גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24743 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24743
עכשיו אפשר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות, 40 מדרגים, 80 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''א בסיון תשע''ח    16:49   04.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

חניכות וחניכי מכינת ''תבור'' בנצרת עילית השלימו ''סדרת ירושלים'' . ירושלים של ניחוחות.  

 
  

ירושלים צבעים רבים לה, ניחוחותיה, מורכבותה, אתגריה, צריחיה, מסגדיה, בתי תפילותיה, אנשיה, חדש מול עתיק, תקווה מול ייאוש, הכל נמצא בה בעיר המיוחדת הזו, עיר של דמע ושחוק, תקווה וייאוש, עיר של חיבורים ופילוגים, ירושלים הבירה.

אחד מהשבועות המשמעותיים המתקיימים במכינה הקדם צבאית ''תבור'' בנצרת עילית הוא: ''שבוע ירושלים'', סדרה מיוחדת המביאה מהגורן ומהיקב, הנוגעת באלה ומלטפת את אלו. השבוע התחיל בשיחת פתיחה של ראש המכינה עמיחי שיקלי, שבמהלך היום נפגש עם רן ברץ, פובליציסט ומרצה לפילוסופיה, מוביל תחום הסברה בלשכת רוה''מ נתניהו. דרור ברנדי, חוקר מחשבת ישראל, בוגר ישיבת ההסדר שיתף בשיחה מאלפת על הנגשת היהדות. בהמשך סיירו בגבעת התחמושת ובעיר דוד, ברובע היהודי, שמעו את משק כנפי ההיסטוריה, צעדו במקומות שבהם אבות ואמהות האומה היו, נשמו, יצרו , שוררו. ביום שלישי נפגשו לשיח מרתק עם פרופ' זאב מגן מהמרכז האקדמי ''שלם'', מומחה לאיסלם ולימודי ערב .החניכים התרשמו גם מהמפגש עם עופר ברקוביץ יו''ר סיעת ''התעוררות בירושלים'', רס''ן במיל' אשר חי, פועל ומוביל תנועת ''התעוררות'' בירושלים לטיפוח סובלנות וצביון ציוני לעיר.
את היום הרביעי פתחו המכיניסטים במוזיאון אסירי המחתרות, בו הונצחו זכרם ופועלם של חברי המחתרות העבריות בתקופת המנדט בריטי. וכן אולם המוקדש לזכר עולי הגרדום. בהמשך טיילו באתרי נצרות ופגישה עם נזיר בסן סלבדור, אשר חלק עימם את חוויותיו כאיש דת נוצרי בעיר המורכבת בה חיים אלה לצד אלה בני דתות שונות מתוך כבוד וחופש.
המפגש עם אמין חלף, יזם חברתי הפעיל לשותפות היהודית הערבית בישראל היה מרתק ביותר, אמין בונה גשרים בין תרבותיים. ''זה היה שבוע שכולו התבוננות להוויה הירושלמית, דתית, אמונית, ערכית, עיר שהיא אתגר במישור האישי, הלאומי והבינלאומי. זו הייתה חוויה של מבט אל הנצח, אל העבר, ההווה והעתיד'' אומרת עדי, חניכת המכינה.

כיתוב תמונה: ירושלים עיר שמעניקה מבט מיוחד על המציאות, העבר והעתיד.
צילומים: אלבום פרטי




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות