גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #27248 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 27248   
tec
חבר מתאריך 11.10.07
30921 הודעות
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    20:23   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אהוד יערי על המזה''ת-מרתק! רבין רצה הערכה מחדש לאוסלו,ולהגיש אולטימטום לערפאת  

 
  
הועבר בתאריך 30.10.13 בשעה 07:42 מפורום חדשות על-ידי Maya, (גלובל)
 
מקור: הגולש NehemiaG שסיכם את הרצאתו של אהוד יערי כאן
http://www.fresh.co.il/vBulletin/showthread.php?t=581083


אהוד יערי על המזרח התיכון

אתמול הייתי בכנס לרגל 40 שנים למלחמת יום כיפור.
אהוד יערי נשא שם דברים לגבי המזרח התיכון כיום, בראי הבטחון, האביב הערבי, ותהליך השלום עם הפלסטינים.
אני יודע שחלק מזה מתאים יותר לפורום אקטואליה, אבל אני מביא את הציטוטים במלואם (זה ציטוט פתוח, כלומר - לא מילה במילה במדויק וחסרים חלק מהקישורים בין הנושאים), כולל בנושא תהליך השלום, אבל אני מבקש שהתתייחסויות יהיו לנושאי הפורום בלבד.

-

בהתייחס להאם היה ניתן למנוע את מלחמת יום הכיפורים - ארכיון קיסנג'ר עומד להפתח עכשיו, והמידע בו יעיד, בסבירות גבוהה, שניתן היה למנוע את המלחמה.

מרבית ההחלטות החשובות בעולם הערבי הן החלטות חרישיות שלא מפורסמות אבל נוהגים לפיהן.
לפני כ-40 שנים התקבלה החלטה חרישית שלא מתנגשים צבאית עם ישראל. החריגים הם מלחמת לבנון, שבה אריק שרון חיפש ומצא התנגשות עם הסורים, ומלחמת המפרץ שבה חוסיין תקף את ישראל בטילי סקאד.
40 השנים הסתיימו עם האביב הערבי שחושף את האמת על מדינות ערב - אין מדינות ערביות, יש רק ארצות, עם שלטון כושל - Faild State. השליטה של המדינות על גבולותיהן אובדת, והן מתפרקות לשבטים.
האביב הערבי משפיע אפקטיבית על כלל מדינות ערב, גם אלו שלא עברו עדיין מהפכה. השאלה הגדולה היא האם ירדן תעבור בשלום את תקופת האביב הערבי - וזו תקופה שתארך עוד שנים רבות - ותשרוד. זה ישפיע עלינו ישירות בגלל שירדן היא המדינה בעלת הגבול הארוך ביותר איתנו.
אני אוהב ללכת לצפות בכדורגל בכל מדינה בה אני נמצא. הכדורגל בעמאן לא מדהים, אבל כשאתה רואה באצטדיון בעמאן את האווירה ושומע את הקללות נגד המלכה ואחיה, את הגידופים בין הירדנים לפלסטינים, אתה מבין את האווירה האמיתית ברחוב הירדני.
האביב הערבי הוא שלראשונה בהיסטוריה, הנתין הערבי הפך לאזרח. אלא מאי? אין להם מורשת אזרחית. המעבר מנתינים לאזרחים הוא לא פשוט, וכל מנהיג שעולה מנסה לייצר אזרחות מסוג כזה או אחר.
מורסי הפסיד בקרב על האזרחות, לא בקרב מול הצבא. הצבא פשוט המתין להזדמנות שהאזרחים יתקוממו.
בעולם בערבי יש מספר מכשירי שליטה מרכזיים:
המוחבארת', מערכת בטחון הפנים. המערכת של מצרים היתה רשת שכללה כ-5 מיליון אנשים. כל שוער (ובמצרים לכל בניין יש שוער) וכל מדריך תיירות היו מודיעים של המוחבארת, ולכן הוא יודע המון, כך היה המצב גם בסוריה.
מכשיר השליטה של שירותי בטחון הפנים מתנדף עם האביב הערבי, וזה קורה גם במדינות בהן עדיין לא היתה מהפכה - גם בירדן וסעודיה.
המלך הסעודי שיחד בשנתיים האחרונות את האוכלוסיה ב-32 מיליארד דולר (בהטבות ומענקים שונים) בגלל קריסת שירותי בטחון הפנים וזה כי הוא מאבד את השליטה.
אובדן מכשיר השליטה של המוחבארת מוביל למה שאני קורא בעברית כיכרוקרטיה ובאנגלית Squarocracy (נ"ג - כמובן שהוא אמר גם את המילה הערבית שהתאים לזה..) - כשלאזרחים בקבוצה מסויימת לא טוב, הם הולכים ישירות לכיכר, וזו שגרה יומיומית שכבר לא טורחים לדווח עליה.
גם בירדן יש כיכרוקרטיה, אבל בקטן. כיום זה כמה מאות ואלפים, וזה יכול לגדול בין רגע למימדי ענק.
הכיכרוקרטיה היא תוצאה ישירה של אובדן השליטה של המוחבארת'.
הצבא הוא מכשיר השליטה השני. במצרים לצבא יש הון עצמי - המטכ"ל נתן בזמנו לממשלת האחים המוסלמים הלוואה של 2 מיליארד דולר כדי שהמדינה לא תפשוט רגל, ותקפו אותו על זה.
אבל גם הצבאות הערביים קורסים ומאבדים את השליטה בערי השדה - לצבא מצרים אין שליטה על ערי הענק בדלתא. הצבא המצרי עסוק היום בהגנה על המעצמה הכלכלית שלו במצרים - לצבא מעורבות עסקית מהמאפיות ועד לכל עסק גדול, כשבהכל פושה שחיתות עמוקה, כמובן.
אני קורא למטכ"ל המצרי - פסלים עם מדליות. הצבא המצרי לא יכול להלחם באמת, עובדתית האתיופים מזלזלים בפומבי באיומים צבאיים מצרים בנוגע לבניית סכר באיזור הגבול, וממשיכים בבנייתו.
הצבא הסורי התפרק, הצבא של אסד הוא כשליש מכוחו. בערך 50-60 אלף איש.
הצבא הלובי, שהיה בעל חיל אוויר לא רע ויכל להוציא כוחות משלוח, נעלם. בלוב שולטים שבטים שמחלקים ביניהם את הנפט בדילים פנימיים.
אפקטיבית אין צבא עיראקי, למרות שהאמריקאים בנו אותו.
ממשלת האחים המוסלמים בתוניסיה עומדת ליפול, וגם היא לא שולטת כלל בערי השדה הגדולות והקטנות.

למרות גודל חילות האוויר של סעודיה ומצרים, לדוגמה, האיום על ישראל מצד המדינות הקרובות לנו הוא מארגונים בלתי סדירים שנמצאים בגבולות הצמודים לנו (בעיקר בסיני), וזה איום שאנחנו מכירים כבר מאה שנים ולמדנו לעמוד בו. לא יהיו יותר התנגשויות צבאיות גדולות בין ישראל לשכנותיה.
הקרבה בין הצבא והמודיעין המצרי לבין ישראל היא גדולה מאי פעם, וזה עקב השנאה המצרית לחמאס בקרב העם וההנהגה הצבאית (הם שונאים גם את ישראל, כמובן).
גילינו שמובארכ וסולימן שיקרו לנו בפנים בנוגע ליכולת המלחמה בטרור בסיני - מנהרות ומרכזי טרור שצמחו בגלל ההזנחה של סיני, שהיא תוצאה של החלטת מובארכ להסית את תקציבי הפיתוח של סיני לדברים אחרים (בניית תעלה חדשה או משהו אחר). זה מוביל לג'יהאד בסיני, מה שמכונה על ידי החמאס והג'יהדיסטים בסיני "כדור האש". יש 75% סיכוי הצלחה למיגור הטרור בסיני בחודשים הקרובים בפעילות של הצבא המצרי. המנהרות נסגרו באמצעות הוראה פשוטה למפעילים בצד המצרי - או שתסגרו, או שתלכו לקלבוש.
שרון חשב שההתנתקות תפיל את סיני לידי המצרים, אבל הם כצפוי לא רצו לקחת שם אחריות והחמאס השתלט על הרצועה.

התוצאה האסטרטגית שמסתמנת בסוריה היא נצחון איראני על אדמת סוריה, וזו תוצאה שגרועה לנו מאוד. ניכר שהמורדים איבדו את המומנטום, וכבר הרבה זמן לא שמענו על הצלחות גדולות שלהם. הם מתפוררים לאלף קבוצות שונות.
נראה שאסד יישלוט בעמוד השדרה של סוריה במערב המדינה, עם חיבור ישיר ללבנון ואיראן. סביר שמה שקרה עם הנשק הכימי זה דיל אמריקאי-סורי - אתם תוותרו על הנשק הכימי, ואנחנו נאפשר לכם לשרוד.
התוצאה הזו רעה לישראל כי היא תמנע בידוד מוחלט של חיזבאללה בלבנון, שסוריה היתה ספק הנשק העיקרי שלו. החיזבאללה מאבד את כוחו הפנימי בלבנון - הביצועים שלהם בקרבות בסוריה עלובים ברמה שהם הדהימו את עצמם (לרעה), כל שבוע מתפוצצת מכונית תופת בדאחיה - וזה ימשיך ככה. ראש הממשלה הלבנוני מעז לטעון נגד קיום של צבא נוסף בלבנון...
חיזבאללה אחוז חרדה מהרעיון של ניתוק הקשר עם איראן, אבל המצב המצטייר בסוריה הוא שונה, וישאר קשר יבשתי עם איראן.
מה שישראל צריכה לעשות, ועושה בפועל, זה שבמרחב הנושק לרמת הגולן ישבו מיליציות ידידותיות יותר למדינת ישראל (משמע - יצירת חיץ בפועל).
כל מי שעיניו בראשו מבין שיש תקשורת כזו או אחרת שמאפשרת להעביר פצועים לישראל מסוריה - ועובריפ הרבה מאוד פצועים הלוך ושוב מהמיליציות שקרובות אלינו, מי שעיניו בראשו גם מבין שסביר שהתקשורת משמשת לא רק לזה..
הדרוזים בסוריה כרגע יושבים על הגדר. עוד מעט ייאלצו לרדת ממנה וייצטרכו לבחור צד בסוריה.

הפלסטינים החליטו החלטה חרישית שהם לא מעוניינים במדינה בגבולות 1967.
היו לי שיחות רבות, שלא לציטוט, עם ערפאת. באחת מהן אמר לי שמדינה פלסטינית בגבולות 67 היא "כלוב ריבוני". נחרדתי וסיפרתי לרבין.
אנשים רבים לא יאהבו לשמוע את זה, אבל רבין לפני הרצח הגיע למסקנה שצריך לעשות רי-אססמנט של אוסלו, ואף אמר זאת למי שאמר. הוא החליט להגיש אולטימטום לערפאת, אבל חיכה לבחירות הפלסטיניות הראשונות שהיו באיזור ינואר 1995. כשפרס ניסה לעשות את מה שרבין רצה, זה פשוט לא עבד. הוא לא רבין. זה נשמע אחרת לחלוטין (נ"ג - כנראה שגם לפרס לא היתה הרבה ברירה אלא להמשיך את תהליך השלום, כמו שלאחר כל התנקשות פוליטית, מה שעשה המנוח הפך לצוואה שמחליפו מימש).
אחמד חלבי, שהוא הוגה פלסטיני חשוב, אמר שהרעיון של המדינה הפלסטינית הוא "כלי ענישה שהמציאו האויבים הגדולים של העם הפלסטיני כדי להגביל את התביעות הטריטוריאליות של הפלסטינים ואת דרישותיהן המוסריות" (נ"ג - הציטוט המקורי באנגלית מבריק, היה לי נוח יותר לצטט את התרגום המדויק מאת יערי). זו העמדה הפלסטינית. אל תשלו את עצמכם.
לא יהיה קץ סכסוך. למרבה הצער. 36 שיחות אבו-מאזן-אולמרט הסתיימו בהצעה מדהימה של אולמרט שאבו-מאזן סירב לה בבוטות (נ"ג - אבו-מאזן אמר משהו בסגנון של "אדוני, אני יודע מתמטיקה", להצעת חילופי שטחים של אחוזים נמוכים מאוד ממה שמוצע לרוב). ישראל יכולה לעשות חילופי שטחים של 4% לכל היותר - אלה עתודות הקרקע הזמינות. הפלסטינים רוצים 1.9%, בנט חולם על 15% - אבל זה בלתי אפשרי (נ"ג - מישהו בקהל ציין שבנט מתייחס למשולש, יערי פתר את זה בנפנוף יד. הסיכוי שזה יקרה אכן אפסי).
אנחנו צריכים לחפש הסדר מעבר ארוך טווח, כולל פתרון טריטוריאלי זמני. אנחנו צריכים שלא להתעקש על הכרה במדינה יהודית, כי הם לא יכירו בזה.אבו מאזן אומר עם היגיון מסוים, שמדינות ערב נקראות בדרך כלל The Arab Republic of Syria\Egypt, ולכן "תקראו לישראל דה ג'ואיש רפאבליק אוף יזראל" (נ"ג - יש על זה מאמר של גדעון לוי, אגב..).
הסדר מעבר יחייב ויתור של מעל 60% מהשטח - אין בכלל מה לדבר איתם על 40%. ההסכם יאושרר במועצת הבטחון, עם מדינה פלסטינית, ללא הכרה במדינה יהודית, ועם סידורי בטחון מתאימים.
אין הסדר אפשרי אחר. צריך רק את "הקרביים המתאימים, שאני לא בטוח שקיימים על הכסא ההוא". על מנת להוציא זאת לפועל. ואמרתי זאת למי שיושב על הכסא ההוא.
הפלסטינים מתחילים לדבר על "ריבונות במקביל" (Parallel Statehood) - כלומר שתהיה להם ולנו ריבונות על האנשים, והשטח יישאר במצב הקיים. לא ברור איך דבר כזה יעבוד (נ"ג - זה אומר למעשה ששטח C הופך לשטח B, וזה אומר בפועל אפס יכולות פיתוח ישראליות בשטח).
הפלסטינים קוראים יותר ויותר למדינה אחת של כל אזרחיה. לכן הדחיפות ללכת להסדר מעבר. מדינה היא אינטרס שלנו. הם אומרים לנו Either you give us runaway statehood or we'll run away from state.
היום הם נוקטים באסטרטגיה של קריסה כלכלית קיבוצית (נ"ג - רואים את זה מצוין בדו"ח האחרון של האיוד האירופי שדיבר על זה שכספים פשוט בוזבזו "באשמת ישראל").

החמאס בעזה קרוב לנקודת שבירה. אנחנו רואים מערבולת בארגון, חסרון כיס דרמטי, אין להם כסף לשכר, אפס הברחות אמל"ח מסיני.
החמאס עשה טעות אסטרטגית, והימר על האחים המוסלמים ושגה בגדול. חלאד משעל, שאינו המנהיג יותר, ניסה ללכת לאיראן להשיג מימון ונזרק מכל המדרגות (נ"ג - הסיבה היא כמובן ההבדלים בין הסונים לשיעים. האיראנים כנראה ציפו לנאמנות שיעית, ולא נאמנות איזורית).
יש החלטה חרישית בחמאס - "מצודת עזה", נתחיל מעזה כאדמה המשוחררת הראשונה, ונמשיך הלאה בעתיד הרחוק (עשרות שנים) להשתלטות על שאר הקרקע, עם נתק מוחלט מהרשות הפלסטינית.
הנהגת חמאס הנוכחית היא למעשה של משוחררי עסקת שליט, חלקם עושים זאת בשלט רחוק מטורקיה. הם מתרחקים מטרור מובהק בגלל ההמצאות בטורקיה שחברה בנאט"ו. נאמר להם - תעשו הכל, רק לא טרור.
ההנהגה החדשה של חמאס היא של בוגרי אוניברסיטת נפחא, והם למדו הרבה בכלא ומכירים אותנו מצוין. הם הכתובת לכל דבר שאנחנו צריכים ורוצים בעזה.

אני לא רוצה להעמיד פנים שאני יודע מה קורה ברחוב האיראני. בפעם האחרונה שהסתובבתי שם נחלצתי בעור שיני, ואחרי הגיע חומייני.
אבל מחברי שנמצאים שם, נראה שהמקסימום שהעם ברחוב מוכן זה להצביע רוחאני - וזה בדיוק בהתאם לרצון חמנאי לשחרר לחץ. חמנאי הוא השולט שם ולא לטעות בזה.
להבנתי, האיראנים לא ממהרים לפצצה. הם פשוט רוצים להיות בנקודת הפריצה (Breakthru) לפצצה הגרעינית, אבל לא לעבור אותה. הם יודעים שפצצה אצלם משמעה פצצה גם בסעודיה וגם במצרים (נ"ג - אני מניח שהסעודים יוכלו להשיג פצצה בזמן קצר מאוד בתמורה להרבה מאוד כסף).
כתגיע הזדמנות טובה - דוגמת מלחמה גדולה באיזור, הם ישקלו לחצות את הקו האדום.
הוויכוח שלנו עם אובמה כנראה הוכרע נגדנו. האמריקאים מוכנים לאפשר את נקודת בקפיצה במרחק 3-4 שנים מרגע ההחלטה (נ"ג - זה אומר כנראה קיום כור פלוטוניום והמצאות סרכזות בהעשרה של 3.5%). אנחנו רוצים טווח הרבה יותר גדול (נ"ג - משמע: בלי כור פלוטוניום, בלי העשרה בתוך איראן).



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  גם יעלון - ראש אמ''ן דאז - אומר ככה תודה רבה 17.10.13 20:30 1
  חלק מהקטע על אוסלו וערפאת, למי שלא רוצה לקרוא את כל הכתבה tec 17.10.13 20:31 2
     אכן, רבין הבין אז מה שברק הבין ב2000 תודה רבה 17.10.13 20:32 3
         אל תטעו, רבין ימני יותר מביבי ומאולמרט Cutting Edge 17.10.13 20:50 12
             את מי זה מעניין? אותי לא ... Zahav 17.10.13 23:03 17
     עוד ציטוט מעניין BEBO 17.10.13 20:50 13
         כן, אבל אפשר לומר שדבריו הם חסרי משמעות, כי הוא בסה''כ הוגה דעות ולא tec 17.10.13 20:57 14
  בגלל זה הוא חוסל? se7en 17.10.13 20:35 4
     בדיוק. אופטלגין 17.10.13 20:36 5
         חחחח Madridista 17.10.13 20:38 7
         ברצינות. se7en 17.10.13 20:39 8
  ישר לארכיון של פילו Madridista 17.10.13 20:38 6
  סיפורי סבתא uz7 17.10.13 20:43 9
     איזה מהם, ולמה? tec 17.10.13 21:47 15
  תמיד אפשר לבצע סיפוח חד-צדדי של שטחי C ובשאר לאפשר אוטונומיה זמנית לערבים יריחו3 17.10.13 20:48 10
  בסוף יתברר שמלחמת יום הכיפורים היתה קונספירציה של המצרים עם קיסינג'ר Hermon 17.10.13 20:50 11
  תזכורת מתאריך 03.01.03 : פילוביץ שחף 17.10.13 21:51 16
  ''רבין תכנן לבצע הערכה מחדש של תהליך אוסלו'' ואז הוא חוסל. והמבין יבין. נקודה החסום 18.10.13 00:19 18
  רק הזמן יעשה את שלו blackswan 18.10.13 03:27 19

     
תודה רבה
חבר מתאריך 1.1.09
47191 הודעות
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    20:30   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. גם יעלון - ראש אמ''ן דאז - אומר ככה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


עצמאות... בואו


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
tec
חבר מתאריך 11.10.07
30921 הודעות
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    20:31   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. חלק מהקטע על אוסלו וערפאת, למי שלא רוצה לקרוא את כל הכתבה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הפלסטינים החליטו החלטה חרישית שהם לא מעוניינים במדינה בגבולות 1967.
היו לי שיחות רבות, שלא לציטוט, עם ערפאת. באחת מהן אמר לי שמדינה פלסטינית בגבולות 67 היא "כלוב ריבוני". נחרדתי וסיפרתי לרבין.
אנשים רבים לא יאהבו לשמוע את זה, אבל רבין לפני הרצח הגיע למסקנה שצריך לעשות רי-אססמנט של אוסלו, ואף אמר זאת למי שאמר. הוא החליט להגיש אולטימטום לערפאת, אבל חיכה לבחירות הפלסטיניות הראשונות שהיו באיזור ינואר 1995. כשפרס ניסה לעשות את מה שרבין רצה, זה פשוט לא עבד. הוא לא רבין. זה נשמע אחרת לחלוטין (נ"ג - כנראה שגם לפרס לא היתה הרבה ברירה אלא להמשיך את תהליך השלום, כמו שלאחר כל התנקשות פוליטית, מה שעשה המנוח הפך לצוואה שמחליפו מימש).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תודה רבה
חבר מתאריך 1.1.09
47191 הודעות
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    20:32   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. אכן, רבין הבין אז מה שברק הבין ב2000  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  


עצמאות... בואו


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Cutting Edge
חבר מתאריך 21.7.11
2810 הודעות
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    20:50   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. אל תטעו, רבין ימני יותר מביבי ומאולמרט  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
הוא לא היה מוכן לדון בחלוקת ירושלים, לדוגמא.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Zahav
חבר מתאריך 24.2.11
4447 הודעות
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    23:03   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. את מי זה מעניין? אותי לא ...  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
כל המנהיגים האלו כולל ביבי הינם טמבלים שמהמרים על חיינו. רק מזל שהפלסטינים טמבלים יותר ותמיד מסרבים להצעות הנדיבות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
BEBO
חבר מתאריך 1.9.11
19978 הודעות
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    20:50   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. עוד ציטוט מעניין  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
אחמד חלבי, שהוא הוגה פלסטיני חשוב, אמר שהרעיון של המדינה הפלסטינית הוא "כלי ענישה שהמציאו האויבים הגדולים של העם הפלסטיני כדי להגביל את התביעות הטריטוריאליות של הפלסטינים ואת דרישותיהן המוסריות" (נ"ג - הציטוט המקורי באנגלית מבריק, היה לי נוח יותר לצטט את התרגום המדויק מאת יערי). זו העמדה הפלסטינית. אל תשלו את עצמכם.


we are fed up with being ruled by goyim


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
tec
חבר מתאריך 11.10.07
30921 הודעות
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    20:57   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. כן, אבל אפשר לומר שדבריו הם חסרי משמעות, כי הוא בסה''כ הוגה דעות ולא  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
מישהו בעל תפקיד ביצועי בהנהגה.

זה כמו שהערבים יגידו שפייגלין אמר כך וכך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
se7en
גולש אורח
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    20:35   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. בגלל זה הוא חוסל?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אופטלגין
חבר מתאריך 30.4.12
25299 הודעות
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    20:36   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. בדיוק.  
בתגובה להודעה מספר 4
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Madridista
גולש אורח
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    20:38   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. חחחח  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
ידעתי (שתגיב לו)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
se7en
גולש אורח
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    20:39   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. ברצינות.  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
אני שומע כבר שנים רבות הטענה הזו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Madridista
גולש אורח
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    20:38   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. ישר לארכיון של פילו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
uz7
חבר מתאריך 13.12.09
57360 הודעות
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    20:43   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. סיפורי סבתא  
בתגובה להודעה מספר 0
 


כג בסיוון ה'תשע"ב (12.6.2012) היום העצוב ביותר שידע רוטר.נט.עזיבתו בטרם עת של הרב ישעיהו רוטר זצ"ל


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
tec
חבר מתאריך 11.10.07
30921 הודעות
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    21:47   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. איזה מהם, ולמה?  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יריחו3
חבר מתאריך 22.11.12
8407 הודעות
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    20:48   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. תמיד אפשר לבצע סיפוח חד-צדדי של שטחי C ובשאר לאפשר אוטונומיה זמנית לערבים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ההנהגה הנוכחית של אש"ף היא לא דבר קדוש, אפשר למצוא לה אלטרנטיבה ביצירת קשר רציף בין צה"ל לבין החמולות השולטות על כל עיר ערבית ביהודה ושומרון. ניתן לנסות לבנות יחסי אמון עם אותם ראשי חמולות לאורך זמן. זאת תוך עקיפת ההנהגה הנוכחית של אש"ף.

אני מציע גם לחכות שאותה "כיכרוקרטיה" בירדן תתפרץ למימדי ענק (כפי שהוא מגדיר זאת כאפשרי) ואז אותם ערבים "פלשתינאים" יקימו את מדינתם בעבר הירדן.


ימין ה' רוממה, ימין ה' עושה חיל


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Hermon
חבר מתאריך 15.8.02
31525 הודעות
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    20:50   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. בסוף יתברר שמלחמת יום הכיפורים היתה קונספירציה של המצרים עם קיסינג'ר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום ששי י''ד בחשון תשע''ד    21:51   17.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. תזכורת מתאריך 03.01.03 :  
בתגובה להודעה מספר 0
 

28. אהוד יערי על הסכם אוסלו.....!
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5147&omm=28&viewmode=










.
.
.


https://tinyurl.com/5a2yl כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נקודה החסום
גולש אורח
יום ששי י''ד בחשון תשע''ד    00:19   18.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. ''רבין תכנן לבצע הערכה מחדש של תהליך אוסלו'' ואז הוא חוסל. והמבין יבין.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
blackswan
גולש אורח
יום ששי י''ד בחשון תשע''ד    03:27   18.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. רק הזמן יעשה את שלו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הרצחנות הפלסטינית מ48 ירדה לא בגלל אוסלו אלא בגלל חיל האוויר
אולי עוד שלושים שנה הם יהיו אפילו פחות קניבלים
לאט לאט
רק הימין יביא שלום



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות