גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #27424 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 27424
רוזנצוייג לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.6.19
1511 הודעות, 21 מדרגים, 42 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בחשון תשפ''א    17:27   28.10.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

לפי מדד ''חוף נקי'' של המשרד להגנת הסביבה , 65% מהחופים היו נקיים  

 
  
המשרד להגנת הסביבה מסכם את עונת הרחצה: לפי מדד "חוף נקי" של המשרד, 65% מהחופים היו נקיים לפחות 70% מהזמן במהלך העונה


הודעה לתקשורת:

המשרד להגנת הסביבה מסכם את עונת הרחצה: לפי מדד "חוף נקי" של המשרד, 65% מהחופים היו נקיים לפחות 70% מהזמן במהלך העונה; תוכנית תגבור האכיפה בחופים שבמסגרתה מימן המשרד פעולות אכיפה של משטרת ישראל, מסתיימת עם יותר מ-1,000 דוחות שנרשמו על עבירות ניקיון בחופי הארץ

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "השנה, בשל מגבלות קורונה, התמודדנו עם מציאות מורכבת, שבאה לידי ביטוי גם ברמת ניקיון החופים. העברת התקציב שביצע המשרד לרשויות החופיות הניבה תוצאות, ונמשיך לפעול בכל דרך שנוכל כדי למגר את תופעת השלכת הפסולת בחופי הים, השייכים לכולנו. תוכנית תגבור האכיפה שיזמנו הובילה לתוצאות שנראות בשטח, אך זה לא מספיק. גם בימים מאתגרים אלו, על כולנו להמשיך להימנע משימוש בכלים חד-פעמיים, ובמיוחד בשטחים הפתוחים. אני מאחלת לכולנו שבעונת הרחצה הבאה נחזור לשגרה ונשוב ליהנות מחופי ארצנו כבעבר"

במסגרת "יום ניקוי הים הגדול" שייערך ב-30 באוקטובר בכל הארץ, המשרד להגנת הסביבה ישתתף במימון פעולות צלילה לניקוי תת-ימי * מדד חוף נקי הראשון לחודש אוקטובר הוא המדד הנקי ביותר מאז שנת 2012 עם 84.85% מהחופים שדורגו כנקיים * במהלך עונת הרחצה, במימון המשרד, נערכו 300 פעולות אכיפה במשך 1,830 שעות שיטור בחופי הים * המשרד להגנת הסביבה הקצה השנה לרשויות המקומיות תקציב חסר תקדים של יותר מ-10.6 מיליון שקל לביצוע פעולות ניקוי בחופי ים לא מוכרזים לרחצה שבתחומן וכן לראשונה, ניתן מיקוד מיוחד לנושא הפחתת שימוש בכלים חד-פעמיים

תוצאות מדד חוף נקי המסכמות את עונת הרחצה 2020 (20 במאי עד ה-15 באוקטובר), מצביעות על כך ש-65% מהחופים הפתוחים בישראל (153 קילומטר) היו נקיים לפחות 70% מהזמן. מדובר בירידה של כ-2% משנת 2019. עונת הרחצה הנוכחית הציבה אתגר לרשויות החוף שנאלצו להתמודד עם מספר גדול של מתרחצים בתקופות שבהן אפשר היה להגיע לחופים, ומעט כוח אדם לטיפול בפסולת בתקופות הסגר. עם זאת, עונת הרחצה ב-2020 הייתה נקיה יותר משנים קודמות שנבדקו 2016-2018.

נתוני מדד חוף נקי של השבועיים הראשונים של חודש אוקטובר, המדד האחרון לעונת הרחצה, היו הטובים ביותר מאז שנת 2012: 84.85% מהחופים שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", לעומת 77.27% במדד הקודם. זהו גם אחוז החופים הנקיים הגבוה ביותר מתחילת השנה.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר במדד אוקטובר (בעלות ציון "נקי מאוד") הן: אילת, אשדוד, קריית ים, רשות הטבע והגנים, תל אביב- יפו, גן רווה, הרצליה, בת ים, נתניה, עכו וחוף השרון.

עם תום עונת הרחצה, מסתיימת גם תוכנית תגבור האכיפה של המשרד. במסגרת תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה, היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית יזמה סיוע לרשויות החופיות בביצוע פעולות אכיפה בחופי הים בחודשי הקיץ. הסיוע ניתן באמצעות תגבור כוח הפיקוח על-ידי שוטרי משטרת ישראל, אשר מלווים את הפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות הפיקוח ואכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול עברייני פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית. במסגרת תוכנית תגבור האכיפה בוצעו כ-300 פעולות בתחומן של 13 רשויות חופיות (ובהן איגוד ערים כנרת). במהלך פעולות אלו חולקו כ-3,367 קנסות, ומתוכם כ-1,012 קנסות על עבירות ניקיון, בסכום של עד 750 שקל לכל קנס. לשם השוואה, בשנה שעברה באותה תקופה חולקו 285 קנסות על עבירות ניקיון.

במסגרת התוכנית, שהחלה בחודש יולי, 457 שוטרים ביצעו את פעולות האכיפה במשך של כ-1,830 שעות שיטור מצטברות. המשרד להגנת הסביבה השקיע בתוכנית 450 אלף שקל, ומדיווחי הרשויות עולה, כי בעקבותיה מנהלי החופים התמודדו עם פחות פסולת בחופים בסוף יום אכיפה.

נתונים אלה מציגים מגמת שיפור בניקיון החופים לאורך השנים. המשרד להגנת הסביבה תומך בשנת 2020 ברשויות המקומיות שבתחומן חופים בלתי מוכרזים בהיקף חסר תקדים של 10,607,300 מיליון שקל – התמיכה הגדולה ביותר שניתנה עד כה על-ידי המשרד לנושא זה. התקציב משמש את הרשויות לבצע פעולות ניקוי בחופי ים לא מוכרזים לרחצה שבתחומן וכן לראשונה, ניתן מיקוד מיוחד לנושא הפחתת שימוש בכלים חד-פעמיים.

יום ניקוי החופים והים הגדול:

ביום שישי, ה-30 באוקטובר, יתקיים "יום ניקוי החופים והים הגדול" שבו יתקיימו פעולות ניקיון לאורך כ-100 נקודות על חופי הים התיכון - מראש הנקרה שבצפון, ועד אשקלון בדרום, כולל חופי מפרץ אילת וחופי הכנרת. באירוע צפויים להשתתף אלפי מתנדבים, פעילי סביבה ואזרחים.

המשרד להגנת הסביבה משתף פעולה באירוע זה עם קואליציית הים התיכון, המורכבת משורה ארוכה של גופים וארגונים, בהם אנשי הים התיכון, אקואושן, החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים, חיים וסביבה, מגמה ירוקה, צלול, תנועת הצופים, האיחוד האירופי, רשות הכנרת, שגרירות ארה"ב בישראל, עיריות ורשויות חופיות לאורך החוף, התאחדות הישראלית לצלילה וקהילות מקומיות רבות, של שוחרי ים וסביבה, את אירוע ניקוי החופים והים הגדול בעולם.

במסגרת יום ניקוי החופים והים, תתקיים פעילות צלילת ניקיון תת-ימי בים תיכון בהובלת "משמר הים" של התאחדות הישראלית לצלילה בשיתוף עם רשות הטבע והגנים ובמימון תכנית "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה.

הצלילות יתקיימו במספר מוקדים ובמספר סבבים לאורך החוף: אשקלון - גן לאומי; פלמחים - גן לאומי; תל אביב-יפו - חוף גבעת עלייה; הרצליה - מועדון צלילה ריף הרצליה; קיסריה - מועדון צלילה קיסריה העתיקה; נחשולים- מועדון רוח צפונית/אקווה דורה; נהריה - מועדון צלילה פוצקר.

בכל מוקד תופעל נקודת רישום והסברה שבה יקבלו הצוללים שנרשמו מראש לצלילה מכלי צלילה ומשקולות ויעברו תדריך בטיחות לצלילה והסבר מקצועי לגבי פסולת ימית ושמורות ימיות.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות