גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #6714 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 6714   
אורן אדרי
גולש אורח
   08:30   05.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

פרשת עדן נתן - זאדה צוברי  

 
  
4 נהרגו מירי יהודי באוטובוס בשפרעם; היורה חוסל בלינץ'
עדן נתן-זאדה, עריק מצה"ל, בן 19, פתח בירי לכל עבר באוטובוס בשפרעם. 4 נהרגו ו-5 נפצעו. בתום מאבק ממושך הצליחו מאות מתושבי שפרעם לגבור על השוטרים – ולהורגו. שרון: "מדובר במעשה נפשע של טרוריסט צמא דם, שביקש לפגוע באזרחים ישראלים חפים מפשע"
כתבי NRG מעריב
4/8/2005 0:17


טרור יהודי: ארבעה בני אדם נהרגו מירי של מחבל יהודי באוטובוס אגד בקו 165 בשכונה הדרוזית בעיר. היורה חוסל בלינץ' של ההמון. בתום מאבק ממושך הצליחו כוחות המשטרה הגדולים שהגיעו למקום להבריח את גופת המחבל בניידת ולמנוע מההמון הזועם בשפרעם לשרוף אותה.

ההרוגים בפיגוע הם נהג האוטובוס מיכאל (מישל) בחוס בן 56, נאדר חאיק בן 55 והאחיות דינה והזאר תורכי. הזאר תורכי, בת 23, למדה בסמינר להכשרת מורים בחיפה. אחותה, דינה תורכי בת 21, עמדה להתחיל בקרוב את לימודיה.

ההמון פרץ לאוטובוס
היורה הוא עדן נתן-זאדה, עריק מצה"ל בן 19. נתן-זאדה, פעיל כך מראשון-לציון המוכר למערכת הביטחון, מוגדר עריק מצה"ל מזה זמן רב. מפקדיו ביקרו כמה פעמים בביתו כדי לקחת ממנו את הנשק, אך הוא הסתתר באותה תקופה בהתנחלות תפוח.

אתמול הנשק הזה שימש אותו לרצח של ארבעה בני אדם. בסביבות 17:50 עלה זאדה לבוש מדים לאוטובוס תחנה המרכזית סמוך לקניון לב המפרץ בחיפה. כשהאוטובוס עשה את דרכו בתוך שפרעם הוא דרך את נשקו ופתח באש לכל עבר. הנהג ושלושה נוסעים נהרגו במקום, וארבעה אחרים נפצעו.

"כשהגעתי ראיתי זוועה - הרבה דם, פצועים, הרוגים", שחזר אוסאמה, תושב שפרעם שהיה עד ראייה לפיגוע, "לא הבנו מה קורה, אך תוך שניות ראינו את החייל והשתלטנו עליו".

ההמון שהגיע למקום היכה את זאדה, שנפצע באורח אנוש. כשהגיעו כוחות משטרה הוא נעצר לחקירה במשטרה במרחב שפרעם. ואולם מאות תושבים הקיפו אותו וניסו לעשות בו לינץ'. השוטרים שהגיעו למקום הצליחו להבריח אותו לאוטובוס וניסו לגונן עליו מפני זעם ההמון. בתום שעה ארוכה של מאבקים הצליחו כמה תושבים לפרוץ לאוטובוס ולהרוג אותו.

מחר: שביתה ותהלוכות אבל

קצין הביטחון של שפרעם, ג'מאל עליאן, היה בין הראשונים שהגיעו לאוטובוס. לדבריו, הוא השתלט על החייל וכבל אותו באזיקים. "עשינו הכל בשביל לא לתת לו לפגוע בו, אבל לא הצלחנו להוציא אותו מהאוטובוס", הוסיף. כמה מהשוטרים ומאנשי מד"א במקום נפצעו קל בעודם מנסים לגונן על החשוד.

ועדת המעקב העליונה לערביי ישראל התכנסה אמש בנצרת והחליטה על שביתה כללית במגזר הערבי ושתי תהלוכות אבל מרכזיות - אחת בנצרת ואחת בשפרעם. במקביל עולה חשש למהומות במגזר הערבי ובמגזר הדרוזי בעקבות הירי.

שוטרי יס"מ ממחוז ש"י וממחוז ירושלים הובאו במסוקים צבאיים לזירה כדי לתגבר את השוטרים במקום. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי, החליט להגיע בעצמו לזירת הירי כדי לעמוד בקרוב על נסיבות האירוע.

בתום הערכת מצב שקיים המפכ"ל במקום הוא הורה לתגבר את היערכות המשטרה בהר הבית, בצפון ובצירים המרכזיים. כמו כן הוחלט להעלות את רמת הכוננות לרמה אחת לפני רמת השיא.

במשטרה ירושלים הודיעו כי יגבירו את היערכות השוטרים לקראת תפילות יום השישי בהר הבית ובסמטאות כדי למנוע ניסיונות להפר את הסדר.

שרון ביקש לנהוג באיפוק

ראש הממשלה, אריאל שרון, גינה בחריפות את הפיגוע: "מדובר במעשה נפשע של טרוריסט צמא דם בן העם היהודי שביקש לפגוע באזרחים ישראלים חפים מפשע". לדבריו, הירי הוא ניסיון מכוון לפגוע במרקם היחסים בין כלל אזרחי ישראל.

"מדינת ישראל כולה - ללא הבדל דת, גזע ומין - מוקיעה את הפיגוע הזה", הדגיש שרון, "ממשלת ישראל נחושה להגן על חיי אזרחיה מכל העדות ומכל המגזרים".

שרון סיפר כי הנחה את גורמי הביטחון להעניק עדיפות עליונה לחקירת הפיגוע. הוא קרא לכל ראשי הציבור בישראל – יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים - לשתף פעולה, לנהוג באיפוק ובאחריות ולאפשר לרשויות החוק להשלים את חקירת האירוע הנורא הזה.

ראש הממשלה התקשר אתמול ליו''ר ועדת המעקב, שאוקי חטיב, ולראש עיריית שפרעם, ארסן יאסין, והביע את צערו על הפיגוע בשפרעם. שרון אמר לשניים כי יהודים וערבים תמיד יחיו במדינת ישראל יחד וגם בעת אירוע נורא שכזה חשוב מאוד שנצליח לשמור על השקט. ראש הממשלה שיגר בשמו ובשם הממשלה תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים.

פינס דורש: ועדת חקירה ממלכתית

שר הפנים, אופיר פינס, התקשר אמש לראש העיר שפרעם והביע את תנחומיו. פינס ביקש מראש העיר לעשות כל מאמץ כדי להרגיע את הרוחות והודיע כי יגיע בהקדם לביקור בעיר.

השר פינס הודיע כי ידרוש בישיבת הממשלה הקרובה להקים ועדת חקירה ממשלתית בראשות שופט, לבדיקת הנסיבות שאיפשרו למבצעי הפיגוע בשפרעם לערוק עם נשקו מצה''ל לתקופה כה ארוכה, במיוחד לאור דעותיו הקיצוניות.

בשירות בתי הסוהר בודקים דיווח שלפיו היורה נעצר בכלא מעשיהו במהלך חסימות הכבישים הראשונות.

בהכנת הידיעה השתתפו אלי לוי, טל ימין-וולבוביץ, אמיר בוחבוט ומיה בנגל

http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/186.html

------------------------------------------

המחבל השאיר מכתב: "לא אגרש יהודים"
לפני כחודשיים הוכרז נתן זאדה כעריק, לאחר שנמלט מבסיסו עם רובה. בצאתו מבסיס ניצנים הותיר מכתב, ובו הסביר: "כמו שלא אוכל לציית לפקודה שאומרת לחלל שבת, כך גם לא יכול להיות חלק מארגון שמגרש יהודים". אמו, דבי, התלוננה: "קיבינימט, איפה היה הצבא בכל הזמן הזה. שיילכו לעזאזל"
כתבי ynet

"אני לא מוכן להיות חלק מארגון שמגרש יהודים". כך כתב עדן נתן זאדה, המחבל היהודי שביצע את הפיגוע בשפרעם , שבו נרצחו ארבעה, במכתב שהותיר בכניסה לבסיס הטירונים בניצנים כאשר ערק. נתן זאדה היה מוכר למשטרה כתומך של תנועת כך וכפעיל נגד ההתנתקות. ליד בית המשפחה ברחוב תורה ועבודה בשכונת רמת אליהו בראשון לציון התגודדו רבים. למשפחה יש בעיקר טענות כלפי צה"ל, על כך שהטיפול בעריקות בנם בן ה-19 היה איטי מדי, לטענתם.

במהלך השנה האחרונה ישב זאדה פעמיים בכלא בגין סירובו להתגייס לצה"ל. לפני כחודשיים הוכרז נתן זאדה כעריק, לאחר שנמלט מבסיסו, עם רובה.

הרוצח, עדן נתן זאדה (צילום רפרודוקציה: תומריקו)
בצאתו מבסיס ניצנים הותיר מכתב, ובו הסביר: "כמו שלא אוכל לציית לפקודה שאומרת לחלל שבת, כך גם לא יכול להיות חלק מארגון שמגרש יהודים". הוא הוסיף במכתבו גם את המילים "יהודי לא מגרש יהודי", וסיים את המכתב במילים: "אני אשקול את המשך שירותי".

אמו של המחבל, דבי, אמרה ל-ynet: "כשהתרענו שעדן נפקד, אמרו לנו בצבא שרק אחרי 45 יום יטפלו בו כנעדר ויטפלו בו. קיבינימט, איפה היה הצבא בכל הזמן הזה. שיילכו לעזאזל. תמיד חלמתי לראות את הבנים שלי במדים. במקום שאני אלך לחתונה של הבן שלי אני צריכה ללכת להלווייה שלו". עדן היה הבן האמצעי לשלושה ילדים, והותיר אחריו אח גדול ואחות קטנה. אמו עובדת באוסם ואביו באגד.

האב יצחק אמר: "אמרנו לצבא שהבן נפקד. אמרנו לו 'לבן שלנו יש נשק. קחו לו את הנשק', פחדנו שהוא ייפול לידיים ערביות אבל הם לא שמעו לנו. התרענו הרבה זמן אבל ההתנהלות של צה"ל הייתה לא טובה. אמרו לנו ללכת לחפש אותו".

על מעורבות בנם בפיגוע למדה המשפחה דרך כלי התקשורת. בני המשפחה סיפרו שאף אחד מכל הגורמים הרשמיים של הצבא לא נענה לתלונותיהם. עדן

למד בתיכון מקיף ה' בראשון לציון במגמה עיונית. הדודה, ירדנה, אמרה: "מישהו פה צריך לעלות על טיל על כל ההתנהלות בסיפור הזה. איפה הם היו כל התקופה הזו? ושלא יגידו שלא התרענו על כך. אנחנו הבנו שהמצב רגיש, אבל אף אחד לא דאג לטפל בסיפור".

אחת השכנות אירה, סיפרה: "מדובר במשפחה נהדרת. אני מופתעת מהאירוע, משפחה כל-כך שקטה. היו לי יחסים קרובים, בעיקר עם האמא. הילד היה ילד שקט וטוב, אף פעם לא הסתבך. לא היו צעקות, אף פעם לא הייתה בעיה איתו. אני ממש ממש מופתעת ממה שקרה, זה לא מסתדר לי. מדובר במשפחה רגילה, כמו כל אחת אחרת בארץ".

חברו של הרוצח: מקווה שהרצח יוביל לביטול הגירוש

יקותיאל בן-יעקב תושב כפר תפוח וחברו של הרוצח, סיפר ל-ynet: "כשמו כן הוא - יהודי עדין נפש, צנוע, ביישן ושקט, ואחד שאיכפת לו. הוא היה מאוד מתוסכל ומיואש, ניסה לברוח מגיוס אבל לא שחררו אותו. הוא ביקש להשתחרר מהצבא - היה נגד ההתנתקות, הוא התחנן ובכה וביקש להשתחרר אבל זה לא עזר. הוא גם ישב בכלא ולא שיחררו אותו.

"עדן הוא הקורבן הראשון של ההתנתקות הסאדיסטית של הגנרל שרון. עדן היה נגד ההתנתקות". בן-יעקב סיפר כי זאדה היה מגיע להתארח בשבתות בתפוח, "לא שמעתי אותו מדבר על כך שהוא מתכוון להרוג אנשים, אבל אני מקווה שהוא לא נרצח לשווא והרצח שלו יביא לביטול תוכנית הגירוש". חברים אחרים של עדן נתן זאדה כינו אותו "אחד מעשרת הרוגי מלכות".

מספר תושבים בכפר תפוח התכנסו סמוך למזכירות ההתנחלות שבשומרון. בתפוח מתגוררות יותר מ-120 משפחות. דובר הכפר תפוח, משה מאירסדוף, שהיה במקום, אמר ל-ynet: "פעם ההתנחלות הזו הייתה נחשבת כמקום של הימין הקיצוני, אבל שנים זה כבר לא כך. המשפחות פה לא קיצוניות אלא מתונות ויש פה רק שבע משפחות ששייכות לימין הקיצוני וכל פעם מנסים להכתים אותנו מחדש ולצייר אותנו כקיצונים".

לדברי מאירסדוף, לתושבים במקום נודע מהתקשורת שהחייל שהרג את האזרחים בשפרעם הסתובב בכפר תפוח. התושבים שהתקבצו סמוך למזכירות גינו בתוקף את המעשה והדגישו שלא מדובר בתושב המקום ולא הייתה לו דירה בהתנחלות. "אין לנו שליטה על כל מי שמגיע לבקר פה. אנחנו לא יכולים לסגור את הש.ג ויש פה אנשים שמגיעים מדי פעם".

הרמטכ"ל התעדכן בהשתלשלות האירועים

מפקד זרוע היבשה, האלוף יפתח רון-טל, הגיע לעדכן את הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, על מנת לעדכנו בהשתלשלות הטיפול בחייל מאז הוכרז כעריק. שעות ספורות לפני הרצח, שוחח אחד המפקדים בבסיס ניצנים עם הוריו של החייל, שאמרו לו שאינם יודעים דבר על מקום הימצאו של בנם. גם רב צבאי שנשלח באחרונה לתפוח ניסה לאתר את החייל, אך לשווא.

התושבים בתפוח סיפרו לרב כי הוא עזב לגוש קטיף לפני כשבועיים ואינם יודעים היכן הוא. גורמים צבאיים המכירים את הפרשה סיפרו ל-ynet כי החייל הספיק להשתתף פעם אחת במטווח צבאי וזאת הייתה הכשרתו היחידה בשימוש בנשק. עוד אמרו כי מאז שהוכרז כעריק נערכו מספר שיחות עם הוריו, שאף ניסו לאתרו אך לשווא.

המחבל התגייס ב-3 בינואר ונפקד מ-14 ביוני. במהלך תקופת העריקות הוא התקשר לאביו, שניסה להחזיר אותו לשירות צבאי. הוא השיב לאביו שיעזוב אותו, "אני נמצא בתפוח - אל תחפש אותי".

חבר מזכירות כפר תפוח, שמואל הרצליך, אמר ל-ynet כי הוא יכול לומר בוודאות שלא מדובר בתושב קבוע של היישוב. לדבריו, "יש הרבה בני נוער שמגיעים ועוברים. לנו אין שליטה על רישום המגורים בתעודת הזהות. לא היתה לו פה דירה והוא לא גר פה. מה שקורה עכשיו זה מצב של להכניס קבוצה גדולה של אנשים לפאניקה. עדיין לא ברור לי לגמרי מה קרה שם. זה היה מעשה נורא. אני מחכה שיתבררו הפרטים".

בהכנת הידיעה השתתפו אלי סניור, חנן גרינברג ואפרת וייס

פרסום ראשון: 04.08.05, 21:04
עדכון אחרון: 04.08.05, 22:20

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122803,00.html



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  עוד כתבות בנושא אורן אדרי 05.08.05 08:43 1
  חברי רוטר מדווחים ומעדכנים אורן אדרי 05.08.05 09:42 2
     עוד דיווחים ועידכונים אורן אדרי 05.08.05 10:14 3
     דיווחים ועידכונים 3 אורן אדרי 05.08.05 11:38 5
     דיווחים ועידכונים 4 אורן אדרי 05.08.05 12:25 6
     עידכונים ודיווחים 5 אורן אדרי 05.08.05 12:41 7
     עידכונים ודיווחים 6 אורן אדרי 05.08.05 12:43 8
  כותבי רוטר מגיבים אורן אדרי 05.08.05 10:23 4
     כותבי רוטר מגיבים 2 אורן אדרי 05.08.05 12:48 9
     כותבי רוטר מגיבים 3 אורן אדרי 07.08.05 07:14 24
  תמונה של עדן בכלא צבאי. אורן אדרי 05.08.05 12:51 10
     אין להשתמש בתמונה ללא אישור! עדיאל 07.08.05 01:29 14
         אל דאגה אורן אדרי 07.08.05 02:27 15
  ראאד עמאר/שוטר מג''ב שכפת את עדן זאדה וברח מהזירה פילוביץ שחף 06.08.05 08:57 11
     להלן העובדות שידועות לנו הארוע בשפרעם: פילוביץ שחף 06.08.05 09:11 12
         שאלות, השגות ועדויות: פילוביץ שחף 07.08.05 10:11 28
             ערוץ 10 ישדר וידאו של הלינץ´ בשפרעם פילוביץ שחף 07.08.05 13:55 31
                 יעקב אילון מדבר ברדיו - פרומו לקראת השידור 3 קלטות פילוביץ שחף 07.08.05 14:25 32
                     יפה. הוא אומר שזה מזכיר את הסרט של קמפלר (רצח רבין).. yoske 07.08.05 15:30 34
                 חייל צה''ל עומד וצופה במתרחש אורן אדרי 07.08.05 19:38 38
     מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים פילוביץ שחף 07.08.05 06:44 20
         תמונה של ח''כ ברכה בין הקהל, ליד האוטובוס בשפרעם yoske 07.08.05 15:18 33
     ועדת הפנים תדון ברצח הערבים בשפרעם פילוביץ שחף 07.08.05 07:09 21
     מפקד המחוז הצפוני הבטיח: מבצעי הלינץ' יעצרו !!!! פילוביץ שחף 07.08.05 07:13 23
     אין למשטרה שום כוונה להתעמת עם אף אחד פילוביץ שחף 07.08.05 07:14 25
     מח''ש תחקור את מותו/לינץ' של החייל נתן זאדה !! פילוביץ שחף 07.08.05 08:39 27
     המשטרה: היורה בתקרית בשפרעם נעצר yoske 07.08.05 12:59 29
     יש פה שקר גלוי שמסתובב בתקשורת כבר יותר מידי הרבה זמן פילוביץ שחף 08.08.05 09:10 42
  אביו: ''ההתעסקות בפיגוע היא פרובוקציה של השב''כ'' yoske 07.08.05 01:04 13
  אותן בעיות של פרשת טננבוים yoske 07.08.05 04:35 16
  שרשרת מחדלים: עדן נתן זדה נעצר פעמיים - ושוחרר yoske 07.08.05 04:39 17
  המבזקים ב'הארץ' בשעת האירוע yoske 07.08.05 04:50 18
  ח''כ בשארה: בישראל ידעו על הפיגוע מראש אורן אדרי 07.08.05 06:40 19
  מעורבות ''ערביי ישראל'' בטרור ורצח יהודים פילוביץ שחף 07.08.05 07:11 22
  מעריב: ''החשד תא טרור יהודי בתפוח'' פילוביץ שחף 07.08.05 08:15 26
     מעריב: ''מצוד אחרי עריקים חמושים'' פילוביץ שחף 09.08.05 09:29 50
     תחקיר משטרה: ''עדן נתן זאדה לבש אפוד מגן בפיגוע'' פילוביץ שחף 09.08.05 09:33 51
  וידאו: כרמלה מנשה הודיעה לצבא על הבחור yoske 07.08.05 13:05 30
  עדות ותמונה: 'המחבל היהודי היה חי וכפות, ואז הרגו אותו' yoske 07.08.05 16:10 35
     עוד תמונה שלו בשעת הלינץ' בו רואים אותו חי yoske 07.08.05 16:30 36
  וידאו: הפרומו של ערוץ 10 על שידור ובו נראה החייל חי yoske 07.08.05 19:34 37
  וידאו: שידור של הלינץ' בחייל בשפרעם בערוץ 10 yoske 07.08.05 20:56 39
  10 המחדלים בפרשת החיל עדן נתן-זאדה: תמונות + תמלול פילוביץ שחף 07.08.05 21:45 40
     סנ''צ דניאלי/מפקדת תחנת שפרעם מאשר: ''החייל אזוק, כן.'' פילוביץ שחף 08.08.05 08:23 41
     גורמים בכירים במשטרה: ''זאת תקלה מבצעית חמורה'' פילוביץ שחף 08.08.05 20:43 45
     ח''כ טאלב א-סאנע לא לשתף פעולה- לשמור על זכות השתיקה פילוביץ שחף 13.08.05 11:46 55
  עמנואל גרטל: ''מצטער, אבל אני בז לך'' - יחזקאל פרנקל פילוביץ שחף 08.08.05 10:03 43
  מדוע אביו של החייל אמר בשבת לתקשורת וחזרו על ההקלטה פילוביץ שחף 08.08.05 19:04 44
  לערבים תהיה מדינה כי אין להם צבועים בעלי מוסר כפול כמו פילוביץ שחף 08.08.05 21:12 46
  ''זאדה ביקש שיחליפו אותו, ונמלט בריצה'' yoske 09.08.05 02:24 47
  מי יחקור איך גוייס זאדה לצה''ל? איש מינהל הגיוס yoske 09.08.05 02:27 48
  מדהים איך התשקורת משכיחה את יורם שקולניק שהרג מחבל כפות פילוביץ שחף 09.08.05 02:49 49
  הלינץ' וההתקרנפות - ההפקרה, חידלות האישים והעליהום פילוביץ שחף 09.08.05 18:41 52
  ''כל האמת מה שקרה באוטובוס בשפרעם'' פילוביץ שחף 10.08.05 11:39 53
  כתבות שונות שפורסמו בזמן אמת: פילוביץ שחף 12.08.05 21:03 54
  ראש השב''כ דיסקין: הצבא מתנער ממחדל ''הרוצח'' נתן זאדה פילוביץ שחף 21.09.05 19:41 56
  ''החשש מהמגזר הערבי, מעכב את הלינץ' ''ברוצח'' היהודי!! פילוביץ שחף 22.09.05 20:26 57
     גדעון עזרא: חקירת הלינ'ץ בנתן זאדה, לא ברמדאן! אורן אדרי 21.10.05 02:24 60
  שליטה מוחית ונתן זאדה פילוביץ שחף 27.09.05 12:46 58
  טלוויזית קול יהודה = על עדן הי''ד לוחם חרות 30.09.05 13:33 59
  ''קשה לפתוח את הפצע מחדש'' אורן אדרי 16.01.06 19:57 61
  קפה: חשיפה: בידי המשטרה שמות חשודים ברצח נתן זאדה אורן אדרי 16.01.06 20:09 62
  חוק וצדק מגזרי = שנתיים ואין כתבי אישום !! פילוביץ שחף 15.07.07 07:41 63
  הפרקליטות שוקלת: אישומים נגד מעורבים בהריגת ע.נ.זאדה פילוביץ שחף 15.06.08 12:06 64
     ''מבצעי הלינץ' בנתן זאדה לא יואשמו ברצח'' פילוביץ שחף 15.06.08 14:45 65
     זאדה, על פי תצלומי וידאו של כתב שהיה במקום היא כפות.... פילוביץ שחף 15.06.08 21:23 66
  בלעדי: מסמכים פנימיים של המשטרה המתארים את הלינץ בשפרעם פילוביץ שחף 07.08.08 16:19 67
  ניצן אור: לתשומת לב אלה שתקפו אותי בענין ''הבנת הנקרא' פילוביץ שחף 08.06.09 00:15 68
  המשטרה איבדה קלטת שמתעדת את הלינץ' בנתן זאדה אורן אדרי 25.08.09 05:21 69
  היום: הכרעת הדין לנאשמים במותו של המחבל היהודי עדן נתן זאדה פילוביץ שחף 29.07.13 07:54 70

     
אורן אדרי
גולש אורח
   08:43   05.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. עוד כתבות בנושא  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

(ynet)

• סיפורי ההרוגים: "אנחנו חייבים לחיות ביחד"
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122871,00.html

• האלוף רון-טל: לקבור את הרוצח מחוץ לגדר
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122868,00.html

• כוננות שיא לקראת תפילות יום השישי
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122857,00.html

• שרון: זה מעשה נפשע של טרוריסט צמא דם
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122813,00.html

• שפרעם: פעיל ימין קיצוני ירה ורצח ארבעה באוטובוס
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122719,00.html

• ח"כים ערבים: "זה תרגום טרוריסטי של ההסתה נגדנו"
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122769,00.html

• עדות: "צעירים יצאו מהאוטובוס שמחים ואמרו שהחייל מת"
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122782,00.html

• הרצח בשפרעם: עוד ברוך גולדשטיין?
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122774,00.html

----------------------------------------

(nrg)

• עריק מצה''ל רצח 4 באוטובוס בשפרעם, וחוסל בלינץ'
http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/186.html

• ההיסטוריה של הטרור היהודי - מפופר ועד גולדשטיין
http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/165.html

• המשפחה: "אמרנו לצבא - קחו לו את הנשק"
http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/222.html

• דמותו של המחבל: פעיל בכך, חוזר בתשובה
http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/183.html

• תגובות: "יגאל עמיר הבא כבר בשטח"
http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/187.html

• מחלוקת בצה''ל: מי אחראי למחבל?
http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/272.html

• "שרון ישן עם אקדח מתחת לכרית"
http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/356.html



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורן אדרי
גולש אורח
   09:42   05.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. חברי רוטר מדווחים ומעדכנים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

משה_מתנדב
חבר מתאריך 22.11.04
445 הודעות 17:57 04.08.05

9. המשך דווח
בתגובה להודעה מספר 7

היורה נעצר!!!

במקום 3 מחוסרי הכרה.

---------------

yoske
חבר מתאריך 25.11.03
12926 הודעות 18:07 04.08.05

15. לפי ערוץ 2: כנראה סכסוך בין הנוסעים...
בתגובה להודעה מספר 13

----------------

ר שמועתי
חבר מתאריך 1.4.02
4671 הודעות 18:13 04.08.05

17. נכון לכרגע: לא פח''עי, במקום חייל יהודי דתי עצור.
בתגובה להודעה מספר 0

ערכתי לאחרונה בתאריך 04.08.05 בשעה 18:16 בברכה, ר שמועתי

פרטים בהמשך.

----------------

ר שמועתי
חבר מתאריך 1.4.02
4671 הודעות 18:14 04.08.05

19. הירי כנראה על רקע סכסוך עדתי.
בתגובה להודעה מספר 17

הירי היה באזור השכונה הדרוזית בשפרעם.

----------------

ר שמועתי
חבר מתאריך 1.4.02
4671 הודעות 18:35 04.08.05

30. ערוץ 2: החייל בתוך האוטובוס, המון זועם מנסה לבצע לינץ'
בתגובה להודעה מספר 27

ערכתי לאחרונה בתאריך 04.08.05 בשעה 18:36 בברכה, ר שמועתי

הרוג אחד בתוך האוטובוס, 2 נורו למוות מחוץ לאוטובוס.
כוחות משטרה גדולים בדרך.

---------------

מיתר
חבר מתאריך 26.11.02
4164 הודעות 18:35 04.08.05

29. ערוץ 2: שוטר מג''ב ביצע את הירי, 500 איש מנסים לעשות בו לינצ'
בתגובה להודעה מספר 0

-----------------

psagot_eyes
חבר מתאריך 23.6.02
930 הודעות 18:35 04.08.05

31. היורה - מגב''ניק
בתגובה להודעה מספר 0

---------------

ר שמועתי
חבר מתאריך 1.4.02
4671 הודעות 18:36 04.08.05

33. מדובר בשוטר מג''ב, ולא בחייל
בתגובה להודעה מספר 0

----------------

yoske
חבר מתאריך 25.11.03
12926 הודעות 18:54 04.08.05

38. אחד הקצינים שהיו בתוך האוטובוס בשפרעם מדווח כי היורה פצוע קשה
בתגובה להודעה מספר 0

-----------------

ר שמועתי
חבר מתאריך 1.4.02
4671 הודעות 19:03 04.08.05

39. מתחיל פינוי ההמון בגז
בתגובה להודעה מספר 0

כוחות גדולים עדיין זורמים למקום, כולל
כוחות ימ"מ.

---------------

Gama
גף מודיעין אינטרנטי
18:00 04.08.05

שלשה הרוגים בירי באוטובוס מס' 165 מחיפה לשפרעם. היורה נלכד

---------------

מיתר
חבר מתאריך 26.11.02
4159 הודעות 18:31 04.08.05

6. משה נוסבאום: מדובר בחובש כיפה ומזוקן שירה גם מחוץ לאוטובוס
בתגובה להודעה מספר 0

----------------
יאניס
חבר מתאריך 15.11.02
500 הודעות 18:37 04.08.05

10. החייל עדיין באוטובוס, יש נסיונות לבצע בו לינץ' כרגע !
בתגובה להודעה מספר 0

3 הרוגים, 4 פצועים, אחד מהם במצב אנוש.

----------------

YES
חבר מתאריך 29.8.02
2333 הודעות 19:06 04.08.05

1. מפכ''ל המשטרה בדרכו לשפרעם
בתגובה להודעה מספר 0

מפכ"ל המשטרה בדרכו לשפרעם
מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי, עושה כעת את דרכו לשפרעם. זאת, על מנת לקבל עידכון על מה שאירע.

עד כה דווח על שלושה הרוגים ושישה פצועים בתקרית.

(אפרת וייס)

---------------

גולני שלי
חבר מתאריך 19.6.03
1335 הודעות 19:09 04.08.05

3. עידכון:
בתגובה להודעה מספר 1

הכוחות הרבים שבשטח מבקשים בנוסף עוד כוחות עם גז מדמיע...מסוק שבאויר מדווח על :אנשים עם חצי פלג גוף בתוך האוטובוס חשש לחיי השוטרים שבפנים , כמו כן מנסים להעלות את האוטובוס באש.יש שוטרים פצועים

----------------

דקטרין
חבר מתאריך 15.4.02
14521 הודעות 18:30 04.08.05

מספר שוטרים קטן נצור באוטובוס יחד עם העצור

ערכתי לאחרונה בתאריך 04.08.05 בשעה 18:39 בברכה, דקטרין

נסיון לבצע לינצ' בעצור החשוד בירי באוטובוס
ציבור מקומי דורש לבצע לינצ' בעצור, בשך כל המשטרה לא מצליחה
להוציא את העצור מאזור הארוע.

העצור מזוקן חוב כיפה, לבש מדי מג"ב אבל לא ברור האם הוא יהודי
או מוסלמי.

במקום כוח משטרה קטן מאוד המתבצר בתוך האוטובוס מול 500-600
דורשי נקם מיידי המיידים עצמים לעבר האוטובוס.

מקור: ערוץ 22

----------------

גבעתי
חבר מתאריך 19.5.04
3215 הודעות 18:36 04.08.05

3. ע''פ ערוץ 2 : לבש מדי מג''ב מזוקן וחובש כיפה
בתגובה להודעה מספר 1

-----------------

yoske
חבר מתאריך 25.11.03
12926 הודעות 18:39 04.08.05

6. המונים החלו להשליך אבנים על השוטרים שמגנים על היורה
בתגובה להודעה מספר 0

הארץ

-----------------

ר שמועתי
חבר מתאריך 1.4.02
4671 הודעות 18:45 04.08.05

7. מדווח על עוד מאות שבדרך למקום
בתגובה להודעה מספר 0

כוחות משטרה רבים זורמים רגלית לכיוון זירת האירוע

--------------

yoske
חבר מתאריך 25.11.03
12926 הודעות 19:11 04.08.05

11. המשטרה לא הצליחה לחלץ אותו, השוטרים עזבו את המקום
בתגובה להודעה מספר 0

המשטרה לא הצליחה לחלץ את התוקף מהאוטובוס בשפרעם, השוטרים עזבו את המקום; עשרות צעירים נכנסו לאוטובוסו ומשליכים חפצים על התוקף

הארץ

----------------

amit
חבר מתאריך 22.4.02
4494 הודעות 19:02 04.08.05

דיווח ראשוני - לא ברורה המהימנות - 7 הרוגים באוטובוס

לפי דיווח של עד ראיה, בתוך האוטובוס שבעה נוסעים הרוגים:
שלוש נשים, שני ילדים ושני גברים.
היורה בתוך האוטובוס עם כוחות משטרה.

לא ברור עד כמה הפרטים נכונים, לאור הבלאגן במקום.

---------------

אוהב המדינה
חבר מתאריך 1.7.05
72 הודעות 19:20 04.08.05

האירוע קרה בצומת אבלים שממש סמוכה לכניסה לשפרעם!!!

כוחות גדולים של משטרה ממרחב הגליל ומתחנת שפרעם באזור וצוות יס"מ (כנראה לא בטוח), כמו כן ניידת זק"א באזור.
לפי מה שראיתי באזור - אין מהומות !!!

-----------------

YES
חבר מתאריך 29.8.02
2328 הודעות 18:51 04.08.05

10. שפרעם: נהג האוטובוס ושתי צעירות נהרגו בתקרית הירי
בתגובה להודעה מספר 0

שפרעם: נהג האוטובוס ושתי צעירות נהרגו בתקרית הירי
נהג האוטובוס ושתי צעירות נהרגו בתקרית הירי בשפרעם, כך מסר ל-ynet חאתם חסון (55), סגן ראש עיריית שפרעם לשעבר, שהגיע למקום האירוע כעבור זמן קצר.

"חייל דתי-יהודי נסע באוטובוס אגד בקו 167. כשהאוטובוס הגיע לרחוב שייח אמין פריד בשכונה המערבית המוכרת כשכונת הדרוזים, הוא ירה בנהג ובעוד נוסעים", הוא אמר.

(ynet)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורן אדרי
גולש אורח
   10:14   05.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. עוד דיווחים ועידכונים  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  

ציפורה
חבר מתאריך 3.12.03
582 הודעות 19:30 04.08.05

ע''פ עיתן הארץ השוטרים ברחו והשאירו את התוקף ללינץ'

ערכתי לאחרונה בתאריך 04.08.05 בשעה 19:33 בברכה, ציפורה

חייל יהודי הרג 3 באוטובוס בשפרעם; המון עלה לאוטובוס ומבצע בו לינץ'

מאת ג'קי חורי ויואב שטרן

עדי ראייה: היורה חבש כיפה ולבש מדים; חמישה נפצעו, שלושה מהם אנוש; השוטרים לא הצליחו להגן על התוקף, ונמלטו מהאוטובוס, עשרות צעירים נכנסו אליו; קודם לירי היה עימות מילולי בין החייל לנוסעים; בשארה וברכה: זה פיגוע

חייל צה"ל לבוש מדים הרג אחר הצהריים (חמישי) שלושה בני אדם ופצע חמישה כשפתח באש על נוסעי אוטובוס בשפרעם. החייל עלה על קו 165, קו פנימי הנוסע בתוך שפרעם, בשכונה הדרוזית בעיר. לדברי עדי ראייה, היורה היה חובש כיפה. גורם משטרתי בכיר אישר כי התוקף יהודי.
באוטובוס התפתח סכסוך בין החייל לכמה מהנוסעים, שטיבו עדיין אינו ברור. בעקבות זאת פתח החייל בירי. שניים מההרוגים מבוגרים והשלישי צעיר. חמשת הפצועים פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה, מצבם של שלושה מהם מוגדר אנוש.

המונים שהתגודדו במקום התנפלו על האוטובוס כשהחייל היורה נמצא בתוכו, ושוטרים הקיפו את האוטובוס והגנו עליו מפני ההמון. ואולם בשלב מסוים עלה חשש שהאוטובוס יועלה באש. כוחות המשטרה עזבו את המקום, בלי שהצליחו לחלץ את התוקף מהאוטובוס. עשרות צעירים נכנסו לאוטובוסו ומשליכים חפצים על התוקף. קצין שהיה באוטובוס דיווח, כי מצבו של התוקף היה קשה, ולא ברור אם הוא נותר בחיים.

----------------

Dark Blue
חבר מתאריך 12.7.05
61 הודעות 19:09 04.08.05

תמונת מצב של האירוע בשפרעם, משלל הדיווחים

ערכתי לאחרונה בתאריך 04.08.05 בשעה 19:19 בברכה, Dark Blue

משלל האינפורמציה המסתמנת עד עתה ממגוון הדיווחים, התמונה היא כנראה כזאת:
נהג דתי חובש כיפה ששהה באוטובוס מלא בערבים דרוזים בתוך העיר שפרעם (עובדה מחשידה מעט שתתברר כנראה בהמשך). באיזה שהוא שלב התפתח ויכוח בין החייל לנוסע או מספר נוסעים ששהוו בתוך האוטובוס, כולל הנהג.

הויכוח התלהט והפך לתיגרת ידיים, החייל הרגיש מאוים וכנראה אף היה נסיון לחטוף את נשקו - וירה מנשקו אל עבר המקיפים\מתקיפים אותו.

לאחר המהומה הראשונית שהשתוללה במקום והנוסעים שברחו מהאוטבוס, התקרבו מאות צעירים זועמים אל עבר האוטובוס בו שהה עדיין החייל היורה והחלו ליידות בו אבנים ובקבוקים ולנסות להעלותו באש. החייל ירה מתוך חלונות האוטובוס אל הקהל המתגודד ומהירי הזה נפצעו עוד מספר אנשים.

על פי הסימנים והעדויות, לא מדובר כנראה בחייל ש*סתם* החל לירות כמו מטורף, וקדמו לזה ויכוחים ותיגרה בתוך האוטובוס.

זוהי התמונה המסתמנת לעת עתה.

למען האמת, שפרעם היא עיר נוצרית ודרוזית ברובה, ולכן קשה להניח שמדובר במטורף יהודי שרצה לבצע שם פיגוע, אני מניח שהוא היה בוחר ציבור עוין יותר מאשר הדרוזים המשרתים בצה"ל.

----------------

NiceNews
חבר מתאריך 22.9.02
2792 הודעות 19:49 04.08.05

שם החייל היורה עדן צוברי - ערוץ 1

---------------

מקור_אמין
חבר מתאריך 22.2.03
925 הודעות 19:19 04.08.05

החייל היורה יהודי תושב תפוח

----------------

בטוח
חבר מתאריך 8.10.01
10738 הודעות 19:41 04.08.05

16. ערוץ 1 : מדובר חייל מראשל''צ שחזר בתשובה ועבר לתפוח
בתגובה להודעה מספר 0

--------------

בטוח
חבר מתאריך 8.10.01
10741 הודעות 19:15 04.08.05

3. עידכון : צעירים במקום עומדים להבעיר את האוטובוס על השוטרים
בתגובה להודעה מספר 0

---------------

בטוח
חבר מתאריך 8.10.01
10741 הודעות 19:14 04.08.05

2. 5 הרוגים ויש כעת שוטרים פצועים

----------------

דוד
חבר מתאריך 4.4.02
2422 הודעות 19:16 04.08.05

5. לפי הארץ השוטרים ברחו והשאירו אותם לעשות בו לינץ
בתגובה להודעה מספר 3

---------------

דוד
חבר מתאריך 4.4.02
2447 הודעות 19:10 04.08.05

המשטרה לא הצליחה לחלץ את התוקף מהאוטובוס בשפרעם

המשטרה לא הצליחה לחלץ את התוקף מהאוטובוס בשפרעם, השוטרים עשבו את המקום; עשרות צעירים נכנסו לאוטובוסו ומשליכים חפצים על התוקף (ג`קי חורי)

----------------

Gama
גף מודיעין אינטרנטי
19:37 04.08.05

היורה בשפרעם, יהודי מתפוח שכנראה עשה מעשה ד''ר גולדשטיין, הוא נהרג בלינץ'

----------------

דוד
חבר מתאריך 4.4.02
2447 הודעות 19:41 04.08.05

6. בטוח? עכשיו ערוץ 1 אמר שהוא בחקירה
בתגובה להודעה מספר 0

----------------

בטוח
חבר מתאריך 8.10.01
10753 הודעות 19:43 04.08.05

13. ערוץ 1 : החייל חוסל ע''י ההמון
בתגובה להודעה מספר 6

----------------

שח-מט
חבר מתאריך 27.2.04
8138 הודעות 19:42 04.08.05

10. נהרג או לא נהרג? ישנם דיווחים סותרים.
בתגובה להודעה מספר 0

---------------

בטוח
חבר מתאריך 8.10.01
10753 הודעות 19:44 04.08.05

14. הוא מת
בתגובה להודעה מספר 10

---------------

אלת ציד
חבר מתאריך 30.8.02
17611 הודעות 19:47 04.08.05

19. הוא נרצח בלינץ בידי ערבים.
בתגובה להודעה מספר 14

----------------

YES
חבר מתאריך 29.8.02
2333 הודעות 19:43 04.08.05

12. היורה בן 19 חוזר בתשובה מראשון לציון
בתגובה להודעה מספר 0

----------------

ikale
חבר מתאריך 8.10.03
134 הודעות 19:50 04.08.05

22. ח''כ ברכה, תושב שפרעם, מאשר כי היורה נרצח ע''י ההמון
בתגובה להודעה מספר 0

--------------

נדב B
חבר מתאריך 15.7.05
261 הודעות 19:53 04.08.05

24. ראש עיריית שפרעם: היורה אמר בפרוש כי הוא יורה במטרה
בתגובה להודעה מספר 0

ערכתי לאחרונה בתאריך 04.08.05 בשעה 19:54 בברכה, נדב B

לעצור את ההתנתקות.

ללא מילים.

----------------

ikale
חבר מתאריך 8.10.03
134 הודעות 20:14 04.08.05

החייל היורה אינו תושב תפוח...

כך אומר אילן לייזרוביץ בערוץ 2. בנוסף, הוסיף כי החייל העריק הסתובב לאחרונה ביישוב תפוח והודיע כי הוא מתכוון לעשות כל דבר על מנת לעצור את ההתנתקות

---------------

yoske
חבר מתאריך 25.11.03
12926 הודעות 20:15 04.08.05

2. הוא תושב ראשון לציון
בתגובה להודעה מספר 0

---------------

בטוח
חבר מתאריך 8.10.01
10745 הודעות 19:31 04.08.05

בדקות אלה עולה הכוננות במשטרה מחשש למהומות בישראל

חשש במשטרה למהומות והפרות סדר באזורים בהם יש ישובים או ציבור מיעוטים בעקבות הארוע בשפרעם.
מפכ"ל המשטרה בדרכו לשפרעם.

---------------

בטוח
חבר מתאריך 8.10.01
10745 הודעות 19:54 04.08.05

2. מאות שוטרים ''מוטסים'' מהדרום והמרכז לשפרעם
בתגובה להודעה מספר 0

כתב המשטרה של ערוץ 1

----------------

בטוח
חבר מתאריך 8.10.01
10745 הודעות 19:57 04.08.05

4. באויר וביבשה מעבירים כוחות רבים לצפון
בתגובה להודעה מספר 0

הערכה למהומות בצורה שהיו אחרי ארוע עמי פופר וברוך גולדשטיין

---------------

פורום מחשבים
חבר מתאריך 1.4.02
172 הודעות 20:01 04.08.05

8. ציטוט מ NFC: (ל''ת)
בתגובה להודעה מספר 0

ערכתי לאחרונה בתאריך 04.08.05 בשעה 20:01 בברכה, פורום מחשבים

בתוך זמן קצר הגיעו למקום מאות מתושבי שפרעם שניסו לתפוס את היורה ולפגוע בו. השוטרים לכדו את היורה ועצרו אותו, לאחר שההמון התקרב ומנע את הוצאתו מהיישוב כשהם מוצאים מקלט בתוך האוטובוס. ההמון החל ליידות בקבוקים ואבנים לעבר השוטרים המגוננים על היורה.

----------------

YES
חבר מתאריך 29.8.02
2332 הודעות 19:49 04.08.05

היורה עדן צוברי

ערכתי לאחרונה בתאריך 04.08.05 בשעה 19:55 בברכה, YES

הוא היה עריק בצה"ל כבר זמן מה

ערוץ 1



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורן אדרי
גולש אורח
   11:38   05.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. דיווחים ועידכונים 3  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
דוד
חבר מתאריך 4.4.02
2425 הודעות 19:33 04.08.05

דיווחים בשפרעם: היורה נהרג בידי ההמון

סגן ראש עיריית שפרעם לשעבר, חאתם חסון סיפר ל-ynet כי היורה בשפרעם ככל הנראה נהרג. גם חבר הכנסת עזמי בשארה, הנמצא בדרכו למקום קיבל דיווחים ברוח דומה. לפי שעה אין אישור לדיווחים.

"נכנסו עשרות צעירים לאוטובוס ואחרי כמה דקות יצאו וקראו קריאות שמחה ומחאו כפיים שהוא נהרג. עוד לא ברור מי הרג אותו, או שהנוסעים שהתנפלו עליו אחרי הירי, או שאותם צעירים הרגו אותו", אמר חסון.

YNET

---------------

yoske
חבר מתאריך 25.11.03
12877 הודעות 20:29 04.08.05

19. קב''ט שפרעם: ניסיתי יחד עם שוטר לגונן עליו מההמון
בתגובה להודעה מספר 0

קב"ט שפרעם: ניסיתי יחד עם שוטר לגונן עליו מההמון
קצין הבטחון של שפרעם, ג'מאל אעליאן, אמר ל-ynet, כי היורה בתקרית הירי בשפרעם, עדן צוברי, נהרג על ידי ההמון כחצי שעה אחרי התקרית.

"קשרתי את החייל באזיקים ועצרתי אותו יחד עם שוטר נוסף, כשהוא מדמם. עצרנו אותו אחרי שהוא רוקן את המחסנית", הוא אמר.

"הוא היה חי ולא נתנו להמון לפגוע בו, אך לא הצלחנו להוציא אותו מהאוטובוס בגלל ההתקהלות. לפי דעתי הוא נהרג כחצי שעה אחרי שהוא ירה".

----------------

בטוח
חבר מתאריך 8.10.01
10745 הודעות 19:49 04.08.05

עריק צה''ל עדן צוברי מתפוח היה היורה בשפרעם

ערכתי לאחרונה בתאריך 04.08.05 בשעה 19:50 בברכה, בטוח

פעיל כך לשעבר

----------------

yoske
חבר מתאריך 25.11.03
12877 הודעות 20:04 04.08.05

6. היורה הוא תושב ראשל''צ שערק מהצבא ומסתובב גם באזור תפוח
בתגובה להודעה מספר 0

שפרעם: היורה הוא תושב ראשל"צ שערק מהצבא ומסתובב גם באזור תפוח
ידוע שפעל לאחרונה נגד תוכנית ההתנתקות אולם הרקע לירי טרם ברור

יש"ע ניוז

----------------

בטוח
חבר מתאריך 8.10.01
10745 הודעות 20:06 04.08.05

9. בתפוח טוענים שלא התקבל לישוב
בתגובה להודעה מספר 6

והיה אורח באחרונה

-----------------

NiceNews
חבר מתאריך 22.9.02
2789 הודעות 21:09 04.08.05

עדן צוברי = נתן זאדה היה שמו שהתגייס לצבא - ערוץ 1

----------------

NiceNews
חבר מתאריך 22.9.02
2789 הודעות 21:15 04.08.05

3. ראשל''צ, שכונת רמת אליהו, קומה 4 .... ( ערוץ 1 )
בתגובה להודעה מספר 0

קרוב משפחה של צוברי מאיים על העיתוניאים שירה בהם

----------------

ikale
חבר מתאריך 8.10.03
134 הודעות 20:20 04.08.05

ח''כ בראכה טוען כי החייל נסע עוד אתמול באוטובוס בקו זה

על מנת לבדוק ולתכננן את פעילותו..

----------------

YES
חבר מתאריך 29.8.02
2333 הודעות 21:14 04.08.05

אביו של עדן צוברי מאיים לפתוח באש על העיתונאים

ערכתי לאחרונה בתאריך 04.08.05 בשעה 21:17 בברכה, YES

ערוץ 1

-----------------

brian
חבר מתאריך 23.3.05
426 הודעות 21:26 04.08.05

הרוצח הסרבן אמר: אבא, אל תחפש אותי, אני בתפוח

הרוצח אמר: אבא, אל תחפש אותי, אני בתפוח

עדן צוברי מראשון לציון נמלט מהטירונות בניצנים עם נשק, לאחר שהודיע למפקדיו שלא יקח חלק בהתנתקות. הוא ערק ב-14 ביוני. אביו התקשר אליו, אך עדן צוברי היה נחוש להישאר בישיבה בתפוח שבה חזר בתשובה
חנן גרינברג ואפרת וייס

את פיגוע הירי בשפרעם, במהלכו נרצחו לפחות שלושה בני אדם , ביצע עדן צוברי, חייל כבן 19, שברח מהטירונות בניצנים לפני כחודשיים והוכרז כעריק. לפני שערק, קיבל רובה והודיע שהוא מסרב להשתתף בהקמת עיר האוהלים ברעים, כחלק מההכנות לתוכנית ההתנתקות.

במשטרה הצבאית התקבל מידע לפיו מדובר בחוזר בתשובה קיצוני, הלומד בישיבה בכפר תפוח. לטענת המתנחלים, לא מדובר בתושב כפר תפוח, אלא בצעיר שנהג להתארח אצל התושבים. צוברי היה מוכר למשטרה כתומך של תנועת כך וכפעיל נגד ההתנתקות.

צוברי התגייס ב-3 בינואר ונפקד מ-14 ביוני. במהלך תקופת העריקות הוא התקשר לאביו, שניסה להחזיר אותו לשירות צבאי. הוא השיב לאביו שיעזוב

אותו, "אני נמצא בתפוח - אל תחפש אותי".

חבר מזכירות כפר תפוח, שמואל הרצליך, אמר ל-ynet כי הוא יכול לומר בוודאות שלא מדובר בתושב קבוע של היישוב. לדבריו, "יש הרבה בני נוער שמגיעים ועוברים. לנו אין שליטה על רישום המגורים בתעודת הזהות. לא היתה לו פה דירה והוא לא גר פה. מה שקורה עכשיו זה מצב של להכניס קבוצה גדולה של אנשים לפאניקה. עדיין לא ברור לי לגמרי מה קרה שם. זה היה מעשה נורא. אני מחכה שיתבררו הפרטים".

YNET
(04.08.05, 21:04)

----------------

mek2
חבר מתאריך 17.12.02
3599 הודעות 21:07 04.08.05

מחקירת המשטרה מתברר כי החייל היה מעורער בנפשו

מחקירת המשטרה מתברר כי החייל שנרצח היה מעורער בנפשו

-----------------

קפה
חבר מתאריך 21.10.01
1679 הודעות 21:38 04.08.05

מבדיקה ראשונית בשב''כ עולה כי היה מידע על קיצוניותו של

המחבל שביצע אחה"צ את הפיגוע בשפרעם,
נתקבלו מספר מידעים לגביו, כמו כם יוחסה העדרותו מן השרות
לפעילותו באופן אקטיבי בהתנגדות להתנתקות,

נתקבלו גם מידעים נוספים הקושרים אותו לפעילות שכזו,
אך אף אחד מהמידעים לא התייחס או העלה כוונה לביצוע פיגוע שכזה.

כעת נבדקים כיונים נוספים ובהם אולי שותפים או יודעי דבר
שיכול וידעו על כונתו זו ולא דווחו.

---------------

אוהב המדינה
חבר מתאריך 1.7.05
76 הודעות 21:49 04.08.05

מפקד מג''ב (ניצב חסיין פארס) עלה על האוטובוס

וביקש מהציבור בשפה הערבית תוך כדי שהוא צועק במגאפון להתרחק מהאזור !

----------------

ציפורה
חבר מתאריך 3.12.03
579 הודעות 21:13 04.08.05

השר פרס שוחח עם ראש עיריית שפרעם, הביע

ערכתי לאחרונה בתאריך 04.08.05 בשעה 22:04 בברכה, ציפורה

תנחומים וזעזוע.

----------------

yoske
חבר מתאריך 25.11.03
12894 הודעות 21:17 04.08.05

12. ח''כ יהלום: מדוע לא לקחו את נשקו האישי כשידעו שהוא מוכר
בתגובה להודעה מספר 0

ח"כ יהלום: מדוע לא לקחו את נשקו האישי כשידעו שהוא עריק ומוכר לשב"כ
ח"כ שאול יהלום מגנה באופן מוחלט את האירוע בשפרעם. יהלום אמר כי יש לחקור האם נטיותיו השגעוניות היו ידועות לשב"כ ומדוע לא נטלו ממנו את נשקו האישי, קל וחומר כאשר הוא היה מוכר לחטיבה היהודית והיה עריק.

ערוץ 7

----------------

yoske
חבר מתאריך 25.11.03
12895 הודעות 22:30 04.08.05

המשטרה פינתה את גופתו של החייל עדן נתן זאדה מהאוטובוס

המשטרה פינתה את גופתו של החייל עדן נתן זאדה מהאוטובוס בשפרעם
כוחות המשטרה פינו את גופת החייל, עדן נתן זאדה, מהאוטובוס בשפרעם לתוך ג'יפ משטרתי סמוך.

נכבדים מקומיים מנסים באמצעות קריאות ברמקולים למנוע מההמון מלפגוע בג'יפ המשטרה

ynet

----------------

yoske
חבר מתאריך 25.11.03
12895 הודעות 22:40 04.08.05

6. פורסם ששמו היה נתן זאדה בשעת הגיוס ואח''כ שינה את השם
בתגובה להודעה מספר 4

ערכתי לאחרונה בתאריך 04.08.05 בשעה 22:40 בברכה, yoske

לעדן צוברי

---------------

פוסט
חבר מתאריך 23.5.04
1432 הודעות 22:42 04.08.05

7. המשטרה הבריחה באמצעות ניידת משטרה את גופתו
בתגובה להודעה מספר 0

המשטרה הבריחה באמצעות ניידת משטרה את גופתו של היורה בשפרעם. במקום פרצה מהומה, וכמה אנשים נפצעו.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/212.html?pFile=1

----------------

קפה
חבר מתאריך 21.10.01
1682 הודעות 22:31 04.08.05

המחבל המתאבד משפרעם, חשב כי מדובר בערבים, ולא בדרוזים

כך מעריכים כעת במשטרה מחקירה ראשונית של האירוע.

-----------------

yoske
חבר מתאריך 25.11.03
12896 הודעות 23:04 04.08.05

שפרעם: האוטובוס פונה מזירת הפיגוע

ערכתי לאחרונה בתאריך 04.08.05 בשעה 23:05 בברכה, yoske

שפרעם: האוטובוס פונה מזירת הפיגוע
האוטובוס בו אירע הפיגוע בשפרעם מפונה בשעה זו מהמקום. בזירת האירוע עדיין מתקהלים מאות צעירים שממשיכים בקריאות וגידופים נגד מבצע הפיגוע.

----------------

בטוח
חבר מתאריך 8.10.01
10749 הודעות 23:08 04.08.05

1. ולפני זמן קצר פונתה גם הגופה ממנו
בתגובה להודעה מספר 0

3 שוטרים נפצעו קל בעת הפינוי מבקבוקים שהשליכו הסובבים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורן אדרי
גולש אורח
   12:25   05.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. דיווחים ועידכונים 4  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  

אני בעצמי
חבר מתאריך 16.6.04
425 הודעות 20:33 04.08.05

שוטרים קשרו את עדן צוברי באזיקים והפקירו אותו לרוצחים!

ערכתי לאחרונה בתאריך 04.08.05 בשעה 20:35 בברכה, אני בעצמי

קב"ט שפרעם: ניסיתי יחד עם שוטר לגונן עליו מההמון
קצין הבטחון של שפרעם, ג'מאל אעליאן, אמר ל-ynet, כי היורה בתקרית הירי בשפרעם, עדן צוברי, נהרג על ידי ההמון כחצי שעה אחרי התקרית.

"קשרתי את החייל באזיקים ועצרתי אותו יחד עם שוטר נוסף, כשהוא מדמם. עצרנו אותו אחרי שהוא רוקן את המחסנית", הוא אמר.

"הוא היה חי ולא נתנו להמון לפגוע בו, אך לא הצלחנו להוציא אותו מהאוטובוס בגלל ההתקהלות. לפי דעתי הוא נהרג כחצי שעה אחרי שהוא ירה".

(ירון דרוקמן)

---------------

פוסט
חבר מתאריך 23.5.04
1439 הודעות 23:33 04.08.05

32. סיפורו של השוטר שגונן על הרוצח בעודו בחיים
בתגובה להודעה מספר 0

תשעה שוטרים נפצעו בשפרעם, לאחר שהגנו בגופם על המחבל עדן נתן זאדה, ובמהומות שפרצו מחוץ לאוטובוס. סגן קצין החבלה במרחב גליל, פקד איתן אוחנה, גונן בגופו של זאדה בעודו בחיים: "עשינו הכל כדי למנוע מהאנשים סביב לפרוץ לאוטובוס ולפגוע בו"
אחיה ראב"ד
סגן קצין החבלה במרחב גליל, פקד איתן אוחנה, היה בין אנשי המשטרה שהגיעו ראשונים לזירת הפיגוע בשפרעם. הוא גונן בגופו על המחבל, עדן נתן זאדה, לפני שההמון הרג אותו. לאחר כ-45 דקות באוטובוס, נפצע פקד אוחנה. "נפגעתי בראש מחפץ שהושלך לעברי. לא ברור לי אם מדובר באבן או במשהו אחר. התפניתי למרפאה קרובה, שם חבשו אותי, ומשם פוניתי לבית החולים רמב"ם". תשעה שוטרים נוספים נפצעו בניסיונם להגן על עדן נתן זאדה ובמהומות.

"כאשר מתרחש פיגוע, עלינו לבדוק שאין במקום מטעני חבלה או רימונים, ואם יש כאלה, עלינו לנטרל אותם. במקרה הזה גילינו די מהר שאין במקום מטעני חבלה, ואז התפנינו לתפקד כשוטרים רגילים ולעשות מה שצריך כדי לעזור", סיפר פקד איתן אוחנה והבהיר בשיחה עם ynet שעדן נתן זאדה היה בחיים, כאשר גונן עליו.

"זה היה אירוע לא קל. כאשר הגענו, היורה שכב על הרצפה, ואנחנו עשינו הכל כדי למנוע מהאנשים סביב לפרוץ לאוטובוס ולפגוע בו. אני מעריך שהיו שם מאות. היינו צריכים לרוץ מחלון לחלון כדי להרחיק את האנשים. הם ניסו להיכנס ואנחנו דחפנו אותם בידיים בחזרה",

מאות בני משפחה מודאגים המתינו בכניסה לבית החולים רמב"ם בחיפה בעת שנפגעי האירוע בשפרעם טופלו בחדר המיון. מוסטפה בעדיה, אביה של שעבאן בעדיה סיפר כי בתו בת ה-21 הייתה בדרכה הביתה מהטכניון, שם היא לומדת שנה שנייה הנדסה אזרחית.

בתי אמרה: הוא כיוון לי נשק לראש

"היינו בבית, כשלפתע קיבלנו צלצול טלפון בו נמסר לנו שהיה פיגוע בשפרעם, ובתנו נפצעה והיא בבית החולים בחיפה. מיהרנו לכאן, היא לא סיפרה לי הרבה. רק אמרה שהאיש כיוון לה נשק לראש. היא חזרה על זה כל הזמן, 'הוא כיוון לי נשק לראש, הוא כיוון לי נשק לראש'", סיפר האב.

החובש שהגיע ראשון לזירת האירוע סיפר שהיה שם לגמרי במקרה, בשל אזעקת שווא על תאונה שאירעה בכניסה לשפרעם. "למרות שהגענו זמן קצר לאחר האירוע, כבר היו במקום מאות אנשים ובקושי הצלחנו להתקרב. מיד כשהגענו פתחו את הדלתות של האמבולנס מאחורה והכנסנו שלושה פצועים, בהם גבר שסבל מכוויות בידיו. הוא סיפר שאחז ברובה ונאבק עם היורה במהלך האירוע באוטובוס, וכך ספג את הכוויות בידיים".

חברו של נהג האוטובוס, שנרצח בפיגוע, הגיע לבית החולים לבקר קרובת משפחה שנפצה באירוע. החבר, אף הוא נהג אגד, פגש את הנהג שנרצח זמן קצר לפני שיצא לנסיעה בתחנת מרכזית המפרץ. "זה קו שנוסע בשעות האלה ומאוד עמוס בסטודנטים שחוזרים מחיפה. הקו יוצא ממרכזית המפרץ ועובר בקריית אתא וממשיך לשפרעם דרך בית הספר לשוטרים. לפי מה שהבנתי מהנוסעים האחרים, הבחור שפתח בירי עלה באמצע הדרך. כאשר הגיעו לשפרעם, הנהג הבחין בחזותו הדתית, ואמר לו שיכול להיות שטעה באוטובוס, ואז פתח האיש ביריות".
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122797,00.html

----------------

yoske
חבר מתאריך 25.11.03
12913 הודעות 00:13 05.08.05

10. כרמלה מנשה סיפרה -
בתגובה להודעה מספר 0

כתבת קול ישראל כרמלה מנשה סיפרה שלפני כשבוע וחצי פנו אליה מהמשפחה של החייל ואמרו לה שהבן שלהם בתפוח והוא עריק עם נשק ושהוא מסוכן וכו', היא פנתה לצבא והיום בצהריים הודיעו לה שיש להם תגובה מסודרת לנושא ומחר היא תכננה לשדר כתבה בנושא...

----------------

hamta
חבר מתאריך 2.4.02
10760 הודעות 00:04 05.08.05

ראש עיריית ראשל''צ - השב''כ עוקב כבר שנה אחרי הרוצח!

ערכתי לאחרונה בתאריך 05.08.05 בשעה 00:15 בברכה, hamta

ראיינתי היום את מר מאיר ניצן ראש עיריית ראשל"צ בקשר לחייל עדן נתן זאדה מהרצח בשפרעם. הנה כמה צימוקים מהראיון:
1. אני יודע שהחייל היה במעקב של השב"כ במשך השנה האחרונה.
2. החייל גמר בגרות מלאה במגמת שיווק בביה"ס מקיף ה'. "קיבל חינוך רציני".
3. התקשרתי למנכ"ל עיריית שפרעם והבעתי נכונות לבקר.
על שאלתי האם לא ניתן לתלות את הרצח בחינוך שקיבל החייל בראשון לציון (ממש כמו שהאשימו את אונ. בר-אילן בעניין יגאל עמיר) אמר ראש העירייה שהאשמה אינה בחינוך אלא "משהו קרה לו עם גיוסו". החינוך בראשל"צ אינו אשם. גם כשהאשימו את אוניברסיטת בר-אילן בחינוך הלקוי של יגאל עמיר, לא תמכתי בכך.

עוד פרפראות:
היה צריך לנקוט נגד החייל במעצר מנהלי וחבל שהשב"כ לא נקט בצעד הזה.
גם את עושי הפולסא דנורא האחרון היה צריך לשפוט.

שמאלנות היא מצב נפשי, לא מצב של חוסר ידע.

----------------

מתחברים
חבר מתאריך 19.7.05
43 הודעות 23:03 04.08.05

עדן נתן זדה ז''ל אמו היא תימניה ולכן שינה שמו לצוברי

צוברי

----------------

guy_m
חבר מתאריך 21.8.04
385 הודעות 20:10 04.08.05

רוני דניאל: הרוצח מוכר לשב''כ לא ברור למה גוייס לצה''ל

----------------

avep
חבר מתאריך 14.5.04
179 הודעות 00:10 05.08.05

למה הצבא לא עצר את נתן זאדה העריק?

בקול ישראל דיווחה כרמלה מנשה, כי אם החייל התקשרה אליה לפני חודש וביקשה שתפעל בענין בנה העריק, כי הוא מסוגל לעשות שטויות.
לדברי כרמלה היא פנתה, אולם לא דווח לה שנעשה דבר.
היום (יום ה') ב-4 אחה"צ היא התקשרה לצבא ונאמר לה כי יבדקו את הנושא.
מה קורה פה???
האם מישהו השאיר אותו בכוונה, חופשי עם נשק, כדי שירצח ערבים, ויצור דה לגיטמציה נוספת למאבק גגד ההתנתקות?
מדוע מזכירים כל הזמן שהוא מתנחל - בעוד שהוא ראשוני?
איפה נעלם השב"כ כשצריכים אותו?

----------------

גביש
חבר מתאריך 13.7.05
52 הודעות 00:36 05.08.05

עדות של נוסע היה תקרית בין הנהג לחייל לפני הירי

באתר הארץ פורסם רעיון עם ניצול או משתתף בלינץ אהייל ג'חנאווי שמו, פועל שיפוצים חסון בן 28 שלדבריו היה תקרית לפני הירי ואני מצתת את דבריו : "בשלב מסויים הנהג קרא לחייל וביקש שיבוא קדימה, אני לא יודע למה, והחייל התעלם ממנו "
אולי היה שם תקרית והוא הרגיש מאויים וירה כהגנה עצמית ?
אולי הוא בכלל הגיע בטעות לשכונה כשעלה על הקו הלא נכון ונכנס לפניקה כשמצא את עצמו מוקף ערבים בשכונה ערבית וכשחשב שהוא בסכנה הוא ירה ?

אי אפשר לדעת מה עבר עליו.

https://rotter.net/news/newsdata.php?prm=http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=608895

----------------

פוסט
חבר מתאריך 23.5.04
1458 הודעות 00:40 05.08.05

1. הנהג שאל את האיש לבוש המדים, אם לא התבלבל
בתגובה להודעה מספר 0

ערכתי לאחרונה בתאריך 05.08.05 בשעה 00:40 בברכה, פוסט

אבתיהאג' סלאמה, עדת ראייה שנסעה באוטובוס, סיפרה שבכניסה לשפרעם ביקש הנהג מהנוסעים לבקש מהחייל להגיע אליו. הנהג שאל את האיש לבוש המדים, אם לא התבלבל, ואם הוא אכן צריך להגיע לשפרעם. סלאמה סיפרה, שהמחבל עמד ליד הנהג כמה דקות. כשנכנס האוטובוס לשכונה הדרוזית, היא לחצה על פעמון העצירה ועמדה בפתח היציאה האחורית של האוטובוס. לדבריה, באותו רגע עמד המחבל ליד הנהג ופתאום פתח בירי בתוך האוטובוס. הירי נמשך יותר מחמש דקות, עד שהגיעו צעירים, ובהם מאבטח, והצליחו להשתלט על המחבל.
https://rotter.net/news/newsdata.php?prm=http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/608862.html

--------------

פוסט
חבר מתאריך 23.5.04
1456 הודעות 06:57 05.08.05

26 שוטרים נפצעו במהלך הלינץ' באירוע הירי בשפרעם

גופת החייל המחבל פונתה הלילה מזירת הפיגוע בשפרעם לאחר שעות רבות. אלפי תושבים זועמים השליכו חפצים אל הרכב המפנה.
26 שוטרים נפצעו באירוע. 3 פונו לטיפול בבית החולים ומצבם קל עד בינוני.

(קול ישראל)
http://www.nfc.co.il/ShowNewsFlashes.asp?id=49853



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורן אדרי
גולש אורח
   12:41   05.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. עידכונים ודיווחים 5  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
ש_ש
חבר מתאריך 7.4.02
53671 הודעות 08:27 05.08.05

3 נערים מכפר תפוח נעצרו על רקע הפיגוע בשפרעם

שלושה נערים בני 17-15 נעצרו אתמול בכפר תפוח, בהמשך לפיגוע בשפרעם. הנערים יובאו בצהריים לבית משפט, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.
http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297,L-3123022_184,00.html

----------------

פוסט
חבר מתאריך 23.5.04
1458 הודעות 08:40 05.08.05

1. נעצרו בחשד שידעו על הכוונה לבצע את הפיגוע בשפרעם
בתגובה להודעה מספר 0

קול ישראל
http://news.walla.co.il/?w=//758259

----------------

פוסט
חבר מתאריך 23.5.04
1458 הודעות 07:00 05.08.05

החייל עדן נתן-זאדה ניסה להסגיר עצמו למשטרה ונדחה

החייל עדן נתן-זאדה, שנפקד בחודשיים האחרונים מצה"ל, השתתף לפני שבועיים בהפגנת מתנגדי ההינתקות בכפר-מימון וביקש להסגיר את עצמו למשטרה.
השוטרים השיבו לו כי הם אינם מתערבים, והורו לו לשוב לצבא.
לפני שבועיים פנתה אימו לכתבת קול-ישראל, כרמלה מנשה, אמרה לה כי בנה נמצא בהתנחלות תפוח, נושא נשק, בעל דעות ימניות קיצוניות ועלול להיות מסוכן.

האם סיפרה כי פנתה לקצין העיר כמה פעמים, והזהירה כי בנה מתנגד לתוכנית ההינתקות ומסרב לשרת בצבא, ואולם לא קיבלה תשובה.

אתמול בצהריים, כמה שעות קודם הפיגוע, התקבלה הודעה קצרה מדובר-צה"ל, שכל הגורמים מודעים לעניין והנושא בטיפול.

(קול ישראל)
http://www.nfc.co.il/ShowNewsFlashes.asp?id=49854

---------------

ציפורה
חבר מתאריך 3.12.03
583 הודעות 10:54 05.08.05

האם השב''כ ניסה לגייס את החייל זאדה לשורותיו כפרובוקטור

ערכתי לאחרונה בתאריך 05.08.05 בשעה 12:32 בברכה, ציפורה

נגד הימין ולכן לא עצר אותו והעלים עין ממעשיו, למרות כל המידע שהצטבר עליו אצל כוחות הבטחון?
ככל שעובר הזמן מצטברים יותר ויותר סימני שאלה שהגורמים האחראים יצטרכו לתת תשובות על כך!
להלן חלק מהמידע שהיה ידוע לגורמי הבטחון ולא נעשה דבר

"החייל עדן נתן-זאדה, שנפקד בחודשיים האחרונים מצה"ל, השתתף לפני שבועיים בהפגנת מתנגדי ההינתקות בכפר-מימון וביקש להסגיר את עצמו למשטרה.
השוטרים השיבו לו כי הם אינם מתערבים, והורו לו לשוב לצבא.
לפני שבועיים פנתה אימו לכתבת קול-ישראל, כרמלה מנשה, אמרה לה כי בנה נמצא בהתנחלות תפוח, נושא נשק, בעל דעות ימניות קיצוניות ועלול להיות מסוכן.

האם סיפרה כי פנתה לקצין העיר כמה פעמים, והזהירה כי בנה מתנגד לתוכנית ההינתקות ומסרב לשרת בצבא, ואולם לא קיבלה תשובה.

אתמול בצהריים, כמה שעות קודם הפיגוע, התקבלה הודעה קצרה מדובר-צה"ל, שכל הגורמים מודעים לעניין והנושא בטיפול".

(קול ישראל)

עריק, חוזר בתשובה, פעיל כך
כל הסימנים העידו על כך שעדן נתן-זאדה מסוכן. גם במערכת הביטחון ידעו, אך לא עצרו אותו. חזי קאלו, שכיהן כראש החטיבה היהודית בשב"כ: "כשמדובר במפגע בודד שקם בוקר אחד והחליט לרצוח חפים מפשע, קשה מאוד לסכל"

ברק רביד, טל ימין-וולבוביץ ואמיר בוחבוט
4/8/2005 20:31

הרבה שאלות קשות יופנו למשטרה ולמחלקה היהודית בשב"כ בעקבות הפיגוע שביצע עדן נתן-זאדה, עריק מצה"ל בן 19. גם הפעם הכתובת היתה על הקיר וגם הפעם הרוצח הוא דמות המוכרת היטב למערכת הביטחון.

http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/183.html



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורן אדרי
גולש אורח
   12:43   05.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. עידכונים ודיווחים 6  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  

הפרובקטור
חבר מתאריך 6.7.05
170 הודעות 18:21 04.08.05

הירי בשפרעם התבצע בתוך האוטובוס בגלל ריב נוסעים

--------------

הפרובקטור
חבר מתאריך 6.7.05
148 הודעות 18:28 04.08.05

3. הירי התבצע לאחר הסכסוך של חייל צהל עם הנוסעים
בתגובה להודעה מספר 0

הירי התבצע בתוך האוטובוס .
אני הייתי הראשון שדיווח את הפרטים שקרו באמת ואת האשכול שלי נעלו .

----------------

הפרובקטור
חבר מתאריך 6.7.05
148 הודעות 18:52 04.08.05

13. מי שנהרג הוא הנהג ו2 צעירות הרוג נוסף כמעט ודאי
בתגובה להודעה מספר 3

החייל אמר לשוטרים בזירה כי חטפו ממנו נשק משהו שלא ברור

---------------

הפרובקטור
חבר מתאריך 6.7.05
148 הודעות 18:39 04.08.05

ראשוני:המגבניק בשפרעם טוען ניסו לחטוף ממני את הנשק

יש לציין שבמקום 6 שוטרים למרות שמזמן הארוע עברו 50 דקות.

----------------

הפרובקטור
חבר מתאריך 6.7.05
152 הודעות 20:54 04.08.05

הלינץ שנעשה בחייל בשפרעם הוא תוצאה מההסתה של האיסלאם

זה מה שקיים בתרבות שלהם לינצ'ים ושפיכות דמים . לוקחים את החוק לידיים

----------------

הפרובקטור
חבר מתאריך 6.7.05
155 הודעות 20:56 04.08.05

החייל עדן צוברי עשה אמש סיור בשפרעם ללמוד את המקום

כך עולה מעדויות של אנשים

-----------------

הפרובקטור
חבר מתאריך 6.7.05
155 הודעות 21:01 04.08.05

הנבל רונן ברופמן מסית ומתיר את דמם של המתנחלים

עוד הוא טוען ברוב אויליות כי הרצח התבצע בתיאום ונועד להעברת כוחות לצפון .

----------------

הפרובקטור
חבר מתאריך 6.7.05
169 הודעות 22:06 04.08.05

3. במערכת הקשר נשמע באופן ברור שהוא טוען שחטפו לו את הנשק
בתגובה להודעה מספר 0

במשטרה דוחים את הטענות ואומרים כי זה היה פיגוע מתוכן
לפי עדויות אומרים עוד שהוא סייר באזור יום לפני .
כשהוא נעצר ונאזק הוא אמר לשוטרים רצו לקחת לי את הנשק.
שוטר אמר לי שזה הסיבה שהגנו עליו גם תושבים משפרעם

----------------

הפרובקטור
חבר מתאריך 6.7.05
169 הודעות 21:33 04.08.05

הורי החייל ביקשו מצהל לפני שבועים קחו את הנשק מבנינו

הורי החייל מראשל"ץ הודיעו לפני שבועים איפה בנם וביקשו שיקחו ממנו את הנשק עקב סירובו לשרת בגלל ההתנתקות

----------------

עדיאל
חבר מתאריך 6.5.05
1397 הודעות 09:43 05.08.05

עדות: עדן אמר לשוטרים מצטער שיריתי בדרוזים!

עדות של שוטרים שכפתו את עדן ונתנוהו להמון פורע לבצע בו לינץ':
"תגידו לשרון שעשיתי את זה כדי שיהיו מהומות שיעסיקו את המשטרה וימנעו את ההתנתקות, ואני מצטער שיריתי בדרוזים חשבתי שהם ערבים."

----------------

עדיאל
חבר מתאריך 6.5.05
1397 הודעות 10:08 05.08.05

8. שוטרים ש''הגנו בגופם''. כמו כן הכרתי אותו,(מקור הידיעה)
בתגובה להודעה מספר 7

והוא תמיד היה נגד רצח דרוזים. עשה זאת כי חשב שהם ערבים בשביל לא להשתתף בפשע של גירוש יהודים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורן אדרי
גולש אורח
   10:23   05.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. כותבי רוטר מגיבים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 05.08.05 בשעה 10:25 בברכה, אורן אדרי
 
BB
חבר מתאריך 6.5.02
404 הודעות 08:15 05.08.05

9. אקט שקוף של מחלקת הטריקים המלוכלכים בשב''כ
בתגובה להודעה מספר 0

א. אף אחד לא צריך לנסוע מכפר תפוח לשפרעם כדי לירות בערבים, יש מספיק ערבים ליד הכפר.
ב. מספר הנפגעים הזעום מקרב הערבים (ואני מצטער על אלה שנפגעו) גם מעורר סימני שאלה, לא נראה שהוא תיכנן לפגוע בהרבה אנשים וגם לא מי יודע מה כיוון או הצטייד במחסניות ורימונים כצפוי מכאלה שמתכננים פעולות מסוג זה.
ג. עברו של האיש, הכולל חוסר יציבות נפשית, תמהונות, וכרגיל אדם שהיה ידוע לשב"כ ושאיש לא ניסה ליטול ממנו את נשקו או לכלוא אותו כל משך העריקות.
אל תצפו לפרטים נוספים במיין סטרים, את האמת הזו אפשר לחשוף רק במחתרת.

-----------------

אספרסו
חבר מתאריך 1.3.03
1523 הודעות 05:14 05.08.05

2. סתם רוצח !
בתגובה להודעה מספר 0

הרוצח הזה דינו מוות, וטוב שהערבים חיסלו אותו.
הרוצח הזה המית אסון ונקמה על ציבור יהודי, בגללו
כל אוהבי ושוחרי ארץ ישראל יסבלו.
בגללו כל המרקם העדין בין ערביי ישראל והיהודים עלול להיפגע.
בגללו כל הישובים היהודים שלייד שפרעם יחששו מלהיכנס לשפרעם.
הוא אדיוט, וטוב שמת בלי שתינתן לו במה.
לקבור מחוץ לגדר? מה פתאום, לשרוף את גופתו ולזרוק את עפרו לים, כל החבר'ה הרעים והנוראים שלו עוד יעשו לנו פורים שפיל ויקראו לו צדיק.
לו זה היה תלוי בי, הלילה היו נעצרים כל תושבי תפוח, ובתיהם היו נהרסים עד היסוד.
ושלא יהיה ספק אני נגד ההתנתקות.

----------------

דקטרין
חבר מתאריך 15.4.02
14521 הודעות 18:36 04.08.05

2. אין לדעת, יכול להיות שמדובר בלוחם מג''ב שהיתשמש
בתגובה להודעה מספר 1

בנשקו להגנה עצמית.

----------------

שבכני''ק
חבר מתאריך 4.6.02
1147 הודעות 19:13 04.08.05

2. לא נשמע לי לעניין, ואם אכן קרה זה זנות ממדרגה ראשונה.
בתגובה להודעה מספר 0

יש חוק במדינה, ואסור לתת להמון זועם לקחת אותו לידיים, בין אם מדובר בתוקף יהודי או ערבי זה לא משנה.

----------------

שח-מט
חבר מתאריך 27.2.04
8138 הודעות 20:02 04.08.05

15. תפסיק לקשקש.
בתגובה להודעה מספר 13

ההסתה תמיד באה מהימין כלפי השמאל והערבים
והעובדה היא שרוב מוחלט של הרוצחים היהודים באים מצד
ימין של המפה הפוליטית.

-----------------

פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
53985 הודעות 19:39 04.08.05

6. מחדל שערורייתי של השוטרים !!!
בתגובה להודעה מספר 0

---------------

חגי היהודי
חבר מתאריך 8.7.04
213 הודעות 19:53 04.08.05

9. מה זה?!
בתגובה להודעה מספר 0

"עשרות צעירים נכנסו לאוטובוסו ומשליכים חפצים על התוקף"
חיות אדם, נבלות!!!
באיזה זכות הם עושים כזה דבר?!
הרי לפי חוקי מדינת ישראל היה צריך לתת לו להשפט בבית המשפט הישראלי!!

-----------------

שח-מט
חבר מתאריך 27.2.04
8138 הודעות 19:55 04.08.05

12. נכון. אני לא זוכר שטענת דבר דומה כאשר המחבל היה פלסטיני
בתגובה להודעה מספר 9

----------------

בטוח
חבר מתאריך 8.10.01
10753 הודעות 19:40 04.08.05

4. בולשיט
בתגובה להודעה מספר 0

לא יכול להיות בעם הנבחר רוצח בדם קר

-----------------

guy_m
חבר מתאריך 21.8.04
385 הודעות 19:46 04.08.05

17. בימין אמרו שזה לא יכול לקרות, ושהשב''כ מעליל עלילות
בתגובה להודעה מספר 0

----------------

ET
חבר מתאריך 17.6.02
4796 הודעות 19:51 04.08.05

23. אחרי 4.5 שנות מלחמה נגד היהודים, למעלה מ1000 נרצחים,
בתגובה להודעה מספר 17

למעלה מעשרת אלפים פצועים, מאות ואלפי פיגועים, ובדיחה של תגובה מצד מדינת ישראל, כל מה שאפשר לעשות זה להתפלא שזה המקרה הכמעט יחיד בו מישהו מנסה לנקום.
כל זאת, על פי הגרסה שהועלתה כאן, לפיו מדובר ביהודי שביצע זאת כפיגוע, דבר שאני מסתייג ממנו עד שנדע יותר פרטים. אבל גם אם זה נכון ואלו הם הפרטים, מדובר בנסיון השני או השלישי של יהודים לפגוע בערבים בתגובה על אלף ומשהו הרוגים שלנו. אז נא לא להתלהם יותר מדיי...

----------------

tztc
חבר מתאריך 1.1.03
5536 הודעות 19:14 04.08.05

ערוץ 10: הארוע בשפרעם מסתמן כפיגוע טרור יהודי

ערכתי לאחרונה בתאריך 04.08.05 בשעה 19:15 בברכה, tztc

כנראה הנהג ושתי נוסעות בין ההרוגים.
אם הדברים נכונים,ותקוותי שלא,הטירוף היהודי העצור שכה חששנו ממנו,מתפרץ.ומנהיגיו היהודים של הטרור הזה,ממשיכים לעודד זאת,ברגעים אלה ממש.

--------------

ET
חבר מתאריך 17.6.02
4796 הודעות 19:20 04.08.05

6. מבלי להכיר את הפרטים עדיין, זה לא הגיוני שיהודי שרוצה
בתגובה להודעה מספר 3

לבצע פיגוע כזה יעשה את זה דווקא נגד דרוזים הידועים בנאמנותם היחסית למדינה. בייחוד לא לאור העובדה שכל יהודי יכול בקלות רבה להגיע עם נשק לריכוזים פלסטינאיים/ערביים.
סתם לא הגיוני.

---------------

amit
חבר מתאריך 22.4.02
4498 הודעות 19:22 04.08.05

8. לא כל ההרוגים הם דרוזים, אם בכלל
בתגובה להודעה מספר 6

שלוש הבנות שנהרגו הן ערביות-נוצריות.
אני לא מבין למה כולם נכנסים פה לספקולציות, שלא להגיד שקרים (לא מכוון אליך, כמובן).

--------------

אני בעצמי
חבר מתאריך 16.6.04
411 הודעות 20:19 04.08.05

10. בושה! על מחבל ערבי היו מגנים יותר!!! הם רצו שירצחו אותו וירגעו

-------------

אני בעצמי
חבר מתאריך 16.6.04
413 הודעות 19:55 04.08.05

4. יחקרו מי רצח אותו???
בתגובה להודעה מספר 0

--------------

מלאך אמיתי
חבר מתאריך 12.6.05
121 הודעות 19:58 04.08.05

5. יחקרו את הרבנים שככל הנראה השפיעו עליו ?
בתגובה להודעה מספר 4



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורן אדרי
גולש אורח
   12:48   05.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. כותבי רוטר מגיבים 2  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  

ברבוניה
חבר מתאריך 27.2.03
375 הודעות 19:38 04.08.05

4. זה לא רלוונטי מה הוא עשה
בתגובה להודעה מספר 2

ערכתי לאחרונה בתאריך 04.08.05 בשעה 19:41 בברכה, ברבוניה

אגב, לדעתי הוא עשה מעשה נורא, וגרוע מכך, מעשה מטופש.
אבל עד היום היה מקובל בישראל שהמשטרה מונעת בכל האמצעים האפשריים, ביצוע לינץ', גם במחבלים.

----------------

tztc
חבר מתאריך 1.1.03
5541 הודעות 20:32 04.08.05

7. חכה...חכה,מחר כבר תראה את ההזויים פה מייחסים זאת
בתגובה להודעה מספר 4

לקונספרציה שב"כית.
מה אגיד לך,כנראה שבמטורפים הללו,כולל תומכיהם מהפורום,זקוקים לפסיכיאטר טוב והמון ריטלין.

---------------

כחול
חבר מתאריך 2.10.03
503 הודעות 20:51 04.08.05

3. לא רק ידוע לשב''כ
בתגובה להודעה מספר 0

אלה בוצעו כנגדו גם מעקבים.
מדוע לא עצרו אותו?
האם היתה כאן פשלה?

----------------

זרטוסטרא
חבר מתאריך 14.9.02
433 הודעות 20:57 04.08.05

7. אולי השב''כ '' החזיק אותו על אש קטנה ''
בתגובה להודעה מספר 0

----------------

shaar
חבר מתאריך 5.9.04
463 הודעות 21:22 04.08.05

15. למה אתם מסיתים נגד השב''כ במקום לסייע לו ???
בתגובה להודעה מספר 0

----------------

שח-מט
חבר מתאריך 27.2.04
8114 הודעות 23:03 04.08.05

17. כן כן כן, אתם הופכים לפאטתיים והזויים יותר ויותר.
בתגובה להודעה מספר 5

פלא שמפנים אתכם?
נמאסתים על כל העם הזה, אתם
והשטויות והקונצפירציות שלכם!

---------------

madboy
חבר מתאריך 13.4.02
2935 הודעות 23:10 04.08.05

10. אני ממש לא מאמין שמישהוא יחקור, הרי דם יהודי הפקר הוא
בתגובה להודעה מספר 7

בפרשת קו 300 הרגו מחבל והתשקורת חגגה על זה עד שקצצו כמה ראשים

---------------

ish
חבר מתאריך 23.6.02
770 הודעות 20:43 04.08.05

11. סיפור מוזר ביותר
בתגובה להודעה מספר 0

קשה להבין, למה שפעיל כהנא (וזה מה שכתבו עליו במעריב) ינסה לפגוע בדרוזים. אפילו אם נקבל את ההנחה (המאוד-מאוד מפוקפקת) שזה יבלום את ההתנתקות, זה לא יכול להוות הצדקה לפגוע בדרוזים...
האם מדובר פה בעוד מקרה של סינדרום פוסט-טראומתי כתוצאה מההתנתקות הארורה ? כוונתי למכתב של רופאים מאתמול, שטענו כי תהליך ההתנתקות מוביל אנשים (החל מצופי הטלוויזיה, כלה במפגינים ומתיישבים) למצבים נפשיים קשים מאוד, היכולים לגרום להתאבדות או נכות קשה.
בכל אופן, נראה שהסיפור הזה צריך להחקר היטב, אחרת קשה מאוד להבין מה קרה פה.

----------------

רפי רשף
חבר מתאריך 29.4.02
300 הודעות 21:47 04.08.05

25. נהרג כאשר ההמון הגן על עצמו מפני היורה הכפות באזיקים...
בתגובה להודעה מספר 24

---------------

אלת ציד
חבר מתאריך 30.8.02
17611 הודעות 23:53 04.08.05

לינץ בשידור חי,ללא הפרעה--רק בישראל של שרון/מופז/קראדי.

לפני שכל יפי הנפש הצדקניים יקפצו כאן ויצקצקו בלשון על "רצח","טרור יהודי"(לשון התשקורת),"מחבל","מתנחבל"ועוד התלהטויות שהם קפצו עליהן בשמחה לא מוסתרת-
יש לזכור שעדיין לא התקרר הדם מגופת הנרצח בלינץ מתועב בשידור חי!!!!כשלידו ,ליד היהודי נמצאים שוטרים שברחו והפקירו אדם למוות בניגוד לכל האתיקה,בניגוד לכל הכללים.
כל עוד לא שמענו את גירסת הנרצח לא נדע לעולם מה אירע.
מה שחשוב לדעת הן העובדות=
האדם ירה סביבו בסביבה ערבית.
נשמעו בתחילה גירסאות על ויכוחים באוטובוס ועל התנפלות עליו.
נשמעו גירסאות על כך שהנרצח טען שהם התקיפו אותו.
נאמר שהוא הושם באזיקים והופקר בעוד השוטרים בורחים.
אחר כך שמענו שהערבים ,בראשם ראש העיר החלו לטעון שהוא יצא נגד,,"ההתנתקות"!פתאום נשמעים תירוצים-כאילו זו סיבה להפקיר אדם ללינץ ולבצע אותו .
אבל הכי חשוב ונורא-זו העובדה שלא נעשתה פעולת חילוץ,לא נעשתה פעולת הגנה מתבקשת-לא הגיע גיבוי כל אותו זמן.
ההסבר הוא שחיכו להוראה מלמעלה-מאד מלמעלה,,,,
מול שרון ושאר הגורמים עמדה בעיה=אם הם יורים להמון-השטח מתלקח,הערבים יחלו להתחמם-ההתנתקות בסכנה.
אם יגיע גיבוי-שוב אותו סנריום,,,,יכול להיווצר קרב בין ערבים ליהודים,יפריע להתנתקות.
היה להם כאן יהודי "מתנחל" מול כל חלום ההתנתקות והשקט התעשייתי.
ההנהגה בחרה לשלם לצמאי הדם בבשר יהודי ולהשתיק אותם.
לא נעשו מעצרים,לא נכנסו לעימותים עימם-כאילו אין משטרה במדינה.אין חוק,אין מוסר ואין דין ודין.
נחרץ דינו של אדם בצורה מופקרת,ללא משפט,בצורה ברברית.בלי לשמוע אותו,בלי משפט(בין כה וכה אין כאן משפט צדק כנראה).
בקיצור-אותה אפיזודה בזויה של מדחאת יוסוף חזרה על עצמה-לא להכניס כוחות כדי לא להבעיר את השטח.להפקיר אדם למוות.
אילו היה מובא למשפט והיה מתגלה שהוא שש אלי דם ערבי ולכן ירה-שירקב בכלא.
אך הוא כבר אינו יכול לדבר,להסביר-הוא הופקר למוות בידי מי שאנו משלמים להם משכורות שיגנו עלינו.
ועוד דבר-
אילו היה מתגלה שהוא פשוט משוגע?הבן אדם השתגע?-האם הגיע לו למות בשידור חי?
איך שלא תסתכלו על זה-הדבר שנעשה ,ההוראה שניתנה,חוסר המעש וחוסר המעצרים-עוד אבן על מצבת המדינה הגוססת.

----------------

kobysh
חבר מתאריך 3.5.02
302 הודעות 01:11 05.08.05

9. לא יודע מה התגובה הראויה למעשה זה, אבל-
בתגובה להודעה מספר 0

ערכתי לאחרונה בתאריך 05.08.05 בשעה 01:12 בברכה, kobysh

כשצריך לגנות - מגנים!
כמעט כמו שאי אפשר להצדיק - גם אי אפשר להחריש מול מעשה רצח שכזה.
ואין לימין בישראל ממה לחשוש - מעולם לא חינכנו לרצח אלא לשלום ואי אלימות. די להביט באיפוק הננקט בצעדי המחאה האחרונים. ציבור הימין בישראל, שמוכפש ללא הרף, הוא הציבור הטוב בארץ.
ולכן, כשקם רוצח הזוי ממשפחה תמוהה (כפי שנראה בטלוויזיה) - אין לימין בישראל מה לחשוש ולהרגיש צורך להתנצל, כי הוא לא מייצג אף אחד מאיתנו!

הוא רצח אנשים חפים מפשע ומעשה זה ראוי לכל גינוי.

---------------

דקטרין
חבר מתאריך 15.4.02
14507 הודעות 05:34 05.08.05

11. קצין צה''ל רע טיפוסי, במקום להיתפטר על רקע העובדה
בתגובה להודעה מספר 0

שחייל עריק מיסתובב במשך חודשים עם רובה צהל"י הוא מתחיל לבלבל
את המוח על קבורות מחוץ לגדר וצעדים דראסטיים מטופשים כאלה או אחרים
שנשמעים טוב לאוזן שמאלנית.
ציטוט מהידיעה:
המשטרה הצבאית פנתה פעמיים למפקד הבסיס לבצע פעולה אקטיבית על מנת לקחת את נשקו של החייל - פעולות שלא נעשו. "בכל פעם שיש עריק שיוצא עם נשק לוחצים על המפקדים לפעול להחזרת הנשק, כך גם היה במקרה הזה".

אם הפרשה לא תיגמר באלוף משנה בכלא למשך חצי שנה על רקע הימצאות
נשק אצל חייל עריק במשך חודשים, המקרה הזה הוא בעיקר רשלנות, חייל עריק
הוא חייל עם שלט ניאון מהבהב מעל הראש "אני בעייתי", לחייל אסור שיעברו
יותר מ 12 שעות לפני שנשקו נלקח ממנו, כל חייל בצה"ל שנשלח למעצר יחידתי
מייד נשקו מחורם ממנו ומופקדת עליו שמירה, יעלה על הדעת שעריק לא ייקבל
יחס דומה ואף חמור מזה?

שוב, קצין בדרגת אל"מ לכלא לחצי שנה לפחות, אחרת, אין דין ואין דיין
ואולי יש כאן משהו גרוע הרבה יותר.

----------------

בטוח
חבר מתאריך 8.10.01
10751 הודעות 20:19 04.08.05

5. מעריכים כי זה נסיון לסכל את ההתנתקות
בתגובה להודעה מספר 0

בצורה פיגוע נגד ערבים ישראלים

----------------

אורן אדרי
חבר מתאריך 28.5.04
8707 הודעות 07:25 05.08.05

21. ב-ו-ל-ש-י-ט
בתגובה להודעה מספר 5

ההסטוריה הקצרה של מדינת ישראל מלמדת
שמעשים מסוג זה - פועלים באופן ישיר נגדנו. נגד כולנו

גם העולם ממהר לתת לנו בראש בערוצים שונים
וגם "אנשי השלום" ועוזריהם מתחילים להמריא
תוך קבלת אוקינוס של לגיטמציה להמשיך בדרכם הנפשעת

---------------

tztc
חבר מתאריך 1.1.03
5535 הודעות 20:23 04.08.05

8. כנראה שהמשיחיסטיים יעשו הכל,כולל רצח חפים מפשע לסכל
בתגובה להודעה מספר 0

את ההתנתקות.
בשעה הזו,איפה מנהיגות הימין?,

שתיקתה הרועמת...אולי רומזת על משהו?

---------------

אדמק
חבר מתאריך 6.6.02
56 הודעות 02:40 05.08.05

16. כמה נקודות למחשבה...
בתגובה להודעה מספר 0

א. רצח הוא רצח הוא רצח - אם זה נכון שהוא ירה כאשר חייו לא היו בסכנה הוא רוצח. נקודה.
ב. המעשה שלו לא משרת ולא בא מטעם הימין, אפילו הקיצוני, גם אם הוא עצמו טען כך. מהסיבה הפשוטה, שמעשים כאלה מקלקלים ולא עוזרים. (לדוגמא: אם רבין לא היה נרצח, יכול להיות שלא היינו מגיעים לויתורים שיש היום)
ג. הטענה שהימין מצמיח רוצחים, הזויה, נכון שכאשר הם מבצעים את מעשיהם הם נמצאים בימין, כמעט כל יהודי שביצע רצח לאומני (למעט המחתרת), לא גדל במצע של ימניות קיצונית, אלא התחבר אליו כדי לשרת את מטרותיו. (יגאל אמיר, בא מבתי ספר וישיבות הנחשבות מתונות ובכלל לא ימניות), ובמקרה דנן מדובר בבחור שחזר בתשובה
ד. אם השב"כ באמת היה בעקבותיו, זה חזרה על מחדל יגאל אמיר... וזה אומר הרבה....

---------------

אורן אדרי
חבר מתאריך 28.5.04
8707 הודעות 07:14 05.08.05

20. רוצח? מחבל? האם העיתונים ממהרים לקבוע מטעמיהם הם?
בתגובה להודעה מספר 17

או שמא הסתיימה כבר החקירה והכל כבר ברור?
כך או כך

ברגותי שקיבל כמה מאסרי עולם על רצח יהודים

הוא תמיד נשאר ברגותי
ובלי הכינויים רוצח או מחבל או רב-מחבלים

---------------

kermit
חבר מתאריך 5.8.05
15 הודעות 01:19 05.08.05

13. אולי פעם אחת תפסיקו לחפש תיאוריות קונספירציה מגוחכות
בתגובה להודעה מספר 9

ערכתי לאחרונה בתאריך 05.08.05 בשעה 01:20 בברכה, kermit

התגובות של מנהיגי הימין מזכירות לי יותר מידי את תגובות מנהיגי הפלסטינאים לפיגועים: "מגנים את הפיגוע, אבל....."
אתם צריכים להבין שיש אירועים שאין בהם "אבל". יש אירועים שהדבר היחיד שצריך לעשות זה לגנות.

ומכיוון שלימין הישראלי יש היסטוריה ארוכה של "עשבים שוטים" כאלה, אולי הגיע הזמן שתעשו חשבון נפש ותגיעו למסקנות הנכונות לגבי הסיבות האמיתיות שזה תמיד מגיע מהימין.

הבחור שביצע את הפיגוע הוא בסך הכל ילד בן 19, אנחנו עדיין לא יודעים מספיק עליו בשביל לקבוע, אבל אפילו אם הוא (כמו שמסנגרים עליו) צנוע, שקט, וכד' - בן אדם לא סתם קם יום אחד ועולה להרוג אזרחים על אוטובוס.

הכל בסופו של דבר תוצאה של הסתה, של רבנים (בצורה ישירה) ושל מנהיגי יש"ע והימין (בצורה עקיפה)

חשבון נפש

ישראל לדרמן, יונה אברושמי, דוד בן שימול, דני אייזמן,עמי פופר, ברוך גולדשטיין, יגאל עמיר, נתן עדן זאדה - תמיד מה-י-מ-י-ן

---------------

ppl4peace
חבר מתאריך 8.4.02
2685 הודעות 10:17 05.08.05

13. הוא בסך הכל מילא פקודות של מועצת יש''ע
בתגובה להודעה מספר 0

כמובן שמועצת יש"ע היא לא צה"ל והתוקף של פקודותיה והלכותיה משמעותם מרד במדינה,
התוצאה הגיעה בהתאם לכל הציפיות ולא בפעם הראשונה,
הגיע הזמן להחריף את הגישה כלפי הימין הדתי,
גוף שמכריז ופועל במוצהר על מנת להרוס את ישראל ראוי להפעיל נגדו מעצרים מנהלים וצעדי ענישה קשים.

----------------

אוהב ישראל
חבר מתאריך 28.1.03
11958 הודעות 12:06 05.08.05

28. היצורים האחרונים שאאמין להם הם השוטרים. במיוחד כאלה שבורחים...

-----------------

שרשים עמוקים
חבר מתאריך 24.7.05
20 הודעות 09:23 05.08.05

4. מתכנתי המוחות מייד הוסיפו שורות פקודה לתוכנה
בתגובה להודעה מספר 2

בס"ד
הכנסו לראות שוב את מהודרת מבט מאתמול:
http://mabat.iba.org.il/

שימעו את דיווחו של אורי כהן אהרונוב באיזור הדקה השביעית של
המהדורה כאשר, עדיין תוך כדי מהלך האירוע, הרבה לפני סיומו, הוא כבר מדווח על עובדת מעצרו של נתן זדה במחסום משטרתי עם "מתנגדי ההיתנתקות",
מייד אחריו מדווח יואב לימור, דיווח שכביכול מורה על אוזלת יד של השב"כ אולם מייד מבהיר שקריאות בשב"כ לביצוע מעצרים מנהליים נשמעות הרבה זמן ולא נענות.

בקיצור: הרבה יותר סביר להניח שהנער הבעייתי הזה נקלע לסיטואציה מאיימת בשפרעם, ההתדרדרות במצב כזה שהוא מנסה להגן על עצמו בתוך כפר של עויינים היא עניין של שניות, עצם העובדה שמס' הנפגעים הוא קטן יחסית, מורה על כך שהוא לא תיכנן את מעשהו, כיוון שחייל שמתכנן לירות היה מספיק לפגוע בהרבה יותר אנשים לפני שהיו מצליחים לנטרל אותו, משמע שאפשרות הניטרול מומשה מיידית, אמנם לינץ' הוא תחביב ידוע של המון ערבי, אולם כאן בנוסף לצמאון הרב של המון זה לדם, יש בסיס סביר ביותר להניח שהיתה עוד סיבה, והיא להערכתי סילוק עדותו של היחיד שיכל לספר את האמת על מה שהתרחש שם .

אם נחזור למה שפתחנו בו, קפיצתם של כלבני המוחות בשיחרור המידע דווקא באופן בו עשו זאת:
1. פיגוע
2. רוצח
3. מתנחל
4. עריק מצ.ה.ל
5. כפר תפוח
6. פעיל כך
7. מהלך לעצירת ההתנתקות
8. קריאה למעצרים מנהליים
9. הדגשת מתיחות ערבים יהודים
10. הפנייה לימין.

וכו', וכו', מורה בבירור שהחברה היו מוכנים.

להזכירכם: באי השלום בנהריים, רצח חייל במדי הצבא הירדני 7 נערות ישראליות זכות וברות.

ההסבר היה, מעורער בנפשו, פשוט מעשה טירוף שלא קשור בפוליטיקה...

-----------------

אדמק
חבר מתאריך 6.6.02
60 הודעות 11:36 05.08.05

12. חודש וחצי עריק עם נשק על רקע אידאולוגי - לא יכול להיות
בתגובה להודעה מספר 10

"חודש וחצי עריק עם נשק על רקע אידאולוגי - לא יכול להיות"
"חייל עריק מבקש להסגור עצמו ולא מקבלים אותו - לא יכול להיות"
"אימו של חייל מתריעה לרשויות שבנה במצוקה נפשית ולא מחפשים אותו - לא יכול להיות"
"רוצחים יוצאים מהרצליה וראשון לציון - לא יכול להיות"
גם אני חותם

----------------

דקטרין
חבר מתאריך 15.4.02
14533 הודעות 07:14 05.08.05

1. אל''מ משנה לכלא לחצי שנה לפחות, אחרת כנראה
בתגובה להודעה מספר 0

שמדובר בביצוע של השב"כ או גוף שחור אחר.
חודש וחצי מסתובב עריק על רקע אידאולוגי עם נשק צהל"י
ואף אחד לא עושה שום דבר בענין, פשוט כלום? אימו יוצרת
קשר מספר פעמים עם הצבא, מתריעה שבנה מסוגל לבצע מעשים
קיצוניים/אלימים ולא קורה שום דבר?

במהלך החודשים האחרונים כתבתי מספר פעמים בפורום שאני
בטוח שתהיה פרובוקציה זמן קצר לפני תחילת הגרוש. כנופיית
אוסלו לא שכחה באיזה קלות מדהימה בחסות רצח רביםן היא מסרה
את לב הארץ לאויב האיסלמו פאשיסטי. הקלות הבלתי נסבלת
של הפרובוקציה יכולה להעביר כל אחד על דעתו בוודאי אם
הוא מושחת גמור מלכתחילה.

----------------

אורן אדרי
חבר מתאריך 28.5.04
8725 הודעות 07:17 05.08.05

2. את האינטרס של מי משרת הרצח הזה
בתגובה להודעה מספר 0

למי יש מניע

---------------

שח-מט
חבר מתאריך 27.2.04
8138 הודעות 07:24 05.08.05

4. למתנגדי ההינתקות שמעוניים להסלים את האזור
בתגובה להודעה מספר 2

למען עצירת ההינתקות.

----------------

yanshoof
חבר מתאריך 27.10.02
2275 הודעות 07:49 05.08.05

11. זוכרים את מקרה קו- 300 ופרשת השב''כ?
בתגובה להודעה מספר 0

מבלי להמעיט משאט הנפש מהרצח אתמול, מעניין באם זה יעניין את מישהוא מבין הפוליטיקאים מימין ומשמאל שיש לנו כאן פרשה של חיסול אדם שנלכד והיה קשור באזיקים, בפרשת קו 300 הארץ רעשה וגעשה כאשר מחבל שנלכד חוסל, מה קורה כאשר המצב דומה רק מדובר ביהודי שחוסל?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורן אדרי
גולש אורח
   07:14   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. כותבי רוטר מגיבים 3  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  

כחול
חבר מתאריך 2.10.03
510 הודעות 21:20 05.08.05

1. היחס אליו גרוע יותר מהיחס למחבלים מתאבדים.
בתגובה להודעה מספר 0

1. הפקירו אותו ללינץ בידי ההמון
2. לא מוכנים לקבור אותו - חילול כבוד המת. ממתי מופז מחליט
בדיני קבורה?
3. בניגוד למקרים שבהם רצחו מחבל ערבי (קיו 300 , שקולניק) שאז
כל הארץ רעדה, אף אחד לא יחקור את הלינץ.

יש כאן הפליה גזענית של החייל רק בגלל יהדותו.

ברור שאם היה יורה ערבי נתפס בתוך אוטובוס בשכונה יהודית אז:

1. היו מגינים עליו בפני ההמון, גם במחיר קורבנות בנפש
2. לא היתה שום בעית קבורה.
3. אם היה מתבצע לינץ למחבל ערבי שמוחזק על ידי המשטרה,
היתה מוקמת ועדת חקירה ממלכתית כדי לחקור מדוע הופקר
מחבל ערבי להמון יהודי.

אבל כל זה כמובן לא יקרה, כי הרי בסך הכל ביצעו לינץ ביהודי
אז זה בסדר, ומותר גם להתנקם בגוויתו ולא לאפשר את קבירתה.

זאת לא מדינה מתוקנת, זה אוסף של מטומטמים גזעניים שמנהל כאן
את העיניינים. מת קוברים !!! לא משנה מה עשה.
מי שגרם לביזוי המת הוא טיפש חסר אחריות שאסור שישאר
בתפקידו אפילו רגע נוסף!!!

-----------------------------

Rocksberry
חבר מתאריך 20.12.02
207 הודעות 21:33 05.08.05

2. יש לי מס' שאלות חשובות שנצברו, מישהו יכול לענות עליהם??
בתגובה להודעה מספר 0

1. למה המשטרה אינה מנעה לינץ' בחייל? עדיין לא יודעים בוודאות מה קרה שם ולמה החייל ירה...
2. למה לפני שבועיים תפסו מחבל ערבי בדרכו לפיגוע ולא עשו לו לינץ' דומה ובמקום זה עצרו אותו בהומניות וכנראה שגם ישוחרר בקרוב?

3. למה מחבלים שעשו פיגועים קשים נגד מדינת ישראל קבורים על אדמת ישראל וחלק ממשפחותיהם מקבלים כספים מהמדינה ואילו החייל שביצע את הירי אתמול לא זוכה לקבורה מסודרת ולא זוכה בקדושת המת? אפילו רוצחים סידרתיים ואנסים יהודיים קבורים על אדמת ארץ ישראל...

4. ואיפה הרבנות הראשית? והצבאית?

5. למה שרון לא מתעורר ומבין שההתנתקות הורסת אותנו לאט לאט מבפנים ומבחוץ?

6. למה צה"ל מתנער מאחריות על חייליו???

7. אולי אם המשטרה והשב"כ לא היו מתעסקים עם מעצרים של ילדות בנות 14, הירי הזה היה נמנע???

------------------------------

Rocksberry
חבר מתאריך 20.12.02
229 הודעות 14:06 06.08.05

4. שוב פעם הסתה מפיו של אויב העם... (ח"כ ברכה)
בתגובה להודעה מספר 0

ואם להתייחס לדבריו: איך החייל היה יכול להרוג עוד ערבים אם ידיו היו אזוקות??? עשו לו לינץ' מכוון. מספיק עם הטיוח...

------------------------------

אורן אדרי
07.08.05

לפחות 8 חקירות צריכות להעשות ולבוא בו זמנית

לחקור

1. את התקשורת הישראלית, הבוגדנית העויינת - התנפלה על הארוע כמוצאת שלל רב, החסירה והצניעה ים של נתונים ובמקביל עשתה הרבה רעש שפוגע ישירות בבטחונה של מדינת ישראל.

2. את ח"כ בראכה שאיים שאם יחקרו את מבצעי הלינץ - נקבל בתמורה מהומות
3. ח"כ בראכה משקר במצח נחושה כשאומר שהחייל נרצח כיוון שעדיין איים עם נשקו והיו חייבים לעצור אותו

4. את שמעון פרס שהסתער כהרגלו על המתנחלים כמוצא שלל רב והלך לביקור אבלים בשפרעם.

5. את השוטרים שהשאירו/הזניחו/נטשו/הפקירו חייל בשטח כשהוא אזוק - לחסדי ההמון הערבי

6. את השב"כ שידע ועקב אחרי החייל הבעייתי ולא עשה כלום

7. את צה"ל שנתן לעריק לא יציב נפשית להסתובב עם נשק, למרות התרעות חוזרות ונשנות

8. מה החייל עדן עשה שם? מי הם החברים שלו? האם היה ויכוח בין הנוסעים ונסיון לחטוף את נישקו של החייל?

למי יש ענין לחקור?
~בטח לא לפרס ושרון~



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורן אדרי
גולש אורח
   12:51   05.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. תמונה של עדן בכלא צבאי.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

עדיאל
חבר מתאריך 6.5.05
1397 הודעות 11:04 05.08.05

תמונה של עדן בכלא צבאי.

ערכתי לאחרונה בתאריך 05.08.05 בשעה 11:34 בברכה, עדיאל

אל תכריחו אנשים להתגייס! ראו מה קורה!
>
>
>
>
>התמונה חתוכה.
>
>
>הזכויות שמורות!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עדיאל
גולש אורח
   01:29   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. אין להשתמש בתמונה ללא אישור!  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורן אדרי
גולש אורח
   02:27   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. אל דאגה  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  

אין בכוונתי:
- להשתמש בתמונה לצרכים אישיים או ציבוריים או מסחריים
- לתלות אותה בסלון ביתי
- להביא אותה לבית הכנסת
- למכור או להראות אותה לצד ב' או ג'
- לעשות עליה כסף או רווח כלשהו
- משהו אחר

לאחר שהבאת את התמונה לרוטר
בסה"כ העלתי אותה שוב באגף אחר ברוטר - אגף ארכיון ומסמכים
(כידוע בפורום סקופים הדברים לא נשמרים יותר משבועיים)

הדברים והתמונה הועלו
בצורה זהה
כמו שהבאת אותם במקור

עדיין אתה סבור שנדרש אישור?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   08:57   06.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. ראאד עמאר/שוטר מג''ב שכפת את עדן זאדה וברח מהזירה  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ראאד עמאר/שוטר מג"ב שכפת את עדן זאדה וברח מהזירה ונטש את
החייל שהרג/רצח לחסדי אזרחי שפרעם לעשות בו שפטים/לינץ'.

מצ"ב תמונתו של שוטר מג"ב ראאד עמאר הדרוזי כפי
שהורדה מחדשות ערב שישי אתמול בערוץ 2:


מצ"ב תמונת גופתו של החייל עדן זאדה כשהוא כפות בידיו מקדימה
וראשו מכוסה בשקית פלסטיק שחורה......:

______________________________________________


186. שרון מכין את התשתית לפתרון.......וביילין הכין את הסכם הכניעה
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5760&forum=gil&omm=186&viewmode=threaded



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   09:11   06.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. להלן העובדות שידועות לנו הארוע בשפרעם:  
בתגובה להודעה מספר 11
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 07.08.05 בשעה 16:18 בברכה, פילוביץ שחף
 
1. חייל יהודי, עריק מצה"ל עם נשק אישי הרג/רצח 4 אזרחים ישראלים
שקוראים לעצמם אזרחים פלשתינים.

2. החייל היהודי שירה נוטרל על ידי שוטר מג"ב ונכבל באזיקים.

3. אזרחי שפרעם התחיל במהומות סביב האוטובוס תוך כדי זריקת
אבנים ועוד על השוטרים....

סקופי
חבר מתאריך 3.8.05
32 הודעות 15:54 07.08.05


5. הדקות האחרונות של נתן זאדה הי''ד

תמונות חדשות המתפרסמות היום מציגות את המחבל היהודי שביצע את הפיגוע בשפרעם כשהוא חי וכפות - דקות לפני שההמונים הרגו אותו. האם הריגתו היתה הכרחית לאחר שכבר נוטרל? במשטרה מודים: בזירה היו רק כ-10 שוטרים לאחר הירי. התחקיר הראשון: רק מחר בבוקר

הרגע שלפני הלינץ': "צילמתי את המחבל היהודי כשהוא חי וכפות בידיו.



לאחר מכן הרגו אותו". כך סיפר צלם העיתון הערבי "א-סינארה" זאיד חנייפה, שצילם לדבריו את עדן נתן-זאדה באוטובוס בשפרעם, לאחר שביצע את הפיגוע והרג 4 נוסעים. את המידע הזה אישרו גם שוטרים שהיו בזירת האירוע.
תמונת המחבל היהודי, בעודו בחיים לדברי הצלם, פורסמה בעיתון הערבי "א-סינארה". במקביל, טוען גם ערוץ 10 כי בידיו קלטת וידאו שבה נראה המחבל היהודי בדקות לפני שההמון עשה בו לינץ'. בתמונות נראה נתן-זאדה כשפלג גופו העליון עירום, נשקו נלקח ממנו והוא חבול ומדמם.

התמונות החדשות מעלות שאלות מטרידות לגבי גורלו של נתן-זאדה. האם אכן נכבל בידיו והותר לזעמו של ההמון על ידי כוח משטרה חלש מדי? האם ראוי כי רוצחיו יחמקו מעונש, למרות שהתמונות מוכיחות כי לא היווה עוד סכנה למי מהנוסעים בעת שנהרג, לאחר שכבר פורק מנשקו ונוטרל? האם מדובר, למעשה, במעין פרשת קו 300 חדשה?

כמה מהעדויות החדשות אודות גורלו של נתן-זאדה הגיעו גם למשטרה, והיא תצטרך להכריע האם לפתוח בחקירת מותו, למרות אזהרותיהם בנושא של בכירי הציבור הערבי.

סגן קצין החבלה במרחב גליל, פקד איתן אוחנה, היה בין אנשי המשטרה שהגיעו ראשונים לזירת הפיגוע בשפרעם. הוא סיפר מייד לאחר האירוע כי גונן בגופו על נתן זאדה, לפני שההמון הרג אותו: "זה היה אירוע לא קל. כאשר הגענו, היורה שכב על הרצפה, ואנחנו עשינו הכל כדי למנוע מהאנשים סביב לפרוץ לאוטובוס ולפגוע בו. אני מעריך שהיו שם מאות. היינו צריכים לרוץ מחלון לחלון כדי להרחיק את האנשים. הם ניסו להיכנס ואנחנו דחפנו אותם בידיים בחזרה", סיפר.

כמה שוטרים היו בזירה? דובר מרחב גליל במשטרה העריך כי בשעה שלאחר הירי היו בזירה רק כ-10 שוטרים. דובר מחוז הצפון במשטרה העריך מנגד כי מדובר היה ב-7 שוטרים לכל היותר.

מהמשטרה נמסר כי עד לרגע זה לא בוצע תחקיר מבצעי על האירועים בשפרעם - ולכן טרם הוכרע האם נתן-זאדה היה חי או מת. התחקיר המלא צפוי להתקיים מחר (יום ב') בבוקר.

5. שוטרי מג"ב בכלל והשוטר שכפת את החיל בפרט שהיו חמושים, לא
ירו באויר ייריות אזהרה וברחו מהזירה והשאירו את החייל לחסדי
אזרחי שפרעם שעשו בו שפטים/לינץ' ורצחו אותו. (כאן אני יכול להגיד
על בטוח שהוא נרצח, מה שאני עדיין לא יכול להגיד לגבי ארבעת האזרחים....



______


186. שרון מכין את התשתית לפתרון.......וביילין הכין את הסכם הכניעה
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5760&forum=gil&omm=186&viewmode=threaded



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   10:11   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. שאלות, השגות ועדויות:  
בתגובה להודעה מספר 12
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 07.08.05 בשעה 13:51 בברכה, פילוביץ שחף
 
shl_p
חבר מתאריך 28.10.02
102 הודעות 10:00 07.08.05


איך יכול להיות שהמשטרה פרסמה שהרוצח מתפוח לפני שנכנסו

הכוחות לאוטובוס? ועוד לפני שעצרו אותו?

מי מנסה להשתיק את זה?

האם זה עוד תרגיל מסריח?



jw
חבר מתאריך 1.4.02
1071 הודעות 11:04 07.08.05


תקראו עדות של קרוב-הנהג שנרצח-ושם הוא מתואר עם זקן ו..

נתן-זדה עשה נסיעת הכנה בקו 165
יום ראשון, 7 באוגוסט 2005, 10:50 מאת: אלי אשכנזי, הארץ

בתמונות שהתפרסמו רואים דברים הפוכים ממה שמתואר על ידי העדים... כך שכל הסיפור נראה יותר ויותר מחשיד....

נסע המחבל בקו האוטובוס לשפרעם. הנהג, שנרצח למחרת, סבר שהחייל נרדם, קנה לו בקבוק מים ודאג להסיעו חזרה

יום לפני הפיגוע בשפרעם, נסע המחבל עדן נתן-זדה באוטובוס של מישל בחות', אותו רצח יום לאחר מכן, בקו 165 מחיפה לשפרעם, וזכה ליחס חם ומחבק מהנהג - כך סיפרו בסוף השבוע חבריו של בחות' ב"אגד".

הנהגים מספרים, שנתן זאדה היה על האוטובוס גם ביום רביעי אחר הצהריים, בנסיעה של 17:05 מ"מרכזית המפרץ" לשפרעם - בדיוק אותו קו ואותה השעה שבה ביצע את הפיגוע יום לאחר מכן. "החייל נרדם, או עשה את עצמו ישן. כנראה רצה לראות מתי האוטובוס עוצר, מי עולה ומי יורד. הוא התכונן לפיגוע שיעשה. האוטובוס כבר הגיע לתוך שפרעם והחייל לא ירד", מספר אמיר סבאח, אחד הנהגים. "מישל, או כמו שאנחנו קוראים לו מיכה, הגיע עם החייל הישן עד לחניון 'אגד' בשפרעם. הוא העיר אותו ואמר לו : 'אתה בשפרעם, אל תדאג, אתה בידיים טובות, נדאג להחזיר אותך לחיפה'". לדברי הנהגים, הדבר לא היה יוצא דופן: "זה קורה לפעמים שחייל נרדם באוטובוס ומגיע בלי שהתכוון לשפרעם".

הנהג שאדי חורי, שהיה בחניון האוטובוסים באותה השעה, נזכר כי "מישל ירד מהאוטובוס עם החייל ואמר: 'הוא נרדם לי באוטובוס, תקפיצו אותנו בבקשה לאוטובוס שיוצא ב-18:10 לחיפה, אני בינתיים הולך להביא לו מים קרים". בחות' הלך לכמה דקות ושב עם בקבוק מים קרים שקנה לחייל. לאחר מכן נכנסו בחות', סבאח, חורי ונתן-זאדה למכונית פרטית של "אגד" שמשמשת להסעות.


"אני ושאדי ישבנו מקדימה", נזכר סבאח. "מישל והחייל ישבו אחד ליד השני במושב האחורי. החייל ישב ושתק, לא דיבר. היה לו זקן, כיפה, פאות והוא סחב איתו תיק גב. הוא נראה רגוע, לא מפוחד מזה שהגיע לישוב לא מוכר. הוא גם לא נראה כמו אחד שהולך לעשות משהו נורא". גם שאדי חורי זוכר את החייל "עם נשק. הוא ישב ושתק, נראה לי מסטול, אולי מהשינה. הוא שתק, לא דיבר".

הארבעה הגיעו לתחנת המוצא של הקו החוזר משפרעם לחיפה. בחות' ונתן זאדה ירדו מהמכונית ועלו לאוטובוס. יום לאחר מכן הם ייפגשו שוב לנסיעתם האחרונה. לדברי חורי, "באותה נסיעה נוראית של יום חמישי למישל זה כבר נראה מוזר, וכשהוא שם לב שהחייל שוב לא יורד לפני שפרעם, הוא קרא לו".
בל התמונות מראות תמונות שונות , נסע המחבל בקו האוטובוס לשפרעם. הנהג, שנרצח למחרת, סבר שהחייל נרדם, קנה לו בקבוק מים ודאג להסיעו חזרה
יום לפני הפיגוע בשפרעם, נסע המחבל עדן נתן-זדה באוטובוס של מישל בחות', אותו רצח יום לאחר מכן, בקו 165 מחיפה לשפרעם, וזכה ליחס חם ומחבק מהנהג - כך סיפרו בסוף השבוע חבריו של בחות' ב"אגד".

הנהגים מספרים, שנתן זאדה היה על האוטובוס גם ביום רביעי אחר הצהריים, בנסיעה של 17:05 מ"מרכזית המפרץ" לשפרעם - בדיוק אותו קו ואותה השעה שבה ביצע את הפיגוע יום לאחר מכן. "החייל נרדם, או עשה את עצמו ישן. כנראה רצה לראות מתי האוטובוס עוצר, מי עולה ומי יורד. הוא התכונן לפיגוע שיעשה. האוטובוס כבר הגיע לתוך שפרעם והחייל לא ירד", מספר אמיר סבאח, אחד הנהגים. "מישל, או כמו שאנחנו קוראים לו מיכה, הגיע עם החייל הישן עד לחניון 'אגד' בשפרעם. הוא העיר אותו ואמר לו : 'אתה בשפרעם, אל תדאג, אתה בידיים טובות, נדאג להחזיר אותך לחיפה'". לדברי הנהגים, הדבר לא היה יוצא דופן: "זה קורה לפעמים שחייל נרדם באוטובוס ומגיע בלי שהתכוון לשפרעם".

הנהג שאדי חורי, שהיה בחניון האוטובוסים באותה השעה, נזכר כי "מישל ירד מהאוטובוס עם החייל ואמר: 'הוא נרדם לי באוטובוס, תקפיצו אותנו בבקשה לאוטובוס שיוצא ב-18:10 לחיפה, אני בינתיים הולך להביא לו מים קרים". בחות' הלך לכמה דקות ושב עם בקבוק מים קרים שקנה לחייל. לאחר מכן נכנסו בחות', סבאח, חורי ונתן-זאדה למכונית פרטית של "אגד" שמשמשת להסעות.


פרסומת"אני ושאדי ישבנו מקדימה", נזכר סבאח. "מישל והחייל ישבו אחד ליד השני במושב האחורי. החייל ישב ושתק, לא דיבר. היה לו זקן, כיפה, פאות והוא סחב איתו תיק גב. הוא נראה רגוע, לא מפוחד מזה שהגיע לישוב לא מוכר. הוא גם לא נראה כמו אחד שהולך לעשות משהו נורא". גם שאדי חורי זוכר את החייל "עם נשק. הוא ישב ושתק, נראה לי מסטול, אולי מהשינה. הוא שתק, לא דיבר".

הארבעה הגיעו לתחנת המוצא של הקו החוזר משפרעם לחיפה. בחות' ונתן זאדה ירדו מהמכונית ועלו לאוטובוס. יום לאחר מכן הם ייפגשו שוב לנסיעתם האחרונה. לדברי חורי, "באותה נסיעה נוראית של יום חמישי למישל זה כבר נראה מוזר, וכשהוא שם לב שהחייל שוב לא יורד לפני שפרעם, הוא קרא לו".
אות אחרת.
http://news.walla.co.il/?w=/1/758825


הארוע, מקום/נכס, בן אדם -אחד או שניים או שלושה כל שכן
כופתים אותם באזיקים והם עדיין בחיים, הם מחוייבים על פי חוק,
לשמור מכל משמר על חייהם שלא יאונה להם כל רע.

לדעתי משפחת זאדה לאחר שתקבור את בנם בקבר ישראל......
היא צריכה להגיש תביעה נגד מדינת ישראל/משטרת ישראל על
שכפתו את בנם באזיקים בעודו בחיים וברחו ונטשו אותו בידי ההמון צורר הדם הפלשתיני
לעשות בו שפטים עד צאת נשמתו.....

ברגע שמשטרת ישראל או כוחות הבטחון משתלטים על
הארוע, מקום/נכס, בן אדם -אחד או שניים או שלושה כל שכן
כופתים אותם באזיקים והם עדיין בחיים, הם מחוייבים על פי חוק,
לשמור מכל משמר על חייהם שלא יאונה להם כל רע.

לדעתי משפחת זאדה לאחר שתקבור את בנם בקבר ישראל......
היא צריכה להגיש תביעה נגד מדינת ישראל/משטרת ישראל על
שכפתו את בנם באזיקים בעודו בחיים וברחו ונטשו אותו בידי ההמון צורר הדם הפלשתיני
לעשות בו שפטים עד צאת נשמתו.....

עדות:

קצין הבטחון של העיר שפרעם, ג'מאל אליאן, אמר בראיון לגלי צה"ל כי זדה היה אזוק עת שההמון ביצע בו לינץ': "כששמנו עליו אזיקים, התחילו להגיע עשרות אנשים. אני אישית בקושי חילצתי את עצמי וניסיתי יחד עם השוטר
להוריד את החייל לכיוון הניידת, אבל לצערי לא הצלחנו מרוב האנשים שהיו מסביב".
http://glz.msn.co.il/glz/news/B04D32C615D44B33A5E2B291F9E417EF.htm


אוהב המדינה
חבר מתאריך 1.7.05
98 הודעות 12:38 07.08.05


היום בישראל-10: הוכחה שהחייל היה חי לאחר הירי

יעקב איילון מוסר לגלי-צה"ל עכשיו שהיום במהדורת החדשות של
ישראל-10 ב- 20:00 תשודר קלטת ובו תהיה הוכחה שהחייל היורה היה
ללא נשק לאחר הירי ולידו 2 שוטרים !!!



49ers
חבר מתאריך 14.3.02
1640 הודעות 12:39 07.08.05


הערב בערוץ 10 : סרט הווידאו של הלינץ' בחייל הרוצח

הערב בשעה 8 ישודר סרט וידאו שצולם מיד לאחר הרצח שביצע החייל ובו נראה בבירור הלינץ', כרגע יעקב איילון מספר על כך בגלי צה"ל.


סנאי
חבר מתאריך 6.4.02
122 הודעות 12:42 07.08.05


2. הפרטים שיופיעו בקלטת

לטענת יעקב אילון, בקלטת ניתן להבחין ב-3 פרטים חשובים:
א. רואים את החייל חי ולא חמוש.
ב. רואים 2 שוטרים בתוך האוטובוס.
ג. רואים את מעשה הלינץ' עצמו. יכול להיות שניתן יהיה לזהות חלק מהאנשים שהשתתפו בו.


adiler
חבר מתאריך 10.4.02
832 הודעות 13:27 07.08.05


6. יהיה קשה ודעת הקהל תתהפך בעקבות הסרט .

מזכיר לי את הלינץ בחיילי המילואים
מבחינתי אין הבדל כי בשני המקרים לא היה משפט צדק !!!


דין רודף
חבר מתאריך 19.7.05
319 הודעות 13:07 07.08.05


5. לא היה ספק שהוא חי.

עוד בזמן השידור הישיר מהשטח כשפורסם שמו נמסר בצורה חד משמעית
שהוא באוטובוס ושהמון מנסה לפרוץ ולעשות בו שפטים.


amam
חבר מתאריך 3.5.04
790 הודעות 12:41 07.08.05

הראיון המוקלט עם יעקב איילון שצפה בקלטת הלינץ

https://rotter.net/User_files/forum/42f5e38876e601df.zip
https://rotter.net/User_files/forum/42f5e3b87caf932c.zip
https://rotter.net/User_files/forum/42f5e3e40277c35f.zip


דוד
חבר מתאריך 4.4.02
2493 הודעות 12:52 07.08.05


1. ניתן גם לזהות את השוטרים?

גם אותם אין לקפח ויש להעמידם לדין ואת מי שנתן להם את ההוראה להתקפל.



amam
חבר מתאריך 3.5.04
790 הודעות 13:13 07.08.05


2. לדבריו אכן ניתן לזהות שוטרים



hamta
חבר מתאריך 2.4.02
10812 הודעות 12:13 07.08.05


15. הנרצח! זה הדבר היחידי הבטוח כאן! כמה שאלות שעולות:

1. לא ברור אם לא התגרו בחייל, אולי כי חשבו שהוא חייל ערבי או דרוזי ובעיני מישהו שלא רוצה שיתוף פעולה עם הצבא הישראלי זה לא מצא חן.
2. לא ברור אם לא ניסו לחטוף את נישקו והוא ירה כאזהרה.
3. לא ברור האם השב"כ ידע על מיקומו המדוייק, שנה אחרי שהתחיל לעקוב אחריו (דברי ראש עיריית ראשל"צ)
4. לא ברור למה קראו לו בשם תימני (השב"כ כנראה התבלבל וזה השם של המפעיל שלו שהיה רשום בתחתית הדו"ח)
5. לא ברור מי באמת ירה ביושבי האוטובוס כאשר כל-כך הרבה שוטרים וחיילים היו בסביבה, משום מה.
6. לא ברור למה כיתת הכוננות הממוקמת מרחק קצר משם בבית הספר לשוטרים לא הגיעה למקום. (יש כיתת כוננות, מידיעה אישית!)
7. לא ברור למה הנרצח הולבש במדים של משמר הגבול ומאיפה הוא קיבל אותם.
8. לא ברור אם לא היו שוטרי משמר-הגבול מצוייידים בנשק בתוך האוטובוס, שהתחילו לירות ופגעו ביושבים מסביב מתוך מחשבה שמדובר במחבל ערבי שהתחזה לאיש משמר הגבול.
9. למה אף אחד לא בודק את הכדורים??? ממי נורו ההרוגים? למה קברו אותם כל-כך מהר בלי לבצע ניתוח לאחר המוות?! למה המשטרה לא העבירה את הגופות למכון הפתולוגי? (גם שם יכולים לרמות ועובדה שבעבר רימו...)
שלושת הדברים היחידים הבטוחים כאן הם:
1. שרון בלחץ ואירוע כזה מתאים לו מאוד כדי לדכא התנגדות לעקירה. אחרי הטריקים של עומרי בעבר, לא בעיה בשבילו להרים לכאורה 'מבצע' כזה. קצת כסף, קצת איומים, קצת שוחד וקצת ג'וב מובטח ישמנו את הדרך לכל תעלול שהשרוניסטים מסוגלים לעשות.
2. עפ"י סעיף 1, יתחילו ללחוץ להאשים את הימין והמתנחלים. מועצת יש"ע קצת קילקלה לשרון לאחר שלא כמנהגם סירבו להתנצל. אבל אני שומע שדתיים אחרים אצים-רצים כבר להתנצל ועוד מעט הפושע הנחש וחברת הכנסת גועלון יקראו לימין לעשות 'חשבון נפש'. בא לי להקיא!!! 8000 יהודים עומדים להיעקר בחוק בלתי חוקי, בשחיתות, באתרוגיות, והמגעילים מהשמאל, על 2000 הקורבנות היהודים שהביאו עלינו בהסכם אוסלו, יקראו לנו עוד מעט לעשות 'חשבון נפש'
3. העובדה שהחייל נרצח לאחר שנקשר שנית לעמוד באוטובוס, לאחר ששוחרר בנסיון להוציא אותו החוצה.

שמאלנות היא מצב נפשי, לא מצב של חוסר ידע. האתר שלי לזכר רבין: www.readme.biz


__


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   13:55   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. ערוץ 10 ישדר וידאו של הלינץ´ בשפרעם  
בתגובה להודעה מספר 28
 

ערוץ 10 ישדר וידאו של הלינץ´ בשפרעם
13:01, 7 אוגוסט 2005 / ב' באב תשס"ה

היום ישודרו במסגרת מהדורת החדשות של ערוץ 10 צילומי וידאו של הלינץ' שבוצע בעדן נתן זאדה. לדברי מגיש החדשות יעקב אילון מדובר בצילומים המוכיחים כי בזמן הלינץ' לא היה זאדה חמוש ושוטרים נכחו באוטובוס.

היום בערב, בשעה 20:00, ישודרו במהדורת החדשות של ערוץ 10 צילומי וידאו של הלינץ' שביצעו המונים ערבים בעדן נתן זאדה ביום חמישי האחרון לאחר שירה והרג ארבעה ערבים באוטובוס.

לדברי מגיש החדשות יעקב אילון, מוכיחים צילומי הוידאו אשר נבדקו תמונה אחרי תמונה בדקדקנות כי זאדה היה חי ולא חמוש בעת שבוצע בו לינץ', זאת בניגוד לטענות אנשי השדולות הערביות כי הריגתו נעשתה על מנת למנוע ממנו להמשיך ולירות בערבים. נקודה נוספת שמתגלית בצילומי הוידאו היא הימצאות שני שוטרים של משטרת ישראל על האוטובוס בזמן שההמון היכה בזאדה למוות.

"מעשה הלינץ' עצמו לא צולם אך מה שברור הוא סדר האירועים שמעמיד את המציאות שחור על גבי לבן ומוכיח שהחייל היה חי ואז קרה מה שקרה ובסוף הוא לא חי", אמר אילון שציין כי לדעתו יהיה למשטרה חומר מאוד מבוסס לחקירת כמה אנשים לאחר צפיה בקלטת.

הלווייתו של עדן נתן זאדה תיערך היום אחר הצהרים בטקס אזרחי בראשון לציון.
http://www.a7.org/news.php?id=120403

_______________________________________________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   14:25   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. יעקב אילון מדבר ברדיו - פרומו לקראת השידור 3 קלטות  
בתגובה להודעה מספר 31
 

חובה לשמוע את השידור, שימול לב היטב מה אומר יעקב אילון על:
1. הצלם....המקור קיבל חסיון עיתונאי.
2. הארוע כפי שעולה מהסרט.
3. הקשר של המשטרה וערוץ 10.
4. עריכת הסרט.

חשוב לתמלל את מה שנאמר.


_________________________________________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yoske
גולש אורח
   15:30   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. יפה. הוא אומר שזה מזכיר את הסרט של קמפלר (רצח רבין)..  
בתגובה להודעה מספר 32
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורן אדרי
גולש אורח
   19:38   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. חייל צה''ל עומד וצופה במתרחש  
בתגובה להודעה מספר 31
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   06:44   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים  
בתגובה להודעה מספר 11
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 08.08.05 בשעה 06:57 בברכה, פילוביץ שחף
 
מוחמד באראקה מאיים:



אל תחקרו מי רצח את עדן נתן-זאדה, אחרת נעשה מהומות יושב ראש סיעת חד"ש, חבר הכנסת מוחמד באראקה, הזהיר היום מפני פעולות מחאה של ערבים-ישראלים במידה שהמשטרה תחקור מי רצח את המחבל היהודי עדן נתן-זדה באוטובוס בשפרעם.

באראקה טען כי החייל הוכה מפני שרצו למנוע ממנו להרוג עוד ערבים ומכחיש כי נרצח עת שהיה כבול: "מדובר היה הגנה עצמית. האיש ניסה להחליף מחסנית ואלו היו השניות שבהן ניתן היה להשתלט עליו. אנשים ניסו לנטרל אותו, זה הכל".

קצין הבטחון של העיר שפרעם, ג'מאל אליאן, אמר בראיון לגלי צה"ל כי זדה היה אזוק עת שההמון ביצע בו לינץ': "כששמנו עליו אזיקים, התחילו להגיע עשרות אנשים. אני אישית בקושי חילצתי את עצמי וניסיתי יחד עם השוטר להוריד את החייל לכיוון הניידת, אבל לצערי לא הצלחנו מרוב האנשים שהיו מסביב".

משטרת מרחב הגליל הודיעה כי היא מנסה לאתר את רוצחיו של זדה, אך עד כה לא עצרה איש.

תמונה אחת שווה אלף מילים

קצין הבטחון של העיר שפרעם, ג'מאל אליאן, אמר בראיון לגלי צה"ל כי זדה היה אזוק עת שההמון ביצע בו לינץ': "כששמנו עליו אזיקים, התחילו להגיע עשרות אנשים. אני אישית בקושי חילצתי את עצמי וניסיתי יחד עם השוטר להוריד את החייל לכיוון הניידת, אבל לצערי לא הצלחנו מרוב האנשים שהיו מסביב".
http://glz.msn.co.il/glz/news/B04D32C615D44B33A5E2B291F9E417EF.htm

11. ראאד עמאר/שוטר מג''ב שכפת את עדן זאדה וברח מהזירה
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#11
12. להלן העובדות שידועות לנו הארוע בשפרעם - 6.8.2005:
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#12

______


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yoske
גולש אורח
   15:18   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. תמונה של ח''כ ברכה בין הקהל, ליד האוטובוס בשפרעם  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  
כנראה חימם (או אפילו השתתף בלינץ'..) את האוירה כמו כל החכי"ם הערביים..

הח"כ בחולצה הכחולה:



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   07:09   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. ועדת הפנים תדון ברצח הערבים בשפרעם  
בתגובה להודעה מספר 11
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 07.08.05 בשעה 09:44 בברכה, פילוביץ שחף
 
ועדת הפנים תדון ברצח הערבים בשפרעם
06:29, 7 אוגוסט 2005 / ב' באב תשס"ה


אלב מג`אדלה - העבודה-מימד-עם אחד

ועדת הפנים של הכנסת תדון היום ברצח הערבים בשפרעם.
חבר הכנסת הערבי ר'אלב מג'אדלה ממפלגת העבודה מצהיר
כי "אם המדינה לא תפעל להגנת הערבים נהיה עדים ליוזמות פרטיות".
http://www.a7.org/news.php3?id=120353

הכתבה במלואה
http://www.inn.co.il/news.php?id=120352

________________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   07:13   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. מפקד המחוז הצפוני הבטיח: מבצעי הלינץ' יעצרו !!!!  
בתגובה להודעה מספר 11
 


______________________________________________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   07:14   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. אין למשטרה שום כוונה להתעמת עם אף אחד  
בתגובה להודעה מספר 11
 

דוד
חבר מתאריך 4.4.02
2488 הודעות 04:54 07.08.05


אין למשטרה שום כוונה להתעמת עם אף אחד

ועדת המעקב של ערביי ישראל הזהירה אתמול את המשטרה שלא תפתח בחקירה על הריגתו של המחבל עדן נתן זדה. גורמים בוועדה הזהירו שזו תהיה חקירה נגד כל תושבי העיר שפרעם ונגד ההנהגה הערבית. "אנו דורשים מהמשטרה שלא להשתמש בשום תירוץ שיביא לפגיעה בתושבי שפרעם, שהם עצמם קורבנות הטרור הגזעני", נאמר בהודעת הסיכום של ישיבת הוועדה אתמול.
ראש העיר שפרעם, עורסאן יסין, הכחיש אתמול שקיבל הבטחה מהשר לביטחון פנים, גדעון עזרא, ומגורמי משטרה אחרים, שלא ייעצרו תושבי שפרעם בחשד למעורבות במותו של המחבל. "לא קיבלתי הבטחה כזו אבל היום אני מתכוון לפגוש את מפקד המחוז ולהזהיר מהשלכות החלטה כזו", אמר.

בלשכת מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב דן רונן, נזהרו אתמול בהתבטאויות על חקירת מות הרוצח. "מדובר בסוגייה רגישה מאוד", אמר קצין בכיר במחוז, "במהלך סוף השבוע שמענו את ראשי הציבור הערבי מדברים על הוצאת אנשים לרחובות אם תיפתח חקירה נקודתית בעניין זה ואין למשטרה שום כוונה להתעמת עם אף אחד" .

מלשכת מפקד המחוז נמסר ש"ימונה צוות חקירה מיוחד אשר תפקידו לחקור את אירוע הרצח בשפרעם בכללותו ומכל הכיוונים והצוות יחל בחקירתו במהלך הימים הקרובים". מפקד המחוז התייחס לחקירה בראיון לרדיו האזורי "א-שמס", שלשום. הוא אמר שהמשטרה לא מתכוונת להתחיל בחקירה בזמן שהעיר שפרעם מתאבלת על בניה.

ניצב רונן הדגיש שהמשטרה תבדוק את כל פרטי האירוע בשפרעם, כולל נסיבות מותו של זדה: "יש לנו המון חומר, כולל צילומים שצריך לבדוק אותם בטרם נגבש החלטות בעניין החקירה הצפויה". הוא הוסיף שבאירוע נפצעו שוטרים רבים וחלקם נזקקו לטיפול רפואי לאחר שהותקפו על ידי ההמון, ובחרו להגיב באיפוק.

למשטרה הגיעו במהלך האירוע דיווחים סותרים על גורלו של נתן זדה. בתחילת האירוע דווח ששוטרים השתלטו עליו והעבירו אותו לחקירה, ואולם במהלך האירוע דווח כי זדה נהרג מאיבוד דם זמן קצר לאחר שהשתלטו עליו נוסעים ועוברי אורח שעלו לאוטובוס. במשטרה יבדקו בין השאר אם זדה היה כבול באזיקים באוטובוס, ומי כבל אותו באזיקים.

עדי ראייה סיפרו שזדה היה עוד בחיים כשכוחות המשטרה הגיעו לזירה והשתלטו על האוטובוס, ואולם הוא היה במצב קשה מאוד עד אנוש ולא מן הנמנע שהוא מת כעבור זמן קצר לפני שעשרות צעירים עלו על האוטובוס ותקפו אותו שוב.

הארץ.

המשטרה מנסה לכסות את התחת כאילו הוא מת בלי קשר אליה.


______________________________________________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   08:39   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. מח''ש תחקור את מותו/לינץ' של החייל נתן זאדה !!  
בתגובה להודעה מספר 11
 

______________________________________________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yoske
גולש אורח
   12:59   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. המשטרה: היורה בתקרית בשפרעם נעצר  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   09:10   08.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. יש פה שקר גלוי שמסתובב בתקשורת כבר יותר מידי הרבה זמן  
בתגובה להודעה מספר 11
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 08.08.05 בשעה 09:21 בברכה, פילוביץ שחף
 
יש פה שקר גלוי שמסתובב בתקשורת כבר יותר מידי הרבה זמן. סוכנות הידיעות AP הביאה את התמונות הבאות, שמהן עולה בברור שהשוטרים שעצרו את החייל עדן צוברי / נתן זאדה שמו עליו אזיקים ונתנו להמון לבצע בו את הלינץ':

41. סנ''צ דניאלי/מפקדת תחנת שפרעם מאשר: ''החייל אזוק, כן.''
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=6714&omm=41&viewmode=




An Israeli forensic expert inspects the dead body of Israeli gunman, idenitifed as Eden Tsuberi, 19, after he killed four people inside a bus and was in turn killed by an angry crowd, in the northern Israeli town of Shfaram, Thursday, Aug. 4, 2005. Tsuberi, a Jewish extremist, opened fire inside a bus Thursday, killing four Israeli Arabs and wounding 13 in the deadliest attack on Arabs in Israel since 1990. An angry crowd then killed the gunman. (AP Photo/Ancho Ghosh)



A forensic expert inspects the body of 19-year-old Israeli gunman Pvt. Eden Natan-Zada, after he opened fire killing four and was then in turn killed, on a bus in the northern Israeli town of Shfaram, Thursday, Aug. 4, 2005. A 19-year-old Israeli soldier opened fire inside a bus Thursday, killing four Israeli Arabs before being stoned to death by an angry mob _ the deadliest attack on Arabs in Israel by a Jewish extremist since 1990. The military identified the dead soldier as Pvt. Eden Natan-Zada, a resident of the extremist Jewish settlement of Tapuah in the West Bank. (AP Photo/Alex Roskovsky)

היום בבוקר (7.9.05) שמעתי את גבי גזית מראיין ברדיו את ראש עריית ראשל"צ ושואל אותו:
אתה יודע שנתן היה כפות? אתה היית שם? למה אני לא יודע!

אם ערוץ 10 לא היה מביא היום את הוידאו, כל ערוצי התקשורת היו ממשיכים להתעלם (בדיוק כמו שפרשת ניסו שחם פורסמה בהתחלה רק בערוץ 10).
254. תת-ניצב ניסו שחם: ''אני אזיין את האמ-אמא שלהם''
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5463&omm=254&viewmode=

הינה וידאו הזועה שהביא ערוץ 10:
(הקרדיט למנהל yoske בפורום סקופים, חדשות ופרשנות של רוטר.נט)

לא ברור למה אפילו בערוץ 10 מתאמצים להוכיח מתמונות מטושטשות שאולי היה על ידיו אזיקים, כאשר התמונות של AP כל כך ברורות וחדות. בכל אופן, הם מוכיחים בברור שהיו שם שוטרים וחיילים והם לא עשו דבר על מנת למנוע את הלינץ', חוץ מכמובן לאזוק את ידיו...

יותר מגעיל, זה לקרוא בכתבת ynet ששי הביא:

"התמונות החדשות מעלות שאלות מטרידות לגבי גורלו של נתן-זאדה. האם אכן נכבל בידיו והותר לזעמו של ההמון על ידי כוח משטרה חלש מדי?"

התמונה המטושטשת ב ynet מתוך הוידאו של ערוץ 10:


הדקות האחרונות. צילום: זאיד חנייפס, "א-סינארה"

בתמונה החייל עדן נתן-זאדה חי, אזוק ומתנועע מתוך הוידאו של ערוץ 10:


וכתבת nrg:
http://nrg.co.il/online/1/ART/967/940.html

"גורמים בכירים במחוז הצפוני אמרו כי ''במידה ומצלמות הווידאו שהפעלנו יוכיחו שהיה לינץ' במחבל היהודי, המבצעים יעצרו. גם תוקפי השוטרים ומשליכי הבקבוקים יעצרו, אבל קודם נעבור את הימים הקרובים בשקט''.

מפקד המחוז הצפוני, ניצב דן רונן, אמר כי יפעל בנחישות נגד המתפרעים שפגעו בשוטרים".

השאלות המרכזיות בפרשה:

1. כשפורסמו תמונת הנער הערבי שזרק אבנים במואסי וכביכול עשו בו לינץ', אמרו בשמאל שגם אם הוא זרק אבנים בכוונה להרוג, ברגע שהוא נתפש היה אסור להמשיך לזרוק עליו אבנים. לאיפה נעלמו כל יפי הנפש עכשיו ?

2. איך כל השוטרים והחיילים שעמדו שם לא מנעו את הלינץ' ?

3. איך השוטרים כפתו אותו אם הם לא היו יכולים להגן עליו ?

4. מדוע גורמי הבטחון התעלמו מזה שהוא עריק ויש ברשותו נשק?

5. מדוע גם מצ"ח וגם המשטרה דחו את בקשת המשפחה לאסוף את הנשק של החייל כשהוא עוד היה בחיים?

6. מדוע סרבו כוחות הבטחון בכפר מימון ללכוד את החייל ולאסוף את נשקו לאחר שהוא מיוזמתו בקש זאת מהם? http://nrg.co.il/online/1/ART/967/222.html

7. מדוע הצבא התעלם מפנייתה של כרמלה מנשה - הכתבת הצבאית של קול-ישראל ללכוד את החייל? http://nrg.co.il/online/1/ART/967/396.html

8. מדוע התקשורת והמשטרה מנסים לטשטש את העובדה שהיה לינץ' ושידיו של החייל היו כפותות באזיקים, אבל כן מדגישים שהוא חזר בתשובה ושהוא סירב לגרש יהודים?

9. איך זה שהשב"כ ידע מזה והתעלם? האם שוב מדובר פה במישהו מלמעלה שידע על כוונתו של אותו החייל והחליט לאפשר לו לבצע זאת על מנת להכפיש את הימין?
52. עבודת "הדוקטורט" של "ד"ר" כרמי גילון יושמה ומיושמת הלכה למעשה
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5484&omm=52&viewmode=



_____


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yoske
גולש אורח
   01:04   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. אביו: ''ההתעסקות בפיגוע היא פרובוקציה של השב''כ''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
"ההתעסקות בפיגוע היא פרובוקציה של השב"כ"

יצחק נתן-זדה, אביו של החייל המפגע בשפרעם, אמר הערב כי ההתעסקות עם הפיגוע היא פרובוקציה של השב"כ כדי להרחיק את תשומת הלב מההתנתקות.

לטענתו, בנו אינו מחבל והוא לא עלה לאוטובוס במטרה לרצוח ערבים: "אם הייתי מעלה על דעתי שהוא רוצה לעשות משהו כזה, הייתי עושה הכל כדי לקחת ממנו את הנשק", אמר האב. בראיון לגלי צה"ל הוסיף נתן-זדה כי הוא משתתף בצערן של המשפחות.

עוד הוסיף האב כי הוא מוכן לקבור את בנו עדן, שהיה חייל בצה"ל בעת הירצחו, רק בחלקה הצבאית בבית העלמין בראשון לציון, או לחלופין בחצרו של שר הבטחון, שאול מופז: "הוא נרצח בתור חייל, ושצה"ל - שאני לא מאמין בו לעולם כבר - ידאג לקבור את הבן שלי בחלקה הצבאית בראשון לציון. מצידי שישכב בבית הקירור שנה שלמה עד שיקברו אותו בחלקה הצבאית בראשון".


להאזנה לראיון המלא עם יצחק נתן-זדה:

גלי צה"ל



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yoske
גולש אורח
   04:35   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. אותן בעיות של פרשת טננבוים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אותן בעיות של פרשת טננבוים

פרשת החייל-הרוצח אינה הראשונה שבה מתגלים כשלים חמורים בהעברת מידע מודיעיני חיוני בין גופי הביטחון השונים. מקורות ביטחוניים הזכירו אמש כי בסוף יוני השנה הגיש מבקר המדינה היוצא, השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג דו"ח חמור בפרשת חטיפתו של אל"מ (מיל') אלחנן טננבוים על ידי חיזבאללה. אחת הסוגיות העיקריות שבהן עסק הדו"ח נגעה לעובדה שבידי השב"כ והמשטרה היו פרטים על הסתבכויות כלכליות של טננבוים וקשריו עם גורמים פליליים, אך המידע לא הועבר במועד לידי צה"ל.

המבקר קבע כי נחשף "כשל באבחון הביטחוני בכלל ובאבחון הביטחוני של טננבוים בפרט. בידי טננבוים הופקדו סודות צבאיים מן הכמוסים ביותר, שעה שפריטי מידע שליליים לגביו הצטברו אצל גורמים מוסמכים טרם חטיפתו ואלה לא הועברו לצה"ל, אף שהיה בהם כדי לפוסלו מלשמש בתפקידים מסווגים". החשש שטננבוים מסר את הסודות לשוביו הוא שדירבן את ישראל לשלם מחיר כבד תמורת שחרורו. גורם ביטחוני בכיר אמר ל"הארץ" ש"הדמיון בין שתי הפרשיות מובהק. מדובר באותו כשל: העברה לקויה של מידע בתוך המערכת - ועד שהפאזל מושלם, כבר מאוחר מדי".

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=609353&contrassID=2&subContrassID=21&sbSubContrassID=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yoske
גולש אורח
   04:39   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. שרשרת מחדלים: עדן נתן זדה נעצר פעמיים - ושוחרר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
חוסר תיאום ביטחוני מנע מעצר המחבל

שרשרת מחדלים לפני הפיגוע: עדן נתן זדה נעצר פעמיים - ושוחרר

שרשרת מחדלים חמורים הביאה לכך שגורמי הביטחון לא איתרו במועד את הסכנה הנשקפת מהחייל עדן נתן זדה, המחבל היהודי שרצח ביום חמישי ארבעה ערבים בשפרעם. זו המסקנה העולה מהפרטים המצטברים עד כה. הן בידי צה"ל והן בידי השב"כ היה מידע מוקדם, שעשוי היה להצביע שנתן זדה מסוכן, ועלול להשתמש בנשק האישי שעמו ערק מהצבא.

ואולם, נראה שאף גורם לא הצליח לשקלל את הנתונים שהצטברו במערכת הביטחון ולהבין שיש לאתר את נתן זדה בהקדם. יתרה מכך: גם בתוך הצבא לא עבר כל המידע הרלוונטי בין הגופים השונים שטיפלו בחייל העריק. נראה שלקחי האירוע יובילו לשינויים מרחיקי לכת בשיתוף הפעולה בין הצבא, המשטרה והשב"כ, לצורך איתור חיילים הקשורים בארגוני הימין הקיצוני.

ביום שישי הודיע הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, על מינוי בודק חיצוני - תת אלוף (מיל') איקה אברבנאל, בכיר לשעבר באכ"א. במקביל, מתקיימת חקירה בתוך מפקדת זרוע היבשה. גם השב"כ, משטרת ישראל והמשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פתחו בחקירה משותפת, כדי לשחזר את ההכנות של הרוצח לפיגוע ולהפיק לקחים מהפרצות שהתגלו בשיתוף הפעולה בין הגופים.

מקורות ביטחוניים הודו בסוף השבוע שאילו הופעל התיאום המודיעיני המוצלח הנהוג בלחימה בטרור הפלשתיני, סביר להניח שהפיגוע היה נמנע.

מהנתונים שנאספו עד כה עולה שנתן זדה היה מקורב לאנשי ימין קיצוני עוד בטרם התגייס. הוא חזר בתשובה סמוך לסיום לימודיו בתיכון, עמד בקשר עם פעילי כך בהתנחלות תפוח באמצעות האינטרנט ואחר כך אף עבר להתגורר ביישוב. אולם, אף ששינה את רישום מקום מגוריו בתעודת הזהות לתפוח, בצבא לא ידעו על כך.

ככל הידוע, הצבא גם לא קיבל שום מידע מהשב"כ על קשריו של נתן זדה עם אנשי כך. מקורות ביטחוניים אמרו שהחייל פעל בשוליים של התנועה. אמש התברר שהוא נעצר כבר בנובמבר בשנה שעברה, לאחר שהשתתף בהפגנה נגד ההתנתקות מול מינהלת סל"ע בירושלים.

נתן זדה התגייס לצה"ל בתחילת ינואר השנה, לגיבוש צנחנים. אולם, כעבור ימים אחדים ערק מצה"ל. נראה שאת החודשים הבאים בילה בתפוח. ב-10 באפריל אירגן דוד העברי, פעיל כך מתפוח, עלייה המונית להר הבית מטעם תנועת "רבבה". המשטרה נערכה בכוחות מוגברים, אולם לבסוף הגיעו לאזור רק כמה עשרות פעילים. כ-30 מהם נעצרו, בהם נתן זדה, שנראה מתקרב להר עם שני צעירים נוספים, בנסיבות חשודות. כשהתברר לשוטרים שהוא עריק, הועבר לצה"ל, שם נשפט ל-35 ימי מחבוש.

החייל השתחרר מהמאסר ב-22 במאי והוחזר לבקו"ם, שם נפגש עם קב"ן. הקב"ן זיהה שהוא סובל מקשיים נפשיים והמליץ להוריד לו פרופיל רפואי ל-45. אולם, אישור הורדת הפרופיל מותנה בכינוסה של ועדה רפואית. הוועדה לא כונסה והמידע לא הוזן במחשבי צה"ל. לטענת מפקדיו של זדה בטירונות, לא עודכנו בהמלצת הקב"ן. אילו הורד הפרופיל של החייל, ייתכן שלא היה מקבל לידיו את הנשק.

ב-25 במאי הועבר נתן זדה לבסיס הטירונים זיקים, אך הוצב בפלוגה נפרדת במחנה ניצנים, משום שביקש שלא לשרת עם חיילות. ב-14 ביוני, לאחר שסירב להשתתף בהקמת "עיר האוהלים" ברעים, ערק שנית. בצאתו השאיר מכתב בו כתב ש"לא אוכל להיות חלק מארגון שמגרש יהודים מביתם", כתב. נראה שצה"ל לא עידכן את השב"כ בעריקה.

בסיס הטירונים שלח שני קצינים לביקורים בבית משפחתו של החייל. רק בביקור השני אמר האב לקצינים כי בנו מתגורר בתפוח. המג"ד החליט לשלוח את רב היחידה לתפוח, אך זדה לא נמצא.

מג"ד הטירונים, סא"ל אביעד מנצור, מצטייר כאדם היחיד שפעל כהלכה. באמצע יולי שיגר מנצור מכתב בן שני עמודים למצ"ח. הוא הזהיר שהעריק מצטייר כאדם מסוכן, שיש בידיו נשק וכי הוא עלול לעשות מעשים פליליים. לא ידוע מה, אם בכלל, עשתה מצ"ח בעניין. נראה שלא העבירה את המידע לשב"כ. השירות ניהל מעקב כללי אחר נתן זדה, אך לא הכניסו לרשימת הקיצונים המצומצמת.

בשלב זה, גם הוריו של החייל החלו לדאוג. לאחר שפניות חוזרות ונשנות שלהם לצבא הושבו ריקם, פנו גם לכתבת "קול ישראל", כרמלה מנשה. בתזמון מצמרר, הגיעה תשובת דובר צה"ל (שלפיה הצבא מנסה לאתר את החייל) לידי הכתבת שעות אחדות לפני הפיגוע.

הרמטכ"ל אמר שלשום, בראיונות לערוצי הטלוויזיה, שהרצח "ראוי לכל גינוי ומחייב בדיקה יסודית". לדבריו, תת-אלוף אברבנאל יבדוק "בכל הכיוונים, איפה אנחנו לקינו בסיפור הזה". גורמי צבא בכירים אמרו בסוף השבוע ל"הארץ" כי ברור שצה"ל יצטרך מעתה לנקוט סינון קפדני יותר של המתגייסים, מחשש לקליטת אנשי ימין קיצוני בשורותיו. "צריך לבדוק מה גידולי הפרא האלה, שצמחו אצלנו בערוגה", הוסיפו. הם הזכירו כי באחרונה נעצרו גם שני חיילי מינהלה בגדוד הנח"ל החרדי, בחשד שהניחו מטעני דמה בירושלים.

מחדל רודף מחדל

ינואר 2005, השב"כ לא מעדכן את צה"ל

עדן נתן זדה מתגייס לצה"ל זמן קצר לאחר שעבר לתפוח. הוא בורח מהבקו"ם. בתיקו האישי אין רישום על מעצריו וקשריו עם "כך". השב"כ לא מעביר לצבא מידע מוקדם בעניין זה

22 במאי, בבסיס לא יודעים על הקב"ן

נתן זדה חוזר לבקו"ם. קצין בריאות הנפש שמראיין אותו מזהה קשיים נפשיים וממליץ להוריד לו פרופיל (ל-45), באישור ועדה. המלצת הקב"ן אינה מועברת לידיעת מפקדיו בטירונות. אילו היו מודעים לכך, ספק אם היה מקבל לידיו נשק

14 ביוני, צה"ל לא מעדכן את השב"כ

נתן זדה עורק שוב, לאחר שסירב להשתתף בהקמת מאהל בצומת רעים. הוא נפקד עם נשקו האישי. נראה שצה"ל לא עדכן את השב"כ בעריקה. בגדוד מחפשים אותו, אבל לא מוצאים

אמצע יולי, מצ"ח לא מעדכנים השב"כ

מפקד הגדוד, סא"ל אביעד מנצור, שולח מכתב למצ"ח ומבקש את התערבותה הדחופה. מזהיר: בידי החייל נמצא נשק, והוא עלול להיות מסוכן. ככל הידוע, האזהרה אינה מועברת לשב"כ

סוף יולי , צה"ל לא מקשיב להורים

הוריו של החייל החלו לדאוג. לאחר שבצבא לא עונים להם, אמו של החייל פונה לכתבת הצבאית של "קול ישראל", כרמלה מנשה, ומבקשת את עזרתה. היא מזהירה שבנה חמוש


http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=609359&contrassID=2&subContrassID=1&sbSubContrassID=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yoske
גולש אורח
   04:50   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. המבזקים ב'הארץ' בשעת האירוע  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
צילום המבזקים בזמן הארוע, מאתר 'הארץ'
שימו לב להפקרתו ע"י השוטרים.
והחכי"ם הערבים יודעים בשלב מוקדם יחסית במה מדובר...

מאתר מעריב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורן אדרי
גולש אורח
   06:40   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. ח''כ בשארה: בישראל ידעו על הפיגוע מראש  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

ח"כ בשארה: בישראל ידעו על הפיגוע מראש
ח"כ ברכה: "חקירת הלינץ' שבוצע במחבל היהודי תוביל לפעולות מחאה". ח"כ מח'ול: אנחנו קוראים לחיסול תשתיות הטרור היהודי והפשיסטי
איתמר ענברי, מעריב NRG
6/8/2005 16:52


נבחרי הציבור של המגזר הערבי מקצינים את התבטאויותיהם: ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש-תע"ל) מזהיר כי אם המשטרה תפתח בחקירת הלינץ' שביצעו תושבי שפרעם ברוצח, עדן נתן-זאדה, יגיב הציבור הערבי בפעולות מחאה.

ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל התכנסה הבוקר בנצרת כדי לדון בתגובת המגזר הערבי לפיגוע בשפרעם, שבו נהרגו ארבעה בני אדם. קודם לדיון שמרה המנהיגות הערבית על טון מתון ומפויס. יו"ר רע"ם, ח"כ עבד אל-מאלכ דהאמשה, אמר ש"מבחינה ציבורית, נראה כי המחאה אתמול מיצתה את עצמה" וקרא לציבור הערבי לנהוג במתינות ובאחריות.

ואולם, במהלך הדיון הוקצנו ההתבטאויות ונשמעו קולות בוטים בהרבה. ""אם המשטרה תחשוב לרגע שהיא תפתח חקירה נגד תושבי שפרעם אז מקומה של כל ההנהגה הערבית צריכה להיות בחדר החקירות כנחקרים. במקרה כזה נוציא את ההמונים לרחובות", אמר ברכה.

הוא הוסיף: "הריגתו של הרוצח היהודי על-ידי ההמון היה הגנה עצמית. הם התנפלו עליו בזמן שהוא החליף מחסנית. אילו הם היו נותנים לו להחליף את המחסנית, הוא היה משלים את המשימה שלו". לדברי ברכה, אם היה מדובר ביהודים שהשתלטו על המחבל הם היו זוכים לצל"ש.

חברו לסיעה של ברכה, ח"כ עיסאם מח'ול אמר כי על המגזר הערבי להשתמש בעולם המושגים של הממסד הישראלי. "אנחנו קוראים לחיסול תשתיות הטרור היהודי והפשיסטי, כולל ההתנחלויות והמתנחלים, ולאסוף מהם את הנשק".

גם דהאמשה הקשיח את עמדותיו בדיון: "יש עוד 2,000 'עדן זאדה' שמסתובבים חופשי. תפקידם של הממשלה ושל שירותי הביטחון הוא לנקוט בצעדים הנכונים, כולל מעצר מנהלי של אנשי ימין קיצוני, כדי למנוע התרחשות של פיגוע דומה. אסור שהמשטרה תעצום עין. הגיע הזמן שממשלת ישראל תתייחס באותה דרך למפגעים יהודים ושתפסיק להסית נגד הציבור הערבי".

יו''ר בל''ד, ח''כ עזמי בשארה, אמר כי יש לחקור האם נקטו זרועות הביטחון בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי למנוע את הפיגוע. ''היו התרעות לגבי מעשים שיעשו אנשים מהימין הקיצוני. למה איש לא יידע את השני? ברור לי שלא עשו די כדי למנוע את הפיגוע. ידעו שמסתובבים אנשים עם פוטנציאל. יש פצצות מסוכנות בימין הקיצוני, יודעים עליהם, ולא עושים די'', אמר.

סאלח: לעלות להר הבית ביום א'
ועדת המעקב החליטה לפנות בצורה רשמית לאו"ם כדי להעלות את המודעות לבעיותיהם של האזרחים הערבים בישראל. "לא מדובר רק על הפיגוע ביום חמישי", אמר ח"כ בשארה, "אלא גם על נושאים נוספים כמו חוק האזרחות הגזעני שהתקבל בכנסת". כמו כן החליטה ועדת המעקב על חיבור מסמך מקיף על מצבה של האוכלוסייה הערבית בישראל, שיוכן על ידי אגודות, עמותות ומפלגות פוליטיות ויופץ

בישיבה עצמה הוחלט שלא לקיים בימים הקרובים תהלוכות או עצרות נוספות ושלא להמשיך את השביתה הכללית במגזר הערבי. ועדת המעקב הורתה למזכירי המפלגות הערביות להתכנס ביום שני ולהחליט על המשך הפעולות ועל ההכנות לקראת יום האבל ה-40 למותם של נרצחי הפיגוע.

בנוסף, אימצה הוועדה את עמדתו של יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח' ראא'ד סלאח, וקראה לערביי ישראל להגיע בהמוניהם ביום ראשון הבא להר הבית כדי "להגן על המסגדים" מפני מתנגדי ההתנתקות שיתכנסו ביום זה ברחבת הכותל לתפילה מיוחדת.

"גם תוקפי השוטרים יעצרו"
מוקדם יותר אמר המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, ש"צריך לקחת את הנשק לכל המחבלים הפוטנציאליים ולא לאפשר להם תנועה חופשית''. בביקור תנחומים שערך בשפרעם אצל המשפחות האבלות, ציין פרס כי ישראל שאחרי הפיגוע מאוחדת יותר.''אנו יוצאים מכאן אבלים, אך עם תקווה''.

שר הפנים, אופיר פז-פינס, שביקר גם הוא הבוקר בשפרעם, אמר שבכוונת הממשלה להקים ועדת חקירה "שתבדוק איך הגענו לאירוע הטרור הזה ויותר חשוב, איך מונעים אירוע כזה בעתיד''.

במחוז הצפוני של המשטרה אמרו אתמול כי מייד עם תום תקופת האבל על קורבנות הפיגוע יפתחו בחקירת "אירועי שפרעם". גורמים בכירים במחוז הצפוני אמרו כי במידה ומצלמות הווידאו שהופעלו יוכיחו שאכן בוצע לינץ' במחבל היהודי, תעצור המשטרה את המבצעים. "גם תוקפי השוטרים ומשליכי הבקבוקים יעצרו", הבטיחו במחוז הצפוני, "אבל קודם נעבור את הימים הקרובים בשקט''.

בהכנת הידיעה השתתף אלי לוי

----------------



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   07:11   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. מעורבות ''ערביי ישראל'' בטרור ורצח יהודים  
בתגובה להודעה מספר 0
 

מעורבות "ערביי ישראל" בטרור ורצח יהודים
----

1) מדרחוב נווה שאנן בתל אביב - חאלד עשור בן 41 מיפו נאשם שהסיע את 2 המחבלים המיתאבדים , בפיגוע נרצחו 5 ונפצעו 38

2) תחנת הרכבת בנהריה - מוחמד שאכר חבישי בן 48 מהכפר אבו סנאן התפוצץ בספטמבר 2001 3 הרוגים ו92 פצועים, בני משפחתו ועוד 8 מכפרו נעצרו אחר כך בחשד לשיתוף פעולה עם מחבלי חיזבאללה.

3) קניון השרון בנתניה - אחמד ג'אבר תושב חדרה הסיע את המחבל המתאבד , בפיגוע נירצחו 5 וניפצעו 135.

4) הדולפינריום בתל אביב - ערבי ישראלי מיפו הסיע את המחבל בפיגוע נירצחו 21 וניפצעו 106.

5) צומת גולני- ערבי ישראלי בן 17 תושב דיר חנא יחד עם 3 חבריו הניחו את המיטען שב"ה לא גרם לנפגעים.

6) תושב אום אל פחם נעצר בחשד שתיכנן לסייע למחבל מיתאבד להיכנס לבצע פיגוע.

7) 4 ערבים ישראלים נעצרו לאחרונה בחשד שהעבירו חומר מודיעיני לחיזבאלה.

8) 2 הנערות שהיו באוטובוס שהתפוצץ סמוך למרון וידעו על כוונתו של המחבל ובמשך 20 דקות לא הודיעו לאיש מלבד למלט את עצמן. יותר מאוחר
הסתבר שקרובי משפחתה של אחת הצעירות סייעו למחבל

9) בוהייזה סעדי בת 25 מסכנין נידונה ל 16 חודשי מאסר בגין אי מסירת מידע על הפיגוע התאבדות בשוק מחנה יהודה ידעה ביגלל קשרים שהיו לאחותה עם מחבלים מהחזית העממית על כוונת המחבלים לשגר מחבלות מתאבדות וכן ידעה פרטים מדוייקים על תוכנית הפעולה. אחותה גם כן נעצרה.

10) ארבעה ערבים "ישראלים" חשודים במסחר של אמצעי לחימה ומידע מודיעיני עם האוייב כאשר שניים מהם שירתו בעבר בצבא, בחשד שסחרו במידע-מודיעיני, אמצעי לחימה, עם אויבים מלבנון.
לפי החשדות איברהים הייב בן 28 מנצרת נעזר בשניים מתושבי הכפר רג'ר על גבול ישראל-לבנון. גם דודו של איברהים כניראה מעורב

11) דרוזי תושב הגולן חשוד שמסר מידע מודיעיני לסוריה הדרוזי תושב הכפר בוקעתא

12) חוליית מחבלים ערבים ישראלים ביצעה פיגועים קשים מאד בירושלים
בהם הפיגוע באונברסיטה ובקפה מומנט . בפיגועים נירצחו 35 וניפצעו 200

ואאל קאסם תושב ראס-אל עמוד
וסאם עבאסי תושב סילואן
מוחמד עודה תושב סילואן
ועלאא עבאסי תושב סילואן

מילבד הפיגועים הרצחניים שהם ביצעו , הם תיכננו שורה ארוכה של פיגועים נוספים: פיגוע במועדון "צוותא" בת"א, במסעדה בשכונת עין כרם בירושלים, פיגוע נוסף במסעדת "סבארו" בירושלים, פיגוע בעין גדי ועוד שורה של פיגועים נוספים

13) משפחת בכרי מהכפר בוענה בגליל סייעו למחבל המתאבד שפוצץ עצמו באוטובוס סמוך למרון.

איברהים בכרי, יאסיןבכרי ,מוחמד בכרי, מחמוד בכרי, עזיז בכרי,
מרואן בכרי, מלכה בכרי

14) חוליית מחבלים ערבים ישראלים מצור באהר : עומר אטרש, חדד אבו חאמד וזיאד אטרש נילכדו על ידי כוחות הבטחון לפני שהספיקו לבצע את זממם. המרצחים תיכננו להניח מטען של 40 ק"ג חומר נפץ בתחנת אוטובוס, פיגועים סמוך לבית רוה"מ , ירי טיל לעבר מסוק במנחת הכנסת, פגיעה באנשי כוחות הבטחון שמאבטחים את הר הבית, כמו כן תיכננו עוד שורה של פיגועים.

15) סמוך לשדה התעופה שדה דב בתל אביב ניתפסו לאחרונה מספר ערבים ישראלים בזמן שהם אוספים מל"מ ( מודיעין לפני מיבצע ) ככל הנראה לצורך פגיעה במטוסים אזרחיים


16) אחמד בן סאברי כבהה מהכפר אום אל קוטוף, שליד קיבוץ מצר סייע למחבל סירחאן להסתיר את הנשק שבו ביצע את הרצח של 5 יהודים בקיבוץ במצר, ההרוגים רויטל אוחיון, בת 34, ילדיה נתן, בן 5 ונועם, בן 4, הי"ד מזכיר הקיבוץ, דורי יצחק, בן 44.הי"ד
תרצה דמארי, בת 42 מאליכין הי"ד

17) 2 ערבים ישראלים תושבי לוד חאפז מקבל ומוסא חסונא בני 21 הסיעו את המחבלת המתאבדת מרמאללה למחסום מכבים, בפיצוץ נפצעו קל 2 חיילים.

18) אללה קרחי תושב ענתא ניסה לפוצץ רכב עם בלוני גז באזור המועדונים שבמתחם מגרש הרוסים בנס איש לא נפגע.

19) במסגד בעיר טייבה נמצאה חגורת נפץ שיועדה למחבלים מתאבדים שכוחות הבטחון הצליחו ללכוד.

20) 2 תושבי בית צפפא מוסא סלמן ועבד אל קאדר זיתאוי הואשמו במסירת מידע לאוייב , ה2 ניסו לגייס נערות שהתגייסו לצה"ל.

21) ערבים ישראלים מהכפר יפיע מואפק עירוק, בן 58 ושני בניו, וסים, בן 28, ומאהר, בן 30 סייעו למחבלים המתאבדים שביצעו את הפיגועבתחנה המרכזית הישנה בת"א, בפיגוע נרצחו 23 בני אדם.

22) ערבי ממזרח ירושלים פצע מאבטח של משרד התעסוקה שביקש ממנו לעמוד בתור.

23) מחמוד המשרי, בן 35 מקלנסוואה הסכים לסייע בהחדרת מכונית תופת שיועדה לפיגוע בפתח תיקווה הוא נלכד לפני שהפיגוע יצא לפועל.

24) בגלגוליה שבמשולש התגלתה מעבדת נפץ שהופעלה ע"י ערבים ישראלים

25) 3 ערבים ישראלים בני אותה משפחה מחמוד עבד חלים, בן 23, מוחמד חסין עבד אל חמיד, בן 22 ואברהים חסין עבד אל חמיד, בן 22

תושבי הכפר מנדא בגליל נעצרו לאחרונה בידי כוחות הבטחון לאחר שיצרו קשר עם פעיל ג'יהאד איסלמי אותו פגש עבד חלים בזמן "שעלה לרגל " למכה. פעיל הג'יהאד האיסלמי גייס אותו תמורת תשלום במטרה לבצע פיגועים במקומות הומי אדם באמצעות הנחת מטענים.


26) ערבי ישראלי הסיע מחבל מתאבד לפיגוע בנתניה
ב-30 במארס פוצץ עצמו מחבל מטול כרם בכניסה לקפה "לונדון" בנתניה. אחד החיילים נפצע אנושות אך הרופאים הצילו את חייו, חבריו נפצעו קשה ועוד עשרות אזרחים נפצעו. הנאשם, חאלד עבד אגבריה מערערה, נעצר ימים אחדים אחרי הפיגוע, והוא מואשם בסיוע לרצח ובהסעת המחבל מקו התפר באזור בקא אל גרביה, למדרחוב של נתניה


27) ערבי ישראלי סייע לפיגוע בשכונת קרית מנחם

שרות הבטחון הכללי, יחידת הגדעונים ולוחמי מג"ב ירושלים עצרו ערבי ישראלי תושב מזרח ירושלים החשוד כי הסיע את המחבל המתאבד בקו 20 בחודש נובמבר האחרון בשכונת קרית מנחם בירושלים. בפיגוע נרצחו 12 ישראלים ועשרות נפצעו.

אחמד סעדה, תושב א-טור המחזיק תעודת זהות ישראלית גויס לחמאס בית לחם בשנת 2001 ומאז עבר אימונים בכלי נשק שונים שכללו אימון באקדח, רובה סער מסוג 16-M ואף איסוף מודיעין במחסום בית לחם (מחסום 300) שם בדק כיצד ניתן להעביר דרך המחסום חוליות חמושות לתוך ירושלים. תמורת כל פעילות כזו קיבל לידיו 100 דולר.

במהלך הפעלתו, הוצע לו להוביל מחבל מתאבד לירושלים. החשוד הסכים ואף נסע פעמיים לפני הפיגוע לשכונת קרית מנחם כדי לאסוף מודיעין על האזור וכדי לבדוק את מסלול נסיעתו של האוטובוס, כך טוענים החוקרים.

ביום הפיגוע פגש החשוד את המחבל המתאבד במיסגד בכפר הנמצא סמוך לשכונת גילה בירושלים. שם עלו השניים למונית כשעל גופו של המחבל המתאבד חגורת נפץ. השניים לא החליפו ביניהם מילה בכל מהלך הנסיעה. עם הגיעם למקום, הוריד החשוד את המחבל המתאבד בסמוך והצביע לעבר תחנת האוטובוס ואח"כ המשיך בנסיעה במונית למקום עבודתו כפועל בנין בשכונת הר חומה.


28) כוחות הבטחון עצרו את סאמר אטרשת שעבד בחברת קייטרינג בבית שמש ועומר שריף שעבד כעובד נקיון באוניברסיטה העברית בגבעת רםת שניהם תושבי מזרח ירושלים בעלי תעודות זהות ישראליות וגוייסו בידי החמאס והובילו את המחבלים המתאבדים שעשו את הפיגועים בירושלים בקו 6 בגבעה הצרפתית ובקו 14 סמוך לבנין כלל. בפיגועים נהרגו 23 ישראלים ואזרח זר ונפצעו 125 בני אדם

שריף היה אמור לנצל את קרבתו לאזור הכנסת וקרית הממשלה בירושלים כדי לאסוף מידע על ראש הממשלה ועל אישים בכיריםת ככל הנראה כדי לחטוף אותם או להתנקש בחייהם. הוא גם הודה כי התכוון ליצור קשר באינטרנט עם ישראלי ואחר כך לחטוף אותו


29) עותמאן כיאניה, תושב מזרח ירושלים, בן 23 גוייס ע"י קרוב משפחהת סופיין עבדו המשתייך לארגון החמאסת שהציע לו להצטרף לפיגוע הרעלה יחד עם פעיל נוסףת מוסא נאסרת בן 22 תושב ראס אל עמוד, כיאניה קיבל לידיו טבליות רעל וביצע ניסיונות בחתולים כדי לוודא את יעילות הרעלת ומתוך כוונה להחדיר את הרעל למשקאות שיוגשו לסועדים

על פי הנחיות שקיבל מהחמאס רכש עבדו בבית מרקחת סמוך לשער שכם בעיר העתיקה קופסה של טבליות הגורמת להרפיית השרירים הוא סבר שנטילת כמות נכבדת ממנה עלולה להביא לדום לבץהרעל היה אמור לפעול כ-15 שעות לאחר בליעתו - מבלי להשאיר סימני הרעלה עבדו שיער כי האפקט יהיה כשל התקף לב

כוונתו הייתה להרעיל את הסועדים בקפה רימון בירושלים שם עבד


30) השב"כ והמשטרה עצרו 2 בדואים מהנגבת בחשד שהתגייסו לחמאס ותיכננו לבצע פיגועים נגד חיילי צה"ל באזור הנגב. עצור שלישי בפרשה שירת בעבר בצה"ל - והחשד הוא כי השתמש בידע הצבאי שלו כדי לאמן את החוליה - ייתכן שמבלי שידע על כוונותיה.

השלושה הם עלי ארייט ואחיו סעדת גשש לשעבר בצה"לת וכן קטין שזהותו אסורה בפרסום. הפרשה נחשפה בעקבת מעצרו של פעיל חמאס בחברון בשם יוסף נקאירה בן 21 שעבד שנים רבות כשוהה בלתי חוקי בכסייפה שבנגב. בחקירתו הודה נקאירה כי גויס לארגון החמאס ופעל כדי לגייס צעירים נוספים.

בין היתר הודה כי גייס את עלי ארייט והקטין. החוליה תיכננה בין היתר לחטוף חייל מג"ב בצומת נבטים לרצוח חיילים ואף לבצע פיגוע מכונית תופת משולב בירי על אוטובוס חיילים


31) מונזר חטיבת בן 19 מהכפר עיבלין שבגליל קשר קשר לעשות פיגוע התאבדות. בסיוע קרובי משפחה בג'נין יצר קשר עם ערבייה שהציע לו לעשות פיגוע בקניון הקיריון במפרץ. כמו כן הציע לו להיעזר בעוד אדם שיוטל עליו לתקוף את אחד השומרים בעוד המחבל המתאבד פורץ פנימה ומפעיל את המטען. ואולם כשהשניים סיירו סיור מוקדם וראו שהאבטחה בקיריון רבה החליטו לנסות לפוצץ מכונית תופת אלא שמונזר חטיב נחשף ונעצר בעוד מועד ע"י השב"כ

32) שישה מאסרי עולם נגזרו בבית המשפט המחוזי בירושלים על זעייר אשרף שהורשע בכך שהסיע את המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע בקו 4 ברחוב אלנבי בתל אביב בספטמבר 2002. בפיגוע נהרגו שישה בני אדם ונפצעו 84 נוספים


אשרףת בן 24 תושב הכפר עקב במזרח ירושלים ובעל תעודת זהות כחולה הסיע מחבל נוסף שהתכוון לבצע פיגוע בטיילת בתל אביב אך בשל ערנות המאבטחים הפיגוע סוכל


באוקטובר 2002 לכדה יחידת הגדעונים של משטרת מחוז ירושלים את זעייר בביתו. הגדעונים ביצעו חיפוש בדירה שכורה נוספת של זעייר, בדחיית אל-בריד, ושם התברר כי הדירה שימשה את החמאס להלנת מבוקשים ומחבלים מתאבדים. בבית נתגלו עוזון, אקדח, תחמושת, מצלמת וידיאו וקלטת של המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע באוטובוס קו 4 בתל אביב.

זעייר הודה בחקירתו בשב"כ כי גוייס לחמאס חמישה חודשים קודם לכן, כאשר היה במסגד ברמאללה והלין בביתו השכור שני מחבלים, בלילה שקדם לפיגוע. מכתב האישום עולה שהוא הסיע את המחבל המתאבד לרחוב אלנבי.

סמוך לשעה 13:00 עלה המחבל לקו 4 ומיד כאשר החל האוטובוס בנסיעה הפעיל המחבל את חגורת הנפץ וגרם לפיצוץ עז. בפיגוע נהרגו, כאמור, שישה ישראלים ונפצעו 84. זעייר הואשם ברצח, ניסיון לרצח וסיוע לאויב בעת מלחמה.


33) מחמוד עבד חלים, בן 23, מוחמד חסין עבד אל חמיד, בן 22 ואברהים חסין עבד אל חמיד, בן 22 תושבי הכפר מנדא בגליל נעצרו בזמנו בידי כוחות הבטחון לאחר שיצרו קשר עם פעיל ג'יהאד איסלמי אותו פגש עבד חלים בזמן "שעלה לרגל " למכה. פעיל הג'יהאד האיסלמי גייס אותו
תמורת תשלום במטרה לבצע פיגועים במקומות הומי אדם באמצעות הנחת מטענים

20 שנות מאסר בפועל נגזרו היום בבית המשפט המחוזי בחיפה על מחמוד עבדל חלים ימ"ש ועל מחמד עבדל חמידי מ"ש

14 שנות מאסר נגזרו על איברהים עבדל חמיד ימ"ש

34) שני " ערבים ישראלים" חאלד סכראן חמדוני, בן 23 מהכפר תמרה, ואשרף ניזאר חסן, בן 23 מכפר יאסיף. רכשו סכינים
והתכוונו לרצוח חייל ולגנוב את נשקו בנס כוונתם סוכלה


35) הותר לפרסום כי כוחות הבטחון עצרו 2 "ערבים ישראלים" האחים מחמד ומאג'ר כנעני שגוייסו ע"י מרצחי חיזבאללה להעביר הוראות הפעלה והכוונה של מטענים לידי אנשים פת"ח ותנזים באיזור ג'נין,
הנ"ל העבירו את החומר ע"י החבאתם במוצרי חשמל, וקיבלו בתמורה כ 10,000$.
נגד החשודים - בני משפחת כנעני- הוגש היום כתב אישום


36) 9/5/04 חוליית המחבלים "ערבים ישראלים" שנתפשה על חם לפני שבועיים בדרכם לפיגוע ירי בתוך ירושלים הודו במספר פיגועים בהם פיגוע הירי ב 13/3/03 בשכונת מוסררה בירושלים בו נפצע אנושות דוד מרדכי הי"ד וניפטר לפני חודשים ובנו נפצע קשה ונותר משותק

המחבלים רצחו גם את הסטודנט ג'ורג חורי עקב טעות בזיהוי לטענתם

וניסו לרצוח את הניר גיל לאחרונה בגבעת המבתר

יחידת המסתערבים של מג"ב תפסה ביום שישי בערב את חברי החוליה שביצעו את הפיגוע בו נרצח "בשוגג" בגבעה צרפתית בי-ם הסטודנט הערבי ג'ורג' חורי. וכן פצעו באורח קשה לפני כשבוע בשכונת המבתר בירושלים את ניר גיל.
החוליה מנתה 3 מחבלים, שניים מחברי החוליה, בני הדודים סאג'ד אבו עלוס, בן 18, ראש החוליה, ועמאר אבו עלוס, בן 19, מהכפר עקב בצפון ירושלים והשלישי לוואי כרנז מרמאללה.
השלושה נתפסו בדרכם לבצע פיגוע נוסף בשכונת רמות אשכול כשאקדח דרוך ברשותם


37) 4/8/04 ערבי ישראלי, תושב הגליל, החשוד כי סייע למחבל המתאבד ותיכנן פיגועים נוספים, בגליל ובירושלים. החשוד הוא דאהר עלי, רווק בן 31, תושב היישוב כאוכב אבו אל-היג'א שבגליל.

עלי הועסק כמורה ביישוב בית צפאפה, בו התגורר לאחרונה, ולמד באוניברסיטה העברית לתואר שני במתמטיקה. במהלך לימודיו הכיר מקומות שונים בירושלים - ועל פי החשד הוא זה שאסף מידע ורעיונות לחברי החוליה בדבר אתרים לביצוע הפיגוע. אין לו עבר פלילי.

החוליה נעצרה לפני כשבועיים, חבריה קשרו את עלי לפרשה והוא נעצר בביתו שבגליל ב-15 ביולי. בחקירתו הודה כי גויס לחמאס על ידי תושב ירושלים, וביחד חיפשו מקום מתאים לביצוע הפיגוע, כנקמה על מותם של מנהיגי החמאס יאסין ורנטיסי.

בין המקומות שנבחנו ונפסלו: בית קפה באזור האוניברסיטה בירושלים, שנפסל משום שעל פי הערכתם של המתכננים לא הכיל מספיק אנשים, וכן קו האוטובוס 4 א'. תיכנון זה נדחה משום שהמחבלים העדיפו לבצע את הפיגוע במקום סטטי, "שבו יישאר האפקט לאורך זמן".

במהלך החקירה התברר כי אחד מחברי החוליה, וסים ג'לאד, ביקר במהלך חודש יולי בביתו של עלי בגליל, שם הציג בפניו מתקנים ביטחוניים באזור הגליל והציע לבצע פיגוע כנגד אותם מתקנים. או לחילופין - פיגוע ירי נגד אחד האוטובוסים המסיעים את העובדים למקום. כמו כן, בחנו השניים אפשרות לבצע פיגוע במקום ריכוז של חיילים, כגון צומת גולני.

בעקבות כישלון הפיגוע ב"קפית" לאחר שהמחבל התחרט, התקשר ג'לאד לעלי ומסר לו כי הפיגוע נכשל משום ש"חגורת הנפץ לא פעלה".

מהמשטרה נמסר כי עלי שיחזר בפני חוקריו את מסלול התכנון של הפיגועים שאותו בחן יחד עם חברו הירושלמי וכן את האזורים בהם ביקרו בגליל. החקירה נוהלה בידי ימ"ר גליל, בשיתוף מחלקת מיעוטים במשטרת ירושלים והשב"כ.

בצהריים אמר עלי כי הוא מצטער על מעשיו: "אימאמים של חמאס שטפו לי את המוח. בעתיד אני מאמין שאוכל להעביר מסר לשני העמים, הישראלים והמוסלמים שחיים בישראל".

כתב אישום יוגש כנגד עלי בגין מגע עם סוכן זר, סיוע לאויב בעת לחימה ותכנון פיגועים.

38) 10/10/04 שני ערבים ישראלים תושבי מזרח ירושלים ועוד ערבי תושב יריחו פעלו להברחת אמצעי לחימה לידי מחבלים ביו"ש.

בחג הסוכות בשעות הבוקר המוקדמות יצאו שוטרי יחידת הימ"ר הדרומי בראשותו של מפקח משה משה לסכל פעילות הברחת נשקים, זאת לאחר שהתקבל מידע מודיעיני על הפעילות. בשיתוף על השב"כ התחילו השוטרים את פעולתם בעיר אשקלון אליה הגיעו רכבי החשודים תושבי מזרח ירושלים. באשקלון העלו החשודים לרכבם את הפלסטיני תושב יריחו שהתגורר בתקופה האחרונה באשקלון, שנשא תעודת זהות מזוייפת ואשר לפי החשד גוייס על ידי התנזים לפעילות זו. מאשקלון נסעו החשודים בשני רכבים: האחד מסוג פולקסוואגן מסחרית ושני מסוג פיאט פונטו לכיוון העיר באר שבע. באזור העירה הבדואית שגב שלום, העמיסו החשודים לרכב המסחרי כ-20 רובים מסוג קלאצ'ניקוב והחלו בנסיעה לכיוון אשקלון. באזור העיר נתיבות, החליטו השוטרים ואנשי השב"כ שעקבו אחריהם, כי הגיע הזמן לעצור אותם ואכן לאחר שנעצרו השלושה, נתגלו ברכב המסחרי 20 רובי הקלאצ' שעל פי חקירת השלושה היו מיועדים להגיע לפעילי התנזים ברמאללה.

שלושת החשודים משתפים פעולה עם החוקרים, הם הודו בסחר ובמגע עם סוכן זר. ביום רביעי הקרוב יוגשו נגד השלושה כתבי אישום.


39) 20 שנות מאסר בפועל נגזרו אתמול על זיאד ג''בארין בן 37 מאום אל פאחם שהורשע במגע עם סוכן זר, סיוע לאויב במלחמה ועוד שורה של סעיפים חמורים. ג''''בארין הסיע מחבל קטין, תושב השטחים בשם בילאל, שביקש לבצע פיגוע בכרכור בחודש מארס 2003. חומר הנפץ לפיגוע כבר היה מוכן ונישא בתוך כלוב ציפורים. ברגע האחרון הבחין תושב כרכור בבילאל וחשד בו שהוא מחבל. בילאל נמלט ובכך נמנע פיגוע קטלני. ג''''בארין נלכד כמה ימים מאוחר יותר והכחיש כי ידע שמודבר במחבל מתאבד. השופטים קבעו כי הנאשם חייב חובת אמונים למדינה וכי מעשיו מעוררים שאט נפש.


40) 2ערבים ישראלים תושבי הגליל המערבי, מואשמים בניסיון לרצוח חיילים בטרמפיאדות בעכו ונהריה. אשרף נזאר חסן, בן 24 מכפר יאסיף, וחאלד פתחי סכראן חמדוני, בן 22 מתמרה, הכירו בלימודיהם במכללה האיסלאמית באום אל-פחם. הם נעצרו ב-2 במארס, אך רק אתמול הותרה הפרשה לפרסום בבית משפט השלום בעכו.

לטענת המשטרה, השניים הודו בהאשמות נגדם ושיחזרו את המעשים. בית המשפט המחוזי בחיפה האריך את מעצרם עד 11 באפריל, בהסכמת עורך דינם, כדי לאפשר לימוד הראיות לדיון בבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

מחקירת היחידה המרכזית במשטרת מרחב הגליל, והשב"כ, עולה החשד שחסן וסכראן תכננו לתקוף חיילים שעומדים לבד בתחנות-הסעה, ליטול את נשקם ולהימלט. בכתבי אישום שהוגשו אתמול לבית המשפט המחוזי בחיפה נטען, שהם פעלו "מתוך אמונה בג''''יהאד ורצון לנקמה על פעולות צה"ל נגד העם הפלשתיני". נטען, כי בשיחת תכנון הרצח ראו השניים אפשרות שימותו כ"שאהידים", וסכראן אף כתב צוואה.

לפי כתב האישום, סכראן נהג במכונית אמו החורגת, וחסן, שישב לידו, היה צריך לרדת מהמכונית ולתקוף חייל. לטענת הפרקליטות, בניסיון הראשון נתן סכראן לחברו סכין-אולר מסוג "לדרמן". הם נסעו לעכו, אך לא מצאו חייל והמשיכו לנהריה. בתחנת האוטובוס של קיבוץ לוחמי הגיטאות, המשמשת חיילי גולני בבסיס "שרגא", הבחינו בחייל שעומד לבד, אבל לא הצליחו לעצור שם או לחזור על עקבותיהם אחר כך.

הם המשיכו לנהריה, ובאחד הרחובות חלפו על פני חייל שעמד מעבר לרחוב. הם שבו על עקבותיהם ונסעו לעברו. "אשרף חסן היה עם הסכין שלופה ומוכנה בידו, לשם רציחת החייל אותו איתרו כמטרה", נטען בכתב האישום. לפני שהגיעו, החייל עזב את המקום.

כעבור כמה ימים, נטען בכתב האישום, נפגשו השניים שוב כדי לנסות לרצוח חייל. הפעם הביא סכראן סכין גדולה, 15 ס"מ אורכה, ונתן אותה לחברו. אך בנסיעה ברחובות עכו ונהריה הם לא הצליחו לאתר חיילים שעמדו לבדם.

41) השב"כ וצה"ל עצרו את פדאא עבדאללה, בת 28, תושבת ירושלים, עובדת בסהר האדום, ששימשה אשת קשר בין התנזים לחיזבאללה.

בחקירתה הודתה עבדאללה כי פעלה בהנחיית חאלד שוויש, מבוקש מהתנזים השוהה במוקטעה ברמאללה ווסייעה לו לעמוד בקשר מול גורמי חיזבאללה בלבנון שמממנים ומתכננים פיגועים בישראל.

42) בית הדין הצבאי התיר הערב (ה') לפרסם את שמו של הקצין הנאשם בריגול לחיזבאללה. מדובר בסגן אלוף עומר אל-הייב, תושב הכפר הבדואי בית זרזיר, בן 40. סגן אלוף אל-הייב נושא בתקופה האחרונה בתפקיד האחראי על גיוס והתנדבות הבדואים לשירות בצה"ל. הוא אב לארבעה הילדים.


אחר הצהרים הוא הובא לבית הדין הצבאי המיוחד בקרייה. שם הוגש כתב האישום נגדו. הוא נאשם כי העביר מידע לחיזבאללה אודות היערכות כוחות צה"ל ופריסתם בצפון הארץ, בתמורה לכמויות גדולות של סמים וכסף.

כתב האישום שהגישה התובעת הצבאית הראשית, אל"מ עו"ד עינת רון, מייחס לו שורה של עבירות חמורות ובהן מגע עם סוכן חוץ, ריגול חמור, בגידה, וכן יבוא ומסחר בסם מסוכן, בשלושה מקרים נפרדים.

אל-הייב הגיע לבית הדין המיוחד בקריה כשהוא מלווה במאבטחי שב"כ ובעשרות שוטרים צבאיים. הוא היה לבוש במדיו ונשא על כתפיו את דרגותיו. זאת, בניגוד לדיונים בהארכות מעצר, שם היה לבוש בבגדים אזרחיים.

במשפחתו של סא"ל אל-הייב טוענים כי פעילי התנועה האיסלאמית הציעו להם לממן את הגנתו בעלות של 2 מיליון שקלים, ואף הבטיחו לקיים בכפר את תפילת הרמדאן. במשפחה דחו את ההצעה. בתנועה האיסלאמית הכחישו.

בפרשת הריגול נעצרו עוד 10 בדואים

בעיתון הלבנוני Daily Star ראיון עם סגן מזכ"ל החיזבאללה, השייח'''' נעים קאסם. לדבריו ישראלי העביר להם מידע על לוחות הזמנים והתוכניות של הפעולה באנצרייה, בה נהרגו 12 לוחמים, במה שכונה כ''''אסון השייטת''''.

לדברי העיתון סא"ל עומר אל-הייב, שנעצר בישראל לפני שנה, הוא שהעביר להם מידע מודיעיני מדוייק לגבי פעולת השייטת הכושלת בעיירת החוף אנצרייה בלבנון, בה נהרגו 12 לוחמים, לאחר שמארב מתוכנן של אנשי החיזבאללה, הכין זירת מטענים ללוחמים.

42) 75% מערביי יש"ע הצדיקו את הפיגוע במסעדת מקסים בחיפה, שבו נרצחו 21 ישראליים ונפצעו עשרות, כך פרסם עיתון ''''ידיעות אחרונות'''' מתוך סקר שנערך בכפרים הערביים ביש"ע.

הסקר מעלה עוד, כי התמיכה בערפאת עלתה מ-35% ל- 50% , וכי מחבלי החמאס והגיהאד האיסלמי , זוכים ליותר תמיכה מאשר מחבלי הפתח''''.

44) בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום את הערבי מוניר בן פריד רג''''יבי, המתגורר זה 15 שנים בחיפה, בעבירות על בטחון המדינה. הנאשם הציע לאחיו לפוצץ עצמו ולאחר מספר דקות, יתפוצץ גם הנאשם, כדי לפגוע בכוחות הבטחון שיגיעו לזירת האירוע.


בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום את הערבי מוניר בן פריד רג''''יבי (32), המתגורר זה חמש עשרה שנים בחיפה, בעבירות על בטחון המדינה. במסגרת הסדר טיעון, הודה רג''''יבי בעובדות כתב האישום המתוקן שהוגש נגדו לבית המשפט.

בכתב האישום נטען, כי אחד מאחיו, חפאז רג''''יבי, היה מחבל בארגון החמאס וסיפר לנאשם עוד באוקטובר אשתקד כי הוא נטל חלק בביצוע פגועים רבים נגד חיילי צה"ל.

במהלך אותה שנה, שוחח הנאשם עם אח נוסף בנושא של בצוע פגוע כפול.

התובעת טוענת, כי שני האחים קשרו לבצע פגוע התאבדות כפול בתוך ישראל. זאת, על פי תכנונם של השניים, אותו הציע הנאשם. הנאשם הציע כי האח יפוצץ עצמו ולאחר מספר דקות, יתפוצץ גם הנאשם, כדי לפגוע בכוחות הבטחון שיגיעו לזירת האירוע.

עוד נטען בכתב האישום, כי הנאשם ביקש מאחיו להפעיל מנורה באמצעות טלפון סלולארי כדי לבדוק אם בדרך זו יהיה ניתן להכין מטען חבלה. בחודש פברואר נפגש עם אחיו חאפז בביתו בחברון והשניים שקלו לבצע פגוע התאבדות בחיפה.

חאפז ביקש את עזרתו של הנאשם במציאת המטרה הראויה, בהכנסת המחבל המתאבד, ובהחדרת חומר הנפץ, והנאשם הסכים לכך.

חאפז עדכן את הנאשם, כי הפגוע אמור להתקיים בחיפה על פי הנחיית ארגון החמאס והמחבל אמור לצאת מחברון.

תפקידו של חאפז היה להסיע את המחבל במשאית עד לנקודה מסויימת משם היה אמור הנאשם להסיע את המחבל למקום הפגוע.

הנאשם הציע מקום מתאים לבצוע הפגוע: מבנה ממשלתי בחיפה.

בארבעה במרס שוחח הנאשם עם אחיו שהודיע לו, כי למחרת יגיע המחבל המתאבד שכונה "מכונת כביסה" לתוך ישראל, כדי לבצע פגוע התאבדות. הנאשם הודיע לאחיו כי "זה בסדר גמור".

למחרת היום, הסיע חאפז את המחבל המתאבד מחמוד קוואסמה מחברון לחיפה. הנאשם שוחח עם אחיו חאפז עוד באותו יום ממנו, כי המחבל והוא עושים דרכם לבצע את הפגוע.

אחר כך, המחבל המתאבד עלה על קו 37 של אגד בשדרות מוריה בחיפה ופוצץ עצמו. כתוצאה מכך, נהרגו 17 בני אדם ועשרות רבות נפצעו.

בכתב האישום המתוקן מואשם מוניר בן פריד רג''''יבי מואשם בקשירת קשר לסיוע האויב במלחמה ובעבירה של חיפוי. העבירות של קשירת קשר לרצח ואי מניעת פשע נמחקו מכתב האישום. על פי הסדר הטיעון הודה רג''''יבי בעובדות כתב האישום המתוקן והורשע על ידי השופטים יצחק דר, מיכל לינדנשטראוס וי. עמית.

התובעות עו"ד שלי זאבי ושוניק סגל הציגו לשופט בבית המשפט את כתב האישום המתוקן ובעקבות כך הודיע הנאשם כי הוא מסכים להסדר הטיעון וציין, כי הוא גר בחיפה מזה 15 שנים

45) 19/10/04 .המחבלת נתפסה לפני 10 ימים בדירה שכורה בת"א לאחר חקירה בעקבות שוד שביצעה לפני חודש בא-רם צפונית לירושלים , הייתה מעורבת בהעברת כסף למשפחות מתאבדים והברחת אמל"ח מיהודה ושומרון לרצועת עזה

תושב רמלה נשדד בכפר א-רם ע"י 6 רעולי פנים פעילי פת"ח משכם , בסכום של 6 אלף דולר ו- 240 אלף ש"ח. התושב הגיע ל- א-רם בעקבות פיתוי של בחורה אשר הבטיחה הבטחות שווא,

לאחר חקירה מאומצת אותרה ונעצרה הבחורה לפני כ 10 ימים בדירה שכורה בת"א, בחקירתה הודתה בשוד ובנוסף תכננה לשמש כמחבלת מתאבדת ולבצע פיגוע בארץ, וזאת עקב נגישותה לקו הירוק באמצעות תעודת זהות כחולה שהחזיקה, אולם לאחר שנפגשה עם המחבל שההי אמור להעביר לידייה את החגורה היא התחרטה ,בנוסף הודתה שבחודשים האחרונים העבירה אמצעי לחימה רבים מאיו"ש לאזח"ע וכן משכם לשאר חלקי איו"ש

וכן בנוסף העבירה סכומי כסף למשפחות מחבלים מתאבדים , גם מכספה שלה

בחקירתה סיפרה שביצעה את המעשים כדי "לכפר" על כך שאביה מסייע למשטרה באזור רמלה
_


______________________________________________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   08:15   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. מעריב: ''החשד תא טרור יהודי בתפוח''  
בתגובה להודעה מספר 0
 

______________________________________________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ' https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   09:29   09.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  50. מעריב: ''מצוד אחרי עריקים חמושים''  
בתגובה להודעה מספר 26
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 09.08.05 בשעה 09:30 בברכה, פילוביץ שחף
 








_______________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   09:33   09.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  51. תחקיר משטרה: ''עדן נתן זאדה לבש אפוד מגן בפיגוע''  
בתגובה להודעה מספר 26
 

_______________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yoske
גולש אורח
   13:05   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. וידאו: כרמלה מנשה הודיעה לצבא על הבחור  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בתוכנית 'יומן' בערוץ 1 ביום שישי בערב, התראיינה כתבת קול ישראל כרמלה מנשה וסיפרה שהיא הודיע לצבא על הבחור לאחר שהמשפחה הודיעה לה שבנם עריק ומסתובב עם נשק. והם אמרו שהעניין בטיפול.

קבלו בבקשה את ההקלטה מהראיון:
http://s6.ultrashare.net/hosting/fs/fc6427a52647de1c/




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yoske
גולש אורח
   16:10   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. עדות ותמונה: 'המחבל היהודי היה חי וכפות, ואז הרגו אותו'  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
"המחבל היהודי היה חי וכפות, ואז הרגו אותו"


תמונות חדשות המתפרסמות היום מציגות את המחבל היהודי שביצע את הפיגוע בשפרעם כשהוא חי וכפות - דקות לפני שההמונים הרגו אותו. האם הריגתו היתה הכרחית לאחר שכבר נוטרל? במשטרה מודים: בזירה היו רק כ-10 שוטרים לאחר הירי. התחקיר הראשון: רק מחר בבוקר


הרגע שלפני הלינץ': "צילמתי את המחבל היהודי כשהוא חי וכפות בידיו. לאחר מכן הרגו אותו". כך סיפר ל-ynet צלם העיתון הערבי "א-סינארה" זאיד חנייפה, שצילם לדבריו את עדן נתן-זאדה באוטובוס בשפרעם, לאחר שביצע את הפיגוע והרג 4 נוסעים. את המידע הזה אישרו ל-ynet גם שוטרים שהיו בזירת האירוע.


http://www.ynet.co.il/PicServer2/01082004/607392/4_wa.jpg
הדקות האחרונות. צילום: זאיד חנייפה, "א-סינארה"

תמונת המחבל היהודי, בעודו בחיים לדברי הצלם, פורסמה בעיתון הערבי "א-סינארה". במקביל, טוען גם ערוץ 10 כי בידיו קלטת וידאו שבה נראה המחבל היהודי בדקות לפני שההמון עשה בו לינץ'. בתמונות נראה נתן-זאדה כשפלג גופו העליון עירום, נשקו נלקח ממנו והוא חבול ומדמם.

התמונות החדשות מעלות שאלות מטרידות לגבי גורלו של נתן-זאדה. האם אכן נכבל בידיו והותר לזעמו של ההמון על ידי כוח משטרה חלש מדי? האם ראוי כי רוצחיו יחמקו מעונש, למרות שהתמונות מוכיחות כי לא היווה עוד סכנה למי מהנוסעים בעת שנהרג, לאחר שכבר פורק מנשקו ונוטרל? האם מדובר, למעשה, במעין פרשת קו 300 חדשה?

כמה מהעדויות החדשות אודות גורלו של נתן-זאדה הגיעו גם למשטרה, והיא תצטרך להכריע האם לפתוח בחקירת מותו, למרות אזהרותיהם בנושא של בכירי הציבור הערבי.

סגן קצין החבלה במרחב גליל, פקד איתן אוחנה, היה בין אנשי המשטרה שהגיעו ראשונים לזירת הפיגוע בשפרעם. הוא סיפר ל-ynet מייד לאחר האירוע כי גונן בגופו על נתן זאדה, לפני שההמון הרג אותו: "זה היה אירוע לא קל. כאשר הגענו, היורה שכב על הרצפה, ואנחנו עשינו הכל כדי למנוע מהאנשים סביב לפרוץ לאוטובוס ולפגוע בו. אני מעריך שהיו שם מאות. היינו צריכים לרוץ מחלון לחלון כדי להרחיק את האנשים. הם ניסו להיכנס ואנחנו דחפנו אותם בידיים בחזרה", סיפר.


כמה שוטרים היו בזירה? דובר מרחב גליל במשטרה העריך כי בשעה שלאחר הירי היו בזירה רק כ-10 שוטרים. דובר מחוז הצפון במשטרה העריך מנגד כי מדובר היה ב-7 שוטרים לכל היותר.

מהמשטרה נמסר ל-ynet כי עד לרגע זה לא בוצע תחקיר מבצעי על האירועים בשפרעם - ולכן טרם הוכרע האם נתן-זאדה היה חי או מת. התחקיר המלא צפוי להתקיים מחר (יום ב') בבוקר.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3123806,00.html



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yoske
גולש אורח
   16:30   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. עוד תמונה שלו בשעת הלינץ' בו רואים אותו חי  
בתגובה להודעה מספר 35
 
  
תראו איך אנשים מביטים בלינץ' וביניהם חייל צה"ל


בעיגול בתמונה: מבצע הפיגוע בשפרעם עדן נתן-זאדה דקות לאחר הירי באוטובוס צילום: ערוץ 10

http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/940.html



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yoske
גולש אורח
   19:34   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. וידאו: הפרומו של ערוץ 10 על שידור ובו נראה החייל חי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
עבר עריכה לאחרונה בתאריך 07.08.05 בשעה 20:06 על ידי פילוביץ שחף (מנהל הפורום)
 
הקלטתי מערוץ 10 את הפרומו לקראת שידור הקלטת בו נראה החייל חי ושעושים בו לינץ'

היה לי חשוב להקליט כי דובר כי יש צא"פ על הפרשה ומחשש שזה בסופו של דבר לא ישודר.

לצפיה בפרומו: http://s5.ultrashare.net/hosting/dl/57e5b9ffcd6ddd4b/



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yoske
גולש אורח
   20:56   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. וידאו: שידור של הלינץ' בחייל בשפרעם בערוץ 10  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
עבר עריכה לאחרונה בתאריך 07.08.05 בשעה 21:37 על ידי פילוביץ שחף (מנהל הפורום)
 
וידאו: שידור של הלינץ' בחייל בשפרעם בערוץ 10

אין לי תוכנה כ"כ טובה להקלטה ולכן לא הצלחתי להקליט הכל וברצף. הקלטתי 2 קטעים (אחד של הלינץ' בחייל ושני זה עדותו של מפקד תחנת שפרעם שהגיע ראשון למקום ומספר שהחייל היה חי ואח"כ אזקו אותו) וחיברתי אותם יחד.

קבלו בבקשה את ההקלטה המזעזעת: http://s6.ultrashare.net/hosting/fs/d6e11dbd4fa31baa/



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   21:45   07.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. 10 המחדלים בפרשת החיל עדן נתן-זאדה: תמונות + תמלול  
בתגובה להודעה מספר 0
 

מקור ערוץ 1 - חיים יבין חדשות 21:00 תאריך 7.8.2005

ללא מילים


39. וידאו: שידור של הלינץ' בחייל בשפרעם בערוץ 10
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=6714&omm=39&viewmode=

_________________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   08:23   08.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. סנ''צ דניאלי/מפקדת תחנת שפרעם מאשר: ''החייל אזוק, כן.''  
בתגובה להודעה מספר 40
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 08.08.05 בשעה 22:27 בברכה, פילוביץ שחף
 
הקטע הרלוונטי מהקלטת מאתמול ובו מפקד משטרת שפרעם אומר שהחייל היה אזוק


_______________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   20:43   08.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. גורמים בכירים במשטרה: ''זאת תקלה מבצעית חמורה''  
בתגובה להודעה מספר 40
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 09.08.05 בשעה 00:15 בברכה, פילוביץ שחף
 

שימו לב מה אומר השדרן יקב אילון:
"בשלב מסויים השוטרים שהשתלטו על עדן נתן זאדה החזירו אותו לאוטובוס"

זאת התמונה בה מראים שוטרים מלווים בחור כשאזרחי שפרעם מתבוננים
בהם, האם על זה מדבר יעקב אילון?? כבר אתמול ששידרו את הלינץ אמרו שהורידו אותו והחזירו.

הקלטה ותמונות מהיום - 8.8.2005

תמונה מהיום - 8.6.2005

_


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   11:46   13.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  55. ח''כ טאלב א-סאנע לא לשתף פעולה- לשמור על זכות השתיקה  
בתגובה להודעה מספר 40
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 13.08.05 בשעה 11:48 בברכה, פילוביץ שחף
 
ח''כ טאלב א-סאנע למעורבים בלינץ' בשפרעם:


http://www.knesset.gov.il/mk/heb/mk.asp?mk_individual_id_t=13

לא לשתף פעולה עם המשטרה - לשמור על זכות השתיקה

גורמים בשפרעם: אם יבוצעו מעצרים הדבר יגרור תגובה קשה במחוז צפון של המשטרה הוקם צוות מיוחד לחקור את נסיבות הלינץ'

מאת: מחלקה ראשונה

ח"כ טאלב א-סאנע קורא לציבור הערבי בשפרעם שלא לשתף פעולה עם משטרת ישראל בכל הקשור לחקירות בעניין משפט השדה שבוצע במחבל היהודי הכפות עדן נתן-זאדה. הח"כ תובע מכל המעורבים שיובאו לחקירה לשמור על זכות השתיקה.

"הצגת הרוצח כאילו הוא הקורבן היא פשע נוסף נגד הציבור הערבי. הבעיה איננה בתושבי שפרעם אלא ברוצח ובמי שהתיר לו להיכנס לעיר ולבצע את הפשע הזה... הצעירים הערבים הם לא האשמים כי אם הימין הקיצוני שהפך לחממה של התנועות הפאשסיטיות", אמר א-סאנע בראיון המתפרסם הבוקר (ו', 12.8.05) בעיתון הערבי-ישראלי "כול אל-ערב" היוצא לאור בנצרת.

בעקבות הלינץ' בשפרעם מונה במחוז צפון של המשטרה צוות חקירה מיוחד (צח"מ) בפיקודו של סגן ניצב מוקי זנמברג, קצין החקירות והמודיעין של מרחב גליל שתפקידו לחקור את האירוע בכיוונים הפליליים.

גורמים לא רשמיים בשפרעם העריכו בשיחה עם Nfc, כי מעצרים בקרב אנשי העיר יגררו פעולות מחאה קשות. הם ציינו, כי הלינץ' אכן תופס את השיח בשפרעם בימים אלה, אך "אף לא אחד מתנגד למעשה". לדבריהם, אין תופעה של "ירידת צעירים למחתרת" מחשש למעצרים. הגורמים העלו על נס את הגינוי הגורף שיצא מצד הממסד בישראל בעקבות הפיגוע.

במוצאי שבת צפויה להיערך תהלוכת מחאה גדולה בשפרעם - בסימן מצעד נרות - במלאת עשרה ימים לפיגוע. בפיגוע בשפרעם נרצחו ארבעה בני אדם. לאחר הפיגוע התנהל ויכוח סוער בשאלת קבורתו של המחבל הרוצח שנטמן לבסוף בטקס אזרחי בבית העלמין בעירו, ראשון לציון.

נוצר ביום: 12/08/2005 | עודכן ביום: 12/08/2005 13:01:55
http://www.nfc.co.il/archive/001-D-77970-00.html?tag=1-03-59

_______________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   10:03   08.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. עמנואל גרטל: ''מצטער, אבל אני בז לך'' - יחזקאל פרנקל  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 08.08.05 בשעה 10:08 בברכה, פילוביץ שחף
 
@ להלן תשובת מר עמנואל גרטל למכתבו של מר יחזקאל פרנקל:
(כל האמת והעובדות נכון להיום, מצ"ב לנוחיותכם/ן בסוף תכתובת זו.)


- Original Message -
From: עמנואל גרטל
To: [email protected]
Sent: Sunday, August 07, 2005 3:32 PM
Subject: מצטער, אבל אני בז לך!

שלום מר יחזקאל פרנקל,

אני בעוונותי, יהודי חילוני ואולי בשל כך לשוני משוחררת יותר.

המכותבים האחרים, יהודים טובים ונאמני ארץ ישראל כפי שאני רואה, יהססו מלהטיח לך את האמת בפרצוף ואני מחרף נפשי לעשות זאת במקומם.

מצטער, אבל אין לי ביטוי אחר מאשר זה שבכותרת. אני בז לך ולשפלות הרוח שלך, לרגשי האשמה שלך, לנסיון למצוא חן ולהיות טהור שלך!

מה שאתה מראה זה שאתה מלא אשמה, לוקח על עצמך מעשה של מטורף בזוי ומה שהכי גרוע, מנסה להפיל את חולשת הנפש שלך על כולנו!
די, מספיק!!!

החילונים והשמאלנים לא רצים להתנצל כאשר כל יום מבצעים חילונים ו/או שמאלנים מעשי רצח/גירוש יהודים/ תמיכה בהסכמי אוסלו הרצחניים/ ממכר סמים ועוד מרעין בישין.

מועצת ישובי החילוניים ו/או השמאלניים לא אצה-רצה להתנצל כאשר סופר שמאלני מוערך (יעקב העליון) נתפס כשהוא מטריד קטינות.

שולמית אלוני לא התנצלה מעולם על שבן משפחתה רצח את נהג המונית דרק רוט.

פי רשף ונורית גלרון הזמרת לא התנצלו מעולם על שבת משפחת הזמרת השתתפה ברצח נער תמים שחלף לתומו בכפר סבא ונרצח ע"י מהלומות אבן.

השמאל מעולם לא התנצל על רצח 16 פליטי שואה ב'אלטלנה'.

השמאל מעולם לא התנצל על מותם של 2700 חיילי צה"ל כתוצאה ממחדל יום הכיפורים.

השמאל מעולם לא התנצל על אחריותו העקיפה בהבאת הרוצחים מטוניס רצח כ-200יהודים כתוצאה מכך.

ורק אתה, בנפשך החלשה כנראה, לוקח את האשמה בשם כולנו, מפיל אותה על כולנו ודורש, לא פחות ולא יותר, שכולנו נגנה, נתנצל, ונכריז "ידינו לא היתה במעל". למה?!

המכתב שלך מזכיר לי את מכתבו של המשת"פ לכאורה הרב יואל בן-נון שלאחר רצח רבין התנדב להתנצל בשם כולנו ודרש מכולנו לעשות חשבון נפש. אח"כ התבררו כמה דברים לגביו שחשבון נפש מצידו לא מספיק בשבילם...

לכן אני אומר לך: שב בשקט!!

עוד לא התבררו העובדות לאשורן.

עוד לא ברור מדוע היה החייל לבוש במדי מג"ב.

עוד לא ברור מדוע כיתת כוננות שהיתה במרחק דקות משם (בבית הספר לשוטרים בשפרעם) לא הגיעה למקום.

עוד לא ברור מי באמת ירה בהרוגים (אצו-רצו לקבור את המתים בלי לנתח את הגופות ולזהות את מקור הכדורים).

עוד לא ברור מדוע לא הועלה מסוק לאויר להתערבות מהירה.

עוד לא ברור מדוע אחרי שהשוטרים ניסו להוריד אותו מהאוטובוס החליטו
כמה מהם פתאום לקשור אותו לעמוד בתוך האוטובוס ולהימלט משם.

עוד לא ברור אם מישהו באוטובוס לא התגרה בחייל וניסה לקחת ממנו את נישקו.

עוד לא ברור מדוע בשיחה איתי, הודה ראש עיריית ראשל"צ שהשב"כ עוקב אחר החייל כבר יותר משנה!.

עוד לא ברור למה הצבא ענה לכתבת כרמלה מנשה בסגנון "הענין בטיפול" משמע, אנחנו יודעים ועוקבים.

והכי חשוב, עוד לא ברור מה המניעים שלך לגייס את ההתנצלות היבבנית של כולנו.

גם אם יתבררו העובדות ויתברר שהרוצח רצח בכוונה, גם אז לנו אין שייכות לעניין. שב בשקט או תתנצל אתה בעצמך!!

עמנואל גרטל

@ להלן מכתבו של מר יחזקאל פרנקל:


- Original Message -
From: יחזקאל פרנקל
Sent: Friday, August 05, 2005 10:06 AM
To: [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected]


Subject: בענין מעשה הנבלה בשפרעם - שלא תהא שתיקה כהודאה

יום ו' ערב שבת קודש מסעי, לסדר: "וְלֹא תַחֲנִיפוּ אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם בָּהּ כִּי הַדָּם הוּא יַחֲנִיף אֶת הָאָרֶץ וְלָאָרֶץ לֹא יְכֻפַּר לַדָּם אֲשֶׁר שֻׁפַּךְ בָּהּ כִּי אִם בְּדַם שֹׁפְכוֹ: וְלֹא תְטַמֵּא אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם ישְׁבִים בָּהּ אֲשֶׁר אֲנִי שֹׁכֵן בְּתוֹכָהּ כִּי אֲנִי יְדֹוָד שֹׁכֵן בְּתוֹךְ בְּנֵי ישְׂרָאֵל"

שלום

כיהודי, כמתנחל 'קיצוני', המאמין שתורתנו מצווה עלינו את הטוב בעיני אלוקים ואדם בפרשתנו - להוריש את אויבינו יושבי הארץ מפנינו, שאם לא כן יקרה לנו כפי שמתרחש "וְאִם לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת ישְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם ישְׁבִים בָּהּ: וְהָיָה כַּאֲשֶׁר דִּמִּיתִי לַעֲשׂוֹת לָהֶם אֶעֱשֶׂה לָכֶם"

אני מוצא עצמי מחוייב להביע את שאט הנפש שאני חש מפני מעשה הניוול והנבלה שעשה רפה שכל מבני עמנו בעוברי דרכים לתומם, בין בני העדה הדרוזית שרבים ממנה הולכי ישר עימנו.

חולה זה טימא את גאולתנו בנושאו לשוא ולהבל את תורתנו בפיו כשהמיט חילול שם ה' על הארץ.

הוא - ביזה את כבודנו

הוא - טינף את לאומיותנו

הוא - עשה לבוז ולקלון את מאבקנו ברשעי האומות וכיער את צפיית הצדק לנקמת צדק באויבינו

הוא - ייסד את הביטוי המתועב 'המחבל היהודי' הנישא ברוממות בפי אנשי התקשורת בוזי כבוד האומה וארצה

הבוז לו, למוריו ולחבריו

אל לנו לשתוק מלומר את אמיתתנו, ואל לנו להימנע מלבקר את מנגעיה
שבינינו

'אבינו מלכנו! הרם קרן ישראל עמך
אבינו מלכנו! הרם קרן משיחך'

יחזקאל פרנקל
אלון מורה - שכם


_____


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   19:04   08.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. מדוע אביו של החייל אמר בשבת לתקשורת וחזרו על ההקלטה  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 08.08.05 בשעה 19:06 בברכה, פילוביץ שחף
 
- Original Message -
From: הרב דוד דרוקמן
To: @netvision.net.il;
Sent: Sunday, August 07, 2005 10:42 AM
Subject: Fw: : מצטער, אבל אני בז לך


- Original Message -
From: Motti Markovitz
To: 'הרב דוד דרוקמן'
Sent: Monday, August 08, 2005 8:45 AM
Subject: RE: : מצטער, אבל אני בז לך

מדוע אביו של החייל אמר בשבת לתקשורת וחזרו על ההקלטה בגלי-צה"ל,
עד החדשות של 22:00 (מוקלט) כי בנו קיבל משכורת מהשב"כ !!!

43. עמנואל גרטל: ''מצטער, אבל אני בז לך'' - יחזקאל פרנקל
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=6714&omm=43&viewmode=threaded

_______________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   21:12   08.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. לערבים תהיה מדינה כי אין להם צבועים בעלי מוסר כפול כמו  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 23.09.12 בשעה 10:07 בברכה, פילוביץ שחף
 

לערבים תהיה מדינה כי אין להם צבועים בעלי מוסר כפול כמו בייניש
דוד הכהן 08.08.2005 16:53


שהיד כחול-לבן: עדן נתן-זאדה

לפני כעשרים שנה, פירקה לנו הגב' בייניש את השב"כ המצויין שהיה לנו, בתירוץ כי הם חיסלו מחבל שביצע פיגוע חטיפת אוטובוס בקו 300 לאשקלון.
53. פרשת קו 300, השב''כ, הצנזורה ועיתון חדשות
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5554&omm=53&viewmode=

האמת הייתה שבייניש ויצחק זמיר תפרו לבחורים המצויינים שלנו תיק כדי לקדם על פניהם מקורבים בינוניים בשב"כ אשר ללא קומבינה לא היה להם סיכוי להתקדם. ומאז אין לנו לא שירות, ולא בטחון כללי, רק המון בינוניות. והנה בשבוע שעבר קרה בדיוק אותו הדבר.

הסרטון שהוצג אתמול בערוץ 10 הראה כי עדן נתן-זאדה, המחבל היהודי שביצע את הטבח בשפרעם ורצח 4 אזרחים ערבים חפים מפשע נרצח בלינץ' של המון זועם לעיניהם של אנשי כוחות הבטחון הערבים-ישראלים. בתמונות נראה המחבל בעודו בחיים, רגע לפני שההמון הסתער אל תוך האוטובוס שבו בוצע מעשה הטבח. ידיו של נתן-זאדה נראות כפותות והוא אינו חמוש.


תמונה מהלינץ שנערך בנתן זאדה. צילום: באדיבות ערוץ 10

מנהיגי הציבור הערבי, ששמעו על כוונת המשטרה לחקור את מבצעי הלינץ', קמו על רגליהם האחוריות והזהירו את המשטרה מלפתוח בחקירה.

אצל הערבים לא נותנם לבוגדנים צבועים כדוגמת בייניש וזמיר, לחיות למרות שהם מזיקים כל כך לאינטרסים החיוניים ביותר של העם שלהם.

ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש-תע"ל) אף הזהיר https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=6714&omm=20&viewmode= כי אם המשטרה תפתח בחקירת מותו של נתן-זאדה, יהיו פעולות מחאה בציבור הערבי. לדבריו, תושבי שפרעם שפגעו במחבל עשו זאת כהגנה עצמית, וכדי למנוע ממנו להרוג ערבים נוספים.

יושב-ראש ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, שאוקי חטיב, קרא להעניק צל"ש למי שהרג את המחבל: "אני הייתי מצפה מהמשטרה שיתנהגו באותם הפרמטרים שמתנהגים ומתנהלים בטבח שהוא לא נגד ערבים - לחפש את האיש ולתת לו תעודת הוקרה כי הוא צמצם את הטבח הארור".

קצין הבטחון של העיר שפרעם, ג'מאל אליאן, הודה בראיון לגלי צה"ל כי זדה היה אזוק עת שההמון ביצע בו לינץ'.
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=6714&omm=41&viewmode=

בקרב הגולשים הערבים קשה היה למצוא מישהו שלא יישר קו עם דבריו של ח"כ ברכה והביע התלבטות או ספק לגבי נחיצות המעשה. עבורם, הריגת המחבל היהודי אינה פשע אלא מעשה נקמה מוצדק, שאין לתת עליו את העונש.

מעניינת במיוחד היא עדותו של הגולש "אבו אל-קעקאע", החבר בפורום "הפלשתינים של 48'".http://www.pls48.net/forums48/ "הייתי במקום האירוע", הוא מספר, "ושם היו מאות מבני עירי, שהיו נחושים שלא לתת לפושע הזה לצאת בחיים מהעיר שלנו".

בעיני "אבו אל-קעקאע", מה שקרה דקות אחדות אחר כך –הלינץ' שבוצע במחבל הכפות – היה משפט שדה. "ההמונים שפטו אותו, והיכו את אנשי המשטרה ששמרו עליו בתוך האוטובוס, ולא היו עימותים בין המשטרה ובין הציבור, חוץ מבתוך האוטובוס. ההמונים שהיו שם ניסו למנוע מהמשטרה להוציא את גופת הרוצח השפל, שהחל במסע הדמים שלו כשעמד ליד נהג האוטובוס, כיוון את לוע הרובה לעבר ראשו וירה, ואחר כך פתח בירי אקראי. כמה מהנוסעים הצליחו לעצור אותו בזמן שהחליף מחסנית ועצרו אותו. אחר כך ההמון הזועם הרג אותו, בנוכחות אנשי המשטרה והיס"מ".

מעשה הלינץ' זוכה בעקבות הדיווח של "אבו אל-קעקאע" רק לדברי שבח מצד הגולשים. "תבורכנה ידיכם, גיבורי שפרעם", כותב "אבו אל-סיד", "אני מבקש מאללה שיראה בהרוגינו שאהידים".

יש מי שלא מסתפק בהרג המחבל ומבקש נקמה נוספת. "התושבים הזועמים משפרעם היכו למוות את הפושע הטרוריסט הציוני", כותב "נג'ם אל-אסלאם" (כוכב האיסלאם). "הפושע הציוני שביצע את הטבח בעיר שפרעם נהרג על ידי התושבים השפרעמים הכועסים, שנאספו וצרו על האוטובוס, תקפו את הפושע, והיכו אותו עד שנהרג, קללת אללה עליו. אלוהים, נקום באנשי ח'יבר (שמו של יישוב בחצי האי ערב מראשית האיסלאם, שבו הרג מוחמד בני שבטים יהודים),והפוך את ימיהם ואת לילותיהם לשחורים".

ו"אבו-אסיד" מבטיח: ''על כל נוטרי הטינה לדעת: אנחנו לא נשתוק, לא נשתוק, לא נשתוק".

אבל לנו יש את בייניש. והיא החליטה בזמנו ששב"כ שהורג מחבל חייב להתפרק. ולטובת חברים - להפקיר את המדינה כולה, מאז למעשה, לידי חובבנים שנכשלו כמעט בכל משימה, וכל תחביבם שהפך לאובססיה של ממש היה - לאסוף עוד ועוד כשלונות בהדברת האינתיפדה ובמיגור הטרור.

מערכת המשפט נשלטת על ידי הצבועים והפרושים נוסח דורית בייניש. היא מבטאת לוח ערכים מעוות של כנופייה שלטת. היא מטפחת תרבות של מוסר כפול, צדקנות מלאכתית ודו-פרצופית, ואותו "יצר הרע העוטף עצמו במצוות".

הם לחמורים שלהם מרביצים. אנחנו לוקחים את שלנו והופכים אותם לנשיא בית המשפט העליון.
http://www.global-report.net/a.php?c=gg&a=1572908&rc=il

_


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yoske
גולש אורח
   02:24   09.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. ''זאדה ביקש שיחליפו אותו, ונמלט בריצה''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
"זאדה ביקש שיחליפו אותו, ונמלט בריצה"

החייל האחרון ששוחח עם המחבל עדן נתן-זאדה מספר בראיון ל-ynet על הרגעים האחרונים לפני הימלטותו מהבסיס, מצויד ברובה, באפוד ובמחסניות: "במשך כמעט שעה דיבר על ההתנתקות. הוא אמר שלא מסוגל להיות בצבא הזה"

סמל ראשון (מיל') ארטיום בולוטין (21) מראשון לציון היה החייל האחרון ששוחח עם עדן נתן-זאדה, המחבל שרצח בשבוע שעבר ארבעה אזרחים בשפרעם. בראיון ראשון עם ynet הוא מספר: "פתאום, באמצע השמירה הוא החליט שנמאס לו, הלך לחדר, הביא את הציוד שלו, התעכב עוד כמה שניות בש"ג ופשוט רץ החוצה, הייתי ממש מופתע". בולוטין סיפר שנתן-זאדה ברח מהבסיס עם רובה ועם אפוד מלא במחסניות.



בולוטין השתחרר לפני שלושה שבועות מצה"ל ושמר עם נתן-זאדה בש"ג של בה"ד 12 כשזאדה הגיע לשם במסגרת הטירונות מניצנים. "הוא היה מאד לחוץ לברוח, כל הזמן פחד שהמפקדים יגלו אותו, שישכנעו אותו לחזור". ב-14 ביוני בשעה 10:00 בבוקר הגיע זאדה לש"ג של בה"ד 12. פלוגת הטירונים מבסיס ניצנים שאליה היה שייך הגיעה למקום כדי לסייע בעבודות שונות בבסיס. זאת לאחר שקורס מפקדי כיתות שהיה במקום נשלח למשימות הקשורות להכנות להתנתקות.


משימתו של זאדה הייתה לשמור בש"ג עד לשעה 12:00 יחד עם ארטיום בולוטין, המאבטח הקבוע. "במשך כמעט שעה דיבר על ההתנתקות. הוא אמר שלא מסוגל להיות בצבא הזה, שהוא לא מסוגל להישאר ככה, הוא התעצבן שהוא נמצא במקום קורס מ"כים שעושה את ההתנתקות וכך בעצם הוא מהווה חלק מהכוחות המשתתפים במשימה זו. כל הזמן דיבר על כך שהוא רוצה ללכת ולברוח" סיפר בולוטין ל-ynet.

כתב לפני יציאתו: "יהודי לא מגרש יהודי"

"ניסיתי להסביר לו שלא כדאי לו לברוח, להיות נפקד, כי כשיתפסו אותו הוא יכנס לכלא. הוא אמר שלא אכפת לו, שהוא לא מפחד מהכלא, הוא כבר היה שם. אמרתי לו שאם הוא יברח בזמן שמירה הוא יישפט גם על שבירת שמירה, וזה יהיה יותר חמור, אבל הבנתי שהוא כבר החליט. בערך בשעה 11:00 בבוקר הוא ביקש מחברו שהיה ליד, שיחליף אותו לכמה דקות, הלך לחדר וחזר עם כל הציוד שלו. הוא התעכב כמה שניות בש"ג ואז פתח בריצה וברח. "הייתי מופתע שהוא הלך ככה באמצע השמירה, מיד הודעתי לחמ"ל והמפקד שלו, רץ לעבר הש"ג וניסה למצוא אותו. הוא גם התקשר לאבטחה של צריפין, אבל החייל הזה נעלם לגמרי".


דקות ספורות לאחר מכן, כשבולוטין פתח את ספר רישום כלי הרכב שנמצא בש"ג, נדהם לגלות שעל אחד הדפים כתב זאדה בכתב ידו מכתב שלם למפקדיו ובו הסביר את מניעיו לעריקה. על פיסת נייר נוספת אותה קרע מחוברת רישום הנכנסים והיוצאים כתב 'יהודי לא מגרש יהודי'".


אתמול בבוקר קיבל בולוטין טלפון מפתיע מאחד ממפקדיו לשעבר, שביקש ממנו פרטים על התקרית שהייתה בש"ג. בולוטין סיפר למפקד את הפרטים ורק אז הבין כי למעשה היה החייל האחרון ששוחח עם זאדה, שרצח חפים מפשע בשפרעם. בולוטין צפוי גם לספר על השיחה לוועדת החקירה שהקים צה"ל "במבט לאחור, קשה לומר שהיו סימנים שיעשה מעשה קיצוני שכזה. הוא באמת היה לחוץ, התנהג בצורה מוזרה יחסית לחייל, אבל לא חשבתי שהוא מסוגל לעשות דבר כזה".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3124599,00.html



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yoske
גולש אורח
   02:27   09.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  48. מי יחקור איך גוייס זאדה לצה''ל? איש מינהל הגיוס  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מי יחקור איך גוייס זאדה לצה"ל? איש מינהל הגיוס

אלוף משנה ארז הנקין, שהיה עד לאחרונה סגן ראש מינהל הגיוס בעת שהמחבל עדן נתן זאדה עבר את תהליך החיול, יהווה חלק מצוות החקירה בעניינו. דובר צה"ל: "לקצין המדובר לא היתה נגיעה להליך הטיפול בחייל זאדה


האם קצין שהיה מעורב ולו באופן עקיף בגיוסו של עדן נתן זאדה, החייל המחבל משפרעם, יכול לחקור את הפרשה בצורה אובייקטיבית?

בצה"ל ככל הנראה חושבים שהתשובה חיובית. הקצין הבודק מטעם זרוע היבשה הוא אלוף-משנה ארז הנקין, שהיה עד לפני מספר חודשים סגן ראש מנהל הגיוס, המקום בו בוחנים מי יכול להתגייס לצה"ל ומי לאו.

כמו בעבר, גם כעת מתעוררת שאלת היעילות של חקירת הצבא את עצמו ובמיוחד של מינוי קצין בודק מטעם מפקדת זרוע היבשה, שחוקר את אותה זרוע. האלוף יפתח רון טל מינה כבר בליל הפיגוע את הנקין לתפקיד הקצין הבודק.

האלוף אמר ל-ynet כי הבדיקה תהיה מקיפה ותכלול את עצם גיוסו של זאדה, דרך שירותו ועד הרצח בשפרעם. בתוך כך מינה הרמטכ"ל למחרת הפיגוע את תא"ל (מיל') איקה אברבנאל כדי שיערוך תחקיר חיצוני.

הנקין כיהן בתחילת שנת 2005 כסגן ראש מנהל גיוס, ולמעשה עבד כבכיר בגוף שבודק כל מועמד לשירות ביטחון, גוף שאמור לזהות אצל המתגייס סימנים חשודים. כך שקשה להסתיר את הקשר ולא העקיף ביותר שיש לו לגיוסו של זאדה.

גורמים בצה"ל הסבירו כי הבדיקה שאמור לערוך הנקין אינה נוגעת במנהל הגיוס או בגופים שאינם שייכים לזרוע היבשה ולכן אין לכאורה כל ניגוד אינטרסים, אולם יש מי שטוענים אחרת.

"הוא היה במינהל הגיוס כשזאדה גויס, כלומר אחראי לפחות מבחינה פיקודית על כך שקיבל מדים. עכשיו כאשר הוא חוקר יהיה לו קל יותר להטיל רבב דווקא בגורמי זרוע היבשה כדי שלא למשוך תשומת לב למנהל גיוס בו כיהן", אמר קצין בכיר לשעבר באכ"א.


מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לקצין המדובר לא היתה נגיעה להליך הטיפול בחייל זאדה במהלך מיונו וקליטתו בצה"ל. כעת אחראי הקצין על בדיקת הפרשה במפקדת זרוע היבשה כחלק מוועדת הבדיקה הכוללת בראשות תא"ל אברבנאל".


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3124618,00.html



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   02:49   09.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  49. מדהים איך התשקורת משכיחה את יורם שקולניק שהרג מחבל כפות  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ענבל
חבר מתאריך 5.8.02
9781 הודעות 01:06 09.08.05

מדהים איך התשקורת משכיחה את יורם שקולניק שהרג מחבל כפות

כשצריך, הם אהבו להזכיר שהוא "רצח" מחבל כפות.

היום, כשיש מצב בדיוק הפוך (ערביי ישראל) - הוא פתאום נעלם מהפנתיון העיתונאי.
מקסימום מזכירים את קו 300.

תזכורת לצעירים: לפני יותר מעשר שנים הגיע מחבל לבית הספר בסוסיא.
הוא פתח באש, ואני לא זוכרת מה היו תוצאות הירי.

תושב בשם דויטש (אח של שעיה דויטש שנרצח בגוש קטיף) השתלט עליו
וקשר אותו.

יורם שקולניק, ששמע על המחבל, הגיע למקום, היה נסער וחשש שהמחבל
ימשיך לתקוף לפני שיבואו צבא/משטרה ויקחו אותו משם.

הוא ירה בו בנשקו האישי.

על כך שילם שקולניק מחיר כבד: ישיבה של כמה שנים בכלא וצריבה בזיכרון כמי ש"רצח" מחבל. לא פחות ולא יותר. זאת, למרות שהמחבל עדיין היווה סכנה ממשית. שכן: לא היו כוחות ביטחון באיזור רק הוא, דויטש ואולי
עוד מעט אנשים.

הוא רק נקשר באופן חובבני, וייתכן שהיה מצליח להשתחרר.

המחבל בא בידיעה שהוא עלול למות, ולא היה מהסס לנסות להרוג עוד
אנשים לו הצליח להרפות את הקשירה שבידיו .

התשקורת אז התמלאה בדיונים על אי המוסריות בהריגת מחבל כפות.

סליחה אם יש טעות בפרטים, אבל זהו הסיפור באופן עקרוני.

והיום?? מדוע מקרה שקולניק נשכח , כשהמון ערבי זועם שחט באופן אכזרי
את הרוצח שכבר היה מנוטרל מנשקו והיה אזוק?

_______________________________________________

תזכורת לפרשת שקולניק:

23 במארס 1993 הגיע נהג ההסעות יורם שקולניק ליישוב סוסיא בהר חברון. באותו היום עצרו כוחות הביטחון במקום פלשתיני שניסה לדקור את אחד התושבים. לאחר שהפלשתיני כבר היה כבול, שלף שקולניק את נשקו וירה לעבר הפלשתיני תשעה כדורים.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/165.html


יורם שקולניק – רצח בדם קר בשנת 1993 תושב ערבי שהיה עצור וכפות בידיו מאחורי גבו. הוא נשפט למאסר עולם, עונשו נקצב על ידי נשיא המדינה פעמיים: בפעם הראשונה ל- 15 שנים ובפעם השנייה ל- 12 שנים. כעבור שבע שנים מיום מאסרו שוחרר
http://www.kibush.co.il/show_file.asp?num=2623


ברקע מעשים אלה עומדים היחס הסלחני ואוזלת היד המתמשכת בתחום אכיפת החוק של הרשויות הישראליות. נושא זה זכה לאחרונה להתעניינות תקשורתית רבה בעקבות שתי החלטות של בתי-המשפט הישראליים: הראשונה הייתה פסק-הדין של בית-המשפט העליון שהותיר על כנה את החלטת ועדת השחרורים לשחרר את יורם שקולניק, שהורשע ברצח פלסטיני כפות, לאחר שמונה שנות מאסר בלבד, החלטה עליה אמרה השופטת דורית בייניש, כי "תוצאה זו פוגעת ברגש הצדק ובערך של קדושת חיי אדם";
http://www.btselem.org/Download/200103_Tacit_Consent_Heb.doc.

עתירה נגד שחרורו המוקדם של יורם שקולניק
ח"כ זהבה גלאון עתרה לבג"צ נגד החלטת ועדת השחרורים להורות על שחרורו המוקדם של יורם שקולניק, אשר הורשע בהריגת מחבל כפות.
בג"צ הוציא צו מוחלט אשר אסר את השחרור. לימים, לאחר חלוף ששה חודשים נוספים, שוב התכנסה ועדת השחרורים ושוב החליטה לשחררו. כנגד החלטה זו, הגישה עו"ד הולץ-לכנר מטעם הוועד הציבורי נגד עינויים עתירה נוספת.
העתירה נדחתה לגופה, אולם בפסה"ד קבע ביהמ"ש הלכה תקדימית הקובעת, כי על ועדת השחרורים לשקול במקרים חריגים, שיקולים ערכיים בדבר היחס הראוי בין סוג העבירה וחומרתה לבין מידת העונש.
בעתירה זו יוצגה מרצ באמצעות עו"ד דפנה הולץ-לכנר

http://www.yachadparty.org.il/ASP/Yachad.Asp?WCI=Article_Page&MenuRef=Main&objType=3&ObjID=1&ArticleID=1072&ArticleType=4

בצעד חסר תקדים בבוטות התערבותו בשיקולי וועדה ציבורית בלתי תלויה, ביטל בג"ץ את החלטת וועדת השחרורים לשחרר את יורם שקולניק ממאסרו. יורם שקולניק הורשע ברצח מחבל כפות אשר ניסה לרצוח את ילדי ביה"ס סוסיא. חצי שנה לאחר החלטת בג"ץ תמוהה זו, החליטה וועדת השחרורים בשנית לשחרר את יורם שקולניק.

גם הפעם הערימו שופטי בג"ץ קשיים רבים. שיחרורו עוכב לזמן רב ע"י בג"ץ עד שתתקבל החלטה סופית בעניין. הניתוח שלהלן פורסם ע"י עו"ד יורם שפטל בזמן העיכוב.

פרשנות משפטית/ עו"ד יורם שפטל
בג"ץ מעביר הילוך

לכאורה, אין כל הפתעה בפסק דינו של הבג"ץ בעניינו של יורם שקולניק. לכאורה, זהו רק המשך למגמה עקבית הנמשכת זה יותר מעשור בפסיקתו של הבג"ץ, מגמה שיש בה לפגוע הן בדמותה היהודית- ציונית של המדינה והן ביכולתה להתגונן בפני הקמים עליה לכלותה. בימי האינתיפאדה קבע בית המשפט העליון כי בשום נסיבות אין לבצע גירוש ו/ או הריסת בית של מחבל לפני שיהיה סיפק בידו לעתור לבג"ץ, וזאת חרף ההרתעה שיש בכך כלפי מבצעים בפוטנציה של פעולות טרור. לאחר מכן פסק בג"ץ, כי גם כאשר למחבל יש מידע קונקרטי על פצצה העלולה לגרום להרג המוני, חלילה מלהתיר מראש לחוקריו אפילו לטלטלו בכדי לסייע להם לחלץ ממנו מידע שכזה. מכאן, היתה קצרה הדרך לאסור על מדינת ישראל להחזיק אדם כלשהו במעצר ככלי מיקוח לצורך קידום שחרורו של רון ארד, המוחזק זה למעלה מעשר שנים ע"י חיות אדם, כמו גם להחכיר קרקע בארץ ישראל למטרת הקמת יישוב בו יגורו יהודים בלבד- אף כי בג"ץ מודע היטב לכך שבפועל לא יכול יהודי להתגורר בשום יישוב ערבי בארץ ישראל. לאחרונה גם פסק הבג"ץ כי "משיקולים מדיניים" יימנע מלהתערב ולכפות על הממשלה להבטיח את זכותם של יהודים להתפלל בבטחה בהר הבית. ולמרות כל אלה, דומה כי פסק הדין של אתמול, בעניין שקולניק, בולט לחומרה. שקולניק, יש לזכור, הרג מחבל שהתכוון להיכנס ליישוב סוסיא ולבצע הרג המוני בעזרת סכין ורימון בהם היה מצוייד. כאשר נתפס ומזימתו סוכלה, עוד הספיק המחבל לדקור בסכין אחד מתופסיו ולפוצעו. בפסק הדין חוזרת ומודגשת היות המחבל הערבי "אדם חסר הגנה", תוך התעלמות מכך שמדובר ברוצח שפל שמזימתו סוכלה במקרים דומים של ערעור על דעתה של ועדת השחרורים פסק בג"ץ לא אחת בעבר, כי " לא יוחלף שיקול דעתה (של ועדת השחרורים) בשיקול דעתו של בית משפט זה". גם כאשר סברו שופטי בג"ץ שהוועדה לא שקלה את השיקולים הנכונים, הם נהגו תמיד להחזיר אליה את הדיון כדי שתשקול את שנמנעה מלשקול. רק אחד מתוך השבעה, השופט אנגלרד, הציע בדעת מיעוט לנהוג כך גם בעניינו של שקולניק תוך הפניה לתקדימי העבר. ששת השופטים האחרים סירבו לנהוג כך. הם החליפו את שיקול דעת הוועדה בשיקול דעתם ופסקו על ביטול החלטתה לשחרר את שקולניק. "השקפת העולם של השופטים מכריעה" ישנו עיקרון משפטי נוסף שננטש בפסק דין זה. בעוד אשר הפסיקה הקודמת קבעה כי הוועדה "אינה אמורה לשאול אם האסיר היה מסוכן לציבור שעה שנידון למאסר", אלא רק האם הוא כזה "עכשיו, לאחר שריצה שני שלישים מעונשו", הרי לגופו של עניין הכריע בית משפט בעניין מסוכנותו של שקולניק בהסתמך בראש ובראשונה על דברים שנאמרו בפסק דינו של שקולניק, בעת שנידון למאסר.

השופטים התעלמו לא רק מהעובדה שמדובר במחבל נושא רימון, אלא גם מנהלים, נוהגים ותקדימים משפטיים. למקרא נימוקי שופטי הרוב מתקבל הרושם, כי הם החליטו ששקולניק יישאר מאחורי סורג ובריח ויהי מה.

לכך הוסיף בג"ץ תוספת המסתמכת על דו"ח השב"כ הקובע כי: " אין כל אינדיקציה לכך שהנידון זנח את השקפותיו הקיצוניות". במילים אחרות, על פי ה"דמוקרטיה" נוסח בג"ץ צריך שקולניק להוסיף ולשבת בבית הסוהר בגלל הנחה תיאורטית באשר להשקפותיו, כאשר אין כל ראיה פוזיטבית מהן השקפותיו היום. בכדי להשלים את התמונה ראוי להדגיש כי אותו שקולניק יצא כבר לעשרות חופשות מן הכלא. ברוב שעות היום מצוי הוא מחוץ לחומות הכלא, בין השאר יחד עם אסירים ערבים, ואין כל טרוניה "לאומנית" על התנהגותו. העובדה כי השופט אנגלרד, אדם בעל השקפות לאומיות ודתיות, סבר שאין ראיות המצביעות על מסוכנותו הנוכחית של שקולניק ולכן הציע להחזיר את הדיון לוועדת השחרורים, ואילו ששת השופטים האחרים בראשות הנשיא ברק, שהשקפת עולמם שונה בתכלית מזו של השופט אנגלרד סברו אחרת, היא הנותנת עד כמה בפועל השקפת עולמם של השופטים היושבים בדין היא המכריעה באשר לפסקי הדין היוצאים מלפניהם. למקרא נימוקי שופטי הרוב מתקבל הרושם כי הם החליטו ששקולניק יישאר מאחורי סורג ובריח ויהי מה. בנסיבות אלה אין תימה כי ציבורים גדלים והולכים מאבדים את האמון בבג"ץ. בעיניהם נראה הבג"ץ יותר ויותר כערכאת שיפוט מרוחקת המאמצת לה אמות -מידה של "נייטרליות עוינת" להשקפת העולם היהודית- ציונית- ביטחונית עליה קמה מדינת היהודים. באותה מידה אין זה מפליא כי אנשי מרצ הנם התומכים המובהקים ביותר של הבג"ץ, וכל המוסיף גורע.
http://planet.nana.co.il/renyl/shkolk3.html

בג"ץ ויורם שקולניק
קלמן ליבסקינד

בג"צ קיבל את עמדת ח"כ גלאון והיועץ המשפטי לפיה יורם שקולניק מסוכן לציבור. בפסק הדין: "די בהעדר אינדיקציה על זניחת הקו האידאולוגי שהנחה את המשיב במעשהו, כדי שיתעורר חשד כבד בנוגע לסיכון הכרוך בשחרורו המוקדם." שבעת שופטי בג"ץ ביטלו אתמול את החלטת וועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר לנכות שליש מתקופת מאסרו של יורם שקולניק. שקולניק- הכלוא כבר שבע שנים, ישוחרר, לפי ההחלטה, רק בעוד ארבע שנים. החלטתם קיבלו השופטים את עמדת העותרת , ח"כ זהבה גלאון, ואת עמדת היועץ המשפטי לממשלה שהצטרף כמשיב לעתירה.

השופט תאודור אור שניסח את פסק הדין קבע כי יש לקבל את העמדה, לפיה שחרורו המוקדם של שקולניק עלול לסכן את שלום הציבור . "אדם הסובל מהפרעות אישיות אשר מעוותות את יכולתו לפרש נכון את מידת הסיכון הגלומה במצבים מסויימים ואשר מבנה אישיותו והשקפותיו אכן הובילו אותו בעבר לבצע רצח, הוא אדם העלול להוות סיכון לציבור", קבע אור. יורם שקולניק הורשע לפני שבע שנים ברצח מחבל כפות סמוך לסוסיא ונדון למאסר עולם. לפני שנתיים וחצי קצב נשיא המדינה את עונשו ל- 51 שנה ומאוחר יותר, עם שחרורם של אסירים פלשתינים, הקל ויצמן בעונש פעם נוספת והעמיד אותו על 11 שנה .

בדיון שהתקיים בתחילת חודש מארס בבקשת שקולניק לקצר את מאסרו בשל התנהגות טובה, התנגד נציג היועץ המשפטי לבקשה והעלה את טענת מסוכנותו של האסיר. גם שירות הביטחון הכללי הביע את התנגדותו לשחרור, ואולם הוועדה, בהתייחסה להבעת חרטה מצידו של שקולניק ולחוות דעה חיובית על התנהגותו בכלא, החליטה לקצר את העונש. הוועדה התחשבה גם בחוות דעת של השב"כ ממנה עלה כי אין בידו כיום מידע על השקפותיו של שקולניק. חברי הוועדה הסיקו מכך שאין כל מידע שלילי על שקולניק. הנחה זו נדחתה על ידי שופטי בג"ץ, השופטים קבעו כי לא ניתן להסתמך על חוסר מידע של השב"כ כעל נקודה הפועלת לטובתו.

"די בהיעדר אינדיקציה על זניחת הקו האידיאולוגי אשר הנחה את המשיב במעשהו, כדי שיתעורר חשש כבד בנוגע לסיכון הכרוך בשחרורו המוקדם" כתבו. השופטים ציינו גם את חומרת העבירה כשיקול נוסף בעת ניכוי השליש. "ישנם סוגי עבירות אשר אופיין החמור ודרך נסיבות ביצוען עשויים להצביע כשלעצמם, על מסוכנותו של האסיר ועל החשש מפגיעה בביטחונו של הציבור כפועל יוצא משחרורו המוקדם" כתבו השופטים. "עבירות המבוצעות על רקע לאומני- אידיאולוגי עשויות, בנסיבות מסויימות, להיכנס לגדר זה".

השופטים דחו גם את טענת בא כוחו של שקולניק, עו"ד משה הלד, על אפלייתו לעומת אסירים פלשתינים " שחרורם של אסירים במסגרת הסכמים מדיניים אינו יכול להוות בסיס לטענה זו" הסבירו השופטים. השופט יצחק אנגלרד, בדעת יחיד, סבר כי נכון יהיה להחזיר את הסוגייה לדיון חוזר בוועדת השחרורים. טענה זו נדחתה ע"י שאר השופטים, כפי שנימק השופט אור: "הוועדה הגיעה למסקנה בלתי סבירה בעליל... ראוי שנעשה אנו את שהיה על הוועדה לעשות נוכח התשתית הראייתית אשר הייתה בפניה".

ח"כ אלון: גלאון שיחקה במגרש הביתי. בתום הדיון כינה פרד שקולניק, אביו של יורם, את החלטת בג"ץ שערורייה. אין דבר יותר מגוחך מלקבוע שיורם מסוכן, אמר. הוא יוצא לחופשות מהכלא באישור כל גורמי הביטחון, הוא עובד מחוץ לכותלי הכלא ואושרה לו לינה בהוסטל. את הדברים הללו מאשר השב"כ, אומר האב, לא פקיד קטן של השב"ס, אז מה פתאום הוא נהיה מסוכן?". עם סיום הדיון הביעה חברת הכנסת זהבה גלאון סיפוק על החלטת בית המשפט ואף שיבחה את השופטים שהבחינו, לדבריה, ב"פגם המוסרי שבהחלטת וועדת השחרורים". ח"כ בני אלון שהצטרף כמשיב לעתירה תקף בתגובה להחלטה את בג"ץ במילים קשות.

"בג"ץ נתן לגלאון את התחושה שהיא משחקת במגרש הביתי שלה כשהיא פונה אליו", אמר אלון. "בג"ץ הוכיח היום שוב שהוא לא יושב בתוך עמו. שהוא אטום להלך הרוח של ציבורים רחבים ושהוא חד צדדי בדחייתו האוטומטית עתירות כנגד שחרור מחבלים בטענה שהעניין הוא מדיני ואל לא להתערב. קשה להשתחרר מן ההרגשה- הוסיף ח"כ אלון- "שצדקה זהבה גלאון בפנייתה לבג"ץ עם תחושה שבג"ץ תומך בעמדתה." פרקליטו של שקולניק, עו"ד הלד, הודיע אתמול כי ישוב ויפנה בקרוב לוועדת השחרורים בבקשה לדון בנושא פעם נוספת.

תוספת מערכת "שיוויוניות בבג"ץ האמנם?" -- יש להדגיש כי השופטים ביטלו את החלטת וועדת השחרורים בנימוק של "שלום הציבור". שקולניק נמצא רבות מחוץ לכתלי הכלא, אשתו וילדיו עברו להתגורר בתוך תחומי הקו הירוק ומעולם לא ביצע מעשה אשר יש בו בכדי להצביע כי תקיפת מחבלים מצידו עלולה להשנות. כאשר שוחררו מחבלים פלשתינאים אשר היתה אינדיקציה ברורה כי מעולם לא זנחו את הקו הלאומני של הטרור, נמנע בג"ץ מלאסור את שחרורם. יתרה מזאת, התברר כי מחבלים רבים אשר שוחררו מהכלא במסגרת החלטות פוליטיות שבו ותקפו. חשוב להדגיש כי שקולניק לא יזם אירוע טרור כלשהו כנגד אוכלוסיה ערבית אלא פגע במחבל אשר נתפס בנסיון לפגוע בילדי ביה"ס סוסיא.
http://planet.nana.co.il/renyl/shkol1.html

קורות פעילות הטרור של הימין הקיצוני בישראל
http://www.bambili.com/bambili_news/katava_main.asp?news_id=12669&sivug_id=5

_________________________________________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   18:41   09.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  52. הלינץ' וההתקרנפות - ההפקרה, חידלות האישים והעליהום  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 09.08.05 בשעה 19:22 בברכה, פילוביץ שחף
 
מיכאל שרון
חבר מתאריך 23.11.04
39 הודעות 17:42 09.08.05


הלינץ' וההתקרנפות - ההפקרה, חידלות האישים והעליהוםזוףף
http://www.global-report.net/a.php?c=msharon&a=70&rc=msharon



ואנו ראינו לנגד עינינו את אותה סרבנות קבורה סידרתית, כולל שלילת קבורה צבאית לחייל צה"ל (לה זכאי כל חייל ששרת בצבא, אף עבריינים פליליים) שהופקר להמון צמא דם ונקם. וזאת במסגרת "עליהום" שעשו ועושים כרגע על ציבור שלם ורוחו (''לעקור את הרע משורשו''; ''הרוצח הוא תבנית נוף מחנהו''). ואולי קיבל התקף פסיכוטי או התמוטטות עצבים? כל זאת בתוספת לצדקתנות המחליאה של האווירה תומכת הלינץ' שלובתה כאן, בטרם הוברר בפרוטרוט מה ארע. והרי אפילו לא נערכה חקירה מינימלית על נסיבות המקרה - אלא חתמו אותו בלינץ' ובגופה עקודה שהתעללו בה קשות. ועינו את החייל קשות, ככל הניראה במהלך הלינץ'.

מצ"ב קישור לאשכול לכל המידע והתגובות שהגיעו בזמן אמת:
פרשת עדן נתן - זאדה צוברי
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6714&forum=gil&omm=0

_______________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   11:39   10.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  53. ''כל האמת מה שקרה באוטובוס בשפרעם''  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 10.08.05 בשעה 11:45 בברכה, פילוביץ שחף
 
תגובה מפורום בוואלה: כל האמת מה שקרה באוטובוס בשפרעם
מאת: שמעוניה 08/08/05 | 14:32

מפי עדותו של אחד הנוסעים באוטובוס בשפרעם שלא מוכן להזדהות בשמו מחשש
לחייו , אותו אדם סיפר לגורם בכיר בצה"ל בשב"כ ובמשטרה את השתלשלות
האירועים , עדן נתן זאדה ישב באוטובוס לפתע החלו כמה מיושבי האוטובוס
להתגרות בנתן זאדה חלקם אפילו ניסו לחטוף לו את נשקו , החייל קם ממקומו
וביקש מנהג האוטובוס שיעצור לו ויפתח לו את הדלת , הנהג סירב לבקשתו של
החייל , החייל שהיה מבוהל מאוד ירה יריית אזהרה וניפץ את את חלון האוטובוס ,
הנוסעים באוטובוס שראו שהחייל ירה וניפץ את החלון של האוטובוס החלו לרוץ
לקראתו ולהתנפל עליו בקריאות \"אללה אכבר\" , אותו חייל נלחץ מאוד מאוד והיה
מפוחד מאוד התחיל לירות בנשקו מתוך הגנה עצמית , התוצאה 4 הרוגים ועוד כמה
פצועים , אחרי הערבים השתלטו עליו הם לקחו את נשקו , כפתו את ידיו וביצעו בו לינץ
נוראי , האמת תצא לאור וכולם יבקשו מחילה וסליחה מהחייל עדן נתן זאדה זצ\"ל הי\"ד
The following message was posted on WALLA\'s Actualia forum


_


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   21:03   12.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  54. כתבות שונות שפורסמו בזמן אמת:  
בתגובה להודעה מספר 0
 

>>
>>
>>(ynet)
>>• סיפורי ההרוגים: "אנחנו חייבים לחיות ביחד"
>>http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122871,00.html
>>
>>• האלוף רון-טל: לקבור את הרוצח מחוץ לגדר
>>http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122868,00.html
>>
>>• כוננות שיא לקראת תפילות יום השישי
>>http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122857,00.html
>>
>>• שרון: זה מעשה נפשע של טרוריסט צמא דם
>>http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122813,00.html
>>
>>• שפרעם: פעיל ימין קיצוני ירה ורצח ארבעה באוטובוס
>>http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122719,00.html
>>
>>• ח"כים ערבים: "זה תרגום טרוריסטי של ההסתה נגדנו"
>>http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122769,00.html
>>
>>• עדות: "צעירים יצאו מהאוטובוס שמחים ואמרו שהחייל מת"
>>http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122782,00.html
>>
>>• הרצח בשפרעם: עוד ברוך גולדשטיין?
>>http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3122774,00.html
>>
>>--------
>>
>>(nrg)
>>
>>• עריק מצה''ל רצח 4 באוטובוס בשפרעם, וחוסל בלינץ'
>>http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/186.html
>>
>>• ההיסטוריה של הטרור היהודי - מפופר ועד גולדשטיין
>>http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/165.html
>>
>>• המשפחה: "אמרנו לצבא - קחו לו את הנשק"
>>http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/222.html
>>
>>• דמותו של המחבל: פעיל בכך, חוזר בתשובה
>>http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/183.html
>>
>>• תגובות: "יגאל עמיר הבא כבר בשטח"
>>http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/187.html
>>
>>• מחלוקת בצה''ל: מי אחראי למחבל?
>>http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/272.html
>>
>>• "שרון ישן עם אקדח מתחת לכרית"
>>http://www.nrg.co.il/online/1/ART/967/356.html
>>
>>_________________
>>
>בבקשה שחף
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>

_________________________________________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   19:41   21.09.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  56. ראש השב''כ דיסקין: הצבא מתנער ממחדל ''הרוצח'' נתן זאדה  
בתגובה להודעה מספר 0
 


יובל דיסקין

ראש השב"כ אמר עכשיו ברשת ב' שצה"ל מתנער מהמחדל ומהכשל
בטיפול החייל/"הרוצח" נתן זאדה.

אם גורמי צה"ל היו מטפלים מבעוד מועד בבעיה "הטבח" לא היה קורה.

מקור רשת ב'

מצ"ב קישור לאשכול לכל החומר בפרשה:
פרשת עדן נתן - זאדה צוברי
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6714&forum=gil&omm=0

______________________________________________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   20:26   22.09.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  57. ''החשש מהמגזר הערבי, מעכב את הלינץ' ''ברוצח'' היהודי!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 23.09.05 בשעה 10:05 בברכה, פילוביץ שחף
 
עכשיו בערוץ 10 דיווח למה החקירה מתעכבת.

הכתב שרון גל מדווח:

"יש צוו איסור פירסום.

התיעוד נמצא גם בידי המשטרה והיא יודעת בדיוק
מי הם החשודים בלינץ'.

באוטובוס נכחו שוטרים בזמן הלינץ'.

מדוע לא דווח על עצורים בפרשת הלינץ' עד כה??

ההנחייה של מפקד המחוז הצפוני, שלא לעצור את החשודים.

יש השפעה של דו"ח מח"ש באירועי אוקטובר 2000 על מעצר החשודים בלינץ'.

מפקד המחוז הצפוני: יש לשמור על שקט תעשייתי.

חודש וחצי מבצעי הלינץ' מסתובבים חופשי.

למחוז הצפוני לא בוער לשים עליהם את היד."

מקור: ערוץ 10


הכתבה בוואלה שפורסמה עכשיו כולל הוידיאו:

במשטרה חוששים לעורר זעם ברחוב הערבי

במשטרה נמנעים מלעצור את מבצעי הלינץ' בשפרעם וחוששים להלהיט את הרוחות לקראת יום השנה החמישי לאירועי אוקטובר 2000
יום חמישי, 22 בספטמבר 2005, 21:15 מאת: שרון גל, חדשות 10 ישראל 10

המשטרה חוקרת את מקרה הלינץ' בשפרעם, אך עדיין לא ביצעה מעצרים. בתיעוד הנמצא בידיה ניתן לזהות את החשודים בביצוע הלינץ' במחבל היהודי עדן נתן זאדה. על פי הקלטת, על האוטובוס היו גם שוטרים, ובכל זאת לא נעצרים החשודים.

המחוז הצפוני הנחה לא לבצע מעצרים. ההערכה היא כי חלק מהסיבות הן התקרבות ה-1 באוקטובר, יום השנה למהומות אוקטובר 2000. קצינים בכירים סיפרו, כי מפקד המחוז הצפוני הנחה שלא לעצור את החשודים. נראה, כי לכך מתלווים גם ממצאי חקירת מח"ש את ארועי אוקטובר, וניסיון המשטרה לא להרגיז את המגזר הערבי ואת אישי הציבור המנהיגים אותו.

ניצב רונן הנחה לנהל חקירה באופן פורמלי, אבל לא לבצע מעצרים ולשמור על השקט. קצין בכיר נוסף טוען כי ההנחיה היא חלק מהמרוץ שמנהל מפקד המחוז הצפוני, ניצב דן רונן, לתפקיד סגן המפכ"ל.
http://news.walla.co.il/?w=/3850/784533


הרוצחים מוכרים אך לא נעצרים
09:42, 23 ספטמבר 2005 / י"ט באלול תשס"ה



ערוץ 10: למשטרה ידוע היטב מי הערבים משפרעם שרצחו את החייל עדן-נתן זאדה, אך הם לא נעצרים "כדי לא לעורר מהומות ברחוב הערבי". קצין בכיר: ההנחיה חלק ממרוץ מפקד המחוז ניצב דן רונן, לתפקיד סגן המפכ"ל

צפייה בשידור מאמש:

במשטרה נמנעים מלעצור את מבצעי הלינץ' בשפרעם, למרות שהם ידועים היטב משום שחוששים להלהיט את הרוחות לקראת יום השנה החמישי להתפרעויות הערבים בפרוץ מלחמת אוסלו, כך טען אמש בחדשות ערוץ 10 הכתב שרון גל.

המשטרה חוקרת את הלינץ' בשפרעם, בו נרצח החייל עדן-נתן זאדה, אך למרות שעבר כבר יותר מחודש, עדיין המשטרה לא ביצעה מעצרים. ערוץ 10 חשף אמש כי בתיעוד הנמצא בידי המשטרה ניתן לזהות בברור את הערבים הרוצחים את החייל עדן-נתן זאדה. על פי הקלטת, על האוטובוס היו גם שוטרים, שהיו סמוכים לרוצחים, ואפשר לחקור אותם, ובכל זאת לא נעצרים החשודים.

ערוץ 10 טען אמש כי מפקדי המחוז הצפוני הנחו את צוות החקירה לא לבצע מעצרים. ההערכה היא כי חלק מהסיבות הן התקרבות ה-1 באוקטובר למיניינם, יום השנה לפרוץ מלחמת אוסלו ולמום של 13 מתפרעים ערבים-ישראלים. קצינים בכירים במחוז הצפוני של המשטרה סיפרו לחדשות ערוץ 10, כי מפקד המחוז הצפוני הנחה שלא לעצור את החשודים. נראה, כי לכך מתלווים גם ממצאי חקירת מח"ש בעניין התפרעויות הערבים עם פרוץ המלחמה, וניסיון המשטרה "לא להרגיז את המגזר הערבי ואת אישי הציבור המנהיגים אותו".

ע"פ תחקיר חדשות 10 ניצב רונן, מפקד המחוז הצפוני, הנחה אמנם לנהל חקירה באופן פורמלי, אבל לא לבצע מעצרים ולשמור על השקט. קצין בכיר נוסף טוען כי ההנחיה היא חלק מהמרוץ שמנהל מפקד המחוז הצפוני, ניצב דן רונן, לתפקיד סגן המפכ"ל.
http://www.a7.org/news.php?id=125350

מצ"ב קישור לכל החומר בפרשה נכון להיום:
פרשת עדן נתן - זאדה צוברי
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6714&forum=gil&omm=0


______________________________________________


הסמאל בישראל יח''ד עם הטרור חברו יח''ד לגנוב את השילטון !!
http://www.global-report.com/a.php?c=gg&a=2003398&rc=il
ביום חתימת ההסכם באוסלו, ביילין לא היה על בימת הכבוד...

https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5760&forum=gil&omm=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורן אדרי
גולש אורח
   02:24   21.10.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  60. גדעון עזרא: חקירת הלינ'ץ בנתן זאדה, לא ברמדאן!  
בתגובה להודעה מספר 57
 
  

i_lan
חבר מתאריך 21.10.03
8129 הודעות 18:47 20.10.05

גדעון עזרא: חקירת הלינ'ץ בנתן זאדה, לא ברמדאן!

בתשובה לשאלת חקירת הלינץ' במחבל נתן-זדה אמר השר: "אין לנו שום כוונה לוותר על החקירה,
אבל איני בטוח שהמועד המתאים ביותר לכך הוא חג הרמדאן."

NRG



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   12:46   27.09.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  58. שליטה מוחית ונתן זאדה  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 27.09.05 בשעה 13:10 בברכה, פילוביץ שחף
 
שליטה מוחית ונתן זאדה
Sent: Tuesday, September 27, 2005 11:19 AM

אתמול, (26.9.2005) ראיתי תוכנית דוקומנטרית באחד מערוצי הכבלים על פרוייקט השליטה המוחית של הסי אי איי שהתקיים בשנות השיא של המלחמה הקרה בין ארה"ב לברה"מ (תחילת שנות החמישים ועד אמצע שנות השבעים).

הפרוייקט כולו, במימון ממשלתי ובפיקוח של הסי אי איי, נועד לאפשר שליטה על התת מודע ובאמצעותה שליטה על האדם באמצעים פסיכוטיים. את ראשית הניסויים ערכו באמצעות הסם אל, אס, די והוא ניתן בכמויות גדולות מאוד לאסירים בבתי הסוהר שהתנדבו לניסוי, תמורת האפשרות להשתמש בכלא בכל סם אחר שרצו בו.

היו ניסויים שבהם ניתן האל. אס. די לאסיר מסויים במשך 80 ימים, רק כדי לבדוק את ההשפעה המצטברת של הטריפ ההזייתי. את הניסויים בפרוייקט ערך פרופ' בשם קאמרון (כמדומני) והוא ריכז את כל החומר שהצטבר והמליץ על הכיוונים במחקר. השלב הראשון בפרוייקט הסודי שעשה שימוש באסירים כשפני ניסיון, לא סיפק את אנשי סוכנות הביון האמריקאית, מכוון שהאסירים שהשתתפו בו, ידעו שהם מקבלים סם מעורר הזיות.

היה צורך לבדוק את ההשפעות של הסם על אנשים שלא מודעים לכך שקיבלו אותו והם תחת השפעתו ולכן התנדבו אנשי הסוכנות לשמש כשפני ניסיונות ולאפשר לאנשי היחידה שבצעה את הניסוי, להכניס להם, בכל עת, את הסם למזון או למשקה, ללא ידיעתם. במקרה אחד, הוכנס הסם לליקר שקיבלו מספר אנשי סוכנות, במהלך ארוחת ערב משותפת.

אחד מהסוכנים עבר "טריפ רע" ולאחר כמה ימים התאבד בקפיצה מגורד שחקים בניו יורק. העובדה שהיה תחת השפעת הסם, הוסתרה מאשתו למעלה מעשרים שנים אח"כ. למרות המוות של הסוכן (כתוצאה מהזנחה ואי טיפול ראוי) לא נענש אף אחד מאנשי הפרוייקט הסודי ותקציב המחקר הוגדל. בשלב השלישי של הפרוייקט, ניסו החוקרים את השפעת ה"טיפול" על אנשים תמימים, אזרחים רגילים ש"נרתמו" שלא בידיעתם לשמש שפני ניסיונות בפרוייקט שהוגדר כ"חשוב ביותר למען בטחון המדינה".

אחד מראשי הפרוייקט, שכר דירת פאר באחת מהערים בארה"ב, שכר את שירותיהן של נערות ליווי ושלח אותן לצוד אזרחים תמימים בבארים ומקומות בילוי.

לאחר שנבחר ה"קורבן" הוא הוזמן לדירה ושם הוחדר לו הסם ההזייתי. אלפי אנשים תמימים נפלו קורבן לניסוי האכזרי ונזרקו אח"כ ללא כל טיפול והשגחה, רבים מהם התאבדו אח"כ. בהמשך סופק הסם לאנשי עולם תחתון ואנשים אחרים מהשוליים החברתיים, כך שאם יגלו על הנעשה, אף אחד לא יאמין להם. אבל גולת הכותרת של אותו פרופ' הייתה, ניהול של מוסד לטיפול במחלות נפש, שם נלקחו אנשים שסבלו ממחלות נפשיות קלות (דיכאון אחרי לידה) וקיבלו טיפול מרוכז שכלל סדרה של שוקים חשמליים (במימון גבוה פי שש מהמקובל), החדרה של האל. אס. די.

בכמויות גדולות עד שהגיעו למצב של חוסר הכרה במשך שבועות מספר. ליד ראשם הונח טייפ שהופעל במחזוריות אין סופית, כל הזמן שהיו מחוסרי הכרה והחדיר למוחם, את האשיות החדשה שניסו החוקרים לבנות לאותו קורבן. חלק קטן מאותם אנשים שעברו את התהליך, ספרו על כך שחייהם הקודמים, נמחקו לגמרי מזכרונם.

לבסוף, התאספו מספר מהקורבנות והגישו תביעה מרוכזת נגד ממשלת ארה"ב. הממשל עשה ככל שיכל על מנת להשמיד מסמכים ולהסתיר את פרטי המחקר הסודי, אולם האנשים האלה זכו לבסוף בתביעה, הודות לעבודה תחקירים של מספר עיתונאים שגילו חלק מהמסמכים בגנזחי המדינה. עד היום, ישנם מסמכים רבים שחל עליהם חיסיון.

ידוע שאלפי אזרחים תמימים נפגעו מהניסוי ואינם מודעים לכך עד היום. ידוע גם כי מתקיימים ניסויים דומים ובאותה הרוח, בשליטה מוחית, באמצעות קרניים (טלפונים סלולריים מהדור השלישי ?) ועוד מספר אמצעים המוגדרים " נשק בלתי קטלני" שנועדו לאפשר שליטה מוחית על בני אדם, לצורכי הפעלה. מכוון שהאמריקאים בכלל וסוכנות הביון הסי. אי. איי בפרט, ידועים ככאלה שברגע שמתקיים איזה קושי לנהל פרוייקט בארצם, הם "יוצאים החוצה" ומנהלים את הניסויים השערורייתיים שלהם ב"מדינות ידידותיות" ובהסתמך על מידת המעורבות של סוכנות הביון הנ"ל בנעשה בארץ, סביר להניח שהמשך אותם ניסויים אכזריים, מתבצעים בחדרי חדרים, במחלקות הסגורות ואולי גם על אזרחים תמימים (או חיילים בעיתיים בצה"ל ...) בארץ.

אי אפשר לייחס כל מה שקרה בשנים האחרונות הסוערות למ=E

אי אפשר לייחס כל פרשה שאירעה בשנים האחרונות בארץ, לסוכנות הביון האמריקאית (תמיד היינו תלמידים טובים ואפילו שיכללנו במקרים מסויימים את השיטה) אבל צריך לשאול את השאלות הנוקבות בכל אחת מהפרשות או האירועים הקרטיים בחיי המדינה ונסות להאיר אותם באור המסויים הנ"ל:

מה אירע לנתן זאדה ("המחבל היהודי") בתקופה ששהה בכלא הצבאי וכיצד השפיע על מחשבותיו ?

מדוע בחר דווקא בישוב שיש בו ערבים נוצרים ודרוזים, לביצוע מסע הרצח ?

מדוע בחר דווקא בעיתוי המסויים ?

מי זוכר את הפרשה הקודמת באותו המקום (הפצת תמונות עירום באינטרנט) שהציתה תבערה גדולה ?

מדוע פוגעים באופן שיטתי בברית שיש ליהודים עם הבדואים והדרוזים באמצעים שונים (פגיעה תדמיתית, פגיעה פיזית ונישול זכויות, רציחות פוליטיות, פגיעה באנשי צבא בכירים באמצעים משפטיים ועוד)?

ומי משקיף מהעמדה שצפתה על קבר יוסף ולא עשה דבר עלמנת להציל את החייל הדרוזי מדחאת יוסף, עד שדימם למוות ?

ישנם שאלות אחרות שאולי צריכות להישאל כמו: האם הדיכאון שלקה בו מר בגין בערוב ימיו, היה כתוצאה מבגידתו של שרון, או שמשהו דאג להחדיר חומרים הזייתיים לארוחת הבוקר שלו ?

מה הייתה ה"הכשרה המיוחדת" שקיבל יגאל עמיר בשב"כ ?

מה מקור החזיונות על "חורבן הבית השלישי" של משה דיין בעיצומה של מלחמת יום כיפור (ולאיזה חומרים נחשף בזמן שליחותו בג'ונגלים של מלחמת קוריאה, לבד מיתושי המלריה) ומי בסופו של דבר המרוויחה הגדולה מפרשות אלה ומפרשות אחרות בהסטוריה הסוערת של מדינת ישראל ?

ואולי שאלת השאלות: מה היה תפקידו של ראש סוכנות הביון האמריקאית, ג'ורג' טנט, בביקוריו האחרונים באיזור, בשינוי האידיאולוגי שעובר על אריק שרון בתקופה האחרונה ?

האם על אריק עובר "טריפ רע" ?

ניתן היה לייחס את הכתוב הנ"ל להזייה פ===


________________


20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'
https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לוחם חרות
גולש אורח
   13:33   30.09.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  59. טלוויזית קול יהודה = על עדן הי''ד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
http://voiceofjudea.com/heb/tv.asp



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורן אדרי
גולש אורח
ט''ז בטבת תשס''ו    19:57   16.01.06   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  61. ''קשה לפתוח את הפצע מחדש''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
"קשה לפתוח את הפצע מחדש"
יותר מ-5 חודשים עברו מאז הפיגוע בשפרעם, ומבצעי הלינץ' במחבל היהודי עוד לא נעצרו. במשטרה טוענים שהחקירה סבוכה מידי. התושבים נערכים לגרוע מכל
אלי לוי ואיתמר ענברי מעריב
15/1/2006 20:04


למעלה מ-5 חודשים עברו מאז הפיגוע בשפרעם לאחריו בוצע לינץ' בחייל הרוצח עדן נתן-זדה. למרות שבידי המשטרה עדויות כתובות (של למעלה מ-80 עדים) ומצולמות (האירוע תועד בחדשות ערוץ 10), ולמרות שהיו במקום לפחות 10 שוטרים מקומיים מתחנת שפרעם, המכירים היטב את האנשים בעיר, אף אחד לא הצליח עד היום לשים את היד על החשודים ברצח. במשטרה אומרים שהמעצרים עוד לא בוצעו בשל החקירה הסבוכה ומספר העדים הרב, אולם יש הטוענים כי גורמים אחרים, בהם הפחד משיבוש היחסים בין המחוז הצפוני של המשטרה לערביי הצפון, מעכבים את החקירה.

התמיהה לגבי החוסר במעצרים גדולה במיוחד לנוכח כמה דברים שנאמרו על ידי פוליטיקאים בחודשים האחרונים. השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, ביקר בחיפה ערב הרמדאן, הסביר את חוסר המעצרים ב"רגישות החג" והבטיח: "בקרוב, אחרי הרמדאן יבוצעו מעצרים בפרשה". סגנו, ח"כ יעקב אדרי, הגדיל לעשות כשקרא למצות את הדין עם מבצעי הלינץ'.

"זה לא קל לבצע מעצרים במקום שבו אירע פיגוע ונרצחו תושבים ערבים, בטח לא כשהפיגוע בוצע על ידי יהודי דתי, וקיצוני ימני כמו זדה", מסבירים גורמים במשטרה. הגורמים טוענים כי "החשש הוא שהמעצרים האלה יביאו עמם גל של התפרעויות במגזר הערבי". גורמים אחרים טוענים כי גל מעצרים של מבצעי הלינץ' יביא לשבר מחודש ביחסים הטובים שנרקמו בין המחוז הצפוני לערביי הצפון.

קצין משטרה בדימוס, ששירת במחוז במשך שנים ארוכות, ביקר השבוע את התנהלות המשטרה בתיק שפרעם. אותו גורם, שמבקש לא להזדהות מכיוון שחלק מחבריו עדיין משרתים במחוז ובעקיפין מופקדים על החקירה אמר: "בכל יום שעובר, הביקורת על המשטרה רק תגבר. בחקירות הכי פשוטות היינו תמיד עוצרים תחילה חשודים שיכולים לשבש את החקירה עוד הרבה לפני שהגענו לחשודים ברצח עצמם. הדבר נכון הרבה יותר בהתייחס למגזר הערבי, שם כולם מכירים את כולם וישמרו על כולם. זה תמוה שלא עצרו עד כה מעורבים במעשה. לא כאלה שעשויים לשבש חקירה ובטח לא חשודים ברצח".

"בסוף המבקרים יופתעו"

במחוז הצפוני של המשטרה דוחים את הביקורת, ומבטיחים כי יהיו מעצרים. עם זאת, אך אחד לא מוכן להתחייב על תאריך מדויק.

במחוז מדברים על כך שמדובר בחקירה "סבוכה" וכי למעלה מ-80 איש מסרו עד כה עדות במשטרה. "העדים האלה מביאים בעדותם עדים נוספים, כך שרשימת המזומנים לעדות ארוכה".

מקורביו של מפקד המחוז, ניצב דן רונן, אומרים כי מידי יום חמישי בצהריים הוא מקבל עדכונים ודיווחים
מדויקים על הנעשה בחקירה מראש הצוות המיוחד שהוא עצמו מינה -סנ"צ חיים רחמים. המקורבים דוחים את הביקורת מסביב ואומרים: "בסוף המבקרים יופתעו. נראה אותם עומדים מול המגזר הערבי ברגע כזה רגיש".

במשטרה גם יודעים כי המעצר הראשון יכול להביא עמו גל של התפרעויות במגזר הערבי, ולכן במקביל מופעל מערך מודיעיני האוסף חומרים על ההתארגנות של הערבים ותושבי שפרעם ליום המעצרים.

התושבים יגנו על עצמם

מהצד השני, חוסר הנכונות של המשטרה להיכנס לעובי הקורה בכל הקשור לחקירת הלינץ' בשפרעם לא מונעת מתושבי העיר להיערך לאפשרות הגרועה ביותר מבחינתם, שבה תבקש המשטרה לחקור אנשים תחת אזהרה או להגיש כתבי אישום נגד המעורבים בפרשה. תושבי העיר אומרים כי לא יהססו לפתוח במאבק אזרחי, אם המשטרה תפתח בסופו של דבר בחקירה רצינית בפרשה.

זמן קצר לאחר הפיגוע בשפרעם, הקימו תושבי העיר ועד עממי, שתכליתו להעניק לנחקרים סיוע משפטי. בראש הוועד עומד אחמד חמדי, חבר מועצת העיר שפרעם מטעם חד"ש. לדברי חמדי, עד כה זומנו לחקירה עשרות צעירים, תושבי שפרעם והסביבה, בנוגע למעורבותם האפשרית בהריגתו של נתן-זדה.

ס' (השם המלא שמור במערכת) זומן לחקירה במשטרה כשבועיים לאחר הפיגוע בשפרעם. "אנשי היחידה המרכזית התקשרו אלי לטלפון הנייד וביקשו ממני להגיע לחקירה", סיפר ל-NRG מעריב: "כשהגעתי לחקירה, שאלו אותי החוקרים מתי הגעתי לזירת הפיגוע, ושאלו אותי על צילומים שצילמתי במקום. היו להם על צילומים ממקום הפיגוע, שאת חלקם צילמתי. החקירה נמשכה שעה, ובסיומה שוחררתי".

במסגרת המאמצים למנוע חקירה משפטית, מגלה חמדי כי חברי מועצת העיר שלחו מכתב לראש הממשלה, אריאל שרון, שבו ביקשו ממנו שלא לפתוח בחקירת החייל. "אחרי שנרצחו ארבעה מתושבי שפרעם, קשה לפתוח את הפצע הזה מחדש", הוא מסביר.

אולם, אם בסופו של דבר אכן תיפתח חקירה מוכן הוועד להעניק את הסיוע המתאים לאלו שייחקרו תחת אזהרה, או לאלו שיוגשו נגדם כתבי אישום. "יש לו צוות של עורכי דין", אומר חמדי, "ואנחנו ננהל מערכה משפטית אם החקירה תיהפך רצינית".

נקד נקד, תושב העיר וחבר הלשכה הפוליטית של חד"ש, קורא למשטרה להפסיק את מצעד הנחקרים. "כל פעילות המשטרה, כמו התשאולים והחקירות, מוסיפה לכעס של הציבור בשפרעם", הוא אומר. "אחרי הפיגוע הנורא שעבר על תושבי שפרעם, המשטרה צריכה להוריד את המתח, והחקירות והתשאולים מעלים עוד פעם את הזיכרונות הכואבים מהפיגוע". לדבריו, אם המשטרה תנהל חקירה רצינית, תושבי שפרעם יגנו על עצמם בכל האמצעים הדמוקרטיים, בין אם בכלים משפטיים או במחאה ציבורית.

http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/034/238.html



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורן אדרי
גולש אורח
ט''ז בטבת תשס''ו    20:09   16.01.06   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  62. קפה: חשיפה: בידי המשטרה שמות חשודים ברצח נתן זאדה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
קפה
חבר מתאריך 21.10.01
1945 הודעות ט''ז בטבת תשס''ו 19:12 16.01.06

חשיפה! בידי המשטרה שמות חשודים ברצח המחבל נתן זאדה!

חשיפה! בידי המשטרה נמצאים שמות כמה חשודים ברצח החייל המחבל
נתן זאדה שביצע פיגוע טרור באוטובוס מלא אזרחים בשפרעם.
כזכור המחבל שהיה חייל עריק באותו זמן, נסע באוטובוס שהיה מלא
באזרחים, ובהגיעו לעיר שפרעם. ירה מנשקו הצבאי בתוך האוטובוס
באזרחים ערבים שנסעו בו. והרג כמה מהם ופצע אחרים.

כוח משטרה קטן הגיע למקום לאחר הפיגוע, והצליח לתפוס את המחבל בעודו
בחיים! ואף אזק! את ידיו באזיקים. הכוח הותקף בידי המון מתפרע מתושבי
שפרעם שהגיעו בהמוניהם לאחר יודע דבר הפיגוע. אלו הקיפו את האוטובוס
רגמו אותו באבנים ולבסוף הבריחו את השוטרים תוך שהם משאירים את המחבל
לבדו מול ההמון שביצע בו לינת'' אכזר.

המשטרה מינתה קצין בודק לפרשה, הקצין מונה מתוך המחוז על ידי מפקד המחוז
הצפוני של המשטרה ניצב דן רונן. וזאת למרות הביקורת שנשמעה על מנוי קצין
מתוך המחוז לבחינת מקרה בעייתי זה.

במקביל הפעילה המשטרה מודיעין ובסיוע גם של שירות הביטחון הכללי
הצליחו לגלות את זהותם של כמה אנשים שהיו מעורבים באופן פעיל וישיר
בהכאתו למוות של המחבל זאדה.

המשטרה לא פרסמה את מסקנות הקצין הבודק, (וכאן אחשוף כמה נקודות כלליות מהדו"ח
על מנת לא לחשוף את תוכנו המלא) אך מהם עולה כי הכוח שהיה מוצב בשמירה
על המחבל היה מועט וקטן למשימה ולא יכול היה להדוף את המתפרעים עד להגעת כוח
גדול יותר שהוקפץ לכפר מייד לאחר ההודעה, ועד שכוח זה הגיע, היה זה מאוחר מדי.

בשלב זה לא יכול היה הכוח למנוע את המקרה המצער, שכן באם היה מגיב בירי
לעבר הקהל שחלקו היה גם חמוש גם כן. היה הכוח ראשית מסכן את חייו שלו עצמו.
שנית היה גורם נזק המרובה על התועלת מבחינת הוראות הפתיחה באש, וגם
אז לא בטוח כי היה מציל את המצב.

באשר לאיחור הגדול בהגעת הכוח המתגבר לעזרת השוטרים.

כאן מצא הקצין הבודק, כי המחוז הצפוני היה חסר כוח אדם באותו יום בשל
תגבור המחוז הדרומי באירועי כפר מימון שהצריך תגבור בסד"כ גדול שרובו
מנה את הכוח המקצועי של המחוז לפיזור המון.

גם הכוחות שהוקפצו, אלו היו צריכים להתארגן ככוח מסודר ולהתמגן באמצעי
מיגון שונים לצורך הכניסה לכפר שדווח כי הרוחות בו סוערות.

בנוסף הכוח המתין גם לאמצעי "פיזור המון" באם יצטרכו לו, ולשוטרים המוסמכים
להשתמש באמצעים אלו, בעיקר מכוחות מג"ב שהיו חסרים באותו היום בשל התגבור את
המחוז הדרומי.

אם כל זאת מצא הקצין מחדלים באיכון קצינים ובשליטה שלהם על הכוחות.
וכתוצאה מכך בזבוז זמן יקר. לא הוגדרו באופן מהיר מפקדי כוחות ומשמות
ותחומי אחריות מה שמשך זמן.

לקח גם זמן רב עד שהתקבלה תמונה נכונה ומלאה של המצב. וככלל המחוז לא היה ערוך
כראוי למקרים שכאלו ונדרשת הפקת לקחים רצינית בעקבות המקרה.

באשר לשמות החשודים בביצוע הלינץ' במחבל וגרימת מותו. כמו גם בתקיפת
השוטרים שהיה באוטובוס והברחתם מתוכו. בידי המשטרה הודעות של מקורות
ומידע מוצק ומצליב גם משירות הביטחון כללי המצליבות את שמות החשודים.
אולם עד כה לא זומן ולו אחד מהם לעדות או לחקירה בידי המשטרה.

יתרה מכך! בידי המשטרה מידע על חשוד או יותר שהצהירו בקולם והתגאו
בפני תושבים רבים אחרים בכפר על חלקם הפעיל בהכאתו ורציחתו של המחבל
נתן זאדה. גם אלו לא זומנו לחקירה במשטרה.

רק להזכיר, יורם שקולניק הורשע ברצח! ונידון למאסר ממושך לאחר שהרג
מחבל כפות שנתפש מייד לאחר ביצוע פיגוע ונכבל בידיו. בית המשפט לא
קיבל את העובדה כי הוא היה בסערת רגשות לאחר ביצוע פיגוע ובהיותו מול
המחבל. והרשיע אותו ברצח! ולא בהריגה. ושלחו למאסר ממושך.

במערכת חוק ושלטון מסודר היו חייבים לפחות לחקור את החשודים ולקבוע
אשמה או היעדר כזו של כל מי שחשוד בביצוע מעשה שכזה. אולם המשטרה
במדינת ישראל מפחדת!!! מתגובת הציבור הערבי בכלל וערביי הצפון בפרט.
ונמנעת מעשיית צדק!

ראוי כי את הנחישות שמגלה המשטרה מול תושבי חברון וללא פשרות כפי שעדים
לכך כל עם ישראל מתמונות הימים האחרונים, אלו יופנו גם לביצוע תפקידה
של המשטרה מול האוכלוסייה הערבית בכלל וזו מהצפון בפרט.

התמונות ממגרש הכדור רגל בסכנין בו עמדו 350! שוטרים כוח גדול במושגים
של המשטרה. ולא עשו כלום! למנוע מופע מביש ואלים כפי שראינו כולנו.
הסיבה! מאחר ומדובר בציבור ערבי שרגישותה ופחדה של המשטרה לאחר סירוסה
בידי ועדת אור, אלו גרמו להיעדר אכיפת חוק מול הציבור הערבי בצפון.
ולרפיסותה של מדינת ישראל ושלטון החוק.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון כ''ט בתמוז תשס''ז    07:41   15.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  63. חוק וצדק מגזרי = שנתיים ואין כתבי אישום !!  
בתגובה להודעה מספר 0
 

חוק וצדק מגזרי

לא יוגשו כתבי אישום נגד מבצעי הלינץ' ברוצח נתן-זאדה. השאלה: האם למגזרים מסוימים מותר לקחת את החוק לידיים ?
דנה הירש (12/7/2007)

לפני מספר שבועות הודיע שופט בית משפט השלום בעכו, השופט משה אלטר, כי צווי עיכוב היציאה מהארץ כנגד החשודים בביצוע הלינץ' בחייל הרוצח עדן נתן זאדה, יבוטלו. כן הודיע השופט כי התנאים המגבילים נגדם יצומצמו וכי ספק אם יוגשו נגדם כתבי אישום בפרשה. השופט כתב כי הדיונים בהגשת כתבי האישום נגד החשודים מתנהלים כבר שלושה חודשים על ידי הפרקליטות, אך אינם מתקדמים. על כן, ספק אם יוגשו כתבי אישום.

גיבוי ללינץ' או לחוק
http://www.omedia.co.il/Show_Article.asp?DynamicContentID=2646&MenuID=733&ThreadID=1014018

הדרום הפרוע - ארץ ללא חוק
http://www.omedia.co.il/Show_Article.asp?DynamicContentID=2503&MenuID=733&ThreadID=1014018&GroupContentID=2425

עדן נתן זאדה היה חייל שערק מהצבא והיה פעיל בתנועת "כך", רצח ארבעה נוסעי אוטובוס בשפרעם ב-4 באוגוסט 2005, ופצע 12 תושבים נוספים. מטרת הרצח היתה למנוע את ביצוע תוכנית ההתנתקות. לאחר שהשתלטו עליו נוסעי האוטובוס ולאחר הגעתם של כוחות משטרה למקום נכפת נתן זאדה ופורק מנשקו. שבעה שוטרים נפצעו במהלך המהומות האלימות שאירעו בשפרעם בעקבות הרצח. בהיותו כפות וללא נשק הוא נרצח על ידי ההמון הזועם, שביצע בו לינץ'. השוטרים והחיילים שנכחו במקום לא מנעו את הלינץ' והתקשו לחלץ את גופתו מהמקום במשך שעות ארוכות. לאחר כעשרה חודשים של חקירה מאומצת נעצרו שבעה חשודים במעשה, אשר נחשדו על ידי המשטרה כמובילי הלינץ' וכמעורבים העיקריים בו. פרט לחשד ברצח, הפרקליטות ייחסה לשבעת החשודים חשדות חמורים נוספים, הנוגעים להפרת הסדר הציבורי ולפגיעה בשוטרים שהגיעו למקום האירוע (כאמור, שבעה שוטרים נפצעו במהלכו). כעת, כאמור – ספק רב אם יוגשו נגדם כתבי אישום.

הבעיה: חוסר נחישות

לא בכל מקרה ולא בכל מחיר צריכה המשטרה לגייס ראיות והפרקליטות לגבשן לכדי כתב אישום. אולם דומה כי מקרה רצח זה, כמו מקרים נוספים, מתאפיין בחולשה סלקטיבית של משטרת ישראל והפרקליטות, הבוחרות שלא להתעמת עם מגזרים "מסוכנים", המאיימים להגיב בחומרה על כל ניסיון לאכוף את החוק ביחס אליהם, עד כדי כך שמיצבו עצמם כמצויים מעל החוק. הרצח אותו ביצע עדן נתן זאדה בשפרעם זכה להדים ותגובות גינוי מכל קצוות החברה הישראלית. אך מכאן ועד הצדקת הלינץ' שבוצע בו ותקיפת כוחות המשטרה שהגיעו למקום – ארוכה הדרך. מדינת חוק דמוקרטית לא יכולה להרשות לעצמה לאפשר לאזרחיה לקחת את החוק לידיהם. אפילו אם נפגע אזרח בידי אזרח אחר- הוא אמור לפנות לרשויות החוק לקבלת סעד. לקיחת החוק לידיים היא צעד הגורר אחריו תוהו ובוהו, ויוצר אנרכיה. הלינץ' כלפי נתן זאדה היה צעד מסוג זה בדיוק. לא רק שנתן זאדה נהרג, אלא גם השוטרים שהגיעו למקום האירוע נפגעו, ומהומות התחוללו באזור.

על רשויות החוק הופעל לחץ רב מצד חברי הכנסת של הסיעות הערביות, אשר סירבו לגנות את הלינץ' ולא קראו למיצוי הדין עם האשמים. להיפך. "אני דורש מהמשטרה להפסיק את הרדיפה נגד 7 תושבי שפרעם. זה היה אקט של הגנה עצמית", אמר יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, כשהוא מברך על החלטתו של בית המשפט. אך העובדה היא שהשבעה הרגו מחבל לאחר שפורק מנשקו – ולכן אין מדובר בהגנה עצמית אלא בעבירה שראוי להיענש עליה. כך למשל, היה במקרה יורם שקולניק, אשר ירה במחבל כפות ונידון למאסר עולם באשמת רצח. המחבל בו ירה שקולניק דקר את אחד מתושבי המקום לאחר שנלכד, ורק לאחר מכן נכפת. שקולניק טען כי ירה במחבל מפני שסבר שברשותו רימון יד, אך טענתו לא התקבלה והוא נידון למאסר עולם.

חוששים להתעמת

למרות שתקדים שקולניק מוכיח מעל לכל ספק כי מדובר בהפרה ברורה של החוק, גמגמו שלטונות החוק לאורך כל הדרך. לצד הלחץ הרב שהופעל עליהם על ידי חברי הכנסת מהסיעות הערביות, ניצב החשש שמא אכיפה נוקשה יותר של החוק היתה מביאה למהומות. אין זו הפעם הראשונה. בכל פעם בה נדרשות רשויות החוק בישראל לבצע גל מעצרים בכפר ערבי זה או אחר, בעיקר כאשר הרקע לדברים הוא בטחוני למחצה, מדובר במבצע בהיקף חצי-צבאי. כתוצאה מכך, בוחרות משטרת ישראל והפרקליטות להעלים עין משורה של אירועים ועבירות המתרחשים על בסיס יומיומי. חריגות בנייה במגזר הערבי וגניבות חקלאיות על ידי בדואים מישובי הנגב הן טיפה בים של דוגמאות. משטרת ישראל ורשויות החוק בוחרות להיות "גיבורות על צייתנים" ולאכוף את החוק במגזרים שבהם הפרות החוק הן מעטות ממילא.

סרגל כלים של אומדיה

כנגד החקלאי שי דרומי הוגש כתב אישום על הריגה, אחרי שירה בפורצים בדואים שהגיעו לחוותו בשעת לילה. דרומי ירה בחשיכה, שלא בכוונה להרוג ואף ביצע ניסיונות החייאה באחד הפורצים שבהם ירה. דרומי הוא הדוגמה הממחישה יותר מכל את שני צידי המטבע: אזרח שומר חוק, שירה לכאורה למטרת הגנה עצמית – מואשם כי ניסה לקחת את החוק לידיים. מאידך, הפורצים שחדרו לחוותו של דרומי בשעת לילה מאוחרת הם מעטים מבין רבים מסוגם – אשר מבצעים גניבות חקלאיות באזור הדרום. במרבית המקרים, המשטרה כלל לא מעוניינת להתמודד איתם. בתקופה בה אירע המקרה בחוותו של דרומי התפרסמה ב"אומדיה" כתבת תחקיר בה סיפרו חקלאים מהדרום כי המשטרה מעדיפה שלא להתערב ולא להשיב רכוש גנוב שנגנב על ידי בני שבטים בדואים באזור.

המסר המועבר לתושבי הדרום שומרי החוק על ידי המשטרה הוא ברור: עם השבטים הבדואים "המסוכנים" וה"מאיימים", עמם קשה להתמודד - אין המשטרה מתכוונת להתעמת. עם חקלאי בודד כשי דרומי יש למצות את הדין. גם לערביי ישראל מועבר מסר ברוח דומה. עם יורם שקולניק היה זה ראוי למצות את הדין, אך עם מחוללי הלינץ' בשפרעם - הדברים מתנהלים לגמרי אחרת.
http://www.omedia.co.il/Show_Article.asp?DynamicContentID=3254&MenuID=735&ThreadID=1014018

___________________


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח    12:06   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  64. הפרקליטות שוקלת: אישומים נגד מעורבים בהריגת ע.נ.זאדה  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 15.06.08 בשעה 12:13 בברכה, פילוביץ שחף
 
מלכישוע
חבר מתאריך 18.8.05
2658 הודעות, דרגו את מלכישוע יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח 11:58 15.06.08


הפרקליטות שוקלת: אישומים נגד מעורבים בהריגת עדן נתן זאדה

פרקליטות מחוז חיפה הגישה לעשרה תושבי שפרעם הזמנה לשימוע בנוגע למעורבותם לכאורה בהריגת החייל עדן נתן זאדה,
לאחר שרצח ארבעה בני אדם בפיגוע בשנת 2005.

הפרקליטות מסרה כי היא שוקלת להגיב כתבי אישום נגד העשרה, "בגין עבירות תקיפה ואלימות בדרגות חומרה שונות".

(אחיה ראב"ד)
http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297,L-3555797_184,00.html

עם עולם
חבר מתאריך 10.10.07
149 הודעות יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח 12:10 15.06.08


נתן זאדה לא נרצח

מסתמן: מבצעי הלינץ' בנתן זאדה לא יואשמו ברצח

הפרקליטות במחוז חיפה זימנה כעשרה תושבים משפרעם לשימוע לקראת הגשת כתבי אישום, בפרשת הלינץ' במחבל היהודי, עדן נתן זאדה, שרצח ארבעה ופצע תשעה. נגד החשודים נשקלים כתבי אישום בעבירות תקיפה ואלימות, אך לא ברצח או בהריגה
אחיה ראב"ד פורסם: 15.06.08, 11:59

כתבי האישום שעלולים להבעיר את שפרעם. כעשרה תושבי שפרעם קיבלו הבוקר (יום א') הזמנה לשימוע בנוגע למעורבותם לכאורה בהריגת במחבל היהודי עדן נתן זאדה, שרצח ארבעה בני אדם בפיגוע בשנת 2005. הפרקליטות במחוז חיפה מסרה כי היא שוקלת להגיב כתבי אישום נגד העשרה, "בגין עבירות תקיפה ואלימות בדרגות חומרה שונות". ל-ynet נודע כי איש מהם אינו חשוד בשלב הזה ברצח או בהריגה.

בפיגוע שאירע בתחילת אוגוסט 2005 - החייל העריק עדן נתן זאדה פתח בירי כשהוא לבוש מדים בתוך אוטובוס בקו 165 בשכונת הדרוזים בשפרעם. ארבעה בני אדם נהרגו מהיריות ותשעה נפצעו. אלפי תושבים התגודדו והשליכו אבנים ובקבוקים על האוטובוס. מפגינים זועמים שהצליחו לחדור לאוטובוס ביצעו לינץ' ברוצח והרגו אותו.

עשרה חודשים לאחר הפיגוע עצרה המשטרה שישה מעורבים בביצוע הלינץ' בנתן זאדה. חשוד נוסף הסגיר עצמו ביחידה המרכזית של מרחב גליל. בשל מורכבות הפרשה בוצעו המעצרים במקביל, במסגרת מבצע שכונה "שותפות גורל". במבצע השתתפו 500 שוטרים, ונעצרו שלושה מבין החשודים בבתיהם בשפרעם. שניים נוספים נעצרו באילת וליד קריית גת.

אחרי מספר שבועות שוחררו החשודים למעצר בית ובהמשך איפשר להם בית המשפט לנוע בחופשיות. המעצרים הסעירו את תושבי שפרעם שארגנו שביתת מסחר, תהלוכה והפגנות. בשנה שעברה הפגינו בשפרעם מאות בני אדם נגד כוונת הפרקליטות להעמיד לדין את המעורבים בלינץ'.

ח"כ מוחמד ברכה קרא בעצרת שלא לשפוט את הקורבן. לדבריו, "כל דקה שהיתה מאריכה את חייו של נתן זאדה היתה יכולה לגבות קורבנות נוספים מתושבי שפרעם". ברכה הוסיף כי הוא בעד חקירת הארוע, אך יש לחקור את המהלכים שהביאו את נתן זאדה לבצע את פשעיו, ו"לחקור את גורמי הצבא שידעו שהוא עריק מסוכן".
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3555765,00.html

תזכורת:



מקור - אשכול לכל המיד שתועד בזמן אמת:
פרשת עדן נתן - זאדה צוברי
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6714&forum=gil&viewmode=all&keywords=עדן%20נתן%20זאדה

_


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח    14:45   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  65. ''מבצעי הלינץ' בנתן זאדה לא יואשמו ברצח''  
בתגובה להודעה מספר 64
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 23.09.12 בשעה 10:10 בברכה, פילוביץ שחף
 
מבצעי הלינץ' בנתן זאדה לא יואשמו ברצח
פרסום ראשון: 15/06/08, 13:09


האוטובוס בשפרעם



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב

פרקליטות המדינה שוקלת להגיש כתבי אישום בגין תקיפה ואלימות נגד 10 תושבי שפרעם, החשודים כי היו מעורבים בהריגתו של החייל נתן זאדה.
עוזי ברוך

פרקליטות המדינה שוקלת להגיש כתבי אישום בגין תקיפה ואלימות נגד עשרה תושבי שפרעם, החשודים כי היו מעורבים בהריגתו של חייל צה"ל עדן נתן זאדה, לאחר שרצח ארבעה בני אדם בפיגוע בשנת 2005.

בהודעה מטעם משרד המשפטים שפורסמה לאחרונה נכתב כי הפרקליטות סבורה כי באירועים שהביאו למותו נעברו עבירות פליליות וזאת מבלי לגרוע במעשיו הרצחניים של זאדה.

בתחילת חודש ינואר 2007 גינתה התנועה האסלאמית בראשות ראיד סלאח את כוונת משטרת ישראל להעמיד לדין 14 מתושבי שפרעם החשודים ברציחתו של נתן זאדה. דובר התנועה האסלאמית, עורך הדין זאהי נג'ידאת, ציין כי "היה ראוי שהמשטרה וגורמי הביטחון ישקיעו את זמנם בחיפוש אחר אלה אשר שלחו את הפושע נתן זאדה לרצוח אנשים שלווים בשפרעם ואותם להעמיד לדין".

באוגוסט 2005 עלה זאדה לבוש מדים לאוטובוס בתחנה המרכזית סמוך לקניון לב המפרץ בחיפה. כשהאוטובוס הגיע לשפרעם דרך זאדה את נשקו ופתח באש לכל עבר. הנהג ושלושה נוסעים נהרגו במקום, וארבעה אחרים נפצעו.

איש הימין, נועם פדרמן, הגיב לידיעה הבוקר ואמר "שוב מוכח כי מדובר בפרקליטות של השמאל הקיצוני. כאשר יורם שקולניק הרג מחבל שלחו אותו למאסר עולם, אבל הפרקליטות לא מסוגלת להיות אובייקטיבית".
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/176232


תזכורת:


מקור - אשכול לכל המיד שתועד בזמן אמת:
פרשת עדן נתן - זאדה צוברי
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6714&forum=gil&viewmode=all&keywords=עדן%20נתן%20זאדה

___



עו''ד שוקי פורר - ראש עירית רחובות, אריה מקל-דובר משרד החוץ וישראל קיסר בפנסיה,
איימו וצינזרו את השיר:
"זמורות יבשות..."
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5316&omm=60&viewmode=




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום שני י''ג בסיון תשס''ח    21:23   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  66. זאדה, על פי תצלומי וידאו של כתב שהיה במקום היא כפות....  
בתגובה להודעה מספר 64
 

Q
חבר מתאריך 8.10.01
9142 הודעות אור ליום שני י''ג בסיון תשס''ח 20:54 15.06.08


מסתמן: הפרקליטות לא תעמיד לדין את מבצעי הלינץ' בשפרעם

"הפרקליטות נכנעה לאלימות הציבור הערבי"
כך הגיב ח"כ אלדד להחלטה שלא להעמיד לדין על רצח או הריגה את מבצעי הלינץ´ בשפרעם; ח"כ בראכה: מביאים לדין את הקורבן.
זאדה, על פי תצלומי וידאו של כתב שהיה במקום היא כפות באוטובוס, מוקף שוטרים. האוטובוס הוקף ע"י המון זועם,
שהחל ליידות אבנים לעבר האוטובוס. השוטרים ששמרו על זאדה נמלטו מהרכב, והותירו את זאדה לחסדי ההמון שעשה בו את שפטיו.

מערכת אומדיה פנתה לתגובה מצד חברי כנסת יהודיים משמאל, שהחליטו להימנע מלהגיב.

מקור: "אומדיה"
http://www.omedia.co.il/Show_Article.asp?DynamicContentID=18885&MenuID=837&ThreadID=1014018


תזכורת:



מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'


הנה וידאו הזועה שהביא ערוץ 10:


מקור לכל המידע בזמן אמת:
פרשת עדן נתן - זאדה צוברי
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6714&forum=gil&omm=0

______



לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי ו' באב תשס''ח    16:19   07.08.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  67. בלעדי: מסמכים פנימיים של המשטרה המתארים את הלינץ בשפרעם  
בתגובה להודעה מספר 0
 

autoexec
חבר מתאריך 27.4.08
1250 הודעות, 13 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב אור ליום שני ג' באב תשס''ח 20:31 03.08.08


בלעדי: מסמכים פנימיים של המשטרה המתארים את הלינץ בשפרעם

ערכתי לאחרונה בתאריך 03.08.08 בשעה 21:31 בברכה, autoexec

לקראת השנה השלישית לשערוריית הלינץ בחייל עדן נתן זדה בשפרעם,
מצ"ב בפניכם העדות שנגבתה משוטר ערבי שנכח כל זמן הלינץ' באוטובוס,
ועדותו מעלה שאלות ותהיות קשות על תפקידה של המשטרה במעשה הלינץ':
1. באוטובוס נכחו הקצינים הבכירים ביותר במשטרת שפרעם:
החוקר הבכיר רפ"ק אליהו פוקס ומפקד התחנה סנ"צ יורם דניאלי.

2. לטענת השוטר הופעלה אלימות קשה על השוטרים, שפיכת דלק ונסיון
הצתה. בדף 5 השוטר מודה שהוא הרגיש סכנה מוחשית לחייו - ולא ירה
רק משום שלא היה עליו כלי. אך מה עם השוטרים האחרים (כולל הבכירים
ביותר בכל הגזרה) שלא חשבו ולו לרגע להשתמש בנשקם האישי, אפילו לא
לירות באוויר?!

3. עכשיו הקטע המעניין: בדף 3 של עדות השוטר מסופר:

א. השוטרים יצרו "מעגל" סביב החייל

ב. הפורעים הצליחו להגיע לעדן רק כש"הוציאו את הגופות מהאוטובוס".
(מי הוציא את הגופות)?

ג. בשלב זה השוטרים ניסו "לחזור" לחייל (משמע שבשלב הוצאת הגופות,
השוטרים עזבו את החייל לאנחות - דבר שסותר את הטענה החוזרת בעדות
כאילו לא עזבוהו)

ד. בתצלום הוידאו שהתפרסם בערוץ 10 נראים מבצעי הלינץ מתפרצים
לאוטובוס ורואים גם את עדן עצמו – אבל לא רואים את השוטרים. היכן
היו אותם השוטרים ולהיכן נעלם "המעגל" אותו מתאר השוטר?

4. השוטר מתאר לאורך כל העדות שהם השכיבו את החייל על הרצפה כדי
להגן עליו מפני האבנים. אך בוידאו של ערוץ 10 עדן הי"ד נראה בבירור
כשהוא עומד על רגליו, בזמן שההמון בחוץ מיידה אבנים לעבר האוטובוס.




____



לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום שני ט''ז בסיון תשס''ט    00:15   08.06.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  68. ניצן אור: לתשומת לב אלה שתקפו אותי בענין ''הבנת הנקרא'  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ניצן אור
חבר מתאריך 8.10.01
24472 הודעות אור ליום שני ט''ז בסיון תשס''ט 23:57 07.06.09


לתשומת לב אלה שתקפו אותי בענין ''הבנת הנקרא'' ובין השאר "נציג העם"...

טענתי כל הזמן שהארץ מביא את הביטוי "ניסיון לרצח" על החייל זאדה
וטענתי שהוא מת ולכן לא "ניסיון רצח" אלא "רצח"...

תקפו אותי בחוסר הבנת הנקרא כי לשיטתם "ניסיון הרצח" מדבר על הניסיון
לפגוע בשוטרים ולא בזאדה.

היה לי מוזר וטענתי שאם כן, יש כן חוסר בהבעה ולא בהבנת הנקרא...

ובכן הנה כעת בהארץ יותר ברור...

אין צורך להתנצל, אני כבר יודע מראש מי אלה שמחפשים תמיד לתקוף אותי
אך פעם אחר פעם מתגלים כקטנים מאד...

למה זה סקופ?

כי זה מחזיר את הגילוי הסקופיסטי חזרה לכך שהעובדה שזאד נרצח, לא
נותנת להם להתבלבל וגם בית המשפט קורא לזה "ניסיון רצח". אבסורד בכל
קנה מידה. לפי זה גם יגאל עמיר יושב על "ניסיון רצח יצחק רבין"
המשפט הזה ודאי יוכיח לכולם את האבסורד.



39. וידאו: שידור של הלינץ' בחייל בשפרעם בערוץ 10

https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=6714&omm=39&viewmode=



20. מה אומר ח''כ ברכה מול מה אומרת תמונת החייל באזיקים לאחר שבוצע בו לינץ'

https://rotter.net/forum/gil/6714.shtml#20


פרשת עדן נתן - זאדה צוברי
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6714&forum=gil&viewmode=all&keywords=זאדה

האם ח''כ בראכה הנהיג את הלינץ' בחייל עדן נתן-זאדה?
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6865&forum=gil&viewmode=all&keywords=זאדה

_____________________


פרס: ''ההסטוריה לא חשובה, מה שחשוב זה העתיד''...למה?!
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=6137&omm=69&viewmode=
מי מפחד מ''תולעת יעקב ודוֹד ישמעאל''?
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6179&forum=gil&omm=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורן אדרי
גולש אורח
יום שלישי ה' באלול תשס''ט    05:21   25.08.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  69. המשטרה איבדה קלטת שמתעדת את הלינץ' בנתן זאדה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

קרדיט אהרון



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום שני כ''ב באב תשע''ג    07:54   29.07.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  70. היום: הכרעת הדין לנאשמים במותו של המחבל היהודי עדן נתן זאדה  
בתגובה להודעה מספר 0
 

דוידזון
חבר מתאריך 3.3.08
88621 הודעות, 248 מדרגים, 411 נקודות. ראה משוב יום שני כ''ב באב תשע''ג 07:25 29.07.13


היום: הכרעת הדין לנאשמים במותו של המחבל היהודי עדן נתן זאדה

הנאשמים הואשמו בניסיון לרצח, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, ובהתפרעויות שגרמו לנזקים
דניאל סיריוטי,
פורסם ב: 29.07.2013

דריכות במשטרה לקראת הכרעת הדין בפרשת הלינץ' שבוצע במחבל היהודי עדן נתן זאדה, שרצח ארבעה ערבים בשפרעם. היום ב־13:00 ימסור בית המשפט המחוזי בחיפה את הכרעתו אם להרשיע את שבעת הנאשמים, כולם משפרעם.

השבעה הואשמו לאחר תיקון כתב האישום בניסיון לרצח, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, ובהתפרעויות שגרמו לנזקים.
נתן זאדה, חייל בשירות סדיר, עלה לפני שמונה שנים לקו אוטובוס אגד 165 במפרץ חיפה ומשהגיעו לתחנת שפרעם פתח באש לכל עבר ורצח את הנהג ושלושה נוסעים, משום היותם ערבים. הירי הופסק רק לאחר שנוסעים השתלטו עליו. על פי כתב האישום, זאדה מצא את מותו בעת התפרעות ההמון, שארכה כשעה וחצי למרות השוטרים שגוננו עליו.

במשטרה חוששים ממהומות אם השבעה יורשעו.
.
מקור: http://www.israelhayom.co.il/article/104987
.
.
.


https://tinyurl.com/5a2yl כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות