גירסת הדפסה          
קבוצות דיון משפטים נושא #15720 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 15720   
dr70
חבר מתאריך 16.2.09
701 הודעות
יום חמישי ט''ז באלול תשע''ז    00:41   07.09.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מהו ''נזק ממוני''?  

 
  
dr70: הקפצתי אל ראש הפורום בשעה 01:05
dr70: הקפצתי אל ראש הפורום בשעה 00:51
אשמח להסבר מקצועי. האם "דמי התקנה" של שירות מסויים נחשבים לנזק ממוני? כי לפי מה שהבנתי מחבר, שאמנם אינו משפטן, אבל יש לו ידע נרחב במשפטים, מדובר בנזק מדיד. "עוגמת נפש" אינה נזק מדיד. אבל דמי התקנה של שירות מסויים, ניתן לראות בחשבונית בדיוק את עלות דמי ההתקנה.

אבל במועצה לצרכנות, אמרו לי שדמי ההתקנה אינם נחשבים לנזק ממוני.

שאלה נוספת באותה הזדמנות: אם אני מתקשר בשעה זו (אחרי חצות) למוקד תמיכה של חברה כלשהי, ומתאמים לי טכנאי ל"מחר בין 10:00-12:00". אני צריך לצפות לו ביום חמישי, 7/9/2017, או ליום שישי, 8/9/2017? להבנתי, והבנת כל הסובבים אותי, אני צריך לצפות לו ביום חמישי 7/9/2017. מה אומר החוק בעניין? אשמח גם לקבל ציטוט של החוק אם יש.

אחרי שאקבל תשובות, אפרט את המקרה שלי.

תודה רבה מראש ולילה טוב,
dr70



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  השאלה השניה אינה משפטית אלא לשונית אלעדי 07.09.17 08:38 1
  אתייחס לגבי הגעה של טכנאי Spike 07.09.17 12:51 2
     תודה לשניכם. dr70 07.09.17 13:08 3
         אשמח לתגובות נוספות. dr70 08.09.17 00:23 4
             נשמח אם תפרט מה קרה לך אלעדי 10.09.17 01:43 5
  פירוט לבקשתך: dr70 10.09.17 18:07 6
     up dr70 23.09.17 01:33 7
  Up dr70 26.09.17 00:54 8

     
אלעדי
חבר מתאריך 16.2.15
8663 הודעות
יום חמישי ט''ז באלול תשע''ז    08:38   07.09.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. השאלה השניה אינה משפטית אלא לשונית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
וגם דעתי כדעתך שהכוונה ליום חמישי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Spike
חבר מתאריך 11.12.14
10134 הודעות
יום חמישי ט''ז באלול תשע''ז    12:51   07.09.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. אתייחס לגבי הגעה של טכנאי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 07.09.17 בשעה 13:01 בברכה, Spike
 
כך לדוגמא, ברשיון של חברת הוט כתוב שטכנאי לטיפול בתקלה צריך להגיע תוך 24 שעות.

אם התקשרת אחרי חצות של תחילת יום חמישי אז הטכנאי צריך להגיע עד 24 שעות.

ז"א התקשרת ב 00:40 של יום חמישי, אז טכנאי צריך להגיע לא יאוחר מ 00:40 של יום שישי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dr70
חבר מתאריך 16.2.09
701 הודעות
יום חמישי ט''ז באלול תשע''ז    13:08   07.09.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. תודה לשניכם.  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
לגבי הגעת הטכנאי, החברה שהתקשרתי אליה טוענת שלכאורה בדוגמא שנתתי הייתי צריך לצפות לטכנאי שיגיע ביום שישי ולא ביום חמישי. כי אחרי חצות מתחלף התאריך. אז זה נחשב כאילו היום. לטענתם מי שמתאם את הטכנאי לא יכול לראות את היומן של אותו יום, אלא רק של היום למחרת.

טענה תמוהה לדעתי.

בכל מקרה אשמח לתשובה מוסמכת ע"י מישהו שעוסק במשפטים. כנ"ל לגבי עניין הנזק הממוני.


תודה מראש ויום טוב,
dr70



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dr70
חבר מתאריך 16.2.09
701 הודעות
יום ששי י''ז באלול תשע''ז    00:23   08.09.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. אשמח לתגובות נוספות.  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
תודה מראש ולילה טוב,
dr70



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלעדי
חבר מתאריך 16.2.15
8663 הודעות
יום ראשון י''ט באלול תשע''ז    01:43   10.09.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. נשמח אם תפרט מה קרה לך  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dr70
חבר מתאריך 16.2.09
701 הודעות
יום ראשון י''ט באלול תשע''ז    18:07   10.09.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. פירוט לבקשתך:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
במשך כעשור הייתי לקוח של חברת פרטנר בטלפון הבייתי, והייתי לקוח מרוצה. בסוף ינואר 2017 התחילו אצלי ניתוקים בשיחות. הקו של פרטנר "חי" מהאינטרנט. פניתי לבזק (אני בתשתית האינטרנט של בזק), הם בדקו ומצידם הכל היה בסדר.

פניתי לפרטנר. עשיתי איתם מספר שיחות שאחת מהן בלילה שבין ה-6/2/2017 ל-7/2/2017 בסביבות חצות. בשיחה זו תואם לי טכנאי ל"מחר" (מיד אסביר את המכרכאות) בשעות 12:00-14:00.

המרכאות הן, בגלל שלהבנתי הטכנאי אמור היה להגיע ב-7/2/2017, בעוד שהוא הגיע ב-8/2/2017, בלי שום הודעה. הטכנאי החליף את הראוטר, אולם לא הצליח להעביר את הקו לראוטר שהביא. לטענתו הייתה תקלה אצלם שלא איפשרה לו לאקטב את הקו בגלל שפרטנר לא מספקת לי את האינטרנט אלא חברה אחרת. הוא אמר שכעבור שעתיים אנתק את הראוטר מהחשמל ואחבר חזרה ויהיה קו. כמובן שזה לא קרה ככה. ב-9/2/2017, תואם לי טכנאי נוסף ל-13/2/2017 בשעות 8:00-10:00. הטכנאי הזה הגיע ב-14/2/2017. אולם גם הוא לא הצליח להחזיר לי את הקו. במהלך השבוע שבין 2 הטכנאים, ניסיתי להתקשר כל יום לפחות פעמיים (כל פעם המתנתי כ-30-60 דקות על הקו עד המענה) במטרה לנסות לקבל את הקו חזרה.

אחרי ביקור הטכנאי השני, התייאשתי, וניידתי את הקו לחברה אחרת.

על המקרה של הטכנאי השני, קיבלתי 600 ש"ח פיצוי על פי סעיף 18א לחוק הגנת הצרכן, "חוק הטכנאים".

על המקרה הראשון, החברה מסרבת לפצות אותי, היות והטכנאי תואם ל"מחר", והשיחה הייתה בסביבות חצות (לדברי פרטנר שניות בודדות אחרי חצות), כשהתאריך כבר התחלף. כלומר מבחינתם מחר זה ה-8/2/2017 ולא 7/2/2017 כמו שאני הבנתי. מבחינתם הטכנאי הגיע בזמן.

פניתי למועצה לצרכנות, והם אמרו לי שכיוון שלא מדובר כאן בפיצוי עבור נזק ממוני (לכן השאלה שלי כאן מה זה) הם לא מטפלים בזה. כי לדבריהם בתי המשפט ממעטים לפסוק פיצוי עבור נזק לא ממוני, ואף מחייבים את הצרכן בהוצאות משפט בתביעות מסוג זה.

אני דרשתי מפרטנר:

99 ש"ח - דמי התקנה של הקו ע"י החברה המתחרה.

1,000 ש"ח - 10 ימים * 100 ש"ח פיצוי על התקופה שכתוצאה מהעניין הייתי ללא קו.

1,200 ש"ח - 2 * 600 ש"ח - 2 מקרים של פיצוי על פי "חוק הטכנאים".

סה"כ 2,299 ש"ח. מתוך זה קיבלתי 600 ש"ח עבור מקרה אחד.

בתשובה לשאלתי, מהמועצה לצרכנות השיבו לי, שדמי ההתקנה אינם נחשבים לנזק ממוני, כי משרד התקשורת אישר להן לגבות את זה. אני אומר, זה נזק שנגרם לי כתוצאה מהמעבר שנכפה עליי, ואין לי בעיה להוכיח את הסכום ע"י חשבונית של החברה שכרגע אני הקו שלי עובר דרכם. זה לא למשל עוגמת נפש - דבר שניתן לפרשנות והערכה שונה.

אגב, ב-13/4/2017, דיברתי עם נציג שירות בכיר בפרטנר, לבקשתי הוא השמיע לי את ההקלטה של השיחה מהלילה שבין ה-6/2/2017 ל-7/2/2017, שהתנהלה במושגים של "היום" ו"מחר". כל הכבוד לחברה בגודל של פרטנר שמתנהלת במושגים כאלה כדי להטעות את הצרכן.

הוא טוען שבגלל שזה התנהל ככה, והחברה לכאורה (המילה לכאורה היא תוספת שלי כמובן), עמדה בהתחייבותה והטכנאי הגיע לטענתו במועד שנקבע, אני לא זכאי לפיצוי על פי "חוק הטכנאים". הוא אמר שאם הייתי נשאר לקוח שלהם, הוא היה נותן לי חודש חינם כפיצוי. כלומר הוא מגיע בעובדה שמגיע לי פיצוי (גם אם לא על פי "חוק הטכנאים"), אבל לטענתו בגלל שאני לא לקוח שלהם, הוא לא יכול לפצות אותי. כי זיכוי כספי הם נותנים רק על פי "חוק הטכנאים".

עכשיו אני מתלבט אם להגיש נגדם תביעה או לא.

אשמח לעזרה ויעוץ מקצועי.

תודה מראש וערב טוב,
dr70



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dr70
חבר מתאריך 16.2.09
701 הודעות
יום שבת ג' בתשרי תשע''ח    01:33   23.09.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. up  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
שנה טובה,
dr70



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dr70
חבר מתאריך 16.2.09
701 הודעות
יום שלישי ו' בתשרי תשע''ח    00:54   26.09.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. Up  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שנה טובה וגמר חתימה טובה,

@ET@



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות