קבוצות דיון
גילוי מסמכים
נושא #20998
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
עיתונאי מקוון
צל"ש
|
האשכול |
מחבר |
תאריך כתיבה |
מספר |
WOW בטח ידו קרובה לצלחת... |
סוף פסוק |
04.12.10 20:35 |
1 |
מערך כיבוי האש של קק''ל |
WB |
04.12.10 20:39 |
5 |
קראתי אך לא הבנתי את הקשר |
סוף פסוק |
04.12.10 20:59 |
18 |
הקשר בפנים הנה החלק המדובר |
WB |
04.12.10 21:15 |
22 |
מה הבעיה לבדוק מי אחראי על הקרן הזאת? |
ERIK85 |
04.12.10 20:38 |
2 |
מעניין מאד! |
pedro |
04.12.10 20:39 |
3 |
תודה רבה. גם הדובר לא נשמע לי צדיק גדול |
lurker |
04.12.10 20:39 |
4 |
שריפה בכרמל | חשבון קר בעונה החמה מאת אמיר אורן |
Hermon |
04.12.10 20:58 |
16 |
לפי מה שהבנתי כסף לא אמור היה להוות בעיה כי התשלום |
kitzz |
04.12.10 21:17 |
23 |
מה זה הדבר הזה ? מבהיל . |
YA-20826 |
04.12.10 20:39 |
6 |
שימו לב: מה שלא נאמר כאן באשכול |
אור_יקרות |
04.12.10 20:41 |
7 |
הוא הועלה לאתר קונספירציות |
חיפושית |
04.12.10 20:43 |
9 |
בסדר..ראיתי שמערוץ 2 - אבל אין פה קונספירציה |
אור_יקרות |
04.12.10 20:46 |
10 |
איזו קונפיסרציה? |
חיפושית |
04.12.10 20:48 |
11 |
תהיה בטוח שאוטוטו ימצא כבר הקישור לNIF וכו' |
watershed |
04.12.10 20:49 |
12 |
זה באמת אבל באמת לא יפתיע אותי כבר. |
Dark-Shadow |
04.12.10 20:56 |
15 |
זה מהות הקונספירציה - משהו מאחורי הקלעים |
אור_יקרות |
04.12.10 21:21 |
25 |
סליחה, הבנת את האשכול? מדובר במנכ''ל כים ניר, שמפעילה |
lurker |
04.12.10 20:54 |
13 |
שמע ידידי, חופש המחשבה ניתנת לכולם/ן, ולידיעתך: |
פילוביץ שחף |
04.12.10 21:40 |
28 |
לא טענתי כנגד זכותם אלא כנגד תוכנם |
אור_יקרות |
04.12.10 22:01 |
31 |
''עולם מושגים שונה יש לו מאיתנו'' |
חיפושית |
04.12.10 20:42 |
8 |
מישהו יודע במי מדובר או לא? |
Dark-Shadow |
04.12.10 20:55 |
14 |
פורסם |
ERIK85 |
04.12.10 20:59 |
17 |
תודה ידידי על התזכורת...וברשותך אביא את הדברים: |
פילוביץ שחף |
04.12.10 21:24 |
27 |
טעות בשרשור |
סוף פסוק |
04.12.10 21:00 |
19 |
מן הסתם כל הזנקה עולה כסף, ומי שהחליט התמהמה. |
רושקה |
04.12.10 21:04 |
20 |
גם הסיפור הזה קשור לנושא האשכול |
lurker |
04.12.10 21:04 |
21 |
עוד על הקרן לכיבוי אש מהאוויר |
lurker |
04.12.10 21:45 |
29 |
לגזור ולשמור !! המידע נשלח ל...... |
פילוביץ שחף |
04.12.10 21:59 |
30 |
תודה רבה, ישר כח |
dave333 |
04.12.10 21:19 |
24 |
תודה על הקישור |
צופה מהצד |
04.12.10 21:21 |
26 |
שחף, ידיעה חשובה, כל הכבוד! לגזור ולשמור! |
baram78 |
04.12.10 22:57 |
32 |
התשובה פשוטה: תסתכלו בYNET: ''קצין הכבאים האחראי על |
דביר |
04.12.10 23:49 |
33 |
אתה מציג בדיוק את מה שהוא אמר בכתבה. מדובר באותו |
lurker |
05.12.10 00:12 |
35 |
הנה עוד ציטוט: |
אוהב |
05.12.10 00:17 |
37 |
ארבעה מיליון ש''ח, פשוט בדיחה עצובה. |
אוהב |
05.12.10 00:18 |
38 |
מדינת חלם. |
צופה מהצד |
05.12.10 02:11 |
42 |
תודה ידידי על הבאת התזכורת החשובה !! |
פילוביץ שחף |
05.12.10 01:29 |
40 |
זה לא גורע מאומה מהעובדה שמחדל הכבאות נמשך 60 שנה בדומה למחדל המים |
Moshiko |
05.12.10 00:00 |
34 |
תודה לך, מעניין ומטריד... |
ilanka |
05.12.10 00:14 |
36 |
תודה |
אורן אדרי |
05.12.10 00:30 |
39 |
מסמר שער |
מחשב נייד |
05.12.10 02:09 |
41 |
מבנה ארגוני - נציבות כבאות והצלה |
dave333 |
05.12.10 02:49 |
43 |
תודה. אם כך, זה יכול לצמצם את הרשימה ל-3 אנשים |
lurker |
05.12.10 08:47 |
48 |
המפעל הישראלי שמעכב הבעירה... |
פילוביץ שחף |
05.12.10 03:48 |
44 |
מעודד, אך מאידך עולים סימני שאלה איך רשויות החרום לא ידעו על קיומו? |
מחשב נייד |
05.12.10 03:56 |
45 |
ידעו על קיומו. לא היה לו תקן לכיבוי שריפות יער |
tec |
05.12.10 09:48 |
49 |
tec ידידי, מה שמו?? מתי נערך הראיון?? ובאיזה ערוץ?? |
פילוביץ שחף |
05.12.10 09:51 |
50 |
המחדל: בישראל ניתן היה לייצר מטוסי כיבוי !! |
פילוביץ שחף |
05.12.10 04:35 |
46 |
בעולם תוהים: מטוסי קרב יש, מטוסי כיבוי אין? |
פילוביץ שחף |
05.12.10 07:48 |
47 |
קונספירציה הזויה, על בסיס מילים של איש אחד! וכי לא היו טענות הגיוניות? |
אדרת |
05.12.10 09:52 |
51 |
 |
WB

חבר מתאריך 8.7.02
15210 הודעות, 183 מדרגים, 352 נקודות. ראה משוב | אור ליום ראשון כ''ח בכסלו תשע''א
20:39 04.12.10 |

|
5. מערך כיבוי האש של קק''ל
בתגובה להודעה מספר 1
|
מערך כיבוי האש של קק"ל מתחילת שנת 2010 היו כ-1,000 אירועי שריפות, נשרפו כ-22,000 דונמים וכ-800,000 עצים. זאת בהשוואה לשנים 2008-2009 שבהן היו בממוצע כ-900 אירועי שריפות ונשרפו 10,000 דונמים. על מנת להילחם בשריפות ביער ובשטחים הפתוחים, קק"ל מחזיקה מערך כיבוי הכולל 22 כבאיות, כ-30 מגדלי תצפית הפרוסים לאורך הארץ ומאויישים ע"י תצפיתנים, מערכות קשר, קבוצות כוננות, מערך חיזוי והפצת תחזית סכנת שריפות יער וכן היא שותפה בניהול ופעילות הקרן לכיבוי אש מן האוויר. יתרונן הבולט של כבאיות קק"ל הוא ממדיהן הקטנים יחסית והיותן רכבי 4X4 המתאימים לנהיגה בתנאי השטח ומהווים יתרון יחסי על צי הכבאיות בשרותי כבאות והצלה. מערך הכיבוי מופעל ע"י שלושת המרחבים בקק"ל – צפון, מרכז ודרום. קיימת חלוקה שונה של אופן פריסת מערך הכיבוי בהתאם לצרכים של כל מרחב. במרחב צפון קיימים 3 מגדלי תצפית מאויישים ו-9 כבאיות. במרחב מרכז קיימים כ-7 מגדלי תצפית מאויישים (מספר המגדלים המאויישים תלוי בעונה. האיוש המלא הוא בתקופה שבין מרץ ועד אוקטובר, בחודשים החמים יותר של השנה שהם גם עונת השריפות) ו-9 כבאיות. במרחב דרום קיימים בין 2-3 מגדלי תצפית מאויישים ו-4 כבאיות. בשנת 2010 קק"ל הקצתה כ- 13.5 מיליון ₪ לפעילות במסגרת המלחמה באש ביערות ובשטחים הפתוחים, ואלה מהווים כ-14.5% מסה"כ תקציב הייעור השנתי. על פי החוק בארץ שירותי הכבאות וההצלה אחראים על כיבוי האש. קצין הכיבוי שנמצא באזור השריפה הוא המפקד בשטח, אולם קיים שיתוף פעולה פורה ומקצועי בין עובדי שירותי הכבאות לעובדי קק"ל, וניהול השריפה נעשה בדרך כלל בכוחות משולבים. מערך הכיבוי וההתרעה של קק"ל נעזר בשירות המטאורולוגי של משרד התחבורה ומקבל נתונים על סכנת שריפות באופן שוטף. קק"ל משתמשת במערכת ממוחשבת להערכת סיכוני שריפה (Fire Family), תוכנה אשר פותחה בשירות הייעור האמריקאי ואליה מוזנים הנתונים המתקבלים מהשירות המטאורולוגי, נתונים כגון : רמת לחות, טמפרטורה, עוצמת הרוח וכיוונה, סוג צומח, מפנה ועוד. באמצעות נתונים אלה ניתן לצפות את הסיכוי להתפתחות ולהתלקחות שריפה באזור מסוים ולהעמיד בהתאם את הכוחות הכוננים. בנוסף, לקק"ל הסכמים עם קבלנים להעמדת קבוצות כוננות לכיבוי אש על ציודם ברמת היומיומית וכן לשעת חרום. קק"ל שותפה בקרן משותפת לכיבוי אש מהאוויר, ויש לה יכולת להזניק מטוסים לכיבוי אש. מימון הקרן הוא לפי 10% רט"ג, 30% קק"ל ו-60% משרד הפנים. הזנקת המטוסים נעשית ע"י העובדים בשטח באופן ישיר מול חברות התעופה. הקרן חתומה על חוזה הפעלה עם שתי חברות מטוסי כיבוי בארץ, עם "כים ניר" ו"תלם תעופה". סה"כ מספר המטוסים זמינים לפעילות כיבוי הוא כ- 12 מטוסים. בשבתות, בכל אזור ישנו תורן או שניים לטובת ניהול ו/או כיבוי שריפות. בנוסף לתורן נמצאים בכוננות גם נהגי כבאיות של קבוצות כוננות ועוזרי נהג כבאית. בשנת 2009 קק"ל טיפלה בכ-890 שריפות שהתפרסו על פני כ-10,706 דונם של יער וחורש טבעי. מספר השריפות הגדול ביותר היה באזור הגליל התחתון והגלבוע, שם היו 229 שריפות. עיקר השריפות מתגלות ע"י התצפיתנים של קק"ל במגדלי התצפית ועובדי קק"ל הנמצאים בשטח. בין הגורמים העיקריים לשריפות ביערות ובשטחים הפתוחים נמצאת רשלנות של מטיילים ביערות ובחניונים וחשד להצתות. גורמים נוספים לפריצת שריפות הם שריפות מבוקרות שמבצעים חקלאים ואשר יוצאות מכלל שליטה, אימונים של הצבא וגורמים נוספים. www.kkl.org.il/kkl/hebrew/nosim_ikaryim/yeurm/fire%20fighting%20in%20forests%20and%20open%20areas/fire%20fighting%20unit.x
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
 |
|
 |
|
 |
Hermon

חבר מתאריך 15.8.02
29715 הודעות, 77 מדרגים, 152 נקודות. ראה משוב | אור ליום ראשון כ''ח בכסלו תשע''א
20:58 04.12.10 |

|
16. שריפה בכרמל | חשבון קר בעונה החמה מאת אמיר אורן
בתגובה להודעה מספר 4
|
שריפה בכרמל | חשבון קר בעונה החמה מאת אמיר אורן ועדת החקירה לאסון הכרמל, שבהכרח תוקם כדי לברר את שרשרת האירועים הקשים אתמול, אינה צריכה להרחיק לכת בחיפוש אחר שורשי הליקויים המבניים בטיפול בשריפות גדולות. היא יכולה להתחיל את עבודתה בעיון בדו"ח מבקר המדינה מ-2007, בפרק נוקב על מערך הכיבוי. מאז חיבור הדו"ח, עסק המבקר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בפרשות חשובות רבות. השבוע, למשל, התמקד בשני נושאים העומדים על סדר היום הציבורי. הוא קיצר במעט את מסעו לחו"ל, כדי לדון בהתפתחויות בבדיקת מסמך בועז הרפז והליך מינוי האלוף יואב גלנט לרמטכ"ל, בעקבות העברת חומרי החקירה של משטרת ישראל בפרשת הרפז מהיועץ המשפטי לממשלה למשרד המבקר. עוד הוא עוסק במינוי הרמטכ"ל, והמבקר נקלע לפרשת מינוי המפכ"ל. אתמול העביר המבקר ליועץ תמונת מצב של הבדיקה הנערכת במשרדו בפרשת רצח סוכנים משטרתיים במחוז המרכז - בדיקה העוסקת בין השאר בניצב יוחנן דנינו. אם ירצה היועץ, יוכל לומר לפי דו"ח ביניים זה לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ שאין בפרשה ממצאים הפוסלים את דנינו. לינדנשטראוס אמור להיפגש מחרתיים עם דנינו לשיחת הבהרה שבעקבותיה יוכל למסור גם הוא את חוות דעתו, אף שהסיכום המחייב יהיה של וינשטיין. אלא שעניינים אלה, שהסעירו כל כך את הרוחות רק תמול-שלשום, החווירו לעומת האסון בכרמל - אסון שאם יתברר שנגרם בידי אדם, ואם יילכדו האחראים לו, ראוי להעמידם לדין באשמת רצח. במשטרה ובשירות בתי הסוהר, שבהם הכירו רבים מעשרות החללים ואת בני משפחותיהם, שררה אמש אווירת אבל וזעזוע. היא הזכירה במשהו את התחושה במשטרת ניו יורק ובשירותי הכבאות שלה ב-11 בספטמבר 2001, כאשר מאות מאנשי הביטחון וההצלה באו למגדלי מרכז הסחר העולמי כדי לחלץ נפגעים ונספו בעצמם. "מערך הכבאות בישראל חסר מערכת מרכזית של פיקוד ושליטה", קבע המבקר באחד הממצאים העיקריים של בדיקת תפקודם של שירותי הכבאות בצפון המותקף ללא הרף בעת המלחמה בלבנון בקיץ 2006. נציבות הכבאות וההצלה, בראשות רב-טפסר המקביל בדרגתו לרמטכ"ל, למפכ"ל ולראשי השב"כ והמוסד, כפופה למשרד הפנים בשגרה ולפיקוד העורף בחירום. נשמע מרשים, אבל למעשה אין לנציב הכבאות יכולת לשלוט ב-25 רשויות כבאות, הכפופות לעיריות או לאיגודי ערים, ולכן גם נתונות לחסד הפוליטיקה המקומית - סימן לבאות, אם יוקמו גם משטרות בזיקה עירונית. ועדת החקירה תגלה שקדמו לה ועדות רבות, ב-35 השנים האחרונות. כולן המליצו לעבור למבנה ארצי. הממשלות התעלמו לעתים מההמלצות ולעתים אימצו אותן, להלכה, אך לא יישמו אותן. בישראל כולה יש תקן ל-1,532 כבאים. ב-2006 אוישו 1,375 מהם, ומתוכם רק 345 בשירותי הכבאות בצפון, עם 40 כלי רכב במקום 63 לפי התקן. אף שאין להשוות את ישראל למדינות שיישוביהן הצפופים בנויים בעץ וחשופים להתפשטות דלקות, ראוי להתייחס ברצינות לנחיתת אלפי הרקטות בצפון הארץ ב-2006, כתקדים העלול לחזור. מוקד ההתעניינות של שירותי הכבאות, בתקופות חירום כאלה, היה ויהיה בשטחים עתירי אוכלוסייה. "נציבות הכבאות נתנה עדיפות לטיפול בשטחים עירוניים, ואילו בטיפול בשריפות היער נטלו חלק כבאים של הקרן הקיימת (קק"ל)", ציין המבקר. ב-1996, ממשיך המבקר, הקימו נציבות הכבאות, משרד האוצר, קק"ל ורשות שמורות הטבע קרן משותפת למימון כיבוי שריפות מהאוויר. היא מנוהלת בידי קק"ל ותקציבה השנתי ארבעה מיליון שקלים. הפעלת שמונת מטוסי הכיבוי של חברת "כימניר", בגיחות כיבוי ובכוננות להמראה במלחמת לבנון, עלתה חצי מיליון שקלים ליום. "כעבור שבוע, כשאזל התקציב (השנתי) למימון הפעלת המטוסים, הורה נציב הכבאות להשביתם במהלך המלחמה. רק בהתערבות אלוף פיקוד העורף יצחק גרשון, אושר לקרן תקציב נוסף של ארבעה מיליון שקלים". בעיה נוספת: "מחסור חמור באתרים למילוי מים, בכלי הרכב באזורי היערות". תוכננה הקמת 40 מרכזים למילוי מים, אך רק שניים הוקמו. הנימוק: קשיים תקציביים. אם אין כסף, גם אין קצף. לאוצר לא משתלם, בעונה החמה, לממן כוננות מתמדת של מטוסי כיבוי. מישהו שם, כמדומה, חישב את הסטטיסטיקה ומצא שלאורך זמן, זול יותר לספוג שריפות מאשר לכבות אותן. חשבון קר, שהתעלם רק מסעיף קטן אחד: המחיר בחיי אדם.
והיכן חיל האוויר? הוא היה שם, אתמול, בכוחות הכיבוי הקרקעיים של בסיסיו - עשר כבאיות בסך הכל, ובכוחות הפינוי והחילוץ המוטסים שלו, שהם משאב לאומי, ובכלי טיס בלתי מאויש ששידר לחבורת הפיקוד תמונה רציפה של האש, היקפה וכיווניה; אבל לא במסוקי פינוי. התמונות המוכרות של יסעורים המנמיכים אל הים התיכון, ממלאים במים את המכלים הקשורים אליהם במתלה מטען ומפציצים את היערות הנשרפים, נעלמו מנוף הארץ לפני יותר מעשור. חיל האוויר ויתר על מערך הכיבוי המוטס ועל כשירות צוותי האוויר שהפעילו אותו. לפחות כאן ההסבר אינו כלכלי. מי הים, מסתבר, עשו שמות בכלי הטיס. בין אש פשוטה כמשמעה לבין אש הקרב, נבחרה המשימה הייעודית של חיל האוויר.  |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
lurker

חבר מתאריך 18.9.05
15764 הודעות, 266 מדרגים, 525 נקודות. ראה משוב | אור ליום ראשון כ''ח בכסלו תשע''א
20:54 04.12.10 |

|
13. סליחה, הבנת את האשכול? מדובר במנכ''ל כים ניר, שמפעילה
בתגובה להודעה מספר 10
|
מטוסי כיבוי. שמו דויד גולן. הוא מאשים בריש גלי שבשל סיבה של (..כסף, כבוד, אי הסכמה מקצועית..), מי שאחראי על הקרן המשולבת שמממנת, ככל הנראה, את הזנקת מטוסי הכיבוי, עכב את הסכמתו להעלאת המטוסים. כל זה יתברר בבדיקה. אבל הקטע הזה הנו סקופ ממדרגה ראשונה של דנה וייס מערוץ 2. אישית - אני חושב שהוא לא מדייק ושיש לו על הלב כלפי אותו אדם. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
אוהב

חבר מתאריך 1.5.05
12504 הודעות, 85 מדרגים, 166 נקודות. ראה משוב | יום ראשון כ''ח בכסלו תשע''א
00:17 05.12.10 |

|
37. הנה עוד ציטוט:
בתגובה להודעה מספר 35
|
"ב-1996, ממשיך המבקר, הקימו נציבות הכבאות, משרד האוצר, קק"ל ורשות שמורות הטבע קרן משותפת למימון כיבוי שריפות מהאוויר. היא מנוהלת בידי קק"ל ותקציבה השנתי ארבעה מיליון שקלים. הפעלת שמונת מטוסי הכיבוי של חברת "כימניר", בגיחות כיבוי ובכוננות להמראה במלחמת לבנון, עלתה חצי מיליון שקלים ליום. "כעבור שבוע, כשאזל התקציב (השנתי) למימון הפעלת המטוסים, הורה נציב הכבאות להשביתם במהלך המלחמה. רק בהתערבות אלוף פיקוד העורף יצחק גרשון, אושר לקרן תקציב נוסף של ארבעה מיליון שקלים". בעיה נוספת: "מחסור חמור באתרים למילוי מים, בכלי הרכב באזורי היערות". תוכננה הקמת 40 מרכזים למילוי מים, אך רק שניים הוקמו. הנימוק: קשיים תקציביים". http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1201997.html
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
פילוביץ שחף

חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 309 מדרגים, 577 נקודות. ראה משוב | יום ראשון כ''ח בכסלו תשע''א
03:48 05.12.10 |

|
44. המפעל הישראלי שמעכב הבעירה...
בתגובה להודעה מספר 0
 |
המפעל הישראלי שמעכב הבעירה הסיפור מאחורי המפעל הישראלי שמייצר את חומר עיכוב הבעירה בו משתמשים בכרמל. הבעלים: ישראל אינה מדינת עולם שלישי. פרסום ראשון: 04/12/10, 22:22 | עוזי ברוך מיקי זוז הוא הבעלים של חברת קידרון המחזיקה מפעל המייצר את החומר מונע הבערה ואת החומר המכבה בו משתמשים כוחות הכיבוי היום כדי לבלום את התפשטות השריפות בכרמל. לחומר קוראים אלינקס (Elinex) והוא מיוצר במפעל בראש פינה ובמפעלים נוספים בגרמניה ובצרפת. אמש יצר זוז קשר עם רשות החירום הלאומית ועם חיל האוויר, ששמחו לדעת שיש במדינה חומרים המסוגלים לסייע במאבק בשריפות. מאז יום חמישי נרתם המפעל למאמץ הלאומי ונכנס למתכונת חירום. העובדים פועלים 24 שעות ביממה במטרה לייצר כמה שיותר חומר מעכב וחומר מכבה. בשלוש וחצי לפנות בוקר יום שישי יצא המשלוח הראשון של החומר מהמפעל ובאור ראשון כבר רוסס מעל למוקדי האש. דיווחי הטייסים היו מאוד טובים ומהם עלה כי בלימת האש הצליחה בנקודות שרוססו. זוז מדגיש "ישראל אינה מדינת עולם שלישי. יש לנו חומרים מעכבי ומכבי בעירה מהטובים בעולם ושכל העולם משתמש בהם. רוב החומרים שהשתמשו בהם היום היו ישראלים, וחשוב לשמור על הגאווה המקומית". חברת קידרון הוקמה לפני 50 שנה. במעבדות קידרון בראש פינה פותח מגוון גדול מאוד של חומרים לכיבוי שריפות הנמכרים בכל העולם ועומדים בתקנים הגבוהים ביותר. החומרים נחשבים לידידותיים לסביבה. מקור: http://www.inn.co.il/News/News.aspx/212360 יש הסבר הגיוני מדוע רשות החרום הלאומית לא ידעה על המפעל?! 
לחץ כאן ~~ ח''כ/הרב פורוש (הבן): ''ועדה לחקירת תפקוד המשטרה''
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
 |
|
 |
|
 |
|
פילוביץ שחף

חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 309 מדרגים, 577 נקודות. ראה משוב | יום ראשון כ''ח בכסלו תשע''א
04:35 05.12.10 |

|
46. המחדל: בישראל ניתן היה לייצר מטוסי כיבוי !!
בתגובה להודעה מספר 0
 |
המחדל: בישראל ניתן היה לייצר מטוסי כיבוי התעשייה האווירית מסבה מטוסי נוסעים למטוסי תדלוק - שיכולים להכיל מים. ממשלת ישראל מעולם לא הזמינה. מטוס כיבוי - כמו אלו שהגיעו מיוון - עולה בין 10 ל-20 מיליון דולר ניר (שוקו) כהן 05.12.10, 00:09
 הרכבת האווירית שמגיעה לישראל ופעלה ביומיים האחרונים באזור הכרמל, העלתה את השאלה המתבקשת: מדוע אין לישראל מטוסי כיבוי? גורם בתעשייה האווירית מסר אמש (שבת) ל-ynet, כי מעולם לא התקבלה בקשה ממדינת ישראל לספק מטוסי כיבוי. התעשייה האווירית מסבה מטוסי נוסעים גדולים למטוסי מטען או למטוסי תדלוק אווירי. רק לפני זמן קצר התעשייה האווירית השלימה הסבה של מטוס בואינג 767 עבור קולומביה. תפקידו של המטוס הזה הוא לתדלק מטוסי קרב, במשימות ליעדים רחוקים. למעשה, במקום דלק יכול המטוס להכיל גם מים - ובכך לסייע בכיבוי השריפות. הגורם מסר כי הסבה של מטוסים לפעיליות שונות היא אפשרית. לדבריו, לוקחים את התכולה הפנימית ובמקום מושבי נוסעים, משנים בצורה הנדסית את כל החלל הפנימי של המטוס ומתקינים מכלי תדלוק. "הבעיה היא שאף אחד לא הזמין פרויקט כזה ואף אחד לא פנה אלינו, ובהיעדר הזמנה ולקוח - התעשייה האווירית לא תעשה את זה על דעת עצמה". 
נוסעים שעברו בימים האחרונים ליד ההאנגרים של התעשייה האוירית באזור נתב"ג, הופתעו לראות שם את מטוסי ה"איליושין 76" הרוסים, בדיוק כמו אלו שפעלו באזור הכרמל. גורם בתעשייה האווירית אישר את הדברים. מסתבר כי אלה מטוסים רוסים שחיל האוויר ההודי קנה לצורך בקרה אווירית. את אותם המטוסים אפשר להסב תוך חודשים למטוסי כיבוי. התעשייה האווירית קיבלה מההודים הזמנת עבודה שמתבצעת בימים אלו, כדי להתקין על המטוסים הללו מערכות בקרה מתקדמות - בעסקה ששוויה - 1.1מיליארד דולר. הגורם מסר, כי לתעשייה האווירית יש ניסיון עם המטוסים האלו ואם הייתה מתקבלת הזמנת עבודה ממדינת ישראל, היה ניתן להסב מטוסים כאלו למטוסי כיבוי. בנוסף נמסר, כי בשוק הפרטי ניתן לרכוש את המטוסים הללו, כמו רכב משומש, ובגלל השפל בענף התעופה ניתן להשיג אותם היום במחירים מעולים. 
"יש שוק טוב של מטוסים משומשים כיום", אמר הגורם. "אתה מביא את המטוס לתעשייה האווירית ושם מתאים אותו לתיפקוד הנדרש". מטוס ב-20 מיליון הביקורת הקשה המופנית למקבלי ההחלטות היא על אוזלת היד, בכל הקשור להיערכות לאפשרות של שריפה והעובדה כי אין לישראל מערך מטוסי כיבוי, כפי שמצופה ממדינה מתקדמת. את המחיר שחסכו מקבלי ההחלטות לאורך השנים מתקציב המדינה, תשלם המדינה בריבית דריבית, בשיקום הכרמל ותשלום הפיצוי לאלפי הנפגעים בנפש וברכוש. 
ביוון כבר נערכו מראש לשריפות מסוג זה. אנשי חיל האוויר היווני הגיעו לישראל עם מטוסי כיבוי מתוצרת חברת בומברדייה הקנדית. לחברה נציגות בישראל, ועיקר הפעילות שלה בארץ היא במכירה של קרונות לרכבת ישראל - שגם אותם היא מייצרת. מדובר בחברת הרכבות הגדולה בעולם, שמייצרת ומשווקת בין היתר מטוסי נוסעים, מטוסי מנהלים ומטוסי כיבוי. מהחברה נמסר כי מחירם של מטוסי הכיבוי נע בין 10 מיליון דולר לדגם הפשוט ביותר, ועד ל-20 מיליון דולר לדגמים המתקדמים שמציודים במערכות מתקדמות. אספקה של מטוס מסוג זה לוקחת שנה לערך. גורם בחברה מסר, כי לא התקבלה בתקופה האחרונה שום בקשה מגורמים ישראלים לרכישת מטוסי כיבוי. פרסום ראשון: 04.12.10, 23:49 http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3994236,00.html 
לחץ כאן ~~ ח''כ/הרב פורוש (הבן): ''ועדה לחקירת תפקוד המשטרה''
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
 |
פילוביץ שחף

חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 309 מדרגים, 577 נקודות. ראה משוב | יום ראשון כ''ח בכסלו תשע''א
07:48 05.12.10 |

|
47. בעולם תוהים: מטוסי קרב יש, מטוסי כיבוי אין?
בתגובה להודעה מספר 46
 |
בעולם תוהים: מטוסי קרב יש, מטוסי כיבוי אין? 
לצד התיאורים הקשים על הנופים הירוקים שהפכו מפוייחים ושרידי אוטובוס הצוערים, בחרו כמה מעיתוני העולם למתוח ביקורת על ההזנחה הקשה של הכבאות בישראל. "במדינה כל-כך קטנה כישראל, כל סנטימטר של אדמה הופך יקר מפז. למרות זאת, ישראל הזניחה ולא השקיעה בציוד ובכוח אדם" יונתן ובר | פורסם: 04.12.10, 06:24 אחרי הכותרות הגדולות שתפס האסון בכרמל בעיתונות הבינלאומית, הבוקר (שבת) הולכים ומצטמצמים הדיווחים החדשותיים על שריפת הענק ומפנים את מקומם לתיאור ההרס שנגרם בקיבוצים ובמושבים וגם לתהיות בדבר יכולותיה האדירות של ישראל כשמדובר במטוסי קרב, לעומת יכולותיה המבישות כשמדובר במטוסי כיבוי. דונלד מקנטייר דיווח עבור העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" על התחושות והמראות בקיבוץ בית אורן ועל "חלקת הארץ היפה והירוקה שבאחת הפכה לחנוקה מעשן". "החלונות, הריפוד, הגג פשוט נעלמו", כתב מקנטייר על אוטובוס צוערי שירות בתי הסוהר שעלה בלהבות. "מחריד יותר מכל היה לראות את מסגרות המתכת של הכסאות שהתעקמו לזווית של 45 מעלות, כנראה בשל החום העז שהיכה באוטובוס. על הדרך, לצד האוטובוס, נותרו כמה שרידים. צרור דפים הקשורים לקורס הצוערים - תזכורת לתקוותיהם של אותם צעירים שהקריירה שלהם נקטעה עוד לפני שהחלה". העיתון "ניו-יורק טיימס" ציין את ישראל לטובה כאחת המדינות הבודדות בעולם שבהן מספר העצים נמצא בעלייה מתמדת בעשורים האחרונים, כחלק מהמסורת של התנועה הציונית מט"ו בשבט ועד קופסאות קק"ל. עם זאת, בדומה ל"גרדיאן" ול"דיילי טלגרף" הבריטיים, הוא מדגיש את המצב הקטסטרופלי של שירותי הכיבוי בארץ (כבאי לכל 10,000 תושבים לעומת כבאי לכל 1,000 תושבים לפי הסטנדרטים המערביים) ומסביר מדוע מדינה כמו ישראל נזקקת בעצם לסיוע חוץ בכיבוי דליקה שבמונחים אמריקניים איננה נחשבת לגדולה באופן יוצא דופן. "וושינגטון פוסט" בחר להפנות זרקור לכיוון אחר. "במדינה כל-כך קטנה כישראל, בה הטריטוריה נמצאת בלב הקונפליקט הפוליטי, כל סנטימטר של אדמה הופך יקר מפז. למרות זאת, ישראל הזניחה ולא השקיעה בציוד ובכוח אדם כדי שיהיה ביכולתה להתמודד בצורה אפקטיבית עם שריפות, שהפכו בשנים האחרונות לנרחבות יותר לאור הטמפרטורות הגבוהות והבצורת. במדינה שבה כ-7 מיליון תושבים יש רק כ-1,500 כבאים". עוד מזכירה כתבת העיתון, ג'נין זכריה, את מסקנות ועדת וינוגרד לבדיקת מלחמת לבנון השנייה ואת מסקנותיה הקשות בנוגע למצב שירותי הכיבוי בישראל וצורך הדחוף ברכישת מטוסי כיבוי. "אפילו שישראל מתכוננת לרכוש מטוסי קרב מתקדמים בשווי מאות מיליוני דולרים, לא היה לה תקציב כדי לממן מטוסים זולים בהרבה למלחמה בשריפות". העיתון "לה-מונד" בחר לדווח בכותרת שלו על כך שאחד מהרוגי אסון הכרמל מחזיק גם באזרחות צרפתית, אך לא מסר את שמו של ההרוג. העיתון "לה-פיגארו" בחר לתמונות לדבר ופרסם גלריית תמונות מזירת האסון. מקור: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3993991,00.html 
לחץ כאן ~~ ח''כ/הרב פורוש (הבן): ''ועדה לחקירת תפקוד המשטרה''
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|