אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #21799 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 21799   
במעגל השנה
חבר מתאריך 27.12.10
10394 הודעות
אור ליום שלישי י''ג באייר תשע''א    19:55   16.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

תחקיר של מעריב: כל האמת מאחורי עמותת השמאל ''עיר עמים''  

 
   "עיר עמים" מתיימרת לייצג את כל הצדדים בסכסוך הישראלי-פלסטיני. בסיורים שהיא עורכת בירושלים היא מנסה להלך בין הטיפות. אך כלפי חוץ טוענים בעמותה כי מעמדה של שכונת גילה כאחרון המאחזים. איך הפכה עמותה קטנה לאחד הגורמים הכי משפיעים בסוגיית ירושלים בקרב הלוחשים על אוזנם של מנהיגי העולם. תחקיר


שישי לפני הצהריים, האוטובוס מזדחל לו בפאתי א-ראם. המדריך מנתב דרכו בזהירות בין הטפה אידיאולוגית על העוולות הציוניות במזרח העיר, הסיבה שלשמה בכלל נתכנסנו כאן, ובין ניסוח פוליטיקלי קורקט של הצורך בפשרה, כאלו שיאירו באור סביר את העמותה ששמה מעיד כי היא מתיימרת לייצג את כל הצדדים בסכסוך.

ואולם הניסיון הזה מעצבן את קהל המאזינים המגוון של המדריך. "למה העמימות?" קוטעת אותו צעקה, "ברור שאתם באים מצד שמאל של המפה". המדריך מצדו מגמגם: "לא, אתה לא מבין, אנחנו גוף מקצועי שמייעץ בענייני ירושלים. אבל כן, אנחנו מקדמים מתווה של חלוקת העיר. 'עיר עמים' מאמינה בשתי בירות לשני עמים".

אם הסיטואציה לא מוכרת לכם, כנראה שאינכם נמנים עם 23 אלף האנשים שהשתתפו בשנים האחרונות בסיורים של "עיר עמים". "עיר עמים" היא עמותה ירושלמית שמתעסקת בפתרון או בהנצחת הסכסוך הישראלי-פלסטיני - תלוי לאיזה פורום פונים - בכל הנוגע לירושלים.

מטרותיה של העמותה, על פי תעודת הרישום שלה, הן "לקדם את ענייני ירושלים ולטפחה, לפעול ליצירת יחסי גומלין בין מגזריה של העיר, ולפעול ליצירת מערכות שלטוניות המעוגנות בקיומם של שני קולקטיבים לאומיים בעיר".

"עיר עמים" הוקמה כ"עמותה למען ירושלים על שם רונלד סטורס", מושל ירושלים בראשית ימי המנדט הבריטי. המקים היה עו"ד דני זיידמן, פעיל שמאל ודמות פוליטית מוכרת בעיר. לפי הסיפור שזיידמן מספר כששואלים אותו, בשנת 1996 צוות המשא ומתן של נשיא ארצות הברית דאז ביל קלינטון קרא לו בדחיפות למלון המלך דוד, וביקש ממנו להסביר על ירושלים ואיך צריך להיראות הסכם חלוקה שלה.

לפי זיידמן, פירוש הדבר הוא שהמדיניות האמריקאית בנושא ירושלים כיום היא כולה פרי יצירתו לפני 15 שנה. ואכן, ל"עיר עמים" קשרים חזקים מאוד עם הממשל האמריקאי ועם גורמים באיחוד האירופי. כך למשל אחרי הסתבכותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת ביקור סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, "עיר עמים" הייתה הראשונה להגיב ולפרסם הודעה לתקשורת. מעניין.
פנים וחוץ
חוזרים לסיור. "אז מה בעצם אתה רוצה?", מתעקש הצעיר באחורי האוטובוס גם לאחר שהמדריך סיים למנות את כל עוולות הכיבוש. הוא ביקש להבין מה הפתרון שמציע המדריך. "ל'עיר עמים'", משיב המדריך בניטרליות של שווייצרי, "אין מפות שמפרטות מה יהיה בשליטתנו ומה לא". עוד נגלה שזה לא המצב, אבל חכו רגע.


"מכירים את סוגיית מורי הדרך המזרח ירושלמים?", ממשיך המדריך. "רק אזרח ישראלי רשאי להיות כאן מורה דרך. פלסטינים לא. אסרו עליהם להדריך כי חושבים שהם משמיצים את המדינה". ושוב קוטעת צעקה את דברי המדריך: "מה זאת אומרת להשמיץ את המדינה?". הפעם התסכול מגיע משמאל. "מה השטויות האלה?".

אי אפשר לרצות את כל קשת המפה הפוליטית, אבל בסיורים הפתוחים לקהל הרחב "עיר עמים" בהחלט מנסה ללכת בין הטיפות. למרות האנמיות הציבורית והסיור הפושר שמוצע לציבור הרחב, "עיר עמים" מדריכה כל מי שיש לו משמעות לגבי העתיד הפוליטי של ירושלים: מקבלי החלטות ישראלים, צוערי משרד החוץ הישראלי, נציגים זרים, ראשי משלחות, שגרירים זרים, גורמי ביטחון לאומי מארצות הברית, עובדי שגרירויות, נציגים אירופיים ברשות הפלסטינית, משלחות משא ומתן, והרשימה לא נגמרת כאן.

עד לא מזמן "עיר עמים" הדריכה גם את חיילי צה"ל, אולם החיילים נדרשו

להוריד מדים בסיור. דוברת "עיר עמים" אורלי נוי הסבירה שמדי צה"ל הם התגרות בתושבים הפלסטינים. בחודשים האחרונים פנה ח"כ ישראל חסון לשר הביטחון אהוד ברק, והסב את תשומת לבו להתבטאויות של אורלי נוי, תוך דרישה להפסיק את הסיורים שמעבירה העמותה שהיא עובדת בה לחיילים. שר הביטחון השיב שלא היה מודע לדברים, ולאחר שהם נבחנו הוחלט לפסול את העמותה מהעברת סיורים לחיילי צה"ל.

עוצמתה של "עיר עמים" בכל הנוגע לירושלים בזירה הבין-לאומית כמעט בלתי נתפסת. אפשר לומר במידה גדולה של ביטחון שהעמותה היא אחד הגורמים החשובים ביותר בעיצוב דעתם של מקבלי ההחלטות באירופה ובארצות הברית בעניין עתיד ירושלים. כמעט כל דוח של האיחוד האירופי לגבי ירושלים ומעמדה הבין-לאומי מהשנים האחרונות מעוצב על פי הנתונים שמספקת "עיר עמים", וגם תואם את האג'נדה שלה לחלוקת העיר. לא פלא אם כן שהאיחוד מממן את "עיר עמים" בנדיבות יחסית.
"'עיר עמים' הוא ארגון מוצלח. למעשה הוא ארגון הדגל של 'הקרן החדשה לישראל' בכל הנוגע לירושלים", קובע רונן שובל, יו"ר "אם תרצו", העוקב אחר ארגונים הקשורים ל"קרן החדשה לישראל". ההצלחה הגדולה נובעת בעיקר מכך ש"עיר עמים" הוא ארגון בעל מטרה מוגדרת מאוד - למצב את ירושלים כעיר מחולקת - ועובד בגזרה מצומצמת יחסית.


נוסף לכך, הארגון פועל בשיטות ממוקדות ורבות השפעה: העברת סקירות וסיורים לדרגים דיפלומטיים ולמקבלי החלטות, לרבות קשר רציף שכולל העברת מידע עשיר ונתונים, לצד עתירות משפטיות וכתיבת דוחות שמגבים את עבודת הסנגור שלהם. "הארגון", ממשיך שובל, "נחשב למקצועי מאוד. בהנהלתו מכהנים בין היתר פרופ' אלינוער ברזקי, מתכננת ערים שהייתה מהנדסת העירייה בירושלים, ארי פלטיאל, סגן ראש אגף בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משפטנים ואנשי אקדמיה. הדימוי הזה מאפשר להם להיתפס כגוף מקצועי ולא כעמותת שמאל רדיקלי, שמקדמת סדר יום שאינו מקובל על רוב רובו של הציבור הישראלי".

איך אתה מסביר שארגון קטן שמעסיק כעשרה עובדים, והתקציב שלו הוא פחות מעשרה מיליון שקלים, יכול להשפיע על מנהיגי העולם?
"הנשיא אובמה הרי לא מגבש את מדיניות ארצות הברית לבד, אין לו גם מושג איפה נמצאת גילה או איזה פתרונות מעשיים ברמת השטח. יש מי שמגבש דעה עבור אובמה בנושאים האלה, ולאדם הזה 'עיר עמים' יודעת להגיע. אבל אני רוצה לומר יותר מזה: אם נסתכל למשל במסמך שהודלף לאחרונה של ראשי המשלחות של האיחוד האירופי לאזור, זה נשמע בדיוק כמו 'עיר עמים'. לדעתי לו 'עיר עמים' הייתה כותבת את זה בעצמה, זה היה נראה בדיוק אותו דבר. אתה יודע מה, בכל זאת אולי יש הבדל משמעותי אחד: אם 'עיר עמים' הייתה כותבת את הדוח הוא היה הרבה יותר פרו פלסטיני".

"עיר עמים" אכן שואבת את עיקר המימון שלה מגורמים בחו"ל ומ"הקרן החדשה לישראל". באתרים של מעניקי התרומות ניתן למצוא שלל הגדרות לפעילות "עיר עמים": חינוך ציבורי, זכויות אדם, סנגוריה, הסברה בנושא ירושלים כעיר מחולקת ועוד ועוד. האזהרה שהעביר רשם העמותות לאחרונה ל"עיר עמים" מגלה שעל חלק מהתרומות מהאיחוד האירופי העמותה לא מדווחת כחוק.

אפשר רק לנחש מה שומעים מקבלי החלטות בכירים בקנה מידה בין-לאומי בסיורים שמעבירה להם "עיר עמים", אבל יש כמה דברים בכל הנוגע אליה שכדאי לקחת בחשבון: העמותה מחזיקה אתר אינטרנט איכותי ומעודכן בעברית, ערבית ואנגלית. באתר מסופר ש"עיר עמים" מגדירה כ"התנחלויות" רק ריכוזי אוכלוסייה יהודית בתוך שכונות ערביות, כמו סילוואן או שייח' ג'ראח: "עיר עמים מייחסת את המילה 'התנחלות' בירושלים בעיקר לבנייה יהודית בלב מרחב פלסטיני, בנייה שאיננה ביוזמה או חסות ממשלתית ישירה וגלויה", נכתב באתר. אמנם האתר לא ממש מטעה לגבי העמדה הפוליטית של העמותה, אבל בהיותו הפנים של הארגון בארץ הוא בהחלט מכוון למכנה משותף רחב יחסית.

כשהדברים מופנים למקבלי החלטות בחו"ל, הנימה משתנה מהקצה אל הקצה. אמנם "עיר עמים" לא המציאה את שיטת "הדיבור הכפול" (כלומר פנייה לשמאל-מרכז הישראלי בסגנון מרוכך, ושמירת התותחים הכבדים לטובת קהל שמאל קיצוני בחו"ל), אבל היא בהחלט הביאה את השיטה לשכלול וליעילות מרשימים מאוד.
לעצב את הנייטיבז
נוסף לאתר, "עיר עמים" מחזיקה בלוג עמוס פוסטים באתר הבלוגים האמריקאי "האפינגטון פוסט". שם הנימה אחרת לגמרי. בטקסט שמכוון לקהל האמריקאי שכונת גילה היא כבר התנחלות ושרה קרמר, סמנכ"לית העמותה, מסבירה לקורא האמריקאי קשה ההבנה שמי שאחראי למות חייליו בעיראק היא כמובן ישראל. למה? משום שישראל בונה ברמת שלמה כמובן. לא קשה להבחין שזו מכה מתחת לחגורה, מכיוון שהציבור האמריקאי רגיש מאוד לשלום חייליו. די הוגן להניח שקרמר מודעת לרגישות, ואם כן ניתן להסיק שתוצאה קשה כלפי ישראל בהחלט רצויה לה. החדשות הרעות הן שדעות אלה הן רק הפרומו.


בשיח הפנימי ב"עיר עמים" ניכר רצון עמוק להנציח את העימות ולמנוע בכל מחיר נורמליזציה. כל תב"ע של העירייה שאמורה להחזיר מעט שפיות למזרח הפרוע של העיר תזכה להתנגדויות מכאן ועד בג"ץ אם רק יש בו ולו דריסת רגל ליהודי. להשקפת "עיר עמים" - זו שנאמרת בחדרי חדרים ולא זו הגלויה - קו מים שעתיד לשרת שכונה ערבית אך יגיע בסופו גם לבית יהודי, עדיף שלא ייבנה כלל.

בהנהלת העמותה עסוקים אפילו בחישוק תכניות בנייה ערביות פרטניות שמוגשות לעירייה, אם הללו משתלבות חלילה בתכנית העירונית הכוללת המיועדת לסילוואן או לא-טור. השיח הפנימי בעמותה יוצר רושם שיש שם תחושת פטרונות. ב"עיר עמים", כך נראה, משוכנעים שהם יודעים יותר טוב מהפלסטינים מה טוב להם, ומנסים לעצב את הילידים המזרח ירושלמים ברוח התנועה.

העמותה משקיעה לפחות חלק מזמנה בהגשת התנגדויות לתכניות בנייה מעבר לקו הירוק. במשרדי "עיר עמים" יש מעקבי בנייה מסודרים הכוללים סטטוסים, שמות היזמים והמעורבים, מעמד תכנוני וכדומה. כל פרויקט חדש ברמות, גילה או פסגת זאב מתועד ונמצא תחת מעקב.

שרה קרמר, בעברה גם יו"ר הוועד המנהל של האגודה לזכויות האזרח, נראית ממש ימנית כשפונים לקרוא את דבריה של אורלי נוי (38), דוברת הארגון ובוגרת התיכון הדתי והאליטיסטי פלך. בהודעות רשמיות לתקשורת היא שומרת על איפוק פחות או יותר, אבל כשהיא מפרסמת דברים באינטרנט הנימה שונה בתכלית. היא מנהלת דף פייסבוק וכותבת באתר קדמה וב-ynet. כאן, כמו באתר, תלוי אל מי מדברים: אם ב-ynet אורלי נוי מביעה דעות שמאל קונבנציונליות פחות או יותר, באתר קדמה ובפייסבוק היא פשוט שונאת את כולם.
בתגובה למאמר שלה עצמה, תחת הכותרת "פושעים ארורים", כתבה כך: "חיסול פיזי של מי שחושף את זוועותיה - זה כל מה שנשאר למדינה הפושעת, הארורה הזאת, לעשות. רצח בדם קר של פעילי זכויות אדם, זאת המשימה בשמה שולחים הורים את ילדיהם היום למכונת ההרג שנקראת צבא הגנה לישראל, ובאיזו חדווה. תקראו את הטוקבקים לידיעות המחרידות מהמשט. אין כל תקנה למה שנהיה מאיתנו".


גם בעניין הפתרון הפוליטי של העימות הערבי-יהודי יש לדוברת נוי רעיונות מעניינים. בתגובה לסקר שפרסם גולש לגבי סיכויי "שיחות הקרבה" להביא שלום, הגיבה נוי: "הדרך היחידה לסיום הכיבוש תהיה הפעלת לחץ בין-לאומי ומאסיבי על ישראל דרך חרם חד-משמעי – לא רק על מוצרי ההתנחלויות אלא על ישראל כישות גזענית. רק כשהאזרח הישראלי הקטן יתחיל לשלם מחיר על הכיבוש, יש סיכוי לסיים את הזוועה הזאת".

לגבי עתיד המדינה אין לנוי איחולים לבביים במיוחד. רק תפילות בסגנון נבואי: "התעלינו על סדום ונינווה גם יחד. מתי יגיע קצה של ממלכת הרשע הזאת?". למרדכי וענונו היא מקדישה תפילה מיוחדת: "אלוהים ישמור על מי שהופך מטרה לנקמנות של הפסיכוזה הציונית".

אבל הסגנון הקיצוני איננו נחלתה של נוי בלבד. גם איילה גרינברג - "מנהלת פיתוח המשאבים" בתפקידה הרשמי והגיגנית בשעות הפנאי - אין יותר מדיי מילים טובות על ה"מדינה הפאשיסטית", וגם לא יותר מדיי ברכות לראש הממשלה ולשרים. כלומר, מלבד האיחול לנתניהו, ליברמן, ברק ולבני לחלוק יחד תא בכלא. לפחות היא לא מתעקשת לשים אותם בבידוד. בכל זאת, צריך לשמור על זכויות אדם.

בין פוסט אחד לאחר, אורלי נוי ואיילה גרינברג מדלגות בין בכירי האיחוד האירופי לשגרירות האמריקאית, ומעבירות סקירות על המצב בירושלים, על הסכסוך ועל הפשרה שניתן להשיג בירושלים.
וותד נאמן
חלק גדול מסדר היום של העמותה מוקדש לעתירות. רובן עתירות נגד העירייה כאמור, חלקן נוגעות לבנייה או פיתוח במזרח העיר. לאחרונה "עיר עמים" מנהלת עתירה מתוקשרת נגד עמותת "אלע"ד" ורשות הטבע והגנים לגבי סטטוס הניהול של אתר "עיר דוד".


עמותת "אלע"ד" קיבלה רישיון מרשות הטבע והגנים לנהל את האתר, ולטענת העותרים אין לכך הצדקה ולא נערך מכרז. המאבק הזה כבר הגיע לכנסת, ושורה של פרלמנטרים הציעו לשנות את חוק גנים לאומיים, כך שיכלול תוספת שתאפשר ל"אלע"ד" להמשיך לנהל את האתר. אחד מהנימוקים בעתירה הוא שלאתר חשיבות לאומית אדירה ולכן לא ייתכן להעביר את הניהול בו לגוף פרטי. זו טענה כבדת משקל ללא ספק, אבל שווה לזכור ש"עיר עמים" פועלת ללא לאות על מנת לדאוג שאותו אתר בעל חשיבות לאומית אדירה יעבור לידיים פלסטיניות.

עתירה אחרת הוגשה נגד העירייה ומנח"י בשנת 2002, על כך שאין מספיק כיתות לימוד לילדי בית חנינא ועקב כך רבים מוצאים פתרונות מחוץ למנח"י. פסיקת בית המשפט אילצה את העירייה למצוא פתרון לכל תלמיד במזרח העיר. הישג מרשים, אולם מתברר שאין כאן רק ניסיון להציל עשוק מידי עושקו: כדי להשיג רשימת עותרים ולרכז אותה שילמה העמותה במשך חודשיים 1,250 דולר לחודש עבודה לחוסאם וותד, איש המינהל הקהילתי בית חנינא. הוא התבקש לנצל את מעמדו כחבר המינהל הקהילתי ולארגן רשימת עותרים תמורת התשלום. למרבה המזל נמצאו תושבים שיהיו מוכנים לעתור, וכך יצאה העתירה לדרך. מכיוון שמדובר בעובד ציבור, בהחלט ייתכן שהתשלומים הללו בעייתיים. הדברים נמצאים כעת בבדיקת רשם העמותות.

עמותת "המפגש לקידום הדמוקרטיה ולמען השלום" היא עמותה הרשומה בישראל, אבל מזהה עצמה כארגון פלסטיני. בראשה עומד הבכיר הפלסטיני חנא סניורה. העמותה מנהלת עם "עיר עמים" פרויקט בשם "הפורום למדיניות ירושלים". פורום המדיניות נפגש, דן ומחבר דוחות. מי שמממן את הפרויקט, ובעצם את כל עמותת "המפגש לקידום הדמוקרטיה ולמען השלום", היא "עיר עמים".

בדוח הכספי שלה משנת 2007 עמותת "המפגש" הצהירה על "עיר עמים" כ"תאגיד בעל זיקה לעמותה". המצחיק והמוזר בסיפור הזה הוא שהעמותה ש"עיר עמים" מממנת היא גם הפרטנר הפלסטיני שאיתו היא מנהלת צוות חשיבה ישראלי-פלסטיני לגבי עתיד העיר.
גם לגבי הפעילות הזאת עלו חשדות חמורים. תנועת "אומ"ץ" פנתה לפני כחצי שנה לרשם העמותות בחשד לרישום כוזב של הוצאות כפולות על מפגשים לדיונים, ועל תשלומים כפולים לבכירים בעמותות. בעקבות הפנייה פתח רשם העמותות בחקירה, ואף טרח להזהיר את "עיר עמים". כמו כן מתברר שאף שעו"ד זיידמן נחשב למייסד העמותה, והיא אכן נרשמה אצלו, ברוב שנותיה הוא לא נשא בשום תפקיד רשמי. הסיבה נעוצה כנראה באיזשהו מטרד חוקי: יו"ר עמותה לא יכול לקבל ממנה שכר וזיידמן, בחור מוכשר לכל הדעות, לא עובד בחינם. גם לא בעמותה שהוא מקים.


אבל אל דאגה: מה שמתאים לחייבי מס הכנסה והוצאה לפועל, יכול לעבוד גם עבור עו"ד מצליח - פשוט רושמים הכול על שם הרעייה. דורית, אשתו של זיידמן, רשומה כאחת משני מייסדי העמותה (השני הוא אלחנן ריינר), והייתה היו"ר שלה עד 2002. למרות זאת, עד התנתקותו מהעמותה הופיע דני זיידמן כמייסד "עיר עמים" באתר העמותה.

בדרך זו זיידמן התחיל להרוויח סכומים גבוהים מתקציב העמותה. הרשם מרים גבה, אבל ל"עיר עמים" יש הסבר: "עו"ד זיידמן איננו משמש רק היועץ המשפטי של העמותה, ושכר הטרחה המשולם לו לא נועד לכסות רק פעילויות או התדיינויות משפטיות; עו"ד זיידמן עומד במרכז פעילותה של העמותה, אוסף חומר הנוגע לתחום עיסוקה, כותב ניירות עמדה, משרטט מפות, מדריך סיורים, נותן תדריכים ונפגש עם קהלים מקהלים שונים מטעם העמותה".

אבל גם אם זה המצב, בשנת 2002 מחזור הפעילות של העמותה עמד על קצת יותר מ-750 אלף שקל. מתוך זה זיידמן קיבל 276 אלף שקל, כלומר כמעט 40 אחוז מהפעילות. בשנת 2004 זיידמן כבר קיבל 521 אלף שקל, ובשנת 2008 דני זיידמן מקבל 960 אלף שקל על שירותיו הטובים. לאחרונה פתח רשם העמותות בחקירה של החשדות.

ממכתב שהעביר הרשם עולה שמעולם לא התקיים דיון בוועד העמותה בעניין ההתקשרות עם זיידמן ועלות השירותים שהוא נותן. כמו כן, יש לזכור שלבן משפחה של חבר ועד העמותה אסור להתקשר עם העמותה כנותן שירות. זה עלול להיראות קטנוני, אבל במקרה של זיידמן וההתקשרות שלו עם העמותה שהוא הקים - ושאשתו עמדה בראשה - מדובר ברווחים של מיליוני שקלים שגרף לכיסו מכספים שנתרמו לעמותה.

דני זיידמן (שהוגדר על ידי אולמרט בתקופתו כראש העירייה "נציג אש"ף בעיריית ירושלים", נתבע והתנצל) כבר לא מקושר ל"עיר עמים". בשנת 2009, ממש קצת אחרי שיא השכר שלו, עבר חתול שחור בינו ובין ההנהלה. הרקע לא ברור. מקורבים לזיידמן אומרים שהרקע אידיאולוגי ושזיידמן מרגיש שהעמותה שהוא הקים הפליגה מזמן מהשמאל הישראלי עמוק לתוך הימין הפלסטיני, אבל יש גם שיודעים לספר על תאונת אגו חזיתית בינו ובין חברים אחרים בעמותה.

תגובות

מעו"ד דני זיידמן נמסר בתגובה: "א. כמי שאינו קשור לעמותת 'עיר עמים' זה זמן רב, אין זה מתפקידי לחוות את דעתי על פועלה של העמותה, או על התבטאויות כביכול של מקצת פעיליה (מה גם שחלק מהנפשות הפועלות כלל אינן מוכרות לי). אומר רק זאת: במשך כל שנות היכרותי עם העמותה, וגם כמי שעוקב אחריה מרחוק, למיטב ידיעתי כל פועלה של 'עיר עמים' היה כדין, בהתאם לסטנדרטים גבוהים של ניהול תקין.


"כל מי שהיה ועודנו מעורב בה פעל ופועל כפטריוט ישראלי מובהק, וטובת ישראל, לפי מיטב הכרתו, עומדת לנגד עיניו. הניסיון לייחס את פרישתי מהארגון למגמות אנטי ציוניות כביכול בעמותה מופרך. אין לי ספק שהתלונה נגד העמותה איננה אלא נדבך במסע רדיפה פוליטית רב היקף המעכיר את השיח הציבורי, ואין לי כוונה או רצון ליטול חלק בכך.

"ב. מאחר שאינני יכול להשאיר את הטענות ביחס אליי ללא מענה: אמנם נטלתי חלק בהקמת העמותה לפני עשור ויותר, אולם במשך שנים רבות, לרבות השנים שהן נשוא בדיקת רשם העמותות, מעולם לא הייתי חבר בוועד המנהל של העמותה. לא השתתפתי בישיבות הוועד אלא על פי הזמנה ובאופן ספורדי. לא היו לי סמכויות בתוך העמותה - כספיות, ניהוליות או אחרות. לא שולבתי בעבודתו של צוות העובדים של העמותה, וחלקם כלל לא הכרתי.

"לא נטלתי חלק פעיל בפרויקטים המרכזיים של העמותה. לעמותה אכן היו מוסדות - ועד, יו"ר, וכן אסיפה - ואלה תפקדו ללא מעורבותי. בקיצור: הניסיון להציג אותי ביו"ר בפועל מופרך לחלוטין. בת זוגי דורית התפטרה מתפקידה בוועד העמותה בשנת 2002, ומחברותה בעמותה בינואר 2006, או סמוך לכך.

"במשך התקופה הרלוונטית לבדיקת רשם העמותות (כלומר תקופת ההתקשרות איתי), בת זוגי לא הייתה בעלת תפקיד כלשהו בעמותה ולא נטלה חלק ישיר או עקיף בפעילותה, ועל כן לא זומנה לאף ישיבה ומן הסתם לא השתתפה בפועל בישיבה כלשהי. עניין שכרי נבדק בשנת 2006 על ידי רשם העמותות, ולא נמצא בו פסול כלשהו. על כן הטענה בדבר ניגוד עניינים כביכול מופרך לא פחות מהנסיון להציג אותי כיו"ר של העמותה".
שאלותינו ל"עיר עמים" ולאורלי נוי:
1. האם נכון ש"עיר עמים" דרשה מחיילי צה"ל בסיורים שהעבירה להם לא להופיע במדים בעת הסיור?

2. יש פער בין החזות שמציגה "עיר עמים" בעברית, באתר הבית שלה למשל, ובין הצורה שהיא מתבטאת כלפי קהלים אחרים, באנגלית בעיקר. בבלוג העמותה ב"האפינגטון פוסט" למשל שכונת גילה מוגדרת כ"התנחלות", ואילו באתר הבית בעברית מוסבר שעיר עמים מכנה "התנחלויות" רק "בנייה יהודית בלב מרחב פלסטיני" - וזה לא המצב בגילה.

3. בכירי העמותה, ובהם את עצמך, מתבטאים בחריפות רבה כלפי המדינה ושלוחותיה בבמות לא רשמיות. בין השאר את מכנה את מדינת ישראל "ממלכת רשע", ו"מדינה פושעת, ארורה". את צה"ל את מכנה "מכונת ההרג", ואת "מחזיקה אצבעות" למרגל מרדכי וענונו. את גם מציעה להטיל חרם בלתי מתפשר על ישראל, ואלה רק חלק מהציטוטים. אם אלה עמדותייך ועמדות ארגונך, מדוע לא תחשפי אותן בגלוי גם בתגובות הרשמיות של "עיר עמים"? ראוי שהציבור ייחשף אליהן, ככלות הכול.

4. האם אין זה שוחד לשכור את איש המנהל הקהילתי חוסאם וותד כדי שיגייס עותרים כנגד המדינה, מפעילתו?

5. האם אין משהו לא תקין בעובדה שבעלה של יו"ר העמותה (עד 2002) דורית זיידמן, עו"ד דניאל זיידמן, הועסק על ידי העמותה ואף קיבל על כך תשלום גבוה מאוד, שהגיע לעתים עד קרוב ל-40 אחוז ממחזור הפעילות הכספית של העמותה?

6. בזמן האחרון, כך דווח, רשם העמותות בודק חשדות לאי סדרים כספיים בעמותה. מהי תגובתך?
תגובת אורלי נוי, דוברת "עיר עמים":
"1. 'עיר עמים' לא דרשה ולא יכולה לדרוש מחיילים לא להופיע במדים לסיורים. כך, בהזדמנויות שהדרכתי אני את צוערי קורס הכתבים של גל"צ בסילוואן המשתתפים היו במדים, ולא הייתה כל בעיה.

חיילים בכותל. נמצא שהפעילות עם "עיר עמים" לא מתאימה רויטרס

2. עמדת 'עיר עמים' ביחס לגילה, כמו גם ליתר הבנייה הישראלית מעבר לקו הירוק בירושלים המזרחית, היא שעתידה צריך להיקבע סביב שולחן המשא ומתן, ולא על ידי מהלכים חד-צדדיים והכתבת עובדות בשטח. את זאת אומרת 'עיר עמים' בכל השפות ובכל הפלטפורמות שהיא מתבטאת בהן.

3. 'עיר עמים' איננה אחראית להתבטאויות שלא נאמרו על דעתה ובשמה.

4. 'עיר עמים' מקיימת פרויקטים עם שותפים שונים, ביניהם 'פי-די-אף' וחוסאם וותד, מנהל המנהל הקהילתי בבית חנינא, ונוטלת חלק גם במימון פרויקטים אלה. לא ברור מאיפה וכיצד עולה החשד לגבי שוחד. מדובר בהשערה מופרכת, מקוממת ותמוהה.

5. כעמותה האמונה על החוק וכללי המינהל התקין, 'עיר עמים' מגישה את דוחותיה הכספיים לרשם העמותות בהתאם להוראות החוק, ואלה גלויים ופתוחים בפני הקהל הרחב. חקירת הרשם נולדה בעקבות פנייה מצד גורמים אשר אין כל ספק כי לא סוגיות של מנהל תקין עמדו לנגד עיניהם, כי אם התנגדותם האידיאולוגית לפעילותה של 'עיר עמים', תוך ניצול לרעה של ההליכים הנהוגים אצל רשם העמותות.

6. בעניין העסקתו של עו"ד זיידמן, ראה תשובתו של זיידמן".


ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "ח"כ ישראל חסון אכן פנה לשר הביטחון, ונענה כי ראש ענף חינוך והסברה בחנה את הסיור ש'עיר עמים' מציעה. נוסף לכך, לפני כחודש התקיימה ישיבה עם יו"ר 'עיר עמים' ובה הובהר שהפעילות אינה מתאימה לחיילי צה"ל. במקרים שנמצא לנכון לשלב את עמותת 'עיר עמים' בסדרות למפקדים בכירים, נעשה זאת באופן מבוקר".
http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/241/008.html?hp=54&cat=869&loc=17


תחשוב אחלה יהיה אחלה


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  עוד הוכחה שהשמאל הוא האוייב שלנו, היהודים PASTE 16.05.11 20:01 1
  גיס חמישי! EANT 16.05.11 20:15 2
     ממש ככה PASTE 16.05.11 20:25 3
  תזכורת: רשם העמותות פתח בחקירה נגד עמותת עיר עמים lurker 16.05.11 20:38 4
     דו''ח ה-EU על י-ם מבוסס על נתונים של ארגוני NIF (מסמך) lurker 16.05.11 20:44 5
         בעצם מה השמאלנים עושים כאן ? PASTE 16.05.11 20:45 6
             למה שיעופו? הם שכירים של האירופאים ומשלבים עסקים עם lurker 16.05.11 20:53 8
         אין כמוך! במעגל השנה 16.05.11 22:05 9
  כשנגיע לשלטון נטהר את הפרקליטות ואז נתבע עונש מוות Aitan Cohen 16.05.11 20:52 7
  גייס חמישי, קוויזלינגים ארי סטון 16.05.11 22:36 10
  פשוט לא יאומן -ישר כח לארנון סגל על הכתבה המדהימה איך וויס 16.05.11 22:43 11
  גועל נפש ! דמוק 16.05.11 22:44 12
  כל כהכבוד לך... שאפו על התחקיר... שיירבו כמותך.. שי 10 17.05.11 01:55 13
  כמה כסף יש לשמאל הזה, זוועה, כל האנטישמים תורמים להם!! ישיבוחר 17.05.11 06:50 14
  השיטות של ראש הנחש השמאלני-אובדני, מוכרות כבר. איש צעיר 17.05.11 07:17 15
  השמאל הישראלי שילוב של הנאה (שינאת תישראל) עם פרנסה (מהארופאים) Boaz_fr 17.05.11 07:28 16
     ושילוב של שנאה - שנאה עצמית. במעגל השנה 17.05.11 10:26 17

     
PASTE
חבר מתאריך 18.4.11
37698 הודעות
אור ליום שלישי י''ג באייר תשע''א    20:01   16.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. עוד הוכחה שהשמאל הוא האוייב שלנו, היהודים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
EANT
חבר מתאריך 21.1.11
3813 הודעות
אור ליום שלישי י''ג באייר תשע''א    20:15   16.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. גיס חמישי!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


מסתבר שהחתימה הקודמת עשתה לי אאוטינג...


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
PASTE
חבר מתאריך 18.4.11
37698 הודעות
אור ליום שלישי י''ג באייר תשע''א    20:25   16.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. ממש ככה  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   זה מראה עד כמה השמאל התנתק מהעם היהודי



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
15764 הודעות
אור ליום שלישי י''ג באייר תשע''א    20:38   16.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. תזכורת: רשם העמותות פתח בחקירה נגד עמותת עיר עמים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   פורסם כאן ב - 22.3.11

דיווח: רשם העמותות פתח בחקירה נגד עמותת עיר עמים
http://rotter.net/forum/gil/21625.shtml

תגובה מספר 8

http://rotter.net/forum/gil/21625.shtml#8

מדובר בסדרה של חשדות שאינם קלים כלל וכלל.

ניגודי אינטרסים, דיווחים שקריים, קבלת שכר כפול,
העסקת עו"ד, בעלה של חברת העמותה, בלא דיווח
לחברי העמותה ולרשם..

http://ometz-il.org/


22/03/2011

רשם העמותות פתח בימים האחרונים בבדיקת התנהלות עמותת "עיר עמים".
תנועת אומ"ץ, פנתה לרשם העמותות בתלונה על חשדות חמורים כנגד
עמותת "עיר עמים" ועמותות קשורות, על פעילות לכאורה המנוגדת
לחוק ולסדרי מינהל תקינים.

עיקרי החשדות המיוחסים לעמותה:

• העמותה מפעילה את פרויקט "פורום למדיניות ירושלים", הממומן על ידי האיחוד האירופי, חלק מהדו"חות נכתבו על ידי גב' שרה קרמר סמנכ"ל בעמותה, שקיבלה תשלום עבור עריכת הדו"חות, בנוסף למשכורתה בעמותה-חשד לניגוד עניינים.

• חשד כי הוצאות של "פורום למדיניות ירושלים" שנרשמו בספרי העמותה , נכללו גם כהוצאות של "המפגש לקידום הדמוקרטיה ולמען השלום" (ע"ר)

• העמותה דיווחה על תרומות מהאיחוד האירופי,של 1,682,082 ₪ לשנת 2007 , ו 871,104 ₪ לשנת 2008, אך לא פירטה את ייעוד התרומות בניגוד להוראות סעיף 36א' לחוק העמותות התש"ם 1980.

• בדוחותיה הכספיים לשנים 2007-2009 דיווחה העמותה על פעילויות המתבצעות דרך ארגונים אחרים, בסכום כולל של כ 1,300,000 ₪ מבלי לפרט על אילו ארגונים מדובר, עובדה המעלה חשש שהכספים הועברו בניגוד לכללי מינהל תקין.

• במהלך השנים 2004-2009 שילמה העמותה מאות אלפי שקלים לשנה לעו"ד זיידמן (בעלה של דורית זיידמן חברת העמותה), מבלי לקבל החלטה על כך במוסדות העמותה, ומבלי לדווח על כך במסגרת הדו"חות המילוליים לשנים 2007-2009 במסגרת עסקאות עם צדדים קשורים בניגוד להוראות סעיף 9(ד) לתוספת השלישית של חוק העמותות, כמוכן לא דווח על השכר ששולם לעו"ד זיידמן במסגרת הדיווחים השנתיים של חמשת מקבלי השכר הגבוה ביותר בעמותה שנמסרו לרשם העמותות, בניגוד להוראות סעיף 36 (ב) לחוק העמותות התש"ם-1980.

• חשדות בדבר פרסום מטעה, ואי פרסום מידע כנדרש על פי חוק העמותות, באתר האינטרנט של העמותה.

מחלקת תלונות וחקירות ברשות התאגידים שבמשרד המשפטים, באמצעות רו"ח אלי גוף, דרשה את תגובת העמותה לשבוע של ה 20 למרץ.


****



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
15764 הודעות
אור ליום שלישי י''ג באייר תשע''א    20:44   16.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. דו''ח ה-EU על י-ם מבוסס על נתונים של ארגוני NIF (מסמך)  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   כתבה נוספת שפורסמה בתאריך 10.1.11

דו''ח ה-EU על י-ם מבוסס על נתונים של ארגוני NIF (מסמך)
http://rotter.net/forum/gil/21258.shtml

***


כלי התקשורת פרסמו היום קטעים מהדו"ח "הסודי" של האיחוד
האירופי לשנת 2010, בנושא ירושלים.

הדו"ח נכתב כבר בראשית דצמבר 2010. ההדלפה המכוונת של
הדו"ח באה, ככל הנראה, ביוזמת ארגונים ישראליים, בעקבות
הריסת מלון שפרד אתמול.

ניתן לקרוא ולהוריד את הדוח המלא כאן:

http://rotter.net/User_files/forum/gil2/4d2b45fe48e4173e.pdf


מי שרוצה לעקוב אחר מה שכתוב בדו"ח, מוזמן לפתוח במקביל את
הדף הבא מתוך האתר של עמותת "עיר עמים" (כ- 270 אלף דולר
ל-2009, מהקרן החדשה לישראל)


שם הוא יקרא דוחו"ת בנושאים האלה : (תואמים לראשי הפרקים של הדו"ח האירופי)

* מערכת החינוך בירושלים המזרחית(יחד עם "האגודה לזכויות האזרח" הערבי)

* תכנית המתאר ירושלים 2000

* מדיניות התכנון החדשה של העיריה במזרח ירושלים (יחד עם עמותת "במקום")

* התנחלות ישראלית בשכונות פלסטיניות במזרח ירושלים

* מורה נבוכים לסוגיית הריסת בתים במזרח ירושלים

כל הדוחו"ת כתובים גם באנגלית.


לא מפליא אם כן, שעמותת עיר עמים קבלה בשנת 2009 מענק מיוחד בסך
של 518,000 ₪, רק לצורך הכנת דוחו"ת, מהשגרירות הנורבגית המלכותית.

כמו כן עוד מענק של 200 אלף יורו מהאיחוד האירופי.

זו אינה העמותה היחידה שספקה מידע לכותבי הדו"ח האירופי (לא מן הנמנע
שהדו"ח עצמו נכתב גם ע"י עובד אחת מעמותות השמאל)
.

מומלץ להכנס לאתרים של "האגודה לזכויות האזרח", "רופאים לזכויות אדם",
"הועד הישראלי נגד הריסת בתים", "במקום" ועוד (כולן מ"משפחת" הקרן
לישראל חדשה). שם ניתן למצוא עוד דוחו"ת באותם נושאים.

לדוגמא : הנה קטע מתוך הדו"ח האירופי, שבו מצוטט נתון, מאחד הדוחו"ת של
"האגודה לזכויות האזרח" (הערבי), שעוסק במצב החינוך בשכונות בהן מתגוררים
ערבים במזרח ירושלים:



The Israeli NGO ACRI estimates that
50 percent of East Jerusalem classrooms were unsuitable or substandard in 2009.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
PASTE
חבר מתאריך 18.4.11
37698 הודעות
אור ליום שלישי י''ג באייר תשע''א    20:45   16.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. בעצם מה השמאלנים עושים כאן ?  
בתגובה להודעה מספר 5
 
   שיעופו למצנטים שלהם באירופה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
15764 הודעות
אור ליום שלישי י''ג באייר תשע''א    20:53   16.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. למה שיעופו? הם שכירים של האירופאים ומשלבים עסקים עם  
בתגובה להודעה מספר 6
 
   תענוג.

זה לא סידור טוב?

לא יעזבו כל כך מהר, אלא אם המדינה תתחיל לחקור
ולדרבן את רשם החברות ורשם העמותות להתחיל לפעול כפי
שהחוק מחייב אותם.

וכמובן לחוקק את חוק הסוכנים הזרים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
במעגל השנה
חבר מתאריך 27.12.10
10394 הודעות
אור ליום שלישי י''ג באייר תשע''א    22:05   16.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. אין כמוך!  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  


תחשוב אחלה יהיה אחלה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Aitan Cohen
חבר מתאריך 28.5.04
26886 הודעות
אור ליום שלישי י''ג באייר תשע''א    20:52   16.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. כשנגיע לשלטון נטהר את הפרקליטות ואז נתבע עונש מוות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   לחלאות האלה

@@@@ הפרקליטות - אויבי העם והמולדת. הפלסטינאצים - חלאת האנושות @@@@



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ארי סטון
חבר מתאריך 12.1.08
3997 הודעות
אור ליום שלישי י''ג באייר תשע''א    22:36   16.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. גייס חמישי, קוויזלינגים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איך וויס
חבר מתאריך 1.7.10
3167 הודעות
אור ליום שלישי י''ג באייר תשע''א    22:43   16.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. פשוט לא יאומן -ישר כח לארנון סגל על הכתבה המדהימה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שימו לב שהגברת למדה בפלך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דמוק
גולש אורח
אור ליום שלישי י''ג באייר תשע''א    22:44   16.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. גועל נפש !  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שי 10
גולש אורח
יום שלישי י''ג באייר תשע''א    01:55   17.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. כל כהכבוד לך... שאפו על התחקיר... שיירבו כמותך..  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ישיבוחר
חבר מתאריך 4.4.04
8216 הודעות
יום שלישי י''ג באייר תשע''א    06:50   17.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. כמה כסף יש לשמאל הזה, זוועה, כל האנטישמים תורמים להם!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איש צעיר
חבר מתאריך 16.12.08
23611 הודעות
יום שלישי י''ג באייר תשע''א    07:17   17.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. השיטות של ראש הנחש השמאלני-אובדני, מוכרות כבר.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


תמיד אמשיך לנשק מזוזות


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Boaz_fr
גולש אורח
יום שלישי י''ג באייר תשע''א    07:28   17.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. השמאל הישראלי שילוב של הנאה (שינאת תישראל) עם פרנסה (מהארופאים)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
במעגל השנה
חבר מתאריך 27.12.10
10394 הודעות
יום שלישי י''ג באייר תשע''א    10:26   17.05.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. ושילוב של שנאה - שנאה עצמית.  
בתגובה להודעה מספר 16
 
   מתוסבכים.


תחשוב אחלה יהיה אחלה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות