גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #27949 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 27949   
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
25132 הודעות
יום ראשון כ''ג באדר תשפ''א    14:20   07.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

התנהלות ועדת הבחירות ''מבישה''. סחבת מכוונת כדי שיעבור מועד הגשת עתירות לועדה על זיופים וטעויות  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 07.03.21 בשעה 14:46 בברכה, ליה
 
הליכוד עתר לבג"צ - דורש מידע על טענותיו לזיופים בבחירות

לאחר שיו"ר ועדת הבחירות סירב למסור אינפורמציה שביקש ח"כ קרעי, במפלגה דורשים כעת לקבל פרוטוקולים מלאים, הצלבה מול רשם האוכלוסין ומידע נוסף. "בפרט בתקופה הזו יש חשיבות לטוהר הבחירות".

הליכוד וימינה עותרות לבג"צ נגד ועדת הבחירות המרכזית והשופט הנדל העומד בראשה, בדרישה למסור לידי המפלגה מידע שיבהיר את טענתן לזיופים בבחירות.

בין היתר, ביקשו במפלגה פרוטוקולים מלאים, הצלבה מול רשם האוכלוסין לגבי מצביעים ששהו בחו"ל ובכל זאת הצביעו בפועל, הצלבה של טפסי 1000 מול מספר המעטפות בפועל, כדי לגלות הצבעות כפולות וזיופים לכאורה וציר זמן של הדיווח האלקטרוני לגילוי זיופים.

בעוד חמישה ימים, ב-24.3, כבר לא ניתן יהיה לערער על תוצאות הבחירות לכנסת ה-23, ובשל כך החליטו בליכוד, יחד עם ימינה, לדרוש להורות לועדה למסור להם שורת מסמכים ונתונים - על השוהים בחו"ל ביום הבחירות, על מצביעים בקלפיות נגישות ועוד.

העתירה נתמכת בתצהיר של ח"כ ד"ר שלמה קרעי, שמונה ע"י נתניהו כפרוייקטור לענייני תוצאות הבחירות. קרעי פנה כמה פעמים לועדה, אולם השופט הנדל סירב עד כה למסור את המידע שדרש הליכוד, בטענה שהועדה בדקה את הפרטים היטב.

בבדיקת הפרטים השתתף גם חבר רשימת הליכוד עו"ד עמית הלוי, שמנהל בנפרד הליך ערעור על תוצאות הבחירות לכנסת ה-21, בטענה שמגיע לליכוד מנדט נוסף.

חבר הכנסת קרעי, הליכוד: "החוק מחייב אותנו להידרש לנושא הזה מיידית ולא להמתין ועל כן הליכוד מגיש בג"צ למתן צו על תנאי ולקיום דיון דחוף לאחר שמיצינו כל דרך כחברי ועדה לקבל את המידע הדרוש לנו לבקרה ופיקוח על טוהר הבחירות, אך נענינו בשלילה פעם אחר פעם על ידי הועדה והעומד בראשה".

"התאריך הקבוע בחוק לסיום מלאכת הפיקוח וסופיות התוצאות הינו 24.3. זה מאלץ אותנו לפנות לבג"צ באופן מיידי ולעתור נגד ההחלטה המנהלית של יו"ר הועדה למנוע מאיתנו גישה למידע", הוסיף קרעי. "גם בתקופה הזו, ואולי בפרט בתקופה הזו, יש חשיבות רבה לבקרה ופיקוח על טוהר הבחירות"...

https://13news.co.il/item/news/politics/state-policy/2020-elections/likud-election-result-1030611/

האשכול יציג את המעשים השנויים במחלוקת של ועדת הבחירות בישראל, המעוררים ספקות עמוקים בנושא טוהר הבחירות.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מלצר ממשיך להילחם נגד המנדט הנוסף שהגיע לליכוד, וכל הדרכים כשרות / ליבסקינד ליה 07.03.21 16:12 1
  האם ח''כ אלעזר שטרן מעכב פרסום דו''ח נגד ועדת הבחירות? ליה 10.03.21 18:10 2
  ח''כ שלמה קרעי דורש: פרסום מיידי של דו''ח המבקר בעניין הליקויים בהתנהלות ועדת הבחירות ליה 11.03.21 11:35 3
  מנכ''לית ועדת הבחירות ביקשה מהמבקר לדחות דו''ח על ליקויים בפעילותה לאחרי הבחירות ליה 19.03.21 12:39 4
  עמית הלוי מגיב לאלעזר שטרן: ציון נכשל בשקיפות - ועדת הכשלים המרכזית - ציון נכשל בשקיפות / מידה ליה 19.03.21 13:37 5
  יו''ר ועדת הבחירות פעלה לעכב את דו''ח המבקר שעוסק בין היתר בכשלים בספירת המעטפות הכפולות ובהגנה מהתקפות סייבר ליה 21.03.21 09:37 6
  מנכ''לית ועדת הבחירות אורלי עדס: מי שאחראי על הזנת התוצאות קרס והלך לישון. עדכון נוסף בעוד כשעתיים ליה 24.03.21 17:09 7
  תנועת ''אם תרצו'' שיגרה מכתב התראה לפני הגשת תביעת דיבה לוועדת הבחירות המרכזית ליה 24.03.21 17:45 8
  חה''כ עמית הלוי מזהיר מפני זיופים ומבקש לחקור אי סדרים בבחירות 2019 ליה 24.03.21 18:49 9

     
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
25132 הודעות
יום ראשון כ''ג באדר תשפ''א    16:12   07.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מלצר ממשיך להילחם נגד המנדט הנוסף שהגיע לליכוד, וכל הדרכים כשרות / ליבסקינד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 07.03.21 בשעה 16:18 בברכה, ליה
 
השופט חנן מלצר ניסה לפסול קלפי, שבה קיבל הליכוד קולות רבים, בבחירות לכנסת ה- 21, וסיפר לבית המשפט על "מדגם אקראי" של אנשים שהעידו שמישהו זייף את קולם. זה היה רחוק מהאמת

למה אני מתעקש להמשיך לעסוק במה שהתרחש בבחירות של אפריל 2019? כי זה חשוב. זה חשוב, כי אף שעברו כמעט שנתיים, עדיין מתנהל הליך משפטי שאמור לקבוע מה יעלה בגורלו של המנדט האחרון בבחירות האלה. זה חשוב, כי מי שכיהן אז כיושב ראש ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, ממשיך לנהל מלחמת עולם כדי שהמנדט, שלפי הספירה אמור להגיע למפלגת הליכוד, לא יגיע אליה.

זה חשוב, כי בדרכו לסכל את הליך בירור העובדות, מלצר היה מוכן לעשות הרבה דברים שאנחנו לא מצפים שהמשנה לנשיאת בית המשפט העליון יעשה.

ויותר מכל, זה חשוב כי בעוד שבועיים וחצי אנחנו הולכים שוב להצביע, ואנחנו צריכים להבין כמה כוח יש בידיו של השופט האחראי על ניהול הבחירות, בבואו להחליט מה בא לו לספור ומה לא, היכן הוא מעוניין לבדוק טענות להטיות והיכן לא, ואיזו קלפי חשוב לו שתיפסל ואיזו לא.

בחצי מילה, זהו סיפור על קלפי אחת, שהחליט השופט מלצר לפסול.

במקרה או שלא, מדובר בקלפי שבה הליכוד קיבל הרבה מאוד קולות, ושפסילה שלה סוגרת סופית את התביעה להעביר את המנדט האחרון אליו.

איך פוסלים קלפי? לא תאמינו. הוחלט שמשטרת ישראל תערוך מדגם אקראי, בין אלה הרשומים כמי שהצביעו ביום הבחירות, שבו יישאלו הנסקרים אם באמת הצביעו.

לפי התוצאות תתקבל ההחלטה אם הקלפי הזו תיספר, או שהיא, יחד עם הצבעתם של 600 האנשים שלכאורה הצביעו בה, תלך לפח.

קשה לכם להאמין?

חכו שתשמעו איך, על הדרך, מכר מלצר לבית המשפט המחוזי את הסיפור על המדגם המייצג הזה, שלא היה מדגם, ובוודאי שלא היה מייצג.

תזכורת: הכל התחיל מערעור שהגיש איש הליכוד עמית הלוי, היום חבר כנסת, מיד אחרי הבחירות. הלוי היה אז במקום ה־36 ברשימה. מפלגתו זכתה ל־35 מנדטים, והלוי ביקש להוכיח שאחרי תיקון של טעויות הקלדה ורשלנות בספירה שבוצעו בקלפיות שונות, צריכה הליכוד לקבל מנדט נוסף.

הלוי, שהיה רחוק בין 71 ל־180 קולות (לא ניכנס כאן לחישוב המסובך) מהמנדט, על חשבונה של יהדות התורה, לא טען לזיופים, שהוכחתם קשה ודורשת חקירת משטרה והוכחות וראיות. הוא הציג לוועדת הבחירות שורה של קלפיות שבהן בוצעו טעויות רישום פשוטות.

כך לדוגמה, כאשר ספירת הקולות הניבה בקלפי מסוימת 50 קולות לליכוד ואנשי הקלפי רשמו בטעות את הקולות הללו למפלגה שמופיעה בטופס בשורה שמעל או מתחת לליכוד. בוועדת הבחירות קיבלו, בימים שאחרי הבחירות, לא מעט תלונות שכאלה, ומיהרו לבדוק ולתקן כפי שצריך.

הלוי ערער לבית המשפט באמצעות עו"ד שמחה רוטמן, וטען שספירה של הקולות, אחרי כל התיקונים, אמורה להעביר מנדט אחד אל הליכוד.

לכאורה, היה אמור מלצר, האיש שהופקד מטעמנו על ניהולן התקין והמדויק של הבחירות, לתת יד להלוי ולרוטמן, ולהיעזר בהם כדי לוודא שהספירה שהוא חותם עליה מדויקת עד לקול האחרון. אלא שתחת זאת החליט מלצר לצאת למלחמה. למה? אפשר להניח, וזו הנחה בלבד, שמי שחתם על תוצאות הבחירות והגיש אותן לנשיא, לא התלהב מהאפשרות שבית המשפט יקבע שהספירה שלו פספסה מנדט אחד.

קודם החל מלצר להעלות טענות אישיות נגד הלוי. בהמשך, איפשר ליהדות התורה לעיין בפרוטוקולים של קלפיות נוספות החשודות ככאלה שבהן אירעו תקלות, ובמקביל הקשה מאוד על הלוי לעיין גם הוא בקלפיות כאלה.

אחר כך, כשבית המשפט המחוזי ביקש ממנו להתייחס לטענות שלפיהן כל התיקונים שהציג הלוי מבוססים על מקרים שאנשי המקצוע בוועדה שלו כבר אישרו ככאלה הראויים לתיקון - מלצר התחיל לשחק על זמן, ולגרור בתירוצים שונים את ההליך.

חקירה באזהרה

ביוני 2019 פסקו שלושת שופטי המחוזי בירושלים, שבניגוד לדרישתו של השופט מלצר - שביקש מהם לדחות את ערעורו של הלוי ולא לאפשר לו לעיין בפרוטוקולים נוספים של קלפיות החשודות כבעייתיות - הן הלוי והן יהדות התורה יוכלו לעיין בפרוטוקולים של עוד 50 קלפיות, כל אחד. שני הצדדים עברו על הקלפיות, הגישו את התוצאות, ואלה העלו שהמנדט האחרון ככל הנראה צריך באמת לעבור לליכוד, ובפער גדול עוד יותר מזה שעליו הצביע הלוי בתחילת הדרך.

אלא שמלצר לא התכוון לתת למספרים החדשים לשנות את תוצאות הבחירות הרשמיות, שעליהן חתם זה מכבר.

ב־22 באוגוסט 2019 הוא הניח קלף חדש על השולחן.

חייבים לפסול את קלפי מס' 2 במועצה המקומית הדרוזית כסרא סמיע שבגליל. למה דווקא אותה? שאלה טובה. מצד אחד, התוצאות בה היו עגולות מדי ואחוזי ההצבעה בה היו פנטסטיים.

מצד שני, לא רק שברחבי המדינה היו קלפיות עם אחוזי הצבעה גבוהים עוד יותר, ואיש לא פסל אותן, אלא שמלצר עצמו פסק קודם לכן בנחרצות שאת הקלפי הזו ממש אין לפסול.

על מי שטוען לליקוי מהותי בבחירות, ליקוי המצדיק את ביטול תוצאותיהן, כתב, יש נטל הוכחה מוגבר ובכסרא סמיע לא הוכח הנטל הזה.

עכשיו, כאמור, רגע לפני שהמנדט עשה את דרכו לליכוד, הפך מלצר את עמדתו ב־180 מעלות.

את קלפי מס' 2 בכסרא סמיע, החליט, צריך לפסול.

המשמעות של פסילה כזו היתה ברורה לכולם. כשהפער בין הליכוד ליהדות התורה עומד על חודם של קולות בודדים, השלכתם לפח של 350 הקולות שקיבלה הליכוד בכסרא סמיע היתה מסיימת סופית את הדיון וחורצת את פסק הדין בעתירה.

מלצר הסביר לבית המשפט שהוא הורה למשטרה לחקור את מה שהתרחש בבחירות בקלפי הזו.

משטרת ישראל, מצידה, השקיעה בחקירת אותה קלפי מאמצים, שספק אם הושקעו אי־פעם בתולדות מדינת ישראל בחקירת זיוף של איזושהי קלפי.

יושבת ראש הקלפי, סגנה ומזכיר הקלפי, נחקרו שלושתם באזהרה.

אחר כך שלחה המשטרה את המעטפות, יחד עם דוגמאות חתימה של כל המעורבים, למעבדה המיוחדת לזיהוי פלילי, לפני שהגיעה השורה התחתונה: ככל הנראה, לא מדובר כלל בזיוף. תיק החקירה נסגר בלא כלום.

אלא שכאן רק מתחיל הסיפור שלנו.

שהרי לא ברור למה רק הקלפי הזו נשלחה לחקירה מדוקדקת כל כך, כשעדויות רבות מקלפיות שונות העידו על בעיות קשות לא פחות. מעבר לזה, אם המשטרה לא מצאה כלום, למה מתעקש מלצר לפסול את הקלפי, במיוחד על רקע העובדה שהחוק היבש לא מאפשר לפסול קלפי סתם כך, בלי לערוך בה בחירות חוזרות?

ובכן, מסתבר שבהוראה ישירה של הפרקליטות, המייצגת את מלצר, זימנה המשטרה 98 מבין 600 האנשים שלפי הרישומים הצביעו בקלפי, ושאלה אותם, אחד־אחד, האם אכן הצביעו. 70 השיבו שאכן הצביעו. 28 השיבו שלא, כלומר שהרישום בעניינם איננו נכון.

האם יש דרך לדעת אם הם אמרו את האמת? לא. האם יש דרך לדעת, בהנחה שאכן מישהו הצביע במקומם, האם הוא הצביע לליכוד ולא לכחול לבן או לש"ס? גם לא.

יודעים מה, נניח ש־28 האנשים הללו אמרו את האמת במשטרה, ובאמת מישהו הצביע במקומם. האם זו סיבה מספקת להשליך לפח את קולותיהם של מאות אזרחים טובים שכן הגיעו להצביע?

הרי עדות על זיופים והטיות היו בלא מעט קלפיות. למלצר היתה תשובה. לא מדובר רק ב־28 אנשים. החבורה הזו היא מדגם אקראי מייצג של כל בעלי זכות הבחירה. רוצה לומר, מהעדויות שלהם אפשר ללמוד שכ־30% ממי שרשומים כמצביעים בקלפי, בערך 170 מצביעים, כלל לא הצביעו.

הן המשטרה, הן הפרקליטות, והן השופט מלצר עצמו, חזרו והדגישו בכל הזדמנות שלא מדובר ב־28 אנשים שמעידים על עצמם בלבד. זהו מדגם מייצג, הסבירו. האנשים הללו "נבחרו באקראי". הטענה הזו - של המשטרה, הפרקליטות ומלצר - היתה טענת שקר.

איך אפשר לקבוע את זה?


ובכן, חמישה מבין אותם 28 אנשים זומנו למשטרה, משום שהיה ידוע שהם הצביעו במעטפות כפולות. מה זה אומר? שהם משרתים בצבא או בשירות בתי הסוהר, ושבמקום השירות שלהם הוצבה קלפי והם רשומים כמי שהצביעו בה. ומכיוון שהם רשומים כמי שהצביעו גם בכפר שלהם, ברור שיש בעיה.

זה אומר, לפני הכל, שהבחירה להזמין את החמישה הללו למסור עדות במשטרה לא נעשתה, כפי שטען מלצר, באופן אקראי. הם הובאו למשטרה מכיוון שהרישומים המקוריים בוועדת הבחירות של מלצר ידעו לספר שהם רשומים כמי שהצביעו פעמיים. ולכן, הטענה שלפיה אפשר ללמוד מהם משהו על ההצבעה של אנשים אחרים בכפר, היא לא טענת אמת.

הלאה. אף אחד מאיתנו לא באמת יודע מה קרה עם החמישה הללו. האם הצביעו בצבא, ובכפר מישהו הצביע במקומם? האם הצביעו בכפר, ודווקא בצבא מישהו הצביע במקומם? ואולי בכלל הצביעו בעצמם פעמיים, גם בצבא וגם בכפר? יש דבר אחד שכן ברור לנו, שהחמישה הללו ידעו היטב שאם הם יספרו לחוקרי המשטרה שהצביעו בכפר, כמו שמספר טופס ההצבעה, הם יביאו על עצמם באופן מיידי חקירה באזהרה, שבה ייחשדו בזיוף בחירות.

האינטרס הראשון שלהם, לפיכך, היה לספר לחוקר שהם בכלל לא הצביעו, ושמישהו אחר אולי הצביע במקומם. לסיכום, עם מה נשארנו כאן? עם חמישה אנשים שאי אפשר לסמוך על העדות שלהם, כי יש להם אינטרס ברור לשקר, והם לא זומנו באופן אקראי, כך שעניינם לא יכול ללמד כלום על ההצבעה של אחרים מהכפר.

מדגם מייצג?

כעת נשארנו עם 23 מצביעים.

עכשיו שימו לב איך נראתה ה"אקראיות" שבאמצעותה הם נבחרו.

כל החבורה הזו של ה"אקראיים", אלה שסיפרו שלא הצביעו, זומנה למשטרה באופן מאורגן, בקבוצות משפחתיות. לדוגמה, בבוקר שבו עדכנו מלצר והפרקליטות את בית המשפט בדבר תוצאות הבדיקה המדגמית, הגיעו יחד למסור עדות אבא, אמא ושני ילדיהם. כל הארבעה העידו אותה עדות. מיד אחריהם, הוזמנו הבן דוד של האב מהרביעייה הראשונה, עם אשתו ועם הבת שלהם, יחד. דקות אחריהם נכנסו לחדר החקירות שני אחים שהוזמנו עם נשותיהם, שניהם אחיינים של העד הראשון, שהעיד שעה קלה לפניהם.

בתוך שלוש שעות ומחצה מסרו עדות 11 מתוך ה־23 שהעידו שלא הצביעו, כולם כאמור ארבע משפחות גרעיניות המחוברות בקרבת משפחה צפופה מאוד. אצל 12 האחרים המצב דומה. עד אחד הוא אח של העדה השניה, והעד השלישי הוזמן יחד עם אשתו, שהיא העדה הרביעית.
אני שם בצד את השאלה אם העידו אמת או לא, והאם יש למשפחה מסוימת אינטרס להעיד כך או אחרת כדי לסבך משפחה אחרת, כחלק מסכסוך מקומי בכפר.

נניח שכולם דוברי אמת. האם המשנה לנשיאת בית המשפט העליון מוכן לקרוא למהלך שבו המשטרה מזמינה למסירת עדות, כשהם באים יחד, ערימה כזו של אחים ואחיות, וזוגות נשואים עם ילדיהם - "מדגם אקראי"?

האם לא ברור שמישהו כאן צלצל והזמין חמולה שלמה שהגיעה באותו זמן למשרדי להב 433?

תארו לעצמכם שמינה צמח עורכת סקר בחירות ומטלפנת אלי, אל אשתי, אל הילדים שלי, אל האחים שלי, ואל נשותיהם. זה מדגם מייצג?

רק כדי שתבינו איך זה עבד, א' הגיעה למשטרה והעידה שהיא לא הצביעה, אף שהיא רשומה כמי שהצביעה. מה עם בעלך, שאל אותה החוקר, הוא כן הצביע? לא, השיבה.

מה עשתה המשטרה?

חקרה אחריה את בעלה, שאישר שלא הצביע.

עוד דוגמה? מ' העיד שהוא לא הצביע ושגם אשתו והבת שלו לא הצביעו. מה עשתה המשטרה? גבתה עדות גם מהאישה ומהבת.

תגידו לי, כך, בחקירה משורשרת כזו, נראה מדגם אקראי?

זה לא נגמר פה.

חלק לא קטן מהאנשים שזומנו להעיד ידעו לספר גם מה עשו ביום ההצבעה אנשים שקרובים אליהם. כך, מצד אחד, היה מי שסיפר שלא רק הוא לא הצביע, אלא גם אשתו לא הצביעה. כך, מנגד, היה מי שהעיד שהוא עצמו הצביע, וידע לספר שאבא שלו בא איתו גם הוא להצביע.

ומה עשתה המשטרה עם השמות הללו שצצו בעדויות של אחרים? תלוי איזה צד הם חיזקו.

כל שם שעלה בעדות ה"מדגם" של מישהו, ככזה שלא הצביע, כלומר ככזה שיש חשש שהצבעתו זויפה, זומן גם הוא ונספר כחלק מאותם 28. מהצד השני, למעלה מ־20 אנשים שלא זומנו למשטרה, ושמם עלה בעדויות של אחרים כמי שכן הצביעו, לא נספרו ולא נקראו למסור עדות, כמעט ללא יוצא מן הכלל, וחמור מכך, מלצר אף לא טרח לספר עליהם לבית המשפט.

מה זה אומר?

ראשית, שלא היה כאן שום מדגם אקראי כמו שטען מלצר.

שנית, שהאנשים לא נבחרו סתם כך.

שלישית, שכשהמשטרה והפרקליטות ומלצר מדברים על מדגם שהעלה ש־28 מתוך 98 לא הצביעו, הם לא אומרים את האמת. הפרופורציות שקיימות בידיהם אחרות לגמרי.

רגע, יהיה מי שישאל, הרי תפקידה של המשטרה לזמן אנשים שיש חשש שהצבעתם זויפה, ולא אנשים שהעדויות מעלות שהצביעו כדין. ובכן, זה נכון במקרה של חקירה פלילית, שמטרתה להביא להעמדה לדין. כאן סיפרו מלצר והפרקליטות לבית המשפט שהאנשים שהובאו היו מדגם מייצג. אקראי. כזה שממנו ניתן ללמוד על כל 600 הרשומים כמי שהצביעו בקלפי.

ותשמעו עוד משהו מדהים.

זוכרים שאמרנו שהפרקליטות הורתה למשטרה לזמן 100 עדים, אותו "מדגם אקראי" מפורסם? זוכרים שמלצר הסביר שתוצאות המדגם הזה הן שהביאו לשינוי עמדתו ולהחלטה שצריך לפסול את הקלפי? ובכן, בדיקה מדוקדקת העלתה שבזמן שמלצר מסר את ההודעה שלו לבית המשפט, המדגם לא הסתיים, ואפילו לא היה קרוב להסתיים. כמה עשרות עדויות מהמדגם הזה נגבו רק אחרי שמלצר כבר הודיע לבית המשפט שהחליט לפסול את הקלפי.

אתם הבנתם את זה?

הליך בחירות תקין

עוד עניין אחד. אמרנו קודם לכן שרק הליכוד תיפגע מהפסילה האפשרית של הקלפי המדוברת?

שימו לב לנתונים הבאים. אנחנו מדברים כאמור על הבחירות לכנסת ה־21. הליכוד קיבלה בבחירות האלה בקלפי מס' 2 בכסרא סמיע 350 קולות, כחול לבן קיבלה 100, וש"ס 50. בבחירות לכנסת ה־22 הצביעו בקלפי הזו רק 37 אנשים. בכפר הסבירו את ההיעדרות מהקלפי בתגובה שלהם לחקירה שנפתחה אצלם.

בבחירות הבאות, לכנסת ה־23, חזרו המספרים לעלות. הליכוד קיבלה 313 קולות, באחוזים גבוהים בהרבה ממה שקיבלה בבחירות שאליהן מתייחס היום מלצר כאל מזויפות. כחול לבן ירדה כמעט בחצי וקיבלה 53. לש"ס, שקיבלה בבחירות הראשונות 50 קולות, הצביע איש אחד.

מה זה אומר?

זה אומר שהזיופים, אם בכלל היו כאלה, לא פעלו לטובת הליכוד, שממשיכה לזכות בכפר הזה לאחוזים גבוהים מאוד. וזה רק הופך לעוד יותר אבסורדית את ההחלטה של מלצר להעניש את הליכוד, לזרוק לפח את 350 הקולות שקיבלה שם בבחירות באפריל 2019, ולקבור את טענתה שמגיע לה עוד מנדט.

למה הסיפור הזה חשוב כל כך?

ראשית, כי הליך בחירות תקין הוא הבסיס לכל המעשה הדמוקרטי שלנו פה.

שנית, כי לא מופרך לחשוב שאחרי הבחירות הבאות, מנדט מתנדנד אחד יקבע לאן אנחנו הולכים.

שלישית, כי לא יעלה על הדעת ששופט עליון עם עצמאות חסרת גבולות, עם חופש יצירתי ועם אקטיביזם נטול מעצורים, יחליט מה ייעשה בקולות ששלשלנו לקלפי בחרדת קודש.

תגובת השופט חנן מלצר, באמצעות דוברות הרשות השופטת: "הנושא הנזכר בשאילתה (הקלפי בכסרא סמיע) הוא חלק מהנושאים הנדונים בהליך משפטי. המשנה לנשיאה, השופט חנן מלצר, העביר בשעתו בתפקידו כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה־21 את חשדותיו לגבי אי־סדרים בקלפי בכסרא סמיע ובקלפיות נוספות (לרבות אלו שהליכוד וח"כ עמית הלוי השיגו על כשרותן) – לחקירת המשטרה. לאחר מכן, הטיפול בחקירת הקלפי בכסרא סמיע ובניהול ההליך בסוגיה זו נעשו באופן בלעדי על ידי פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) ופרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי), ללא מעורבות של המשנה לנשיאה, השופט ח' מלצר."על ממצאי החקירה בנושא זה וכן על תיק החקירה, לרבות עדויות העדים – הוטל צו איסור פרסום מטעם בית המשפט הדן בהליך המשפטי הנ"ל והדיון בעניין זה מתנהל בדלתיים סגורות, והכל כדי שלא לפגוע בזכויות ובאינטרסים של מי שנתן עדויות בתיק החקירה".

https://www.maariv.co.il/journalists/Article-825859?fbclid=IwAR1Ts-ccizC5zqYb8_wOi9-eFvflQGfBmSWELbtjIiigDhW06iv16kaBl_c

תגוביות:

1.החונטה המשפטית שייכת לעברייני העולם התחתון.

2.השמאל הוא אסון.

3.ראש ארגון הפשע בדמותו של שופט עליון מונה להונות ציבור שלם ויחידי במזרח התיכון.

4.אוי למדינה שחנן מלצר נימנה על שופטיה. בושה וכלימה.

5.פחד אלוהים...חייבים לעשות סוף למשטר המשפטי.

6.השמאל ניסה לגנוב את הבחירות וינסה גם בעתיד.

7.נדרש ניקוי אורוות מוחלט במערכת המשפט!

8.ארגון הפשע בג"צ חייב להתפרק ולקום מחדש. פשוט מפחיד מה שקורה שם!

9.מזעזע. כך מתנהלות בחירות בסוריה. אוי לנו עם שופטים כאלה.

10.יש נוכלים בירושלים.

11.אין אמון במערכת המשפט. אין אמון בשופטים.

12.איך אמרו הקומוניסטים? לא חשוב מי בוחר חשוב מי סופר...

13.אנו בדרך להיות רפובליקת בננות.

14.טוהר הבחירות הוא הבסיס לכל הדמוקרטיה. בלעדי זה - הכל פארש ובזה פוגע שופט בית משפט עליון כמו אחרון המאפיונרים והדיקטטורים? לאן הגענו??? בושה, בושה, בושה!

15.שופטים או פושעים? במקום לשמור על החוקים הם פורעים אותם.

16.שופטים מושחתים.

17.רק הדחה כוללת של שופטי בג"צ תוכל לפתור בעיה זו.

18.ראו איך תופרים תיקים לראש ממשלה. ראו איך מטאטאים ומעלימים את אחת מהפרשות החמורות ביותר שידעה המדינה - רות דוד ועוד הרבה דוגמאות.

19.חייבים הפעם לשמור שלא יהיו זיופי בחירות, כי הפעם השמאל עם ועדת הבחירות שלו יעשה הכל כדי לגנוב את הבחירות. החונטה השמאלנית חייבת לזייף כי אחרת יהיו מפלגות מהשמאל שלא יעברו את אחוז החסימה. לדעתי מנדלבליט הנוכל עובד עכשיו ללא הפסקה כדי לתכנן זיופי ספירות בקלפי. בטח הארגזים עם הפתקים של מר"צ ושל העבודה ולפיד כבר מוכנים. חייבים ללכת עם מצלמות ולתת הוראה למשגיחים שאם מבקשים מהם לצאת מהקלפי או במהלך הספירה אז עליהם לסרב ולהתקשר מיד למאבטחים ימניים שיעצרו את הגניבה. מנדלבליט יעשה הכל כי הוא מבין שהתיקים נופלים לו...הפרקליטות הבינה שכל האופציות נסגרו ומה שנשאר להם זה רק לזייף ולגנוב את הבחירות. או שהם גונבים את הבחירות או שתקום ממשלה ימנית שתחקור מי אחראי לחטיפת הילדים התימנים ומי אחראי לתפירת התיקים ויתחילו לחקור את מנדלבליט ואת ההקלטות המוסתרות.

20.מייאש. עוד מקרה שהשופט הוא הגנב. אותו אחד שהזמין עתירות מעורך דין שמאלני וביקש למחוא לו כפיים. פרקליטה ממונה על אכיפה כלכלית קונה דירה המיועדת למגורים עצמיים, מפצלת לשתי דירות בניגוד לחוק ומצהירה שאינה יודעת כלום. חונטה משפטית בגיבוי תקשורת. נורא ואיום.

21.זה אותו אדם שקיבל אדמות שהופשרו בשדה דב בשווי אדיר ולא יודע להסביר מה מקורן, מי נתן לו את זה, כי זה רשום כמתנה, יחד עם בוזי הרצוג. מיותר להזכיר שבתקופת הקורונה נתפס עושה אירוע המוני בביתו וטען לא ידעתי! שמעתם טוב לא ידעתי אז לא העמידו אותו לדין כי הרי הוא אמור לדעת שאסור להתכנס חמישים איש. זה האיש וזה פרצופו המכוער של בג"צ.

22.מיום ליום בית המשפט העליון מתגלה כארגון פשע של ממש.

23.חונטה בסגנון נציגי מדורו ובנסודה.

24.אנחנו בלופ של בחירות רק בגלל מלצר שבבחירות הראשונות באפריל 2019 נתן לשמאל מנדט על חשבון הימין שהיה חסר לו מנדט 1 להרכיב ממשלה.

25.חכו ותראו. אם זה מה שעולל מלצר לליכוד, פוגלמן יטה ויכה יותר חזק נגד הליכוד.

26.ועדת הבחירות תזייף את התוצאות אם לא יהיו לרוח מחנה השמאל ובג"צ. בדוק.

27.מי שרוצה בחירות נקיות היה צריך להסכים להציב מצלמות בקלפיות. הליכוד דרש זאת וידע מדוע ומי שהתנגד גם הוא ידע מדוע התנגד.

28.עכשיו נראה איזה טריקים ושטיקים יודע לעשות פוגלמן.

29.החונטה מסוכנת לעם ישראל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
25132 הודעות
יום רביעי כ''ו באדר תשפ''א    18:10   10.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. האם ח''כ אלעזר שטרן מעכב פרסום דו''ח נגד ועדת הבחירות?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בין הדו"חות הממתינים לאישורו של שטרן לפרסום נמצא דו"ח העוסק בביקורת על תפקוד ועדת הבחירות המרכזית במערכות הבחירות האחרונות • לדברי גורמים הבקיאים בפרטים - שטרן מנסה לעכב את פרסום הדו"ח עד לאחר יום הבחירות

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) מכהן מחודש ינואר כיו"ר הועדה לביקורת המדינה במקום עפר שלח שפרש מהכנסת. שטרן מכהן גם כיו"ר ועדת המשנה לענייני חסיונות, שתפקידה להטיל חסיון על דו"חות מבקר המדינה.

בימים אלה מונחים על שולחנו של ח"כ שטרן מספר דו"חות לצורך אישור ועדת המשנה לפרסום.

בין הדו"חות נמצא דו"ח משמעותי העוסק בביקורת על תפקוד ועדת הבחירות המרכזית במערכות הבחירות האחרונות.

עד כה שטרן לא כינס את ועדת המשנה לצורך אישור הדו"חות, ולדברי גורמים הבקיאים בפרטים - שטרן מנסה לסנדל את פרסום הדו"ח בטרם יום הבחירות ב-23 למרץ.

בשל המאבק סביב הדו"ח על ועדת הבחירות, מעוכבים יחד איתו עוד כ-15 דו"חות אחרים שעוסקים בשלל נושאים, כגון מעבר צה"ל לנגב, מינויים בתעשייה האווירית ועוד.

לגלובס נודע כי ועדת הבחירות מתנגדת נחרצות לפרסום הדו"ח לפני הבחירות, בטענה כי הדבר יפגע באמון הציבור בטוהר הבחירות ובועדת הבחירות. שטרן גם הוא אימץ את עמדת ועדת הבחירות וטען כי אין לפרסם את הדו"ח לפני הבחירות.

הדו"ח צפוי למתוח ביקורת משמעותית על ועדת הבחירות, ולטעון כי מערכות המיחשוב של הועדה מיושנות ואף חשופות לסכנת איומי סייבר.

עוד נמתחת ביקורת משמעותית על כך שההצבעה ממשיכה להתקיים באמצעות פתקים פיזיים חרף ההתקדמות הטכנולוגית ועל האינפלציה בשימוש במעטפות הכפולות שגורמת לשיבוש ספירת הפתקים ותוצאת הבחירות.

יש לציין כי דו"ח המבקר לא טוען כי הבחירות האחרונות זויפו או הטיל פקפוק בנכונות תוצאות הבחירות.

הדיון שהיה אמור להתקיים היום בועדת המשנה בוטל על ידי שטרן בטענה כי הדיון לא מתאפשר עקב דיון מקביל במליאת הכנסת.

לגלובס נודע כי יו"ר הכנסת יריב לוין דווקא אישר את קיום הדיון בועדת ביקורת המדינה, אולם שטרן לא קיים את הדיון. לדברי גורם הבקיא בפרטים, אם ועדת המשנה לא תתכנס עד מחר (יום ה') הדו"חות לא יוכלו להתפרסם לפני יום הבחירות.

מטעמו של ח"כ אלעזר שטרן נמסר בתגובה: "נקבע כינוס של הועדה אבל נקבעה מליאה על השעה של הועדה". עוד נמסר מטעמו של ח"כ שטרן כי נבדק תאריך חלופי שמתאים במקום הדיון שנדחה.

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001363605

תגוביות:

1.אם שטרן מסתיר את המחדלים של ועדת הבחירות, כנראה שהטענות הינן נכונות לגבי שימוש לרעה במעטפות הכפולות, כולל הצבעות כפולות כפי שאורגנו ברשתות החברתיות ע"י גורמים בשמאל, 80 קלפיות חשודות שלא נחקרו ובהמשך, הסתרת פרוטוקולים על ידי הנדל, והחזרת מנדטים לימין רק אחרי חודשים ארוכים.

יו"ר ועדת הבחירות פוגלמן הוא עוד קיצוני יותר מהנדל וממלצר בהשקפותיו הפוליטיות, מה שמשתלב עתה עם העלמת הביקורת ע"י שטרן...

2.מושחתים.

3.מי שכנראה נהנה מהשחיתות ומאי הסדרים רוצה שיימשכו גם בסיבוב הזה.

4.אורלי עדס ו''יש עתיד'' מתואמים ומסונכרנים לקראת ביזת הפתקים הגדולה לאחר יום הבחירות.

5.הפרקליטות, המשטרה, בתי המשפט, התקשורת, כולם יד אחת.

6.היכונו לשוד הבחירות.

7.מניפולציות והעברת מנדטים לא חוקית.
אילו הכל היה חוקי הכל היה מתפרסם כדין ובשקיפות.

נוכלים ורמאים מנהלים בישראל גם את הבחירות. יועץ משפטי מונע מצלמות בקלפי ובעת הספירה. מה ההסבר לכך חוץ מרצון להסתיר מעשים פושעים ולא חוקיים?




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
25132 הודעות
יום חמישי כ''ז באדר תשפ''א    11:35   11.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. ח''כ שלמה קרעי דורש: פרסום מיידי של דו''ח המבקר בעניין הליקויים בהתנהלות ועדת הבחירות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
פחות משבועיים לבחירות, ח"כ שלמה קרעי מאשים את את ח"כ אלעזר שטרן בהסתרת דו"ח ביקורת על ועדת הבחירות: "פרסומו יאפשר לתקן ליקויים בבחירות עצמן ויבטיח את שיפור טוהר הבחירות"

פחות משבועיים לבחירות, ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) דורש לפרסם את דו"ח מבקר המדינה בעניין התנהלות ועדת הבחירות המרכזית, במערכות הבחירות הקודמות.

הפנייה של ח"כ קרעי מגיעה על רקע ההחלטה של יו"ר הועדה לענייני ביקורת המדינה, ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) שלא לכנס את ועדת המשנה שאמונה על אישור פרסום דו"חות המבקר, זאת למרות שמונחים על שולחן הועדה מספר דו"חות הממתינים לאישור ועדת המשנה לפרסום.

לדברי קרעי, יו"ר הועדה שטרן מעוניין לסכל את פרסום הדו"ח לפני יום הבחירות ב-23 למרץ.

קרעי: "כחבר הועדה לביקורת המדינה וכחבר בועדת המשנה שלה, נחשפתי לדו"ח על פעילותה של ועדת הבחירות המרכזית במערכות הבחירות האחרונות. מבלי לציין שום פרט שעדיין אסור לפרסום מדו"ח זה, היה מצופה כי דווקא ערב בחירות, הועדה בראשותך תתכנס בהקדם האפשרי ולפני הבחירות כדי להחליט מה חסוי ומה ניתן לפרסם באופן מיידי מדו"ח חשוב זה".

"ישנה חשיבות רבה לפרסום הדו"חות לשם תיקון הליקויים באופן מיידי, בפרט בנוגע ליום הבחירות ולספירת הקולות. התאכזבתי לגלות כי באופן תמוה החלטת לבטל את הישיבה שתוכננה להיום מבלי שקבעת ישיבה אחרת לאלתר. דחייה שכזו, נותנת תחושה של ניסיון להסתיר את הליקויים שנפלו בהליכי הבחירות כדי למנוע את תיקונם בבחירות הקרובות. גם אם ככלל נכון לא לפרסם דו"חות ערב הבחירות, דו"ח זה חריג לכלל, שכן פרסומו יאפשר לתקן ליקויים בבחירות עצמן ויבטיח את שיפור טוהר הבחירות".

קרעי מאשים את שטרן שמונע שקיפות כלפי הציבור: "אתה ממציא כאן לצערי אסכולה חדשה של פרסום הדו"חות לאחר שפג תוקפם, ולא מאפשר לתהליך החדש להשתפר בעקבות הביקורת על התהליכים הקודמים. אני מבקש ודורש ממך לכנס את ועדת המשנה לעניין דו"ח זה לאלתר לטובת שקיפות המידע לציבור וייעול התהליך בבחירות הקרובות".

https://mobile.srugim.co.il/article/543918

תגוביות:

1.
אחד האנשים הרציניים. צריך לומר לשלמה קרעי תודה על פועלו בכלל. באמת תותח. הדרישה שלו היא לגמרי במקום. עזות המצח והחוצפה של מלצר לא לפרסם את תוצאות הבחירות מרתיחה. עכשיו מתעתע שטרן עם אי פרסום הדו"ח. זאת עוד דוגמא להתפשטות שלטון השמאל והמשפטנים.

2.פלא. פתאום טוהר הבחירות לא מעניין.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
25132 הודעות
יום ששי ו' בניסן תשפ''א    12:39   19.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. מנכ''לית ועדת הבחירות ביקשה מהמבקר לדחות דו''ח על ליקויים בפעילותה לאחרי הבחירות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, פנתה ישירות למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בבקשה לדחות פרסום דו"ח המצביע על ליקויים בעבודת הוועדה עד לאחר הבחירות. אנגלמן דחה את הבקשה, וכעת הפרסום מתעכב בשל החלטת יו"ר הוועדה לביקורת המדינה אלעזר שטרן (יש עתיד). עדס ושטרן סירבו להתייחס לשאלה אם הם פועלים בתיאום.

מקורות שנחשפו לתוכן הדו"ח אמרו כי הוא צפוי לעסוק, בין היתר, בכשלים בשיטת הספירה של המעטפות הכפולות, ובהגנה על מערך המחשוב המיושן של הוועדה מפני התקפות סייבר. אחד המקורות לדו"ח הוא מידע שמסר למשרד המבקר בכיר לשעבר באגף המחשוב של הוועדה, שפרש לאחרונה מתפקידו.

בפנייתה לאנגלמן, כתבה עדס כי פרסום הדו"ח לפני הבחירות יפגע באמון הציבור בעבודת הוועדה.

בקשה של מבוקר לתזמן את מועד פרסום הדו"ח לגביו אינה מקובלת, ואנגלמן סירב לעשות זאת. על העיכוב בדיון בדו"ח המבקר בוועדה לביקורת המדינה דווח לראשונה בגלובס.

המבקר מסר את הדו"ח לוועדה ב-29 בדצמבר, והחוק מחייב אותה לדון בו בתוך עשרה שבועות - שכבר חלפו.

יתר הדו"חות שהוגשו באותו מועד כבר נדונו, ושטרן ביטל דיון בדו"ח על וועדת הבחירות שתוכנן ליום רביעי שעבר. הוא נימק את סירובו לדון בו לפני הבחירות בכך שפרסומו יערער את אמון הציבור בטוהר ההצבעה, ואמר כי קרא את המסמך ולא מצא "סיבה עניינית" המצדיקה את הדיון כעת.

ספירת קולות במעטפות כפולות בבחירות במארס 2020.

מספר המצביעים באופן זה צפוי להכפיל עצמו הפעם

השימוש במעטפות כפולות, המיועדות למי שמצביע הרחק ממקום מגוריו כפי שרשום במשרד הפנים, צפוי לזנק בבחירות הקרובות בשל מגפת הקורונה.

בוועדה מעריכים כי הוא כמעט יכפיל עצמו - כ-600 אלף מצביעים לעומת כ-330 אלף בפעם הקודמת. בין היתר, ישתמשו במעטפות הכפולות מאושפזים, מבודדים, קשישים ואנשים שינחתו מחו"ל ביום ההצבעה. בבחירות הקודמות, שנערכו במקביל לפרוץ המגפה, היו כמה קלפיות ייעודיות למבודדים. ספירתן מושלמת לאחר הקלפיות הרגילות - לרוב בתוך יומיים או שלושה. כעת, מעריכים בוועדה כי משך הזמן יתארך, גם בשל חג הפסח שיחול במוצאי שבת שלאחר הבחירות.

מוועדת הבחירות המרכזית נמסר בתגובה: "אין בכוונתנו להתייחס להדלפות העוסקות בדו"ח מבקר המדינה שטרם פורסם, וכל הדלפה ממנו מהווה עבירה פלילית. הוועדה תתייחס לדו"ח כשיפורסם, לאחר הבחירות".

https://www.haaretz.co.il/news/elections/.premium-1.9632834

תגוביות:

1.הפרסום יגרום לאנשים להתנדב ולהיות בקרים ביום הבחירות. פרסמו מיד!

2.ישראל לא דמוקרטיה.

3.הכל מוכן לקראת גניבת הבחירות על ידי מפלגת המחבלים התיקשורתיים, מפלגת צאלח א דין ובג"צ בשבתו כמרכז פעילות השמאל שאיבד כוחו בכנסת והעתיק פעילותו למערכת המשפט כדברי פרופ' מאוטנר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
25132 הודעות
יום ששי ו' בניסן תשפ''א    13:37   19.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. עמית הלוי מגיב לאלעזר שטרן: ציון נכשל בשקיפות - ועדת הכשלים המרכזית - ציון נכשל בשקיפות / מידה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לאחר ששטרן בחר לדחות עד לאחרי הבחירות את פרסום דו״ח מבקר המדינה על כשלי ועדת הבחירות, הלוי מגיב להחלטה השנויה במחלוקת: “פגיעה חריפה באמון הציבור”

ח״כ אלעזר שטרן (׳יש עתיד׳) מחזיק כיום במספר כובעים. בנוסף להיותו יו״ר הועדה לביקורת המדינה – תפקיד אליו נכנס בחודש ינואר לאחר פרישתו של ח״כ לשעבר עופר שלח – שטרן מכהן גם כיו״ר ועדת המשנה לענייני חסיונות, הקובעת את מדיניות הטלת החסיון על דו״חות מבקר המדינה.

בימים אלה הוגשו לשולחנו של שטרן מספר דו״חות שהפיק מבקר המדינה בנושאים שונים, בהם דו״ח אשר מבקר את התנהלות ועדת הבחירות המרכזית במערכות הבחירות האחרונות.

לפי מקורות במשרד מבקר המדינה, הדו״ח צפוי למתוח ביקרות משמעותית על ועדת הבחירות, בעיקר בנושאי שימוש בערכות מיחשוב ישנות הפגיעות למתקפות סייבר והיעדר מענה ראוי לאינפלציה בשימוש במעטפות הכפולות הגורמת לשיבוש ספירת הפתקים ותוצאות הבחירות.

דו״ח זה אמור היה להתפרסם היום (15/03), אלא שבהחלטה שנויה במחלוקת בחר שטרן להשתמש בסמכותו כיו״ר הועדה ודאג לכך שהדו״ח לא יתפרסם במועדו כמתוכנן אלא רק לאחר מועד הבחירות.

החלטת שטרן יישרה למעשה קו עם גורמים בועדת הבחירות המרכזית שהביעו התנגדות לפרסום דו״ח המבקר בטענה כי “הדבר יפגע באמון הציבור בטוהר הבחירות ובועדת הבחירות”.

שטרן עצמו הביע דברים ברוח דומה ואמר כי “עצם העיסוק בנושא עלול להתפרש כהטלת ספק באמינותה של עבודת ועדת הבחירות המרכזית”, והוסיף כי יקבע דיון בועדת ביקורת המדינה “מיד לאחר הבחירות”.

יצוין כי הבחירה של שטרן לדחות את פרסום הדו״ח עד לאחר מועד הבחירות מעכבת אף את פרסומם של כ-15 דו״חות אחרים העוסקים במגוון נושאים, ביניהם ביטחוניים.

ועדת הכשלים המרכזית

את התנהלותה הבעייתית של ועדת הבחירות המרכזית בראשות שופט העליון חנן מלצר בבחירות אפריל 2019 חווה ח״כ עמית הלוי (׳הליכוד׳) מקרוב. את המאבק המשפטי מול מלצר שפעל לכאורה לפסילת הקולות הסלקטיבית לרעת הליכוד מוביל הלוי כבר כמעט שנתיים, בהן התחדדה לו המסקנה הברורה: ועדת הבחירות המרכזית חייבת פיקוח משמעותי יותר.

“בבחירות אפריל 2019 בהן אני מכיר היטב את כל הקלפיות בהחלט התגלתה רשלנות, כולל מעטפות כפולות שלא הגיעו ליעדן שלמיטב ידיעתי לא נספרו עד היום, שזה דבר חמור ביותר”, מסביר הלוי בשיחה עם ׳מידה׳.

“בנוסף התגלו המון טעויות בספירה ובמנגנוני הבקרה על הספירה, כפי שכבר הוכח בבית המשפט המחוזי בערעור שלי.

“אגב, חלק מהדברים תוקנו ואני חושב שהיום המערכת הרבה יותר טובה ממה שהיא היתה באפריל 2019. כדי לשפר את בדיקות הקלפיות נכנסו מודלים חדשים, מפקחים וגם נושא המצלמות השתפר באופן חלקי ולא באופן מלא בהתאם לחוק שניסינו להעביר בכנסת שבסוף לא עבר ב-61. אלו הם צעדים שמוסיפים כלי פיקוח וטוב שכך, ויש עוד דברים נוספים שהיו צריכים להיות ועדיין לא קיימים כגון ”אתר אינטרנט בעל שקיפות מלאה אליו כל קלפי שמסיימת לספור את הקולות סורקת את התוצאות כך שכל אזרחי ישראל יכולים לראות אותן באתר בזמן אמת”.

הלוי מסביר בנוסף כי על ועדת הבחירות היה לנהל מעקב אחרי האזרחים השוהים בחו״ל כדי לוודא שכל מספרי תעודות הזהות של אלו שאינם בארץ לא יופיעו בספר הבוחרים. “אלו זיופים שהיו בעבר, כולל ממש במערכת הבחירות האחרונה”.

ציון נכשל בשקיפות

הלוי מגיב להחלטתו של שטרן ומסביר כי “בכל אופן לא היה צריך להביא למצב בו אנחנו לא רואים את הליקויים שהיו, כפי שניסח אותם המבקר”.

לדבריו, ועדת הבחירות נהנית באופן פסול מחיסיון המסתיר את פעילותה מעיני הציבור: “בגלל שרצו ליצור א-פוליטיזציה של הועדה הזו, הגענו לכך שנכון להיום היא מתנהלת כגוף שמעל לכל ביקורת.

“הועדה הזו חייבת להיות מבוקרת – כיצד קובעים את התקנים ואת השכר שלה? כיצד היא גדלה עוד לפני סבבי הבחירות משישה-שבעה תקנים לשלושים-ארבעים תקנים?

מי קבע שעלות השכר של חבריה היא כה גבוהה ועל פי אילו מדדים הדבר נקבע?

מדובר בועדה שאינה תחת הממונה על השכר באוצר.

כל הדברים הללו צריכים להיבדק בדיוק כמו בכל גוף מנהלי אחר וצריך שיהיה מישהו שאחראי עליו בממשלה, במשרד המבקר או במקום אחר. לא הגיוני שיהיה גוף שכביכול עומד לעצמו ונמצא מחוץ לביקורת, זה מצב לא תקין”.

אומרים גורמים בועדת הבחירות וכן אלעזר שטרן עצמו, שפרסום הדו״ח בעיתוי הזה עלול ליצור דה-לגיטימציה לתוצאות הבחירות. יש בטענה הזו היגיון?

“הדה-לגיטימציה הכי חמורה של גוף היא כאשר הוא מסתיר דברים מעיני הציבור. הפגיעה הכי חריפה באמון הציבור – בפרט באמון בגוף מנהלי וציבורי – זו הסתרה.

“יש כאן מעין מנגנון שחוזר על עצמו שוב ושוב, כמו שאנחנו רואים גם בפרקליטות במקרים כמו שי ניצן וראש מח״ש, אום אל חיראן וכו׳.

כלומר נחשפת איזו שחיתות או תקלה ובתגובה בוחרים לא לחשוף אותה כדי שלא יחשבו שאותו גוף שבו היא נמצאה הוא מושחת וייפגע אמון הציבור. בפועל, זאת הפגיעה הכי חמורה באמון הציבור. הרי הציבור מספיק אינטליגנטי להבין שבמערכות יש טעויות ושלפעמים אנשים טועים, אבל הכי חשוב לו שהמערכת יודעת לתקן את עצמה, שהיא נאמנה לציבור, שהיא ישרה ושאם היא מוצאת מישהו שסרח אז היא מטפלת בעניין. כל שיטת ההסתרה הזאת משיגה בדיוק את ההפך. וזה חוזר על עצמו כעת עם ועדת הבחירות ואלעזר שטרן”.

״היו בעבר זיופים, כולל ממש במערכת הבחירות האחרונה״

“מדינת ישראל ותוצאות הבחירות שלה מעניינות הרבה מאוד גופים בקהילה הבינלאומית וזה ידוע לגמרי. זה נכון להרבה מדינות ובוודאי למדינת ישראל. אנחנו רואים עד כמה בוחשים כאן ארגונים הממומנים מכספי המיסים באירופה, ממדינות כמו נורווגיה, בלגיה, בגרמניה ואחרות; עד כמה כספים אירופיים משפיעים על המדיניות של ישראל ושל צה״ל דרך כל מיני ארגונים, ותוצאות הבחירות בישראל מעניינות אותם מאוד. אני לא מספיק בקיא בזה כדי לומר האם יש מספיק הגנות, אך זה נושא שכמובן מחייב היערכות מיידית ואני מקווה שהדו״ח לא קובע שאנחנו במצב בעייתי”.

הלוי מסכם כי “יש עוד דרך לעשות כדי לתקן את המערכת כולה, ונקווה שבקדנציה הבאה נצליח להעביר חוק בחירות מתוקן. אני כבר הכנתי אותו, אבל בקואליציית ניסנקורן בקדנציה הזאת לצערי לא הצלחנו להעביר אותו”.

https://mida.org.il/2021/03/15/%d7%a2%d7%9e%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%9c%d7%95%d7%99-%d7%9e%d7%92%d7%99%d7%91-%d7%9c%d7%90%d7%9c%d7%a2%d7%96%d7%a8-%d7%a9%d7%98%d7%a8%d7%9f-%d7%a6%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%a0%d7%9b%d7%a9%d7%9c-%d7%91%d7%a9/

תגוביות:

1.השמאל הוא האויב! אלעזר שטרן, לפיד ויש עתיד הם בוגדים שמאלנים. חיילים של הדיקטטורה הבולשביקית האנטישמית שהשתלטה לנו על החיים. אם לפיד והאויב השמאלני יחטפו את הבחירות = תהיה פה התקוממות עממית של הימין החילוני, מסורתי, ודתי נגדם!

מלחמת אזרחים זה עניין של זמן והדרך היחידה של העם לקבל את הדמוקרטיה שלנו בחזרה!

2.האמירה ש“הדבר יפגע באמון הציבור בטוהר הבחירות ובועדת הבחירות” – זאת הודאה מפורשת שהיו זיופים שהגיעו עד כדי שינוי משמעותי של תוצאות הבחירות.

3.שטרן = קומוניסט = אנטי-דמוקרט. ח”כ אלעזר שטרן, יו”ר הועדה לביקורת המדינה, על מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן: המבקר עבר עבירה. עצם ההחלטה שלו לפרסם שיש דו"ח ביקורת על ועדת הבחירות המרכזית, מנוגדת לחוק.

שטרן:’הציבור לא צריך לדעת’!

4.מר שטרן. זוכר את חננאל דיין? החייל המצטיין שסרב ללחוץ את יד הרמטכ”ל חלוץ? האם אתה העברת חומר על חננאל דיין לידי יאיר לפיד? האם ננזפת במטכ”ל על העברת החומר? אתה האחרון הראוי לשמש כמופת! מקומך בשוק הפרטי, לא במקום של הנהגה וערכים. במעשיך אלה בהם אתה מבקש לחסום את המידע. אתה גורם לכל אזרח להבין כי אתה מסתיר מידע מחפיר על המערכת. איבדת את אמון העם והפכת את המערכת הפוליטית לבולשביקית ארורה. עוד כישלון שלך ושל חבריך. “פרשת מורסת הערכים, בושה”!

5.היום בצהריים היה צריך להתפרסם הדו"ח על ועדת הבחירות המרכזית ועל מערכות המיחשוב שלה שלא הוחלפו מזה כ-20 שנה ועל החשש מטעויות לאור עלייה של 40 אחוז במעטפות הכפולות לאור ההצבעה בפתקים והספירה המיושנת.

אבל יו"ר הועדה לביקורת המדינה אלעזר שטרן סירב לפרסם את הדו"ח כדי שהאמון לא ייפגע.

https://twitter.com/avishaigrinzaig/status/1371391226012917761

6.חה חה חה...זה בהחלט מעלה את האמון במערכת.

7.אבל אי פירסום הדו"ח גורם שהאמון נפגע יותר.

8.וככה אנחנו מבינים כמה אמון צריך לתת בה.

9.תודה לאלעזר שטרן שגרם לכך שעכשיו האמון נפגע.

10.כנראה שיש להם גם מה להסתיר.

11.הוא מגיע מארגון שרגיל בהשתקת ובהעלמת דברים שפחות מתאימים לו.
ולא, אני לא מתכוון לצבא, אני מתכוון ליש עתיד...

12.כמה נוח להסתיר פשע בחסות החוק.

13.ספרו לנו על אור השמש המחטא.

14.איך מונעים את גניבת הבחירות של השמאל? המעטפות הכפולות האלה הן סכנה גדולה!

15.שלמה קרעי: חברים יקרים, אתם תדאגו להגיע לקלפי ולשים 'מחל' ועוד 'מחל' ואני אדאג שהקולות שלכם ייספרו כראוי ויתורגמו ל-40 מנדטים בעז"ה. להלן הסבר קצר על תהליך ספירת המעטפות הכפולות:

1.בכל קלפי של מעטפות כפולות, יהיו שני מזכירי ועדת קלפי שהם נציגי המדינה ולא נציגי מפלגות + מפקח טוהר בחירות עם מצלמה + שלושה חברים מסיעות שונות, שאחד מהם יהיה נציג מטעם הליכוד.

2.ועדת הבחירות האזורית קולטת את הקלפיות בפיקוח חברי הועדה כולל הליכוד ומאשרת אותן להעברה לכנסת.

3.ועדת הבחירות המרכזית קולטת בכנסת את המעטפות הכפולות וחברי הועדה כולל נציגי הליכוד מוודאים את כמות המעטפות ושלימות המידע בהשוואה לפרוטוקולים.

4.לאחר מכן, המעטפות הכפולות מועברות לסריקה, הקלדה והצלבה מול נתוני המצביעים בפועל (טפסי 1000) בקלפיות ברחבי הארץ. פעולה זו תפוקח על ידי חברי הועדה כולל נציגי הליכוד, כולל בקרת תהליך באמצעות צוות הנתונים במטה הקלפיות של הליכוד.

5.השלב הבא, כל המעטפות הכשרות מועברות להוצאת המעטפה הפנימית. שלב זה יפוקח על ידי משמר הכנסת וחברי ועדת הבחירות המרכזית כולל נציגי הליכוד.

6.את המעטפות הפנימיות מעבירים לכ-500 שולחנות ספירה. הספירה תתבצע בשתי משמרות, רביעי בלילה וחמישי בבוקר ותפוקח באופן הדוק על ידי נציגי ועדת הבחירות ונציגי המפלגות כולל נציג מטעם הליכוד בכל שולחן ספירה.

7.לאורך כל תהליך ספירת המעטפות הכפולות יהיו עשרות מפקחים עם מצלמות ועשרות מפקחים מטעם המפלגות וחברי ועדת הבחירות המרכזית שיסתובבו במקום.

8.בסיום הספירה, יצולמו הפרוטוקולים ויועברו לחברי ועדת הבחירות מטעם המפלגות, עוד לפני בדיקתם והקלדתם על ידי נציגי הועדה המרכזית.

9.צילום הפרוטוקולים בסיום הספירה הוא חידוש שהשגנו הפעם בכל הקלפיות בכל רחבי הארץ כולל במעטפות הכפולות, שיאפשר לנו שקיפות מלאה מבחינת חומר הגלם של תוצאות הספירה.

אנחנו נערכים באופן מוגבר לפיקוח ובקרה ולכל תרחיש אפשרי במקום מטעם הליכוד כדי שכולנו נוכל לסמוך בעזרת השם על תוצאות הבחירות.

אני רוצה להזכיר לכם שאם יש הצבעות למשל לרשימה המשותפת במעטפות הכפולות (שכולם בטעות קוראים להם קולות החיילים), זה לא אומר שהחיילים הצביעו למשותפת אלא שמדובר בערבוב של מאות אלפי קולות שהגיעו גם מהחיילים, אבל בעיקר מהקלפיות הנגישות, בתי הסוהר, בתי האבות ועכשיו גם מקלפיות הקורונה.

תוצאות הבחירות לאחר ספירת המעטפות הכפולות צפויות להתקבל ביום חמישי אחרי הצהרים, ערב בדיקת חמץ.

אסור לנו להחמיץ את ההזדמנות ההיסטורית שיש לנו הפעם להקים בעז"ה ממשלת ימין יציבה מלא מלא בראשות הליכוד ונתניהו.

סוף.

16.רק תדאגו שבספירת הקולות יהיו נציגים של הליכוד על מלא שהיורש פוגלמן לא יעשה כמו רבו מלצר הגנב.

17.מקווים שכך יהיה ולא גחמותיו של השופט מהשמאל הקיצוני שהושתל כיו"ר ועדת הבחירות!

18.פוגלמן שור מועד. מכין לך הרבה "הפתעות".

19.גזור ושמור. "ועדת הבחירות" תדאג שמר"צ "יעברו" על חשבון סמוטריץ'.
נ.ב. עשו זאת בעבר. ה"קורבן" הקודם היה בנט והפעם סמוטריץ'.

20.אני עדיין חושש שהווקסנרים יותר ערמומיים מכם. הרי אין לך עדיין מושג איך הליכוד איבד 2 מנדטים ואיך קולות החיילים הלכו ל"משותפת".

21.רואה את ההסברים ועדיין לא רגוע מהמחשבה ש- 15 מנדטים יהיו נתונים להחלטות של פוגלמן ושות'...

22.רוצה להאמין...אבל אתם כל כך תמימים הייתם...לאורך תקופה ארוכה הם צולפים וחובטים בנו ובראש הממשלה...אין מצב שהם לא מכינים לנו הפתעות. מבחינתם זה להיות או לחדול! הם מעל החוק, הם אלוהים ואין להם שום פחד...עובדי שטן.

23.אגב שלמה, תפעלו שהחל ממערכת הבחירות הבאה לא יעמוד שופט בראש ועדת הבחירות בשל היותו בניגוד עניינים מובנה. זה פוליטי ואסור לשופטים להתעסק בפוליטיקה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
25132 הודעות
יום ראשון ח' בניסן תשפ''א    09:37   21.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. יו''ר ועדת הבחירות פעלה לעכב את דו''ח המבקר שעוסק בין היתר בכשלים בספירת המעטפות הכפולות ובהגנה מהתקפות סייבר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שטרן ועדס מסרבים להכחיש שעובדים בתיאום

לפני שח"כ שטרן החליט לעכב את פרסום דו"ח מבקר המדינה נגד ועדת הבחירות, ניסתה יו"ר הועדה אורלי עדס בעצמה לעכב את הפרסום באמצעות פניות למבקר.

מבוקר המבקש לתזמן פרסום דו"ח אינו דבר מקובל והפניות נדחו.

אורלי עדס טענה בפני המבקר אנגלמן כי פרסום הדו"ח לפני ההצבעה בשבוע הבא יפגע באמון הציבור בועדה ובטוהר הבחירות.

לאחר שסורבה, עיכב יו"ר הועדה לביקורת המדינה שטרן את הדיון בדו"ח.

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, פנתה ישירות למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בבקשה לדחות פרסום דו"ח המצביע על ליקויים בעבודת הועדה עד לאחר הבחירות. אנגלמן דחה את הבקשה וכעת הפרסום מתעכב בשל החלטת יו"ר הועדה לביקורת המדינה אלעזר שטרן (יש עתיד).

עדס ושטרן סירבו להתייחס לשאלה אם הם פועלים בתיאום.

מקורות שנחשפו לתוכן הדו"ח אמרו כי הוא צפוי לעסוק, בין היתר, בכשלים בשיטת הספירה של המעטפות הכפולות, ובהגנה על מערך המיחשוב המיושן של הועדה מפני התקפות סייבר.

אחד המקורות לדו"ח הוא מידע שמסר למשרד המבקר בכיר לשעבר באגף המיחשוב של הועדה, שפרש לאחרונה מתפקידו.

על העיכוב בדיון בדו"ח המבקר בועדה לביקורת המדינה דווח לראשונה בגלובס.

המבקר מסר את הדו"ח לועדה בפברואר והחוק מחייב אותה לדון בו בתוך עשרה שבועות. יתר הדו"חות שהוגשו באותו מועד כבר נדונו, ושטרן ביטל דיון בדו"ח על ועדת הבחירות שתוכנן ליום רביעי שעבר. הוא נימק את סירובו לדון בו לפני הבחירות בכך שפרסומו יערער את אמון הציבור בטוהר ההצבעה, ואמר כי קרא את המסמך ולא מצא "סיבה עניינית" המצדיקה את הדיון כעת.

השימוש במעטפות כפולות, המיועדות למי שמצביע הרחק ממקום מגוריו כפי שרשום במשרד הפנים, צפוי לזנק בבחירות הקרובות בשל מגפת הקורונה. בועדה מעריכים כי הוא כמעט יכפיל עצמו - כ-600 אלף מצביעים לעומת כ-330 אלף בפעם הקודמת.

בין היתר, ישתמשו במעטפות הכפולות מאושפזים, מבודדים, קשישים ואנשים שינחתו מחו"ל ביום ההצבעה. בבחירות הקודמות, שנערכו במקביל לפרוץ המגפה, היו כמה קלפיות ייעודיות למבודדים. ספירתן מושלמת לאחר הקלפיות הרגילות - לרוב בתוך יומיים או שלושה. כעת, מעריכים בועדה כי משך הזמן יתארך, גם בשל חג הפסח שיחול במוצאי שבת שלאחר הבחירות.

מועדת הבחירות המרכזית נמסר בתגובה: "אין בכוונתנו להתייחס להדלפות העוסקות בדו"ח מבקר המדינה שטרם פורסם וכל הדלפה ממנו מהווה עבירה פלילית. הועדה תתייחס לדו"ח כשיפורסם, לאחר הבחירות".

עוד נמסר כי "מנכ"לית הועדה מעולם לא כתבה למבקר המדינה כי 'פרסום הדו"ח לפני הבחירות ייפגע באמון הציבור בעבודת הועדה'. באימרת אגב יצוין כי משרד מבקר המדינה עוסק בביקורת נשוא הדו"ח ובכתיבתו מזה כשנתיים וחצי, ולרשות המבקר עמדה שנה שלמה לפרסום הדו"ח וליידוע הציבור באמור בו, זאת מאז הסתיימה מערכת הבחירות האחרונה שהתקיימה בחודש מארס 2020".

https://rotter.net/forum/scoops1/688406.shtml

*******

נטעאל בנדל netael bandel

לפני שח"כ שטרן החליט לעכב את פרסום דוח מבקר המדינה נגד וועדת הבחירות, ניסתה יו"ר הוועדה אורלי עדס בעצמה לעכב את הפרסום באמצעות פניות למבקר.

מבוקר המבקש לתזמן פרסום דוח אינו דבר מקובל והפניות נדחו.

שטרן ועדס מסרבים להכחיש שעובדים בתיאום.

https://twitter.com/netaelbandel/status/1372797723494158336





            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
25132 הודעות
יום רביעי י''א בניסן תשפ''א    17:09   24.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. מנכ''לית ועדת הבחירות אורלי עדס: מי שאחראי על הזנת התוצאות קרס והלך לישון. עדכון נוסף בעוד כשעתיים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

https://t.me/amitsegal/10929

תגוביות:

1.לא יאומן.

2.ישראבלוף במיטבו.

3.התפוצץ צינור מים...

4.צריכים אדם אחד בלבד כדי להנדס את התוצאות מבלי להשאיר עקבות. לכן לא מינו לו מחליף... צריך אדם אחד שעושה את כל העבודה מההתחלה עד הסוף...

5.לי זה מתחיל להישמע כמו בספירה בכמה מדינות בארה"ב שהופסקה פתאום בתירוץ שהסופרים הלכו לישון...ואז זרמו נהרות של זיופים. אני מאד מקווה שמפקחים שם מטעם מפלגות הימין.

6.באמת בדיחה. אדם אחד מחזיק את המדינה במתח.

7. זה לא מקרי. זה נראה כחלק מהונאה כלשהי. לא יכול להיות שרק אדם אחד בלבד מבצע זאת - אלא אם כן המטרה זיוף והונאה.

8.אותה שיטה...אמריקה זה כאן...מצאו דרך לתחמן את הפיקוח של שלמה קרעי!!!

9.עדס חייבת להתפטר. השקיעו מיליארדים בבחירות ואדם אחד אחראי על העדכון?

10.אחראי על הזניית התוצאות...

11.חתיכת סקופ. נמצא האדם שאין לו מחליף.

12.זו כבר לא קונספירציה - היא מודה בפה מלא. קשור לתפקיד שלה בחונטה.
זה בכלל לא מצחיק - צריך לבכות מה קורה במדינה שלנו - במקרה הזה בועדת הבחירות - ולא בפעם הראשונה.

13.אורלי עדס, לכי הביתה. את לא מתביישת?

14.ככה גונבים אותנו.

15.היכונו ל''הפתעת הבחירות''. לפתע יופיעו עוד 130 אלף קולות למפלגות השמאל. בדיוק כמו עם טראמפ וקריפי ג'ו.

16.עכשיו עושים תיקונים אחרונים...

17.רק בישראל, מי שנכשלה בעבר ממשיכה בתפקידה עוד ועוד ועוד...

18.רק אחד הוכשר איך לבצע הזנות בלי להשאיר זנבות...אחיזת עיניים והרבה רשתות הסוואה.

19.הזוי. מי היא? איך הגיעה לתפקיד? איזה תפקידי ניהול בכיר עשתה בחייה, מחוץ למגזר הציבורי המושחת, אם בכלל?

20.מנכ"לית ועדת הבחירות בכתה: "מתקפה חסרת מעצורים"

https://www.youtube.com/watch?v=GcJ5XhOzYNM&t=38s

21.זה כבר לא מצחיק, זה מרגיז. השיטה חייבת לעבור שינוי יסודי. לא הגיוני שתוצאות מתחילות לזרום רק אחרי 3 שעות מסגירת הקלפיות; לא הגיוני שהאתר עם התוצאות מתעדכן רק כל שעה; לא הגיוני שרק אדם אחד אחראי על הזנת נתונים; זה פשוט לא הגיוני.

22.הם גונבים את הבחירות.

23.ככה מתחילים הזיופים...איזה בזיון.

24.מה פשר ההתבטאות המטומטמת הזו? מה היא מוכרת באיקאה?

https://rotter.net/forum/scoops1/689000.shtml

25. אז את כל התוצאות ''הוא'' הזין כשהוא היה עייף גמור לפני קריסה? מי יבדוק אותו?

https://rotter.net/forum/scoops1/688990.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
25132 הודעות
יום רביעי י''א בניסן תשפ''א    17:45   24.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. תנועת ''אם תרצו'' שיגרה מכתב התראה לפני הגשת תביעת דיבה לוועדת הבחירות המרכזית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר

תנועת "אם תרצו" שיגרה היום (ד') מכתב התראה לפני הגשת תביעת דיבה לועדת הבחירות המרכזית לאור שתי הודעות לתקשורת שהפיצה ועדת הבחירות נגד תנועת "אם תרצו" בשבועות האחרונים.

במכתבם של עו"ד ערן בן ארי ועו"ד זיו מאור יועציה המשפטיים של תנועת "אם תרצו" נטען כי לפני 3 שבועות נשלח מכתב התראה אל ועדת הבחירות בדרישה כי יפרסמו התנצלות על הודעתם הראשונה ממנה השתמע כי "אם תרצו" ניסתה לחבל בטוהר הבחירות עם הפצת קישור לרישום לעבודה בועדת הבחירות.

אתמול, ביום הבחירות, לאחר שתנועת "אם תרצו" הפיצה הודעה לתקשורת בה דווח על תקלה שהתבררה כנכונה ביישומון הייעודי של מפקחי טוהר הבחירות, הפיצה ועדת הבחירות הודעה המכחישה את קיומה של התקלה ונקבה בשמה של תנועת "אם תרצו" כמפיצת פייק ניוז.

בהודעה נוספת לתקשורת דרשו בתנועת "אם תרצו" התנצלות ותיקון והתריעו מפני נקיטת הליך לפי חוק איסור לשון הרע. למרות זאת, הוסיפה מנכ"לית ועדת הבחירות להתראיין בתקשורת והוציאה את דיבתה של "אם תרצו" רעה ולהאשימה בהפצת פייק ניוז במספר הזדמנויות.

בתנועת "אם תרצו" טוענים כי, "מנכ"לית הועדה הגדילה לעשות ובחרה להתראיין על אף שבידי תנועת "אם תרצו" וגורמים אחרים הצטברו ראיות לא רק לקיומה של התקלה אלא גם לכך שאורגנים של ועדת הבחירות ערים לתקלה ופועלים לתיקונה ובנוסף על כך, דבר התקלה פורסם במספר כלי תקשורת תוך הבאת דעות של מומחים בתחום".

עו"ד ערן בן ארי כתב במכתבו ליועמ"ש ועדת הבחירות המרכזית עו"ד דין לבנה כי: "מנכ"לית ועדת הבחירות לקחה חלק בשיח המתיימר להטיל דופי במי שביקר את פעילות מרשתך. שיח שכזה לא יעלה על הדעת מצד גוף ממשלתי בחברה דמוקרטית ועצם השתתפות מרשתך בו פוגע באמון הציבור בניטראליות של גוף חיוני זה לדמוקרטיה הישראלית."

בסיום מכתבו הדגיש יועמ"ש "אם תרצו" כי על מנת ליישב את המחלוקת, ועדת הבחירות נדרשת לפרסם תיקון וההתנצלות בכל המקומות בהם הופיעה לשון הרע ובמידה ולא ייעשה כך, היא תמצה את הדין עם ועדת הבחירות ותחל בהליכים משפטיים נגדה: "ככל שכלי התקשורת שבהם פרסמה ועדת הבחירות את לשון הרע יבחרו שלא לפרסם את התיקון, ועדת הבחירות תוחזק אחראית לנזק שייגרם לתנועת "אם תרצו", והיא תשקול לנקוט הליכים בהתאם" התריע יועמ"ש "אם תרצו".

https://rotter.net/forum/scoops1/689015.shtml




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
25132 הודעות
יום רביעי י''א בניסן תשפ''א    18:49   24.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. חה''כ עמית הלוי מזהיר מפני זיופים ומבקש לחקור אי סדרים בבחירות 2019  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
במכתב שהגיש לפרליקטות, ערער חבר הכנסת מטעם הליכוד על דחיית בקשתו לפתוח בחקירת מקרי פגיעה בטוהר הבחירות לכנסת ה-21. כמו כן, התריע כי תופעה זו עלולה לחזור גם הפעם

רגע לפני מערכת הבחירות הרביעית בתוך שנתיים, חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד) מזהיר מפני זיופים במערכת הבחירות הנוכחית, לאור זיופים קודמים בבחירות לכנסת ה-21, כפי שציין במכתב ששלח הערב (שני) לפרקליטות.

מכתבו יועד לממלא מקום פרקליט המדינה, עו"ד עמית אייסמן, בו ערער על דחיית הדרישה לפתוח בבדיקה משטרתית לחקירת נושא אי הסדרים בבחירות שהתקיימו באפריל 2019.

במכתבו, טען כלפי הפרקליטות שלא חקרה את הנושא כראוי בזמנו.

זאת, חרף העובדה כי בתלונתו גולל חשדות משמעותיים לפגיעה בטוהר הבחירות, שהיו מגובים בעדות מאדם נוסף שעבד בתוך מערך ועדת הבחירות המרכזית, והעיד על אי הסדרים שציין הלוי.

לדבריו של חבר הכנסת, האיום מפני זיופים הוא ממשי ותקף גם למערכת הבחירות הנוכחית, כאשר החשש העיקרי, הוא מפני המעטפות הכפולות.

לטענתו, אלו מהוות איום על טוהר הבחירות ומדגיש כי לאחר שלא יוחסה לכך חשיבות בזמן אמת, כך יתכן גם במערכת הנוכחית.

מהפרקליטות נמסר כי המכתב התקבל ויטופל כמקובל.

https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-829461

תגוביות:

1.אסור ששופטים, אנשי תקשורת ואנשי מערכת המשפט יהיו משגיחים בקלפיות, כי כולנו יודעים מה תהיינה התוצאות. יש לוודא שמירה מסיבית על הקלפיות ועל טוהר המידות. אין אמון בשמאלנים!

2.השמאלנים מבינים שמצבם בקלפי בכי רע אז הדרך היחידה שנותרה להם חוץ מלהסית ולשקר נגד ביבי, היא לרמות בקלפיות ואין ספק שהם ירמו. צריך לשים מצלמות בכל פינה ולבדוק אותם ב-7 עיניים!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות