|
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
15764 הודעות, 266 מדרגים, 525 נקודות. ראה משוב | אור ליום ראשון כ''ח באדר תש''ע
21:48 13.03.10 |
|
2. שותף למאפיה גם אדר כהן ממשרד החינוך
בתגובה להודעה מספר 1
|
ושים לב לתיאום בין הארגונים ולהודעה על התכנסות מספר פעמים בשנה.מעניין מה יהיה לשר החינוך, גדעון סער, לומר על פעילותו של אדר כהן שהנו גם מנהל מטה קרמניצר במשרד החינוך ב- 15 בדצמבר התקיים מפגש של ארגונים לחינוך אזרחי ולא הספקתי לכתוב על זה כאן. ובהתאם לאמרת השפר עדיף מאוחר מאשר אף פעם.. הנה לכם. היה זה המפגש השני בסדרה והגיעו 42 נציגים של 25 ארגונים. מטרת הפגישה הזאת היתה להכיר אחד את עשייתו של השניה וגם למפות את מגוון ההזדמנויות והאתגרים באופק התחום. חינוך לדמוקרטיה ולחיים משותפים הוא תחום אמנם די קטן אבל קיימים בו עשרות ארגונים בגדלים שונים שמקיימים פעילויות מאוד מגוונות במערכת החינוך. ולרוב נציגי הארגונים השונים ידעו מעט מאוד על האחרים. מפגש זה תוכנן בקפידה על-ידי צוות מטח (אינסאף, שי ואני) בשיחד עם דדי קומם מקרן אברהם, דנית שחם מנהלת מח' החינוך של אמנסטי ושרף חסן מנהל מח' החינוך של האגודה לזכויות האזרח. במפגש עצמו התפתחה דיון שחידד כי אין הגדרה מוסכמת לכל לגבי מהו החינוך האזרחי. בשונה ממקצוע אזרחות בו מודגש הידע בחינוך אזרחי עוסקים בעיקר בערכים ובחוויה. אבל זאת כמובן שאלה של תמהיל . אני מגדירה חינוך אזרחי לפי סוגי פעילויות בבתי הספרו: חינוך אזרחי כולל מגוון רחב של פעילויות מסוגים שונים כגון עיסוק בדמוקרטיה בתחומי הדעת, חינוך לחיים משותפים בין יהודים לערבים, דיאלוג בין קבוצות שונות בחברה, מעורבות חברתית/אזרחות פעילה, התנדבות, סיורים לימודיים, טקסים, פנלים, ימים מיוחדים כמו יום הזכרון לרבין או יום זכויות האדם. המפגשים האלה יתקיימו בתדירות של שלוש פעמים בשנה הם והם מהווים הזדמנות נהדרת להכיר, ללמוד אחד מהשני וגם לתכנן שיתופי פעולה. במפגש המתוכנן במרץ יגיע מפמ"ר אזרחות אדר כהן שמאוד תומך יצירת פורום ארגונים העוסקים בחינוך אזרחי ונעסוק בהגדרת גבולות התחום.
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
15764 הודעות, 266 מדרגים, 525 נקודות. ראה משוב | יום שני ה' באייר תש''ע
17:42 19.04.10 |
|
13. תגובת משרד החינוך, האגף לפניות ותלונות הציבור
בתגובה להודעה מספר 2
|
תגובת משרד החינוך למייל ששלח גולש רוטר אל המשרד.שלום רב, תלונתך נבדקה בלשכתנו, ובין היתר קיבלנו את תגובתו של מר אדר כהן, מפמ"ר אזרחות במזכירות הפדוגית. מהבירור עולה כי הדיווח באתר מט"ח הוא על כינוס שנערך ללא השתתפות גורם כלשהו ממשרד החינוך ואף ללא ידיעת המשרד. ככל הידוע לנו, כינוס נוסף של אותה קבוצה לא נערך מאז. מיותר לציין כי מר אדר כהן לא השתתף באף כינוס של אותה קבוצה. ברמה העקרונית נבקש לציין כי ביקורת על מוסדות השלטון היא דבר לגיטימי במדינה דמוקרטית. כמובן שכל מקרה נבחן לגופו בהתאם לתפיסה החינוכית של משרד החינוך. תודה על פנייתך. בברכה, שבתאי כהן האגף לפניות ותלונות הציבור משרד החינוך |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
גרוש
חבר מתאריך 6.10.07
1264 הודעות, 29 מדרגים, 56 נקודות. ראה משוב | יום ראשון כ''ח באדר תש''ע
00:46 14.03.10 |
|
9. כתבה המרחיבה על מטח ומקורות המימון
בתגובה להודעה מספר 0
|
עם מחזור כספים המתקרב ל-90 מיליון שקל בשנה, המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח) נחשב לאחד השחקנים המרכזיים בשוק שמייצרת מערכת החינוך. האחריות שלו כוללת הוצאה לאור של ספרי לימוד, שילוב טכנולוגיה בפדגוגיה, ייעוץ מקצועי בשורה של נושאים, ותחום נוסף שמשגשג בשנים האחרונות - פיתוח מבחני המיצ"ב. בעוד כשנתיים מקווים במט"ח להגיע למחזור כספי של 100 מיליון שקל. זו הערכה סבירה, כנראה אפילו ריאלית, גם בזכות ייעוץ שקיבלו לאחרונה מיושב ראש הוועדה לרפורמה בחינוך, שלמה דוברת. http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/013/224.html משנת 2005 |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|