גירסת הדפסה          
קבוצות דיון יש לי מה לומר נושא #19991 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 19991
רוזנצוייג לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.6.19
2363 הודעות, 44 מדרגים, 88 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ב באלול תשע''ט    09:24   12.09.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

רבני ירושלים התרגשו ושמחו לקבל את ספר הילדים: ''אריות על הגבעה''  

 
  
הועבר בתאריך 12.09.19 בשעה 10:54 מפורום פוליטיקה ואקטואליה על-ידי שלומצי, (מנהל הפורום)
 

הראשל''צ לשעבר הרב עמאר: ''המשיכו לספר באוזני ילדיכם''. הרב רבינוביץ: ''הסיפור של העם היהודי''


כשאירח הרב שלמה עמאר את שלשת לוחמי הצנחנים משחררי הכותל המערבי במלחמת ששת הימים, ד''ר איציק יפעת, חיים אושרי וציון כרסנטי, הרב הקשיב בהתרגשות על סיפורי ההקרבה, מסירות הנפש והאמונה. הרב אריה שטרן ,רבה של ירושלים, גילה בקיאות בפרטי הקרבות במלחמת ששת הימים וסיפר כי היה בגזרת רמת הגולן, ואילו הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל, בירך את הצנחנים בני ה-76 שימשיכו לספר את סיפורו של העם היהודי. המפגשים התקיימו לרגל הוצאת ספר ילדים ראשוני וייחודי מסוגו: ''אריות על הגבעה'', שכתב המחנך והסופר עמנואל בן סבו, והעניקו הצנחנים לרבנים.

שלשת הצנחנים משחררי הכותל, חיים אושרי, ציון כרסנטי וד''ר איציק יפעת, יחד עם המחנך והסופר עמנואל בן סבו, ערכו סיור מרגש בירושלים והעניקו למספר אישים את ספר הילדים החדש:''אריות על הגבעה'', אותו כתב הסופר עמנואל בן סבו אודות קרבות גבעת התחמושת במלחמת ששת הימים.
המפגש הראשון התקיים בלשכת הראשל''צ, הרב שלמה עמאר, רבה של ירושלים, הרב עמאר אירח בלבביות את הצנחנים והסופר ואף עמד בדבריו על חשיבות " והגדת לבניך" , להמשיך להפיץ את הניסים שאירעו במלחמה, הרב בירך את האורחים בבריאות טובה ואיתנה. הרב נפעם מסיפורו המרגש של הצנחן ציון אשר סיפר לרב עמאר איך בהיותו בן יחיד ואח לשש בנות נדרשה חתימת הוריו כדי שיתגייס לצנחנים . " זייפתי את חתימת ההורים כדי להתגייס לצנחנים , סיפר ציגי והוסיף , להוריי נודע דרך אגב על היותי צנחן , .אבי , שהיה מפקד בהגנה נכנס מהיום הראשון של מלחמת ששת הימים לבית הכנסת ולא יצא מבית הכנסת עד היום האחרון למלחמה , אימא סיפרה לי מאוחר יותר שבכל הימים הללו אבי רק שתה מים והתפלל לחזרתי הביתה מהקרב בשלום .
כשהגעתי לכותל הרמתי ידיים לריבונו של עולם והתפללתי : " תחזיר אותי למשפחה שלי בחיים", אלוקים נענה לתפילותיי" אומר ציגי.
הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים, שמח מאוד על הביקור ועלעל בספר ''אריות על הגבעה'', הרב שטרן שיתף את הנוכחים בהיותו לוחם בגזרת רמת הגולן בזמן מלחמת ששת הימים, הלוחמים שיתפו את הרב ברגעים הכואבים על המחיר הנורא וכן על רגעי החסד, העוז, האמונה והביחד. הרב שטרן סיפר כי אחד מנכדיו הינו צנחן. הרב התרגש מאוד מבקשת שלשת הצנחנים בתום הפגישה: ''כבוד הרב תפעל לאחדות עם ישראל, לקרוב לבבות בשגרה, לא רק כשאנחנו במלחמה'' ביקשו.
ראש העיר ירושלים משה לאון אף הוא שמח לפגוש בצנחנים וברך אותם על הנצחת קרב גבעת התחמושת בספר לילדים.
שיא הביקור בירושלים היה כאשר הצנחנים והסופר הגיעו לרחבת הכותל, התפללו ורכנו על אבני הכותל, נושאים תפילה הבוקעת מהלב. לאחר התפילות בכותל אירח רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ את הצנחנים והסופר בלשכתו, הרב רבינוביץ דיבר על חשיבות כתיבת הספר, על חשיבות הלוחמים בשחרור ירושלים בכלל והכותל בפרט, ואמר: ''אתם חלק משמעותי בסיפור של העם היהודי''.

1. הגר''ש עמאר עם הצנחנים וסופר הספר ''אריות על הגבעה''.

2 .הרב אריה שטרן עם הצנחנים, הסופר והספר ''אריות על הגבעה''.

3 .הרב רבינוביץ שמואל, ''אתם חלק חשוב מסיפורו של העם היהודי''.

4. משה לאון ראש העיר ירושלים עם הצנחנים והסופר.

5 .הצנחנים משחזרים את התמונה בכותל אחרי 52 שנים.

צילומים: אלבום פרטי



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות