אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה   אשכול נעול - לקריאה בלבד
 
     
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #7255 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 7255   
צעד נוסף
גולש אורח
אור ליום חמישי י''ז בניסן תשס''ז    19:27   04.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

תכנית טלוויזיה על עלילת הדם בדיר יאסין  

 
   מסתבר שעלילת הדם בפרשת רצח רבין הינה עלילה אחת בשרשרת ארוכה ושיטתית http://x.2all.co.il/atira229-06.

להלן פרטים על תכנית הטלווויזיה כפי שקיבלתי במייל מן הד"ר אורי מילשטיין:

מחר יום ה' 5 באפריל אשחזר באתר דיר יאסין, שבו נמצא היום בית חולים לחולי נפש
גבעת שאול, את ממצאי מחקרי על עלילת הדם בדיר יאסין, שאותם פרסמתי בשבוע שעבר
בספרי החדש: "עלילת דם בדיר יאסין הספר השחור" בשחזור ישתתפו 110 אנשים לרבות
לוחמי אצ"ל ולח"י מאותם ימים. השחזור אמור להיות מצולם על ידי צוות של חברת
החדשות של הערוץ השני ואמור להיות מוקרן בחדשות ערוץ 2 מחר בערב. אני מקווה
שתמצאו עניין בשחזור המוקרן.

מצורף קובץ ובו תמצית ממצאי המחקר.


ד"ר אורי מילשטיין, ת"ד 9003, רמת אפעל 52190
טל. 03-6351062, פקס \ 03-5351012, סלולרי. 0505-597907 E-mail: [email protected]


‏יום שני ז' ניסן תשס"ז
‏26 מרץ 2007

עלילת דם בדיר יאסין – הספר השחור

מאת אורי מילשטיין

תקציר

הספר עלילת דם בדיר יאסין – הספר השחור, הוא כתב האשמה נגד השמאל בישראל, ששולט על כל מערכות החיים בישראל מהקמת המדינה ועד היום ונגד תת-התרבות הביטחון שהוא קיבע ושמסכנת את עצמם קיומה של מדינת ישראל. אותו שמאל שהעליל על האצ"ל ולח"י שערך כביכול טבח באזרחים, נכשל מלמנוע טבח ביהודים בשיירת הדסה, וערך בעצמו טבח שבויים בעין זייתון. שלוש טענות אלה נידונות בספר ומוכחות על-ידי עשרות עדויות ומסמכים.

פרשת דיר-יאסין שראשיתה ב-9 באפריל 1948, מוכרת בעולם כולו יותר מכל אירוע אחר במלחמת העצמאות. הפרשה היתה למיתוס יסוד מכונן בתודעה הפלסטינאית וממילא בתרבות הפלסטינאית. היא משמשת דוגמא מבססת לטענה שהיהודים ביצעו בפלסטינאים רצח עם ב-1948, ויזמו, במודע ובמתכוון, גירוש של מאות אלפי פלסטינאים מהשטח שהיה מיועד למדינת ישראל, מהשטחים שהיו מיועדים למדינה הפלסטינאית ונכבשו על ידי ישראל, וממדינת ישראל לאחר שהוקמה. לפי הפלסטינאים, "הטבח" בדיר-יאסין היה ל"תקרית קפואה" באבולוציה של מדינת ישראל, ועיצב אותה בעיניהם כמדינה טרוריסטית שאינה חדלה לטבוח בפלסטינאים – כמו בקיביה ב-1953, בכפר קאסם ב-1956, בסברא ובשתילה ב-1982, בג'נין ב-2003 ובלבנון ב-2006. חוסר נכונותם של הפלסטינאים לעשות שלום עם ישראל, או לפחות לכונן יחסי אי לוחמה, חמישים ושמונה שנים אחרי מלחמת העצמאות, נובע במידה לא מבוטלת מן המקום שתופסת פרשת דיר-יאסין בתודעתם הלאומית העכשווית. לפיכך, פרשת דיר-יאסין איננה רק פרשה היסטורית, אלא פרשה עכשווית מאוד, שעתידה להעסיק אותנו בכל עתיד נראה לעין. היא מבהירה למשל מדוע דחה ראש הרשות הפלסטינאית, יאסר ערפאת, בשנת 2000, את הצעתו של ראש ממשלת ישראל, אהוד ברק, להקים מדינה פלסטינאית, כמעט על כל שטחי יהודה, שומרון ורצועת עזה. היא מבהירה מדוע ממשלת החמאס היום דוחה כל פשרה. השלמה עם "רוצחי" דיר-יאסין אינה באה בחשבון, שהרי השלמה איתם תהיה בבחינת "הרצחת וגם ירשת?"!

פרשת דיר-יאסין איננה רק מיתוס מכונן של הפלסטינאים, אלא גם מיתוס מכונן של השמאל הישראלי החדש, המערער על הצידוק להקמתה ולהמשך קיומה של מדינת ישראל כמדינת לאום יהודית, ופועל גם להחזיר לפלסטינאים את זכויותיהם "שנגזלו על ידי היהודים", ובכך להפוך את ישראל למדינת כל תושביה.

ואלה עיקרי הדברים כפי שהתפרסמו על הפרשה, אותם אנו עומדים לערער, אחד לאחד:
א. הכפר דיר-יאסין, שנמצא ממערב לירושלים, סמוך לשכונת גבעת-שאול, היה כפר שקט. לתושביו היתה ברית אי-התקפה עם אנשי שכונת גבעת-שאול. תושביו לא פעלו נגד היהודים במלחמת העצמאות ולא סיכנו אותם בשום צורה שהיא. לפיכך, לא היתה ליהודים שום עילה לתקוף את הכפר ולגרש ממנו את תושביו.
ב. אנשי האצ"ל ולח"י תקפו את הכפר ללא אישור המוסדות המוסכמים של היישוב היהודי, ובניגוד לאינטרס הצבאי של היהודים באותו זמן.
ג. במהלך הקרב רצחו אנשי האצ"ל ולח"י נשים, ילדים וזקנים, שלא סיכנו אותם בשום צורה שהיא.
ד. אחרי הקרב הובילו הכובשים את התושבים שנותרו למחצבה שבין הכפר לירושלים, ושם טבחו רבים מהם.
ה. בסך הכול טבחו אנשי האצ"ל ולח"י 254 תושבים.

"עובדות" אלו הן נכסי צאן ברזל במורשת מלחמת העצמאות של רוב היהודים, במורשת "אל נקבה" של הפלסטינאים והעולם הערבי, ושל הנרטיב של אותה מלחמה בעולם כולו. בשנת 2002 הורו שלטונות צה"ל להפסיק את הרצאותיו של אחד מלוחמי הקרב בדיר-יאסין, איש לח"י לשעבר - שנהג להרצות, במשך שנים, על נושא זה לפני חיילי צה"ל - משום שהכחיש את עניין הטבח. צה"ל נקט צעד חריף זה בעקבות תלונתה של חברת הכנסת נעמי חזן, פרופ' למדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים. זהות כזאת של חשיבה אודות נרטיב יסוד, בין הפלסטינאים לבין צה"ל, לא קיימת בשום תחום אחר.

ד"ר אורי מילשטיין מוכיח בספר זה שרוב הדברים שהתפרסמו על פרשת דיר-יאסין, אינם מבוססים ורובם אף שקריים. הטיעון העיקרי שלנו הוא שמנהיג היישוב, יו"ר הנהלת הסוכנות ומחזיק תיק הביטחון בה, דוד בן גוריון, ידע על ההתקפה המתוכננת של האצ"ל ולח"י על דיר-יאסין, אישר אותה, וקיבל דיווח מפורט על כל האירועים, גם ממפקד מחוז ירושלים, נאמנו, דוד שאלתיאל, וגם מסוכן סמוי של "ההגנה" בלח"י, שהשתתף בקרב, שמעון מוניטה. הוא ידע שבדיר-יאסין לא היה טבח ולמרות זאת שתק בפומבי, גם ב-1948 וגם לאחר מכן, עד מותו. אבל, לעומת זאת, בתחילת שנות החמישים, הוא אישר באוזני הסוכן שמעון מוניטה שידע את האמת על הפרשה. בפרקים הבאים נבסס טענה זאת. אם טענתנו זאת לא תופרך, הרי שהיא מערערת את כל מה שנכתב על פרשה זאת בחמישים ושמונה השנים מאז. טיעון זה שופך אור חדש על דוד בן גוריון, על מקורביו, על חקר מלחמת העצמאות ומלחמות אחרות, ועל התרבות הפוליטית, הביטחונית, המחקרית והאקדמית, של היישוב היהודי ושל מדינת ישראל. שהרי אם בפרשה זו הצליחו בן גוריון וחבריו להונות את כל העולם, אזי בפרשות אחרות, פחות מזיקות לתדמיתה של ישראל, על אחת כמה וכמה.

א. פרשת דיר-יאסין מלמדת בראש ובראשונה כיצד קונספירציות ומיתוסים מחוללים אירועי-שער היסטוריים.
ב. בקרב דיר-יאסין התגלו הקשיים של קרבות בשטח בנוי ושל התוצאות הקשות שלהם מבחינה אנושית. הפיכת הקרב הזה למיתוס של טבח, מנעה חקירת עומק שלו והפקת לקחים. זאת אחת הסיבות שצה"ל הגיע בלתי מוכן לקרבות דומים, עד הפעולות בג'נין במבצע חומת מגן בשנת 2002, ועד מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006.
ג. פרשת דיר-יאסין חושפת את היחסים המעורערים בין המפלגות בישוב היהודי בתקופה שקדמה להקמתה של מדינת ישראל, ואת נכונותן לנצל אירועים צבאיים למטרות פוליטיות-מפלגתיות. בייחוד חושפת הפרשה את דרכו של דוד בן גוריון בבניית מיתוסים שליליים, שכמעט לא ניתנים לערעור, על יריביו הפוליטיים. בעזרת מיתוסים אלה שטפו בן גוריון וחבריו את מוחם של היהודים בארץ ישראל ויצרו תת תרבות ביטחונית.
ד. פרשת דיר-יאסין חושפת את הקשרים הסבוכים בין המערכת הפוליטית לבין מערכת הביטחון ואת העובדה שמערכת הביטחון היא זרוע של המערכת הפוליטית לקידום אינטרסים מפלגתיים. כך חדרו נורמות מפלגתיות למערכת הביטחון ומנעו ממדינת ישראל להקים צבא מקצועי ראוי לשמו.
ה. פרשת דיר-יאסין מצביעה על הקושי לחקור מיתוסים ולחשוף את מופרכותם גם במדינה דמוקרטית כישראל.
ו. פרשת דיר-יאסין חושפת את אופיים של ההיסטוריונים הישראליים שתפקדו בפרשה זאת כ"היסטוריונים מגויסים", שאינם ראויים למעמדם כאנשי אקדמיה וכאינטלקטואלים.
ז. פרשת דיר-יאסין מלמדת על אופיים של אנשי התקשורת בישראל שקיבלו את הגרסה הרשמית והמניפולטיבית ולא חקרו לעומק את עלילת הדם בדיר-יאסין.

בספר השחור מתאר ד"ר אורי מילשטיין בהרחבה שני מעשי טבח שכן היו: א. טבח שביצעו ערבים ברופאים, אחיות ועובדי אוניברסיטה שנסעו בשיירה להר הצופים - ימים אחדים אחרי אירועי דיר יאסין - כנקמה על הטבח שלא היה בדיר יאסין. ב. טבח שביצעו לוחמי פלמ"ח בערביי הכפר הערבי עין זיתון ב-1 במאי 1948.

ד"ר מילשטיין מציג את האיכות הירודה של המחקרים שנעשו בישראל על מלחמת העצמאות, מה שהוביל להתפתחות תרבות ביטחונית מיתולוגית, שמנעה הקמתו של צבא מקצועי שיהיה מסוגל לגַבּות מטרות לאומיות. כתוצאה מכך התאימו עצמן המטרות הלאומיות לחולשותיה של מערכת הביטחון, והוצגו לציבור כתפיסות אידיאולוגיות חדשות. זה הטעם, שחמישים ושמונה שנים לאחר הקמתה', לא מעט ישראלים מפקפקים ביכולתה של מדינתם לשרוד לאורך ימים.
בפרק והאחרון פורס ד"ר מילשטיין את משנתו לשאלה: מה לעשות.
 עלינו לחולל תהליך של אינטלקטואליזציה במערכת הביטחון.
 עלינו להפוך את צבא הקבע מצבא מיליציוני, המפעיל את כוחו בדרכים תת-אופטימאליות, לצבא מקצועי, המפעיל את כוחו באופן אופטימאלי, מבלי לבטל את צבא החובה המיליציוני.
 עלינו להפוך את תרבות הביטחון של ישראל מתרבות מיתולוגית לתרבות ביקורתית-אינטלקטואלית.
.

את המסה הזו חותם המחבר בדברים הבאים:
את הספר השחור לא אני חיברתי, אלא התנהלותה הקלוקלת של מדינת ישראל. אם יישמו הישראלים את התוכנית לעיל, יהיה זה הספר השחור האחרון שישראל תכתוב, ותתחיל תקופה חדשה של נטרול איומים במחיר נמוך, של פריחה ושגשוג בכל התחומים. אם התוכנית תיושם, נהיה אור לגויים, ולפחות לעולם הנאור במלחמתו בפונדמנטליזם המוסלמי – הברברים החדשים שקמו להשמיד את בני התרבות. ההחלטות אינן קלות וביצוען הוא משימה קשה עוד יותר, כי מנהיגים מתקשים להודות בטעויותיהם ואליטות מסרבות לקחת אחריות ולפנות את מקומן. אני מתפלל שלמען שרידותה של מדינת ישראל יתקבצו הקוראים למחנה לוחם שינטרל את האיום הפנימי – ממשל פגום, מערכת ביטחון קורסת ותת-תרבות ביטחונית – ויצעידו את ישראל למהפכה קופרניקאית.



 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ראוי לשדר בפסח , זה משתלב עם עלילות הדם קופי 04.04.07 19:40 1
  יישר כח !! פילוביץ שחף 04.04.07 20:30 2
  טענת מילשטיין בסוף הכתבה שפרשה זו הביאה למנוסת ערבים dien 06.04.07 00:19 3
     עכשיו הכל יבחן במבחן התוצאה !! פילוביץ שחף 06.04.07 08:19 4
     הסיבות בריחת ערביי ארץ ישראל ב-1948 אורי מילשטיין 06.04.07 17:37 5
         לשם האיזון הזכרתי שלא רוב הערבים גורשו על ידינו, ובודאי dien 06.04.07 18:10 6
             בלא לדעת את האמת לא ניתן לפתור שום בעיה אורי מילשטיין 06.04.07 18:13 7
                 אצל הדשמאל הישראלי עוקרו די הרבה ערכים... shay 06.04.07 18:55 8
                     אבל יש מניפולציות! אורי מילשטיין 06.04.07 19:25 9
                         כשאין אמת, אין מוסר ואין צדק, המניפולציות מובנות מאליהן shay 06.04.07 20:16 11
                             הטעם שלכך הוא שאין תרבות ביטחון של ממש במדינת אורי מילשטיין 06.04.07 21:56 12
                 נכון, וקשר=שקר (אותן אותיות) של השמאל לא ברור לי.. dien 07.04.07 20:44 30
                     לא טובת הארץ מעסיקה את השמאל אורי מילשטיין 07.04.07 23:39 32
                         ללא חיבור אמיתי לאמת ההיסטורית והתרבותית שלנו. עצוב מאד dien 08.04.07 10:59 35
             רעיונות שמאלנים ילדותיים - חדרו לשכל הישר יקוב 07.04.07 07:43 24
     סיבות לבריחה: diklaz 06.04.07 20:08 10
         הסיבה העיקרית היא פחד מטבח דוגמת דיר יאסין אורי מילשטיין 06.04.07 21:57 13
             משמע, הפסיכולוגיה שיחקה כאן תפקיד מרכזי צעד נוסף 06.04.07 23:29 14
                 לוחמה פסיכולוגית היא דבר חזק. תחבר בין הסיבות ה-3 וה-4 diklaz 07.04.07 00:25 15
                     אנשים המון פעמים עושים השלכות מעצמם על האחרים קובי לו 07.04.07 00:31 16
                         נקמה הינה פעולה לגיטימית בתרבות המזרח, ולכן צעד נוסף 07.04.07 01:09 17
                             השאלה מי מאיים על השמאל ו מי מאיים על הימין? אורי מילשטיין 07.04.07 05:40 19
                                 השמאל ריפד עצמו בכנופיית שלטון החוק וכנופיית התקשורת צעד נוסף 07.04.07 10:53 26
                                     לא צריך גם להזניח את הקונספירציה של מלחמת יום הכיפורים אורי מילשטיין 07.04.07 11:02 28
                                         לאיזו קונספירציה אדוני מתכוון ביוה''כ? פרשת הצלשים? הבולש 07.04.07 20:34 29
                                             הקונספירציה היחידה ביוה''כ, פשוטו כמשמעו, היתה עצם קובי הקאובוי 08.04.07 12:28 38
                 אין מעשה שאין לו מימד פסיכולוגי אורי מילשטיין 07.04.07 05:38 18
             אולי הייתה סיבה נוספת Yac 07.04.07 06:22 20
                 לא היסטוריונים אלא תועמלנים אורי מילשטיין 07.04.07 06:42 21
                     בוודאי Yac 07.04.07 06:51 22
                         פרדיגמה חדשה אורי מילשטיין 07.04.07 07:07 23
                             משהו על הסטוריונים Yac 07.04.07 09:37 25
                                 טרומן אורי מילשטיין 07.04.07 10:58 27
                                     הערב הופיע הסטוריון, בחדשות ערוץ 11 Yac 07.04.07 22:42 31
                                         שנת 1948 היתה שנת בחירות בארה''ב אורי מילשטיין 07.04.07 23:44 33
                                         אני מבקש לדעת במילים פשוטות למה אתה מתכוון ב: יקוב 08.04.07 00:22 34
         דיקלה. את יודעת שהיום בני מוריס מבין שזה או אנחנו או הם dien 08.04.07 11:03 36
             הסיכוי להתמודד במלחמה עם הערבים אורי מילשטיין 08.04.07 11:24 37
             כל אדם רשאי לדיעה ורשאי לשנותה אם וכאשר יראה לנכון. diklaz 08.04.07 12:50 39

     
קופי
גולש אורח
אור ליום חמישי י''ז בניסן תשס''ז    19:40   04.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ראוי לשדר בפסח , זה משתלב עם עלילות הדם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   כמו כל שאר האנטישמים בכל הדורות גם לשמאל יש עלילות הדם שלו.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום חמישי י''ז בניסן תשס''ז    20:30   04.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. יישר כח !!  
בתגובה להודעה מספר 0
 

לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dien
גולש אורח
יום ששי י''ח בניסן תשס''ז    00:19   06.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. טענת מילשטיין בסוף הכתבה שפרשה זו הביאה למנוסת ערבים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   בס"ד

כללית מהארץ,מערים נוספות,

לא נראית לי סבירה,
לאור הגילויים של ג'ואן פיטרס בספרה מאז ומקדם,
ש"רוב" הפליטים לא גורשו ב-1948

ו- 68% עזבו בלי שראו אפילו חייל ישראלי!"

או עפ"י דבריו של ראש ממשלת סוריה חילאד אל עזם

מתוך ספר "זכרונות" שפירסם בשלושה חלקים בשנת 1972

– הוא אומר כך:

"מאז 1948 דרשנו אנחנו את החזרת הפליטים..

אף שבגללנו עזבו את ארצם..

אנו הבאנו שואה על .. הפליטים הערבים על ידי שקראנו להם לבוא

ולחצנו עליהם שיצאו..

אנו עשינו אותם מנושלים.. הרגלנו אותם לפשוט יד..

לקחנו חלק בהורדת רמתם המוסרית והחברתית..
ואחר כך ניצלנו אותם בבצוע פשעי רצח,
הצתה וזריקת פצצות על .. גברים נשים וטף –

כל זה להשגת מטרות פוליטיות".

גם מהמנהיג המצרי כמדומני נשמעו קולות דומים באותו הזמן,

אז למה אין לזה משקל בבעיית "הסתלקותם" של הערבים מעריהם,
בספר ובכתבה ששודרה?




                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ששי י''ח בניסן תשס''ז    08:19   06.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. עכשיו הכל יבחן במבחן התוצאה !!  
בתגובה להודעה מספר 3
 

לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
יום ששי י''ח בניסן תשס''ז    17:37   06.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. הסיבות בריחת ערביי ארץ ישראל ב-1948  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   ערבים ברחו מארץ ישראל עוד לפני אירועי דיר יאסין. לבריחה היו סיבות רבות והיו גם גירושים. אבל רוב הפליטים ברחו מפחד טבח דוגמת דיר יאסין



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dien
גולש אורח
יום ששי י''ח בניסן תשס''ז    18:10   06.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. לשם האיזון הזכרתי שלא רוב הערבים גורשו על ידינו, ובודאי  
בתגובה להודעה מספר 5
 
   בס"ד

שלא נטבחו...

לפי המחקר של פיטרס 68% כלל לא ראו חייל ישראלי,
זה הרבה ורחוק מהתאורים של הפלשתינים עצמם,

וגם ההדגשה של החלק של מנהיגי ערב בעניין עזיבתם
לא פחות חשוב,

גם בשביל שיקחו אחריות על כך, לפתרון עתידי לפליטים אם
וכאשר יבוא.
(זו גם היתה אחת ההצעות של איילנד בזמנו.)..



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
יום ששי י''ח בניסן תשס''ז    18:13   06.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. בלא לדעת את האמת לא ניתן לפתור שום בעיה  
בתגובה להודעה מספר 6
 
   מעניין שדווקא השמאל הישראלי מסרב להודות באמת בפרשת דיר יאסין.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
shay
גולש אורח
יום ששי י''ח בניסן תשס''ז    18:55   06.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. אצל הדשמאל הישראלי עוקרו די הרבה ערכים...  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   אין צודק ולא צודק,
אין מוסרי ולא מוסרי,
אין אמת ואין שקר,
אין כובש (ערבי) ונכבש (יהודי).

הכל אצלם במוח סלט, חסר אמת, חסר יושר.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
אור ליום שבת י''ט בניסן תשס''ז    19:25   06.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. אבל יש מניפולציות!  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
shay
גולש אורח
אור ליום שבת י''ט בניסן תשס''ז    20:16   06.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. כשאין אמת, אין מוסר ואין צדק, המניפולציות מובנות מאליהן  
בתגובה להודעה מספר 9
 
   גם השמאל שואף לתת לגיטימציה למעשיו ומחפש צידוק כלשהוא.

העובדה שאין אמת, אין צדק ואין מוסר, נותנים לשמאלנים למעשה אפשרות לעוות את המציאות כרצונם, ללא גבול, הכל לפי הקוניוקטורה הקיימת באותו זמן ולפי הצרכים הרגעיים.

ראה את התנהגות מערכת המשפט. בשנים האחרונות הם פוסקים דבר והיפוכו ואין אצלהם עם זה שום בעיה.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
אור ליום שבת י''ט בניסן תשס''ז    21:56   06.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. הטעם שלכך הוא שאין תרבות ביטחון של ממש במדינת  
בתגובה להודעה מספר 11
 
   ישראל.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dien
גולש אורח
אור ליום ראשון כ' בניסן תשס''ז    20:44   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. נכון, וקשר=שקר (אותן אותיות) של השמאל לא ברור לי..  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   בס"ד

בעניין הזה ובהרבה דברים אחרים, עד כמה שהוא קיים.

דווקא באתר של נתיבה בן יהודה, במדור הזכרון,
שפורסם עליה שלקחה חלק בטבח בעין זיתון,
ראיתי שהיא מדברת על זה,
מה שהופיע לאחר מכן גם בספרה
"מבעד לעבותות"
ואף מסבירה שם בסעיף "רצח שבויים"
על המצב הקשה של הלוחמים,
"וכשהם הורגים אותנו אז החייל שהחבר שלו נהרג אתמול,
מה הוא צריך לעשות. איך הוא יכול לבלום את עצמו.
ובעיקר שאצלנו לא מדברים על הדברים האלה."
לבסוף היא גם מביעה חרטה גדולה על כל מה שהיה.
זה כבר משהו. אפילו הרבה.
מציעה לך לקרוא את זה כאן בקישור:

http://www.netiva.co.il/Press/Articles/27.2.85.htm

אני מתחרטת על הכל
ראיון עם ארי שביט מ 1985.

אבל ידוע המקרה של עמוס קינן עצמו,
שדווח על הטבח שלא היה בדיר יאסין,
ונגלה לי הסיפור שהוא עצמו
ניסה בזמנו, להתנקש בחייו של שר התחבורה
דוד צבי פנקס ב- 1953,
ואיך הוא יצא מזה?
הלך לגלות לפריס לתשע שנים.
איך במקרה כזה חמור פתאום הוא השתתק?
ולמה השתיקו את זה מסביבו והתעלמו מכל הסיפור?
כי שר בממשלה זה לא כמו ראש הממשלה...?

והיו אף שהצדיקו את זה..
העולם הזה וקול העם?

והשמאל ברובו, ובשיטתיות, ימשיך להתעלם ממחדליו
וטעויותיו,
כי אין לו גבולות,
ואין לו אלוקים.
המטרה מקדשת כל אמצעי וההיפך,
רק שזה ישרת את מטרותיהם הנרקיסיסטיות בעליל.

יש להם עוד הרבה פרקים ללמוד באהבת הזולת כמו
את עצמם, בפרט שאחים אנחנו,
וטובת הארץ על יושביה היהודים, קודם כל,
צריכה להיות גם השאיפה שלהם לא פחות משלנו.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
אור ליום ראשון כ' בניסן תשס''ז    23:39   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. לא טובת הארץ מעסיקה את השמאל  
בתגובה להודעה מספר 30
 
   אלא האוטופיה החברתית שהיא מבחינת דת בשבילם והם מאמינים בה. "טובת הארץ על יושביה היהודים" היא אויבם האמיתי והם יעשו הכל לנטרל אותו.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dien
גולש אורח
יום ראשון כ' בניסן תשס''ז    10:59   08.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. ללא חיבור אמיתי לאמת ההיסטורית והתרבותית שלנו. עצוב מאד  
בתגובה להודעה מספר 32
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יקוב
גולש אורח
יום שבת י''ט בניסן תשס''ז    07:43   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. רעיונות שמאלנים ילדותיים - חדרו לשכל הישר  
בתגובה להודעה מספר 6
 
   רעיונות שמאלנים ילדותיים - חדרו לשכל הישר וגורמים נזק במסרים סמוי.

כאשר המתימרים להיות נציגי הימין (ביבי ורבלין) מתנגדים לתוכנית הסעודית בשל ההתנגדות לזכות השיבה של הערבים, הרי הם מאשרים באופן סמוי שהם מוותרים על זכות היהודים על ירושלים.

כך הדבר כאשר אתה מסתמך על עזיבתם של הערבים מיוזמתם אתה מבטל את הזכות של ישראל לרשת את הארץ הזו משום זכותו של העם היהודי, ומשום שזו זכותו של עם להכות את אויבו ולרשת אותו.

הטעון לזכותנו על הארץ משום שננתשה ע"י הערבים - מ"רצון", אינו יכול לשמש לנו כטענה לזכות, משום שגם אם השקר הזה נכון הרי, בני אדם אינם מאבדים את זכותם על רכושם כשהם יוצאים ל"טיול" לחו"ל, ובוודאי לא עקב חשש לחייהם - עובדה זו ניתן ללמוד מכתבי אישום כלפי הגנבים שחדרו לבתי הפליטים מקריית שמונה במלחמת הסרק בלבנון.

הטעון הזה אינו צודק, וגם לא יוכל לשמש טעון ראוי בבתי המשפט (בתי משפט בין לאומיים או בית המשפט העליון) כהגנה מפני טעון לחוסר זכותה של המדינה להתקיים.

אין דרך אחרת להצדיק את קיומה של המדינה מלבד הסימוכין הללו:
1. ארץ ישראל של עם ישראל מאז הבטחת האל.

2. עוצמתנו הצבאית היא ערובה לבטחונינו, ומי שיערערה - יפגע, על חרבנו נחייה לעולם ("מי שפוגע בביתי - אגדע את ידו" דברי השופט העליון לשעבר חשין, אשר ידע כלל זה לגבי ביתו אך לא כלפי ביתם של היהודים, אך זה כלל יסוד בכל התרבויות האנושיות)

3. פתרון נאות לעם החדש שהשמאל הבוגדני יצר - הפלסטינים, יש לפנות את המלך עבדאללה (פיצוי - פינוי הוגן) והתכנסות של כל הפלסטינים לירדן.

אין דרך אחרת לקיים את מדינת ישראל.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
diklaz
גולש אורח
אור ליום שבת י''ט בניסן תשס''ז    20:08   06.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. סיבות לבריחה:  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   1. בריחת האוכלוסייה הערבית המבוססת שידעה כי תסתדר לטווח מה
בארצות ערב (לרוב היו להם קשרים/קרובים). מיותר לציין כי כאשר
עזבו, לא חשבו שזה יהיה לתמיד.

2. בשל בריחת האוכ' המבוססת- המצב הכלכלי של הערבים בארץ מורע
(למי ימכרו בין היתר).

3. שמועות ודיווחים על מעשי אכזריות מצד היהודים(כמו דיר יאסין),ופחד כתוצאה.

4. חשש מחיים תחת השלטון היהודי.

5. בחלק מהמקרים מדינות ערב עודדו הגירה ממקומות מסויימים- מקומות
בהם ראו שדה קרב לאחר עזיבת הבריטיים (הורו על פינוי על מנת ויוכלו
להילחם מבלי לחשוש לחיי אזרחים באיזור). כמובן שבשלב מסויים הם לא
נתנו להגר בקלות לשטחם, בעיקר לא לגברים.

6. בהמשך למטרה הפוליטית של מדינות ערב- ראו בהגירה פוטנציאל לעילה
למאבק לאחר יציאת הבריטים- היהודים גירשו את הערבים ועשו טיהור אתני-
ולכן מלחמה.


(הסיבות הינם חלקיות ומהזכרון- מתוך בני מוריס "לידתה של בעיית
הפליטים הפלסטינים: 1949-1947")



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
אור ליום שבת י''ט בניסן תשס''ז    21:57   06.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. הסיבה העיקרית היא פחד מטבח דוגמת דיר יאסין  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צעד נוסף
גולש אורח
אור ליום שבת י''ט בניסן תשס''ז    23:29   06.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. משמע, הפסיכולוגיה שיחקה כאן תפקיד מרכזי  
בתגובה להודעה מספר 13
 
   כמו בכל דבר

http://x.2all.co.il/atira229-06



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
diklaz
גולש אורח
יום שבת י''ט בניסן תשס''ז    00:25   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. לוחמה פסיכולוגית היא דבר חזק. תחבר בין הסיבות ה-3 וה-4  
בתגובה להודעה מספר 14
 
   3. שמועות ודיווחים על מעשי אכזריות מצד היהודים(כמו דיר יאסין),ופחד כתוצאה.

4. חשש מחיים תחת השלטון היהודי.

תוסיף לרביעית בסוגריים את מה ששכחתי לכתוב: חשש מחיים תחת השלטון היהודי, לאחר שהבריטים יעזבו את ארץ ישראל.

עכשיו:
כערבי באותה תקופה, לאחר שאתה שומע על מעשי טבח למיניהם (בין אם אכן
התרחשו ובין אם לא) של יהודים בערבים, בזמן בו בארץ קיים עדיין המנדט הבריטי. ואז, שוב כערבי באותה תקופה, עולה בראשך המחשבה של: "אם כעת
היהודים טובחים בי, כאשר הבריטים הם עדיין האותוריטה בארץ, מה יהיה לאחר
שהבריטים יעזבו? כאשר לא יהיה בארץ גורם שיוכל לפקח על היהודים "מקרוב".
מאחר ואנחנו מדברים על תקופה שהינה פוסט מלחה"ע ה-2, "טבעי" שכיוון
המחשבה יהיה חשש מטיהור אתני. ולאחר שמועות/דיווחים על טבח, החשש
עלול להיות חשש מטיהור אתני שאינו בהכרח גירוש, אלא רצח-עם.

בריחה במקרה הזה אינה בהכרח פחדנות, אלא, אולי, יצר הישרדות.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קובי לו
גולש אורח
יום שבת י''ט בניסן תשס''ז    00:31   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. אנשים המון פעמים עושים השלכות מעצמם על האחרים  
בתגובה להודעה מספר 15
 
   הכוונה, אנשים תמימים נותנים בד"כ אמון באחרים (כי הם בתמימותם מניחים
שכל האחרים תמימים כמוהם).
אנשים שקרנים ומניפולטורים חושדים כל הזמן באחרים (כי הם חושבים שגם
האחרים הם רמאים כמוהם).

מכאן שהערבים השליכו מהתנהגות הערבים לאורך 1,000 השנה האחרונות
על התנהגות היהודים והיו בטוחים שהיהודים גם כן יטבחו באוכלוסיה
על ימין ועל שמאל כמו שהערבים נהגו לאורך ההיסטוריה.

זו היא אחת הסיבות העיקריות לבריחת האוכלוסיה הערבית בשלהי 47'
ובעיקר 48'.
אם כי יש גם משהו בסיבות שאת רשמת קודם.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צעד נוסף
גולש אורח
יום שבת י''ט בניסן תשס''ז    01:09   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. נקמה הינה פעולה לגיטימית בתרבות המזרח, ולכן  
בתגובה להודעה מספר 16
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 07.04.07 בשעה 01:58 בברכה, צעד נוסף
 
אך טבעי הדבר שהערבים ציפו למה שהם היו מעוללים לו הם היו לוקחים שטח. אבל העניין המרכזי כאן אינו תגובתם הטבעית של ערביי ארץ ישראל אלא הניצול של הסיטואציה ע"י פוליטיקאים על מנת לעשות דלגיטימציה ליריב הפוליטי, בדיוק כפי שקרה בנובמבר 1995.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
יום שבת י''ט בניסן תשס''ז    05:40   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. השאלה מי מאיים על השמאל ו מי מאיים על הימין?  
בתגובה להודעה מספר 17
 
   על השמאל מנקודת מבטו מאיים הימין ולכן מתאמץ השמאל לנטרל את הימין. לעומת זאת על ימין, מנקודת מבטו, מאיימים הערבים ולכן אנשי הימין מתאמצים לנטרל את הערבים.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צעד נוסף
גולש אורח
יום שבת י''ט בניסן תשס''ז    10:53   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. השמאל ריפד עצמו בכנופיית שלטון החוק וכנופיית התקשורת  
בתגובה להודעה מספר 19
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 07.04.07 בשעה 11:15 בברכה, צעד נוסף
 
כמו כל ארגון מאפיוזי, מדובר בשיתוף פעולה רב זרועי בין פוליטיקאים, שופטים, פרקליטים מראשי מערכת המשפט, בכירים אחרים וכמובן כנופיית התקשורת הישראלית שחברה יחד מאינטרסים משותפים להבטיח אחיזה איתנה של מערכת כנופיית השלטון בכל מוסדות השילטון.

וזו הסיבה לשטיפת המח שהעלתה את כנופיית אריאל שרון, ליבני ואולמרט לשלטון.

הדבר היחיד שמאיים על ההמוניה של כנופיית השלטון, הנשלטת באופן אבסולוטי ע"י כנופיית הפרקליטות ובג"ץ, כנופיית התקשורת, כנופיית האגף היהודי, וכנופיית משטרת ישראל, תופרי התיקים ומשכתבי ההיסטוריה הוא האינטרנט.

לכן הקימה כנופיית השלטון משטרת אינטרנט ושתלה טוקבקים מטעם הכנופייה, דוגמת עמיחי וגלילי, הנכנסת למאגרי מידע פרטיים במטרה לתפור תיקים.

כך פעלה הכנופייה במקרה של הלמו וחיים יטיב, וגם אני נתקלתי בתופעה כשחברי החוליה, ביניהם גלילי, עמיחי וקורנהוליו דיפדפו במידע הקשור בי ובבני משפחתי במטרה להרחיקני מן העיסוק בפרשת רצח רבין.

חברה, הרחקתו של אורי ארבל הינה צעד חשוב בדרך, אבל אני מציע לכולם להתמקד בפרשה אחת שתשפוך אור על כל שיטות הפעולה של המאפיה: רצח רבין.

זאת מכיוון שבניגוד לפרשיות אחרות, שם תועמלני המאפיה דאגו לשכתב את ההיסטוריה באופן כמעט בלתי הפיך, הרי שבפרשת רצח רבין חוסר הבנתם ברפואה היה בעוכריהם, ולמעשה הם פיספסו 90% מן המידע הראוי מבחינתם להשמדה.

חשיפת השיטות של המאפיה סביב פרשת רצח רבין, שיתוף הפעולה בין כל האליטות, כולל האגף היהודי, משרד הבריאות, המכון לרפואה משפטית, אפרים סנה, שופטי שמגר ושופטי העליון, מזוז, שנדר וכמובן כנופיית התקשורת והטוקבקים המושתלים תביא לזעזוע עמוק אך גם לתחילת הפיכתה של ישראל לדמוקרטיה.

כעת כולכם יודעים בשירות מי עובד עמיחי, וזה לא רק מאהבתו לאשתו. עמיחי/אורי גם מנוי בחברת אינטרנט בלתי ידועה [email protected] שמצווה חשובה היא לברר האם היא שייכת לשופטי העליון, הפרקליטות, האגף היהודי או ארגון אחר ששותל טוקבקיסטים.

מה ששבר וישבור את הפעילות המאפיוזית הקיימת מאז קום המדינה הוא האינטרנס שעשה בייפס לכנופיית התקשורת.

אילמלא האינטרנט, חיים יטיב והלמו היו מוצאים את עצמם מאחורי סורג ובריח עם תיקים תפורים, וכל מי שגילה דברים על השקר הגדול של המאה היה מוצא עצמו מאושפז במוסד סגור במזרע.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
יום שבת י''ט בניסן תשס''ז    11:02   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. לא צריך גם להזניח את הקונספירציה של מלחמת יום הכיפורים  
בתגובה להודעה מספר 26
 
   היא לא נתפרה כראוי ויש היום נתונים מבוססים שהיתה קונספרציה כזאת.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הבולש
גולש אורח
אור ליום ראשון כ' בניסן תשס''ז    20:34   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. לאיזו קונספירציה אדוני מתכוון ביוה''כ? פרשת הצלשים?  
בתגובה להודעה מספר 28
 
   מלחמות הגנרלים?
קראתי את ספריך בעניין רב, אבל לא זכור לי שדיברת במונחי קונספירציה דווקא על מלחמת יוה"כ.


והאמת, כרגיל, בטוקבקים.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קובי הקאובוי
גולש אורח
יום ראשון כ' בניסן תשס''ז    12:28   08.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. הקונספירציה היחידה ביוה''כ, פשוטו כמשמעו, היתה עצם  
בתגובה להודעה מספר 29
 
   המלחמה.
מהי קונספירציה? קשירת קשר לביצוע משהו לא טוב.
ואכן מצרים וסוריה קשרו מראש קשר לפתיחה במלחמה כנגד ישראל,
ועוד ביום שבתון קדוש למרבית אוכלוסייתה.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
יום שבת י''ט בניסן תשס''ז    05:38   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. אין מעשה שאין לו מימד פסיכולוגי  
בתגובה להודעה מספר 14
 
   אבן היסוד של כל מעשה ובהכרח שלכל פסיכולוגי היא המניע הצרוב בעצם הקיום - לנטרל איומים. אפשרות שיטבחו היה איומים על הערבים ב-1948 וכדי לנטרלו הם ברחו.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Yac
גולש אורח
יום שבת י''ט בניסן תשס''ז    06:22   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. אולי הייתה סיבה נוספת  
בתגובה להודעה מספר 13
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 07.04.07 בשעה 06:44 בברכה, Yac
 
הישישים שבנינו זוכרים שחלק מאנשי הכנופיות וחיילים סדירים של
אותם צבאות ערבים שחשבו שקל יהיה לגדוע את רעיון המדינה הציונית,
נמצאו קשורים בשרשרות לעמדותיהם.

היו גם פעילויות של כנופיות טרור בפיקודו של פאוזי אל קאוג'י,
והרי ידוע שאי אפשר לנצח טרור בכוח צבאי.

ולפתע, נמלטו כל עוד רוחם בם, כוחותיו של קאוג'י, כשהם
מותירים לישראל נשק וציוד. חלקם נמלט בלבוש חלקי.

גם בבירות ערב, החלו להשמע דעות, שיש לשים קץ לרעיון להשמיד
את המדינה היהודית החדשה.
חלק מהשליטים הערבים, חששו ממכה קשה מישראל.

הסטוריונים אחדים חשבו שהמלך פארוק קיבל שוחד מאירגונים יהודים בארה"ב.

האמת היתה שונה ולא נעימה לאוהדי הגוש הסוציאליסטי בעולם,
שהוצג על ידי חוגים בישראל, כמושיע והתומך העיקרי של ישראל.

שמועות שהופצו, גרמו לחרדות הן ביחידות הצבאיות הסדירות של הערבים
ופחד באוכלוסיה האזרחית, ולא רק בגלל שהיו שמועות שהיהודים עומדים
לטבוח בערבים.

היתה לזה סיבה מיוחדת.

גם המפנה ב"מלחמת השחרור", לא היה מקרי, כשישראל היתה כבר בשלבי
יאוש והספד, לפתע התהפכה המגמה.

אז מה באמת הפך את המגמה ?
מה הפחיד את הערבים ?
מה גרם לכנופיות טרור חמושות, לברוח מכאן באישון לילה ?

הסטוריונים, יודעים, שההסטוריה איננה אמת מתימטית.
הסטוריונים משלבים בניסוח ההסטוריה את השקפותיהם.
בעת מלחמת השחרור היו עוד רבים בתוכנו שהעריצו את יוסף סטאלין,
שהיה כידוע שמש העמים, אך תעבו את ארה"ב הקפיטליסטית, האימפריאליסטית
ואפילו הזוג רוזנברג היהודי, העביר לרוסיה חומר גנוב מארה"ב
כדי לבנות פצצות גרעין להגנה מפני ארה"ב התוקפנית.

לכן הסטוריונים, מסיבות שונות ואולי כדי לעודד מגמות פוליטיות
כאלה או אחרות, מצניעים עובדות הסטוריות כאלה או אחרות
ומאדירים התרחשויות אחרות.

בשנת 1947 השמאל לא היה רק קו פוליטי בישראל.
זו היתה דרך חיים, חינוך מגיל אפס, כולל השאות שמי שלא
שמאלן, הוא בור ומחרחר מלחמות. ושאין גדול מיוסף סטאלין.
היו שחשבו שמערכת החינוך של ישראל מנהלת שטיפת מוח ולא רק
בבתי הספר המיוחדים, שנקראו "בתי חינוך".

סבא שלי לא נרגע מהעובדה, שנאלץ לעמוד דום לזכרו של יוסף סטאלין
וכשאמר שזה אחראי לעלילות נגד יהודים ולהרג יהודים, הוא ננזף
והוחרם לתקופת מה.
הסדר הראשון שלו בפסח בישראל, היה עם הגדה בנוסח שונה, שכללה
ניסוחים פוליטיים, דבר שזעזע אותו מאד. דבר אותו הוא התקשה להבין.
מה להגדה של חג החרות לציון העובדה הישראלית, שחופש וחרות יש במדינות
מזרח אירופה וגרורות של רוסיה הסוציאליסטית, ערש החירות והשוויון...

בכך אופן, היה משהו שהוציא את הרוח ממפרשי הצבאות הערבים, גרם להלם
לכנופיות של קאוג'י ושיכנע את תושבי א"י הערבים, שעדיף להמלט מכאן.
הדבר הזה הוצנע ואף רופד באינפורמציה למטרות "הסברה,
וריצוי חלק מהאוכלוסיה היהודית בעלת "אורינטציה" פוליטית "נכונה".




                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
יום שבת י''ט בניסן תשס''ז    06:42   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. לא היסטוריונים אלא תועמלנים  
בתגובה להודעה מספר 20
 
   א. מניפולציית טבח דיר יאסין הפחידה את ערביי ארץ ישראל, לא את הצבאות של מדינות ערב. צבאות אלה נכשלו כי רמתם היתה ירודה; וכי חייליהם ומפקדיהם האמינו שיוכלו למוטט את היהודים בלא מאמץ. כשהתברר שהיהודים נלחמים הם נשברו.

ב. לכל אדם יש השקפת עולם ומכך לא ניתן להיפטר. אבל את השקפת העולם יש לכלול רק בפרשנות לעובדות היסודיות. אם היסטוריונים כמו ד"ר מאיר פעיל פרופ' אניטה שפירא, ד"ר נתנאל לורך, פרופ' גבי כהן או פרופ' יואב גלבר מעלימים עובדות או ממציאים עובדות הם חדלים להיות היסטוריונים ונעשים תועמלנים. אולי הם ירוויחו הרבה יותר כסף כתועמלנים אך שעה שהם תקועים באוניברסיטאות את משחיתים את התרבות.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Yac
גולש אורח
יום שבת י''ט בניסן תשס''ז    06:51   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. בוודאי  
בתגובה להודעה מספר 21
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 07.04.07 בשעה 07:01 בברכה, Yac
 
(אודה, שבדברים הבאים, הושפעתי מסבא, שהיה אדם מיוחד).

הרמה של הצבאות הערביים והכנופיות נחשבה כירודה.
(מלבד הליגיון הירדני המאומן והמצויד, ויחידות מיוחדות של מדינות ערב אחרות).

הרמה של צה"ל, כללה הבאת עולים חדשים, שהוזרמו לקרבות מבלי
שעברו אימון מינימאלי שהורדו ישר מאוניות המעפילים,
לתוך קרב קשה נגד צבא ירדני מאומן ומצוייד.(עיין ערך: כיבוש לטרון).

אכן, חלק מההסטוריונים היו תעמלנים, וחלק מהאידיאולוגים
היו קומיסרים של "הסוציאליזם" דאז.

לא נעים. אבל בין גדולי האומה אז, היו מעריצי סטאלין ורוסיה,
שהיו מוכנים לחסל את מי שחונך בארצות המערב ולא עבר את שטיפת המוח.

אגב זה נמשך למחצית השניה של המאה העשרים.
הצעירים לא זוכרים את פולחן האישיות שבנינו כאן לצאושסקו הרמאי
שעכר את ארצו, דיקטטור אכזר ששדד את הקופה של ארצו והתעלל באזרחיותיה ואזרחיה,
אך כאן היה יקיר ישראל וידידם של פוליטיקאים ישראלים ממולחים.

לכן בארה"ב חשבו שהתאונה בה נהרג קולונל מרכוס מכדור טועה,
היתה רצח פוליטי. כמובן שזו שטות, ממתי יש בישראל רצח או חיסול על רקע פוליטי ?.

כאמור, ארוע חשוב שגרם למפנה, הוצנע בספרי ההסטוריה של ישראל.

מישהו כתב כאן לא מזמן, שישראלי הוא יהודי טיפש.
חשוב שידע, שישראלי הוא גם יהודי, שתעמלנים עושים לו שטיפת מוח,
כחלק מחינוכו להיות ישראלי, חכם, ישר והגון ושיודע
להסתדר במשרדי שלטון מקצועיות ויושר, שם יושב האיש המתאים בתפקיד הנכון.

לצערנו, הישראלי המצוי, לא תמיד מכיר את נבכי הפוליטיקה וההסטוריה
של המדינה הישראלית המיוחדת בה בחרנו להתגורר.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
יום שבת י''ט בניסן תשס''ז    07:07   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. פרדיגמה חדשה  
בתגובה להודעה מספר 22
 
   המציאות הפוליטית נעשית מורכבת יותר ויותר.הפרדיגמה הרווחת להבנת המציאות הפוליטית לא רק שאינה מסייעת אלא במקרים רבים מטעה. לפיכך הגיע הזמן לפתח פרדיגמה חדשה המבוססת על אבני היסוד של התנהגות האדם.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Yac
גולש אורח
יום שבת י''ט בניסן תשס''ז    09:37   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. משהו על הסטוריונים  
בתגובה להודעה מספר 23
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 07.04.07 בשעה 09:47 בברכה, Yac
 
בויקיפדיה, נכתבים הערכים בעיקר על ידי מתנדבים.

אביא את הנכתב על הנשיא טרומן.
הרי טרומן, נחשב לגדןל נשיאי ארה"ב בכל הזמנים על ידי הסטוריונים רבים.

בישראל הוא רק "הכיר".

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%90%D7%A8%D7%99_%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%9E%D7%9F#.D7.99.D7.97.D7.A1.D7.95_.D7.9C.D7.99.D7.A9.D7.A8.D7.90.D7.9C

אבל, בספריית הקונגרס מצוי תעוד לגבי "יחסו" לישראל.
הוא "הכיר" בישראל וחשב שעליה לקום בכל מחיר.

כיצד תרם הרי טרומן לעוצמתה של ישראל ?
מה היתה תרומתו ?
מומלץ לעין בחומר שהותר לפרסום לפי חוקי FOIA.

באותה תקופה סטאלין היה שמש העמים וטרומן, נשיא קפיטליסט ואימפריאליסט.

""
יחסו לישראל

חיים ויצמן (מימין)
מעניק ספר תורה
לנשיא ארצות הברית, הארי טרומן,
25 במאי 1948

בתולדות העם היהודי ייזכר טרומן לטובה כנשיא אשר כיהן בעת הקמת מדינת ישראל, ושעמדתו בעניין זה סייעה לקבלת החלטת האו"ם ההיסטורית בכ"ט בנובמבר, ולהקמת המדינה. בהקשר זה גם נזכרת ידידותו ארוכת השנים עם ג'ייקובסון היהודי, שהיה זה ששיכנע את הנשיא להפגש עם חיים ויצמן, פגישה שהובילה להכרת ארצות הברית במדינת ישראל הצעירה מיד לאחר קום המדינה כמה חודשים לאחר מכן, זאת למרות התנגדות למתן הכרה זו בקרב חוגים מסוימים בממשל.


דמותו
הארי טרומן היה אדם נוח מזג ונעים הליכות ובעל אישיות עממית. בתחילת כהונתו רבים ניבאו לו נשיאות לא מוצלחת אך הוא התעלה על הציפיות הנמוכות שהושמו לו והוכיח עצמו מנהיג נחוש שניהל את ענייני המדינה ביעילות. הוא היה האחרון מבין אילו מנשיאי ארצות הברית שלא היו בעלי תואר אקדמאי. פופולריותו לא הייתה גבוהה כשפרש מנשיאותו ב-1952 והחליט שלא להתמודד על קדנציה שלישית, על אף שחוקת ארצות הברית אפשרה זאת באותו הזמן. במבט לאחור מקובל בקרב היסטוריונים וחוקרי מדע המדינה לציין אותו כאחד מגדולי הנשיאים שקמו לארצות הברית. על שמו נקרא היישוב "כפר טרומן" ששונה משמו הקודם "בני הראל"
""



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
יום שבת י''ט בניסן תשס''ז    10:58   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. טרומן  
בתגובה להודעה מספר 25
 
   יחסו של טרומן לישראל מורכב. עובדה שהיא אישר לבטל את החלטת הכ"ט בנובמבר ב-17 במארס 1948 בעקבות כשלון ארגון ההגנה במלחמת הדרכים.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Yac
גולש אורח
אור ליום ראשון כ' בניסן תשס''ז    22:42   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. הערב הופיע הסטוריון, בחדשות ערוץ 11  
בתגובה להודעה מספר 27
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 07.04.07 בשעה 22:46 בברכה, Yac
 
הוא הזכיר משהו ורמז לגבי נושאים שונים.

על טרומן לחצו גדולי הפוליטיקאים בארה"ב, כולל מזכיר המדינה מרשל,
שאיים להתפטר, אם טרומן יכיר בישראל.

לא רק מרשל הפעיל לחץ על הנשיא.

טרומן החליט לדחות את הכרעתו ביומיים.

בתום היומיים, הוא הכיר בישראל על בסיס דיורה.
החלטה תמוהה, אותה הוא לא הסביר.

אחר כך קיים הנשיא התיעצויות עם ראשי הצבאות של ארה"ב ולמד מהם
שישראל לא ערוכה להתמודד עם צבאות סדירים, עם כנופיות
חמושות, עם לגיון בעל אורינטציה בריטית ועם צבא שאומן על ידי צרפתים.

גורלה של ישראל נחרץ. זה לא מצא חן באזני טרומן.
והוא ביקש לדעת איך מנצחים צבאות סדירים של 7 מדינות ערביות
וגופי טרור שנקראו כנופיות.
הוא קיבל תשובה, ומיד הורה לבצע את הדברים.

טרומן החליט, שישראל תקום וגם תנצח את כל אלה.
הוא הורה לספק לישראל כמה דברים, שחלקם היה גדול על ישראל,
אבל עבד. וישראל ניצחה את הצבאות של 7 מדינות ערביות,
"מעטים מול רבים, בידיים חשופות עם קצת בקבוקי בנזין של מולוטוב הרוסי".

הצבאות של המדינות הערביות נסוגו או נמלטו מהמעטים הישראלים בבהלה,
כמו הכנופיות של קאוג'י. נס. נצחון הגבורה הישראלית, הסדר
התיחכום והתעוזה הישראלית.

אחר כך שלחו את טייסי מח"ל בחזרה לארצם ומכרו חלק מהציוד, לכל מיני מדינות.

נחזור לדברים החשובים ששמענו בערוץ 11.

לימים שאל מישהו את הנשיא טרומן, למה היה חשוב לו לסייע
ליהודים להקים מדינה.
טרומן לא היסס וענה: לסייע ? אני סייעתי ? וכי כורש סייע בזמנו
להקים שוב את מדינת ההיהודים ?
כורש לא סייע. הוא הקים להם מדינה ואיפשר להם לנצח את המתנכלים.
אני הוא הכורש של התקופה הזאת.

אגב, לארה"ב נסיון במלחמה נגד כנופיות טרור.
באמצע המאה ה-18, עסק הטרור האיסלמי בשוד. בעיקר בשוד ימי.
מדינות המגרב ומדינות מוסלמיות אחרות, מימנו צבא של שודדי ים.

אז הנשיא פרנקלין, שלח את הצי האמריקאי, שהצליח בכוח צבאי,
לחסל את כוחות הטרור האיסלמי.
בסוף המערכה בה ניצח, ארה"ב חתמה על הסכם שחייב את השודדים
לציית לארה"ב ולא להתקרב לספינות סוחר אמריקאיות.

טרומן חשב, שכן אפשר לנצח טרור בכוח צבאי, ויש להראות לו
שהתותחים של הטרור קטנים ועלובים לעומת תותחיה של ארה"ב.
הוא אז עוד לא ידע שאי אפשר לנצח טרור בכוח צבאי.

וכך היה. ישראל ניצחה 7 מדינות וכנופיות טרור, בידים חשופות,
ללא נשק וללא מומחי אסטרטגיה.
חיילי ישראל היו גם עולים חדשים, שהורדו מספינות מעפילים, היישר
לקרב נגד הליגיון הירדני המאומן, המצוייד שאומן על ידי הכוחות
המיוחדים הבריטיים המלכותים.

בשלב מסויים, גם הלגיון הירדני, משך ידו מהמלחמה, לאחר שהבין מה עלול להתרחש.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
אור ליום ראשון כ' בניסן תשס''ז    23:44   07.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. שנת 1948 היתה שנת בחירות בארה''ב  
בתגובה להודעה מספר 31
 
   היהודים היו לשון מאזניים וכדי להיבחר ביקש טרומן לקנות את אהדת היהודים. יועצו הפוליטי קלארק קליפורד לחץ עליו לתמוך בהקמת המדינה וכך הוא נהג בניגוד לעמדת משרד החוץ ומשרד ההגנה.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יקוב
גולש אורח
יום ראשון כ' בניסן תשס''ז    00:22   08.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. אני מבקש לדעת במילים פשוטות למה אתה מתכוון ב:  
בתגובה להודעה מספר 31
 
   "כאמור, ארוע חשוב שגרם למפנה, הוצנע בספרי ההסטוריה של ישראל".

הרמז ברצונו הטוב של טרומן אינו מסביר דיו את ה"גורם למפנה", אם יש דבר כזה - חשוב שיופיע מיד.

תודה מראש



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dien
גולש אורח
יום ראשון כ' בניסן תשס''ז    11:03   08.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. דיקלה. את יודעת שהיום בני מוריס מבין שזה או אנחנו או הם  
בתגובה להודעה מספר 10
 
   בס"ד

כאן בארץ. שאין מקום לשני "עמים" בארץ ישראל,

והדבר הזה יוכרע לדעתו.... במאתיים השנים הקרובות..

(מתוך ראיון אחרון עם תום שגב לרגל צאת ספרו הדרך לירושלים).




                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
יום ראשון כ' בניסן תשס''ז    11:24   08.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. הסיכוי להתמודד במלחמה עם הערבים  
בתגובה להודעה מספר 36
 
   לנו מכל מקום לא יהיה סיכוי להתמודד במלחמה עם הערבים אם במקום לחשוף ליקויים ולהפיק לקחים נפתח תרבות צבאית מיתולוגית.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
diklaz
גולש אורח
יום ראשון כ' בניסן תשס''ז    12:50   08.04.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. כל אדם רשאי לדיעה ורשאי לשנותה אם וכאשר יראה לנכון.  
בתגובה להודעה מספר 36
 
  

A foolish consistency is the hobgoblin of little minds, adored by little statesmen and philosophers and divines. With consistency a great soul has simply nothing to do. He may as well concern himself with his shadow on the wall. Speak what you think now in hard words and to-morrow speak what to-morrow thinks in hard words again, though it contradict every thing you said to-day.

Ralph Waldo Emerson
Self-Reliance


אנשים רבים העריכו דברים רבים ושונים לפני כ-60 שנה- חלקם צדקו, חלקם
טעו. לא נראה לי שאף אחד חזה את שיקרה באופן מדוייק.

כאשר גורשו/ברחו הערבים בסביבות 48, מישהו העריך כי הם יקימו מיליציות
חמושות? (אין אנשים שאמרו שהם: "ברחו כמו שפנים"?.מישהו ציפה אם כן שהם
יפתחו בשלב כלשהו תודעה לוחמת?).

המחשבה של- "זה או אנחנו או הם" היא מחשבה שמובלת ע"י קיצונים בצד הערבי
ומולם, ע"י קיצונים בצד שלנו. הכח שיינתן-ב/יילקח-מ ידיהם הוא זה שיכריע
אם ומתי הדבר יוכרע. לדעתי.




                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      
__________________________________________________________________________
למנהלים:  שחרר | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול | עריכת אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות