אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #5923 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 5923   
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   19:21   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ח''כ יובל שטייניץ: ''ביבי מסכן את ביטחונה של ישראל''  

 
כיווני התפתחות עולם הל''א ולוחמת המידע בעידן גופים לא מאוישים.

מצ"ב הזמנה לכנס שנערך ב-24.6.2004, דהיינו לפני 5 ימים ומשום מה התקשורת לא דיברה על זה ולא כתבה על זה ולמרות שהכנס היה פתוח לאזרחים בכלל וגורמים זרים בפרט.
זהו הכינוס הרביעי של הזרוע הישראלית של אירגון "העורב הזקן" (אירגון של יוצאי קהיליות המודיעין והלוחמה האלקטרונית של ארה"ב), במסגרת הכינוס שנערך ביום חמישי האחרון כפעי שציינתי לעיל. בבית חיל האויר בהרצליה, להלן: ההזמנה לנוחיותכם/ן:

רוב המרצים היו קצינים בקבע בשרות פעיל: תת-אלוף שוהם, סא"ל אורי שי, סא"ל אירמין מנשר, רס"ן אריאל שינוסר ואחרים. שפרסו חומר עדכני ומבצעי בפני הקהל שאמנם רובו יוצאי צה"ל (קצינים בכירים) אבל היו גם אזרחים בכלל ותושבי חוץ בפרט שלא תהו על קנקנם ובמילים אחרות על סיווגם הביטחוני, נכון שכל השקפים סווגו כבלתי מסווגים אבל במהלך ובסוף כל הרצאה נתנה אפשרות לשאול שאלות ואז נפרסו לפני הקהל בעיות מבצעיות אוטנטיות שמטרידות קיומי את מתכנני ומפעילי מערכות מבצעיות בצה"ל.

לדוגמא ראשונה:

ח"כ ויו"ר חו"ב יובל שטייניץ, דיבר על הזרוע הארוכה שצה"ל בונה כיום כנגד איומים מרוחקים, תוך כדי דברין קפץ אל"מ (במיל') פלג וטען שבניית הזרוע הארוכה לתגובה של צה"ל הוצעה על ידו בתחילת שנות ה-70, אך האלוף ישראל (טליק) טל- חתן פרס ישראל לביטחון ישראל, ברוב שיכלותו, טירפד מהלך זה, בטענה שאין צורך למדינת ישראל בזרוע ארוכה.

דוגמא שניה:

הוצג שם-בכנס, מערכת הגנה מפני טילים במטוסעים אזרחיים, שוב קפץ אותו אל"מ(במיל') פלג וטען שכבר בשנת 1972 הייתה מותקנת מערכת כזאת במטוס אזרחי, מערכת להגנה מפני טילי קרקע אויר ואף הוא אישית טס במטוס אזרחיכזה בטיסת ניסוי והוא לא מבין לאן נעלם כל הפרוייקט, התכנון של המערכת שמוצגת כאן היום , 32 שנה אחרי, מי לעזאזל אחראי למחדל הזה ?? על כל שריפת הכספים של אז??

לסיכום הפתיח:

לא ברור מה היה האינטרס של צה"ל/משרד הביטחון, לפרוס תפיסות מבצעיות עדכניות בכינוס מעין זה.....אולי זה שלח לחמך על פני המיים ולעזאזאל הביטחון??

ח"כ ויו"ר ועדת חו"ב יובל שטייניץ היה מרצה פותח בכנס זה!!
(מצ"ב ציטוטים ככתבם וכלשונם מפיו של יו"ר ועדת חו"ב)

"ועדת חו"ב עברה ממודוס לא פעיל למודוס של בקרה ומעורבות, פיקוח וביקורת, לפעמים מטלטל ובקרה, שהיא צנועה יחסית לפרלמנטים אחרים. לכן מי שמרגיש שמתערבים לו, צריך לדעת שזה חיוני לכל הגורמים במדינת ישראל"

"אני רוצה להזהיר שלאחר מלחמת עירק, הייתה התלהבות מהיתרון הטכנולוגי, ניצחון חלק אמריקאי, מצד אחד היא מחזקת אך מצד שני צריך להזהר מהתלהבות יתר. (שלא תחלמו לוותר על יתרון טריטוריאלי תמורת יתרון טכנולוגי) מה שקרה בעירק היה זה ציון דרך, נצחון צבאי קונבינציונאלי החלק ביותר במאה השנים האחרונות. בשבועיים נכבשה מדינת ענק, הכוללת בתוכה: מדבריות, מישרוים, שרשראות הרים וערים גדולות.
ניתן להשוות זאת למלחמת ששת הימים, בה נכבש חצי האי סיני בבליץ (מתקפת פתע) עליונות אוירית, סיני המהווה עשירית מעירק ללא ערים צפופות אוכלוסין, היו בה ארבע מאות הרוגים, ואילו עירק נכבשה כמעט ללא כל אבדות (60 אבדות ורובם מאש ידידותית). רבים בישראל סבורים שיתרון טכנולוגי שלנו דומה אל מול צבאות ערב. אולי אנחנו יכולים לייצור שדה קרב דומה לצפויים לתוצאות דומות אך אנחנו נחותים מול האמריקאים בתחום הלוגיסטיקה ובכל מה שקשור באיגופים ימיים ואנכיים." (איגוף אווירי)

" יש לנו יתרון על האמריקאים בכל מה שקשור בסגירת מעגל של מודיעין ואלמנטים מבצעיים. ארצות הברית הגיעה לתוצאות אלו כי היא כמעצמה יכלה לקבוע את הזמן והמרחב שתמצה את יתרונה הטכנולוגי. לישראל אין את העוצמה הפוליטית והצבאית לעצב את פני הזירה, לאמריקאים יש את האפשרות למקם את שדות התעופה שלהם על פי הנחיצות כמו נושאות מטוסים או מדינות ידידותיות שיהיו מחוץ לטווח ידם של קומדו אוייב או, חיל האויר אוייב. ישראל לא קובעת לבד זמן מלחמה, לעומת זאת מלחמה יכולה להפתח נגדנו בזמן שלא נוח לנו, (ללא מילואים, ללא הכנות וכדו') ואז שדות התעופה שלנו, בסיסי המודיעין ובאו"ת (יחידות בקרה אויריות) כולן ימצאו ברצועת קרקע לא לא אופטימלית (אנחנו כמדינת ישראל כל הזמן בסיכון ביטחוני) בעימות עם הצד הערבי, הם שואפים לפגוע בנו מטווחים צרים כך שלא נוכל לנצל את יתרוננו הטכנולוגיים."

"אני מזהיר שזה לא חזות הכל. גם ליתרון טכנולוגי קיימים תנאי סף להפעלתו ויכולים להשתבש ע"י טכנולוגיה פרימיטיבית כמו מס"א של טילי קרקע קרקע, קטיושות, קאסמ"ים, קומדו אוייב וכדו'. המיצוי הטכנולוגי שלנו לא יהיה מלא כמו בתכניות או על שולחנות השרטוט ומכך צריך מאוד להזהר."

תזכורת לדברי אלוף זורע "זרו" ז"ל

"משנת 1982 ישראל לא נלחמה נגד צבאות קונבנציונאלים אלא רק נגד טרור. אפילו שר האוצר - בנימין נתניהו טוען כך, אך אני מזהיר שזה לא נכון. בעירק הייתה מלחמה קונבנציונאלית. כי ברגע ששר האוצר נתניהו מסכים לויתורים טריטוריאלים ומוכן להסתמך רק על יתרון טכנולוגי, בזה הוא מסכן את ביטחון מדינת ישראל ואני מזהיר מפני כך."

יו"ר ועדת חו"ב יובל שטייניץ: "ביבי מסכן את ביטחון מדינת ישראל"
"היות והצד השני חושב שהיתרון הטכנולוגי של ישראל לא יאפשר לו מלחמה קונבנציונאלית נגדנו, אז הוא בורח ללא קונבנציונאלית. היכות שלנו להתמודד מול זה הוא בתחום הקונבנציונאלי, ראו השמדת הכור בעירק ע"י חיל האויר והטרור בעזה דוכא ע"י צה"ל ולא ע"י גרילה נגדית. אסור להסתמך על היתרון הטכנולוגי, עומק איסראטגי אינו מבטל ע"י המעבר ללחימה טכנולוגית, להיפך, על מנת למצות את יכולתך הטכנולוגית, המרווח הקרקעי המינימלי הולך וגדל."

"לכן כל מדינה הנמצאת תחת איום קיומי, כמו ישראל, חייבת שיהיה לה עומק איסטראטגי, מסקנתי היא, שמי שאין לו עומק איסטראטגי ביבשה, חייב לייצור לעצמו עומק איסטראטגי בים, ישראל חייבת מידה מסויימת של עומק איסטראטגי על מנת למצות את יתרונה בזמן משבר, אנחנו כמעט נטשנו את רמה"ג, העומק המינימלי שקיים היום עשוי להצטמצם." (מסקנה מתוך דבריו/משפים אלה, שמי שחושב לנטוש את רמה"ג מעמיד את מדינת ישראל בסכנה קיומית) אלוף ישראל (טליק) טל אמר: אם אין לך עומק יבשתי חייב להיות עומק ימי."
מסקנה טריואלית:, מדינת ישראל חייבת שיהיה לה חיל ים, ואין לה!! אין למדינת ישראל יוזמה ימית. היא לא יצרה יכולת של עוצמת אש מהים לעומק היבשה, והיא- מדינת ישראל, לא הפכה את מזרח אגן ים התיכון לעומק שלה ביבשה ניתן להתנגדלמתקפת אוייב ע"י מאסות אומץ, מרכזים אורבנים, אך באויר ובים היום אי אפשר להתגבר על נחיתות ע"י טכנולוגיה. היתרון האווירי נפגם כי שדות התעופה הם אלמנט קרקעי."
"לכן צריך לפתח עוצמה ימית."

"אם ישראל תוכל לייצר עחוצמת אש מדוייקת מפלאטפורמות ימיות, נוכל לייצור קורה איסטראטגית נוספת ביום סגריר. היום ניתן לפעול מהים מאות ק"מ בתוך היבשה במדינות אוייב. לדעתי זו תהיה שגיאה הסטורית אם מדינת ישראל תמשיך להזניח תחום ימי זה. בכייה לדורות.

הרעיון שלי:

נוכח פני העתיד צריך לשנות את מבנה צה"ל, צריך להתבסס על שני פיקודים מרכזיים:
1. פיקוד זרוע היבשה, (ליבה יבשתית) שתפקידה להגן על טיסת הקרקע שנקראת מדינת ישראל.
2. זרוע מעטפת אויר וים, שהיא זרוע אחת, מעין איטגרציה של כוחות ימיים/אויריים/תת ימי/חלל. זאת צריכה להגן על היבשה ובעיקר לנצל יתרון זה כדי לייצור התקפה לעורף ומרחבי האוייב על מנת למוטט אותו. ההכרעה צריכה לבוא מהים והאויר, כי שם היתרון המוחלט שלנו. בתחום זה ההתפתחויות הטכנולוגיות המהירות ביותר - צריך לשקול הפרדה בין שני צבאות/זרועות אלה."

"יש הבדל עצום עליונות אוירית לימית. באוירית יש לנו יכולת התקפית לתקוף בעורף האוייב ואילו העליונות הימית הנה רק למטרות הגנה בלבד. עליונות התקפית לא פותחה כראוי, צריך להיות שינוי, לייצור עומק למקרה של הפתעה יבשתית."

שאלות ותגובות:

אל"מ (במיל') פלג קפץ ואמר: (משהיה רמ"ח אלקטרוניקה בחיל הים ובכיר במפא"ת) טליק-אלוף (במיל') ישראל טל הרס את היכולת של תגובה ימית לטווח של 2000 ק"מ ואתם רואים ושומעים את קצין הפרוייקט של נושא זה (מתכוון לעצמו וזה היה בשנות ה- 70 כאשר מונה על ידי חיים בר-לב למפקד הפרוייקט)

לסיכום:

1. אסור לוותר על נכסים טריטוריאלים.

2. המבנה של צה"ל כיום לא יעמוד במקרה של מתקפת פתע נוספת ויש חשש כבד שאם צה"ל לא ישנה את פניו בצורה רדיקלית ובמהירות האפשרית, תעמוד ישראל בפני סכנה קיומית ממשית. (ע"ע מלחמת יום הכיפורים)
אשכול מיוחד רק לדיון האחרון בנושא יום כיפור
http://rotter.net/forum/gil/5543.shtml

3. עצם נכונותם של שרון וביבי וכל אנשי הלווין שלהם, היא למעשה מסכנת את ביטחונה של מדינת ישראל, דהיינו:
"אסור למדינת ישראל לוותר על נכסים טריטוריאלים שגם כך המצב הטריטוריאלי היום לא מספק."

ובא לציון גואל...


חנן עזרן ''החשפן'' למעשה אתה ''החסמן'' http://rotter.net/forum/gil/5871.shtml



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מסכים לחלוטין שאסור לוותר על נכס טריטוריאלי הדוכס מאדינבורו 29.06.04 19:34 1
     מה תעשה עם אדריכל אוסלו טיפש וחצוף כמו עוזי דיין mozes5 29.06.04 22:03 20
  שטייניץ חושף בורות צבאית מדהימה sard 29.06.04 19:36 2
     אחד התסריטים שתמיד הפחידו הדוכס מאדינבורו 29.06.04 19:46 3
         אני יותר מודאג ממה שיישאר מישראל, בכלל החלום דקטרין 29.06.04 20:33 12
     צא מההלם, כבר מכרו להם!!! קנה את הגליון האחרון של נתיב דקטרין 29.06.04 19:48 4
         מבטיח לך שלא מכרו sard 29.06.04 19:52 5
             מעט לאחר פברואר 2002 מכרה ארה''ב למצרים דקטרין 29.06.04 20:08 7
                 זו נקודה חשובה sard 29.06.04 20:31 11
                     תגובתך מאוד מפחידה, מזכירה אחד לאחד את מערכת ההונאה דקטרין 29.06.04 20:42 13
                         הובא כבר בעבר, ,ע''י שחף,בדיווחו על מפקד ח''א שטען NZIV 29.06.04 21:06 14
                             אתה צודק, מצ''ב הקישור......... פילוביץ שחף 29.06.04 21:21 15
                         ממש לא מסכים איתך sard 29.06.04 22:51 21
             נמאס לי כבר לשמוע אתכם שמוליק1 29.06.04 21:47 18
                 שמוליק1 ידידי: סבלנות וסובלנות, הפעם עם ישראל..... פילוביץ שחף 29.06.04 21:59 19
                 אתה בור בעשר רמות לפחות sard 29.06.04 22:52 22
     א_ת_ה חושף בורות צבאית מדהימה! hamta 29.06.04 20:12 8
         נו באמת. sard 29.06.04 20:26 9
         ימריאו גם ימריאו, גם במלחמת העצמאות השניה ננצח, דקטרין 29.06.04 20:27 10
  מצטער, חזיתי את זה כבר לפני חצי שנה! hamta 29.06.04 19:58 6
  אם יתברר שנתניהו אכן נהפף לתומך נלהב בבריחה דקטרין 29.06.04 21:36 16
  מי שנתן ידו למסירת חברון לאויב הערבי- מסכן קיומנו במודע חרב הגאולה 29.06.04 21:44 17
  תגובה ד''ר אורי מילשטיין לדברי יובל שטייניץ: פילוביץ שחף 30.06.04 13:32 23
  דיון בועדת חו''ב נושא מרכיב הים בביטחון לאומי בהשתתפות פילוביץ שחף 21.07.04 06:05 24
  עוזי רובין מומחה לטילים: ''כאלף טילים מכל סוג מאיימים.. פילוביץ שחף 19.07.05 14:26 25
     דיווחים בכלי התקשורת........... פילוביץ שחף 19.07.05 19:52 26

     
הדוכס מאדינבורו
גולש אורח
   19:34   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מסכים לחלוטין שאסור לוותר על נכס טריטוריאלי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   עומק אסטרטגי פיזי היה ונשאר מרכיב מכריע במלחמה.יש חלופות טכנולוגיות לעומק אסטרטגי קרקעי אבל אף אחת מהן לא באמת משתווה לו.קיימים טילים שעוקפים את העומק האסטרטגי אבל ניצחון (או חלילה הפסד) במלחמה מושג רק על ידי כיבוש פיזי של שטח!!!
לעולם,אבל לעולם,אין לחזור לתקופת "המותניים הצרות" של 14 ק"מ בין הקו הירוק לנתניה. האפשרויות כיום לחצות את מדינת ישראל לשתיים באמצעות מחטף קרקעי במותניים הצרות הן גדולות ומסוכנות מבעבר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mozes5
גולש אורח
   22:03   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. מה תעשה עם אדריכל אוסלו טיפש וחצוף כמו עוזי דיין  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
שעכשיו מטיף ומסביר לנו ב"פופוליטיקה"...ערוץ1



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
sard
חבר מתאריך 7.4.04
3942 הודעות
   19:36   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. שטייניץ חושף בורות צבאית מדהימה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   התיאוריה שלו שלא ניתן יהיה להשתמש בשדות התעופה פשוט לא מחזיקה מים. צריך כמות טילים מאוד גדולה בשביל זה, וגם אז שדות התעופה ימשיכו לתפקד , למרות שייפגעו אנשים.
כדי באמת לשתק את שדות התעופה הם יצטרכו טילי שיוט לטווחים גדולים. אף אחד לא ימכור להם טכנולוגיה כזו, ועד שהם יפתחו אותה נוכל לפתח אמצעי נגד.
התאוריה שצריך מרחב כדי למצות יתרון טכנולוגי גם היא לא בכיוון. כיבוש שדות התעופה שלנו אינו בסל היכולות של האויב.
תקיפה לפני גיוס מילואים?? לא סביר. ניתן לתקוף מהאוויר או בטק"ק, אבל זה צעד שיגרום יותר נזק לאויב מהתגובה שלנו מאשר לנו. העברה מסיבת של כוחות קרקעיים לקווים מאיימים תזכה לבטח לגיוס מילאוים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הדוכס מאדינבורו
גולש אורח
   19:46   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. אחד התסריטים שתמיד הפחידו  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   היה מכת פתיחה של האויב על שדות התעופה שלנו ועל מרכזי גיוס המילואים.
ביכולות שקיימות כבר היום,בידי הסורים למשל,אפשר להרביץ מכת פתיחה שכזו עם נשק כימי על כמעט כל שדות התעופה של ישראל ומרכזי הגיוס שלה.זה עוד לפני שדיברנו על מרכזי אוכלוסין.
נכון שאחרי זה לא ישאר הרבה מסוריה אבל עדיין בסיטואציה כזאת עדיף שהגולן ישאר בידינו.
חד וחלק!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
   20:33   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. אני יותר מודאג ממה שיישאר מישראל, בכלל החלום  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 29.06.04 בשעה 20:34 בברכה, דקטרין
 
הישראלי על מלחמה כוללת כאשר כל היתרונות היחסיים
שלנו ברי מימוש היא אכן חלום, ישראל נדחפת לפינה
צעד אחר צעד עליידי לחץ מדיני משולב בטרור כאשר
ברקע מחזיקים הערבים את מקל ההיתעצמות הצבאית.

מבחינתם של הערבים אם יזדקקו למימוש העוצמה הצבאית
האדירה שיש בידם כיום (ועוד יותר בשנים הקרובות)
מדובר בכישלון אסטרטגי - ישראל כבר כעת נמצאת בתהליך
של קריסה עקב הצלחת המהלכים האסטרטגים של האויב.

בעוד ישראל מקיזה את משאביה על מלחמה בטרור (שעולה
גרושים לאויב) ומדלדלת את צבאה צבאות ערב מוצאים
מיליארדים על נשק התקפי בעל מטרה אחת - השמדת ישראל.

אנחנו בקריסה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
   19:48   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. צא מההלם, כבר מכרו להם!!! קנה את הגליון האחרון של נתיב  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 29.06.04 בשעה 19:56 בברכה, דקטרין
 
ותקרא (עלול לגרום להפרעות בשינה), למצרים יש כבר טילים
מכל הסוגים המינים והצבעים באדיבות ארה"ב.

אתה חושף שחצנות ישראלית טיפוסית בלתי רגילה, בדיוק כמו
לפני מלחמת יום כיפור (אז לפחות זה היה מבוסס על הנצחון
בששת הימים).

מצרים עלפי תוכנית אסטרטגית מיתקדמת באופן נמרץ לחיסול
ישראל, צבא מצרים עובר תהליך התעצמות מוטרף שלא משאיר
שום ספק סביר מהי מטרתו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
sard
חבר מתאריך 7.4.04
3942 הודעות
   19:52   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. מבטיח לך שלא מכרו  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   עסקאות הנשק שהמאריקאים עושים עם המצרים חשופות לנו. אין להם טילי שיוט, נקודה.
זה ממש לא עניין של שחצנות. זה עניין של הערכת יכולות. לפני מלחמת יום כיפור היתה בעיה של הערכת כוונות, ביכולות תמיד היינו טובים.
לסורים אין היום יכולת לפגוע בכל שדות התעופה שלנו, ובטח לא בנשק כימי. אנחנו בנויים לתפקד גם תחת איום כימי. שדה התעופה היחיד המאוים ברצינות הוא רמת דוד, ואפשר להסתדר בלעדיו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
   20:08   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. מעט לאחר פברואר 2002 מכרה ארה''ב למצרים  
בתגובה להודעה מספר 5
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 29.06.04 בשעה 20:09 בברכה, דקטרין
 
53 טילים מונחי לווין נגד ספינות דגם Harpoon Block 2,
מערכת מתקדמת זו ניתנת לשימוש כטילי שיוט לפגיעה מדויקת
במטרות בים וביבשה.

ציטוט ממאמר בנתיב האחרון.

חוץ מזה, מדוע אתה "לא סופר" את חיל האוויר המצרי?
למה מה? ומה עם צבא היבשה המצרי?

תקרא את המאמר המלא, מצרים בתהליך התעצמות מואץ כאשר
המטרה ברורה ואף אחד לא מסתיר אותה, היכולת/רצון של
הישראלים/יהודים לשים את הראש בחול היא מדהימה.

שים לב לשורה התחתונה, ערים בישראל מופצצות עליידי
אמל"ח שכנראה מגיע ממצרים וישראל עושה קולות של קיר,
מה אתה לומד מזה? שישראל מפחידה את מצרים או להפך???



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
sard
חבר מתאריך 7.4.04
3942 הודעות
   20:31   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. זו נקודה חשובה  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   הרפון בלוק 2 אכן יכול לשמש לתקיפת מטרות, אבל לא הגרסה שמכרו למצרים. זוהי גרסה עם טווח מוקטן וללא יכולת תקיפת ים-חוף.
חיל האוויר המצרי הוא גדול, אבל יכולות האוויר-אוויר שלו נמוכות. לא צריכה להיות לנו בעיה להתמודד איתו.
לצבא היבשה יהיה קשה מאוד להגיע למגע איתנו. יש לו 200 ק"מ לעבר, ללא עליונות אווירית מול חיל האוויר שלנו.
אני מכיר את ההתעצמות המצרית טוב. הכיוונים אליהם הם הולכים מלמדים על התעצמות מגננתית ולא מתקפתית.
הקסאם לא מגיע ממצרים. זה ייצור מקומי ואנחנו יודעים את זה. אכן יש נשק מצרי ברצועה, אבל כרגע לפחות אנחנו מבינים שאלו הברחות. שים לב שיש הרבה יותר נשק ישראלי ברצועה מאשר מצרי, כך שקצת קשה לדרוש מהמצרים מה שאנחנו לא מקיימים בעצמנו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
   20:42   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. תגובתך מאוד מפחידה, מזכירה אחד לאחד את מערכת ההונאה  
בתגובה להודעה מספר 11
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 29.06.04 בשעה 21:33 בברכה, דקטרין
 
העצמית שפעלה לפני מלחמת יום כיפור.

לידיעך כל ישראל היא רצועת חוף אחת צרה, כלומר
מטרות אסטרטגיות נמצאות מבחינה מעשית כמעט בים
בהנחה שיש לכך חשיבות כל שהיא, טיל מונחה לווין
לא מעניין אותו אם הוא טס מעל יבשה/ים.

"חיל האוויר המצרי הוא גדול, אבל יכולות האוויר
-אוויר שלו נמוכות. לא צריכה להיות לנו בעיה
להתמודד איתו." - שמענו, ב 1973 - ההנחה שלך שהאויב
יפתח במלחמה עלפי תסריט מיטבי לישראל היא מגוחכת.

"יש לו 200 ק"מ לעבור" - כבר לא, עיין ערך "הנתקות".

"הכיוונים אליהם הם הולכים מלמדים על התעצמות
מגננתית ולא מתקפתית." - בדיחה מפחידה, מאוד מפחידה,
מגננה ממה? מגמלים לובים? או מרק עצמות תימני?


באשר לאמלח בחבל עזה, תסביר לי עוד פעם, מדוע רוצים
לחפור תעלה בגבול ישראל מצרים?


שוב, יכולת ההכחשה הישראלית יהודית היא דבר מופלא,
האויב בנוה עליה, היא עבדנ היטב ב 1973 והמא עובדת
היטב כיום, השקר החמים, הנוח, המתגמל והמקדם הרבה
יותר נעים מהאמת.

אעשה מאמץ להביא את המאמר המלא מנתיב, תרומה קטנה
להשקטת מצפוני.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
NZIV
חבר מתאריך 18.3.03
39055 הודעות
   21:06   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. הובא כבר בעבר, ,ע''י שחף,בדיווחו על מפקד ח''א שטען  
בתגובה להודעה מספר 13
 
   כי לחיל האויר המצרי יש זרוע מיוחדת הנקראת : "זרוע המהלומה האסטרטגית" שכל כולה מיועדת לנושא אחד: להלום אוירית במטרות בלב ליבה של ישראל .
זה פרמטר שרציתי להביא לתשומת ליבך ולשיקול נוסף.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   21:21   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. אתה צודק, מצ''ב הקישור.........  
בתגובה להודעה מספר 14
 
15. חשיפה: מערכת ההגנה האוירית של ישראל נפלה...
http://rotter.net/forum/gil/5543.shtml#15



חנן עזרן ''החשפן'' למעשה אתה ''החסמן'' http://rotter.net/forum/gil/5871.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
sard
חבר מתאריך 7.4.04
3942 הודעות
   22:51   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. ממש לא מסכים איתך  
בתגובה להודעה מספר 13
 
   אל תטעה - חייבים לבנות כח שלוקח בחשבון את היכולות המצריות. כל הטענה היא שכיום יש לנו כח כזה, ואנחנו בכיוון של לשמר אותו.
נכון - כל ישראל היא רצועת חוף צרה. אבל היכולת של המצרים ליצור עליונות ימית מולנו היא מוגבלת מאוד. כמו כן כיום אין להם יכולת לתקיפת ים-חוף, והאמריקאים לא מסכימים למכור להם. ההרפון בלוק 2 שכן נמכר הוא מונחה מכ"ם אם אינני טועה, אבל בכל אופן לא מתאים לתקיפת חוף.
אני עדיין לא מבין מה הקשר למתאר. באיזה מתאר לדעתך חיל האוויר שלהם יכול לפעול ברצינות? אני לא מדבר על תקיפפה בעומק פה ושם - את זה אנחנו בנויים לספוג. אני מדבר על תקיפה שיטתית שגורמת לנזק תפקודי.
ההתנתקות לא משנה כלום בהיבט המרחק. 200 או 300 חיילים מצריים זה איום קטן מאוד. זה לכל היותר גדוד חי"ר ללא ציוד. הפלסטינים מסוגלים לעשות יותר. ייתר הצבא עדיין מערבית לתעלה, פרט לחטיבה באזור A.
המגננה המצרית - מאיתנו כמובן. בראייתם אנחנו מדינה תוקפנית ואימפריאליסטית שהסיבה היחידה שאינה תוקפת אותם היא שהפסידה במלחמת יום כיפור.
בקשר לאמל"ח ממצרים - נכון, זו בעיה. אבל זו בעיית הברחות, שיש לנו גם בתוכנו. התעלה, אם תיבנה, באה לפתור בעיה זו. זה לא משפיע על היכולת שלנו להילחם מלחמה קונבנציונלית.
אל תבין אותי לא נכון - אין פה שום דבר מוחלט באשר לכוונות. צריך לבנות יכולת להתמודד עם צבא מצרים - בכל תרחיש. צריך לבנות יכולת מודיעינית להתריע על מלחמה - בהחלט. אבל סך הכל, כיום אנחנו שם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שמוליק1
גולש אורח
   21:47   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. נמאס לי כבר לשמוע אתכם  
בתגובה להודעה מספר 5
 
   "ביטחוניסטים" מזויפים מטעם עצמם, יהירים וטיפשים כמו שרק קצינים הצבא המקסיקני יכולים להיות, אבל הם אינם נמצאים בסכנה קיומית.

נמאס ממכם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   21:59   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. שמוליק1 ידידי: סבלנות וסובלנות, הפעם עם ישראל.....  
בתגובה להודעה מספר 18
 
הרבה יותר מפוכח ועירני, אמנם עייף מאוד אבל במבחן האמת
אני מאמין שלא נופתע כמו שהופתענו במלחמת יום כיפור



חנן עזרן ''החשפן'' למעשה אתה ''החסמן'' http://rotter.net/forum/gil/5871.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
sard
חבר מתאריך 7.4.04
3942 הודעות
   22:52   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. אתה בור בעשר רמות לפחות  
בתגובה להודעה מספר 18
 
   יש לך משהו ענייני להגיד? תגיד. אין לך? שמור את היציאות שלך לחברים שלך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
hamta
חבר מתאריך 2.4.12
872 הודעות
   20:12   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. א_ת_ה חושף בורות צבאית מדהימה!  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   עוד פעם הוכחת קשקשנות לשמה.

אף מטוס לא ימריא אם שדה תעופה מופצץ בקאסאמים או מטווח ארטילרית. נקודה.

בנושאים שאין לך מושג בהם (ואני תוהה במה יש לך מושג...) שב בשקט בצד!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
sard
חבר מתאריך 7.4.04
3942 הודעות
   20:26   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. נו באמת.  
בתגובה להודעה מספר 8
 
   אני לא ארד לרמה הזאת.
דבר עם הקיר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
   20:27   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. ימריאו גם ימריאו, גם במלחמת העצמאות השניה ננצח,  
בתגובה להודעה מספר 8
 
   אין ברירה ואין רצון להעלם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
hamta
חבר מתאריך 2.4.12
872 הודעות
   19:58   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. מצטער, חזיתי את זה כבר לפני חצי שנה!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 29.06.04 בשעה 20:05 בברכה, hamta
 
את הדברים שד"ר שטייניץ ממליץ עליהם חזיתי כבר לפני חצי שנה באמצעי הפשוטים (מוח, עיניים, מסקנות)

בבקשה:



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
   21:36   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. אם יתברר שנתניהו אכן נהפף לתומך נלהב בבריחה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   לקווי אושוויץ זה יהיה עצוב מאוד וטראגי אבל
לא אלמן ישראל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חרב הגאולה
גולש אורח
   21:44   29.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. מי שנתן ידו למסירת חברון לאויב הערבי- מסכן קיומנו במודע  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   13:32   30.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. תגובה ד''ר אורי מילשטיין לדברי יובל שטייניץ:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
From : Uri Milstein <[email protected]>
Sent : Tuesday, June 29, 2004 9:11:02 PM
-Original Message-

תגובה לדברי יובל שטייניץ: הויתור על נכסים טריטוריאלים לא נעשה מרצון או כתוצאה של תכנון אסטרטגי אלא הוא נכפה עלינו על ידי תופעת "מרד בשר התותחים" שהתפתחה כתוצאה מתפקדו הלקוי של צה"ל ומחיר ההרוגים הגבוה של מלחמת דרום לבנון והאינתיפאדה הנוכחית.

אורי מילשטיין


חנן עזרן ''החשפן'' למעשה אתה ''החסמן'' http://rotter.net/forum/gil/5871.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   06:05   21.07.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. דיון בועדת חו''ב נושא מרכיב הים בביטחון לאומי בהשתתפות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 21.07.04 בשעה 06:08 בברכה, פילוביץ שחף
 

http://knesset.gov.il/agenda/heb/today.asp


חנן עזרן ''החשפן'' למעשה אתה ''החסמן'' http://rotter.net/forum/gil/5871.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   14:26   19.07.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. עוזי רובין מומחה לטילים: ''כאלף טילים מכל סוג מאיימים..  
בתגובה להודעה מספר 0
 
עוזי רובין מומחה לטילים:
"כאלף טילים מכל סוג מאיימים על מדינת ישראל"

ברגעים אלה הסתיים דיון מאלף וחשוב בועדת חוץ ובטחון בנושא
איום הטילים על מדינית ישראל.

מקור: ערוץ 99

בהמשך מצ"ב קישורים רילוונטים לנושא


תזכורת:

רעידת אדמה: הדרג המדיני מנסה למנוע פרסום מחקר של מערכת הביטחון
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6542&forum=gil&omm=0

לפניכם דו''ח השב''כ על האינטיפדה - הדו''ח לא מוכר עדיין לציבור
http://rotter.net/forum/gil/6144.shtml

מי הם המומחים של ´המועצה לשלום ולביטחון´ שעליהם.....
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5956&forum=gil&omm=0

חשיפה: ח''א שינה תוכניות פעולה בגלל ''שביו'' של טננבויום
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5650&forum=gil&omm=0

שטייניץ: פריסת כוחות מצריים בפילדלפי- סכנה לישראל
http://rotter.net/forum/gil/6632.shtml

משה שמיר: מצרים נערכת ל''יום הנקם הגדול''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5686&forum=gil&omm=0

''חץ '' הצליח!!! משמעותי
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5995&forum=gil&omm=0

ח''כ יובל שטייניץ: ''ביבי מסכן את ביטחונה של ישראל''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5923&forum=gil&omm=0

______________________________________________

"את היהודים יש להרוג"
ד"ר אחמד אבו חלביה, חבר מועצת פסיקת ההלכה של הרש"פ
דרשת יום שישי 13.10.200

הם שונאים אותנו ראו סרטון מצורף

"טיפה מנקבת חור באבן לא בכוח, אלא בטיפטוף מתמיד"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   19:52   19.07.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. דיווחים בכלי התקשורת...........  
בתגובה להודעה מספר 25
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 20.07.05 בשעה 01:23 בברכה, פילוביץ שחף
 
ערוץ7 - ועדת חו"ב: אלף טילים מאיימים על ישראל
15:28, 19 יולי 2005 / י"ב בתמוז תשס"ה



מצרים, איראן ובעיקר סוריה מחזיקות במערך טילים רחב המסוגל לפגוע בכל נקודה במדינת ישראל. כך מתברר בדיון מיוחד של ועדת החוץ והביטחון על איומי הטילים במזרת התיכון.

על פי המדיע שמסר עוז רובין, לשעבר ראש מנהלת טיל החץ במשרד הביטחון, משקל חומר הנפץ הכולל שטילים אלה מסוגלים לשאת הוא הוא חמש מאות טונות. לדבריו, סוריה ומצרים מצניעות את מערך הטילים שלהם בעוד שאיראן מפגינה בחוצות את יכולותיה. יאיר רמתי, מנכ"ל מפעל מל"מ של התעשיה האווירית המייצר את טיל החץ, אמר כי כבר כיום מסוגל המערכת שהוא מייצר יעילה גם נגד טילים הנושאים ראש חץ לא קונוובציונלי.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, דר' יובל שטייניץ, הזהיר מפני קבעונות מחשבתיים במערכת הביטחון "הממשיכה להקנות לתקיפה טקטית על ידי מטוסים עדיפות מוחלטת מול אופציית הטיל הטקטי המדוייק".
http://www.a7.org/news.php3?id=118524


וואלה- מומחה בינ"ל: ישראל מאוימת באלף טילים
יום שלישי, 19 ביולי 2005, 14:54 מאת: מערכת וואלה!

עוזי רובין, בכיר לשעבר במערכת הביטחון: האיום שווה ערך לתקיפת 120 מטוסי קרב. ח"כ שטייניץ: אסור שנחיה בקונספציה של עליונות אווירית.


(צילום: רויטרס)

"ישראל מאוימת באלף טילים ארוכי טווח מכל הסוגים, שעוצמתם 500 טון מטען קרבי' על כל נקודה בה. האיום הזה שווה ערך לתקיפת 120 מטוסי קרב", כך אמר היום עוזי רובין, מומחה בינ"ל לטילים ולשעבר ראש מנהלת "חומה" במשרד הביטחון, בכנס מיוחד בנושא איום הטילים במזה"ת של ועדת החוץ והביטחון, בחסות יו"ר הכנסת ובשיתוף ערוץ הכנסת.

רובין אמר עוד, כי בידי סוריה ישנם 500-400 טילים מכל הסוגים, בעיקר מדגמי הסקאד B, C, ו-D, המגיעים עד לטווח של 700 ק"מ. לאיראן יש מעל 200 טילים המאיימים על ישראל, והיא שוקדת בהתמדה על הגדלת טווח הטילים שלה, שעשוי להגיע למרכז אירופה, וכבר היום מגיע עד אנקרה ומכסה גם את בגדד ותימן.


פרסומתיו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד), הזהיר בדיון מפני "קיבעון מחשבתי או קונספציה", כהגדרתו, בכל הקשור לאיום הטילים, בשל תחושת העליונות האווירית של ישראל. לדבריו יש לשקוד על פיתוח המערך ההתקפי, כולל מן הים, ולא להסתפק ביכולות הקיימות. שטייניץ הוסיף, כי ישנה היום סכנה שנהיה אחרונים ביכולת ההתקפית ביחס לעולם המערבי. "היום אפשר לייצר מאות טילים יעילים במחיר מטוס F-16 אחד, ולכן המשוואה מתהפכת", אמר.

יאיר רמתי, מנהל מפעל מל"מ של התעשייה האווירית המייצר את טיל ה"חץ", אמר בכנס כי מערכות היירוט של ישראל יעילות גם כנגד נשק להשמדה המונית. רמתי ציין, כי ישראל עורכת תרגילים עם האמריקאים המשקיעים, בין היתר, שמונה מיליארד דולר בשנה בפיתוח מערכת לייזר להגנה על מטוסי בואינג מפני טילים, שפיתוחה טרם הושלם.
http://news.walla.co.il/?w=/1/749348

לסוריה יש את סד"כ הטילים הגדול באיזור


שיגור טיל פטריוט

כ-1,000 טילים של מדינות ערב מכוונים לישראל

כך מסרו מומחים לטילנות בדיון פתוח בכנסת על איום הטילים במזה"ת לדבריהם יש כ-1,000 טילים המכוונים לכל נקודה בישראל שטייניץ: יש לשקוד על פיתוח המערך ההתקפי

מאת: רנית נחום-הלוי


ח"כ שטייניץ, לשקול על פיתוח המערך ההתקפי

"למדינות ערב הסובבות את ישראל יש כ-1,000 טילים בליסטיים ארוכי טווח מכל הסוגים, שעוצמתם 500 טון מטען קרבי והם יכולים לפגוע בכל נקודה בישראל".

כך אמר היום (ג', 19.7.05) עוזי רובין, מומחה לענייני טילים וראש מנהלת חומה לשעבר במשרד הביטחון, בכנס מיוחד בנושא התפתחות איום הטילים במזרח התיכון והשפעתו על ביטחון ישראל. רובין הסביר, כי איום זה הוא שווה ערך לתקיפת 120 מטוסי קרב.

עוד הוסיף רובין, כי לסוריה סד"כ הטילים הגדול ביותר באזור והם מחזיקים בין 400-500 טילים מכל הסוגים בעיקר מדגמי הסקאד C, B ו-D המגיעים לטווח של כ-700 ק"מ. עם זאת הוא ציין, כי בניגוד לאירן סוריה, כמו מצרים, נוהגת להצניע את קיומו של מערך הטילים.

בהתייחסו למערך הטילים באירן אמר רובין, כי היא מחזיקה מעל 200 טילים המאיימים על ישראל, והיא שוקדת בהתמדה על הגדלת טווח הטילים שלה, שעשוי להגיע למרכז אירופה, וכבר היום מגיע עד אנקרה ומכסה גם את בגדד ותימן.

הכנס נערך בחסות יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ויו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ ד"ר יובל שטייניץ. מדובר בסדרת כנסים פתוחים שתיערך בכנסת בסוגיות הביטחון הלאומי של ישראל.

בדיון השתתפו מומחים לטילים ויירוט טילים ביניהם: עוזי רובין, מומחה לטילים ולשעבר ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון; יאיר רמתי, מנכ"ל מפעל מל"מ בתעשיה האוירית המייצר את טיל החץ; פרופ' ג'ראלד שטיינברג מאונ' בר-אילן; ותא"ל ד"ר שמעון נווה, ראש המרכז לחקר תורת הלחימה בצה"ל.

המומחים הציגו את התפתחות הטילים במדינות ערב מבחינה טכנולוגית וכמותית ואת מערכות היירוט בישראל (טילי החץ) ומערכות דומות המפותחות ברוסיה (S-300) ובארה"ב (פטריוט 3, ותאאד). כמו-כן נדונו משמעות הדברים לגבי הצורך בשינויים בתפיסת הביטחון של ישראל.

רמתי אמר בכנס כי מערכות היירוט של ישראל יעילות גם כנגד נשק להשמדה המונית. רמתי ציין כי ישראל עורכת תרגילים עם האמריקנים המשקיעים, בין היתר, 8 מיליארד דולר בשנה בפיתוח מערכת לייזר להגנה על מטוסי בואינג מפני טילים, שפיתוחה טרם הושלם.

יו"ר הוועדה, ח"כ שטייניץ הזהיר בסיכום הדיון "מפני קיבעון מחשבתי או קונספציה", כהגדרתו, בכל הקשור לאיום הטילים, בשל תחושת העליונות האוירית של ישראל. לדבריו, יש לשקוד על פיתוח המערך ההתקפי, כולל מן הים, ולא להסתפק ביכולות הקיימות. שטייניץ הוסיף, כי ישנה סכנה היום שנהיה אחרונים ביכולת ההתקפית ביחס לעולם המערבי. "היום אפשר לייצר מאות טילים יעילים במחיר מטוס F-16 אחד, ולכן המשוואה מתהפכת", אמר.
http://www.nfc.co.il/archive/001-D-75896-00.html?tag=1-20-21

Gold
חבר מתאריך 9.12.04
201 הודעות 16:31 19.07.05


כ-1,000 טילים מכוונים לישראל



"למדינות ערב הסובבות את ישראל יש כ-1,000 טילים בליסטיים ארוכי טווח מכל הסוגים, שעוצמתם 500 טון מטען קרבי והם יכולים לפגוע בכל נקודה בישראל".

כך אמר היום (ג', 19.7.05) עוזי רובין, מומחה לענייני טילים וראש מנהלת חומה לשעבר במשרד הביטחון, בכנס מיוחד בנושא התפתחות איום הטילים במזרח התיכון והשפעתו על ביטחון ישראל. רובין הסביר, כי איום זה הוא שווה ערך לתקיפת 120 מטוסי קרב.

מומחים לטילנות השתתפו בדיון פתוח בכנסת על איום הטילים במזה"ת ואמרו כי יש כ-1,000 טילים המכוונים לכל נקודה בישראל



Yac
חבר מתאריך 31.3.02
26094 הודעות 17:10 19.07.05


10. סוגי טילים שבידי מדינות מוסלמיות מסוימות

סוגים לא כמויות.
לא כללתי את ארגוני הטרור. לחיזבוללה ארסנל מפחיד של טילים ורקטות.

אבו דאבי
מג'יק - צרפתי
מילאן - גרמני

אלג'ריה
הכל תוצרת רוסיה
1 2K12 Kub Medium-range air-defense missile system Russia
2 9K111 Fagot/Faktoria Man-portable infantry Anti-Tank Missile Russi
3 9K32 Strela-2 man portable surface-to-air missile Russia
4 9K33 Osa short-range air-defense missile system Russia
5 9K35 Strela-10 short range surface-to-air missile Russia
6 9M14 Malyutka short-range anti-tank missile Russia
7 9M31 Strela-1 low-attitude surface-to-air missile Russia
8 Kh-23/-66 Grom short range air-to-surface missile Russia
9 Kh-25 short range air-to-surface missile Russia
10 Kh-35 Uran/Bal anti-ship cruise missile Russia

בחריין
1 AGM-65 Maverick tactical air-to-surface missile USA
2 AGM/RGM/UGM-84 Harpoon anti-ship missile USA
3 AIM-120 AMRAAM medium-range air-to-air missile USA
4 AIM-9 Sidewinder short-range air-to-air missile USA
5 AS.15TT lightweight anti-ship missile France
6 BGM-71 TOW short range anti-tank missile USA
7 Crotale short-range air defense missile France
8 Exocet AM39/SM39/MM40 medium-range anti-ship missile France
9 FIM-92 Stinger man-portable air-defense missile USA
10 RBS-70/-90 Short-range air-defense missile Sweden


דובאי
1 Crotale short-range air defense missile France
2 HY-1/-2 anti-ship missile China
3 RBS-70/-90 Short-range air-defense missile Sweden

מצרים
1 2K12 Kub Medium-range air-defense missile system Russia
2 3K11 Falanga Short Range Anti-Tank Missile Russia
3 3M6 Shmel Light Anti-Tank Missile Russia
4 9K32 Strela-2 man portable surface-to-air missile Russia
5 9M14 Malyutka short-range anti-tank missile Russia
6 9M31 Strela-1 low-attitude surface-to-air missile Russia
7 AGM-114 Hellfire air-launched anti-tank missile USA
8 AGM-65 Maverick tactical air-to-surface missile USA
9 AGM/RGM/UGM-84 Harpoon anti-ship missile USA
10 AIM-7 Sparrow medium-range air-to-air missile USA
11 AIM-9 Sidewinder short-range air-to-air missile USA
12 AS 30L short range air-to-air missile France
13 BGM-71 TOW short range anti-tank missile USA
14 Crotale short-range air defense missile France
15 FIM-92 Stinger man-portable air-defense missile USA
16 FL-1/-2 short-range ship-to-ship missile China
17 HOT short-range anti-tank missile France, Germany
18 HY-1/-2 anti-ship missile China
19 KS-1 Komet/FKR-1/S-2 Sopka air/surface-to-ship missile Russia
20 KSR-2/-11 long range air-to-ship missile Russia
21 Kh-23/-66 Grom short range air-to-surface missile Russia
22 Luna-M short-range mobile rocket Russia
23 MIM-23 HAWK mobile medium-range air defense missile USA
24 MIM-72 Chaparral air defense USA
25 Magic short-range air-to-air missile France
26 Milan anti-tank missile Germany, France
27 Otomat medium to long range ship-to-ship missile Italia
28 PL-5 short-range air-to-air missile China
29 R-11/-17 Elbrus short-range ballistic missile Russia
30 R-3 Short Range Air-to-Air Missile Russia
31 R.530 Short-range air-to-air missile France
32 RIM-66/67/156 Standard 1/2 Medium-range naval air defense missile USA
33 RIM-7 Sea Sparrow naval point-defense missile USA
34 RUR-5 ASROC ship-to-submarine rocket USA
35 S-125 Neva Medium-range air-defense missile system Russia
36 S-75 Dvina/Volkhov short range surface-to-air missile Soviet Unio
37 SSC-2A/2B Salish/Samlet Coastal Defence Anti-Ship Missile Russia
38 Scud Mod B/C/ER SRBM North Korea
39 Super 530 Medium-range air-to-air missile France
40 Swingfire Anti-Tank Missle UK

אירן
1 3K11 Falanga Short Range Anti-Tank Missile Russia
2 9K32 Strela-2 man portable surface-to-air missile Russia
3 AGM-65 Maverick tactical air-to-surface missile USA
4 AGM/RGM/UGM-84 Harpoon anti-ship missile USA
5 AIM-54 Phoenix long-range air-to-air missile USA
6 AIM-9 Sidewinder short-range air-to-air missile USA
7 BGM-71 TOW short range anti-tank missile USA
8 DF-11(East Wind-11)/M-11 short-range road mobile ballistic missile China
9 DF-15(East Wind-15)/M-9 road mobile short-range ballistic missile China
10 FGM-77 Dragon man-portable anti-tank missile USA
11 FIM-92 Stinger man-portable air-defense missile USA
12 FM-80 low-altitude air-defense missile China
13 HQ-2/M-7 medium-range high altitude air-defense missile China
14 HY-1/-2 anti-ship missile China
15 HY-4/C-201 anti-ship missile China
16 Harpon anti-tank missile France
17 Kh-25 short range air-to-surface missile Russia
18 M-7/Project 8610 short range road mobile ballistic missile China
19 MGM-52 Lance Short Range Road Mobile Ballistic Missile USA
20 MIM-23 HAWK mobile medium-range air defense missile USA
21 NoDong road mobile medium range ballistic missile North Korea
22 P-270/Kh-41 Moskit short to medium range ship-to-ship missile Russia
23 PL-5 short-range air-to-air missile China
24 R-11/-17 Elbrus short-range ballistic missile Russia
25 R-27 medium- and long-range air-to-air missile Russia
26 R-73 Short Range Air-to-Air Missile Russia
27 RBS-70/-90 Short-range air-defense missile Sweden
28 Rapier Short-range air defense missile UK
29 S-200 Angara Long-range high-altitude strategic Russia
30 S-300P/PM/PMU/PMU-1/PMU-2 Favorit Surface-to-Air Missile Russia
31 S-75 Dvina/Volkhov short range surface-to-air missile Soviet Unio
32 Scud Mod B/C/ER SRBM North Korea
33 Sea Killer/Marte medium range air-to-ship missile Italy
34 Seacat Short Range Ship-to-Air Missile UK
35 Shahab Medium-range ballistic missile Iran
36 YJ-1/-2, C-801/-802 anti-ship and land-attack missile China
37 YJ-6/C-601 Short-range air-to-surface missile China

ירדן
1 9K32 Strela-2 man portable surface-to-air missile Russia
2 9K33 Osa short-range air-defense missile system Russia
3 9K35 Strela-10 short range surface-to-air missile Russia
4 9K36 Strela-3 man portable surface-to-air missile Russia
5 AGM-65 Maverick tactical air-to-surface missile USA
6 AIM-9 Sidewinder short-range air-to-air missile USA
7 AS 30L short range air-to-air missile France
8 BGM-71 TOW short range anti-tank missile USA
9 FGM-77 Dragon man-portable anti-tank missile USA
10 FIM-43 Redeye man-portable surface-to-air missile USA
11 MIM-23 HAWK mobile medium-range air defense missile USA
12 Magic short-range air-to-air missile France
13 R.530 Short-range air-to-air missile France
14 Seacat Short Range Ship-to-Air Missile UK

לבנון
1 BGM-71 TOW short range anti-tank missile USA
2 Harpon anti-tank missile France
3 Milan anti-tank missile Germany, France
4 R.530 Short-range air-to-air missile France

לוב
1 2K12 Kub Medium-range air-defense missile system Russia
2 3K11 Falanga Short Range Anti-Tank Missile Russia
3 9K114 Shturm Anti-tank missile Russia
4 9K32 Strela-2 man portable surface-to-air missile Russia
5 9K33 Osa short-range air-defense missile system Russia
6 9K35 Strela-10 short range surface-to-air missile Russia
7 9M120 Ataka anti-tank missile Russia
8 9M14 Malyutka short-range anti-tank missile Russia
9 9M31 Strela-1 low-attitude surface-to-air missile Russia
10 Crotale short-range air defense missile France
11 DF-15(East Wind-15)/M-9 road mobile short-range ballistic missile China
12 Kh-23/-66 Grom short range air-to-surface missile Russia
13 Kh-28 medium range anti-radar missile Russia
14 Luna-M short-range mobile rocket Russia
15 Magic short-range air-to-air missile France
16 Milan anti-tank missile Germany, France
17 NoDong road mobile medium range ballistic missile North Korea
18 Otomat medium to long range ship-to-ship missile Italia
19 P-15 Termit anti-ship cruise missile Russia
20 R-11/-17 Elbrus short-range ballistic missile Russia
21 R-23/-24 Medium Range Air-to-Air Missile Russia
22 R-3 Short Range Air-to-Air Missile Russia
23 R-40/-46 Medium-range Air-to-Air Missile Russia
24 R-60 Short Range Air-to-Air Missile Russia
25 R.530 Short-range air-to-air missile France
26 S-125 Neva Medium-range air-defense missile system Russia
27 S-200 Angara Long-range high-altitude strategic Russia
28 S-75 Dvina/Volkhov short range surface-to-air missile Soviet Unio
29 Scud Mod B/C/ER SRBM North Korea
30 Sea Killer/Marte medium range air-to-ship missile Italy
31 Seacat Short Range Ship-to-Air Missile UK
32 Vigilant Anti-Tank Missile UK

נסיכות עומאן
1 AIM-9 Sidewinder short-range air-to-air missile USA
2 AS 30L short range air-to-air missile France
3 AS.15TT lightweight anti-ship missile France
4 BGM-71 TOW short range anti-tank missile USA
5 Blowpipe Man Portable Surface-to-Air Missile UK
6 Crotale short-range air defense missile France
7 Exocet AM39/SM39/MM40 medium-range anti-ship missile France
8 Magic short-range air-to-air missile France
9 Milan anti-tank missile Germany, France
10 Rapier Short-range air defense missile UK
11 Sky Flash Medium Range Air-to-Air Missile UK

קאטאר
1 Blowpipe Man Portable Surface-to-Air Missile UK
2 Exocet AM39/SM39/MM40 medium-range anti-ship missile France
3 FIM-92 Stinger man-portable air-defense missile USA
4 HOT short-range anti-tank missile France, Germany
5 MICA medium-range air-to-air missile France
6 Magic short-range air-to-air missile France
7 Milan anti-tank missile Germany, France
8 Mistral very short-range surface- or air-launched air defence missile France
9 Rapier Short-range air defense missile UK
10 Roland Short Range Surface-to-Air Missile France, Germany
11 Seacat Short Range Ship-to-Air Missile UK
12 Starburst man-portable surface-to-air missile UK
13 Swingfire Anti-Tank Missle UK

ערב הסעודית
1 9K310 Igla-1 man-portable lightweight air-defense missile Russia
2 9K38 Igla man portable surface-to-air missile Russia
3 AGM-45 Shrike anti-radar missile USA
4 AGM-65 Maverick tactical air-to-surface missile USA
5 AGM/RGM/UGM-84 Harpoon anti-ship missile USA
6 AIM-120 AMRAAM medium-range air-to-air missile USA
7 AIM-7 Sparrow medium-range air-to-air missile USA
8 AIM-9 Sidewinder short-range air-to-air missile USA
9 ALARM anti-radar missile UK
10 AS.15TT lightweight anti-ship missile France
11 Aster medium-range air defense missile France
12 BGM-71 TOW short range anti-tank missile USA
13 Crotale short-range air defense missile France
14 DF-3 (East Wind-3) medium-range ballistic missile China
15 Exocet AM39/SM39/MM40 medium-range anti-ship missile France
16 FGM-77 Dragon man-portable anti-tank missile USA
17 FIM-43 Redeye man-portable surface-to-air missile USA
18 FIM-92 Stinger man-portable air-defense missile USA
19 HOT short-range anti-tank missile France, Germany
20 Harpon anti-tank missile France
21 MIM-104 Patriot air defense missile USA
22 MIM-23 HAWK mobile medium-range air defense missile USA
23 Magic short-range air-to-air missile France
24 Milan anti-tank missile Germany, France
25 Mistral very short-range surface- or air-launched air defence missile France
26 Otomat medium to long range ship-to-ship missile Italia
27 R.530 Short-range air-to-air missile France
28 Sea Eagle Long Range Air-to-Ship Missile UK
29 Sky Flash Medium Range Air-to-Air Missile UK
30 Swingfire Anti-Tank Missle UK
31 Vigilant Anti-Tank Missile UK

סודאן
1 9K32 Strela-2 man portable surface-to-air missile Russia
2 AIM-9 Sidewinder short-range air-to-air missile USA
3 FIM-43 Redeye man-portable surface-to-air missile USA
4 Kh-23/-66 Grom short range air-to-surface missile Russia
5 R-23/-24 Medium Range Air-to-Air Missile Russia
6 R-3 Short Range Air-to-Air Missile Russia
7 R-60 Short Range Air-to-Air Missile Russia
8 S-75 Dvina/Volkhov short range surface-to-air missile Soviet Union
9 Swingfire Anti-Tank Missle UK

סוריה
1 2K12 Kub Medium-range air-defense missile system Russia
2 3K11 Falanga Short Range Anti-Tank Missile Russia
3 3M6 Shmel Light Anti-Tank Missile Russia
4 9K111 Fagot/Faktoria Man-portable infantry Anti-Tank Missile Russi
5 9K113 Konkurs Vehicle mounted Tube-Launched Anti-tank missile Russia
6 9K129 Kornet heavy anti-tank missile Russia
7 9K310 Igla-1 man-portable lightweight air-defense missile Russia
8 9K32 Strela-2 man portable surface-to-air missile Russia
9 9K36 Strela-3 man portable surface-to-air missile Russia
10 9K37 Buk-1M medium range surface-to-air missile Russia
11 9K38 Igla man portable surface-to-air missile Russia
12 9M31 Strela-1 low-attitude surface-to-air missile Russia
13 DF-15(East Wind-15)/M-9 road mobile short-range ballistic missile China
14 HOT short-range anti-tank missile France, Germany
15 Kh-23/-66 Grom short range air-to-surface missile Russia
16 Kh-25 short range air-to-surface missile Russia
17 Kh-28 medium range anti-radar missile Russia
18 Kh-29 medium range air-to-surface missile Russia
19 Luna-M short-range mobile rocket Russia
20 Milan anti-tank missile Germany, France
21 NoDong road mobile medium range ballistic missile North Korea
22 OTR-21 Tochka short range road mobile ballistic missile Russia
23 P-15 Termit anti-ship cruise missile Russia
24 P-35 Progress/S-35 anti-ship cruise missile Russia
25 R-11/-17 Elbrus short-range ballistic missile Russia
26 R-23/-24 Medium Range Air-to-Air Missile Russia
27 R-27 medium- and long-range air-to-air missile Russia
28 R-3 Short Range Air-to-Air Missile Russia
29 R-40/-46 Medium-range Air-to-Air Missile Russia
30 R-60 Short Range Air-to-Air Missile Russia
31 R-73 Short Range Air-to-Air Missile Russia
32 S-125 Neva Medium-range air-defense missile system Russia
33 S-200 Angara Long-range high-altitude strategic Russia
34 S-300P/PM/PMU/PMU-1/PMU-2 Favorit Surface-to-Air Missile Russia
35 S-75 Dvina/Volkhov short range surface-to-air missile Soviet Unio
36 Scud Mod B/C/ER SRBM North Korea

מעייף.
אמשיך מאוחר יותר לחטט בארכיונים שלהם
(תימן טוניס ועוד כמה).

המדינה שיש לה את מערכת המשפט הכי טובה בעולם כולו
ושופטות מיוחדות וישרות בערי שינה,
מבקר מדינה שיש לו רצון טוב אבל לא סמכויות,
וגם לא מבין, שהישראלים הורסים את ארצם במודע,
וכי גם אלף שוטרים לא יצליחו לבער את השחיתות
והשוחד מרשות שלטונית נגועה,
המדינה הזאת, לא מבינה מה מצפה לה.

אבל התרגלנו. כבר היו דברים מעולם. העם הזה תמיד "הופתע"
אחר כך מינה וועדות טיוח בראשות משפטנים.


______

"את היהודים יש להרוג"
ד"ר אחמד אבו חלביה, חבר מועצת פסיקת ההלכה של הרש"פ
דרשת יום שישי 13.10.200

הם שונאים אותנו ראו סרטון מצורף

"טיפה מנקבת חור באבן לא בכוח, אלא בטיפטוף מתמיד"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות