שלום אני יצרן של מוצר חדש מסויים. רציתי לדעת כיצד אני יכול לשלם מס הכנסה על ההכנסות שלי מהמוצר החדש. למי אני משלם? איך אני מעביר את הכסף? איך אני יכול להוכיח שאכן שילמתי מס הכנסה במקרה ויעלו בעיות בנושא? האם מס ההכנסה מתיחס להכנסות שלי ברוטו או נטו?
בעקרון (בתור התחלה) אתה צריך לפתוח תיק במע"מ ותיק במס הכנסה - שם גם תוכל לקבל הדרכה טובה לגבי כל הדוחות שאתה צריך להגיש (מי, מה, מתי, ולאן ... ) אציין כי באתר של מס הכנסה ניתן למצוא מדריכים רבים ומידע רב שלפוח בהתחלה יוכל להיות לך לעזר רב. רצוי כי תקבע פגישה עם רו"ח - שם וודאי תוכל לקבל מידע רב ופרקטי ביותר (פגישה כזו לא אמורה לעלות יותר מידי - כיוון שאתה לקוח פוטנציאלי) רצוי שתחליט לפני התחלת הפעילות באזו מסגרת אתה מעוניין לעבוד - תחת חברה או על שמך האישי (ישנם עוד אופציות אך אלו הנפוצות ביותר)
דבר ראשון תודה על התגובות והעזרה. אני אנסה לתאר את המצב שלי, ואולי תוכלו לתת לי תשובה יותר ספציפיט. אני המצאתי מוצר מסויים לפני זמן מה. פיתחתי אותו ו בניתי דגם ראשוני. המוצר פשוט בעיקרו ואין לו ביקוש רחב במיוחד, כך שאין סיבה (לדעתי) לרשום חברה בע"מ. הצורה שבה אני פועל כעת היא כך: כאשר אני מקבל הזמנה למוצר, אני מזמין את החלקים השונים של המוצר ממפעלים ובתי מלכה שונים ומיצר את המספר הדרוש. בשיטה הזאת אין סכנה של הפסדים במקרה ואף אחד לא יקנה את המוצר לאורך תקופה מסויימת, אך גם אין אני יכול להרשות לעצמי לשלם לרואה חשבון, ותהליכים יקרים שונים ו משונים. האם יש דרך בה אני יכול לשלם מיסים ללא כל הסיבוכים של רואי חשבון וכדומה?
לגבי מע"מ - אם מחזור ההכנסות שלך בשנה נמוך מ-59,991 ש"ח תוכל להיות "עוסק זעיר פטור" ולהמנע מתשלום מע"מ על עסקאותיך. במקרה שכזה לא תפיק חשבונית על ההכנסה אלא רק קבלה.
לגבי מס הכנסה - תוכל לחשב לבד בסוף השנה את רווחיך: כל ההכנסות בניכוי כל ההוצאות הקשורות לעסק: * קניות חומרי גלם * תשלום לבתי המלאכה * הוצ' משלוח סחורה * הוצ' פלאפון (לא כל ההוצאה מוכרת) * הוצ' רכב (לא כל ההוצאה מוכרת) * פחת על ציוד (כגון מחשב וכו) - זה קצת מורכב אבל לאחר הסבר קל תוכל לחשבו. * ועוד
לגבי ביטוח לאומי - אם במקרה אתה גם שכיר ועונה על שלושת התנאים הבאים, אתה פטור: 1. הכנסתך שכיר עולה על רווחיך כעצמאי 2. עבודתך כעצמאי היא פחות מ-12 שעות בשבוע 3. הכנסתך כעצמאי פחותה ממחצית השכר הממוצע במשק בקיצור, אם היקף עסקיך קטן, תוכל לנהל הכל בעצמך ואף לקבל פטור. בכל מקרה עליך להירשם בשלושת המוסדות הנ"ל.
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 0
בעקרון (בתור התחלה) אתה צריך לפתוח תיק במע"מ ותיק במס הכנסה - שם גם תוכל לקבל הדרכה טובה לגבי כל הדוחות שאתה צריך להגיש (מי, מה, מתי, ולאן ... )
אציין כי באתר של מס הכנסה ניתן למצוא מדריכים רבים ומידע רב שלפוח בהתחלה יוכל להיות לך לעזר רב.
רצוי כי תקבע פגישה עם רו"ח - שם וודאי תוכל לקבל מידע רב ופרקטי ביותר (פגישה כזו לא אמורה לעלות יותר מידי - כיוון שאתה לקוח פוטנציאלי)
רצוי שתחליט לפני התחלת הפעילות באזו מסגרת אתה מעוניין לעבוד - תחת חברה או על שמך האישי (ישנם עוד אופציות אך אלו הנפוצות ביותר)
אשמח לענות לך על שאלות יותר ספיציפיות בהמשך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 1
http://www.mof.gov.il
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 0
בקיא בו.
האם אין לך רואה חשבון שמנהל את עסקיך?
ייצור מוצר הוא לא עסק פשוט כל כך מבחינת ניהול הכספים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 0
ובד"כ לעסק חדש יש הרבה הוצאות כך שלפחות בתחילת הדרך משלמים מעט מס או לא משלמים כלל.
לפני הוצאת חשבונית ההכנסה הראשונה יש לפתוח תיק עוסק מורשה במע"מ ותוך שלושה חודשים יש לפתוח תיק במס הכנסה.
אם תבחר לפעול במסגרת אישית, ולא באמצעות חברה בע"מ - תצטרך גם לפתוח תיק במוסד לביטוח לאומי.
לאחר פתיחת תיקים במס הכנסה ומע"מ תוכל לקבל אישור על ניהול ספרים ופנקסי חשבונות - אישור זה נחוץ בד"כ לעבודה עם גופים ציבוריים.
חישוב מס ההכנסה נעשה רק לאחר תום שנת המס, אך יש צורך בתשלום מקדמות באופן שוטף.
מומלץ שתמצא רואה חשבון שיטפל לך באופן שוטף בענייני הכספים.
כמו שאומרת הפירסומת: "רואה חשבון זו לא הוצאה זו הכנסה".
אם יש לך שאלות יותר ספציפיות, נשמח לענות לך כאן.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 4
דבר ראשון תודה על התגובות והעזרה. אני אנסה לתאר את המצב שלי, ואולי תוכלו לתת לי תשובה יותר ספציפיט.
אני המצאתי מוצר מסויים לפני זמן מה. פיתחתי אותו ו בניתי דגם ראשוני. המוצר פשוט בעיקרו ואין לו ביקוש רחב במיוחד, כך שאין סיבה (לדעתי) לרשום חברה בע"מ. הצורה שבה אני פועל כעת היא כך: כאשר אני מקבל הזמנה למוצר, אני מזמין את החלקים השונים של המוצר ממפעלים ובתי מלכה שונים ומיצר את המספר הדרוש. בשיטה הזאת אין סכנה של הפסדים במקרה ואף אחד לא יקנה את המוצר לאורך תקופה מסויימת, אך גם אין אני יכול להרשות לעצמי לשלם לרואה חשבון, ותהליכים יקרים שונים ו משונים. האם יש דרך בה אני יכול לשלם מיסים ללא כל הסיבוכים של רואי חשבון וכדומה?
בברכה
נמרוד
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 5
לגבי מע"מ - אם מחזור ההכנסות שלך בשנה נמוך מ-59,991 ש"ח תוכל להיות "עוסק זעיר פטור" ולהמנע מתשלום מע"מ על עסקאותיך.
במקרה שכזה לא תפיק חשבונית על ההכנסה אלא רק קבלה.
לגבי מס הכנסה - תוכל לחשב לבד בסוף השנה את רווחיך: כל ההכנסות בניכוי כל ההוצאות הקשורות לעסק:* קניות חומרי גלם
* תשלום לבתי המלאכה
* הוצ' משלוח סחורה
* הוצ' פלאפון (לא כל ההוצאה מוכרת)
* הוצ' רכב (לא כל ההוצאה מוכרת)
* פחת על ציוד (כגון מחשב וכו) - זה קצת מורכב אבל לאחר הסבר קל תוכל לחשבו.
* ועוד
לגבי ביטוח לאומי - אם במקרה אתה גם שכיר ועונה על שלושת התנאים הבאים, אתה פטור:1. הכנסתך שכיר עולה על רווחיך כעצמאי
2. עבודתך כעצמאי היא פחות מ-12 שעות בשבוע
3. הכנסתך כעצמאי פחותה ממחצית השכר הממוצע במשק
בקיצור, אם היקף עסקיך קטן, תוכל לנהל הכל בעצמך ואף לקבל פטור.
בכל מקרה עליך להירשם בשלושת המוסדות הנ"ל.
בהצלחה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד