גירסת הדפסה          
קבוצות דיון משפטים נושא #370 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 370   
dotanm1
גולש אורח
   23:28   11.03.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

כל מי שרוצה ללמוד על תהליך החקיקה בכנסת ישראל  

 
  
ליצמן: ועדת הכספים תדון תוך יומיים ב-100 תיקוני החקיקה למיסוי הנדל"ן
חברים בוועדה: נוהל הדיון הוא חרפה * ליצמן: הקואליציה ביקשה להעביר את הרפורמה במהירות

צבי לביא 11/03/02 16:11

חברים בוועדת הכספים ונציגים של מגזרי המשק לוחצים על יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן, שלא לאשר בהליך מהיר את התיקון בחוק מיסוי מקרקעין, אשר נועד ליישם את המלצות ועדת רבינוביץ למיסוי הנדל"ן.
ליצמן החל להכין היום (ב') את הצעת החוק המורכבת לקריאה שנייה ושלישית. הוא מבקש להעמיד אותה להצבעה בוועדה כבר מחר, ללא דיון יסודי ומקיף ב-100 תיקוני המס המוצעים. ליצמן חזר ודחה את טענות המתנגדים לשיטתו במילים "הכל פוליטיקה".


לשכת עורכי הדין טענה, כי בסעיפי החוק יש פערים לחומרה לעומת המלצות ועדת רבינוביץ. ועדת המיסוי הבין-מושבית הדגישה, כי התחום הרחב של המיסוי בעסקאות מינהל מקרקעי ישראל, כלל לא זכה להתייחסות בחוק, למרות שהן מתנהלות בהיקף של 5 מיליארד שקל בשנה.

שלא לפרוטוקול אמרו חברים בוועדה, כי צורת הדיון "היא חרפה ושערורייתית". ליצמן טען בתגובה, שהוא נלחץ על-ידי הקואליציה למהר בחקיקה, וינהל אותה לפי התקנון. אולם, הדוברים השונים הזהירו אותו שהחיפזון ינציח עיוותים, שכן בזמן הקרוב לא תהיה רפורמה נוספת בענף.

במיוחד סירב ליצמן לשמוע את הערות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דוידה לחמן-מסר, לגבי ההסתייגויות שהיו למשרד המשפטים מהצעת החוק ולא התקבלו בוועדת השרים לחקיקה.

ליצמן אמר, שלא יתן לממשלה לדבר שני קולות ולא יושפע מההערות שנשמעו על חילוקי הדעות שהיו בממשלה לגבי העיוותים שבהמלצות ועדת רבינוביץ, ועל מאמצי האוצר "לתקוע מקלות בגלגלי ההמלצות".

אחד מנציגי האוצר טען, שלא האוצר כופף את ההמלצות אלא הממשלה. על כך העיר ח"כ נחום לנגנטל (מפד"ל): "לפי הניסיון שלי, אם נשמעה טענה כזאת, כולם יודעים שזו עבודה של האוצר".

המעט שליצמן היה מוכן לשמוע מלחמן-מסר, היה שמשרד המשפטים ניסח את הצעת החוק במשך שלושה שבועות, ולכן ראוי לעבוד עליה ביסודיות סעיף סעיף, "לפחות כדי לבדוק אם עשינו עבודה טובה".

ח"כ אברהם שוחט (עבודה) דרש לקבל נתונים מוסמכים לגבי עלות החוק, נוכח המספרים השונים שהושמעו, נתון בעל משמעות בתקופה של בעיות בגביית המיסים וגרעון גדול.

בתגובה מסר רו"ח יאיר רבינוביץ לוועדה מסמך, לפיו הפסדי ההכנסות ברוטו אשר צפויים מהפעלת החוק השנה הם 633 מיליון שקל. עם זאת, בהנחה שהחוק יתקבל והפעילות בענף הנדל"ן תגדל ב-50% - ההפסד נטו יסתכם לפי הערכתו ב-300 מיליון שקל. בטווח ארוך יותר, ההפסדים ברוטו אמורים לרדת ל-489 מיליון שקל ונטו ל-190 מיליון שקל.

שוחט הביע ספק אם ההמלצות אכן ישפיעו על המשק, מאחר שענף הנדל"ן, עם כל חשיבותו, הוא רק מרכיב אחד בצמיחה. לדברי שוחט, גם אי אפשר ליצור בענף זה מערכת ביקושים במצב הגיאו-פוליטי שישראל נמצאת בו.

נשיא התאחדות הקבלנים, שמואל אולפינר, לחץ לקבל את החוק במהירות האפשרית, למרות שהקבלנים אינם מאושרים מכל המלצות ועדת רבינוביץ. לדבריו, יש לתקן בצורה דרמטית את כל הסעיפים הנוגעים לתחום הפינוי-בינוי, מאחר שהרזרבה של הקרקעות לבנייה נמצאת בעיקר במרכז הארץ.

נציגי המגזר החקלאי ביקשו מהוועדה למחוק מהצעת החוק את הסעיפים שמחמירים את מצבם של בעלי הקרקעות הוותיקים. הם הסבירו, שההטבה המוצעת להם במיסים, מחייבת אותם למכור את הקרקעות בתוך שלוש שנים - צעד שהוא בלתי אפשרי בנהלים המסורבלים של שינוי ייעודי הקרקע.


http://www.globes.co.il/serve/globes/DocView.asp?did=569620&fid=607



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  תודה ! (ל''ת) halohemet 13.03.02 09:32 1

     
halohemet
גולש אורח
   09:32   13.03.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. תודה ! (ל''ת)   
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות