גירסת הדפסה          
קבוצות דיון משפטים נושא #675 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 675
dotanm1
גולש אורח
   21:40   05.06.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ניכוי מע''מ תשומות על פסל ''האדם החושב''  

 
  
הזיסאפלים מערערים על ההחלטה שלא לאפשר להם ניכוי מס תשומות על רכישת פסל "האדם החושב"

15:02 | 05.6.2002 אמיר הלמר

חברת נכסי זיסאפל וחברת בינת תקשורת מחשבים הגישו היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב ערעור שומה כנגד מנהל המכס, וזאת בגין החלטתו שלא לאפשר להם לנכות מס תשומות בגין הבאת הרפליקה של פסל "האדם החושב" של רודן המוצב בפרויקט מגדלי זיו בתל אביב. סכום מס התשומות בגינו מוגש הערעור עומד על סך של כ-650 אלף שקל, מה שלמעשה מעמיד את הסכום ששולם עבור הפסל על כ-3.8 מיליון שקל (מס התשומות הוא המע"מ ששולם על הפסל, בשיעור של כ-17%).



חברת נכסי זיסאפל, כך נטען בערעור, הינה חברה מקבוצת רד המתמחה בבניית מבני עסקים וניהולם, כאשר עד השנים האחרונות היא בנתה נכסים באופן ייעודי לחברות ההיי-טק של הקבוצה, ובשנים האחרונות הרחיבה את פעילותה גם לחברות חיצוניות.

ספינת הדגל של החברה, נטען בערעור, היא פרויקט מגדלי זיו בתל אביב שנבנו, לטענת החברה, ברמה גבוהה ומוקפדת, תוך השקעות רבות בצד האסתטי והאמנותי. המבנה כולל בין השאר בריכות, גן פסלים ופיסול סביבתי.

סיפור המעשה סביב הערעור נוגע כאמור לרפליקה של פסלו הנודע של אוגוסט רודן, "האדם החושב", שנרכשה ע"י נכסי זיסאפל לפני כשנה והוצבה בכניסה לאחד הבניינים בפרויקט.

לאחר הבאתו של הפסל סירבו רשויות מס ערך מוסף להשיב לנכסי זיסאפל את מס התשומות ששילמה, ורק לאחר שרונן אילון, מנהל הכספים של החברה, פנה לנציג מע"מ והסביר לו כי הפסל מהווה חלק אינטגרלי מפרויקט מגדלי זיו, הוחלט להשיב לחברה את מס התשומות ששילמה.

אלא שלאחר מכן החליטו באגף המכס לחזור בהם מהחלטתם והוציאו לנכסי זיסאפל שומה חדשה בנושא מס התשומות המוטל על הפסל, ועל כך מוגש הערעור, לאחר שהשגה בעניין נדחתה על ידי רשויות המס. אחת מהטענות שהעלה אגף המכס היתה שאין להכיר בניכוי מס תשומות על יצירות אמנות.

המערערת טוענת כאמור כי מס תשומות ניתן לניכוי אם התשומות היו לצורכי העסק, וכי יש לפרש את המונח לצורכי העסק באופן רחב וליברלי כך שיכללו כל הוצאה לשם קידום העסק.

בעניין זה טוענת המערערת כי פרויקט מגדלי זיו משתרע על פני שטח של 40 אלף מ"ר משרדים, 54 אלף מ"ר חניונים וכן 6,000 מ"ר שטחי מסחר, וכי גן הפסלים המצוי במתחם מהווה את אחד מהיתרונות השיווקיים הבולטים של הפרויקט ומהווה מוקד משיכה לשוכרים במקום.

עוד טוענת התובעת כי אנשים רבים מזדמנים לפרויקט במיוחד כדי לראות את גן הפסלים ואת הפסל הבולט בו - הרפליקה של פסל "האדם החושב" של אוגוסט רודן, וחלקם עושה באותה הזדמנות שימוש בשירותי הפרויקט, במסעדות, בבתי הקפה ובחניות.

מכאן טוענת המערערת כי הפסל מהווה אטרקציה המעודדת את הציבור להגיע לפרויקט הבנייה ולהשתמש בשירותיו המסחריים, ולכן יש לאפשר לה לנכות את מס התשומות בגינו.

טענה נוספת שמעלה המערערת נוגעת לטענה שאין להכיר בניכוי מס תשומות על יצירות אמנות. בעניין זה טוענת המערערת כי גישה כזו אינה מתיישבת עם החוק ואפילו לא עם עמדתו של אגף המכס, שהכיר בניכוי מס תשומות בקשר לרכישת יצירות אמנות אחרות שרכשה המערערת והציבה בפרויקט.

לטענתה, מלבד לפסל "האדם החושב" הותר לה ניכוי מס תשומות על כל שאר הפסלים המוצבים בגן הפסלים בפרויקט.

נכסי זיסאפל דוחה גם את הנימוק של אגף המכס שלא להכיר בניכוי לגבי פסל זה בלבד, באשר שאר יצירות האמנות שהוצבו בפרויקט אינן יקרות כמוהו. כמו כן טוענת החברה כי שיקול המחיר והיקף ההוצאות הוא שיקול דעתה הבלעדי, ואגף המכס אינו רשאי להתערב בו כל עוד ההוצאה נעשתה לצורכי העסק או לשימושו.



http://www.themarker.com/ibo/article.jhtml?ElementId=%2Fibo%2Frepositories%2Fstories%2Fm1_2000%2Fah20020605_03.xml&origin=ibo&layer=law&layer2=&layer3=



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות