גירסת הדפסה          
קבוצות דיון בית המדרש נושא #29016 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 29016
Yehudah770 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.12.15
12573 הודעות, 114 מדרגים, 222 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ח בטבת תשפ''ג    12:41   11.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אוצרות הגאולה • מתורת הרבי בעניני הגאולה העתידה: *מי יצטרף למסע הגאולה?*  

 
  
*לע"נ בתנו הטהורה חיה-מושקא ע"ה בת יבדלט"א חיים יהושע יהודה ובת-חן*

בפרשתנו (ג, יד), הקדוש-ברוך-הוא אומר למשה "אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה". כלומר, "אהי'" לאלוקים, למי? לאלו "אשר אהי'" להם בפועל לאלוקים. זאת אומרת, שהם מקבלים עליהם את עול מלכותי.

המדרש (שמו"ר ג, ו) מסייג, *שליחידים* ניתנה בחירה, לקבל עליהם עול מלכותו או לא, אך לַמִּכְלוֹל אין חופש בחירה והקב"ה ימלוך עליהם אפילו שלא ברצונם.

ביציאת מצרים, הקב"ה הוציא את בני-ישראל, כולל הרשעים שבהם, כְּאָב שדואג לבניו.

אך היו 'יוצאים מהכלל' שאותם הקב"ה לא הוציא והם אלו שסירבו לצאת ממצרים ולקבל את עול מלכותו במתן-תורה ומיאנו להיות בניו.

לעומת זאת, בגאולה העתידה, אף יהודי לא יישאר בגלות. מדוע? כי במתן-תורה, הקב"ה בחר בבני-ישראל ויצר קשר 'עצמותי' דו-צדדי בינו לבינם. כך, שכל יהודי, אף מי שהנהגתו *הגלויה* בלתי-רצויה, הוא קשור *במהותו* להשם והוא רוצה לצאת מהגלות ולכן, הוא זכאי לגאולה.

מקור: ע"פ לקוטי שיחות חי"א ע' 1 ואילך



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות