גירסת הדפסה          
קבוצות דיון משפטים נושא #754 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 754
dotanm1
גולש אורח
   21:59   26.06.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

10 עיצות משפטיות לשוכר דירה  

 
  
דירה להשכיר
החלטתם לשכור דירה, מצאתם את דירת החלומות בדיוק איפה שרציתם - לפני שאתם חותמים על חוזה השכירות רצוי שתדאגו מראש שהחלום לא יהפוך סיוט. יש כמה ענינים שאתם חייבים לברר. כדאי לעשות את זה עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי.

מאת עו"ד אריאל בן חור ועו"ד דן חן .

החלטתם לשכור דירה, מצאתם את דירת החלומות בדיוק איפה שרציתם - לפני שאתם חותמים על חוזה השכירות רצוי שתדאגו מראש שהחלום לא יהפוך סיוט. יש כמה ענינים שאתם חייבים לברר. כדאי לעשות את זה עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי.

כלל ראשון - חשוב לוודא כי המשכיר הינו אכן בעל הדירה או מורשה מטעמו. היו מקרים בהם שוכר הופתע לגלות זמן קצר לאחר כניסתו לדירה שבעל הדירה, שהגיע לדירה היישר משדה התעופה לאחר חופשה בחו"ל, לא ממש דומה לאיש שהשכיר לו את הדירה.

כלל שני - יש לשים לב אם תשלום שכר הדירה צמוד לדולר או למדד. בדרך כלל נקבע שער בסיס לדולר או בסיס לחישוב המדד. מקובל לשלם שכר דירה צמוד לדולר בהתאם לשער הדולר הידוע ביום התשלום. ישנם בעלי דירה המבקשים להצמיד את דמי השכירות לדולר או למדד, הגבוה מבין השניים. תגידו להם שזה לא מקובל !!!

כלל שלישי - בדרך כלל בעל הבית יבקש בטוחות - יש לוודא כי מימושן יעשה בהודעה מוקדמת וזאת כדי לאפשר לכם לנקוט בפעולות הדרושות למניעת מימוש הבטחות אם אין מקום לכך, וכן למנוע מהמשכיר לממש את הבטוחות על פי שיקול דעתו הבלעדי. רצוי להפקיד את הבטוחות בידי נאמן, בדרך כלל עו"ד, ולא לשכוח בתום תקופת השכירות לקחת אותן בחזרה.

כלל רביעי - יש לוודא, כי בחוזה כתוב שהשוכר משלם רק את המיסים החלים על הדייר כגון ארנונה, חשמל, מים, טלפון וכדומה ולא נושא בתשלומים החלים על הבעלים כמו היטלי השבחה וכו'. כמו כן, יש לוודא כי התשלום עבור ועד הבית הינו עבור הוצאות שוטפות בלבד ולא עבור השקעות בבנין - לשיפוץ המעלית שיתרום בעל הבית.

כלל חמישי - יש להבהיר כי תיקוני בלאי טבעי של הדירה/בנין ושל הציוד הנמצא בדירה ושייך לבעלים (מזגן, מקרר, ריהוט אם יש) באחריות המשכיר - זה לא אומר שמותר לכם לעשות מסיבות פרועות ולקרוע את הטיח מהקירות, אבל לשבת בשרותים בשקט מבלי לחשוש לשלם על סתימות בביוב - זה כן.

כלל שישי - באותו ענין, חשוב להדגיש כי במקרה של צורך בתיקוני חירום על המשכיר לבצעם באופן מיידי, אחרת אתם רשאים להזמין איש מקצוע שיתקן, ולקזז משכר הדירה הבא את התשלום.

כלל שביעי - בחוזה סביר שכתוב שמצאתם את הדירה במצב תקין - בידקו שאכן זה המצב. התריעו בפני בעל הבית על הבעיות שאתם מגלים מיד, ולא לאחר שתכנסו לדירה. ודאו שלא תצטרכו לתקן בצאתכם מהדירה את מה שהיה פגום כשנכנסתם, או שתתבקשו לצבוע אותה למרות שקבלתם אותה עם קירות שחורים.

כלל שמיני - אם בעל הבית משאיר בדירה ריהוט מלא או חלקי , הכינו רשימת מלאי כנספח לחוזה. לפני כן בידקו היטב מה עובד ומה לא - במיוחד שימו לב למקרר, למכונת הכביסה ולמזגן.

כלל תשיעי - כבר עכשיו צריך להתכונן למצב של פרידה יפה. מבחינתכם עדיף שלמשכיר לא תהיה הזכות לפנות אתכם לפני סוף התקופה, אולם מקובל להעניק לו זכות זו במקרים מסוימים. בכל מקרה על המשכיר לתת הודעה מוקדמת של חודשיים לפחות אם ברצונו לפנות אתכם לפני הזמן (לפעמים אפשר לבקש גם פיצוי). אם למשכיר יש זכות להביא לסיומו המוקדם של החוזה תדאגו שגם לכם תהיה - או שתוכלו בהתראה של חודשיים להודיע על יציאתכם מהדירה, או שתבטיחו למצוא שוכר אחר במקומכם, שיקבל על עצמו את כל חובותיכם כקבוע בהסכם השכירות, ואז לצאת אפילו קודם (בתנאי שהמחליף מוצא חן בעיני המשכיר).

כלל עשירי - אם אתם נכנסים עם שותפים צריך להיערך לכך שעשויות להיות חריקות ביחסים, ואולי אפילו בשלב מסוים מישהו יצטרך ללכת. עדיף להיות מוכנים קודם, ולקבוע מי נשאר.

http://www.interlaw.co.il/arutzim/Main.asp?id=14&page=Art&sec=20



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות