גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #7169 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 7169   
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי ד' באדר תשס''ז    02:00   22.02.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

רפי רותם חושף השחיתות מבקש הגנה מיוסי בכר  

 

חושף השחיתות מבקש הגנה מיוסי בכר
יום שני, 15 בינואר 2007, 17:00 מאת: שרון נובק, בוצ'צ'ו, מערכת וואלה!


פי רותם ויוסי בכר בפגישתם ביום ו' (צילומי פפראצי: בוצ'צ'ו)

עובדי רשות המסים שסייעו בחשיפת פרשת השחיתויות מרגישים מופקרים.
בסוף השבוע פגש אחד מהם, רפי רותם, את מנהל הרשות הנכנס

יוסי בכר, ראש רשות המסים הנכנס, זכה לפגישת פתע ביום שישי האחרון עם רפי רותם, קצין מודיעין ברשות, שלטענתו, סייע בחשיפת פרשת השחיתות ברשות. לדברי מקורב לרותם, הוא ביקש מבכר להגן על כל חוקרי המס שלא שתקו אל מול השחיתויות, להיפגש אתם, ולאפשר להם להמשיך בתפקידם, מבלי שתפגע עצמאותם ותנאי עבודתם. לדברי המקורב, בכר הגיב בחיוב, ביקש מרותם שיעביר לו את הדברים בכתב והבטיח כי יטפל בעניין.

חשיפת פרשת השחיתות ברשות המסים הסבה את תשומת הלב גם אל האנשים המרכזיים שסייעו לחקירת המשטרה. ותם עובד ברשות מזה 22 שנה, ושימש כקצין מודיעין במחלקת החקירות באזור תל אביב והמרכז. הוא אחד ממספר חוקרים שנחשפו, לדבריהם, בארבע השנים האחרונות למעשי שחיתות ומעילה בתפקיד של עובדים בכירים במערכת המכס והמע"מ, ולהיערכות מערכתית של ממש לביצוע מעשי שחיתות וטיוחם.

רותם סרב להגיב לדברים, אך מקורביו אומרים כי הוא לא שתק לנוכח המעשים, שכללו, לכאורה, סגירת תיקים על סמך קשרים בין בכירים במכס ובין גורמים בעולם הפשע. הוא נתקל בהטרדות רבות מצד מעסיקיו, בכללן 17 תלונות במשטרה מצד בכירים ברשות המסים ובכירים בפרקליטות מחוז תל אביב. לפני כשנתיים הוגדר רותם כאישיות בלתי רצויה ברשויות המס, והוא הועבר מתפקידו.


"בכר הקשיב, אך לא יטפל בכך כרגע"


"רותם מסוכסך מזה שנים עם המערכת"

בדוברות רשות המסים טענו, כאז כן היום, כי "רותם מסוכסך מזה שנים רבות עם המערכת. כל הערכאות המשפטיות והאחרות דחו את טענותיו בהן הוא עושה שימוש ציני ומניפולטיבי בחצאי עובדות ובדותות, רוקח עלילות שווא ומטיל דופי במערכת ובעובדיה".

אולם, גם אם יש אמת בתגובת הדוברת, ברור כי המשטרה והפרקליטות דווקא מצאו עניין בטענותיו של רותם. מקורביו של רותם אף טוענים כי ביחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה (יאח"ה) עדיין לא אמרו את המילה האחרונה, והביעו עניין בתיקים של אנשים "מהצמרת של הצמרת של עולם הכלכלה".

דוברת רשות המסים התייחסה גם לפגישה בין בכר ורותם, ומסרה כי "יוסי בכר אכן נתקל ברפי רותם במרכז המסחרי ברמת אביב. בכר הקשיב לדבריו של רותם, אך אמר כי לא יטפל כרגע בדברים".
http://finance.walla.co.il/?w=/138/1040812


______________________


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  רפי רותם תובע את איתן רוב מנהל רשות המיסים פילוביץ שחף 22.02.07 02:06 1
     האם צונזרה כתבה על שחיתות במכס ובמע''מ? פילוביץ שחף 22.02.07 02:17 2
     ''אין מנצחים בפרשה הזו'' פילוביץ שחף 22.02.07 02:32 3
     רפי רותם/חושף שחיתות: עושים בי לינץ' פילוביץ שחף 22.02.07 03:50 4
     החשודים בפרשת השוחד – מורה נבוכים פילוביץ שחף 22.02.07 04:55 7
     ''לבכירי חוקרי המכס יש קשרים עם עבריינים...''. פילוביץ שחף 23.02.07 11:00 11
  שני העצורים הם ראש אגף החקירות בתל אביב, רפי עמיאל פילוביץ שחף 22.02.07 04:13 5
  חשיפה: כך נגזר גורלו של סוכן ברשות המיסים פילוביץ שחף 22.02.07 04:30 6
     קצין משטרה אריה אידלמן............. פילוביץ שחף 22.02.07 05:09 8
     מקור 270-02 התאבד או חוסל ?? פילוביץ שחף 22.02.07 05:41 9
  ''הפרקליטות: יש מספיק ראיות נגד הירשזון'' פילוביץ שחף 23.02.07 06:32 10
  ''כעומק החקירה, כן גודל הנסיגה'' (אולמרט=שרון) פילוביץ שחף 04.05.08 03:06 12
     ''הפרשה שישית'' (חקירת רה''מ אולמרט) פילוביץ שחף 04.05.08 07:43 13
     שר המשפטים ממגר השחיתות בבחירת שופטים. אולמרט סובל פילוביץ שחף 04.05.08 08:20 14
  מבט שני בתאריך 01.05.13 בשעה 21:00 - ''מיסים, התנכלויות וחשדות'' (*) פילוביץ שחף 12.05.13 03:59 15

     
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי ד' באדר תשס''ז    02:06   22.02.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. רפי רותם תובע את איתן רוב מנהל רשות המיסים  
בתגובה להודעה מספר 0
 

עובד אגף המכס והמע"מ הגיש תביעת לשון הרע בסך 175 אלף שקל נגד מנהל רשות המסים, איתן רוב
יום חמישי, 29 בדצמבר 2005, 15:37 מאת: עמית בן-ארויה, TheMarker.com

פי רותם - הממונה על פרויקטים ורכז מודיעין במחלקת החקירות באזור ת"א והמרכז - טוען כי רוב כינה אותו "מטורף ששולף נשק על עובדים, שורף דלתות במשרדים ואיש לא שפוי"

רפי רותם, הממונה על פרויקטים ורכז מודיעין במחלקת החקירות באזור תל אביב והמרכז באגף המכס והמע"מ, הגיש אתמול תביעת לשון הרע בסך 175 אלף שקל נגד מנהל רשות המסים, איתן רוב.

התביעה הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב על ידי רותם, העובד ברשות מזה 20 שנה. רותם טוען, כי במסגרת עבודתו, הוא נחשף לחומרים שעניינם מעשי שחיתות ומעילה בתפקיד של עובדים בכירים במערכת המכס והמע"מ. לפי התביעה, נחשף רותם לקשרים בין עבריינים המבריחים סיגריות לעובדי הרשות. לדברי רותם, קשרים אלו סייעו לעבריינים לחמוק פעמים רבות מתשלום מלא של המסים הנדרשים. מהתביעה עולה, שרותם הביא את הדברים לידיעת גורמים שונים ברשות, לרבות רוב עצמו, שסירב להיפגש עמו.

רותם טוען כי במהלך אוגוסט 2003, אמר רוב לשוקי משעול, מנהל אזורי מע"מ תל אביב, שרותם "הוא מטורף ששולף נשק על עובדים, שורף דלתות במשרדים ואיש לא שפוי". לדברי רותם, משעול דיווח לו על כך בנוכחות עובד נוסף. בתביעה נטען, כי בהזדמנות אחרת, אמר רוב לאופיר אקוניס, יועצו לשעבר של ח"כ בנימין נתניהו, שרותם שולף נשקים על עובדים. דברים אלו נאמרו לאחר שרותם חשף בפני אקוניס את פרשיות השחיתות האמורות, וביקש לסייע לו לקבוע פגישה עם רוב.

בכתב התביעה, טוען רותם כי "בדברים אלו יש כדי להשפיל את התובע ולבזותו, לפגוע במשרתו וכל זאת ללא שיש בהם עניין לציבור". בנוסף, ציין פרקליטו של רותם, עו"ד מנחם רובינשטיין, שהדברים הינם "חריפים וקיצוניים, מעליבים ותוקפניים, והם נועדו לערער את האמון בתובע ועמדו בסתירה ובניגוד למוטל ולמתחייב על התובע במסגרת תפקידו הרם". לדעת רותם, רוב "נהג בזדון ובחוסר תום לב משווע ביחסו לתובע מעשים פליליים כה חמורים".

ברשות המסים אומרים בתגובה: "מדובר בעובד המעורב בשנים האחרונות במסכת מתמשכת של סיכסוכים עם עמיתיו. במסגרת זו הוא הלין, בין היתר, על בכירים במחלקת החקירות. טענותיו נבדקו ע"י המשטרה והפרקליטות ונמצאו חסרות בסיס. הוא ערער בפני היועץ המשפטי לממשלה וגם שם נדחו טענותיו. הטיעונים המועלים בתביעת הדיבה הועלו כבר בתביעה שהגיש כנגד רשות המסים בבית הדין לעבודה. בעקבות צאתו לחופשה הוא מנסה למצוא פלטפורמה נוספת לטענותיו ולגרור לעניין גם את מנהל רשות המסים".
http://finance.walla.co.il/?w=/134/833313/@@/item/printer

__________________




לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי ד' באדר תשס''ז    02:17   22.02.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. האם צונזרה כתבה על שחיתות במכס ובמע''מ?  
בתגובה להודעה מספר 1
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 22.02.07 בשעה 02:27 בברכה, פילוביץ שחף
 
האם צונזרה כתבה על שחיתות במכס ובמע"מ?

בספטמבר 2005 צולמה כתבה בנושא חשדות הנוגעים לבכירי אגף המכס והמע"מ הכתבה לא שודרה בסופו של דבר התנועה לאיכות השלטון חושדת כי היא צונזרה ולכן פנתה למבקר המדינה וליו"ר מועצת הרשות השנייה בדרישה שיבדקו מדוע לא שודרה הכתבה
מאת: ניר יהב |


התנועה לאיכות השלטון פנתה (ד', 3.1.07) למבקר המדינה וליו"ר מועצת הרשות השנייה בדרישה לבדוק מדוע לא שודרה עוד בשנת 2005 כתבת יומן בערוץ 2 על פי רותם אשר התריע כדין על חשדות הנוגעים לבכירים בצמרת המכס והמע"מ.

במכתבה מציינת התנועה לאיכות השלטון כי בחודש ספטמבר 2005 צולמה ליומן שישי של ערוץ 2, כתבה שעסקה בחושף השחיתות פי רותם אשר התריע כדין וכנדרש מעובד ציבור על חשדות חמורים הנוגעים לבכירים בצמרת אגף המכס והמע"מ, ובכלל כך התריע על חשד לכאורה להתנהלות בלתי תקינה של ממונים עליו ועל ליקויים קשים לכאורה במערכת, בקשר להדלפה של חקירות המתנהלות בפועל וחקירות עתידיות, כמו גם על קשרים של עובדים בכירים באגף המכס עם עבריינים מוכרים.

בתנועה לאיכות השלטון טוענים כי כתוצאה מכך סבל רותם מהתנכלות פורמלית ובלתי פורמלית מצד הממונים עליו כנגדם התריע, אשר באה לידי ביטוי, בין היתר, בשינוי מגמתי של חוות דעת, מחוות דעת מצויינות טרם החשיפה לחוות דעת בעייתיות לאחריה; שליחתו של מר רותם לבדיקה פסיכיאטרית; פתיחת תיקים במשטרה באמתלות שונות אשר נסגרו כולם מחוסר אשמה; עד כדי ההחלטה להעבירו לתפקיד אחר ביחידת הפירוקים של המכס ברמלה אשר אינו הולם את כישוריו וניסיונו ועוד.

בכתבה רואיינו נציגי התנועה לאיכות השלטון המטפלת במקרה.

בקיץ 2005, הכתב ארז רותם, עבד על כתבת תחקיר גדולה שעסקה בכל הפרשה הזו, במסגרת יומן שישי של ערוץ 2. "ככל הידוע לנו, הכתבה צולמה, נערכה והיתה מוכנה לשידור, אף נקבע מועד שבה אמורה היתה הכתבה להיות משודרת. ברם, מסיבות ומניעים המעוררים סימני שאלה משמעותיים, צונזרה הכתבה ומעולם לא הועלתה לשידור. ניסיונותינו לברר בזמנו מדוע צונזרה הכתבה, לא צלחו, אך העלו את החשד כי גורמים בכירים שונים הפעילו לחצים כבדי משקל כנגד שידור הכתבה", נמסר מהתנועה לאיכות השלטון.

לאור הפרסומים מהימים האחרונים הנוגעים לחשדות החמורים לכאורה כנגד בכירי רשות המס, מבקשת התנועה לבדוק: האם אכן הופעלו בזמנו לחצים על עורכי יומן שישי שלא לשדר את הכתבה; האם גורמים בכירים מרשות המיסים היו מעורבים בלחץ שלא לשדר את הכתבה ואם כן מי היו אותם גורמים וכיצד באה להיות ביטוי מעורבותם; ומה היו הסיבות האמיתיות לצנזור הכתבה.
http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-119635-00.html?tag=02-14-42



3.1.2007

התנועה לאיכות השלטון מפרסם:
במכתבה מציינת התנועה לאיכות השלטון כי בחודש ספטמבר 2005 צולמה ליומן השישי של ערוץ 2, כתבה שעסקה בחושף השחיתות רפי רותם אשר התריע כדין וכנדרש מעובד ציבור על חשדות חמורים הנוגעים לבכירים בצמרת אגף המכס והמע"מ, ובכלל כך התריע על חשד לכאורה להתנהלות בלתי תקינה של ממונים עליו ועל ליקויים קשים לכאורה במערכת, בקשר להדלפה של חקירות המתנהלות בפועל וחקירות עתידיות כמו גם על קשרים של עובדים בכירים באגף המכס עם עבריינים מוכרים. כתוצאה מכך סבל מר רותם מהתנכלות פורמלית ובלתי פורמלית, מצד הממונים עליו כנגדם התריע, אשר באה לידי ביטוי, בין היתר, בשינוי מגמתי של חוות דעת, מחוות דעת מצויינות טרם החשיפה לחוות דעת בעייתיות לאחריה; שליחתו של מר רותם לבדיקה פסיכאטרית; פתיחת תיקים במשטרה באמתלות שונות אשר נסגרו כולם מחוסר אשמה; עד כדי ההחלטה להעבירו לתפקיד אחר ביחידת הפירוקים של המכס ברמלה אשר אינו הולם את כישוריו וניסונו ועוד. בכתבה רואיינו נציגי התנועה לאיכות השלטון המטפלת במקרה. מכל מקום, בקיץ 2005, הכתב ארז רותם, עבד על כתבת תחקיר גדולה שעסקה בכל הפרשה הזו, במסגרת יומן השישי של ערוץ 2. ככל הידוע לנו, הכתבה צולמה, נערכה והיתה מוכנה לשידור, אף נקבע מועד בה אמורה היתה הכתבה להיות משודרת. ברם, מסיבות ומניעים המעוררים סימני שאלה משמעותיים, צונזרה הכתבה ומעולם לא הועלתה לשידור. ניסיונותינו לברר בזמנו מדוע צונזרה הכתבה, לא צלחו, אך העלו את החשד כי גורמים בכירים שונים הפעילו לחצים כבדי משקל כנגד שידור הכתבה. נראה כי לאור הפרסומים מהימים האחרונים הנוגעים לחשדות החמורים לכאורה כנגד בכירי רשות המס, הדבר מחייב בדיקה אמיתית ובכלל כך: האם אכן הופעלו בזמנו לחצים על עורכי יומן השישי שלא לשדר את הכתבה האמורה; האם גורמים בכירים מרשות המיסים היו מעורבים בלחץ שלא לשדר את הכתבה ואם כן מי היו אותם גורמים וכיצד באה להיות ביטוי מעורבותם; ומה היו הסיבות האמיתיות לצנזור הכתבה.
http://207.57.30.186/mqgnews/FullMsg.asp?NewsID=1252

_____________________


________



לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי ד' באדר תשס''ז    02:32   22.02.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. ''אין מנצחים בפרשה הזו''  
בתגובה להודעה מספר 1
 

"אין מנצחים בפרשה הזו"
http://www.bambili.com/bambili_news/katava_main.asp?news_id=21854&sivug_id=6


"קומבינות המס: הסיפור מאחורי הקלעים"
http://www.bambili.com/bambili_news/katava_main.asp?news_id=21821&sivug_id=6


"חושפי השחיתויות זכאים להגנה ראויה"
http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-121858-00.html?tag=02-18-31


_____________________


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי ד' באדר תשס''ז    03:50   22.02.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. רפי רותם/חושף שחיתות: עושים בי לינץ'  
בתגובה להודעה מספר 1
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 22.02.07 בשעה 03:55 בברכה, פילוביץ שחף
 
חושף שחיתות: עושים בי לינץ'
30/01/07,

בדיון בכנסת בנושא ההגנה על חושפי שחיתויות, אמר חושף פרשיית שחיתות ברשות המיסים: עושים בי לינץ.

הועדה לביקורת המדינה דנה היום בנושא ההגנה על חושפי שחיתויות. בדיון נכחו חושפי שחיתויות אשר סיפרו על חוסר האונים בו הם נמצאים לאחר החשיפה.

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בירך על הדיון החשוב ואמר כי "משרד מבקר המדינה עוסק בימים אלה בנושא גילוי שחיתויות למיניהן ובניסיון לעקירתן מהשורש. על חושפי השחיתויות אני יכול לומר שהם אמיצים הפועלים ללא משוא פנים וזכאים לקבל הגנה ראויה. בתקופה האחרונה, גם במשרדי וגם במשרד נציב תלונות הציבור, הגישה היא פתוחה יותר מבעבר".

רפי רותם, אחד מחושפי השחיתויות, אמר: "פתחתי את הפה על תיבת פנדורה ענקית ברשות המיסים ומאז עושים בי לינץ', אבל גם אם הגלגל היה חוזר אחורה הייתי עושה את אותו הדבר. מה שקורה שם פשוט לא יאומן, אנשי עסקים ועבריינים זוכים להקלות, והיום כולם יודעים זאת".

גלית צור, שעבדה במשרד הפנים, בתחום התכנון והבנייה במחוז תל אביב, סיפרה כי מנהלה איים עליה ואמר לה: "אם לא תאשרי לי את התוכנית היום, אין לך מה לבוא לעבודה מחר".

יו"ר הועדה, ח"כ זבולון אורלב סיכם את הדיון ואמר כי הכלים המשפטיים והציבוריים להגנה על חושפי שחיתויות לא מביאים את התוצאה הרצויה והם רק המינימום ההכרחי. אורלב הוסיף כי "הוועדה מבקשת ממבקר המדינה להכין חוות דעת בנושא האמצעים הנדרשים להגנה על עובדים שחשפו שחיתויות במקום עבודתם. הוועדה תשתמש בסמכותה ותציע לכנסת חוקים לקריאה ראשונה שיעברו בהליך מזורז, כדי להרחיב את ההגנה על חושפי שחיתויות".
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/159014

הכתבה חשפה גם את ההתנכלויות אל רותם מצד אלו שנגדם התריע. הדבר בא לידי ביטוי לטענת עורכי הכתבה, בשינוי מגמתי של חוות דעת, מחוות דעת מצויינות טרם החשיפה לחוות דעת בעייתיות לאחריה, שליחתו של רותם לבדיקה פסיכאטרית. פתיחת תיקים במשטרה באמתלות שונות אשר נסגרו כולם מחוסר אשמה. רותם אף הועבר מתפקידו לתפקיד אחר ביחידת הפירוקים של המכס ברמלה אשר אינו הולם את כישוריו וניסונו ועוד.
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/158050

_______



לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי ד' באדר תשס''ז    04:55   22.02.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. החשודים בפרשת השוחד – מורה נבוכים  
בתגובה להודעה מספר 1
 

החשודים בפרשת השוחד – מורה נבוכים
פרסום ראשון : 2/1/2007 20:43
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/525/890.html

למי מייחסת המשטרה ניסיון להשפיע על מינוי בכירי רשות המסים? מי חשוד בנתינת שוחד? ומי חשוד בקבלתו? המדריך המלא לפרשה שמסעירה את המדינה
עדכון אחרון : 3/1/2007 0:16

כ-22 בני אדם נחקרו אתמול ביחידה הארצית לחקירות הונאה, בחשד לנטילת חלק בפרשה חמורה, בה התעורר חשד לשוחד שקיבלו בכירים ברשות המסים בתמורה לקידום אינטרסים של אנשי עסקים.

ג'קי מצא יישאר במעצר
ביהמ''ש האריך ב-6 ימים את מעצרו של מנהל רשות המסים. מעצרו של מנהל רשות המסים לשעבר רוב הוארך ב-3 ימים, ומנהלת לשכת רה''מ, שולה זקן, נשלחה למעצר בית
לכתבה המלאה
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/525/864.html


במסגרת הפרשה ביקשה המשטרה מבית משפט השלום בתל-אביב להאריך את מעצרם של 11 חשודים, בהם מנהל רשות המסים, ג'קי מצא, וקודמו בתפקיד, איתן רוב.

בנוסף, ביקשה המשטרה לשחרר בתנאים מגבילים שלושה חשודים נוספים, בהם מנהלת לשכת ראש הממשלה, שולה זקן. אז מי הם אותם בעלי הון ועוצמה החשודים בפרשה, ובמה בדיוק הם נחשדים?



מנהל רשות המסים, ג'קי מצא, אמש בבית המשפט. צילום: אמיר מאירי /images/archive/gallery/673/826.jpg

מנהל רשות המסים, ג'קי מצא

מנהל רשות
המסים, יעקב (ג'קי) מצא, חשוד בעבירות הבאות: לקיחת שוחד, מתן שוחד, סיוע לקבלת משרה שלא כחוק, מרמה והפרת אמונים.

מצא נחשד בקידום ענייניהם של גורמים מחוץ לרשות המצויים עימו בקשר. במסגרת אותו הקשר פעל מצא, על פי החשד, במשותף עם אותם גורמים, למינוי בעלי תפקידים ברשות המיסים ולטיפול בנושים ברישומים.

בבקשה להארכת מעצרו ציינו השוטרים כי מסכת הראיות מצביעה על כך שמצא הפר לכאורה את האמון שהציבור נותן ברשות המסים בכלל, ובעומד בראש הרשות בפרט. המשטרה טוענת כי קיים חשש ששחרור מצא יביא לשיבוש הליכי חקירה, ולכן ביקשה להאריך את מעצרו ב-10 ימים. ואולם, לאחר שעות של חקירה, החליט שופט בית משפט השלום בתל-אביב להאריך בשישה ימים את מעצרו של מצא.

לקריאת פרוטוקול הדיון בעניינו של ג'קי מצא - לחץ כאן
http://www.nrg.co.il/images/news1/maza_yahakov.doc



מנהל רשות המסים לשעבר, איתן רוב, אמש בבית המשפט. צילום: אמיר מאירי /images/archive/gallery/673/828.jpg

מנהל רשות המסים לשעבר, איתן רוב

המנהל לשעבר של רשות המסים, איתן רוב, שסיים את תפקידו ב-31 בדצמבר 2005 נחשד בתיווך בשוחד, סיוע לשוחד, איסור ייצוג לפני מי שהיה כפוף למייצג ומרמה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של רוב ב-10 ימים, ואולם בית המשפט האריך את מעצרו בשלושה ימים בלבד.

רוב נעצר אתמול בחשד כי במסגרת קשריו עם גורמים מחוץ לרשות המסים פעל לשם קידום ענייניהם. רוב חשוד כי במסגרת הקשר שיתף פעולה עם אותם הגורמים כדי להשפיע על מינוי בעלי תפקידים ברשות המיסים.

מחומר החקירה עולה חשד כי רוב סייע לאנשי עסקים בכך שפנה לראש רשות המסים כדי לקדם את ענייניהם. על פי החשד, לבקשת גורמים שונים הוא פנה בעניינים מקצועיים אל כפופים לו בעבר ברשות. במשטרה מציינים כי מחומר הראיות עולה שהיות והחשוד בעל השפעה על בכירים וזוטרים ברשות המסים וקשור לחשודים נוספים בפרשה, קיים חשד כי ישבש את החקירה, למרות שאינו נושא כיום תפקיד ברשות.

"מסכת הראיות מצביעה על כך שבמעשיו הפר החשוד לכאורה את האמון שהציבור נותן ברשות המסים", נכתב בבקשה שהגישה המשטרה לבית המשפט. "חלק מהעבירות המיוחסות לחשוד הינן חמורות. קיימת חשיבות ציבורית ראשונה במעלה להגיע לחקר האמת בחקירה זו, מבלי שתשובש על ידי המעורבים. בפרשה מעורבים רבים אשר מחלק קטן מהם נגבתה היום גרסה ראשונית".

לקריאת פרוטוקול הדיון בעניינו של איתן רוב - לחץ כאן
http://www.nrg.co.il/images/news1/rov_eytan.doc



מנהלת לשכת ראש הממשלה, שולה זקן, אמש בבית המשפט. צילום: אמיר מאירי /images/archive/gallery/673/827.jpg

מנהלת לשכת רה"מ, שולה זקן

מנהלת לשכת ראש הממשלה, שולה זקן, חשודה בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. אמש החליט בית משפט השלום בתל-אביב לשלוח את זקן למעצר בית בן 10 ימים, לאחריו ייאסר עליה להיכנס ללשכת ראש הממשלה לשבועיים נוספים.

במשטרה טוענים כי במהלך שנת 2006, עת כיהנה כראש לשכת שר האוצר דאז, אהוד אולמרט, ובהמשך כראש לשכת ראש הממשלה, התערבה זקן באופן פסול ביחד עם אחרים במיוני בכירים ברשות המיסים, ביניהם של ראש הרשות וכן במינוי בכירים במשרדים ממשלתיים אחרים.

על פי החשד זקן ניסתה לשבש חקירה המתנהלת ברשות המסים בעניינו של אחיה וכן קיבלה לכאורה טובות הנאה, תוך עשיית שימוש פסול לכאורה בתפקידה והשפעתה. בנוסף המשטרה ביקשה להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ נגד זקן ודרשה הפקדת ערבות עצמית בסך 50 אלף שקל.

לקריאת פרוטוקול הדיון בעניינה של שולה זקן - לחץ כאן
http://www.nrg.co.il/images/news1/zaka_shula.doc



איש העסקים יורם קראשי, אמש בבית המשפט /images/archive/gallery/673/899.jpg

איש העסקים יורם קארשי

אחיה של זקן, איש העסקים יורם קארשי חשוד במתן שוחד, תיווך בשוחד, קבלת דבר במרמה, שידול לדבר עבירה, סיוע לקבלת משרה שלא כחוק ומרמה. על פי החשד, קארשי פעל יחד עם גורמים נוספים והשפיע באופן מהותי על מהלכים שבוצעו ברשות המסים, לרבות התערבות פסולה במינויים של בעלי תפקידים בכירים וזוטרים.

במשטרה חששו כי קארשי ישבש הליכי חקירה, ולכן ביקשו להאריך את מעצרו ב-14 ימים. ואולם בית המשפט האריך את מעצרו בתשעה ימים בלבד.

קארשי הוא חבר מועצת העיר ירושלים ומעורב בעסקים רבים ומגוונים כמו ייבוא מוצרים מחו"ל ועסקי נדל"ן. הוא חשוד כי פעל ברשות המיסים תוך השפעה ניכרת על מערכת המינויים, חרף העובדה שאינו קשור כלל באופן רשמי לרשות המיסים.

על פי החשד, קארשי השפיע על בעלי תפקידים ברשות המסים וניצל את העובדה הזו באופן שיטתי לניצול אותם בכירים, כדי לנסות לקדם את מינוי מקורביו לתפקידים ברשות המסים וכן על מנת לשרת אינטרסים עסקיים ופוליטיים שלו. "הפרשה הנדונה חמורה ביותר מבחינת מהותה והיקפה, וכרוכות בה השלכות ביחס למעורבים רבים", נכתב בבקשה להארכת מעצר שהוגשה לבית המשפט. "לחשוד השפעה רבה הן על הנעשה בתוך רשות המיסים והן על מעורבים אחרים בפרשה".



איש העסקים יעקב בן-גור, אמש בבית המשפט /images/archive/gallery/673/908.jpg

איש העסקים יעקב בן-גור

רואה החשבון ואיש העסקים יעקב בן-גור, שנחשב למקורבו של איתן רוב, חשוד במתן שוחד, תיווך בשוחד, קבלת דבר במרמה, שידול לדבר עבירה, סיוע לקבלת משרה שלא כחוק ומרמה.

אמש החליט בית משפט להאריך ב-9 ימים את מעצרו של איש בן-גור. בן-גור חשוד כי השפיע על לא מעט מינויים ברשות המסים, בנוסף לעבירות של העלמת חובות מס.



יוסף שטיינמץ, מנהל תחום יבוא אישי במכס, אמש בבית המשפט. צילום: אמיר מאירי /images/archive/gallery/673/897.jpg

מנהל תחום יבוא אישי במכס, יוסף (מרדכי) שטיינמץ

מנהל תחום יבוא אישי במנהל המכס של רשות המסים, יוסף (מרדכי) שטיינמץ חשוד בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, ניסיון לקבלת משרה שלא כחוק ומרמה.



בכיר ברשות המסים, משה כוכבי, אמש בבית המשפט. /images/archive/gallery/673/898.jpg

בכיר ברשות המסים בתל-אביב, משה כוכבי

הממונה על המנהל והמודיעין ברשות המסים בתל-אביב, משה כוכבי, חשוד בעבירות של מרמה והפרת אמונים ומרמה.



סגנית פקיד שומה 1 בת"א ארנה בכר, אמש בבית המשפט. צילום: אמיר מאירי /images/archive/gallery/673/892.jpg

סגנית פקיד שומה 1 בתל-אביב, ארנה בכר

סגנית פקיד שומה 1 בתל-אביב, ארנה בכר, חשודה בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת משרה שלא כחוק.



שמואל בוברוב, בכיר ברשות המסים, אמש בבית המשפט. צילום: אמיר מאירי /images/archive/gallery/673/895.jpg

שמואל בוברוב, סמנכ"ל בכיר ברשות המסים

שמואל בוברוב, שמכהן כסמנכ"ל בכיר למנהל ומשאבי אנוש ברשות המסים, חשוד בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת משרה שלא כחוק.



יוסי כהן, גובה ראשי במע"מ רמלה, אמש בבית המשפט. צילום: אמיר מאירי /images/archive/gallery/673/893.jpg

יוסף כהן, גובה ראשי מע"מ רמלה ברשות המסים

יוסף כהן, גובה ראשי מע"מ רמלה ברשות המסים, חשוד בלקיחת שוחד וקבלת משרה שלא כחוק.




גדעון בר-זכאי, סמנכ"ל בכיר ברשות המסים, אמש בבית המשפט /images/archive/gallery/673/912.jpg

גדעון בר-זכאי, סמנכ"ל בכיר ברשות המסים
גדעון בר-זכאי, שמכהן כסמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות המסים, חשוד בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלה משרה שלא כחוק ומרמה.



גלית שמחון, יועצת למנהל רשות המסים, אמש בבית המשפט. צילום: אמיר מאירי /images/archive/gallery/673/896.jpg

גלית שמחון, יועצת למנהל רשות המסים

גלית שמחון, שמכהנת כיועצת למנהל רשות המסים מחודש אפריל 2006 ושימשה קודם לכן כמפקחת בפקיד שומה מפעלים גדולים, חשודה במרמה והפרת אמונים, קבלת משרה שלא כחוק, שחיתות ואיום.
מעצרה הוארך ביומיים.



איש העסקים סימון טובול, אמש בבית המשפט /images/archive/gallery/673/904.jpg

סימון טובול, מבעלי חברת "טובול חומרי בניין"

סימון טובול, אחד מהבעלים של חברת "טובול חומרי בניין" חשוד במתן שוחד, שיבוש מהלכי חקירה, שידול למרמה והפרת אמונים. מעצרו הוארך בשלושה ימים.


________________________



לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ששי ה' באדר תשס''ז    11:00   23.02.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. ''לבכירי חוקרי המכס יש קשרים עם עבריינים...''.  
בתגובה להודעה מספר 1
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 23.02.07 בשעה 11:02 בברכה, פילוביץ שחף
 
פטור כפול

לבכירי חוקרי המכס יש קשרים עם עבריינים,
אז איך הפרקליטות סגרה תיקי החקירה נגדם?

קלמן ליבסקינד 14/1/2005 9:13

שמואל גונן. צילום: אריק סולטן


במדור החקירות של המכס ביפו לא מאמינים שיש משהו שיכול לעצור את שמואל גונן, מי שמשמש כבר למעלה משנה כראש המדור באגף המכס והמע"מ ביפו. בבית הדין של נציבות שירות המדינה מתנהל נגדו משפט באשמת השתוללות ואיום לתפור תיק לשני אזרחים שעלו לו על העצבים. חקירת משטרה שהתנהלה נגדו נסגרה אמנם מחוסר ראיות מספיקות, אבל גילתה שלמרות מעמדו כנושא משרה חשובה במערכת אכיפת החוק של המכס והמע"מ, הוא מתרועע עם מי שמככבים בניירות מודיעין של המכס ועם עברייני מכס בעבר.

לתפקידו הבכיר הגיע גונן אחרי שגבר במכרז על חוקרים עם ותק גדול משלו, ניסיון חקירתי עשיר יותר והשכלה רחבה בהרבה. גונן, שלא מחזיק תעודת בגרות, השאיר את כל אלה, עורכי דין, רואי חשבון ואחרים, מאחור. יריביו במקום העבודה משוכנעים שבשירות הציבורי, שבו פחות חשוב כמה אתה מוכשר ויותר חשוב למי אתה מקושר, יש לגונן, חבר תנועת הליכוד, את כל הכלים להצליח.

גונן החל את מסלולו לצמרת לפני שנים, כנהגו של יצחק מודעי ז"ל. אחר כך הופקד על ההגה של ראש אגף המכס, אריה זייף, משם ניווט את עצמו אל החקירות. בתפקידיו הקודמים הכיר את מי שכונו בשעתו "נערי מודעי", איתן רוב וסילבן שלום. במחלקת החקירות של המכס הבוס שלו הוא ליכודניק אחר, רפי עמיאל. "שמוליק הגיע למכס עם הילה של מוצנח מעל ראשו",
העיד עליו לא מכבר נעים דניאל, מי שהיה ראש המדור הראשון שלו. "הוא לא עבר מכרז, לא עבר ועדות, ועד כמה שזכור לי, את כמות התיקים שהוא עשה אפשר לספור אולי ביד אחת".

לפני חצי שנה נלקחו רפי עמיאל ושמוליק גונן לחקירה תחת אזהרה במפלג הונאה של מחוז תל אביב אחרי חקירה סמויה ממושכת. החקירה נפתחה אחרי שמקור של גורמי המודיעין של המכס העביר למפעיל שלו מידע שהחשיד את גונן בקשרים עם גורמים עבריינים ובהדלפת חומר להם. עמיאל, כך נחשד, מעניק לו רשת הגנה. אלא שכמה ימים לאחר שהגיע תיק החקירה העמוס מן המשטרה לפרקליטות, אחרי חודשים של חקירה, החליטה הפרקליטות לסגור את התיק נגד עמיאל מחוסר אשמה ונגד גונן מחוסר ראיות מספיקות.

חומר החקירה בתיק הנחשף כאן לראשונה מעורר שאלות על אודות התנהלותם של השניים ועל אודות קשריהם עם עבריינים ועם שמות המוכרים למכס. נכון להיום מונחים ממצאי חקירת המשטרה על שולחנה של נציבות שירות המדינה, שאמורה להכריע אם לנקוט צעדים משמעתיים כלשהם. בנוסף, הוגש ליועץ המשפטי לממשלה ערר על החלטת הפרקליטות לסגור את התיק.

הנושא המרכזי שיצטרכו לבדוק בנציבות נוגע לקשריו של שמוליק גונן, ראש מדור חקירות כאמור, עם שורה של אנשים בעלי עבר מפוקפק, חלקם עבריינים של ממש ואחרים שמוכרים למכס כבר שנים.

"הוא כמו אח"

אחד כזה, לדוגמה, הוא ציון לביא, חבר טוב של גונן כבר קרוב ל-20 שנה . "הוא כמו אח", הסביר גונן לחוקרי המשטרה כשהתבקש לתאר את רמת החברות שלו עם לביא. השניים מסתובבים יחד, מבקרים האחד אצל השני, וניתן להגדירם כחברי אמת. לביא "הזדמן" כמה פעמים בעשור האחרון לאגף החקירות במכס. בתחילת שנות התשעים הוא נחקר בחשד למעורבות בהוצאת חשבוניות פיקטיביות, תיק שנסגר כעבור שלוש שנים. אחר כך נחקר בפרשה אחרת במכס יפו ולפני שלוש שנים הוא נחקר שוב, הפעם לאחר שמכולות ובהן סיגריות מוברחות הגיעו ארצה על שמו. "מאז לא שמעתי מהם ואינני יודע כיצד הסתיים התיק", אמר לביא לחוקרי המשטרה שחקרו אותו בעניין קשריו עם גונן.

חוקר: האם שמוליק גונן ידע מהחקירה, דיברת איתו בנושא?

לביא: כן, כנראה שכן.

חוקר: התייעצת איתו?

לביא: לא.

חוקר: כלומר?

לביא: סתם סיפרתי לו על החקירה ולא ראיתי בזה איזושהי בעיה.

חוקר: מבדיקת פלט השיחות שלך באותה תקופה על ידי חקירות המכס, עולה כי בטרם נחקרת אתה מתקשר קודם לשמוליק גונן. מדוע?

לביא: אני לא התקשרתי אליו למשרד ואין לי את הטלפון שלו במשרד. אני לא התקשרתי אליו קודם לכן. לאחר שחזרתי מהחקירה התקשרתי לשמוליק וסיפרתי לו שהייתי בחקירה בעניין מכס חיפה ולא יותר.

חוקר: מתוך ציפייה למה?

לביא: אתה צודק. הוא איש מכס וגם חבר שלי, אז מה, שלא אדבר איתו? זה כמו שאבא שלי יעבור עבירה ואני לא אתקשר אליו.

"אוכלים, מקשקשים"

לציון לביא, שמעולם לא עמד לדין בפרשיות אלה, יש עוד חבר, יגאל בן-משה (נביפנה) שמו. בן-משה הוא בן למשפחה שכמה מבניה כבר הסתבכו עם החוק בענייני הברחות מכס ואף בילו בשל כך מאחורי סורג ובריח. הוא עצמו ישב בכלא לפני כעשר שנים אחרי ששיחד מוכס במטרה שיסייע לו ולאחיו להבריח ארצה מוצרים. לפני ארבע שנים נחקר פעם נוספת כחשוד במסגרת פרשה שנבדקה במכס בחיפה.

לביא ערך בעבר היכרות בין שני החברים שלו: גונן, איש החקירות, ובן-משה, היעד שלהן. "שניהם מוזמנים לאירועים משפחתיים וחברתיים בביתי, וכנראה שעל רקע זה נוצרה ההיכרות", הסביר . לביא ביקש להדגיש שגונן ביקש ממנו לא להיות מוזמן לביתו במקרים מסוימים, כאשר נמצאים שם "אורחים שהוא לא היה רוצה להיראות בחברתם. . . ייתכן שהיו מספר מקרים ששמוליק היה אצלי בבית ופתאום ללא תיאום מראש, הגיע. . .".

חוקר : וכאשר היו מקרים כאלה, מה היה עושה שמוליק? על מה מדברים?

לביא: שטויות. אוכלים, מקשקשים, אתה יודע.

חוקר: אף פעם לא עלה עניין הברחת הסיגריות? זה נורא טבעי לשאול בנושא סיגריות, גם אם לא אישית עליו. על אחרים. שמוליק חוקר והוא בטח סקרן, לא?

לביא: תראה, בדרך כלל לא היינו יושבים לבד. היתה אשתי, היו הילדים, זה לא המקום לשאלות כאלו.

חוקר: כמה פגישות כאלו, אתה מעריך, קרו?

לביא: רק פעם או פעמיים אצלי בבית. מעבר לזה אני חושב שהם נפגשו רק באירועים חברתיים או משפחתיים שאני ערכתי, כמו בר מצווה לבן שלי.

חברים בצד הלא נכון


רעייתו של יגאל בן-משה, שנחקרה אף היא במשטרה, אישרה כי באירועים חברתיים ישבו היא ובעלה בשולחן עם גונן. על מידת הקשר בין גונן לבן-משה תעיד העובדה שגונן טרח להגיע לנחם את אחותו של בן-משה כשחתנה נהרג בתאונת דרכים. גונן נשאל על כך בחקירתו ולא הכחיש. "הגעתי לסעודה ביום השביעי לאבל שנערכה בגבעתיים במקום פתוח בנוכחות מאות משתתפים. הגעתי והבעתי את תנחומי".

חוקר : האם השתתפת באירוע משמח של בן-משה?

גונן: אני נזכר, ציון הרים לי טלפון ערב אחד ואמר לי שהוא נמצא באירוע בגאלרי פאלאס, עברתי שם לכמה דקות, שתיתי משהו, ואם אני זוכר נכון זה היה אירוע של מישהו מהמשפחה של בן-משה. זה היה מזמן, לפני כחמש שנים.

גונן השבוע, בתגובה:"אחרי שציון פשט את הרגל הוא עבר לעבוד במשרדים של יגאל בן-משה והכרתי אותו דרך זה, היכרות של שלום שלום. יגאל היה קליינט בחקירות לפני הרבה שנים, בעשר השנים האחרונות אני לא יודע על אף חקירה שלו. הידיעות הראשונות שראיתי עליו היו בתיק'שדה חמד' (יוני -2003 ק .ל). לגבי האירוע בגאלרי פאלאס, הלכתי לפגוש את ציון, אפילו לא ידעתי של מי האירוע".

אבל שמוליק גונן אפילו לא צריך ללכת רחוק כדי לפגוש מכרים שפגשו את אגף המכס והמע"מ מהצד הלא נכון של החשבונית. לאחד כזה קוראים יוסי מזור, והוא הידוע בציבור של אחותו של גונן. מזור הוא עבריין סדרתי שיוצא ונכנס מבתי כלא. כיום הוא מרצה בין כותלי בית הסוהר עונש של שלוש שנות מאסר, אחרי שהפיץ חשבוניות פיקטיביות בסכומי עתק והעלים מס. בחקירתו סיפר גונן כי מזור פנה אליו וביקש את עזרתו בענייניו עם המע"מ. הוא פנה ואני עניתי לו בשלילה, טען.

חוקר מה הוא ביקש?

גונן: הוא ביקש מספר פעמים, ואף הגדיל לעשות לאחרונה ויצר איתי קשר בשבוע האחרון מבית הכלא שבו הוא יושב, וביקש ממני בכל לשון של בקשה שאנסה לעזור לו בבקשת עיכוב ביצוע של פסק דין, שאפעל במכס שלא יתנגדו לבקשה. הבטחתי לו שאעשה ככל שביכולתי כדי לעזור לו, אך אני בוש להודות כי לא עשיתי אף לא דבר בעניין למרות תחנוניה של אחותי.

לגונן, ראש מדור החקירות גונן, יש גם גיס, שחר דבוש, שעל פי עדותו של גונן עוסק לפרנסתו ב"פריטת שיקים והלוואות בכרטיסי אשראי". דבוש קשור עסקית בעניין ניכוי כרטיסי האשראי שלו לשמואל ארביב, עוד כוכב עם הרשעות על הברחות במכס ורקורד של ישיבה בבית סוהר בגינן.

"העניין הזה מטורף", אומר גורם ותיק במכס. "מדובר בראש מדור חקירות, איש חוק, שמוקף בעברייני עבר ובאנשים המוכרים למכס. זה חבר שלו וההוא מכר שלו. תאר לעצמך שראש מדור ביחידה הארצית לחקירות הונאה יהיה חבר של עבריינים שחלקם יעדים של המחלקה שלו. זה הרי לא נורמלי".

האשמות ובדיקה פסיכיאטרית

בסוף 2002 הגיע מקור של המכס לפגישה עם מפעילו, שיכונה כאן "גבי". גבי , איש מקצוע עם ניסיון ורשימת הצלחות מפה ועד להודעה חדשה, הכיר את איכויותיו של האיש. המידע שמסר בעבר הובילו לחשיפת סחורה מוברחת בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים. את הפגישה הפעם התעקש ה"מקור" לערוך רחוק מבניין המכס. עשר דקות אחר כך הוא זרק בפניו של גבי את הפצצה: יש אצלכם גורם במכס שעובד עם המבריחים, אמר. הוא מדליף להם אינפורמציה פנימית. קוראים לו שמואל גונן.

במוחו של גבי החלו להתרוצץ כמה מקרים תמוהים שאירעו בעבודה בשנים האחרונות. סיפורים על מכולות שנבדקו בחשאי, התגלו כמכילות סיגריות מוברחות וננטשו בנמל, מעשה שגרם למבריחים נזקים כספיים ניכרים. במהלך כזה יכול לנקוט רק מי שיודע משהו.

זמן קצר אחר כך נכנס גבי למשרדו של עמיאל, הממונה על מחלקת החקירות, וסיפר הכל. "גבי ידע שרפי עמיאל הוא חבר טוב של שמואל גונן ולמרות זאת היה לו ברור שהוא חייב ליידע אותו על העניין", מסביר עו"ד מנחם רובינשטיין, פרקליטו של גבי, שנמנע מלהתראיין לכתבה בשל היותו עובד מדינה. בפגישה הבאה של גבי עם המקור התברר שהעניין מסתבך כשגורמים עברייניים, שבשמם נקב המקור, זיהו אותו כשטינקר של המכס.

בתחילת מרס 2003 התקיימה במכס ביפו שיחת עבודה של סגן מנהל אגף המכס, יומי זוהר, עם חוקרי המחלקה. גבי, שהמתין בסבלנות לטיפול בתלונותיו וראה שדבר לא זז, החליט לא לשתוק עוד. "יש כאן אנשים שנותנים גיבוי למעשים פליליים", הטיח מבלי להזכיר שמות.

במכס היה נהוג למלא פעם בשנה גליון הערכת עובד לחוקרים. ההערכות שניתנו לגבי בשנים האחרונות היו מהטובות שאפשר לקבל. בספטמבר 2002 הומלץ להעניק לו דרגה אישית. שבועיים לפני שיחת המחלקה במרס 2003 חתם רפי עמיאל על הערכה, שלפיה מדובר ב"עובד חרוץ ורציני, מבצע עבודתו על הצד הטוב", כשהוא מעניק לו ציונים גבוהים בכל הפרמטרים. שבועיים אחרי שפתח את הפה סידר לו עמיאל, מלא בדאגה לשלומו, הפניה לוועדה רפואית וזו זימנה אותו לבדיקה פסיכיאטרית.

שלושה חודשים אחרי שיחת המחלקה הגיעה ההיתקלות הבאה של גבי עם מנהליו, הפעם במסגרת פרשת "שדי חמד", שהביאה לחשיפת סיגריות מוברחות בהיקף ענקי של 25 מיליוני שקלים. השיטה בהברחות מהסוג הזה כמעט קבועה. המבריחים רוכשים סיגריות מזויפות מתוצרת סין בכמה מאות אלפי שקלים, מייבאים אותן לארץ על שם של יבואן אחר, סוחר תמים בדרך כלל, במסווה של סחורה כשרה, ומוכרים אותן בארץ בכמה מיליונים. מכיוון שהמבריחים לא מתנדבים אף פעם להזמין את הסחורה על שמם, מתקשים בדרך כלל חוקרי המכס להגיע אל הראשים הגדולים. אלה מקפידים מצדם לשלוח חיילים פשוטים לשחרר את הסחורה.




רפי עמיאל. צילום: אריק סולטן


מכולה מלאה סיגריות מזויפות

זמן קצר לאחר חשיפת ההברחה התקבלה במכס ידיעה מודיעינית רבת ערך. בידיעה הופיע שמו של מי שחשוד כמממן המשלוח, כתובת דירת המסתור שלו וידיעה, שלפיה ניתן למצוא בדירה מסמכים הקושרים אותו להברחה. גבי, שקיבל בעצמו את הידיעה, שיפשף את עיניו. "זאת אחת הידיעות המודיעיניות הטובות ביותר והממוקדות ביותר שקיבלתי ב-21 שנות עבודה", אמר לעמית לעבודה. בידיעה הוזכרו עוד כמה שמות, החשודים כמעורבים בהברחות סיגריות עם המממן, אחד מהם הוזכר קודם לכן על ידי המקור בקשר לקשריו עם גונן.

שבוע וחצי אחר כך שב לעבודה רפי עמיאל, ששהה בחו"ל בעת שהגיעה הידיעה.מיד עם הגיעו לעבודה נכנס אליו גבי עם המידע. "מדובר בסיפור גדול, צריך להוציא צו חיפוש", דרש . אחרי הפגישה עם עמיאל סר גבי גם לקב"ט היחידה. עוד באותו יום ציפתה לגבי הפתעה בדמות גליון הערכת עובד חדש מעמיאל. גבי הינו "בעל פוטנציאל שלא בא לידי ביטוי", נכתב בו.

במכס כבר ידע כל מי שהיה צריך על קשריו של גונן. אבל כל זה, כמו גם החלטת צמרת המכס שלא להעביר לטיפולו תיקי סיגריות מוברחות, לא מנע ממנו לקבל לטיפולו בתחילת נובמבר 2003 את "תיק קלימי".

כשאנשי מחלקת החקירות של המכס פתחו את המכולה שסומנה כחשודה בנמל אשדוד, אפשר היה להרגיש באוויר את המתח. המכולה, שהיתה רשומה על שמו של פנחס קלימי, סוחר רהיטים משוק הפשפשים, לא הכילה שום דבר שנראה כמו כיסא או ויטרינה לסלון. במקום אלה היו מסודרים שם, אחד על השני, 45 אלף פאקטים של סיגריות מזויפות בשווי כולל של כארבעה מיליון וחצי שקלים. חשיפות בהיקפים כאלו לא מתרחשות במכס מדי יום, ולחוקרים היה ברור שבשלב הזה נעשתה רק חצי עבודה. החצי השני הוא איתור מהיר של מי שעמד מאחורי ההברחה.

לפי דרכי החקירה הרגילות היו חוקרי המכס אמורים מיד בשלב הראשוני לעצור לחקירה את קלימי, שרשום כמי שהזמין את הסחורה. בשלב הזה, תחת ההפתעה, כשהוא לא יודע דבר על המכולה שנחשפה, ניתן עדיין להוציא ממנו משהו.

הראשונים שזומנו לחקירה ביפו היו אופיר אטדגי, עמיל המכס מאשדוד, שטיפל במכולה בנמל, יחד עם שניים מעובדיו. השלושה מסרו גרסה ושוחררו. מהשלב הזה והלאה רק תמימים במיוחד, ובין חוקרי המכס אין הרבה כאלה, היו יכולים להאמין שקלימי לא יודע דבר על מה שאירע לסיגריות שהביאה מכולת הרהיטים שלו.

גונן הסביר אחר כך במשטרה כי הסיבה שקלימי לא נחקר מיד בהתחלה נובעת מהעיצומים שהיו במכס באותה תקופה. "הייתי אמור לטפל בתיק ולבצע את המינימום ההכרחי, עם דגש: ללא שעות נוספות", הסביר גונן, אבל הוא לא נימק מדוע היה זמן להביא את עמילי המכס מאשדוד לחקירה ביפו, ולא היה זמן להביא את קלימי משוק הפשפשים, מרחק מאה מטר בלבד. קלימי הובא לבסוף לבית המכס לחקירה רק כעבור יומיים ושוחרר בערבות.

החוקר: מי החליט לשחרר אותו?

גונן: אני, בידיעת הממונים.

חוקר: מה היו השיקולים שלך בשחרורו של קלימי?

גונן: לא היתה עילת מעצר.

חוקר: תסכים איתי שאם הייתם חוקרים אותו ביום הראשון או לפני חקירת העדים אזי כן היתה עילת מעצר?

גונן: כן.


שיחות טלפון מעניינות

אלא שהחקירה שביצעו חוקרי המשטרה גילתה כמה נתונים מעניינים. במחלקת החקירות של המכס מחליטים מראש, על פי חוש הריח ועוד כמה קריטריונים, אילו מכולות כדאי לבדוק מדגמית לפני שמשחררים מהנמל. יומיים לפני שנבדקה המכולה של קלימי היא סומנה במחשב המכס כמועמדת לבדיקה. בשטח, כאמור, עוד לא קרה דבר. מי שלא מחובר למחשב המכס לא היה יכול לדעת בשלב הזה דבר וחצי דבר.

באותו יום, יומיים לפני הבדיקה, התקשר קלימי לעו"ד ירון גולדמן וביקש שזה ייצג אותו. גולדמן, בעבר חוקר מכס ובהווה חבר אישי טוב של גונן, עובד במשרדו של עו"ד שמעון טננבלט, פרקליטו האישי של גונן. כשבמשטרה ביקשו מקלימי להסביר איזו רוח קודש נגלתה לו והמליצה לו לשכור עורך דין, כשהמכולה שלו עדיין לא נבדקה, ואפילו במכס עדיין לא ידעו שהיא עמוסה בסיגריות, הסביר קלימי כי אחרי שחל עיכוב בשחרור המכולה הוא הבין שמשהו קרה. "זו אפילו לא בדיחה עצובה", אומר גורם במכס. "אם כל אחד שהמכולה שלו תתעכב יום בנמל ייקח עורך דין, אפשר יהיה לפתוח בית משפט בנמל. זה ברור שהוא ידע משהו מבפנים".

באותו ערב נרשמה שיחת טלפון בין קלימי לעו"ד גולדמן. 31 דקות אחריה נרשמה שיחת טלפון שיצאה ממכשיר הטלפון הסלולרי של גונן אל עו"ד גולדמן. חוקרי המשטרה שבדקו את פלט השיחות של גונן גילו כי השניים לא שוחחו כלל בחודש שקדם לשיחה. גונן טען במשטרה כי לא ידע אז שירון גולדמן מייצג את קלימי. "בשיחה שאל אותי ירון האם אני יודע על איזשהי פעילות שמיועדת להיות למחרת בבוקר באשדוד. אמרתי לו שלא, ובכל מקרה גם אם הייתי יודע אני חושב שזו חוצפה לשאול", הסביר גונן.

חוקר: כשאתה מסתכל אחורנית לא נראה לך מוזר שקלימי שוכר עורך דין יומיים לפני שהמכולה נבדקה פיזית?

גונן: עכשיו שאתה אומר לי, ברור שזה מוזר.

בעוד ההתרגשות במכס בשיאה ועמילי המכס של קלימי יושבים בחדרי החקירות ועונים לשאלות, עשה גונן, מי שהיה ממונה על החקירה הזו, כמה שיחות טלפון שעניינו מאוחר יותר את חוקרי המשטרה. הראשונה לידידו ציון לביא. השנייה, תשע דקות לאחר סיום חקירת השלושה, לחנות החשמל שבבעלות משפחת בן-משה. גונן לא הסתפק בשיחה הזו ובמשך שלוש השעות הבאות שוחח ממכשיר הטלפון הנייד שלו עם החנות של בן-משה עוד ארבע פעמים.

חוקר: בטווח של שישה חודשים קודם לכן לא התקשרת למספר הזה. האם יש לך הסבר לכך?

גונן אני לא זוכר מה היתה מטרת השיחה הזאת. רכשתי ממנו מערכת סטריאו ודי-וי-די ואף הפניתי אנשים מהעבודה לשם. תמיד שאלתי לגבי מחירים של מוצרים שחשבתי לרכוש.

חוקר: בשעה 16:03 באותו יום אתה מתקשר שוב למספר הזה, ארבע פעמים ברציפות, ומשוחח במשך שש דקות בסך הכל. יש לך הסבר לכך?

גונן: ההסבר היחידי שיכול להיות, שכנראה נדרשתי לבירור של מחירים של מוצרי אלקטרוניקה.

חוקר: איך אתה מסביר ששישה חודשים קודם לכן לא התקשרת למספר הזה וביום תחילת החקירה אתה מתקשר למספר הזה חמש פעמים?

גונן: אם אני מברר משהו בקשר לאלקטרוניקה כנראה שעשיתי את זה באמצעות (. . .). ביררתי מחירים, כנראה לא עבורי, וחזרתי אליו לאשר או לברר פרטים נוספים. אם לא דיברתי איתו במשך שישה חודשים קודם לכן, כנראה שלא נדרשתי לנושא.


"התרחשויות מוזרות במחלקת החקירות"

בינתיים הלכו יחסיהם של עמיאל ושל גבי והורעו, כשגבי ממשיך לתבוע מעמיאל פעם אחר פעם לטפל במידעים על גונן. בחלק מן המקרים עלו השיחות בין השניים לטונים גבוהים. "רפי עמיאל הזכיר לי מספר פעמים שהוא חבר של מאיר אברג'יל", סיפר גבי במשטרה. "באחת משיחות העבודה הוא הראה לי תמונה שלו ביחד עם מאיר אברג'יל באירוע שהיה לא מזמן בירושלים, לדברי עמיאל. כששאלתי את עמיאל, איך אתה יכול להיפגש איתו, עמיאל ענה לי:'את המוסר שלי תשאיר לי ואת המוסר שלך תשאיר לעצמך'. ב-17 בספטמבר 2003, במהלך שיחת עבודה ביני לבין עמיאל בחדרו, עמיאל אמר לי שהוא ייפגש היום בצהריים עם מאיר אברג'יל מתחת לבית מע"מ ברמלה. שאלתי את עמיאל אם הוא מאיים עלי כשהוא מזכיר לי מספר פעמים את השם מאיר אברג' יל, והוא ענה לי'לא, סתם רציתי שתדע'". עמיאל , מבכירי אגף המכס, לא הכחיש את הדברים במשטרה. זה היה בהלצה, הסביר.

כשגבי הבין ששום דבר רציני לא הולך להשתנות בעקבות המידע שהביא בעניינו של גונן, הוא החליט לעשות מעשה ופנה למחלק הונאה במחוז תל אביב של המשטרה בפיקודו של אריה אידלמן. אידלמן וצוותו, שלקחו את העניין ברצינות, ניהלו חקירה מקיפה ואספו ארגזים של מסמכים.

בחודש ינואר 2004, אחרי דיון שהתנהל במשרד המשפטים בהשתתפות בכירי אגף החקירות ופרקליטות המדינה, נפגש ראש אח"ק ניצב משה מזרחי, עם ראש אגף המכס, איתן רוב, ועם סגנו יומי זוהר ועדכן אותם בדבר החקירה. השניים התבקשו לשמור את העניין בסוד. חודש אחר כך הקליט גבי שיחה שקיים עימו עמיאל. מהשיחה עולה בבירור כי עמיאל יודע על דבר החקירה. עו"ד רובינשטיין: "היתה טעות קריטית בהחלטה ליידע את ראש אגף המכס וסגנו על החקירה הסמויה. ההחלטה הזאת היתה בניגוד לרצונם ולדעתם של קציני המשטרה שטיפלו בנושא".

בחודש יוני האחרון נלקחו עמיאל וגונן לחקירה. "יש התרחשויות מוזרות במחלקת החקירות של המכס", כתב השופט ציון קאפח בדיון בעניינם. שבועיים אחרי שהעבירה המשטרה את החומר לפרקליטות, נסגר התיק. עו"ד רובינשטיין: "אריה אידלמן ממחלק הונאה ועו"ד מנחם מזרחי, שליווה את התיק בפרקליטות, אמרו לי במפורש שלא נותנים להם לעבוד. הם רצו לעשות דברים, אבל לא אישרו להם. ימים יגידו אם מישהו מלמעלה מעורב בכך, אם לאו".

עמיאל , מצדו, הגיע לחקירה עם תזה שלפיה גבי מנסה להפליל את גונן ואותו בכל מחיר. כדי לאשש את התזה הזו הוא שלף מכתב תלונה של "אזרח" כנגד גבי. עמיאל שכח להקדים ולספר לחוקרים שהאזרח הזה, יגאל בן-משה, הוא קליינט ותיק של מחלקת החקירות. לא מסוג הממליצים שהיית מצפה מראש מחלקת החקירות להישען עליהם. במכתב מתלונן בן-משה כי בחודש ינואר 2004, בעת שתושאל על ידי גבי, הדיח אותו גבי באיומים לספר שגונן משתף איתו פעולה. עמיאל, כמי שמקפיד על קלה כחמורה, מיהר להפנות את התלונה למנהל המכס איתן רוב בצירוף מכתב תלונה נגד גבי, וכאמור אף התנדב להציג אותו לחוקרי המשטרה. מה שעמיאל וה"אזרח המודאג" בן-משה לא ידעו זה שגבי הקליט את שיחתו עם בן-משה. חוקרי המשטרה שהאזינו להקלטה לא מצאו בה, לא איומים, לא הדחה לעדות שקר ולא בטיח.

"הוא לא בורח"

ב-23 בדצמבר 2002 סיפרה ידיעה בעיתון על מסיבת יום ההולדת של חבר מרכז הליכוד, דוד אבו, במסעדה ברחובות. "הרחק מחדרי החקירות והקלחת המפלגתית הפכו אמש חברי הליכוד את יום ההולדת למסיבת ניצחון לענבל גבריאלי", נכתב . בין המוזמנים למסיבה נכח גם ראש מחלקת החקירות במכס, רפי עמיאל.

חודשיים קודם לכן נחקר במשרדי המכס ביפו חשד למעורבות פעילה של ראובן גבריאלי, דודה של חברת הכנסת,ברכישת חשבוניות פיקטיביות מזיאדת עותמאן, קבלן ערבי מהכפר מוקבלה. החקירה הזו גררה ביקורת רבה מצד חוקרים שהאשימו את צמרת מחלקת החקירות בתל אביב כמי שנתנה יד לשיבוש החקירה.

ב-14 באוקטובר 2002, בשעות הבוקר, יצאו חוקרי המכס בסיוע המשטרה לכפר הצפוני ועצרו את עותמאן. מיד אחר כך היה אמור, על פי התוכנית, להיעצר לחקירה גם גבריאלי. צווי החיפוש החתומים מבית המשפט כבר היו בידי החוקרים שהיו בדרכם לבית גבריאלי. אלא שאז קרה משהו בלתי צפוי: "התוכנית המקורית היתה להביא את עותמאן לחקירה מוקדם בבוקר ולבצע אצלו חיפוש, ומאוחר יותר להביא את גבריאלי לחקירה לאחר שנעשים אצלו חיפושים בבית ובעסק", סיפר במשטרה החוקר יובל מעוז, שהופקד על החקירה.

אלא שגבריאלי לא נמצא בבית והחוקרים המשיכו בינתיים בחקירתו של עותמאן. "אחר הצהריים קיבלתי טלפון למשרד מעו"ד יואל רשף שהזדהה כמייצגו של ראובן גבריאלי. הוא מסר לי שראובן בדרכו לשדה התעופה, שהוא נוסע לגרוזיה והוא לא יכול להגיע לחקירה. הוא אמר לי שכשהוא יחזור הוא יגיע לחקירה", סיפר החוקר מעוז. "הודעתי חד משמעית שעל ראובן גבריאלי להתייצב לחקירה באופן מיידי ולא מעניינות אותי הנסיבות".

מעוז פנה לדווח לעמיקם ארז, סגנו של עמיאל, שידע על החקירה,ואחרי זמן קצר קיבל עוד טלפון מעו"ד רשף." הוא אמר לי,'אתם לא יכולים לעשות את זה, הוא קונסול כבוד של גרוזיה, יש לו פספורט של דיפלומט ואתם לא יכולים לעכב לו את הנסיעה. הוא לא בורח לשום מקום'". כשפרקליטו של גבריאלי לא התייאש, זומן החוקר מעוז למשרדו של ארז. "הוא שאל אותי מה הדחיפות והנחיצות שלנו בגבריאלי. אמרתי לו שלפי דעתי המקצועית, ברגע שעיכבנו לחקירה את מוציא החשבונית ויש בכוונתנו לעצור אותו, לא הגיוני לשחרר את הצד השני".




עו"ד מנחם רובינשטיין. צילום: אלי דסה

"גבריאלי? מי זה בכלל?"

מעוז התקשר שוב לעו"ד רשף ועדכן אותו בהחלטה שעל גבריאלי להגיע עכשיו לחקירה. אחרי כמה דקות הגיע סגנו של עמיאל, עמיקם ארז, פעם נוספת לחדרו של מעוז. "עמיקם שאל אותי שוב למה זה ישבש את החקירה אם לא נחקור את גבריאלי היום, שהרי לעצור אדם אפשר גם מאוחר יותר. חזרתי על עמדתי שמכיוון שעצרנו את עותמאן שהוא מוציא החשבונית, סביר בעיני שגם הצד השני יתייצב לחקירה ולא נאפשר לו לצאת לחו"ל". בסיום השיחה החליט ארז לאפשר לגבריאלי לנסוע לחו"ל.

"במהלך התיק נחשפתי להתנהלות ולפעולות לא מקובלות ולא תקינות לדעתי לחלוטין", העיד במשטרה מוטי ברכה, חוקר במכס מזה 15 שנה. "אופן ניהול החקירה היה שערורייתי בהיבט של היחס המועדף לגבריאלי", העיד גם חיים שצ'ופק, חוקר נוסף. "למרות שהיה בידינו צו חיפוש לביתו של גבריאלי בהרצליה לא נעשו כלל נסיונות לאתר אותו, וגם לאחר שהגענו למשרדו בקריית עתידים נאמר לנו לחזור למשרד. אני סבור שבכל חקירה אחרת היה נעשה מאמץ להביא את הדרוש לחקירה עוד באותו יום, גם במחיר עיכוב יציאתו לחו"ל".

לעמיאל , הממונה על החקירות, שנחקר בעניין היתה תשובה מעניינת: "גבריאלי? מי זה בכלל? כשהחל התיק של ראובן גבריאלי לא ידעתי מי האיש. לא הכרתי אותו ולא ראיתי אותו מעולם. לאחר החקירה ולאחר שנעצר, נודע לי שהוא חבר טוב של יואל לביא, ראש עיריית רמלה, שהוא חבר ילדות שלי", הסביר עמיאל ותיאר את המסיבה שבה נכח. "זה היה יום הולדת לחבר ובכלל לא ידעתי מי זה שוני או ענבל גבריאלי. ביום שהתחיל התיק בפעילות גלויה כלפי גבריאלי, אני אפילו לא ידעתי על כך כי לא הכרתי את הבן אדם ולא ידעתי שמדובר בדמות ולא ייחסתי לכך חשיבות. לאחר מכן, בדיעבד, התברר לי שהוא דמות מוכרת".

עמיאל טען עוד בחקירתו כי "לא היו צוותים בדרך לראובן גבריאלי, כי מראש הוחלט על ידי ועל ידי ראש המדור ועל ידי החוקר יובל מעוז שאנחנו לא הולכים לחיפושים בתיק הזה". העדות הזו נסתרה על ידי כל החוקרים ועל ידי צווי החיפוש המצויים בידי "מעריב".

ומי בסוף נבחר

הליך משפטי שמתנהל בימים אלה, בניסיון למנוע מגונן לקבל רשמית את תפקיד ראש מדור חקירות, שופך קצת אור על דרך התנהלות הדברים במכס כשהם נוגעים אליו. לפני שלוש שנים, כשהתקיים המכרז לתפקיד, היה עמיאל יושב ראש ועדה המונה שלושה חברים, אשר היתה אמורה לבחור את המועמד הזוכה. עמיאל המליץ על גונן. שני עמיתיו המליצו על מועמד אחר שזכה בתפקיד.

סימה ברכה, חברה בוועדת המכרז, ציפתה שאת השאלות המקצועיות ישאל את המועמדים רפי עמיאל, שלפי עדותה הוכה בהלם כשגונן נותר בחוץ. "לא היה לי קנה מידה בכלל, כיוון שיושב ראש הוועדה (עמיאל - ק.ל) שאמור היה לשאול את השאלות המקצועיות חטא לתפקידו ולא שאל כלום", סיפרה. רוב המתמודדים נכנסו לראיון מול חברי ועדת המכרז וטענו מיד כי המכרז תפור עבור גונן.

אחרי שלב הראיונות פתחה ברכה, סגנית מזכיר ראשי בבית משפט השלום, את תיקי ההמלצות של הממונים במכס וחטפה שוק. "ראינו שם להפתעתנו שכל המועמדים, עם כל התארים והקורסים והעבר הצבאי שלהם, לא בשלים לתפקיד. היחיד שהיה בשל היה מר גונן, שמבחינת נתוניו האישיים היה פחות מכולם", העידה .

לפני שנתיים נערך מכרז נוסף. שורה של מועמדים משכילים ומנוסים בהרבה מגונן עברו, כאמור, בסך. גונן נבחר. בראש הוועדה הפעם עמד רוני בר-סיני, הממונה על המכס בחיפה ומקבילו של עמיאל בתפקיד. "גונן נראה לי הכי פחות מתאים מהמועמדים", העידה אהובה איתן, נציגת נציבות שירות המדינה בוועדת המכרז, שבשל חוסר הערכתה לגונן לא טרחה אפילו להעניק לו ציון. "חשבתי שזה ממילא לא ישנה כי הייתי בטוחה שהוא לא ייבחר", סיפרה . גונן כאמור, נבחר גם נבחר.

כמה מן המפסידים שלא הבינו כיצד קרה הדבר הגישו מיד ערעור. בנציבות שירות המדינה החליטו לבדוק שוב את המכרז ומינו את עו"ד דפנה גוטנברג-אבני, סגנית מנהל הלשכה המשפטית, לבדוק את כשירות ההליך. "הגעתי למסקנה כי נפלה שגגה בידי חברי הוועדה מאחר שסיכום ציוני ההערכה שנתנו חברי הוועדה לא בוצע בצורה לוגית", כתבה. "קביעת הנבחרים במכרז לא תאמה את מדרג הציונים שנתנו חברי הוועדה לכל אחד מהמועמדים. אין להבין כיצד סיכמו חברי הוועדה את הערכותיהם. חברי הוועדה חטאו לתפקידם".

רק ארבעה חודשים חלפו מאז נכתבו הדברים החמורים הללו. והנה, התהפכה לה הערכת הנציבות. "נראה כי לא נפלו אלא פגמים טכניים", כתבה עכשיו עו"ד גוטנברג-אבני ואישרה את המכרז, שעומד עכשיו במרכז תביעה שהגישו כמה מועמדים שקיבלו ציונים גבוהים. הם עדיין לא מבינים איך נותרו בחוץ. * [email protected]


"דוחים בשאט נפש"

רשות המיסוי מסרה בתגובה למתואר בכתבה, כי "כל הטענות נבדקו הן במסגרת חקירת המשטרה והן על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, שהחליטה כידוע לסגור את תיקי החקירה. גם התקשורת כבר חזרה ודשה במרבית הנושאים. כל פרסום נוסף של הטענות, שכאמור לא נמצא בהן ממש, אינו מחדש דבר ורק מסב צער מיותר לנוגעים בדבר".

משרד המשפטים, מצדו, מוסיף כי "התיק נבדק ביסודיות וביעילות ובשל סוג העבירה, הגוף הנחקר והדמויות שהוחשדו, בוצעה חקירה אינטנסיבית ומעמיקה. כל החשדות שהעלה המתלונן נבדקו עד תום. בתיק נחקרו אנשים רבים ונאסף חומר ראיות רב, והוא לווה באופן צמוד לאורך חקירתו על ידי עו"ד מנחם מזרחי ואף על ידי פרקליטת המחוז, זאת בשל העובדה שהנחקרים הם בכירים באגף החקירות במכס שהורחקו מעבודתם עד תום החקירה והסקת המסקנות. לעניין הדברים המיוחסים לעו"ד מזרחי הרי שמדובר בטענה מופרכת. כל מהלכי החקירה נעשו על פי דין".

דובר המשטרה: "אנו דוחים בשאט נפש את הטענות חסרות השחר. בשל רגישות הנושא, ניצב מזרחי בהיותו ראש אגף החקירות, יחד ובשיתוף יחידת החקירות, בחנו את החומר כמקובל והחליטו על דרכי פעולה שאותם לא נפרט מסיבות ברורות. יודגש כי במסגרת החקירה נעשה שימוש בכל כלי חקירתי אפשרי וכל טענה אחרת הינה טענת סרק. יתרה מכך, כל טענה על כך שכתוצאה ממפגש עבודה שהיה מחויב המציאות עם הנהלת המכס לקידום החקירה, הודלף דבר קיום החקירה ממשטרת ישראל, הינה חסרת כל בסיס. במשטרה קיימים נהלים ברורים בנוגע לחקירות מול גופים אחרים ומשטרת ישראל מקפידה לפעול על פיהם ".

הקישור לכתבה:
http://www.nrg.co.il/online/1/ART/852/423.html


________



לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי ד' באדר תשס''ז    04:13   22.02.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. שני העצורים הם ראש אגף החקירות בתל אביב, רפי עמיאל  
בתגובה להודעה מספר 0
 

שני העצורים הם ראש אגף החקירות בתל אביב, רפי עמיאל, וראש מדור באגף החקירות, שמואל גונן. לפני כחצי שנה הוציאה המשטרה צו איסור פרסום גורף על הפרשה. ...
http://www.bambili.com/bambili_news/katava_main.asp?news_id=6897&sivug_id=3


איך זה שראש מדור חקירות במכס, שמואל גונן, והאחראי עליו, רפי עמיאל, מקיימים קשרים קרובים עם ... במחלקת החקירות של המכס הבוס שלו הוא ליכודניק אחר, רפי עמיאל. ...
http://www.bambili.com/bambili_news/katava_main.asp?news_id=9887&sivug_id=5


ב-5.6.05 התכנסה ועדה בהרכב אחר: בראש הועדה ישב גובה המכס ת"א-יפו, מר משה כהן, ולצדו - מר רפי עמיאל, ממונה חקירות אזורי, ועו"ד יהודה שפר, ראש הרשות לאיסור ...
elyon1.court.gov.il/heb/dover/5507909.doc


בראש הועדה ישב גובה המכס ת"א יפו, מר משה כהן ולצדו, מר רפי עמיאל, ממונה חקירות אזורי, ועורכת הדין גב' זיוית שלמון, מן הרשות לאיסור הלבנת הון. ...
www.nevo.co.il/Psika_word/shalom/s06167821-413.doc


משה מזרחי אח של אלפסי היועמ"ש של רשות המס, רפי עמיאל, |, 22:11, 09/05/06. 76. בדקתם כמה פעמים הולנדר והנציבה טסו לחו"ל, יודעת דבר, |, 22:14, 09/05/06 ...
www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtSR.jhtml?itemNo=714041&objNo=59582&returnParam=Y - 137k


פרשת רשות המסים: הוארך מעצרו של יורם קרשי - חדשות -הארץיש לבדוק קשריו של פורת זאב עם עו"ד קליין ועם רפי עמיאל (לת), דרוקרהמלך, |, 21:15, 10/01/07. 3. פורת ידע גם ידע ואף שיתף פעולה עם ההון והשלטון וקלאבמרקט ...
www.haaretz.co.il/hasite/spages/812017.html?more=1 - 45k -

____________________



לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי ד' באדר תשס''ז    04:30   22.02.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. חשיפה: כך נגזר גורלו של סוכן ברשות המיסים  
בתגובה להודעה מספר 0
 

חשיפה: כך נגזר גורלו של סוכן ברשות המיסים

סוכני רשות המיסים מנסים לעזור לרשות לעלות על ההברחות שמכניסות מיליונים לכיסי העבריינים במקום לקופת המדינה. ואולם לעיתים עבודתם מסתיימת במוות ומעידה על ההתנהלות הכושלת במוסד הרגיש במדינה
ארז רותם | אולפן שישי 20:00 | 26.01.07

סרט וידיאו בגוף הכתבה

תגובות הנהלת רשות המיסים:
"הטענות שהצגתם נבדקו במסגרת חקירת משטרה שבסיומה נסגרו תיקי החקירה על-ידי פרקליטות מחוז ת"א: אחד מחוסר אשמה ואחד מחוסר ראיות. הערר שהוגש על החלטה זו ליועץ המשפטי לממשלה נדחתה. כל מידע בחשד לפלילים שהגיע ליחידת הביטחון, הועבר לבדיקת המשטרה. מקור 270-02 הגיע מיוזמתו למשרדי החקירה בתל-אביב, לאחר שלא היה איתו קשר יותר משנה, נפגש עם מספר חוקרים וביקש למסור מידע על חקירה שהתנהלה. במהלך השיחה סיפר כי הוא חש נרדף ומאוים על-ידי גורמים מהשוק האפור. האיש ביקש מהחוקרים שיעצרו אותו, אך הם הבהירו לו כי למכס אין עילות חוקיות למעצרו. אנו מביעים צער על מותו, אך כל ניסיון להטיל אחריות על מחלקת החקירות מהווה עלילת דם".
http://www.keshet-tv.com/VideoPage.aspx?MediaID=12320&SourceID=27






______________________


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי ד' באדר תשס''ז    05:09   22.02.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. קצין משטרה אריה אידלמן.............  
בתגובה להודעה מספר 6
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 22.02.07 בשעה 05:28 בברכה, פילוביץ שחף
 
תגובה מאת אריק בך למכתבו של יצחק זמיר-שופט עליון לשעבר
ועוד פחות מזה צבועים בעור של כבש

מאת: אריק באך 13.4.2004
https://rotter.net/forum/gil/6327.shtml

ארבל?
אריק באך (שבת, 15/11/2003 שעה 9:31)

ח''כ מיכאל איתן הנכבד,

גולדברג מציע: תיעוד קולי חזותי או נוכחות עו''ד בחקירת חשודים במשטרה

רק לפני כחודש פורסם כי עדנה ארבל קפצה כנשוכת נחש, כשנודע לה כי עורכי דין ממליצים לנחקרים להצטייד בעצמם בטייפ ולתעד בעצמם את חקירתם; כך השוטרים לא יוכלו יותר לפברק מה שנקרא ''זכרונות דברים'' (מיוזמתם או על פי הוראות הפרקליטות ולפי מה שחסר להם בחומר הראיות) ועל סמך זה להרשיע חפים מפשע.

כידוע, ראיה מפוקפקת זו (פתק חתום על ידי שוטר, מבלי שבכלל הוצג בפני החשוד אלא לאחר הגשת כתב האישום) הוכרה במשפט הישראלי כראיה בעלת משקל של להודאת חשוד (ע''י הרכב בו היה חבר אותו גולדברג עצמו, אגב).

כלומר: כל חוקר יכול לכתוב על פתק כל דבר ולהמציא שהנאשם אמר לו, והשופט אוטומטית הרי מאמין לשוטר, והנאשם כלל לא חייב לחתום או להיות מודע לקיומו של הפתק הזה בעת החקירה – והינה לנו הרשעה סידרתית מושלמת בלי מאמץ ובלי פושע בכלל). ואם מה שהשוטר כתב לא מתאים בסופה של חקירה, השוטר מעלים ראיה זו או מחליף אותה בפתק אחר וחסר משמעות – והינה לנו פתח אינסופי ומקרה קלאסי שבו לא העכבר גונב, החור גונב.

ארבל מייד קפצה ואמרה שזה (ולא תופעת פיברוק זכרונות הדברים) שיבוש חקירה.

הבנתם? לתעד בזמן אמת ובאמצעי אמין מה שנעשה ונאמר בחדרי החקירות זה ''שיבוש חקירה''. להשאיר שוטר לבד, מול פיתוי לסגור תיק מיידית בלי שום מאמץ ופיקוח כלשהו ולזכות בתהילה במקרה הטוב ובטובת הנאה ממתחרה או אוייב של הנאשם במקרה הרע – זה שלטון חוק. הא?!?
(אני מחזיק פסק דין חלוט, של השופט שמואל ברוך, אשר קבע כי קצין משטרה בכיר בשם אריה אידלמן פיברק זיכרון דברים נגדי ואף ניסה להשפיע לרעה באמצעותו על השופט גבריאל בך כשהגניב לו את ''ההודאה'' המפוברקת כאמור מאחורי הקלעים ובהיחבא ולא באמצעות דיון משפטי. אז מה? הקצין עדיין משרת כאילו כלום, ומרשיע המון חפים, ועדיין יש מניפולטורים המוכרים לנו סיפורים לפיהם כביכול בישראל יש שלטון חוק ולא עבריינים מופקדים על ניהולו).

כאשר טיפוס כזה מנהל את הפרקליטות, ולמעשים שהיא ואחרים שם עושים קוראים ''שלטון החוק'', אז מה הפלא שמאות ואלפים מורשעים לחינם, על פשעים שהם בכלל לא עשו, ואלפי עבריינים מסתובבים חופשי?

הבעיה היא עבריינות סדרתית של:
שוטרים שמשקרים ומפברקים ראיות בלא חשש בכלל שמשהו יאונה להם אפילו אם יתפסו וממילא איש לא ממש בודק אותם (ובתוך זה עדים כגון פרופ' יהודה היס).
של פרקליטים המעלימים ראיות שעשויות לזכות נאשמים מחומר החקירה ונמנעים מלבקש מהמשטרה השלמות חקירה בכיוונים מזכים דווקא (המשימה היא הרשעה, ולא חקר האמת).
ושל שופטים שעוצמים עיניים מול שקרים כל כך בולטים של שוטרים בעדות, שופטים שלא מאמינים למזרחיים ועניים רק בשל הופעתם החיצונית והבוז שהם רוחשים להם בשל הבעיות הפסיכו-סוציאליות של מרבית השופטים), ושופטים מנווולים, המתייחסים לכתב האישום כשלעצמו כאילו הוא היה ראיה ולפעמים מצטטים אותו במקום את הראיות עצמן ובכך מנציחים מיצג שווא לפיו פסק הדין נראה סביר, צודק, אך מבוסס על שקר יסודי אחד גדול.
המחדל העיקרי והפתרון:
כיום אין חוק המחייב שופט לדון בכתב ולנמק דחייה או קבלה של כל טענת הגנה ותביעה המועלית במשפט ולתאר כל הראיות שבעלי הדין טוענים לתמיכה בהן, וכך לוודא גם כי פסק הדין משקף נאמנה את ההליך הדיוני (כיום הוא משקף תיאור מגמתי וסלקטיבי של השופט בלבד) וגם כי השופט היה מודע לכל הטענות והראיות התומכות בטענות ושקל אותן באופן מושכל ומודע.

לכן אנו רואים לפעמים פסקי דין משכנעים, הכתובים ברמה של כתבה זולה בעיתון, אך כשמחפשים ''בשר'' של ראיות – אין. וכשמעיינים בחומר הראיות והטענות שהועלו ולא נמצא להן זכר בפסק הדין – חושכות העיניים.

לו היה חוק כאמור, מלווה בסנקציה לגופו של עניין (ביטול אוטומטי של פסק הדין ולפי העניין משפט חוזר או זיכוי) ואישית כנגד השופט (הפסקת כהונה במידה והפר הוראה חוקית זו) – כל שיטת הרשעת החפים הייתה נראיית אחרת לגמרי, ואז ממילא ספק אם היינו מוצאים טיפוסים כמו פרקליטת המדינה וטיפוסים מפוקפקים המציעים מועמדותם לכהונת יועץ משפטי לממשלה – כי אם אי אפשר יהיה יותר לתפור תיקים, לטפול האשמות על סמך אינטרס וללא קשר לראיות, אז מה כבר התענוג בלהיות התובע הראשי של המדינה? לאיזה פטרון יהיה אז אינטרס לדחוף את המועמדים שלו מאחורי הקלעים?

מערכת המשפט בישראל היא מהגרועות בעולם, מהפרימיטיביות בעולם, ואולי המערכת המשפטית החשוכה ביותר הקיימת בכל מדינות העולם השלישי.
http://www.faz.co.il/story?id=1801&force_skin=print0

הוארך מעצרו של הזמר אבי ביטר; חשוד בזיוף עשרות אלפי דולרים
נושא התגובה עוד הונאה של רב פקד אידלמן?
שם הכותב: די לשלטון השוחד 17:40 26/01/2005

אני מציע לקחת בעירבון מוגבל דיווחים של מפלג הונאה תל אביב.

בראש המפלג הזה עומד אריה אידלמן, קצין משטרה ותיק בעל עבר פלילי עשיר של עדויות שקר, בידוי ראיות, שיבוש מהלכי חקירה ומשפט, ותצהירי שקר לבית המשפט.

עברו הפלילי אושר על ידי שופטי בית המשפט דן ארבל בתיק אחד, והשופט שמואל ברוך בתיק אחר.

אני בטוח שהעבריין הזה ביצע עוד עבירות שאני לא יודע עליהם.
http://www.nfc.co.il/showTalkBack.aspx?docId=62914&subjectId=1&talkBackId=508846




רובינשטיין: להדיח את מזרחי מתפקידו - בכפוף לשימוע
רובינשטיין - דעתי עליך השתפרה פלאים
שם הכותב: אריק באך 02:17 26/10/2003

רובינשטיין היקר,

פרשת מזרחי היא אחת הפרשות אשר הוכיחו לנו כדבר שאינו טעון כל הוכחה נוספת, כי שלטון החוק במדינת ישראל רקוב, חולה אנוש, וכי המקום היחידי הראוי לשליטיו, הוא בכלא.

נכון, עדנה ארבל בראש (אם כי הייתי אומר בייניש, ברק, אבל אלה הם ממש ראשי המאפיה), אבל כולם היו שותפים למעשה הנבלה, שבו מי שחשף את הפרשה, חוקר המשטרה האמיץ, נאלץ להימלט מהארץ כי הפכו אותו לפושע (כמו במקרה חשיפת פרשת האונס שביצע, כנראה,השופט תיאודור אור, זוכר?) ואילו הפושע הראשי, מחזיק את כל המדינה בביצים בתפקיד שהוא אחד הרגישים ביותר במדינת ישראל.

מזרחי, הוא עבריין פלילי מועד.

לפני יותר מעשר שנים, מזרחי ביצע כנגדי באופן אישי עבירה פלילית חמורה ביותר. כשהתלוננתי בפני מבקר המדינה ומח"ש נגד קצין משטרה שהיה תחתיו (פ"ק אריה אידלמן), זומנתי לתחנת משטרה, שם נחקרתי תחת אזהרה על... העלבת עובד ציבור (אותו קצין משטרה) ופתאום הופיע הקצין הבכיר מזרחי בחדר החקירות, סימן לכולם לצאת מהחדר, ופנה אליי במבט מאיים עם אגרוף קמוץ: "מה אתה רוצה ממנו? הא?!? אני מזהיר אותך - אם לא תרד ממנו ותשכח מהעניין - אני אמחוק אותך. הבנת?" (תוך שהוא לוחץ אותי אל הקיר) ויצא מהחדר, כשהוא מפטיר לעבר החוקר: "תכניס אותו למעצר למטה (בתחנת ירקון, מרתף העצורים) שיהיה לו זמן לחשוב"

אני הייתי בהלם. אחרי שלוש דקות של חקירה, שבה למעשה חזרתי על תלונתי במח"ש נגד קצין המשטרה אידלמן,ס מצאתי את עצמי 5 שעות במעצר במרתף העצורים של מרחב ירקון. ללא שום סיבה. לאחר מכן שחררו אותי. בלי שום טופס, כאילו לא היה.

אני בחרתי לא להתלונן אז נגד מזרחי. חברים שלי אמרו לי שהמשטרה זה מאפיה וכדאי לא לעשות מזה סיפור. היום זה כבר מעל 10 שנים אחרי, ויש על זה התיישנות. כך שאין לי שום אינטרס בפירסום הדברים אילולא הם נכונים. אבל היום זה גם אחרי הליכים רבים נגד אותו קצין משטרה אידלמן, ופסקי דין סופיים שקובעים כי הוא מסר עדויות שקר, הונה בתי משפט וזייף ראיות.
(הוא עדין משרת במשטרה כמובן, אבל הוא לא העבריין היחידי בארגז התפוחים הרקובים הזה שאתם מכנים "שלטון החוק" הוא סתם חלאת-עבריינות קטנה ועלובה).

לימים נחשפה פרשת האזנות הסתר הבלתי חוקיות שביצע מזרחי, ולך תדע עוד כמה אומללים יושבים עד היום בכלא על לא עוול בכפם כי לחברים של מזרחי היה חשבון לסגור.

העבריינות של עדנה ארבל, לחפות על פשעים שמגוחך בכלל לכפור בהם נוכח ראיותיו של קצין המשטרה שחשף את הפרשה, לא הפתיעה אותי.

ההחלטה שלך להשעותו - הפתיעה אותי. כמובן, בהחלטה שלך טמון עז: הנגבי לא ממש יכול להרשות לעצמו להדיח את מזרחי, שמחזיק נגדו חומר בעייתי. אבל החלטה שלך, מוסיפה לך בעיניי, הבלתי חשובות אמנם, המון נקודות שהפסדת בכל מיני מקרים.

כבר כתבתי במאמר שהתפרסם כאן, שאני חושב שראוי למנות אותך לבית המשפט העליון
http://www.nfc.co.il/archive/003-D-3707-00.html?tag=2-08-34

אבל עכשיו אני חושב לא רק שאתה ראוי, אלא שגם אנחנו ראויים שתשב שם.

למרות שאני יודע, ואולי כבר גם אתה, כי לשם לא תגיע, וכי ברק מבשל לך תרגיל מסריח כמו שרק ברק יודע לבשל.

בכל אופן, ולמרות כל הביקורת שלי עליך - כל הכבוד, וכאזרח המדינה אני אומר לך בשם המון: תודה

וליואב יצחק אני חושב שמגיע שכולם יגידו: תודה. בפראפרזה לשירו של אריק איינשטיין ניתן בהחלט לומר כי הוא עיתונאי גדול, שיכול לישון לישון בשקט בלילה ואפילו להסתכל במראה בגאווה.
http://www.nfc.co.il/showTalkBack.aspx?docId=32537&subjectId=1&talkBackId=190991


________


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי ד' באדר תשס''ז    05:41   22.02.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. מקור 270-02 התאבד או חוסל ??  
בתגובה להודעה מספר 6
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 29.04.13 בשעה 09:52 בברכה, פילוביץ שחף
 
עם ישראל עומד בפני הקמתה של ועדת חקירה נוספת, הקשורה ברשות המיסים.

החוקר עו"ד חיים צ'ופק שהתפטר מרשות המיסים לאחר 15 שנה פותח את
הפה ברשת ב' ומספר מדוע התפטר......

החוקר רפי רוטם שנרדף עד להיום על ידי המערכת בגלל שחשף שחיתויות,
לאחר שנודע לו שהמקור שלו נמצא "מת" בחדר בבית מלון כשקית ניילון
לראשו, המשטרה סגרה את התיק בתענה שהוא התאבד.....

שאלה: איך אפשר להתאבד לבד עם שקית ניילון??!!

מצ"ב כתבה + סרט וידאו מערוץ 2
6. חשיפה: כך נגזר גורלו של סוכן ברשות המיסים
http://www.keshet-tv.com/VideoPage.aspx?MediaID=12320&SourceID=27


תזכורת:

רפי רותם חושף השחיתות מבקש הגנה מיוסי בכר מחליפו של ג'קי מצא


רפי רותם ויוסי בכר בפגישתם ביום ו'

חשיפת פרשת השחיתות ברשות המסים הסבה את תשומת הלב גם אל האנשים המרכזיים שסייעו לחקירת המשטרה. ותם עובד ברשות מזה 22 שנה, ושימש כקצין מודיעין במחלקת החקירות באזור תל אביב והמרכז. הוא אחד ממספר חוקרים שנחשפו, לדבריהם, בארבע השנים האחרונות למעשי שחיתות ומעילה בתפקיד של עובדים בכירים במערכת המכס והמע"מ, ולהיערכות מערכתית של ממש לביצוע מעשי שחיתות וטיוחם.
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=7173&forum=gil&archive=

____



לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ששי ה' באדר תשס''ז    06:32   23.02.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. ''הפרקליטות: יש מספיק ראיות נגד הירשזון''  
בתגובה להודעה מספר 0
 

Hermon
חבר מתאריך 15.8.02
13001 הודעות אור ליום ששי ה' באדר תשס''ז 20:01 22.02.07


למשטרה מספיק ראיות נגד הירשזון, לא יחתם הסכם עד מדינה

עובדיה כהן יד ימינו של הירשזון
ערוץ 10


עלאשיורה
חבר מתאריך 19.2.07
166 הודעות אור ליום ששי ה' באדר תשס''ז 20:04 22.02.07


1. הפרקליטות: לא צריך עד מדינה נגד הירשנזון

יש מספיק ראיות ... תיבת פנדורה תפתח
לאחר מגעים לא אינטנסיביים עם עד מדינה המקורב להירשנזון
הפרקליטות הודיעה כי אין לה צורך בעד המדינה, יש מספיק ראיות
להעמיד לדין את הירשינזון.

מקור: ערוץ 10


הפרקליטות: יש מספיק ראיות נגד הירשזון
יום שישי, 23 בפברואר 2007, 0:03 מאת: מערכת וואלה!

גורמים בפרקליטות טוענים כי קיימת תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגד
שר האוצר בפרשת הסתדרות העובדים הלאומית.

ערוץ 10 מדווח הערב כי הפרקליטות אספה מספיק ראיות בכדי להגיש כתב
אישום נגד שר האוצר אברהם הירשזון בפרשת הסתדרות העובדים הלאומית.

לפני כחודשיים עצרה המשטרה את עובדיה כהן, שנחשב ליד ימינו של הירשזון
בתקופה בה כיהן כיו"ר הסתדרות עובדים לאומית. אלא שאתמול הודיעה
הפרקליטות כי היא אינה מעוניינת לעשות עסקה עם כהן, וכי יש בידיה מספיק
ראיות נגד הירשזון ובכירים נוספים בהסתדרות עובדים לאומית גם ללא שיתוף
הפעולה של כהן.

בנוסף, דווח כי לצוות החקירה בפרשה יצטרפו חוקרים נוספים, בעקבות חשד
להיבטים הקשורים לעבירות מס. מדובר בחוקרים שהיו מעורבים בחקירת פרשת
השחיתות ברשות המיסים.

היום נבחר יו"ר חדש להסתדרות העובדים הלאומית, אשר ידוע, בניגוד ליו"ר
היוצא, כמקורב לשר הירשזון. במשרד מבקר המדינה הביעו חשש כי בחירת
היו"ר החדש תקשה על התקדמות החקירה.

מקור
http://news.walla.co.il/?w=//1066547


________





לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון כ''ט בניסן תשס''ח    03:06   04.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. ''כעומק החקירה, כן גודל הנסיגה'' (אולמרט=שרון)  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 04.05.08 בשעה 03:11 בברכה, פילוביץ שחף
 
חקירתו הדחופה של ראש הממשלה אהוד אולמרט במשטרת ישראל ביום שישי האחרון
היתה הכנה לפגישתו הצפויה והמתוכננת ביום שני הקרוב 05.05.08
עם אבו מאזן - יושב ראש הרשות הפלסטינאצית לדיון בנושאים:

1. הסכם הקבע
2. ירושלים
3. זכות השיבה
4. מפת הדרכים
5. +...

וכל זאת במקביל למסרים והשיחות הרשמיות והלא רשמיות (לא חוקיות) עם סוריה
הדיווח נסוב סביב החקירות וסביב הפגישה.

מקור:
חדשות רשת ב' שעה 00:00 חצות

תזכורת:


רפי רותם חושף השחיתות מבקש הגנה מיוסי בכר
https://rotter.net/forum/gil/7169.shtml


כעומק החקירה עומק העקירה! חשיפת העובדות בוידיאו !!
https://rotter.net/forum/gil/6601.shtml
http://www.israblof.com/?l=he&a=11494

191. ''תנועת השלום ישראל-סוריה''
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5403&omm=191&viewmode=threaded


__________________________


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון כ''ט בניסן תשס''ח    07:43   04.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. ''הפרשה שישית'' (חקירת רה''מ אולמרט)  
בתגובה להודעה מספר 12
 

________________


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון כ''ט בניסן תשס''ח    08:20   04.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. שר המשפטים ממגר השחיתות בבחירת שופטים. אולמרט סובל  
בתגובה להודעה מספר 12
 

halemo
חבר מתאריך 7.4.02
3888 הודעות, 18 מדרגים, 32 נקודות. ראה משוב יום ראשון כ''ט בניסן תשס''ח 02:17 04.05.08


שר המשפטים ממגר השחיתות בבחירת שופטים. אולמרט סובל

עם ישראל אוכל את הספין הפלילי חקירתי של צמרת הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה.
אם מוזר לכם העיתוי שבחקירת ראש הממשלה אהוד אולמרט, ו"הממצאים החדשים" לגביו, כדאי שכולכם תתחילו להבין את הפוליטיקה מאחורי החקירה החדשה.

ביום 30/04/2008 פורסמה ב"רשומות", בקובץ התקנות 6670, בעמוד 874, הודעת שר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן. ההודעה, שבמקור נחתמה על ידי השר כבר ביום 26/02/2008 באה למגר את השחיתות של השנים האחרונות בהליך בחירות שופטים, ובפרט שופטים לבית המשפט העליון.

שר המשפטים החליט לבצע את הדברים הבאים:
1. לא עוד מועמדים בינוניים לכהונת שיפוט.
2. לא עוד מועמדים שקרנים שמצהירים בכזב שיש להם תואר שאין להם.
3. לא עוד הליך בחירה חסוי ולא מתועד.

החל מחודש מאי 2008 יחולו הדברים הבאים בהליך בחירת שופטים:
1. כל מועמד יתבקש לצרף גליון ציונים של המוסד בו למד.
2. שופט שמועמד לקידום לעליון, יעבור גם ועדת משנה.
3. דיוני הועדה לבחירת שופטים יתועדו בפרוטוקול כתוב.

יש כנראה אנשים במערכת המשפט, שהרפורמה החדשה בהליך בחירות שופטים, אינה מוצאת חן בעיניהם. היא אפילו מהווה איום קיומי עבורם ועבור מלאכתם שנעשית במחשכים ובמרמה.

מה עושים? מפעילים את בכירי הפרקליטות, שמפעילים את היחידה הארצית לחקירות הונאה של משטרת ישראל, שמהלכת אימים על פוליטיקאים ועל אנשים אחרים שאינם פוליטקאים אך נחשבים כעושי צרות למערכת המשפט.

הפרקליטות, בעזרתה האדיבה של צמרת המשטרה, עושה הכל להפיל את ראש הממשלה, בהליך חקירה, בהדלפות וביצירת רושם שיש לנו ראש ממשלה מושחת שצריך להחליף אותו. לפי החוק, אם ראש הממשלה מתפטר, כל הממשלה מפוטרת, כולל שר המשפטים. ראש הממשלה החדש יכול לקבוע הרכב שרים חדש לפי בחירתו.

אתה הבנת את זה עם ישראל?

רצ"ב הפרסום ברשומות
ק"ת 6670, מיום 30/04/2008
http://www.justice.gov.il/NR/rdonlyres/F805C247-D6FF-4042-8315-A395F7C1BD67/19111/6670.pdf


______________


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון ג' בסיון תשע''ג    03:59   12.05.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. מבט שני בתאריך 01.05.13 בשעה 21:00 - ''מיסים, התנכלויות וחשדות'' (*)  
בתגובה להודעה מספר 0
 

פתיח:

הפרשה שנחשפה כאן בשנת 2007 סוף סוף מקבלת סדר יום ציבורי...

לכל מי שזוכר את הדיון הנוקב בפרשה בכלל והאם בן/ת אדם יכול/ה לחנוק
את עצמו/ו עם שקית ניילון אטומה כשהראש בפנים....בשתי ידיו/ה או בכל דרך אחרת...אבל לבד ?!

אתמול בערב החל פרומו של התכנית המצ"ב:
.
.

מקור:
http://www.iba.org.il/ibadoc/?entity=924972&type=1&topic=167
.
.



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב

.
תזכורת/חשיפה מתאריך 22.02.07 ולכל התיעוד בפרשה נכון להיום:
.
.
.
מקור 270-02 התאבד או חוסל ??
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=7173&forum=gil&archive=


רפי רותם חושף השחיתות מבקש הגנה מיוסי בכר
https://rotter.net/forum/gil/7169.shtml


מקור:
http://www.iba.org.il/bet/?entity=826038&type=1
.
.
.


https://tinyurl.com/5a2yl כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות