גירסת הדפסה          
קבוצות דיון משפטים נושא #275 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 275
dotanm1
גולש אורח
   12:11   17.02.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הקנס על לשון הרע הוכפל ל-38 אלף שקל  

 
  

הצעת חוק: כלי תקשורת שפירסם על פתיחת חקירה פלילית - יחויב לפרסם אם התיק נסגר

צבי לביא 14/02/02 17:59

ועדת חוקה, חוק ומשפט הכפילה היום (ה') את הקנס על פרסום לשון הרע ל-38 אלף שקל. עונש המאסר, שנה אחת, נותר ללא שינוי.

מדובר בעונש מקסימלי שניתן לגזור למי שהורשע בעבירה פלילית לפי חוק לשון הרע, על מנת לפגוע באדם. הוועדה אישרה את העונש במסגרת הצעת חוק פרטית שתעלה למליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

עוד אישרה הוועדה לקריאה ראשונה תיקון לחוק איסור לשון הרע, לפיו כלי תקשורת שפרסם על פתיחת חקירה פלילית נגד אדם, על הגשת כתב אישום או על הרשעה, יחויב לפרסם באופן הולם אם נסגר התיק או האיש זוכה, או שהתקבל הערעור - כל זאת על-פי בקשתו.

מודעה


הוועדה קבעה שאי פרסום העדכון יהיה עוולה אזרחית ולא עבירה פלילית. הנפגע יהיה זכאי לפיצוי כספי על פי החלטת בית המשפט.

התיקון הראשון התקבל לפי הצעת ח''כ איוב קרא (ליכוד), והשני על-פי הצעותיהם של הח''כים יוסף לפיד (שינוי) ורחמים מלול (ש''ס).

נשיא מועצת העיתונות, פרופ' מרדכי קרמניצר, התנגד לחקיקה בעניין חובת פרסום עדכון, וקרא להסתפק בכללי האתיקה של מועצת העיתונות לעניין זה. עורך ''הארץ'', חנוך מרמרי, טען, כי בחובת העדכון ייפגע חופש העיתונות והחוק מהווה תקדים להתערבות בשיקול הדעת של עורך העיתון.

לפיד אמר שמטרת החוק להגן על אזרחים שחשדות נגדם מתפרסמים באותיות קידוש לבנה או בראש מהדורת החדשות וכאשר התיק נסגר או שהם יוצאים זכאים בדין, כלי התקשורת אינם מפרסמים את פסק הדין. מלול הוסיף, כי התיקון נועד להשיב לאדם שנפגע מפרסום עיתונאי את כבודו וכבוד משפחתו.

יו''ר הוועדה, ח''כ אופיר פינס, אמר, כי אנשי ציבור שחשופים לפרסומים חיוביים ושליליים יכולים ללמוד לחיות עם המצב הקיים, אולם באישור התיקון נתנה הוועדה את דעתה דווקא לאזרח מן השורה שאיננו מוגן וחשוף לפגיעות.

פינס אמר עוד, שהכנסת חייבת להגביל את עצמה בחקיקה, כדי למנוע פגיעה בחופש העיתונות מצד אחד, ומצד שני למלא את חובתה להגן על כל ניסיון לפגוע בשמו הטוב של אדם שלא בצדק. הוא סבור שבנוסח שאושר היום בוועדה נמצא האיזון הראוי.

http://www.globes.co.il/serve/globes/DocView.asp?did=562749&fid=829



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות