גירסת הדפסה          
קבוצות דיון משפטים נושא #15860 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 15860
yedidia
חבר מתאריך 18.2.19
809 הודעות
יום רביעי י''ד בתמוז תשע''ט    16:40   17.07.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

פשרה בייצוגית: תאטרון הבימה ותאטרון הצפון יפצו בכמיליון שקלים אנשים עם מוגבלות  

 
  
על פי ההסדר שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב היום (16.7.19) שני התיאטראות יחלקו יחד 2,450 כרטיסים להצגות מופעים ומחזות זמר לאנשים עם מוגבלות ויקצו מקום בחוברת המינויים השנתית לצורך הסברה על חשיבות הנגישות ושוויון הזכויות. עורכי הדין וויתרו על חלק משכרם ותרמו אותו לחברי הקבוצה.

תאטרון הצפון ותאטרון הבימה נתבעו בתביעה ייצוגית בחודש פברואר 2018 על כך שלטענת המבקש, מר איציק ארביב (אדם עם עיוורון) לא ניתן היה להשלים תהליכים באתר האינטרנט מכיוון שהאתר לא היה נגיש לאנשים עם מוגבלות בניגוד לתקנות נגישות השירות שנכנסו לתוקפן באוקטובר 2017.
לאחר דיון בבית המשפט ודין ודברים שארכו מספר חודשים הגיעו הצדדים להסכם, שהוגש כעת לאישורו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, לפיו הבימה ותאטרון הצפון ינגישו את אתר האינטרנט באופן מלא ופונקציונלי וימנו רכז נגישות שמתפקידו יהיה לודא את נגישות האתר.
בנוסף, התחייבו הבימה ותאטרון הצפון לפצות את חברי הקבוצה (אנשים עם מוגבלות) ב- 2,450 כרטיסים בחינם (לאדם עם מוגבלות ולמלווה) ללא כל התנייה. התחייבות נוספת מצד המשיבות הייתה להקצות מקום בחוברת המינויים השנתית לצורך פרסום שנועד לקדם שוויון זכויות והעצמת אנשים עם מוגבלות. בהתאם לאמור בהסכם הפשרה, שיעור הפיצוי מגלם בתוכו את העובדה שהמשיבות פעילות בתחום התרבות, והאיזון הראוי בין פעילותן ומצבן הכלכלי לבין זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות מורה על שיעור הפיצוי האמור.
לצורך הבהרה, ההצגות תהיינה נגישות לאנשים עם מוגבלות.
ככל ולא ימצו חברי הקבוצה את זכותם לכרטיסים החינמיים בתוך שנה מורה ההסדר שהכרטיסים יתרמו כולם לעמותת "מרכז לעיוור" אשר לקחה על עצמה, באמצעות מנכ"ל העמותה נתי ביאליסטוק כהן, לטפל בכל הנושא הלוגיסטי הקשור לחלוקת הכרטיסים.
סעיף מעניין בהסדר הפשרה מלמד שעורכי הדין שייצגו את המבקש בתביעה, עורכי הדין אלי אליאס ויוסף-חי אביעזיז ממשרד עורכי הדין אליאס בן אריה, וויתרו על חלק משמעותי משכר הטרחה המגיע להם (כ-400 כרטיסים) ותרמו אותו לחברי הקבוצה.
מעורכי הדין אלי אליאס ויוסף-חי אביעזיז נמסר בתגובה: "אנו שמחים על התוצאה התקדימית שהושגה ועל הנכונות של המשיבות לקדם את עניינם של אנשים עם מוגבלות. זו התביעה הראשונה בנושא נגישות אתרי אינטרנט שנסגרת והיא מביאה עמה בשורה- אנשים עם מוגבלות זכאים, ככל האדם, לקבל שירות מלא ושוויני. מודים גם למרכז לעיוור שהיה מוכן לקחת על עצמו את העניין הלוגיסטי לטובת אנשים עם מוגבלות"



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות