אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #7942 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 7942   
אנדר
גולש אורח
יום שני ז' באייר תשס''ח    13:16   12.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מעורבות דואר ישראל ובנק הדואר בהספקת כסף לעזה  

 
   י"ב ניסן תשס"ח
17 באפריל 2008


לכבוד
מר אבי הוכמן
מנכ"ל חברת דואר ישראל בדואר רשום
רח' יפו 217
ירושלים 91999

א.נ.,


הנדון: העברת מאות מיליוני ש"ח במזומן לישות הטרור ברצועת עזה

בשם מרשיי, שורת הדין – Israel Law Center, המטה לביטחון שדרות ותושבים מהעיר שדרות ומיישובי עוטף עזה, הריני לפנות אליך כדלקמן:

1. למרשיי נודע על קיומן של העברות מטבע ישראלי במזומן דרך שטח ישראל, אל תחומי רצועת עזה, בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח מדי חודש. לפי הידוע למרשיי, העברות אלה בוצעו ומבוצעות הן על ידי בנקים באיו"ש והן על ידי מוסדות בנקאיים בישראל, לרבות בנק הדואר ו/או חברת דואר ישראל.

2. העברת הכספים האמורים מתבצעת, בחלקה, לכאורה כאחד מרכיבי פעולות הסליקה הבנקאיות בין סניפי הבנקים ברצועת עזה לבין בנקים באיו"ש ובישראל; בחלקה האחר, העברת הכספים משמשת להמרת מט"ח, המועבר לרצועת עזה מחו"ל דרך שטח מצרים, ונועד ומשמש למימון ארגון חמאס ולשימור וביצור שלטונו ברצועת עזה.

3. העברת הכספים לרצועת עזה הינה פרקטיקה הנגועה בחוסר סבירות קיצוני ובאי חוקיות ברורה.

4. חוסר הסבירות הקיצוני שבפרקטיקה זו נעוץ בעובדה, שהכספים המועברים לרצועת עזה מאפשרים את קיומה של כלכלת ישות טרור, הנשלטת על ידי ארגון טרור רצחני. בכך מהווים כספים אלה את אחד מצינורות החמצן העיקריים של ישות שהוכרזה על ידי ממשלת ישראל, עוד קודם להשתלטותו הגמורה של ארגון חמאס על רצועת עזה, כ"רשות טרור העוינת את ישראל".

5. הכספים המועברים מגיעים לבנקים ברצועת עזה, עליהם לא מתקיים ולא יכול להתקיים פיקוח כלשהו מצד גורם אמין, ובהם יכול ארגון חמאס לעשות ככל העולה על רוחו; שכן לכל המאוחר מאז השתלטות ארגון חמאס על רצועת עזה, בחודש יוני אשתקד, רצונו של ארגון זה הוא החוק עצמו ברצועת עזה.

6. יתר על כן, אף אם ניתן היה לפקח על הבנקים ברצועת עזה, הרי שבתנאים הקיימים אין דרך כלשהי המאפשרת לדעת מהם יעדיהן הסופי של העברות הכספים לרצועת עזה. לארגון חמאס יכולת להקים, בלא כל מגבלה, עמותות וחברות חדשות ולפתוח באמצעותן חשבונות בנק בעזה, וכן יכולת לפתוח חשבונות בנק בשם אנשי קש. יכולות אלה עולות הרבה על יכולת הביקורת והמניעה של מערכת אכיפת החוק אפילו בתנאים רגילים, קל וחומר בתנאים השוררים כיום ברצועת עזה.

7. לפיכך, הנחת העבודה של כל מי שנוטל חלק בהעברת הכספים בפועל או מאפשר אותה, חייבת להיות כי לפחות חלק מהכספים המועברים מגיעים במישרין לידי ארגון חמאס, מאפשרים את המשך התעצמותו, ומקלים עליו לבצר את שליטתו ברצועת עזה. יצוין, כי גם כספים שאינם מגיעים לגורמי חמאס במישרין, מסייעים לארגון חמאס במלחמתו בישראל, שכן הם מאפשרים לארגון להפנות משאבים חיוניים לצורך פעילות הטרור הענפה שלו.

8. המשך העברת הכספים לרצועת עזה נגוע, כאמור, אף באי חוקיות ברורה. כל גורם הנוטל חלק בהעברת הכספים, מעודד או מאפשר אותה, מאשר אותה מראש או מאשרר אותה בדיעבד, מבצע לכאורה מספר עבירות פליליות ו/או משדל ו/או מסייע לביצוען של מספר עבירות כאמור, ו/או מבצע עבירה של אי מניעת פשע ביחס לעבירות אלה.

9. מרשיי מבקשים להתריע, כי העברת הכספים לרצועת עזה מהווה לכאורה, בין היתר, עבירה על הוראות החיקוקים הבאים: סעיפים 8 ו-9 לחוק איסור מימון טרור, תשס"ה-2005 (עבירות של פעולה ברכוש למטרות טרור ופעולה ברכוש טרור); סעיפים 3 ו-4 לחוק איסור הלבנת הון, תש"ס-2000 (עבירות של הלבנת הון ועשיית פעולה ברכוש אסור); סעיף 2(א)(2) לחוק מאבק בארגוני פשיעה, תשס"ג-2003 (עבירה של מימון פעילות ארגון פשיעה); סעיפים 66 ו-85(1)(ג) לתקנות ההגנה (שעת חירום), 1945 (עבירות של חיזוק ידיים וביצוע שירות עבור התאחדות בלתי-מותרת); סעיפים 3 ו-4(ד) לפקודת מניעת טרור, תש"ח-1948 (עבירות של חברות בארגון טרוריסטי ותמיכה בארגון טרוריסטי).

10. בדעת מרשיי לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותם על מנת לשים קץ להעברת הכספים לרצועת עזה וממנה, כמתואר לעיל, על ידי כל הגורמים הנוטלים חלק בפעילות עבריינית זו – פעילות המסכנת את בטחון אזרחי ישראל בכלל, ואת בטחון תושבי שדרות ויישובי מערב הנגב בפרט.

11. אשר על כן, אבקשך להודיעני בהקדם האם וכיצד בדעת חברת דואר ישראל ו/או בנק הדואר לפעול להפסקת העברת הכספים לרצועת עזה וממנה.

בכבוד רב
ובברכת פסח שמח וכשר,

ניצנה דרשן-לייטנר, עו"ד



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מישהו קרא את זה ? אנדר 12.05.08 23:18 1
     כן והופץ לכ מי שלדעתי צריך לדעת !!!! פילוביץ שחף 12.05.08 23:24 2

     
אנדר
גולש אורח
אור ליום שלישי ח' באייר תשס''ח    23:18   12.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מישהו קרא את זה ?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום שלישי ח' באייר תשס''ח    23:24   12.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. כן והופץ לכ מי שלדעתי צריך לדעת !!!!  
בתגובה להודעה מספר 1
 

לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות