מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הפוך גוטה
חבר מתאריך 14.3.16
37301 הודעות, 296 מדרגים, 562 נקודות. ראה משוב
יום שבת כ''ב 'באדר א תשפ''ד
20:09 02.03.24
6. שניים עם רובה ליד התנחלות, נשמע כמו שני מתנחלים מסוכנים שעלולים להוציא פיגוע. אבל כשמסתבר לראשי מערכת הביטחון שהם ערבים, זה בטח גורם להקלה. בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ANTI-PC
חבר מתאריך 8.8.18
16061 הודעות, 179 מדרגים, 287 נקודות. ראה משוב
יום שבת כ''ב 'באדר א תשפ''ד
20:20 02.03.24
7. דיווחים כאלו מוציאים את השב''כ כתומכי מחבלים פלסטיזים וכאלו שלא פועלים לעצור את הפלסטיזים מלרצוח אלא רודפים את היהודים כדי להציגם כמחבלים. בתגובה להודעה מספר 0
וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה בְּעַרְבֹת מוֹאָב עַל יַרְדֵּן יְרֵחוֹ לֵאמֹר דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם כִּי אַתֶּם עֹבְרִים אֶת הַיַּרְדֵּן אֶל אֶרֶץ כְּנָעַן וְהוֹרַשְׁתֶּם אֶת כָּל יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם (במדבר פרק ל''ג פסוק נ') סוף סוף תם המסע בן ארבעים שנה במדבר, עוד מעט קט נכנסים לארץ אבל אז אומר השם לעם מה עליהם לעשות עם כניסתם לארץ וְהוֹרַשְׁתֶּם מפרש רש"י וגרשתם, וזה מה שמסביר האור החיים(הרב חיים בן עטר): הורשתם וגו'. והגם שאמר הכתוב בז' עממין (דברים כ) לא תחיה כל נשמה, כאן מדבר הכתוב חוץ מז' עממין הנמצאין שם, ולזה דקדק לומר את כל יושבי הארץ לומר אפילו שאינם מז' עממין. או אפשר שחוזר על אומה שאין כח בהם להורגם שישתדלו להורישם ולא יניחו מהם בארץ: כלומר כשעם ישראל חוזר לארצו עליו לגרש מכאן את הזרים הנמצאים כאן ואינם משבעת עמי כנען (שאותם מצווה להשמיד) בהמשך מסביר לנו ה' מה יקרה אם לא נעשה זאת וְאִם לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ(במדבר פרק ל''ג פסוק נ"ה) שכים זה בעברית קוצים אבל מעניין לקרא כיצד מתרגם זאת האונקלוס (תרגום התורה לארמית) וִיהֵי דְּתַשְׁאֲרוּן מִנְּהוֹן לְסִיעָן נָטְלָן זֵין לְקִבְלְכוֹן ובחזרה לעברית: ויהיו אלו שתשאירו מהם לקבוצה שתיקח נשק נגדכם. בדיוק מה שקרה הערב. וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ את זה מפרש האור החיים ככה: פירוש לא מלבד שיחזיקו בחלק מהארץ שלא זכיתם בו אלא גם חלק שזכיתם בו אתם וישבתם בו וצררו אתכם על חלק שאתם יושבים בו לומר קומו צאו ממנו המשך הפסוקים הוא המפחיד מכל וְהָיָה כַּאֲשֶׁר דִּמִּיתִי לַעֲשׂוֹת לָהֶם אֶעֱשֶׂה לָכֶם. במדבר ל"ג פסוק נ") את המסקנות לימינו אלה אני משאיר לכם הגולשים.
חבר מתאריך 22.11.23
76 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.19
11295 הודעות, 43 מדרגים, 77 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.3.15
7499 הודעות, 57 מדרגים, 65 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.9.18
2750 הודעות, 31 מדרגים, 56 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
עם איזה פלפול משפטי שרק יהודים יכולים לחשוב עליו..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.23
813 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.8.18
3735 הודעות, 27 מדרגים, 52 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.3.16
37301 הודעות, 296 מדרגים, 562 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לפחות לפי המעצרים המנהליים...
(כן, ציניות קצת מגושמת, אבל הרעיון ברור).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.8.18
16061 הודעות, 179 מדרגים, 287 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.7.22
6735 הודעות, 20 מדרגים, 39 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.7.22
6735 הודעות, 20 מדרגים, 39 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.07
122455 הודעות, 397 מדרגים, 624 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה בְּעַרְבֹת מוֹאָב עַל יַרְדֵּן יְרֵחוֹ לֵאמֹר דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם כִּי אַתֶּם עֹבְרִים אֶת הַיַּרְדֵּן אֶל אֶרֶץ כְּנָעַן וְהוֹרַשְׁתֶּם אֶת כָּל יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם (במדבר פרק ל''ג פסוק נ')
סוף סוף תם המסע בן ארבעים שנה במדבר, עוד מעט קט נכנסים לארץ אבל אז אומר השם לעם מה עליהם לעשות עם כניסתם לארץ
וְהוֹרַשְׁתֶּם מפרש רש"י וגרשתם,
וזה מה שמסביר האור החיים(הרב חיים בן עטר): הורשתם וגו'. והגם שאמר הכתוב בז' עממין (דברים כ) לא תחיה כל נשמה, כאן מדבר הכתוב חוץ מז' עממין הנמצאין שם, ולזה דקדק לומר את כל יושבי הארץ לומר אפילו שאינם מז' עממין. או אפשר שחוזר על אומה שאין כח בהם להורגם שישתדלו להורישם ולא יניחו מהם בארץ:
כלומר כשעם ישראל חוזר לארצו עליו לגרש מכאן את הזרים הנמצאים כאן ואינם משבעת עמי כנען (שאותם מצווה להשמיד)
בהמשך מסביר לנו ה' מה יקרה אם לא נעשה זאת וְאִם לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ(במדבר פרק ל''ג פסוק נ"ה)
שכים זה בעברית קוצים אבל מעניין לקרא כיצד מתרגם זאת האונקלוס (תרגום התורה לארמית) וִיהֵי דְּתַשְׁאֲרוּן מִנְּהוֹן לְסִיעָן נָטְלָן זֵין לְקִבְלְכוֹן ובחזרה לעברית: ויהיו אלו שתשאירו מהם לקבוצה שתיקח נשק נגדכם. בדיוק מה שקרה הערב.
וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ את זה מפרש האור החיים ככה: פירוש לא מלבד שיחזיקו בחלק מהארץ שלא זכיתם בו אלא גם חלק שזכיתם בו אתם וישבתם בו וצררו אתכם על חלק שאתם יושבים בו לומר קומו צאו ממנו
המשך הפסוקים הוא המפחיד מכל וְהָיָה כַּאֲשֶׁר דִּמִּיתִי לַעֲשׂוֹת לָהֶם אֶעֱשֶׂה לָכֶם. במדבר ל"ג פסוק נ")
את המסקנות לימינו אלה אני משאיר לכם הגולשים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד