אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #5429 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 5429   
אלירז
גולש אורח
   14:49   10.05.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

יוסי ביילין- המדריך ליציאה מלבנון - הספר המלא  

 
  

תוכן עניינים:
מבוא: http://www.snunit.k12.il/north/app1.html
הקדמה: http://www.snunit.k12.il/north/app2.html
מפת אינטרסים: http://www.snunit.k12.il/north/app3.html
עקרונות התוכנית: http://www.snunit.k12.il/north/app4.html

תמצית מנהלים וסיכומים: http://www.snunit.k12.il/north/tamzit.html
הקדמה: http://www.snunit.k12.il/north/hkdama.html
הפרקים:
http://www.snunit.k12.il/north/part_a.html
http://www.snunit.k12.il/north/part_b.html
http://www.snunit.k12.il/north/part_c.html
http://www.snunit.k12.il/north/part_d.html
http://www.snunit.k12.il/north/part_e.html
http://www.snunit.k12.il/north/part_f.html
http://www.snunit.k12.il/north/part_e.html
http://www.snunit.k12.il/north/part_f.html
http://www.snunit.k12.il/north/part_g.html

נספחים:
הסכם שביתת הנשק - ישראל לבנון - 49 - http://www.snunit.k12.il/north/appendix3.html
החלטת מועצת הביטחון 425 - http://www.snunit.k12.il/north/appendix4.html
החלטת הממשלה מ-85 - http://www.snunit.k12.il/north/appendix5.html
הסכם טאיף - http://www.snunit.k12.il/north/appendix6.html
הסכם שתוף פעולה לבנון-סוריה: http://www.snunit.k12.il/north/appendix7.html
הסכם הגנה סוריה-לבנון: http://www.snunit.k12.il/north/appendix8.html
הבנות "ענבי זעם" - http://www.snunit.k12.il/north/appendix9.html
הקמת ועדת מעקב לענבי זעם: http://www.snunit.k12.il/north/appendix10.html

מקור - סנונית (http://www.snunit.k12.il/north/book.html)



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מבריחה לבריחה, מהתאבדות להתאבדות...מלבנון !!! פילוביץ שחף 28.05.03 06:19 1
  מבחן התוצאה !! פילוביץ שחף 05.02.07 11:23 2

     
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   06:19   28.05.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מבריחה לבריחה, מהתאבדות להתאבדות...מלבנון !!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
פיגועי התאבדות הבריחו מלבנון את האמריקנים ואת הישראלים * מאז, הבריחות הישראליות ואסטרטגיית פיגועי ההתאבדות הערבית מתוות את ההיסטוריה של האזור * שלוש שנים לנסיגה מלבנון: ניתוח עומק
מאת:אורי מילשטיין
23 במאי 2003, כ"א באייר תשס"ג



חיילי צה"ל יוצאים מלבנון צילום:רויטרס

לפני שלוש שנים בדיוק, ב-24 במאי 2000, ברח צה"ל מלבנון. כארבעה חודשים לאחר מכן פרצה אינתיפאדת אל-אקצה שסימן ההיכר הבולט שלה הוא פיגועי התאבדות. ניתוח עומק של ההתרחשויות מלמד שיש קשר בין מלחמות ישראל בלבנון ובריחת ארצות הברית וישראל משם לבין פיגועי ההתאבדות ב-11 בספטמבר 2001 בוושינגטון ובניו-יורק והשבוע, ב-18 במאי 2003, בירושלים.

רוב המומחים האקדמיים והצבאיים של ישראל ראו בנביא המלחמה בטרור שלמה באום פרנואיד מטורף, וטרחו להציג אותו כימני קיצוני שאין לקחת אותו ברצינות. אך הוא דבק בעמדתו כי הפלשתינים מפתחים תרבות טרור שתסכן את המערב
לאחר מלחמת ששת הימים ניגש יאסר ערפאת להקים מדינת טרור בירדן בסיוע ברית המועצות ובעלות בריתה, ובכסף שזרם בעיקר מסעודיה ומאמירויות הנפט במפרץ הפרסי. לאחר שהמלך חוסיין סילק את מפקדות המחבלים מירדן בספטמבר "השחור" 1970, ניגשו ערפאת וחבריו להקים מדינת טרור בלבנון שזכתה לכינוי הישראלי "פתחלנד". בדרום לבנון הוקמו בסיסים למתקפה על ישראל ולאימון מחבלים פלשתינים ובני לאומים אחרים, ערבים ולא ערבים. המפקדות התמקמו בביירות. מלחמת לבנון החלה, ועמה המעורבות הישראלית שם, לרבות הקמת חיץ בעזרתו של מפקד אחת המיליציות הנוצריות, מייג´ור סעד חדד.

מעטים בישראל ובעולם הבינו אז את הסכנה הנשקפת למערב ממדינת טרור פלשתינית זו. אחד היחידים היה נביא הלוחמה בטרור, סגן אלוף שלמה באום ז"ל. הוא הקים עמותה להגנה על המערב ושכנע גם אותי להצטרף אליה. רוב המומחים האקדמיים והצבאיים של ישראל ראו בבאום פרנואיד מטורף, וטרחו להציג אותו כימני קיצוני שאין לקחת אותו ברצינות. אך הוא דבק בעמדתו כי הפלשתינים מפתחים תרבות טרור שתסכן את המערב.

שלמה באום היה סגנו של אריק שרון ביחידה 101, והשניים שמרו על קשרי שיח רצופים. כשמונה שרון ב-1981 לשר הביטחון בממשלת בגין השנייה, הוא החליט ליישם תוכנית מגרה לחיסול הפתחלנד, והקדים בכך את נשיא ארה"ב הנוכחי ג´ורג´ בוש בעשרים שנה (אולי זה מקור ההערכה הרבה של נשיא ארה"ב לראש ממשלת ישראל). מה שעשה בוש למדינות "ציר הרשע" – אפגניסטן ב-2001 ועיראק ב-2003, – התכוון שרון לעשות לפתחלנד ב-1982 במבצע "אורנים" שהתגלגל למבצע "שלום הגליל" ולמלחמת לבנון. אלא שב-1982 לא הבשילו התנאים למיגור מדינת טרור: ארה"ב לא עברה עדיין את טראומת ה-11 בספטמבר, וישראל עדיין לא הקריבה 1,070 חללים (עד אמצע שבוע זה) על מזבח הסכם אוסלו. צה"ל נכנס ללבנון עם צבא שלא התאים ללחימה בטרור, והשמאל הישראלי קפץ על ההזדמנות לקעקע את מנחם בגין ואת יורשו הוודאי אריק שרון כרוצחי חפים מפשע, כדי לחזור לשלטון ולחולל את הסכם אוסלו. התחיל עידן יוסי ביילין בישראל והפודל שלו: יצחק רבין.

ספטמבר 1982 היה ספטמבר השחור של ישראל: ב-4 בספטמבר שבו מחבלים ללא קרב 8 חיילי נח"ל ששהו בתצפית מבצעית סמוך לכביש ביירות-דמשק. השבויים הוחזרו לישראל בשתי קבוצות במשך שלוש שנים תמורת אלפים מחבלים. אחרי עשרה ימים נרצח נשיא לבנון באשיר ג´מאייל שעליו ביססה ממשלת ישראל את תקוותיה ליחסי שלום עם לבנון. אחרי יומיים נוספים החלו מאורעות סברה ושתילה, שנוצלו על ידי השמאל הישראלי להפגנת ענק ב-25 בספטמבר בכיכר מלכי ישראל. הפגנה זאת הולידה את ועדת כהן, שפריה היה דה-לגיטימציה של שרון. התברר שצה"ל חיסל אמנם את הפתחלנד, אך לא את תרבות הטרור בלבנון. החל תהליך בריחה מארץ הארזים לקול מצהלות יפי הנפש של ישראל בכנסת, באקדמיה ובתקשורת. מי שלא היה אז יפה נפש נחשב לרוצח. היתה זאת חוויה לקרוא את הכתובת על הקיר ולהיות מוקע. אני עברתי את החוויה הזאת.

בלי תשובה

את פיגוע ההתאבדות הראשון נגד יעד מערבי ביצע ב-18 באפריל 1983 ארגון החיזבאללה, שאך הוקם. באותו יום פוצץ הארגון מכונית טעונה ב-400 טון חומר נפץ ונהוגה בידי מחבל מתאבד סמוך לבניין השגרירות האמריקנית בביירות. כתוצאה מהפיצוץ קרס בנין בן שבע קומות, נהרגו 63 אנשים ונפצעו 120. החל עידן חדש בתולדות המלחמות: ארגון טרור קיקיוני מנחית מהלומה מוחצת על מעצמת על. ב-23 באוקטובר התפוצצה משאית מרצדס עמוסה בחומרי נפץ ונהוגה בידי מתאבד סמוך למבנה של מטה כוחות המארינס האמריקניים בשדה התעופה של ביירות. נהרגו 241 אנשי מארינס ונפצעו 80. זו היתה המכה החמורה ביותר שנחתה על יחידת העילית האמריקנית לפחות מאז מלחמת העולם השנייה, יותר מן המכות במלחמות בקוריאה ובווייטנאם. האמריקנים ברחו מלבנון. בכך הם הניעו את בן-לאדן וחבריו לחשוב כי נמצא הנשק האולטימטיבי נגד המערב. הם התחילו לפתח אסטרטגיית טרור לחיסול העוצמה האמריקנית, המבוססת על מספר הולך וגדל של מתאבדים מוסלמים בעולם כולו.

כשהלך הרמטכ"ל הכושל אהוד ברק לבחירות ב-1999 בראש מפלגת העבודה הוא הבטיח לעם בריחה מלבנון תוך שנה וזכה בניצחון מוחץ, שהרי חלק מן האופי הלאומי של הישראלים בעידן ביילין הוא בריחה מפני האויב.

פיגוע ההתאבדות הראשון של החיזבאללה נגד ישראל התחולל בצור בארבעה בנובמבר 1983: מכונית תופת נהוגה בידי מתאבד התפוצצה ליד מפקדת צה"ל בעיר. נהרגו תשעה אנשי כוחות הביטחון ו-31 נפצעו, וכן נהרגו 31 תושבים מקומיים. פיגוע זה ופיגועים נוספים הניעו ארגוני טרור חילוניים לבנוניים לבצע פיגוע התאבדות. צה"ל הגיב בבריחה חפוזה ובהתכנסות ברצועת הביטחון. הלקח של ארגוני הטרור היה שלישראל של עידן פוסט-לבנון אין אופציה של הכרעה צבאית במלחמת אנטי-טרור, ושהיא נקלעה לסינדרום של בריחה. מסקנה: יש להמשיך להכות אותה גם בדרום לבנון וגם ביש"ע. התחילה מלחמת דרום לבנון, וקצת אחריה האינתיפאדה הראשונה.

אסטרטגיית העל הערבית מבוססת על תוכנית שלבים לחיסולה של ישראל. אנשי עילית-ביילין אימצו את תוכנית השלבים הזו בהיפוכה: הם טענו כי אם ישיגו הערבים את השלב הבא יתחיל תהליך שלום. לשם כך הם היו זקוקים ללגיטימציה ביטחונית, שאותה מצאו בדמותו של הרמטכ"ל ואיש הצבא הכושל והממוטט נפשית יצחק רבין. בשלב ראשון נכשל רבין כראש ממשלה וכשר ביטחון במיגור האינתיפאדה הראשונה ומתקפת החיזבאללה בדרום לבנון. ב-16 באפריל 1993 ביצע החמאס את פיגוע ההתאבדות הראשון: מכונית תופת התפוצצה בין שני אוטובוסים אשר חנו סמוך לפונדק מחולה. שבעה חיילים ועובד פלשתיני של הפונדק נהרגו. גם את האירוע הזה יש למנות בתהליכי קריסתו הנפשית של רבין. התוצאה: בריחה מחלקים ביש"ע והקמתה של רשות פלשתינית בהסכם אוסלו. באוסלו נכנעה ישראל. כך התפרש הדבר לפחות בעולם הערבי. רוב הישראלים לעומת זאת נטו לקבל את פירושו של ביילין בקולו של רבין, שהמדובר בפיוס היסטורי עם ערפאת וארגונו. אחרי החתימה בוצעו עוד כמה פיגועי התאבדות על ידי החמאס. רבין, פרס וביילין הרגיעו: ערפאת ירסן את החמאס.
במהלך השנים קנה ארגון החיזבאללה יכולות של ארגון גרילה. במלחמה איתו בשנות התשעים התברר שלצה"ל אין תשובה לא רק ללוחמת טרור, אלא גם ללוחמת גרילה. שר ביטחון אחרי שר ביטחון ורמטכ"ל אחרי רמטכ"ל כשלו במאמציהם להפוך את הקערה על פיה. יותר מכולם נכשלו שרי הביטחון יצחק רבין, ואהוד ברק והרמטכ"לים אהוד ברק ואמנון ליפקין שחק. כשהלך הרמטכ"ל הכושל אהוד ברק לבחירות ב-1999 בראש מפלגת העבודה הוא הבטיח לעם בריחה מלבנון תוך שנה וזכה בניצחון מוחץ, שהרי חלק מן האופי הלאומי של הישראלים בעידן ביילין הוא בריחה מפני האויב. ואכן, רבים ראו ורואים את ה-24 במאי 2000 כהישג של אהוד ברק וכמודל לבאים אחריו.

בריחת צה"ל מדרום לבנון הוכיחה לפלשתינים כי ניתן לדחוק את ישראל מעמדות שנחשבו לחיוניות בעיניה, ללא שום תמורה, שהרי לישראל אין תשובה לנשק ההתאבדות. לפי ראש מחלקת היסטוריה של צה"ל, אלוף-משנה ד"ר שאול שי, "ההנהגה הפלשתינית רואה בפיגועי ההתאבדות נשק ואמצעי המעניק לפלשתינים יכולת הרתעה ואיזון אסטרטגי מול ישראל. תופעת המתאבדים אינה בבחינת תופעה שולית בחברה הפלשתינית, אלא השתקפות של נורמה חברתית חדשה שזוכה לעידוד ותמיכה של הציבור הרחב. הדבר מוצא את ביטויו בגילויי השמחה אחרי כל פיגוע, בהלוויית המאבדים בתמונותיהם בכל פינת רחוב בתהילה שנקשרת להם באמצעי התקשורת הפלשתיניים, ואף בסקרי דעת הקהל הפלשתיניים. בטרמינולוגיה הפלשתינית, גם הרשמית, אין מדובר בפעולות התאבדות, אלא בפעולות של הקרבה עצמית".

מנוסת בהלה

ראש הממשלה ושר הביטחון אהוד ברק נהג כפי שציפו הפלשתינים. בשיחות שניהל עם ערפאת לקראת סוף כהונתו הוא היה מוכן להעניק לפלשתינים מדינה ברוב המוחלט של שטחי יש"ע, לרבות בירושלים המזרחית. ערפאת העריך כי בריחת הישראלים היתה למנוסת בהלה, ודרש גם את זכות השיבה ושלטון מוחלט על הר הבית. את זה ברק לא העז להעניק לו. ערפאת יצא למלחמה. החלה אינתיפאדת אל-אקצה כשחוד החנית שלה הם פיגועי התאבדות לא רק של הארגונים האסלאמיסטיים, החמאס והג´יהאד, אלא גם של ארגונים "חילוניים", רובם כפופים ישירות לערפאת.

שיאה של מתקפת המתאבדים היה בחודש מארס 2002. באותו חודש הרגו הפלשתינים בפעולות טרור 139 ישראלים. זה מספר גדול גם בקנה מידה אמריקני או רוסי. בקנה מידה ישראלי זה מספר בלתי נסבל שהיווה איום אסטרטגי על יכולתה של מדינת ישראל להמשיך ולתפקד.

בתחילת מארס 2002, בשעות הבוקר, הרג צלף פלשתיני במשך 25 דקות שבעה חיילים בשירות פעיל ושלושה אזרחים ופצע חיילים ואזרחים נוספים במחסום צבאי בין היישובים עפרה ושילה שמצפון לרמאללה. כשהתחיל האירוע היו במחסום 12 לוחמים. בין ההרוגים היה מפקד פלוגה בדרגת סרן ומפקד מחלקה בדרגת סגן. היו בהם מאנשי המחסום ומאנשי התגבורת. לוחמי צה"ל לא הצליחו לזהות את מקורות הירי. אחרי שסיים את משימתו הסתלק הצלף מן המקום בלא פגע. את האירוע הזה לא ניתן לייחס למגבלות שהדרג המדיני מטיל על הדרג הצבאי. ועדת חקירה פנימית של צה"ל קבעה שהאירוע התרחש בגלל מיקום לקוי של המחסום. גם מיקום מחסומים שייך לאיכותו של צבא, אך בפרשה הזאת היו עוד הרבה ליקויים אופייניים לצה"ל 2002. זאת נקודת השפל של צה"ל בכל הזמנים, והיא עודדה את הפלשתינים להמשיך בפיגועים.

באותו חודש השתלטו כוחות צה"ל על מחנות פליטים ביהודה ובשומרון, בין היתר כתוצאה מן האירוע הנ"ל. משימתם היתה לחסל את תשתית הטרור: לתפוס טרוריסטים מבוקשים, אמצעי לחימה ובתי מלאכה לייצורם. תוך כדי פעילותו של צה"ל במחנות הפליטים המשיכו טרוריסטים פלשתינים לבצע פיגועים עד כי דיווח סודי בצה"ל קבע כי הפעילות במחנות הפליטים לא רק שלא פגעה בפעילות הטרור אלא הגבירה אותה.

ב-20 במארס 2002 בבוקר, בעת ששהו בישראל סגן נשיא ארצות הברית ריצ´רד צ´ייני ושליחו של נשיא ארה"ב הגנרל בדימוס אנתוני זיני, פוצץ מתאבד פלשתיני אוטובוס ישראלי שנסע בוואדי ערה, הרג שבעה נוסעים ופצע 29. באותו יום אמר שר הביטחון של ישראל ומנהיג מפלגת העבודה תת-אלוף בדימוס בנימין בן-אליעזר בשידור בטלוויזיה כי מטרתו היא להשיג הפסקת אש, וכי הוא מקווה שערפאת יסכים לכך, ואילו ראש אמ"ן האלוף אהרן זאבי באותו יום לחברי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת בהערכת מודיעין שנתית כי יאסר ערפאת, שצה"ל לא אפשר לו לצאת מרמאללה, מתכוון להמשיך את פעולות הטרור נגד ישראל עד שישיג את כל מטרותיו, לרבות "זכות השיבה" שמשמעותה חיסולה של מדינת ישראל.

הפלשתינים לא שעו לתחינותיו של שר הביטחון הישראלי וללחציהם של נציגי הממשל האמריקני, ולמחרת פוצץ מחבל פלשתיני את עצמו במרכז ירושלים. התוצאה: שלושה ישראלים הרוגים ו-100 פצועים. בערב פסח, 27 במארס, פוצץ מחבל פלשתיני את עצמו בחדר האוכל של מלון פארק בנתניה שבו התכנסו האורחים לליל הסדר. הוא חדר לבית המלון למרות ההתראות החמות, למרות כוננות שיא של המשטרה, ולמרות שבפתח המלון היה שומר חמוש. בפיגוע נהרגו 29 אנשים ונפצעו 140. למחרת חדר מחבל לבית משפחת גביש ביישוב אלון מורה ליד שכם והרג ארבעה. אחד ההרוגים שירת בשעתו בסיירת שקד והרוג אחר, בנו, היה קצין בסיירת מטכ"ל.

ממשלת ישראל הגיבה בגיוס מילואים, והורתה לצה"ל לחסל הפעם את תשתית הטרור. החל מבצע ´חומת מגן´ הנמשך בשמות שונים כבר למעלה משנה. בשלב זה אנחנו נמצאים היום, שלוש שנים אחרי הבריחה מלבנון ולמעלה משנתיים וחצי אחרי פרוץ אינתיפאדת אל-אקצה.
http://www.makorrishon.net/article.php?id=876

מבחן התוצאה
פ"ש
@ עיתון הארץ מכחיש שאבו מאזן מכחיש את השואה @

71. אבו מאזן, פרופיל פוליטי : מאת מכון ממר''י.....
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5315&forum=gil&omm=71&viewmode=threaded




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום שני י''ז בשבט תשס''ז    11:23   05.02.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מבחן התוצאה !!  
בתגובה להודעה מספר 0
 

לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות