גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #23299 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 23299   
ש-עצמון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.4.16
33079 הודעות, 165 מדרגים, 300 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ח בכסלו תשע''ז    07:45   18.12.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

'מיסוי דירה שלישית'-לשם שינוי ,דעה חיובית  

 

נמרוד בוסו מ'דה מרקר' דווקא מצדד בחוק מיסוי דירה שלישית:
החוק למיסוי דירה שלישית רחוק מלהיות מושלם - אך הוא היחיד שסופר את בעלי הדירות.
החוק למיסוי דירה שלישית הוא חוק מסובך מאוד, המבקש ליישם עיקרון פשוט מאוד - צדק חלוקתי.
המהות שלו מתגלמת בתרחיש הבא: דירה יוצאת למכירה, ושתי משפחות מעוניינות בה. האחת מבקשת לרכוש את דירתה הראשונה, והשנייה, שכבר גרה בדירה בבעלותה ומחזיקה גם בעוד שלוש דירות להשקעה, מעוניינת בדירה חמישית. למי ראוי לתת עדיפות?
יוזמי החוק מבקשים להעניק יתרון למשפחה חסרת הדירה. המקהלה שמזמרת כבר חודשים את אותה המנגינה על הנזקים האדירים שצפוי החוק להביא עמו - רוצה לראות את הדירה הולכת אל המשקיעים.
זה לא שהחוק מושלם. הוא כנראה רחוק מכך, גם בעקבות השינויים של הרגע האחרון שנכפו על ידי מתנגדיו, בראשות יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, חבר הכנסת משה גפני. אך המוטיבציה המרכזית לשיח השלילי המלווה אותו, ובכלל זה הניתוחים המלומדים, התחזיות הקודרות, וכמובן הדאגה הפתאומית לשלומם של שוכרי הדירות, שחלילה יתייקר שכר הדירה שלהם (איפה היו הקולות החברתיים האלה במאבק לחוק השכירות ההוגנת?) - נובעת מהעובדה הפשוטה שהמערכת הכלכלית - וגם המערכת הפוליטית ברובה - מגויסת לטובת בעלי הדירות.
זה לא מתוך רוע או מתוך רצון להקשות על חסרי דירה המבקשים להגיע לדירתם הראשונה. ממש לא. החשש בקרב המתנגדים הוא מפני מצב שבו מאמצי האוצר להפוך את ההחזקה במספר מרובה של דירות לאטרקטיבית פחות, אכן יצליחו. מפני שביום שבו רכישת דירה נוספת כבר לא תיחשב השקעה אטרקטיבית, חגיגת הנדל"ן של העשור האחרון תיגמר. וכשהחגיגה תיגמר, זה יהיה רע להרבה מאוד אנשים: ליזמים, למשווקי הדירות, למתווכים, לעורכי הדין, לשמאים, לבנקאים, וגם למי שכבר רכש דירה, שלא לדבר על כמה דירות. יש רק מגזר אחד שעמו מצב שכזה עשוי להיטיב, וזהו כמובן מגזר חסרי הדירה. אבל מי סופר אותם? אז זהו, שבמשרד האוצר כנראה סופרים אותם. סופרים - וחוטפים מכל הכיוונים.
האם החוק מוצלח? בשעה הזאת קשה לומר. ברור שהוא מסובך מאוד, וכן ברור שמתנגדיו הצליחו לשנות אותו מהותית רגע לפני החקיקה. על פניו נראה היה הגיוני הרבה יותר להכביד את המיסוי המגוחך שיש כיום על הכנסות המשכירים משכר דירה, מאשר להטיל מס דווקא על מספר הדירות. אך במציאות הכלכלית הישראלית, שבה מזמן אבד כל מנגנון מאזן ומרסן בפני צבירתם של עוד ועוד נכסים במספר ידיים מועט, נראה שלפחות הרציונל שבבסיס החוק הוא נכון, ואפשר רק לקוות כי היישום יהיה אפקטיבי.
לצד זאת, יש בהחלט מקום לעדכן את החקיקה באופן שיגן על השוכרים מפני ייקור שכר הדירה בעקבות המס החדש. הזדמנות אחת לעשות זאת - כחלק מחוק השכירות ההוגנת, המגביל את יכולת המשכירים להעלות את שכר הדירה - כבר חלפה כנראה, כשהחוק אושר בקריאה ראשונה בכנסת ללא הגנה כזאת. אבל לא מאוחר ליזום מהלך משלים שינסה להעניק טיפול נקודתי לדירות שבעליהן נכללים תחת המס החדש.

www.themarker.com/realestate/1.3162734


"חיינו הממהרים וחיינו העוברים לאט. דרך שתי נקודות עובר רק קו ישר אחד".{י.עמיחי}


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ודעתי מנוגדת לחלוטין לעמדה שמביע הכותב ש-עצמון 18.12.16 13:36 1

     
ש-עצמון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.4.16
33079 הודעות, 165 מדרגים, 300 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ח בכסלו תשע''ז    13:36   18.12.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ודעתי מנוגדת לחלוטין לעמדה שמביע הכותב  
בתגובה להודעה מספר 0
 

החוק גרוע,לא צודק,לא יביא לירידת מחירים. גורם עוול לבעלי דירות זולות שמנסים להתפרנס מהשכרת דירות ועוול גדול יותר לשוכרים בפרט באזורים מבוקשים שם מן הסתם המחירים יעלו.
אבל כדאי בכל זאת לשמוע דעות אחרות.


"חיינו הממהרים וחיינו העוברים לאט. דרך שתי נקודות עובר רק קו ישר אחד".{י.עמיחי}


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות