גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #24722 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24722   
Atlas
חבר מתאריך 8.9.09
32337 הודעות
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    06:32   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

נעמי חזן פורשת מתפקידה כיו״ר NIF  

 
  
 יום שני בערב, מלון "ארבע העונות" בסן-פרנסיסקו, למעלה מ-500 איש מתכנסים לאירוע קצת שמח, קצת עצוב. הם באו להגיד שלום, להתראות, ובעיקר תודה רבה לחברת הכנסת לשעבר, ד"ר נעמי חזן, שסיימה ארבע שנים". היו אלה ארבע השנים הכי סוערות בהיסטוריה בת 33 השנים  של האירגון המשמעותי ביותר לקידום הדמוקרטיה בישראל. במהלך כהונתה  של חזן הפך האירגון, כמעט בעל כורחו, ממיזם שפועל בעיקר מאחורי הקלעים לכוח משמעותי במפה הפוליטית של ישראל ובוויכוח הפוליטי הפנימי בקרב יהדות אמריקה. הוא צבר עוד ועוד פעילים – היום יש לו עשרות אלפים ברחבי העולם – והפך לכתובת שמושכת אליה גם תמיכה גדולה וגם עוינות קשה. בתוך כל זה, הפכה נעמי חזן בת ה-66 לפנים של האירגון, במיוחד כאן, בארה"ב. "נעמי היא אחד האנשים המדהימים ביותר שפגשתי", אומר דניאל סוקאץ', יו"ר הקרן, בשיחה ממשרדו בסן-פרנסיסקו. "היא הומניטרית ופטריוטית. המשפחה שלה הקדישה את חייה למדינת ישראל והיה לי עונג גדול לעבוד לצידה. בזכותה אנחנו היום חזקים מתמיד".


הקרן החדשה לישראל אכן חזקה היום מתמיד. בארה"ב אפילו יותר מאשר בישראל. "פעם חשבנו שאי אפשר לבקש מיהודים אמריקאים להתערב בעניינים פנים-ישראלים", אומרת רחל ליאל, מנהלת הקרן בישראל. "הייתה גם תחושה שהם לא רצו, כי היה מין טאבו שאסור להעביר שום ביקורת פומבית על ישראל. אבל זה משתנה עכשיו במהירות עצומה. זה לא רק עניינים פוליטיים של גבולות ושתי מדינות, היהודים האמריקאים ברובם מאד ליברלים והם בפירוש מודאגים ממה שקורה עם הדמוקרטיה בישראל. הסיפור על הנשים שחוייבו לשבת בחלק האחורי של האוטובוס הטריף את היהודים כאן בארה"ב. או הניסיון להשתיק חיילות מלשיר. זה הרי לא יאמן. אז עכשיו בצד האמריקאי יש יותר ויותר רצון להתבטא, וזה בא רק מתוך אהבה עמוקה ודאגה כנה לישראל".

 

איפה החלק של נעמי חזן בשינוי הזה?

"אין אף אחד יותר טוב ממנה בלהסביר את ישראל לקהל אמריקאי. אמריקאים וישראלים לא תמיד מבינים זה את זה, אפילו אם כולנו יהודים. אבל נעמי באה עם הבנה אמיתית של מה אמריקאים צריכים לשמוע". ההיכרות של חזן עם ארה"ב ויהודיה היא ארוכה ועמוקה. במשך כל שנות ילדותה ונעוריה שימש אביה, אברהם הרמן בתפקידים דיפלומטיים בארה"ב, כולל הקונסול הכללי בניו-יורק ואחר כך שגריר ישראל בוושינגטון (1968-1959). את ראשית דרכה האקדמאית עשתה ד"ר חזן באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק, בה עשתה את לימודי התואר הראשון והשני במדעי המדינה.

 

הרב בריאן לאורי, שיחליף את חזן בתפקיד נשיא הקרן, מהנהן בראש דרך הטלפון: "היא לא צריכה יותר מעשר דקות כדי להסביר לאמריקאים את כל התורה. היא עמדה מול התקפות מאוד קשות ולא הגיבה בכעס, אלא מצאה דרכים לתעל את הביקורת לפעילות חיובית".

 

חזן, שהגיעה מישראל לאירוע בסן-פרנסיסקו, נשמעה נרגשת מאד בשיחה שנערכה שעות ספורות אחרי שנחתה, כשהיא עדיין תחת השפעת הג'ט לג ורק רוצה ללכת לישון קצת. אבל אין כמו שיחה על מצב הדמוקרטיה הישראלית כדי להעיר אותה: "אני מרגישה את השינוי בכל מקום שאני מרצה בו ומול כל קהל שאני פוגשת בארה"ב. יש דאגה גדולה. אבל באופן מוזר, זה גורם דווקא לעליה גדולה בהתעניינות ובאכפתיות של היהודים האמריקאים. לפני כמה שנים היה קשה לגרום להם בכלל לשבת ולשמוע על ישראל, והיום הם באים מרצונם. זו ההגדרה החדשה של יהודי במאה ה-21: חיבור ההיסטוריה, הדת והתרבות יחד עם חיים בחברה חופשית".

 

היית רוצה להמשיך בתפקידך בראש הקרן?

"אי אפשר בכל מקרה. יש קדנציות מוגבלות בקרן וטוב שכך. גם ככה הייתי בתפקיד ארבע שנים, שנה יותר מאורך קדנציה רגילה. אבל אני לא עוזבת, אמשיך לעזור לקרן בכל דרך, כי אנחנו בצומת מאוד קריטית".

 

גם אם לא תרצו

הבסיס של עמותת הקרן החדשה לישראל נמצא בוושינגטון, גם אם עיקר העבודה שלה מתרחש על הקרקע בישראל. היא הוקמה ב-1979 על ידי בני הזוג ג'ונתן כהן ואלנור פרידמן והשקיעה מאז הקמתה למעלה מ-200 מיליון דולר בלא פחות מ-800 אירגונים שונים העוסקים בשוויון זכויות, צדק חברתי, זכויות אדם ודמוקרטיה. אבל את הפריצה הגדולה שלה לתודעה בארץ היא עשתה בכלל בלי להתכוון. ב-2010, במהלך אירועי ועדת האו"ם לחקירת אירועי המשט הטורקי לעזה, בראשה עמד פרופ' ריצ'רד גולדסטון, יצאה תנועת הימין "אם תרצו" בקמפיין רועש, שהאשים את הקרן החדשה בעזרה לדו"ח גולדסטון ולביקורתו הקשה על ישראל ובתמיכה באירגונים אנטי-ישראלים בעולם. חזן עמדה במרכז וספגה הכפשות קשות מאד. זה היה הרגע בו הבינו בקרן כי יש שינוי גדול מאד באוויר.

 

"לקח לי כמה שבועות להבין שזה לא אישי", אומרת חזן. "הם תקפו אותי רק כי אני הייתי שם. אם זה היה מישהו אחר, היו תוקפים אותו. זו לא מתקפה עלי, זו מתקפה נגד הדמוקרטיה ואם לא נעמוד מול זה, זו תהיה בכייה לדורות".

 

"כל ההתקפות האישיות המכוערות עליה רק הפכו אותה לפנים של התנועה הדמוקרטית", אומר סוקאץ'. "זה ממש עורר דחיה לשמוע אותה מתוארת כאויב המדינה ומעורר השראה לראות אותה עומדת מול זה".

 

"בשלב מסוים הבנו שהמלחמה של אירגון כמו 'אם תרצו' נגדנו היא לא באמת נגדנו ולא באמת בגלל דו"ח גולדסטון", אומרת ליאל, "זה שקר גדול. הבנו שהניסיון לנטרל את הקרן החדשה הוא פשוט חלק מהמלחמה נגד הדמוקרטיה בארץ. אלה אנשים שלא מאמינים בדמוקרטיה ואנחנו בעיצומו של קרב גדול כדי לשמור עליה. דמוקרטיה היא לא משהו שניתן בחינם, צריך לשמור עליה כל הזמן. ואנחנו מרגישים שאנשים מתחילים להבין שמשהו לא בסדר".

 

יותר מכל, הם מרגישים את זה על הקרקע בארה"ב. "המימסד היהודי באמריקה תומך בישראל בכל מקרה, מה שמשתנה זו העליה של הקולות שנמצאים באמצע", אומר סוקאץ', "אנשים שגאים מאד בתמיכה שלהם בישראל, אבל מפסיקים לחשוש להעביר ביקורת כשצריך. אהבה עיוורת לא עושה טוב לאף אחד. לפני כמה שנים לא היה אירגון כמו ג'יי סטריט, הקרן שלנו לא הייתה כזה קול מרכזי, לא היו פרסומים כמו המאמר המפורסם של פיטר ביינרט, שאמר את כל האמת בפרצוף: ישראל מאבדת את היהודים האמריקאים וכדאי שתתעורר. רבי בריאן לאורי, שמחליף את נעמי חזן, היה פעם אישיות מרכזית במימסד של הקהילה היהודית כאן, איש שייצג את המיינסטרים היהודי-האמריקאי. אם אנשים מהסוג הזה מצטרפים אלינו, אז אולי כדאי לאלה, שאוטומטית קוראים לנו 'בוגדים', לעצור ולחשוב לרגע".

 

"הביקורת של יהודים אמריקאים על ישראל לא שונה מביקורת שאמא מעבירה על הילדים שלה", אומרת ליאל, "זה בא מאהבה. הימין מנכס לעצמו את הציונות ואת הפטריוטיזם, ואנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמה בשדה הרעיונות. זו הדרך היחידה בדמוקרטיה, פשוט לדבר עם אנשים. בסופו של דבר ההיסטוריה באה בגלים והמלחמה היום היא לא בין ימין לשמאל אלא בין מי שמאמין בדמוקרטיה וצדק חברתי למי שלא. זה לא מקרי שאלפי אנשים מצטרפים אלינו". 

 

דניאל, הזכרת את המאמר של ביינרט. הוא עורר עליו כעס גדול ופתח פצע עמוק בקהילה היהודית כאן.

סוקאץ': "הוא היה נקודת שיא חדשה בדיאלוג של צעירים יהודים עם עצמם ועם מדינת ישראל, אבל זה דיאלוג שהיה קיים עוד הרבה קודם. המספרים מראים שהצעירים מתרחקים לא רק מישראל אלא גם ממוסדות יהודים. הם לא עוזבים את היהדות, הם עוזבים את המימסד היהודי המאורגן. ישראל היא חלק מהסיבה שבגללה זה קורה. היא כבר לא העניין המרכזי שמחבר צעירים יהודים אמריקאים. אנחנו מרגישים גל גדול של צעירים שמצטרפים כפעילים של הקרן בכל מיני מטרות, לאו דווקא פוליטיות, אלא פשוט כחלק מהקרב על הדמוקרטיה. הסחף החזק ימינה גרם לצעירים האלה להתקרב אלינו. הם מסתכלים על ישראל ולא רואים יותר את המדינה שהם חונכו עליה בבית. הדרישה לתמוך בישראל בכל מחיר, לא חשוב מה היא עושה, דוחה יותר ויותר צעירים אמריקאים. אנחנו נותנים להם דרך לתמוך בישראל, אבל גם להעביר ביקורת מבלי שירגישו שהם בוגדים במדינה".

 

מה אתם בקרן עושים כדי להעביר את המסר הזה לאנשים בישראל?

"אני זוכר שבביקור האחרון שלי בארץ פגשתי את רובי ריבלין, שפתאום הפך לבעל ברית, גם אם אנחנו לא מסכימים כמעט על שום דבר פוליטי. רובי שייך לזרם של ז'בוטינסקי בליכוד, עם אנשים כמו בני בגין ודן מרידור, שהם מאמינים גדולים בדמוקרטיה ומוכנים להילחם עליה. אמרתי לו שלישראל יש בעיה קשה מאוד בקרב צעירים יהודים בארה"ב. הוא אמר שהוא יודע ושצריך לשפר את ההסברה. ניסיתי להעביר לו שהסברה זו לא הבעיה, שהבעיה היא המעשים, לא הדיבורים. אמרתי לו שיצחק רבין פתר את הבעיה של ההסברה ברגע שהוא העביר לעולם מסר ברור שישראל רוצה לצאת מהמצב הזה של שליטה על עם אחר ופגיעה בזכויות האדם. מי ששונא את ישראל ישנא אותה תמיד, אבל העובדות הן שבתקופת רבין השנאה העולמית לישראל דעכה כמעט לגמרי".

 

הצלחת להעביר לו את המסר הזה?

"אני חושש שלא. השיח היהודי באמריקה והשיח היהודי בישראל נמצא במסלולים מקבילים כיום".

 

הציונות שאני מכיר

העובדה שרבי בריאן לאורי הוא הנשיא החדש של הקרן היא אולי ההוכחה הבולטת ביותר למרחק אותו עשה השיח על ישראל בתוך ארה"ב. הרב לאורי הוא מה שמקובל היה להגדיר כאיש המימסד היהודי הישן. הוא שימש 17 שנים כיו"ר הפדרציה היהודית בסן-פרנסיסקו וחמש שנים כנשיא המוזיאון היהודי בעיר. ועכשיו הוא מגיע להוביל אירגון רחוק מאוד מהקונצנזוס, קרן שסובלת מעוינות של ממש בישראל וגם מול המיינסטרים שלה, המימסד היהודי בארה"ב.

הציונות שאני מכיר
העובדה שרבי בריאן לאורי הוא הנשיא החדש של הקרן היא אולי ההוכחה הבולטת ביותר למרחק אותו עשה השיח על ישראל בתוך ארה"ב. הרב לאורי הוא מה שמקובל היה להגדיר כאיש המימסד היהודי הישן. הוא שימש 17 שנים כיו"ר הפדרציה היהודית בסן-פרנסיסקו וחמש שנים כנשיא המוזיאון היהודי בעיר. ועכשיו הוא מגיע להוביל אירגון רחוק מאוד מהקונצנזוס, קרן שסובלת מעוינות של ממש בישראל וגם מול המיינסטרים שלה, המימסד היהודי בארה"ב.

 מה מביא אותך לקרן?
"ב-1995 הייתי בהלוויה של יצחק רבין. היו שם 80 ראשי מדינות. 80. זה מספר מדהים. הם באו כי הם כיבדו וחגגו את ישראל של אותם ימים, מדינה שניסתה באמת ובתמים לעשות שלום. ערבים ישראלים ראו ברבין ראש הממשלה האחד והיחיד שהיה לו אכפת גם מהם. אני רוצה שישראל תחזור למה שהיא הייתה בימים ההם ואני מאמין שהקרן החדשה היא האירגון הכי חשוב שיעזור לנו לעשות את זה".
 
אתה מגיע ממה שמקובל להגדיר "המימסד היהודי" באמריקה, והמימסד הזה לא אוהב להעביר ביקורת או אפילו לשמוע מישהו אחר מעביר ביקורת על ישראל.
 
"אני לא חושב שמערכת הערכים של המימסד היהודי שונה מהערכים שבהם אני מחזיק. וגם בתוך המימסד יש יותר ויותר קולות שיוצאים החוצה, מתוך דאגה באמת כנה למה שקורה. כשישבתי עם בני בגין, אני זוכר עד כמה התפעלתי מהערכים הדמוקרטים שלו, אפילו שאנחנו לא מסכימים על המון דברים. אז כן, יש המון חשיכה, אבל יש גם נקודות אור. הבעיה הכי גדולה היא שישראלים רבים בכלל לא גדלו על ערכים דמוקרטים. מערכת החינוך לא מלמדת יסודות דמוקרטים וככל שעוברות השנים, פחות ופחות אנשים יודעים מה זו דמוקרטיה אמיתית. פה נמצאת ההזדמנות של יהודים אמריקאים לעזור לחזק את הדמוקרטיה בישראל".
 
אתה מסכים עם הקביעה לפיה צעירים יהודים באמריקה מתרחקים מישראל?
"כן. יש פחות דיבור ועניין, והמדינה כבר לא במרכז העניינים, אבל זה לא אומר שלא אכפת להם. יש הבנה שאי אפשר להמשיך במצב הנוכחי, אבל פסימיזם לא יקח אותנו לשום מקום. הרי קיצוניים היו תמיד".
 
מה אתה חושב על "אם תרצו"?
"זו לא הציונות שאני מכיר. הניסיון הזה להשתיק כל דיעה שונה או מתנגדת לשלטון, זה פשוט לא מדינת ישראל שאני מכיר".
 
"כבר היו לנו ממשלות ימין", אומרת חזן, "אבל אז עדיין שלט בהן הבסיס הדמוקרטי של מסורת ז'בוטינסקי. עכשיו זה ימין שנעדר כל סובלנות, הם חושבים שדמוקרטיה זה שלטון הרוב שמתעלם מהמיעוטים לגמרי. זו אנטי דמוקרטיה. דמוקרטיה אמיתית היא זו שמגנה על מיעוטים. קחי את הידרדרות היחס לנשים. יש קו ישיר בין מעמד האשה למעמד הדמוקרטיה".
 
אינדיק אמר
למרות הנימה הפסימית, כל ראשי הקרן הם אנשים מאוד אופטימיים ומאמינים כי אנחנו רגע לפני שינוי חד בטרנד. "זה נכון שהטון של הדיאלוג הפך להיות מאד מטריד", אומר סוקאץ'. "לפני ארבע-חמש שנים, אנשים עם דיעות כמו שלנו היו חלק מהקהילה, יכולנו להתבטא בחופשיות. עכשיו הדיאלוג נדחף לגמרי ימינה, אבל אני לא מאבד תקווה לרגע. יש עשרות אלפי ישראלים שמתנגדים לכל החוקים האנטי-דמוקרטיים ולפעולות כמו 'תג מחיר'. תראי מה קרה לפני שנה: חצי מיליון אנשים יצאו לרחובות למחאה חברתית שלא נראתה כמוה בארץ. לא חשוב שהיא הייתה לא מאורגנת, הייתה לה משמעות, גם אם עכשיו נראה שלא יצא מזה הרבה.
 
כשהשחורים החרימו את הנסיעות באוטובוסים באלבאמה בשנות ה-50', גם אז לא חשבו שזה ישנה משהו. יש הרבה אנשים טובים, בישראל ובארה"ב, שלא מוכנים לראות מה קורה למדינה שלנו".
 
ואתה באמת מאמין שהקרן החדשה יכולה לשנות את מסלול הסחף?
"אני תומך בקרן החדשה מאז שסיימתי את לימודיי בקולג' בבוסטון. אני זוכר שדיברתי עם שגריר ארה"ב בישראל לשעבר, מרטין אינדיק, יהודי-ציוני שאוהב את ישראל, והוא אמר שאם אני מודאג לגבי עתיד המדינה הדמוקרטית בישראל, אני צריך להצטרף לקרן החדשה. אני ליברל ציוני שמאד אוהב את ישראל ומסור לה, אבל אני מוטרד מאד מנושאים של צדק חברתי וזכויות אדם, וכמו רוב היהודים בארה"ב כיום, מה שאנחנו רואים בישראל בשנים האחרונות מצדיק את הדאגה. אבל תמיד הייתי נאיבי ואני עדיין כזה. לא מזמן הייתי באוסטרליה, פתחנו שם סניף חדש, ופגשתי מישהו שהיה בסרייבו בזמן המלחמה בבלקן. אדם שראה את העיר שלו נחרבת בגלל שנאה אתנית. הוא אמר לי: 'אל תרים ידיים ותראה שבעוד 20 שנים אנשים יביטו לאחור ויגידו שהקרן החדשה עזרה לשמר את הדמוקרטיה הישראלית'".
 
כפי שהיא צריכה להיות
"הקרן הזו הוקמה לפני 33 שנים כדי לטפח את הדמוקרטיה", נעמי חזן מקבלת כאן את זכות המלה האחרונה, "עם דגש על בניית חברה אזרחית שכמעט ולא הייתה קיימת. בשנים האחרונות התגלו סכנות מבפנים והן מופנות בחלקן כלפי הקרן וכלפי החברה האזרחית, אבל דמוקרטיה ללא חברה אזרחית היא לא דמוקרטיה. מה שמחזיק את הדמוקרטיה הגדולה של ארה"ב זו לא רק החוקה, אלא החברה האזרחית שיש כאן. היעוד של הקרן הוא להגן על החברה הזו וכפועל יוצא להגן על מדינת ישראל כפי שהיא צריכה להיות. החזון שלנו כתוב כולו במגילת העצמאות. אנשים באמת צריכים לחזור ולהציץ במגילה הזו".

http://nif.org.il/news/2012/06/30/429


עוֹנֶה לוֹ עֲקִיבָא, אוֹמֵר לוֹ הָרַבִּי: "כָּל יִשְׂרָאֵל קְדוֹשִׁים, אַתָּה הַמַּכַּבִּי"


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מילות הברכה לא יעזרו givoni 01.07.12 06:43 1
     לא שלום ולא להתראות שומר הלילה 01.07.12 08:14 15
     מילים כדורבנות 669 01.07.12 08:47 20
     כמעט אי אפשר לנסח זאת יותר טוב ! אבנר וולפסון 01.07.12 10:32 27
  שתירקב יהושע 01.07.12 06:44 2
     למה פה? שם! 669 01.07.12 08:48 21
  האב בריאן לאורי שמחליף אותה הוא רב רפורמי אחוזת בית 01.07.12 06:57 3
     האירגון NIF איש י-ם 01.07.12 06:59 4
  אוליי בדרכך החדשה תהיה לך הצלחה טובה יותר. כנעני 01.07.12 07:02 5
  ניהלתי וויכוח עים מורה יהודיה דמוקרטית בארצות הברית elibs1 01.07.12 07:02 6
  אוסף של הבלים. NIF קיימת כדי להכחיד אותנו. אין שום ספק Aitan Cohen 01.07.12 07:09 7
     אכן, ישנם עוד מס׳ גילויים קטנים Atlas 01.07.12 07:14 10
  הנבלה, הספיקה להשריץ ולהשריש את גרורותיה dave333 01.07.12 07:11 8
  ברוך שפטרנו.. aharon33 01.07.12 07:12 9
  חברה בריאה כבר מזמן הייתה מחזירה את הארגון החבלני Navigator 01.07.12 07:49 11
  תנחומים לחבר rss Atlas 01.07.12 07:53 12
     like dromi 01.07.12 08:28 17
     צדיקה rss 01.07.12 09:58 24
         לא סתם צדיקה, שהידית במלוא מובן המילה Navigator 01.07.12 10:01 25
  מעשי נבלה - בעזרת השם. מהיהודים 01.07.12 07:58 13
  ימ״ש i_lan 01.07.12 08:02 14
  מאחל למחליפה של חזן שידע לנטוש דרך הטרור והאנטישמיות. POLARIS 01.07.12 08:26 16
  מפלצת ארורה חברתם של מחבלים pradevil 01.07.12 08:39 18
  מה קרה? קיבלה ג'וב חלומי בגדודי עז א-דין אל-קסאם? כנענית 01.07.12 08:46 19
  כלבה בראש החזירים Negoro 01.07.12 09:29 22
     להדיח את הגברת באסלת ההיסטוריה ! nat 01.07.12 09:36 23
  מזרע עמלק פשושון 01.07.12 10:09 26

     
givoni
חבר מתאריך 28.9.09
6341 הודעות
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    06:43   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מילות הברכה לא יעזרו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
נעמי חזן לעד תיזכר בזכרוננו כתמנון רב זרועות, כאשת מאפיה שמאפילה את פעולותיה הנפשעות כנגד העם היהודי. כפוליטיקאית וכחברת כנסת היא נכשלה ומפלגתה כמעט ונעלמה לגמרי מהמפה. רק באמצעות התייוונות, קבלת כספים ממקורות עלומים ושירות בשביל מדינות זרות ולא תמיד ידידות, היא שירתה לא את עם ישראל (כמו שכתוב בכתבה) אלא את אותם אלה ששילמו לה כספים כדי שתעצור את רצון העם הדמוקרטי בישראל.

מילות הברכה לא יעזרו, לעד תשארי בזכרוננו כמשרתת עמים זרים וכמלככת פינכה של אימפריות. כמאפיונרית שזורעת בעם רק פירוד ועוגמת נפש, מייצגת ומשרתת מעטים שנידחו מהקונצנזוס הישראלי.

לכי ואל תשובי, נעמי חזן.

Thats all folks



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שומר הלילה
גולש אורח
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    08:14   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. לא שלום ולא להתראות  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
669
חבר מתאריך 2.4.12
19582 הודעות
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    08:47   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. מילים כדורבנות  
בתגובה להודעה מספר 1
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבנר וולפסון
חבר מתאריך 11.12.08
36624 הודעות
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    10:32   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. כמעט אי אפשר לנסח זאת יותר טוב !  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יהושע
גולש אורח
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    06:44   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. שתירקב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מהר כאן ועכשיו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
669
חבר מתאריך 2.4.12
19582 הודעות
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    08:48   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. למה פה? שם!  
בתגובה להודעה מספר 2
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחוזת בית
חבר מתאריך 2.4.12
728 הודעות
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    06:57   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. האב בריאן לאורי שמחליף אותה הוא רב רפורמי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ממשיך דרכו של הרב סטיפן וויז שהיה חברו הטוב ויועצו של הנשיא
האמריקאי רוזוולט ואשר בנכלוליו עיכב את הצלת יהדות אירופה
בזמן מלחמת העולם השנייה.(דוגמא אחת קטנה= מצעד 500 הרבנים החרדים שטורפד...)
מתנתה האחרונה של חזן לרפורמים היא הכרת מדינת ישראל ברבניהם ומתן משכורות ממלכתיות לרבנים אלה שלא מייצגים אפילו אלף איש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איש י-ם
חבר מתאריך 6.4.11
19580 הודעות
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    06:59   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. האירגון NIF  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
הוקם כדי לנסות לחסל את מדינת היהודים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כנעני
חבר מתאריך 9.7.10
13814 הודעות
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    07:02   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. אוליי בדרכך החדשה תהיה לך הצלחה טובה יותר.  
בתגובה להודעה מספר 0
 




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
elibs1
גולש אורח
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    07:02   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. ניהלתי וויכוח עים מורה יהודיה דמוקרטית בארצות הברית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אחרי שעה של הוכחות היא הימשיכה לדקלם את אותם שטויות ,היא נתנה דוגמא של השלום עים מצרים הסברתי לה שהפלסטינים רוצים את ישראל והמצרים לא , היא היתה נגד הדיכוי והחומה ולא עזר שמאז החומה לא היו מיתאבדים ,בקיצור ההבדל בינה לבן קיר זה שקיר לא מדבר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Aitan Cohen
חבר מתאריך 28.5.04
28318 הודעות
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    07:09   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. אוסף של הבלים. NIF קיימת כדי להכחיד אותנו. אין שום ספק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
יש כאן גילוי קטן: מרטין אינדיק שימש כיחצן של NIF ןמגייס אנשים. זה תומך בתאוריה כי גורמים בממשל בארה"ב מטפחים את NIF מסיבות שעדיין לא התבררו.


@@@@ הפרקליטות - אויבי העם והמולדת. הפלסטינאצים - חלאת האנושות @@@@



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Atlas
חבר מתאריך 8.9.09
32337 הודעות
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    07:14   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אכן, ישנם עוד מס׳ גילויים קטנים  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
כמו הזכרתם של רובי ריבלין, דן מרידור ובני בגין, הקרן תופסת אותם כבעלי ברית...


עוֹנֶה לוֹ עֲקִיבָא, אוֹמֵר לוֹ הָרַבִּי: "כָּל יִשְׂרָאֵל קְדוֹשִׁים, אַתָּה הַמַּכַּבִּי"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dave333
חבר מתאריך 26.7.08
42585 הודעות
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    07:11   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. הנבלה, הספיקה להשריץ ולהשריש את גרורותיה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

ימח שמם וזכרם, של כל שונאי ישראל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
aharon33
גולש אורח
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    07:12   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. ברוך שפטרנו..  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הגיע זמן להכריז על ארגון NIF כארגון טרור או תומך בחיסול צביון יהודי ישראלי.
זה דחוף מאד!

אחרת נשלם ביוקר!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Navigator
גולש אורח
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    07:49   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. חברה בריאה כבר מזמן הייתה מחזירה את הארגון החבלני  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
למחתרת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Atlas
חבר מתאריך 8.9.09
32337 הודעות
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    07:53   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. תנחומים לחבר rss  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בחורבן ציון תנוחם


עוֹנֶה לוֹ עֲקִיבָא, אוֹמֵר לוֹ הָרַבִּי: "כָּל יִשְׂרָאֵל קְדוֹשִׁים, אַתָּה הַמַּכַּבִּי"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dromi
גולש אורח
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    08:28   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. like  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
rss
גולש אורח
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    09:58   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. צדיקה  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Navigator
גולש אורח
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    10:01   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. לא סתם צדיקה, שהידית במלוא מובן המילה  
בתגובה להודעה מספר 24
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מהיהודים
חבר מתאריך 9.2.09
9498 הודעות
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    07:58   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. מעשי נבלה - בעזרת השם.  
בתגובה להודעה מספר 0
 

השיטה עם יהודים ועם ישראלים היא :
רצונך לעשות מעשי נבלה, נגד עם ישראל ובעיקר נגד מדינה יהודית?
עטוף את סיסמותיך במלים "שלום" ו/או "דמוקרטיה".

אם עשית זאת - הצלחת לעוור את שומעיך ולמנוע מהם ביקורת הגיונית,
ולו מינימלית, באשר למעשי הנבלה שאתה זומם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
i_lan
חבר מתאריך 21.10.03
38938 הודעות
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    08:02   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. ימ״ש  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
POLARIS
גולש אורח
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    08:26   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. מאחל למחליפה של חזן שידע לנטוש דרך הטרור והאנטישמיות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
קרן שמכחישה שיהודה ושומרון הם אדמה יהודית שנגזלה ע"י נוצרים ומוסלמים מצטרפת לאירן שמכחישה את השואה ולמוסלמים ומכחישים את קיומו של בית המקדש ואת ירושלים כעיר קדושה ליהודים .

תרבות השקר והשנאה העצמית אולי תחלוף עם נעמי חזן . ואם מחליפה ימשיך בדרך של תמיכה בטרור ושנאה נגד יהודים על היהודים להקיא את הקרן מקירבנו ולמנוע בחוק את פעילותה המסוכנת .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
pradevil
גולש אורח
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    08:39   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. מפלצת ארורה חברתם של מחבלים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
עם דם על הידיים
היא וכל עוכרי ישראל שרוצים בהשמדתנו יימח שמם נבלות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כנענית
גולש אורח
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    08:46   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. מה קרה? קיבלה ג'וב חלומי בגדודי עז א-דין אל-קסאם?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


ההולכים עם הזרם , אינם הולכים עם עצמם. (אי"ה)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Negoro
גולש אורח
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    09:29   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. כלבה בראש החזירים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
nat
חבר מתאריך 26.5.09
4685 הודעות
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    09:36   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. להדיח את הגברת באסלת ההיסטוריה !  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פשושון
חבר מתאריך 3.10.10
8660 הודעות
יום ראשון י''א בתמוז תשע''ב    10:09   01.07.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. מזרע עמלק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


"כי מראש צורים אראנו, ומגבעות אשורנו הן עם לבדד ישכון, ובגויים לא יתחשב"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות