גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #27815 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 27815
רוזנצוייג לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.6.19
1738 הודעות, 26 מדרגים, 52 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בשבט תשפ''א    11:27   17.01.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

המשרד להגנת הסביבה מקדם בשיתוף משרד ראש הממשלה פרויקט ''מחשב ממוחזר לכל ילדה וילד''  

 
  
גם חברתי, גם סביבתי: המשרד להגנת הסביבה מקדם בשיתוף משרד ראש הממשלה פרויקט "מחשב ממוחזר לכל ילדה וילד" בהיקף תמיכה כולל של 15 מיליון שקל; המחשבים הממוחזרים יועברו לילדי הפנימיות בישראל ולרשויות המקומיות ויעלו את הביקושים בתעשיית מיחזור החומרים האלקטרוניים

 

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "מיזמים סביבתיים עושים טוב לסביבה והם גם מנועי צמיחה לחברה ולתעשייה. משבר הקורונה הביא אותנו לחשיבה מחוץ לקופסה לביצוע מיזמים שיקדמו את השוויון בחברה הישראלית, ייטיבו עם הסביבה ויקדמו את התעסוקה בישראל. המיזם החשוב הזה משתלב באסטרטגיה לטיפול בפסולת אותה אני מובילה למניעת ההטמנה ולקידום המיחזור"

 

 

הקרן לשמירת הניקיון של המשרד להגנת הסביבה אישרה באחרונה תקציב של 7.5 מיליון שקל לקידום מיזם בשיתוף משרד ראש הממשלה: "מחשב ממוחזר לכל ילדה וילד". לפי תנאי המיזם הלאומי, על העמותה לגייס משאבים כספיים של "שקל מול שקל". כך, 7.5 מיליון שקל שאושרו בקרן לשמירת הניקיון, יהפכו לתקציב בסך 15 מיליון שקל לטובת צמצום הפערים בחברה באמצעות העברת מחשבים לילדים.

 

באמצעות המיזם הלאומי שיספק מחשבים ממוחזרים או שימוש חוזר לשם למידה מרחוק, תחול עלייה בביקושים בתעשיית מיחזור החשמל והאלקטרוניקה. בפרויקט ירוויחו כל השותפים: ילדי הפנימיות בישראל וילדים הזקוקים למחשבים ברשויות המקומיות, הסביבה והחברה.

 

משבר הקורונה פגע קשות באוכלוסיית תלמידי הפנימיות, ובין היתר הציף את העובדה שאין ברשותם די מחשבים. כמו-כן, ברשויות המקומיות אותרו ילדים נוספים הזקוקים למחשבים.

 

המשרד להגנת הסביבה, באמצעות אגף אחריות יצרן מורחבת, יכתיב את תנאי הסף לספקים - מפעלי המיחזור - עבור ההליכים התחרותיים לרכישת המחשבים הממוחזרים. לפי התנאים שיוצבו: העברת מחשבים משומשים תהיה רק תחת מנגנון החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות; רק מפעלי מיחזור מורשים העומדים בתנאים סביבתיים יוכלו לספק את המחשבים הממוחזרים; ותינתן עדיפות למפעלי מיחזור המעסיקים עובדים בעלי מוגבלויות בהעסקה ישירה והוגנת.

 

העלאת הביקוש למוצרים אלה תביא ליישום טוב יותר של חוק פסולת אלקטרונית ולקיום מטרותיו, ותביא לחינוך הציבור לקידום המניעה במקור: הפחתת צריכה של ציוד חדש וקידום צריכת ציוד ממוחזר. בנוסף, העלאת הביקוש תניע את גלגלי תעשיית המיחזור והשימוש החוזר בעיקר כמנוע צמיחה במשבר הקורונה ותביא לקידום המאמץ הלאומי לצמצום הפערים בחינוך בשילוב פעילות סביבתית



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות