גירסת הדפסה          
קבוצות דיון משפטים נושא #15886 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 15886   
לגמן
חבר מתאריך 22.2.17
2542 הודעות
יום שבת כ''ה באדר תש''פ    02:23   21.03.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

החרגה לעובדים חיוניים : טכנאות  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 21.03.20 בשעה 03:23 בברכה, לגמן
 
שלום אשמח להכוונה נוספת לבקיעים בנושא ,


תחום הטכנאות נרשם כ חיוני בהחרגות של תקנות החירום , בצורה ישירה מה אומר החוק/תקנות לגבי מוצרי צריכה ביתיים , כלומר טכנאים של מכונות כביסה מקררים תנורים וכדומה .
אין ספק שמדובר במוצרים חיוניים בגדול , מנגד ניתן גם במקרה של חירום להסתדר ללא כל אלה , לצרוך מזון יבש ולכבס ביד ( מקרה חירום) , מובן שליום יום אלה תנאים נוראיים.
אך השאלה כאן היא לא בתור צרכן אלא בתור מי שעומד בראש המגדל , האם יש אפשרות לבצע לפחות תיעדוף בנושא למשל תלונות של לקוחות והזמנת שירות על תקלות שבהן המוצר לא מושבת , למשל רעש , רמת ניקיון , נורות לר לא פועלות וכו , לפי החוק במצב רגיל מוצר מושבת יש לתקן כעבור x ימים ותקלה בכללי בשנת אחריות יצרן עד 7 ימי עסקים.
מקרר לדוגמא תוך יום , נוסיף לכך את חוק הטכנאים , שבמידה והטכנאי איחר בשנה הראשונה מעל ל 3 שעות או 6 שעות/ לא הגיע בכלל , מזכה את הלקוח בפיצוי , מנגד יש החרגה במידה ומדובר בסיבה שהחברה לא יכלה לצפות ולהיערך אליה , כמו תאונת דרכים וכו ' .
מה קורה במצב כיום ? איך אפשר להיות ערוך בכלל ברמה של חברה לדבר הזה שבריאותו של כל עובד הוא מעל לכל ובמקביל לקוח שלא מרוצה מהרעש שהמוצר שלו מוציא דורש טכנאי כאן ועכשיו ואצטט " מצידי תביאו טכנאי מהירח חוק זה חוק ושילמתי ממיטב כספי , אם אין טכנאי תביאו מוצר חדש " ושאר הפנינים של הצרכן הישראלי , וכן אם אותו טכנאי היה מגיע אליו סביר שהוא היה מוכר כיום כ חולה מספר xxx, הודיעו ללקוח כי הטכנאי לא יגיע כי נכנס לבידוד , ולצערי בהמשך התגלה כ חיובי לויס הקורונה , גם ילדיו ואשתו חולים .( בנוסף כרגע עשרות של עובדים שבאו איתו במגע בסניף שלו בבידוד ומן הסתם לא יגיעו לעבודה , הלוואי הלוואי רק בידוד ולא הדבקות חלילה , שזה כל הנזק שיגרם להם ולא יותר מזה , אני כרגע משלם לכל אחד ואחת מהם ימים מלאים ועוזר במה שאפשר)
עם מה אני הולך להתמודד כאשר זה יסתיים , וכנראה שיהיו לא מעט שבהחלט יתבעו, ומה אומר באמת החוק במצב כיום? , מבחינה מעשית כמו שאמרתי בריאותו של כל עובד שעובד איתי ה
יא מעל לכל ולכן עצרתי את השירות מלבד למקרים דחופים בלבד (ריח גז מכיריים , מקרר שלא פועל כלל וכאלה)וגם את זה אני שוקל לעצור, כמובן שאין שירות לבתים בהם מישהו חזר מחול וצריך להיות בבידוד , מנגד אני מסתמך על תחקיר טלפוני שנעשה ללקוח בעת הזמנת השירות ואני דורש מהטכנאים גם לתחקר בשטח , אבל אם מישהו משקר אין לנו באמת דרך לדעת .
ההנחייה חד משמעית מי שלא מרגיש טוב לא להגיע לעבודה בשום אופן , מה קורה אם ביום ראשון כ 300 לקוחות יתבעו לקבל פיצוי על אי הגעת טכנאי , כאשר כ 15 טכנאים למשל הודיעי כי לא יתייצבו מסיבה רפואית , והם כ 30 אחוז מכח העבודה ? ... וכמובן שלא אוכל בכלל בהמשך לסיים טיפול במסגרת החוק מה שטכנית מהווה פירצה לתביעות ופיצויים נוספים (בפועל אני מושבת עקב בידוד של 100 אחוז מהשרון וצפונה בשל בידוד של עובדים,אין לי מענה במסגרת החוק לכמעט 50 אחוז משטח המדינה), בזמן שבאמת ובכנות איך אפשר להיות בכלל ערוך למגפה כזו בתור חברה , בזמן שממשלות נתפסו עם המכנס למטה.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אני בעצמי מוחרג מהתקנות החדשות מכוח אותו סעיף, ועדיין עובד (ומברך על כך, כמובן). זבוב על הקיר 21.03.20 08:32 1
     רק מעדכן שהמועצה להגנת הצרכן דאגה להבהיר לגמן 11.04.20 01:31 2

     
זבוב על הקיר
חבר מתאריך 4.3.18
9400 הודעות
יום שבת כ''ה באדר תש''פ    08:32   21.03.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. אני בעצמי מוחרג מהתקנות החדשות מכוח אותו סעיף, ועדיין עובד (ומברך על כך, כמובן).  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
דעתי היא כזו: יש סיבה לכך שהחוק קובע מגבלת זמן לטיפול בתקלות במוצרים כמו מקררים וכיריים, ולכך שטכנאים הוחרגו מתקנות החירום הנוכחיות. הצורך במוצרים הללו לא פחת בגלל המצב, אם כבר להיפך, שהרי אין אפשרות לאכול בחוץ וקשה לקנות מזון באופן תכוף. גם דברים כמו מכונות כביסה - איפה תקנה עכשיו גיגית אם שלך התקלקלה ולא ידוע מתי תתוקן?

החוק המחייב תיקון תוך זמן קצוב, ככל חוק אחר, אינו גובר במקרים שבהם "כוח עליון" מנע ממך מלבצע את חובתך על פי דין; ברור שבמצב בו חלק מהטכנאים שלכם חולים או בבידוד אין באפשרותך לקיים את החוק כלשונו ואתה חייב לתעדף את התיקונים הנוגעים לבטיחות ואת אלו שבמוצרים קריטיים יותר. אני בטוח שיהיו כמה לקוחות קרציות שינסו לתבוע אותך על כך כשבהלת הקורונה תסתיים, אבל להערכתי אין לך מה לדאוג יותר מדי. עם זאת, אם תבחר לצמצם את שירותיך יותר מכפי שהמצב והתקנות מחייבים, כאן אתה כבר בבעיה מבחינה חוקית (ולעניות דעתי, בצדק).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לגמן
חבר מתאריך 22.2.17
2542 הודעות
יום שבת י''ז בניסן תש''פ    01:31   11.04.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. רק מעדכן שהמועצה להגנת הצרכן דאגה להבהיר  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
שכן סעיף 18ו חל במקרה זה ומדובר בנושא שלא ניתן היב לצפות בו , לכן על ביטולים ואיחורים אין פיצוי בגדול.
הצרכן יכול לתבוע על נזקים שנגרמו לו ופה זה בעצם מקל , כי למשל שימוש במכבסה זה לא נזק , דברים שהתקלקלו כי לקח לנו שבוע לתקן במקום יום גם לא תופס .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות