אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #7142 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 7142   
נהג-מונית
גולש אורח
יום רביעי כ''ב בכסלו תשס''ז    17:54   13.12.06   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

יגאל עמיר, עדנה ארבל ומישאל חשין תפרו תיק למרגלית הרשפי  

 
   לא הטיה קלה - אלא דיוק בפרטים
אליבאבא העיר כי בעריכתי החדשה (שתופיע בגירסה מעודכנת - מחר, 1.11.06) יש הרחבה מצויינת של מידע; מאידך, אני מסב את תשומת ליבו לכך שמה שנתפס בעיניו כ"ניטרול-מה" של ההגדים השליליים על הר שפי - אינו אלא: דיוק בפרטים, ואיזון בהצגת ההבטים השנויים במחלוקת שלגביהם לא ניתנה קביעת בית משפט. אסביר:

מחד גיסא, מטרתי בעריכתי החדשה היתה לתת סקירה היסטורית כמה שיותר מדוייקת וממצה של פרשת הרשפי, הן מההבט המשפטי - ע"י התעודות המשפטיות, והן מההבט הציבורי - ע"י תיאור היסטורי (בהתבסס על מקורות עיתונאיים) של אופן הישפטות הפרשה ע"י הציבור. בעריכתי החדשה נעשתה אפוא השתדלות מיוחדת ומאומצת (מה שלא נעשה בגירסה הקודמת) להתבסס - ככל הניתן - על הקביעות אשר בשלושת פסקי הדין שניתנו בפרשת הרשפי...

האמנם?
בערך נאמר: "בעקבות כך החלה הר-שפי לרופף בהדרגה את הקשר האישי ביניהם, עד שהוא הופסק כליל כחצי שנה לפני הרצח". לעומת זאת, בפסק הדין בעניינה בבית משפט השלום נאמר:

ביום 11.9.1995 בשעה 12:נ 00 נחנך מחלף כפר שמריהו בנוכחות ראש-הממשלה. יגאל עמיר הגיע למחלף בשעה 12:ב 30 על-מנת לרצוח את ראש-הממשלה, אלא שהטקס כבר הסתיים וראש-הממשלה עזב את המקום.
על כוונתו זו להוציא זממו לפועל, סיפר יגאל עמיר לנאשמת בדיעבד.
בתחילת קיץ 1995, שעה שהנאשמת הייתה בישוב מעלה ישראל, עם יגאל עמיר ואחיו חגי, אמר לה יגאל שצריך להרוג את ראש-הממשלה. יגאל אמר לחגי בנוכחות הנאשמת כי זו תבצע תצפיות ומעקבים על ראש-הממשלה, כשהיא לבושה בלבוש חילוני, לצורך הסוואה.
בסוף שנת הלימודים 1995, שאל יגאל עמיר את הנאשמת אם היא מכירה אנשים המתעסקים במדעים, שהם קיצונים בדעותיהם ויוכלו לסייע לו בהכנת פצצות. תשובת הנאשמת לכך הייתה, כי בבית אל מומחה לכימיה, והפנתה את יגאל לשוחח עמו בעצמו בעניין זה.
מפגשה האחרון עם יגאל עמיר היה 3 ימים לפני ביצוע הרצח, "בשבע ברכות" של אוהד סקורניק, משם חזרה עם יגאל במכוניתו.
אלה ארבעה מפגשים שקרו במהלך חצי שנה לפני הרצח. דוד שי 13:13, 11 בנובמבר 2006 (IST)


תגובה לדוד שי

ב. התאריך של השיחה באוטובוס - כתשעה חודשים לפני הרצח - כתוב אצל חשין סעיף 68, ולכן - לצורך התיעוד ההיסטורי - החזרתי את הפרט הזה (הערך על הרשפי הוא בין השאר גם ערך בעל אספקטים היסטוריים, ולכן אם יש מישהו שחשוב לו פרט היסטורי זה או אחר, אז אין ראוי להשמיט פרט זה, לדעתי).

ג. בענין "הטלפון של הרשפי לרוצח": פניתי למקור ההיסטורי הראשוני (והיחיד בעולם) אודות פרטי שיחת הטלפון הזו, דהיינו פניתי לפרטים המדויקים שבעדות הרשפי, ולפיה הרחבתי גם על שיחה נוספת שעשתה הרשפי - עם חברתה.

ד. בענין 4 האירועים שציינת: נקודת המוצא הראויה עבור הערך מבחינת הפרטים העובדתיים (כולל ענין התיארוך) - היא (לדעתי) נקודת מוצא של היסטוריון: ובכן, על חלק מפרטי ארבעת האירועים שציינת (כולל עצם האירוע האחרון שציטטת בענין ה"שבע ברכות") - היתה מחלוקת בין הצדדים בשלב הערעור לערכאות הגבוהות יותר, ולכן עקב המחלוקת בין הצדדים - פרטים אלו הושמטו מפסקי הדין של המחוזי והעליון (מה עוד שחלק מהתיארוכים שנקבעו בפסק דין של השלום סותרים קביעות של המחוזי והעליון, כגון התיארוך שנתנה שופטת השלום לאירוע יד ושם, ראה בסעיף 7 לפסק דינה). מאידך, שלושת האירועים הראשונים שציטטת מתוך פסק דין של בית משפט השלום - מהווים ציטוט של ציטוט, דהיינו מדובר בשלב המקדים שבו שופטת בית משפט השלום מצטטת את טענות התביעה בכתב האישום - מבלי לקבוע מהי מידת נכונותן של טענות אלו. אבל בהמשך דבריה - מצטטת השופטת גם את טענות הסנגוריה - שוב מבלי לקבוע מהי מידת נכונותן. ככלל, אין שום משמעות לציטוט טענות התביעה/הסנגוריה (על ידי השופטת), שהרי המקור של טענות התביעה (כמו גם של טענות ההגנה) הוא עדותה של הרשפי עצמה! אז עד שאתה הולך לציטוטים מטענות התביעה, לך אל המקור ההיסטורי של העובדות ההיסטוריות, והמקור הזה הוא עדות הרשפי בשב"כ במשטרה ובבית המשפט. אז צטט מעדות ראשונית זאת!
כשפונים אל עדות הרשפי (שהוא המקור לַכל) - אז מתברר כי חלק מן העובדות שציטטה השופטת מכתב האישום (לפני קביעת עובדות) - הוא ספקולציה של התביעה, ללא כל בסיס עובדתי. אמנם, חלק אחר (כגון הדברים שאמר עמיר להרשפי כחודשיים לפני רצח) - נכון, אבל:

ה. אם תבדוק טוב תראה כי ענין התיארוך בענין של עד חצי שנה לפני הרצח - מתיחס אל הקשר האישי בין הרשפי לעמיר, קשר אשר הדיווח אודותיו הוכנס ביוזמתך שלך. כעת שים לב: בענין התיארוך - עירבת (שלא בכוונה כמובן) בין הקשר האישי שבין הרשפי לעמיר, לבין מה ששמעה הרשפי מעמיר אחרי שניתקה את הקשר האישי בין שניהם. אבל: מעדות הרשפי (שהיא מקור התיארוך לכל האירועים ההיסטוריים המתוארים בפסק הדין) עולה כי הקשר האישי נותק ביוזמת הרשפי כחמישה חודשים לפני הרצח! אין זה אומר שאחר כך הפסיק עמיר להשמיע (הן באופן פומבי והן באופן פרטי) באוזני מאות סטודנטים רבים אחרים - כמו גם באוזני הרשפי - את דיעותיו ואת הכרזותיו האלימות. אבל מכיון שבפיסקה המקורית שלך היה עירוב (בשגגה) בין הכרזותיו של עמיר לבין הקשר האישי שבין שניהם - אז הוספתי דיוק בפרטים ההיסטוריים (כפי שעולה מתוך המקור ההיסטורי המתארך את כל האירועים הללו).

ו. בעניין מה שהשמטת מתוך התוספת שלי (בפרק ב): אמנם, טענת הרשפי (שאותה טרחתי להביא בפרק ב) - רמוזה בקצרה בפסק הדין של חשין (שבפרק ג), אבל: גם טענת ארבל (אשר גם אותה טרחתי להביא בפרק ב) - רמוזה שם (בפרק ג). לכן, אם מחליטים להכניס לתוך הערך על הרשפי (בפרק ב הדן על "מייד לאחר רצח רבין") את טענת ארבל - שהועלתה יותר משנה אחרי הרצח - שהרשפי ידעה מראש על כוונת הרצח (למרות שזהו ערך על הרשפי ולא על ארבל ולמרות שזהו פרק על מה שקרה מייד לאחר מהרצח ולא שנה אחרי הרצח), אז קל וחומר שיש להוסיף לפרק זה את טענת הרשפי - אשר נטענה בחקירתה בשב"כ פחות משבוע לאחר הרצח - בענין הידמות עמיר בעיניה כפנטזיונר וכשחקן. יותר מדוייק: פחות משבוע לאחר רצח רבין, הרשפי הוקלטה שלא בידיעתה בידי מדובב של השב"כ, ובקלטת הזה שׂחה הרשפי על עמיר כמי שנדמה בעיניה עד הרצח כ"שחקן" וכ"פנטזיונר". תזכורת: זהו ערך על הרשפי, לא על ארבל, וזהו פרק הדן על "מייד לאחר רצח רבין".

ז. הרחבתי בעוד פרטים היסטוריים יותר מורחבים ויותר מדוייקים אודות אותן "ההפגנות" (יותר מדוייק: "כביכול-הפגנות") שבהם "השתתפה" הרשפי, כפי שעולה מהמקור היחיד בעולם אודות השתתפותה "בהפגנות" הנ"ל, דהיינו כפי שעולה מעדות הרשפי.

ח. עקב שיבוש (חוזר ונשנה) במערכת של ויקיפדיה, הגירסה החדשה מהיום (כולל התקציר) לא נרשמה על שמי (אלא על שם מספר ה-IP שלי), אבל אני אחראי לה.

Elico 17:42, 12 בנובמבר 2006 (IST)




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  תמצית העלילה hadar 15.12.06 10:35 1
     המכתב שכתב הנבל במטרה להפליל את מרגלית הר שפי ביסמאללה 16.12.06 11:49 2

     
hadar
גולש אורח
יום ששי, כ''ד בכסלו תשס''ז   10:35   15.12.06   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. תמצית העלילה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 15.12.06 בשעה 10:35 בברכה, hadar
 
לצערי, זו ההגדרה המדוייקת של מה שעוללו למרגלית הרשפי, אבל הגולשים ייאלצו לחיות עוד זמן מה עם השקר,עד שדברים יתפרסמו.
ההסבר לכך, ומן הסתם הסיבה לכך ששני ראשי שב"כ העידו שמרגלית הר שפי לא היתה קשורה לרצח רבין, היא שרבין נרצח במהלך הנסיעה, בעוד שיגאל עמיר, שלהר שפי היה קשר כלשהו אליו, ירה כדורי סרק בלבד.

אתמצת בקצרה את החומר העובדתי:

1. יצחק רבין הגיע למיון בשעה 21.52, שהם 22 דקות לאחר שנשמעו יריות בכיכר מלכי ישראל. רבין הגיע למיון באמבולנס נט"ן כשהוא מונשם, ולא במכונית השרד, והוא נרשם בתחילה כ"אלמוני". רק בשעה 22.04, כשהגיעו רובין ודמתי למיון (במכונית ראש הממשלה), ונכנסו לחדר הטראומה בזעקות: "זהו ראש הממשלה, רבין", זיהה הצוות הרפואי שמדובר בראש הממשלה ורבין נרשם במיון בשנית, והפעם בשמו.

2. מכוניתו של רבין כלל לא נסעה לאיכילוב לאחר הארוע בכיכר, אלא חברה לשיירת ראש הממשלה, שנסעה למטה השב"כ ברמת אביב, דרך רחוב בן יהודה ורוקח.
בסיום הנסיעה למטה השב"כ, רבין נורה מאקדח 0.22, ונפצע מכדור בודד שחדר בקידמת החזה (2 ס"מ מעל לפיטמה הימנית) ונתקע בחוליה D6, תוך כדי ריסוק החוליה והצלע הנגדית.

3. פציעתו של רבין בעמוד השידרה, גרמה לשוק ספינלי, והרופאים הזליפו לו 8 מנות דם וקולואידים כמקובל. רבין נפטר מפצעיו בשעה 22.30, ומותו נקבע ע"י ד"ר קלוגר וד"ר גוטמן.

4. זמן קצר לאחר שהצוות הרפואי עזב את חדר הטראומה, ירו אנשי שב"כ שני כדורים נוספים בגופה של רבין, וזאת על מנת להתאים את סיפור הרצח לתרגיל ההתנקשות המבויים, שכלל את יגאל עמיר.
בגופה של רבין נורו 2 כדורי הולופוינט (כדורי ההולופוינט נבחרו על מנת לוודא שהקליעים לא ייצאו מחוץ לגופה).

5. הרופאים נקראו לשוב למיון, ולטפל בגופה של רבין, על מנת שפצעי הירי החדשים ייכללו בדוחות הרפואיים. הרופאים נאלצו לקחת את הגופה לחדר הניתוח.

6. לאחר קביעת מותו של רבין בשנית, דרש השב"כ מפר' היס לבצע את הנתיחה הפתולוגית באיכילוב, ובנוכחות אנשי שב"כ בחדר הנתיחה. היס מילא את רצון ראשי השב"כ והשמיט את הקליע הקטלני בעמוד השידרה, וכמו כן קבע שסיבת המוות הינה שני הכדורים שנורו בגופה לאחר קביעת מותו של רבין.

7. השב"כ גם סילק את מסמכי המיון המקוריים והושיב את ד"ר גוטמן למחרת הרצח לכתוב את המסמכים מחדש, והפעם תוך השמטת עניין האמבולנס והכדור הקטלני בחזה, עימו הגיע רבין למיון.

8. למרות מאמצי השב"כ והפרקליטות לסלק את המסמכים הרפואיים המקוריים, הגיעו שני מסמכים/ממצאים קריטיים לידיו של נתן גפן, האחד הוא מסמך המיון שנכתב ע"י ד"ר גוטמן מייד לאחר קביעת מותו של רבין, והשני הוא צילום הרנטגן שהוכיח סופית שאכן סיבת המוות היתה קליע בודד בעמוד השידרה שנורה מלפנים.

בנוסף, הגיעו לידיו של גפן המסמכים הרפואיים המשוכתבים, שלמרות העלמת הכדור הראשון, גם הם תואמים במדוייק את החומר העובדתי שצויין, כדור בודד בחזה, ועוד שני כדורים בגופה.

9. נכון לעכשיו, בג"ץ חפץ לדחות על הסף את העתירה הדורשת לפסול את הדו"ח הפתולוגי של היס, אולם כבר שנה אין כנראה בנמצא שלושה שופטים שיעזו להצהיר כי הדו"ח הפתולוגי של היס בפרשת רצח רבין אינו שיקרי.

10. מכיוון שרבין נרצח בזמן הנסיעה, ושני הכדורים הנוספים נורו בחדר הטראומה, הרי שיגאל עמיר הוא שחקן מישני, כמובן שאינו הרוצח ומכאן שעדנה ארבל, בסיועו של יגאל עמיר ושל מישאל חשין, "תפרו" למרגלית הר שפי תיק.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביסמאללה
גולש אורח
יום שבת, כ''ה בכסלו תשס''ז   11:49   16.12.06   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. המכתב שכתב הנבל במטרה להפליל את מרגלית הר שפי  
בתגובה להודעה מספר 1
 
   זהו המכתב שכתב הנבל, חלאת המין האנושי, למרגלית הר שפי לבקשת חוקריו בשב"כ.
לזכותו רק עומדת ההנחה שהוא היה מסומם בזמן ההודאה וכתיבת המכתב, כפי שמשתקף מכתב היד.


ויקיפדיה:

מכתב שכתב יגאל עמיר לבקשת חוקריו והופנה למרגלית הר שפי כששניהם היו עצורים בשב"כ.
נפסל ע"י בית המשפט כראייה.

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A8%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%AA_%D7%94%D7%A8-%D7%A9%D7%A4%D7%99

"ואל תנסי להיות גיבורה, הם יודעים הכל ממילא, לא יקרה לך כלום"

"נ.ב. אמרתי להם שאת יודעת בדיעבד על יד ושם ועל כפר שמריהו כך שאת יכולה להיות רגועה... "



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות