גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #27497 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 27497
רוזנצוייג לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.6.19
1552 הודעות, 22 מדרגים, 44 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ג בחשון תשפ''א    16:23   10.11.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מאוחדים במאבק נגד הפשיעה החקלאית – השרים אוחנה ושוסטר ביקרו בבית אריזה שהוצת בראש פינה  

 
  
*


קרדיט צילום: חורחה נובומינסקי | לע״מ

הבוקר (ג׳) השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה (הליכוד) ושר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר (כחול לבן) קיימו דיון מקצועי בבית האריזה "רפקור" בראש פינה בנושא הפשיעה החקלאית, וזאת בהמשך לפגישת עבודה קודמת שערכו השניים בחודש שעבר.

בדיון השתתפו ר' מועצת ראש פינה מר מוטי חטיאל, ר' מועצה מקומית יסוד המעלה מר אילן אור, ר' מועצה אזורית מבואות החרמון מר בני בן מובחר, ר' מועצת חצור מר שמעון סויסה, ר' מועצת מרום גליל מר עמית סופר, מנכ"ל משרד החקלאות מר נחום איצקוביץ, יו"ר התאחדות האיכרים מר דובי אמיתי, מפקד מג"ב ניצב יעקב שבתאי וממ"ז צפון ניצב שמעון לביא.

השרים שמעו מן המשתתפים על ההתמודדות היומיומית עם הפשיעה החקלאית, לצד תובנות והצעות כיצד להתמודד עם התופעה.

בתום הדיון, ערכו השרים סיור משותף עם מנכ"ל רפקור" בבית האריזה שהפך לסמל להתמודדותם של חקלאי ישראל עם נגע הפשיעה החקלאית, לאחר שסבל בשנים האחרונות מהתנכלויות ומהצתות חוזרות ונשנות.

*שר הבט"פ אמיר אוחנה:*

תופעת הסד"ח הפכה לתופעה ארצית שסובלים ממנה לא רק בעלי עסקים, ולא רק בענף הבניה, ולא רק במגזר החקלאי אלא הציבור הישראלי כולו – אליו מגולגלות עלויות הסד"ח, המשמנות את פעילותם של כנופיות עברייניות וארגוני פשיעה.
התופעה החמורה הזאת מעמידה לכאורה בפני הנסחטים שתי אפשרויות, שעם אף אחת מהן איננו מוכנים להשלים: האחת, להיכנע לטרור, תוך העלמת עין כאילו אנו מאמינים שאכן המדובר בשירותי שמירה עליהם אנו מוכנים לשלם, והשניה, לקחת את החוק לידיים.
על מנת שהציבור יבחר בדרך השלישית, החוקית והמוסרית – והיא לפנות למשטרה, להעיד ולהפליל את העבריינים – אנו חייבים להפוך את הדרך הזאת ליעילה יותר ולכדאית יותר:
ראשית, להבטיח את שלומו וביטחונו של המתלונן ושל רכושו. על המשטרה יהיה להשקיע תשומות שיבטיחו זאת, ובמקרים המתאימים גם הרשות להגנת עדים שבמשרד לביטחון הפנים. שנית, להבטיח את ענישתם של העבריינים – הן במאסרים והן בענישה כלכלית כבדה. לשם כך יפעלו היחידות המובילות במשטרת ישראל, הן ברמת המחוז והן ברמה הארצית כדי לאסוף ראיות טובות, ולהביא את העבריינים לדין.
אך זו חייבת להיות פעולה בין משרדית משולבת: המשרד לביטחון הפנים כמובן, משרד האוצר ורשויות המס, משרד המשפטים – הפרקליטות הפלילית והאזרחית, הרשות לאיסור הלבנת הון ולבסוף – בתי המשפט והשופטים.
אני שומע את אנשי המשטרה בתסכול רב מתארים איך גם כשהם מצליחים לאתר את העבריין ולאסוף ראיות טובות המפלילות אותו, הוא משוחרר ממעצרו ו/או זוכה לעסקת טיעון מקלה או עונש רך המתחשב מדי בנאשם ובנסיבותיו, על חשבון הציבור – שקולו לא נשמע בבית המשפט.
באנו היום לשמוע את קולו, ולהשמיע אותו במקומות המתאימים. אני קורא למשרדי הממשלה הנוספים ולרשויות הנוספות שמניתי לקחת חלק במאמץ הלאומי הזה, שמשתרע הרבה מעבר לתחום החקלאי, ולשלב זרועות כדי לבער את נגע הסד"ח מעל פני המדינה.
אני מציב את הטיפול בתופעת סחיטת דמי החסות כיעד לאומי, ומצפה שנראה את התוצאות בחודשים ובשנים הקרובות. אני מבקש להודות לשר שוסטר על מעורבותו לטיפול בתופעה ולמחויבותו לציבור החקלאים".

*שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר:*

"בית האריזה 'רפקור' הוא סמל להתמודדות הכמעט יומיומית של חקלאי ישראל עם תופעת הפשיעה החקלאית.
לפני מספר חודשים נפגשנו השר אוחנה ואני יחד עם הצוותים המקצועים שלנו כדי לגבש מתווה לטיפול בפשיעה החקלאית.
השר אוחנה הפגין מחויבות גדולה לטיפול בתופעה הפסולה הזו, ובשם חקלאי ישראל אני מודה לו על כך.
היום אנחנו ממשיכים את העבודה שהתחלנו, ואני מבקש לקרוא גם למשרד האוצר ולמשרד המשפטים להירתם יחד איתנו לטיפול בנגע הזה.
לחקלאי ישראל אני מבקש לומר שאנחנו עומדים כאן אתכם. אנחנו לצדכם, יחד בעבודה המשותפת. השר אוחנה ואני מתכוונים לעשות כל מה שבידנו כדי להגביר את הביטחון האישי ואת ביטחון רכושם של החקלאים בישראל."
===
תקשורת שר החקלאות פיתוח הכפר

תקשורת שר הבט"פ



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות