גירסת הדפסה          
קבוצות דיון משפטים נושא #707 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 707   
dotanm1
גולש אורח
   18:06   13.06.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

לא ידעתי, לא ראיתי, לא שמעתי  

 
  
עו"ד בני נהרי: "לא ידעתי ש-70 אלף השקל שנתנה לי אתי אלון מקורם בכספי המעילה"

15:42 | 13.6.2002 אמיר הלמר


"לא ידעתי כי המקור של 70 אלף השקל שנתנה לי אתי אלון כשכר טרחה הם בכספי המעילה בבנק למסחר (מסחר: ת"א) ". כך אומר היום עו"ד בני נהרי ל-TheMarker.com. נהרי מייצג את אלון בהליכים הפלילים שננקטים כנגדה, בקשר לפרשת המעילה בבנק למסחר.

את הדברים אמר נהרי היום, לאחר שבכתב האישום שהוגש היום כנגד אלון נטען כי אלון שילמה לו סך של 70 אלף שקל כשכר טרחה מכספי המעילה בבנק. היקף המעילה על פי כתב האישום היה כ-216 מיליון שקל.

וכך מתואר המעשה בכתב האישום: בבוקר ה-25 לאפריל 2002, היום בו התגלתה המעילה בבנק, הגיעו אנשי הביקורת של בנק ישראל לבנק והתעניינו אצל אלון לגבי העברות הכספים שביצעה.

אלון, שהבינה שמעשיה עומדים להתגלות, התחמקה מהמשך התשאול, טילפנה לעורך הדין שלה, בני נהרי, וקבעה איתו להיפגש במשרדו.

אלא שלפני עזיבתה את הבנק, נטלה אלון טופס משיכה וזייפה אותו ללא סמכות ומתוך כוונה לרמות את חתימתו של לקוח הבנק על המסמך, ונקבה בו בסכום של 70 אלף שקל. היא מסרה את הטופס לכספרית וקיבלה ממנה במרמה את הסכום במזומן.

לאחר מכן עזבה אלון את הבנק בתואנה שאינה חשה בטוב, ומיהרה למשרדו של נהרי, שם שילמה את שכר טרחתו בכסף שגנבה.

נהרי ציין כי לפי דרישת המשטרה, העביר לה את החשבונית שהוציא לאלון בעקבות התשלום של 70 אלף השקל כשכר טירחה.

לגבי האפשרות שיחדרש להשיב את הכסף, שכן לפי טענת הפרקליטות מדובר בכספי מעילה, אמר נהרי כי קיימת בעיה מובנית בדרישה של כספים שהושגו בעבירה.

"אם אדם גונב כסף ונכנס לאחר מכן למסעדה ואוכל בה, ומשלם לבעלי המסעדה מכספי הגניבה, ולאחר מכן הוא משלם מהכסף גם שכר דירה ורוכש עוד פריטים - האם המשטרה יכולה לדרוש מבעל המסעדה ומשאר מקבלי התשלום את הכספים שקיבלו?", לדעתו של נהרי הדבר בלתי אפשרי.


http://www.themarker.com/ibo/archive/arc_article.jhtml?ElementId=ah20020613_06&mail_article=yes&_requestid=103823



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  עורך הדין והכסף הגנוב dotanm1 16.06.02 20:09 1
     ביהמ''ש: בני נהרי לא ידע dotanm1 18.06.02 16:31 2

     
dotanm1
גולש אורח
   20:09   16.06.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. עורך הדין והכסף הגנוב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
פרשת הבנק למסחר: עורך הדין והכסף הגנוב


הדס מגן 16/06/02 17:03

חוק העונשין מייחס עבירה פלילית למי שמחזיק נכסים לגביהם יש חשד שהם גנובים, ואולם ככל שהדבר נוגע לעורכי דין, יש לנקוט בעניין זה משנה זהירות. כך אומרת ד"ר לימור זר-גוטמן, מומחית לאתיקה מקצועית מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, בהתייחסה לעובדה העולה מכתב האישום נגד אתי אלון, לפיה שילמה לסניגורה, עו"ד בני נהרי, שכר טירחה מכספים שגנבה. מדובר ב-70 אלף שקל, שלטענת המדינה גנבה אלון ביום בו פנתה לנהרי.
לדברמודעה


י זר-גוטמן, הסעיפים הרלוונטים בחוק העונשין, מתייחסים גם לעצימת עיניים כאל ידיעה, במקרים בהם צריכה להידלק נורה אצל עורך דין סביר. זר-גוטמן מוסיפה, שהבעיה עולה כמעט בכל פעם שעו"ד מקבל שכר טירחה בפרקטיקה הפלילית.

לכן, היא טוענת, על הפרקליטות להיזהר מאוד ביישום של הסעיפים ומהפעלה דווקנית שלהם. לדבריה, אם לא כך - יפחדו עורכי דין לקחת לקוחות מסוימים, ומכאן שתיגרם פגיעה בזכות הייצוג. מסיבה זו, משרד המשפטים האמריקני הוציא הנחיות בדבר יישום האיסורים על עורכי דין.

לדברי זר-גוטמן, יש מקום לקבוע גם בישראל הנחיות רלוונטיות לעורכי דין, גם בשל הפגיעה האפשרית בענף עורכי הדין בתחום הפלילי, וגם בשל הפגיעה האפשרית בזכות הייצוג. בפסיקה האמריקנית נקבע, שבמקרה שכסף שהושג בגניבה ונוצל כבר לצורכי הגנה, ובמקרה שעורך הדין עשה כבר את העבודה, לא ניתן ליטול ממנו כסף שכבר שולם. המצב האופטימלי במקרה כזה, הוא להקפיא את הכסף ולהביא את ההכרעה בפני שופט.

http://www.globes.co.il/serve/globes/DocView.asp?did=594264&fid=1604



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dotanm1
גולש אורח
   16:31   18.06.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. ביהמ''ש: בני נהרי לא ידע  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
ביהמ"ש: בני נהרי לא ידע שכספי שכ"ט שקיבל מאתי אלון, הם כספי מעילה
לאור החלטתו של השופט, הכסף יישאר ברשותו של נהרי

הדס מגן ואסף זוהר 18/06/02 15:34

לא היה בסיס לטענה כי עו"ד בני נהרי ידע שכספי שכר הטירחה שקיבל מאתי אלון, הם כספי מעילה. כך קבע היום שופט בית משפט השלום בפתח-תקווה, אברהם קסירר.
קסירר דן בבקשת היחב"ל לחלט כספים בגובה 70- אלף שקל, ששילמה אלון לסניגורה, נהרי, בפגישתם הראשונה, בה סוכם כי ייצגה. התברר, כי מדובר בכספים שאלון גנבה מלקוחות הבנק.

היחב"ל ביקשה לחלט את הכספים, וטענה כי נהרי ידע או היה צריך לדעת, כי מדובר בכספי מעילה. עו"ד אביגדור פלדמן, שייצג את נהרי, כפר בטענה. השופט ציין, כי לא היה בסיס לטענת היחב"ל, וביקר את המשטרה, בקובעו כי פעלה בכך בניגוד להנחיית פרקליטת המחוז, לפיה נהרי פעל ללא רבב.

מעבר לכך, קבע השופט כי מרגע שהוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי, אין לו סמכות לדון בבקשה.יצויין, כי בכתב האישום נטען, כי ביום שבו נערכה הביקורת בבנק על ידי בנק ישראל, משכה אלון צ'ק מחשבון אחד הלקוחות, פדתה אותו בבנק במזומן, ועם הכסף פנתה לנהרי. מיד לאחר מכן, נהרי ניגש עימה למשטרה, שם התוודתה על מעשיה.


http://www.globes.co.il/serve/globes/DocView.asp?did=594885&fid=829



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות