גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #27882 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 27882   
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום שבת כ''ג באדר תשע''ח    16:01   10.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

למרות אזהרות המומחים איש לא בוחן את מעורבות סין בתחומים שונים במדינת ישראל  

 
  
ראש המוסד לשעבר ומומחה סייבר סבורים כי מעורבותה ההולכת וגדלה של סין בתחומים רבים בכלכלה הישראלית מהווה סיכון לביטחון של המדינה.

זה כמה שנים מתריע ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי על הסכנה לביטחון הלאומי הטמונה במעורבות של חברות סיניות בכלכלה הישראלית, במיוחד במיזמי תשתית אסטרטגיים.

דבריו עוררו לעג בחוגים רחבים - שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אף אמר: "צחקתי על השטחיות וחוסר ההתמצאות" - אך עתה מתברר כי הלוי דיבר דברי טעם והקדים את זמנו.

ארבעה ח"כים - עפר שלח (יש עתיד), איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), אורי מקלב (יהדות התורה) ומיכל רוזין (מרצ) - יזמו לאחרונה דיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת שנושאו "מדיניותה של ישראל בנושא כניסתם של גורמים סיניים לתחומים אסטרטגיים בישראל".

בגלל דיוני התקציב טרם נקבע מועד לדיון, אך ברור כי מדובר בסוגיה רגישה מאין כמותה.

עניינה - כיצד לנווט בין הרצון של ישראל למשוך אליה משקיעים מהעולם, כולל מסין, לבין הצורך להגן על עצמה מפני השתלטות של גורמים עוינים או זרים על תשתיות קריטיות, נכסים לאומיים ומערכות ביטחוניות ואסטרטגיות.

בשנים האחרונות נכנסו חברות סיניות גדולות כקבלן משנה או כקבלן ראשי למיזמי תשתיות מרכזיים בישראל, במיוחד בתחום התחבורה.

מדובר בחברות שעוסקות בבנייה או באספקת ציוד כמו קרונות, מכונות כרייה או מערכות אחרות.

בחלק מהמקומות העבודות הושלמו ובאחרים הן בשלבי הקמה או בהיערכות למכרזים.

מיזמים אלו כוללים את כרמלטון (מנהרות הכרמל), קו הרכבת עכו־כרמיאל, הרכבת הקלה בתל אביב (הקו האדום), הקמת נמל פרטי באשדוד, זיכיון להפעלה של נתיבי התחבורה העירוניים בתל אביב (נת"ע) כולל הרכבת הקלה, זיכיון להפעלת נמל פרטי בחיפה, והתמודדות על סלילה והפעלת כביש 16 (ממוצא למערב ירושלים). ברקע ישנם גם הדיבורים הקבועים על קו הרכבת לאילת, שעדיין לא הבשילו לתחילת מעשה. עלות המיזמים נאמדת בעשרות מיליארדי שקלים.

אבל הסינים מתעניינים לא רק בתחבורה ובתשתיות.

גם החקלאות וייצור מזון על הכוונת של בייג'ינג.

הכניסה הראשונה הגדולה של חברה מסין למשק הישראלי היתה ברכישת תנובה, ולאחרונה פורסם כי משרד החקלאות מתכנן להעביר ("להחכיר ל־40 שנה") לרשות המעצמה הסינית שטח של מיליון דונמים בנגב ובערבה, שחלקם משמשים כיום לגידול חיטה על ידי חקלאים ישראלים, וכן קרקעות של "חקלאות בעל". בתמורה תממן סין הקמת שני מתקני התפלה בישראל. בניית המתקנים חיונית לנוכח ההתחממות העולמית, שגורמת לשינויים דרמטיים במזג האוויר, שהביאו לחמש שנים שחונות.

מטבע הדברים, החדירה המסיבית של חברות סיניות למגזרים שונים במשק מדאיגה את התעשייה המקומית, ולאחרונה חוברה בהתאחדות הקבלנים ובוני הארץ חוות דעת לשימוש פנימי, שבה היא מתריעה מפני מגמה זו.

סמנכ"ל תשתיות ובנייה חוזית בהתאחדות, גרא קאושנסקי, מסר: "קבלנים ישראלים מעוניינים לשתף פעולה עם קבלנים ממדינות שונות. אך לא ייתכן שהממשלה לא קובעת תהליך מקצועי לבחינת המשמעויות ארוכות הטווח לענף והעוסקים בו ולמשק כולו. לא ייתכן שייכנסו לכאן חברות שפועלות על פי מניעים שאינם עסקיים טהורים״.

הטענות הן כי במסווה של חברות מסחריות יכולה ממשלת סין לחדור למערכות חיוניות כמו כבישים, רכבות, נמלים ועוד.

עם זאת, צריך להתייחס לטענות בקורטוב של ספקנות בשל האינטרסים הכלכליים המעורבים. המתנגדים רואים בעיניים כלות כיצד נתחים גדולים של תקציבי ממשלה חומקים מידיים ישראליות ועוברים לידי הסינים.

לעומתם, יש אנשי עסקים כמו רמי בלכמן, הפועלים בסין וסבורים כי לא כצעקתה. "סין בדרכה להפוך למעצמת־על טכנולוגית, והיא מציעה הזדמנויות עצומות ליזמים ישראלים", אומר בלכמן, איש הון סיכון ויזם הייטק.

עם זאת, הוא אינו מתעלם מהסיכונים הכרוכים בעסקים עמם: "הסינים יעשו רק מה שטוב להם, ולכן האתגר של ישראל יהיה לשמור על הקניין הרוחני וביטחון המדינה, בלי לחנוק את הפיתוח שמאפשר מנוע הצמיחה הסיני".

מי מפחד מסין

ח"כ עפר שלח, שבדק את הסוגיה, מכיר היטב את השיקולים של המתנגדים והתומכים בקשר המתהדק עם סין. "אני מודע לאינטרסים הכלכליים של חברות מסוימות, אבל לא הם שהניעו אותי לבקש את הדיון", מדגיש שלח בשיחה עם "מעריב־סופהשבוע". "לכניסה של חברות סיניות לישראל יש גם משמעויות אסטרטגיות וביטחוניות. משום כך אנו מבקשים לקיים את הדיון".

לדבריו, כמו בתחומים אחרים שלגביהם לא מתקיים בישראל שיח ציבורי, "כך גם לגבי האפשרות שחברות סיניות ישלטו בסופו של דבר בתשתיות חיוניות. נדרש דיון רציני, מעמיק ויסודי". שלח מצביע על תופעה הנגזרת מהבעיה - היעדרה של מדיניות מתכללת (כוללנית ומשלבת). "יכול להיווצר מצב שבו כל משרד ממשלתי או פקיד אחראי יעשה דין לעצמו", הוא מוסיף, "בעצם זה כבר קורה". שלח מתכוון לעובדה שהמפקחת על הביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר, מונעת זה כמה שנים את מכירת הפניקס וכלל ביטוח לחברות סיניות, מחשש שחברות זרות ישלטו במאות מיליארדי שקלים של החסכונות והפנסיות של אזרחי ישראל.

החשש הזה כבר נטוע עמוק במערכת הביטחון.

מינהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון מונע מחברות סיניות להשתתף במכרזים שלו. כהרגלו, מסר משרד הביטחון תגובה מעורפלת האומרת כי "מכרזי מנה"ר מתפרסמים באתר הסחר, והם פתוחים לספקים מוכרים על ידי משרד הביטחון, שעמם נמנים תאגידים ישראליים. במקרים הספורים שבהם נעשה מכרז בינלאומי, נבדק כל נושא לגופו לאור ההוראות ולאור הנהלים שעל פיהם עובד המשרד". למרות הערפול של הדברים, אפשר להבין כי חברות סיניות ייפסלו באותה "בדיקה לגופו של עניין".

היחס החשדני של משרד הביטחון לסין הוא תוצאה של ניסיון מר שהוביל למשבר קשה ביחסים עם ארה"ב.

זה יותר מעשור אוסר משרד הביטחון, באמצעות האגף לפיקוח על היצוא הביטחוני (אפ"י), על יצוא של ציוד, טכנולוגיה וידע ביטחוניים לסין.

זו תוצאה של לחץ אמריקאי. ארה"ב רואה בסין יריבה המאיימת על עליונותה, והיא מנסה למנוע העברת אמצעי לחימה מתקדמים אליה.

תגובה של משרד הביטחון בסוגיית היצוא לסין הסתכמה במשפט הרגיל והשגור שלו: "ככלל, משרד הביטחון אינו מוסר פרטים בנוגע למדיניות היצוא הביטחוני של מדינת ישראל, וזאת מטעמים ביטחוניים, מדיניים ואסטרטגיים".

הלחץ האמריקאי נולד בעקבות שתי עסקאות. הראשונה היתה מכירתם לסין ב־1999 של שני מטוסי הביון וההתרעה פלקון, מתוצרת התעשייה האווירית. זו היתה עסקת ענק של יותר ממיליארד דולר, אך כעבור שנה, בלחץ ממשל קלינטון, נאלצה ישראל לבטלה ולהחזיר לסין מקדמה בסך 350 מיליון דולר.

עניינה של הפרשה השניה הוא טילי הארפי (שיאון) מתוצרת התעשייה האווירית. מדובר בחימוש משוטט שנמצא בשימוש חיל האוויר ומיועד לשבש מערכות הגנה אווירית של היריב. הוא מתביית על אנטנה קורנת של מכ"ם ומתפוצץ עליה.

התעשייה האווירית מכרה לסין ב־1994 טילי הארפי בעסקה ששוויה היה כ־55 מיליון דולר. המכירה נעשתה בעת שישראל היתה אחת הספקיות הבודדות במערב של נשק מתקדם לסין. כעבור עשור, על פי החוזה, הוחזרו הטילים לתעשייה האווירית כדי שתשדרגם. כשנודע הדבר לארה"ב, היא דרשה את ביטול השדרוג, בטענה כי יש בטיל טכנולוגיה אמריקאית. ישראל הכחישה, והטילים הוחזרו משודרגים לסין.

העסקה הובילה למשבר חמור בין ישראל לבעלת בריתה הגדולה ביותר.

ארה"ב השעתה את ישראל מהשתתפות במיזם JSF (מטוס התקיפה המשותף, שמוכר כיום כ־35־F, החמקן). כמו כן, היא דרשה את פיטוריו של מנכ"ל משרד הביטחון עמוס ירון ובכירים נוספים במשרד.

המשבר יושב כעבור כמה חודשים לאחר שעזב ירון את תפקידו, ככל הנראה בלחץ הממשל האמריקאי, וישראל הוחזרה למיזם JSF. כחלק מההבנות עם וושינגטון נכפה על משרד הביטחון להקים את אפ"י.

היחס החשדני כלפי סין הוא נחלתן של לא מעט מדינות במערב.

לאחר שנים של התעלמות הוחלט בארה"ב להקים גוף בקרה ששמו "הוועדה להשקעות זרות בארה"ב" (CFIUS), שכפופה לשר האוצר. לוועדה יש סמכות להמליץ על ביטול עסקות עם חברה זרה המבקשת לרכוש נכסים שנחשבים חשובים לביטחון הלאומי.

באיחוד האירופי מנסות גרמניה, צרפת ואיטליה, גם משיקולים כלכליים, לקדם חקיקה שתאפשר למדינות החברות למנוע ביצוע עסקות רכש של חברות אירופיות על ידי מדינות או חברות זרות. לפי שעה החקיקה מתעכבת. בגרמניה כבר יש חוק המאפשר לאסור על חברה זרה לרכוש יותר מ־25% בחברה שמוגדרת כ"תשתית חיונית" - תחומי תוכנה, ביטחון, תחנות כוח, אנרגיה, אספקת מים וחשמל, בתי חולים ותחבורה - או אם יש בעסקה כדי לסכן את שלום הציבור או את הסדר החברתי.

עסק ממשלתי

על כן, את המאמץ הסיני בישראל יש להבין בהקשר העולמי.

"המשטר בבייג'ינג שואף להעצים את מקומה ואת תפקידה העולמי של סין ולמצב אותה כמעצמה המובילה בעולם", מדגיש ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום הסייבר במכללה הטכנולוגית בחולון.

"סין בהנהגת שי ג'ינפינג פועלת לשינוי חוקי משחק גלובליים תוך שאיפה מוצהרת להובלה של תהליכים עולמיים ומילוי חללים שנוצרו על ידי 'היעלמות' ההובלה האמריקאית מאז תחילת כהונת אובמה ובמהלך תקופת טראמפ", מוסיף מנשרי.

"הפעילות הסינית במהותה מוכוונת על ידי צרכים כלכליים ומסחריים, ומנהיגיה משכילים לנצל חולשות בשווקים ובמדינות בעולם, במטרה להשתלט עליהם ולקשור אותם באופן תלותי לסין, תוך הפעלת תוכניות פעולה מורכבות וארוכות טווח, אשר מוצאות לפועל באופן דייקני, לעתים תוך שימוש במניפולציות שונות".

לדבריו, "בישראל חייבים להבין כי אין בסין פעילות שהיא פרטית לחלוטין. חברות סיניות רבות מוגדרות כפרטיות, אבל לכל אחת מהן יש שותף שאינו סמוי - המשטר הריכוזי, שמוטיב עיקרי בפעילותו הוא שימור שלטון המפלגה הקומוניסטית, המשך הצמיחה הכלכלית, הסדר והיציבות הפנימית של סין. לפיכך, גם פעילות מסחרית מחייבת אישור כדי לוודא שהיא תואמת את 'רוח המשטר' ותורמת לצרכיו (חלק מהפעילות מתבצעת עבור המשטר)".

בישראל יש סוגיה עדינה עוד יותר - הריגול הסיני, שעיקרו מתבצע באמצעות לוחמת סייבר על ידי גופים שכפופים בעיקר לצבא ומופעלים בידי המודיעין הצבאי, שמעסיק לשם כך עשרות אלפי עובדים ואמצעים טכנולוגיים. המטרה של צבא ההאקרים של סין הוא לגנוב מידע וטכנולוגיות מממשלות, מחברות וממכוני מחקר למען המשטר והכלכלה בסין.

"גורמי המודיעין הסיני אוספים הכל - שיטת האיסוף שלהם מכונה במערב 'שואב אבק' תוך התבססות על כוח האדם העצום שלהם, שמאפשר להם לנצל כל פיסת מידע רלוונטית", מציין ד"ר מנשרי.

"מטבע הדברים, גם ישראל מהווה כר נרחב לאיסוף מצד גורמי המודיעין הסיניים, שמחפשים מידע פוליטי, מדיני, ביטחוני, טכנולוגי - בדגש על חברות הייטק וסייבר, ואפילו על רכש חקלאי".

בעבר דווח כי ישראל, על אף יכולותיה בתחום הסייבר, שהן מהמתקדמות בעולם, לא היתה חסינה מגניבת כמה מסודותיה הצבאיים.

המודיעין הסיני גנב מידע סודי ביותר מהתעשיות הביטחוניות על מערכות "כיפת ברזל", טיל חץ 3 ועוד.

בשיחה עם "מעריב־סופהשבוע" מדגיש אפרים הלוי: "אני בעד כניסת חברות סיניות למשק הישראלי, אך סבור שאין לתת להן לפעול בנושאים המשיקים לתחום הביטחוני, ואין לתת להן לרכוש חברות ביטוח וכדומה, השולטות במערכות פנסיה. אני סבור כי אין לתת לסינים שליטה במערכות כלכליות ישראליות כמו רכבת אסטרטגית בין אילת לצפון".

לדבריו, ישראל גם צריכה להתעקש על הדדיות בקשרים הכלכליים: "אין סימטריה בין פתיחות השוק הישראלי לפתיחות השוק הסיני - וזו מגבלה שאין להסכים לה עקרונית".

הלוי מצביע גם על מימד נוסף שעלול לפגוע בביטחון הלאומי של ישראל - קשריה של סין עם איראן: "חשוב לזכור כי סין היא מעצמה המוכרת לאיראן ציוד לחימה אסטרטגי ולהביא זאת בחשבון".

מנשרי אומר את הדברים בצורה עוד יותר מפורשת.

"למעשה, כובלת ממשלת ישראל את ידיה בכל הנוגע ליכולותיה לפעול אקטיבית־מבצעית מול איראן, אם תרצה לפעול, שכן הממשל הסיני מושקע מאוד בתעשיית האנרגיה (הולכה, קידוח ופיתוח שדות נפט) ובכלכלה האיראנית.

מאז שנת 2009 סין היא השותפה המסחרית הראשית של איראן גם בתוצרת שאינה קשורה לנפט ולגז. לפיכך, כל תקיפה של איראן משמעותה עלולה להיות תקיפת נכס סיני, בזמן שהסינים עצמם משתלטים על תשתיות משמעותיות בישראל".

לצערו של ד"ר מנשרי, במקום לבחון היטב ולעומק את הסוגיה, "ממשלת ישראל פועלת במרץ רב ובאופן אקטיבי למתן רוח גבית לכניסתם של תאגידים סיניים לפעילות מול ארגוני טכנולוגיה, תשתיות ואקדמיה ישראליות, וכן להעברת משאבי מולדת לשליטה סינית, ומאפשרת הלכה למעשה השתלטות של הממשל הסיני על תשתיות לאומיות ונכסים חיוניים של המפעל הציוני, בלי לבצע בחינה אמיתית של התוצאות וההשלכות לפעילות זו".

הלוי מציע שישראל תחוקק חוקים הדומים לאלה של קנדה ואוסטרליה, "המחייבים בדיקת כוונות סיניות ספציפיות מבלי שהבודקים יחויבו לפרסם נימוקי סירוב לאפשר כניסה סינית".

בחברות כמו אל־על ומפעלי ים המלח למדינה יש מניית זהב, שמאפשרת לה למנוע השתלטות של גורמים עוינים. בעבר התנגד השב"כ למכירת חברת בזק לאוליגרכים רוסים, אך חקיקה מוסדרת בנושא אין.

ואכן, נודע לי כי במשרד המשפטים ובמערכת הביטחון בוחנים זה זמן מה את הסוגיה, ושוקלים לחוקק חוקים או תקנות שיאפשרו להטיל וטו וימנעו מחברות זרות לרכוש שליטה מלאה על מה שיוגדרו נכסים אסטרטגיים וחיוניים. אך כמו תמיד בישראל, התהליך הזה יימשך זמן רב.

http://www.maariv.co.il/journalists/Article-627097

תגוביות:

1.הברוטלית הרוסית והתחכום הסיני שולטים בעולם המתנוון.

2.האסטרטגיה הסינית היא דומיננטיות והשפעה על מדינות דרך הכלכלה והעסקים אותה היא מחדירה בכוח, בתחכום, תוך ניצול החולשות של היריב (המדינות).
המשחק מבחינתם יכול לקחת עשרות שנים, וכך אכן הם מנהלים אותו. כל מי שמכיר כיצד הם עובדים ברחבי העולם, ע"י שיחוד והחזקת בעלי תפקידים, הצעות עסקיות שלא ניתן להתחרות בהם, מימון ארוך טווח בכדי לקחת פרויקטים, שימוש בכוח אדם זול, כולל שימוש באסירים שלהם, מנגנונים עסקיים שחודרים בפרויקט אחד ופותחים הלאה, כמו התשתיות באפריקה.
לימדו מה עושה חברת Chine Constructors לדוגמא.

מפליא עד כמה צריך להיות עיוור בכדי לא לראות דברים שמתרחשים כבר יותר מ-20 שנה ברחבי העולם, בעיקר במדינות נחשלות ואני לא מדבר על מנגנון הריגול המטורף שלהם.

3.סין מהווה איום אסטרטגי על מדינת ישראל!

האשכול יעסוק בסכנה הגדולה מאד שמהווה סין עבור עתידה של מדינת ישראל היהודית ובעובדה שהיא מצביעה באופן מתמיד נגד ישראל במוסדות בינלאומיים. על הממשלה והכנסת לחוקק חוקים שייצרו את מיתרס ההגנה מפני המדינה המסוכנת הזו שמשתלטת על מדינת ישראל.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מנכ''ל שטראוס: מכירת תנובה לסינים - איום אסטרטגי על ישראל ליה 11.03.18 12:48 1
  מתקרבים לסין, מתרחקים מארה''ב ליה 16.09.18 08:19 2
  סגן נשיא סין יבקר בארץ: ''גורמי ביטחון חוששים מהמעורבות הגוברת'' ליה 13.10.18 20:49 3
  אזהרה: יש לבלום את השתלטות הממשל הסיני על תשתיות לאומיות של ישראל ליה 07.02.19 10:58 4
  שרי הקבינט המדיני ביטחוני דנו היום בהצעה להטיל פיקוח על ההשקעות הסיניות בישראל ליה 03.03.19 20:53 5
  ראש תחום הסייבר: ''וואווי היא יחידה צבאית. לסין יש תוכנית לשלוט בתקשורת בעולם''! ליה 22.04.19 09:05 6
  כי אלה אינם מומחים אלא נציגים של חברות כלכליות החוששים מתחרות SpinozaB 26.04.19 04:49 7
  ישראל ממשיכה לאפשר לחברות סיניות לחדור לתשתיות אסטרטגיות במדינה ליה 11.07.19 10:20 8
  חוקרים אמריקאים ממליצים לממשל טראמפ לפקח על השקעות סיניות בישראל ליה 26.08.19 13:29 9
  השליח המיוחד של סין למזה''ת: ''ארה''ב משתמשת בטקטיקות של הפחדה כדי לצמצם השת''פ בין ישראל לסין'' ליה 15.12.19 05:12 10
  הנגיף הסיני הוא נגיף מגיפה שיצר פאניקה והתפשט בכל רחבי העולם ולא הגיע כלל לבייג'ינג ולשנגחאי ליה 05.04.20 19:50 11
  יועצו הבכיר של טראמפ: ''אנו נעמיד את הסינים למשפט כמו שהנאצים עמדו בנירנברג'' ליה 08.04.20 11:39 12
  תחקיר סקאי ניוז: במקום להכריז על חירום - ארגון הבריאות העולמי הוציא הודעה שמשבחת את סין על הטיפול במגפה ליה 08.04.20 14:31 13
  האם סין נערכת למלחמה? ליה 20.04.20 16:08 14
  צריך לחקור את הסינים. צריך לחקור את ארגון הבריאות. צריך לחקור את ביל גייטס. צריך לחקור את ה- CDC שהמעבדות ליה 21.04.20 14:24 15
  הלחץ על סין גובר. ארה''ב, אוסטרליה, ועכשיו גרמניה בהודעה רשמית : ''יש לחקור את פעולותיה של סין במעבדה בווהאן'' ליה 21.04.20 14:58 16
  התאחדות הקבלנים בוני הארץ הגישה עתירה לבג''צ נגד השתלטות ממשלת סין על שוק התשתיות בארץ ליה 06.05.20 14:36 17
  מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו: ''שיתוף פעולה עם סין מסכן את ישראל'' ליה 13.05.20 23:40 18
  משרד המסחר האמריקני הוסיף 33 חברות סיניות לרשימה השחורה בשל סיוע להפרות זכויות אדם ולמכירת נשק להשמדה המונית ליה 23.05.20 09:56 19
  נמנע משבר עם ארה''ב: הסינים לא זכו במכרז להתפלת מים בפלמחים ליה 26.05.20 11:04 20
  שגרירות סין בצרפת מצייצת קריקטורה אנטי ישראלית - ומוחקת. עדכון: טוענת לפריצה לחשבון הטוויטר שלה ליה 27.05.20 08:20 21
  סין ואיראן: הברית החדשה שתשנה את כללי המשחק / קרולין גליק ליה 20.07.20 08:42 22
  המערב חייב להכיר באתגר הסיני המאיים / מידה ליה 31.10.20 14:50 23
  מחקר חדש של הממשל האמריקאי טוען כי סין מתכוונת להגיע ליכולת צבאית גלובלית כולל יכולת לנצח מלחמה הרחק משטחה ליה 02.12.20 11:44 24
  ''סין היא האיום העולמי הגדול ביותר על החופש ועל הדמוקרטיה'' אומר מנהל סוכנויות המודיעין האמריקאי ליה 04.12.20 13:05 25
  חשיפה: מרצה בכיר באוניברסיטת בייג'ינג מסביר כיצד סין השתלטה על מוקדי הכח בוולסטריט ובאליטות האמריקאיות ליה 08.12.20 19:05 26
  הצי האמריקאי יאמץ ''גישה אסרטיבית'' יותר נגד סין ורוסיה. כך בדו''ח לוחמני חדש ליה 18.12.20 14:42 27
  תובעים פדרליים מאשימים מנהלים בחברת זום בקשר עם ממשלת סין שאיפשר מעקב אחרי משתמשים ליה 19.12.20 10:18 28
  כ- 200 אנשי אקדמיה בריטים תחת חקירה על עזרה לסין לייצר מערכות נשק מתקדמות ליה 09.02.21 08:25 29
  האם סין מפתחת גזע של חיילי-על? / מידה ליה 19.02.21 10:19 30
  סין - ממשלת הרשע. רשעות כמו בסין אינה נמצאת אלא שם! ליה 02.04.21 09:14 31
  הסכמה נדירה בסנאט: רוב גדול לחוק נגד האיום הטכנולוגי מסין ליה 09.06.21 09:09 32
  חברות טכנולוגיה רב לאומיות מצמצמות פעילות בסין ליה 29.09.21 09:57 33

     
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום ראשון כ''ד באדר תשע''ח    12:48   11.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מנכ''ל שטראוס: מכירת תנובה לסינים - איום אסטרטגי על ישראל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מנכ"ל שטראוס, גדי לסין, תוקף את מכירת תנובה לתאגיד הסיני ברייט פוד.

בפאנל בכירי תעשיית המזון, במסגרת כנס מזון בעידן החדש, אמר לסין: "מכירה של חברה ישראלית לבעלות זרה מהווה איום אסטרטגי על מדינת ישראל. אין לנו שום סיבה למסיבה בעניין הזה, גם ממקום של ציונות. אם תנובה היתה נשארת בבעלות ישראלית והיתה מוכרת גבינת עמק בסין, זו היתה גאווה לכולנו. היום כבר אין אסם, אלא אסם זה רק מותג שהבעלות המלאה עליו שייכת לנסטלה. זה עצוב מאוד לכלכלה הישראלית וחומר למחשבה"...

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001044947

תגוביות:

1.נשארו רק הסיסמאות והזיכרונות. עבור תשלום סביר, אפשר לקנות כאן מה שרוצים...

2.הקטר עזב ואיתו כל נכסי המדינה.

3.צודק בכל מילה. במדינה מתוקנת היו מעמידים לדין את המוכרים.

4.תעשיית המזון בידי זרים, הייטק בידי זרים, דשנים, כימיקלים, חלק מהגז, הביטוח...לאחר שנסיים למכור את כל מקורות פרנסתנו לזרים, נעבור לשלב הבא, נמכור גם את הדגל שלנו.

5.צודק. צריך לחסום את מעורבות הסינים בכל דרך. זו בכיה לדורות.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום ראשון ז' בתשרי תשע''ט    08:19   16.09.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מתקרבים לסין, מתרחקים מארה''ב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בכיר אמריקאי מבהיר כי ההפעלה המתקרבת של נמל חיפה בידי הסינים תמנע את המשך היחס האמריקאי לנמל כנמל בית, על כל המשתמע מכך.

באוניברסיטת חיפה התקיים בימים האחרונים כנס מיוחד שקיבץ אליו מומחים ואנשי ביטחון מהארץ ומארצות הברית, כאשר גולת הכותרת היא בחינת המשמעויות הביטחוניות של גבולותיה הימיים של ישראל.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם ראש מרכז חיפה למחקרי מדיניות ואסטרטגיה ימית, פרופ' שאול חורב, תא"ל במיל' שכיהן בעבר כסגן מפקד חיל הים ומפקד שייטת הצוללות של צה"ל, מי שהוביל את הכנס.

כשהוא מתאר את עיקרי הכנס מציין פרופ' חורב כי עיקרו של הכנס היה "הביטחון במזרח הים התיכון וכלל גם את תיחום הגבולות הימיים, בעיקר כשישראל קיבלה את המים הכלכליים מה שהרחיב את יכולותיה והאופן שבו היא יכולה להשיג משאבים הרחק מגבולות המדינה. הגענו למסקנה שלא נכון יהיה להתייחס רק למזרח הים התיכון אלא גם להשפעות הים האדום ומקומות אחרים".

המשתתפים בכנס עסקו במחלוקת בין ישראל ללבנון על גבולותיה הימיים של ישראל בצפון, סוגיה שלה ייתכנו השלכות ביטחוניות עתידיות. פרופ' חורב מציין כי מחלוקת דומה היתה לישראל גם עם קפריסין אך בשל יחסיהן הטובים של שתי המדינות המחלוקת יושבה. לעומת זאת מול לבנון עדיין לא נקבע תיחום של המים הטריטוריאליים של כל מדינה וכך נוצר מצב שבו קיימים 880 קילומטרים רבועים של מחלוקת "אלו שטחים עשירים במשאבים שהם בעיקר גז וכל צד סבור שהמקום שלו. מבחינת הלבנונים הדבר דומה לחוות שבעא, מה שלא נותן תחושה טובה לגבי פתרון המחלוקות".

הכרעות במחלוקות שכאלה, מסביר פרופ' חורב, נעשות על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג, אך מאחר ובמוסדות הללו ישראל אינה זוכה לכתף חמה, כלשונו, נבחנות חלופות כדוגמת גישור, כאשר המגשר האמריקאי הוא האופציה המובילה שנראה כי היא נבחנת גם כיום.

באשר להשלכות הצבאיות של הוויכוח עם ירדן וההזנחה לכאורה של ישראל את הסוגיה, אומר חורב כי אמנם "לבנון היא לא יריב צבאי ימי, אבל כל הנשק המדויק של חיזבאללה יכול להיות מוכוון לאותם מתקנים שקיימים כבר בישראל כמו מתקני גז, והדבר לא טוב לנו. מעבר לזה הדבר מעלה שאלה עקרונית כי לבנון רוצה לחפש גז בשטחה וכאן עומדת שאלת האינטרס הישראלי שיהיה גז ללבנון או לא. לדעתנו מי שיש לו משהו יכול גם להפסיד אותו. בינתיים חיזבאללה יכול לאיים על נמלים ומתקני תשתית ולכן נכון לפתור את הבעיה ולא להשאיר אותה כסכסוך".

במהלך הדיון העלו המומחים את סוגיית השפעותיה של איראן בדרום ים האדום שבו עובר שליש מהיצוא הישראלי. לנוכח היכולות הצבאיות לירי טילים מכלי שיט צריכה ישראל, כך קובעים משתתפי הכנס, להרחיב את שטחי התעניינותה של ישראל גם לאזורים מרוחקים יותר כמו הים השחור והים האדום.

"נושאים חשובים לא פחות שעלו הם הכניסה הסינית לאזור המזרח התיכון ולישראל בפרט, והצורך של ישראל לייסד מנגנון שיבחן אם השקעה סינית אינה מסכנת אינטרסים ביטחוניים. דוגמא לדברים היא הנמל בחיפה שיופעל בקרוב על ידי חברה סינית. כשסין רוכשת נמלים היא עושה את זה במסווה של שמירת נתיב סחר מהאוקיינוס ההודי דרך תעלת סואץ ועד לאירופי, כמו נמל פיראוס שהוא נמל סיני.

האם לאופק כלכלי כזה יש השפעה ביטחונית? אנחנו לא שוקלים מספיק. אחד הבכירים האמריקאיים העלה את השאלה האם הצי השישי יוכל לראות בנמל חיפה נמל בית ולנוכח השליטה הסינית העניין יורד מעל סדר היום".

פרופ' חורב מציין כי "כשסין מפעילה נמל היא שולטת גם על אמצעי תקשורת ועוד בניגוד לאינטרסים של מדינות אחרות ואין מנגנון ששוקל את הדברים". מציאות שכזו תמנע מהאמריקאים לראות בנמל חיפה נמל בית בו ניתן ונכון להשקיע.

חורב מציין בדבריו כי בתקופה זו האמריקאים מדירים את רגליהם ממזרח הים התיכון כדי לתת עדיפויות לים סין הדרומי והמפרץ הפרסי, ובתקופה זו נכון היה שישראל תחזק את מעמדה כבסיס אסטרטגי עבור האמריקאים, מה שעשוי לא לקרות בעקבות השליטה הסינית.

"צריך לזכור שבכל הנושאים הבינלאומיים סין לא בצד שלנו. היא תומכת בפקיסטנים. היא רוכשת נפט מאיראן. היא אמורה לשמש תחליף לאירופה אחרי איום הסנקציות האמריקאי ולכן בחלק מהנושאים האינטרסים האמריקאים והישראלים דומים".

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/381148




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום שבת ד' בחשון תשע''ט    20:49   13.10.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. סגן נשיא סין יבקר בארץ: ''גורמי ביטחון חוששים מהמעורבות הגוברת''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
גורמים ביטחוניים בישראל מביעים חשש מהמעורבות ההולכת וגוברת של סין בכלכלה הישראלית, ובפרט ממעורבותה בנמלי הים ובפרויקטים תשתיתיים גדולים אחרים. כך נכתב במאמר שפורסם בסוף השבוע ב"אקונומיסט" - מהעיתונים החשובים והמשפיעים בעולם.

המאמר פורסם על רקע הביקור הצפוי של סגן נשיא סין, וואנג צ'ישאן, בישראל בעוד שבוע וחצי. מדובר בביקור ראשון של מנהיג סיני בכיר מאז ביקורו של נשיא סין ג'יאנג דזה-מין בישראל בשנת 2000.

וואנג, שנחשב לאיש החזק ליד הנשיא שי ג'ינפינג, יגיע לארץ לרגל ועידת החדשנות המשותפת לישראל ולסין שתתקיים זו הפעם הרביעית. וואנג יגיע לישראל ב-22 באוקטובר בראש משלחת גדולה של אנשי עסקים ובכירים סינים, בהם מייסד עליבאבא ג'ק מא ושורה של מנהלי חברות גדולות בסין. ביקורו יימשך שלושה ימים.

על פי האקונומיסט, העומד בראש אחת מסוכנות המודיעין הישראליות הופתע לאחרונה לגלות כי ייתכן שלפועלי בניין סינים שעובדים בפרויקט גדול יש גישה למתקן ביטחוני רגיש. עוד נכתב כי הגורמים מודאגים גם מעסקאות רכישה של טכנולוגיות חדישות שישראל סוגרת מול סין.

אחד החששות הוא מפני שליטה סינית על תשתיות אסטרטגיות ואפשרות של ריגול, נכתב.

על פי המאמר, רבים מצביעים בראש ובראשונה על נמל חיפה. בחודש יוני האחרון הועבר החלק הראשון של נמל המפרץ לרשות החברה הסינית SIPG. היקף השטח שנמסר: 180 דונם, מתוך כ-800 דונם סה"כ, שטחו של הנמל החדש.

חברת SIPG הסינית זכתה במכרז להרחבת הנמל בחיפה לפני שלוש וחצי שנים. הנמל אמור להיחנך ב–2021 ויופעל בידי החברה הסינית, שמפעילה גם את נמל שנגחאי, למשך 25 שנה. חברה סינית אחרת זכתה במכרז להקמת נמל חדש באשדוד.

נמל חיפה, כידוע, הוא הנמל העמוס ביותר בישראל ובסיס צי הים הראשי של המדינה. באקונומיסט צוין כי "צוללות ישראליות, שדווח רבות על יכולתן לשגר טילים גרעיניים, עוגנות שם". על פי המאמר, העסקה עם החברה הסינית מעולם לא נדונה בממשלה או במועצה לביטחון לאומי - "מצב שאחד משרי הממשלה תיאר כתדהמה", נכתב.

חשש נוסף הוא מפני העברת טכנולוגיות לחימה לסינים. "נגמרו הימים שבהם ישראל מוכרת לסין ציוד צבאי", נכתב, בעקבות הסכמתה של ישראל בלחץ אמריקני לעצור את מכירת הנשק לסין בשנת 2005.

"אך יש אזור אפור של טכנולוגיות דו-שימושיות, כגון בינה מלאכותית ומוצרי אבטחת סייבר - שיכולות לשמש גם לשימושים אזרחיים וגם למטרות מעקב ומודיעין", נכתב במאמר.

עוד הודגש כי זה מדאיג את ישראל ואת בנות בריתה, במיוחד נוכח העובדה כי סין היא שותפה מסחרית משמעותית של איראן.

"הסינים כל הזמן מנסים למצוא דרכים לקניית טכנולוגיות דו-שימושיות", אומרים אנשי עסקים ישראלים שצוטטו במאמר בעילום שם. "גורמים ביטחוניים רשמיים חוששים יותר מכך שטכנולוגיות כאלו כבר עושות את דרכן לתוך סין".

ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי אמר, על פי האקונומיסט, כי "ישראל חייבת לעשות עסקים עם סין, כמובן, אבל אין שום מנגנון רציני שיבטיח שלא נמכור נכסים כלכליים חשובים וידע טכנולוגי יקר".

במהלך ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בסין לפני שנה וחצי, נחתמו 25 הסכמים לשיתוף פעולה במגוון תחומים שלפי הערכת הסינים שוויים כ-2 מיליארד דולר. על פי האקונומיסט זה התעצם, ובשמונת החודשים הראשונים של 2018 מכרה ישראל לסין סחורות ושירותים בשווי של 3.5 מיליארד דולר.

https://m.ynet.co.il/Articles/5369867




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום חמישי ב' באדר א' תשע''ט    10:58   07.02.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. אזהרה: יש לבלום את השתלטות הממשל הסיני על תשתיות לאומיות של ישראל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מול הנזק העצום ארוך הטווח של הימצאות תשתיות וטכנולוגיות ישראליות בשליטת גורמים סינים, כאשר נראה, שהממשלה נותנת "רוח גבית" לכניסת תאגידים סיניים לארץ, התחילו מאמצים למנוע ריגול סיני בישראל.

סין מקיימת תכנית ארוכת טווח להשגת "שליטה אלקטרונית עולמית" במסגרת "תכנית 2050", שתאפשר יכולת שליטה, תקיפה ושיבוש תשתיות המידע של מדינות בהן היא פועלת.

סין שואפת להעצים את מקומה ותפקידה העולמי.

הפעילות הסינית מוכוונת ע"י צרכים כלכליים ומסחריים, ומנהיגיה משכילים לנצל חולשות בשווקים ובמדינות בעולם, כדי להשתלט עליהם ולקשור אותם באופן תלותי לסין, תוך הפעלת תכניות פעולה מורכבות וארוכות טווח, שמוצאות לפועל באופן דייקני, לעתים תוך שימוש במניפולציות.

הצמיחה הכלכלית המהירה מחייבת את הסינים לחפש חומרי גלם מכל הסוגים בכל קצוות תבל.

אחד העקרונות המנחים את הממשל הסיני בתהליך הוא מניעת תלות במדינות מהן היא מייבאת את חומרי הגלם. לכן, הסינים משקיעים משאבים רבים בהקמה, פיתוח ורכישה של תשתיות אזרחיות במדינות אפריקה ובמקביל משתלטים על חברות וארגוני תשתית במדינות שונות בעולם.

סין מעניקה למדינות אלו "מטריה מדינית" התומכת בקשרים המסחריים בין המדינות ולמעשה קושרת אותן אליה.

סין מקיימת תכנית ארוכת טווח להשגת "שליטה אלקטרונית עולמית" במסגרת "תכנית 2050", שתאפשר יכולת שליטה ושיבוש תשתיות המידע של אויבי סין.

בכירים אמריקאיים ביניהם ראש המודיעין הלאומי, דן קואטס, הצהירו בשנה האחרונה, שסין מתמקדת בתקיפות סייבר מול גורמי הממשל הפדרלי בארה"ב, ושפעילותה מסוכנת לא פחות מזו של רוסיה. "סין מתכננת ופועלת ליום שאחרי המחר, בעוד שמדינות אחרות דוגמת רוסיה, פועלות היום וחושבות לכל היותר על המחר".

שימוש בציוד תקשורת ומחשבים מתוצרת סינית מייצר איומים פוטנציאליים רבים, בעיקר להטמנת "דלת אחורית" שתאפשר גישה מרחוק, שליטה ועוד.

העובדה, ש-90% מהמחשבים האישיים בעולם מיוצרים בסין, בשילוב עם היותו של רכיב ריגול פוטנציאלי חלק מהציוד עצמו, מעוררים קושי ממשי באיתורו וכתוצאה מכך, לסין אפשרויות נרחבות לביצוע פעולות ריגול.

מאופן פעולת הממסד הביטחוני/מודיעיני הסיני ותלות החברות הסיניות הגדולות בקשריהן עם השלטון, ניתן להסיק, ששילוב חברות אלו בתשתיות חיוניות בישראל מהווה איום, שעיקרו מתן נגישות ופגיעה במערכות אלו, ושימוש בהן כפלטפורמה למבצעי תקיפה אופרטיביים בעתיד, תוך אפשרות הגעה ונגישות של אנשי מקצוע סינים בכיסוי לפעילות בישראל.

מכיוון שחלק מפעולות מערכת הביטחון מבוצעת ע"י חברות פרטיות, שמפתחות מערכות מסווגות, ניתן לכוון את פעולות הריגול לעובדי החברה המייצרת את המערכת.

בשנים האחרונות, ישנה מגמה המעודדת לנקוט צעדים כדי למנוע ריגול סיני בישראל. כך לדוגמה, השב"כ מנע מחברת טלפונים סיניים גדולה להשתתף במכרז לאספקת תשתיות למערכות תקשורת בישראל.

הרושם הוא, שממשלת ישראל פועלת במרץ ובאופן אקטיבי, בעיקר רוה"מ ושרי הכלכלה, בדגש על שר התחבורה, למתן "רוח גבית" לכניסתם של תאגידים סיניים לפעילות מול תשתיות ישראליות.

חברות סיניות לוקחות חלק במיזמי תשתיות רבים בישראל, כגון קו הרכבת בין עכו לכרמיאל, הרכבת הקלה בתל אביב (הקו האדום), מנהרות הכרמל ועוד.

למעשה, קיימת השתלטות של הממשל הסיני על נכסים משמעותיים במדינת ישראל ורק בחודש האחרון נערך לראשונה דיון בקבינט בנוגע לבעלות זרה על משאבים בישראל, בעיקר לאור לחץ אמריקאי.

על הנהגת המדינה להיות ערוכה ומוכנה לאפשרות של פנייה סינית לניצול הזיכיון ארוך הטווח להפעלת הנמל בחיפה, לשם יצירת בסיס לוגיסטי סיני נוסף – גם בים התיכון, שיהווה את התשובה הסינית לפעילות הרוסית ולפעילות של ארה"ב באזור.

יש לשים לב, שכשהסינים משתלטים על תשתיות, החוזים הם ארוכי טווח, מתוך כוונה להופכם לקבועים לתמיד.

פעילות הממשל הסיני מוכוונת אסטרטגיה רבת שנים קדימה ומחייבת התמודדות אסטרטגית, שתשים דגשים שונים לנושאים דוגמת עלויות הקמת תשתיות וטכנולוגיה, בעלויות של תאגידים ושיתופי פעולה, לעומת הנזק ארוך הטווח שעלול להיגרם מהימצאות גורמים אלה בשליטה של גורמים סיניים.

מאת: ד"ר הראל מנשרי, ינואר 2019. ראש תחום סייבר במכון טכנולוגי חולון

https://www.telecomnews.co.il/site/detail/detail/detailDetail.asp?detail_id=6560236&seaWordPage=%D7%A1%D7%99%D7%9F




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום ראשון כ''ו באדר א' תשע''ט    20:53   03.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. שרי הקבינט המדיני ביטחוני דנו היום בהצעה להטיל פיקוח על ההשקעות הסיניות בישראל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שרי הקבינט המדיני ביטחוני דנו היום בהצעה להטיל פיקוח על ההשקעות הסיניות בישראל.

לדיון זומנה ע"י רה"מ גם שרת התרבות מירי רגב, על אף שאינה חברת קבינט.

במהלך הדיון הועלו כמה אפשרויות ליישום הפיקוח על ההשקעות הזרות בישראל - שנמצאות במחלוקת בין גופי הביטחון לאוצר.

‏לפי מקור המעורה בפרטי הדיון, המצב רחוק מהסכמות בנוגע לאופי הפיקוח ולסמכויות שהוענקו.

במהלך הדיון התנגד ראש אגף התקציבים במשרד האוצר שאול מרידור לפיקוח נרחב על השקעות זרות, בטענה כי זה יבריח משקיעים מלפעול בישראל.

‏גורמי הביטחון עם זאת מעוניינים בפיקוח נרחב כדי למנוע מעורבות עמוקה מדי של מדינות זרות, בדגש על סין, בהיבטים אסטרטגיים.

הסוגיה הזו מטרידה בייחוד את ארה"ב, שכפי שפרסמנו העבירה מסרים חריפים לישראל בסוגיה.

הצוות עצמו עתיד לכלול נציגים מהמטה לביטחון לאומי, מהשב"כ וממשרד האוצר

https://twitter.com/gilicohen10/status/1102230337231470597</br>
https://twitter.com/kann_news/status/1102230905354100741




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום שני י''ז בניסן תשע''ט    09:05   22.04.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. ראש תחום הסייבר: ''וואווי היא יחידה צבאית. לסין יש תוכנית לשלוט בתקשורת בעולם''!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום הסייבר במכון הטכנולוגי בחולון, אמר ב-103FM כי חברות סיניות פועלות כחלק מהמערך הביטחוני של המדינה: "הם מתקינים דלתות אחוריות"

ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום הסייבר של המכון הטכנולוגי בחולון וממעצבי מדיניות הביטחון של ישראל במרחב הסייבר, אמר היום (ראשון) ב-103FM כי לסין יש תוכנית לשלוט בכל התקשורת האלקטרונית בעולם.

בראיון לתוכניתו של אראל סג"ל, המומחה אמר כי חברת וואווי ידועה במסמכים מודיעיניים כיחידה צבאית סינית.

"פירוש השם וואווי הוא ההישגים של סין.

החברה מוכרת כבר לא מעט שנים במודיעין במערב כמי שפועלת רבות עבור המודיעין הצבאי הסיני. במהלך השבועות האחרונים דובר על וויקילקס ואסאנג'. בהדלפות הראשונות, אחד המסמכים המסווגים של משרד החוץ האמריקאי הראה שחברת וואווי היא יחידה צבאית סינית ויש לה אפילו מספר יחידה", הסביר המומחה.

"על פי החוק הסיני, כל חברה שמייצרת בסין מחויבת לאפשר לאנשי המנגנון הביטחוני הסיני להגיע לפס הייצור ולעשות מה שהם רוצים, כולל התקנת דלתות אחוריות לפי סעיף אחר בחוק, כך שאם אתה מייצר טכנולוגיה אתה מחויב לתת לסינים את קוד המקור של המערכת", אמר ד"ר מנשרי.

במה שונה וואווי מחברת אפל לדוגמא?

"גם אפל מייצרת בסין אך הסינים נזהרים עמה יותר מאשר עם חברות אחרות. במידה והאמריקאים ימשכו את אפל מסין זה יגרום לטלטלה ביחסים הפיננסיים בין שתי המדינות אך אין ספק שאפל מסרו את קוד המקור שלהם לממשל הסיני, אחרת הם לא יכלו לייצר את המכשיר במדינה. בשנת 2012 ברק אובמה הוציא צו נשיאותי כנגד חברת וואווי ואסר לאפשר לה להשתתף במיזם של תשתית קריטית בארה"ב, כשהם רצו להתמודד על חוזה להקמת חוות טורבינות רוח להקמת חשמל באיידהו".

וואוי מתמודדת בישראל למרכז להקמת הדור החמישי הסלולרי.

"סין היא מדינה חשובה מאוד, יש לנו אינטרס לקיים עמה יחסים. יחד עם זאת, סין מעולם לא תמכה בישראל בשום הצבעה בינלאומית. ב-1986 הוחלט לבטל את מטוס הלביא ובכך שמנו את צווארנו בלולאה האמריקאית ולכן אנחנו צריכים לבחור בצד האמריקאי".

"לסין יש תוכניות אסטרטגיות.

אחת התוכניות נקראת סין 2050 העוסקת במדינה כשתהיה הרבה יותר מתקדמת טכנולוגית ועם הרמוניה חברתית. אחד הסעיפים בתוכנית היא שסין תהיה דומיננטית עד כדי שליטה בתקשורת האלקטרונית בעולם, כך שבכל צומת תקשורת בעולם יהיו רכיבים סינים שיקבעו אם הביטים שאנחנו שולחים ילכו ימינה או שמאלה", הוסיף מנשרי.

"כבר היום הסינים מקיימים תוכנית המכונה "חומת האש הגדולה" שמאפשרת לסין לשלוט במידע שיוצא מסין. כשאתה שולח אימייל מסין יכול להיות שהאימייל שלך יעוכב ואולי גם יעשו לך עוד משהו נחמד", אמר ראש תחום הסייבר של המכון הטכנולוגי בחולון.

https://m.maariv.co.il/business/tech/Article-695370

תגוביות:

1.הסינים ''החביבים''. שמים על השקט אפילו ללא ויברציה את ההשתלטות הגלובלית. מסוכנים מאוייב גלוי או סודי-ידוע.

2.לכולם יש בטלפון המון סודות מדינה וסין מחפשת אותך ספציפית כי המידע שלך הכי חשוב. אז תפחדו מהטלפון, כי הסלפי שאתה עושה היום ישמש מחר את סין למטרות צבאיות.

3.ולמה לעזאזל נתנו להם מכרז של נמל בישראל?

4.אז מה קורה אצלנו במדינה? מתי עוצרים את סינים?

5.כל מדינה שנתנה לסינים לחדור - מתפרקת לרסיסים. בעיקרון, הסינים לא מסוגלים ליצור קניין-רוחני מקורי. את זה הם חייבים לגנוב ולמצוץ מהלשד של מדינות אחרות והם גונבים בלי בושה מכולם וגם מאיתנו. למשל: קל לראות בפיתוחים צבאיים את ה"דמיון" למוצרים ישראלים או אמריקאים ומפחיד לדעת, כמה הם זריזים בהעתקה, כאילו יש להם תכניות...מזל שיש טראמפ באמריקה, שלפחות מנסה להתמודד עם זה.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
SpinozaB לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.7.14
46864 הודעות, 167 מדרגים, 301 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''א בניסן תשע''ט    04:49   26.04.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. כי אלה אינם מומחים אלא נציגים של חברות כלכליות החוששים מתחרות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


ונהי בעינינו כחגבים, וכן היינו בעיניהם


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום חמישי ח' בתמוז תשע''ט    10:20   11.07.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. ישראל ממשיכה לאפשר לחברות סיניות לחדור לתשתיות אסטרטגיות במדינה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
על אף אזהרות הממשל האמריקאי ומערכת הביטחון, המדינה מפקידה פרויקטים רגישים בידי תאגיד סיני הפועל באיראן.

1.ממשלת ישראל ממשיכה לאפשר לחברות סיניות לחדור לתשתיות אסטרטגיות במדינה, תוך התעלמות מהסתייגות השב"כ ואזהרות הממשל האמריקאי.

השבוע פורסם על מכירתה של תחנת הכוח אלון תבור, שהספקה 600 מגוואט, במסגרת הפרטת חלקים של חברת החשמל. במכרז זכתה קבוצה של איש העסקים מאיר שמיר, רפק (חברת טלקומוניקציה ותשתיות) וחברת הנמלים הסינית, צ'יינה הארבור.

הקבוצה תשלם 1.9 מיליארד שקל, פי שניים מההצעות שהגישו מתחרותיה. הפער העצום מעיד כי החברה הסינית היתה מוכנה לשלם כמעט כל מחיר כדי לזכות במכרז ולהכניס רגל לעוד ענף כלכלי בעל חשיבות אסטרטגית.

לכאורה מדובר בהפרטה של חלק מחברה ממשלתית ישראלית, שהיא מונופול. אך בפועל זו לא עסקה שבה הממשלה מוכרת (הפעם, בניגוד לעבר, במחיר גבוה) עוד אחד מנכסיה ליזם פרטי.

צ'יינה הארבור אינה חברה פרטית. כמו מרבית החברות הגדולות בסין, מאחוריה עומדת ממשלת סין.

במילים אחרות, ממשלת ישראל מעבירה נכס אסטרטגי לידי ממשלה זרה. מה עוד שספק אם הציבור ייהנה מהעסקה ומחירי החשמל יוזלו, או שהכסף יוזרם לקופת חברת החשמל ויכסה את גירעונותיה והתחייבויותיה הפיננסיות.

את העסקה יש לראות בהקשר רחב יותר: מאמציה הבלתי פוסקים של סין לרכוש נכסים אסטרטגיים בתחומי התשתיות (נמלים, רכבות, חברות תעופה, חשמל אנרגיה, קידוח נפט) ברחבי העולם ובכלל זה בישראל, בדרכה להפוך למעצמה הגדולה בעולם ולכן הכסף משחק רק תפקיד משני במהלך האסטרטגי חובק העולם של סין.

מסמך שהוכן בקהילת המודיעין מלמד כי בשנים 2012־2018 חלה עלייה של יותר מ־1,700% בהשקעות הסיניות במזרח התיכון.

באותה תקופה השקיעה סין במדינות האזור קרוב ל־800 מיליארד דולר, מהם 350 מיליארד דולר בתשתיות אנרגיה וכ־120 מיליארד דולר בהקמת מפעלים. לצד החדירה לשווקים אזרחיים, סין מגבירה גם את מעורבותה הביטחונית־צבאית באזור. משלחות שלה סיירו בסוריה, באיראן, בערב הסעודית, במצרים ועוד. היא מעניקה סיוע צבאי, מאמנת חיילים ומוכרת נשק לאיראן (שמועבר לחיזבאללה), טילים לערב הסעודית ועוד. היקף מכירות הנשק מסתכם במאות מיליוני דולר בשנה ומעורר דאגה הולכת וגוברת במערכת הביטחון בישראל.

פקידי ממשלה ומומחים מהמגזר הפרטי מעריכים כי ההשקעות הסיניות בישראל הגיעו במרוצת השנים לכ־40 מיליארד שקל. בעשור וחצי האחרון רכשו חברות סיניות את תנובה וזכו במכרזים ובזיכיונות תפעול לבנות את מנהרות הכרמל בחיפה, את נמלי אשדוד וחיפה ואת הרכבת התחתית בתל אביב. הסינים ביקשו לרכוש גם בנקים ישראליים וחברות ביטוח ולחכור כמיליון דונמים בנגב לגידולי חיטה, אבוקדו ועוד. למרבה המזל שר החקלאות אורי אריאל, שגילה נכונות להחכיר להם את השטחים בנגב, הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים.

הניסיון הסיני לרכוש את הפניקס נבלם במקרה, לא בגלל התנגדות משרד האוצר והמפקחת על הביטוח, שכמו מרבית שומרי הסף והרגולטורים נרדמים בשמירה: בעל החברה הסינית נעלם ברגע האחרון ולא הגיע לישראל.

מאוחר יותר התברר כי הוא נעצר בחשד לשחיתות.

כעת עומדים על הפרק שני מיזמי תשתית גדולים מאוד. הראשון הוא הארכת קו הרכבת הקלה בירושלים ובניית קו נוסף. העלות המשוערת היא כמיליארד וחצי יורו. שש קבוצות, ובהן אלסטום הצרפתית, בומברדיר הקנדית וסימנס הגרמנית פרשו מהמכרז, שנסגר ביוני, מסיבות כלכליות או פוליטיות (הקו עובר במזרח ירושלים). על קו הסיום נותרו שתיים: CAF, חברת הרכבות הספרדית (שגם בה הושמעה התנגדות פוליטית למיזם), המשתפת פעולה עם חברת שפיר הישראלית. המתמודדת השניה היא החברה הסינית CRRC שחברה לאגד ולשיכון ובינוי. CRRC היא חברת התשתיות הגדולה בסין, והיא בבעלות הממשלה.

המיזם השני, שהמכרז שלו ייסגר במרץ 2020, הוא בניית שני קווים חדשים (סגול וירוק) של הרכבת הקלה בגוש דן, שעלותם מוערכת ב־30 מיליארד שקל. גם למכרזים אלה לוטשות עיניים החברות הסיניות (חמש מהן חברו לשלוש קבוצות).

כמה חברות סיניות, ובכלל זה CRRC, בונות את הקו האדום (רכבת קלה משולבת בתחתית). לפי שר התחבורה ישראל כץ, הקו ייפתח באוקטובר 2021. החברות הסיניות כורות את המנהרות, והן יספקו גם את הקרונות, התקשורת והחשמל. CRRC עושה עסקים מצוינים גם באיראן ומוכרת אלפי קרונות לרכבות התחתיות בטהרן, משהד, איספהאן, תבריז ושיראז. מה שלא מפריע לממשלת ישראל לאפשר לה לגשת למכרזים. וזאת אף שב־2012 נכנס לתוקפו חוק "המאבק בתוכנית הגרעין של איראן", שקבע קריטריונים שנועדו למנוע מחברות ישראליות או מחברות זרות שעושות עסקים עם מדינת ישראל, לעשות עסקים עם איראן. כל זאת כחלק מהמאבק העולמי בתוכנית הגרעין האיראנית.

עד שנכנס החוק לתוקף, ואף שנתניהו הטיף לכל העולם ואשתו להטיל עיצומים על איראן ולהפסיק את המסחר עמה, המשיכה ממשלתו להתעלם מכך.

חברות כמו סימנס והאחים עופר עשו עסקים עם איראן, תוך כדי הפרה של הסנקציות. הגדיל לעשות ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, שאף נחלץ להגנת חברות הספנות של האחים עופר שמכליותיה פקדו את נמלי איראן. הצביעות ואמות המידה הכפולות זעקו לשמיים.

בשבוע שעבר מינה שר האוצר משה כחלון את הכלכלנית הראשית במשרדו, שירה גרינברג, לראש מטה הסנקציות. נראה שלפניה עבודה רבה, אם ברצונה באמת לכבד את החוק ולגרום לאכיפתו.

מעבר לשאלות על איכות העבודה, במערכת הביטחון ובצה"ל חוששים מאוד מהמעורבות הסינית, בעיקר בשני אתרים אסטרטגיים שהרגישות בהם גבוהה במיוחד.

האחד הוא שליטה על התקשורת בקו האדום שעובר בצמוד לקריה (משרד הביטחון, המטה הכללי, יחידות מודיעין) בתל אביב, ויגיע גם לקרבת מטה השב"כ.

השני הוא הבנייה והזיכיון שניתן להפעיל למשך 25 שנים את הנמל החדש בחיפה, המשיק ל"פוליניום". זהו השם למזחי העגינה המקורים והממוגנים בבטון מזוין עבה מאוד (כדי להסתירם מעיני אויבים ולמנוע פגיעת טילים) של ציי הצוללות - שלפי פרסומים זרים יכולות לשאת טילים גרעיניים - וספינות הטילים של חיל הים.

כיאה למדינת פרטאץ' והסמוך, אומנם לפני ההחלטה להעניק לחברה הסינית את הזיכיון ב־2014־2015 התקיימו כמה דיונים בהשתתפות נציגי משרד התחבורה, השב"כ, צה"ל וגופי מודיעין. אבל לא היתה עבודת מטה מסודרת. ולכן באותם דיונים לא נרשמה התנגדות יוצאת דופן. בדיעבד, לאחר שהדבר נעשה, התעוררו במערכת הביטחון, ובמיוחד בחיל הים, והקימו קול זעקה. אך זה כנראה מאוחר מדי. ביטול החוזים עם החברות הסיניות יגרור עיכובים בעבודות, תביעות משפטיות ותשלום פיצויים כספיים גדולים, ואולי, חמור מכך, לצעדי תגובה ונקם מצד ממשלת סין.

וכך מוצאת עצמה ישראל לכודה בין הפטיש והסדן.

ממשלו הידידותי מאוד של טראמפ לוחץ עליה לצמצם את המעורבות הסינית בתשתיות אסטרטגיות. את נמל חיפה פוקדות תדיר ספינות של הצי השישי. ביוני 2017 עגנה מול הנמל (המזח היה קטן מדי עבורה) נושאת המטוסים ג'ורג' בוש, כביטוי לשיתוף הפעולה הצבאי והאסטרטגי בין שתי המדינות. האמריקאים מודאגים מהניסיונות של חברות סיניות להשיג נגישות להייטק הישראלי בכלל, ובמיוחד לתוכנות הצפנה ומערכות סייבר התקפיות, כמו גם לשוק התקשורת.

כזכור, הממשל הטיל עיצומים על התאגיד הסיני וואווי (שמייצר לא רק טלפונים חכמים), אם כי בשבוע שעבר התיר מעט טראמפ את הרסן והודיע כי החברה הסינית תורשה לרכוש ציוד בארה"ב.

הממשל מאשים את וואווי שהיא זרוע של המודיעין הצבאי הסיני, ושהיא פועלת באיראן תוך הפרת העיצומים עליה. זה שנים שהמודיעין הסיני מנסה לרגל בישראל, בעיקר כדי להשיג ידע מדעי־טכנולוגי ולנצל את ישראל כמקפצה לחדירה מודיעינית לארה"ב ולמדינות מערביות אחרות.

דווח כבר שהאקרים סינים חדרו וגנבו מידע מהתעשייה האווירית, רפא"ל וחברות נוספות. הם אף ניסו לבדוק - ונדחו - אם אפשר לבנות את שגרירותם מול מטה המוסד בגלילות. השב"כ סיכל חלק מהמאמצים האלה בלי לתת להם פרסום, אך אפשר להניח שלא מעט מאמצי איסוף סיניים לא נחשפו.

נכון שכבר שנים, בהנחיית השב"כ, נמנעת מערכת הביטחון מלרכוש טלפונים וציוד תקשורת סיניים ומזהירה את העובדים שלא לקבל אפילו מתנות או מזכרות תמימות כמו דיסק־און־קי, מחשש שהוטמנו בהם תוכנות ריגול.

אבל הממשל האמריקאי אינו רגוע. השבוע הביע תת־שר ההגנה ג'ון רוד את דאגתו והזהיר את ישראל כי אם תכניס טכנולוגיות של דור חמישי מתוצרת סין הדבר יהווה סיכון ביטחוני רב, שיקרין גם על יחסיה הביטחוניים עם ארצו. רוד נפגש עם פקידים בכירים במשרד הביטחון ובמשרד ראש הממשלה, כולל ראש המל"ל מאיר בן שבת.

הד לדברים שהשמיע בחדרי חדרים אפשר היה לשמוע בהרצאתו בכינוס הרצליה. "דאגתנו העיקרית", אמר רוד, "שאותה ביטאנו באוזני הישראלים, היא שראינו את סין מקיימת 'כלכלה טורפת' באזורים אחרים בעולם: התנהגות שאינה רק מסחרית, כששירותי הביטחון שלה משתמשים לצורכיהם בקשרים הכלכליים שנרקמו. יש קשר די הדוק בסין בין המדינה לבין מה שלכאורה נקרא המגזר הפרטי.

סיפרנו לידידינו בישראל על חלק מהחוויות שעברו מדינות אחרות. מה שהתחיל בעסקאות לבניית נמלים ולהתקנת תשתית טלקומוניקציה, נמשך מיד במעורבות של מערכת הביטחון הסינית. ראינו את סין משקיעה בפרויקטים של תשתית במקומות אחרים. זה לא היה סיפור שמח עבור רבות מהמדינות האלה".

אבל נראה שבישראל לא מבינים רמזים.

המל"ל כבר גיבש הצעה לחוק או תקנות שימצאו דרך לאזן בין ערנות ביטחונית והגנה על תשתיות לאומיות ואתרים אסטרטגיים, לצורכי המשק והכלכלה. נתניהו במיוחד דוחף זה שנים להידוק הקשרים המסחריים עם הודו וסין, ורואה בהן ובצדק את הכוחות העולים בכלכלה העולמית. החוק או התקנה לא יסמנו את סין, וניסוחן יהיה גנרי. הן יחולו על כל ממשלה או חברה זרה, אף שברור שהאתגר הגדול ביותר הוא סין, ובמידה פחותה רוסיה.

המל"ל ממליץ על מנגנון ממשלתי שתפקידו יהיה לדווח על עסקאות שמתגבשות או מו"מ שבו מעורבות חברות שמעוניינות להשקיע בישראל. תנוסח הגדרה של תשתיות קריטיות (חשמל, מים, תחבורה, תעופה, בנקים, ביטוח, חקלאות וכו'), יוגדרו במפורש תחומים שיהיו חייבים בדיווח, וייקבע שיעור ההחזקה של חברות זרות באותן תשתיות קריטיות.

אפשר להניח כי יומלץ שחברה זרה או ממשלה זרה לא יוכלו להיות בעלות שליטה בחברות אסטרטגיות ובתשתיות קריטיות, גם אם הן פרטיות. אבל למרות המלצות המל"ל (ובעבר השב"כ) ודיון שהתקיים בקבינט בנושא, בפועל שום דבר לא קורה, והסינים ממשיכים בעקביות בחדירה למשק הישראלי.

מקור ממשלתי הבקי בדיונים מסר כי "סוגיית הבקרה על ההשקעות הזרות בישראל בהיבטים הנוגעים לביטחון הלאומי נדונה בתקופה האחרונה מספר פעמים בקבינט המדיני־ביטחוני לאחר עבודת מטה בהובלת המל"ל.

במוקד הדיון עמד האיזון הנדרש בין האינטרסים הכלכליים והרצון לשמר שוק חופשי ולעודד השקעות בישראל, לבין האינטרסים של הביטחון הלאומי. בפני השרים הוצגו תמונת המצב והתהליכים הנהוגים בתחום זה במדינות שונות במערב, והונחו מספר חלופות ביחס לישראל. שרי הקבינט ביקשו לבחון רעיונות נוספים. דיון מסכם בנושא זה יתקיים בקבינט במהלך החודשיים הקרובים".

...

https://www.maariv.co.il/journalists/Article-706878

תגוביות:

1.אנחנו בונים על הסינים שיבנו עבורנו אבל הם בונים להשתלט על העולם.

2.כדאי לזכור שסין בנתה דרך פקיסטן אוטוסטרדה באורך של אלפיים ק״מ במטרה
להגיע לים ההודי דרך היבשה וכך להציף את השווקים במהירות גדולה עוד יותר.
האנקונדה בפעולה. טבעת החנק מתהדקת והעולם שותק.

3.ומאשימים את דונלד בהזיות. היחיד שעומד עם האצבע בסכר הסיני המאיים להציף את העולם כולו והעולם "הפיננסי" בשאנטי.

4.השאלה שאנו חייבים לברר - מי מרוויח מזה?

5.כנראה שמישהו גוזר עמלות כבדות, כבדות מאוד.

6.זה מזעזע. אין שם בקרה? למה נותנים לסין לעשות כאלה דברים?

7.כל זה עוד לפני שחושבים מה יקרה אם יתעסקו הסינים גם בבטחון.

8.מדוע המדינה אינה שומרת על האינטרסים שלה להיות ריבונית? מי אחראי להפקרות הזו?

9.הכסף מעוור עיני פיקחים.

10.טעות חמורה של ממשלת ישראל לתת לסינים להיכנס כל כך חזק ועמוק לכלכלה הישראלית. אנו לא נוכל להתמודד עם זה. עוד כמה שנים נראה את זה.

11.להפסיק להפריט את המדינה. להפסיק למכור לסינים.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום שני כ''ה באב תשע''ט    13:29   26.08.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. חוקרים אמריקאים ממליצים לממשל טראמפ לפקח על השקעות סיניות בישראל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מחברי המחקר מזהירים כי המעורבות הסינית בהקמת פרויקטים בתחום התשתית בישראל עלולה לסכן אותה מבחינה ביטחונית, ואולי אף את ארה"ב. "הקשרים של סין עם חברות הטכנולוגיה הישראליות יכולים להכעיס את וושינגטון", נכתב בדו"ח

מחקר אמריקאי ממליץ לממשל טראמפ לסייע לישראל להקים מנגנון לפיקוח על טכנולוגיה והשקעות סיניות בארץ.

המחקר המקיף, שחובר במכון ראנד, מציע להגביר את המעורבות האמריקאית בנושא כדי למנוע פגיעה ביטחונית באינטרסים של ארצות הברית. מחברי המחקר מזהירים כי המעורבות הסינית בהקמת פרויקטים בתחום התשתית בישראל עלולה לסכן אותה מבחינה ביטחונית, ואולי אף את ארצות הברית.

כפי שדווח לראשונה ב"הארץ" אשתקד, הקשרים הכלכליים והטכנולוגיים המתהדקים בין ישראל לסין מטרידים את ממשל טראמפ. גורמים אמריקאים הביעו כמה פעמים בחודשים האחרונים דאגה בשיחות עם שרים ובכירים אחרים מישראל מהאפשרות שסין תנצל לרעה טכנולוגיה ישראלית או את העובדה שחברות סיניות זכו בחלק ניכר מהמכרזים לפרויקטים גדולים בתחום התשתיות בישראל, בהם נמל חיפה והרכבת הקלה בתל אביב.

מתחת לאף של מערכת הביטחון, סין משתלטת על חופי ישראל. נמל סיני בחיפה - סכנה אסטרטגית וביטחונית

"האזהרות מפני הסינים הן בדיחה - כדי לרגל הם יכולים לשכור דירה בחיפה"

בדו"ח של ראנד, שמקורות הבקיאים בתכניו ציינו כי הוצג באחרונה גם לפנטגון, נכתב כי "העניין המרכזי של סין בישראל נוגע לטכנולוגיה המתקדמת שלה ולמיקומה", שיכול לשרת את יוזמת "החגורה והדרך" הסינית.

מטרת יוזמה זו היא יצירת רצף גיאוגרפי המגדיל את היקף הקשרים הכלכליים ואת השפעתה של סין ברחבי העולם. ישראל מבקשת להרחיב את קשרי המסחר והדיפלומטיה עם כלכלת סין הגדלה במהירות, ולגוון את השווקים שלה מעבר לאירופה ולארצות הברית.

לדברי מחברי הדו"ח, הקשרים המתהדקים עלולים לגרום להבדלי אינטרסים בין ארצות הברית לישראל. "הקשרים של סין עם חברות הטכנולוגיה הישראליות יכולים להכעיס את וושינגטון, בעיקר לאור המתחים הגוברים בתחום המסחר בין ארצות הברית לסין", הם כותבים.

לפי ראנד, העובדה שסין בונה ומפעילה פרויקטים מרכזיים בתחום בישראל מעלה "דאגות פוליטיות וביטחוניות. רכש חברות ישראליות והידע שנצבר באמצעות שיתוף פעולה אקדמי יכולים לאפשר לסין לצבור טכנולוגיות חיוניות, בלי תמורה מספקת עבור ישראל.

התקנה וגישה סינית של מצלמות, סיבים אופטיים ורשתות סלולריות מעלות סיכונים בתחום ביטחון הסייבר, פרטיות המידע והריגול.

מעורבות סינית בנמלים מסחריים הצמודים לבסיסי חיל הים הישראלי מעלה את הדאגה הביטחונית לישראל ואפשר שגם לארצות הברית".

חוקרי מכון ראנד ממליצים לישראל להבין טוב יותר את "ההזדמנויות והאתגרים" שטומנים בחובם יחסים קרובים עם סין ולפתח ידע עמוק יותר על סין. הם מציעים כי ישראל תשתמש בניסיון שצברו מדינות אחרות כדי להתמודד עם האתגרים הללו.

לדברי החוקרים, ישראל יכולה להרוויח מיצירת מנגנון תיאום ממשלתי שינהל את המדיניות שלה כלפי סין. החוקרים מוסיפים כי כדאי לישראל להרחיב את מאגר הידע שלה על סין, שכיום לוקה בחסר, ולהיעזר במומחים דוברי השפה המבינים את החברה הסינית, הפוליטיקה הפנימית שלה, הכלכלה, יחסי החוץ ובניין הכוח הצבאי שלה. לדבריהם, הניתוח הישראלי של היחסים עם סין צריך לעסוק לא רק בהשקעות הסיניות, אלא באופן שבו סין פועלת, בשונה ממדינות אחרות.

אנשי המכון ממליצים לממשל האמריקאי לעבוד בצורה קרובה יותר עם ישראל כדי לעצב את יחסי ישראל-סין ולהבין את המדיניות הסינית ומטרותיה.

לדבריהם, הדיאלוג האמריקאי-ישראלי המשותף צריך לעסוק בקביעות בשאלת סין.

הם מציעים כי שתי המדינות יסכמו את האופן שבו יחלקו במידע ויפקחו במשותף על התרחבות ההשקעות הסיניות והפעילות הכלכלית של סין בישראל ובמזרח התיכון כולו.

לדברי מחברי הדו"ח, "זה חשוב במיוחד לנוכח הקולות הגוברים בישראל לפיתוח מנגנון שיבחן בצורה הדוקה יותר את ההתנהלות הכלכלית הסינית בישראל".

יועצו לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ, ג'ון בולטון, דן בביקורו בישראל בינואר השנה עם הצמרת הישראלית בחששות של האמריקאים לנוכח הקשרים הכלכליים בין ישראל לסין.

באחרונה עסק גם הקבינט הישראלי באפשרות להקים מנגנון שיפקח על השקעות זרות בהיקף גדול, אשר יותנו באישורו. המהלך, המכוון גם להרגיע את הדאגה האמריקאית בעניין סין, טרם גובש סופית ונראה כי קידומו עשוי להתעכב לפחות עד לאחר הבחירות.

https://www.haaretz.co.il/news/politics/.premium-1.7045923

תגוביות:

1.האם מדינת ישראל במכירת חיסול? מישהו יכול לעצור את זה?

2.להפסיק לבנות כבישים בסגנון אמריקאי - תנו לסינים לבנות לנו רכבות עיליות מעל הכבישים הקיימים. פתרון מיידי, זול שניתן לבצעו במהירות ועל ידי קבלנים סיניים - ויאדוקטים לרכבת עילית על עמודים, אינו מחייב שינוי תכנוני או גיאומטרי (נבנה מעל גדר ההפרדה), בהתבססו על זכות הדרך הקיימת וכמעט ללא חפירות, העתקה ושינוי תשתיות.

רכבת עילית שקטה על עמודים אינה מהווה מפגע חמור יותר מכביש פקוק. הסינים בונים רכבות עיליות על עמודים בזול ( כ-70 מיליון דולר לקילומטר אורך) ובמהירות עבור עצמם ועבור מדינות שונות.

פתרון רכבות עיליות אפשרי לאורך כל הכבישים העמוסים למשל: מעל כביש 65 מעפולה בואכה תחנת הרכבת בחדרה, עם שלוחה מעל כביש 652 לתחנת קיסריה; בגוש דן (4,40,44,5,2) וכן הלאה, במטרופולינים השונים.

רכבות עיליות יכולות לנסוע ללא נהג - כלומר גם בשבת...תחנות הרכבת צריכות להיות פשוטות ללא מחסומים, (רק קו צהוב על הרציף), ללא קומות בינים ומעברים מיותרים, עם כניסות מקצות הרציף, כך שאפקטיבית, על כל עצירה, יש שתי כניסות מרוחקות זו מזו (גם מרחק של 200-300 מ' משמעותי להולכי רגל בחום הישראלי).

סביב התחנות ובאזורי התעסוקה הסמוכים אפשר להקים מגדלי ענק מעורבי שימושים שיספגו חלק ניכר מהצורך בבינוי ויחסכו שטחים פתוחים.

ככל שהמרחב הישראלי יהיה יותר מאפשר, ויהווה פחות מכשול, איכות ורמת החיים של כולם תעלה והכלכלה תצמח. ציפוף וחיבור כוללני של המטרופולינים: חיפה, ת"א, י-ם, ב"ש, הוא חיוני.

3.ידוע שנים למי שעוקב אחר העיתונות הבינלאומית, שהסינים מקדמים פרוייקטים של הממשלה הסינית דרך חברות פרטיות המשלמות תמיד, שוחד כבד.

זה חלק מהתרבות העיסקית של המזרח בכלל וסין בפרט.

יש לבדוק היטב למי מהבכירים שאישרו את הפרוייקטים, חשבונות בנקים סמויים במקלטי המס השונים, כגון איי הבתולה.

לפי מידע מוכח, הסינים "שותלים" אמצעי מעקב ואיסוף מידע בכל הפרוייקטים, דבר שיכול לפגוע בבטחון המדינה.

ראו דוגמא של אישור מכירת צוללות מתקדמות למצרים ע"י ביבי ובמקביל רכישת ספינות לגילוי והשמדת צוללות לחיל הים.

4.אגב, למה אתם לא מדברים על זה שכל המחקר ופיתוח בנושא ההדרים נמכר לסין בכלום כסף?!ישראל הפכה למגרש חנייה אמריקאי וסיני.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום ראשון י''ז בכסלו תש''פ    05:12   15.12.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. השליח המיוחד של סין למזה''ת: ''ארה''ב משתמשת בטקטיקות של הפחדה כדי לצמצם השת''פ בין ישראל לסין''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ז'אי ג'ון, השליח המיוחד של הממשל הסיני למזרח התיכון, אמר בתדרוך לכתבים בסיום ביקורו במזרח התיכון כי "ארה"ב משתמשת בטקטיקות של הפחדה כדי לצמצם את שיתוף הפעולה בין ישראל לסין".
‏ז'אי הוסיף "בארצות הברית לא מרוצים מהשיתוף פעולה ומנסים ליצור בעיות בעוד סין מעולם לא פגעה בשיתוף הפעולה הישראלי אמריקני". ז'אי הוסיף כי לפני המעורבות האמריקנית השת"פ בין ישראל לסין היה מבוסס על כבוד ההדי, ויתרונות כלכליים ל2 הצדדים.

‏הבקרוב יחל לפעול מנגנון הפיקוח על השקעות זרות עליו החליט הקבינט המדיני-בטחוני יתחיל לפעול. בישראל אומרים כי נראה שהמנגנון המייעץ הוא 'בסדר' מבחינת הסינים, כיוון שהוא בוחן את כלל ההשקעות הזרות - ולא רק מסין. אם זאת מעריכים כי בסין, וגם בארה"ב, ממתינים לראות כיצד יפעל.

https://twitter.com/AmichaiStein1/status/1204451664670932996.twitter</br><

תגוביות:

1.סין המדינה הכי מסוכנת בעולם וישראל נכבשת ונקנית על ידה לצורך השתלטות מפחידה. טוב שיש ארה''ב.

2.זה ידוע שסין תומכת באיראן. ידוע גם על הצבעותיה באו"ם כנגד מדינת ישראל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום ראשון י''א בניסן תש''פ    19:50   05.04.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. הנגיף הסיני הוא נגיף מגיפה שיצר פאניקה והתפשט בכל רחבי העולם ולא הגיע כלל לבייג'ינג ולשנגחאי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
תחשבו על המרחק של הנגיף הסיני מקצוות העולם...
משהו לא מסתדר לי בחישוב הכללי של הנגיף...

המרחק של האן ווהאן לשנחאי = 629 ק"מ

המרחק של האן ווהאן לבייג'ינג = 1052 ק"מ

המרחק של האן ווהאן למילאנו = 8700 ק"מ

המרחק של האן ווהאן לניו יורק = 12000 ק"מ

המרחק של האן ווהאן לסאו פאולו = 17,964 ק"מ

המרחק של האן ווהאן ללונדון = 8880 ק"מ

האן ווהאן לפריס = 8900 ק"מ

האן ווהאן לספרד = 9830 ק"מ

האן ווהאן להודו = 3575 ק"מ

ווהאן לאיראן = 6560 ק"מ

אך תתפלאו משהו כאן לא בסדר...!!!

הנגיף הסיני מקורו בעיר ווהאן שבסין וכעת הוא הגיע לכל קצוות תבל, אך בעיקר הנגיף הזה לא הגיע לבירת סין בייג'ינג ולבירה הכלכלית: שנגחאי, סמוך לוואן.

למה? שאלתם את עצמכם?

בייג'ינג היא העיר בה מתגוררים כל מנהיגי סין, מנהיגים צבאיים גרים בה, אלה ששולטים בכוחה של סין גרים בה ובייג'ינג לא היתה סגורה, לא נסגרה, לא נכנסה להסגר...הכל פתוח...החיים ממשיכים. לנגיף הסיני אין שום השפעה שם...למה?!

שנחאי היא העיר שמנהלת את כלכלת סין, היא בירתה הכלכלית של סין, בה גרים כל בעלי ההשפעה בסין. לנגיף הסיני אין שום השפעה שם!!!

למה ...?!

הנגיף הסיני הוא נגיף מגיפה שיצר פאניקה והתפשט בכל רחבי העולם ולא הגיע כלל לבייג'ינג ולשנגחאי.

חשוב מאוד לשאול את סין את השאלה כיצד זה ייתכן?

הנגיף הסיני יצר טרור בערים הגדולות בעולם, אז מדוע הנגיף הזה לא הגיע לבייג'ינג...? מדוע הוא לא הגיע לשנחאי...? מישהו יכול הסבר הגיוני...

בייג'ינג ושנחאי הם האזורים הסמוכים לווהאן משם יצא הנגיף...

נגיף ווהאן הגיע לכל קצוות תבל, אך הוא לא הגיע לבייג'ינג ולשנגחאי...!

למה...?

כיום כל הודו ו- 1.3 מיליארד איש סגורים. הכלכלה משותקת, אבל כל הערים הגדולות בסין פתוחות ונכון ל- 8 באפריל סין גם פותחת את ווהאן...העולם כולו נטוע בטרור.. ובינתיים סין פתוחה...למה...? הייתכן שהעולם כל כך נאיבי...

דבר נהדר נוסף הוא ששוק המניות בעולם נפל כמעט במחצית...אבל אין שום השפעה של הנגיף הזה בשוק הסיני.. למה...?!

יהיו הדברים אשר יהיו...הם מצביעים רק על כיוון אחד ודבר אחד:

הנגיף הסיני הוא נשק ביולוגי של סין, שסין השאירה להשמדה בעולם...!!! לאחר שהרג בעולם אנשים, סין שולטת כעת בנגיף הזה...

אולי יש לה גם תרופות שהיא לא חולקת עם העולם...




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום רביעי י''ד בניסן תש''פ    11:39   08.04.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. יועצו הבכיר של טראמפ: ''אנו נעמיד את הסינים למשפט כמו שהנאצים עמדו בנירנברג''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 08.04.20 בשעה 11:52 בברכה, ליה
 
לאחר שנשיא ארה"ב האשים את סין בזיוף נתונים ביחס לנגיף, ובכירי המודיעין בבריטניה ובארה"ב הודיעו כי סין ביצעה פעילות ביולוגית חשודה, סטיבן באנון מעלה הילוך ומאיים גם על וול-סטריט "אתם שיתפתם איתם פעולה"!

שוק המניות האמריקני מתאושש בימים אלה. ישנן 2 סיבות. א. אופטימיות מהעובדה ששיאה של מגיפה הקורונה (לפחות לשנת 2020) ייתכן וכבר מאחורינו, ב. מנהיגותו של הנשיא האמריקני שהצליח לנסוך ביומיים האחרונים ביטחון רב בשווקים ובמשקיעים ובכך לגרום לזינוק בערך המניות.

אך ישנם מי שלא מוכנים להביט קדימה מבלי לזכור את מה שהם ראו בשלושת החודשים האחרונים.

אחד מהם הינו כמובן סטיבן באנון ששימש בעבר כאחד מבכירי יועציו של הנשיא בבית הלבן, ועד היום שומר עם הנשיא על קשרים קרובים כיועץ חיצוני.

האסטרטג לשעבר שהיה בעברו גם מפיק בכיר בהוליווד, עורך חדשות, ומרצה מבוקש, השתלח במפלגה הקומוניסטית הסינית ו"נשבע כי היא תשלם על ניסיונותיה לכסות על התפשטות הנגיף הקטלני בחודשים הראשונים להתפרצותו".

"המפלגה הקמוניסטית בסין אחראית לכל המוות ולהרס העושר ברחבי העולם. האנשים בווהאן זכו ליחס של חיות על ידי המפלגה הקומוניסטית", אמר אחד המרואיינים היותר מבוקשים במהדורות חדשות הערב ברחבי ארה"ב, ומי שנודע כ"מצפון של טראמפ".

באנון המשיך ותיאר את מה שהיה רוצה לראות קורה בחודשים הבאים, "זה מה שהולך לקרות, הולך להיות לנו משפט בסגנון נירנברג. והוא יתקיים בווהאן. האשמים יהיו אנשי המפלגה הקומוניסטית הסינית, וחבר המושבעים אשר ייצג את האנושות כולה, יהיו אותם אזרחי ווהאן שזכו ליחס של חיות בידי ממשלתם".

אך באנון לא הסתפק בכך, הוא גם ביקש למצוא אשמים בארה"ב, אחד מהם הינו הנרי קיסינג'ר שאת טורו המתורגם לעברית פרסמנו שלשום באתר.

"ייתכן שנגיף הקורונה הוא השלב האחרון בסופו של סדר עולמי ישן, והנרי קיסינג'ר. באמת, זה דוחה, אתה מעז עוד להמשיך לכתוב? איני צריך לשמוע ממנו על הסדר העולמי הליברלי. אתה אדוני, אשם."

אמר באנון שחידד את התקפתו, "אתה חושב שיש לך דם על הידיים מההפצצות במלחמת ויאטנם? יש לך דם על הידיים גם מזה, אתה עודדת ותמכת במפלגה הקומוניסטית הסינית כבר בשנות השבעים, והסינים משלמים לך כבר עשרות שנים. הכל הולך להתגלות".

באנון האשים גם את "כל אנשי וול-סטריט שעשו עם הסינים עסקים, כל אנשי התאגידים, כל האנשים בקבוצות-החשיבה באוניברסיטאות ובמכוני המחקר, שלקחו את כספי הדמים. האמת תצא. על כך שאתם גרועים יותר מהסינים, שכן אתם בכלל לא האמנתם באידיאולוגיה של סין, רק האמנתם בכסף שלה. ואתם מחליאים אותי", סיים באנון את המונולוג הדרמטי.

חשוב לציין לא מדובר בקריין רדיו אמריקני המשתלח ביריבה האסטרטגית של ארה"ב, אלא באחד האנשים המקורבים ביותר לנשיא ארה"ב, הנהנה מקו פתוח לבית הלבן.

מן הסתם, קשה לדמיין תרחיש שבו משפט בסגנון זה שבאנון מדמיין יתרחש בעיר ווהאן. עם זאת, רבים בוושינגטון ולונדון מתחילים לתהות כיצד יראה הסדר הגיאופוליטי ביום שאחרי נגיף הקורונה. זאת לאחר שהתגלו הרבה מחדלים (מכוונים ושאינם מכוונים) מצד בייג'יניג, מחדלים אלה שנחשפו הן על ידי שירותי המודיעין האמריקנים, והן על ידי שירותי המודיעין הבריטיים שגילו כי סין שיקרה הן לארגון הבריאות העולמי, הן ל-CDC, תוך העלמת מידע רפואי קריטי שהיה בידו לעצור את התפשטות המגיפה כבר בחודש דצמבר.

בנוסף, באחרונה דיווחו מספר כלי תקשורת כי סין הונתה מספר מדינות שקיבלו ממנה ציוד רפואי פגום כ'מחווה של רצון טוב', או בתשלום. כמו כן התקבלו דיווחים מחברות אמריקניות כ-3M על כך שסין חיבלה בציוד רפואי אמריקני במטרה לייצר מחסור בציוד רפואי בבתי החולים בארה"ב.

https://hebrewnews.com/article/32730?fbclid=IwAR3u5IUg3BJXW7IOJui8xO9e3sKe0H0ZIwxQ_2rQjeklfOyY6NOLQwZICrU

תגוביות:

1.סוף סוף העולם מתעורר לכמה מרושעת היא המפלגה הקומוניסטית הסינית (המק"ס). כולם
ידעו את האמת על קצירת איברים מאנשים חיים בקנה מידה בלתי נתפס ובכל זאת התעלמו ועשו עסקים עם סין, חשבו רק כסף ושכחו מערכים מוסריים.

עלינו ועל כל העולם לסגור את מכוני קונפוציוס בכל האוניברסיטאות והטכניון, מיד. הם הזרוע של המק"ס. להפסיק לתמוך בסינים בכל דרך שהיא ובקנה מידה בינלאומי ולהחזיר את השפיות לתושבי העולם ולדרוש לשחרר את אסירי המצפון בסין ובפרט ממתרגלי פאלון דאפא, אנשים הדוגלים באמת חמלה וסובלנות, אנשים טובים השואפים לערכים גבוהים.

2.ארה"ב וכל העולם ילמד את הלקח שלא משתפים פעולה עם הרוע. רוצים לעשות עסקים עם סין, אין בעיה. אבל קודם כל שיכבדו זכויות אדם. מה שקורה עכשיו זה שהנציג של סין בפנל של זכויות האדם - הוא לא פחות ולא יותר - סיני. לאן פנינו?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום רביעי י''ד בניסן תש''פ    14:31   08.04.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. תחקיר סקאי ניוז: במקום להכריז על חירום - ארגון הבריאות העולמי הוציא הודעה שמשבחת את סין על הטיפול במגפה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
דיווח: ארגון הבריאות העולמי שקל הכרזה על מצב חירום בשל הנגיף כבר בינואר
הארגון הבינ"ל סופג ביקורת פנימית חריפה ביחס לשאננות שהפגין לדיווחים על היקף החולים בסין עם התפרצות הווירוס הקטלני במדינה. הנשיא טראמפ קרא לפתוח נגדו בחקירה

על פי דיווחים שפורסמו היום (רביעי) בכלי התקשורת הזרים, ארגון הבריאות העולמי, בימים מורכבים אלו של מגיפה בינלאומית, עוסק בניסיון לטשטש עקבותיו ביחס להתנהלותו הבעייתית בניהול המשבר. לפי תחקיר של חברת חדשות אוסטרלית, הארגון סירב לפרסם שמות הרופאים שגרמו להפלת ההצעה על הכרזת התפשטות נגיף הקורונה כעל מצב חירום עולמי.

בתחקיר נחשף כי קבוצת רופאים בארגון התלבטה האם יש להכריז על מצב חירום כבר בחודש ינואר האחרון, אך אלו נבלמו על ידי קבוצת רופאים אחרת, לאחר שהפסידו להם בהצבעה על הנושא.

הכרזה על מצב חירום כזה הייתה גורמת להחלת מגבלות תנועה עולמיות נרחבות, שייתכן והיו בעלות השלכות משמעותיות מבחינת היקף הנדבקים במחלה.

במקום, פרסם הארגון באותה התקופה הודעה רשמית בה הם נוקטים בניסוח עדין כלפי הממשל הסיני ומביעים בו תמיכה, זאת על הודעה של מדינות העולם על איסור תנועה אל המדינה עם החדשות הראשוניות על הווירוס הקטלני.

גם הנשיא טראמפ היה שותף אמש לביקורת כאשר הטיח האשמות חריפות כלפי ההנהלה, וקרא לחקור את ראשי הארגון במטרה להבין האם גורמים בכירים בסין השפיעו על החלטת הארגון שלא להטיל הגבלות תנועה אל סין וממנה בשלב מוקדם יותר.

עם זאת, בסוף חודש ינואר, פרסם הארגון הודעה לפיה "אינו ממליץ על נסיעות לא חיוניות לסין בהתבסס על המידע הקיים ברשותנו", זאת שעה שמספר החולים בסין עמד אז על 12,167 חולים ו-170 קורבנות.

בוועדה שנערכה בז'נבה, מספר ימים לאחר פרסום אותה הצבעה, התייחס דובר הארגון לשאלת ההצבעה בנידון ואמר כי ההחלטה התקבלה על ידי מומחים בתחום וכי פרטיות הארגון לא מאפשרת לחשוף פרטים נוספים. נכון לאותה התקופה, אמר הדובר, לא היו ברשות הארגון הוכחות להדבקה בנגיף על ידי מגע.

מרב הביקורת כלפי הארגון מתייחסת לטרמינולוגיה העדינה בה בחרו להשתמש כלפי סין בעת ניהול המשבר.

"הוועדה הדגישה בהצהרותיה כי יש לתמוך ולהעריך את מאמציה של סין בנסיונותיה לבלימת הווירוס, וכי הם עושים זאת תוך שקיפות ובתקווה, גם בהצלחה", תקף אחד מרופאי הארגון.

גם הנשיא טראמפ היה שותף אמש לביקורת כאשר הטיח האשמות חריפות כלפי ההנהלה, וקרא לחקור את ראשי הארגון במטרה להבין האם גורמים בכירים בסין השפיעו על החלטת הארגון שלא להטיל הגבלות תנועה אל סין וממנה בשלב מוקדם יותר.

תגוביות:

1.ארגון הבריאות העולמי כשל לחלוטין, אבל התקשורת מתעלמת כדי להטיל אשמה על טראמפ.

2.בישראל לא הייתה שום ביקורת על הארגון, למרות הכישלון הגדול שלהם.

3.טראמפ איים להשהות את המימון לארגון הבריאות העולמי: "הם פישלו"

הנשיא האמריקני תקף את הארגון וטען כי הוא לא קרא נכון את המגיפה. "רוב המימון שלהם מאיתנו, עם זאת הם מאוד מכוונים לסין". לאחר מכן חזר בו ואמר כי הוא רק שוקל את אפשרות הפסקת המימון.

https://news.walla.co.il/item/3351084

4.עוד חשיפה אודות עליבותם של כל מיני ארגונים בינלאומיים מנופחי תקציבים ואוכלי חינם, החל באו"ם וכלה בבית הדין הבינלאומי.

5.לא לשכוח איך הארגון המטומטם והקיקיוני הזה שיבח את סין על התמודדותם עם המגפה. בדיחת השנה! המדינה שטייחה והשתיקה אנשים שהזהירו מפני מחלה חדשה, הרגו אנשים וריתכו להם דלתות הבתים ובנוסף משקרת עד היום בנוגע למס' המתים והחולים. הארגון המושחת הזה משתף פעולה עם סין ולא הזהיר את העולם מספיק מפני המגפה.

6.הסינים שתלו את הנגיף הזה בארצות הברית במכוון כדי להפיל את טראמפ ולהפסיק על ידי כך את המכסים שהוא הטיל עליהם.

7.ארגון הבריאות העולמי פישל וצריך לבדוק אם סין לא שילמה לו כדי שישתף פעולה. בכל העולם יש ביקורת על הארגון אך רק טראמפ מעיז להגיד זאת. אחרי שהכל יגמר תהיה על זה חקירה.

8.התקשורת בארה״ב גרועה בערך כמו זאת שבארץ. הם שונאים את טראמפ ומאביסים את המטומטמים שם בשנאת טראמפ והתקשורת שלנו חוזרת על זה. חלק בגלל שהם ניזונים מאותה טפשת, וחלק בגלל שהם כועסים שטראמפ קבר להם את הסכם אוסלו ה״נפלא״ שמת בלידתו, ומציג אותם בתור אנשי האתמול.

9.דיווח: ארגון הבריאות העולמי שקל הכרזה על מצב חירום בשל הנגיף כבר בינואר

הארגון הבינ"ל סופג ביקורת פנימית חריפה ביחס לשאננות שהפגין לדיווחים על היקף החולים בסין עם התפרצות הווירוס הקטלני במדינה. הנשיא טראמפ קרא לפתוח נגדו בחקירה

על פי דיווחים שפורסמו היום (רביעי) בכלי התקשורת הזרים, ארגון הבריאות העולמי, בימים מורכבים אלו של מגיפה בינלאומית, עוסק בניסיון לטשטש עקבותיו ביחס להתנהלותו הבעייתית בניהול המשבר. לפי תחקיר של חברת חדשות אוסטרלית, הארגון סירב לפרסם שמות הרופאים שגרמו להפלת ההצעה על הכרזת התפשטות נגיף הקורונה כעל מצב חירום עולמי.

גם הנשיא טראמפ היה שותף אמש לביקורת כאשר הטיח האשמות חריפות כלפי ההנהלה, וקרא לחקור את ראשי הארגון במטרה להבין האם גורמים בכירים בסין השפיעו על החלטת הארגון שלא להטיל הגבלות תנועה אל סין וממנה בשלב מוקדם יותר.

https://www.maariv.co.il/corona/corona-world/Article-758988



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום שני כ''ו בניסן תש''פ    16:08   20.04.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. האם סין נערכת למלחמה?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 20.04.20 בשעה 16:17 בברכה, ליה
 
יש סיבה שבייג'ינג נוקטת באגרסיביות במדיניות של עצמאות לאומית מוחלטת

סין נמצאת על בסיס מלחמה. בעוד שפרוץ קוביד 19 חשף כמה חישובים פוליטיים חמורים מאחורי עשרות שנים של יחסים אסטרטגיים בינלאומיים עם בייג'ינג, עומק הבעיה שלנו רק מתחיל להתגלות לפנינו.

העולם מתבסס על הרצון שלנו לסחורות זולות יותר ויותר. העולם התנהל תוך תלות בהיצע של הרפובליקה העממית.

סין היתה צפויה לפתח נורמות דמוקרטיות ולחבק את היחסים עם הקהילה הבינלאומית, תוך שהתעשרנו מהגלובליזציה, אבל סין תעתעה בנו.

בין אם זה בגדים, אופנה, מפעלי ציוד מגן אישי, או חלקי חומרה, יותר מדי מוצרים שלנו מסתמכים כיום על שרשרת אספקה ​​'תוצרת סין'. באותה עת שהיתה עסוקה בהשתלטות על הייצור שלנו, סין היתה עסוקה בשיבוט התוכנות המערביות, באמצעות חוסר הכבוד שלה לכללי זכויות היוצרים הבינלאומיים.

ובעוד שהעולם מסתמך על חומרה שמיוצרת עבורו בסין, סין נמנעת מתלות בתוכנה מבחוץ על ידי יצירת תחליפים: TikTok שיחליף את snapchat, Weibo במקום Twitter, WeChat RenRen לפייסבוק. אכן, קיימת גירסה סינית אלטרנטיבית כמעט לכל פלטפורמה.

עם מוצרים וחומרה 'תוצרת סין' ותוכנות יותר ויותר 'משובטות בסין', מה עם משאבי הטבע?

באמצעות יוזמת 'חגורה ודרך' - 'דרך המשי של המאה ה -21' המחברת את סין לאירופה דרך רשת של נתיבי סחר יבשתיים וים, הרפובליקה העממית יצאה לביצוע פרויקטים ענקיים של תשתית ב -60 מדינות, כולל הלוואות ופרויקטים של בנייה המבטיחים בטוחות תשלומים לסין.

צפו במדינות כמו פקיסטן, אפריקה או דרום מזרח אסיה וראו את ההתרחבות המהירה של סין בבעלות על מוקשים ונמלים. התבוננו בניסיונות בריטניה וסין לאבטח את תעשיית הטלקום שלנו באמצעות עסקת Huawei, ראו את הרכישה האחרונה שלה של חברת פלדה בריטית והחתירה שלה לאבטחת תעשיית הכוח הגרעיני. בייג'ינג אפילו הבטיחה עסקה לפיתוח תחנת הגרעין הבריטית נקודה C בסומרסט, ובכך סללה את הדרך הגלובלית לסין להיכנס לשוק העולמי השולט בכוח גרעיני.

במשך עשרות שנים, הוצאנו למיקור חוץ או איבדנו את הייצור, את התוכנה, את המשאבים הטבעיים והתשתיות הקריטיות בתמימות לסין. היתרונות הכלכליים של הגלובליזציה מוצו היטב, ובכל זאת, כפי שהוכיח קוביד 19, היא הותירה את החברה שלנו פגיעה במהלך משבר גדול, ואינה מסוגלת לייצר לעצמה את הצרכים הבסיסיים ביותר.

בזמן שרדפה אחר דומיננטיות כלכלית בחו"ל, הממשלה הקומוניסטית של סין ריכזה את הכוח הפוליטי בבית, זכתה לשליטה חסרת תקדים על האוכלוסיה שלה באמצעות ריגול-הייטק נרחב ומתועד היטב והשליכה בין 1 ל- 2 מיליון מוסלמים ויגורים לגולאגים.

בהתחשב במה שאנחנו יודעים על ההיסטוריה הקולוניאלית, אין מקום לספק שסין נמצאת בשלב טרום קולוניאלי. היא מרכזת את הכוח המקומי תחת מנהיג חזק, חולשת על שרשראות האספקה והתעשייה ​​העולמיות וכל הזמן מתרחבת בחו"ל לצורך אבטחת משאבי טבע לשרותה. בו זמנית סין דואגת באופן אגרסיבי לייצור עצמי מוחלט ונשאלת השאלה מדוע.

מסקנתי היא שסין נערכת למלחמה: מלחמה טוטאלית, לא מוגבלת, מהסוג שמבקש לאזן מחדש את הסדר העולמי, להטות אותו לטובתה על ידי החלפת ארה"ב כמעצמה העולמית הדומיננטית.

מבחינה היסטורית, עימותים גדולים התעוררו כאשר הכוח העולמי המוביל מאותגר על ידי יריבה, בעיה המכונה מלכודת תוקידידס - וסין צפויה (לפי כמה מדדים) לעקוף את ארצות הברית ככלכלה הגדולה בעולם בעשור זה.

כמו כן, סין נערכת לסוג המלחמה הבא. הרפובליקה העממית יודעת שהיא לא יכולה לנצח את ארה"ב מבחינה צבאית - והיא יודעת שסוג של מלחמה קרקעית זה סוג של התאבדות.

במקום זאת, היא משתלטת על שרשראות האספקה ​​העולמית, ושמה רסן ברזל יצוק על האוכלוסיה שלה. כך יכולה סין להתמקד בבניית יכולות המלחמה הסייבריות והביולוגיות שלה תוך שמירה יחסית על אותה עוצמה.

בהתחשב בכל זה, מפלדה לגרעין ועד טלקום, ניתן לתאר את המדיניות שלנו כלפי סין עד 2020 כאחד הפיתויים הכלכליים הכושלים. מנקודת המבט של סין, היא מכרה לנו בהצלחה סוס טרויאני.

אז מה הפתרון? האם אנו לוקחים את הפיתיון הזה ומתכוננים גם למלחמה? לא. ראשית עלינו להבין מה קרה, ולהבין כיצד הגענו לידי כך שהעברנו לסין מרצון את כל הכלים שבאמצעותם תוכל להביס אותנו.

במשך זמן רב מדי היתה לסין אסטרטגיה להתמודד איתנו, בעוד שלא היתה לנו שום אסטרטגיה להתמודד עם סין.

עלינו לסובב בדחיפות את מערכת היחסים האסטרטגית שלנו, ולהבין שסין כבר נמצאת איתנו במלחמה קרה.

עלינו למזער את התלות הכוללת שלנו בשרשרת האספקה מסין או מכל מדינה אחת לצורך העניין. סחר עם סין, כן, אבל עלינו להקים לעצמנו תשתית קריטית - במה שכרוך בגרעין, בטלקום ובמשאבי טבע כמו פלדה.

כפי שנחשף מהפוליטיזציה האחרונה של ארגון הבריאות העולמי, הקהילה הבינלאומית שלאחר המלחמה - שכביכול נשלטת על ידי האו"ם - כבר לא משרתת את מטרתה, ולהיפך. יותר מתמיד האו"ם מתמודד עם משבר בסמכותו המוסרית. במקום זאת, בסגנון נאט"ו, עלינו לסדר מחדש את הבריתות האסטרטגיות והצבאיות שלנו סביב האוקינוס השקט ולבנות קונצנזוס בינלאומי כנגד רצון ההרחבה הרחבה של המפלגה הקומוניסטית הסינית.

לאחר התגברות על המגיפה חייבות להיות מסקנות גלובליות חדשות שיתמקדו ברשלנות בבטיחות ובסיכון ביולוגי. לאחר הקוביד, עלינו לבנות קונצנזוס גלובלי חדש אשר יקבע אמצעי ענישה מתאימים למדינות המפרות את בטיחות הסייבר או הביולוגיה שלנו.

כל מה שקורה בסין לא נשאר בסין. עלינו להתעורר מתפיסתנו כאילו סין כה רחוקה שאינה מהווה איום עלינו ועל שלומנו. זהו עיוורון. רק ההיבריס והתמימות שלנו יאפשרו לנו להמשיך בעיוורון.

הסינים שיטו בנו, אך המגיפה הזאת העצימה את הכישלונות שלנו חשפה אותם והציבה אותם בקידמת הבמה. אם לא נלמד את הלקח עכשיו - נהיה ראויים להשמדה שמחכה לנו.


Is China preparing for war?

There's a reason Beijing is aggressively pursuing a policy of total national self-sufficiency
BY MAAJID NAWAZ

https://unherd.com/2020/04/china-is-preparing-for-war/

hina is on a war footing. While the Covid-19 outbreak has exposed some grave political miscalculations behind decades of international strategic relations with Beijing, the depths of our problem are only just beginning to dawn on us.

Fuelled by our desire for ever cheaper goods, the world has collectively sleepwalked into a supply-side dependency on the People’s Republic.

The gamble had been pitched as a trade-off. China was expected to evolve democratic norms and embrace relations with the international community, while we got richer from globalisation. But we have been played.

Whether it’s clothing and factory-fashion, personal protective equipment or hardware parts, too many of our manufactured goods today rely on a ‘Made in China’ supply-chain. At the same time as it was busy taking control over our manufacturing, China was busy cloning western software, via her lackadaisical respect for international copyright rules.

And while the world relies on China for hardware, China avoids software dependency on outsiders by creating substitutes: TikTok to replace snapchat, Weibo instead of Twitter, WeChat & RenRen for Facebook. Indeed, there is an alternative Chinese version for almost any platform.

With manufactured goods and hardware ‘Made in China’, and software increasingly ‘Cloned in China’, what of natural resources? Through the ‘Belt & Road’ initiative — a ‘21st century Silk Road’ connecting China to Europe over a network of land and sea trade routes, the People’s Republic has embarked on huge infrastructure projects in 60 countries, including loans and construction projects that secure key ports and mines as collateral to China for payment.

Look to Pakistan, African or southeast Asian nations to see China’s rapid expansion in ownership of mines and ports. Look to the UK and China’s attempts to secure our telecoms industry via the Huawei deal, her recent purchase of British Steel, and her quest to secure the nuclear power industry. Beijing even secured a deal to develop British nuclear station Hinckley point C in Somerset, thus paving the way globally for China to enter the global market to dominate nuclear power.

Over decades, we have naively outsourced or lost manufacturing, software, natural resources and critical infrastructure to China. The economic benefits of globalisation are well trodden, yet as Covid-19 has shown, it has left our society vulnerable during a major crisis, unable to manufacture the most basic of necessities such as PPE. Meanwhile, China has achieved self-sufficiency.

While pursuing economic dominance abroad, China’s communist one-party state has centralised political power at home, gained unprecedented command over her own population via wide ranging and well-documented spy-tech, and placed anything between 1 to 2 million Uigur Muslims in gulags.

Considering what we know of colonial history, there is little room for doubt that China is at a pre-colonial stage. States at this stage attempt to centralise domestic power under a strong leader, dominate global supply chains and monopolise industry, all the while expanding abroad to secure natural resources. China is aggressively pursuing total national self-sufficiency, and the question arises as to why.

My conclusion is that China is preparing for war: total, not limited war. The kind that seeks to rebalance the world order, tipping it in her favour by replacing the US as the dominant global power. Historically, major conflicts have arisen when the leading global power is challenged by a rival, a problem known as the Thucydides trap — and China is expected (by some metrics) to overtake the United States as the world’s largest economy this decade.

Also, and crucially unlike us, China is preparing for the next type of war. The People’s Republic knows that she cannot beat the US militarily — and she knows that type of ground war is almost over.

Instead, by securing global supply chains, maintaining IT independence, and having a cast-iron grip over her own population, China can focus on building her cyber and biological war capabilities while remaining relatively safeguarded against the same herself. Considering all of this, from steel to nuclear to telecoms, our policy towards China until 2020 can best be described as one of miserably failed economic appeasement. From China’s perspective, she has successfully gifted us a Trojan Horse.

So what is the solution? Do we take that bait and prepare for war too? No. We must first understand what happened, and grasp how it came that we so willingly handed China the very tools by which to defeat us.

For too long, China has had a strategy for dealing with us, while we have had no strategy for dealing with China. We must urgently pivot our strategic relationship, one that entails assuming that China is in a Cold War with us already, and ends our current naivety.

We must minimise our total global supply-chain dependency on China, or any one nation for that matter. Trade with China, yes, but we must ringfence critical infrastructure: nuclear, telecoms and natural resources such as steel.

As recent politicisation of the WHO highlights, the post-war international community — supposedly governed by the UN — is no longer serving its purpose, and perhaps more than ever the UN faces a crisis in moral authority. Instead, NATO-style, we must reorder our strategic and military alliances around the Pacific and build an international consensus against the broader expansionist desire of the Chinese Communist Party.

Just like with nuclear non-proliferation, there must be newly-developed global consequences for negligence in cyber and bio hazard safety. Post-Covid, we would be wise to build a new global consensus on which punitive measures are suited to states that violate our cyber or biological safety.

Whatever happens in China does not stay in China. Whereas our Orientalist based ‘othering’ of China created this blind spot, only our hubris and naivety would allow for us to continue thus blind. We have been outmaneuvered, but this pandemic has magnified our failures and brought them to the fore. We would only be deserving of loss if we did not learn the lessons now.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום שלישי כ''ז בניסן תש''פ    14:24   21.04.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. צריך לחקור את הסינים. צריך לחקור את ארגון הבריאות. צריך לחקור את ביל גייטס. צריך לחקור את ה- CDC שהמעבדות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 21.04.20 בשעה 14:55 בברכה, ליה
 
שלהן לבדיקות הקורונה לא עמדו בתקנים והיו מזוהמות ויש מצב שהם בכלל הפיצו באמצעות הבדיקות את הוירוס.

ביל גייטס כאחד התורמים והמשפיעים הגדולים על ארגון הבריאות העולמי, שמייעץ למדינות העולם לקנות חיסונים מהחברות שהוא ירוויח מהן, נמצא לחלוטין בניגוד אינטרסים חמור וללא ספק ראוי להיחקר.

צריך לבדוק גם את משרד הבריאות בארץ.

משרד הבריאות שמזהיר מפני גל נוסף של קורונה, עשה הסכם עם חברה סינית לבדיקות קורונה (BGI), למרות שמנהל קופ"ח כללית התנגד מחשש שהדנ"א של הציבור, שעובר באמצעות הבדיקות לחברה, ייסחר בסין.

https://www.facebook.com/iris.atzmon.7?fref=gs&__tn__=%2CdlC-R-R&eid=ARDnRYK3iH6gfkx4mCnJ5aRlmAhFQzree7DSvGnnecq5CCQL3f4Qs8yfpGA3yuJjjLsysaFYIMTmHtrd&hc_ref=ARTT_u0RISyZzx6S5ndlRBKZ10mI4JajM9h5n_8nov84u97Jh70k-w7jMUb5AKwqwIM&dti=570293910142792&hc_location=group

וירוס הקורונה התפשט בארה"ב בגלל בדיקות קורונה של המרכז לבקרת מחלות שהיו מזוהמות בוירוס קורונה.

שוב, כמו שקרה בבריטניה שקיבלה את הבדיקות מסין - הבדיקות נגועות בוירוס קורונה.

https://www.standard.co.uk/…/coronavirus-test-kits-contamin…

בכירים פדרליים אישרו שהמרכז לבקרת מחלות שלח למדינות בדיקות נגועות בקורונה בתחילת פברואר. המרכז לבקרת מחלות היה מעורפל לגבי מה לא עבד עם הבדיקות. בתחילה רק אמר שהיתה בעיה בייצור שהובילה לכשלון הבדיקות.

עת לפי תוצאות חקירה שדווחו בניו יורק טיימס, בכירים פדרליים מאשרים שפרקטיקות של המעבדה בשתיים משלוש המעבדות של המרכז לבקרת מחלות שהיו מעורבות ביצירת הבדיקות, הובילו לזיהום של הבדיקות ולתוצאות שלא ניתנות לפרשנות.

זמן קצר לאחר שהחלו להופיע בעיות בתחילת פברואר, ה- FDA שלח את טימוטי סטנצל, מנהל בדיקות דיאגנוסטיות ובריאות רדיולוגית לחקור מה קרה.

לפי הטיימס, הוא מצא חוסר תיאום וחוסר ניסיון בייצור מסחרי. הבעיות שהובילו לזיהום כללו חוקרים שהגיעו והלכו ממעבדות שעובדות על הבדיקות מבלי להחליף את החלוקים שלהם וחוקרים שחלקו חלל במעבדה כדי לאסוף מרכיבי הבדיקה ולטפל בדגימות שמכילות את וירוס הקורונה.

עד שהמרכז לבקרת מחלות תיקן את הבעיה, לקח בערך חודש והוירוס כבר פלש לקהילות רבות ואבד הסיכוי להכיל את ההתפשטות.

האם כל זה מקרי?

כך זה מתואר בכתבה של בוס לשעבר בוודהפון שהתריע בפני הציבור שבדיקות הקורונה יכילו את וירוס הקורונה:

https://www.brighteon.com/56188421-f249-4da6-bfec-e8d81c259

A federal investigation found CDC researchers not following protocol.


CDC’s failed coronavirus tests were tainted with coronavirus, feds confirm

https://arstechnica.com/science/2020/04/cdcs-failed-coronavirus-tests-were-tainted-with-coronavirus-feds-confirm/

C.D.C. Labs Were Contaminated, Delaying Coronavirus Testing, Officials Say

Fallout from the agency’s failed rollout of national coronavirus kits two months ago continues to haunt U.S. efforts to combat the spread of the highly infectious virus.

https://www.nytimes.com/2020/04/18/health/cdc-coronavirus-lab-contamination-testing.html

https://rotter.net/forum/scoops1/622521.shtml#21



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום שלישי כ''ז בניסן תש''פ    14:58   21.04.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. הלחץ על סין גובר. ארה''ב, אוסטרליה, ועכשיו גרמניה בהודעה רשמית : ''יש לחקור את פעולותיה של סין במעבדה בווהאן''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
השר לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי בממשלת גרמניה גרד מולר,

קורא לבייג'ינג לנהוג בשקיפות בנסיבות הופעת נגיף קורונה, אשר התפרץ בווהאן, שבסין.

על הסינים להפגין פתיחות מלאה במשבר העולמי שהתפרץ משטחם, במיוחד ביחס למקור הנגיף ", אומר השר הגרמני.

לדברי מילר, יש "לבדוק לעומק את הטענה על כך שהנגיף יוצר במעבדה בווהאן." השר הגרמני ציין כי סין הייתה צריכה לעדכן את הקהילה הבינלאומית בפרטי ומהירות התפשטות נגיף הקורונה בווהאן."

מוקדם יותר, הודיעה שרת החוץ האוסטרלית, מאריס פיין, על הצורך בחקירה בינלאומית על סיבת היווצרות הנגיף, ולחקור את פעולותיה של סין בנושא. היא הוסיפה כי היא מתנגדת לכך שהחקירה תנוהל על ידי ארגון הבריאות העולמי.

ערוץ הטלוויזיה האמריקני פוקס ניוז, תוך ציטוט מקורות, אמר מוקדם יותר כי החולה הראשון עם COVID-19 עבד במעבדה של מכון הוירולוגיה בווהאן.

https://rotter.net/forum/scoops1/622521.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום רביעי י''ב באייר תש''פ    14:36   06.05.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. התאחדות הקבלנים בוני הארץ הגישה עתירה לבג''צ נגד השתלטות ממשלת סין על שוק התשתיות בארץ  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
התאחדות הקבלנים בוני הארץ הגישה אתמול לבג"צ עתירה נגד השתלטות ממשלת סין על שוק התשתיות בארץ.

בעתירה, שהוגשה נגד הוועדה לצמצום הריכוזיות, נטען כי המדינה מעודדת, או לחילופין אינה מונעת, את השתלטות החברות הסיניות על ביצוע פרוייקטי התשתית המרכזים והגדולים במדינה, ובכך נפגעים הקבלנים והחברות הישראליות.

לטענתם, "בורח ידע" לחו"ל ונמנעת העסקת אלפי עובדים ישראלים נוספים.

על פי העתירה, שהוגשה ע"י עורכי הדין רוית ארבל ושחר הרון ממשרד עורכי הדין עמית, פולק, מטלון ושות', כל החברות הסיניות שפועלות בתחום התשתיות בישראל והחברות מסין שהשתתפו עד היום במכרזים להקמת תשתיות בארץ, נמצאות בבעלות ישירה או עקיפה של ממשלת סין.

"התאגידים הסיניים הללו הינם חלק מ'קבוצת מחזיקים' אחת, שהינה
למעשה 'פירמידה' סבוכה, הכוללת למעלה מ-100 תאגידים שונים בבעלות הממשלה הסינית".

באי כוחה של ההתאחדות קובעים בעתירה כי החלטת הממשלה בישראל שלא לפעול בהתאם לסמכותה וחובתה, ולא לכלול את ה-SASAC המרכזי הסיני והחברות תחתיו ברשימת הגורמים הריכוזיים במשק (מכוח סעיף 4 וסעיף 30 לחוק הריכוזיות), התקבלה בהיעדר תשתית ראויה, בהיעדר הנמקה, באופן שרירותי ובחוסר סבירות של ממש, באופן המחייב את התערבותו של בית המשפט.

ראול סרוגו, יו"ר התאחדות הקבלנים בוני הארץ, התייחס לאחרונה בראיון ל"גלובס" לצורך לייצר "רכבת אווירית" של פועלים זרים לארץ. ביקשנו לברר איתו כעת איך זה מסתדר עם העתירה החדשה נגד הבאת פועלים סינים. "הבאת עובדים זרים לעבודה בחברות ישראליות נועדה לענות על מחסור בקבוצת בעלי מקצוע ספציפית שחסרה בארץ.

לאור העובדה שעובדים זרים עוסקים בעבודות הבסיס של הבנייה, כאשר עובד זר נכנס לעבודה בחברה ישראלית הוא מייצר עבודה לשני ישראלים בממוצע. כאשר חברה סינית מגיעה לעבודה בישראל - היא מביאה איתה את כל העובדים מכל התחומים ולא משאירה פתח לישראלים לעבוד בפרויקט", הסביר סרוגו.

"כלומר, חיזוקן של חברות של ממשלת סין מרחיבה את האבטלה בישראל. לצד זאת, כאשר מגיעים לכאן עובדים זרים במסגרת ההסכם בין המדינות לעבודה בחברות ישראליות, העסקתם נעשית תחת שורת חוקים ותקנות שמעלים את הוצאות הקבלן הישראלי והן משלמות לעובדים שבחסר שכר גבוה.

מנגד, אין שום פיקוח על תנאי ההעסקה של העובדים בחברות הסיניות שמשלמות שכר זעום ולא כפופות לחוקים ותקנות המייקרות את העבודה מאוד.

זו סיבה נוספת לכך שעל הממשלה לקבוע יחס שונה למשתתפות סיניות במכרזי תשתיות ובנייה בישראל".

לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום רביעי י''ט באייר תש''פ    23:40   13.05.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו: ''שיתוף פעולה עם סין מסכן את ישראל''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מזכיר המדינה מזהיר מפני מעורבותה של סין בפרוייקטים כלכליים משמעותיים של תשתיות ישראליות.

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, דן במהלך פגישתו היום (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו גם בקשרים הכלכליים בין ישראל וסין שמדאיגים מאוד את ארצות הברית.

"אנחנו לא רוצים שלמפלגה הקומוניסטית הסינית תהיה גישה לתשתיות ישראליות, למערכות תקשורת ישראליות - כל דבר שמציב אזרחים ישראלים בסכנה, ולפיכך מסכן את היכולת של ארצות הברית לעבוד עם ישראל במשותף על פרויקטים חשובים. אנחנו חושבים שהסיכונים מאוד אמיתיים, ושיתפנו במידע בנושא כדי שיקבלו את ההחלטות בעצמם", אמר פומפאו בראיון לחדשות כאן.

הוא ציין כי הציג בפני ראש הממשלה מידע מודיעיני בנושא סין. "יש לנו חששות בנוגע למעורבות הסינית, ועל כך דיברתי עם נתניהו".

"אני חושב בכנות שכל העולם מבין מה קורה עם הקורונה. העולם ראה איך המפלגה הסינית לא שיתפה את המידע בנושא בזמן", סיכם פומפאו.

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/437107




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום שבת כ''ט באייר תש''פ    09:56   23.05.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. משרד המסחר האמריקני הוסיף 33 חברות סיניות לרשימה השחורה בשל סיוע להפרות זכויות אדם ולמכירת נשק להשמדה המונית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
‏משרד המסחר האמריקני הוסיף 33 חברות סיניות לרשימה השחורה בשל הסיוע שהעניקו להפרות של זכויות אדם, וכן חברות שהיו מעורבות במכירת נשק להשמדה המונית.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום שלישי ג' בסיון תש''פ    11:04   26.05.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. נמנע משבר עם ארה''ב: הסינים לא זכו במכרז להתפלת מים בפלמחים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שבועיים לאחר שמזכיר המדינה פומפאו העלה בפני נתניהו את החשש מהמעורבות הסינית בהקמת מתקן התפלת המים הגדול מסוגו בעולם - שורק 2 בפלמחים - נודע ל-ynet כי הסינים לא זכו במכרז. הרקע: העימות בין וושינגטון לבייג'ינג והחשש האמריקני שסין תיחשף לטכנולוגיות מתקדמות

פרסום ראשון: הסינים לא זכו במכרז להקמת מתקן התפלת המים הענק בפלמחים, מכרז שתוצאותיו עוררו דאגה אמריקנית רבה.

שבועיים לאחר שמזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו העלה בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו את דאגת ארצות הברית מהמעורבות הסינית במכרז להקמת מתקן התפלת המים הגדול מסוגו בעולם בפלמחים - נודע ל-ynet כי החברה הסינית האצ'יסון לא זכתה במכרז ההתפלה. הזוכה במכרז היא חברת IDE הישראלית.

בכך נמנע משבר חמור עם ארצות הברית - אך ייתכן שהחלטה זו תוביל לעימות עם הסינים. בשיחה לפני שבועיים נתניהו אמר לפומפאו שהנושא נמצא בדיונים של ועדת ההשקעות הזרות במשרד האוצר.

ארה"ב חוששת מהשקעות סיניות ברחבי העולם, שעלולות ליצור תלות של חברות ומדינות בסין, ופועלת כדי למנוע אותן.

מתקן שורק 2, בעל תפוקה של 200 מיליון קוב מים לשנה, צפוי להיות הגדול מסוגו בעולם ולהגדיל את כושר ההתפלה של מדינת ישראל בכ-35%. מתקן ההתפלה החדש מצטרף לחמישה מתקנים שכבר פועלים בישראל.

ועדת המכרזים הבין-משרדית להתפלת מי ים, שהכריזה על הזוכה, משותפת למשרדי האוצר, האנרגיה, רשות המים וחברת ענבל, בראשות איציק מרמלשטיין, מנהל יחידת תשתיות ופרויקטי PPP בחשב הכללי.

בהודעת משרד האוצר בנושא צויין כי "פחות משנתיים מהחלטת הממשלה להגדיל באופן משמעותי את כושר ההתפלה של מדינת ישראל, חברת IDE טכנולוגיות ובנק לאומי נבחרו כזוכים במכרז PPP להקמת מתקן ההתפלה החדש בשורק. הצעתה של חברת IDE עמדה על מחיר חסר תקדים של כ-1.45 שקל לקוב מים, מחיר הנמוך בכ-65 אגורות לעומת המחיר הנמוך ביותר לקוב מים המשולם כיום.

הוזלה זו תחסוך למשק המים כ-3.3 מיליארד שקל לאורך תקופת פעילות המתקן. מתקן שורק 2, בעל תפוקה של 200 מיליון קוב מים לשנה, צפוי להיות הגדול מסוגו בעולם ולהגדיל את כושר ההתפלה של מדינת ישראל בכ-35%".

עוד נמסר כי "מימון הפרויקט יתבצע על ידי קונסורציום של גופים הכולל את בנק לאומי ובנק KFW הגרמני, כמו גם את בנק ההשקעות האירופי (EIB) אשר יעמיד לטובת הפרויקט הלוואה בהיקף של 150 מיליון אירו. הלוואה זו תחסוך למשק המים כ-100 מיליון שקל. השקעה של האיחוד האירופי בישראל באמצעות בנק ההשקעות שלו תוך כדי משבר הקורונה מהווה גושפנקה להשקעות נוספות בישראל בתחום התשתיות".

שר האוצר ישראל כץ אמר: "אני מברך את ועדת המכרזים והחשב הכללי על העבודה המקצועית והמהירה שנעשתה. מתקן ההתפלה שיוקם יהיה הגדול מסוגו בעולם, יגדיל באופן משמעותי את היצע המים של המדינה ויחסוך סכומי עתק למשק המים. אמשיך לפעול לפיתוחן של תשתיות לאומיות בעלות חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל".

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר: "אני גאה להעביר את משק המים לשר זאב אלקין כשהוא במצב מעולה. לפני כשנתיים, העברתי בממשלה תכנית מהפכנית להתמודדות עם תקופות בצורת עתידית, במסגרתה גם החלטתי על הכפלת יעד ההתפלה לשנת 2030. מתקן ההתפלה שיוצא היום לדרך, שיהיה הגדול מסוגו בעולם, הוא תוצאה של יישום תוכנית זו, ויחד עם מתקן ההתפלה בגליל המערבי שכבר יצא גם הוא לדרך, גידול משמעותי בהיקף הפיתוח וצעדים נוספים, מצב משק המים הישראלי ומוכנותו לעתיד הוא מצוין".

שר משאבי המים וההשכלה הגבוהה זאב אלקין אמר: "סיום המכרז ויציאה לדרך בהקמת מתקן התפלה חדש בשורק הוא אירוע היסטורי במשק הישראלי. הקמתו תיתן למדינת ישראל ביטחון באיתנות משאבי המים שלנו גם ברצף של שנות בצורת, והמכרז החדש מאפשר גם לצמצם את העלויות בצורה ניכרת. מדינת ישראל שוב מוכיחה שהיא מעצמה טכנולוגית מובילה בעולם בתחום משאבי מים והמתקן החדש בשורק יהיה הגדול מסוגו בעולם".

לפני שבועיים ביקר כאמור בישראל מזכיר המדינה האמריקני פומפאו ולאחר הביקור דווח כי ארצות הברית מפעילה מכבש לחצים על ישראל לצמצם את מעורבות סין במכרזי התשתית. בכירים במחלקת המדינה האמריקנית הזהירו את ישראל משיתוף פעולה עם סין. "לא טסנו חצי עולם לדבר על סיפוח", אמרו אז הגורמים האמריקנים, "המסר שלנו עבר. הסינים לא שותף אמין וזה עניין שאנו מעלים בכל העולם".

בכיר אמריקני אמר בעקבות הביקור כי "למזכיר המדינה אין בעיה שיש קשרים ומסחר עם סין, אבל נגיף הקורונה הבהיר את הסכנות בקשר עם מדינות שאינן שקופות, שאינן מנהלות מסחר הוגן, שממנפות את הסחר ליתרון עם פני שותפיהן. אנחנו רואים מלכודות סחר בג'יבוטי למשל שבה סין מקבלת נמל בהחכרה ל-99 שנה. זה גורם לסוגיות כלכליות משמעותיות".

הגורם התריע במיוחד מפני בעיות בהשקעות אסטרטגיות על-ידי חברות פרטיות בסין: "אם אתה משתמש בוואווי, אם אתה משתמש בכל סוג של חברה שיש לה גישה ל-DNA שלך, ה-DNA הזה והמידע הזה הופך לרכוש המפלגה הקומוניסטית בסין וזו סוגייה ביטחונית. ולכן, בפרויקטים גדולים של תשתית, יש כל מיני סוגים של סכנות. חשוב לנו כבעלי ברית, כשותפים אסטרטגיים לדבר על אותם איומים ועל הדרכים לצמצם את אותם איומים".

אחד הגורמים הבכירים במחלקת המדינה אמר אז: "אנו בעלי ברית של ישראל הרבה זמן. היחסים האסטרטגיים עם ישראל הולכים ומתקרבים בכל יום - בין אם זה במישור הכלכלי, במישור הצבאי, חילופי מודיעין ועוד ויש לנו יחסים שהם בוגרים מספיק לדבר על נושאים קשים והמסר עובר".

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5736931,00.html

תגוביות:

1.חמור שלא הבנו לבד את זה ושהיינו צריכים את האמריקאים.

2.טוב מאוד! חייבים להיזהר מהמפלגה הקומוניסטית המסוכנת.

3.אני עם האמריקאים. לא מאמין לסינים.

4.למה לתת לסינים לבנות. שיתפרנסו חברות בארץ.

5.ראה מקרה תנובה. הסינים קובעים אם תהיה חמאה בישראל.

6.להחרים את מוצרי תנובה ולאלץ את הסינים למכור את מפעלי תנובה לישראלים.

7.לא לקנות שום דבר מהסינים.

8.הדבר הכי טוב שהקורונה הביאה זו התפכחות של העולם והתמודדות עם הנחש הסיני. סכנה לשלום העולם. טוב מאוחר מאף פעם.

9.עכשיו תיקנו את תנובה חזרה מהסינים.

10.יופי. עכשיו רק צריך להעיף אותם מנמל אשדוד, לא לתת להם לפרוס רשתות סלולריות, ולא לתת להם גישה לבדיקות קורונה של ישראלים. דיקטטורה שמתעללת באזרחיה ורוצה להשתמש במיקום האסטרטגי של ישראל כדי להשתלט כלכלית עוד יותר. כמה מובטלים יש בגלל נוגשי העבדים האלה?!

11.תפסיקו להתעסק עם הסינים!!!

12.הסינים משתלטים. בשקט בשקט הסינים גם רכשו חלק ממפעלי ים המלח או כימיקלים לישראל מהאחים עופר שרכשו ממדינת ישראל. וכך אנו מאבדים שליטה על משאבי המדינה. ועצוב מאד שהממשלה מפריטה ונותנת לדברים כאלה לקרות. ודרך אגב הירקות הקפואים של סנפרוסט שמים את של הסינים בכיס הקטן, והפירות הישראלים שמים את המיובאים בכיס הקטן( למשל תפוחי עץ). אז תשקיעו במדינה שלנו ואל תתנו להרוס אותה! קנו תוצרת ישראל!




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום רביעי ד' בסיון תש''פ    08:20   27.05.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. שגרירות סין בצרפת מצייצת קריקטורה אנטי ישראלית - ומוחקת. עדכון: טוענת לפריצה לחשבון הטוויטר שלה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בתמונה נראית ארצות הברית כמלאך המוות וישראל כחרב שלו, לאחר מסע רצח בעירק, לוב, סוריה, אוקראינה וונצואלה עם הכותרת "מי הבאה בתור"?

תגוביות:

1.סינים מנוולים.

2.לקחו קשה את אי הזכייה במכרז ההתפלה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום שני כ''ח בתמוז תש''פ    08:42   20.07.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. סין ואיראן: הברית החדשה שתשנה את כללי המשחק / קרולין גליק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ההסכם בין סין לבין איראן יוצר מציאות אסטרטגית חדשה, וטראמפ כבר מנסה לקרב אליו מנהיגים על חשבון בייג'ין • ירושלים צריכה לשקול את גישתה לגבי ההשקעות הסיניות בישראל

מאז ביקר מנהיג סין, שי ג'ינפינג, בטהרן ב־2016, עלתה מפעם לפעם האפשרות שבייג'ין תהיה מוכנה לטרפד את יחסיה עם וושינגטון ותכרות ברית עם המשטר האיראני. בדרך כלל ההשערה נפסלה על הסף. הרי מי יקריב את יחסי ארצו עם אמריקה - הכלכלה הגדולה ומעצמת־העל - כדי לסחור ולשתף פעולה עם תומכת הטרור מספר אחת בעולם?

אבל הנה, בעקבות המשבר הכלכלי העולמי שגרמה הקורונה - אותו נגיף שיצא מסין - וההתקררות חסרת התקדים של יחסי ארה"ב ובייג'ין, קרה הבלתי אפשרי. לאחר שבועות של דיבורים על האפשרות שהסינים והאיראנים סגרו עסקה, דיווח בסוף השבוע שעבר ה"ניו יורק טיימס" כי יש הסכם, ועל פיו איראן וסין הן בעלות ברית.

על פי הדיווח, המשפט הראשון של ההסכם מצהיר כי השותפות החדשות הן "שתי תרבויות אסיאתיות, שתי שותפות במישורי סחר, כלכלה, פוליטיקה, תרבות וביטחון, בעלות השקפת עולם דומה ואינטרסים דו־צדדיים הדדיים ואינטרסים רב־צדדיים משותפים, ויחשיבו זו את זו שותפות אסטרטגיות".

המשחק הסיני הכפול

קונקרטית, מוסכם בין הצדדים כי איראן תספק נפט לסין במחירים נמוכים ב־25 השנים הקרובות. בתמורה, תרחיב סין עד מאוד את נוכחותה באיראן בענפי הבנקאות, הטלקומוניקציה, נמלים, רכבות ועוד עשרות פרויקטים. בין השאר, תחבר סין את איראן למערכות ה־G5 וה־GPS שלה.

במילים אחרות, הסינים החליטו להתעלם מהסנקציות האמריקניות ומניחים כי המחיר הכלכלי והמדיני שישלמו על הברית החדשה יהיה קטן מהמחיר שארה"ב תשלם על ניפוץ מעמדה כשחקן הקובע בשווקים הבינלאומיים.

איראן, מצידה, נתלית בסין כקרש הצלה מההתמוטטות הכלכלית שבה היא שרויה כפועל יוצא מהסנקציות האמריקניות.

ברמה הצבאית, ההסכם קורא לשני הצדדים להגביר את קצב התמרונים המשותפים של צבאותיהם. מאז 2014 קיימו איראן וסין שלושה תמרונים משותפים, האחרון - תרגיל ימי משותף עם רוסיה, נערך בדצמבר 2019.

בסיום אותו תרגיל אמר מפקד חיל הים האיראני, חוסיין חאנזאדי, לתקשורת הסינית: "עידן הפלישות האמריקניות באזור נגמר". כמו כן, טיוטת ההסכם מדברת על שיתוף פעולה מודיעיני ושימוש סיני בנמלים צבאיים איראניים, לרבות שניים במפרץ עומאן. כמו כן, נוגעים סעיפים אחרים בשיתוף פעולה במחקר ופיתוח מערכות נשק.

המשמעות המדינית המיידית של ההסכם עבור האמריקנים היא שהם לא יצליחו להעביר החלטה במועצת הביטחון של האו"ם להאריך את אמברגו הנשק על איראן שאמור לפוג בתוך שלושה חודשים. כדי למנוע משלוחי נשק לאיראן בידי סין ורוסיה ברמה המדינית, האמריקנים יצטרכו לשקול אימוץ מדיניות התקפית יותר הן במישור המדיני, הכלכלי והצבאי. לנוכח ההתנגדות של האיחוד האירופי, רוסיה וסין למהלך, אם האמריקנים יחזירו את סנקציות מועצת הביטחון שהוטלו לאורך השנים על איראן אך הוסרו עם יישום הסכם הגרעין בשנת 2015, הדבר עלול להביא להידרדרות היציבות הגלובלית.

עבור ישראל, ההסכם הוא אירוע מכונן בעידן האסטרטגי ההולך ומתפתח כעת, והמשמעות המיידית שלו היא מבצעית, שכן הברית האסטרטגית החדשה תפתח אפיקים חדשים לפיתוח נשק גרעיני על ידי איראן. סין שיחקה תפקיד מרכזי בהפצת נשק גרעיני לפקיסטן. היא גם אפשרה פיתוח נשק גרעיני על ידי צפון קוריאה, לכל הפחות באמצעות מניעת נקיטת צעדים אפקטיביים נגד פיונגיאנג במועצת הביטחון של האו"ם.

האפשרות שבתוך פרק זמן קצר - אם לא כבר עכשיו - סין תהפוך לשותפה בתוכנית הגרעין של איראן, הופכת את המשך והרחבת הפיצוצים השונים והמשונים במתקנים גרעיניים ובבסיסי טילים איראניים לסוגיה בהולה. לפי חלק מהדיווחים, הסכימה טהרן להצבת כ־5,000 חיילים סינים באופן קבוע על אדמתה. כל ניסיון עתידי לפגוע במתקנים גרעיניים של איראן עלול להצית מלחמה רחבה מאוד, שבה סין תהיה מעורבת באופן ישיר.

הימור לא מושכל

משמעות מיידית נוספת של ההסכם היא שישראל צריכה לשנות את גישתה להשקעות סין בתשתיות ובחברות טכנולוגיות אצלנו. בחודש מאי הגיח מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו לירושלים לביקור בזק מפתיע. במהלך ביקורו הזהיר מההשלכות החמורות שעלולות להיות ליחסי ישראל־ארה"ב אם סין תמשיך להשתתף בפרויקטים תשתיתיים בישראל.

האזהרות לא נפלו על אוזניים אטומות. שבועיים לאחר ביקורו, זכתה חברה ישראלית בחוזה לבניית מפעל התפלה באשדוד לאחר שהמכרז היה צפוי לעבור לחברה סינית. הלחץ האמריקני לא פסק גם לאחר המכרז. האמריקנים ממשיכים לדרוש שהממשלה תבטל או תצמצם את ההסכם שישראל חתמה בשנה שעברה עם חברה סינית להקמת ותפעול הנמל הנוסף בחיפה.

כעת נראה כי אין ברירה אלא לבטל את החוזה, לצד לא מעט הסכמים לשיתוף פעולה אקדמי וטכנולוגי עם חברות סיניות. אותן חברות שאמורות להקים כאן תשתיות ומערכות תחבורה, עתידות גם להקים תשתיות דומות באיראן.

עד כה ראתה ישראל את האפשרות שתוציא את סין מפרויקטים לאומיים כמחיר הברית עם ארה"ב ובאופן מובן, לא ממש רצתה לשלם אותו. כעת המצב השתנה. ביטול שיתופי פעולה טכנולוגיים ותשתיתיים עם סין, בעלת הברית של איראן, הוא כבר אינטרס לאומי ישראלי, עם או בלי קשר לוושינגטון.

ברמה האסטרטגית, הסכם סין־איראן יביא להתארגנויות אסטרטגיות חדשות ושונות. אירופה עלולה להתפצל סביב הבחירה בין ארה"ב וסין. רוסיה, מצידה, ממשיכה לשבת על הגדר. הנשיא דונלד טראמפ מחזר אחר רוסיה בניסיון לפתות את מוסקבה להתרחק מבייג'ין לטובת המדינות המתועשות של המערב ב־G7. בינתיים הניסיונות לא צולחים, אולם הכל יכול להשתנות.

ההימור של סין, שלפיו עדיף לה לצאת לעימות חזיתי עם וושינגטון דווקא בסוגיית איראן, רחוק מלהיות הימור מושכל. התוצאה תיקבע כאשר מדינות העולם יבחנו את עוצמתן הכלכלית היחסית של ארה"ב וסין כשייצאו ממשבר הקורונה. בינתיים, מדינות אסיאתיות כגון הודו, יפן ודרום קוריאה מתרחקות מסין.

הודו מצידה מתחילה לשקול מחדש את יחסיה הצבאיים עם רוסיה כפועל יוצא מקשריה האסטרטגיים של רוסיה עם סין. במקביל, דלהי מתקרבת לארה"ב ומתחילה לראות בה ספקית נשק מרכזית. האמריקנים פועלים במרץ לכרות ברית אסטרטגית עם הודו, וישראל עשויה להרוויח מכך.

במשך שנים רבות ישראל לא ראתה בסין איום. אזהרות אמריקניות התקבלו בחוסר הבנה ואף בקרירות. כעת, כאשר סין בחרה צד, ישראל צריכה להבין את המשמעויות ולפעול בהתאם במהירות.

https://www.israelhayom.co.il/opinion/781649

תגוביות:

1.ה כ ל ברוב העולם נוצר בסין, כוח עבודה זול ושליטים עריצים.

2.צריך לעדכן את ציר הרשע. הוא כולל עכשיו את סין, צפון קוריאה, איראן וטורקיה כחברות מרכזיות.

3.צריך לשקול את ענין נמל חיפה בדחיפות ובנחרצות.

4.הסינים מרגלים ברשיון ובלי רשיון, גונבים מידע אזרחי וצבאי שמחזק אותם ומחליש את כל מי שעושה איתם עסקים. להתעורר שם למעלה דחוף.

5.לא מובן לי איך מישהו שיודע משהו על קומוניזם, יכול לסמוך על מדינה שנשלטת על ידי מפלגה קומוניסטית.

6.ישראל צריכה להוציא את ההשקעות הסיניות מישראל. פשוט להלאים את תנובה ואת ההשקעות בנמלים.

7.ישראל צריכה לעצור את ההשקעות הסיניות כאן ולאסור על חברות סיניות להתמודד כאן על מכרזים, בדיוק כמו שארצות הברית דרשה עוד לפני הברית הזו. האמריקאים יודעים מה הם עושים. את המכות הרציניות יותר הם כבר ינחיתו על סין.

8.מלחמת עולם 3 דופקת לנו בדלת.

9.איננו יכולים להמשיך בשת''פ כלכלי עם סין כאשר זו מחמשת את אירן ועוקפת את הסנקציות כנגד התגרענותה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום שבת י''ג בחשון תשפ''א    14:50   31.10.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. המערב חייב להכיר באתגר הסיני המאיים / מידה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
על מנת לשמור על הסדר העולמי החופשי, מקבלי ההחלטות בארה”ב צריכים קודם כל להבין את אופן המחשבה של בייג’ינג ואת מטרותיה לטווח ארוך

נהוג לומר שרק לעתים רחוקות מכריעה מדיניות החוץ האמריקנית את הבחירות לנשיאות. למרות זאת, לאיומים חיצוניים, ולצעדים הננקטים כדי להיאבק בהם, יש לעתים קרובות השלכות מרחיקות לכת על היכולת של אמריקה לשמור על החירות בבית. זו אחת הסיבות לכך שמזכיר המדינה מייק פומפאו מוצא חשיבות רבה בהסבר הדחיפות וההיקף של האתגר הסיני לעם האמריקני, ולכך שהוא נוסע ברחבי העולם כדי לדון באתגר עם ידידים ושותפים.

המודעות בארה”ב ובעולם לכך שבייג’ינג פתחה בעידן חדש של תחרות בין מעצמות הולכת וגוברת. תורמים לכך מאמציו של פומפאו, כמו גם ההתנהלות הסינית השערורייתית, ובמיוחד טיפולה האסוני ומוליך השולל בהתפרצות הקורונה שהפכה למגפה עולמית. אך עדיין, רק מעטים מכירים את דפוס הפעולה הסיני, שמגיע לכל פינות העולם, ובוודאי שלא מבינים את סוג העליונות אליו שואפת המפלגה הקומוניסטית.

כפי שטוענים בצוות תכנון המדיניות במחלקת המדינה במסמך “מרכיבי האתגר הסיני” שיראה אור בחודש הבא, מטרתה של בייג’ינג אינה רק להשיג עליונות בסדר העולמי הקיים – המבוסס על מדינות לאום ריבוניות וחופשיות, נובע מעקרונות אוניברסליים עליהם נוסדה ארה”ב, ומקדם את האינטרסים הלאומיים שלה.

המטרה ארוכת-הטווח של סין היא לשנות מן היסוד את הסדר העולמי, ולהציב את הרפובליקה העממית הסינית עם 1.4 מיליארד אזרחיה במרכזו, במטרה לשרת את יעדיה הרודניים ושאיפותיה האימפריאליסטיות.

הכישלון הרווח בהבנת תוצאות ההתנהלות הסינית נובע במידה רבה מהתעלמות מהרעיונות המובילים והמטרות היסודיות של המפלגה הקומוניסטית.

בדיוק כפי שמחויבותה של ארה”ב לסדר עולמי חופשי ופתוח המורכב ממדינות לאום ריבוניות נובע ממסירותה ל”זכויות טבעיות” (השפה שבה משתמשת מגילת העצמאות האמריקנית כדי לתאר את הזכויות השייכות לכל אחד), כך גם הנחישות הסינית לארגן מחדש את הסדר הבינלאומי לפי תכתיבי הסוציאליזם נובעת מן האידאולוגיה המפלגתית הקומוניסטית ואמונות לאומניות קיצוניות.

הדעה הרווחת מזה תקופה ארוכה מניחה שיש להבין את סין במונחים של התנהגות מדינתית הגיונית.

החלטתו של דנג שיאופינג בשנות ה-70 על שילוב מרכיבים קפיטליסטיים בכלכלה הסינית הנשלטת בידי המדינה, הניעה תהליכים של מודרניזציה מואצת, יצרה צמיחה כלכלית אדירה והזניקה את סין למעמד של מעצמה עולמית. בהתאם לתורות הרווחות של מדעי המדינה, היה נהוג אז לחשוב כי הליברליזציה הכלכלית של סין והשפע החדש שיצרה יובילו גם לליברליזציה פוליטית.

יתרה מכך, גורמים בעלי השפעה בתוך ומחוץ לממשל האמריקני ראו במשך עשורים את עליית סין כהזדמנות להגדיל באופן משמעותי את השוק העולמי ואת המסחר הגלובלי, לרווחת כל המדינות.

אכן, הצמיחה הכלכלית המדהימה בסין הניבה רווחים גדולים לא רק לעם הסיני אלא גם למדינות רבות אחרות ברחבי העולם. אפילו לאחר הדיכוי האלים שהוביל המשטר נגד מאות אלפי מפגינים בעד דמוקרטיה בכיכר טיאננמן בקיץ 1989, רבים בארה”ב ובעולם עדיין קיוו להשתלבות סינית הדרגתית בסדר העולמי. אך הליברליזציה הפוליטית לה ייחלו בציפיה רבה לא התרחשה.

סין היתה יכולה לבחור בנתיב הדמוקרטי בו צעדו דיקטטורות אסיאתיות לשעבר כמו דרום קוריאה וטייוואן. השערות על “קץ ההיסטוריה”, ההנחה לפיה הדמוקרטיה הליברלית מתפשטת בעולם בשל הגיונה והקסם האוניברסלי שלה, ניפחו עוד יותר את התקווה. אך בייג’ינג דבקה ברעיונות האוטוריטריים שלה. המפלגה הקפידה לאשר ולהדגיש בכל הזדמנות את נאמנותה לסוציאליזם – שליטה ממשלתית בכלכלה ובחברה – כמודל הרצוי לא רק עבור סין, אלא עבור הסדר העולמי שיישלט על ידה.

בהשקפה המערבית הנפוצה מסתתרת ההנחה הבלתי-סבירה לפיה מנהיגי המפלגה הקומוניסטית – המתגאים בהיותם יורשי תרבות אדירה ועתיקה תוך שהם מאמצים אידיאולוגיה מודרנית דכאנית ומערכת מדינית שאכזריותה הותירה עשרות מיליוני מתים – תופסים את הפוליטיקה המקומית והעולמית כפי שרואים אותה בארה”ב ובדמוקרטיות ליברליות אחרות.

בשנים האחרונות בייג’ינג נטלה לעצמה עוד סמכויות וכוח והגבירה את כפיפות האזרחים לאינטרס הקולקטיבי של המפלגה, תוך שימוש באמצעים זדוניים החל במעקב אלקטרוני, דרך אינדוקטרינציה חריפה, ועד להקמת מחנות ריכוז למיעוטים אתניים ודתיים.

סין הצליחה לפתח או להשיג במרמה טכנולוגיות מתקדמות לא רק עבור שליטה באוכלוסייתה שלה, אלא גם עבור בניית צבא ברמה עולמית ואיסוף מידע על אנשים ברחבי הגלובוס.

המפלגה הקומוניסטית הציבה דרישות טריטוריאליות שערורייתיות בים סין הדרומי המפרות את החוק הבינלאומי, בעודה מוחצת את החירות בהונג קונג ומאיימת לעשות דבר דומה בטייוואן.

בייג’ינג יזמה ומפעילה פרויקטים גדולים של תשתיות והשקעות ברחבי העולם, במטרה לפתות או לכפות על מדינות ריבוניות, ובמיוחד על האליטות הפוליטיות והכלכליות בהן, להשתתף בעיצוב הסיני המחודש של סדרי העולם.

המפלגה הקומוניסטית הצליחה גם למנף את השתלבותה בארגונים בינלאומיים כדי להחדיר בהם את הנורמות והסטנדרטים שנמצאים בשורשי תפיסתה הרודנית. כל זה מאפשר לסין להמשיך בבטחה במשימתה – התפשטות באזור האינדו-פסיפי ומשם לעולם כולו במטרה לעצב את הסדר העולמי בדמותה.

מקורן של השאיפות הסיניות לעליונות גלובלית נעוץ בגישה המפלגתית הכוללת של אוטוריטריות, קולקטיביזם ואימפריאליזם, והיא נובעת משני זרמי רעיונות עיקריים.

כתבים ונאומים מכוננים של המפלגה פירטו את האמונות הקרדינליות של המרקסיזם-לניניזם, כפי שפורשו בידי המנהיגים הקומוניסטיים החל ממאו, שעמד בראש המפלגה מ-1943 עד 1976 וייסד את הרפובליקה העממית של סין. כתבים ונאומים אלו גם קידמו פרשנות קיצונית ללאומנות הסינית.

דניאל טובין, עמית בכיר במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים (CSIS) וחבר סגל באוניברסיטת המודיעין הלאומית, תיאר את המחויבות המפלגתית לסוציאליזם:

בנאומו הראשון כמזכיר כללי מול קבוצת לימוד בפוליטביורו בנובמבר 2012, שי ג’ינפינג הדהד כל אחד מקודמיו בתפקיד והתעקש: ‘רק הסוציאליזם יכול להציל את סין, ורק הסוציאליזם הסיני יכול להוביל את ארצנו לפיתוח'”

על-פי שי, למחויבות-העל הסוציאליסטית הזו תמיד היה מימד לאומי חיוני.

בקונגרס המפלגה באוקטובר 2017, תוקנה חוקת המפלגה כך שתכיל את הקונספט של “החלום הסיני על תחיה לאומית”. שי הדגיש את דבקותו בסינתזה של הקומוניזם הסיני והלאומיות הסינית כחלק מהתורה הבסיסית של המפלגה: “המפלגה הקומוניסטית קבעה מראשיתה את הגשמת הקומוניזם כאידיאל הנעלה שלה ומטרתה העליונה, והבקיעה את הדרך במשימה ההיסטורית של תחיה לאומית”.

בנאום שנשא בשנת 2019, שי הדגיש כי שגשוג האומה קשור באופן קבוע לניצחון הסופי של הקומוניזם: “בסין של היום, תמצית הפטריוטיות היא שילוב מוחלט בין המסירות שלנו למדינה לבין המפלגה הקומוניסטית והסוציאליזם”. המפעל הפטריוטי של תחיה לאומית, כפי שהסביר אותו שי, יגיע לשיאו עם השליטה הסינית בסדר סוציאליסטי חובק עולם.

מדיניות פוליטית הנטועה בדוֹגמה של המאה ה-20 ובפרשנות קיצונית ללאומיות לא היתה בשום פנים דבר בלתי-נמנע בסין.

במקומות אחרים באזור צמחו חלופות של ממש לשילוש המפלגתי של אוטוריטריות, קולקטיביזם ואימפריאליזם. כך למשל, תושבי הונג קונג, טייוואן ודרום-קוריאה, למרות היותם מושפעים לא פחות מהתרבות הקונפוציאנית, אימצו בחום את החירות והדמוקרטיה.

למרות שלטונה הרודני מבית והאיום שהיא מציבה לחירות ברחבי העולם, יש לסין תחת המפלגה הקומוניסטית מגוון של נקודות תורפה.

הן מתחילות עם החסרונות המובנים של משטר אוטוקרטי: הגבלות על חדשנות לטווח-ארוך, קשיים בהקמה ואחזקה של בריתות, והעלויות הנלוות לדיכוי פנימי.

בנוסף ישנן נקודות תורפה המשויכות באופן ספציפי למפלגה הקומוניסטית: חוסר יציבות כלכלי ודמוגרפי; הידרדרות סביבתית; שחיתות מתמדת; דיכוי של מיעוטים דתיים ואתניים; התוצאות המבהילות של מעקב, צנזורה ואינדוקטרינציה של 1.4 מיליארד איש; הפרדה מן העם של הצבא הנשלט בידי המפלגה, ובמיוחד, לאור ההרס הכלכלי והאנושי שחולל נגיף הקורונה בעולם, זעם בינלאומי גובר מול הבוז הסיני לחיי אדם, האדישות לגורל אומות אחרות וההתעלמות מנורמות ומחויבות בינלאומית.

הבנה של האתגר הסיני תלויה בהערכה ברורה של התנהלות המפלגה מבית ומחוץ, אמונותיה הבסיסיות, מטרותיה ארוכות-הטווח, ונקודות התורפה שלה – הן אלו שאותן היא חולקת עם משטרים רודניים אחרים והן אלו הייחודים לבייג’ינג. התמודדות עם האתגר הסיני תדרוש מארה”ב חזרה ליסודות.

על מנת לשמור על סדר בינלאומי פתוח וחופשי, ארה”ב חייבת קודם כל להגן על החירות מבית באמצעות כיבוד העקרונות המייסדים של האומה והמסורות החוקתיות שלה. ארה”ב גם צריכה לשמר את צבאה כמאומן והמצויד ביותר בעולם.

לאור המאפיינים הייחודיים של האתגר הסיני, אמריקה חייבת להזרים מחדש דם במערכת הבריתות שלה ולפתח קואליציות חדשות כדי לתת מענה לבעיות, יחד עם ביצוע רפורמות בארגונים בינלאומיים כך שישרתו את האינטרסים של העולם החופשי והריבוני.

ארה”ב צריכה לחפש הזדמנויות לשיתוף פעולה עם סין על בסיס הוגנות והדדיות, יחד עם הרתעה והגבלה של בייג’ינג במידת הצורך.

בנוסף, עליה לפתח סגל דיפלומטי שמבין את הרוח האמריקנית ואת הממשל, יחד עם הערכה נכונה של השונה והמשותף לעמים וארצות ברחבי העולם.

עליה לטפח מודעות ונכונות לפעולה בקרב הציבור. ועליה להמשיך ולהיות מגינת זכויות האדם, באמצעות שלל הכוחות הדיפלומטיים שברשותה.

הגישה הרב-חזיתית הזו תוכיח לשאר העולם כי ארה”ב עומדת לצד החירות, ועומדת לצד אלו שעומדים לצדה.

https://mida.org.il/2020/10/30/%d7%94%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%91-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%91-%d7%9c%d7%94%d7%9b%d7%99%d7%a8-%d7%91%d7%90%d7%aa%d7%92%d7%a8-%d7%94%d7%a1%d7%99%d7%a0%d7%99-%d7%94%d7%9e%d7%90%d7%99%d7%99%d7%9d/



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום רביעי ט''ז בכסלו תשפ''א    11:44   02.12.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. מחקר חדש של הממשל האמריקאי טוען כי סין מתכוונת להגיע ליכולת צבאית גלובלית כולל יכולת לנצח מלחמה הרחק משטחה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מחקר של המכון הממשלתי לחקר יחסי מסחר וצבא בין ארה"ב לסין טוען: סין בדרך להפוך למעצמת על.

המחקר החדש, באורך של 587 עמודים, טוען כי המטרה ששם לעצמו הממשל הסיני לעשורים הבאים, הינה לפתח את היכולת הצבאית של המדינה לנהל מלחמות גם הרחק מהטריטוריה של המדינה.

הצבא הסיני משיג יכולות אלו במספר תחומים: בתחום האווירי, הפיתוחים האחרונים של מטוסי תובלה כבדים יאפשרו לסין לשנע כוחות גדולים הרחק מגבולות המדינה. בתחום הימי, נושאת המטוסים החדשה, ועוד שצפויות לבוא אחריה, יאפשרו למדינה לשלוח כוחות גדולים מעבר לאוקיינוס גם כן.

עוד צוינו במחקר פיתוח מפציצים, מטוסי קרב, טילים שונים והן התקדמויות בנושאי הלוגיסטיקה, הסייבר והחלל.

המחקר ציין כי ההתקדמות הצבאית הסינית מציבה איום ממשי של קונפליקט בינה לבין ארה"ב, שכן ארה"ב קשורה בהסכמי הגנה רבים עם שכנותיה של סין, ובכך עשויות שתי המעצמות להיגרר לעימות ישיר בעקבות צד שלישי, עימות שאינן מעוניינות בו.

עוד צויין כי פרט לכיבוש מדינות המזרח הרחוק (בראשן טאיוואן), יתכן כי סין מעוניינת לתמוך צבאית בדיקטטורות שונות ברחבי העולם (למשל וונצואלה), מהלכים שיקנו לה דריסת רגל רחוקה, גם למרגלות ארה"ב עצמה.

מהלך שכזה יאפשר לסין להציב טילים ובסיסים צבאיים באותן המדינות, דבר שעשוי לגרום למשבר, נוסח משבר הטילים בקובה של המלחמה הקרה.

https://m.washingtontimes.com/news/2020/dec/1/china-military-expanding-has-global-ambitions-cong/



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום ששי י''ח בכסלו תשפ''א    13:05   04.12.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. ''סין היא האיום העולמי הגדול ביותר על החופש ועל הדמוקרטיה'' אומר מנהל סוכנויות המודיעין האמריקאי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מנהל המודיעין הלאומי ג'ון רטקליף אמר כי סין גונבת מארה"ב טכנולוגיות צבאיות כדי לשדרג את צבאה ולהביאו לחזית הקדמה הטכנולוגית.

הוא הגדיר אותה "כאיום הגדול ביותר על החופש" מאז מלחמת העולם השניה" והוסיף כי היא מכוונת לשליטה עולמית. "המידע המודיעיני שלנו ברור. סין מנסה לשלוט בארה"ב ובשאר העולם מבחינה כלכלית, צבאית וטכנולוגית".

רטקליף, חבר קונגרס לשעבר, שמונה בידי טראמפ להיות מנהל סוכנויות המודיעין הלאומיות, אמר את הדברים ל"וול סטריט ג'ורנאל".

"האסטרטגיה הסינית משולשת. לגנוב, לשכפל ולהחליף" אמר רטקליף. הוא טען כי חברות סיניות שואפות להחליף חברות אמריקאיות בשוק העולמי באמצעות כך.

רטקליף אף טען כי הסינים עושים ניסויים בחייליהם הם כדי לקבל חיילים "משופרים מבחינה ביולוגית".

הוא גם טען כי הסינים גונבים טכנולוגיות הגנה צבאיות אמריקאיות כדי "לתדלק" את תוכנית ההתעצמות והמודרניזציה של צבא סין בהתאם לחזונו של היו"ר, מזכיר המפלגה ומפקד הצבא שי ג'ינפינג.

מקור: הגארדיאן"

https://www.theguardian.com/us-news/2020/dec/03/china-beijing-america-democracy-freedom

תגוביות:

1.מעצמת רשע איומה.

2.סין גונבת מהם טכנולוגיות עשרות שנים ורק עכשיו התעוררו. קל לרמות את האמריקאים. הם נאיבים כמו מדינת עולם שלישי. הרמאויות בבחירות האחרונות גלויות לעין כל ועדיין חצי מהאמריקאים לא משוכנעים שהיו רמאויות.

3.סין איננה מסתירה עוד את שאיפותיה להוביל את העולם כמעצמה יחידה והם כנראה התעוררו מאוחר מדי.

4.הם מנתחים את כל תעבורת ''הזום'' בעולם בידי האלוגריתם .A.I לאינטליגנציה המלאכותית הסינית יכולות שיא כפי שבאות לידי ביטוי ביכולות זיהוי הפנים והמעקב המתמיד אחר אזרחי המדינה. אותו הדבר נטען כלפי מצלמות האבטחה שסין התקינה ברחבי בריטניה. כל המידע מועבר לסין. כך טוען המודיעין האמריקאי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום שלישי כ''ב בכסלו תשפ''א    19:05   08.12.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. חשיפה: מרצה בכיר באוניברסיטת בייג'ינג מסביר כיצד סין השתלטה על מוקדי הכח בוולסטריט ובאליטות האמריקאיות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 08.12.20 בשעה 19:53 בברכה, ליה
 
בתכניתו הלילה חשף טאקר קרלסון סירטון מהשבוע של מרצה בכיר מאוניברסיטת בייג'ינג המסביר כיצד סין השתלטה על מוקדי כוח בארה"ב ובאליטות האמריקאיות וכך השפיעה על מדיניות הסחר והחוץ של ארה"ב עד 2016.

הוא מסביר גם שמאחר וטראמפ לא נשלט ע"י והאליטות נוצרה בעיה. אבל עכשיו ביידן נבחר. האליטות דאגו לזה הוא מספר לקול הקהל הצוחק והבן שלו האנטר, מעורב בעיסקאות גלובליות, שאנחנו (הסינים) סידרנו לו.

טאקר מסביר: עכשיו אתם מבינים למה המדיה והאליטות צינזרו את הסיפור על האנטר ביידן?

התחקיר מתורגם לעברית:



לחץ כאן לצפיה דרך Facebook

מתוך הדף של טאקר קרלסון:



לחץ כאן לצפיה דרך Facebook

https://rotter.net/forum/scoops1/670884.shtml

תגוביות:

1.בסין בהחלט מתכננים משהו אפל ומרושע לכלל אוכלוסיית העולם.

2.הסרטון הסיני המלא, בתרגום לאנגלית:

https://www.youtube.com/watch?v=OwGLItcb498

3.יפה שארה"ב התעוררה אם כי מאוחר. אבל יש עדיין חצי מארה"ב עם נשקים שיגנו על האומה.

4.רשת ההשפעה של סין על פוליטיקאים בארה"ב, הכל הולך, אפילו שוחד מיני.

https://www.axios.com/china-spy-california-politicians-9d2dfb99-f839-4e00-8bd8-59dec0daf589.html?fbclid=IwAR0bK-k2m76DezMXCfpyt81cNtITp4ZkYCdwW24YmrHssd8Vcsc8cX9u0U0

5.כל טכנולוגיה שהאמריקאים מפתחים נגנבת אחרי שניה על ידי הסינים.

6.כל דבר שיורי בזמנוב הזהיר לגבי הקומוניזם לפני 40 שנה קורה לארה''ב בגלל השמאל. רק שהם חשבו שזה יבוא מצד הרוסים ובסוף בא מצד הסינים.

https://www.youtube.com/watch?v=rvcZiNt6ypI

7.זוכר איך צלבו את גדי טאוב שהעז לבקר את ה''עיתונות'' בארץ על הצנזורה שהטילה על פרשת האנטר ביידן.

8.מי שמסתובב ברחובות ערי קליפורניה, כבר רואה את הקריסה עכשיו.

9.ניצחון של ביידן פירושו שקיעה מהירה של ארה''ב.

10.תחקיר של אקסיוס חושף את רשת ההשפעה של סין על פוליטיקאים בארה''ב, כולל שוחד מיני.

https://100percentfedup.com/china-deletes-video-of-professor-saying-china-has-people-at-the-top-of-americas-core-inner-circle-of-power-influence/

11.האיום הסיני המוחשי מאוד על עתיד המערב:

מיחשוב קוואנטי

https://rotter.net/forum/scoops1/670292
.shtml

סין בעודף סחר של כל הזמנים

https://rotter.net/forum/scoops1/670623
.shtml

12.אחד הסוכנים שלהם זה כנראה אריק סוולוול הדמוקרטי מקליפורניה שונא גדול של טראמפ שהעליל על טראמפ שהוא סוכן רוסי בעוד שהחברה שלו מרגלת סינית. השם שלו היום מככב בטרנדי של טוויטר. תקראו מהר לפני שהם יצנזרו את זה:

https://twitter.com/search?q=Swalwell&src=trend_click&pt=1336159822966894594&vertical=trends

Exclusive: Suspected Chinese spy targeted California politicians

A suspected Chinese intelligence operative developed extensive ties with local and national politicians, including a U.S. congressman, in what U.S. officials believe was a political intelligence operation run by China’s main civilian spy agency between 2011 and 2015, Axios found in a yearlong investigation.

Why it matters: The alleged operation offers a rare window into how Beijing has tried to gain access to and influence U.S. political circles.

While this suspected operative’s activities appear to have ended during the Obama administration, concerns about Beijing's influence operations have spanned President Trump’s time in office and will continue to be a core focus for U.S. counterintelligence during the Biden administration.

The woman at the center of the operation, a Chinese national named Fang Fang or Christine Fang, targeted up-and-coming local politicians in the Bay Area and across the country who had the potential to make it big on the national stage.

Through campaign fundraising, extensive networking, personal charisma, and romantic or sexual relationships with at least two Midwestern mayors, Fang was able to gain proximity to political power, according to current and former U.S. intelligence officials and one former elected official.

Even though U.S. officials do not believe Fang received or passed on classified information, the case "was a big deal, because there were some really, really sensitive people that were caught up" in the intelligence network, a current senior U.S. intelligence official said.
Private but unclassified information about government officials — such as their habits, preferences, schedules, social networks, and even rumors about them — is a form of political intelligence. Collecting such information is a key part of what foreign intelligence agencies do.

Among the most significant targets of Fang's efforts was Rep. Eric Swalwell (D-Calif.).

Fang took part in fundraising activity for Swalwell’s 2014 re-election campaign, according to a Bay Area political operative and a current U.S. intelligence official. Swalwell’s office was directly aware of these activities on its behalf, the political operative said. That same political operative, who witnessed Fang fundraising on Swalwell's behalf, found no evidence of illegal contributions.

Federal Election Commission records don’t indicate Fang herself made donations, which are prohibited from foreign nationals.

Fang helped place at least one intern in Swalwell's office, according to those same two people, and interacted with Swalwell at multiple events over the course of several years.

A statement from Swalwell's office provided to Axios said: "Rep. Swalwell, long ago, provided information about this person — whom he met more than eight years ago, and whom he hasn’t seen in nearly six years — to the FBI. To protect information that might be classified, he will not participate in your story."

What happened: Amid a widening counterintelligence probe, federal investigators became so alarmed by Fang's behavior and activities that around 2015 they alerted Swalwell to their concerns — giving him what is known as a defensive briefing.

Swalwell immediately cut off all ties to Fang, according to a current U.S. intelligence official, and he has not been accused of any wrongdoing.
Fang left the country unexpectedly in mid-2015 amid the investigation. She did not respond to multiple attempts by Axios to reach her by email and Facebook.

Between the lines: The case demonstrates China’s strategy of cultivating relationships that may take years or even decades to bear fruit. The Chinese Communist Party knows that today’s mayors and city council members are tomorrow’s governors and members of Congress.

In the years since the Fang probe, the FBI has prioritized investigations into Chinese influence operations, creating a unit in May 2019 within the bureau solely dedicated to countering Beijing’s activities at the state and local levels. U.S. national security officials believe the threat posed by China has only grown with time.
"She was just one of lots of agents," said a current senior U.S. intelligence official.

Beijing "is engaged in a highly sophisticated malign foreign influence campaign," FBI director Chris Wray said in a July 2020 speech. These efforts involve "subversive, undeclared, criminal, or coercive attempts to sway our government’s policies, distort our country's public discourse, and undermine confidence in our democratic processes and values," Wray said.

The FBI declined to comment. The Chinese Embassy in Washington did not respond to a request for comment.

Details: Axios spoke with four current and former U.S. intelligence officials about the case over a period of more than a year. They requested anonymity because they were not authorized to speak to the media about the case.

Axios also spoke with 22 current and former elected officials, political operatives, and former students who knew Fang personally when she was based in the United States.

https://www.axios.com/china-spy-california-politicians-9d2dfb99-f839-4e00-8bd8-59dec0daf589.html?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=organic&utm_content=1100

ולא לשכוח שהנהג של הסנטורית הדמוקרטית דייאן פיינסטיין מקליפורניה היה סוכן סיני והיא היתה מדברת בטלפון ומפטפטת חופשי במשך עשרים שנה כשהוא היה הנהג שלה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום ששי ג' בטבת תשפ''א    14:42   18.12.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. הצי האמריקאי יאמץ ''גישה אסרטיבית'' יותר נגד סין ורוסיה. כך בדו''ח לוחמני חדש  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 18.12.20 בשעה 14:48 בברכה, ליה
 
דו"ח חידש ועב יריעה מתאר את רוסיה וסין כ"יריבות נחושות" ואת סין במיוחד "כאיום אסטרטגי דוחק ביותר".

הפנטגון הזהיר כי כוחות הים האמריקניים יהפכו לחזקים יותר בתגובה למעשי תוקפנות, התרחבות והפרות החוק הבינלאומי, תוך ציון בייג'ינג בפרט, אשר ספגה ביקורת על שאיפות ההתפשטות שלה בים סין הדרומי.

דו"ח חדש וגדול שנחתם על ידי ראשי חיל הנחתים האמריקני, חיל הים ומשמר החופים הזהיר כי "הסדר הבינלאומי מבוסס הכללים הברורים והוא שוב נתון לתקיפה" ו"הסביבה הביטחונית" השתנתה באופן דרמטי מאז 2015.

בדו"ח נאמר כי סין ורוסיה הן כעת "יריבות נחושות" של ארה"ב, כאשר סין מציגה את "האיום האסטרטגי הדוחק ביותר לטווח הארוך".

"סין היא היריבה היחידה עם הפוטנציאל הכלכלי והצבאי המשולב שמציבה אתגר מקיף לטווח הארוך בפני ארה"ב", נכתב בדו"ח.

"היא מבקשת להוליך את הממשל הימי הבינלאומי, למנוע גישה למוקדים לוגיסטיים מסורתיים, לעכב את חופש הים, לשלוט בשימוש בנקודות המפתח העיקריות, להרתיע את מעורבותנו בסכסוכים אזוריים ולעקור את ארצות הברית כשותפה המועדפת במדינות ברחבי העולם" נכתב בדו"ח.

סין נמצאת בעיצומה של מודרניזציה מהירה והרחבת כוחה הצבאי. כוחה הימי הוא הגדול ביותר בעולם. שילש עצמו בשני העשורים האחרונים. היא פתחה בהתפשטות אגרסיבית בים הדרומי והמזרחי שלה עם תרגילי צבא תכופים, ובמיצר טאיוואן עם פלישות כמעט יומיות לאזור השליטה האווירי של טייפה. בתגובה ארצות הברית הגדילה את פעילותה הימית באזור וחוקקה סנקציות נגד סין.

"הכוחות הימיים שלנו הפרוסים ברחבי העולם, מתקשרים מדי יום עם ספינות המלחמה והמטוסים של סין ושל רוסיה" נכתב במסמך שציין את "האגרסיביות הגוברת" שלהם וכינה את סין "האיום האסטרטגי הדוחק לטווח הארוך ביותר".

התקרית האחרונה בין כוחות חיל הים האמריקניים וסין התרחשה בסוף אוגוסט, כאשר בייג'ינג הודיעה כי היא הוציאה את ספינת המלחמה האמריקאית מארכיפלג Paracel השנוי במחלוקת.

בייג'ינג טוענת לבעלות כמעט על כל האיים של ים סין הדרומי, תביעות טריטוריאליות שנמצאות במחלוקת עם מדינות אחרות באזור, כולל וייטנאם, מלזיה, הפיליפינים וברוניי.

כדי להתמודד עם סין, ארה"ב שלחה בתדירות גבוהה יותר לאזור אניות, בכדי לבצע את מה שהיא מכנה "חופש ניווט".

דו"ח הפנטגון מתנבא שבמקרה של סכסוך, גם סין וגם רוסיה תנסנה לתפוס שטח לפני שארה"ב ובעלות בריתה תוכלנה להגיב ביעילות.

כדי לשמור על יתרון אסטרטגי על פני הצי הסיני, ארה"ב מתכננת לעדכן את כוחה הימי באמצעות ספינות קטנות יותר, זריזות יותר ואף מופעלות מרחוק.

הספינות האמריקניות "תיקחנה סיכונים טקטיים מחושבים ותגלנה גישה אסרטיבית יותר בפעילותנו השוטפת", נכתב בהודעה.

הדו"ח האשים את רוסיה וסין בהפעלת מניפולציות של כוח כדי לערער את המערכת הבינלאומית ולעצב אותה מחדש בהתאם לאינטרסים שלהם, בין השאר על ידי ביצוע הדרגתי של "מגוון פעילויות ממאירות הדרגתיות כדי לא לעורר תגובה צבאית".

https://www.theguardian.com/us-news/2020/dec/18/us-navy-to-adopt-more-assertive-posture-against-china-and-russia

תגוביות:

1.סין בראש ציר הרשע וביידן לא יעמוד מולה.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום שבת ד' בטבת תשפ''א    10:18   19.12.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. תובעים פדרליים מאשימים מנהלים בחברת זום בקשר עם ממשלת סין שאיפשר מעקב אחרי משתמשים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
זו מכה קשה עבור ענקית שיחות הוידיאו ששווה כ- 100 מיליארד דולר, שמעלה שאלות לגבי האופן בו החברה בקליפורניה מגנה על נתוני המשתמשים ברחבי העולם.

מנהל אבטחה בענקית הוידיאו זום עבד עם ממשלת סין בכדי לסגור את חשבונות האמריקנים ולשבש שיחות ועידה על הטבח בפעילים תומכי דמוקרטיה בכיכר טיאנמן ב- 1989, טענו ביום שישי התובעים של משרד המשפטים.

https://www.washingtonpost.com/technology/2020/12/18/zoom-helped-china-surveillance/



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום שלישי כ''ז בשבט תשפ''א    08:25   09.02.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. כ- 200 אנשי אקדמיה בריטים תחת חקירה על עזרה לסין לייצר מערכות נשק מתקדמות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הנחקרים חשודים בעבירה על חוקים נוקשים למניעת דליפת מידע רגיש במיוחד.

הנאשמים עלולים לרצות מאסר של עד 10 שנים אם יימצא שעברו על החוקים המדוברים.

הנחקרים חשודים בהעברה של מידע רגיש ממחקרים צבאיים פורצי דרך בתחומי התעופה, טילים ולוחמת סייבר - לסין.

https://www.thetimes.co.uk/article/hundreds-of-uk-academics-investigated-over-weapons-links-to-china-bpcks76bv?utm_medium=Social&utm_source=Twitter#Echobo

תגוביות:

1.מתקיימת בהם נבואת עובדיה ''והאבדתי חכמים מאדום ותבונה מהר עשו''.

2.גם אנחנו עזרנו להם ומכרנו להם את הלביא ואת תנובה ואת נמל חיפה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום ששי ז' באדר תשפ''א    10:19   19.02.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. האם סין מפתחת גזע של חיילי-על? / מידה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בייג׳ינג נמצאת בעיצומו של מאמץ גנטי וביו-טכנולוגי נטול כל רסן ואתיקה, ומדינות נוספות כבר הודיעו שילכו בעקבותיה

בינג סוּ, גנטיקאי סיני במכון קונינג לזואולוגיה המנוהל על-ידי המדינה, הכניס לאחרונה את הגן האנושי MCPH1, המפתח את המוח, אל תוך קוף. הדבר עשוי להפוך את התבונה של חיה זו לאנושית יותר מזו של פרימטים נמוכים יותר. הניסוי הבא של סו הוא להכניס לקופים את הגן SRGAP2C, הקשור לתבונה האנושית, ואת גן FOXP2 המחובר לכישורים שפתיים. האם אף אחד בסין לא צפה בסרט כוכב הקופים?

או שמא הם כן צפו בו. “הפיתוח הביו-טכנולוגי בסין מתקדם אל עבר כיוון מחריד”, כתב ברנדון וייכרט מדו״ח וייכרט במאמר שפרסם באתר ׳אמריקן גרייטנס׳.

בחברה קומוניסטית בעלת שאיפות בלתי מרוסנות, החוקרים רודפים אחר מדע מוזר. מה קורה כאשר מערבבים DNA של חזיר ושל חמור? ניסויים סיניים יוכלו לספק לכם את התשובה. ומה בנוגע לגידול איברים דמויי-אנושיים בחיות? כן, הם עשו גם את זה.

יתרה מזאת, ייתכן מאוד שבייג׳ינג כבר מהנדסת ״חיילי-על״.

“המודיעין האמריקני מראה כי סין ערכה ניסויים אנושיים על אנשים מצבא השחרור העממי בתקווה לפיתוח חיילים בעלי יכולות ביולוגיות מוגברות”, כתב בשלושה בדצמבר האחרון מזכיר המודיעין הלאומי ג׳ון רטקליף ב׳וול סטריט ג׳ורנל׳, במאמר תחת הכותרת “סין היא האיום הלאומי הביטחוני מספר אחד”.

לא ברור כמה רחוק הגיעו חוקרי הצבא הסיני. ברם, הם תומכים בשימוש בכלי ההינדוס הגנטי CRISPR כדי לשפר את היכולות האנושיות, ונציבות הצבא המרכזית של המפלגה הקומוניסטית “תומכת במחקר על שיפור הביצוע האנושי וביו-טכנולוגיה מ׳מושג חדש׳”.

צבא השחרור העממי נכנס בעובי הקורה בכל הקשור להנדסה גנטית של בני אדם. כפי שדיווחו האנליסטים הבכירים אלזה קאניה וווילסין וורנדיק, “ישנן מקבילות חד-משמעיות בנושאים הנשנים וחוזרים על-ידי מספר מלומדים מצבא השחרור העממי ועל-ידי מדענים ממוסדות משפיעים”.

מטרת כל הצעדים הסיניים הללו היא השגת “עליונות ביולוגית”. כפי שהעיר רטקליף: “למרדף של בייג׳ינג אחר כוח אין גבולות אתיים”. אך זה ברור כי המפלגה הקומוניסטית חושבת על יותר מרק חיילים. חוקר סיני הוא אף האדם הראשון, ועד כה היחיד, שהינדס גנטית עוברים אנושיים שביצעו לידות של ולדות חיים.

ב-2018, בעת שהיה באוניברסיטת המדע והטכנולוגיה הדרומית בשנזן, השתמש הִי ז׳יאנקוּי בכלי CRISPR-Cas9 להסרת הגן CCR5 כדי לחסן ילדות תאומות נגד איידס אך אולי גם כדי לשפר את האינטליגנציה שלהן. הניסוי הזכיר את התכנית לשיפור הגזע של הרייך השלישי ליצירת ״גזע עליון״.

סין נמצאת כעת בתהליך של ייצור “הקומוניסט המושלם”, סיפר וייכרט, שהינו אף מחבר הספר ׳Winnig Space׳, בשיחה עם ׳מכון גולדסטון׳. סין מנוהלת על-ידי משטר המאמין בשיפור המין האנושי עד כדי שלמות, ובזכות המחקר הגנטי והביו-טכנולוגי המודרניים, יכולים מתכנניה המרכזיים של סין לשפר את הגנום האנושי עצמו בהתאם לאג׳נדה שלהם”.

מדענים סיניים כבר נמצאים בדרך ל״סימום גנטי״ כדי להפוך את דורות העתיד לחכמים וחדשניים יותר מאלה הנמצאים במדינות המסרבות לאמץ את אותן שיטות שנויות במחלוקת.

“מה שאתם רואים בסין”, כתב וייכרט, “הוא המפגש של טכנולוגיה מתקדמת עם שיא הקִדמה של המדעים הביולוגיים המסוגלים לשנות מהותית את כל החיים על הכוכב הזה בהתאם לגחמות הקפריזיות של המשטר הידוע לכאורה כקומוניסטי”.

הי משנזן נקנס ונכלא עבור “ביצוע הנדסה גנטית בלתי חוקית בעוברים אנושיים”, לאחר קלחת בינלאומית שנגרמה מהתפרסמות הידיעות אודות עבודתו המסוכנת והלא-אתית, אך במדינת המעקב והריגול הכמעט מלא של המפלגה הקומוניסטית, ברור כי זכה לגיבוי מדינתי עבור הניסויים שלו.

מאמציו של הי אינם לבד. צוות החדשות של מגזין ׳Nature׳ דיווח באפריל 2015 כי במסגרת עוד ניסוי ראשון מסוגו בעולם, חוקרים סיניים באוניברסיטת סוּן יט-סן בגואנגג׳ואו הינדסו עוברים אנושיים פגומים עם CRISPR-Cas9. “מקור סיני המקורב להתפתחויות בתחום העיד כי לפחות ארבע קבוצות מדענים שונות בסין מקיימות מאמצים לביצוע הנדסה גנטית בעוברים אנושיים”, נכתב באתר.

אם כן, העמדתו של הי לדין על-ידי בייג׳ינג נראית כלא יותר מניסיון להרגיע את הזעם כלפיה ולמנוע מהקהילה המדעית הבינלאומית מחקירה נוספת של הפעילות הסינית.

לרוע המזל, ההישגים הסיניים בהנדסה גנטית של עוברים אנושיים לצורך ייצור ״חיילי-על״ משכנעת אחרים כי אף עליהם לעשות את אותו הדבר. בקרוב, למשל, אנו נראה את “המחסל הצרפתי”. הממשלה הצרפתית אישרה לאחרונה תכנית ליצירת “חיילים ביוניים” מהירים וחזקים יותר. “עלינו להיות ברורים, לא לכולם יש את אותן נקיפות מצפון כמו שלנו ועלינו להכין את עצמנו לכזה עתיד”, הכריזה שרת הכוחות המזוינים הצרפתית פלורנס פּארלי.

מייקל קלארק ממכללת ׳קינגס׳ סיפר לעיתון ׳The Sun׳ הבריטי כי כעת ישנה תחרות ביולוגית המתודלקת על-ידי סין. האם בקרוב יהיה לנו גזע של “הומו-רובוקופוס”, כפי שכינו אותו באגודה הבינלאומית לאתיקה צבאית?

אם התשובה היא כן, סין לא תהיה הצד היחיד עליו תיפול האשמה. “הדבר המטריד ביותר במאמצים אלו הוא העובדה כי סין השיגה גישה ל-CRISPR ולמחקר גנטי וביו-טכנולוגי מתקדם הודות למערכת היחסים שלה עם ארה״ב ועם מדינות מערביות מתקדמות נוספות”, אמר וייכרט ל׳מכון גייטסטון׳. “מעבדות מחקר אמריקניות, משקיעי ביו-טכנולוגיה ומדענים שאפו כולם לבצע מחקר ועסקים בזירת הביו-טכנולוגיה הצומחת של סין, בפירוש בגלל שהסטנדרטים האתיים למחקר בנושא הרגיש הזה הם כה נמוכים”.

“זה יוכיח את עצמו כאיום אסטרטגי ארוך-טווח על ארה״ב שרק מעטים בוושינגטון, בוול סטריט או בעמק הסיליקון מבינים”, אומר וייכרט ביחס לחימוש הביו-טכנולוגי הסיני המהיר.

המשטר הסיני הוא נטול אתיקה או הגינות, לא כפוף לחוק ומשולל כל רסן. יש לו, לעומת זאת, את הטכנולוגיה הנדרשת כדי לייצר זן חדש לגמרי של בני אדם משופרים גנטית הצועדים בתהלוכה צבאית.

https://mida.org.il/2021/02/15/%d7%94%d7%90%d7%9d-%d7%a1%d7%99%d7%9f-%d7%9e%d7%a4%d7%aa%d7%97%d7%aa-%d7%92%d7%96%d7%a2-%d7%a9%d7%9c-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a2%d7%9c/

תגוביות:

1.ה“גזע העליון החדש”. אחרי המאמר הזה ברור לי מעל לכל ספק שהסינים פיתחו את covid19 והווירוס פשוט ברח להם בדרך כלשהי מהמעבדה לפני שהספיקו לייצר את ה”נגדי”. הם מתערבים במעשי בורא העולם או הטבע ואסור לעולם להרשות זאת לפני שיהיה מאוחר מדי. כנראה טראמפ התכוון לתקוף אותם, אבל תמיד יש די טפשים ללא ניסיון בחיים שמנעו זאת ממנו. כעת יש לארה”ב נשיא אימפוטנט והסינים ועוד מנצלים זאת היטב.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום ששי כ' בניסן תשפ''א    09:14   02.04.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. סין - ממשלת הרשע. רשעות כמו בסין אינה נמצאת אלא שם!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הרב אבינר פרסם הערב בדף הפייסבוק שלו מאמר חריף נגד פשעי המשטר הסיני

הנה הדברים במלואם:

https://www.facebook.com/ShlomoAviner/posts/3902800209806196

סין - ממשלת הרשע

רשעות ממשלת סין עוברת את כל הגבולות. כמובן, גם עמים אחרים אינם כה צדיקים, אך, ב"ה, במשך הדורות, חל שיפור. אבל רשעות כמו בסין אינה נמצאת אלא שם.

כמובן, לא כל הסינים הינם מרושעים וכמו בכל מקום, יש שם גם אנשים טובים.

אבל אנו מדברים על ממשלת הרשע, ואדרבה, העם הסיני סובל כל כך הרבה. מיליונים שם מתייסרים מהתעללות, הגלייה, מאסר וגם רציחה.

כל פעם, יש קרבן תורן.

עתה, זה המיעוט המוסלמי של אויגורים Ouigours. יש כלפיהם עיקור כפוי ומניעת הריון כפויה של נשים כדי לצמצם את האוכלוסיה שלהם ואכן הילודה ירדה ב-80% בערך. כרגיל, יחד עם אונס. יש שם מחנות ריכוז, המכונים יפה על ידי הסינים מחנות לחינוך מחדש, מחנות להכשרה מקצועית, - אבל למעשה מגיעים לשם בכפיה.

ב"ה, עשרות מדינות התעוררו לפעול נגדם, בהתאם לסיסמא End CCP, כלומר Chinese Communist Party. אך יש גם עשרות מדינות שמצדיקות אותם. כנראה שהן שבויות באינטרסים כלכליים, שהרי סין היא מעצמה כלכלית, והכסף יענה את הכל. או בגלל שהן בעצמן מדינות פשע ומצא מין את מינו.

לכן, ברור שעלינו להצטרף ללוחמים נגד.

אמנם אין חובה לאהוב גויים, שהרי נאמר: ואהבת לרעך כמוך, והם לא רעך. אך יש לרחם עליהם, שנאמר: ורחמיו על כל מעשיו, וכידוע מפרנסים עניי גויים, ומי יותר עני מהסובל מעינויים של מחנות ריכוז. במיוחד, שנאמר עלינו: זכור מה קרה לך במצרים, וכן זכור מה קרה לך בשואה.

ודאי יהודים קודמים, אבל גם גויים הם בני אדם ויום יום, אנו מסיימים תפילותינו בעלינו לשבח, תפילה לכל המין האנושי.

לו יכולנו, היינו צריכים לכבוש את סין ולחסל את ממשלת הרשע כדי להציל מסכנים. אך כמובן, זה חזון משיחי, אבל אין זה פוטר אותנו לגמרי. לא עליך המלאכה לגמור, ולא אתה בן חורין ליבטל ממנה. כמובן, זה לא קל, אך עלינו להתעקש כפי כחנו.

אגב, זה גם נוגע לנו ולכל המין האנושי, ישירות, ביחס לקורונה.

כי לדעתם של מדענים רבים, אם לא היתה שם מדיניות של הסתרה והכחשה במשך שלושה חודשים, המגפה לא היתה מתפשטת בעולם. אז בעצם, הם חייבים לנו פיצויים על ההוצאות הרפואיות ועל הנזקים הכלכליים.

כמובן, הסינים מכחישים את כל ההאשמות נגדם ומצנזרים כל מידע פנימי.

אבל בכל זאת קשה להסתיר מיליון או שני מיליוני אנשים במחנות ריכוז, אשר חלקם צולמו בעזרת כלי טיס בלתי מאויש UAV, Drone. או מסמך סיני סודי של ארבע מאות עמודים שהתגלה על ידי חוקר זר. ויש להוסיף מאות אלפים שנעלמו מבתיהם מזה שנים וכל זה בלי להזכיר קצירת איברים בכפייה.

בעצם אין זו מפלגה, אין זו ממשלה, אלא זהו ארגון טרור, ששולט באכזריות יותר משבעים שנה.

לכן בודאי צודקיםהחותמים על העצומה End CCP.

וכן ההולכים להפגנה ביום ו' הבא כ"ז בניסן, 13:00-11:00, כיכר הדוידקה, בירושלים, עיר הקודש, עיר הצדק, קריה נאמנה.

קישור לחתימה על הקריאה באתר End CCP:

https://endccp.com/he/



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום רביעי כ''ט בסיון תשפ''א    09:09   09.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. הסכמה נדירה בסנאט: רוב גדול לחוק נגד האיום הטכנולוגי מסין  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ארה"ב מפולגת ומשוסעת, אך על דבר אחד רוב הפוליטיקאים מסכימים: הצורך להיאבק בהתעצמות הסינית. 68 סנאטורים תמכו בשורת צעדים בסך כ-250 מיליארד דולר לחיזוק המחקר והפיתוח, מנהיג הדמוקרטים: "אם לא נעשה כלום - ימינו כמעצמת העל השולטת יסתיימו". מנהיג הרפובליקנים: "זו לא המילה האחרונה"

תמיכה דו-מפלגתית: הסנאט האמריקני אישר הלילה (בין שלישי לרביעי) חבילת צעדים מקיפה בסך של כ-250 מיליארד דולר, שנועדה להגדיל את יכולתה של ארצות הברית להתחרות בהתקדמות המהירה של הטכנולוגיה הסינית. מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, תמך בהצעת החוק והזהיר: "אם לא נעשה כלום, ייתכן שימינו כמעצמת העל השולטת יסתיימו". הצעדים יאושרו באופן רשמי אם בית הנבחרים והנשיא ג'ו ביידן יתמכו בהם גם כן.

הרצון לנקוט ביד קשה נגד סין הוא אחד הנושאים הבודדים שזוכים לתמיכה דו-מפלגתית בארה"ב מלאת המחלוקות, והצעת החוק עברה ברוב גדול יחסית בסנאט המפוצל - 68 תומכים מול 32 מתנגדים. בין היתר, הסנאט הקציב סכום של כ-190 מיליארד דולר לחיזוק הטכנולוגיה והמחקר האמריקניים, לצד 54 מיליארד דולר להגדלת הייצור והמחקר בארה"ב של מוליכים למחצה וציוד טלקומוניקציה. מתוך 54 המיליארד, שניים יוקדשו לשבבים שמשמשים את יצרניות הרכב האמריקניות - שסובלות ממחסור עולמי עצום שגרם לקיצוצים משמעותיים בייצור ולעליית מחירים.

הצעת החוק עסקה גם בצורך להתמודד עם השפעתה הדיפלומטית והכלכלית של בייג'ינג בעולם, שהולכת וגדלה עם השנים. ההצעה קראה לשיתוף פעולה נרחב עם בעלות בריתה של ארה"ב ולהגדלת המעורבות בארגונים בינלאומיים - צעדים שעומדים בסתירה למדיניות "אמריקה תחילה" שהנהיג הממשל של הנשיא הקודם דונלד טראמפ.

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, שתמך בהצעה ונתן לה חסות, הזהיר מפני ההשלכות הקשות שיהיו אם ארה"ב לא תממן מחקרים כדי לעמוד בקצב של סין. לדבריו, "אם לא נעשה כלום, ייתכן שימינו כמעצמת העל השולטת יסתיימו. אנחנו לא מתכוונים לתת לתקופה הזו להסתיים במשמרת שלנו. אנחנו לא מתכוונים לראות את אמריקה הופכת לאומה בינונית במאה הזו".

שומר הוסיף: "הנחת היסוד פשוטה - אם אנחנו רוצים שעובדים אמריקנים וחברות אמריקניות ימשיכו להוביל את העולם, על הממשלה הפדרלית להשקיע במדע, במחקר בסיסי ובחדשנות - בדיוק כפי שעשינו עשרות שנים אחרי מלחמת העולם השניה. מי שינצח במירוץ לטכנולוגיות העתיד יהפוך למוביל הכלכלי העולמי, ולכך יהיו גם השלכות עמוקות על מדיניות החוץ והביטחון".

מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, אמר כי תמך בהצעת החוק למרות שהיא חסרה צעדים נוספים שיש לעשות. "מיותר לציין שאישור סופי של ההצעה הזו לא יכול להיות המילה האחרונה של הסנאט על התחרות שלנו עם סין", אמר מקונל. "זו בהחלט לא תהיה המילה האחרונה שלי".

הסנאטור הרפובליקני טוד יאנג, שהשתתף גם הוא בחיבור הצעת החוק, אמר כי מטרתה "לא רק לפגוע במפלגה הקומוניסטית הסינית, אלא גם להשתמש באתגר שהיא מציבה כדי להפוך לגרסה טובה יותר של עצמנו באמצעות השקעה בחדשנות".

מתנגדי הצעת החוק טענו בעיקר כי היא תגדיל את ההוצאות הממשלתיות בארה"ב ואת מעורבות הממשל בשוק החופשי. תומכי הצעת החוק הגדירו אותה כהשקעה הגדולה ביותר במחקר המדעי בארה"ב מזה עשרות שנים. חלקה של ארה"ב בייצור מוליכים למחצה בעולם נשחק בהתמדה מ-37% בשנת 1990 לכ-12% כעת, והמחסור העולמי בשבבים חשף פגיעות בשרשרת האספקה בארה"ב.

בתוך כך, אחרי שביידן השיב לשולחן את האפשרות שנגיף הקורונה דלף ממעבדה בסין, נחשף אתמול דו"ח אמריקני שקבע כי הסברה הזו מתקבלת על הדעת וראויה לבירור נוסף. עיתון וול סטריט ג'ורנל חשף את הדו"ח, שהוכן במאי 2020 במעבדה הלאומית "לורנס ליוורמור" בקליפורניה, ודיווח כי הוא זוכה לתשומת לב מחודשת בשל דברי ביידן.

הנשיא עצמו אמר שהחקירה מתמקדת בשני תרחישים. האחד שלפיו הנגיף הדביק בני אדם עקב מגע עם בעלי חיים, והשני שלפיו הוא דלף עקב תאונת מעבדה. סין עצמה מחתה על החזרת האפשרות השניה לשולחן, וטענה כי "פוליטיזציה" של מקורות הנגיף תפגע בחקירה.

https://www.ynet.co.il/news/article/BkrxNtp5d

תגוביות:

1.חחח. אמריקה כבר מתה וכך גם ישראל עם השתלטות השמאל.

2.רק הרפובליקנים עובדים ככה. אם טראמפ היה מציע את אותו החוק, לא היה דמוקרטי אחד תומך בו.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
26685 הודעות
יום רביעי כ''ג בתשרי תשפ''ב    09:57   29.09.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. חברות טכנולוגיה רב לאומיות מצמצמות פעילות בסין  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://www.youtube.com/watch?v=Q2gzch1KeBs



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות