קניתם טלפון חדש עם אחריות לשנה, לאחר 5 חודשים התקלקל המכשיר ולא נדלק יותר. והינה אתם בדרככם למעבדה בתקווה שיתקנו את המכשיר, יחליפו אותו בחדש או אפילו יותר טוב מזה - יחזירו את הכסף וכל זה במסגרת האחריות.אז מתקנים, מחליפים או מחזירים את הכסף?
תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), תשס"ו-2006 מתייחסות לזה.
הן קובעות שתיקון תקלה בתקופת האחריות תחזיר את המכשיר למצב שבו היה אלמלא הקלקול.
אם היה צורך להחליף חלקים, יוחלפו בחלקים מקוריים וחדשים בלבד.
אם לא הצליחו להחזיר את המכשיר למצב שבו היה אלמלא הקלקול ולא תיקנו עם חלקים חדשים ומקוריים, יקבל הלקוח מכשיר חדש זהה או מאותו סוג ואיכות דומים ושווי ערך או יקבל את כספו בחזרה לפי בחירת היצרן.