גירסת הדפסה          
קבוצות דיון משפטים נושא #678 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 678   
dotanm1
גולש אורח
   22:35   06.06.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

גם אגף מע''מ פתח בחקירה בנוגע למכירת סולר מהול  

 
  
גם אגף מע"מ פתח בחקירה בנוגע למכירת סולר מהול בנפט לרכבי דיזל
גורמים בכירים במשק הדלק: "אם יתאמתו החשדות - זו ההונאה הגדולה ביותר בענף בתולדות המדינה"

דוד חיון 06/06/02 18:34

"אם אכן החשדות יתאמתו, אין ספק שמדובר בהונאת הדלק הגדולה ביותר בתולדות ישראל". כך אמרו היום (ה') גורמים בכירים במשק הדלק, בתגובה לפרסום אתמול ב"גלובס" , לפיו התעוררו חשדות כבדים שחברות דלק מכרו לרכבי דיזל נפט במקום סולר, כדי לחסוך בעלויות.
ל"גלובס" נודע, כי מחלקת החקירות של אגף המכס והמע"מ פתחה בחקירה בעניין ההונאה, בשל היבטי המיסוי הקשורים לנושא. אגף המכס מטפל בתחום המיסים (הבלו) שמשלמות חברות הדלק על כל מוצרי הדלק.


גורמים בכירים במשק הדלק אמרו, כי ככל הנראה משרד התשתיות הוא זה שחשף את התרמית באמצעות בדיקות שיגרתיות שהוא מבצע, וכן בעקבות נתונים שקיבל מבתי הזיקוק ומפי גלילות לגבי רכישות הנפט בחודשים האחרונים.

חברות הדלק החשודות במעורבות בפרשה הגדילו פי שישה את רכישות הנפט בחודשים האחרונים לעומת החודשים הקודמים, ובעקבות כך התעוררו החשדות. משרד התשתיות שיגר פקחים לתחנות הדלק שרוכשות סולר לתחבורה מהחברות החשודות, ואז נחשפה התרמית לכאורה. חלק מהדגימות עדיין נמצאות בבדיקות מעבדה מקיפות.

החשודות העיקריות בפרשה הן חברות דלק קטנות. כיום פועלות בארץ 25 חברות דלק קטנות, שעוסקות בעיקר בהפצה ובאחזקת סוכנויות. בנוסף לכך פועלות חמש חברות דלק גדולות.

ראש מינהל הדלק לשעבר, יואב ערמוני, אמר, כי אם אכן נכונים החשדות, הרי שמדובר בהונאת הדלק הגדולה ביותר בתולדות המדינה. ערמוני הוסיף:

"אני כלל לא מופתע מהפרשה. כאשר המדינה יוצרת פער כל כך גדול בין מחיר הנפט לבין מחיר הסולר, מבלי להוסיף לכך גם אמצעי בקרה ופיקוח נאותים, הרי שסביר להניח שיהיו מקרים מסוג זה, אם כי כמובן שאין להצדיק מקרים פליליים מסוג זה".

רכישות הנפט של החברות החשודות החלו לגדול לפני חודשיים, מיד אחרי שמחירי הסולר לתחבורה עלו ב-20% כתוצאה מהגדלת המיסוי במסגרת התוכנית הכלכלית. קודם לכן, היה שיוויון בין מחיר הנפט ובין מחיר הסולר לתחבורה.

מחיר הנפט כעת הוא 1.5 שקל לליטר, ומחיר הסולר - 2.5-2 שקל לליטר. לדברי גורמים המעורבים בנושא, היו מקרים של תדלוק בנפט בלבד במקום בסולר, אם כי רוב המקרים היו של מהילת נפט בסולר.

ערמוני הציע בעבר להוסיף לסולר לתחבורה חומר כימי מסוים, המסוגל לשמש כסמן של הסולר, וזאת כדי שלא יהיו מעשי תרמית. ערמוני הציע זאת לפני יותר משנתיים, כאשר היתה כוונה להפחית את מחיר הסולר לתעשייה לעומת הסולר לתחבורה, אך בסופו של דבר לא בוצעה ההפחתה.

כעת אומר ערמוני, כי על הממשלה להקצות למשרד התשתיות תקציבים להגדלה משמעותית של מספר הפקחים שהוא מעסיק, כדי שניתן יהיה לחשוף מקרים כאלה וליצור הרתעה מול חברות הדלק והתחנות, כפי שנהוג באירופה.

לדברי מומחים במשק האנרגיה, ככל הנראה תחנות הדלק שרכשו את הסולר המזויף מחברות הדלק, כלל לא ידעו על הזיופים.



http://www.globes.co.il/serve/globes/docView.asp?did=591897&fid=2



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  הכתבה מאתמול (ד') dotanm1 06.06.02 22:36 1

     
dotanm1
גולש אורח
   22:36   06.06.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. הכתבה מאתמול (ד')  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
חשד במשרד התשתיות: חברות דלק מכרו לרכבי דיזל נפט במקום סולר
המטרה: לחסוך בעלויות בשל פערי המחירים בין המוצרים * עיקר החשד נוגע לחברות דלק קטנות

דוד חיון 05/06/02 18:45

מספר חברות דלק חשודות שמכרו דלק נפט במקום סולר לתחבורה, המיועד לתדלוק רכבי דיזל, דבר שעלול לגרום להרס המנועים. כך נודע ל"גלובס".

החשד מתמקד כלפי חברות ספציפיות, בעיקר חברות קטנות. ככל הנראה, יעביר משרד התשתיות בקרוב את החומר לחקירת משטרה. החשד עלה אחרי שהתברר, כי חברות דלק אלו הגדילו פי שישה את רכישות הנפט שלהן מבתי הזיקוק בארץ ומחו"ל. בדיקה שערך המשרד העלתה חשדות כבדים לכך שהמטרה היתה להשתמש בנפט, שלא לצרכיו האחרים, אלא לצורך תדלוק כלי רכב בתחנות הדלק.


רכישות הנפט של חברות אלו החלו לגדול לפני כחודשיים, מיד אחרי שמחירי הסולר לתחבורה עלו בכ-20% כתוצאה מהגדלת המיסוי עליו במסגרת התוכנית הכלכלית. קודם לכן היה שיוויון במחירי הנפט והסולר לתחבורה. מחיר הנפט כעת הוא 1.5 שקל לליטר, ומחיר הסולר - 2.5-2 שקלים לליטר. מחירי המוצרים אינם בפיקוח.

ככל הנראה, אותן חברות דלק הגיעו למסקנה שניתן לתדלק את מכוניות הדיזל בנפט במקום בסולר לתחבורה, מבלי שהדבר יורגש. לדברי גורמים המעורבים בנושא, היו מקרים של תדלוק בנפט בלבד, והיו מקרים של מהילת נפט בסולר.

הנפט אמור לשמש רק לחימום ביתי ולתדלוק מטוסים. לדברי מומחים, "מנוע של רכב דיזל, כמו מכונית, מונית, משאית או אוטובוס, לא יודע לאכול נפט. הוא אמנם יכול לנסוע באמצעות נפט, אך מהר מאוד המנוע ייגמר".

לא ניתן היה להשיג היום (ד') את תגובת משרד התשתיות.

http://www.globes.co.il/serve/globes/DocView.asp?did=591567



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות