קבוצות דיון
גילוי מסמכים
נושא #7326
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
עיתונאי מקוון
צל"ש
|
O K
גולש אורח
| יום ראשון כ''ה באייר תשס''ז
12:47 13.05.07 |
|
ירושלים: 30 רבנים מהציונות הדתית עלו להר הבית
|
פורסם: 13.05.07, 12:31 30 רבנים מראשי הציונות הדתית, בהם ראשי ישיבות ורבני יש"ע, עלו הבוקר בפעם הראשונה להר הבית. הרבנים קראו לעשרות אלפי תלמידיהם, בשבוע שבו מציינים 40 שנה לשחרור הר הבית בירושלים, "לעלות להר הבית בטהרה". לדבריהם, הדבר מעוגן בהלכה היהודית ונועד לחזק את הנוכחות והריבונות היהודית במקום המקודש ביותר לעם היהודי.
(נטע סלע) http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3399165,00.html
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ששי
גולש אורח
| יום ראשון כ''ה באייר תשס''ז
15:41 13.05.07 |
|
41. קצת ארוך, מקווה שיהיה לך את הכוח לקרוא
בתגובה להודעה מספר 7
|
לק"י שלום שלום יום ו´ א´ - חוה"מ פסח ה´תשס"ו לצוות "חברים מקשיבים/יעקב" - בתגובה לשאלה של רננה תחת הכותרת "למה לא בונים את ביהמ"ק?" אני חושב שאתה טועה. יש לך קו מחשבה גלותי ועקום. ואני חושב, שהייתי צריך להדגיש שזה ש"איני מכיר דרך מעשית" - זה לא אומר שאין! - אדרבא! יש ויש! א, - טומאת מת וכו´... זה מציצה מן האצבע - ללא כל מקור. הרמב"ם רושם בפירוש - שבתאריך כך וכך... עלה להר-הבית - ל"מקום הגדול והקדוש" וכו´... והתפלל... ועשה סיבוב... וקבע את זה ליו"ט ושמחה ומשתה לכל ימי חייו!! ויש עוד רבנים גדולי עולם - שעלו. אבל גם אם הם לא היו עולים... עדיין מותר! 1 ורק הערה - אין מצב לטעות ולגשת למקום קודש-הקדשים כיפת הסלע (כשיטת הרדב"ז ועוד) - כי השוטרים יחסלו אותך!.... וגם מה שאומרים שאין אנו יודעים את מקום המקדש... זה שקר! הרי: הב"ח והפאת-שולחן רשם: "שכשאדם רואה את הקובה של מקום המקדש. אומר: בית קדשנו... וישתחוה כנגדו ויקרע את בגדיו". אם מקום המקדש נעלם למה יתשחוה כנגד קובה של מוסלמים ולמה יקרע? והרדב"ש גם משיב לשאלה - ובה כתוב (שו"ת רדב"ש חלק ב´ תרצא) "אין ספק כי האבן אשר תחת הכיפה, היא אבן השתיה אשר עליה היה הארון בבית קדש הקדשים לצד מערב". ובמשך הוא אומר "מעולם לא נעלם מאיתנו מקום המקדש".... אגב, - הרב גורן בעצמו הרב גורן! עלה בזמנו להר-הבית! וקרא ליהודים לעלות ולהקים במקום מסוים על ההר - את הישיבה המסורתית. - ביהמ"ד. (עם כל המחלוקות מצד הרצי"ה זצ"ל). <הרמב"ם גם מזכיר את בבית מדרש שבהר הבית> וא"א לגזור גזירה נגד עליה כייון שהכלל הנקוט בהלכה הוא, שאין לחדש גזירות לאחר חתימת התלמוד (רא"ש שבת ב, כ) ´ואין גוזרים אלא מה שגזרו אנשי כנסת הגדולה ובתי דינים גדולים´ (תשובת רב שר שלום גאון, תשובות הגאונים חמדה גנוזה עז) ממילא, אפילו לו היה חשש של ממש בעליה להר הבית, דומה, שאין בסיס הלכתי בימינו לגזור גזירה שלא גזרו אנשי כנסת הגדולה. בוודאי שאין מקום לגזרה - בלי בי"ד - ושהרבנים יביאו מקורות.... יש כמה מצוות בעליה להר. הרמב"ם אומר שבעצם העליה מקיימים את מצוות עשה של "מקדשי תיראו" - באריכות... בהלכות בית הבחירה (פרק ז). שמצוות מורא מקדש - - מתקיימת במהלך כניסתו של אדם מישראל לתחומי הר הבית. - לא לברוח.... לא לפחד.... אלא לדעת עד עמקי נשמתינו - היכן אנחנו נמצאי! הרב גורן זצ"ל בספרו "הר הבית" - כותב באריכות - שמצווה היא! לעלות להר הבית - בין היתר מפני שזה "מצוות כיבוש". כל עוד לא נבנה ביהמ"ק ושועלים הילכו בו, מצווה להכנס להר כדי להציל אותו מידי המוסלמים. בין היתר מפני, לא תחנם. ואם אתה רוצה מקור לכבוש את הר הבית... חז"ל תמהים על דוד "סמוך לפלטירין שלך לא הורשת (כלומר, את מקום המקדש) היאך אתה חוזר ומכבש ארם נהרים וארם צובה?! הווה אומר: מקום המקדש הוא ראש וראשון לכיבושים בארץ ישראל ובלעדיו ארץ ישראל והארצות הסובבתות אותה מאבד מערכו. ידוע שהשכינה לא זזה ממקומה בקודש הקדשים - כפי שמבאר הרמב"ם (בית הבחירה ו, טז) "קדושת המקדש וירושלים מפני השכינה, ושכינה אינה בטלה... ואמרו חכמים: אף על פי ששוממין בקדושתן הן עומדים". אז לומדים - שזה חילול ה´! מול קידוש ה´! - המסגדים שם, עבודה זרה (באיזשהו מקום הרמב"ם מסביר שישמעאלים הם באמת כן עע"ז!!) - ולא הורסים אותם? - עבירה! ורשום בתורה שחייבים להרוס את כל השיקוצים ורש"י הקדוש מבאר "בתי סגדיהון".... העליה להר - זה ההתחלה של העבודה. הרמב"ם אומר ש "לא יכנס לו אלא לדבר מצוה". (כמובן נכנסים לאחר טהרה וכו´....) המשך בעניין הקרבת תמידים בכל יום, מטיל בעל ספר החינוך את האחריות להקרבת סדר התמיד, לא רק על בי"ד שבדור, אלא על כל אחד מישראל. לעדתו, עיקר החובה מוטלת על בית הדין. עם זאת, אין אדם מישראל היכול להסיר מעליו אחריות לקיום מצוה זו כמאמרה. זו לשונו: "שנצטוו ישראל שיקריבו על ידי משרתי השם יתברך. שהם הכהנים שני כבשים... בכל יום... ומכל מקום עיקר האזהרה לבית דין, כלומר, החכמים מורי התורה בישראל, עי עליהם מוטלת מלאכת הציבור... ויות על הכהנים. ואם שמא חס ושלום יתרשלו בה שלא להקריבם בכל יום - ביטלו עשה זה. - והשגגה נתלית עלכל עדת בני ישראל היודעים בדבר אם יש כח בידם לתקן בשום צד". - (מצווה תא). ואגב, אתה יודע מתי הרמב"ם עלה להר הבית? תקרא! "בליל אחד בשבת, בארבעה ימים לירח אייר, נכנסתי לים... וליל אחד בשבת, שלושת ימים לירח סיון, יצאתי מן הים בשלום ובאנו לעכו, וניצלתי מן השמד והגענו לארץ ישראל. ויום זה נדרתי שיהא ששון ושמחה ומשתה ומתנות לאביונים, אני וביתי עד סוף כל הדורות. וביום שלישי בשבת בשבת, ארבעה ימים לירח מרחשון שנת ששה ועשרים ליצירה, יצאנו מעכו לירושלים תחת סכנה, ונכנסתי ל´בית הקדוש והקדוש´ והתפללתי בו, ביום חמישי, ששה ימים לירח מר חשון. ובאחד בשבת, תשעה בחודש, יצאתי מירושלים לחבון, לנשק קברי אובתי במערה. ואותו יום עמדתי במהרה והתפללתי - שבח לאל על הכל! ושני ימים אלו , שהם ששי ותשיעי במר חשון, נדרתי, שיהיו לי כמו יום טוב, ותפילה ושמחה בה´, אכילה ושתיה. אלהים לעזרני על הכל ויקיים בי: "נדרי לה´ אשלם´ אמן. וכשם שזכיתי להתפלל בה בחורבהנה, כך אראה אני וכל ישראל בנחמתה מהרה - אמן´ יש לזכור! הרמב"ם הגיע ארצה בתקופת מסעי הצלב! הארץ הרוסה! בני הישוב היהודי - נטבחים ע"י הצלבנים. ירושלים חרבה. הרמב"ם מגיע לירושלים ובקושי מוצה בה יהודים בודדים. טובל! נכנס לבית הקדו והקדוש - וקובע את זה ליום טוב! - והרי יש שם מסגד... "בית גדול וקודש"??? - אלא הוא שמח - על עצם זה שהגיע למקום!!! הרמב"ם נכנס לשם גם במצג של שמד, חורבן וגלות - והיום! יש לנו ממשלה שהיא התגלמות הערב-רב בדורינו.. (ע"פ הגאון מוילנא! והם אלו שמעכבים את הגאולה! ומי שלא נלחם בהם - מוטב שלא היה נברא - כדברי הגאון! והוא מוסיף שהם "ערב רב, שהן ראשי גולה של ישראל" וכו´... שהם בארץ ישראל - הן מעכבים את שני המשיחים ומפרידים ביניהם! - אלו הבעייתיים! עם כל הכאב שבדבר! תסתכל מה כתוב בשולחן ערוך! - על אדם מישראל שמחלל שבת בפרהסיה! הוא יוצא מכלל ישראל! נכון! הוא נולד יהודי... אבל לא מתייחסים אליו כיהודי. במיוחד כשהוא מפריע לנו להחיש את הגאולה!) "העת לכם אתם לשבת בבתיכם ספורים - והבית הזה החרב"???!!!! תגיד לי! למה הרבנות הראשית - לא פועלת בעניין??? אתה יודע למה? התלמידים מפחדים מהרבבנים. הרבנים מפחדים מהתלמידים! זה המצב! עצוב עצוב... - זה המצב! הרבנות הראשית רואה את ההזנחה של ההמשלה - ושותקת! היו הצעות לדון - והרבנות הראשית לדורותיה אמרה "לא נדון בזה". "לא נוציא פסק הלכה"... מי שמטיל איסור לעלות להר-הבית - מוסר את ההר לאויבי ישראל! לערבים! שמקימים שם שיקוצים! - רבנים רוצים לקחת את זה על כתפיהם? תגיד לי אתה! חז"ל אומרים ש"על עסקי תבן וקש יוצאים עליהם בעצם יום השבת, כמובן ברמב"ם (הכלות שבת ב, כג) ואסור להתמהמה, וזאת, בשבת החמורה! שדינה סקילה, כאן, שמדובר בכיבוש שטח הר הבית על ידי ערבים והפיכתו מבצר לאיסלם ומעוז לשופכי דמים, מול סכנה זו, מצווה להכינס אפילו בטומאה! כמו שנכנסו חיילי ישראל במלחמת ששת הימים להר בטומאה! - אז על זה אתה לא יוצא?????? וזה לא בתיאוריה כמו שהרבה אנשים חושבים.... אגב, את המיקום המדויק! באריכות! - מפרט הרדב"ש בשו"ת רדב"ש חלק ב סימן תרצא ---- גם הרב גורן מפרט ורבנים שאומרים ש"מקום המקדש נעלם מאיתנו" - או שהם למדו - ולא חקרו מספיק! או שלא למדו למשל בין היתר - את הרדב"ז ובעיקר!! קיימת הלכה בדברי הרמב"ם בהלכות סנהדרין ט, ב ממנה למדים כיצד יש להתייחס לאומר: "איני יודע" "זו לשונו: "סנהדרין קטנה שנחלקו... ואחד אומר: איני יוע! זה שאומר "איני יודע" - הרי הוא "כמי שאינו"! כן אמרו חז"ל בירושלי בהוריות א, ד שדיין בבית הדין שאינו יודע הרי הוא כאבן"!" ". להיות ענו, זה דבר טוב. אבל.... אנחנו למדים מחז"ל ענוותנותו של רבי זכריה בן אבקולס, שהחריבה את ביתנו ושרפה את היכלנו הגליתנו מארצנו" (גיטין נו, א) (אגב, רק בעניין הזה, ברש"י שם תראה! שבאמת הבעיה שלנו היא אהבת חינם (והראי"ה אף פעם לא אמר בעד "אהבת חינם" - מי שנותן אהבה בחינם זה חילוי סוטה! - רש"י כותב - שבגלל שהוא וויתר על כבודו.... זה קרה (כדי שתקרא מה הוא רושם!) בנוסף, בשו"ת שכתבם החת"ס (החתם סופר) חלק ג´ (אה"ע א, סימן לח) "כללא הוא: כל שהותר בפירוש - אין כח ביד חכמים לאוסרו - כאשר השרי בט"ז בהל´ ר"ה´" כך גם בשו"ת נודע ביהודה מהדורה תנינא - יו"ד סימן סב, הביא בשם הט"ז ´שסבר, שההיתר שלו מפורש בתורה - אין כח בידי חכמים לאסרו (וראה שו"ת שיבת ציון סימן לג) . לפעמים אסור להפריז באיסורים... כמו שחז"ל הזהירו "לא דייך מה שאסרה תורה אלא שאתה אוסר אליך דברים אחרים?"? (וראה רמב"ם הלכות דעות ג, א). אגב, מקור החיות שלנו - הוא מהמקדש! - זה מה שמחזק את היהודים - ואת הדתיים בפרט~ "המקדש" המקדש........ הרמב"ם בהלכות ממרים ב, ד כותב שרשאי בית דין של הדור לתקן תקנות ואפילו לעקור מצוה מן התורה לפי שעה "כדי לחזק את הדת" - : "וכן אם ראו לפי שעה לבטל מצות עשה... כדי להחזיר רבים לדת.... עושין לפי מה שצריכה השעה - כשם שהרופא חותך ידו או רגלו של זה כדי שיחיה כולו - כך בית דין מורים בזמן מן הזמנים לעבור על קצת מצות לפי שעה כדי שיתקיימו כולם, כדרך שאמרו חכמים הראשונים חלל עליו שבת אחת כדי שישמור שבתות הרבה´". הרמב"ם רושם שמותר לגזור רק למען מטרה אחת! חיזוק הדת - לא למען שום דבר אחר כגון "להתרצות בפני שלטון הערב-רב"... כמו שיהדות הכסף וש"ס עושים. - והרבנים שלהם בכלל לא יודעים! הם מעבירים להם מידע שקרי! ועוד! הלכה היא, שהלכה שמפקפקים בה, אינה תקנה! והרמב"ם כותב (הלכה ו, שם) "הרי שגזרו בי"ד גזירה... ואחר שגזרוה פקפקו העם בה ולא פשטה ברוב הקהל, הרי זו בטלה ואינן רשאין לכוף את העם ללכת בה". פה, לא רק שזה בטל - אלא שלא בנו בבי"ד אלא כל רב שדש בנושא בקושי... זורק כמה מילים לאיסור.. והוא מונע מיהודים שו"מ - לעלות למקור חיותם! למקום קדשנו! בטהרה! הייתי מאוד ממליץ (ומחייב אותך... ) לקרוא את החוברת/קונטרס של הגאון הצדיק הרב ישראל אריאל "קול מהיכל" - ובאמת! תעשה טובה לי, ולך! ולעם ישראל - תקרא אותה. לא יותר משעה - מבטיח!!!! כל המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"... אז את רוב הציטוטים לעיל (וכשתקרא ... תדע) הבאתי מהחוברת של הרב אריאל קול מהיכל... דו-שיח עם רבנים.... ומי שאמר לי בראשונה ש"כל האומר דבר וכו´"... זה היה חברי ורעי - רביד אשש. שאמר לו את זה, - אברך שהוא למד איתו. בשכונת מבשרת ציון. כמה ציטוטים: ערוך לנר - סוכה פרק שלישי "מה שאנו מתפללים יה"ר שיבנה ביהמ"ק במהרה בימינו יהיו תפילות שוא. כיון שכבר נבנה הוא יהיה לנו להתפלל שיגלרה ביהמ"ק במהרה ולכן היה נלענ"ד דודאי ביהמ"ק לעתיד לבא יבנה בענין ממש בידי אדם! ומה שנאמר מקדש ה´ כוננו ידיך שנדרש בתנחומא שירד למטה הוא ביהמ"ק רוחני שיבוא לתוך ביהמ"ק הנבנה הגשמי כנשמה בתוך הגוף" "מבטלים תלמוד תורה לבנין בית המקדש" - קיצור הלכות בית הבחירה - מבעל מחבר ס´ ערוך השולחן. וכ"כ בספר ראשון לציון דף ל"ג על גמ´ מגילה דף ט"ז מבעל אור החיים הקדוש "דעדיף בנין ביהמ"ק מתלמוד תורה". ותראה מה רושם: הרמב"ן - פרשת קרח - פרק ט"ז פסוק כ"א חזון איש - הלכות פו"ר סימן ב מנחת חינוך - מצוה צה בנין בית המקדש וכליו הלכתה למישחא - הרבי מסאטמא!.... ספר דברי יואל - עמ´ נח-סט. רש"י - תהלים פרק סט ע ועוד משהו שעכשיו אני מצטט מהעלון דש"ת - לזכר הקדושים בנימין זאב וטליה כהנא הי"ד - י"ג בניסן תשס"ג!! חג הפסר גליון 526 כמה עובדות בעניין קרבן פסח לא ניתן שלא להתייחס לחובתנו שלנו לקיים את "מצוות עשה לעשות בית הל´ מוכן להיות מקרביים בו הקורבות.. שנא´ ועשו לי מקדש! ... ושכנתי בתוכם (דברי הרמב"ם בפתיחת הלכות בית הבחירה). המטרה העיקרית של ביהמ"ק היא הקרבת הקרבנות, שהיא אחת משלושת עמודי העולם - התורה - העבודה - וגמילות חסדים. ואין עבודת ה´ שלימה ביהדות המקורית ללא להקרבת קרבנות. בדור זה, שימן לנו ה´ לראשונה אפשרות להשיב אתעבודת ה´ כקדם. מחד, אפשרות לבנות את ביהמ"ק, ומנגד, גם עד בנין המקדש - ניתן להקריב קרבנות בהר הבית, על מזבח בגודל מימנום של אמהעל אמה בגובה שלוש אמות (אמה - כחצי מטר) וכך נאמר במשנה במסכת עדויות: "מקריבים אף על פי שאין בית ". וכך פסק הרמב"ם להלכה (בית הבחירה י:טא) : "מקריבין כל הקרבנות אע" שאין שם בית בנו". במאמר דלהלן לא נעשנה לטענות הלכתיות המועלות בנושא. בכך עסקנו בעבר ונעסוק גם בעתיד. במאמר זה נביא עובדות. עובדות שמראות: א. גם לאחר החורבן המשיכו להקריב קרבנות. ב מגדולי ישראל שצידדו באפרשות הקרבת קרבנות בימינו. הקרבינו קרבנות גם לאחר החורבן ישנם ממקורות רבים, שמהם עולה בבירור, שזמן רב אחרי החורבן עדיין הקריבו קרבנות, בעיקרקרבן פסח. המהר"ץ חיות כתב קונטרס שלם מלא בהוכחות על כך. למשל, במסכת סנהדרין (יג: ) מובאת איגרת של רבן גמליאל דיבנה, בה הוא מודעי, שהוא עיבר את השנה כי הטלאים רכים, ועדיין לא ראויים לקרבן פסח . כמו כן, במקורות הסטוריים רבים שלאחר החורבן מסופר על הקרבת קרבנות, ביחוד קרבן פסח. עם חלוף השנים הפך הדבר מהמוני - לדבר שרק יחידים עשו, מפני הסכנה, עד שנבטל לגמרי. הקיסר יוסטיניאן, למשל, גזר על ישראל שלא ישחטו את הפסח בי"ד בניסן. היה זה כ - 500 שנה לאחר החורבן! גדולי ישראל בעד קרבן פסח רבי יחיאל מפריש, אחד מבעלי התוספות, לפני 750 שנה, חשב לבוא לירושלים ולהקריב קרבות (מובא בספר "כפתוח ופרח"). בדורות האחרונים היתה התעוררות יוצאת דופן בנושא. ראש וראשון למעוררים הוא הגאון רבי צבי הירש קאלישר זצ"ל. (הערה שלי - יצחק - מאוד כדאי לך לקרוא את הספר שלו! סוף סוף רבני אירופה מבינים את המצב!) בספרון "דרישת ציון" הוא מוכיח בבירור את החובה להקריב קרבנות ציבור. לדעתו הסכימו בעיקר ביחס לקרבן פסח, רוב גדולי ישרראל שעסקו בזה, כך הגאון רבי עביא איגר, רבי יעקב עמדין (היעב"ץ), רבי יהושע מקוטנא, וכאמור המהר"ץ חיות. (ויש עוד רבות! תראה בהסכמות - הראשונות...). והעידו איש מפי איש, בשם ר´ חיים מוולוז´ין, שהעיד בשם רבו הגר"א שאמר: "כשנזכה לעלות עם קרבן התמיד להר הבית - הרי זה כבר קץ כל הקיצין". ומאחר שכך אמרו אותם גדולי תורה* ומאחר שאי הקרבת הפסח היא באיסור כרבת - אי אפשר להתחמק ולומר: "שב ואל תעשה עדיף"... צריכה דרישה ולא פחד מהגוים! כמובן, יהיו שיאמרו: אבל השלטונות לא יתנו להקריב קרבן פסח הר הבית! אכן, חשוב שנבין שהמונע העיקרית היום בפני קיום מצות הקרבת קרבן פסח אינו עניין הלכתי, אלא הממשלה האוסרת פולחן של יהודים בהר הבית, מסיסות מדיניות . כלמור - פחד מהגוים וחוסר אמונה בה´. אבל מובטחנו, שאם נאמני התורה יתעוררו כאיש אחד: אם הם ינקטו בכל האמצעים לדרוש מהשלטון באמת וללא פשרה! להפסיק כפיה אנטי-דתית זו, המונעת קיום מצוה כל כך חשובה המחובית עלינו, והכל מפני פחד מהערבים והגוים למיניכם - שהדבר יצלח כבר בפסח הבא עלינו לטובה! אכן, לא רק השלטון אשםאלא כל מי שמבין ולא דורש! כדברי חז"ל על הפסוק "ציון היא - דורש אין לה" - מכאן שצריכה דרישה!! אךךךךךךךךךךךךךךךךך.......................... אני עוד לא גמרתי - אבל זה לבינתיים. אמשיך בהזדמות. בעיקר רציתי שתבין אין איסור לעלות ולקיים את המצוות. יש חובה הלכתית, דתתית - והגיוניות! - לעשות את זה. המכשול העיקרי - זה ממשלת הערב - רב - ובעיקר אנחנו! צריכים לעשות "סור מרע" ואח"כ... "עשה טוב" כדברי מו"ר כהנא הי"ד! וארחיב על זה בהזדמנות... המשך חג כשר ושמח! http://www.makshivim.org.il/n_ask_show.asp?id=42554 |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
נפש יהודי
גולש אורח
| יום ראשון כ''ה באייר תשס''ז
13:56 13.05.07 |
|
26. הטחו עיניהם מראות את דברי הרב קוק זצ''ל ?
בתגובה להודעה מספר 0
|
שאלה: האם מותר לעם היהודי עד ימות המשיח לעשות אילו צעדים גשמיים להקמת בית המקדש? הרב: צווי התורה הוא, שעד בוא יום התחייה, אין אנו רשאים אפילו להיכנס לחצר בית המקדש. אני רגיל בימי החגים היהודים, בשעה שהרבה יהודים באים העירה לשלוח להם אזהרה שלא יכנסו למקום המקודש הזה, מכיון שאין אנו ראויים לכך עד שיבוא יום הגאולה שאז יעשה הדבר על ידי ד' בלבד, בלי שאנו נעשה איזו פעולה לדחוק הקץ. וכאשר החל קצת אור צמיחת ישועה להגלות, בחסדי ד' המרובים, כן יוסיף לנו צור ישראל ב"ה, את אור חסדו ואמתו ויגלה לנו את אור גאולתו השלמה, ויביא לנו במהרה את גואלנו האמיתי גואל צדק משיח צדקנו, ויקיים מהרה את כל דברי עבדיו הנביאים, ויבנה בית המקדש במהרה בימינו בכבודו והדרת קדשו, כשישלח לנו את אליהו הנביא זכור לטוב, לבשר לנו את בשורת הגאולה, וירום קרן משיחו בגילוי שכינתו לעיני כל בשר, ואז יבנה כמו רמים מקדשו..." (משפט כהן רכז). |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
O K
גולש אורח
| יום ראשון כ''ה באייר תשס''ז
14:01 13.05.07 |
|
27. אריאל: לעלות בקביעות להר הבית
בתגובה להודעה מספר 0
|
בעקבות עליית רבנים להר הבית אומר ח"כ אריאל כי "אסור שהביקור היום בהר הבית יישאר צעד נדיר". ח"כ אורי אריאל מברך את 30 הרבנים, שביקרו הבוקר בהר הבית. לדבריו, זהו צעד חיובי ומבורך מצד המשטרה, המבינה שהמצב הקיים המגביל בצורה גורפת נוכחות יהודים במקום הקדוש ביותר להם, הוא אבסורד וחייב להשתנות. כשלושים רבנים מחוגי הציונות הדתית, ביניהם רבני ערים וישובים, ראשי ישיבות ורבני יש"ע, עלו הבוקר בפעם הראשונה להר הבית. הרבנים קוראים לעשרות אלפי תלמידיהם, בשבוע בו מציינים 40 שנה לשחרור הר הבית וי-ם, לעלות להר הבית בטהרה והדבר מעוגן בהלכה היהודית ומלווה ע"י הרבנים, ובכך מחזק את הנוכחות והריבונות היהודית במקום המקודש ביותר לעם היהודי. ח"כ אריאל מציין כי "כשנציין השבוע 40 שנה לשחרור ירושלים והר הבית, נזכור שעדיין ארוכה הדרך לביטוי מלא וראוי לשיבתו של העם היהודי למקום המקדש. אסור שהביקור היום יישאר צעד נדיר, חובה להסדיר תפילת יהודים במקום, בצורה הדרגתית ובמקומות המותרים ע"פ ההלכה". "החרפה הזו, שבמקום הקדוש ביותר לעם ישראל, יהודים אינם יכולים לעלות ולהתפלל – חייבת להיפסק. לא יתכן שימשך הסטטוס-קוו הנוכחי", הדגיש אריאל, יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל. בסוף השבוע שעבר, התפרסמה במספר עיתונים קריאתם של יותר מארבעים רבנים, ראשי ישיבות ומחנכים בציונות הדתית, הקוראים לעלות להר הבית ע"פ כללי ההלכה, כלומר לאחר טבילה במקווה ונעילת נעלי-בד. ח"כ אריאל אומר כי "בית המשפט העליון אישר פעם אחרי את זכותם של יהודים להתפלל בהר הבית, והטיל על המשטרה להסדיר תפילה זו 'בצורה שלא תפגע בסדר הציבורי', אך המשטרה מעדיפה לרצות את המוסלמים מאשר להקפיד על זכויות היהודים". לדבריו, "כשאין תפילה ונוכחות יהודית בהר הבית, אין שום פיקוח על הבניה המוסלמית במקום, מה שגרם בעבר להרס שיטתי של שרידים ארכיאולוגיים מימי בית המקדש, בידי הוואקף". אריאל פנה ליו"ר ועדת הפנים של הכנסת אופיר פינס, כדי שהועדה תערוך סיור בהקדם בהר הבית, כדי להיווכח על מהרס העתיקות בידי המוסלמים. ביוזמתו של אריאל יבקרו ביום שלישי הקרוב, ערב יום שחרור ירושלים, חברי הכנסת של האיחוד הלאומי-מפד"ל במכון המקדש, בעיר העתיקה בירושלים. המכון מתעד את העבודה במקדש, את הכלים ואת בגדי הכוהנים, ואף מכין כלים ובגדי כהונה שישמשו במקדש – לכשיקום. http://www.inn.co.il/News/News.aspx/162366
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|