אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #5612 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 5612   
Dimitry
גולש אורח
   00:04   23.01.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

האם יש למישהו מידע מפורט על פרופ' טניה ריינהרט (ל''ת)  

 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 23.01.04 בשעה 00:06 בברכה, Dimitry
 
ועל הפעילות הפוליטית והאקדמית שלה?



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  בבקשה על קצה המזלג................ פילוביץ שחף 23.01.04 02:43 1
     אזהרה דחופה: טניה ריינהרט, משה צימרמן, ועוד רבים אחרים פילוביץ שחף 23.01.04 08:13 2
  קול קורא לתורמים מחו''ל לבדוק לאן הולכות התרומות.... פילוביץ שחף 23.01.04 18:14 3
  מכללת בית ברל בראש רשימת העמותות הנתמכות על ידי הממשלה פילוביץ שחף 23.01.04 18:32 4
     הליכוד תמיד בנה את השמאל צחצח 23.01.04 18:50 5
     תודה רבה על המידע ועל הטרחה (ל''ת) Dimitry 29.01.04 00:49 7
     צחנה עולה מבית ברל - 40% מהסטודנטים משתמשים בסמים פילוביץ שחף 08.03.04 23:49 9
     השרה תמיר יוזמת הוראת יהדות 'פלורוליסטית' לא ע''י מורים פילוביץ שחף 19.08.07 18:56 12
  טניה ריינהרט General Park 23.01.04 19:43 6
  אמנים למען מימון פעולה ישירה נגד החומה: ''על גופתי המתה'' פילוביץ שחף 01.02.04 00:09 8
  תוכנית השלום של טניה ריינהרדט - P10K (פלסטין 10,000) פילוביץ שחף 09.06.04 00:25 10
  סקופ! עיתון ''דבר'' חוזר... פילוביץ שחף 19.09.04 17:58 11
  ''שנאת חינם ונקמנות במשרד החינוך'' (סרט וידיאו) פילוביץ שחף 19.08.07 19:10 13

     
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   02:43   23.01.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. בבקשה על קצה המזלג................  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 23.01.04 בשעה 07:54 בברכה, פילוביץ שחף
 
שלטון השקר/ טניה ריינהרט

הבעיה שניצבת בפנינו היום היא שההתנגדות לכיבוש הולכת והופכת קשה יותר. לפני אוסלו, הגיע המאבק בכיבוש לשיאו. בצד הפלסטיני היו האינתיפאדה ותנועת – שחרור מאורגנות וחזקות, ובצד הישראלי תנועות מחאה והתנגדות רחבות. כשהרסו בית, מתנגדי הכיבוש היו שם כדי למחות; משמרות-מחאה, בייחוד של תנועת הנשים, היו לחלק מהנוף; ורבים סירבו לשרת בשטחים. מאז אוסלו, משתף מנגנון הרשות הפלסטינית פעולה עם הכיבוש, וקולו של השמאל הישראלי נאלם.

הבעיה אינה רק של השמאל הישראלי. בעולם המערבי כולו נתון השמאל במשבר, נוכח התגבשותו של ה"סדר העולמי החדש". בשלהי המאה ה- 20 , מגיע לשיאו התהליך, שהחוקר נועם חומסקי קורא לו "החזרת הגלגל" למאה ה-19 ב"סדר החדש", מי שקובע הם שני העשירונים העליונים. 80% מבני-האדם בעולם נדחקים לדרגות שונות של תת-אדם, כשתפקידם הוא לספק את חיי-השפע של 20% האחרים. הבעיה אינה רק הכיבוש. לגבי העשירון העליון אין הבדל בין פלסטינים לבין פועלים זרים או לעובדי-אופקים, או לנשים או מזרחיים – לכולם מיועד תפקיד של ספקי רמת-החיים שלו. והשמאל – בישראל כבעולם כולו – לא נערך עדיין להשיב מלחמה שערה.

כדי שנוכל להגן על עצמנו מעריצות המיעוט, חשוב, ראשית-כל, להבין כיצד מצב זה מתאפשר. איך מצליח המיעוט לכפות על הרוב הסדר שמנוגד לאינטרסים שלו?

במשטרים טוטליטריים יש תשובה ברורה לשאלה זאת. הדרך היא פשוט כפייה. "פראוודה" קובע מה מותר לומר ולעשות, וזהו. אך בחברה דמוקרטית יש לרוב, עקרונית, אפשרות להשפיע על הסדר החברתי. איך מונעים זאת? שתי הדרכים המרכזיות לכך הן לעצב תודעה בשיטות- תעמולה שונות ולרוקן את המערכת הפוליטית מתוכן.

ייצור הסכמה – תבניות-מציאות מסולפות
מנגנוני ייצור של הסכמה כללית – הקונצנזוס – מנותחים לעומק בכתביו הרבים של חומסקי (ואחרים). מוסדות מרכזיים שנוטלים חלק בייצור זה הם: התקשורת, האוניברסיטאות, מערכות החינוך, מרכזי המפלגות, משרדי ההסברה וגופים אחרים המשפיעים על עיצוב דעת קהל. אמצעי-תעמולה יעיל הוא בניית תבניות-מציאות מסולפות. אם תהיה לרוב תמונה מדויקת של המציאות אשר פועלת נגדו, יש להניח בחברה דמוקרטית, לא תמיד אפשרי, או יעיל, להסתיר את הסברים-ותבניות של מציאות, אשר מסווה את מה שקורה בפועל. כך משתקים את יכולת הניתוח וההתנגדות של הנוגעים בדבר.

דוגמאות אחדות: במישור החברתי, נישול עובדים מזכויותיהם עטוף תמיד במילים חיוביות מבטיחות – כלכלה חופשית, יוזמה , צמיחה. חובת המדינה לדאוג לאזרחיה מוצגת כמקור לתחלואי-המשק, שיש להיפטר מהם. חיסול ההסתדרות, שהיה נחוץ כדי לאפשר את כלכלת-העשירים, הוצג כשחרור עובדים מעולו של ארגון מושחת. האפשרות שבמקום לפרק את הארגון יענישו את האשם – מפא"י , שהשתלטה על הארגון – ויתבעו ממנה להחזיר את הכספים שגזלה, כלל לא עלתה לדיון.

גם הכיבוש ממופה לתוך תבניות-מציאות אופטימיות ומסולפות. מאז אוסלו קיבל המושג "מדינה פלסטינית" משמעות חדשה.

עד אז היו שתי עמדות ברורות: הייתה תכנית האוטונומיה של בגין ושרון הייתה החלופה של מדינה פלסטינית (או מדינה דו-לאומית). הפלסטינים והשמאל הישראלי התנגדו לאוטונומיה, כיוון שברור היה שזהו הסדר שמנציח את הכיבוש. כל מה שחשוב – הקרקע, המים, המערכת הכלכלית – נשאר בידי הכובש, והנכבש מקבל רק את הזכויות המוניציפליות של אזור-מגוריו. מאז אוסלו מנסים לגרום לנו להאמין שאותה אוטונומיה, שדחינו כל השנים, היא המדינה הפלסטינית. אי-אפשר לומר שמסתירים את העובדות: הסכמי אוסלו וקהיר, המבטיחים בדקדקנות את כל ההיבטים של שליטת ישראל בשטחים, פורסמו ברבים.

פרטי תוכנית ביילין/ אבו-מאזן לכינון "מדינה פלסטינית" ללא קרקע – ידועים אף הם. אי-אפשר שלא לדעת שבמקרה הטוב, הסדר-הקבע ייתן מעמד של קבע להסכמי קהיר. ובכל זאת, רבים ממתנגדי הכיבוש לשעבר ששים לקראת הסדר-הקבע הזה ותובעים מישראל "ליישם הסכמים". זהו כוחה של תעמולה, שמשנה תבניות מציאות. העובדה שאפילו חלקים בליכוד מוכנים בשמחה לאמץ את השם "מדינה פלסטינית" עבור צורת-הכיבוש החדשה – שכן כך גורמים למתנגדי הכיבוש לתמוך בו.

כדי לבסס תבנית מסולפת של מדינה, נחוץ שיהיו בשטח סממנים דמויי-מדינה. אחד המיתוסים, שבעזרתו מעוררים אותנו להאמין בכך, הוא המיתוס שערפאת ואנשיו מנהיגים את העם הפלסטיני במאבק לעצמאות ובדרך למדינה. ערפאת היה, במשך שנים, סמל לרוח המאבק הפלסטיני, ולכן קשה כל-כך לקלוט שזוהי תבנית-מציאות מסולפת. והרי בפועל, ערפאת נכנע עוד לפני הסכמי אוסלו, ובאוסלו הסכים לתנאים שאף נציגות פלסטינית לא קיבלה במשא-ומתן קודם לכן: הסדר עם ישראל ללא פירוק ההתנחלויות; מאז ממלא ערפאת את התפקיד שייעד לו רבין, תפקיד של מושל הרשות הפלסטינית של ישראל, חמוש במשטרה פלסטינית "משוחררת מבג"ץ ומבצלם". אם נמשיך לראות בערפאת את מייצגו הנבחר והאמיץ של העם הפלסטיני, נוכל להמשיך לשבת בשקט ולנחם את עצמנו: אם ערפאת והרשות מסכימים לכל אלה, אזי סימן שהכול בסדר, שיש דינמיקה ושהמדינה הפלסטינית בדרך.

מי שמתחיל לפקפק, באות גערות השלטון הישראלי בערפאת ומחזקות אותו באמונתו. ככל שערפאת כנוע ומשתף פעולה יותר, כך תוקפים אותו יותר על "שאינו מכבד הסכמים". כך מוסחת הדעת ממעשיו המחפירים. על איש השמאל התמים הדבר עובד., בימי נתניהו כפי שהוא עבד בימי רבין. אם השלטון כל-כך לא מרוצה מערפאת – כך הוא אומר לעצמו – סימן שערפאת הוא אכן לוחם אמיץ לחירות עמו.

צריך לזכור, שהעם הפלסטיני חשוף בדיוק לאותה תעמולה. למעשה, היא מכוונת בעיקר אליו. ככל שיותר פלסטינים יאמינו שערפאת נלחם עדיין את מלחמתם, כן יקל יותר על השלטונות לנהל את הכיבוש . מתקפות השלטון הישראלי על ערפאת עוזרות לו לשרוד. אמנם, מספרם של אלה ההולכים שולל פוחת מסקר לסקר, וללא הטנקים של ישראל, שמגבים אותו, סביר שערפאת לא היה שורד היום בשלטון; אך עדיין, יש קורבנות פלסטינים למכונת-התעמולה. העובדה שהם פלסטינים אינה הופכת את תמונת המציאות הזו למסולפת פחות.

מיתוס אחר, שבעזרתו כופה המיעוט את רצונו, הוא ההיפוך של יחסי רוב ומיעוט. זהו המיתוס שהכי קשה להתגונן בפניו. בשיטות שונות גורמים לרוב להאמין שהוא בעצם המיעוט. מי שסובל מהכלכלה החופשית, מניחים שהוא המיעוט, שכן בטלוויזיה רואים רק את השבעים. מתנגדי הכיבוש היהודיים משוכנעים שהם בעצם קומץ קטן, שרוב העם היהודי הוא שוחר דם, שוחר נקם, אוהב מתנחלים ומטורף, כפי שהוא מצטייר מהראיונות בטלוויזיה.

בפועל, אין לאמונה הזאת ביסוס מחוץ לתעמולה. כל הסקרים מגלים, כי רק שליש מהיהודים הישראליים תומך בכיבוש ובהתנחלויות. שליש אחר התייצב בבירור מזה שנים נגד הכיבוש והמתנחלים. עובדה היא שגם השליש הנותר תמך, לפי הסקרים שאחרי אוסלו, בהסכם שנתפש אז בעיניו כמוליך לפירוק ההתנחלויות ולסיום הכיבוש. כל הסימנים מראים שגם העם הכובש עייף, לפחות ממחיר הכיבוש, אבל אם נאמין שאנו המיעוט, אפשר יהיה לשכנע אותנו, ביתר קלות, שאין מה לעשות. כך בדיוק הצדיקו רבין ומר"צ – שנבחרו בקולות מתנגדי הכיבוש – את העובדה שהם פועלים לביסוסו: "אין לנו את הרוב הדרוש לפירוק ההתנחלויות" הם אמרו לרוב שהעלה אותם לשלטון.

זו אינה המצאה ישראלית. זוהי שיטת-תעמולה רווחת. בארצות-הברית נבחר קלינטון על מצע של דאגה לצדק חברתי ולשכבות החלשות, אך הוא ביצע במדויק את מצעם ההפוך של הרפובליקאים. "אין ברירה"! הוא מסביר, "אני ואתם, הבוחרים – אנחנו המיעוט, ולכן עלינו לבצע את רצון הרוב".

ריקון המערכת הפוליטית
עיצוב התודעה, משוכלל ככל שיהיה, אינו ערובה מספקת לשימור האינטרסים של המיעוט השבע. מה שמבטיח שלרוב לא תהיה אפשרות להשפיע – בשיטה שרשמית היא דמוקרטית – הוא התהליך של ריקון המערכת הפוליטית. בכל העולם המערבי אנו עדים להתגבשותן של שתי מפלגות-גג שמייצגות גוונים שונים של אותה פרוגרמה. בארצות-הברית זהו המצב כבר שנים; אך לאחרונה ראינו, שגם באנגליה הופך הלייבור למפלגת שמרנים שנייה, נבדלת ברטוריקה שלה, אך לא במדיניותה. העובדה, שאותו תהליך מתרחש גם בישראל נעשתה ברורה בחמש השנים האחרונות, שבהן "העבודה" ביצעה את חזון הליכוד, חזון כלכלת-שוק, פירוק ההסתדרות, חיזוק ההתנחלויות וביסוס הכיבוש; וכל זאת ברטוריקה של דאגה לעובדים ושאיפה למדינה פלסטינית.

כאשר המערכת הפוליטית מותירה רק את הבחירה בסוג הרטוריקה, היא הופכת לריטואל חסר-משמעות. בהדרגה נפלטים ממנה רוב האזרחים – אותו רוב שמפסיד מההסדר החברתי – והם מאבדים כל דרך להשפיע מתוך המערכת. אין פלא שבארצות-הברית, שבה הגיע התהליך הזה לשיאו , 50% מהאזרחים אינם הולכים כלל לקלפי ואינם מצביעים. בפועל, היה בישראל עד לפני חמש שנים שמאל חזק יחסית . 15% מחברי הכנסת הקודמת היו נבחרי רשימות שחרתו על מצען צדק חברתי, פירוק התנחלויות, יציאה מהשטחים ומדינה פלסטינית. אך מאותו רגע בו נבחרו, הם נבלעו במפלגת-הגג – אם בממשלה ואם בגוש החוסם - ואפשרו לה להמשיך ולבסס את האינטרסים של המיעוט.

התפקיד שיוחד למפלגות השמאל בכנסת הקודמת - ולדעתי הדבר נכון לגבי חד"ש לא פחות מאשר לגבי מר"צ – היה לנטרל את בוחרי- השמאל ולשכנע אותם שהכול בסדר: "הנה, אחרי שנות מאבק כה רבות, הגענו סופסוף לעמדת-השפעה במערכת הפוליטית, והממשלה תלויה בקולות נציגינו. הרי ברור ששריד ואלוני וגוז'נסקי נלחמים למען המדינה הפלסטינית. מה שצריכים מתנגדי הכיבוש לעשות עכשיו הוא לתמוך בממשלה".

כך יוצא, שלמתנגדי הכיבוש – כמו לקורבנות כלכלת-השוק אין כל יכולת לפעול בתוך המערכת הפוליטית ולהשפיע על קבלת ההחלטות; שכן הבחירות אינן משנות דבר גם כאשר נציגינו זוכים לקחת חלק בשלטון.

איך מתגוננים?

השאלה במצב עניינים כזה היא: מה עושים? איך אפשר להתגונן ולהתנגד? הצעד הראשון הוא לזכור בכל רגע ובכל שעה שאנחנו הרוב, לא המיעוט. המיעוט הם שני העשירונים שמרוויחים מהשיטה וכופים את רצונם על הכול. צריך ללמוד לא להאמין, כשאומרים לנו בטלוויזיה שהרוב הוא שוחר-הפרטה, תאגידים וכיבוש.

ויותר לעומק – צריך לפתח חסינות לתעמולה. חומסקי מציע לפתח קורסים להגנה עצמית: להתארגן בקבוצות קטנות (שכונה, חברים, עבודה) לקרוא עיתון ביחד, לנתח, לחשוף את טענות-היסוד של התעמולה, לזהות את השקרים וללמוד את תמונת המציאות הנכונה בכל רגע נתון.

לא נמצא קורסים כאלה באוניברסיטה, או בתקשורת, שכן, תפקידם של אלה בדיוק הפוך – לבלבל אותנו ולשלול מאתנו את יכולת-הניתוח. רק אנחנו בעצמנו נוכל לייצר אותם לעצמנו.

מצוידים ביכולת להגנה עצמית, נוכל לחפש בכל רגע נתון דרכים להכריח את המערכת הפוליטית להתחשב ברצוננו, או במילים אחרות: להפריע למיעוט להתעלם מרצון הרוב.

הפתקים הלבנים בקלפי – שאני יודעת שהיו קשים לרבים בשמאל – משקפים חשיבה הדוגלת באסטרטגיה הזאת. מצביעי-השמאל נפלטו מהמערכת הפוליטית, כי נציגיהם חדלו לייצג אותם. הייתה להם ברירה לקבל את העובדה שהם אינם יכולים להשפיע על קבלת-ההחלטות, או לנסות להכריח את המערכת להתחשב בהם בעתיד, על אפה ועל חמתה. 150 אלף הבוחרים ששלשלו פתקים לבנים לקלפיות אותתו שהמערכת הפוליטית חדלה לייצג אותם, אך הם הראו גם שעדיין יש להם נשק פוליטי. הם סימנו דרישה ברורה לכל מפלגת שמאל בעתיד: יצגו אותנו, אם אתם רוצים את קולותינו.

אך בחירות מתקיימות רק אחת לארבע שנים וההתנגדות היא אורח-חיים ומעשה יומיומי. כדי להתנגד, לא צריך מוסדות וכוח. אפשר להתנגד בכל זמן ובכל מקום, גם בקבוצות קטנות של יחידים . במאבק נגד הכיבוש אין לזלזל בניסיון שצבר השמאל הישראלי לפני אוסלו. הפגנות, משמרות מחאה, משמרות נשים בשחור, סירוב לשרת בשטחים, פעולה משותפת יהודית-ערבית – כל אלה מקשים על המשך הכיבוש ומפריעים לשיטה.

כדי לפעול, אין זה הכרחי שכל גופי השמאל יסכימו ביניהם על כל פרט במצע ובפתרון. אחד הוויכוחים שעלו בכנס זה, ובמסגרות אחרות, היה סביב השאלה – האם המאבק הוא על מדינה פלסטינית, או על מדינה דו-לאומית. אישית, כמי שהאמינה בפתרון של המדינה הפלסטינית, אני חושבת, שאת המאבק הזה הפסדנו. מדינה פלסטינית, במובן שאליו התכוונו – עם פירוק ההתנחלויות וירושלים המזרחית כבירתה – לא תהיה כבר. באיזה שהוא שלב, נצטרך לעבור למאבק נגד מדיניות האפרטהייד ובעד שוויון זכויות, כמו בדרום-אפריקה.

אבל אינני חושבת שהנושא הזה, המצריך מחשבה ודיון, חייב לפלג את מתנגדי הכיבוש, משום שהפרקטיקה של המאבק תישאר זהה בשני המקרים; בין אם יש עדיין אפשרות למדינה פלסטינית ובין אם הפלסטינים יחיו בעתיד במדינה דו-לאומית – שתקום כאן כדי שהם יוכלו לחיות כבני-אדם – צריך להלחם בגזל הקרקעות שלהם, בגזל המים, בגזל הפרנסה, בהסגר ובהתעללות. כך או כך , צריך להוקיע את הסדר-הקבע שמתכננים לנו נתניהו וביילין, אבו-מאזן וערפאת, כהסדר שמנציח את הכיבוש באצטלה של מדינה פלסטינית.

הדברים נאמרו בכנס "30 שנה לכיבוש" (צוותא 6.6.97)

פרופסור טנייה ריינהרט היא פובלציסטית ומרצה בחוג לתורת הספרות הכללית באוניברסיטת תל-אביב ובאוניברסיטת אוטרכט שבהולנד.
זוהי גרסת HTML של הקובץ http://www.tau.ac.il/~reinhart/political/LieRegime.doc.


הסכם אוסלו והאינטרסים האמריקאיים·חברות התרופות נגד חולי האיידס·גלובליזציה ופמיניזם.. . .

במקביל לפעילותו השוטפת, עורך תא קמפו"ס

אנטי-סמינר: גלובליזציה ז

יום ד', 14.3.2001 בשעה 20:00 (בניין חברה, חדר 1701)
אפרים דוידי: הגלובליזציה, רקע היסטורי ותיאורטי
יולי חרומצ'נקו ("ידיעות", "הארץ", "העין השלישית"):
העובדים הזרים בישראל.

יום ד', 28.3.2001 בשעה 18:30 (בניין חברה, חדר 1701)
רוני ערמון ("אינדימדיה", "פעולה עממית"), עמי גרינר ("מגמה ירוקה"):
פראג, סיאטל, תל-אביב – אנטומיה של מחאה

יום ד', 18.4.2001 בשעה 20:00 (בניין חברה, חדר 1701)
פרופ' טניה ריינהרט ואנשי מגאזין "כאן":
הון ותקשורת

בהמשך מתוכננות, בין היתר, הרצאות מפי ח"כ תמר גוז'נסקי,
ד"ר אבנר דה-שליט, ד"ר מירן אפשטיין, דבי לרמן, פרופ' משה צוקרמן
ועו"ד ראובן קמינר.
http://www.hadash.org.il/snifim/jer/SemHebrew.htm


קריאה באירופה לחרם אקדמי.
יותר מ-400 אקדמאים מאירופה ו- 10 אקדמאים ישראליפ
ביניהם פרופ' ריינהרט, ד"ר אילן פפה ופרופ' דוד עמית....

http://www.bambili.com/bambili_news/katava_main.asp?news_id=519&sivug_id=1

מעודכן ליום חמישי 22 בינואר 2004
0628.2660 כתוב בעתון ב': ניתוח השיח הפוליטי והתקשורתי
מר רן הכהן
תרגיל
מטרת התרגיל היא להתוודע לשיח הדומיננטי בתקשורת בתחומי הפוליטיקה, החברה והכלכלה ולפתח כישורים ביקורתיים כלפיו. לשם כך נצא מן התיאוריה החברתית-ביקורתית של חומסקי וניישם אותה על אירועים ותהליכים בתקשורת, בחברה ובכלכלה הישראלית. התיאוריה של חומסקי תורחב בעזרת מיגוון תיאוריות ביקורתיות נוספות (מרקס, אלתוסר, גלברייט, שילר ואחרים). הכלים התיאורטיים ישמשו לניתוח נושאים שיהיו בחדשות במהלך הסמסטר, בעיקר תוך שימוש בעיתונות היומית. התרגיל פתוח הן לתלמידי "כתוב בעיתון" (פרופ' טניה ריינהרט) והן כקורס עצמאי ללא דרישות קדם.

מועדי הבחינות:
סמסטר ב', מועד א': יש להחזיר את העבודה עד ה- 26.7.2004 ב- 13:00
סמסטר ב', מועד ב': יש להחזיר את העבודה עד ה- 29.8.2004 ב- 13:00
http://www.tau.ac.il/humanities/yedion/syllabi/single_syllabi/06282660.html


המפלגה הקומינסטית הישראלית- דיון על מפת הדרכים
כותרות השבוע

נתניהו רומסת העובדים מתגוננים
מדיניות
'פאואל, שרון וליברמן 'מרוצים מאוד
מפת הדרכים להסדר אמריקאי חדש-ישן
מאבק חברתי
כיצד בונים מאבק נגד התוכנית הכלכלית
במאבק
צה"ל פרץ למשרדי מפלגת העם
שבוע פעילות נגד הכיבוש
http://www.maki.org.il/hebrew/zoohaderech/2003/14-5-2003/body_14-5-2003.html


עלייתה ונפילתה של הפוסט ציונות
מאת נרי ליבנה
אם האינתיפאדה לא חיסלה לגמרי את הפוסט ציונות, היא לבטח הורידה
אותה למחתרת. גם קודם התקשו נציגי האסכולה לפלס את דרכם באקדמיה,
אבל עכשיו אפילו הם עצמם נוטים להתנער מההגדרה. ציונים, פוסט
ציונים ופוסט-פוסט-ציונים מנסים למצוא את עצמם בזירה האינטלקטואלית


בחודש הבא תמלא שנה לאינתיפאדה החדשה. ד"ר אילן פפה, פוסט ציוני
מובהק, טוען שבכך תמלא גם שנה לגסיסתה של הפוסט ציונות כתנועה
וכהשקפה חברתית. פרופ' אניטה שפירא, מתנגדת נחרצת לדעותיו של פפה,
שכתבה ספר שלם נגד הפוסט ציונות )"יהודים חדשים, יהודים ישנים"(,
אומרת שאמנם הפוסט ציונות כמתודה לא פסה ויש אף סבירות גדולה שהדור
הבא של החוקרים והמרצים באוניברסיטאות יכלול מספר בלתי מבוטל של פוסט
ציונים, אבל הפופולריות של דעות פוסט ציוניות בקרב הסטודנטים
והקוראים נמצאת בשפל מאז אוקטובר.
http://www.ee.bgu.ac.il/~censor/katz-directory/01-09-21haaretz-livneh-post-zionism-hebrew.doc

עצומה-הקמפוס לא שותק

גם לממשלה נבחרת אין זכות להרוס את הצבא ואת המדינה

אנחנו, מרצים וסטודנטים הח"מ, מעריכים ומכירים תודה לאותם טייסים וחיילים אמיצים המצייתים לקול מצפונם ומסרבים לקחת חלק בהרג ודיכוי של עם אחר.

אנחנו שותפים לתחושת השבר הערכי הנובע מהמשך הכיבוש המשחית את מידותינו ומערער את הבסיס המוסרי לקיומנו.

אנחנו משוכנעים שאין הצדקה להמשיך ולהזין את מעגל הנקמה במקום להלחם בתשתית הטרור האמיתית שהיא המשך השליטה בשטחים הפלסטיניים.

אנחנו מתנגדים לטרור מכל סוג שהוא ואיננו מוכנים שייהרגו בשמנו ילדים ואזרחים חפים מפשע. לא נסכים להפוך את הנכונות להשתתף בפשעי מלחמה למבחן נאמנות למדינה.
הקמפוס לא שותק
ירושלים - ספטמבר 2003
http://www.hacampus.org/tayasim/

@ הגדה השמאלית @
קול קורא: קריאה לשלום
תאריך: 2003 / 04 / 02
נושא: ::: שמאל ומחאה :::


"קריאה לשלום" ו"קבוצת פעולה משותפת לשלום" חוברו לאחרונה בידי קבוצה של פלסטינים וישראלים, פעילי שלום (שאינם מייצגים בהכרח ארגונים), לאחר פגישות והתייעצויות ממושכות. אנו פונים אליכם, ישראלים ופלסטינים החיים בישראל ובפלסטין - לחתום ולהצטרף לקריאה זו לשלום. לאחר שנאסוף מספר משמעותי של חתימות, נפרסם את ה"קריאה לשלום" בעיתונות הפלסטינית והישראלית ונכנס מסיבת עיתונאים משותפת.

קריאה לשלום

אנו, ישראלים ופלסטינים, מבקשים להצהיר בעת קשה זו, בעוד כל מלחמה היא טרגדיה, ההתקפה האמריקאית-בריטית על עיראק - תוקפנות בלתי חוקית בעליל, עלולה להסיג ולבטל למשך זמן רב את תקוותינו וצפיותינו לשלום צודק ישראלי-פלסטיני. בייחוד, כשממשלתו הקיצונית של שרון, התומכת בתוקף במלחמה עלולה לנצל אותה כדי לנקוט צעדים חד צדדיים כנגד העם פלסטיני הנמצא תחת כיבוש ישראלי.

הניסיון של יותר מחמישים שנות הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוכיח, ללא צל של ספק, שהוא אינו ניתן לפתרון בכוח. הכיבוש המתמשך יוצר התנגדות בצורות שונות והוא אחראי לסבלם של פלסטינים וישראלים כאחד, גוזר עליהם חיים של חוסר ביטחון פיסי, משבר כלכלי והתפרקות חברתית.

אנו מבקשים להדגיש את דאגתנו הכנה למקרים של אלימות קיצונית, תוצאתם של הקצנת הכיבוש הישראלי וההתקפות הפלסטיניות בתוך מדינת ישראל. אנו מגנים את המדיניות הברוטאלית של ממשלת ישראל שמטרתה להרוס את החברה הפלסטינית ואת המנהיגות הפלסטינית הנבחרת בראשות יאסר ערפאת. הקמתה של "גדר ההפרדה" היא אמצעי נוסף לקידום הטיהור האתני של העם הפלסטיני.

לכן אנו מאמינים שאי אפשר לשים קץ למעשי האלימות, בכל צורותיה, בלי שלום צודק המבוסס על דו-קיום של שתי מדינות לשני העמים, על בסיס גבולות ה-4 ביוני 1967, כששתי בירותיהן בירושלים, פינוי כל ההתנחלויות הישראליות מהשטחים הפלסטינים הכבושים, ופתרון צודק של בעיית הפליטים באמצעות הסכם בין שני הצדדים ושיתוף פעולה ביניהם לבין הקהילה הבינלאומית, על בסיס החלטות האו"ם בנושא זה.

אנו מדגישים שוב את קריאתנו לשים קץ מוחלט לכל ההתקפות על אזרחים, הן בצד הישראלי והן בצד הפלסטיני. אנו מאמינים שיש בשני העמים כוחות המעוניינים לפתוח מחדש את הדרך לשלום. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית להתערב בדחיפות כדי להפסיק את שפיכות הדמים של שני הצדדים לסכסוך ולהביא להסכם שלום יציב.

אנו קוראים לכל מי שתומך ברעיונותינו, להרים את קולו עכשיו ולתמוך בחזית-שלום ישראלית-פלסטינית נגד הכיבוש ולמען הכרה הדדית ושלום בין שני העמים ושתי המדינות.

כדי לקדם את שיתוף הפעולה בין כוחות השלום בשני העמים ומאמציהם המשותפים בפעולה יומיומית - אנו מקימים עתה את "קבוצת הפעולה המשותפת לשלום ישראלי-פלסטיני".

רשימת החותמים המלאה

אחמד אבו אמארה, ארה"ב
עאוני אבו גוש, י"ם המזרחית
מהא אבו דייה שמאס, י"ם המזרחית
רפיק אבו ד'לפה, עזה
פתחי אבו זייד, טולכרם
בלאל חמודה אבו חאמד, סלפית
אומייה אבו חנא , פינלנד
עאדל אבו נעמה, יריחו
סעדי אבו עאבד, עזה
מחמוד אבו עדואן, קלקיליה
ד"ר ת'אבת אבו ראס, באר שבע
מנסור אבו רד'ואן, עזה
סעיד אבו שוויש, עזה
שלמה אבולעפיה, ירושלים
נעמי אביב, תל אביב
מיכל אביעד, תל-אביב
בן אבישי, ארה"ב
פרופ' אהרון אביתר, חופית
ד"ר זוהר אביתר, חיפה
אורי אבנרי, תל-אביב
מוטי אברבוך, תל-אביב
ד"ר יהודית אברהמי, ירושלים
ד"ר יהודה אברמוביץ', תל-אביב
מיכל אדיב-גינך, ישראל
פרופ' צח אדם, רחובות
אריה אהרוני, בית אלפא
ד"ר רחל אהרוני, בית אלפא
תמארה אוורטאני , רמאללה
ד"ר מריה אופיר, כרמיאל
פרופ' עדי אופיר, תל-אביב
אסף אורון, ארה"ב
נורה אורלוב, ירושלים
ד"ר אריאלה אזולאי, תל-אביב
ג'ודי אזולאי, ארה"ב
וליד אל אחמד, ג'נין
אנדרס אטינגר, ירושלים
פרופ' ברכה אטינגר, אנגליה
טלי אייזנברג, גבעתיים
אורה אייל, ירושלים
ניר אייל, ארה"ב
ד"ר שי אייל, ירושלים
אורי אילון, תל-אביב
דבי אילון, ירושלים
עירית אילן, כפר סבא
איתן אילזצקי, חיפה
חסיין אל-עייד, עזה
פרימה אלבז-לוביץ', זכרון יעקב
פרופ' גדי אלגזי, תל-אביב
מרים אלגזי, תל-אביב
שולמית אלוני, תל-אביב
אליק אלחנן, צרפת
גיא אלחנן, צרפת
רמי אלחנן, ירושלים
ד"ר ינינה אלטמן, חיפה
פרופ' קולמן אלטמן, חיפה
גלית אלטשולר, גרמניה
ד"ר אסתר אליצור, ירושלים
פרופ' יואל אליצור, ירושלים
אליענה אלמוג, תל-אביב
רותי אלמי, רחובות
יהודית אלקנה, ירושלים
חיה אמיר, תל אביב
ד"ר שמואל אמיר, תל אביב
יונתן אמיתי, קנדה
ד"ר יוסי אמיתי, גבולות
ד"ר יונתן אנסון, באר-שבע
ד"ר ג'אד אסחאק, בית לחם
ד"ר אבישי ארליך, תל-אביב
נעים אשהב, י"ם המזרחית
עבדאל חפיט' אשהב, חברון
ד"ר אדווארד בדין, שווייץ
עימאד בדרה, עזה
עו"ד דיאנה בוטו, רמאללה
ד"ר יאיר בוימל, קבוץ סער
מטי בורשטיין, תל אביב
עוזי בורשטיין, תל אביב
פרופ' ויקטוריה בוך, ירושלים
דיטה בטרמן, תל-אביב
פרופ' ענת בילצקי, תל-אביב
בנימין בית-הלחמי, חיפה
ד"ר ריבה בכרך, רעננה
דיטה בטרמן, תל-אביב
עידו בלום, ירושלים
איירין בלייר-לוונהוף, תל-אביב
ג'ודי בלנק, ירושלים
גבי בלץ, שוייץ
אלדד בן ארי, ארה"ב
נירית בן-ארי, ארה"ב
דפנה בנאי, תל-אביב
פרופ' מתניה בן ארצי, ירושלים
עופרה בן ארצי, ירושלים
זאב בן-אשר, רמת גן
רות בן-אשר, רמת גן
דן בן זכאי, ירושלים
אסתר בן-חור, כרכור
איילת בן-ישי, ארה"ב
רם בן-משה, כפר-סבא
ד"ר אבנר בן-עמוס, תל-אביב
נורה בנדרסקי, ירושלים
ד"ר רחל צביה בק, מושב יעד
פרופ' שלום בר, ירושלים
פרופ' דן בר-און, באר-שבע
תמי בר-און, עומר
אסנת בר-אור, פרדס חנה
ד"ר נועה בר-חיים, ירושלים
סיהאם ברגותי, רמאללה
תמר ברגר, תל-אביב
הלל ברדין, ירושלים
ח"כ מחמד ברכה, שפרעם
ד"ר גבי ברמקי, רמאללה
פרופ' עופר ברנע, הרצליה
תמר ברנע, הרצליה
חיים ברעם, ירושלים
פרופ' רון ברקאי, תל-אביב
עודה בשאראת, יפיע
ד"ר אותי בת-אל, תל-אביב
איהאב ג'אסר, יריחו
עמוס גבירץ, שפיים
בן –עמי גוב, סביון
זהבה גוב, סביון
אנג'לה גודפרי, ירושלים
תמר גוז'נסקי, בת ים
ברברה גוטמן, הונגריה
פרופ' יוסי גוטמן, רמת השרון
יעקב גוטרמן , קבוץ העוגן
פרופ' ערן גולדין, ירושלים
פרופ' עודד גולדרייך, תל-אביב
ד"ר עפרה גולדשטיין-גדעוני,
אבן-יהודה
ד"ר דפנה גולן, ירושלים
נאפד' גוניים, עזה
בנימין גונן, חיפה
חיותה גורביץ', ירושלים
ד"ר ניב גורדון, ירושלים
רחלי גיא, ארה"ב
פרופ' רחל גיורא, תל-אביב
ד"ר עדו גייגר, תל-אביב
ד"ר חנה גילאי-גינור, רמת השרון
ד"ר סנאית גיסיס, תל-אביב
ד"ר אמירה גלבלום, תל-אביב
עדנה גלוקמן, תל-אביב
פרופ' אלי גלזנר, תל-אביב
עיסא ג'לייתא, יריחו
מרק גלמוד-עזיז, אירלנד
פרופ' אבנר גלעדי, חיפה
פרופ' חיים גנז, תל-אביב
עיסא ג'ענינה, בית ג'לא
שמואל גרואג, ירושלים
פרופ' יוסף גרודג'ינסקי, תל-אביב
דורית גרונברגר, ארה"ב
רות גרושקה, ירושלים
ראמז ג'רייסי, נצרת
טרי גרינבלט, ירושלים
ד"ר לב גרינברג, באר-שבע
פרופ' נורית גרץ, תל-אביב
ראיף ד'יאב, עזה
אנואר דאוד, נוה שלום
מוסטפה דאוד, נווה שלום
מירב דביר, אנגליה
עדי דגן, הרצליה
רונית דברת, איטליה
אתנה דה רסמו, חיפה
ד"ר יוסי דהאן, באר-יעקב
ד"ר מייק דהאן, ירושלים
ד"ר אנואר דודין, בית לחם
ח'אלד דודין, חברון
נטשה דודינסקי, ירושלים
אפרים דוידי, תל-אביב
ארנון דוניץ תל-אביב
פרופ' יואל דונחין, מבשרת ציון
אבראהים דועיק, יריחו
לטיף דורי, רמת גן
ד"ר אייל דותן, תל-אביב
לוצ'יו דמסצ'לי, רומא, איטליה
חיים דעואל לוסקי, תל-אביב
אבראהים דקאק, י"ם המזרחית
סדרה דקובן-אזרחי, ירושלים
עוזי דקל, צרפת
ד"ר פתחי דרוויש, רמאללה
אילנה דרוקר-טיקוטין, ירושלים
פרופ' טומי דרייפוס, תל-אביב
פרופ' ג'וליה הורבט, תל-אביב
רמי היילברון, אנגליה
ד"ר שרה הלמן, באר-שבע
אירית הלפרין, ארה"ב
ד"ר רוני המרמן, ירושלים
ענת המרמן-שולדינר, ירושלים
חיים הנגבי, תל-אביב
עדי אל הנדי, עזה
הדסה הסקלה, ארה"ב
אברהם הפנר, תל-אביב
יעל הפנר, תל אביב
יהודית הראל, רמת השרון
רינת הראל, ארה"ב
ענבר הורביץ, ארה"ב
פרופ' זאב הרצוג, תל-אביב
פרופ' חנה הרצוג, תל-אביב
רומן וטר, תל-אביב
יעל וולדמן, תל אביב
פרופ' אמנון וולמן, ארה"ב
פאיק ווראד, פלסטין
מיכאל וורשבסקי, ירושלים
רחל ורשאו-דדון, ירושלים
ד"ר ג'ולי ויינינגר, מבשרת ציון
ד"ר שמשון ויגודר, תל אביב
עוזי אוסקר ויירני, ארה"ב
אוסנת ויינר, הוד השרון
לוי ויינר, הוד השרון
מיכל וינר, תל-אביב
ד"ר עמיאל ורדי, ירושלים
אמנון ורנר, כרמיה
יוסף זגלול, עזה
סאלח זגלול , איטליה
לאון זהבי, תל-אביב
מערוף זהראן, קלקיליה
מוסא זחאלקה, יפו
ביאטה זילברשמיט-קלר, חולון
ברוריה זילברשטין, תל-אביב
ד"ר מאהר זלום, חברון
ד"ר ענת זנגר, תל-אביב
פרופ' שלמה זנד, תל-אביב
פרופ' יוסף זעירא, ירושלים
ג'מאל זקות, עזה
ווליד זקות, עזה
ד"ר דליה זק"ש, חיפה
ד"ר טאלב אל חארית'י, ארה"ב
חסן ח'ד'ר, רמאללה
סמעאן ח'ורי, י"ם המזרחית
אוסמה ג'מיל ח'ליל, רמאללה
ג'ורג' ח'ליפה, ירושלים המזרחית
מחמוד ח'ליפה, רמאללה
אוסמה ח'לף, רמאללה
פרופ' חנן חבר, ירושלים
נאדיה חג'אב, ארה"ב
איהאב חג'אזי, רפיח
למא חוראני, עזה
אורי חורש, ארה"ב
ראובן חושן, רמות צהלה
פרופ' נעמי חזן, ירושלים
גסאן חטיב, רמאללה
ח'אלד חטיב, עזה
ד"ר מוחמד חטיב, איטליה
גאזי ח'לילי, רמאללה
סלאם ח'לילי, רמאללה
ד"ר עו"ד דב חינין, תל אביב
שולמית חינין, תל-אביב
רונית חכם, ירושלים
רומן חלפין, תל-אביב
עבדאל מג'יד חמדאן, רמאללה
ד"ר עטאללה חנא, י"ם המזרחית
ד"ר סרי חנפי, רמאללה
ח'אלד חסונה, עזה
ח'ליל חסונה, עזה
ד"ר מנואיל חססיאן, י"ם המזרחית
דבורה טאוב, איטליה
חכם טאלב, עזה
סמדר טבנקין-עזר, ירושלים
מחמד עלי טהא, כאבול
פאד'ל טהבוב, י"ם המזרחית
ד"ר יורם טלמון, רחובות
ד"ר סביר טמאס, י"ם המזרחית
לילי טראובמן, קיבוץ מגידו
תמרה טראובמן, תל-אביב
ד"ר יובל יונאי, חיפה
פרופ' עלי יסיף, תל-אביב
פרופ' אורן יפתחאל, באר-שבע
טלי יצחקי, חיפה
ד"ר מרגרט יקותיאל, באר-שבע
דב ירמיה, נהריה
עמוס ישראל-ולישאור, ירושלים
זיו ישראלי, אנגליה
ד"ר באסם כדורה, רמאללה
יוסף כהן, ירושלים
ד"ר רעיה כהן, תל-אביב
ד"ר רון כוזר, חיפה
ד"ר עתאללה כותאב, קהיר, מצרים
ד"ר סמי כילאני, שכם
זהירה כמאל, י"ם המזרחית
פאח'ר כעאבנה, יריחו
תדי כץ, קבוץ מגל
פרופ' יעקב כתריאל, חיפה
פרופ' תמר כתריאל, חיפה
אורי לאור, ירושלים
אפרת לב, ירושלים
תמר לביא, גדרה
יגאל לביב, תל-אביב
הנס לברכט, קיבוץ בית-אורן
ד"ר אורלי לובין, תל-אביב
קרן לווין, אנגליה
קרלוס לוונהוף, תל-אביב
פרופ' שמעון לוי, תל-אביב
מרים לויב
ד"ר דפנה לויט, קנדה
ד"ר אריאלה לזר, ארה"ב
ג'ויס ליוינסטון, חיפה
אלן ליכטנשטיין, ארה"ב
אבי ליפשיץ, ארה"ב
גדעון ליפשיץ, ירושלים
גליה לירון, יקום
ד"ר מאיר לירון, יקום
פליציה לנגר, גרמניה
ד"ר מרטין לנד, ירושלים
ד"ר עידן לנדאו, באר-שבע
כרמי לקר, ירושלים
דבי לרמן, ת"א
חמדת לרמן, אנגליה
יעל לרר, תל-אביב
עמית לשם, ירושלים
מאיה מבורך, ירושלים
ד"ר אחמד מג'דלאני, רמאללה
דורית מגידור, ירושלים
עפרה מגידור, ירושלים
ליז מגנס, יפו (ניו-יורק)
רפי מגנס, יפו (ניו-יורק)
גסאן מד'יה, חברון
מחמד סעיד מד'יה, חברון
גיל מדובוי, ארה"ב
אורן מדיקס, רעננה
ד"ר פרוק מואסי, בקה אל גרבייה
אבי מוגרבי, תל-אביב
סמיח מוחסן, שכם
פרופ' בן ציון מוניץ, תל- אביב
ד"ר ווליד מוסטפה, בית לחם
ד"ר אורה מור, אנגליה
אמל מורקוס, כפר יאסיף
רלה מזלי, הרצליה
ח"כ עיסאם מחול, חיפה
ד"ר ענת מטר, תל-אביב
ד"ר נינה מיורק, ירושלים
מרים מימוני-דיין, תל-אביב
פרופ' גבריאל מכלוף, ארה"ב
ד"ר חנן מלצר, תל-אביב
דוד מנדל, ארה"ב
ישי מנוחין, ירושלים
דורי מנור, צרפת
יעקב מנור, כפר-סבא
מאיה מנור, כפר סבא
פרופ' קמיל מנסור, צרפת
פרופ' בצלאל מנקין, ירושלים
אלכס מסיס, תל-אביב
ד"ר נד'ים א-מסיס, י"ם המזרחית
עדי מעוז, תל-אביב
ד"ר רוחמה מרטון, תל-אביב
עוז מרינוב, ירושלים
לסלי מרקס, ת"א
ד"ר דורותי נאור, הרצליה
ישראל נאור, הרצליה
סלמן נאטור, חיפה
חנא נאסר, בבית לחם
נעים נאסר, רמאללה
אנאס נאשף, גרמנ יה
ד"ר יצחק (יאני) נבו, באר-שבע
ג'סיקה נבו, ארה"ב
ד"ר כרמה נבולסי, אוקספורד
עזמי נביל, רמאללה
ממדוח נופל, רמאללה
עופר ניימן, ירושלים
ד"ר אפרים נימני, סדני, אוסטרליה
דוד ניר, תל-אביב
ד"ר זאהי נסרי, ארה"ב
מחמד נפאע, בית ג'אן
דורון נרקיס, ירושלים
חסיב נשאשיבי, י"ם המזרחית
רגב נתנזון, גבעתיים
טאהר נתשה, חברון
עו"ד אוסמה סעדי, ירושלים
ח'ליל סבג, בריטניה
גילה סבירסקי, ירושלים
אמנון סדובסקי, ירושלים
ששטין סדרגרן, חדרה
מחמוד חוסיין סולימאן, בית לחם
רמי פ. סיאם, בית חנינא
ד"ר ראובן סידנר, גרמניה
אייל סיון, צרפת
ריאד' סייף, רמאללה
טלמון סילבר, לוד
ד"ר טל סילוני, תל-אביב
נטע סילוני, הוד השרון
אבראהים סלאמה, ענאתא
דאוד סלאמה, בית לחם
ד"ר עדנאן סלאמה, בית לחם
אורה סלונים, תל-אביב
עפיף סמע'אן, מינכן, גרמניה
ד"ר אחמד סעד, חיפה
ד"ר עמליה סער, חיפה
גדעון ספירו, ירושלים
פרופ' אנה ספרד, חיפה
ד"ר חנה ספרן, חיפה
ד"ר איאד סראג', עזה
עלי עאמר, ירולים המזרחית
פאתח עאזם, קהיר, מצרים
וודאד עבד , ארה"ב
פרופ' רבאב עבדאלהאדי, ארה"ב
ד"ר חיידר עבדאל שאפי, עזה
סאלח עבדאל שאפי, עזה
ד"ר סמיר עבדאללה, שכם
ד"ר רג'א עבוד, קנדה
אשרף עג'רמי, עזה
פרופ' סמי עדוואן, בית לחם
יאיר עדיאל, ירושלים
אימאן עודה-עבושי, טולכרם
כרים עודה, טולכרם
נאסר עווג'נה, יריחו
ווליד אל עווד, עזה
ד"ר טאלב עווד, רמאללה
חידר עוודאללה, רמאללה
עבדאל רחמן עוודאללה, עזה
פרופ' אברהם עוז, חיפה
דימא עוויד'א, י"'ם המזרחית
טלאל עוכל, עזה
מחמד עטאונה, י"ם המזרחית
נאילה עייאש, עזה
רני עינב, תל-אביב
אבראהים עיסא, בית לחם
שאוקי עיסא, בית ג'לא
ד"ר ממדוח עכר, רמאללה
אורלי עלמי, תל-אביב
ד"ר וואליד אל עלמי, ארה"ב
ד"ר מאיר עמור, קנדה
אן עמית- סאטרלנד, תל אביב
דליה עמית, ירושלים
פרופ' דניאל עמית, ירושלים
פרופ' זלמן עמית, תל-אביב
יחיאל עמית, ירושלים
ילי עמית, ארה"ב
ד"ר סועאד עמרי, רמאללה
שושי ענבל, רמת השרון
סנא' ענבתאווי, י"ם המזרחית
זהרה ענתבי, טבריה
ד"ר תאמר עסאווי, י"ם המזרחית
רותי עצמון, תל-אביב
ג'יהאד עקל, ערערה
מוחמד ערורי, רמאללה
פרופ' תייסיר ערורי, רמאללה
דאוד עריקאת, יריחו
לונא עריקאת, יריחו
ד"ר חנאן עשראווי, רמאללה
עירית עשת, ירושלים
עו"ד אדיב פאדל , ארה"ב
אופירה פולקוב, תל-אביב
מחמד פח'ורי, עזה
פרופ' גבי פיטרברג, ארה"ב
סילביה פיטרמן, ירושלים
פנינה פיילר, קיבוץ יד חנה
ד"ר דני פילק, תל אביב
אנט פלד, ירושלים
מיקו א. פלד, ארה"ב
פרופ' יואב פלד, תל-אביב
ד"ר נורית פלד-אלחנן, ירושלים
ד"ר משולם פלוס, ארה"ב
ד"ר נירה פנסר, חיפה
פרופ' גדעון פרוידנטל, תל-אביב
ד"ר אליזבת פרוינד, ירושלים
פרופ' איריס פרוש, באר-שבע
אורית פרידלנד, רמת גן
עופר פרידלנד, רמת גן
ד"ר אלון פרידמן, גרמניה
פרופ' אריאלה פרידמן, רמת השרון
עדינה פרידמן, ארה"ב
סוזן פריימן, חיפה
קני פרימן, ארה"ב
מיכל פרנקל, תל-אביב
דני פתר, תל-אביב
ד"ר קובי פתר (פטרזייל), חיפה
פיירו צ'יבידלי, רמת-גן
ד"ר ג'וליה צ'ייטין, קיבוץ אורים
מיכל צוויג, הרצליה
פרופ' משה צוקרמן, תל-אביב
פרופ' משה צימרמן, ירושלים
לאה צמל, ירושלים
ד"ר דודי צפתי, ירושלים
תמי צרפתי, ארה"ב
ד"ר אניס פ. קאסם, רבת עמון
סמיח אל קאסם, ראמי
עבדאל עזיז קדיח, עזה
יורם קדמן, ירושלים
נגה קדמן, קריית אונו
אפרים קדרון, יפו
פרץ קדרון, ירושלים
ד"ר דליה קווה, ירושלים
עדי קונצמן, אנגליה
אמיר קוזינסקי, גרמניה
גרג קופלס, הרצליה
ד"ר חגי קופרמינץ, ארה"ב
א'אסף קזמוז, רמאללה
דן קידר, תל-אביב
ניר קידר, כפר-סבא
ד"ר שושנה קייני, באר-שבע
פרופ' ברוך קימרלינג, ירושלים
אביה קיסר, בני ברק
אנלין קיש, רמת השרון
ד"ר חנן קיש, באר-שבע
יעל קלנר, ערוגות
ד"ר דבורה קלקין-פישמן, חיפה
אדם קלר, חולון
חוה קלר, תל-אביב
נועם קמינר, תל-אביב
ראובן קמינר,ירושלים
שולמית קניג, ארה"ב
איה קניוק, תל-אביב
נאדיה ח. עבדאללה קעדאן, שכם
בישופ סמיר קפיטי, ארה"ב
פרופ' אולגה קפליוק, ירושלים
עמרי קפלן, רמת השרון
פרופ' ורד קראוס, חיפה
מרסל קרדוש, נצרת, ארה"ב
אידה ראונר, קיבוץ יקום
סאלח ראפת, רמאללה
אור רבינוביץ, תל אביב
ד"ר דן רבינוביץ, תל-אביב
ד"ר ניצן רבינוביץ, רמת השרון
סינדי רהב, ארה"ב
שחר רהב, ארה"ב
ד"ר רות רודד, ירושלים
בקי רואה, גן-יאשיה
ד"ר עידית רוול, קנדה
סוזי (שושן) רוזדייל, אוסטרליה
יהושע רוזין, תל-אביב
פרופ' טובה רוזן, תל-אביב
בנימין רוזנדל, ירושלים
ישי רוזן-צבי, ארה"ב
שרון רוטברד, תל-אביב
פיה רוטשטיין, אנגליה
הלל רומן, תל-אביב
ד"ר דנה רון, תל-אביב
ד"ר משה רון, ירושלים
פרופ' פרדי רוקם, תל-אביב
עוזי רותם, ארה"ב
ד"ר אמנון רז-קרקוצקין, באר-שבע
פרופ' צבי רזי, תל-אביב
מיכה רחמן, ירושלים
איתי ריב, ירושלים
רמזי א. ריהאן, ביר זית
אחמד ריזק, רמאללה
פרג' ריזק, קנדה
ד"ר אלחנן ריינר, ירושלים
מיכה רייסל, הוד השרון
פרופ' טניה ריינהרט, תל-אביב
נפתלי רינגל, ארה"ב
ד"ר עפרה רכטר, תל-אביב
גדעון רמתי, רמת גן
הילרי רנטיסי, ארה"ב
ד"ר סמיר ס. רנטיסי, רמאללה
פהמי שאהין, פלסטין
ד"ר מופיד שאמי, שכם
רביע שאפי, ארה"ב
ד"ר סמיח שביב, רמאללה
יפתח שביט, ארה"ב
עו"ד ויאם שביטה, טירה
עו"ד פתחי שביטה, טירה
עו"ד תגריד שביטה, טירה
אלמוג שבתאי, תל-אביב
אהרון שבתאי, תל אביב
פרופ' עידן שגב, ירושלים
וואל שוויש, סקוטלנד
דוד שגיא, ירושלים
עזמי שועייבי, רמאללה
עבדאל מג'יד שועילם, רמאללה
הלל שוקן, תל-אביב
עופר שור, ארה"ב
ד"ר ניטה שוחט, ירושלים
דוד שחם, הרצליה
אליה שטראוס, תל אביב
פרופ' פרנק שטרן, באר-שבע
ד"ר קורינה שואף, תל-אביב
סאמר שיהאבי, ארה"ב
פרופ' נעמי שיר, באר-שבע
ד"ר סמי שלום-שטרית, ארה"ב
ד"ר גידי שלח-לביא, מודיעין
יעל שלח-לביא, מודיעין
פרופ' לאון שלף רעננה
ד"ר לין שלר, הרצליה
אהוד שם טוב, תל-אביב
קריסטוף שמידט, ירושלים
נעמי שניידרמן, ירושלים
גליה שפירא, ארה"ב
עדית שקד, ירושלים
מוסטפה שקדע, רמאללה
מחמוד שקיר, י"ם המזרחית
פרופ' עדנאן שקיר , בית-לחם
ד"ר סאדק שריף, רמאללה
אילן תורן, חיפה
יוניס תיים, חברון
רות תירוש, תל-אביב (ארה"ב)
http://www.hagada.org.il/hagada/html/modules.php?name=News&file=print&sid=777



פארוק קדומי מודה: ''הודות להסכם אוסלו התאפשרה כניסתם של עשרות אלפי חמושים"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   08:13   23.01.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. אזהרה דחופה: טניה ריינהרט, משה צימרמן, ועוד רבים אחרים  
בתגובה להודעה מספר 1
 
הפנטזיה / בן דרור ימיני
הדברים האלה נכתבים ברגעים שבהם אזרחי עיראק מנפצים את פסליו של סדאם
מאת: בן­דרור ימיני

בסוף ספטמבר אשתקד, כשרוחות המלחמה נגד סדאם כבר החלו לנשב, התארגנה
קבוצת פרופסורים כדי לפרסם עצומה - שימו לב - על "פשעים נגד האנושות",
כך במקור, שישראל עומדת לבצע, בחסות המלחמה. אלה לא היה פרופסורים
צרפתים, גם לא בלגים, אפילו לא סעודים.
הם היו ישראלים. רובם ידועים
ומוכרים. מדובר באנשים שהשפעתם על מסע השטנה נגד ישראל, ברחבי
הקמפוסים בארצות הברית, בתקשורת ובאקדמיה באירופה, היא קריטית. אם
עשרות ישראלים, רובם פרופסורים, מפיצים בעולם כתב שנטה על כך שישראל
מתכוונת להמשיך ולבצע פשעים נגד האנושות, אז ישראל היא אכן מדינה
פושעת.

הדברים האלה נכתבים ברגעים שבהם אזרחי עיראק מנפצים את פסליו של
סדאם. אלה השעות והימים, לפי מפיצי הפנטזיה, שבהם ישראל היתה אמורה
לעסוק בביצוע הפשעים נגד האנושות. למשל, גירוש המוני של פלשתינים. לא
בגלל התגרות, לא בגלל פעולות טרור, אלא ככה סתם, משום שיש מלחמה, ואף
אחד אולי לא ישים לב לאיזה טרנספר המוני. איך לא חשבנו על זה. עד כדי כך
הרחיק דמיונם המרשיע של הפנטזיונרים. לדידם, ישראל היא תמיד על תקן של
פושעת. פעולות רצח המוני שמבצעים פלשתינים בישראלים,זוכות אצלם תמיד
להבנה. הם מסכנים. הם במצוקה. אבל ישראל? הם פשוט מתעבים אותה. לכן הם
מגייסים את דעת הקהל בעולם.

על העצומה חתומים גם כמה אנשים שחשבתי שהם חברים שלי. אני מסופק אם
הם יראו בי חבר לאחר כתיבת הדברים האלה. אני מתבייש בהם. בגלל אנשים
כמותם יש לגיטימציה לדיוויד דיוק, למשל, מראשי הימין הקיצוני בארצות
הברית, להפיץ עלילות זוועה על ישראל. הטקסטים שלהם דומים. וגם לשמאל.
לפני חודשים אחדים, למשל, הפיצה חברת פרלמנט מהלייבור הבריטי סיפור על
כך שחיילים ישראלים אנסו עשרות צעירות פלשתיניות. בזכות שונאי ישראל
מבית, שעכשיו מתברר שהדמיון שלהם דומה לדמיון של אותה מרשעת, יש
אפשרות להפוך את ישראל, בקלות מדהימה, למדינה מצורעת. בן לאדן,
נסראללה ויאסין מודים להם על העבודה הנפלאה.


ישראל נאורה יותר

העצומה תפסה מקום מרכזי בעיתונות אירופית, שחוגגת על שונאי ישראל כאלה,
ועוד ישראלים, כמוצאת שלל רב. בארץ הם נחשבים לחלק מהשמאל הסהרורי,
אבל בעולם הרחב, במקרים לא מעטים, הם חלק מהמיינסטרים. הם "נאורים"
ו"מתקדמים".

וכך הם כתבו שם, בין השאר: "אזהרה דחופה: ...יש סימנים המעידים על כך
ש'ערפל המלחמה' ינוצל על ידי ממשלת ישראל לצורך ביצוע פשעים נוספים
נגד העם הפלשתיני, עד כדי טיהור אתני מלא... אנו קוראים לקהילייה
הבין- לאומית להקדיש מבט קרוב לפעולות הנחשפות בתוך ישראל והשטחים
הכבושים. להבהיר באופן חד משמעי שפשעים נגד האנושות לא יותרו, ולנקוט
בצעדים כדי לא לאפשר למעשים כאלה להתבצע".

מתניה בן ארצי, ענת בילצקי, אילן פפה, מאיר עמור, אמירה גלדבלום, חנה
הרצוג, ברוך קימרלינג, אורלי לובין, רוחמה מרטון, ענת מטר, אבי עוז, אמנון
רז- קרקוצקין, טניה ריינהרט, משה צימרמן, ועוד רבים אחרים, חתמו על העלילה.

חלקם אורחים קבועים בתוכניות טלוויזיה, בעלי טורים בעיתונים, ועוד. נכון
שאין שום סיכוי שבאנגליה או בצרפת ייתנו לבעלי עמדות כאלה לפתוח את
הפה, משום שמנטלית הם קרובים יותר ללורד האו- האו,אבל לצבועים האלה זה
לא יפריע.

במלחמת עיראק, אגב, התברר שישראל נאורה הרבה יותר מבריטניה ומארצות
הברית, בכל מה שקשור לפגיעה באוכלוסייה אזרחית. וכשם שישראל נאורה יותר
בשטח, היא נאורה יותר מתברר גם בכל הקשור לחופש הביטוי. האנשים האלה,
מעלילי העלילות האלה, מקבלי המשכורות על חשבון משלם המסים, מזכירים
שלנו יש סובלנות כלפיהם, הרבה יותר ממה שיש להם כלפינו. נכון שיש לנו
תחושה של פראיירים, אבל אנחנו צריכים להיות גאים על כך. ינבחו
הפרופסורים. אנחנו נבליג. אסור לנו לרדת לרמה שלהם.

ועוד משהו: מדובר במיעוט קטן ושולי באקדמיה. אל נא נדביק באלפי אנשי
אקדמיה ופרופסורים את הכתם, ששייך רק לקומץ הסהרורי, גם אם השפעתו
בעולם גדולה.
http://images.maariv.co.il/channels/0/ART/463/184.html


מצ"ב קישור כתבות הנגזרות מהכתבה הנגזרת לעיל...:-
34.שריד העביר מסר בתקשורת, עראפת קלט ותרגם זאת להצהרה.....
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5596&omm=34&viewmode=


ביקורת כלפי הממשל האמריקאי

האם ייתכן שמישהו ב-AOL אינו מחבב את Znet, אתר שמפרסם ידיעות,
מאמרים ופרשנויות פוליטיות של אישים כמו
אדוארד סעיד, נועם חומסקי, עיתונאית "הארץ" עמירה הס, חנן עשראווי, פעילת השמאל נטע גולן, טניה ריינהרט, מירון בינבנישתי, חלקם פרסומים שהופיעו בעיתונות הישראלית והעולמית וחלקם תכנים מקוריים של האתר. באופן כללי, הקו המערכתי של
Znet ביקורתי ביותר כלפי הממשל האמריקאי, המדיניות הנוכחית של ממשלת ישראל ובעד צדק חברתי והפסקת הדיכוי של העולם השלישי.

http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-1579648,00.html

במבוא לבלשנות עם טניה ריינהרט היא דיברה על ההטייה בעברית של המושג ...בעד הסירוב, נגד הסרבנות

הסירוב חיוני לחברה הישראלית, הסרבנות מזיקה לה מאוד

שוב מופיעה קבוצה של חיילים וחותמת על הצהרה לפיה הם אינם מוכנים לעשות פעולות כאלה ואחרות במסגרת שירותם בצבא. חיילים או קצינים, אנשי הצבא הסדיר, אנשי קבע או מילואים, טייסים, אנשי סיירת מטכ"ל או חיילים ביחידות בעלות משקל קטן יותר בתודעה הציבורית – אין זה משנה. אין כל חשיבות לזהות החותמים, לדרגתם, לעברם הצבאי, למידת ה"מובחרות" של היחידות שבהם הם משרתים או לניסוח המדויק של כתבי-הסירוב. התופעה חוזרת על עצמה. היא מדאיגה מאוד ומעוררת לבטים קשים.

אחת מנקודות המפתח היא הצורך החיוני להבדיל בין "סירוב" ל"סרבנות". סירוב הוא תגובה לדרישה ספציפית. אדם נדרש לעשות דבר מסוים, והוא מסרב. סרבנות היא אימוץ עמדה של סירוב שיטתי, גורף. הסרבן מודיע מראש שאין בדעתו לעשות סוג מסוים של מעשים, שהוא עתיד לסרב לכל דרישה לעשות אחד משורה של מעשים שהוא רואה מכנה משותף ביניהם, מכנה משותף שהוא אינו מוכן להיות קשור אליו.

כולנו גדלנו על המושג "פקודה בלתי-חוקית בעליל". היא חלק מהחינוך שלנו, חלק מן המורשת האזרחית המלווה אותנו כאזרחים המשרתים בצבא המדינה. בתודעתו של האזרח הישראלי שהוכן והכין את עצמו לקראת ההתמודדות עם השירות הצבאי, המושג "פקודה בלתי-חוקית בעליל" מיוצג בעיקר על-ידי הביטוי "דגל שחור". ישנן פקודות – כך לימדו אותנו – ש"דגל שחור" מתנוסס מעליהן. לאמתו של דבר "דגל שחור" אינו דבר שמישהו אמור ללמד אותנו. דגל שחור הוא אות-אזהרה שכל אדם שצלמו שלם יבחין בו מיד. אין מצייתים לפקודה לטבוח באזרחים, אין מצייתים לפקודה לבזוז, לאנוס, או לפגוע בצלם-אלוהים של הזולת.

כשהתחלתי את הטירונות הדברים היו ברורים ופשוטים למדי, או כך לפחות חשבתי. הימים היו ימי טרום-אינתיפאדה. בשבוע הראשון של הטירונות היה אי-שקט מסוים בשטחים. היינו במחנה "דותן", מזרחית לחדרה, מעבר לקו הירוק. באופק החלו לעלות תמרות עשן של שריפת צמיגים. בלילה נשמעו יריות. באחד הצריפים שבהם ישנו התגלתה למחרת שורת חורים מצרור כדורים שנורה לעברנו מרכב נוסע. מישהו הרחק למעלה בפירמידה החליט שיש להקים מחסומים בכביש ליד המחנה. יצאנו, טירונים בוסריים בעליל, והוצבנו במחסומים מאולתרים. עצרנו כלי-רכב של פלסטינים, ביקשנו תעודות (הכינו אותנו, כמובן, וכולנו למדנו לומר "ג'יב הוויה") ובדקנו אנשים וחפצים. והנה, מאחד מרכבי ה"טרנזיט" עמוסי האדם ירדו שלוש נשים בלבוש כפרי. "תבדוק אותן", אמר לי הסמל. "אי-אפשר לבדוק נשים", עניתי. "תבדוק, תבדוק", התעקש הסמל. "אסור, אי-אפשר לגעת בהן", אמרתי. הוא הביט בי. מבטו הזועם התרכך במבוכה. בדקנו את כבודתן, לא יותר. השנה הייתה 1982. הטירונות שלנו החלה למחרת טבח סברה ושתילה. השטחים בערו תקופה מסוימת, ושקטו עד 1987, כשפרצה האינתיפאדה הראשונה. האם באותו יום במחסום הייתי סרבן? בוודאי שלא. האם סירבתי? אינני יודע, אבל אני חושב שנהגתי כשורה. וגם הסמל, בסופו של דבר. יתכן שהוא הפר פקודה. לא התעכבנו לחשוב על כך. היינו צעירים, אני הייתי בן תשע-עשרה והוא היה בן עשרים. לא היינו טייסים וגם לא חיילים בסיירת מטכ"ל. זה היה טבעי.

כאזרח, הייתי מעדיף לשמוע על חיילים שסירבו לפקודות ספציפיות שניתנו להם ונראו בעיניהם פקודות בלתי-חוקיות בעליל, פקודות לא סבירות, לא מוסריות. בבקשה, יסרבו, יעמדו בפני בירור ואפילו משפט, יגיעו הדברים לדיון ציבורי ונראה היכן אנו עומדים. בדמוקרטיה אין דרך אחרת, ואסור שהדברים יישמרו בחדרי חדרים או בשיחות בין מפקדים לפקודיהם בלבד.

בחודשים האחרונים שמענו וקראנו על טייסי מסוקים שנשלחו למשימות הפצצה שנראו בעיניהם לא יותר מנקמה חמומה על פיגוע שאירע שעות אחדות קודם לכן. אחד הטייסים הללו סיפר שהוא ידע שהוא נשלח להפציץ בתים בעזה בלי שיש מידע ממשי שיושבים בהם מחבלים. באי-רצונו לפגוע במי שעשויים היו בהחלט להיות אזרחים תמימים, עשה עצמו כמי שלא שמע את ההוראות בקשר וביקש שיחזרו עליהן. בינתיים היה לאנשים על הקרקע זמן להימלט והתקיפה רוקנה למעשה מכל תוכן. טייס כזה איננו סרבן. אלא שהוא גם אינו בגדר מי שסירב לפקודה. הוא חמק בין הטיפות, הערים על מפקדיו ורימה אותם. במערכת צבאית זהו מעשה בלתי-נסבל. אם חשב שהוא נשלח למשימה לא חוקית או לא מוסרית, היה עליו לסרב ולעמוד מאחורי סירובו על כל העשוי להשתמע מכך. עשוי ולא עלול, שכן בעיני חשוב יותר זיהוי הדגלים השחורים וקביעה גלויה של קווים אדומים מכל השלכה שלילית אפשרית על הקריירה של טייס זה או אחר.

לסירוב הספציפי, אם יש בו צורך נוכח מציאות ספציפית, יש חשיבות גדולה בהקשר הלאומי. כשמתפרסם "מכתב סרבנים" נזעקים מפקדי הצבא ושר הביטחון לגנות ולהבטיח עונשים חמורים לחותמים. מושקעים מאמצים גדולים לגרום לחותמים לחזור בהם. התגובה החמורה והמבוהלת משולחת אל החלל הציבורי ללא קשר לניסוח הדברים במכתב, שהרי לרוב מודיעים החותמים שהם עתידים ומתכוונים לסרב לפקודות כאלה ואחרות. וכך, במקום לדון בשאלה האם הפקודות המוזכרות במכתב עומדות במבחן "הדגל השחור", עוסקים הכול בזהות החותמים, ב"זכויותיהם" כתורמים לביטחון וב"תופעת הסרבנות". באורח דומה, כאשר רב או קבוצת רבנים מפרסמים פסק הלכה או גילוי דעת הקובע שאסור למסור שטחי ארץ-ישראל לערבים או שאסור לפנות יהודים ממקום מושבם וכיוצא בכך, עוסקים הכול בזהות הרבנים, בשימוש במושג "למסור", בשאלה האם התארגנות הרבנים מחזירה אותנו לימים שלפני רצח רבין ז"ל, בדיון עקר בדבר זכותם של רבנים לעסוק בכל שאלה הלכתית וכו'. אלא שאין אלו השאלות הבוערות. השאלות הבוערות תעלינה נוכח סירוב ספציפי, כשחייל יישמע לרבנים ויסרב לבצע פקודת לפינוי יהודים או למסירת שטחים לפלסטינים. הכרזות כלליות על סירוב בפוטנציה הן תופעה שלילית ומזיקה. הן מערערות את שלטון החוק ואת המארג האזרחי-לאומי שלנו. הן מסיטות את הדיון מן העיקר. והעיקר הוא מה חוקי ומה לא חוקי, מה מוסרי ומה לא מוסרי, מה מותר ומה אסור.

אלא שאין להתעלם משני היבטים המסבכים את המציאות. האחד הוא ה"משפטיזציה" שעוברת החברה הישראלית. בישראל של סף 2004, כל מה שאינו בלתי-חוקי נתפס כמותר, כמוסרי, כמעט כראוי. הסיבות לכך ידועות, וניתן לסכמן בשחיתות הפושה בקרבנו, ברפיסותם של גורמי שמירת החוק ובאיבוד המצפן המוסרי הבסיסי האמור להנחות חברת בני-אנוש. כל ישראלי התרגל להשתמש במלים כמו "ראוי" ו"מבחן הסבירות". ישראלים מעטים מדי מזהים בלבם ובמוחם דקירות של מותר ואסור בסיסיים, עקרונות התנהגות של בני-אדם, פשוט כך.

הגורם השני המסבך את המצב ומשבש את מצפנם המוסרי של רבים הוא הכיבוש, השליטה בעם זר. לכאורה, נהוגות שתי מערכות התנהגות שונות בתכלית, אחת מצד זה של הקו הירוק, והשנייה בשטחים הכבושים. למעשה, שלושים ושש שנים של כיבוש טשטשו את ההבדלים, וההתנהגות של בנינו ואחינו בשטחים, הן האזרחים והן החיילים, מחלחלת גם לצד הזה. כולנו רואים זאת וכולנו חשים בכך, בכביש, בתור לקולנוע, במקומות ציבור, במגע הבסיסי של האדם הישראלי עם זולתו וסביבתו. הדברים ניכרים גם בהתנהגות של השלטון כלפי האזרח, בשחיתות, בהתפוררות המעמד הפוליטי, בפרוטקציוניזם, ברדיפה אחר התעשרות קלה, בהתבססות מעמדות של אדונים ובוסים הנהנים ממצב של חוסר אמות מידה מוסריות. רבות נאמר ונכתב על כך. הועלו השוואות למדינות בעולם השלישי, לדרום-אפריקה של ימי האפרטהייד. מדובר על עלייתה של יהדות לאומנית-גזענית שבה המושג "אדם" חל רק על יהודים, על איפה ואיפה מצד רשויות החקירה והמשפט. הרשימה ארוכה. במצב דברים זה, סרבנות היא תגובה מבוהלת ומבולבלת של מי שנזכרו עתה שליהודים היה פעם מצפן מוסרי. זו תגובת-פרפור אחרונה של מי שאמות המידה שלהם היטשטשו כפי שקרה לחברה כולה, אלא שהם עוד מזהים את הטשטוש ומתקוממים נגדו בחסות היותם חברים בקבוצה החותמת על הצהרה, בחסות היותם "בעלי זכויות" בחברה ששקעה במיליטריזם, בחסותו הנוחה של סירוב היפותטי.

לא לסרבנים אנו זקוקים, בין אם מדובר ביפי-בלורית שליחים של רבנים ובין אם מדובר ביפי-בלורית חברים במועדונים אקסקלוסיביים של צבא וביטחון. יתכן מאוד שאנו זקוקים לסירוב. לאדם הבודד, לאדם יפה ומוסרי שיקום ויאמר בקול בהיר: "את זה אני לא עושה, כי זה לא מוסרי, כי זה אסור, כי אני בן-אדם". נעמוד מולו ונשפוט. להעניש אנחנו יודעים. יש לקוות שאנחנו עוד מסוגלים להביט פנימה וגם להביט אל הזולת, ללמוד ולאמץ דוגמה.

פורסם ב 25 בדצמבר 2003 13:31 במדור עובר עלינו בישראל
http://www.notes.co.il/ioram/3969.asp


פארוק קדומי מודה: ''הודות להסכם אוסלו התאפשרה כניסתם של עשרות אלפי חמושים"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   18:14   23.01.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. קול קורא לתורמים מחו''ל לבדוק לאן הולכות התרומות....  
בתגובה להודעה מספר 0
 
קול קורא לתורמים מחו"ל לבדוק לאן הולכות התרומות.

אני ליכודניק הקים גוף הפועל נגד תופעת הסרבנות ותומכיהם, במיוחד
חוג האקדמאים למען ההמרדה. להלן, נוסח המכתב אשר נשלח לתורמים מארה"ב ואנגליה ממערכת אני ליכודניק.

Dear Donor,

Whilst it be in the interest of the people of Israel to receive your charitable donations, there has come to light a very disturbing effect in Israel surrounding a group of lecturers promoting and supporting mutiny in the IDF amongst soldiers whom refuse to serve in active duty in certain areas they claim are occupied territories.

The backbone of any democratic society is the laws and regulations set down by the governing body. In Israel, the government via the Knesset and the government offices coordinate and enact rules and regulations to better the state of the State of Israel.

A group of Lecturers, claiming their right to support those that refuse to serve on humane grounds, have brought about a situation that is as grave as can possibly be, in fact, could even bring about the final destruction of the State of Israel and the Jewish Peoples thereof. Imagine if you will a group of soldiers in your countries army refusing to serve in active duty against terrorists and as such allow said terrorists the time to regroup and employ. These soldiers would most probably be imprisoned immediately.

In a world with 1.8 billion Muslims and only 13 million Jews, where every year 120 million new Muslims are born vs. half a million Jews (1 in 4 people in the world is a Muslim, that’s 25% of the world population)…these lecturers aid the Muslim majority and are offering parcels of land to the Muslim majority, lands which give you, Jews worldwide, a safe haven from anti-semitism, an anti-semitism that is not only alive but thriving.

We call upon you to save Israel, save the Jewish nation and the Jewish heritage, stop treason! Stop mutiny! Stop donating to academic institutions that support and employ lecturers whom are part of the “Right to refuse group” of people in Israel.

Sincerely Yours,

www.likudnik.co.il

Copy: Legal Adviser to the Government
MK Limor Livnat, Minister of Education

@ מצ"ב קישור לכל החומר המאשש והמוכיח את פעילותם של האקדמאים
במדינת ישראל.
{ואני מכליל} לנוחיותכם...:-
גילוי דעת של חברי סגל מהאוניברסיטאות והמכללות
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5084&forum=gil&omm=0
האם יש למישהו מידע מפורט על פרופ' טניה ריינהרט...??
http://rotter.net/forum/gil/5612.shtml


פארוק קדומי מודה: ''הודות להסכם אוסלו התאפשרה כניסתם של עשרות אלפי חמושים"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   18:32   23.01.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. מכללת בית ברל בראש רשימת העמותות הנתמכות על ידי הממשלה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
מכללת בית ברל בראש רשימת העמותות הנתמכות על ידי הממשלה

בית ברל ע"י משרד החינוך,איכות הסביבה, המדע והתקשורת 78 מליון ₪.

אורנים , בית ספר לחינוך של התנועה הקיבוצית, ע"י משרד החינוך, המדע והקליטה 55 מליון ₪.

המפעל להכשרת ילדי ישראל- ע"י משרד החינוך 41 מליון ₪.

מכון הייצוא הישראלי – ע,י משרד התעשיה והמסחר 39 מליון ₪.

ישיבת מיר ירושלים , משרד הדתות 31 מליון ₪.

החברה להגנת הטבע – משרד החינוך, המדע והתיירות, הביטחון ואיכות הסביבה 31 מליון ₪.

מכללת אחווה - משרד החינוך- 27 מליון ₪

אגודת אכסניות הנוער – משרד החינוך- 27 מליון שח

ישיבת הר עציון משרד החינוך והדתות – 27 מליון

מכללת סמינר הקיבוצים – 24 מליון

האופרה הישראלית משרד התיירות המדע וספורט 17 מליון

הרשות לעסקים קטנים ובינוניים – משרד התעשיה והמסחר – 17 מליון.

מקור ראשון (?) בערך אוקטובר 2000

***************** http://www.cs.biu.ac.il/~ehrlich/HISTORY/citations.doc



פארוק קדומי מודה: ''הודות להסכם אוסלו התאפשרה כניסתם של עשרות אלפי חמושים"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צחצח
חבר מתאריך 8.7.12
10 הודעות
   18:50   23.01.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. הליכוד תמיד בנה את השמאל  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dimitry
גולש אורח
   00:49   29.01.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. תודה רבה על המידע ועל הטרחה (ל''ת)  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 29.01.04 בשעה 00:50 בברכה, Dimitry
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   23:49   08.03.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. צחנה עולה מבית ברל - 40% מהסטודנטים משתמשים בסמים  
בתגובה להודעה מספר 4
 
הנסיך הפרסי
חבר מתאריך 5.3.04
31 הודעות 22:50 08.03.04

צחנה עולה מבית ברל - 40% מהסטודנטים משתמשים בסמים

בעתון סמינר הקיבוצים פורסם כי אחד מתוך כל ארבעה סטודנטים בסמינר הקיבוצים השתמש בסמים,ובמכללת בית ברל כ-40% משתמשים בסמים.
לא פלא שבקיבוצים מריצים קטעים על מזרח תיכון חדש דרך חלום של אמיצים,
והמורים היוצאים ממכללת בית-ברל שמחים לדחוף למוח הרך של תלמידיהם את "מורשת רבין"...





            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון ה' באלול תשס''ז    18:56   19.08.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. השרה תמיר יוזמת הוראת יהדות 'פלורוליסטית' לא ע''י מורים  
בתגובה להודעה מספר 4
 
אברי
חבר מתאריך 15.7.07
412 הודעות יום ראשון ה' באלול תשס''ז 08:49 19.08.07


השרה תמיר יוזמת הוראת יהדות 'פלורוליסטית' לא ע''י מורים

תמיר מנסה לשנות את סדר היום בשל הביקורת עליה.

השרה תמיר יוזמת הוראת יהדות "פלורוליסטית" לא ע"י מורים.

תמיר: חובתי לפתוח את השער גם לגורמים רפורמים. יש פריחה
מרשימה בפלורליזם צריך להכניס את זה לבתי הספר.

תמיר מעוניינת להעביר תקציב לגורמים שיתחילו לחשוב "על היהדות"
בדרך חדשה.

הדברים הושמעו ע"י השרה בקול ישראל.


_______


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
General Park
גולש אורח
   19:43   23.01.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. טניה ריינהרט  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   הי

אני לא יודעת איזה מידע את מחפשת אבל טניה ריינהרט היא בלשנית גנרטיבית די ידועה (לפחות לעוסקים בדבר), תלמידה של נועם חומסקי (יכול להסביר חלק מהדיעות שלה) ומלמדת במחלקה לאנגלית באוניברסיטת תל-אביב. זה אתר הבית שלה באוניברסיטה

http://www.tau.ac.il/~reinhart/

יש שם גם מאמר שלה
http://www.tau.ac.il/~reinhart/political/LieRegime.doc



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   00:09   01.02.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. אמנים למען מימון פעולה ישירה נגד החומה: ''על גופתי המתה''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 01.02.04 בשעה 00:38 בברכה, פילוביץ שחף
 
הזמנה
מאת: מוטי גוטרמן 31/01/04 | 14:37

::: אמנים למען מימון פעולה ישירה נגד החומה
2004 / 01 / 27
מסיבת התרמה למימון פעולה ישירה נגד חומת האפרטהייד תתקיים ביום שני, 2 בפברואר, משעה 21:00 במועדון הקוסמונאוט (לשעבר המחוגה), רחוב המחוגה 4, תל אביב (פלורטין). ההתרמה תתקיים למען המשך הפעולות נגד חומת ההפרדה. החומה הנבנית בימים אלה מפרידה תושבים מאדמתם ומפרנסתם ומיישמת טרנספר שקט. למרות ירי כדורים חיים ורדיפות המשטרה - לא נפסיק במאבקנו המשותף - הישראלי-פלסטיני. בערב יופיעו אמנים רבים בהם: יהלי סובול; דן תורן; שרון בן עזר - אליוט; מופע החיים של גוטל בוטל; AVRAHIM-אלקטרו עברי-ערבי מיפו; להקות רגאיי וההיפ-הופ - איאם; רוקי B; ראפ רוסי; ניקמת עוללים וסמרטוט כחול-לבן; מופע וידיאו סאונד אלקטרוני - ינון ינון, וכן יוקרנו סרטים של פעולות מהשטחים. במסגרת ערב ההתרמה אפשר יהיה לרכוש שמן זית אורגני מהכפר מסחה (בו נורו מפגינים), חולצות וספרים. דמי כניסה: אקטיביסטים - 25 שקלים; אזרחים מודאגים - 35 שקלים; יאפים - 55 שקלים.
לחיילים הכניסה חינם על גופתנו המתה.
לפרטים נוספים: רונן אידלמן 03-5180658 או 053-561580.
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=54&msgid=26875202

"סמרטוט כחול לבן"
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?id=515


@ להלן: ההזמנה בקובץ !!


@ מי אתה רונן אידלמן...??

הראיון הראשון נערך עם נציג "אינדימדיה", רונן אידלמן,
נתנה לו המראיינת שהות נרחבת לומר את ...

לכבוד
אל"מ אבי בניהו
מפקד גלי צה"ל
גלי צה"ל
יפו

שלום רב,

הנדון : ראיון קבוצת התקשורת "אינדימדיה" בגל"צ

ביום חמישי שעבר, שודרה בגלי צה"ל התוכנית "נכון להבוקר, בהגשת אילנה דיין. במהלך התוכנית שודרו 2 ראיונות שעסקו בערב התרמה שעורכת קבוצת התקשורת "אינדימדיה", שמטרתו גיוס כספים לטובת אנשים שהורשעו בבית משפט – חברי הקבוצה, שהורשעו בהטחת עוגת קצפת בפניו של שר התקשורת לשעבר, ראובן רבלין.

ב- 2 ראיונות אלה הוצג מעשם של חברי "אינדימדיה" כבלתי חמור וכמעשה שניתן להקל ראש בו. לעומת זאת, הודגשה החומרה שבעונש שקיבלו – 5 חודשי עבודות שירות וקנס בסך 10,000 ש"ח - וניתנה במה אוהדת ומבינה למוטיבציה של משליחי העוגה.

הראיון הראשון נערך עם נציג "אינדימדיה", רונן אידלמן, נתנה לו המראיינת שהות נרחבת לומר את דבריו – בהם, ביקורת על חומרת עונשם של חבריו והדגשת העיקרון בשמו פעלו – מבלי להקשות עליו בשאלות שהדעת נותנת שישאלו בנסיבות אלה, כדוגמאת :

האין מעשם של חבריו ראוי לגינוי ?

האם הביעו חבריו חרטה על המעשה ?

האין הוא רואה טעם לפגם בסיוע לאנשים שפעלו בדרך אלימה כדי למשוך תשומת לב למאבקם ?

והאין הסיוע הכספי הופך על פיה את החלטת השופטים, שהתכוונו ודאי, כי מבצעי העבירה הם שישאו בעונשם – היינו, בנטל הכספי.

יתרה מזאת, בדבריה - "...כן, אז אתה אומר שהעונש הוא מוגזם. אני מבינה אגב, שההתגייסות לערב ביום שלישי הבא היא די מרשימה. יהלי סובול, שחר אבן צור...מופעים חיים שיהיו שמה...", "...אבל די, די נרדמתם בשמירה מאז העוגה בפרצופו של רובי רבלין?..." ו- "כן, אז בגלל זה אולי צריך לחזור לעניינים" – מחזקת, בעצם, אילנה דיין את הרושם כי אכן, המעשה לא היה חמור, העיקרון בשמו נעשה צריך למקד את תשומת הלב ולא המעשה, העונש - חריף מדיי, ואין לבקר את "אינדימדיה" על התנהלותם, אלא לתת להם את ברכת הדרך.

גם בראיון עם ח"כ רבלין, לא מזכירה המראיינת, לצופים, כי ננקטה פעולה אלימה ע"י חברי "אינדימדיה", וכי מדובר בעבירה פלילית.

כאשר מנסה ח"כ רבלין לעמוד על חומרת העובדה שח"כים מוצאים עצמם מאוימים בתוך הכנסת ועלולים לשנות דעתם רק משום האיום, הוא נקטע פעמיים ע"י אילנה דיין. פעם אחת במלים : "זה עדיין, זה עדיין, רובי רבלין, אותה..." ושוב : "כן, אבל בסדר, העניין העקרוני מוצא".

גם בראיון זה מציגה דיין רק צד אחד של המטבע - הקלת ראש בחומרת המעשה ושיווי לו מימד היטולי. היא שואלת את רבלין : "תתרום?", "וגם אתה חושב שהעונש היה מוגזם ?", "אז בוא נשאל אחרת. אם יבואו החבר'ה מאינדימדיה, יתייצבו הפעם בלי עוגות קצפת בפתח הלשכה שלך בכנסת ויבקשו תרומה..." ו- " האם בכל זאת תחשוב על זה יום שלישי הבא, 01.04 בת"א, הערב לכיסוי הקנסות..."

חמורה העובדה, כי גלי צה"ל הקדישה ראיון ארוך לערב התרמה שמטרתו סיוע לאנשים שנקטו פעולה אלימה, לשלם עבור מעשיהם. הענקת "מיקרופון אוהד" לטענות המבקרות את חומרת העונש ומדגישות את הרעיון העומד מאחורי האקט האלים ומעל לכל אי אזכור העובדה כי מדובר בעבירה פלילית, יש בהם, לכאורה, הקלת ראש במעשה אלימות ומתן הכשר להפרת החוק.

לאור כך אנו מבקשים כי יקוים ברור יסודי באשר לדרך התנהלות התחנה בעניין זה

וינקטו צעדים משמעותיים במטרה להבטיח כי מקרים חמורים מעין זה לא ישנו.

בכבוד רב,
הילה רפופורט
מנכ"לית

http://www.imw.org.il/research/complain/c270303.htm

להלן: סיפור עוגת הקצפת!!

hamta
חבר מתאריך 2.4.02
7271 הודעות 03:45 19.04.03

מכתב שכתבתי לגל ארבל ז''ל באתר אינדימדיה

היי ארבל!
לא הכרתי אותך אלא מדבר אחד שעשית - זריקת העוגה.
צר לי שנפטרת. אבל כעת כשאת למעלה ספרי לנו בפורום
הזה (בטוח שיש אינטרנט בגיהנום כמו שיש קצת גיהנום
באינטרנט- והאתר הזה מוכיח...), ספרי לנו כמה
הופתעת כשהפנו אותך לגיהנום.
את, שסייעת לרוצחי הילדים היהודים, למדכאי הנשים,
לגנבי הרכב הפלשתינים, לשולחי ילדיהם הקטנים למוות,
למחנכי התינוקות לקראת ההתאבדות בוודאי הופתעת כששם
למעלה שלחו אותך לגיהנום.

תמיד חשבת שאת בצד של הטובים, אבל שם למעלה הסתבר
לך שאצל בורא עולם החארטות של ה"עזרה לנכבשים" לא
עובדות יותר..הא?
אין פרסום, אין כותרות, רק חום לוהט, זפת, נוצות,
סרחון ומלקות יחד עם השהידים.
פתאום התברר לך שכל השבוע את מחכה בקוצר רוח לכניסת
שבת קודש. זאת של החרדים היהודים האלה. היית
מאמינה? השבת היא גם מנוחה עבורך. איזה מזל!
הגיהנום לא עובד בשבת!
אגב,נכונה השמועה שאין מומחה יותר גדול ממך
בגיהנום לזמני כניסת ויציאת השבת?

סחתיין!

אכלת אותה, אה?!! אם היית יודעת מראש שהשבת חשובה
כל-כך יכול להיות שהיית מעריכה את היהדות שלך
יותר.
אין פלא, גם השהידים הפאנאטים שיכנעו את עצמם ואותך
שאתם בצד של הצודקים. מתברר שטעיתם. בגדול!
עבודה רבה מחכה לך גל. עכשיו צריך לפייס את נשמות
קורבנות אוסלו. אין מנוחה, אין שינה, אין מצעדי
תיאטרון, אין מגפונים, אין הפגנות. חיים קשים.

לקישור: http://indymedia.org.il/imc/webcast/31710.html

מאמר שכתבה גל ארבל על שיירת סיוע לג'נין:
http://indymedia.org.il/imc/webcast/23966.html

ארבל גל מטיחה עוגה ברובי ריבלין:

פורום אקטואליה
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=6305&forum=politics
פורום גילוי מסמכים
18. מכתב שנשלח לגל ארבל ז''ל באתר אינדימדיה
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5084&omm=18&viewmode=threaded


@ קישורים רילוונטים
Yac שואל : מה קרה לשמאל הישראלי...???
http://rotter.net/forum/gil/5019.shtml

"גילוי דעת של חברי סגל מהאוניברסיטאות והמכללות"
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5084&forum=gil&omm=0


אתר יש גבול
הכרזת הסרוב של יש גבול ונתונים על הסרבנות
למעוניינים להצטרף לעצומה: חיתמו ע"י שליחת הפרטים הבאים אלינו: שם,דרגה,כתובת,טלפון,טלפון נייד, דוא"ל. אפשר לשלוח את החתימה בדואר אלקטרוני (גם בטלפון או בכתב)

21 עמית אורן-מרקמן סמ"ר
22 אמיר אזרחי רס"ל
23 רונן אידלמן סמ"ר

24 דני אייזר סמ"ר
25 אלדד אילני רס"ן
http://www.yesh-gvul.org/refusal/


הגדה השמאלית - עשרים מטר של אטימות ...
... בין מייסדיה, ונן אידלמן כבן 30 מתל אביב,
ליעד קנטרוביץ בת 25 מתל אביב, ויונתן פולק בן 21 ...
עשרים מטר של אטימות | אמיר הלל
2004 / 01 / 03
השבוע פגשה הדמוקרטיה בכיבוש והוא כלל לא היה מוכן. השבוע קרתה תאונה חזיתית בין מחאה אזרחית לבין זרועו האלימה של השלטון. בהתנגשות שמעטים צפו מראש, אזרחים שמחו נגד גדר ההפרדה פגשו בשישי שעבר בצבא שלא ערוך ולא מכיר בסוג כזה של מחאה. התוצאה: שני פצועים, אחד במצב קשה, ועדת חקירה, חקירת מצ"ח וחקירת משטרה. מחאה ישראלית בנעלי שגרת הכיבוש הפלסטיני. כל מה שלא תקראו בתחקיר הצה"לי.
http://www.hagada.org.il/hagada/html/modules.php?name=News&file=article&sid=1727




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   00:25   09.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. תוכנית השלום של טניה ריינהרדט - P10K (פלסטין 10,000)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ציון
חבר מתאריך 17.12.03
3589 הודעות 23:11 08.06.04

תוכנית השלום של טניה ריינהרדט - P10K (פלסטין 10,000)

ב"מאמר" פרי עטה באתר Ramallah Online, מתארת הפרופסור טניה ריינהרדט (אונ' ת"א) את תוכניתה - תוכנית P10K, או בשמה המלא - פלסטין 10,000.
מטרת התוכנית היא לגרום להבאתם של 10,000 מתנדבים מערביים לשטחים שבשליטת ישראל, עד לתאריך 11 בספטמבר 2004 (כלומר לא סתם תאריך )

להלן שלבי התוכנית:
1. תיעוד כל "מעשי הטרור" לפי החוק הבינלאומי ע"י אותם מתנדבים.
2. קידום ועידוד ההודנא בין הפלסטטינים, ישראל, והעולם.
3. לחימה בטרוריזם ע"י התנעת תהליכים דומים במקומות נוספים בעולם.



עוד כרזה (ושימו לב מי חתום עליה)


http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   17:58   19.09.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. סקופ! עיתון ''דבר'' חוזר...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ענבל
חבר מתאריך 5.8.02
6154 הודעות 17:21 19.09.04

סקופ! עיתון ''דבר'' חוזר...

כאילו אין די תקשורת שמאלנית, החליטו כמה גאוני תקשורת להוציא לנו שום את עיתון "דבר". לא, עדיין לא במתכונת יומית.
מדובר במהדורה מיוחדת שתופץ בעיתון "הארץ" ביום כיפור הקרוב.
הגליון הוא במימון "בית ברל" (שמקבל מימון ממשלתי כביר).
ברל כצנלסון היה מייסד "דבר", ובבית ברל חושבים להנציחו בדרך זו (ובדרך גם לכבוש כמה זבובים אחרים, כמו מאמרים אוהדי פינוי ולא-אוהדי מתנחלים).
יכתבו בו בין השאר - יוסי שריד, אפרים סידון, ניר ברעם, פרופ' אבישי ברוורמן, דניאל בן סימון, במבי שלג, יוסי ביליין, אלי עמיר ועוד.

ביום רביעי תתקיים מסיבת עיתונאים לכבוד הוצאת הגליון החגיגי המיוחד של "דבר".
יהיו שם טלי ליפקין שחק, אהרון מגד, אפרים סידון ואנשי "בית ברל".





http://rotter.net/forum/gil/5614.shtml הלקסיקון השלם - פרשת רצח רבין



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון ה' באלול תשס''ז    19:10   19.08.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. ''שנאת חינם ונקמנות במשרד החינוך'' (סרט וידיאו)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
(הערה-פ"ש) חובה לצפות, לשמוע, להפנים ולמי שאכפת לו שיזעק !!

שנאת חינם ונקמנות במשרד החינוך


הרב ישראל שירן

לאחר שבע שנים משרד החינוך עדיין מתנכל לרב ישראל שירן שביקש
להפריד בין יום רצח רבין למורשתו. כתבתו של טנא סמואל.
http://www.inn.co.il/TV/?act=one&id=2383

___________________


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות