2. קישור לבלוג של יוסף אלגזי (פעיל שמאל קיצוני ידוע)3. קישור לראיון עם גידא רינאווי-זועבי, פעילה חברתית למען
שלום ערבי-פלשתינאי-ישראלי, אשר הייתה ממארגנות המסמך
"החזון העתידי של הערבים הפלסטינים בישראל". (שהנו מתווה
לחיסול זהותה היהודית של המדינה).
4. הצגת עמותת "איתך" – משפטניות למען צדק חברתי. (אחת העמותות
מתוך 16 שסיפקו מידע שלילי על המדינה לועדת גולדסטון ושכיכבו בדו"ח
של "אם תרצו" אודות הקרן לישראל חדשה)
5. הצגה וקישורים של הקרן החדשה לישראל וזרוע הביצוע שלה שתי"ל
6. הצגה וקישורים לאתר של המועצה הבריטית בישראל (מה לה ולאתר לימודי ישראלי?)
7. הפניה למערך שיעור שנושא את השם " ומה בן גוריון היה אומר על דו"ח גולדסטון"
שאת מטרתו ניתן להבין מהדברים האלה : "העיסוק בנושא נוטה לרוב להתמקד בשאלת
ההצדקה של מעשי ישראל, אך להתעלם לחלוטין מהשאלה האם מוטלת עלינו האחריות
לבדוק את עצמנו לעומק?"
2. באתר הספר "להיות אזרחים בישראל" ("אזרחות – אדם, קהילה, דמוקרטיה")
א. על הספר "להיות אזרחים בישראל"
בדו"ח שהוכן במסגרת המכון לאסטרטגיה ציונית, על ידי
http://www.izs.org.il/heb/default.asp?father_id=202&catid=208
ד"ר יצחק גייגר, בנושא תוכנית הלימודים באזרחות, נכתב בין היתר, על ספר זה :
- בספר ישנה התייחסות שלילית לרעיון מדינת הלאום.
- הספר מתעלם מזהותה היהודית של המדינה ומתמקד רק בתכנים הדמוקרטיים-אוניברסליים.
- הספר מאפיין את האקטיביזם השיפוטי של מערכת המשפט כשיטה ברורה ומקובלת באופן מוחלט.
- כמו כן מוזכר שם, שהסכם אוסלו היה צעד משמעותי לקראת שלום עם הפלסטינאים.
בנובמבר 2009 התכנסה ועדת החינוך של הכנסת כדי לדון בדו"ח זה.
כתבה מ - Ynet : "לימודי האזרחות שמאלניים"
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3810520,00.html
דברים שכתב העיתונאי בן דרור ימיני, בבלוג שלו, על הספר.
"..בספר "להיות אזרחים בישראל" יש פרק על השסע היהודי ערבי. הפרק הזה חובר על ידי
ד"ר אסעד גאנם, שהוא גם אחד ממחברי מסמך החזון של ערביי ישראל. האם מי שמגדיר את
ישראל כמדינה קולוניאליסטית ושולל את זכות היהודים להגדרה עצמית במדינה ריבונית ראוי
להיות המחבר הבלעדי של הפרק הרגיש הזה?.."
ב. באתר האזרחות שמלווה את הספר "להיות אזרחים בישראל"
1. מככבים הזוג אלון ורחל ליאל (מנכ"לית הקרן לישראל חדשה) בסרטים וסיפורים
על דרום אפריקה ומדיניות האפרטהייד (כל רמז למה שצפוי גם למדינת היהודים
הנו על אחריות הצופה והלומד)
2. אהרון ברק מקדם את תפיסתו הייחודית והשנויה במחלוקת, ב- 6 סרטונים.
''א. ברק והזוג ליאל הופעות'' : 10 סרטונים על דמוקרטיה
http://rotter.net/forum/gil/18321.shtml
3. במאית סרטוני הוידאו הנה אנרכיסטית ופעילה בעמותת "זוכרות"
האם משרד החינוך מאשר לבמאית אנרכיסטית ללמד אזרחות?
http://rotter.net/forum/gil/18351.shtml

מרים דרמוני - הרוח החיה שמאחורי האתר המרכזי ללימודי אזרחות, בו מככבים הזוג ליאל ונושא
האפרטהייד, אנשי עדאללה, אנרכיסטית פעילה בעמותת "זוכרות" וסרטים אודות ילדי מסתננים.
4. בין המומחים שעונים לשאלות התלמידים והמורים : חברי ארגון
"עדאללה" (האלה ח'ורי-בשאראת) והאגודה לזכויות האזרח (עודד פלר – חתום גם
על עצומת סירוב שירות ביו"ש. מנהל ארגון "לסה-פסה" לעובדים זרים).המומחית של משרד החינוך - חברת הנהלה בארגון ''עדאלה''
http://rotter.net/forum/gil/18291.shtml
http://www.mehagrim.org
5. היועץ המדעי והמרצה המקצועי (4 סרטונים) הנו ד"ר בנימין נויברגר
(פעיל שמאל, שבין שאר חתימותיו על עצומות השמאל, כתב גם את
המשפט הבא במאמר ב - Ynet : " אני עומד על כך שגירוש עם מאדמתו
הוא מעשה פאשיסטי, אך פינוי המתנחלים משטח כבוש אינו כזה".)
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3110186,00.html
6. נושא העובדים הזרים תופס חלק לא פרופורציונלי בסרטונים המוקדשים
ל"דמוקרטיה מנקודת מבט אישית" (2 מתוך 8, בהפקת "מוקד סיוע לזכויות
זרים")
7. הפניה מהאתר הרשמי של הספר אל עיתון האינטרנט "מקום" בו מובאים
הגיגי תלמידים ערבים מישראל ומיו"ש בנושא ה"נכבה" והשאיפה לזכות השיבה.
ערביה באתר של מט''ח: ''אנו מתים למען חייכם ובמאסר למען
http://rotter.net/forum/gil/18393.shtml
למה קוראים למחנה שלך “בית-ג’ברין''? , מר גדעון סער!
http://rotter.net/forum/gil/18397.shtml
3. באתר "זכותי לדעת"
1. גיבורי זכויות האדם, שמוצגים לתלמידים, הנם נציגי ארגונים ערבים
שקוראים לחיסול זהותה היהודית של המדינה (סוהאד בשארה מ"עדאללה",
מוחמד זידאן מ"האגודה הערבית לזכויות אדם")
עדאלה מככבים בעוד אתר לימודי בנושא זכויות האדם
http://rotter.net/forum/gil/18291.shtml#9
2. קישורים לאתרים של האגודה הערבית לזכויות אדם
ואמנסטי אינטרנשיונל.
3. 12 פריטי מידע (מתוך 30 אודות שיוויון) הנם בנושא האפרטהייד בדרום אפריקה.
4. באתר "מגנים על זכויות האדם"
1. קישור והסבר על ארגון "משמר זכויום האדם" – HRW
2. גישה נייטרלית ואפילו אוהדת לצד השני, בנושא עזה-שדרות.
3. קידום ושיווק נושא המסתננים (פליטים אפריקאים) באמצעות
"הפורום לזכויות פליטים"
4. עמדה נייטרלית עד מסוייגת מאוד, בנושא ועדות קבלה ליישובים
קהילתיים יהודים.
גדעון סער, לידיעתך: אתר האינטרנט החינוכי החדש, של מטח
http://rotter.net/forum/gil/18539.shtml
5. ראיון עם נטע זיו – משפטנית. (סמנכ"לית הקרן לישראל חדשה, נציגת
המשפחה הערבית בבג"ץ קעדאן).
6. קידום "אמנסטי אינטרנשיונל" ו"עמותת א.ס.ף " (ארגון סיוע לפליטים, שמקימתו
הנה גם פעילה ויוזמת הפגנות בשייח ג'ראח)
7. קידום עמותת "מוקד לסיוע לעובדים זרים" והקלינקה לסיוע לפליטים.
מי היא מרים דרמוני שרביט?
היתה הממונה מטעם משרד החינוך (עד אוקטובר 2007 לפחות) על
צוות יישום מסקנות דו"ח קרמניצר בנושא לימודי האזרחות בארץ
(ועדה שהוקמה ביוזמת שר החינוך רובינשטיין, בשנת 1995)

מרים דרמוני הנה חברת הנהלה ואחת ממייסדות "מוקד סיוע לעובדים זרים"
שהוקם ביוזמה וסיוע של הקרן החדשה לישראל.


יחד אתה מכהנת כחברת הנהלה, נשיאת הקרן החדשה לישראל, פרופ' נעמי חזן.
מוקד הסיוע שהוקם בשנת 1998 זוכה מאז שנת 2000 לתמיכה כספית וייעוצית
מטעם הקרן לישראל חדשה.

זכתה במסגרת זו לפרס האגודה לזכויות האזרח לשנת 2001

מרים דרמוני בחברה טובה יחד עם רוחמה מרטון, מחסום ווטש, יוסף אלגזי ו"שוברים שתיקה"
הנה קטע בו היא מתארת את שאיפתה כיצד צריך ללמד את
נושא המיעוט הערבי בבתי הספר שלנו.