גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #25844 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 25844   
gold1980 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.7.14
33195 הודעות, 169 מדרגים, 246 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ט    14:19   10.09.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

שר החוץ ישראל כ''ץ בריאיון לערוץ 7: ''אהיה ראש ממשלה לפני בני גנץ''  

 
  
לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר

ישראל כץ לערוץ 7:''אהיה ראש ממשלה לפני בני גנץ, אחרי עידן נתניהו''

שר החוץ לא מקבל את הביקורת של כחול לבן על התנהלות ישראל בזירה הביטחונית. "ליברמן מזגזג. עוצמה יהודית לא תעבור וזה מדאיג אותי".

שמעון כהן , י' באלול תשע"ט 10/09/19 13:06


שר החוץ ישראל כץ (הליכוד) מבקר בראיון ליומן ערוץ 7 את הכרזתו של בני בגין שלא יצביע לליכוד, קובע שחשיפת נתניהו על הגרעין האיראני אינה נובעת משיקולי בחירות, מתייחס למתקפות ליברמן והשמאל ומשוכנע שראש הממשלה הראשון שייצא מכפר אחים יהיה הוא ולא בני גנץ, אבל אחרי עידן נתניהו.

את השיחה עם השר כץ פתחנו בסוגיה הפנים-ליכודית עם הודעתם של בני בגין ודן תיכון שלא יצביעו לליכוד. האם הדברים מעידים על כך שתנועת הליכוד השתנתה תחת הנהגת נתניהו?

"הליכוד נאמן לדרכו שנים רבות ודור הולך ודור בא. אני מצטער על כל הודעה אבל זה לא ישנה את הדרך של הליכוד ולא את התמיכה הנרחבת שיש לליכוד ולנתניהו כראש הליכוד וראש הממשלה".

ואולי יש ממש בדבריו של בני בגין נגד חוק המצלמות ונגד החלטת המפלגה שלא לציית ליועץ המשפטי לממשלה, ואולי אכן מדובר בתופעה חמורה, כהגדרתו? השר כץ משיב וקובע: "הליכוד מפלגה ממלכתית שפועלת בתיאום עם רשויות החוק ובכפוף לקביעות משפטיות. זה לא אומר שאין טענות לגבי שיקולי המערכות הללו ולגיטימי לחלוק עליהן". לגבי בני בגין מוסיף השר כץ ומזכיר כי הוא היה זה שכיו"ר מזכירות הליכוד פעל לשילובו ברשימת המפלגה לכנסת, החלטה שעברה יחד עם נתניהו. "היו לו מחלוקות גם תוך כדי הקדנציה ועובדה שהליכוד המשיך וקיבל תמיכה רחבה".

דן מרידור מודיע כל בחירות מחדש שהוא לא מצביע לליכוד. אני לא מבין איך הוא טוען שהוא שייך לליכוד כאשר כבר כמה מערכות בחירות הוא לא מצביע לליכוד


"אני שומע גם את דן מרידור מודיע כל בחירות מחדש שהוא לא מצביע לליכוד. אני לא מבין איך הוא טוען שהוא שייך לליכוד כאשר כבר כמה מערכות בחירות הוא לא מצביע לליכוד. יש לליכוד דרך ימנית מרכזית שהתחילה מימי מנחם בגין, יש תקיפות ביטחונית עם נכונות למהלכים מדיניים התואמים את השקפותינו וביטחון מדינת ישראל, כלכלה חופשית עם רגישות חברתית, כבוד לדת ולמסורת ויש תמיד מי שחלק מהדברים האלה לא נראים להם".

"בני בגין אדם חיובי, אבל בתחום הפוליטי הוא לא יכול לקבוע דברים המנוגדים לחלוטין לתפיסת הליכוד. הויכוח הפעם הוא על המצלמות, אבל הוא לא בקי בדברים. שמעתי דיווחים מסמרי שיער על מה שקורה שם בבחירות לכנסת במגזר המיעוטים, שמעתי את שר הפנים אומר שלהערכתם חצי מהקולות לא אמתיים. הם מכריעים את גורל הבחירות בישראל".

כץ מזכיר בדבריו את התבטאותו של איימן עודה לפיה הפלת ממשלת נתניהו היא יעד פלשתיני לנוכח הצלחותיו של נתניהו מול הממשל האמריקאי, בהעברת השגרירות, בהכרה ברמת הגולן ובפרישה מהסכם הגרעין. לטעמו של השר כץ כאשר זו המוטיבציה של איימן עודה מתחזק החשש מפעילות לשיבוש הבחירות וטוהרן. אם זו הצבעה אמתית אז נתמודד, אבל כשמדובר בהצבעה פיקטיבית צריך לקדם את זה. אגב, היועמ"ש לא שולל את הצור במצלמות, אבל בגלל חוות הדעת של יו"ר ועדת הבחירות על ההתארגנות וחוסר הזמן הוא קבע שזה לא תקין. אף אחד לא פעל בניגוד לעמדת היועמ"ש".

בדבריו תוקף השר כץ את אביגדור ליברמן שזיגזג בעמדותיו סביב פרשת המצלמות, "בהתחלה הוא אמר שהוא מתנגד, אחר כך שהוא תומך ואחר כך התיישר עם חזית השמאל ואמר שהוא מתנגד כי הוא רוצה לחלוק איתם את הגוש החוסם של 61 נגד נתניהו".


כץ גם אינו מקבל את דברי ליברמן לפיהם "החוק לא צריך להיאכף על ידי מיליציות נתניהו אלא על ידי ועדת הבחירות". לטעמו של השר כץ התרגלנו כבר שאין אצל ליברמן קשר בין הטיעונים לבין המהלכים שהוא עושה, "כמו שהוא גילה את חוק הגיוס אחרי שהבטיח להמליץ על נתניהו ומשיקולים שונים לגמרי, האמירה של בני בגין לא במקומה. הוא לא מכיר את הפרטים. הוא יעדיף שיהיו זיופים? בזה הוא כן תומך? הצטערתי על האמירה הזו שלו

אישיים ופוליטיים, החליט לחבור לצד השני ולהעביר את המנדט לגנץ, עכשיו הוא משמיע ססמאות. הוא סבור שאם הוא יתמוך בחוק המצלמות הוא לא יקבל קולות ברמת השרון ורמת אביב, מקומות שעשה בהם חוגי בית".

"אני חושב שהאמירה של בני בגין לא במקומה. הוא לא מכיר את הפרטים. הוא יעדיף שיהיו זיופים? בזה הוא כן תומך? הצטערתי על האמירה הזו שלו", מוסיף כץ המעיר כי אמנם אינו עוסק בסוגייה באופן פרטני אך באשר לעיכוב בקידום הצעת חוק המצלמות הוא יכול לומר כי הצורך התעורר לנוכח הנתונים שנאספו לאחר הבחירות הקודמות.

עוד התבקש השר כץ להתייחס עקרונית לטענותיהם של בני גנץ וליברמן ולפיהן 'נתניהו נכנע לחרדים ולמשיחייים'. "ראשית לגבי ליברמן, מה שהוא אומר עכשיו נוגד את כל מה שעשה עשרים שנה. הוא שחבר לחרדים והבטיח להם מכאן ועד הודו ועד כוש כדי שיתמכו במשה לאון וכו'. הוא היה קרוב אליהם. מעבר לכך, לגבי הליכוד, אי אפשר לסחוט את הליכוד כי הוא מקורב לדת ולמסורת גם אם לא מדובר במפלגה דתית. זה פשר הברית בין הליכוד לדתיים ולחרדים, מעבר לערכים משותפים וראייה משותפת של ההיסטוריה. יש שם תוכן. לא ניתן לסחוט את מי שבמגרש שלך".

על מצבה של מפלגתו בסקרים נשאל השר כץ כיצד קורה שלאחר שהליכוד בלע לתוכו את כחלון ופייגלין, נתן תמורת זאת מקומות ותפקידים, לא נודע כי באו אל קרבו ומספר המנדטים לא רק שלא עלה אלא ירד.

"הייתי מעורב רק בנושא כחלון. העברנו את ההחלטה כי היה חשוב לגבש חזית שתמנע העברת מנדט לבני גנץ, כמו שתכננו ליברמן ולפיד להקים ממשלת שמאל ולהדיח את הליכוד. כחלון הוא בשר מבשרה של הליכוד, הוא לא תקף את הליכוד והוא חלק מהליכוד. אני סבור שמתוך ארבעת המנדטים הרוב הגדול יצביעו לליכוד, ישירות או לאחר עבודה שתתבצע מול ראשי הערים ומי שעזרו לו באופן ארגוני. לגבי 'זהות' אני לא יודע אבל טוב שהוא לא מתמודד כי רוב המצביעים שלו ימניים".

אני לא מאמין לסקרים. גם בבחירות הקודמות הסקרים האחרונים פרסמו שהליכוד עומד על 26-27 מנדטים והתוצאה ידועה. מדאיג אותי עצמוה יהודית כי אני לא מאמין שיעברו


באשר למצב הסקרים שאינם מנבאים 37-38 מנדטים כפי שהיה צפוי לאחר האיחודים עם כחלון ופיילגין אומר כץ "אני לא מאמין לסקרים. גם בבחירות הקודמות הסקרים האחרונים פרסמו שהליכוד עומד על 26-27 מנדטים והתוצאה ידועה. מדאיג אותי עצמה יהודית כי אני לא מאמין שיעברו כי ניתוח מאגר הקולות שלהם ושל 'ימינה' וחלק מקולות פייגלין כדי ש'עצמה יהודית' תעבור ימינה צריכה לרדת ל5-6 מנדטים. בסופו של דבר יש מאגר קבוע. הליכוד יגביר את כוחו כי אנשים באים הביתה ברגע האחרון ומאוד חשוב להם מי יהיה ראש הממשלה ולכן יש חיתוך לכיוון המפלגות הגדולות".

ומכאן לסוגיות הביטחוניות הגולשות גם הן לזירה הפוליטית ובראשן טענתם של גנץ, לפיד ואולמרט ולפיה חשיפת מפעל הנשק הגרעיני האיראני על ידי נתניהו לא נועדה אלא לצורכי בחירות. השר כץ, כחבר קבינט, קובע נחרצות כי אין מאחורי הטענה דבר.

"אני בקי בפרטים. היה חשוב לחשוף את זה כי אנחנו באמצע מערכה להוריד את הלגיטימציה מאיראן. אתמול קרה דבר משמעותי כאשר מנכ"ל סאב"א הכריז שאיראן מפרה את ההסכם, ובקרוב מועצת סאב"א תדון בכך, ומדינות אירופה שבראשן צרפת עם כל הצביעות שלהן צריכות להתייחס ואם יש הפרה להתחיל בהליך של הפרה. פניתי למדינות הללו שיתחילו בהליך הפרה של ביטול ההסכם והצטרפות

נמשיך להילחם נגד איראן וחיזבאללה גם אם זה לא מתאים ליאיר לפיד והחברים שלו.
לסנקציות האמריקאיות. איראן מקדמת טרור אזורי ואנחנו פועלים לסכל בכל מקום שאפשר ויש כאן צורך להוריד את הלגיטימציה של איראן ואת זה עשה ראש הממשלה אתמול. זה מזכיר את חשיפת הארכיון האיראני מה שאיפשר לטראמפ לפעול נגד האיראנים. נמשיך להילחם נגד איראן וחיזבאללה גם אם זה לא מתאים ליאיר לפיד והחברים שלו. אם הם היו מגלים אחריות לפיד לא היה יוצא נגד תקיפת הניסיון האיראני לתקוף את ישראל ברחפנים מסוריה. למעשה בדבריו הוא הצדיק את החיזבאללה כשטען שבגלל ביטול העמימות הישראלית חיזבאללה תקף. לעומת זאת מדינות במפרץ תמכו בישראל וגינו את חיזבאללה. לעומת זאת שר החוץ של ממשלת הצללים, יאיר לפיד, תקף את נתניהו ואת הממשלה. אני לא מופתע. אני מצטער ומאוכזב".

על חיזוק הקשרים בין ישראל למדינות במפרץ אומר השר כץ כי מדובר ב"דבר מרתק. אלו קשרים ברמה מודיעינית ביטחונית ואזרחית ואני פועל להתקדם לקשרים עם ביטוי מדיני. אמרתי לראש הממשלה בכניסתי לתפקידי שהמשימה הראשונה שלי היא חיזוק ירושלים, העברת שגרירויות ומשרדים לירושלים. המשימה השניה להדק קשרים עם מדינות המפרץ. אין סיבה שלא ייחתמו הסכמי שלום בין ישראל למדינות האלה. אומרים שהנושא הפלשתיני עומד בתווך וללא ויתורים לא נתקדם. אני לא מקבל את זה. במגעים איתם אמרתי שאפשר להיות חלוקים בנושא הפלשתיני ולקדם דברים אחרים ולקחתי לעצמי את זה כיעד, לקדם מהלכים ללא ויתורים טריטוריאליים וללא חולשה. הסיבה שהם מתקרבים אלינו זו העוצמה והמדיניות הנחושה שאנחנו עומדים עליה. הם נסמכים עלינו וגם היחסים הטובים שלנו עם הממשל האאמריקאי שמוביל מדיניות דומה. דווקא הימין יכול להביא לנורמאליזציה ושלום מתוך עוצמה".

על הסיכוי למפגש טראמפ רוחאני וההשלכות שלו על ישראל אומר כץ כי לטראמפ סגנונו שבו הוא נכון

בני גנץ לא יהיה ראש ממשלה כי אין לשמאל רוב בציבור, וכל עוד אין לשמאל רוב ראש הליכוד הוא שיהיה ראש הממשלה
להידבר אך אינו מסיר סנקציות כשם שהוא נוהג מול שליט צפו קוריאה. מאחר ומתקיימת מלחמה כלכלית ואיראן קורסת הרי שראשיה מנסים לפעול בכל דרך. "הדבר החשוב מבחינתי הוא, ועליו דיברתי בסנאט עם אנשי ממשל, לא להוריד את הסנקציות ואני מאמין שנשיא ארה"ב יתמיד בקו הזה".

לקראת תום השיחה אתו נשאל השר כץ מי להערכתו יהיה בן כפר אחים, הישוב בו הוא מתגורר, שיכהן ראשון כראש הממשלה, הוא עצמו או בני גנץ, והוא משיב: "מבין שנינו אני, אבל כרגע יהיה נתניהו. בני גנץ לא יהיה ראש ממשלה כי אין לשמאל רוב בציבור, וכל עוד אין לשמאל רוב ראש הליכוד הוא שיהיה ראש הממשלה. עכשיו זה נתניהו ואחרי שנתניהו יודיע מרצונו שהוא פורש אתמודד על ראשות הליכוד ואני מאמין שאבחר ואז אתמודד מול השמאל ואנצח אותו".

https://www.inn.co.il/News/Tag.aspx/4785



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  עקיצה כואבת לגנץ micmic 10.09.19 14:22 1
  אז יש דברים בגו אחד האדם 10.09.19 14:22 2
  כץ בולדוזר וראוי Eli1972 10.09.19 14:24 3
     סגר את הכניסות לקריות בקטע הזוי Disco 10.09.19 14:26 4
  האיש צריך להיות שר החלל - למה הוא חי על פלנטה אחרת שי_א 10.09.19 14:50 5

     
micmic לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.12.14
42775 הודעות, 191 מדרגים, 328 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ט    14:22   10.09.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. עקיצה כואבת לגנץ  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לקראת תום השיחה אתו נשאל השר כץ מי להערכתו יהיה בן כפר אחים, הישוב בו הוא מתגורר, שיכהן ראשון כראש הממשלה, הוא עצמו או בני גנץ, והוא משיב: "מבין שנינו אני, אבל כרגע יהיה נתניהו. בני גנץ לא יהיה ראש ממשלה כי אין לשמאל רוב בציבור, וכל עוד אין לשמאל רוב ראש הליכוד הוא שיהיה ראש הממשלה. עכשיו זה נתניהו ואחרי שנתניהו יודיע מרצונו שהוא פורש אתמודד על ראשות הליכוד ואני מאמין שאבחר ואז אתמודד מול השמאל ואנצח אותו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד האדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.1.15
20275 הודעות, 40 מדרגים, 68 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ט    14:22   10.09.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. אז יש דברים בגו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Eli1972 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.7.14
1478 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ט    14:24   10.09.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. כץ בולדוזר וראוי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
עשה כלכך הרבה למען המדינה בתפקידו כשר התחבורה.
ראוי מכל אחד אחר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Disco
חבר מתאריך 14.5.19
479 הודעות
יום שלישי י' באלול תשע''ט    14:26   10.09.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. סגר את הכניסות לקריות בקטע הזוי  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
כניסה לביאליק דרך מוצקין.
כניסה למוצקין דרך ביאליק.
זה מה שזוכרים ממנו פה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שי_א לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.8.18
1196 הודעות, 4 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ט    14:50   10.09.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. האיש צריך להיות שר החלל - למה הוא חי על פלנטה אחרת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אם הוא חושב שהוא אי פעם יהיה ראש ממשלה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות