של "הסכמות ז'נבה". אך לא רק פעילות זו מממנת הקרן. איפרגן מציין כי למרות זהירותה של הקרן שלא להיות מקושרת לפוליטיקה באופן ישיר, עיון בקישורי אתר האינטרנט של יוסי ביילין מעלה כי רובם מובילים לארגונים המקושרים לקרן.


{פ"ש}

איפרגן מוסיף כי "הקרן החדשה לישראל" הוקמה לפני 21 שנה על ידי ראשי תנועת השמאל הקיצוני "שלום עכשיו". היא הוקמה למטרות חברתיות. מרכזה, מוסיף איפרגן, בארה"ב, וכך גם מרבית התורמים לה. עם זאת פעילותה בעיקר בארץ. בראשה עומד אליעזר יערי, לשעבר כתב ברשות השידור. משנת 87', אומר איפרגן, עברה הקרן תהליך רדיקליזציה שמאלית, וכיום היא מתפקדת כארגון שמאל רדיקלי בכל המובנים. במובן חברתי, כלכלי וגם פוליטי. בחסותה פועלים מאות ארגונים: האגודה לזכויות האזרח, המוקד להגנת הפרט, רבנים שומרי משפט, עדאללה, מוסאווה, מרכז אדווה ועוד. הקרן מממנת גם תנועות כמו התנועה לאיכות השלטון אף על פי שאינה שולטת בה וזאת כדי לזכות לחזות מכובדת.

לרשות הקרן עומד סכום של 28 מיליון דולר, ואלפי אנשים מארה"ב תורמים לה. היא מתמחה בגיוס תרומות, ורבים מהתורמים אינם מודעים למטרות הקרן או לעקרונות היסוד שלה.

לדברי איפרגן, האיחוד האירופי מממן את שתי"ל, הזרוע המבצעת של הקרן.

שתי"ל, לדבריו, הוא הגוף הנמצא בקשר ישיר עם כל הארגונים. הכסף מועבר לארגונים, ושתי"ל מבצע עמם את העבודה. שתי"ל, מוסיף איפרגן, הוא זרוע מקצועית שמקימה עמותות, משתלטת עליהן, קובעת סדר יום, וכל זאת תחת חסות נייטרלית כביכול של שירותי תמיכה וייעוץ.

איפרגן מוסיף כי עיקר עניינה של הקרן הוא בית המשפט. לדבריו, במסמך שכתב מנכ"ל הקרן אליעזר יערי הוא ציין כי הקרן צריכה לדאוג לאוטונומיות ולייחודיות של בית המשפט העליון בישראל. הקרן מציינת בדו"ח הישגיה כי הם בעיקר ניצחונות בבג"ץ. הם הבינו, לדבריו, כי האקטיביזם השיפוטי מתאים למטרותיהם.

הצבת שמירה על האוטונומיות של בית המשפט נובעת מעצם היותו קובע מדיניות, וכך הבינו בקרן כי ניתן להשפיע בפועל על החלטות מרכזיות בחברה הישראלית באמצעות בית המשפט וללא הזדקקות לבחירות.

הקרן מפעילה תכנית הכשרת משפטנים בחו"ל, והם נמצאים בפרקליטות בכל ארגוני הזכויות למיניהם. כולם עוברים "הכשרה" לנושא זכויות האדם ולאנטי לאומיות ישראלית יהודית. בשובם לארץ הם מתמקמים בתפקידים בארגוני הקרן. לדוגמא מציין איפרגן כי משפטני הקרן שולטים במרכז מינרווה באוניברסיטה העברית ובמרכז המשפטי בתל אביב. (ר)
http://www.a7.org/news.php?id=66227



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''א בשבט תש''ע    04:48   05.02.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  59. תוכנית המשפטנים בחסות ובמימון ''הקרן לישראל חדשה''  
בתגובה להודעה מספר 23
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 05.02.10 בשעה 05:24 בברכה, פילוביץ שחף
 
תכנית המשפטנים


עו"ד יהושע שופמן - בוגר התוכנית, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה

התוכנית להכשרת מנהיגות משפטית בתחום זכויות האדם, האזרח וצדק חברתי


מקור:
http://www.nif.org.il/?id=880
לינק לסירטון התגובה - "אם תרצו":
http://www.youtube.com/watch?v=Vgmz340DbVw

התוכנית נמצאת בשנתה ה-26 ומטרתה להכשיר מנהיגות משפטית לקידום זכויות האדם והאזרח והצדק החברתי בישראל. בוגרי התוכנית מובילים ומשפיעים בתחום המשפט בחברה האזרחית ובמדינה בכלל. בין בוגרי התוכנית ניתן למצוא דמויות בולטות בתחומים שונים של פעילות בארגוני זכויות אדם, ארגוני סביבה, צדק חברתי ובקליניקות המשפטיות באוניברסיטאות השונות. בוגרי התוכנית לדורותיהם ממשיכים לפעול למען זכויות האדם בישראל במסגרת שונות, בשכר ובהתנדבות בארגונים, באקדמיה ובתפקידים ציבוריים שונים (לרשימה של הבוגרים ופעילותם לאורך השנים, אנא עיינו בספר שיצא לכבוד שנתה ה-25 של התוכנית).
http://www.nif.org.il/?id=2087&file_loc=&btnmain=20313

התוכנית הינה יוזמה משותפת של הקרן החדשה לישראל ושל American University, והיא חלק מאסטרטגיה כוללת של הקרן לקידום ערכי דמוקרטיה ושוויון בישראל, זאת באמצעות תוכניות ויוזמות של הקרן החדשה ושתי"ל, ובאמצעות משפחת הארגונים של הקרן החדשה (למידע נוסף: www.nif.org.il).
http://www.nif.org.il/

התוכנית מיועדת לשני עורכי דין ישראלים: עו"ד יהודי/ה ועו"ד ערבי/ה – פלסטיני/ת, בעלי מחויבות לזכויות אדם ואזרח המעוניינים להתמחות בתחום ולעסוק בו. המלגה כוללת שנה אחת של לימודים בוושינגטון אשר בסיומה מוענק תואר מוסמך למשפטים (LLM) ושנה שנייה של עבודה בישראל בארגוני זכויות אדם אזרח וצדק חברתי.

{לכרזות הקול קורא למועמדים לתוכנית למנהיגות משפטית בעברית ובערבית}
http://www.nif.org.il/?id=1607

פרטים כלליים:
הקרן החדשה לישראל מנהלת כל שנה סבב אחד להגשת בקשות לקבלת המלגה
את הבקשות יש להגיש לקרן החדשה לישראל עד יום ד', 17 בפברואר 2010
מועמדים מתאימים יוזמנו לראיון שייערך במהלך חודש מרץ 2010
תשובות יינתנו בסוף חודש אפריל 2010
התוכנית מתחילה ב 15 באוגוסט 2010


פרטי המלגה:
המלגה כוללת מימון שכר הלימוד, הוצאות נסיעה (ליחיד/ה) לוושינגטון וחזרה והוצאות מחייה בארה"ב במהלך שנת הלימודים בסך של 2200 $ לחודש.
הקרן אינה מממנת הוצאות נסיעה וקיום של בני משפחה המצטרפים למילגאים.
במהלך שנת העבודה בישראל יקבלו המלגאים משכורת חודשית.

קריטריונים לקבלת מלגה:
התוכנית מיועדת למשפטנים/ות אזרחי/ות ישראל.
- רישיון עו"ד: על המועמדים/ות להציג תעודת חבר בלשכת עורכי דין או לחילופין אישור על תשלום אגרת בחינת אפריל 2009.
- מחויבות מוכחת ועניין פעיל בתחום זכויות האדם והאזרח: על הפונים/ות לתוכנית לגלות מחויבות לתחום הבאה לידי ביטוי בפעילות התנדבותית וציבורית לקידום זכויות האדם והאזרח והיכרות טובה עם השיח המשפטי בתחומים אלה.
- כישורים מקצועיים: המועמדים/ות נדרשים להפגין יכולת מקצועית טובה, הישגים לימודיים טובים, כושר ניתוח ויכולת ניסוח טובה בכתב ובע"פ, שליטה מלאה בעברית ואנגלית חובה.
- רמת אנגלית: המועמדים/ות שיתקבלו ידרשו לעמוד בתנאי הסף של מבחן הרמה באנגלית (TOFEL) ולעמוד בדרישות American University כפי שמופיעות באתר האינטרנט של האוניברסיטה. מומלץ לגשת למבחן לפני הראיון.

שנה א' - וושינגטון
בשנה הראשונה של התוכנית, המתחילה ב-15 באוגוסט בכל שנה, לומדים המלגאים בתוכנית הבינלאומית למשפט זכויות אדם ב- Washington College of Law ב - American University וכן, משתתפים בעבודה מעשית במגוון ארגונים לזכויות האדם והאזרח הפועלים בוושינגטון הבירה.
למסיימים יוענק תואר מוסמך למשפטים (LLM).

שנה ב' - ישראל
השנה השנייה מוקדשת לעבודת המלגאים באחד הארגונים העוסקים בתחום זכויות האזרח בישראל.
מקום העבודה נקבע ע"י ועדת ההיגוי של התוכנית ובהתייעצות עם המלגאים. הועדה שומרת לעצמה את הזכות לשלב מלגאים במקומות עבודה בערים שונות, בהתחשב בעיר הנוחה למלגאים אך בלי מחויבות. במהלך שנת העבודה מקבלים המלגאים משכורת חודשית.

לפני שליחת הטפסים, אנא בדקו שצרפתם את כל המסמכים:
1. שאלון מלא וחתום
2. קורות חיים
3. צילום תעודת חברות בלשכת עו"ד בישראל (או אישור על מועד בחינה באפריל ומכתב התחייבות להשלים את הדרישות המזכות בחברות בלשכה).
4. צילום רשימת הקורסים והציונים לתואר ראשון במשפטים.
5. שני מכתבי המלצה: רצוי מאוד שמכתב אחד יהיה ממרצה באוניברסיטה והשני ממעביד/ה או אדם אחר המכיר/ה את כישורכם/ן המקצועיים. אין לצרף המלצות מחברים/ות, בני/ות משפחה או מקורבים/ות.

לפרטים נוספים:
למידע נוסף, שאלות ומשלוח הבקשות ניתן לפנות למנהלת התוכנית, מרב מזרחי, בקרן החדשה לישראל
בדואר אלקטרוני : [email protected]

הכתובת למשלוח הבקשות:
בדואר: הקרן החדשה לישראל - לידי מרב מזרחי- התוכנית למנהיגות משפטית
ת"ד 53410 ירושלים 91534

חברי ועדת ההיגוי של תוכנית המשפטנים :

עו"ד יהודית קרפ- יו"ר הוועדה
עו"ד מוחמד דחלה
פרופ' מיכאיל קרייני
עו"ד באנה שגרי-בדארנה
עו"ד שלי דביר
עו"ד אד פרידמן

טופס לתוכנית המשפטנים
http://www.nif.org.il/?id=880&file_loc=874&btnmain=11314

תזכורת:


23. שערוריה: ביהמ''ש העליון בשירות ''הקרן החדשה'' !!
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5570&forum=gil&archive=#23

אשכול ראשי:



דו''ח ראשוני: ''הקרן החדשה לישראל'' - 3.10.2003
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5570&forum=gil&archive=

==



https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5583&omm=13&vi




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   01:38   04.12.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. שתי''ל-פרוייקט הסיוע לארגוני החינוך הערבי....  
בתגובה להודעה מספר 0
 

הבדווי בנגב

@ נייר עמדה, דצמבר 2003 @
מחדל בבנית מבני קבע לחינוך הבדווי כמתחייב מחוק לימוד חובה




כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   02:26   04.12.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. דו''ח כלכלי חברתי: האזרחים הערבים ברשויות.....  
בתגובה להודעה מספר 24
 

המקומיות - מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל










כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   02:39   04.12.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. מקורות שעל פיהן מומש דו''ח זה.............  
בתגובה להודעה מספר 25
 



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   02:42   04.12.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. מסמך - מהמלצות ועדת אור, המלצות בנושא האפליה  
בתגובה להודעה מספר 26
 

התקציבית של האוכלוסיה הערבית והקצאת משאבים הולמת





כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   14:24   12.01.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. ויקי כנפו נתפסה בשקר נוסף בכתה אישית בידיעות  
בתגובה להודעה מספר 0
 

הבלון של ויקי קנפו

קנפו סיפרה ל"ידיעות אחרונות", כי לאחר גירושיה היא חזרה לגור עם בעלה לשעבר, בביתה בעפולה, כלומר אם חד הורית על הנייר בלבד
12/01/2004 | עומר כרמון | [email protected]

עיתון "ידיעות אחרונות" פרסם ביום ה' (8.1.04), ראיון נוגע ללב עם האשה שהנהיגה את מאבק האמהות החד הוריות - ויקי קנפו. קנפו סיפרה על הקרב אותו היא מנהלת למען בנה, נתנאל, אסיר משוחרר המכור לסמים.

אולם מבלי שהתכוונה, חשפה ויקי קנפו, ולא בפעם הראשונה, כי האשה שהוכתרה כמנהיגת המאבק של השכבות החלשות, אינה ראויה לשמש לא כמנהיגה ולא כסמל.

קנפו סיפרה ל"ידיעות אחרונות", כי לאחר גירושיה היא חזרה לגור עם בעלה לשעבר, בביתה בעפולה. כלומר אם חד הורית על הנייר בלבד. אולם קנפו לא הסתפקה רק בזאת. קנפו ובעלה לשעבר החליטו לשכלל את השיטה: "ואז הוא בא בהצעה מעניינת", מספרת קנפו, "בואי ניסע למצפה-רמון, נמכור את הבית, ובכסף נקים לנו שם עסק נחמד. את כאם חד הורית, תקבלי סיוע בדיור במצפה-רמון, ושם ננסה לשקם את נתנאל, הרחק מהחברים ומהסמים. אני, כידוע, לא תמימה, אבל הסכמתי. זה נראה לי סידור טוב, סיכוי חדש".

כלומר, קנפו קיבלה מהמדינה כספים והטבות כאם חד הורית, אך המשיכה לחיות עם בעלה לשעבר, במסגרת ה"סידור הטוב". מה עוד אפשר להוסיף?

"אני מוכנה למאבק קשה וארוך. הרחבתי את האוהל לקראת שהייה ארוכה, והשלב הבא שלי הוא כניסה לשביתת רעב. ביבי מוקף ביועצים אבל גם לי יש יועצים הרבה יותר חכמים", אמרה קנפו עם תחילת מאבק האימהות החד הוריות. המאבק "הארוך" שלה נמשך רק קצת למעלה מחודשיים. באמת ארוך מאוד.

לאחר 18 ימי שביתת רעב, הודיעה קנפו לנשיא המדינה: "אני חוזרת הביתה לילדיי אשר זקוקים לי מאוד. המאהל לא יסגר, ישנן משפחות אשר זקוקות לטיפול פרטני ואין להן בית לחזור כמו שלי יש", אמרה קנפו, והוסיפה כי היא "תמשיך את המאבק מביתה במצפה רמון".

ויקי קנפו ממשיכה מאז את המאבק: השתתפות בטקס בחירת אנשי השנה בערוץ 2, מסיבת יום ההולדת ה-80 של שמעון פרס, השתתפות בתוכנית הטלוויזיה "מהפך" של אורנה דץ. אכן מאבק הרואי.

"אספר לכם על עצמי קצת. אני גרושה מספר שנים, וכן, אני גרושה מבחירה", סיפרה ויקי קנפו לפני מספר חודשים, בהרצאה בפני סטודנטים בירושלים. נכון. קנפו גרושה מבחירה, אך חזרה לחיות עם בעלה כזוג לכל דבר והמשיכה לנצל את זכאותה להטבות מהמדינה כאם חד הורית. היא עצמה מודה בכך.

"המאבק הזה לא הצליח לא בגלל שהוא לא צודק, אלא בגלל שביבי, שידוע כאשף תקשורת, פיזר סיסמאות ונתונים וכך הציבור הוטעה. אבל הכי חבל לי שעד היום לא יודעים בציבור את כל האמת. חבל שהשיטה של האוצר מתבססת רק על מספרים, חישובים, כסף וכדאיות. לא על ערכים, סולידריות או אכפתיות של האחד לשני. במקום כל ישראל ערבים זה לזה - כל ישראל מתחשבנים זה עם זה", הוסיפה קנפו באותה הרצאה.

האומנם?

מי שיקר? מי הטעה את הציבור? מי נקט בשיטה של מספרים, חישובים, כסף וכדאיות? האם ויקי קנפו יכולה במצפון שקט לדבר על ערכים, לפני שהיא מטיפה לאחרים?

"נתניהו אינו מבין כנראה שויקי קנפו היא דגל אמיתי של מיליון אזרחים מיואשים, ושבעצמותיה בוערת אש אמיתית. לא הצגות לשעה לכבוד עיתונאים, לא שטיקים וטריקים עלובים של סחטנים חרדים. קנפו, בינתיים, לא במגרש הזה, ואינה נופלת למלכודת הלשון החלקלקה של שר האוצר. היא נזהרת, מתרחקת מפוליטיקאים מקצועיים, והופכת לאהובת הציבור. העם איתה", כתב לפני כמה חודשים העיתונאי מרדכי גילת מ"ידיעות אחרונות".

אבוי לאותם מיליון אזרחים מיואשים, באם ויקי קנפו היא "הדגל האמיתי שלהם", כפי שכתב גילת. כנראה שאצל גילת רק "סחטנים חרדים" עושים "שטיקים ותרגילים". קנפו כנראה, היא בסדר, היא בצד שלנו.

שוב ושוב מתנהל המאבק החברתי בישראל, באמצעות גימיקים ריקניים ומנהיגים שאינם ראויים להנהיג.

רק לפני 3 שבועות הוגש לנשיא המדינה הדוח השנתי על מצב הילד. על-פי הדוח: "בישראל חיים כיום 2,219,200 ילדים - 33.5% מכלל האוכלוסייה. 40% מילדי ישראל סובלים ממחסור, מצוקה, חולי ואלימות. כ-656 אלף ילדים חיים מתחת לקו העוני". עורכי המחקר, ד"ר אשר בן אריה, יפה ציונית וגלית קריז'ק ציינו ובצדק, כי "הדוח מצביע על הידרדרות קשה במצבם של ילדי ישראל".

אך שוב, במקום לדבר אמת לציבור, שווקו הנתונים באמצעות דיווח מופרז וחסר כל בסיס. עיתון "ידיעות אחרונות" ציטט בכותרתו הראשית מתוך הדוח: "ילדי ישראל העניים ביותר בעולם המערבי - אפילו במקסיקו ובטורקיה יש פחות ילדים עניים": "29.6% מילדי ישראל חיים מתחת לקו העוני, מקסיקו נמצאת במקום השני עם 26.3%".

האם ילדי מקסיקו (אשר רבים מהם חיים בבקתות עץ עלובות, ניזונים רק מתירס ושעועית, אין להם לא חשמל, לא שירותי בריאות, לא מים זורמים או שירותים, ובוודאי לא ביטוח לאומי, "השלמת הכנסה" ו"דמי מזונות"), עניים יותר מילדי ישראל?

מי יכול להתייחס ברצינות לארגון "חברתי" הטוען כי בישראל חיים יותר ילדים עניים מאשר במקסיקו?

מי יכול להתייחס ברצינות למנהיגת האימהות החד הוריות ההולכת ממצפה-רמון לירושלים כשהיא נושאת את דגל ישראל, אך מודה כי היא נטלה לעצמה כספים מהמדינה שאינם מגיעים לה?
http://www.nfc.co.il/archive/003-D-4510-00.html?tag=14-21-38



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   21:36   21.01.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. ויקי כנפו מתפרנסת מתרומות...האמנם ?!  
בתגובה להודעה מספר 30
 

hamta
חבר מתאריך 2.4.02
7107 הודעות 21:16 21.01.04

ויקי כנפו מתפרנסת מתרומות!

לאחר שנסחטה עד תום בידי שמאלנים כדי לקדם את עצמם,

לאחר שנוצלה לצורך מסע כושל להפלת השילטון במימון עקיף של ה-CIA....

לאחר שהואשמה במעשי אהבהבים באוהל המחאה שלה בירושלים מול משרד האוצר...

לאחר שחברה לחיים קיבל תשלום שמן מ"הקרן החדשה לישראל" לצורך מסע הסתה נגד משרד האוצר....

לאחר שהשקיעה מאות שקלים ברכישת גרדרובה מתאימה להשקת טכס החתימה על הסכם ז'נבה בז'נבה....

לאחר שבוטלה לה קיצבת הביטוח הלאומי על כל התקופה בה שהתה באוהל המחאה...

לאחר שדחפה את הבת שלה לדוגמנות צולעת...

ויקי כנפו מתפרנסת מתרומות!. היא בוכה למצלמה.

מקור לחלק מהעובדות לעיל: אורלי פדרבוש וילנאי בכתבה של ערוץ 1.
מקור לחלק נוסף: פילוביץ'
מקורות משלי:

הערה שלי:
למי שלא זוכר או יודע, כל הספין התקשורתי של ויקי כנפו היה מסע לא ספונטני, מתוכנן בערמומיות כמה חודשים מראש, שהנהנה העיקרי ממנו היה החבר שלה.

כסף רב היה (ועדיין...) מעורב בעניין ואת רובו ככולו סיפק ה-CIA בעקיפין דרך 'קרן פורד' אשר מצידה העבירה את הכסף לכמה יהודים שמתפרנסים מנסיונות הגויים להשפיע באמצעים לא כשרים על השלטון במדינת ישראל.
ה-CIA, הוא ארגון חשוך, שהפיל ממשלות ומשטרים ברחבי העולם, וצינור הכספים העיקרי שלו בארץ היא ה'קרן החדשה לישראל' בניהולו של אליעזר יערי.

הנה דיווח על מה שהתרחש עם ויקי כנפו מאחורי הקלעים:

בליל שבת ה-4 ביולי הופיעה ויקי כנפו בחיינו. זה היה בכתבה בתוכנית "יומן" של הערוץ הראשון. הכתבה תיארה את מצוקתה האישית כתוצאה מקיצוץ הקצבה שקיבלה עד אז, ואת החלטתה היוצאת דופן לצעוד
מביתה שבמצפה-רמון אל משרד האוצר בירושלים, משום ש"אין לה כסף לאוטובוס". בכתבה נראתה כנפו צועדת בשולי הכביש לאורך כמה מאות מטרים בנוף מדברי. התמונות צולמו עם יציאתה ממצפה רמון, ביום רביעי בבוקר, ה-2 ביולי.
בעת שידור הכתבה, בליל שבת, נחה כנפו בקיבוץ בארי שבנגב המערבי, לשם הוקפצה כדי לעשות את השבת ולנוח.
המפגש הבא של הציבור עם כנפו נקבע ליום ראשון בבוקר, בעיתון "מעריב". כתבה במוסף "היום" תיארה את מנוחת השבת של כנפו בקיבוץ בארי.
מאז גדל והתעצם נפח נוכחותה של כנפו בכל כלי התקשורת, עד שהיה לנושא הבוער ביותר שעל סדר-היום.
במשך שבוע ימים הקדישה התקשורת ברובה מקום ניכר לדיווח אוהד על מסכנותן של ויקי כנפו ושל אמהות חד-הוריות נוספות שהחלו לצאת מבתיהן ולצעוד לכיוון הבירה. באמצעות התקשורת נוצר מאבק חברתי
ובד בבד נבנה סיפור עיתונאי. "מעריב" בחר להקדיש את כפולת עמודי 2 ו-3 היוקרתיים לוויקי כנפו עצמה, כשהוא מביא את דבריה מפיה ומלווה אותם בצילומי צבע גדולים. החרה החזיק אחריו "ידיעות אחרונות", גם אם באיחור של יום-יומיים.
אל שני היומונים הצטרף מאוחר יותר גם "הארץ", שדיווח מדי יום בהרחבה על הנעשה באוהל המחאה שהוקם מול משרד האוצר. כלי התקשורת התחרו ביניהם, באמצעות כתבי הרווחה, בגילויי האמפתיה וההזדהות
עם האמהות החד-הוריות: "מעריב" בחר בלוגו "זעקת האמהות," וגם "'מעריב' עם החד-הוריות", בעוד ש"ידיעות אחרונות" בחר במעקב יומיומי אחרי המצטרפות החדשות תחת הלוגו "מצעד האמהות".
בערוץ 10, במשדר מיוחד שכותרתו "ערוץ 10 הולך עם הלב", הודה המגיש יעקב אילון ש"הנשים הצועדות שבו אותנו, את כולנו כאן בטלוויזיה..."; שם גם קבע חבר מערכת החדשות של ערוץ 10 רינו צרור ש"המאבק יצליח". מעל דפי "ידיעות אחרונות" פנה הכתב בדרום, צבי אלוש, לשר האוצר בכותרת "ביבי תתעורר".
ניידות השידור וכתבי הרווחה חנו באוהל המחאה לראיונות שוטפים מסביב לשעון. השיח הציבורי כולו נסוב על אומללות החד-הוריות כתוצאה מגזירות האוצר ופקידיו נתבעו לתת תשובות.
באולפן "מהיום למחר" של הערוץ הראשון פנתה המגישה, ענת שרן, לאביב בושינסקי, ראש המטה של שר האוצר, ואמרה לו: "מחר בטח יתעצם המאבק ויגדל וכנפו תפתח בשביתת רעב...". ככל שהרבתה התקשורת לסקר את הצעדות, כך נוצרה התחושה שהצועדות מתרבות, עד כדי עלייה המונית לרגל של אזרחים ואזרחיות במצוקה.
באקלים שנוצר השתררה תחושה שהתוכנית הכלכלית של האוצר, מהלך ממשלי מרכזי שאושר בכנסת, עשויה להתבטל. הישגן התקשורתי של האמהות החד-הוריות ראוי לציון גם כשלוקחים בחשבון שההודנה פינתה את עמודי חדשות לנושאים אחרים מלבד פיגועים. זאת ועוד, בשבועיים שבהם עמדו החד-הוריות בראש החדשות נחטף נהג המונית אליהו גוראל, ואירע פיגוע הדקירה בטיילת בתל-אביב. חרף זאת נותר מאבקן בכותרות.
לאורך השבועיים הראשונים של מאבקן זכו החד-הוריות לפרסומים חיוביים בלבד.
החלטת מערכות כלי התקשורת להטיל את עיקר משימת הסיקור על כתבי הרווחה ולא על הכתבים הכלכליים היא שהכתיבה את אופן הסיקור האוהד.
כשבוע לאחר פתיחת המאבק כינס שר האוצר מסיבת-עיתונאים ובה הציג נתונים ובצדם את תגובתו לטענות המפגינות. גרסתו נתקלה בביקורת של כתבי הרווחה ושל מומחים לנושא שנשאלו לדעתם, והוא הואשם בזריית חול בעיניים ובאי מתן פתרונות מעשיים למצוקת הנשים השובתות.
היה ברור שהעיתונות נקלעת למאבק אידיאולוגי על המדיניות הכלכלית-חברתית הראויה, כשהיא אינה משכילה לשמור על המרחק המקצועי הדרוש: הכתבים הכלכליים הזדהו, בדרך-כלל, עם עמדת האוצר ואילו הכתבים לענייני רווחה קיבלו לחלוטין את טענת הנשים המוחות ואת השקפת הארגונים שתמכו בהן. ההזדהות היתה כה גדולה, שחלק מהכתבים לענייני רווחה לא סיפקו לציבור את כל המידע הרלבנטי שהיה ידוע להם, בהניחם שבדרך זו הם מגוננים על האמהות השובתות.
קפרא חושפת סוד רק בשבוע השלישי למחאה החלה הכף התקשורתית לנטות לחובת הנשים המפגינות. העיתונאית מיכל קפרא פרסמה ב"מעריב" שבנה של ויקי כנפו אסיר - עובדה שהיתה ידועה לרוב כתבי הרווחה אך הם נמנעו מלדווח על כך - ואמנון אברמוביץ' העיר בערוץ 2 הערה סרקסטית על "נשים שיוצאות מחצור ואחרי שעתיים הן כבר בירושלים". אפשר בהחלט לחלוק על הטענה שהמידע על מאסרו של בנה של כנפו נוגע למאבקה, אבל בהתחשב בעובדה שפורסמו עליה כתבות דיוקן נרחבות, שבהן הוצגה למשל בתה השואפת להיות דוגמנית והוזכרו בעיות האכילה שלה, אין מנוס ממסקנה שהעלמת המידע על בנה היה מכוון ונבע מרצון הכתבים לגונן על מושא סיקורם.
לא מופרך להניח שמאבקן של ויקי כנפו ואילנה אזולאי, שדחפה, כביכול, את כיסא הגלגלים של בנה המשותק לכל אורך הדרך מערד לירושלים, חדר ללבבות בזכות מאמץ הצעידה. לא בכל יום קמה אשה וצועדת 200 קילומטרים כדי לבטא את מחאתה. האם אכן צעדו עשרות האמהות, שעליהן דיווחו כלי התקשורת, את כל הדרך? האם בנה של אזולאי באמת רתוק לכיסא גלגלים? במאהל המחאה ליד משרד האוצר, בינות לעשרות אנשי התקשורת המסקרים את המאבק מדי יום, מתרוצץ יוסי, בנה המשותק של אילנה אזולאי, על רגליו, נעול בסנדליו ומתבדח עם כל עובר ושב. כיסא הגלגלים שלו, שניבט אלינו מכל עיתון ומסך טלוויזיה, אינו נראה בסביבה. אזולאי אמנם צולע מעט, אבל לא נראה כמי שזקוק לכיסא גלגלים. לא פשוט לאתר אותו ואת אמו במאהל, משום שבשבועות האחרונים הם שוהים חלק ניכר מהזמן בחדר ששכרה בעבורם ח"כ יולי תמיר (עובדה שהתפרסמה בתקשורת רק חמישה שבועות לאחר תחילת המאבק, הגם שהיתה ידועה כבר קודם לכן לכתבים המסקרים). אמו של יוסי מאשרת בעצמה כי לפחות את הקטע שבין שער-הגיא לבירה עשתה במכונית. היא גם מודה שבנה הוקפץ במכונית לאורך רוב המסלול. קל וחומר שרוב האמהות החד-הוריות האחרות ש"צעדו לירושלים ושבו את לב כולנו כאן בטלוויזיה" לא עשו את כל הדרך ברגל, בניגוד לרושם שיצרה התקשורת.
היחידה מביניהן שקרוב לוודאי (אין תיעוד מלא) צעדה את כל הדרך היתה ויקי כנפו, שעשתה זאת במשך שישה ימים, בסיוע צמוד של מזכיר התנועה הקיבוצית, יואל מהרשק. כל יתר האמהות החד-הוריות זכו להקפצות של עשרות קילומטרים מהדרך, במערך לוגיסטי משומן שהופעל על-ידי מהרשק, שחלקו בהתרחשות הוזכר בתקשורת לרוב רק בדרך אגב. מהרשק מתגאה בשרשרת המאבקים שהוא מנהל נגד הממשלה: "התחלתי כשפורקה ממשלת האחדות. בהתחלה ב'כיכר הלחם', אחרי זה הקמנו בירושלים (מאהל החד-הוריות; ח"ע), אחרי זה הקמנו בבאר-שבע, אנחנו עושים עכשיו מאהל בצומת מסמייה, והיעד הוא מה שיותר מאהלים וכיכרות כאלה, כדי להתסיס את החברה ובסוף זה ישפיע פוליטית...". לשם כך גייס מהרשק מערך הסעות שדאג להקל על הצועדות. מהרשק, יש לזכור, הוא נציגה של התנועה הקיבוצית, המזוהה עם מפלגת העבודה ומרצ, שכזכור יושבות באופוזיציה. את קטע הדרך מצומת שער-הגיא ועד לכניסה לירושלים עשתה כנראה רק ויקי כנפו. משטרת התנועה הארצית אילצה את מהרשק, לדבריו, "לעשות הקפצות לגינות סחרוב בגלל הסכנה שבצעידה". דוברת משטרת התנועה הארצית מאשרת שמכיוון ששולי הכביש החל מצומת שער-הגיא צרים והסיבובים מסוכנים, המליצו השוטרים לנשים לבחור בדרכים חלופיות או לעשות את הדרך במכונית, וחלק ניכר מהן אכן עלו במכונית לירושלים. לשאלה כמה צועדות עלו לבירה במכוניות, ענתה הדוברת שהמשטרה לא ניהלה רישום מדויק, אבל הן היו "חלק ניכר". כל זה לא הפריע למצלמות הטלוויזיה להמתין מדי יום לנשים המגיעות לירושלים ולצלמן כשהן נכנסות בהליכה לגינות סחרוב. זכורות במיוחד תמונותיהן המרגשות של אזולאי ושל בנה בכיסא הגלגלים. כנפו אומרת שמהרשק אמר לה שהוא "מסיע את הנשים, רואה תקשורת, מוריד אותן מהאוטו שילכו לפני המצלמות ומעלה אותן חזרה עד הפעם הבאה שיש תקשורת". מהרשק מכחיש את התיאור הזה. עוד מספרת כנפו כי משראתה את אזולאי מגיעה לבירה ואת בנה קם מכיסא הגלגלים ומתחיל ללכת, חשה רע בגלל הגימיק שהיה בעיניה לא ראוי. לפי עדותה, היא היחידה שהלכה את הדרך לכל אורכה. למרבה האירוניה, האשה היחידה שהלכה את כל הדרך היא גם היחידה שסברה שאפשר לקבל את הצעת התמריצים שהציג האוצר כשבוע לאחר תחילת המאבק וללכת הביתה. שאר הנשים שהצטרפו אליה לחצו עליה, לדבריה, "שלא תעז להישבר". לדבריה, היא נשארה במאהל משום שחששה לשלומה. היא חששה ממה שיעשו לה שאר הנשים. את העדות הזו של כנפו ניתן לקלוט בביקור בן חצי שעה במאהל (כפי שעשה החתום מעלה), אך כתבי הרווחה נמנעו מלדווח על כך לציבור.
יש בין כתבי הרווחה שמודים כי נדברו ביניהם שלא לדווח על הצדדים השליליים של מאבק הנשים החד-הוריות, כדי לא לפגוע בסיכויי הצלחתו. לפיכך, את הסיפור על בנה האסיר של כנפו פרסמה קפרא ולא איש מכתבי הרווחה, על אף שכולם ידעו זאת, כמו שידעו שיוסי, בנה של אילנה אזולאי, אינו רתוק לכיסא גלגלים. איש מהם גם לא שאל את הנשים הצועדות אם עשו את כל הדרך ברגל, והרי הצעדה הרגלית הפכה לסמל המרכזי של מאבקן. בדיעבד אומר כתב לענייני רווחה: "לא צריך להיות חייל חי"ר כדי לראות אותן נכנסות לירושלים אחרי שכביכול צעדו 200 קילומטרים ביומיים, ולהבין שזה לא יכול להיות. אנחנו לא אמרנו את זה משום שהציבור מבין זאת בעצמו וגם משום שהעובדה שהן לא צעדו את כל הדרך עדיין לא מבטלת בעינינו את גודל הסיפור התקשורתי". הכתבים חצו קווים היחידה שהסכימה להתראיין בשמה לכתבה זו היא אורלי וילנאי-פדרבוש, הכתבת לענייני רווחה של הערוץ הראשון. היא מודה שלא היתה מפרסמת את עניין בנה האסיר של כנפו לו ידעה עליו, ושגם היא ידעה שיוסי אזולאי לא רתוק לכיסא גלגלים. "בעיני זה קטנוני לדווח שהן (הנשים הצועדות; ח"ע) לא ממש הלכו. אם מישהו הקפיץ אותן חלק מהדרך זה לא ממש חשוב. אז מה אם היא הלכה פחות? זה מוריד מחשיבותו של האקט?". יחד עם זאת היא מסכימה כי "לו הייתי מלווה אותה בצעידה, אולי הייתי שואלת אותה אם מישהו הקפיץ אותה, אבל לא אני עשיתי את זה כי הייתי בחופש". כתבת רווחה אחרת, שסיקרה בהרחבה את המאבק, מגדירה את השאלה - האם האמהות הלכו או לא הלכו - "עניין טכני לא חשוב". "המאבק אמנם הורכב מערימת גימיקים אחד על השני, אבל הוא היה יותר חשוב מהם, לדעתנו, ולכן לא התעסקנו בזה". ההסעות שאורגנו לחלק מהצועדות ליישובים שאירחו אותן ללינה קשורות למערך הלוגיסטי הרחב שפעל מאחוריהן. המאבק, על כך מסכימים כולם, החל בצורה ספונטנית, אבל כבר לאחר השלב ההתחלתי זכו הצועדות לעידוד ולסיוע צמודים של גופים שונים. לגרסת אנשי האוצר, נתניהו צפה בוויקי כנפו בטלוויזיה וביקש מיועציו להסדיר ביניהם פגישה. ביום ראשון בערב, לקראת סוף מסעה לבירה, כאשר נחה בקיבוץ נחשון, צלצל אליה פקיד בכיר מלשכת נתניהו ואמר לה ששר האוצר רוצה להיפגש עמה. כנפו, לטענת האוצר, ניאותה ברצון וההחלטה המשותפת היתה שהיא תצעד משש בבוקר את המרחק שבין קיבוץ נחשון למחלף לטרון, שם, בשעה שמונה, ימתין לה רכב שיסיע אותה לפגישה עם השר. כעבור שעתיים צלצל יואל מהרשק אל אותו פקיד והודיע לו שכנפו לא תיפגש עם נתניהו, אלא לאחר שתשלים את המסע ורק בנוכחות תקשורת. כשנשאל מה לו ולה ענה, לטענת אנשי נתניהו, שהוא העוזר שלה (גרסת מהרשק: "אמרתי שאני מסייע לה"). סיוע נוסף העניקה למפגינות "הקרן החדשה לישראל", שותפות פילנתרופית הפועלת לשינוי חברתי, גוף שזהותו החברתית-מדינית השמאלית אינה סוד. היא העמידה לרשות המפגינות יועצת פוליטית ותקשורתית, שהכינה אותן לראיונות בכלי התקשורת. גם על כך נמנעה התקשורת מלדווח בתחילה, משום ש"כשראינו איך תופסים על המאבק טרמפ כל מיני עמותות וגופים", אומר אחד מכתבי הרווחה המעורבים, "החלטנו לא לתת להם פרסומת בחינם, אלא לדווח רק על המאבק". בהתאם לרוח זו לא בדקה התקשורת, בימי
המאבק הראשונים, מי מממן את המאבק, מי מנסח הודעות לתקשורת, מי מחלק חולצות וסטיקרים וכד', למרות שכל הכתבים ששהו באוהל המחאה מודים שמעורבות הארגונים היתה לנגד עיניהם. רק בשלב מאוחר יותר פורסמה מעורבות ההסתדרות וגופים נוספים.
התחושה שרוב כתבי הרווחה נסחפו ולא שמרו על הריחוק המקצועי הראוי בסיקור מאבק האמהות החד-הוריות מחריפה לנוכח וידויו של אחד מהם: "אותי שלחו לשם (למאהל) כדי להביא צבע ואת קולות האמהות. היתה לי תחושה שלא מדובר במאבק חברתי עממי סוחף, זה שעליו נתבקשתי לדווח מדי יום, אלא בוויקי כנפו ועוד שתיים-שלוש נשים ולא יותר מזה.
באוהל היו הרבה יותר כלי תקשורת ממפגינות ולא זו התמונה שהצטיירה בדיווחים. כך זה נמשך יותר משבוע. היו גם כל מיני ריבים ודיבורים מכוערים בלילה באוהל בין הנוכחות, אבל לא העברנו למערכת.

לשיא האבסורד הגיעו הדברים כשוויקי כנפו הלכה בסופו של דבר להיפגש עם נתניהו. היא נכנסה לשם עם כל מיני יועצות שבאו לעזור לה למרות שהן עצמן לא חד-הוריות ולא בשום מצוקה, ובחוץ נשארו רק שתי נשים עם מגאפון. היו שם גדודים של עיתונאים. חיפשתי בשלושת האוהלים שהיו שם איזו אם חד-הורית כדי לראיין אותה לגבי הציפיות שלה מהפגישה בפנים, בזמן שכל התקשורת בארץ עוסקת רק במאבק ובפגישה, ולא היה לי את מי לשאול, כי חוץ מהשתיים שהיו עסוקות עם המגאפון, לא היתה אף אחת. זאת לא היתה מחאה עממית. זה היה בעיקר פרויקט של העיתונות שמנסה להמציא ולטפח מוטי אשכנזי חדש. זה היה ניסיון ליצור מציאות יותר מאשר לדווח עליה". עורך בכיר באחד העיתונים היומיים מוסיף: "ברור שכשיש הודנה ואין פיגוע, יש עמודים ריקים, והנושא המדיני ממצה את עצמו. אבל לא בגלל זה הלכנו על זה בכל הכוח. כבר כמה זמן שיש לנו תחושה שעוד בקדנציה שלנו בעיתון נראה מהפכה, שבמהלכה המוני אדם מבאר-שבע ודרום תל-אביב מסתערים ובוזזים את עומר וצהלה. הסיפור של החד-הוריות הביא איתו את הריח של המהפכה הזו. זה איתות למחלה חברתית קשה ומעניינת. בנוסף לכך, העיתוי החדשותי היה בשל". גם העורך הבכיר, כמו וילנאי-פדרבוש, מסכים ש"אם עיתונאים מהעיתון שלי ידעו על מה שציינת ולא דיווחו, זה לא בסדר. יחד עם זאת, כשאני שואל את עצמי על איזה סיפור ללכת, אני שואל את עצמי לאיזה סיפור יש פוטנציאל לרגש ולעורר סערה ודיון ציבורי. כשאני מנסח כותרת, אני רוצה שידברו עליה בארוחת השבת המשפחתית. כל החוכמה היא לעלות על הנושאים שיעוררו את הדיון וכל מה שנשאר לך כעורך הוא לשאול את עצמך אם סדר-היום הציבורי יעכל את זה".
חנן עמיאור הוא סטודנט לתואר שני במכון למדעי היהדות, האוניברסיטה העברית.
ראו בקישור:
https://rotter.net/User_files/forum/3fd0c2ce77b9042a.html

https://rotter.net/User_files/forum/400ed22e09887e7e.html

https://rotter.net/User_files/forum/400ed2900a8e0c94.html

https://rotter.net/User_files/forum/400ed2a00aa4a64f.html


פארוק קדומי מודה: ''הודות להסכם אוסלו התאפשרה כניסתם של עשרות אלפי חמושים"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   17:22   03.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. ויקי קנפו ''הגעתי לפת לחם'' ומצטערת שהכירה את ביילין  
בתגובה להודעה מספר 30
 

יוני 1
חבר מתאריך 30.1.04
3884 הודעות 16:57 03.06.04

ויקי קנפו ''הגעתי לפת לחם'' ומצטערת שהכירה את ביילין

מנהיגת האמהות החד-הוריות, ויקי קנפו, מתכוונת לחדש את המאבק, לאחר שלדבריה, "הגיעה לפת לחם". לדבריה של קנפו, מצבה הכלכלי היום קשה יותר ממצבה לפני תחילת המאבק והצעדה לירושלים.

בחודש האחרון בוטלה לקנפו קצבת הבטחת ההכנסה של הביטוח הלאומי, בגובה 1,800 שקלים, זאת לאחר שנחקרה לפני שבועות אחדים על ידי אנשי המוסד לביטוח לאומי שביקשו לבדוק אם יש לה הכנסות נוספות על קיצבת הבטחת ההכנסה שהיא מקבלת. מאז, כך היא טוענת, היא נתקלת בקשיים לכלכל את ביתה ולהאכיל את בנה נתנאל, ששוחרר לאחרונה מהכלא, ואת בנה ובתה הצעירים יותר, נעם ועדן.

"אני כבר לא יכולה להמשיך לחיות כמו בן אדם", אומרת קנפו השבוע. "הבנק עיקל לי הכל. ניתקו לי את הטלוויזיה, המכולת סגרה לי את החשבון ואותו דבר גם בבנק, החשבון חסום. אני לא יודעת מה לעשות. ממש ברגע זה אתה תופס אותי באגף הרווחה מול העובדת הסוציאלית, אבל הם לא יכולים לעזור לי הרבה. אני מוציאה הרבה מאוד כסף על הטיפול בבן שלי, שהוא מכור לסמים. מה אני אעשה? אין לי מה להפסיד. אולי אני שוב אפתח במאבק ואשב באוהל".

החוב של קנפו במכולת השכונתית עומד על 7,000 שק לים, המינוס בבנק עומד על 2,500 שקלים ("לא מאפשרים לי למשוך יותר"), אבל צ'קים רבים שקנפו חילקה לאנשים חזרו. קנפו נאלצה לבקש עזרה ממכרים. "אין בן אדם במצפה רמון שיש לו קצת כסף, ולא ביקשתי ממנו עזרה. כך התקיימתי עד עכשיו. בשבוע שעבר הפתיעה אותי אילנה אזולאי מערד, שעלתה גם היא לירושלים על כסא גלגלים, והביאה אוכל לכמה שבועות. היא הביאה הרבה פירות וירקות עשינו ארוחת ערב שבת בבית. אני לא יודעת איך היא שמעה על המצב שלי, אבל כשייגמר האוכל, אני אחזור לחפש אצל אנשים אחרים שיעזרו לי. אז, לפני המאבק, הצלחתי לפחות להרים את הראש מעל המים. כיום אני כבר לא יודעת מה לעשות".

אילנה אזולאי לא דיברה עם קנפו בשנה האחרונה. בעצם עם תחילת המאבק המתוקשר, הקשר בין השתיים נותק. אזולאי טוענת שהיא סולקה מירושלים בידי המשטרה בבושת פנים, ובנות מאהל המחאה שמרו על שתיקה. אף אחת מהאמהות החד-הוריות לא הציעה את עזרתה, ביניהן קנפו. במשך שנה שלמה סירבה אזולאי לקבל את פניותיה של קנפו, אולם השבוע גברו עליה הרחמים. "ראיתי תמונה שלה בעיתון, והחלטתי להרים לה טלפון. כשהתקשרתי היא הייתה המומה. שאלתי אותה מה שלומה והיא סיפרה לי שהיא מתביישת מהשכנים ושאין לה אוכל. זה כבר גובל בבושה. החלטתי לנסוע אליה. ב-28 בחודש קיבלתי את קצבת הנכות של בני יוסי - 2,400 שקלים. לקחתי חצי מהסכום וקניתי מצרכים, כל מה שצריך לבית. הגעתי אליה עם סלים ביום שישי. היא לא ידעה מה לעשות עם עצמה. היא התביישה בכתה, ורעדה בכל הגוף. כשנכנסתי לבית הייתי בשוק. אני מתביישת להגיד, היה עובש במקרר, המים בקושי זרמו, אפילו שמפו לחפוף את שיער לא היה. אין יותר ויקי קנפו. היא הולכת ודועכת. תחשוב, אם ויקי קנפו הגיעה למצב הזה, יש עוד אלפים שחיים כמוה ואף גרוע יותר".

לפני כשנה, ביולי ,2003 הגיע קנפו לירושלים, כשהיא מצויידת בתיק גב קטן ודגל ישראל, לאחר שצעדה במשך שבוע שלם מביתה במצפה רמון לירושלים, במחאה על הגזירות הכלכליות של הממשלה. קנפו צעדה יחד עם אמהות חד-הוריות נוספות שעשו את דרכן אל משרד האוצר. קנפו פתחה בשביתת רעב והפכה מיד לסמל. המחאה הפרטית שלה זכתה לתשומת לב יוצאת דופן בכלי התקשורת הארציים והבינלאומיים. לאחר שנפגשה לראשונה עם שר האוצר בנימין נתניהו, אמרה: "המטרה שלי שיגיעו לכאן 150 אלף משפחות. יש מספיק לכולם. צריך להרעיד את המדינה".

המדינה אכן רעדה, אבל במקביל המאבק החל לדעוך. נשים במאהל המחאה טענו שקנפו לא מספיק מיליטנטית ויצאו נגדה. נשים אחרות התייצבו לימינו של שר האוצר, ולא חסכו במילים קשות מקנפו ומשותפותיה לאוהל המחאה. בסופו של דבר העביר משרד האוצר תוכנית לעידוד התעסוקה אצל נשים חד-הוריות. קנפו ראתה בכך הצלחה אישית.

היום נשמעת קנפו אופוטימית פחות: "סיפורים כמו שלי יש אלפים, אבל אף אחד לא עושה דבר. התייאשתי מהאנשים שמנהלים את המדינה הזאת, אבל לא מהמדינה עצמה. אני מקבלת יום יום טלפונים ושומעת סיפורים קשים מאו ד. אני מקווה שכשאפתח במאבק מחודש, יהיה סחף ציבורי שיעזור לי לנצח. כמו שניצחנו את האוצר כשיצאה התוכנית לחד-הוריות".

הדברים האחרונים שנויים במחלוקת. בחודש מרץ השנה פורסם כי התוכנית לשילוב האימהות החד-הוריות במעגל העבודה נחלה הצלחה חלקית בלבד לאחר שרק ל-165 נשים ול-75 מעסיקים שולמו המענקים המיוחדים שהבטיחה הממשלה.

קנפו שיצרה עד היום קשרים עם בכירים פוליטיים בעיקר בשמאל הישראלי, אומרת כי איש לא שש לעזור לה היום. "מי ששולח כל הזמן יועצים זה יוסי ביילין. אבל זה בעיקר עניין של תן וקח. כל הנסיעה הזאת שלי לז'נבה הייתה בסך הכל עניין של יחסי ציבור. אני מצטערת על הנסיעה הזאת. אני בכלל לא תומכת בביילין. כולם דחפו אותי לנסוע, אבל אף אחד לא סיפר לי שיש השלכות קשות מאוד לצעד הזה. הרבה מאוד אנשים כעסו עלי. ואני בכלל הבנתי שאם יהיה שלום אז גם הכלכלה תשתפר. זה מה שרציתי בסך הכל להשיג".

עמרם מצנע, מראשי ויוזמי הסכם ז'נבה, הזדעזע לשמוע על מצבה של קנפו: "אני נדהם ועצוב לשמוע על כך. אני אצור איתה מיד קשר, ואבדוק כיצד אוכל לעזור לה. היא לוחמת חברתית ולא פוליטית, שבסופו שלדבר מוצאת את עצמה בפינה. זה עצוב ואני אעשה כל מאמץ לעזור לה".

וכאילו שזה לא מספיק מתמודדת קנפו עם צרות נוספות, חמורות לא פחות. לפני כשבועיים ניסה בנה, נתנאל פינאין, לשים קץ לחייו בקפיצה מהצוק במכתש רמון. לשמחתה, הנסיון כשל. נתנאל הידרדר אל שפת הצוק ונתפס בסלע, 30 מטרים לפני שנפל לתהום. במשך שלוש שעות עמלו כוחות המשטרה ומגן דוד אדום לחלץ אותו. "הביאו פסיכולוגים ודיברו איתו באגף הרווחה. הייתה המולה גדולה מסביב", מספרת קנפו. רק לפני שבועות אחדים סולק נתנאל ממרכז הגמילה "סלע" בבאר-שבע לאחר שחתך את ורידיו אך ניצל ממוות בנס. "אני כל היום סביבו, דואגת ומטפלת בו, מנסה לגמול אותו מהסמים", אומרת קנפו, "ממש עכשיו אני מנסה למצוא מקורות מימון, אולי דרך אגף הרווחה לגמילה. אני חייבת לעזור לו לפני שהוא יהרוג את עצמו".

אחד העימותים המתוקשרים של קנפו היה מול הבדרן דודו טופז. העימות, שנערך ברדיו דרום, פרץ בעקבות דברים חריפים שאמר טופז ל"מעריב". לדבריו, האמהות החד-הוריות "צריכות ללכת לעבוד". מעל גלי האתר התעמתו השניים, קירות האולפן רעדו מעוצמת הצעקות שעוררו סערה רבתי. "ויקי המדינה לא חייבת לך כלום", אמר לה טופז, "את חייבת למדינה". מאוחר יותר התנצלו השניים האחד בפני השני.

היום נשמע טופז אחרת: "אני אהיה הראשון שיתרום לקנפו באופן אישי אם תעשו מבצע. זה טראגי כי היא באמת קמה ועשתה מעשה, עברה בזיונות, ולא דווקא ממני. ההפך, אני חושב שאני מאוד מסמפט ומכבד אותה. זו תהיה אבידה גדולה למדינה אם אישה כזאת תתייאש. ואני לא חושב שיש בושה בזה שאנשים, ואני בראשם, נכניס יד לכיס, וניתן לה כוח והרגשה שאם הממשלה לא עושה למענה, אנחנו עושים למענה. ואני באופן אישי שם יד בכיס ומתחיל בתרומה הזאת, אם תקימו קרן כזאת. לצערי, היום האזרחים צריכים לקחת את העניינים בידיים כי משרדי הממשלה לא עושים את זה נכון. היא פשוט יצאה נגד הקונצנזוס וליבי איתה".


,



http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   20:20   13.01.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. שלטון הצחוק והקלטות = פרשת שרון ובניו........  
בתגובה להודעה מספר 0
 

מאת: רן ברץ
13/01/2004

בשבועות האחרונים אנו מופגזים בהקלטות של אחד, מר דוד ספקטור. הקלטות וידאו ואודיו אלה, שערך בזמן שעבד בשביל שרון, אמורות לשכנע את הציבור (ללא משפט) ששרון אשם.

היות וחקירה בענייניו של שרון נערכת במרץ כבר לא מעט זמן, והיות וכל הקלטות מצויות בחקירה, לא ברורה סיבת ההדלפה. איזה גורם שעניינו צדק מעוניין להפוך את החקירה לעקידה, את הדיון להטחת האשמות וצעקות ואת משפט הצדק ללינץ'? מדוע מדליפים חומר ראיות בתיק שחוקריו שוקדים עליו במרץ ושחלקו אפילו כבר הגיע לבית משפט?

התשובה המצערת היא, שישנו כאן אינטרס פוליטי ברור. האמת הפשוטה היא שהציבור הנחשף לקלטות הללו איננו היעד הסופי שלהן.

הציבור אמור להשתכנע בדבר אחד בלבד: "יש דברים בגו". בעזרת מניפולציות מתוכננות והדלפה מגמתית וחלקית מאוד (אך תקשורתית ביותר) של חומר ערוך, לא קשה לשכנע בכך. מרגע שזו חוות הדעת הציבורית, תהיה לא מבוססת כאשר תהיה, ידי המשטרה והפרקליטות תכבלנה.

גם אם החוקרים והתובעים יגיעו למסקנה שאין בחומר הראיות די, הם ירגישו שהעניין חייב להתברר בבית משפט, משום שהציבור לא יסבול שלא יוגש כתב אישום, ומעמדן של המשטרה והפרקליטות יתערער עוד. הצדק הרי צריך להראות.

אם כן, המטרה של ההדלפות היא להביא לכך שיוגש כתב אישום נגד שרון. על-ידי פירסום קלטות ערוכות, המגיעות מן האדם שהודיע קבל עם ועדה שמטרתו להילחם בשרון (ויהיו סיבותיו אשר יהיו), מביאים את מקבלי ההחלטות בעניין להכרעה להגיש כתב אישום.

חישבו כמה אומץ יצטרכו החוקר והתובע היום, לאחר ההדלפות, כדי לאמר:
לא השתכנעתי, אין כתב אישום. חבל על כספי משלם המסים. סביר הרבה יותר שיחושו הקלה גדולה אם יגידו: לא השתכנעתי, אבל אולי בכל זאת עדיף לברר את העניין הציבורי בבית משפט. למה לי כל הלחץ והביקורת בתיק שעיקר מסמכיו המרשיעים כבר נחשפו בתיקשורת?

כיצד יוכל להילחם בציבור משוכנע ושטוף קלטות, גם אם בעצם, לאור כלל הראיות, אין בהן ממש. האם באמת לא עדיף לתת לחוקרים לחקור ולהגיע למסקנה ללא לחץ וללא הטיית משפט?

הגשת כתב אישום במקום בו אין עילה לעשות כן היא ההפך הגמור מהרעיון היסודי של משפט צדק: זכאות טרם משפט, זכאות שצריכה להיות נחלת כלל מוסדות החוק, כולל המשטרה והתביעה. ובוודאי שישנה כאן פגיעה חמורה אם כתב האישום גורר התפטרות מראשות ממשלה ואולי הפלת ממשלה, שכן אם אמנם כתב האישום אינו מספיק והוגש מן הסיבות הלא נכונות, אפשר רק להשוות זאת לשלוש יריות בדמוקרטיה ובמוסדות השלטון. וגם הפעם, יריות שאינן יריות סרק.

חשוב להבין. עצם הגשת כתב האישום כמוהו כהרשעה. שרון יהיה חייב להתפטר והמאבק המשפטי יהיה ארוך - ושרון כבר אינו אדם צעיר. הקואליציה תהיה בבעיה קשה. ישנה אפשרות ממשית שהיא תיפול.

רק אדם אחד עשוי להציל את הקואליציה וזהו בנימין נתניהו.

לכן, ביד אחת מפרסמים קלטות באופן חסר אחריות ומשמשים שופר בידי מי שרוצה להפיל את ראש הממשלה, וביד שניה נלחמים בנתניהו בכל אמצעי אפשרי, בעיקר בעזרת עמיר פרץ והתקשורת.

בסה"כ המאמץ עובד. את שרון אי אפשר להפיל בדעת הקהל, לכן עובד השמאל על הזירה החוקית, ואת נתניהו, ששרד את כל ניסיונות ההפללה, מנסים להפיל בעזרת דעת הקהל, זירה קלה יותר מבחינת השמאל.

שכן נתניהו סובל מרצח אופי מתמשך ומשינאה מותנית ולא רציונלית שלא הייתה מביישת את ימי שטיפת המוח של שנות ה-50' וה-60' בברה"מ ובארה"ב.

מה שמאפיין את שתי הזירות הללו, הוא החורבן הגדול שהן משאירות מאחוריהן. כתב אישום שהציבור יחליט אם להגיש במקום חומר הראיות והחוקרים ינפץ את מעט הנורמות המשפטיות הנהוגות במקומותינו באשר לזכויות נחקר ונאשם.

כמו כן, הנזקים הכלכליים האדירים שהמשק סובל (ועימו כולנו) משום שמישהו לא רוצה שנתניהו יצבור פופולריות, מעכבים את הצמיחה המתחדשת ומונעים מאנשים למצוא עבודה ולהתפרנס בכבוד או להרוויח יותר. חשוב להבין:
גם אם המאמצים ייכשלו, הכלכלה תתאושש ושרון לא יואשם, הנזק שיגרם בשל המלחמה הלא מוצדקת הזו יהיה גדול מאוד.

אם כן, הממלכתיות לעזאזל. המשק לעזאזל. החוק לעזאזל. העיקר להפיל כבר את הימין הזה. ממשלת חרטום קראה לממשלה דליה איציק.

חוסר בושה רטורי שכזה, המלווה לא רק בבורות היסטורית אלא גם בחוסר תפישת מציאות ובחוסר יכולת לעשות השוואה אינטליגנטית, הוא היום נחלת כלל השמאל.

ההסתה הנוראית של דוברי השמאל, הנמשכת מאז ימי נתניהו (אשר הפסיקה רק בזמן ממשלת האחדות), אשר אינם מהססים להשוות את שרון לנאצר ואת נתניהו לסדאם (וזה עוד השמאל המתון) ולקרוא להם שליטים טוטליטריים ומגלומנים, מושחתים, רוצחים, רומסי עמם ועוד, גם לה מחיר כבד.

המחיר הוא שמעמד השלטון כשלטון מתערער. ואין פלא שמי שמוכן להחריב את השלטון למרות שהוא עצמו חושק בו, מוכן להחריב גם את שלטון החוק ואת הכלכלה.

השמאל, בשביל להחליף את הימין, הופך את שלטון החוק לשלטון הצחוק ואת דיני הראיות לדיני קלטות. כדי לרסק את הימין הוא מוכן לרסק גם את כלכלת המדינה ולהביא לפגיעה ממשית בכלל האזרחים, כולל אלו הזקוקים לעזרה של ממש. אם מתישהו בעתיד יחזור השמאל לשלטון, ימצא שם את עיי החורבות שהשאירה מלחמתו חסרת העכבות.

אבל אל דאגה. הוא לא יצטער. הרי גם בזה יוכל להאשים, כמו תמיד, את הימין.

פרשת שרון
http://www.nfc.co.il/Home/L02-S-0080-00.html?tag=20-20-32



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   11:51   18.01.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. הקרן החדשה מעניקה היום פרס לקבוצת בני יהודה !!  
בתגובה להודעה מספר 0
 

הקרן החדשה מעניקה היום פרס לקבוצת בני יהודה !!
מקור: רשת ב' - כרמית גיא וסיזוביץ'



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פנחסל
גולש אורח
   19:27   17.02.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. אז איך מקבלים את הדו''ח הראשוני על הקרן??  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
[email protected]



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פנחסל
גולש אורח
   19:41   01.03.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. אז איך משיגים את הד''ח של איפרגן וברץ??  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
דרך אגב קרן פורד היא אנטישמית. משפחת פורד עצמה היא משפחה אנטישמית ולאחרונה התנהל מאבק בין קרן פורד לבין הליגה היהודית למניעת השמצה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   03:39   08.04.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. ויקי כנפו שוב צועדת והפעם לחווה של רה''מ שרון !!  
בתגובה להודעה מספר 0
 

"הפעם אני יותר חכמה, הוא לא יעבוד עלי..."

"אני הולכת להבעיר את המדינה ולחמם את כל העם.

מקור ערוץ 2 .....

''זעקת העם 2''



אני אבעיר את המדינה, כנפו


ויקי כנפו שוב צועדת: רוצה להיות עמיר פרץ
מזהירה: "אני הולכת להבעיר את המדינה ולחמם את כל העם.
אני אהיה עמיר פרץ של אלה שלא עובדים"; כנפו תצעד ביישובי צפון
הנגב ותגיע עד לחוות השקמים; הפעם היא נשמעת מיואשת יותר:

"אנשים לא מאמינים"
עודכן: 22:23 07/04/2004 | נועם שרביט | [email protected]


ויקי כנפו צועדת לפוליטיקה; תתפקד בקרוב למפלגת יח"ד
http://www.nfc.co.il/archive/001-D-36813-00.html?tag=3-32-10


ויקי קנפו "צועדת" לז'נבה
http://www.nfc.co.il/archive/0017-D-4100-00.html?tag=3-33-09

ויקי כנפו מקפלת את האוהל וחוזרת הביתה
http://www.nfc.co.il/archive/001-D-30549-00.html?tag=3-35-44

ומי שמגלגל את התכניות לביצוע בשטח מבחינה אירגונית בכלל
וכלכלית בפרט = אירגון שתי"ל....:-
דו''ח ראשוני: ''הקרן החדשה לישראל'' - 3.10.2003
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5570&forum=gil

ארגון שמאל קיצוני הוא העומד מאחורי ויקי כנפו במטרה להפיל את הממשלה
http://www.nfc.co.il/archive/001-D-27935-00.html?tag=3-36-16


היום (ד', 7.4.04) החל מה שנראה כמו הסיבוב השני בצעדות המחאה של ויקי כנפו: הפעם צועדת כנפו במחאה על המצב הכלכלי הקשה השורר ביישובי הנגב וכן נוכח המחסור במקומות עבודה.

סיסמתה הפעם: "זעקת העם 2".

כנפו צעדה היום מאזור צומת טללים ומשאבי שדה לבאר שבע ובימים הבאים בכוונתה להגיע ליישובים נוספים בנגב. עם זאת, כנפו תלון בכל ערב בביתה שבמצפה רימון, לאחר שתשוב אליו ברכב.

לדבריה, היא מוחה בין היתר על מדיניותו של שר האוצר, הממשיך לפגוע בחלשים אך טוען כי הוא מעניק להם מתנות. ואולם, הפעם הכתובת שלה אינה לשכת שר האוצר אלא חוות השקמים של ראש הממשלה שרון. בהמשך, מתכוונת כנפו לשוב ולבקש את עזרת נשיא המדינה, משה קצב, למען השכבות החלשות. אל קצב היא מתכננת להגיע ביום המימונה, לאחר חג הפסח.

"הם לא חשבו שאני בנאדם, אלא שאני איזה משיח שמגיע - וטק, משנה את העולם... היום אני חכמה יותר. אני לא אומרת שלא אעשה טעויות, אבל הן יהיו קטנות יותר".

הכתובת 'זעקה', שהופיעה על חולצתה של כנפו בסיבוב הראשון, הוחלפה בכתובת 'הזעקה 2'. "אני הולכת להבעיר את המדינה ולחמם את כל העם. אני אהיה עמיר פרץ של אלה שלא עובדים", הזהירה כנפו. "האקמול לא עזר. אופטלגין אני רוצה. הסרטן התפשט והמתנות שהוא מחלק עכשיו זה עבודה בעיניים".

הפעם ויקי נראית פחות נחושה ופחות אסרטיבית. יש בה יותר זעם אצור מאשר המוטיבציה של הסיבוב הראשון. "אנשים כבר לא מאמינים", אמרה כנפו. "נראה אם יש מי שיקום אחריי. אין לאנשים כוח, הם לא מאמינים".
http://www.nfc.co.il/archive/001-D-43798-00.html?tag=22-28-34


http://www.geocities.com/supervpn/




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   17:04   08.07.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. מאבק ''בזהב הלבן'' צודק, מי שמארגן אותו, לאא !!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 08.07.04 בשעה 17:28 בברכה, פילוביץ שחף
 
מכתב גלוי לביבי נתניהו
jak
מכתב גלוי לביבי נתניהו שר האוצר
http://forums.nrg.co.il/index.php?act=forum&do=forum&forum=3&id=9264

פורסם ע"י אדרי יצחק (ג'קי) במערכת הבחירות בדימונה 10/2003 בעיתון מביט "זרקור דימונאי", במכתב זה התחלתי את "אני בונה חלום" ב"אופק חדש"

"אדוני שר האוצר במעטה של גרפים, תחזיות, ותורות כלכליות מודרניות, לא תקהה את פגיעתך ברבדים כל כך גדולים בחברה הישראלית".
מלחמת ההתשה 1973 : תעלת סואץ : צליחת התעלה : הקומנדו הימי ויחידה (סיירת מטכ"ל) 269 .

אנשי הקומנדו הימי הובילו בסירות גומי (זודיאק) את יחידה 269 לגדה המצרית של תעלת סואץ. תחת אש תופת צלחו סירות הגומי את התעלה כשעל הסירות יושבים ממיטב הלוחמים של צ.ה.ל, עמוסים במשקל רב מאוד של ציוד הנועד לבצע פעולת מודיעין מיוחדת בגדה המצרית של תעלת סואץ.

באחד מהסירות ישב לוחם מהולל, עז נפש, עמוס בציוד רב מיחידה 269. הלוחם מעד מדופן סירת הגומי ונפל למימי התעלה. מכובד המשקל הרב של ציוד הלחימה החל הלוחם לצלול למעמקי התעלה והיה על סף טביעה. הלוחם צלל במהירות לקרקעית המים ורק תושייה הגובלת בגבורה של אנשי הקומנדו הימי אשר משו אותו מהמים הצילה את הלוחם מטביעה ומוות במימי התעלה.

מה עבר עליך באותם רגעים של מצוקה ביבי נתניהו, שר האוצר? מה תחושות הפחד שעברו בך בשעה שהתחלת להבין שאתה טובע מכובד המשקל? מי שמע את קריאתך מתחת למים השחורים של התעלה באדמה זרה? כמה קשה תחושת חוסר האונים? למי נשאת תפילה המלווה את תחושת המוות והחידלון?

אדרי יצחק (ג'קי) דימונה אופק חדש 10/2003

קישורים מצורפים:
אתר הבית
http://www.dimonanet.co.il/



שוקי70
חבר מתאריך 17.5.04
157 הודעות 11:53 08.07.04

פוטרתי מעבודתי בעקבות השתתפותי בסרט

בתגובה למה שכתבתי שלח ג'קי אדרי את התגבה הבאה ואני מפרסם אותה כלשונה.

היום פוטרתי מעבודתי במפעלי ים המלח בעקבות השתתפותי בסרט "זהב לבן עבודה שחורה" לקרוא ולא להאמין משפחת עופר החליטה להפוך אותי מעובד קבלן למבוטל עני.

מצורף דואר אלקטרוני שנשלח להנהלת החברה לישראל

שלום רב,
למרות פניה אישית מלישכתו של מר יוסי רוזן מהחברה לישראל ללשכתו של אשר גרינבאום לשוחח איתי, אשר גרינבאום ולישכתו מתעלמים מבקשתו של מר יוסי רוזן.
לצערי, אני נאלץ לפנות אליכם ולו רק לשם הידיעה, אני מהתאריך 01/07/04 הפכתי להיות מובטל בהוראתו המפורשת של אשר גרינבאום בעקבות התוכנית "זהב לבן עבודה שחורה" , אני לא מתכוון להיות אדם מובטל , אני מידע אתכם שהחל מהיום אני אפעל בכל הכלים העומדים לרשותי (והם רבים) להלחם בכי"ל ובליבת העסקים שלה בכל דרך ובכל האמצעים, אוסיף ואומר שפנייתי אל לשכתו של מר יוסי רוזן לא הראתה שאני רוצה להבעיר שוב את הנושא, אולם אשר גרינבאום ממשיך בדרכו שאין להתייחס לעובד קבלן,לתשומת לבכם אני בסרט "זהב לבן עבודה שחורה" התנהלתי בצורה נאותה עם חברת כי"ל למעט הבעת דיעה נגד ההפרטה.
אני לא מוכן לקבל את היותי מובטל ואם החלטתכם נחושה להפוך אותי למובטל קחו בחשבון שכללי המשחק ישתנו מבלי הכר.
בברכה אדרי יצחק
דימונה 055921733

בושה וחרפה למדינה דמוקרטית, שרתתי בחיל המודיעין, שרתתי ביחידה המיוחדת ללוחמה בטרור, ביתי קצינה בצ.ה.ל בצנחנים, בני בקורס קצינים בצנחנים, דמי הוקז במלחמה על ביטחון מדינת ישראל, אין לי תיקים פלילים, לא גנבתי ולא מעלתי באמון של כימיקלים לישראל או משיהו במדינת ישראל, אני אהיה מובטל אבל הרבה מכימיקלים לישראל יפגעו במלחמה שלי בליבת העסקים של כימיקלים לישראל, אני לא ארד למחתרת אני אלחם בכימיקלים לישראל בצורה גלויה עד כדי כאב. בושה וחרפה ההון הורג את העם ואני העם, אלפים כמותי הגיעו לתחתית של פרוסת הלחם, דיי אני יוצא למלחמה ואני אנצח בה כי ההון איבד את שפיות דעתו.


hamta
חבר מתאריך 2.4.02
9762 הודעות 12:07 08.07.04

4. בולי ידידי, שים לב לקונספירציה המתבשלת כאן!
בתגובה להודעה מספר 3

ערכתי לאחרונה בתאריך 08.07.04 בשעה 12:41 בברכה, hamta

עם כל הצער על פיטוריו של ג'קי אדרי, מהמידע שיש בידי מתברר שג'קי אדרי מקבל את התמיכה הכלכלית והאירגונית לפעולותיו מאירגון שתי"ל הידוע לשימצה בהיותו הזרוע הביצועית של האירגון לחתרנות פוליטית הקרוי : הקרן החדשה לישראל = חתרנות פוליטית
אני, HAMTA, צילצלתי לדובר האירגון (מנהל התקשורת) מר שנן וביקשתי ממנו תגובה לכמה ידיעות שהתפרסמו על האירגון החתרני הזה, למשל על קבלת כספים בעקיפין שמקורם מידי ה-CIA.
(זאת בעקבות ידיעה שקראתי: http://forums.nrg.co.il/index.php?act=forum&do=forum&forum=3&id=9272 )

הדובר סירב להגיב!

זה עוד לא הכל!
שימו לב מה הממזר מארגן כאן! הוא מארגן מסע שלם של פעילות פוליטית כנגד הממשלה וזאת במימון אירגון שתי"ל. הוא לא מסכן ולא בטיח! פשוט, הוא מעדיף 'לעבוד' בפוליטיקה במקום להזיע במפעלי ים המלח. רואים שהאתר שלו ממומן היטב, כמו גם כל האירגון שהוא עושה להסתה הפוליטית. תראו מה הוא מארגן 'המסכן' הזה:
הכנסו וראו:
http://www.dimonanet.co.il/


7. מסכן? הלוואי עלי! המימון שלו בא מכסף בלתי נגמר!
בתגובה להודעה מספר 5

שימו לב מה הממזר מארגן כאן! הוא מארגן מסע שלם של פעילות פוליטית כנגד הממשלה וזאת במימון אירגון שתי"ל. הוא לא מסכן ולא בטיח! פשוט, הוא מעדיף 'לעבוד' בפוליטיקה במקום להזיע במפעלי ים המלח. רואים שהאתר שלו ממומן היטב, כמו גם כל האירגון שהוא עושה להסתה הפוליטית. תראו מה הוא מארגן 'המסכן' הזה:
הכנסו וראו:
http://www.dimonanet.co.il/


hamta
חבר מתאריך 2.4.02
9762 הודעות 14:01 08.07.04

15. שאר העובדים מסכנים שבחרו באירגון שמאלני שיוביל אותם
בתגובה להודעה מספר 8

תדע לך!
האירגון שתי"ל הוא האירגון שיזם את הבלוף של ויקי כנפו!

אם תלכו איתו הוא יפיל אתכם כמו את ויקי כנפו!

כל מה שמעניין את אירגון שתי"ל (הקרן החדשה לישראל) זה איך להפיל את ממשלת ישראל (שאני אגב, לא בעדה) ולהשליט סוכנים בעקיפין של ה-CIA על הפוליטיקה הישראלית.

תתרחקו מה'קרן החדשה לישראל' וזה יעשה לכם רק טוב!!



18. אני אגיד לך על מה אני מדבר:
בתגובה להודעה מספר 16

ערכתי לאחרונה בתאריך 08.07.04 בשעה 14:32 בברכה, hamta

אירגון שתי"ל שמממן את איציק אדרי הוא אירגון חתרני - הזרוע הביצועית של 'הקרן החדשה לישראל' שמושבה בירושלים.
זה אירגון חתרני-פוליטי.

זה הכל!

(ואתם מצטרפים אליו דרך ג'קי אדרי)

https://rotter.net/User_files/forum/40ed30a415b448df.html


maoz74
חבר מתאריך 17.1.03
789 הודעות 14:08 08.07.04

17. מעניין שפ''ש לא עלה על הקשר לקרן החדשה לישראל
בתגובה להודעה מספר 0

הוא הביא אתמול את הידיעה הזו
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=6107&forum=scoop
על כל פנים, מאבקו של אדרי צודק (וחסר סיכוי לצערי),
אני מאחל לו בהצלחה ומקווה שהמאבק לא יגלוש לפוליטיקה
כמו מאבקה של כנפו שגמרה בז'נבה...



hamta
חבר מתאריך 2.4.02
9762 הודעות 14:16 08.07.04

20. נכון! פילוביץ' נפל קצת בפח.
בתגובה להודעה מספר 17

המאבק צודק. מי שמפעיל אותו - לא!



hamta
חבר מתאריך 2.4.02
9762 הודעות 14:57 08.07.04

26. עוד מידע על האנשים שעומדים מאחורי 'העוקץ' !
בתגובה להודעה מספר 25

ערכתי לאחרונה בתאריך 08.07.04 בשעה 15:12 בברכה, hamta

שימו לב לרשימה שמביא אירגון 'העוקץ' באתר שלו!
אירגון 'העוקץ' בעצמו ממומן ע"י החתרנים הפוליטיים של 'הקרן החדשה לישראל' (מישהו רוצה לתבוע אותי דיבה? בבקשה! אשמח.)

שימו לב לאתרים ולקישורים שמביא אירגון 'העוקץ':

כל מה שמסומן באדום, זה אירגון הנתמך בידי 'הקרן החדשה לישראל' גם הוא!!!

יד רוחצת יד, הידיים משומנות בכסף של ה-CIA וכל הידיים רוצות להפיל את השילטון במדינת ישראל!!!



gregori
חבר מתאריך 28.6.04
66 הודעות 16:28 08.07.04

27. אכן ספור מרתק וכל הכבוד על החשיפה
בתגובה להודעה מספר 26

האיש כנראה לחלוטין לא תמים לא לחינם בחר לא להגיב כאן







חנן עזרן ''החשפן'' למעשה אתה ''החסמן'' https://rotter.net/forum/gil/5871.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   11:36   25.11.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. ''הקרן החדשה לישראל: ''קרן החרטא לישראל''''  
בתגובה להודעה מספר 0
 

"הקרן החדשה לישראל: ''קרן החרטא לישראל''"
נכתב על-ידי ציון דרך בתאריך 25.11.04 בשעה 11:24

קרן החרטא לישראל

ןקשקושים, דיבורים, בזבוזי כסף, מפגשים ואירוח בכירים "עאלק" - מכל אלה לא יצא כלום. כולם מדברים על אלימות ובעצם, כנראה יצרו אווירה אלימה והעצימו אותה. עובדה, היא רק גוברת, שאלו את בנאדו.
בועז גולן
01:41, 25/11/04

מעניין מה אתם חושבים חברים יקרים על כל החרטות שמוכרים לנו אנשים שונים שסבורים כי הם אלה שיצליחו למנוע את האלימות, ההסתות והגזענות בכדורגל הישראלי.

בנתיים העובדות בשטח, כך נראה, שהאלימות גברה מאז הוקמו כל מיני גופים מוזרים כמו "הקרן החדשה לישראל" שלטעמי רק העצימה את ההסתה, הגזענות ואם תרצו גם האלימות.

כל אוהד מסכן ובודד שצועק שהשופט בן זונה או זועם ואומר "ערבי מנייאק" - הקרן ישר דואגת לפרסם את "מדד האלימות" המצחיק שלה.

אנחנו, ב'ספורטליין', מעולם לא אכלנו את מופע היחצ"נות הזה שאף פעם לא הבנו את מקורו ומהי מטרתו. הם מספרים לנו שאכפת להם מעתידה של מדינת ישראל, שאכפת להם שתהיה חברה צודקת ובנתיים, במקום לעזור, רק שולחים לתקשורת כל שבוע את המדד לפרצופה של הקרן. אתם אוכלים את זה? מי הם שיקבעו האם אוהדי בית"ר ירושלים גזעניים או שמא אלה אוהדי מכבי חיפה, או הפועל ת"א?

איזה קשקוש מצוץ זה. האם מישהו יכול לשנות דיעה של אוהד בודד מסכנין (ובנינו, יש רבים כאלה) שלא אוהב יהודים? האם מישהו מהקרן יכול לשנות דעתו של אוהד כדורגל יהודי שלא אוהב את הבני דודים? מה הקשר לכדורגל? מה הקשר לחינוך ומה הקשר לגזענות?

המאבק בין העם היהודי לערבי קיים עוד לפני שנולד הסבא של מי שהמציא את הקרן, שבעזרתה האדיבה הגיעו לכאן כמה "מוכרים", נציגי ההתאחדות האנגלית, שחקני עבר ואיזה יופי של יחצ"נות היתה להם השבוע, כשבזבזו כסף על ארוחות מפתות, על אירוח בבית השגריר, למחרת מפגש בירושלים... הם פתרו לנו את בעיית הגזענות והאלימות במגרשי הכדורגל. אבל מה, הגיע אוהד בית"רי אחד ואגרף בשניה אחת את הקרן, הקשקשנים בהתאחדות לכדורגל וכל ממציאי האמנות השונות ואגרף גם את פרצופו של קפטן מכבי חיפה ושחקן נבחרת ישראל, אריק בנאדו.

את הכספים שמבזבזים על קמפיינים כושלים, על אמנות מופלצות ועל אירוח בכירים, עדיף להשקיע באוהדים, באצטדיונים, בנוחות וביוקרה, בגגונים שלא ירד על הקהל הנפלא גשם, בשרותים שלא יסריחו ויגעילו לנו את הנשמה, במקומות מסומנים מראש (כמו אצל יענקל'ה בקרית אליעזר) בבדיקה נכונה בכניסות למגרשים ובהתעסקות בעיקר.

השקעה שכזאת תביא למגרשים אנשי עסקים, תביא קהל איכותי, תביא נשים, תביא צבע ותביא יוקרה ומן הסתם המיעוט המטורף, חסר השכל, או קוראי קריאות הגנאי, יעלם בתוך המון האיכות.

במקום להתעסק בשטויות, עשו לנו טובה... טפלו בבעיות האמתיות והמצוקות של האוהדים, שאלמלא הם, לא הייתם קיימים. עזבו אתכם משטויות, תשקיעו בכדורגל ותקבלו בחזרה בגדול.

http://www.sportline.co.il/Article.asp?newsid=14226


https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=6137&omm=28&v



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   19:21   16.04.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. התורמים: מדוע שימש כספנו למימון שמאי ליבוביץ'?  
בתגובה להודעה מספר 0
 

תורמי הקרן דורשים הבהרות: מדוע שימש כספנו למימון שמאי ליבוביץ'?


עו"ד שמאי ליבוביץ' (הנכד של פרופ' לייבוביץ')

הקרן החדשה לישראל נאלצת להשיב בשבועות האחרונים לפניות של תורמים המבקשים להבין מדוע מימן כספם מלגה בוושינגטון לעורך הדין, שמאי ליבוביץ' ליבוביץ' במאמר בעיתון אמריקני: להטיל סנקציות על ישראל

מאת: עומר כרמון | עודכן: 17:40 16/04/2005

----------------
שמאי ליבוביץ': מאיימים עלי ב-SMS; פעיל ימין קיצוני: לא יודע איך לשלוח
http://www.nfc.co.il/archive/001-D-13558-00.html?tag=19-21-09
----------------
נכדו של ישעיהו ליבוביץ': מראוון ברגותי - איש שלום
http://www.nfc.co.il/archive/001-D-11623-00.html?tag=19-21-28
----------------
פסק הלכה: אסור להתפלל עם עו"ד שמאי לייבוביץ'
http://www.nfc.co.il/archive/001-D-13022-00.html?tag=19-21-44
----------------

הקרן החדשה לישראל נאלצת להשיב בשבועות האחרונים לפניות של תורמים המבקשים להבין מדוע מימן כספם מלגה בוושינגטון של עורך הדין, שמאי ליבוביץ'.

הקרן מעניקה מדי שנה שתי מלגות ללימודי משפטים בוושינגטון לעורכי דין ישראלים המתמחים בזכויות אזרח. זאת מתוך כוונה להעניק להם ניסיון אקדמי ומקצועי בתחום התמחותם.

מרבית תורמי הקרן לא ידעו כלל ששמאי ליבוביץ', פרקליטו של מרוואן ברגותי ושל רבים מפעילי ISM, נשלח על חשבונם לוושינגטון. לפני כחודש נודע להם הדבר, כשעורך הדין מתל-אביב פירסם מאמר בעיתון אמריקני, בו קרא להטיל סנקציות על ישראל.

"במשך עשרות שנים, הצבא הישראלי, הממומן מכספי משלם המסים האמריקני ומצויד בנשק אמריקני וטכנולוגיה אמריקנית, הרג, הטיל מום, היכה ועינה עשרות אלפי אזרחים פלשתינים", כתב ליבוביץ'.

עורך הדין הישראלי קרא להעמיד לדין את מפקדי צה"ל משום שביצעו פשעים נגד האנושות, גינה באותה מידה את פעולות צה"ל ואת פיגועי הטרור והביע תמיכה בסרבנות.

הקרן החדשה לישראל מגדירה עצמה כ"שותפות פילנתרופית של אלפי ישראלים ויהודים מצפון אמריקה ומאירופה, המאמינים בעתידה של מדינת ישראל ופועלים ליצור בארץ חברה צודקת, שוויונית, פלורליסטית ודמוקרטית".

מאז הוקמה בשנת 1979 חילקה הקרן כמאה מיליון דולר ליותר מ-600ארגוני מתנדבים בישראל. מזכ"ל הקרן בישראל הינו אליעזר יערי.
http://www.nfc.co.il/archive/001-D-68579-00.html?tag=18-38-41


תזכורת:

דו''ח ראשוני: ''הקרן החדשה לישראל'' - 3.10.2003
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5570&forum=gil
156. חשיפה: הטקטיקות של ארגון ISM להבאשת שם ישראל.
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5070&omm=156&viewmode=
163. סקופ:מייסדת ארגון ISM נשואה ליהודון אדם שפירו
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5070&omm=163&viewmode=

174. אדם שפירו היה פעיל לפני כן באירגון ''זרעי שלום''
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5070&omm=174&viewmode=
175. סוף סוף- לשב''כ נפל האסימון.ארגון ISM הוכרז כתומך טרור
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5070&omm=175&viewmode=
181. ISM משתף פעולה עם המחבלים´
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5070&omm=181&viewmode=

136. אירגון תעיוש עמותה פיקטיבית:הכתבה במקור ראשון
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5404&forum=gil
גילוי:מחקר של יוסי ביילין לטובת האיחוד הארופי

https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5404&forum=gil


http://tinyurl.com/5a2yl לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   13:41   02.06.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. סיכום מדד ההגינות 2005 של ''הקרן החדשה לישראל''  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ציון דרך
חבר מתאריך 13.7.04
6291 הודעות 13:07 02.06.05

סיכום מדד ההגינות של ''הקרן החדשה לישראל''

בית"ר ירושלים סיימה בראש מדד הגזענות

אוהדי הקבוצה מהבירה הקדימו בשתי נקודות את הפועל ת"א והובילו את דירוג הגזענות והאלימות של העונה החולפת. הקבוצה ההוגנת של העונה: נצרת-עילית

מזל טוב לבית"ר ירושלים, שמתברר כי בסופו של דבר הצליחה לסיים את עונת 2004/5 עם תואר. הקבוצה, שתשחק בקיץ באינטרטוטו, סיימה בראש טבלת מדד הגזענות והאליפות לעונה החולפת והקדימה בשתי נקודות את הפועל ת"א.
במהלך העונה הוליכו אוהדי בית"ר ב-14 מחזורים את המדד, אותו מפרסמת מדי שבוע הקרן החדשה לישראל. הפועל ת"א הוליכה את הטבלה במשך שישה מחזורים ולמקום השלישי הגיעו אוהדי מכבי ת"א, שמסיימים את העונה עם 20 נקודות ושבעה מחזורים בראש הדירוג.

הקבוצות ההוגנות ביותר לעונת החולפת הן: הפועל נצרת-עילית (5 נק'), מכבי פ"ת (6) ומ.ס. אשדוד (7). בחלק העליון אפשר למצוא את הפועל ב"ש וסכנין שהשיגו העונה 14 נק' ואחריהן לפי הסדר בני-יהודה, הפועל חיפה, מכבי חיפה והפועל פ"ת

אליעזר יערי, מנכ"ל הקרן החדשה לישראל: "קיים חלל מסוכן במרחב הציבורי בישראל שבו הכל יכול להיאמר ללא נטילת אחריות תוך רמיסת הכבוד והזכויות של הזולת. הקרן רואה כאן אתגר המחויב מקשיי השעה והיא ומתנדביה יעשו כל מאמץ כדי לעמוד בו".

בקרן הוסיפו כי ביחס לעונה שעברה ניכרת העונה עלייה מסוימת בעוצמת עבירות הגזענות, לאורך רוב חלקי העונה נשמעו בכל מחזור כמעט קריאות על רקע גזעני הן כלפי ערבים והן כלפי שחקנים שחומי עור. בנוסף נשמעו קריאות הסתה קשות – שירי שואה, "ברוך גולדשטיין אין כמוך בעולם" "יגאל עמיר נשמה" וכדומה.

כמו כן היו גם העונה מספר אירועים קשים במיוחד בתחום האלימות הפיסית כלפי מאמנים, בעלי קבוצות, שחקנים ואוהדים במגרשים ומחוץ להם ואף בקרבתם, שמצביעים על שמירת הקיים בתחום זה.

http://www.one.co.il/next.asp?id=63039&bz=2


http://tinyurl.com/5a2yl לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   10:59   30.06.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. ''מרגל השמפניה'' סרט בהפקת הקרן החדשה לישראל וגרמניה  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 30.06.05 בשעה 11:00 בברכה, פילוביץ שחף
 
הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה בשת"פ עם הקרן הגרמנית במסגרת שיתוף הפעולה משקיעה NRW בקולנוע דוקומנטרי ישראלי

מאת: הדר פרבר



הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה הודיעה על הסכם שיתוף פעולה עם Filmstiftung NRW, הקרן הציבורית הגדולה ביותר בגרמניה. NRW תומכת בדרך-כלל בסרטים עלילתיים המיועדים להפצה בבתי קולנוע. במסגרת שיתוף הפעולה משקיעה NRW בקולנוע דוקומנטרי ישראלי והקרן החדשה שמחה להיות שותפה בתמיכה לשני סרטים דוקומנטריים שהולכים להפצה בבתי קולנוע.

הסרטים:

מרגל השמפניה, בימוי: נדב שירמן, הפקה: אילון רצ'קובסקי, יולי אוגוסט תקשורת והפקות ו-Lichtblick Productions Germany

תמיכת הקרן בסך: 225,000 ש"ח

תמיכת NRW בסך: 397,500 ש"ח

הסרט מתעד את מסעו של עודד גור-אריה, בנו של מרגל השמפניה בעקבות חיי אביו. האב ריגל תחת זהות בדויה - הוא וולפגאנג לוץ, מגדל סוסים נאצי, הנהנה מחיי זוהר ואף נושא אישה גרמניה.

מנחם ופרד, בימוי: עפרה טבת, רונית קרצנר, הפקה: עפרה טבת, רונית קרצנר, ינץ מיורר

תמיכת הקרן בסך: 200,000 ש"ח

תמיכת NRW בסך: 477,000 ש"ח

הסרט מציג את הדילמה של העם היהודי ומדינת ישראל דרך פגישה יוצאת דופן של שני אחים שבמשך עשרות שנים לא העזו להיפגש. הבכור נטש את אחיו בן ה-11 בתום מלחמת העולם השנייה, נסע לאמריקה, והקים את חייו שם כשהוא מסתיר את יהדותו ועבד כמדען בנאס"א. הצעיר עלה לארץ וחי פה כציוני דתי כשמשפחתו גרה בהתנחלויות.

ינץ מיורר: "בתור גרמני שגדל בדרום אפריקה, גר ועבד בבריטניה ובארה"ב וכבר עשה סרטים בישראל, אני מאמין שחשוב לעשות סרט זה ושזו הזדמנות טובה לעשותו, כל עוד אפשר. שיתוף הפעולה בין יוצרים מגרמניה לישראל בפרויקט כזה הוא בריא ומעורר השראה, וזה כולל את העבודה של שתי הקרנות, הקרן החדשה ו-NRW, יחד... הסיפור והשלכותיו מאד מצאו חן בעיני. משפחה, היסטוריה, אחוה, מלחמה וזהות כולם משולבים בסיפור מרתק אחד על שני סיפורי חיים יוצאי דופן. זהו סיפור אנושי, מרגש ואוניברסלי. זהו סיפור בעל משמעות עבור הקהל, בעיקר הקהל הצעיר בגרמניה שרוצה לשמוע סיפורים העוסקים בנושאים אלו, בעיקר אם הם מסופרים דרך סרט חזק".

נוצר ביום: 30/06/2005 | עודכן ביום: 30/06/2005 9:16:28
http://www.nfc.co.il/archive/001-D-74212-00.html?tag=10-31-17

מצ"ב קישור לכל החור על הקרן החדשה ופעילותה למי שלא יודע:
דו''ח ראשוני: ''הקרן החדשה לישראל'' - 3.10.2003
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5570&forum=gil

שימו לב איך העיתונאים מתדרכים את המחבל איך לעמוד, לשכב בכדי לתפוס זויות צילום אטרקטיביות.....




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   15:35   30.06.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. ניגוד עיניינים של תת-אלוף במיל' גלעדי בלשכת רה''מ  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 30.06.05 בשעה 15:50 בברכה, פילוביץ שחף
 

מינוי תת-אלוף במיל' עיבל גלעדי לתפקיד בלשכת ראש הממשלה:
http://www.pmo.gov.il/PMO/Communication/Spokesman/2005/04/spokemesB190405.htm

תא"ל עיבל גלעדי, ראש מערך תיאום ואסטרטגיה, משרד רוה"מ
http://www.rashut2.org.il/editor%5Cuploadfiles%5C%D7%A1%D7%93%D7%A8%20%D7%99%D7%95%D7%9D%20-%20%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%9D%20a17.doc.


שחיתות שלטונית. איך מסדרים את התומכים בך בחיים?
מיוחד לתיקדבקה.
יום שלישי, ז סיוון תשס"ה, 09:26, 14 ביוני 2005

בשבוע שעבר נערכה במגדלי עזריאלי בתל אביב קבלת פנים גדולה, אליה הגיעו כל מי ומי בעולם הפוליטי, הפיננסים והעסקים הישראלי. הסיבה: חנוכתה של 'קרן פורטלנד' שתקדם פרויקטים שייתרמו לשלום בין ישראלים לפלסטינים ולעולם הערבי. מקים הקרן הוא המיליונר היהודי-בריטי רונלד כהן, איש העסקים אשר רכש לאחרונה עם מיליונר אחר מלוס אנג'לס, חיים סבן, את חברת 'בזק'. בין האישים המרכזיים שקידמו את פני הבאים לקבלת הבאים, היה תא"ל (מיל.) עיבל גלעדי, שנתמנה לעמוד בראש הקרן.

במלים אחרות, בעת שגלעדי יתאם ממרומי לשכת ראש הממשלה את ההתנתקות ופינוי הישובים, הוא יתאם גם את קידום השלום הישראלי-פלסטיני-ערבי.

המינוי הזה מעורר לפחות חמש שאלות קשות הנוגעות ישירות לנושא הקשר בין הון ושלטון.

1. האם מותר לעובד לשכת ראש הממשלה לחבוש שני כובעים בעת ובעונה אחת? כובע של עובד ציבור וכובע של משקיע פרטי?

2. איך קרה שמר רונלד כהן מינה דווקא איש העובד בלשכת ראש הממשלה לתפקיד, הנשמע מקביל לתפקיד מנכ"ל קרן פרס? האם מדובר בקרן מקבילה שתהיה למעשה 'קרן שרון' לקידום נושאי הכלכלה הפלסטיניים?

3. איך קרה, שזמן קצר בלבד לאחר חתימת ההסכם על רכישת 'בזק', החל מר רונלד כהן למנות פקידי ממשלה ישראלים לתפקידי מפתח עתירי הכנסה בקרנות השייכות לו?

4. בהתחשב בפיגור הגדול שבו מצויות ההכנות במשרד ראש הממשלה להתנתקות ולפינוי הישובים, מהיכן יש למר גלעדי את הזמן והיכולת לנהל קרנות של בעלי הון זרים?

5. מה הקשר בין כל ההתרחשויות האלה לטענת המשטרה כי מופעלים עליה לחצים אדירים שלא לגעת בצמרת החברות המעורבות בפרשת 'הסוס הטרויאני'?

אלה הם רק חלק מהנושאים האמיתיים שבהם הכנסת צריכה לדון, וטוב עשו 40 החותמים על הבקשה לדיון שהכריחו את ראש הממשלה להיות נוכח באולם. ספק רב באם הוא יקשיב.
http://www.debka.co.il/article.php?aid=1230

קרן התקווה של פורטלנד
מאת ארי שביט

הקהילה האסטרטגית בישראל אינה מאוד אופטימית בימים אלה. ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, צופה אינתיפאדה שלישית, הרמטכ"ל לשעבר, משה יעלון, רואה סבירות גבוהה למלחמת טרור שנייה, יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, יובל שטייניץ, מנבא עימותים אפוקליפטיים עם איראן ומצרים. הם אינם לבד: בכירים לא מעטים בממסד המדיני-הביטחוני ומחוץ לו מעריכים שמעבר לאופק המיידי של ההתנתקות ממתין לנו מצב של העדר אופק. אין הסכמה ישראלית-פלשתינית אמיתית ואין תיאום ישראלי-אמריקאי אמיתי. אין מענה סביר לשאלה הפלשתינית ואין מענה רציני לאיום האיראני. על כן, רבים מבין האסטרטגים הישראלים מעריכים, שכאשר ענני האבק יתפזרו מעל להריסותיו של גוש קטיף, ישראל לא תמצא את עצמה על מפתנו של עתיד זוהר. להיפך, ישראל תמצא את עצמה עומדת במרכזו של מעגל קודר ומדכדך של איומים.

יוצא דופן הוא תת אלוף במילואים עיבל גלעדי. שמו של גלעדי אינו ידוע בציבור הרחב, ומעטים מחוץ לצבא מכירים את עברו כקצין בכיר בתותחנים, באגף התכנון במטכ"ל ובלשכת ראש הממשלה. ואולם בשלוש השנים האחרונות היה לגלעדי משקל רב בעיצוב הגורל הישראלי. ראש מערך תיאום ואסטרטגיה במשרד ראש הממשלה הוא במידה רבה אביה של גדר ההפרדה. הקיבוצניק הנמרץ מכברי הוא אחד ממעצביה של תוכנית ההתנתקות. גלעדי הוא האיש החושב בממשל שרון. יועץ הסתרים של היועץ ושליח המסתורין האולטימטיווי דב וייסגלס. גלעדי הוא האינטלקטואל של הלשכה, ההוגה של החווה. פיסניק מבריק והיפראקטיווי, אשר נשבה בקסמו של אריאל שרון ומיטיב לשרת אותו. יוצא ונכנס בשמו בבית הלבן, יוצא ונכנס בשמו בדאונינג 10, לוחש לעולם הנאור את דברו של שרון ומבאר לשרון את דברו של העולם הנאור.

גלעדי, ביסודו, הוא אדם אופטימי. כספיתי, יצירתי ורב קסם. הוא מנסה ללא הרף להתחכם למציאות הקשה של הסכסוך הישראלי-הפלשתיני. קודח תוכניות, טובע מושגים, קושר קשרים. ידו בכל ויד כל בו. מין סקרלט פימפרנל שכזה. סקרלט פימפרנל של שרון, של ההתנתקות, של התקווה לשלום.

אתמול בערב, באחת הקומות העליונות של מגדלי עזריאלי, גלעדי הפתיע שוב. הוא חשף ממד נוסף של היצירתיות הבלתי נלאית שלו: קרן פורטלנד. קרן הפועלת להחיות את הכלכלה הפלשתינית, כדי לחזק את היציבות הישראלית-הפלשתינית בעידן שאחרי ההתנתקות.

מאחורי קרן פורטלנד עומד הבעלים החדש של בזק, סר רונלד כהן, יהודי יליד מצרים שצבר מיליארדים בסיטי של לונדון ונהנה מקרבה אינטימית לראש הממשלה הבריטי טוני בלייר ולשר האוצר גורדון בראון. יחד עם שני שותפיו - סר הארי סלומון וסר מרטין גילברט - כהן החליט לנסות להושיע את האזור באמצעות פרויקט המזכיר במשהו את פרויקט המזרח התיכון החדש של שמעון פרס. ואולם מכיוון שכהן וחבריו הם אנגלים מפוכחים ומעשיים, תוכנית הפיתוח והקדמה שלהם אינה מנותקת מן המציאות כמו זו של פרס. היא מניחה שהכלכלה הפלשתינית לא תשתלב בכלכלה הישראלית והיא מתמודדת עם בעיות היסוד של החברה הפלשתינית: העדר חוק ומשפט, העדר תרבות של אחריות ושקיפות, העדר אשראי.

ובכל זאת, ממרום מגדלי עזריאלי, אנשי פורטלנד מציגים חזון של תקווה ואופטימיות העומד בסתירה גמורה לפסימיות הנושבת מבניין המטכ"ל שעליו הם נהנים להשקיף ממעל. כהן וגלעדי רואים לנגד עיניהם חברה פלשתינית צעירה, משכילה וחרוצה. הם רואים מגזר פרטי פלשתיני חזק ומבטיח, המבוסס בעיקרו על עסקים קטנים. על כן הם מאמינים שאפשר להזניק את המשק הפלשתיני ולחולל בו מהפכה אשר תעניק ממד עומק להתנתקות ותקדם את פתרון שתי המדינות.

עיבל גלעדי מופקד כעת על מימושו של החזון הזה. האירוניה ברורה: האיש שבנה בעבור שרון את גדר ההפרדה בונה בעבור רונלד כהן את פלשתין שמעבר לגדר. האיש שהגה את האסטרטגיה של התנתקות מהפלשתינאים מסור כעת לפרויקט שכל כולו מעורבות בחייהם של הפלשתינאים. גלעדי מאמין שאין סתירה בין שני סדרי היום הללו. על כן הוא מגייס ערבויות בכ-500 מיליון דולר, אשר ישחררו את הפלשתינאים ממחנק האשראי שלהם. על כן הוא נרתם בלהט לקידומו של פרויקט בינלאומי ענק המתעתד לבנות כבר בעתיד הקרוב כ-150,000 יחידות דיור בעזה. שכן גלעדי מאמין כי בעזרת אשראי ובאמצעות תנופת בנייה, פלשתין של אחרי ההתנתקות תוכל לדמות לישראל של שנות החמישים: צומחת, מתפתחת ועוברת תהליך מואץ של מודרניזציה. עם פלשתין שבעה ומודרנית שכזו, גלעדי מאמין שנוכל לחיות בשכנות טובה. לא בשלום אידילי, אבל בשכנות טובה. זה החזון של פורטלנד. זו הגרסה המעודכנת של רונלד כהן ועיבל גלעדי לחלום הישן של מזרח תיכון חדש.
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=583815


http://tinyurl.com/5a2yl לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   11:42   13.07.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  49. הרב/ח''כ יצחק לוי הגיש שאילתא בנושא תת-אלוף עיבל גילעדי  
בתגובה להודעה מספר 46
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 13.07.05 בשעה 14:47 בברכה, פילוביץ שחף
 
לפני כחצי שעה הסתיים הדיון בשאילתא שהגיש הרב/ח"כ יצחק לוי
בנושא ניגוד העניינים בתפקידו של תת-אלוף עיבל גילעדי בלשכת
ראש הממשלה כמתאם ההתנתקות ובמקביל הוא יו"ר קרן פורטלנד
שנושאת ונותנת עם הרש"פ.

הרב/ח"כ יצחק לוי שואל:

השר מאיר שטרית משיב בשם הממשלה ואומר שהנושא נבדק בנציבות שירות
המדינה ובימים אלא מסתיים החתמתו של תת-אלוף עיבל גילעדי על טופס
ניגוד עיניינים, כמו כן הוסיף השר שטרית, שתת-אלוף עיבל גילעדי,
אינו עובד מדינה, אלא קבלן משנה/עצמאי בשרות המדינה.....

השר מאיר שטרית משיב בשם הממשלה

הרב/ח"כ יצחק לוי, המשיך ושאל למה הוא לא חתם על הטופס של ניגוד
עיניינים לפני שהתחיל בתפקידו והוסיף ודרש להפסיק לאלתר את עבודתו
בלשכת רה"מ עד שתסתיים הבדיקה בכלל והחתמתו על טופס ניגוד עיניינים בפרט,
כמו כן הזכיר לחברי הכנסת הנוכחים את פרשת יוסי גינוסר.....

מיד אחריו דיבר ח"כ בני אילון ושאל את השר, מה זה קבלן משנה/עצמאי,
האם זה כמו וויסגלס ויש עוד כמה ברשימה.....

תזכורת - מצ"ב לינקים רילוונטים לחשיפת הפרשה כאן בפורום סקופים
בסוף חודש יוני 2005 והיום נשאלה השאילתא בכנסת:

48. תא''ל במיל גילעדי ממונה על ההתנתקות ו=קשור לכסף פלסטינים....
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5570&forum=gil&archive=#48
דו''ח ראשוני: ''הקרן החדשה לישראל'' - 3.10.2003
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5570&forum=gil&archive=


להלן פרוטוקול המליאה שנרשם בזמן אמת ופורסם באתר הכנסת במדור:
הדיונים במליאה כמעט "בזמן אמת"
http://www.knesset.gov.il/plenum/heb/Display_Queue.asp
קטע 1 דוברים: ריבלין, אריה האן, יאסינוב, בוים, יאסינוב, בנלולו, ברכה, בוים, יצחק לוי, שטרית, לוי

היו"ר ראובן ריבלין:

אני יודע, אתה לא הוסמכת ולכן - - - אני מאוד מודה לסגן השר. הנה השר שטרית הגיע ונפתרה הבעיה. אבל כמובן אם השר שטרית ישמח שאדוני יענה על העניין הזה. השאילתה הוגשה על ידי המבקש לראש הממשלה, וטעמיו עימו.

כבוד השר שטרית יעלה יבוא. אני הייתי צריך עכשיו כמעט להכריז על הפסקה. אני מאוד מודה לחבר הכנסת לוי גם שעזר לי למשוך זמן כי הוא כבר עמד שם, ואם השר לא היה מגיע הוא היה מדבר.

עכשיו יעלה השר לשעבר יצחק לוי, ושר התחבורה כשר המתאם מטעם ראש הממשלה המקשר עם הכנסת. ישיב על שאילתה בעל פה מס' 285 בנושא מינוי מתאם פעולות ההתנתקות.

חבר הכנסת לוי, לפני שאדוני מקריא את שאלתו אני רוצה להודיע לכנסת כולה שמזכיר הממשלה טלפן אליי לפני מספר דקות, והודיע לי שראש הממשלה ברגע זה חתם על צו אשר סוגר את שטחי עזה לכל אדם שאינו תושב. אם אדוני אחרי זה ירצה להתייחס גם ולשאול את השר, כי אני בטוח שהשר אחר בגלל שהוא בא מצויד גם בידיעות על נושא זה. נא להקריא קודם כל את השאילתה.

יצחק לוי (ציונות לאומית דתית מתחדשת):

תודה רבה, אני אוסיף את זה בשאלה הנוספת.

285. מינוי מתאם פעולות ההתנתקות

היו"ר ראובן ריבלין:

אדוני השר, השאלה מופנית לראש הממשלה. פורסם כי תת אלוף במילואים עיבל גלעדי מונה למתאם פעולות ההתנתקות, ובמקביל עומד בראש בקרן "פורטלנד" הבריטית שבבעלותה יוזמות עסקיות ברשות הפלסטינית.

ברצוני לשאול:

1. האם נכון הדבר? ואם כן –

2. האם נבדקה אפשרות של ניגוד עניינים?

3. האם חתם תת אלוף גלעדי הסכם ניגוד עניינים בכניסתו לתפקיד? ואם כן, היכן ניתן לעיין בו? תודה רבה.

שר התחבורה מאיר שטרית:

אדוני היושב ראש, אני מתכבד לענות לשאילתה של חבר הכנסת יצחק לוי בנושא מינוי מתאם פעולות ההתנתקות.

תשובה לשאלה מס' 1, לא, עיבל גלעדי לא עומד בראש קרן "פורטלנד" הבריטית. מר גלעדי עומד בראש הסניף הישראלי של הקרן.

תשובה לשאלה מס' 2, מר גלעדי איננו עובד מדינה ואינו עתיד להיות מועסק במעמד של עובד מדינה. מר גלעדי קיבל את שכרו כיועץ חיצוני למשרד ראש הממשלה במסגרת התקשרות המשרד עם יועץ חיצוני במעמד של קבלן. נושא ניגוד העניינים נבדק בכל מקרה של העסקת יועץ חיצוני, וכך גם במקרה של מר גלעדי.

תשובה לשאלה מס' 3, מר גלעדי חתם על הסכם למניעת ניגוד עניינים אשר טעון השלמה שנעשית בימים אלה. הסדרים למניעת ניגוד עניינים מועמדים לעיון הציבור על פי הנחיות שקבע היועץ המשפטי לממשלה, ואני מניח שברגע שיושלמו בו הפרטים יעמוד לעיון הציבור באופן שנעשה הדבר ביחס להסדרים אחרים.

היו"ר ראובן ריבלין:

חבר הכנסת לוי ישאל בבקשה שאלה נוספת. אחריו חבר הכנסת דהאמשה, ואחריו חבר הכנסת בני אלון.

יצחק לוי (ציונות לאומית דתית מתחדשת):

כבוד השר, עניין של ניגוד עניינים אין הבדל אם הוא עומד בראש קרן "פורטלנד" הבריטית או רק בסניף בישראל. יש לו קשר עם הפלסטינים, הוא מקדם עניינים בפלסטינים. אני שואל, מדוע לא הסתיים חתימת ההסכם של ניגוד העניינים לפני שהוא נכנס לתפקידו? אנחנו כולנו זוכרים את פסק הדין גנוסר, שם הדברים היו דומים. דבר ראשון, אני פונה לכבוד השר להפסיק את עבודתו של תת אלוף גלעדי עד שייחתם הסכם ניגוד העניינים. כלומר, בינתיים יש ניגוד עניינים בעבודתו, וכך צריכה הממשלה לנהוג.

היו"ר ראובן ריבלין:

תודה רבה. שאלה נוספת לחבר הכנסת דהאמשה.

עבד-אלמאלכ דהאמשה (רע"ם):

כבוד היושב-ראש, מכובדי השר, כנסת נכבדה, אני רוצה להתייחס לנושא של השאלה הנוספת, לגבי חתימת הצו. שאלתי לכבוד השר היא למה הצו הזה נחתם רק היום, ולמה לא נחתם לפני שבועיים לפחות, כאשר מתנחלים ועוזריהם ביצעו לינץ' בבחור פלסטיני. אנחנו לא יודעים מה קרה עם המבצעים האלה, אם הם נחקרו, אם הם בחקירה, לאן זה הגיע. היינו רוצים שתאיר את עיני הכנסת, מה קרה עם העניין הזה, תודה רבה.

היו"ר ראובן ריבלין:

רק מה הדבר שייך להתנתקות, חבר הכנסת דהאמשה? על-ידי כך אני מונע ממישהו שרוצה לשאול שאלה בעניין ההתנתקות. לא שהשאלה שלך לא לגיטימית.

עבד-אלמאלכ דהאמשה (רע"ם):

לוי שאלה למה זה כל כך מוקדם, אני שואל למה זה כל כך מאוחר.

היו"ר ראובן ריבלין:

לא שהשאלה שלך לא לגיטימית, אבל יכול להיות שמישהו רצה לשאול על ההתנתקות. בבקשה, חבר הכנסת בני אלון.

עבד-אלמאלכ דהאמשה (רע"ם):

גם אני שאלתי על ההתנתקות, למה זה כל כך מאוחר.

היו"ר ראובן ריבלין:

הרי הוא לא מוכן לשאלה שלך. בבקשה, חבר הכנסת אלון.

בנימין אלון (האיחוד הלאומי - ישראל ביתנו):

אדוני השר, אני שואל שאלה נוספת בעל-פה, ואני מבקש מכבודו להשיב לי בעל-פה ואפילו להסתכל עלי כשישיב. אני שואל אותך, עם יד על הלב, לגבי התשובה שקראת בכתב, שיש קבלנים שהם לא עובדי לשכה: דב וייסגלס הוא קבלן חיצוני, והוא יועץ מדיני; אתה אומר שעכשיו יש קבלן בשם עיבל גלעדי, שהוא לא עובד לשכה, הוא קבלן חיצוני; קראנו על אייל ארד שהוא קבלן, ועכשיו הוא קיבל מכרז על התנתקות, הוא עובד חיצוני; יש קבלן בשם ליאור חורב, שעכשיו אולי יהיה מטעם צה"ל הדובר לעניין ההתנתקות. אני יכול למנות עוד שישה כאלה, ועוד לא מניתי את כל פורום החווה, וראובן אדלר, וכל המתנדבים בע"מ, האם עם יד על הלב נראה לכבודו - -

היו"ר ראובן ריבלין:

חבר הכנסת, מי שנזכר, אדוני רשאי, זכותו. אני מבקש לא לדבר על אנשים שלא יכולים להתגונן כאן בכנסת.

בנימין אלון (האיחוד הלאומי - ישראל ביתנו):

שלא נמצאים כאן, נכון.

היו"ר ראובן ריבלין:

שלא יכולים להתגונן.

בנימין אלון (האיחוד הלאומי - ישראל ביתנו):

אני שואל: עם יד על הלב, האם נראה לכבודו שהתשובה הזאת שאין ניגוד עניינים רק בגלל שהם קבלנים ועדיין לא חותמים אתם, האם זה מנהל תקין, האם יש פה יושר ציבורי, איך זה נראה?

היו"ר ראובן ריבלין:

תודה רבה, כבוד השר ישיב על כל השאלות הנוקבות.

שר התחבורה מאיר שטרית:

לשאלה של חבר הכנסת לוי מדוע לא הסתיימה חתימת ההסכם לפני הכניסה לתפקידו, זה לא דבר שאינו שכיח. לצערי הרב, בהרבה מאוד מקרים אנשים נכנסים לעבודה בממשלה, גם במשרד ראש הממשלה וגם במקומות אחרים, קורה לעתים שאינם משלימים את כל הפרטים. קורה לא אחת ולא שתיים.

יצחק לוי (ציונות לאומית דתית מתחדשת):

הנציבות לא מאשרת. היה לי מנכ"ל במשרד שלא אפשרו לו להיכנס עד שלא סיים את ההסכם.

היו"ר ראובן ריבלין:

תודה רבה, חבר הכנסת לוי. עכשיו השר משיב. אין פה דו-שיח.


******************************


http://tinyurl.com/5a2yl לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   01:17   15.07.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  51. תא''ל מי''ל גלעדי לא היה מסוגל להסביר את תוכנית ....  
בתגובה להודעה מספר 49
 

אלת ציד
חבר מתאריך 30.8.02
16696 הודעות 01:05 15.07.05

תא''ל מי''ל גלעדי לא היה מסוגל להסביר את תוכנית ההתנתקות

אמנון לורד-מקור ראשון

המסביר
תא"ל (מיל') עיבל גלעדי מונה כדי למכור את ההתנתקות להמונים. בינתיים הוא בקושי מצליח להסביר אותה לעצמו משום מה אני אף פעם לא מצליח להיזכר איך בדיוק מוגדר תפקידו של תא"ל (מיל') עיבל גלעדי. ביום ראשון השבוע רשמתי את ההגדרה מפיו: "ראש מערך תיאום ואסטרטגיה במשרד רה"מ". יומיים לאחר פרסום התחקיר של פזית רבינא על ניגוד האינטרסים שלו במסגרת התפקיד, הגיע גלעדי למפגש טעון עם חברי מערכת 'מקור ראשון'. בתשובה לשאלה, הבנתי שתוכן התפקיד שלו הוא ליצור מצב שבו כל גורמי התקשורת וההסברה של הגופים השונים העוסקים בהתנתקות ינהלו את ענייניהם תחת הבנה של סיפור מסגרת מתאים. "שכל מערכת תבין את הסיפור השלם", לדבריו. מדובר ביותר מ-20 משרדים וגורמים ממלכתיים המעורבים בנושא. במילים אחרות, עיבל גלעדי עוסק במכירת ההתנתקות לציבור ולאנשים העוסקים בהתנתקות מהצד הממשלתי. זאת גם הסיבה שהוא הגיע למפגש שארך מעט יותר משעה במערכת העיתון.

הרושם בסוף הפגישה לא היה טוב. היה צפוי שניפגש עם בעל תפקיד שרוב האנשים במערכת חולקים על התוכנית שהוא בין הוגיה. אבל גם כשמוצגת ההתנתקות על יתרונותיה, היית מצפה לשמוע את הטיעון וההנמקה המבוססת שמנחה את קברניטי הנסיגה. זה לא קרה.

העסק נתקע סביב השאלה של מה שמכונה "התוחמת הצפונית" - יישובי אלי סיני, דוגית, ניסנית. אורי אליצור שאל את גלעדי מה ההיגיון המדיני בניקוי השטח עד מה שאנחנו קוראים הקו הירוק, כשמאחורי גוש היישובים קיים רצף יישובים יהודיים בלבד שמגיע עד לאשקלון, וכן מה ההיגיון הביטחוני של קטע הפינוי הזה. עיבל גלעדי הסתבך ולא היה מסוגל לענות על השאלה משך חצי מהזמן שהוקצה לשאלות. מה שאמר, למעשה, היה שהוא לא רוצה לחשוף את הנימוקים הביטחוניים של פינוי "התוחמת הצפונית". במקום זה הסתפק בחזרה שוב ושוב על כך ש"מיטב המוחות" עבדו על הפתרונות הביטחוניים של הנסיגה בצפון הרצועה. הנוכחים הגיבו בהשתאות: "שוב אומרים לנו: תסמכו עלינו, אנחנו יודעים". הרושם הזה ליווה גם את ההסברים לגבי מיקומה של גדר ההפרדה באזורים שונים ביהודה ושומרון, שהבולט בהם הוא כביש 443.


גלעדי אמר, שתוכנית ההתנתקות נולדה בתקופה של יאסר ערפאת, כשהבעיה של היעדר פרטנר להסכם היתה ברורה. ישראל עשתה אז מאמצים לשכנע את כל הגורמים הבינלאומיים ש"השותף" הפלשתיני לא לגיטימי ואין לנו עם מי לנהל משא ומתן. המעניין הוא שבכל זאת ישראל ממשיכה לבצע אסטרטגיה חד-צדדית כשהצד השני הפך מחדש ללגיטימי בעיני הגורמים הבינלאומיים, בעיקר האמריקנים, בעוד ישראל ממשיכה עם אסטרטגיה שנולדה במציאות אחרת.
"רק כך (באסטרטגיה חד-צדדית) יש סיכוי לשנות את המציאות", אמר גלעדי. "להמשיך בסוג כזה של עימות (כמו שהיה לפני הולדת ההתנתקות), זה לא משרת את החברה הישראלית. זה מביא אותנו לאוסף של דברים שצריך להפסיק אותם. אני אומר אפילו: בואו ננצל את זה שאין לנו פרטנר, בואו נבין את זה שאין לנו פרטנר. ובהיעדר פרטנר - בואו נפעל חד-צדדית".

מול הנסיגה מעזה מעמיד גלעדי את יהודה ושומרון. על פי הראיה שלו, אין דין עזה כדין איו"ש. "ההחלטה היתה שבעזה, לא נישאר בשום נקודה. לא כך באיו"ש. התוואי של הגדר איננו מקרי. לא אמרתי שתוואי הגדר יהיה הגבול, אבל יש בו היגיון ביטחוני. אני יודע להגן על כל נקודה. לא אסתיר שעצם הימצאותם של יישובים מסוימים בתוך תחומי הגדר יש לה משמעות".
בשלב מסוים טענו הנוכחים שהפינוי הטוטלי בעזה עד הקו הירוק בעצם מסמן חזרה מוחלטת גם בכל השטחים האחרים לקו הירוק, והוציאו מגלעדי את האמירה הבאה:"מערכת עיתון שלא תדע להתגבר על הטיעונים שלי היא מערכת חלשה".
גלעדי הוא בהחלט אדם עם הומור, והברקות כאלה ואחרות הן חלק מהתחמושת שלו במגע עם התקשורת. הוא עומת עם הערכותיהם השליליות של הרמטכ"ל לשעבר - בוגי יעלון והאלוף עוזי דיין. תשובתו היתה שיש גם הערכות אחרות, ו"אני חולק על עוזי דיין שהתוכנית טובה רק אם מתמלאים כמה תנאים. כנגד ההערכות של יעלון ישנה ההערכה של דיכטר".

"אני לא חושב שהתוכנית נולדה בחטא", אמר גלעדי. "בחלק מהמקרים הרושם הזה נוצר כתוצאה מבעיה של איכות המסבירים. אני חלק מהתוכנית. יש שני טיעונים: אחד, שזה תהליך סדור ורציני; והשני, שזה חטא, שמישהו ניסה להימלט מחקירות. הטענה שלי שזה תהליך ששותפים לו כל הגורמים מזה זמן רב. זה התחיל עוד בימי שר הביטחון הקודם בנימין בן אליעזר".

עמנו הוא לב האנושות-וארץ ישראל-לב עמנו.


__

"את היהודים יש להרוג"
ד"ר אחמד אבו חלביה, חבר מועצת פסיקת ההלכה של הרש"פ
דרשת יום שישי 13.10.200

הם שונאים אותנו ראו סרטון מצורף

"טיפה מנקבת חור באבן לא בכוח, אלא בטיפטוף מתמיד"





            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   01:00   14.07.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  50. תת-אלוף עיבל גילעדי בתכניתם של ירון לונדון......  
בתגובה להודעה מספר 46
 

"ההתנתקוות זה טוב לישראלים וזה טוב לפלשטינים"

______

"את היהודים יש להרוג"
ד"ר אחמד אבו חלביה, חבר מועצת פסיקת ההלכה של הרש"פ
דרשת יום שישי 13.10.200

הם שונאים אותנו ראו סרטון מצורף



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   15:38   30.06.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. חשד לניגוד אינטרסים בהעסקת תא''ל במיל' גלעדי  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 30.06.05 בשעה 15:52 בברכה, פילוביץ שחף
 
לפני מספר ימים ציינו כאן את ניגוד העניינים של תת-אלוף במיל' עיבל גילעדי בלשכת רה"מ והיום נציב שירות המדינה הודיע כי הוא בודק את נושא העסקתו....

חשד לניגוד אינטרסים בהעסקת תא"ל במיל' גלעדי
15:13, 30 יוני 2005 / כ"ג בסיון תשס"ה

נציב שירות המדינה הודיע כי יערוך בדיקה באשר לאופן העסקתו של תא"ל במיל' עיבל גלעדי במתן שירות למשרד ראש הממשלה. גלעדי ממובילי תכנית ההתנתקות, מכהן כראש מערך התיאום והאסטרטגיה לתכנית ההתנתקות בלשכת שרון, אך הוא גם מנהל שלוחת קרן פורטלנד בישראל, קרן המשקיעה בפרוייקטים שונים בעזה.

ד"ר אהרון לרנר ראש סוכנות הידיעות אימרה, פנה אל נציב שירות המדינה וביקש לדעת מהם הסדרי העסקתו של גלעדי, וכיצד נמנע ניגוד אינטרסים אפשרי, כתוצאה מהעסקתו של אדם אחד בשני התפקידים.

כתבתנו רותי אברהם מוסרת כי בתגובה אמר אריה גרינבלט דובר נציב שירות המדינה, כי למרות שגלעדי אינו עובד מדינה ואינו בתחום אחריותו של הנציב, הוחלט לבדוק כיצד הוסדרו "השירותים" שמעניק גלעדי ללשכת ראש הממשלה.
http://www.a7.org/news.php3?id=116604


מצ"ב קישור לכל מה שאת/ה לא יודע/ת וחובה לדעת:
46. ניגוד עיניינים של תת-אלוף במיל' גלעדי בלשכת רה''מ
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5570&forum=gil&omm=46&viewmode=threaded
דו''ח ראשוני: ''הקרן החדשה לישראל'' - 3.10.2003
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5570&forum=gil&omm=0



http://tinyurl.com/5a2yl לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   13:13   08.07.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  48. תא''ל במיל גילעדי ממונה על ההתנתקות ו=קשור לכסף פלס'  
בתגובה להודעה מספר 47
 

תזכורת:
46. ניגוד עיניינים של תת-אלוף במיל' גלעדי בלשכת רה''מ
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5570&omm=46&viewmode=
47. חשד לניגוד אינטרסים בהעסקת תא''ל במיל' גלעדי

https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5570&omm=47&viewmode=

אלת ציד
חבר מתאריך 30.8.02
16385 הודעות 13:02 08.07.05


תא''ל במיל גילעדי ממונה על ההתנתקות ו=קשור לכסף פלשתיני

לכובע שלו שלוש פינות

תא"ל (מיל') עיבל גלעדי הוא הממונה מטעם ממשלת ישראל על יישום ההתנתקות. הוא גם משמש יועץ חיצוני לראש הממשלה. הוא גם מכהן כראש קרן פורטלנד בישראל, המעודדת יוזמות כלכליות ברשות הפלשתינית ותומכת ב'תהליך השלום'. ואיך כל זה מסתדר יחד? תשאלו את וייסגלס

מאת:פזית רבינא
8 ביולי 2005, א' בתמוז תשס"ה


תא"ל גלעדי. קרן פורטלנד מנוהלת ממשרד רוה"מ

הוא חכם, הוא יוצא ובא בבית הלבן ובמסדרונות דאונינג 10, והוא אבי תוכנית ההתנתקות. תא"ל (מיל') עיבל גלעדי, ראש מערך התיאום והאסטרטגיה בלשכת ראש הממשלה, מכהן במקביל לתפקידו זה כראש קרן פורטלנד, מיסודו של המיליארדר הבריטי סר רונלד כהן, הבעלים החדש של חברת בזק.

לפני כחודש חנכה הקרן את משרדיה החדשים במרומי מגדלי עזריאלי. בין המוזמנים לפתיחה הנוצצת היה גם שר האוצר הפלשתיני, סאלם פיאד. אחת ממטרותיה המוצהרות של הקרן הוא קידום יוזמות כלכליות ברשות הפלשתינית, כבסיס לחיזוק היציבות הישראלית-פלשתינית בעידן שלאחר ההתנתקות. על סדר היום המיידי עומד גיוס ערבויות בסך חצי מיליארד דולר, אשר ישחררו את הפלשתינים ממחנק האשראי שלהם ויתניעו הכלכלה הפלשתינית מחדש. לפי הדיווח ב'הארץ', מה-4 ביוני נרתם גלעדי בלהט לגיוס הכספים. בחזונו שואף גלעדי לקידום פרויקט בינלאומי ענק לבניית 150 אלף יחידות דיור בעזה. לשיטתו של גלעדי, תנופת הבנייה הזו, שתבוא בעקבות ההתנתקות, תזניק את המדינה הפלשתינית ותהפוך אותה לבת דמותה של מדינת ישראל המודרנית והמתפתחת של שנות ה-50'.

מדוע בחרה הקרן בגלעדי אשר למרות כישוריו הניכרים אין לו כל ניסיון קודם בעסקים או במגעים עם הרשות הפלשתינית? האם יתכן שהנכס העיקרי של גלעדי כיום הוא קרבתו הבלתי אמצעית לראש הממשלה?

מה תקבל הקרן מהרשות?

איך בדיוק מתיישב תפקידו של האיש הממונה על יישום ההתנתקות מטעם ממשלת ישראל עם פעילותו בקרן? על פניו מדובר בניגוד עניינים מובהק. מצד אחד עיבל גלעדי הוא מתאם ההתנתקות, מצד שני הוא אמור לתמוך בפלשתינים. החלטות על פרויקטים מסדרי גודל שעליהם מדבר גלעדי מתקבלים בצמרת הרשות הפלשתינית; הקרן אינה עובדת בחלל ריק. היא תצטרך להיות מעורבת בקבלת אישורים ובשתדלנות שמשמעם קשר רציף עם הצמרת הפלשתינית. ומי שמעורב בכל אלה, קרי: גלעדי, הוא גם האיש החשוף למידע הרגיש ביותר במשרד ראש הממשלה. לכאורה, יש סכנה שמידע זה ידלוף בשגגה או ינוצל לצרכים עסקיים.
אי לכך, פנתה מערכת העיתון בשבוע שעבר למשרד רוה"מ וביקשה לחשוף את הסכם ניגוד העניינים עליו חתם גלעדי עם כניסתו לתפקיד, זאת בהתאם לעקרונות השקיפות השלטונית ועל בסיס התקדימים של דב וייסגלס ושל יונתן בשיא. בתגובה לפנייה קודמת למשרד המשפטים נמסר כי למשרד לא היתה כל מעורבות במינויו של גלעדי, וכי יש לפנות בעניין זה לשלומית ברנע, היועצת המשפטית במשרד רוה"מ. לאחר שבוע של התחמקויות מביכות התקבלה הודעה מבולבלת, שלא לומר עילגת, מטעמו של אסי שריב, דובר המשרד: "עיבל גלעדי חתום על הסכם העסקה של יועצים חיצוניים. בהסכם סעיף המחייב אותו להימנע מניגוד עניינים, כך נהוג לגבי כל היועצים החיצוניים. כשעולה האפשרות שמא תיווצר מראית עין של חשש ניגוד עניינים, נערך הסדר כזה. לכן חתם עיבל גלעדי על הסכם שכזה".

אז יש הסכם או אין הסכם? "יש הסכם", ענו במשרד רוה"מ, "אולם אין אפשרות לשחררו בשלב זה". מה בדיוק מונע מאנשי המשרד לעשות את המתבקש והמובן מאליו מבחינה ציבורית? העובדה שגלעדי שהה בראשית השבוע בחו"ל לא מנעה מאיש במשרד לקבל את הסכמתו לחשיפת ההסכם. לדברי מקור בלשכת היועצת המשפטית, שלומית ברנע, מנכ"ל המשרד ומקורבו של ראש הממשלה, אילן כהן, הוא שאסר על ברנע לשחרר את מסמכי העסקתו של גלעדי. במשרד המנכ"ל דחו את הטענה: "לא אסרנו", אמרו. ההסכם של גלעדי התגלגל בין אנשי ראש הממשלה כתפוח אדמה לוהט, שאיש אינו מעוניין לגעת בו.

מדוע? מה בדיוק יש כאן להסתיר? אולי את העובדה שגם אם קיים הסכם ניגוד עניינים, בשטח אין בעצם כל הפרדה בין עבודתו של גלעדי בקרן לבין תפקידו כמתאם האסטרטגי של ההתנתקות. מי שיתקשר למשרדי קרן פורטלנד במגדלי עזריאלי בבקשה לקבל מידע על פעולות הקרן, או לשוחח עם דוברה, יופנה פעם אחר פעם לאורלי גל, רכזת מערך התיאום והאסטרטגיה העובדת בצמוד לגלעדי במשרד רוה"מ. גל ביקשה כי שאלות לעיבל גלעדי ביחס לעבודתו בקרן פורטלנד יוגשו בכתב לה או ליחידת התקשורת במשרד רוה"מ.

גם אם קיים הסכם ניגוד עניינים, בשטח אין כל הפרדה בין עבודתו של גלעדי בקרן לבין תפקידו כמתאם ההתנתקות. לראיה, מי שיתקשר למשרדי הקרן לקבלת מידע יופנה ליחידת התקשורת במשרד רוה"מ
אבל זהו רק קצה הקרחון. בשיחה עם ג'ונתן קסטנבאום, מנכ"ל קרן פורטלנד היושב בלונדון, מתברר כי גיוס הערבויות בסך חצי מיליארד דולר על ידי קרן פורטלנד נעשה תוך כדי עבודה משותפת מול שר האוצר הפלשתיני, סאלם פיאד, וראש הממשלה, אבו-עלא. לדבריו, "הקרן נמצאת כרגע במשא ומתן עם 21 בנקים בשטחי הרשות הפלשתינית על התנאים בהם ישמשו הערבויות את הבנקים למתן הלוואות לצורך יוזמות כלכליות בשטחי הרשות". מדובר בהרבה מאוד כסף ובעוד יותר השפעה, אולם קסטנבאום לא הבהיר מה מקבלת הקרן או מה תקבל בעתיד מן הרשות בתמורה לפעילותה.

חשוף למידע מודיעי רגיש

לכאורה, מצב עניינים זה מעמיד את עיבל גלעדי בסיטואציה המזכירה במידה רבה את פרשת יוסי גינוסר. במקביל לעבודתו כיועץ לראש הממשלה אהוד ברק, פעל גינוסר כאיש עסקים מול הרשות הפלשתינית וגלגל מאות מיליוני דולרים בהשקעות בעבור הרשות, שעליהן קיבל עמלות נכבדות. על פי מקורבים לו, גינוסר, איש שב"כ לשעבר, עשה שימוש במידע רגיש מאוד לצורך קידום עסקיו עם הפלשתינים. בספר 'בתוך הכיס של הראיס' שפרסם לאחרונה עזרד לב, שותפו של גינוסר, מתואר כיצד העביר גינוסר מידע רגיש שקיבל מגדי אייזנקוט, מזכירו הצבאי של ראש הממשלה ברק, בשיחת טלפון אחת הישר ליועצו הכלכלי של ערפאת, מוחמד רשיד. כך נמצא המזכיר הצבאי מעדכן את ערפאת מבלי לדעת על כך.

פעילותו הערנית של גינוסר לכדה את עינו הערנית לא פחות של היועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין, שדרש מגינוסר לבצע הסדר ניגוד עניינים. גינוסר סירב. אם המדינה מעוניינת בשירותי, אמר, טוב. אם לא - אז לא. בעקבות זאת הגיש ח"כ צבי הנדל בג"ץ ובו ביקש מבית המשפט להורות לראש הממשלה לא להשתמש בשירותיו של גינוסר בשל מעורבותו בעסקים עם הפלשתינים. בפסיקתו הבהיר בג"ץ כי אין להשתמש בשירותיו של גינוסר אלא במקרים של "פיקוח נפש". האם שירותיו של עיבל גלעדי לצורך השוואה הם בגדר פיקוח נפש? ואם כן - עבור מי בדיוק?

העניין מורכב עוד הרבה יותר. בעקבות מעורבותו בפרשת גינוסר, הורה לממשלה היועץ המשפטי דאז - רובינשטיין, כי רק לעובד מדינה תינתן גישה לחומר מודיעיני ורק עובד מדינה יוכל להשתתף במשא ומתן מדיני. אולם לקחי העבר כנראה לא נלמדו. עיבל גלעדי, על פי הודאת משרד רוה"מ, נמצא במעמד של יועץ חיצוני לראש הממשלה. ככזה הוא בכלל מנוע מלראות חומר מודיעיני או להשתתף במשא ומתן מדיני. ברור כי המצב רחוק מלהיות כזה; כמתאם האסטרטגי של ההתנתקות חשוף גלעדי למידע המודיעיני הרגיש ביותר. וגם אם אין כרגע משא ומתן מדיני, פגישות לתיאום ההתנתקות מתנהלות כל העת עם הפלשתינים, המצרים והאמריקנים.

בניגוד לעיבל גלעדי, דב וייסגלס דווקא הפנים את הוראות רובינשטיין ולכן הוא מייעץ לשרון כעת במעמד של עובד מדינה בהיקף של שליש משרה. גלעדי נחשב לבן טיפוחיו של וייסגלס, שהכיר בכישרונותיו והביא אותו למשרד רוה"מ. מדוע לא אימץ גלעדי את הפתרון הביורוקרטי? האם יתכן שאם היה הופך לעובד מדינה, לא יכול היה על פי הגדרה להמשיך לכהן כראש קרן פורטלנד בישראל? ומה היה קורה אז עם הפרויקט לבניית 150 אלף יחידות דיור בעזה?

קרבה יקרה לראש הממשלה

כדי להבין את היקפה של הבנייה הזאת, לשיטתו של גלעדי, יש להתייחס לדבריו של השר הפלשתיני הממונה על ההתנתקות, מוחמד דחלאן, כי בכוונתו ליישב בגוש קטיף רבע מיליון פלשתינים. בחישוב של עשר נפשות ליחידת דיור, מדובר ב-25 אלף יחידות דיור בלבד.

בניגוד לעיבל גלעדי, איש צבא מוערך ואסטרטג מכושר שלא עשה עסקה פיננסית מימיו, מנכ"ל הקרן, ג'ונתן קסטנבאום, הוא דווקא איש עסקים ממולח ועתיר ניסיון. לדבריו, הערבויות לא יושקעו רק בבניית דירות אלא במתן הלוואות לעסקים פלשתיניים קטנים ובינוניים. המינוחים של קסטנבאום אולי נשמעים מינוריים, אולם בפועל אין זה כך, ודאי לא במימדי הרשות הפלשתינית. על פי הגדרת OPIC - Overseas private investment corporation, אחד הגופים איתם מתעתדת הקרן לעבוד, סדרי הגודל להלוואה ל"עסק קטן" הם עד עשרה מיליון דולר.

קסטנבאום העדיף לא לדבר על גלעדי יותר מדי, אולם גורם המצוי היטב בנבכי הכלכלה הפלשתינית תהה מדוע מכל האפשרויות העומדות לרשות הקרן למנות אנשים בעלי רקע עסקי, צבאי ובעלי הכרה מעמיקה עם הרשות, נבחר גלעדי, אשר למרות כישוריו אין לו כל ניסיון קודם בעסקים ובמגעים עם הרשות הפלשתינית. האם יתכן, שאל אותו גורם, כי הנכס העיקרי של גלעדי כיום הוא קרבתו הבלתי אמצעית לראש הממשלה?

קרבה לראש הממשלה היא לא עניין של מה בכך. אנשי קרן פורטלנד, סר רונלד כהן והמנכ"ל קסטנבאום, עומדים גם מאחורי 'אייפקס פרטנרס', קרן השקעות פרטית מהגדולות בעולם. הונה של הקרן נאמד היום ב-15 מיליארד דולר. רונלד כהן ייסד את 'אייפקס' ועומד בראשה. למרות הודעתו על פרישה בקרוב מראשות הקרן, הוא יוותר בעל מניות בה. קסטנבאום הוא מנהל בכיר ב'אייפקס', המקורב מאוד לכהן. על פי הערכות שונות מושקעת הקרן בישראל בכ-600 מיליון דולר. העסקה הגדולה והמדוברת ביותר שעשתה 'אייפקס' היא רכישת בזק באמצעות קבוצת אייפקס-סבן-ארקין בסכום של 948 מיליון דולר. נכון להיום, יושב במשרד רוה"מ אדם המחובר ישירות לאנשים שעושים עסקים עם מדינת ישראל בסדרי גודל של מאות מיליוני דולרים.

מעורבות בריטית חזקה

לקרן פורטלנד יש כמה מאפיינים מעניינים נוספים. שותפיו של כהן לקרן הם סר הארי סולומון וסר מרטין גילברט. במהלך השנתיים האחרונות מאז נוסדה, חילקה הקרן מלגות לסטודנטים ישראלים ופלשתינים, הזמינה את אפרים הלוי, ראש המוסד לשעבר לשאת הרצאה בבריטניה, אירחה משלחת של עורכים ישראלים ופלשתינים בלונדון והזמינה מחקר על הכלכלה הפלשתינית.

המחקר שנושא את הכותרת "Beyond Conflict" נערך על ידי פרופ' דיוויד פילדינג מאוניברסיטת לסטר. בפתיח למחקר מצהירה קרן פורטלנד כי "לבריטניה מעמד ייחודי המאפשר לה למלא תפקיד חיובי באזור הנובע מקשריה ההיסטוריים, חברותה באיחוד האירופי וקשריה המיוחדים עם ארה"ב. קרן פורטלנד תומכת במעורבות זו". יוצא מכן, כי במשרד רוה"מ יושב אדם, שבפעילותו האחרת תומך במעורבות של ממשלה זרה בתהליך השלום. אם זה לא ניגוד עניינים,מה כן?

לכאורה אפשר היה לפטור את העניין כסוג של הצהרת כוונות ותו לא, אבל הדברים כנראה הרבה יותר קונקרטיים. לא רק שקרן פורטלנד עושה כעת קפיצת מדרגה מחלוקת מלגות למעורבות פיננסית באזור בסדרי גודל של חצי מיליארד דולר, אלא שסר רונלד כהן נחשב מקורב לראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, ועוד יותר לשר האוצר, גורדון בראון. באחרונה העריכו מקורות יודעי דבר בלונדון ובישראל כי בנסיבות מסוימות עתיד כהן לתפוס את מקומו של לורד מייקל ליווי, שליחו של בלייר למזרח התיכון.

יתרה מזאת, טוני בלייר כבר הוכיח את נחישותו להיות מעורב במשא ומתן בין ישראל לפלשתינים. במידה רבה הוא אף כפה על שרון את הפסגה בלונדון בחורף שעבר, פסגה ששרון התנגד לה וכלל לא רצה ליטול בה חלק. כעת בריטניה נכנסת לתקופה בת שישה חודשים שבה תעמוד בראש האיחוד האירופי. על פי סדר היום המזרח תיכוני של בלייר, אין בכוונתו להחמיץ אף הזדמנות להיות מעורב בתהליך הישראלי-פלשתיני.

מי שיקרא את המחקר של קרן פורטלנד בעיון, ימצא בו לא מעט פנינים. אחת מהן היא ההמלצה לבניית בתי קזינו. המחקר מזכיר כי הקזינו ביריחו, שבו עבדו 1,600 פלשתינים, היה פופולרי מאוד בקרב המהמרים הישראלים. "יש פוטנציאל", מעריך המחקר, "לבניית קומפלקסים נוספים מסוג זה בגדה המערבית". מרטין שלאף, בעליו של קזינו אואזיס ביריחו, ודאי ימצא עניין רב בהמלצה זו. אולי ימצא בה עניין גם עובד המדינה בשליש משרה דב וייסגלס, ששימש כעורך דינו.

עמנו הוא לב האנושות-וארץ ישראל-לב עמנו.

******

לחץ כאן » 4. האם מפא''י/אירגון בר גיורא יעשו זאת שוב = רצח פולטי ?!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   14:51   16.07.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  52. עיבל גלעדי: ''כך נולדה תוכנית ההתנתקות''  
בתגובה להודעה מספר 47
 

כך נולדה תוכנית ההתנתקות



עיבל גלעדי, מאבות התוכנית, מתאר איך התפתחה שלב אחר שלב, קובע שהמוכנות בממשלה מופתית, ושולל את תאוריית הקונספירציה שבה מואשם שרון

בן כספית
16/7/2005 8:28

בסוף אוקטובר 2001, קצת יותר משבוע לאחר רצח השר רחבעם (גנדי) זאבי בירושלים, כינס סגן הרמטכ"ל האלוף משה (בוגי) יעלון דיון דחוף. על הפרק: המצב. בין המשתתפים היה גם תא"ל עיבל גלעדי. זמן קצר קודם חזר גלעדי מאוניברסיטת סטנפורד, שם השלים תואר שני, ומונה לתפקיד ראש החטיבה לתכנון אסטרטגי באגף התכנון בצה"ל. במונחים צה"ליים היה גלעדי באותו דיון "בשר טרי".

ערוץ ההתנתקות - סיקור מיוחד ב-NRG מעריב
http://www.nrg.co.il/online/1/HP_444.html

ככה הוא גם הרגיש. הנוכחים, מסגן הרמטכ"ל ומטה, ניתחו את הצורך להחזיר את המצב לתחום ה"אפור". פרשנות: בצה"ל היתה אז מפת שליטה שהכילה שלושה צבעים. אדום, אפור וירוק. הצבע האדום סימל מלחמה חציית קווים אדומים, הידרדרות חמורה במצב, התנגשות ישראלית עם הרשות הפלשתינית, ריסוקה לרסיסים, תוהו ובוהו בשטחים ובכלל, שבירת כלים כללית. אף אחד לא רצה להגיע לתחום האדום.

הצבע הירוק סימל את הקוטב השני: חידוש המשא והמתן המדיני תחת אש הסכסוך והטרור. גם לכאן, איש לא רצה לבוא. הצבע האפור סימן, בעצם, את המצב האמיתי בשטח: עימות מוגבל, מנוהל, שבו הצדדים מכים אחד בשני במסגרת שפויה יחסית: הפלשתינים מתאבדים עלינו, אנחנו מסכלים ועוצרים אותם, וחוזר חלילה. בתחום הזה, האפור, רצו בצה"ל להישאר. לא לגלוש ממנו ימינה או שמאלה.

רצח גנדי היווה חריגה ברורה אל תוך התחום האדום. הסלמה חריפה שעלולה לדרדר את המצב. בדיון אצל יעלון הוקדשה מרבית האנרגיה לשאלה איך חוזרים אל התחום האפור. גלעדי יצא מהדיון המום. "עם כל העוצמה הישראלית, העדיפות המכרעת על הפלשתינים בכל הפרמטרים, היכולת הצבאית, הכלכלית, המדינית, הבינלאומית, עם כל זה, בסוף כל מה שאנחנו יכולים לשאוף לו זה התחום האפור?", שאל גלעדי את עצמו, "לא מגיע לנו יותר מזה? אין דרך אחרת? כל המטכ"ל של צה"ל יושב ומטכס עצה איך חוזרים לשגרת פיגועים שבה נפגעים עשרות אזרחים מדי חודש?".

שאל, וניסה לתת תשובה. באותו יום, באותו דיון, נזרע אצל גלעדי הזרע שאמור היה להצמיח בשנתיים הבאות את השתיל הרך שהפך בשלבים מאוחרים יותר למה שהציבור מכיר עכשיו כ"תוכנית ההתנתקות". גלעדי לא היה ציר הבריאה היחיד של התוכנית. במקביל אליו הושקה התקדמות בשני מסלולים נוספים: עו"ד דב וייסגלס, שהביא את הרעיון ממסעותיו בעולם ובעיקר בוושינגטון ובלונדון, ופורום יועצי שרון ("החווה"), שהבשיל לאט לאט אל התובנה הסופית ש"צריך לעשות משהו".

בערוצים האלה ייתכן שהיתה גם השפעה מסוימת למצבו האישי של שרון. זה טבעי. יותר מהחשש מחקירות משטרה מדובר כאן בהישרדות אישית בשלטון. השנים ההן התאפיינו, למי ששכח, באובדן תקווה, בדם שזרם ברחובות, במיתון כלכלי עמוק ובתחושת חידלון. שרון, שכבר ב-88' דיבר על פינוי עזה וב-92' חזר על זה, הבין שהגיע הזמן.

היום, חודש בדיוק לפני תחילת יישום ההתנתקות, מסכים גלעדי לספר לראשונה, בקולו, על שתי שנות התופת בצל הטרור שאותן בילה על המפות שמהן הבקיעה תוכנית ההתנתקות את דרכה אל העולם. ביום הפגישה בינינו היה פיגוע בנתניה. תחושת חידלון קשה, רפיון ידיים שבא אחרי רגיעה ארוכה מפיגועים בתוך תחומי הקו הירוק פשתה ברחוב. גלעדי לא מאבד את כיוון המחשבה. מבחינתו ההתנתקות היא הדרך היחידה להיחלץ מהמבוי הסתום.

נקודת שיווי המשקל

מה עשית אחרי הדיון ההוא אצל בוגי?

"הרגשתי שאנחנו במבוי סתום. אולי זה בגלל שבאתי מבחוץ, מלימודים סטריליים באוניברסיטה יוקרתית. הבנתי פתאום שכל זה חסר תוחלת. התחלתי לבנות תוכנית שקראתי לה אז "הפעימה המייצבת". ההיגיון שאני מדבר עליו הוא שאסור להישאר כלואים במצב הקיים. אסור להיות שבויים של העובדה שאין בצד השני פרטנר. צריך לעצב את המציאות בכוחות עצמנו. וצריך לעשות את זה בצורה מאוזנת. לייצר מצב שבו גם לצד השני יהיו תשומות ורווחים. שיהיה לו כדאי. רק מצב מאוזן יכול להיות יציב באמת".

איך הגיבו בצה"ל?
"לא כולם אהבו את זה. היו לי התכתשויות קשות".

עם מי?
"עזוב".

גלעדי לא מסגיר, אבל האופוזיציונר הראשי לתוכנית "הפעימה המייצבת" היה ראש אגף המחקר באמ"ן, תא"ל יוסי קופרווסר. למרות זאת גלעדי לא אמר נואש. הוא בנה תוכנית סכמטית, הגיונית, שבמסגרתה יוצא צה"ל מעזה, מפנה שטחים באיו"ש, יוצר מציאות חדשה, קלה להגנה ולניהול, תוך שיפור חיי הפלשתינים והתייצבות.

מה היה העיקרון?

"למצוא את נקודת שיווי המשקל הארכימדית בין מה שאתה נותן לצד השני לבין הזיקה להתקדמות. אם לא תיתן כלום, כמו בהסכם פרס-אבו עלא, תהיה זיקה להתקדמות מהירה. אם תיתן משהו הזיקה להתקדמות תרד. ההנחה שלנו היתה שצריך להאט את הקצב, לקרר את השטח, אין מה להתקדם ואין לאן להתקדם כשאין פרטנר. לכן היה ברור שצריך לשלם מחיר תמורת ייצוב. כזו היתה התוכנית. היא נולדה מההבנה שאנחנו במקום רע. מגרש חניה פרוץ, מסוכן, מטונף. עדיף לצאת ממנו לאזור בטוח יותר, שפוי, ממוגן, יציב".

איך זה התקדם מאותו דיון?

"הרעיון נובט בסוף 2001. אני מקדם אותו, בדיונים אצלי עם הקצינים שלי, לאורך 2002. זו היתה התקופה של הגנרל אנתוני זיני. בכל פעם שהוא בא לכאן קרה משהו. פעם היה פיגוע קשה בעפולה, כשהוא במסוק רואה את זה מהאוויר. אחר כך, בתחילת 2002, הוא מגיע והפלשתינים מביאים את קארין איי. צריך להבין שהם החליטו להביא את ספינת הנשק ולא שינו את ההחלטה גם בעקבות הפיגועים ב-11 בספטמבר בניו-יורק. וזה מה שקבר אותם. הם לא קראו את המפה, לא הבינו שיש עולם חדש בחוץ''.

''ובפעם השלישית שבא, זיני התעקש לשבת בראש מפגש ישראלי-פלשתיני-אמריקני, והוא חטף שם שוק כשהבין איפה הוא, בעצם, נמצא. שעתיים עברו והוא לא הצליח לעבור על נקודה אחת מהנקודות שהכין, מול כל המלל של דחלאן והחברים. ובפעם הרביעית הוא הביא את התוכנית שלו, ואני ישבתי עליה עם הצוות שלי עד 12 בלילה, ונסעתי לראש הממשלה, והמלצתי לו לקבל את התוכנית איך שהיא, וראש הממשלה קיבל את התוכנית ואני התקשרתי לזיני ברבע לשתיים בלילה והודעתי לו שמדינת ישראל מקבלת את התוכנית. וכידוע, שום דבר לא קרה כי הפלשתינים המשיכו לא לעשות כלום. ואני מספר לך את כל זה כדי שתבין למה האמריקנים השתכנעו, כמונו, שרק מהלך חד-צדדי יפרוץ את המבוי הסתום שאליו נקלענו".

השאלה היא מה נצרב בתודעה מהתוכנית החד-צדדית שלך?

"בהתחלה דיברנו על דימוי ניצחון. אחר כך עברנו לבימוי ניצחון. אנחנו צריכים להיות התסריטאים והבמאים של המהלך. אנחנו השחקן היחיד כאן. אין שחקן משנה. צריך לביים את הסיטואציה ברגישות ובחוכמה".

רגע , לא הבנתי. אז ניצחנו? הכרענו אותם?

"ממש לא. זו לא הכוונה. מה זו הכרעה? את מי תכריע? את העם הפלשתיני? את הישות הפלשתינית? איך מכריעים במאבק כזה? איך זה אמור להיראות? לא. הגישה שלנו שונה. המצב צריך להיות כזה ששני הצדדים רוצים לצאת ממנו. הפלשתינים לא צריכים להיות מרוסקים לרסיסים על הרצפה, אבל הם צריכים להבין שדרך הטרור לא תביא אותם לשום מקום ועדיף לשנות פאזה. וזה המצב אליו הגענו היום. לדעתי".

בוא נתקדם. לאן זה הלך מכאן והלאה, אחרי זיני?

"ראש הממשלה מינה אז ארבע ועדות. אני עמדתי בראש ועדה לעניינים בטחוניים-צבאיים. הייתי אמור להכין את המשא ומתן העתידי. היו אצלי בוועדה נציגים מכל זרועות צה"ל ומערכת הביטחון. עבדנו בדיסקרטיות, ניתחנו חלופות, עשינו הערכות מצב".

פואד גם אהב

תכננתם תוכניות.

"נכון. שרטטנו כל מיני תרחישים ותוכניות. ניסינו לראות את הדברים בראייה רחבה. לא רק דרך הסיכול הבא או הכניסה הבאה לרמאללה. אנחנו כבר נמצאים תחת הכנפיים של מפת הדרכים ואני מקיים דיון וקורא לו 'פסק זמן טקטי לצורך פסק זמן אסטרטגי'. אני מציג בדיון שלושה וקטורים חדשים: העובדה שערפאת נפסל על ידי בוש ונמצא בדעיכה, העובדה שתהיה פלישה אמריקנית לעיראק, ואנחנו משוכנעים בשלב הזה שתהיה פלישה כזו, והעובדה שנבנית גדר הפרדה. אלה שלושה נתונים מכריעים ואני חושב שצריך לתת להם להבשיל כדי להשפיע".

ואז מה קורה?

"ואז, לקראת תחילת בניית הגדר, כשפואד בן-אליעזר שר הביטחון, אני מתחיל לעבוד עם דני תירזה על התוואי. ואנחנו מכינים חמישה תוואים שונים, חלופיים, לגדר ההפרדה. וכאן מתחיל הסיפור. אנחנו מכינים מפה אחת שהיא התוואי המבצעי האופטימלי, על פי צורכי פיקוד המרכז. ואת התוואי הדמוגרפי, ואת התוואי הטופוגרפי, ואת התוואי של ברק".

חסר לי תוואי אחד.

"כן. זה התוואי שלנו, של תירזה ושלי, שהוא התוואי שהרכבנו משקלול ארבע המפות, המצב המדיני, התנאים בשטח וכו'. קראנו למפה הזו מפת 'עידן'. אלה ראשי התיבות של קיצור השמות הפרטיים שלנו. עיבל ודני. זו היתה ההתפתחות הבאה של 'הפעימה המייצבת'".

גלעדי הציג את מפת עידן לממונה עליו, האלוף גיורא איילנד, שהיה אז ראש אג"ת (היום ראש המועצה לביטחון לאומי). אחר כך הוצגה המפה לשר הביטחון דאז, בנימין (פואד) בן-אליעזר. גם הוא אהב אותה. המפה כללה את פינוי עזה ופינוי התנחלות אחת בשומרון, אחר כך היו גלגולים נוספים: פינוי שתי התנחלויות, שלוש.

ראש הממשלה הוכנס בסוד ההצעה הזו?

"כן. מזכירו הצבאי, האלוף משה קפלינסקי, היה האיש המקשר. מתוקף תפקידו צריך המזכיר הצבאי לחבר את ראש הממשלה עם הצבא ועם עבודת המטה שנעשית בו, וכך היה. שום דבר לא קרה בסוד, בחדרי חדרים או בחשאי. בדיונים אצלי, או בוועדה שבראשה עמדתי, נכחו נציגי כל הזרועות. דווקא מכיוון לשכת ראש הממשלה הגיעו איתותים חיוביים. כשהמפה כללה פינוי התנחלות אחת בשומרון, הגיע מסר מכיוון שרון שאפשר להגדיל את המספר".

בשלב זה דלפו כמה מפרטי תוכניותיו של גלעדי לעיתונאי אלוף בן מ"הארץ", שאף פירסם ידיעה בעניין. המערכת רתחה. פואד, בשבתו כשר ביטחון, אף ניהל שיחה קשה בעניין עם הרמטכ"ל, שכבר היה בוגי יעלון. כולם דיברו, כולם ידעו, כולם השתתפו במה שהתבשל במטבח של עיבל גלעדי באג"ת.

אז הפרטים האלה, שאתה מוסר כאן, קוברים בעצם את תאוריית הקונספירציה?
"בהחלט. מכיוון שהייתי עד וגם ריכזתי חלק מעבודת המטה, אני יכול להעיד ממקור ראשון על הולדתה של התוכנית הזו, על ההיגיון שבה, על העובדה שהיו לא מעט דיונים בצה"ל סביבה, לפני גיבושה ובמהלכו. מפת 'עידן' גובשה עוד בתקופת פואד. עוד לפני הפלישה לעיראק. זה שהדרג המדיני החליט בלי לקבל רשות מהצבא, זו רק תעודת כבוד לדעתי. זה תפקידו".

מעצב אסטרטגי

גלעדי, בן 48, קיבוצניק מכברי, אב לארבעה, אחד הקצינים המשכילים ביותר שקמו בצה"ל. את רוב השירות העביר בחיל התותחנים. הוא אוחז בארבעה מאסטרים, אחד מאוניברסיטת חיפה (ביטחון לאומי), אחד מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון (MPA בניתוח מדיניות), ואחד (MSE בניהול מאבקים) מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון.

חוץ מזה, כאמור, הוא בילה שנתיים בסטנפורד היוקרתית כעמית מחקר, שנה אחת במכון CISAC ושנה במכון "הובר" בפרויקטים בטחוניים. הוא נחשב לראש מבריק, בעל קשרים טובים מאוד בוושינגטון ומסבירן מעולה. הכימיה שלו עם אנשיו של ראש הממשלה ובמיוחד עם עו"ד דב וייסגלס היתה מיידית ועלתה לו בקריירה. הרמטכ"ל יעלון לא אהב את הקצין הצעיר, החביב כל כך על הלשכה, וניסה לטרפד לו נסיעות לוושינגטון עם וייסגלס.

בסופו של דבר, הראה יעלון לגלעדי את הדלת. הוא פרש מצה"ל בשנה שעברה. מתוסכל, אבל לא זועם. סוגר דלת, אבל לא טורק. עכשיו, אחרי שיעלון הפך להיסטוריה וגלעדי הוא "מעצב אסטרטגי" של התהליך ההיסטורי של ההתנתקות, הוא לא חוגג ולא צוהל. גלעדי הוא איש ענייני. לא מזמן פתח כאן שלוחה של "פורטלנד טראסט", קרן בינלאומית עתירת ממון שמנסה להניע תהליכים כלכליים בתחומי הרשות הפלשתינית. הוא יושב בקומה ה-35 של בניין עזריאלי, במשרד נוצץ ומדוגם, מביט מלמעלה, משועשע, על משרדי המטכ"ל בקריה הנפרשים מתחתיו ומושך באין סוף חוטים.

בין לבין, הוא טרוד במצגות פאואר פוינט של ההתנתקות כתהליך מייצב אזורי, בשיחות טלפון טרנס אטלנטיות, בישיבות עבודה עם אילי הון בריטים ובגיחות תכופות ללשכת ראש הממשלה בירושלים. הוא קם כל בוקר בארבע ורבע, בא מכברי לתל אביב, דוהר לירושלים, נוהג בעצמו ונהנה מכל רגע.

עדיין, עם ישראל לא ממש מבין בשביל מה ההתנתקות הזו.

"אז בוא נסביר לו. נמאס לנו לשבת באפס מעשה, לראות את חדלונו של הצד השני ולקטר. הם לא אוספים נשק, הם לא עוצרים טרוריסטים, הם לא והם לא. החלטנו שזה מספיק. הגיע הזמן לקחת את גורלנו בידינו. לנקוט יוזמה. לעצב את המציאות. לא בכוחנות, לא בהתלהמות, אלא מתוך הבנה של מה נכון, מה אפשרי, מה הגיוני, מה לא ייצר אנטגוניזם בצד השני. לחתור למצב שהעיצוב החדש הזה ייצר שיווי משקל יחסי, ישפר את מצבנו הבטחוני, הכלכלי והמדיני, ויועיל גם לפלשתינים".

אתה מדבר בעצם על מגרש החניה המפורסם של וייסגלס. אולי אפילו על הפורמלין.

"לא בדיוק. תראה, אנחנו בוגרי עשר שנות משא ומתן עם הפלשתינים וארבע שנות לחימה. נכון, השתפרנו מבצעית. הסיכולים יעילים, הגדר נבנית. אבל לאן כל זה מוביל? נכון, אנחנו יכולים להוציא שתי שמיניות של אף-16 ולהרוג הרבה יותר מכפי שניהרג. אז מה? זה יפתור משהו?".

מה תפתור ההתנתקות?

"חכה רגע. בינתיים קרסה קונספציית אוסלו. שלום לא יביא ביטחון. נקודה. היו רבים שהאמינו. גם אני. זה ירד לטמיון. התפכחנו. היום גם האמריקנים, האירופים והעולם הערבי המתון מודעים לזה. רק ביטחון יאפשר תהליך שלום. וזו גדולתה של מפת הדרכים, שדיברה קודם על ביטחון. רק אחר כך משא ומתן".

אני מדבר איתך על ההתנתקות, אתה הולך למפת הדרכים.

"זה בא מאותו מקום. קודם כל קרסו הקונספציות. לא עוד שטחים תמורת שלום. עכשיו זה קודם כל שלום, אחר כך שטחים. וקרס גם עניין המנהיגות. אני טעיתי, כמו כולם, ביחס לערפאת. אף פעם לא חשבנו שהוא אגוז קל לפיצוח, אבל האמנו שהוא יספק את הסחורה. ביולי 2000 הבנתי שהוא לעולם לא יספק אותה. זה עניין של מצב נפשי. חבל על הזמן שמשחיתים מולו. הוא יגיד לא לכל הצעה. ולכן גם הצעת קלינטון, אחרי קמפ דיוויד, היא לא רלוונטית. קלינטון דיבר על נישואים בינינו לבינם. אנחנו, עכשיו, מדברים על גירושים. תזכור שבשנת 2000 עוד לא חשבנו על גדר וקרוב ל-120 אלף פלשתינים באו לעבוד בישראל כל יום, ועוד עשרות אלפים באו בדרך לא חוקית. ואני, באגף התכנון, מקבל את התובנות האלה וצריך לצקת תוכן למצב החדש. מערכת היחסים עם הפלשתינים השתנתה. תפישת העולם השתנתה. אז מה, הכי טוב להישאר כאן, מבוססים במי אפסיים, נתונים לחסדי הטרור, היכולת האבסולוטית שלהם לפגוע בנו? או שיש מקום טוב יותר, שיכול להסדיר ולייצב את המצב?".

חניית ביניים ראויה

אז תוואי הגדר, בעצם, הוא לא רק ביטחוני. יש לו גם משמעות מדינית.
"יש לו משמעות. ההיגיון של הגדר ביטחוני. ההשלכות שלה הרבה מעבר לזה. תוואי הגדר הוא ההשתקפות של התפישה שאני מסביר לך. בעוד שנתיים-שלוש, כשיהיה עם מי לדבר, אתה תראה שהדיון יתחיל מתוואי הגדר. הוא יהיה הנקודה להתייחסות. הוא, ולא קווי 67'. העיצוב של התוואי בא כדי לייצר את אותה נקודת איזון. זה לא קו סופי, אפשר עוד להתגמש ממנו, אבל אפשר גם לחיות איתו בינתיים. מה שעשינו, בעצם, זה עבדנו מול פרטנר וירטואלי, שלא קיים במציאות, אבל גיבשנו מולו את הקו שנראה לנו כחניית ביניים ראויה ונוחה גם לנו וגם לו. כשיהיה טעם להמשיך אפשר יהיה להמשיך מכאן. לאן? אנחנו לא בדיון הזה עכשיו. אני לא יודע. הדרג המדיני שיהיה אז הוא שיחליט. כמו שהדרג המדיני של היום החליט עד עכשיו".

כן , אבל למה חד-צדדית? למה אי אפשר היה להשיג מחיר טוב על ההתנתקות הזו? מהאמריקנים, מהפלשתינים, מהעולם. למה לתת את מלוא המחיר סתם ככה, בחינם?

"תראה, זו גם השאלה של הרב עובדיה יוסף. והשאלה הזו טובה. והתשובה עליה עוד יותר טובה. הרי יש שלוש אופציות. לא לעשות כלום, לתת לדברים לזרום, בסך הכל הטרור יורד, הכלכלה מתאוששת, הגדר הולכת ונבנית. אני חושב שזו תפישה תבוסתנית. עד מתי נהיה בני ערובה של חדלון הפרטנר? האופציה השנייה היתה לחזור לנוסחה הישנה של התקדמות במקביל. תוכנית מיטשל, זיני, טנט, וולף, כל מה שאתה מכיר. שיטת הריצ'רץ'. אנחנו עושים צעד קטן, הם עושים צעד קטן. גם זה לדעתי פשט את הרגל. הם פשוט לא עשו שום צעד. לא קטן ולא גדול. מפת הדרכים ניסתה לייעל את האופציה הזו, לרכז את המטלות של כל צד לשלבים, לקבוע שמיישמים ונפגשים אחרי כל שלב. ומה קרה? כלום לא קרה''.

''והאופציה השלישית שנותרה היא לעשות, ליזום, לעשות משהו באופן חד-צדדי, ולא משנה מה הפלשתינים יעשו. אנחנו מחליטים שזה וזה טוב לנו ומבצעים. אם הפלשתינים רוצים לתאם, בבקשה. אם לא, לא צריך. לגבי תמורות אמריקניות, אתה טועה. יש תמורות אמריקניות משמעותיות מאוד".

אין שום דבר חדש במכתבי הנשיא בוש. הרי גם קלינטון אמר דברים דומים.
"זו טעות קשה. יש ניסיון למזער את ההישג ההיסטורי במכתבי הנשיא. אי אפשר להשוות אותם להצהרת קלינטון, שניתנה תוך כדי ניסיון לפשר ולתווך בין שני צדדים. הוא הודיע שביום עזיבתו את הבית הלבן הכל מתפוגג. וכך היה. בוש, לעומת זאת, נתן התחייבות כתובה של הבית הלבן, שחוקקה כחוק בקונגרס, שמחייבת רשמית את ארצות הברית מכאן ולהבא כל אימת שרק תעלה סוגיית הסדר הקבע על סדר היום''.

''ואני יודע שהאמריקנים אומרים כל הזמן שהם לא מתערבים או משפיעים על סוגיות הסדר הקבע, אבל אני אומר לך שמכתבי בוש בהחלט משפיעים ומתערבים בסוגיית הסדר הקבע. זו עובדה. כמו שהיציאה שלנו מעזה ומצפון השומרון היא התערבות בסוגיית הסדר הקבע ותשלום חלק מהמחיר שעליו קיבלנו את התמורה האמריקנית. ועוד לא דיברתי איתך על התמורה הכספית, עם הסיוע הנדיב שמדברים עליו עכשיו, ואת התשומות המדיניות, הבינלאומיות, הכלכליות".

זה נראה לך ראוי שהרמטכ"ל יעלון ישמע על התוכנית אחרי האמריקנים?
"ראשית אני לא בטוח שזה נכון. הרי כל הדיונים התקיימו בנוכחות קצינים רבים מטעמו. שנית זה נראה לי הגיוני ונכון. שרון הציג בפני אליוט אברמס את העקרונות ברומא בנובמבר 2003. נפתח דיאלוג עם האמריקנים על התמורות. רק כשידענו את היקף התמורות האפשרי בכל פורמט עיצבנו את התוכנית, וזה קרה בינואר-פברואר 2004. ורק אז אפשר היה להציג תוכנית למטכ"ל. התשומות והתמורות האמריקניות השפיעו על עיצוב התוכנית ובנייתה, ואחר כך היא הוצגה למערכת הביטחון. אני לא מוצא בזה שום פסול".


''הקו הכללי מורה על התקדמות איטית". הפגנה נגד ההתנתקות

להעביר מקסימום כתום לכחול

בינתיים ההתנתקות נתפשת כבריחה תחת אש והחמאס הופך לשליט ברצועת עזה. אלה ההישגים הגדולים שלך?

"החמאס בכל מקרה מייחס כל מה שקורה למאבק שלו ואין לזה שום קשר להתנתקות. ואני חושב שהחמאס מתחזק לא בגלל ההתנתקות אלא בגלל שהוא ארגון לא מושחת. הציבור הפלשתיני מאס בשחיתות. מאז אוסלו זרמו עשרה מיליארד דולרים לרשות הפלשתינית, שום דבר מזה לא הגיע לאנשים. מה קיבל העם הפלשתיני? קדחת''.

''החמאס מספק שירותי רווחה, חינוך, בריאות. חוץ מזה הפלשתינים מכירים בתרומתו של החמאס למאבק ובתרומתו לחברה, וזה מתבטא בעלייה בכוחו. אבל באותו זמן, תשים לב, הציבור הפלשתיני מאותת לחמאס שצריך להפסיק את הפיגועים, שהעניין הזה מוצה. אני יודע, עוד יהיו פיגועים. והיה השבוע פיגוע בנתניה. אבל הכיוון ברור. האזרח הפלשתיני רוצה לקחת את המשפחה ולהיכנס למכונית בחאן יונס ולנסוע לבקר את המשפחה בעזה. והדינמיקה הזו יכולה לחולל שינוי. בשביל זה צריך תמריצים. והשקעות. ונמל ימי, ושדה תעופה, ומעברים, ושיפור כלכלי, ופרויקטים של בנייה. אז מה, יהיו לחמאס עוד אלף רובים? אז יהיו. שמע, לא זה מה שרלוונטי כרגע. צריך לשאוף שהרובים האלה ייאספו בשלב מאוחר יותר. ופס הייצור של הקסאם יחליד. אבל זה תהליך. אני מקווה שאנחנו מניעים אותו עכשיו".

ב ינתיים צריך גלעדי להניע את העיצוב האסטרטגי של ההתנתקות בדעת הקהל. הוא הנשק האסטרטגי הסודי של אנשי שרון במאבקם על הציבור. פיגוע כמו זה שהיה השבוע בנתניה הודף אחורה את המאמץ, אבל לא מרפה את הידיים. גלעדי עורך כל שבועיים את "מדד BG" ( הקרוי על שם שני ממציאיו, ששמותיהם שמורים בסוד כרגע), או את סולם "כחול-כתום", הממפה את מצב ההתנתקות על פי שורה ארוכה של פרמטרים משוקללים שנבדקים בזמן אמיתי. המטרה: להעביר כמה שיותר כתום אל הצד הכחול. הקו הכללי מורה על התקדמות איטית.

כרגע מה שמרתיח אותו זה הספין שלפיו יש "ברדק" בהכנות הממשלה ושום דבר לא מאורגן. "המציאות הפוכה", אומר גלעדי, ומצויד באינספור שקפים ומצגות להוכחה. "הכל מתקדם לפי התוכנית", הוא אומר, "גם רמת ההפנמה בקרב האוכלוסייה הולכת וגוברת. בסוף אני מאמין שמאות משפחות יתפנו מרצונן, חלק גדול אחר ימתין לבואו של הצבא כדי לעזוב ורק מיעוט יישאר ויתנגד ברמה כזו או אחרת". בתוכנית העבודה של גלעדי לשבועות הקרובים יש עוד פרקים לא קלים. לאורך כל הדרך צריך להפגין נחישות, ביטחון ביכולת הביצוע והתמקדות במטרה. בסופו של דבר, זה יקרה.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART/958/042.html
__

"את היהודים יש להרוג"
ד"ר אחמד אבו חלביה, חבר מועצת פסיקת ההלכה של הרש"פ
דרשת יום שישי 13.10.200

הם שונאים אותנו ראו סרטון מצורף

"טיפה מנקבת חור באבן לא בכוח, אלא בטיפטוף מתמיד"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   16:27   24.07.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  53. מושחת ממשרד רה''מ יגרוף מליונים מהרס גוש קטיף  
בתגובה להודעה מספר 47
 

ענבל
חבר מתאריך 5.8.02
9553 הודעות 16:05 24.07.05

מושחת ממשרד רה''מ יגרוף מליונים מהרס גוש קטיף

המתאם של ההתנתקות במשרד רה"מ, עיבל גלעדי, הוא מנכ"ל קרן "פורטלנד" שאמורה לגייס מליונים כדי להקים בתים ועסקים לערבים על אדמות גוש קטיף. הנ"ל יקבל אחוזים יפים מהכסף שיגייס.

ביום שלישי יתקיים שימוע בוועדת הכנסת על החשדות לשחיתות של הנ"ל.

http://www.israelbehindthenews.com/#schitut

______________________________________________


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
   15:02   26.07.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  54. המושחתים דוהרים קדימה: מתאם ההתנתקות שותף בעסקים רש''פ  
בתגובה להודעה מספר 47
 

ענבל
חבר מתאריך 5.8.02
9612 הודעות 14:53 26.07.05


המושחתים דוהרים קדימה: מתאם ההתנתקות שותף בעסקים רש''פ


בעקבות הדיון היום בועדה לביקורת המדינה שיזם ח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי) בנושא ניגוד העניינים של תא"ל במיל' עיבל גילעדי, הודיע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כי היום יחתום גלעדי על מסמך המסדיר את ניגוד ענייניו.

עיבל גילעדי המכהן כראש מערך התיאום והאסטרטגיה במשרד רוה"מ, הממונה מטעם ממשלת ישראל על ההתנתקות, הוא גם ראש קרן פורטלנד בישראל (של המיליארדר הבריטי, סר רונלד כהן), המעודדת יוזמות כלכליות ברשות הפלשתינית ומשקיעה שם כחצי מיליארד דולר.

הוא מתאם את ההתנתקות בצד הישראלי, ובמקביל הוא מעורב באינטרסים הפלשתיניים.

עד היום לא נחתם הסכם ניגוד העניינים של גילעדי,על פי התקדימים של דב ויסגלס ויהונתן בשיא, וזאת למרות ביקורות חוזרות ונשנות מצד גורמים שונים.

עיבל גילעדי, מתוקף תפקידו כמתאם ההתנתקות, חשוף למידע ביטחוני רגיש, ונמצא בקשר ישיר עם גורמים בכירים פלשתינים מתוקף תפקידו השני.
למעשה, גילעדי מנהל את ענייני הקרן דרך משרד רוה"מ בסיועה של אורלי גל, ראש הלשכה של גילעדי במשרד רוה"מ, ומרכזת את תיאום ההתנתקות.
במהלך הדיון חשפו היועצת המשפטית למשרד רוה"מ וסמנכלי"ת המשרד, כי מינוי של גילעדי בוצע בעקבות מכתב ששלח סמנכ"ל משרד החוץ ,גדעון מאיר, לרוה"מ בו המליץ על גלעדי לתפקיד. יום למחרת המכתב -10 באפריל 2005, מונה גלעדי לתפקיד. זאת על אף שלא היה לו כל ניסיון בהסברה, כפי שהודו הגורמים הנ"ל בועדה.

ח"כ אורי אריאל:" לא למדנו כלום מפרשת גינוסר? האירוע חוזר על עצמו בגדול. גילעדי מגלגל השקעות ברשות הפלשתינית במיליארדים בתמורה לרווחים, הוא חשוף למידע רגיש מתוקף תפקידו כמתאם ההתנתקות, ומנהל פגישות לתיאום ההתנתקות עם הפלשתינים והמצרים. חומרים רגישים עלולים לעבור לגורמים פלשתינים, כפי שקרה בפרשת גינוסר. אני שמח שבעקבות הדיון ייחתם הסכם ניגוד עניינים, אבל מדוע ראש הממשלה ממשיך להעסיק אנשים שנויים במחלוקת. אולי כשר שם במשרד רוה"מ, אבל מאד מסריח. שרון מכרסם בלגיטימציה של עצמו.


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''א בתמוז תשס''ט    04:24   03.07.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  55. הקרן החדשה לישראל מימנה סרט אנטי ישראלי  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ראשי > חדשות > ביטחון | פרסום ראשון: 02/07/09, 17:36
הקרן החדשה לישראל מימנה סרט אנטי ישראלי


תזכורת למסמך שחשפתי בתאריך: 08.11.03 בשעה 22:35
דו''ח ראשוני: ''הקרן החדשה לישראל'' - 3.10.2003
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5570&forum=gil&viewmode=all&keywords=הקרן החדשה


קבוצה ערבית, הנהנית מתמיכה של קרן יהודית בריטית ואמריקנית, הפיקה סרט המאשים את ישראל בהוצאה להורג של ערבים חפים מפשע.
דייויד בדין ושמואל סוקול



עזה

קבוצה ערבית, הנהנית מתמיכה של קרן יהודית בריטית ואמריקנית, הפיקה סרט וידיאו המאשים את ישראל בהוצאה להורג של ערבים חפים מפשע. הסרט הוצג כראיה במהלך הרצאה על "טיהור אתני" של ערבים אשר נעשה בישראל.

הקבוצה הערבית נקראת "אעלאם", (תקשורת בערבית), והוידיאו הופק על ידי לאמה זאפוק. בוידיאו מאשימים את כוחות הביטחון הישראליים במסע הפחדה של ערבים ובהוצאתם להורג.

הגירסה שנחשפה באתר של אעלאם איננה מספקת הוכחה לטענות אלה, איננה מציגה את זהותו של מבצע החיסול ואף איננה חושפת את מקום האירוע.

המילים - "טבח", "רצח עם", "טיהור אתני", הינן חלק מהמילים בהם משתמש האתר בתעמולה שלו. נציין, כי התנועה של אעלאם מעסיקה ערבים תומכי חמס וערבים "תומכי זכות השיבה" למדינת ישראל.

תמיכה בארגון החמאס
זאהר באולוס, מתאם פעולות המחאה של אעלאם, פרסם ב-4 במארס 2009 הודעה לעיתונות שבה; "קריאה לסולידאריות עם העם הפלסטיני הפועל בעוצמה למען הקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים, והחזרתם של כל הפליטים לביתם שבישראל". קריאה זו ניתנה בכנס הוועידה השנתי שארגנה תנועת אעלאם ל"פורום העיתונאים" שסופח אף הוא לתנועה.

הצהרת תמיכה דומה בארגון החמאס הקורא ל"התנגדות עממית פלסטינית" נמצא גם בבלוג של נאסר ויקטור רגו, מתאם היחסים הבינ"ל של אעלאם. בבלוג מוצג קישור לאתר הצבאי של תנועת החמאס, גדודי עיז-א-דין אל קסאם, אשר מוצג כמקור מידע אמין.

ב-16 במאי 2007, בתום "יום הרגיעה" שבין ישראל לבין החמאס, נאסר הזדהה בבלוג בשידור חי כ"נאסראווי" כדי לשלוח הצהרה בשמו ובשם צוות אעלאם. בהצהרה נאמר; "היו חזקים, דרישות שלום ממני ומצוות אעלאם".

חה"כ חנין זועבי, שנבחרה לאחרונה לכנסת מטעם תנועת בל"ד, תומכת בתנועת אעלאם. היא איננה מסתירה את הנושאים שעל סדר יומה ואומרת; "מטרתנו היא להטיל ספק בזכות קיומה של מדינת ישראל ולהעמיד סוגיה זו למבחן בבית הדין העולמי".

בהנחייתה ובהדרכתה של חה"כ חנין, תנועת אעלאם מפרסמת הודעות לעיתונות, משתמשת בלוביסטים, מעבירה הדרכות לתומכים מחו"ל, מספקת מידע על הישראלים-ערבים לעיתונאים יהודים, וכן מלמדת ערבית בירחונים שבהפקתה. אעלאם רואה את מערכת העיתונות הישראלית ככלי תעמולה בידי השלטון.

האשמות נגד התקשורת העברית

על פי האשמות שפורסמו נגד ישראל, אעלאם מאשימה את התקשורת הישראלית בכך שהיא "מעודדת הרג וחורבן...".

כך למשל מאשימה אעלאם את עורך עיתון מעריב, הנחשב לעיתון מוביל בישראל, כי הוא "קורא להרס ערים, למחיקת כפרים ולטבח של ילדים". האשמות דומות אף נאמרו על עיתון ידיעות אחרונות, העיתון הנפוץ ביותר בישראל, תוך ציטוט מנהל העיתון ה"קורא להרג אזרחים חפים מפשע". מיותר לציין שקריאה כזו ממנהל העיתון מעולם לא נעשתה.

באותו מאמר שפרסם אעלאם עוד נאמר, כי "על התקשורת הישראלית לחדול מהשמעת דעות שאינן מתחשבות בעולם הערבי ואשר מתעלמות מעמדות בינלאומיות". יתר על כן, אעלאם דורשת מהתקשורת "להפסיק את השימוש בלשון צבאית ולחדול משימוש במושגים פטריוטיים".

אעלאם טוענת כי "הכוחות הישראליים אחראים ליותר מ-400 מעשי אלימות נגד זכויות העיתונאים בשטחים הכבושים. מעשים אלה נעים בין התעללות ביורוקרטית והטרדות לבין רצח לא מוצדק".

באחד הריאיונות הראשונים שלה בכנסת כחברת כנסת, חה"כ זועבי צוטטה בעיתון ג'רוזלם פוסט כמי שאמרה, כי היא תומכת בפיתוח פצצת גרעין בידי איראן כמשקל נגד מדינת ישראל. באותו הריאיון אף הצהירה, כי היא איננה לויאלית למדינת ישראל במתכונתה הקיימת.

מספר מילים על אלימות צבאית

חה"כ זועבי, מתוקף היותה מנהלת אעלאם, הגישה מסמך טיוטה וחתמה עליו כמסמך "הצהרת חיפה". מסמך זה נתמך על ידי חוגים רחבים בחברה הערבית, חוגים השוללים את זהותה היהודית של מדינת ישראל. המסמך מציע "שינוי מקיף במדיניות הישראלית, שינוי שיפסיק את תפקידה ההרסני של מדינת ישראל באזור"...

לאחרונה ממש, היו לזועבי מילים חמות על המרד הערבי. וכפי שהיא אמרה לערוץ החדשות "גרינ-לפט" האוסטרלי, "איננו חיים בשטחים, איננו יכולים לזרוק אבנים ואיננו יכולים להשתתף בהתנגדות הממית הלגיטימית נגד הכיבוש".

תנועת אעלאם נהנית ממימונה של וושינגטון הבירה האמריקאית באמצעות הקרן החדשה לישראל. (קרן שאולי צריך לכנותה כ"הקרן לישראל חדשה" ע"ו). קרן זו נהנית מתמיכה של מממנים יהודים אמריקאים ובריטים התומכים בארגונים קיצוניים כמו עדאללה ומוסאווה. כל הארגונים הללו קוראים למחיקתה של הזהות היהודית ממדינת ישראל ולזכות השיבה של הפליטים לגבולות 1948.

בנוסף למימון הקרן החדשה לישראל, אעלאם נהנית גם ממענקים מארגונים נוספים כמו למשל מארגון אלקודס, ארגון ערש התרבות הערבית, שהוקם על ידי הרשות הפלסטינית ועל ידי הליגה הערבית.

בוועידה הצהיר הארגון כי יש "לתמוך בעם הפלסטיני ובמאבקו הצודק להקמת מדינה פלסטינית עצמאית שעיר בירתה ירושלים, ולתמוך בזכות השיבה".

השתתפות ישראל בשבוע האפרטהייד

בחודש מארס 2009, אעלאם פרסמה הודעה לעיתונות שבה נאמר, כי ישראל איננה רשאית "לשלול את ירושלים כעיר הבירה של המדינה הפלסטינית, ובקרוב יתקיים דיון רחב בנושא בהשתתפות נציגות העולם הערבי והאסלאמי. בדיון תיבחן מידת ההשפעה העולמית על מעמדה של ירושלים".

חה"כ חנין זועבי מארגנת אירועים כמו שבוע האפרטהייד הישראלי במסגרת תפקידה כמנהלת תנועת אעלאם. כן היא מטיפה לערבים שלא ליטול חלק בשירות לאומי במדינת ישראל.

ב-2008, ארגון אעלאם השתתף בוועידת עיתונאים פלסטינית ברמאללה "שמטרתה לקדם שיתוף פעולה בין עיתונאים פלסטינים בישראל לבין עיתונאים מהגדה המערבית, ולדון בתקשורת הפלסטינית שבשני צידי הקו הירוק", כמו גם "לבחון את האסטרטגיות המעשיות של התקשורת הפלסטינית בהקשרה הישראלי, האירופי והאמריקאי". אחת ההרצאות באותה הועידה עסקה בנושא "60 שנות טיהור אתני".

צוות העובדים

בדיקת צוות העובדים באעלאם ממחיש את הקשר שבין אעלאם לבין הרשות הפלסטינית. המנכ"ל הנוכחי של אעלאם, סנעה חמוד, הגיע אל אעלאם לאחר ששימש כקונסול במחלקת המו"מ של תנועת ה-PLO, התנועה הלאומית לשחרור פלסטין.

וודאי עוואדי, מי שכיהן בהנהלת קרן המימון של אעלאם כשזו נוסדה בשנת 2000, עבד בעבר ככתב ב"אל-איאם" שהינו משרד הפרסום הרשמי של הרשות הפלסטינית.

נאסר ויקטור רגו, שהוזכר קודם, ציין בבלוג כי "חמאס הינה תנועת ההתנגדות והשחרור הלאומית האמיתית", ואף הוסיף כי "ישראל שמה לה ליעד לחשוף אזרחים כדי למנוע מהם הזדהות רגשית וכדי למנוע מהם לנקוט בפעולות לשחרור העם הפלסטיני ולהפסקת שעבודו". רגו לא הגיב לשאלות ששלחנו לו בנוגע להצהרותיו בבלוג.

אנטון שלחאת, חבר הנהלת אעלאם, קיבל ממפקד כוחות הביטחון הישראלי צו מניעה האוסר עליו מלצאת את ישראל. הצו ניתן בשנים 2006-7 משום שאנטון שלחאת נחשב ל"מסוכן לביטחונה של מדינת ישראל".

הצהרת הקרן החדשה לישראל (או הקרן לישראל חדשה)

עיתונאי שאל את האריס פיליפסון, האם לקרן החדשה לישראל אין בעיה לממן גופים התומכים בזכות השיבה. דובר הקרן השיב כי "הקרן ערה לכך שיש אידיאולוגיות שונות בקבוצות שונות, וכי הקרן איננה מצפה למחויבות אידיאולוגית של מקבלי התמיכות מטעם הקרן".

לארי גארבר מי שכיהן בעבר ב-USAID, הינו המנכ"ל של הקרן החדשה לישראל מאז 2004. באתר הקרן נאמר, כי ייעוד הקרן הוא "לחזק את הדמוקרטיה הישראלית באמצעות תמיכה בתוכניות המעודדות הגנה ושמירה על זכויות אזרח, ליצור גשר חברתי לצמצום פערים חברתיים, לעודד סובלנות, ולאפשר חופש פולחן אמונה ודת". כן מציינת הקרן, כי היא מעניקה תמיכות לארגונים שונים בישראל בהיקף של יותר מ-15 מיליון דולר בשנה.

בנוסף, מעל 4 מיליון דולר בשנה ניתנים לארגון "שתי"ל" המספק שירותי תמיכה וייעוץ ארגוני לשינוי חברתי בישראל. הארגון הוקם על ידי הקרן החדשה לישראל בשנת 1982 והוא תומך ביותר מ-1000 ארגונים שלישיים, חוץ ממשלתיים.

פורום המזרח התיכון הזמין מחקר על פעולותיה של תנועת אעלאם מהמכון לחקר מדיניות המזרח הקרוב כך שהמחקר יהיה זמין להשגה ברשת/בצורה מקוונת.
מקור:
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/191374


תזכורת:


גילוי:מחקר של יוסי ביילין לטובת האיחוד הארופי
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5404&forum=gil&viewmode=all&keywords=הקרן החדשה


פירסום רשמי: האיחוד האירופאי תרם מיליארד שקל לעמותות !!
https://rotter.net/forum/gil/16056.shtml
כך הם מביסים אותנו‏ - יוסי ביילין ושות' !!
https://rotter.net/forum/gil/16022.shtml
''טיהור הנהגת המדינה ממרגלים ובוגדים''
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=6137&omm=86&viewmode=


27. אהרון רול: ''משנאי החינם בינינו''-גירסה ב' (110 דפים).
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=15529&omm=27&viewmode=
וכאן:
http://www.israblof.com/?l=he&a=58946



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ' בתמוז תשס''ט    03:38   12.07.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  56. הגייייס החמישי, מי תורם לקרן החדשה לישראל?!  
בתגובה להודעה מספר 0
 


מקור:
http://www.news1.co.il/Archive/003-D-39363-00.html?tag=03-27-16

רצוי שנקרא לקרן הישראלית לחיסול ישראל יהודית בשמה בתרגום הנכון:
הקרן לישראל חדשה (NIF- new Israel fund)

תזכורת:



השם שהאדון אליעזר יערי נתן לקרן הוא אחיזת עיניים.
וראוי לדרוש ממשלת ה"ימין" או לפחות מכמה ח"כים יהודים
לדאוג לכך שהקרן תיחשב לפי חוק, "סוכן זר".



מקור למסמך ובכלל:
דו''ח ראשוני: ''הקרן החדשה לישראל'' - 3.10.2003
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5570&forum=gil&archive=



27. אהרון רול: ''משנאי החינם בינינו''-גירסה ב' (110 דפים).
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=15529&omm=27&viewmode=
וכאן:
http://www.israblof.com/?l=he&a=58946



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
יום שני ג' בשבט תש''ע    06:15   18.01.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  57. בעקבות חשיפה ב''רוטר'' - תלונה למועצת העיתונות על ynet  
בתגובה להודעה מספר 0
 

עוצמה לישראל
חבר מתאריך 27.8.09
יום ראשון ב' בשבט תש''ע 17:56 17.01.10


בעקבות חשיפה ב''רוטר'' - תלונה למועצת העיתונות על ynet


תלונה נשלחה היום (א') למועצת העיתונות, בעקבות פרשה זו:
מאמר תמיכה בעדנה קנטי ממחסום ווטש, התפרסם בשבת ב- ynet, בלי להזכיר שהקרן מממנת את הארגון.

הכותבת, רחל ליאל, אדום מנכ"ל הקרן החדשה לישראל,סוף קרן המממנת ארגוני שמאל קיצוניים, אינה מאפשרת לקוראים לעבד את דבריה תוך הקשר מלא, והיא משמיטה את העובדה שהקרן מממנת את הארגון הקיצוני השנוי במחלוקת, "מחסום ווטש".

"הקרן החדשה לישראל" הוא גוף התומך, כלכלית, תקשורתית ורעיונית, במגוון ארגונים ויוזמות הנמנים על השוליים השמאליים-קיצוניים של המפה הפוליטית בישראל. הכסף מגיע ממדינות האיחוד האירופאי, ומקרנות אחרות כמו "קרן פורד" הידועה בהטייתה הפרו-פלשתינית. הארגונים הנתמכים הם בעלי מכנה משותף: חתירה לביטול אופייה היהודי-ציוני של מדינת ישראל ולהפיכתה ל"מדינת כל אזרחיה".

הנה כמה מדברי המנכ"לית ליאל ב ynet:
"הסחרור הזה, שמוציא קבוצה שלמה של פעילי זכויות אדם ותומכיהם אל מחוץ לגבולות השיח הציבורי הלגיטימי, מצריך חשבון נפש. יהיו מי שיבקשו גם ממחנה זכויות האדם לערוך חשבון נפש - האם ניסה להתקרב מספיק לחלקי העם השונים? האם השתדל לקיים דיאלוג? בהחלט לא בצורה מספקת. יחד עם זאת, בישראל של 2010 תמיכה בזכויות האדם ובעיקר בזכויות המיעוט, נתקלת כמעט תמיד בקיר אטום."
למאמר המלא הקישו כאן

ממרכז תדמי"ת נשלח אמש מכתב לעורך אתר ynet, ובו דרישה להוסיף גילוי נאות על הקשר בין הקרן החדשה לבין "מחסום ווטש":

במכתב כותבת עוזרת מחקר לרגולציה בשם הדר ברדה כי " ynet נמצא בעמדת השפעה מרכזית בזירה הציבורית. ככזה, אנו מצפים מעורכי האתר לדבוק בכללים האתיים הנהוגים בעולם העיתונות הכתובה.. הופעתנו, איפוא, למצוא באתר מאמר דעות של רחל ליאל, מנכ"ל הקרן החדשה לישראל, תחת הכותרת "כיף לשנוא את עדנה מהאח הגדול?".. אי פרסום קשר הישיר בין הקרן החדשה לישראל לבין "מחסום ווטש" פוגע בזכות הציבור לדעת את הקשר המאמר, את האינטרס של הכותבת ומטרתה".

עורכת האתר השיבה לתדמי"ת:


הדר שלום,
תודה על פנייתך בנוגע לטור הדעה שפרסמה אצלנו רחל ליאל.
אכן, הקרן החדשה לישראל תומכת בין השאר גם בארגון מחסום-ווטש, אך במסגרת טור דעה, לגיטימי לפרסם את דבריה עם או בלי קשר לתמיכה זו.
מי שאכן התעניין בקרן החדשה מצא את אתר הארגון, שבו לא מוסתרת העובדה שציינת, והנושא אף זכה לחשיפה בתגובות שפרסמנו לטור המדובר.

לפיכך, לא מצאנו הכרח לציין את העניין במסגרת הטור עצמו.


ממרכז תדמי"ת נמסר כי המרכז פונה למועצת העיתונות, וכי התשובה כלל אינה מספקת: את הגילוי הנאות חייבת המערכת לפרסם, לא הטוקבקיסטים. קשר ישיר ומובהק בין הכותבת לנשוא המאמר - אסור שיוסתר על ידי המערכת, כפי שעשו ב ynet.

http://kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=47300



=========



https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5583&omm=13&vi



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שי 10
גולש אורח
יום ששי כ''א בשבט תש''ע    02:15   05.02.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  58. ימות המשיח אחחח כמה חיכית לרגע הגדול הזה של חשיפת  
בתגובה להודעה מספר 57
 
  
ב"ה

'ראש נחש הצפע'.

ישר כח לכל העוסקים במלאכה וכל הרשעה כעשן תכלה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ג בשבט תש''ע    00:11   07.02.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  60. מסמך: מכתב האלופים במילואים היוצאים נגד ארגוני השמאל  
בתגובה להודעה מספר 0
 

תזכורת:

אלופים במילואים יוצאים נגד ארגוני השמאל
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=21167&forum=scoops1&viewmode=all&keywords=אלופים

תזכורת לתזכורת:


דו''ח ראשוני: ''הקרן החדשה לישראל'' - 3.10.2003
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5570&forum=gil&archive=


==========



https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5583&omm=13&vi



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ו' בניסן תש''ע    08:13   21.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  61. אהרון רול: ''מי רוצה ישראל חדשה?!''  
בתגובה להודעה מספר 0
 

מי רוצה ישראל חדשה?!
אהרון רול | יועץ אירגוני | נוצר: 07/02/2010

"הקרן החדשה לישראל" שואפת בעזרת סוכניה, השתולים באושיות הממסד,
להשתלטות עוינת על ישראל והפיכתה למדינת כל אזרחיה.

"הקרן לישראל חדשה" רוצה בישראל חדשה. כמה נחמד, כמה נאור. הבעיה היא שאותה ישראל חדשה הרצויה ל"קרן לישראל חדשה" אינה עולה בקנה אחד עם רצונו של מרביתו המכרעת העם בישראל.

עבור אלו המתבלבלים בשם לעיל נציין כי הבלבול אינו בכדי, הבלבול הוא מכוון. התרגום מהשם האנגלי המקורי הוא אכן "הקרן לישראל חדשה", אך המייסדים הבינו כי בכך הם חושפים את כוונותיהם לאשורן הן בפני מעלי התרומות הפוטנציאלים באמריקה והן בפני קהל היעד הישראלי דהיינו, ניתוץ מדינת ישראל היהודית והציונית, ולכן הרימו רשת הסוואה בנוגע לכוונותיהם ועיוותו את השם המקורי ל-"הקרן החדשה לישראל", אשר הינו משחק מילים מוזיקלי מאחז עיניים.

{ראה גם: הקרן החדשה למי?}

רשת ההסוואה אף גבוהה מהמתואר. "הקרן לישראל חדשה" דואגת להעניק תרומות כספיות לארגונים לגיטימיים, ארגוני צדקה לאשורם, שאינם שוטמי ישראל, מתוך כוונה ברורה לכסות על מעשיה ולהקשות על מתנגדיה בישראל לצאת נגד פעולותיה. גם פן מעשי קיים להסוואת הכוונות. החוק האמריקני (והקנדי) מחייב עמותות גיוס כספים להצהיר על שימוש למטרות נאותות בלבד בארצות היעד, כגון חינוך ותרבות על-מנת שתהיינה זכאיות להוציא סכומי התרומות מחוץ לגבולות צפון אמריקה. וכך צדה הקרן שתי ציפורים במחי אחד ומשתמשת בעמותות הלגיטימיות, ללא ידיעתן כמובן, כ"אידיוטים מועילים" לכיסוי כוונותיה לאשורן. "הקרן" יכלה ללא קושי להתרכז בתרומות למטרות נאותות ולבטל תמיכתה בשוטמי ישראל אך כאמור, לא זו כמובן מטרתה.

"הקרן לישראל חדשה" חותרת ל"מדינת כל אזרחיה" אשר לא תהיה יהודית, לא ציונית ולא דמוקרטית. אשר בה רוב פלשתיני, אשר זכות השיבה המלאה תוענק לו וישלוט על מיעוט של "דהימי" יהודים.

ההוכחה עד כמה סטה השמאל הרדיקלי הפשיסטי מעקרונות היהדות הציונית היא ביציאה הגורפת של מפלגת מרצ ובעיטות הצד שלה במפלגת מפ"מ ותנועת "השומר הצעיר", להגנה גורפת של מסע השיטנה ברחבי העולם הנערך מזה למעלה משני עשורים על-ידי עמותות חוץ פרלמנטאריות במימון נדיב של "הקרן לישראל חדשה" נגד ישראל, אשר הגיע לשיאו באספקת חומרים שקריים להלל לאותו אוטו-אנטישמי גולדסטון על-מנת שיפיק את הדוח המשתלח, השקרי והפרוע נגד מדינת ישראל.

הבה ונסיר כל צל של ספק. ארגוני השיטנה הישראלים היו מודעים ידוע היטב באשר למגמה ולכיוון אשר בו צעד הגולדסטון הלזה, אך הדבר כמובן לא מנע בעדם להמשיך ולהגיר את ארס שנאתם נגד מולדתם. אין גם אפשרות כי אותם הארגונים, אלו "משנאי החינם בינינו", לא היו מודעים לבעייתיות של המידע שהעבירו לגולדסטון, באשר הרי לא קיימו חקירה ממצה כהלכתה ולכל היותר גבו מספר עדויות מפלשתינים בוגרי אקדמיית פיאסקו ה"פאליווד" של "א-דורה". ברי היה להם כי החומר היה שקרי, בלתי אובייקטיבי בעליל, המוציא דברים מהקשרם, המתייג את המתגונן כקלגס התוקפן, משמיץ ומוטה חריפות נגד ישראל ובכל זאת, מאחר שתאם את דעתם וגישתם הלעומתית הבסיסית נגד מדינת ישראל ועמה, דבקו בגרסתם בלא שטרחו כמובן לאמת הממצאים. בכך הפכה עצמה "הקרן" עם עמותותיה הללו לאיום אסטרטגי קיומי על מדינת ישראל.

מיהי ומהי "הקרן לישראל חדשה"

"הקרן לישראל חדשה" הוקמה במקורה על-ידי יזמים אמריקנים בשנת 1983, על בסיס ההכרה בחוגי השמאל הקיצוני הן באמריקה והן בישראל, כי עקב המהפך השלטוני שחל בישראל בשנת 1977 ועליית הימין לשלטון, הינם נמצאים בתהליך שסופו אפשר שיציין את איבוד ההגמוניה של השמאל על מדינת ישראל. ההבנה הייתה כי על-מנת להשיג מטרה זו יש לחנך מחדש את המוני הנבערים הישראלים ("להחליף את העם" כמאמר בן-אהרון דאז), באינדוקטרינת שמאל אוניברסאלית ומכאן גם השם (בתרגום המקור מאנגלית), "הקרן לישראל חדשה". ואכן, עם הקמת הקרן הופנו תקציביה בעיקרם לפעילות ארגונים חוץ-פרלמנטאריים בישראל גופא.

על-רקע הצלחה מזערית בלבד בפעילות זו ובסיפן של שנות השמונים למאה החולפת, גבר התסכול בקרב יוזמי הקרן והביאם למסקנה כי יש להעביר חלקה של פעילותם לאירופה ובעיקר לארצות הברית, ולנסות להשפיע על הפוליטיקה הישראלית מבחוץ דרך ארגונים חוץ-פרלמנטארים עולמיים כמו גם האקדמיה האמריקנית והאירופית. בשלב זה הצטרפה לפעילות הקרן תנועת "שלום עכשיו" אשר זיהתה את הפוטנציאל הגלום בה והינה מכווינה מאחורי הקלעים ובצנעה את הפעילות החתרנית הבינלאומית נגד מדינת ישראל הרשמית. תנועת "שלום עכשיו" הקימה סניף איתן, גדול ומושקע בארצות הברית לשם כך.

חלק מכריע מ"הצלחת" פעילות הסניף ניתן לזקוף להמהפך שחל במדיניות האמריקנית כלפי ישראל והלחץ העצום שהפעיל ממשל אובמה כלפינו באשר להתיישבות בשטחי יו"ש. אנשי "הקרן ונתמכיה פעלו ללא לאות, במחשכים, מאז מחצית שנת 2008, בהטיפם משנתם באוזני רם עמנואל ואקסלרוד יועצי אובמה. לחשני הבמה הללו הינם סניף ארה"ב של תנועת "שלום עכשיו" יחדיו עם יוסי ביילין ותנועת "יוזמת ג'נבה" אשר שהו בארה"ב חודשים ארוכים לשם כך. למותר לציין כי מרב הפעילות הזו ממומנת בנדיבות רבה על ידי? אכן, כן, "הקרן לישראל חדשה". פעילות חוקית? כן, אבל סרוחה עד לב השמים (הפעילות "חוקית" לכאורה אך משום שהחוק הישראלי הנרפה עדיין אינו מטפל ב"סוכנים זרים" אלו, כפי שאמור לטפל).

מי מממן את הקרן

דרכי המימון של "הקרן החדשה לישראל" הינן נפתלות וזאת על-מנת להסוות את המקור האמיתי למימון הקרן. ה-CIA (שוטם ישראל ותיק), מעביר את הכספים עבור התרומות ל"קרן פורד" (אנטישמית ושוטמת ישראל ותיקה), אשר מעבירה אותם ליהודים ולארגונים יהודיים לאיסוף כספים אמריקניים, רובם תמימים ובעלי כוונות טובות, ואלו מעבירים התרומות למשרדי "הקרן החדשה לישראל" בארה"ב בניהול נעמי חזן (שמאלנית קיצונית ותיקה). הכספים מועברים לישראל למימון ארגון "שתי"ל", אשר בניהול הגב' ליאל (שמאלנית קיצונית ותיקה). ארגון "שתי"ל" הוא ארגון הקצה המממן מטעם ה-CIA ו"קרן פורד" (כולל מדינות האיחוד האירופי), אותן עשרות עמותות ואגודות חוץ פרלמנטאריות בישראל העמלות ללא לאות לקעקע קיומה של המדינה.

העדות הטובה ביותר לקשרי קרן פורד והסי.אי.איי. באה מנשיא אוניברסיטת בינגהמפטון לשעבר, ג'יימס פטראס, אשר קבע במאמר מחקרי מעמיק משנת 2001, כי קרן פורד מהווה אך סיפור כיסוי לפעולות סוכנות הביון האמריקני ברחבי העולם ומאפשרת לסוכנות הביון להיות מעורבת באופן עקיף וליצור סכסוכים ברחבי העולם בלא לערב את ארה"ב בנעשה. נציין גם כי "קרן פורד" ידועה כנגועה באנטישמיות קשה ובוטה מאז הקמתה.

בשנת 2003 נמתחה ביקורת נגד קרן פורד על-ידי סוכנות החדשות, הסוכנות הטלגרפית היהודית, בשל תמיכתה בארגונים לא-ממשלתיים על שלקחו חלק בפעילויות אנטישמיות ואנטי-ציוניות בוועידה העולמית נגד גזענות, שנערכה בשנת 2001 בדרבן שבדרום אפריקה.

אשת אקדמיה אמריקנית אחרת, ג'והן רולף ב-Foundations and Public Policy: The Mask of Pluralism. State University of New York Press, 2003 טוענת כי קרן פורד וקרנות דומות משחקות תפקיד מפתח בהשתלטות על תנועות התנגדות לשם קימומן של מטרות פוליטיות.

פכים ספורים מפעילות הקרן

1. במסמך של הקרן על חלוקת קרקעות המדינה מינואר 2001, נכתב ביחס לחוק הקרקעות שבתהליך חקיקה, העוסק בעיגון זכויות חקלאים ישראלים בקרקע כך: "אם החוק יתקבל, יעברו אדמות מדינה בהיקף עצום למגזר החקלאי היהודי, ומכאן שלא ניתן יהיה עוד למוסרן (או להשיבן) ליישובים ערבים". אתה הבנת את זה משה?.

2. תחת הכותרת היפה שמאחורי קואליציית הארגונים בניהול "שתי"ל" מסתתרת המטרה האמיתית. תפקיד הקואליציה הוא למנוע ולעכב פרויקטים של בנייה יהודית בשטחים שבתחומי הקו הירוק (במו גם באיו"ש) שהקרן מייעדת לערביי ישראל. הקואליציה מתמחה בפעולות מחאה ובבג"צים, ובעיקר היא מתמחה בהגשת עררים לוועדות מחוזיות שונות ולוועדות תכנון ארציות בכדי לעכב פרויקטים ייעודיים יהודיים אלו.

3. פסק דין קציר (קעדאן), מאבק בו שותפה הקרן, הוא דוגמה למגמה זו, וחמור מכך, הוא מראה כיצד בית המשפט העליון במדינת ישראל הפנים מגמה זו ופוסק בצורה כזו ההופכת את כל הפרויקט הציוני ללא מוסרי.

4. מאבק הקשת הדמוקרטית המזרחית לפיתוח באדמות הקיבוצים קשור, מתוזמן ומוכוון על-ידי הקרן החדשה ושתי"ל. להערכתם (הנכונה בבסיסה), חלק מעוצמתו של המפעל הציוני נשען על בסיס התנועה הקיבוצית וערעור חוסנה של התנועה הקיבוצית יערער, כפועל יוצא, את חוסנה של מדינת ישראל. הקיבוצניקים לא מצטיינים בתבונה פוליטית יתרה, ישנם מהם המגינים, בחוסר מחשבה ותחכום בולטים, על פעולות הקרן ועמותותיה. מי אמר שאין ביצוע חרקירי יפני גם בישראל.

5. הקרן מקדמת גם מאבק ל"פלורליזם דתי", מתוך הנחה כי החלשת הזיקה לדת והמסורת היהודית תנתק את הקשר של העם היהודי לארץ ישראל ותקל על הקמת מדינת כל אזרחיה, אשר תהפוך במוקדם מאשר מאוחר לבעלת צביון פלשתיני מוסלמי. למשל גלעד קריב, מראשי התנועה הרפורמית בישראל, היה מראשי תומכי מאבקה של ויקי כנפו (נתמכה נכבדות על-ידי "שתיל") והוא מראשי חותמי מסמך נוסייבה-עמי איילון.

6. כך מגדירה "הקרן החדשה לישראל" את מטרותיה במסמכיה: "שתי"ל והקרן יפעלו בתחומים הבאים: צירוף והצמחה של ארגונים למאבק, הצמחת מנהיגות מקומית והכשרתה... לנקוט בקו מרכזי של קידום מאבקים מקומיים". דהיינו, הקרן מייצרת במו ידיה מאבקים נגד המדינה מתוך המדינה בשליטת גורמי חוץ שוטמי-ישראל. שוב, האם הבנת זאת משה?

7. הקרן שואפת ליצור אווירת דה-לגיטימציה סביב ערך ההתיישבות היהודית בארץ ישראל – הוא ערך היסוד של הציונות. מאחר שקרקע היא משאב מוגבל, המאבק הוא דו-ראשי. מחד-גיסא, עידוד מסירת אדמות לערבים ומאידך-גיסא, מניעת התיישבות יהודית. הפרויקט החשוב ביותר של הקרן החדשה לישראל בימינו, הינו השגת קרקעות לערביי ישראל בכל שטחי ארץ ישראל, למן הבדואים בנגב ועד הערבים בגליל (והם מסמנים הצלחה לא מבוטלת).

8. מי שייכנס לאתר "הקרן החדשה לישראל" בעבר ובימים אלו ימצא הזמנה לתוכנית המשפטנים של הקרן החדשה הכוללת שנת לימודים בארה"ב (במסגרת אקדמית שמאלנית רדיקלית) ושנה של פעילות מעשית בישראל במסגרת אחד הארגונים העוסקים לכאורה בתחום "זכויות האזרח". המדובר בארגונים כמו "שלום עכשיו", "בצלם", "המוקד להגנת הפרט", "מוסאווה", "זוכרות", "עדאללה", "מחסום ווטש", "שוברים שתיקה", "במקום" "גוש שלום", "איתיג'אה", "קשב", "עיר עמים", "גישה", "יש דין", "אג'נדה" וכיו"ב - ארגונים הרודפים את הפרויקט הציוני. ההכשרה במסגרת "תוכנית הכשרת המשפטנים" מתמקדת בנושא זכויות האדם בהקשרן כאנטי לאומית ישראלית ויהודית, כך על-פי דוח על פעילות הקרן מטעם הקרן.

בחוזרם של אלו מתקופת הכשרתם מתמקמים אותם המשפטנים הטעונים כעת באוריינטציה אנטי ישראלית וציונית חריפה, בארגונים ממשלתיים וחוץ-פרלמנטאריים ישראלים הממומנים על-ידי הקרן.

למותר לציין כי "הקרן החדשה לישראל" מצאה בכך את הסדק, הפירצה השלטונית והחוקית במדינת ישראל, אשר תאפשר לה לשלוט על מהלכיה הפוליטיים והמדיניים של המדינה ללא כל צורך להיות מעורבת בהליך הדמוקרטי התקני של בחירות ושאר "זוטות". אותם המשפטנים אשר עברו הכשרה בעלת אוריינטציה אנטי-ציונית ופרו-פלשתינית מובהקת נמצאים בכל אתר ואתר של השלטון והפוליטיקה הישראלית לאמור: משרד המשפטים, פרקליטות המדינה, השירות הציבורי, רבים משגרירי ישראל בחו"ל והאקדמיה הישראלית ומשפיעים ומכוונים את מהלכי מערכות המשפט והשלטון הישראליות. אין תמה כי במקומותינו "חבר מביא חבר, חבר מגן על חבר" הפך לנורמה בנוסח מחלה סופנית ידועה ומאוסה. המתווה הינו של "זרועות תמנון" המוצצות לשד המדינה מבפנים.

נושאים שם הדמוקרטיה לשווא

לאיזו דמוקרטיה מכוונים דוברי הקרן? לזו של רפובליקת ויימר (בגרמניה שלאחר מלחמת העולם הראשונה) שאפשרה את עליית הנאציזם והיטלר לשלטון או לדמוקרטיה מתגוננת נוסח ארה"ב?

המתווה בין פעולות המפלגה הנאצית לבין "הקרן לישראל חדשה" הינו זהה (ואין הכוונה לדמיון באופי ההתארגנות). הנאצים שאפו לקעקע את שלטון רפובליקת ויימר דרך ניצול רפיסותה של הדמוקרטיה שם ולהחליפו בשלטון אנטי דמוקרטי, נציונל סוציאליסטי. ראוי לציין גם כי הצלחת הנאצים בתפיסת השלטון בשנת 1933 לא הייתה כלל מתאפשרת ללא מימון נדיב ומפליג של בנקאים בינלאומיים אמריקנים (ואנטישמים מובהקים).

"הקרן לישראל חדשה" שואפת, דרך עמותותיה בדיוק לכך - דהיינו, חדירה ערמומית ונכלולית, תוך ניצול רפיסותה של הדמוקרטיה הישראלית, בעזרת סוכניה, השתולים מבעוד מועד באושיות הממסד, אלו הם זרועות המדיה והמערכת המשפטית, להשתלטות עוינת על מדינת ישראל והפיכתה למדינת כל אזרחיה במקרה הטוב (לטעמם), כלומר: מדינה כנענית, המדינה הערבית העשרים ושלוש, נטולת יהודים, רוח יהודית ודת יהודית, ולהמלכת שלטון שמאלני קיצוני, אמור פשיסטי, במקרה הפחות מוצלח, במידה שהמזימה הראשית לא תעלה יפה.

ניתן לראות זאת במימון מפליג מטעם הקרן לעמותות פלשתיניות פנים-ישראליות החורתות על דגלן בדיוק עקרונות אלו, וכמובן עמותות "ישראליות" המשתייכות כולן (הפלא ופלא) לשמאל הקיצוני המיליטנטי, התומכות בתזות זהות אלו בדיוק נמרץ (כאמור: "שלום עכשיו", "בצל"ם", "זוכרות", "מחסום ווטש", "נשים בשחור", "קואליציית נשים", "אומץ לסרב", "שוברים שתיקה". "אנרכיסטים נגד כל דבר" ועוד פירות באושים דומים מתחתית חבית החברה הישראלית).

באשר "הקרן לישראל חדשה" ועמותותיה האנטי-יהודיות וציוניות מייצגות אך חלק קטן יחסית מעמנו (הן בישראל והן בארצות הים), ומפאת העובדה כי הללו כושלים יותר ויותר במבחן הדמוקרטי האולטימטיבי דרך פסק הבוחר בקלפי, הרי שמצאו הם מסלול עוקף דמוקרטיה בדמות מימון ופעילות של שוטמינו המסורתיים מח"ול מצד אחד וביצור מעמדם באמצעי המדיה והמשפט הישראלי מהצד השני (אותם אלו שלעולם אינם עומדים למשפט הבוחר ממילא), מתוך כוונה ללפות את ישראל לפיתת חנק ולהביאה על ברכיה למלא רצונם. אכן, דמוקרטים לתפארת.

נושאים שם "זכויות אדם" לשווא

ארגונים חוץ-פרלמנטארים, המנסים לעקוף את המחסום המוסרי של עם הנלחם לקיומו, נתלים במושג "זכויות אדם". את אשר אימץ בית המשפט העליון הישראלי בחום, דהיינו "הזכות לזכויות", אשר תמיד גוברות על "הזכות לחיים" (או קיום), עקב נטייה פוליטית ואידיאולוגית חד-צדדית שמאלנית קיצונית, אימצה גם כל הערמה הבואשת הזו. המושג "זכויות אדם ואזרח" הפך לכן להיות בזוי ובדין.

כל מצורע וזב חוטם בינינו, כמו גם ברחבי העולם, מכסה את ערוותו ומתהדר בנוצות המזויפות של "זכויות אדם", בעוד אשר כוונתו לאשורה היא להאדיר את משנתו הפוליטית האישית תוך אחיזת עיני המתבונן.

הזלזול בתבונתו והגיונו הבריא של הציבור הינו כה גדול, עד כי הבנתם של "לוחמי הזכויות"-בפרוטה אינה מגעת להשיג כי יצר הקיום האינסטינקטיבי של כל יצור חי הינו ראש וראשון בקיומו. מפאת שמעמידים "זכויות אדם" לפני יצר הקיום הקמאי, הרי שזוכים הם לקיתונות של בוז וסלידה טבעית בידי כל שעיניו בראשו. ומכאן, זה המעמיד "זכויות" לפני "חיים", זכאי בהחלט לתיוג מוצדק של בעל אישיות רופפת ובעייתית.

אין האמור לעיל בא לגרוס כי בכל מקרה ומקרה יהיו זכויות האזרח נופלות מהזכות לחיים, אך בהחלט באים אנו לומר כי יש לשקול בסרגל מידתי רגיש ביותר את שני המוטיבים הללו באורח מאזן ומידתי, כאשר בכל מקרה של איזון מושלם בין השניים הרי הזכות לחיים תמיד תקבל עדיפות על הזכות לזכויות.

"הקרן לישראל חדשה" ודובריה, כולל כל הארגונים שוטמי ישראל הממומנים על ידה, עושים שימוש נכלולי וציני, כקרדום לחפור בו, במושג "זכויות אדם" וברי לכן כי מוציאים שם רע לכל הנושא החשוב והחיוני מאין כמוהו. דומה הדבר לאותו סיפור "הרועה והזאבים", באשר לכשנצרכים אנו להעמקת זכויות אזרחיות, כפי שאכן קורה במקומותינו, הרי שפעילותם המקדימה, מאחזת העיניים והנכלולית מסיטה את הדיון בנושא 'זכויות האזרח' לנושא הפוליטי, תוך שמהות הזכויות החיוניות לרבים בינינו נשכחת בלהט הוויכוח. היוצא מכך כי אלו הנושאים את שם "זכויות האדם" לשווא, מקעקעים את הזכויות הלגיטימיות של האזרחים במו ידיהם. אל לנו להצטער על כך. אלו, לא היה בכוונתם מלכתחילה לעסוק בזכויות אזרח, אלא אך פטפטו עצמם לדעת שלא לשם שמים.

"הכה בשליח"

ארגון "אם תרצו" אשר חשף את עוולות "הקרן" הינו אך "השליח". ארגון זה, המאגד יהודים ישראלים, חילונים, ציונים עד עמקי נשמתם, לא המציא את שפרסם. הארגון נתן פומבי לעובדות הידועות מזה זמן אך הוצנעו באדיקות רבה על-ידי המדיה הישראלית ורשויות המשפט ופרקליטות המדינה בעיקר, אשר חלקים נכבדים בם נגועים אנושות במחלה הסופנית של שיטנת ישראל ועמה. וכעת מותקף ארגון 'אם תרצו', באשר תקיפת השליח, כך מקווים כלבי הדוברמן בתקשורת, תסיט את תשומת הלב הציבורית מהעובדות לאשורן, מהמהות - שהינה: פעולתם המתמשכת והעקבית של "הקרן ובנותיה" להכפשת מדינת ישראל ועמה ברחבי העולם. ניתן להבחין בנקל באופי ההתקפות נגד "אם תרצו" המתמקדות בדיוק בסגנון הפעולה של משטיני ישראל עצמם דהיינו, שימוש בכינויים כגון, "אנטי-דמוקרטים", "סותמי פיות", "פשיסטים", "מקרתיזם" ועוד ירקות באושים כאלו המסבים את דעת השומע מהמהות עצמה. דומה שהללו למדו רבות מהאדונים גבלס ושטרייכר במדינה אירופית מסוימת, אשר בה "שקר שחוזרים עליו די פעמים הופך ל'אמת'".

כנסת ישראל חייבת, אבל חייבת להיכנס בעובי הקורה תוך חקיקת-נגד נאותה באשר לפעילות 'סוכנים זרים' בישראל, וכל המקדים הרי זה משובח. המדובר כאן הוא בביקורת ובבדיקה לגיטימיות של פעולות הקרן ועמותותיה. ההתנגדות לכך מעלה תהייה גדולה; ממה בדיוק חוששים סניגורי "הקרן" ופעולותיה, ממה הם מפחדים (חיים אורון, בוז'י הרצוג, יש לכם תשובה)?

ניתן למצוא פרטים רבים נוספים ומרחיבים באשר לנאמר פה במהדורתו השנייה של הספר "משנאי החינם בינינו" אשר הופץ במחצית שנת 2009. ניתן לעיין בספר (ולקבלו) בקישור הבא. גם המהדורה השלישית והמורחבת של הספר תופץ כשירות לממוענים חינם אין כסף, במחצית השנייה של שנת 2010.
מקור:
http://www.news1.co.il/Archive/003-D-44994-00.html?tag=21-53-30



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.

==


https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5583&omm=13&vi




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''א באב תש''ע    04:54   22.07.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  62. האם יש קשר בין פיטוריו של ד''ר רן ברץ לבין חשיפת הדו''ח  
בתגובה להודעה מספר 0
 

האם יש קשר בין פיטוריו של ד"ר רן ברץ לבין חשיפת הדו"ח החמור על הקרן לישראל חדשה
שחשפתי כאן בשנת 2003, דהיינו לפני 7 שנים ?!
- המצ"ב בהמשך:
.
.
להלן הכתבה על הפיטורין:
.
.
האוניברסיטה העברית פיטרה המרצה הימני
אף שד"ר ברץ נחשב למרצה נערץ, במוסד הירושלמי מסרו לו כי לא ישוב ללמד בשנה הבאה. סטודנטים ומרצים: סולק בשל דעותיו הימניות
אפרת זמר-ברונפמן | 21/7/2010
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/135/354.html
.
.
להלן המסמך/הדו"ח שחשפתי בשנת 2003:
.
.

מקור:
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
22:35 08.11.03

דו''ח ראשוני: ''הקרן החדשה לישראל'' - 3.10.2003
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5570&forum=gil&archive=
.
.
לאחר 7 שנים לקח לעם ישראל לגלות מי זאת באמת הקרן לישראל חדשה בכלל ומטרותיה בפרט,
מצ"ב לינק לאשכול ריכוז כל המידע בנושא:



ריכוז אשכולות בנושא הקרן לישראל חדשה (NIF)
https://rotter.net/forum/gil/18350.shtml

וחשוב מאוד לציין ולצרף את חוד החנית של הקרן לישראל חדשה:
אהרון רול: מחקרי 'אנרכיסטים עליך ישראל' מיום 6 מרץ 2010
https://rotter.net/forum/gil/18606.shtml
'תחקיר: 'רוני ערמון הוא זה שקבע שיש להתמקד בבילעין...''
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=17846&forum=gil&omm=0
.
.

====


האם ימונה אלוף גלנט לתפקיד הרמטכ''ל בימים הקרובים?!
https://rotter.net/forum/gil/16271.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''א באב תש''ע    06:43   22.07.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  63. ''צריך אליטה אלרנטיבית לקבוצת המיעוט הכוחנית'' (*)  
בתגובה להודעה מספר 62
 

ותודה לחברנו היקר aharon33

תזכורת :
.
.
.

האם יש קשר בין פיטוריו של ד"ר רן ברץ לבין חשיפת הדו"ח החמור על הקרן לישראל חדשה
שחשפתי כאן בשנת 2003, דהיינו לפני 7 שנים ?!
- המצ"ב בהמשך:
.
.
להלן הכתבה על הפיטורין:
.
.
האוניברסיטה העברית פיטרה המרצה הימני
אף שד"ר ברץ נחשב למרצה נערץ, במוסד הירושלמי מסרו לו כי לא ישוב ללמד בשנה הבאה. סטודנטים ומרצים: סולק בשל דעותיו הימניות
אפרת זמר-ברונפמן | 21/7/2010
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/135/354.html
.
.
להלן המסמך/הדו"ח שחשפתי בשנת 2003:
.
.

מקור:
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
22:35 08.11.03

דו''ח ראשוני: ''הקרן החדשה לישראל'' - 3.10.2003
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5570&forum=gil&archive=
.
.
לאחר 7 שנים לקח לעם ישראל לגלות מי זאת באמת הקרן לישראל חדשה בכלל ומטרותיה בפרט,
מצ"ב לינק לאשכול ריכוז כל המידע בנושא:



ריכוז אשכולות בנושא הקרן לישראל חדשה (NIF)
https://rotter.net/forum/gil/18350.shtml

וחשוב מאוד לציין ולצרף את חוד החנית של הקרן לישראל חדשה:
אהרון רול: מחקרי 'אנרכיסטים עליך ישראל' מיום 6 מרץ 2010
https://rotter.net/forum/gil/18606.shtml
'תחקיר: 'רוני ערמון הוא זה שקבע שיש להתמקד בבילעין...''
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=17846&forum=gil&omm=0
.
.

====


האם ימונה אלוף גלנט לתפקיד הרמטכ''ל בימים הקרובים?!
https://rotter.net/forum/gil/16271.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
אור ליום ששי י''ב באב תש''ע    20:09   22.07.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  64. ''ועדת החינוך תדון בפרשת המרצה (ד''ר ר. ברץ) שפוטר''  
בתגובה להודעה מספר 62
 

ועדת החינוך תדון בפרשת המרצה שפוטר


ד''ר רן ברץ .

הסערה בעקבות הפרסום במעריב על הדחתו של ד"ר רן ברץ מגיעה לכנסת.
ועדת החינוך תתכנס לדיון בטענות כי פוטר בשל דעותיו הימניות.
אפרת זמר-ברונפמן ואריק בנדר | 22/7/2010 8:18

סערה בעקבות הטענות להתערבות פוליטית בהחלטה על המשך העסקתו של ד"ר רן ברץ בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה העברית - טענות שנחשפו אתמול (ד') במעריב. בעקבות הפרסום תתכנס ועדת החינוך של הכנסת לדיון מיוחד בפרשה.

הנהלת החוג לפילוסופיה שבו לימד ברץ בשנים האחרונות הודיעה לו כי הוא אינו משובץ להוראה בשנת הלימודים הקרובה.

ההחלטה עוררה ביקורת מצד סטודנטים רבים שטענו כי ברץ הוא מרצה מצטיין. לטענת סטודנטים ומרצים בחוג, נגד ברץ פעל "לובי" שהתנגד לפעילותו בפקולטה בשל דעותיו הפוליטיות הימניות.

מנגד, גורמים בכירים באוניברסיטה שבו ודחו אתמול בתוקף את הטענות. לדבריהם, ברץ לא הצליח להתקבל במכרז על תקן אקדמי קבוע שהוקצה למחלקה מפני שלמועמד אחר היו נתונים אקדמיים טובים יותר.

"החלטה שנגועה בנימוקים לא ענייניים"

"ברגע שהתקבל מרצה קבוע, אין סיבה להעסיק את ברץ שהוא מרצה מן החוץ", אמרו באוניברסיטה והדגישו כי בניגוד לטענות שהועלו על ידי סטודנטים ומרצים, לא היו השפעות פוליטיות על ההחלטה.

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) הגיב על פיטורי המרצה ואמר: "לאחר ששוחחתי וביררתי

את העניין עם המרצה ועם חלק מהנוגעים בדבר באוניברסיטה, עולה חשד כבד שמדובר בהחלטה שנגועה בנימוקים פוליטיים לא ענייניים.

"חובת ההוכחה להבהיר את ההחלטה המוזרה מוטלת על האוניברסיטה. ההחלטה התמוהה מטילה עננה כבדה על האוניברסיטה. בדעתי לכנס ישיבה מיוחדת של ועדת החינוך כדי לברר את העניין".
מקור:
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/135/840.html?hp=1&loc=2&tmp=3429

.
.
תזכורת:
.
.


האם יש קשר בין פיטוריו של ד''ר רן ברץ לבין חשיפת הדו''ח
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5570&omm=62&viewmode=
.
.

''צריך אליטה אלרנטיבית לקבוצת המיעוט הכוחנית'' (*)
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5570&omm=63&viewmode=


====



האם ימונה אלוף גלנט לתפקיד הרמטכ''ל בימים הקרובים?!
https://rotter.net/forum/gil/16271.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ב באב תש''ע    02:49   23.07.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  65. פיטורי ד''ר רן רץ בערוץ 1 :  
בתגובה להודעה מספר 62
 

http://www.facebook.com/?ref=home#!/video/video.php?v=429760462736

====



האם ימונה אלוף גלנט לתפקיד הרמטכ''ל בימים הקרובים?!
https://rotter.net/forum/gil/16271.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ה באדר א' תשע''א    04:12   01.03.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  67. קלמן ליבסקינד: ''מדינת החופש הגדול'' (*)  
בתגובה להודעה מספר 0
 

מצ"ב כתבה במוספשבוע של מעריב מתאריך 25.2.011 שבה קלמן ליבסקינד מסכם 'כמעט' בהרחבה מלאה את כל מה שחשפנו וידענו, תקראו, תפנימו ותחליטו



.
.
תזכורת למידע/מסמכים שחשפתי כאן (רוטר.נט) לפני 8 שנים:
.
.


מקור:
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
22:35 08.11.03

דו''ח ראשוני: ''הקרן החדשה לישראל'' - 3.10.2003
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5570&forum=gil&archive=
.
.
לאחר 8 שנים לקח לעם ישראל לגלות מי זאת באמת הקרן לישראל חדשה בכלל ומטרותיה בפרט,
מצ"ב לינק לאשכול ריכוז כל המידע בנושא:




ריכוז אשכולות בנושא הקרן לישראל חדשה (NIF)
https://rotter.net/forum/gil/18350.shtml

וחשוב מאוד לציין ולצרף את חוד החנית של הקרן לישראל חדשה:

(*) להיות מודע = לשרוד (*)

חוד החנית:


אהרון רול: מחקרי 'אנרכיסטים עליך ישראל' מיום 6 מרץ 2010
https://rotter.net/forum/gil/18606.shtml
תחקיר: ''הכירו את מנהיג האנרכיסטים רוני ערמון''
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=17846&forum=gil&omm=0



@''טיהור הנהגת המדינה ממרגלים ובוגדים'' @
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6137&forum=gil&viewmode=all&keywords=%D7%91%D7%95%D7%92%D7%93%D7%99%D7%9D#86



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ה בכסלו תשע''ה    14:25   17.12.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  68. מצ''ב מייל לכל החברים גם מהימין וגם ליתר המפלגות בנושא הקרן לישראל חדשה (*)  
בתגובה להודעה מספר 0
 

מצ"ב מייל לכל החברים גם מהימין וגם ליתר המפלגות:

לפני 11 שנה הוצאנו, ד"ר רן ברץ ואנוכי משה איפרגן, את הדו"ח הראשון על הקרן החדשה לישראל, בעמל של שנים

הקרן ועמותות השמאל נחשפו והימין יודע היטב את טיב היריב הקשה שעומד מולו, אך למרבה הצער, נציגינו בכנסת ובממשלה לא סיפקו את הסחורה.

כעת, עקיבא ביגמן המיתולוגי מפרסם באתר "מידה" האגדי מאמר החושף את העובדה שהקרן פועלת עכשיו להפלת הימין.

דרך ארגון "מולד" שהוקם ע"י אברום בורג כארגון עם מטרה: לזרוע שנאה כלפי הימין דרך הסתה מכוערת נגד נתניהו והימין בכלל ועד למתיישבים ביו"ש בפרט.

אתם שייכים למפלגות הימין השונות, אפשר לתת להם מכה בראש.

בנוסף, זאת הדרך שבה הקרן ועמותותיה מספקים לשמאל אלפי פעילים בחינם (כי הם מקבלים את שכרם בעמותות), כרגע הם עובדים רשמית עם בוז'י הרצוג, ההוא מפרשת עמותות ברק ב 1999.

מצורף המכתב של מנכ"ל הקרן ב 1999 המתגאה על מעורבותם בהפלת נתניהו, המכתב תורגם ע"י ד"ר רן ברץ הפסיכומיתולוגי, במקור הוא כתוב אנגלית.

כנסו לקישור, היחשפו לנתונים ויאללה, עבאדה.

מצורפים כמה פרסומים של "61" הגוף של "מולד" שעובד עם הרצוג והעבודה.
המאמר של עקיבא, כאן: http://mida.org.il/2014/12/02/%D7%97%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%94-%D7%90%D7%A8%D7%92%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%A0%D7%AA%D7%9E%D7%9B%D7%99-%D7%94%D7%A7%D7%A8%D7%9F-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%94-%D7%9C%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C/
.
.
תזכורת לחשיפת הדו"ח בפורום סקופים בכלל ותועד בפורום מסמכים ברוטר.נט בפרט משנת 2003:

דו''ח ראשוני: ''הקרן לישראל חד''שה'' - 3.10.2003
https://rotter.net/forum/gil/5570.shtml
וכאן:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151901434729378&set=a.432442594377.227462.612759377&type=3&theater

וכאן ריכוז אשכולות בנושא הקרן לישראל חדשה (NIF)
https://rotter.net/forum/gil/18350.shtml

מבחן התוצאה !!
.
.
.


https://tinyurl.com/5a2yl כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות