גירסת הדפסה          
קבוצות דיון יש לי מה לומר נושא #20435 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 20435
נועם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.7.20
1399 הודעות, 13 מדרגים, 21 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ג' באב תש''פ    11:13   24.07.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אין לשלול את הזכות של אדם לטיפול  

 
  
לפני מספר ימים התראיין ב103FM בחור בשם אורי (שם בדוי) אשר סיפר קצת על התהליך שהוא עבר בטיפול לשינוי המשיכה המינית. אורי סיפר כי הוא היה עובר את התהליך גם אם הוא לא היה דתי וכי במהלך הטיפול (אשר עשה לו טוב כלשונו) הוא הצליח לחזק אצלו את הזהות הפנימית שלו, ועם הזמן התפתחה אצלו משיכה לנשים. אותו אורי סיפר כי היום הוא נשוי לאישה באושר.

אלא שראשית אני רוצה לכתוב ולהתייחס לנתונים של המראיין אורי כספית בתוכנית. בן כספית כנראה לא השתכנע מהסיפור או שלא היה לו נוח לשמוע את הדברים. לי זה היה נראה שהוא לא בדיוק מארח את אורי כדי להקשיב למה שיש לו לומר. כספית קבע עבורנו המאזינים ועבור אורי (וכנראה שעל אורי זה פחות הצליח) טיעונים שאינם נכונים אודות מקורה של המשיכה המינית. בתוך כך, ציין כי רוב המחקרים מוכיחים שנולדים עם משיכה מינית, "איך שהבן אדם נולד, ככה הוא נולד" עוד אמר כלשונו. אז הנה, אנחנו המאזינים ומספרים לנו שזו דעתם של רוב המחקרים, ועכשיו המחשבה הראשונה שעולה לנו "היי, מי אלו החצופים האלו שלמרות הכל עושים טיפולים? ואיך זה שיש ח"כים שבאמת מאמינים בטיפולים לשינוי המשיכה המינית". אז לא רק שהטיעון הזה אינו נכון ואין רוב של מחקרים בנושא, אלא ההפך, רוב המחקרים, כן כן רוב המחקרים בני זמנינו טוענים כי משיכה מינית היא תוצר של סביבתיות.

בקצרה מאוד, סביבתיות היא המקום בו אישיותנו הנפשית התעצבה, ובתוך כך קודם כל התכונות אותן קיבלנו וירשנו מהורינו בגיל המוקדם מאוד של חיינו, אותן תכונות הושפעו מנוכחותם של ההורים והקשר שלהם עמנו. אותו קשר בין ההורים לילד בצורתו האידאלית והבריאה של ההורים, מפתח באישיות האדם את היכולת שלו להביע רגשות, אינטימיות, את היכולת להיות אדם עצמאי ואהוב, עם ביטחון וזהות פנימית, שלווה ונטול צורך בתלות בסביבה ובסוף את התמונה הגדולה - לאהוב. כמו כן, סביבתיות יכולה להיות מרכיב של אירועים משמעותיים (הכוונה לרוב לחוויות בעלות עוצמה גבוהה שמשאירות חותם בנפש, גם קשות, כגון התעללות מילולית או מינית), מבני משפחה נוספים (למשל דמותו של סבא יכול להיות תחליף לאב נעדר) ועוד.

אז הנה, אחרי שהבנו בערך מה זו סביבתיות, המחקר האחרון בנושא (אוגוסט 2019) שניסה להבין את מקורה של המשיכה ההומוסקסואלית והכי גדול עד כה, בדק קרוב לחצי מיליון בני אדם וכך הוא קבע: "לא נמצא כל גן גאה היכול להעיד על קשר בין גנטיקה למשיכות הומוסקסואליות, מה שכן, נמצא שמשתנים לא גנטיים כמו סביבה, חינוך, אישיות משמעותיים בהרבה יותר".

"לא נמצא כל גן", אז הנה בבקשה בן כספית, לא ח"כ בצלאל סמוטריץ, ולא איזה רב אמר את הדברים, אלא מחקר ענק ומכובד, מכובד מאוד עד כדי שהוא התפרסם בScience (כתב עת אקדמי של האיגוד האמריקני לקידום המדע. נחשב לאחד מכתבי העת המדעיים היוקרתיים בעולם). תודה לך שוב, שהסברת לצופים את "איך שבן אדם נולד, ככה הוא נולד".

אבנר ברנהיימר, תסריטאי ויוצר הסרט הלהט"בי יוסי וג'אג'ר, סיפר כי בעצמו עבר טיפול פסיכולוגי ובאמצעותו על אף שלא התכוון החל להימשך לנשים. כך הוא כתב בריאיון שנערך לו בגלובס לשאלה האם הומוסקסיואליות היא גנטית:

"אני אגיד עוד משהו שהרבה הומואים לא ישמחו לשמוע, שהוא לא פוליטיקלי קורקט. אני לא בטוח שהומואיות היא גנטית. הפוליטיקה של ההומואים נורא רצתה להגיד: זה גנטי, תקבלו אותנו כי נולדנו ככה".

פרופסור אבשלום אליצור, חוקר ותיק בתחום, שבשל דעותיו (אותן החליט לא לשמור בבטן) ספג איומים על חייו, כתב כך בהתייחסו למקורה של המשיכה המינית:

"כל החוקרים המחפשים אחר הגֶן להומוסקסואליות – האמר, ביילי, פילארד, לה-ואי – מצהירים בכנות: לא מצאנו גן כזה וכנראה גם לא נמצא; כמו שאין גן לפדופיליה, לפטישיזם או לאהבת גויאבות. מדובר באינטראקציה מורכבת של תורשה וסביבה. אווזים, שמוחם פחות מורכב משלנו, בוקעים מהביצה בלי ששום גן יאמר להם למי להשתוקק, והם לומדים את זהותם המינית על פי מראהו של מי שגידל אותם. רק התינוקות שלנו, לדבריכם, ננעלו על מיניותם כבר ברחם. כמה עצוב, כמה חסר-תקווה, ולמרבה המזל – כמה חסר-שחר".

כאשר שאלו אותו מה דעתו על טיפולים פסיכולוגיים בנושא בירור הזהות המינית, אמר:

"אני לא נותן טיפולי המרה; כשנכנס אליי בן אדם לחדר, אני בודק איתו את רצונו ונותן לנפש שלו להתפתח לכל כיוון שתרצה, בלי שיפוטיות. לא עניינכם מה אני עושה שם'. מהרגע שהמטפל והמטופל נכנסו לזה מרצונם החופשי, אל תתערבו במסע הנפשי-פנימי שמתרחש בחדר הטיפולים."מה שאני רוצה לומר הוא שאנשי מקצוע שנעלו בחורים 'לקבל את עצמם' וסגרו את הדלת בפני הפלואידיות (הנזילות) של המיניות שלהם – עשו להם נזק לא פחות נורא מכל טיפולי ההמרה".

"אם בן אדם אומר: עזרו לי, אני אישה בגוף של גבר – אנחנו מעודדים את זה שמערכת הבריאות תממן את הפרוצדורה המורכבת שתהפוך אותו לאישה. בפרוצדורה הזו יכרתו לו איברים פנימיים וחיצוניים, יתקינו לו איברים חדשים, יזריקו לו כמויות אדירות של הורמונים ואנטיביוטיקה והוא יעבור המון ניתוחים פלסטיים עד כדי סיכון חיים. כל זה בסדר לדעתם. אבל שהוא ילך לפסיכולוג ויברר מה כל כך רע בלהיות גבר – אוי ואבוי".

החוק שהעלה להצעה חה"כ ניצן הורוביץ לפיו יש לאסור לקיים טיפולי המרה (מונח שמשמעותו טרם הוגדרה), לא רק אוסר את הטיפולים הבעייתיים של מטפלים לא הגונים, אלא אף כל טיפול אשר יעסוק בבירור זהות המינית של אדם גם אם מדובר בטיפול פסיכולוגי רגיל לחלוטין.

בפעם הבאה שלילד בן 13, או בן אדם בוגר, יעלו תהיות בעומק נפשו והוא ישאל את עצמו היכן הוא מונח סביב זהותו ומשיכתו המינית וירצה לפנות לטיפול, בשביל עצמו, בשביל השקט הנפשי שלו, המטפל לא יוכל לקבל אותו, מדוע? כי הוא יספוג סנקציות ורישיונו יילקח, וזה לא מעניין אם הבן אדם צומח מהטיפול או מרגיש מאושר יותר מאיי פעם - כן כן, במדינה דמוקרטית, מונעים מהאדם מלממש את אמונתו ולחפש את חירותו האמיתית שהוא כל כך רוצה בה.

מקורות:

https://www.scientificamerican.com/article/massive-study-finds-no-single-genetic-cause-of-same-sex-sexual-behavior/

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/444495

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000849521

http://www.olam-katan.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%95%D7%AA/item/5454-%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A1%D7%95%D7%A8-%D7%A0%D7%92%D7%93-%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%A8%D7%A0%D7%99?fbclid=IwAR2KxkIIMmUcADs1jwIaB9sZ4lrYT_226aDC2HilxMZNZWBrvuMbN_BKsHk

https://news.walla.co.il/item/3309895

https://www.haaretz.co.il/magazine/ayelet-shani/1.1871418



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות