אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #7304 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 7304   
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ששי כ''ג באייר תשס''ז    10:46   11.05.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ח''כ אריה אלדד: ''מה שבעומק'' (יום ירושלים)  

 
ערכתי לאחרונה בתאריך 11.05.07 בשעה 10:47 בברכה, פילוביץ שחף
 
מה שבעומק
אריה אלדד (מתפרסם היום במוסף ידיעות אחרונות)
http://rotter.net/User_files/forum/46441e8903a311cf.doc

הייתי בן שבע עשרה ביום שפרצו הצנחנים את שער האריות ורצו באלכסון על במת הר הבית, מחפשים את הכותל המערבי.

שלושה שבועות קודם לכך צעד מצעד צבאי עלוב ומקוצץ ברחובות ירושלים. הסכמי שביתת הנשק עם ירדן אסרו הכנסת טנקים ונשק כבד לירושלים, לא היה מטס של חיל האוויר, ואנו, קומץ נערים , חילקנו לאורך מסלול המצעד תמונות של הכותל המערבי ועליהן כתוב: "אנו צועדים בפרברים - כי הר הבית בשבי". וגם מי שגלגל עיניים בלגלוג מחה מהן דמעת אושר לאחר שלושה שבועות.

יש היום בתוכנו מי שמתגעגע אל ישראל שלפני ששת הימים. למה הם מתגעגעים? אל הבדיחות בנוסח : האחרון שיוצא משדה התעופה לוד – שיכבה את האור? אל המיתון הכלכלי שחנק את המדינה? ישראל שלפני ששת הימים , מקופלת בתוך מה שאבא אבן כינה "גבולות אושוויץ" נראתה על פני השטח כניסיון נפל של העם היהודי לכונן מדינה. היורדים רבו מן העולים, וכל מדינות ערב שסביבנו ארבו להזדמנות לזנק ולחסל במהלומה צבאית אחת את הישות הציונית. כל מי שמתגעגע ל"ישראל הקטנה" ההיא, ומקדש את ה"קו הירוק" - זוכר ודאי שכל משמעותו הייתה קו שביתת נשק בתום מלחמת השחרור , עד לקביעת הגבולות העתידיים של המדינה. תשע עשרה שנים בלבד חיינו בתוך הקו הזמני הזה. כבר ארבעים שנה אנו חיים בלעדיו.

ערב מלחמת ששת הימים סבבו רבנים בפרברי תל אביב וקידשו חלקות אדמה לבתי קברות המוניים. סוריה מצריים וירדן סגרו עלינו בטבעת חנק, מיצרי טיראן נחסמו, רוב אזרחי ישראל חששו שישראל תושמד במלחמה הקרבה. בתל אביב חפרו שוחות, והדביקו סרטי נייר דבק על השמשות. האם לכך מתגעגעים כל המשתוקקים לשוב אל הקו הירוק במלאת ארבעים שנה למלחמה ההיא?

על פני השטח הייתה ישראל חלשה, מיואשת, צינית, אבל בעומק פעלו כוחות נפש אדירים שהשתחררו כקפיץ דרוך. ובתוך ששה ימים היינו על הר הבית ועל הגולן, על הירדן ועל הסואץ.

הייתי בן שבע עשרה כשעליתי לראשונה אל הר הבית, וירדתי אל הכותל, ולצד הכותל, מתחת לקשתות האבן הענקיות התבוננתי אל מעמקי פיר וורן. מאה שנים בדיוק לפני ששוחררה העיר חפר גם כאן הבריטי צ'ארלס וורן, במקביל לחומת האדירים של הכותל המערבי. בעומק מסחרר נתגלו עוד ועוד נדבכי אבן ענקיים , מתחת לאבנים ההרודיאניות נתגלו גם נדבכי בית ראשון. וכל מי שעמד בצל הכותל והתפעל מגובהו – יכול היה לראות כי עומקו, במעבה האדמה –כפול כמעט מגובהו מעל פני השטח.

הבטתי מכושף בשלושת אלפי שנות ההיסטוריה שלי, והבנתי כי גם העם היהודי כזה. בעומק יש בו הרבה יותר ממה שנראה על פני השטח. וכאז כן עתה – חזק העם ועמוק וחכם ממנהיגיו. אז היו הם מגמגמים ומהוססים, אינם מכירים בכוחם, והיום הם מושחתים ודבקים בכיסאותיהם ומוכנים להקריב את העבר ואת העתיד למען הווה קצר, רק עוד כמה שבועות עלובים על כס ראש הממשלה, ותמורתם יהיו מוכנים לכל, גם לוותר על כל מה שהושג במלחמה ההיא, לחלק מחדש את ירושלים ולמסור מחציתה לערבים, לוותר על ההר, לוותר על הבית, על המולדת. לא חלילה על הבית הפרטי שלהם, שהרי בדלא-ניידי הם מבינים, אלא על הבית הלאומי של כולנו.

הללו עתידים לרדת בקרוב מאד מהבמה, להיעלם מחיינו בלא להשאיר סריטה בנדבכי ההיסטוריה של עם ישראל. וגם אם על פני השטח של מדינת ישראל היום לא ניכרים במבט ראשון כל כוחות הנפש , שהשתחררו באחת במלחמה ההיא, גם אם דומה כי קורח וכל עדתו, ודתן ואבירם הם השולטים בנו, ויש בנו גם אנשים עברים הרצים להלשין כי היהודים בונים בית חדש בלא רישיון בנחלת אבותיהם, גם אם לכאורה אנו צועדים מסיר הבשר אל קברות התאווה, ויהודים נוסעים לשמוע אופרה ולראות תיאטרון בברלין , אתר תיירות מבוקש לישראלים בעת הזו, גם אם דומה כי כל שניגע בו רקוב ומושחת ושטחי ונטול חזון ופוסט ציוני - - - כל אלו רק על פני השטח. בעומק העם הזה יש סלע. התחברנו אליו בששת הימים. ואנו יכולים לשוב ולהישען עליו בכל עת. בידינו הוא.

_______


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ראוי להזכיר לכולם, 19 שנה מול 40 sep 11.05.07 10:53 1
     אכן, חשוב מאוד להזכיר זאת !! פילוביץ שחף 11.05.07 15:22 2
  רה''מ רבין ז''ל הי''ד:''ירושלים אינה נושא למיקוח'' פילוביץ שחף 13.05.07 06:49 3
  ח''כ אריה אלדד: ''מדברים בעד עצמם'' פילוביץ שחף 18.05.07 18:41 4

     
sep
חבר מתאריך 10.3.02
9374 הודעות
יום ששי כ''ג באייר תשס''ז    10:53   11.05.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ראוי להזכיר לכולם, 19 שנה מול 40  
בתגובה להודעה מספר 0
 
19 שנה שלטו הירדנים ביו"ש,
ישראל 40 (בעת המודרנית),
שלטון פלשטיני 0
אז איפה הכיבוש???

זה כמו שהמהגרים הרוסים בארצות הלטביות יבכו על כיבוש...

לגבי הגולן זה די דומה

"ויאמרו לו חכמיו וזרש אשתו אם מזרע היהודים מרדכי אשר החלות לנפל לפניו לא תוכל לו כי נפול תפול לפניו"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ששי כ''ג באייר תשס''ז    15:22   11.05.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. אכן, חשוב מאוד להזכיר זאת !!  
בתגובה להודעה מספר 1
 

לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון כ''ה באייר תשס''ז    06:49   13.05.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. רה''מ רבין ז''ל הי''ד:''ירושלים אינה נושא למיקוח''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
רה''מ רבין ז''ל הי''ד:''ירושלים אינה נושא למיקוח''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5515&forum=gil&viewmode=all&keywords=ירושלים






@ כמו כן:

מצ"ב קישורים למסמכים כפי שהופיעו בשנתון המסמכים של
שנת 1995 בנושא ירושלים...:-

8. נאום רבין בוושינגטון בפתיחת חגיגות 3000 שנה לירושלים.
http://rotter.net/forum/gil/5314.shtml#8
9. נאום רבין בכנסת לציון 3000 שנה לירושלים
http://rotter.net/forum/gil/5314.shtml#9
28. ציון יום ירושלים 29.5.2003 בכנסת ישראל.......

http://rotter.net/forum/gil/5314.shtml#28

____________


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ששי א' בסיון תשס''ז    18:41   18.05.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. ח''כ אריה אלדד: ''מדברים בעד עצמם''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
מדברים לעצמם
ח"כ אריה אלדד, מתפרסם היום בעיתון מעריב
http://rotter.net/User_files/forum/gil1/464dc8e43cd83a69.doc

לפני שנים לא רבות כשהיינו נתקלים באדם ההולך ברחוב, לבדו, ומדבר בקול רם - היינו יודעים לבטח שהוא משוגע. היום מותר לנו להניח שהאיש מדבר בטלפון.

מיזעור הטלפונים והמערכות האלחוטיות המאפשרות שיחה בלא מגע יד אדם – עלולים להקשות על ההבדלה בין שתי האפשרויות הללו, אך לאחר שבדקנו היטב, והשתכנענו כי האיש אינו משוחח בטלפון – אין לנו אלא לשוב אל האבחנה הראשונית : מי שמדבר עם עצמו בקול רם ברחוב – כנראה אינו שפוי.

והנה – מידי יום אנו נתקלים בתופעות דומות בפוליטיקה הישראלית – אבל האבחנה המתבקשת אינה מביאה אותנו להסיק מסקנות מיידיות.

סוריה מזרימה טילים מתקדמים לחיזבאללה , מחמשת אותם עד צוואר, מדמשק פועלות מפקדות החמאס והג'יהאד האסלאמי, נשיא סוריה מאיים במלחמה כוללת אם לא ייענו תביעותיו . ואצלנו מתהלך עמיר פרץ וקורא לוותר על הגולן ולדבר עם אסאד. עמיר פרץ מנסה ככל הנראה להתחרות בו זמנית בשלושת הקופים הידועים : הוא אינו רואה דבר גם כשהוא מצויד במשקפת, הוא מסרב לשמוע מה אומר אסאד , והוא גם אינו מדבר כיוון שאין איש מעבר לקוו. שום מנהיג רציני אינו רוצה להידבר עימו – ואין לו אלא לדבר עם עצמו: מציע את רמת הגולן, כורת הסכמי שלום דמיוניים עם פרטנרים המתכוננים למלחמה. פרץ גם אינו יודע כנראה כי הפך לבדיחה של המזרח התיכון. חוסר יכולת להבדיל בין מציאות לדמיון היא תסמין מדאיג לא פחות מאשר שיחה בקול רם עם אף אחד.

ביום שבו נורו עשרות רקטות על שדרות ונפגעו למעלה מעשרים איש הגיבו "גורמים בכירים בירושלים" (גם התייחסות אדם אל עצמו כאל יותר מאחד הוא סימן מדאיג) "והביעו צער על מתקפת הקסאמים ביום בו ראש הממשלה אהוד אולמרט הושיט יד לשלום למדינות ערב".

למי הושיט אולמרט יד לשלום? ומול מי הביע צער(!) על מתקפת הקסאמים?

זוהי אולי תגובה שניתן היה לצפות מחייזר נודד לו היה נקלע במקרה לאזורנו, אבל ראש ממשלת ישראל אמור לחיות את המציאות המדממת שלנו. ואולי אינו חי את המציאות? אולי הוא מנותק ממנה לחלוטין וחי רק את תחושת הזמן שלו, הפוחת והולך, את התיקים הפליליים הזוחלים אליו אט- אט, כחיות קטנות בהזיותיו של מתמכר שלא קיבל את מנת הסם או האלכוהול שלו? התנתקות מהמציאות, תגובות בלתי הולמות, התכנסות פנימה – כל אלו סימנים חמורים ביותר להפרעה קשה. אבל מדוע מוכנים אזרחי ישראל לסבול כראש ממשלה מי שמדבר עם עצמו ומושיט יד כשאין איש ממול?

בממשלת ישראל יושב גם מי שממונה על האיומים האסטרטגיים – אביגדור ליברמן. עשרים ושלוש רקטות פגעו בשדרות, עשרים ואחד פצועים מדממים נפלו ברחובות ובבתים, והוא "קורא לממשלה לקבל החלטה מיידית לגבי תגובה קשה ביותר". למי הוא בדיוק קורא? והרי הוא – הממשלה! גם הוא מדבר עם עצמו. גם הוא נדבק.

ערב הבחירות קרא ליברמן לשלול אזרחות ממאות אלפי ערבים ישראלים, ולהעביר אותם – עם נתחים משמעותיים ממדינת ישראל – לרשות הפלשתינאית.

לאחר המלחמה אספו יהודי ארצות הברית מאות מיליוני דולרים במגבית חירום. יהודי ארצות הברית אולי אינם מודעים לכך ששני שליש מכספי התרומות שלהם הועברו לטובת הערבים בגליל, גם אלו שברכו את נסראללה.

התורמים אולי אינם יודעים מה עושה ממשלת ישראל בכסף שתרמו אבל ליברמן יודע. הוא סגן ראש הממשלה הזאת. מי שמופקד על האיומים האסטרטגיים , והגדיר את ערביי ישראל – ובדין הגדיר אותם כך – כאיום אסטרטגי – שותף להעברת מאות מיליוני דולרים מכספי תרומות היהודים בגולה לערביי ישראל. הוא – קורא לממשלה לנקוט יד קשה בעזה. ואם לא תעשה הממשלה כבקשתו? האם יודיע שאינו יכול להיות שותף עוד למחדל?

האם יתפטר או שימשיך לדבר עם עצמו? בפרוטוקולים של וינוגרד אמר אולמרט כי התריע בפני הצבא כי הסכנה אורבת מצפון, אך איש מחברי הוועדה לא היה סבור כי בהתרעתו זו פטר עצמו אולמרט מאחריות, באשר הוא לא עובד אצלנו בתפקיד המתריע או החזאי . הוא המנהל: הוא צריך לעשות, לא להזהיר. וכך גם ליברמן וכל שאר חברי הממשלה.

ממשלת ישראל מורכבת היום מאנשים המתהלכים ברחובות חיינו ומדברים לעצמם. הגיעה העת שיעשו זאת בבית.

תזכורת:
ח''כ אריה אלדד: ''מה שבעומק'' (יום ירושלים)
http://rotter.net/forum/gil/7304.shtml


______________________


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות